Ehm.... Laten we nu niet weer de fout maken en te hard voor de muziek uit hollen....gustaveau schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 15:19:
Met deze cijfers kunnen 1-daags buiten festivals toch wel weer? (zonder krappe tent aub...)
Storing!
— Marino van Zelst - Ipenburg (@mzelst) 28 juli 2021
"Door een technische storing in al onze datastromen zijn de meldingen en de teststraten data niet volledig doorgekomen naar het RIVM. De cijfers omtrent de meldingen en het aantal afgenomen testen die vandaag worden weergegeven zijn daarom mogelijk een onderrapportage." https://t.co/Gqmv5qWJlI pic.twitter.com/MsGzu5YFDc
Dat dacht ik vorige week ook toen we rond de 50-60 instroom zaten dagenlang. Daarna zijn we toch weer hard omhoog gegaan, zelfs richting de 100 die ik toen niet voorzag.Stoney3K schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 15:20:
[...]
Je ziet de stijging bij de kliniek al stagneren, waarschijnlijk is daar morgen of vrijdag de top wel bereikt.
It ain’t over till the fat lady sings.
Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !
Alles tot 1-1 schrappen?Drardollan schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 15:20:
[...]
En dan weer direct opleven en naar de 10k rennen? Nee bedankt. Heb er al eerder voor gepleit, maar ik hoop dat alles tot 1-1 gecanceled wordt zodat we eindelijk uit deze ellende kunnen geraken.
Jij bent vast erg gezellig op je niet-bestaande feestjes.
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Stagneren is wel erg optimistisch. De instroom van de laaste twee dagen is nog altijd zo'n 30%-40% hoger dan de week ervoor.Stoney3K schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 15:20:
[...]
Je ziet de stijging bij de kliniek al stagneren, waarschijnlijk is daar morgen of vrijdag de top wel bereikt.
Afweerstoffen zijn specifiek tegen een bepaalde ziektekiem dus tegen een nieuw virus gaat die hele redenatie niet op want daar had je ook zonder mondkapjes geen antistoffen tegen ontwikkeld omdat dat niet kon.Superkiwi schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 15:04:
[...]
Nee.
Het is puur een logische redenatie van mijn kant gezien het gegeven dat het immuunsysteem van mensen sterker wordt naarmate ze meer afweerstoffen hebben/aanmaken.
Zie hierboven. Voor nieuwe ziektes maakt het niet uit en voor oude (zoals de griep) werkt het wel dus meer pandemiën zie ik nietStoney3K schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 14:35:
[...]
Het probleem wat je daarmee veroorzaakt is dat je in de toekomst alleen nog maar meer pandemieën krijgt.
Groepsimmuniteit brereiken door uitrazen betekent veel meer doden dan er nu gevallen waren, code zwart etc en dat dan misschien beter vinden dan maatregelen en veilige vaccins om hetzelfde te doenMisschien was 1 maart 2020 de optie 'laten uitrazen' zelfs wel de meest verstandige keuze geweest.
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Ik ben realistisch en wil uit deze crisis komen, als je wil weten waarom ik ervoor pleit dan kan je mijn eerdere reacties in dit topic teruglezen.Stoney3K schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 15:23:
[...]
Alles tot 1-1 schrappen?
Voor de rest mag je je sneren voor je houden.
Tsja... Das inderdaad wel heel cru maar aan de andere kant hebben we gezien wat een zooitje het wordt als je alles los gooit.Stoney3K schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 15:23:
[...]
Alles tot 1-1 schrappen?
Er is vast een gulden middenweg te vinden maar denk niet dat we nu moeten denken ow we kunnen weer los. Dan zitten we ongetwijfeld in Oktober / November weer met de ellende en met erg veel pech een lockdown als gevolg. Dus ja zeg jij het maar of feestjes of de meeste dingen wel normaal kunnen doen.
Ik vind het een duivels dilema.
Ik zat meer te denken aan "rustige festivals" overdag zoals bijvoorbeeld een speciaal bier festival. Is toch wat anders dan met 1000 man bij een podium hossen en meezingen met de muziek.
Hoewel er natuurlijk onder het genot van meerdere biertjes ook vast wel geschreeuwt zal worden...
Hoewel er natuurlijk onder het genot van meerdere biertjes ook vast wel geschreeuwt zal worden...
Tja, of we waren er sneller geweest en hadden we dus de hele Delta-variant niet over ons dak heen gehad. En geen jarenlang aan uitgestelde zorg, alleen wel een behoorlijke klap op korte termijn.gws24 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 15:23:
Groepsimmuniteit brereiken door uitrazen betekent veel meer doden dan er nu gevallen waren, code zwart etc en dat dan misschien beter vinden dan maatregelen en veilige vaccins om hetzelfde te doen.
Wat de huidige situatie op lange termijn op gaat leveren is echt nog onbekend terrein.
Trouwens, buiten festivals leveren toch lang niet zoveel besmettingen op als de clubs of andere (semi) indoor feesten?
Zou je daar nou direct zo'n explosie van krijgen?
Ja. Dat probleem heet "testen voor toegang". Mensen veilig wanen met een momentopname die elke minuut kan veranderen. Zie ook de besmettingen in het vliegtuig van TeamNL.Dracula schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 15:25:
[...]
Tsja... Das inderdaad wel heel cru maar aan de andere kant hebben we gezien wat een zooitje het wordt als je alles los gooit.
Organiseer je een festival voor alleen gevaccineerden dan zul je daar veel minder problemen van ondervinden. En als dát nu niet kan, dan kan het nooit.
Ehm? Als we het hier in NL hadden laten begaan was Delta er nog steeds wel geweest hoor, die komt tenslotte van de andere kant van de planeet (nou ja bijna dan).Stoney3K schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 15:25:
[...]
Tja, of we waren er sneller geweest en hadden we dus de hele Delta-variant niet over ons dak heen gehad. En geen jarenlang aan uitgestelde zorg, alleen wel een behoorlijke klap op korte termijn.
Wat de huidige situatie op lange termijn op gaat leveren is echt nog onbekend terrein.
Alleen als de hele wereld de originele had laten rond gaan. Aan de andere kant was dan de kans op nog meer mutaties ook aanwezig natuurlijk.
Was er niet een festival in Utrecht waar 1000 besmettingen waren?gustaveau schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 15:26:
Trouwens, buiten festivals leveren toch lang niet zoveel besmettingen op als de clubs of andere (semi) indoor feesten?
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Mjah, we hebben wel in andere landen gezien wat er gebeurd als het virus ongeremd rond kan razen. Doden op straat, parkeerplaatsen vol met tenten om zieken te verzorgen zonder zuurstof want dat is ook op. Massagraven.... Nee, dat wil je als westers onwikkeld land gewoon echt niet.Dracula schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 15:25:
[...]
Tsja... Das inderdaad wel heel cru maar aan de andere kant hebben we gezien wat een zooitje het wordt als je alles los gooit.
Er is vast een gulden middenweg te vinden maar denk niet dat we nu moeten denken ow we kunnen weer los. Dan zitten we ongetwijfeld in Oktober / November weer met de ellende en met erg veel pech een lockdown als gevolg. Dus ja zeg jij het maar of feestjes of de meeste dingen wel normaal kunnen doen.
Ik vind het een duivels dilema.
Klopt, maar was dat door het festival of door de afterparties?anandus schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 15:28:
[...]
Was er niet een festival in Utrecht waar 1000 besmettingen waren?
En was dat een festival met tenten me zo goed als geen ventilatie?
En wie zegt dat we die massagraven nu niet over 10 of 20 jaar uitsmeren?stylezzz schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 15:28:
[...]
Mjah, we hebben wel in andere landen gezien wat er gebeurd als het virus ongeremd rond kan razen. Doden op straat, parkeerplaatsen vol met tenten om zieken te verzorgen zonder zuurstof want dat is ook op. Massagraven.... Nee, dat wil je als westers onwikkeld land gewoon echt niet.
Het probleem is namelijk niet corona, het probleem is gewoon dat we met te veel aapjes op een rots zitten.
Dat los je maar op één manier op.
