Het Coronavirus in Nederland en België - deel 8 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 51 ... 131 Laatste
Acties:
  • 467.050 views

• QSYS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-10 21:18
Yaksa schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 18:28:
[...]

Long-Covid ontstaat na een besmetting met het COVID-19 virus.
Geen besmetting = geen Long-Covid.
Vaccinatie verlaagt aanmerkelijk het risico om besmet te raken, dus ook om Long-Covid te krijgen.
Nu nog maar wachten dus voor een oplossing voor long COVID. Ik denk dat dat voor mij ook wel interessant kan zijn.

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:43

Stoney3K

Flatsehats!

alexbl69 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 18:29:
[...]
Zijn dat patiënten die maar 1 Jansen prik hebben gehad (waarvan nu getwijfeld wordt of het afdoende is), of patiënten met Astra Zenica, of patiënten die op basis van infectie + 1 vaccinatie 'volledig gevaccineerd' zijn verklaard?

De echte vraag is hoeveel patiënten er met een volledige (dubbele) Pfizer of Moderna vaccinatie in het ziekenhuis liggen. Als dat aantal bijna nul is hebben we de sleutel om deze ellende achter ons te laten in handen.
Ik weet niet eens of die gegevens zo fijnmazig worden bijgehouden.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-11 19:06

Laguna

Connaisseur

Wolly schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 16:04:
[...]

Hoge virale load bij de mensen die de kwetsbaren verzorgen. Klinkt een beetje alsof je de brandweer laat blussen met benzine :X

[...]
De overheid moet duidelijk gaan maken wat nu de lange termijn strategie is, want het vaccineren gaat er dus niet voor zorgen dat het verspreiden stopt. Oftewel je moet vertrouwen dat de vaccins hun werk doen en dus zoveel mogelijk voorkomen dat mensen ernstig ziek worden. Het blijven streven naar een zo hoog mogelijke vaccinatiegraad onder de algehele bevolking zou niet langer het doel moeten zijn. Ze kunnen zich beter focussen op de groepen die meer risico lopen om in het ziekenhuis te belanden en zich nog niet hebben laten vaccineren.

Of gaan we weer doelpalen verschuiven en maatregelen in stand houden totdat er ooit een vaccin ontwikkeld wordt dat ook zeer effectief werkt tegen transmissie van de huidige variant, waarbij tegen de tijd dat het nieuwe vaccin er dan eindelijk is er mogelijk weer een nieuwe variant zich is gaan verspreiden waar dat vaccin dan weer minder effectief tegen is op gebied van transmissie en belandt je dus in een vicieuze cirkel.

Hoe lang zijn we nog bereid maatregelen in stand te houden om een relatief klein percentage te beschermen?

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:01

Onbekend

...

QSYS schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 18:20:
[...]

Als ze niet weten hoe long COVID ontstaat, hoe kunnen ze dan weten of je er tegen beschermt bent? Ik kan daar eigenlijk weinig over vinden.
Hoe lang moet je besmet zijn om "Long Covid" te hebben?
Het ging erom dat vaccins beschermen tegen ziekenhuisopname en overlijden. (Bij Jansen en Astrazeneca rond de 66%, en Moderna en Pfizer rond de 94%.)
En het lijkt dat de vaccins werken, omdat het percentage gevaccineerden in het ziekenhuis totaal niet overeenkomt met het echte percentage gevaccineerde personen in Nederland. (De helft is namelijk al volledig gevaccineerd, maar het aantal Corona-patiënten in het ziekenhuis die volledig zijn gevaccineerd ligt ruim onder de helft.)
Stoney3K schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 18:32:
Ik weet niet eens of die gegevens zo fijnmazig worden bijgehouden.
Uiteindelijk kunnen ze op basis van het BSN-nummer dit wel terugzoeken. Wat voor vaccin (inclusief batch-nummer) je hebt gehad staat immers in het register, en jouw ziekenhuisopname wordt ook netjes geregistreerd.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Verwijderd

42erik schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 18:26:
[...]

Maar dat vaccins niet volledig tegen besmetting beschermen wisten we toch al? En dan is 70 procent best nog wat. Alle exponenten x0.3 helpt natuurlijk flink.

Ze beschermen wel bijzonder goed tegen ziekenhuis opnamen gelukkig.
Zeker.. Al was pfizer tegen de alfa variant eerder tegen de 95%.. En met deze getallen is het vaccinatiepaspoort nog een vreemder idee. Met al deze getallen wordt het steeds duidelijker.. Corona gaat nooit meer weg.

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Onbekend schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 18:44:
[...]
Uiteindelijk kunnen ze op basis van het BSN-nummer dit wel terugzoeken. Wat voor vaccin (inclusief batch-nummer) je hebt gehad staat immers in het register, en jouw ziekenhuisopname wordt ook netjes geregistreerd.
Gelukkig is die database wel om privacy-overwegingen afgegrendeld, dus we kunnen niet even een joined-query doen van alle mensen die het afgelopen jaar zijn opgenomen én welk vaccin ze precies hebben genomen. ;)

• Onbekend

Onbekend

...

