klaaas schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 00:28:
[...]
Helder. Je eerdere uitspraak:
"als er maar genoeg mensen zijn die ziek genoeg kunnen worden stromen de ziekenhuizen vanzelf weer vol. Is het niet met mensen van hogere leeftijd, dan wel met mensen van een lagere leeftijd zoals we ook konden zien de afgelopen weken." gaat dus over een fictieve situatie (…)
Het is geen fictieve situatie, maar een mogelijk scenario dat uiteraard samenhangt met de vaccinatiegraad.
(…) en niet over de situatie in NL, ook al suggereert de context van je reactie en het onderwerp van dit topic anders. (…)
Bij jou blijkbaar. Maar het lijkt mij vooral een retorische truc om de voorwaardelijke 'als' te omzeilen.
(…) En volgens mij verhaspel ik niks over 'vol stromen' e.d. Ik heb expliciet aangegeven wat ik ermee bedoel om semantische discussies te voorkomen. (…)
Je gebruikte in de eerste reactie zonder dat ik dat schreef 'vol liggen' en dat is uiteraard iets anders dan de instroom die samenhangt met 'vol stromen'
(…) Dat is een fijne open deur. En wat betekent dat concreet voor de NL situatie? Dit is de 3e keer dat ik die vraag expliciet stel en je blijft hem ontwijken. (…)
Dat meer vaccineren beter is. Daar heb ik al meerdere keren antwoord op gegeven. Het was een hele simpele reactie die je met eindeloze vraag-antwoord reacties gigantisch compliceert, omdat je het voorwaardelijke 'als' zelf interpreteerde als een bepaalde suggestie die er helemaal niet staat.
(…) Volgens mij heb ik meer vragen gesteld dan dingen beweerd en dan lijkt het me logisch dat ik ook minder bronnen aanvoer. Of moet ik voor een kritische vraag ook een bron hebben? 'Wie stelt bewijst' en vragen vallen volgens mij niet onder 'stellen'. (…)
Dat hangt uiteraard samen met je opmerking eerder dat ik 'meer moeite' moet doen, want dat is tamelijk vreemd als je zelf enkel in dit topic 'vragen' stelt zonder zelf constructief een bron op te voeren en te bespreken. Dat soort eenrichtingsverkeer is wat betreft pas echt weinig constructief.
(…) Aan het werk zetten? Ik vraag enkel om een onderbouwing van jouw stellingen. (…)
Nee, je stelde dat ik 'weinig moeite' doe of 'meer moeite' zou moeten doen.
(…) Als dat te veel moeite is, moet je misschien geen dingen stellen. Tot nu toe leiden mijn vragen (en die van anderen) er steeds toe dat je vindt dat we de concrete situatie waarin je zaken stelt buiten beschouwing moeten laten en wil je enkel discussiëren over algemene principes over wat R>1 betekent e.d. (…)
Ik heb al uitgebreid uitgelegd waarom dat soms zo is en waarom dat m.i. niet met alles kan, maar jij wilt steeds vragen naar de bekende weg. Een discussie op een bepaald abstractieniveau over zoiets als R is prima wat mij betreft, maar voor jou blijkbaar niet. Maar neem daar gewoon genoegen mee en laat het verder.
(…) Dat vind ik een nogal vreemde reactie. Je vraagt van mij een negatieve stelling te bewijzen terwijl iedereen weet dat dat (nagenoeg) onmogelijk is terwijl het weerleggen van zo'n stelling heel eenvoudig is. (…)
Zo werkt dat met literatuuronderzoek niet, want er is geen negatieve stelling in het voorbeeld dat ik gaf. Als jij opmerkt dat er 'geen informatie is' dan kun je dat bijvoorbeeld onderbouwen door een zoek-strategie te beschrijven die je hebt geprobeerd. Maar ik vermoed dat je dat helemaal nooit hebt gedaan over dit onderwerp, maar dat kun je uiteraard alleen zelf bevestigen of ontkennen.
(…) En waarom moet ik een proeve van bekwaamheid afleggen voor de vragen die ik stel, als jij het teveel moeite vind om jouw stellingen te onderbouwen? Als je iets specifieker kunt zijn over die 'recente preprint uit Singapore' dan neem ik daar graag kennis van.
Dit dus. De 'stelling' hierboven was voorwaardelijk. Verder heb ik in dit topic meer dan genoeg onderbouwd en meestal ook veel uitgebreider dan een verwijzing naar een krantenartikel o.i.d., maar blijkbaar is dat niet voldoende voor jou. Jij brengt wat mij betreft in dit topic zelf geen noemenswaardige bronnen in, stelt 'vragen' en verwacht blijkbaar dat anderen wel bronnen inbrengen op afroep omdat jij dat wil of als dat niet volgens jouw criteria gebeurd (die uiteraard ook niemand kent), om daarna vrolijk te roepen dat ze 'meer moeite' moeten doen. Tja.
Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.