[ Voor 13% gewijzigd door Stoney3K op 28-07-2021 15:29 ]
Google maar eens wat op festivals van begin juli. Duizenden besmettingen. Ja, dat veroorzaakt een explosie.gustaveau schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 15:26:
Verknipt Outdoor schijnt inderdaad te herleiden te zijn naar dat aantal besmettingen.anandus schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 15:28:
[...]
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
1 januari is nog een half jaar hé... Met nog een maand of 2 flink door prikken mag ik hopen dat we er wel zijnDrardollan schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 15:20:
[...]
En dan weer direct opleven en naar de 10k rennen? Nee bedankt. Heb er al eerder voor gepleit, maar ik hoop dat alles tot 1-1 gecanceled wordt zodat we eindelijk uit deze ellende kunnen geraken.
De overheid sorteert daar al enigszins op voor door 1 daagse festivals te verzekeren dat alle kosten gedekt worden.
https://www.nu.nl/muziek/...smet-met-coronavirus.htmlanandus schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 15:28:
[...]
https://www.nu.nl/muziek/...oegendienst-festival.html
Tsja dat hoopt denkt ik iedereen :-)42erik schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 15:29:
[...]
1 januari is nog een half jaar hé... Met nog een maand of 2 flink door prikken mag ik hopen dat we er wel zijn
Helaas is mijn glazenbol stuk en ik denk die van de regering ook dus ik hoop dat ze deze keer een beetje terughoudender gaan zijn tot we zeker weten waar we over 2 maanden staan.
nevermind, niet de moeite waardStoney3K schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 15:28:
[...]
En wie zegt dat we die massagraven nu niet over 10 of 20 jaar uitsmeren?
Het probleem is namelijk niet corona, het probleem is gewoon dat we met te veel aapjes op een rots zitten.
[ Voor 20% gewijzigd door LZ86 op 28-07-2021 15:33 ]
De discussie over teveel aapjes op een rots is denk ik van een heel andere orde.Stoney3K schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 15:28:
[...]
En wie zegt dat we die massagraven nu niet over 10 of 20 jaar uitsmeren?
Als je nog outdoor festivals had willen toestaan, had het met veel minder bezoekers gemoeten, geen tenten. En misschien wel het terein in verschillen "bubbles" indelen elk met een eigen toegang en toegangsweg, om uitbraken zo beperkt mogelijk te houden. Maar kan mij voorstellen dat dit waarschijnlijk te weinig oplevert.
Zoveel armen hebben we niet meer. We zullen nog ongeveer 3.000.000 prikken moeten zetten en dan is het voorlopig klaar.42erik schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 15:29:
[...]
1 januari is nog een half jaar hé... Met nog een maand of 2 flink door prikken mag ik hopen dat we er wel zijn
Dat gaat wel degelijk op, want anders was iedereen die met het virus in aanraking is gekomen wel flink ziek geworden. Het kan zomaar zijn dat een hoop mensen reeds zijn blootgesteld aan verwante coronavirussen, waardoor hun immuunsysteem ervoor heeft gezorgd dat ze niet ziek zijn geworden of milde klachten ervaren.gws24 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 15:23:
[...]
Afweerstoffen zijn specifiek tegen een bepaalde ziektekiem dus tegen een nieuw virus gaat die hele redenatie niet op want daar had je ook zonder mondkapjes geen antistoffen tegen ontwikkeld omdat dat niet kon.
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Waarom al die stuiptrekkingen? We zitten nu op een niveau waarbij bijna alles weer kan en we de controle over de besmettingen goed teruggepakt lijken te hebben. Op de discotheken en festivals na kan eigenlijk alles weer. Waarom zouden we al onze vrijheden op het spel zetten voor een paar festivals?gustaveau schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 15:25:
Ik zat meer te denken aan "rustige festivals" overdag zoals bijvoorbeeld een speciaal bier festival. Is toch wat anders dan met 1000 man bij een podium hossen en meezingen met de muziek.
Leuk om een paar festivals te hebben en dan in november weer met mondkapjes ons voor 21:00 huiswaarts te moeten spoeden. Horeca en winkels weer dicht en onderwijs op afstand. Voor een paar festivalletjes?
Laten we nu eindelijk eens verstandig zijn en wachten tot alle 2e vaccinaties actief zijn en er zekerheid is over de effectiviteit van Janssen. In die tijd drukken we de besmettingen omlaag, legen we de ziekenhuizen en halen we achtergestelde zorg in.
Ja, want in oktober, november en december zijn er zoveel buitenfestivals. De agenda’s puilen uit.42erik schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 15:29:
[...]
We hebben het over augustus en september. Niet meer niet minder.
Omdat we constant doden accepteren als gevolg van het niet invoeren van maatregelen. Maximaal 20km/u voor auto's, ook op snelwegen, gaat honderden doden schelen. Alcohol en roken verbieden, suiker onwijs duur maken, scheelt nog eens duizenden doden.Superkiwi schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 13:55:
@Emgeebee Mijn punt was: als we zien dat we een virus als corona er met een stel simpele maatregelen redelijk onder kunnen krijgen waarom zouden we dan niet proberen het aantal doden tijdens een normale griepgolf omlaag te brengen met diezelfde maatregelen? Even los gezien van de zorgcapaciteit.
Het punt is dat de maatregelen puur waren om de zorg te ontzien, niet om het aantal doden te minimaliseren. Dus als je die lijn doortrekt gaan we niet hele sectoren op slot gooien en mensen overal stukjes stof laten dragen om doden te voorkomen, nee dat doen we om de zorg te ontzien. En met griep heeft de zorg al decennia bewezen een golf aan te kunnen, dus hoeven die maatregelen niet.
Verwijderd
Ik zal je helpen.. Dan komen we nooit meer uit de crisis. Corona zal nooit meer helemaal weg gaan, al kreeg je het helemaal doodgetrapt.. de besmettelijkheid in combinatie met enkele import en het circuleert weer net zo hard.Drardollan schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 15:24:
[...]
Ik ben realistisch en wil uit deze crisis komen, als je wil weten waarom ik ervoor pleit dan kan je mijn eerdere reacties in dit topic teruglezen.
Voor de rest mag je je sneren voor je houden.
Je kan ook stoppen het een crisis te noemen en het bestaan en circulatie als een gegeven benoemen. Het proberen te minimaliseren in kwetsbare groepen (lees mondmaskers zorg) en evt dmv zelftesten in onderwijs de boel te reducere... maar strenge vrijheidsbeperkende maatregelen (geen festivals vallen daar ook onder) zijn op de lange termijn echt niet houdbaar.
En wanneer zou je dan willen beginnen aan de binnenfestivals? Daarmee zou je ook kunnen proefdraaien voor alleen gevaccineerden.Drardollan schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 15:37:
[...]
Ja, want in oktober, november en december zijn er zoveel buitenfestivals. De agenda’s puilen uit.
Als dan zelfs met alleen gevaccineerden de disco's en binnenfeesten niet open kunnen omdat dat te veel ellende oplevert, dan hebben we een probleem. En als je die proef binnen doet, kun je hem buiten ook doen, want dat levert de organisaties tenminste nog omzet op.
Plus de tijd die nodig is om in te werken en een deel van de bevolking is nog niet eens voor de 1e prik geweest. Die hebben dus nog minstens 6 weken nodig in totaal.Sovieto schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 15:34:
[...]
Zoveel armen hebben we niet meer. We zullen nog ongeveer 3.000.000 prikken moeten zetten en dan is het voorlopig klaar.
1 september vind ik al vrij opportunistisch als ik eerlijk ben. Met de groepen die we gemist hebben in gedachten zou ik eerder op 1 november mijn geld inzetten. We prikken ruim onder de miljoen per week ondertussen, het tempo is er uit (wat logisch en verwacht is).
Het is nu echt te vroeg; er is nog geen bestendige daling van de opnames bereikt.
Mocht dat wel zo gaan zijn, zou het wat mij betreft inderdaad een idee zijn om outdoor only festivals tot een mannetje of 1000 wel toe te staan. Dan maar meer kleinere festivals.
En regen = nat. Jammer dan.
Eens met @drar
Mocht dat wel zo gaan zijn, zou het wat mij betreft inderdaad een idee zijn om outdoor only festivals tot een mannetje of 1000 wel toe te staan. Dan maar meer kleinere festivals.
En regen = nat. Jammer dan.
Eens met @drar
Sorry, ik dacht dat je ook op de clubs en concerten doelde, dat je die ook tot 1-1 wilde cancelen.Drardollan schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 15:37:
[...]
Ja, want in oktober, november en december zijn er zoveel buitenfestivals. De agenda’s puilen uit.
We moeten niet meer proefdraaien, die tijd is geweest. We weten ondertussen wat er wel en niet kan. Al dat gepolder heeft vooral veel ellende opgeleverd.Stoney3K schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 15:40:
[...]
En wanneer zou je dan willen beginnen aan de binnenfestivals? Daarmee zou je ook kunnen proefdraaien voor alleen gevaccineerden.
Als dan zelfs met alleen gevaccineerden de disco's en binnenfeesten niet open kunnen omdat dat te veel ellende oplevert, dan hebben we een probleem. En als je die proef binnen doet, kun je hem buiten ook doen, want dat levert de organisaties tenminste nog omzet op.
Op 1-1 kunnen we vooruit kijken naar 2022.
Perfect idee, en dat meen ik echt. Alleen een beetje jammer dat een hoop mensen dit als discriminatie bestempelen.....Stoney3K schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 15:40:
[...]
En wanneer zou je dan willen beginnen aan de binnenfestivals? Daarmee zou je ook kunnen proefdraaien voor alleen gevaccineerden.
Nadeel is wel dat gevaccineerden die besmet raken op een dergelijk binnenfeest ook weer de kans lopen om daarna ongevaccineerden te besmetten. Kortom, lastig....
[ Voor 11% gewijzigd door stylezzz op 28-07-2021 15:44 ]
Stel je nu eens voor dat we nu te weten komen en ook vrij zeker weten dat elke besmetting ongeacht de ernst over enkele jaren tot ernstige onherstelbare ziekte leidt, ben je dan die mening ook toegedaan?Verwijderd schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 15:38:
[...]
Je kan ook stoppen het een crisis te noemen en het bestaan en circulatie als een gegeven benoemen.
Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.
En dan naar 2023, als we nog >0 besmettingen hebben zeker. Of 2024.Drardollan schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 15:41:
[...]
We moeten niet meer proefdraaien, die tijd is geweest. We weten ondertussen wat er wel en niet kan. Al dat gepolder heeft vooral veel ellende opgeleverd.
Op 1-1 kunnen we vooruit kijken naar 2022.
Het houdt niet op, niet vanzelf.
In de eerste instantie wel, maar we hadden het daarna specifiek over festivals42erik schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 15:41:
[...]
Sorry, ik dacht dat je ook op de clubs en concerten doelde, dat je die ook tot 1-1 wilde cancelen.
Voor discotheken zou ik ook 1-1 aanhouden nu, maar daarin kan je veel makkelijker acteren. Als je discotheken zegt dat ze open kunnen, dan kunnen ze dat binnen enkele dagen regelen. Dit in tegenstelling tot een festival.
Dus festivals dit jaar niet meer, discotheken periodiek beoordelen en bijvoorbeeld met vaccinatieplicht eerder te openen.
Dan mag ik toch hopen dat de vrijheidsbeperkende maatregelen iets verder gaan dan 'vrijwillige' dringende adviezen.Number10 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 15:43:
[...]
Stel je nu eens voor dat we nu te weten komen en ook vrij zeker weten dat elke besmetting ongeacht de ernst over enkele jaren tot ernstige onherstelbare ziekte leidt, ben je dan die mening ook toegedaan?
Nu is het allebei net-niet. Quarantaines dwingen we niet af, maar we ontzeggen iedereen wel alle leuke dingen. Zet dan ook door en heb een paar ballen, als iemand positief is getest gewoon 7 dagen de cel in.
Blijkbaar is het toch zo'n enorm risico niet anders was dat wel gebeurd.
Ben dan benieuwd hoe lang jij denkt dat dat uitrazen geduurd zou hebben? De meeste pandemieën die we kennen in recente tijden zijn die van de griep en de meesten duurden toch wel minimaal een jaar met soms ook een tweede golf. Nou is covid anders natuurlijk want geen griep maar persoonlijk denk ik niet dat je er met een aantal maanden geweest zou zijn.Stoney3K schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 15:25:
[...]
Tja, of we waren er sneller geweest en hadden we dus de hele Delta-variant niet over ons dak heen gehad. En geen jarenlang aan uitgestelde zorg, alleen wel een behoorlijke klap op korte termijn.
Klopt maar dat zou imo ook het geval geweest zijn bij het scenario van maar loslaten.Wat de huidige situatie op lange termijn op gaat leveren is echt nog onbekend terrein.
Rutte werd trouwens bijkans afgemaakt na één van zijn eerste persco's begin vorig jaar toen hij het woord groepsimmuniteit gebruikte (zonder vaccins) door experts dat het een totaal onrealistisch scenario was omdat de zorg en nevenschade dermate was dat het echt geen optie was.
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Als de discotheken met vaccinatieplicht kunnen, dan kunnen festivals dat toch óók?Drardollan schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 15:44:
[...]
Dus festivals dit jaar niet meer, discotheken periodiek beoordelen en bijvoorbeeld met vaccinatieplicht eerder te openen.
Ik begin een beetje de indruk te krijgen dat je persoonlijk iets tegen die festivals hebt.
Tot zover je objectiviteit.Drardollan schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 15:46:
[...]
Wat mij betreft schaffen we festivals in zijn geheel af, overlastgevende en vervuilende bijeenkomsten die nergens voor nodig zijn.
Het is een hypothetische situatie, want dit weten we uiteraard niet. Het gaat om de vraag wat er zou gebeuren als dat zo zou blijken te zijn.Stoney3K schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 15:45:
[...]
Blijkbaar is het toch zo'n enorm risico niet anders was dat wel gebeurd.
Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.
Dont feed the troll....
(edit)
Om ook even iets nuttigs toe te voegen.
Wat mij betreft mag alles terug naar normaal in NL als iedereen in NL de kans heeft gekregen om zich volledig te vaccineren.
In de UK gaat het tot nu toe vrij goed volgens mij. Gewoon de gegevens daar in de gaten houden.
(edit)
Om ook even iets nuttigs toe te voegen.
Wat mij betreft mag alles terug naar normaal in NL als iedereen in NL de kans heeft gekregen om zich volledig te vaccineren.
In de UK gaat het tot nu toe vrij goed volgens mij. Gewoon de gegevens daar in de gaten houden.
[ Voor 85% gewijzigd door Plenkske op 28-07-2021 15:50 ]
Als je dan toch bezig bent schaf dan maar ook alle supporters bij voetbalwedstrijden af, scheelt ook een hoop rotzooi, overlast en inzet van politie/ME.Drardollan schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 15:46:
[...]
Wat mij betreft schaffen we festivals in zijn geheel af, overlastgevende en vervuilende bijeenkomsten die nergens voor nodig zijn.
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Volgens mij hebben we de recente explosie niet alleen aan de festivals te danken he (hoewel ze natuurlijk wel verantwoordelijk zijn voor een deel ervan, dat zal ik niet ontkennen)
Ik dacht dat juist de clubs/discotheken en andere indoor gelegenheden een hele hoge besmettingsgraad hebben opgeleverd.
Ik zou dan ook willen stellen dan 1-daags buitenfestivals zonder benauwde tenten niet veel zullen bijdragen aan de besmettingscijfers.
Maar goed, verder ook geen probleem om nog even te wachten totdat de vaccinatiegraad weer een stuk hoger is en we de boel weer wat meer onder controle hebben.
Ik dacht dat juist de clubs/discotheken en andere indoor gelegenheden een hele hoge besmettingsgraad hebben opgeleverd.
Ik zou dan ook willen stellen dan 1-daags buitenfestivals zonder benauwde tenten niet veel zullen bijdragen aan de besmettingscijfers.
Maar goed, verder ook geen probleem om nog even te wachten totdat de vaccinatiegraad weer een stuk hoger is en we de boel weer wat meer onder controle hebben.
Zolang de ziekenhuizen volstromen om de zoveel tijd zitten we in deze crisis. En of die nog 1 maand, 1 jaar of 10 jaar duurt weet niemand.Verwijderd schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 15:38:
[...]
Ik zal je helpen.. Dan komen we nooit meer uit de crisis. Corona zal nooit meer helemaal weg gaan, al kreeg je het helemaal doodgetrapt.. de besmettelijkheid in combinatie met enkele import en het circuleert weer net zo hard.
Corona gaat inderdaad niet weg de komende jaren, ik zal de allerlaatste zijn die dat beweert. En dat hoeft ook niet, als we voldoende controle hebben (lees: geen duizenden meer het ziekenhuis in na 2 weekendjes in de discotheek) dan kunnen we de volgende stap gaan zetten.
Als dit al strenge vrijheidsbeperkende maatregelen zijn, hoe was het dan enkele maanden terug. De tijd dat we onze meest kwetsbare groep (schoolgaande kinderen) willens en wetens de vernieling in hebben gejaagd? Slecht onderwijs en een forse stijging van kindermishandeling en kindermisbruik.Je kan ook stoppen het een crisis te noemen en het bestaan en circulatie als een gegeven benoemen. Het proberen te minimaliseren in kwetsbare groepen (lees mondmaskers zorg) en evt dmv zelftesten in onderwijs de boel te reducere... maar strenge vrijheidsbeperkende maatregelen (geen festivals vallen daar ook onder) zijn op de lange termijn echt niet houdbaar.
Een paar festivalletjes niet kunnen bezoeken boven onze kinderen, horeca en retail plaatsen. Miljoenen Nederlanders weer aan de avondklok en mondkapjes dankzij een paar festivalletjes.
Ik zou er geen bindend referendum voor houden onder de bevolking, want dan is er de komende 100 jaar geen festival meer.
Dan zie ik graag een bron dat verkoudheids corona virussen voor bescherming hebben gezorgd tegen corona. Dat het tot dezelfde familie van virussen behoort betekent namelijk niet dat de antistoffen hetzelfde zijn. Dat zie je dus ook elk jaar met de griepprik waar ze elke keer moeten kiezen welke varianten ze opnemen en af en toe zitten ze mis en werkt dat hele vaccin niet.Laguna schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 15:34:
[...]
Dat gaat wel degelijk op, want anders was iedereen die met het virus in aanraking is gekomen wel flink ziek geworden. Het kan zomaar zijn dat een hoop mensen reeds zijn blootgesteld aan verwante coronavirussen, waardoor hun immuunsysteem ervoor heeft gezorgd dat ze niet ziek zijn geworden of milde klachten ervaren.
edit: weg ivm niet goed verwoord en ik denk dat ik jou verkeerd begreep
[ Voor 18% gewijzigd door gws24 op 28-07-2021 16:04 ]
Ik heb dan ook nergens beweerd dat ik wel objectief ben. En waarom zou dat moeten?
Maar ook goed nieuws, ik heb ook nergens gezegd dat festivals afgeschaft moeten worden, enkel dat deze tot 1-1 opgeschort moeten worden. En dat heb ik duidelijk onderbouwd waarom ik dat vind.
ik dacht al, wie gaat hem intrappenLaguna schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 15:52:
[...]
Als je dan toch bezig bent schaf dan maar ook alle supporters bij voetbalwedstrijden af, scheelt ook een hoop rotzooi, overlast en inzet van politie/ME.
En gelukkig is niet iedereen dat met je eens.Drardollan schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 15:56:
[...]
Ik heb dan ook nergens beweerd dat ik wel objectief ben. En waarom zou dat moeten?
Maar ook goed nieuws, ik heb ook nergens gezegd dat festivals afgeschaft moeten worden, enkel dat deze tot 1-1 opgeschort moeten worden. En dat heb ik duidelijk onderbouwd waarom ik dat vind.
Om te beginnen de mensen die hun boodschappen moeten betalen met het geld wat ze verdienen door kisten te slepen, steigers te bouwen en bier te tappen.
Want al die freelancers krijgen echt geen coronasteun nu de festivals stop staan.
Absoluut. En stuur gelijk alle asielzoekers terug en verbied de scouting en gymnastiekverenigingen. Poelen des verderfs.Laguna schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 15:52:
[...]
Als je dan toch bezig bent schaf dan maar ook alle supporters bij voetbalwedstrijden af, scheelt ook een hoop rotzooi, overlast en inzet van politie/ME.
Of mogen die ook weer op 1-1 zoals ik gepleit heb voor de festivals?
Dan eindelijk!stylezzz schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 15:32:
[...]
Then again, als er nou heel veel aapjes verdwijnen.... is het dan nog wel gezellig op feestjes en concerten?
Niet iedereen houdt van drukte
Waarom zou je 0 besmettingen moeten hebben? Je wilt niet dat de ziekenhuizen overspoelen. Tuurlijk, het zou het mooiste zijn als je het volledig zou kunnen uitroeien (zoals de pokken), maar dat is helaas niet altijd mogelijk.Stoney3K schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 15:43:
[...]
En dan naar 2023, als we nog >0 besmettingen hebben zeker. Of 2024.
Het houdt niet op, niet vanzelf.
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Die paar maandjes kunnen we ook wel zonder, net als festivals. Wat is je punt?
Omdat we het natuurlijk niet zo ver willen laten komen dat die poelen des verderfs weer open kunnen natuurlijk.Wailing_Banshee schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 15:59:
Waarom zou je 0 besmettingen moeten hebben? Je wilt niet dat de ziekenhuizen overspoelen. Tuurlijk, het zou het mooiste zijn als je het volledig zou kunnen uitroeien (zoals de pokken), maar dat is helaas niet altijd mogelijk.
En de groep niet gevaccineerden die niet kunnen of willen? Het hele idee om een hoog prevalentie na te streven lijkt mij om allerlei redenen een zeer risicovolle en onvoorspelbare aangelegenheid zoals in Brazilië al is gebleken. P1 gaat daar schijnbaar nog steeds rond.Plenkske schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 15:47:
Zie deze serie aan tweets van vandaag waarin uitgebreid wordt uitgelegd waarom dat een slecht idee is:
https://threadreaderapp.com/user/dgbassani
TL/DR: veel varianten die zich onvoorspelbaar gedragen en mogelijk ontsnappen aan de vaccins
*edit* je tl/dr is wel erg kort en mist ook echt wel de essentie van je bronnen. Wellicht handig om die nog toe te voegen?
[ Voor 8% gewijzigd door ZieMaar! op 28-07-2021 18:25 ]
Ik wist niet dat jij in koninklijk meervoud sprak.Drardollan schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 16:00:
[...]
Een hoge prevalentie is helaas onvermijdelijk als het virus endemisch wordt. Dan blijft het namelijk altijd circuleren tussen mensen die gevaccineerd zijn.Number10 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 16:00:
[...]
En de groep niet gevaccineerden die niet kunnen of willen? Het hele idee om een hoog prevalentie na te streven lijkt mij om allerlei redenen een zeer risicovolle en onvoorspelbare aangelegenheid zoals in Brazilië al is gebleken. P1 gaat daar schijnbaar nog steeds rond.
[ Voor 7% gewijzigd door Stoney3K op 28-07-2021 16:02 ]
Je kunt snel lezen. Misschien moet je de tweets nog eens lezen.Stoney3K schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 16:01:
[...]
Een hoge prevalentie is helaas onvermijdelijk als het virus endemisch wordt.
Mijn punt is dat we weten dat jij vervend voetbalsupporter bent en daarom wellicht persoonlijk betrokken bent daarbij. Net zoals stoney3k zich wat meer betrokken voelt bij feestjes/partijen en festivals...Drardollan schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 16:00:
[...]
Duizenden besmettingen op de festivals, van de discotheken zijn geen cijfers (enkel van Aspen Valley). Maar beiden hebben gezorgd voor de explosie. Dat ontkennen zou de keiharde cijfers negeren zijn.gustaveau schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 15:54:
Volgens mij hebben we de recente explosie niet alleen aan de festivals te danken he (hoewel ze natuurlijk wel verantwoordelijk zijn voor een deel ervan, dat zal ik niet ontkennen)
Het gepolder wordt nog eens onze ondergang. Wat is er mis met duidelijkheid voor alle festivals?Ik zou dan ook willen stellen dan 1-daags buitenfestivals zonder benauwde tenten niet veel zullen bijdragen aan de besmettingscijfers.
Overigens deel ik je mening dat dat daar weinig risico zit.
Dat is op dit moment de enige juiste beslissing en redenatie. Doen wat we kunnen en niet doen wat we niet kunnen. Discotheken en festivals zijn superspreaders gebleken, 1 en 1 is dan 2.Maar goed, verder ook geen probleem om nog even te wachten totdat de vaccinatiegraad weer een stuk hoger is en we de boel weer wat meer onder controle hebben.
Er is maar één manier waarop je nieuwe varianten kan uitsluiten, en dat is het virus uitroeien. over de hele wereld.Number10 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 16:02:
[...]
Je kunt snel lezen. Misschien moet je de tweets nog eens lezen.
Dat lukt je zelfs niet als je een groot deel van de wereldbevolking weet te vaccineren, dus je zal op een endemische situatie uitkomen. En dus altijd een hoge mate van prevalentie hebben, dus ook kans op mutaties.
Ik zeg het nog een keer: Een andere optie is er gewoon niet. Die kans op mutaties zullen we moeten accepteren en we moeten achter de bank vandaan kruipen.
Nee hoor, want als voetbalsupporter hebben we onze portie ook gehad. Maar als de stadions net zo’n superspreading event blijken als de discotheken en festivals, dan moet die ook gewoon weer dicht.stylezzz schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 16:02:
[...]
Mijn punt is dat we weten dat jij vervend voetbalsupporter bent en daarom wellicht persoonlijk betrokken bent daarbij. Net zoals stoney3k zich wat meer betrokken voelt bij feestjes/partijen en festivals...
Ofwel, geen punt gescoord aangezien mijn mening daarover gelijk is.
Je zou toch moeten weten dat ik al maanden voorstander ben van dingen proberen en terugdraaien wat niet kan. Dat roep ik al zeker 9 maanden en is niets nieuws.
[ Voor 11% gewijzigd door Drardollan op 28-07-2021 16:10 ]
Verwijderd
Dat zou een mooie oplossing zijn van moeder natuur voor de klimaatcrisis. We moeten gewoon teogeven dat we corona er nooit helemaal onder zullen krijgen. Met vaccineren reduceren we het hard en minderen de effecten. Maar als een land als Nieuw zeeland/Austarlie met strenge grenscontroles en lage bevolkingsdichtheid eht al niet lukt.. vergeet het dan hier dat je het tot 0 krijgt.Number10 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 15:43:
[...]
Stel je nu eens voor dat we nu te weten komen en ook vrij zeker weten dat elke besmetting ongeacht de ernst over enkele jaren tot ernstige onherstelbare ziekte leidt, ben je dan die mening ook toegedaan?
True... maar het ging er niet om of stadions superspreaders waren, maar een bron van rotzooi en overlast. Laten we de discussie rusten btw.... de gemoederen zijn nogal oververhit deze middag geloof ik. Ga ik nog even een uurtje werkenDrardollan schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 16:05:
[...]
Nee hoor, want als voetbalsupporter hebben we onze portie ook gehad. Maar als de stadions net zo’n superspreading event blijken als de discotheken en festivals, dan moet die ook gewoon weer dicht.
Ofwel, geen punt gescoord aangezien mijn mening daarover gelijk is.
Dank voor je antwoord. Jammer dat je niet inhoudelijk reflecteert op de tweets, want het lijkt mij uitgesloten of zeer onwaarschijnlijk dat je in enkele minuten zoveel inhoud hebt verwerkt inclusief de referenties in de tweets.Stoney3K schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 16:04:
[...]
Ik zeg het nog een keer: Een andere optie is er gewoon niet. Die kans op mutaties zullen we moeten accepteren en we moeten achter de bank vandaan kruipen.
Zoals je zelf al aangaf: als we zeker zouden weten dat de uitkomst over enkele jaren zou zijn dat er een onherstelbare ziekte optrad, dan zijn er wel ineens andere 'opties' en daarmee spreek je jezelf dus tegen.
Nee, ook dan zijn er met de besmettelijkheid en de effectiviteit van de vaccinaties die we nu hebben, geen andere 'opties'.Number10 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 16:11:
[...]
Zoals je zelf al aangaf: als we zeker zouden weten dat de uitkomst over enkele jaren zou zijn dat er een onherstelbare ziekte optrad, dan zijn er wel ineens andere 'opties' en daarmee spreek je jezelf dus tegen.
Ja, er zijn wel andere opties, maar dan heb je het over 'opties' die we niet als ethisch beschouwen. En geen opties die houdbaar zijn op de lange termijn, of als resultaat hebben dat het virus wordt uitgeroeid.
Maar dat mag je natuurlijk vinden. Zolang je maar, net als mij, aangeeft dat het jouw mening is en niet gaat verkondigen dat alle stadions voor altijd dichtmoeten. Want anders zou je wel heel ver weg van mij komen te staan in mijn opvattingen over festivals.stylezzz schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 16:10:
[...]
True... maar het ging er niet om of stadions superspreaders waren, maar een bron van rotzooi en overlast. Laten we de discussie rusten btw.... de gemoederen zijn nogal oververhit deze middag geloof ik. Ga ik nog even een uurtje werken
Samengevat:
Ik vind festivals zinloos en zal ze niet missen als ze voor altijd verboden worden. Aangezien veel mensen festivals wel leuk vinden en het logisch is dat deze niet voor altijd verboden worden heb ik ermee te dealen. Tot 1 januari 2022 zou ik ze, in verband met alle risico’s die we ondertussen kennen, verbieden zodat er duidelijkheid is voor de organisatoren. En dat zijn dus 2 losstaande zaken.
Wat is dan wel het punt waarop je terug gaat naar normaal ? Wanneer kan het wel ?Number10 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 16:00:
[...]
En de groep niet gevaccineerden die niet kunnen of willen? Het hele idee om een hoog prevalentie na te streven lijkt mij om allerlei redenen een zeer risicovolle en onvoorspelbare aangelegenheid zoals in Brazilië al is gebleken. P1 gaat daar schijnbaar nog steeds rond.
Zie deze serie aan tweets van vandaag waarin uitgebreid wordt uitgelegd waarom dat een slecht idee is:
https://threadreaderapp.com/user/dgbassani
TL/DR: veel varianten die zich onvoorspelbaar gedragen en mogelijk ontsnappen aan de vaccins
Je overduidelijk niet op de tweets en daarmee is de discussie compleet onzinnig. De link staat er, je kunt daarop inhoudelijk reageren en de stellingen van die post-doc wellicht ontkrachten, maar anders blijft het bij je mening. Prima, maar daar kan ik niet zoveel mee.Stoney3K schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 16:15:
[...]
Nee, ook dan zijn er met de besmettelijkheid en de effectiviteit van de vaccinaties die we nu hebben, geen andere 'opties'.
Ja, er zijn wel andere opties, maar dan heb je het over 'opties' die we niet als ethisch beschouwen. En geen opties die houdbaar zijn op de lange termijn, of als resultaat hebben dat het virus wordt uitgeroeid.
Wat zou je, wat nu nog niet kan ivm de geldende maatregelen, wel weer willen toelaten dan ? Tussen nu en 01-01-2022 bedoel ik dan. En waarom niet eerder ? Mits ziekenhuiscijfers het toelaten uiteraard.Drardollan schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 16:17:
Samengevat:
Ik vind festivals zinloos en zal ze niet missen als ze voor altijd verboden worden. Aangezien veel mensen festivals wel leuk vinden en het logisch is dat deze niet voor altijd verboden worden heb ik ermee te dealen. Tot 1 januari 2022 zou ik ze, in verband met alle risico’s die we ondertussen kennen, verbieden zodat er duidelijkheid is voor de organisatoren. En dat zijn dus 2 losstaande zaken.
[ Voor 4% gewijzigd door Plenkske op 28-07-2021 16:20 ]
Bij R<1 en wat we voorheen normaal vonden is dat nu ook niet. Het is dus goed mogelijk dat er geen 2019-normaal komt, als bijvoorbeeld de consequentie die in de tweets wordt uitgelegd uitkomt.Plenkske schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 16:18:
[...]
Wat is dan wel het punt waarop je terug gaat naar normaal ? Wanneer kan het wel ?
*knip* maak dan die TR gewoon ipv in het topic daarmee te dreigen.Number10 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 16:18:
[...]
Je overduidelijk niet op de tweets en daarmee is de discussie compleet onzinnig
[ Voor 43% gewijzigd door ZieMaar! op 28-07-2021 18:21 ]
Dat is een stroman en daar heb ik je eerder al op gewezen. Het gaat niet om 0.Verwijderd schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 16:10:
[...]
vergeet het dan hier dat je het tot 0 krijgt
Maar het antwoord dat besmettingen gewoon voort kunnen gaan als we zeker zouden weten dat het tot een of andere onherstelbare ziekte leidt in de toekomst is uiteraard nog veel ongeloofwaardiger.
Meen je dat serieus?
Je bedoelt diezelfde clubs/discotheken die bij jou in het VK ook weer open zijn sinds vorige week maandag?gustaveau schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 15:54:
Why Do Only Some People Get Sick With COVID-19?gws24 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 15:56:
[...]
Dan zie ik graag een bron dat verkoudheids corona virussen voor bescherming hebben gezorgd tegen corona. Dat het tot dezelfde familie van virussen behoort betekent namelijk niet dat de antistoffen hetzelfde zijn. Dat zie je dus ook elk jaar met de griepprik waar ze elke keer moeten kiezen welke varianten ze opnemen en af en toe zitten ze mis en werkt dat hele vaccin niet.
When looking at people who have not been exposed to SARS-CoV-2, researchers found that about 40% to 60% had immune system cells that recognized parts of SARS-CoV-2. Even though the samples were taken before the virus existed, somehow these cells were able to recognize the virus. What’s more, all of them had antibodies against two of the four “common cold” coronaviruses.
So why is this important? Researchers think that exposure to other coronaviruses, like those that cause the common cold, may offer some cross-reactive immunity to SARS-CoV-2. This means that “common cold” coronaviruses may give you some pre-existing protection against severe COVID-19. Further research is needed, but this information helps us better understand what immunity against SARS-CoV-2 might look like.
Je kan daarbij niet spreken over duizenden besmettingen op festivals. Enige wat je kan concluderen is dat de laatste versoepelingen van eind juni hebben geleid tot duizenden positieve PCR-testen, waar en of mensen besmet zijn geraakt is niet zo eenvoudig te duiden.Drardollan schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 16:03:
[...]
Duizenden besmettingen op de festivals, van de discotheken zijn geen cijfers (enkel van Aspen Valley). Maar beiden hebben gezorgd voor de explosie. Dat ontkennen zou de keiharde cijfers negeren zijn.
Ik volg deze zin niet. R<1 snap ik, maar "is dat nu ook niet" ?Number10 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 16:20:
Plenkske schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 16:18:
Wat is dan wel het punt waarop je terug gaat naar normaal ? Wanneer kan het wel ?
Bij R<1 en wat we voorheen normaal vonden is dat nu ook niet.
Ik denk dat we ondertussen al op een niveau zitten waarbij praktisch alles kan.Plenkske schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 16:19:
[...]
Wat zou je, wat nu nog niet kan ivm de geldende maatregelen, wel weer willen toelaten dan ? Tussen nu en 01-01-2022 bedoel ik dan. En waarom niet eerder ? Mits cijfers het toelaten uiteraard.
Voor de festivals niet eerder, zoals ik al diverse malen heb toegelicht, omdat de periode te kort is. Festivalseizoen loopt ruwweg tot oktober, de onzekerheid die er nu heerst moet je wegnemen. Het is toch van de zotte dat er festivals bijna klaar zijn met de opbouw en dan direct af kunnen breken? Daar is niemand bij gebaat. 1-1 is maar gewoon een datum uit mijn mouw, rekening houdend dat oktober-november-december sowieso niets doet.
Tot 1-1 zou ik 2 wekelijks de situatie monitoren en kijken of discotheken wellicht een voorzichtige stap kunnen zetten. Bijvoorbeeld met enkel gevaccineerden, als dat maatschappelijk verantwoord is.
Ik zou verder alles op alles zetten om de scholieren/studenten weer naar 100 procent fysiek onderwijs te krijgen. Ik denk dat dat het allerbelangrijkste is op dit moment.
Verdere maatregelen zijn er nu niet meer toch? De 1,5 meter en handen wassen vergeet ik bewust even.
Ik leg keer op keer in dit topic uit wat de gevolgen zijn en onderbouw dat in grote getale met bronnen anders dan vele anderen. Ik heb in dit specifieke geval ook samengevat met een tl/dr wat er in die tweets staat. Dat is geen linkdump.
Number10 in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 8"
We hebben nu een koelkast, koken ons voedsel, dumpen ontlasting niet op straat. Er zijn dus mogelijkheden om anders te leven dan we deden en soms is dat nodig.Plenkske schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 16:25:
[...]
Ik volg deze zin niet. R<1 snap ik, maar "is dat nu ook niet" ?
In dat geval moet je mensen niet aanvallen of proberen te invalideren omdat ze jouw tweets niet willen lezen. Mensen reageren hier op jouw standpunt en jouw interpretatie, niet op het hele verhaal zoals het in de bron staat.Number10 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 16:26:
[...]
Ik leg keer op keer in dit topic uit wat de gevolgen zijn en onderbouw dat in grote getale met bronnen anders dan vele anderen. Ik heb in dit specifieke geval ook samengevat met een tl/dr wat er in die tweets staat. Dat is geen linkdump.
We verwachten dat je zelf genoeg informatie uit die bron destilleert dat we er hier onafhankelijk van de bron mee verder kunnen.
En daar ga je dus de fout in want de maatregelen zijn en worden nog steeds óók genomen om de kwetsbaren te beschermen.Emgeebee schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 15:38:
[...]Het punt is dat de maatregelen puur waren om de zorg te ontzien, niet om het aantal doden te minimaliseren.
Quote Rijksoverheid.nl: "De coronacrisis is nog niet voorbij. Het virus is onvoorspelbaar en nieuwe varianten blijven zich aandienen. Momenteel zien we een opleving in het aantal besmettingen. Deze toename heeft nu nog geen gevolgen voor het beschermen van de kwetsbaren en de druk op de zorg. Maar het kabinet maakt zich wel zorgen over deze ontwikkelingen. Daarom is besloten dat er per 10 juli extra maatregelen voor de zomer nodig zijn."
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former
Er is alleen nooit een regering geweest die dat verplichtte om een pandemie in te dammen. Dat viel onder 'gezond verstand'.Number10 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 16:28:
[...]
We hebben nu een koelkast, koken ons voedsel, dumpen ontlasting niet op straat. Er zijn dus mogelijkheden om anders te leven dan we deden en soms is dat nodig.
1,5 meter afstand houden forever and ever zie ik daar bijvoorbeeld nooit onder vallen, net zoals het permanent sluiten van kroegen of festivals nooit gaat gebeuren. Dat zijn dingen die onder normaal mensengedrag vallen.
*knip* kunnen jullie allebei dit gevit achterwege laten?
[ Voor 88% gewijzigd door ZieMaar! op 28-07-2021 18:22 ]
*knip* kunnen jullie allebei dit gevit achterwege laten?
[ Voor 84% gewijzigd door ZieMaar! op 28-07-2021 18:22 ]
Die opmerking over beschermen van kwetsbaren is voor de bühne, want als dat serieus beleid zou zijn, zaten we nu in een strenge lockdown.Yaksa schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 16:28:
[...]
En daar ga je dus de fout in want de maatregelen zijn en worden nog steeds óók genomen om de kwetsbaren te beschermen.
Quote Rijksoverheid.nl: "De coronacrisis is nog niet voorbij. Het virus is onvoorspelbaar en nieuwe varianten blijven zich aandienen. Momenteel zien we een opleving in het aantal besmettingen. Deze toename heeft nu nog geen gevolgen voor het beschermen van de kwetsbaren en de druk op de zorg. Maar het kabinet maakt zich wel zorgen over deze ontwikkelingen. Daarom is besloten dat er per 10 juli extra maatregelen voor de zomer nodig zijn."
Van de duizenden gevallen op de festivals is vrijwel zeker dat ze daar opgelopen zijn, dat is voor zover ik weet geen vraag. Dat heeft BCO toch uitgewezen? De duizenden besmettingen zijn herleid naar de festivals, dat onderzoek doen ze niet voor niets.Laguna schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 16:25:
[...]
Je kan daarbij niet spreken over duizenden besmettingen op festivals. Enige wat je kan concluderen is dat de laatste versoepelingen van eind juni hebben geleid tot duizenden positieve PCR-testen, waar en of mensen besmet zijn geraakt is niet zo eenvoudig te achterhalen.
https://3voor12.vpro.nl/a...ls--wat-ging-er-mis-.htmlEr worden bijna duizend coronabesmettingen gelinkt aan Verknipt Festival in Utrecht, honderden aan Ploegendienst in Breda, en in totaal zijn volgens het RIVM zeker zeven coronaclusters te herleiden tot grote openluchtevenementen in het eerste weekend van juli. Zijn festivals toch minder veilig dan gedacht? Wat ging er mis?
Ja eens betreft opbouw/afbouw. Er moet duidelijkheid zijn voor de organisatoren.Drardollan schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 16:25:
[...]
Ik denk dat we ondertussen al op een niveau zitten waarbij praktisch alles kan.
Voor de festivals niet eerder, zoals ik al diverse malen heb toegelicht, omdat de periode te kort is. Festivalseizoen loopt ruwweg tot oktober, de onzekerheid die er nu heerst moet je wegnemen. Het is toch van de zotte dat er festivals bijna klaar zijn met de opbouw en dan direct af kunnen breken? Daar is niemand bij gebaat. 1-1 is maar gewoon een datum uit mijn mouw, rekening houdend dat oktober-november-december sowieso niets doet.
Tot 1-1 zou ik 2 wekelijks de situatie monitoren en kijken of discotheken wellicht een voorzichtige stap kunnen zetten. Bijvoorbeeld met enkel gevaccineerden, als dat maatschappelijk verantwoord is.
Ik zou verder alles op alles zetten om de scholieren/studenten weer naar 100 procent fysiek onderwijs te krijgen. Ik denk dat dat het allerbelangrijkste is op dit moment.
Verdere maatregelen zijn er nu niet meer toch? De 1,5 meter en handen wassen vergeet ik bewust even.
Discotheken of wat er op lijkt mag wat mij betreft inderdaad best met QR code werken.
Maar er zijn dus meer locaties die nu nog steeds met 1,5 meter rekening moeten houden. Bv. zwembaden en attracties bij attractieparken. Ook dat is een vervelende voor zowel de bedrijven als de bezoekers. Dus de 1,5 meter regel is op vlak van recreatie nog best een belangrijke. Waarom vergeet je hem bewust ?
Serieus, als iemand 37 tweets schrijft is dan een blogpost ergens niet handiger voor de auteur van de tweets? het is onaangenaam voor de lezer. Wat hier ook niet helpt is dan buiten de tekst van de auteur van de tweets de rest in het Portugees is, welke helaas niet behoort tot de talen die ik beheers.Stoney3K schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 16:21:
Als je linkt naar een hele muur aan academische tweets, dan verwachten we hier dat je er een samenvatting van maakt met je eigen interpretatie. Daar wil ik met alle plezier op reageren.
De vrees voor nieuwe varianten kan oneindig zijn als je dat wil. Op dat moment is er geen weg meer terug, want achter elke hoek kan een nieuwe variant schuilen. Maatregelen stuwen nu eenmaal ook de evolutie van het virus, die super besmettelijke versies hebben zoveel succes omdat ze de enige zijn die de maatregelen weten te verslaan ten opzichte van de oudere versies.
Wat betoogt de auteur in dat stukje? Eeuwige coronamaatregelen? Ik denk dat hij weinig fans zal vinden na verloop van tijd.
We zullen altijd kwetsbaren houden, dus weer een soort open einde dan.prijk schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 16:30:
Die opmerking over beschermen van kwetsbaren is voor de bühne, want als dat serieus beleid zou zijn, zaten we nu in een strenge lockdown.
"soms is dat nodig" , dat is inderdaad wel gebleken sinds maart 2020. En volgens mij is de meerderheid van NL het daar ook mee eens. Maar de tijdsduur van die "soms" heeft denk ik voor de meerderheid van NL ook een bepaalt maximum. Op een gegeven moment zal de meerderheid het niet meer accepteren. Door een kleinere groep is het overigens nooit geaccepteerd geweest, maar daar heb ik het nu niet over.Number10 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 16:28:
[...]
We hebben nu een koelkast, koken ons voedsel, dumpen ontlasting niet op straat. Er zijn dus mogelijkheden om anders te leven dan we deden en soms is dat nodig.
Blijkbaar kan je deze alleen lezen in de vs dus ik moet het met je quote doen
Dat het onderdelen herkend is natuurlijk leuk maar betekent nog niet dat het ook maar enige bescherming er tegen bied. Ik herken ook een kogel maar stoppen kan ik hem nietWhen looking at people who have not been exposed to SARS-CoV-2, researchers found that about 40% to 60% had immune system cells that recognized parts of SARS-CoV-2.
Correlatie maar of er causatie is is een tweede want hoeveel mensen van de hele populatie hebben die antibodies al en is dat echt de reden dat die herkenning al plaatsvind?Even though the samples were taken before the virus existed, somehow these cells were able to recognize the virus. What’s more, all of them had antibodies against two of the four “common cold” coronaviruses.
Er worden nog erg veel slagen om de arm gehouden maar zoals gezegd kan ik hem niet volledig lezen om echt een oordeel te vellen. Ik ben trouwens daar ook de niet geschikte persoon voor want ik heb geen echte expertise op dit gebied dus misschien dat bijvoorbeeld @RoD er naar kan kijken als dat mogelijk is en zijn mening kan geven. Sowieso misschien iets om in wetenschaps topic te posten.So why is this important? Researchers think that exposure to other coronaviruses, like those that cause the common cold, may offer some cross-reactive immunity to SARS-CoV-2. This means that “common cold” coronaviruses may give you some pre-existing protection against severe COVID-19. Further research is needed, but this information helps us better understand what immunity against SARS-CoV-2 might look like.
Zonder de discussie met feiten te willen verstoren: riolering is verplicht en had als direct doel een cholera pandemie in te dammen en te voorkomen.Stoney3K schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 16:29:
[...]
Er is alleen nooit een regering geweest die dat verplichtte om een pandemie in te dammen. Dat viel onder 'gezond verstand'.
Zolang er nog een wereldwijde pandemie bezig is met een blijkbaar nogal besmettelijk virus kunnen de Nederlandse en de Britse regeringen wel vinden dat het klaar is maar als dit nou een van de weinige dingen is waarmee je jezelf zou kunnen verdedigen samen met vaccineren (wat btw ook geen 100% bescherming bied) dan vind ik het verstandig om "gewoon" nog maar ff door te gaan met jezelf beschermen, ondanks wat men in Den Haag vind wat "nu wel weer zonder mag".Superkiwi schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 08:53:
[...]
Het woordje 'gewoon' is hier niet op zijn plek. Mondkapjes dragen is niet gewoon en moeten we ook nooit gewoon gaan vinden.
Al ben ik er stiekem wel huiverig voor dat het kabinet ze weer streng gaat adviseren zodra in de herfst de eerste normale influenza's weer de kop op gaan steken. De weerstand van mensen zal het afgelopen half jaar naar een dieptepunt zijn weggezakt.
Je mocht ook gewoon lekker "Dansen met Jansen" remember?
Hun enige prioriteit wbt jouw en mijn persoonlijke gezondheid is dat we niet in het ziekenhuis belanden, je weet vast wel dat je echt heel erg beroerd moet zijn wil je richting ziekenhuis vertrekken als relatief fitte <50 jarige.
Mijn prioriteit ligt daar ver voor, ik voorkom graag dat ik ziek word, long covid oploop of andere ellende waar je flink en langdurig beroerd van bent zonder dat ziekenhuisopname nodig is.
Gewoon lekker zelf bepalen wat je doet en wat je verstandig lijkt zonder dat je er een ander een mogelijk risico mee laat lopen.
Heeft een ander er last van dat ik "gewoon nog ff met een mondkapje loop?" nee, bemoei je dan lekker met je eigen zaken... Heb ik er last van dat een ander lekker losgaat en onverantwoord bezig is met mogelijk gevolgen voor mijn gezondheid? Ja, nou dan neem ik toch gewoon mijn eigen beschermingsmaatregelen?
Met wat afstand naar onbekenden, beetje hygiëne en evt in bepaalde situaties pbm.
1,5 jaar in een pandemie is zo'n mondkapje best gewoon (gebruikelijk) geworden in het openbare leven. Ik zeg bewust niet het woordje "normaal", dit is absoluut geen normale situatie maar inmiddels zijn mondkapjes echt niet meer zo raar.
Zolang iedereen stronteigenwijs gewoon doorgaat met elkaar in het najaar met influenza te besmetten vind je het dan ook ongewoon om jezelf te daartegen te beschermen met een mondkapje?
Ik zit er iig niet op te wachten om "gewoon" griep te krijgen omdat een ander het blijkbaar normaal vind om snotterend achter een kassa te zitten, blijkbaar werken die dingen prima tegen griep gezien de totale afwezigheid van de gebruikelijke griepgolf deze winter.
Wil je meer weerstand dan lik je toch gewoon aan wat mensen, deurknoppen en winkelwagentjes? Knuffelen met een dready dansmarieke schijnt ook goed te werken
Omdat attractieparken en zwembaden hier geen grote problemen mee hebben. Sowieso geldt de regel niet tot 18 jaar (dan mag alles). Ik ben afgelopen week in een pretpark, zwembad en dierentuin geweest en dat loopt prima (N=1).Plenkske schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 16:30:
[...]
Maar er zijn dus meer locaties die nu nog steeds met 1,5 meter rekening moeten houden. Bv. zwembaden en attracties bij attractieparken. Ook dat is een vervelende voor zowel de bedrijven als de bezoekers. Dus de 1,5 meter regel is op vlak van recreatie nog best een belangrijke. Waarom vergeet je hem bewust ?
Voor sommige recreatie geldt de 1,5 meter sowieso niet.
Tevens is het de maatregel met de grootste onzekerheid. Hij zal pas als allerlaatste worden opgeheven. Ik kan daar geen zinnige datum aan verbinden op dit moment.
Ofwel, ik kan er niets mee. Dus heeft het weinig zin om erover te discussiëren voor mij.
[ Voor 5% gewijzigd door Drardollan op 28-07-2021 16:41 ]
Discotheken hebben ook te maken met personeel regelen hé. En sommige met de artiest die al op de planning staat. Dat is een tikje minder flexibel. Maar een vaccinatieplicht of negatieve test kijkt me daar een goede oplossing. Hopen dat die optie ook geboden wordt.Drardollan schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 15:44:
[...]
In de eerste instantie wel, maar we hadden het daarna specifiek over festivals
Voor discotheken zou ik ook 1-1 aanhouden nu, maar daarin kan je veel makkelijker acteren. Als je discotheken zegt dat ze open kunnen, dan kunnen ze dat binnen enkele dagen regelen. Dit in tegenstelling tot een festival.
Het woord 'aap' heb ik uiteraard helemaal niet gebruikt, maar je gebruikt het woord 'endemisch' in dit topic te pas en te onpas waarvan de post-doc in de allereerste tweet al uitlegt dat het vrij informeel/oppervlakkig (colloquially) lijkt te worden gebruikt en gaat dan uitgebreid in op de term en waarom een hyper-endemische situatie waarschijnlijk tot veel nieuwe varianten gaat leiden die naar zijn inzicht kunnen/zullen ontsnappen aan de vaccins.Stoney3K schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 16:30:
[...]
Daar heb ik inhoudelijk op gereageerd maar de enige weerlegging was "Lees die tweets nu, aap, anders luister ik niet."
Dat heb ik in de TL/DR samengevat en je reageert dus niet inhoudelijk daarop, maar enkel met de stelling dat 'het niet kan' ongeacht wat er in de tweets staat beschreven. Die stelling onderbouw je zelf niet en daarmee is het gewoon je mening. Prima, dat schreef ik al, maar ik kan daar dus niks mee.
Ik heb net een week van je reacties teruggebladerd en vind daarin één hyperlink naar een GP site. Maar misschien heb ik ergens overheen gekeken. Beetje flauw om dan anderen te bekritiseren dat ze hun bronnen uitgebreid moeten gaan uitschrijven en jij het kunt houden bij je mening of kritiek die neerkomt op 'is gewoon zo'. Je moet het zelf weten, maar de tweets bevatten veel nuttige informatie en ik zou je aanraden dat te lezen om je begrip over evolutionaire biologie en epidemiologie te vergroten. Het hoeft niet, maar dan is de discussie inhoudelijk wat mij betreft dus onzinnig.
Gedragsverandering is niet ongebruikelijk, maar aan alle fenomenen die je opsomt zijn directe, onmiskenbare voordelen verbonden, terwijl ze ook geen moeite kosten zodra ze eenmaal aanwezig zijn. Een koud biertje is nu eenmaal lekkerder dan lauwe uilenzeik.Number10 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 16:28:
[...]
Vertel mij eens welke incentive er voor mij is om me aan allerlei coronamaatregelen te houden als ziekenhuisbezetting noch het aantal besmettingen mij stimuleren om dat gedrag te vertonen?
De mens denkt op korte termijn, niet op dodelijke gevolgen een x-aantal jaren later. Anders zou niemand roken, om maar een dwarsstraat te noemen.
Hoevaak heb je al gewone griep gehad? De meeste mensen werken het grootste deel van hun leven, zonder zich hiervan bewust te zijn, aan hun weerstand. Dit zorgt er mede voor dat we steeds ouder worden, dan laat het immuunsysteem het afweten en overlijdt je juist dankzij de griep (de bekende griepgolven uit het verleden).PalingDrone schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 16:37:
[...]
Ik zit er iig niet op te wachten om "gewoon" griep te krijgen omdat een ander het blijkbaar normaal vind om snotterend achter een kassa te zitten,
Als je in de jaren dat je immuunsysteem goed werkt juist blootstelling voorkomt, dan is het maar de vraag hoe dit op de langere termijn uitpakt. Als je dan ineens op je 60e een griepje krijgt, dan kan deze wel eens zo heftig worden dat je het loodje legt. Iets wat tegenwoordig amper meer gebeurd.
Heel flauw, maar heb je daarvoor een bron? Naar het zich laat aanzien is dit namelijk te danken aan de 1,5 meter en weinig contactmomenten.blijkbaar werken die dingen prima tegen griep gezien de totale afwezigheid van de gebruikelijke griepgolf deze winter.
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Lees even de topic start door voor de opzet, regels en handige links. Hier geldt uiteraard het beleid.
Vakantie zomer 2021: maatregelen in het buitenland voor alles waar je rekening mee moet houden als je op vakantie gaat, ook per land.
Je kunt in dit topic dus praten over de ontwikkeling van de cijfers, de maatregelen in het algemeen, de steunmaatregelen etcetera. N=1 en persoonlijke ervaringen horen in de De Covid kroeg.
Politiek mag in De landelijke Nederlandse politiek 2021
Let op: generalisaties als ‘wappie’, 'antivaxxers' zijn niet toegestaan, ook niet op een defensieve manier (ik ben geen wappie, maar…).
Lees even de topic start door voor de opzet, regels en handige links. Hier geldt uiteraard het beleid.
Vakantie zomer 2021: maatregelen in het buitenland voor alles waar je rekening mee moet houden als je op vakantie gaat, ook per land.
Je kunt in dit topic dus praten over de ontwikkeling van de cijfers, de maatregelen in het algemeen, de steunmaatregelen etcetera. N=1 en persoonlijke ervaringen horen in de De Covid kroeg.
Politiek mag in De landelijke Nederlandse politiek 2021
Let op: generalisaties als ‘wappie’, 'antivaxxers' zijn niet toegestaan, ook niet op een defensieve manier (ik ben geen wappie, maar…).