Stoney3K schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 19:06:
[...]

Gelukkig is die database wel om privacy-overwegingen afgegrendeld, dus we kunnen niet even een joined-query doen van alle mensen die het afgelopen jaar zijn opgenomen én welk vaccin ze precies hebben genomen. ;)
Maar die data is er wel. :) Ik hoop ook dat die data goed is afgegrendeld, maar je weet het maar nooit bij de overheid. Het zal mij niets verbazen als op de achtergrond die (geanonimiseerde) gegevens alsnog al is samengevoegd in 1 query. ;)

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Onbekend schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 19:13:
[...]

Maar die data is er wel. :) Ik hoop ook dat die data goed is afgegrendeld, maar je weet het maar nooit bij de overheid. Het zal mij niets verbazen als op de achtergrond die (geanonimiseerde) gegevens alsnog al is samengevoegd in 1 query. ;)
Ik zou er ook geen moeite mee hebben als er met de beste bedoelingen gedatamined wordt, puur om een duidelijke conclusie te kunnen trekken. Als Pfizer er bijvoorbeeld als effectief vaccin echt bovenuit springt, dat je daar redelijk vlot op kan handelen.

Het vervelende alleen is dat "met de beste bedoelingen" een rekbaar begrip is en data minen ook heel vaak data bewaren wordt.

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:02
LZ86 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 17:29:
Vaccins helpen, wees onderdeel van de oplossing.
Velen weten dat. Lastige is, er zijn hele volkstammen die van mening zijn dat het niet voor hun geldt.

• maartend
Verwijderd schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 18:49:
[...]
Met al deze getallen wordt het steeds duidelijker.. Corona gaat nooit meer weg.
Klopt. Maar gelukkig komen we strax wel bij een punt waarop men beschermt kan zijn tegen ernstige complicaties. Dat punt is voor mij voldoende

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
https://nos.nl/artikel/23...is-zijn-niet-gevaccineerd

Nu ook in NL zwart op wit. Minsten 3/4e van alle opnames van de laatste tijd zijn ongevaccineerd of niet volledig gevaccineerd. Typisch dat dus grote getallen patienten uit achterstand/migratie achtergrond wijken komt

Slechts 9% volledig gevaccineerd.

Hoewel ik de laatste zin volledig ondersteun, en ook voor 100% achter het nut van vaccinaties sta, heb ik wel mijn twijfels bij de cijfers en de interpretatie daarvan. Zover ik kan zien is nog niet de helft van de Nederlanders volledig gevaccineerd, zelfs ik als vijftiger moet tot zondag a.s. wachten tot ik een prachtige QR-code kan zien in de Coronacheck-app.
Het zou me verbazen als het percentage gevaccineerden in de ziekenhuizen veel hoger lag, en dan puur vanwege het feit dat er nog wel het een en ander te prikken valt (+ minimaal twee weken na de tweede prik).
Niet dat ik denk dat de cijfers veel anders zullen zijn als iedereen die wil volledig gevaccineerd is. Ik denk alleen dat het nu nog niet zoveel zegt, omdat er nog voldoende te prikken en te wachten valt.

Verwijderd

We zitten nu ver aan het einde van het vaccinatieprogramma. Nu moeten we als overheid keuzes gaan maken. Welke maatregelen willen we (maar dan voor de lange toekomst) in tact houden.. Of laten we het gewoon gaan? Tvt lijkt me economisch gewoon niet lang houdbaar op lange termijn, mocht je het al willen. Welke dingen kunnen we doen om verspreiding te reduceren. Ik denk aan mondkapjes + preventieve screening (blaastest?) in de zorg, strengere eisen aan ventialtie in general (ook reductie influenza/verkoudheden). Veel meer kan je denk ik niet van de maatschappij vragen op de lange termijn.

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07-11 22:52
https://nos.nl/artikel/23...is-zijn-niet-gevaccineerd

Nu ook in NL zwart op wit. Minsten 3/4e van alle opnames van de laatste tijd zijn ongevaccineerd of niet volledig gevaccineerd. Typisch dat dus grote getallen patienten uit achterstand/migratie achtergrond wijken komt

Slechts 9% volledig gevaccineerd.

Paradoxaal genoeg is dit dus weer een bevestiging dat het persifleren van de boze en covid-ontkennende tokkie totaal geen zin meer heeft en dat we de tijd en moeite veel beter kunnen stoppen in het benaderen van mensen in achterstandswijken.

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

• Metro2002
  • Laatst online: 11:07

Metro2002

Memento mori

Agent47 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 17:43:
[...]

Heeft ook een klein beetje met de leeftijd te maken. Ik als midden twintiger krijg mijn tweede prik pas begin augustus, ik heb meteen gebeld toen het kom.

En ik werd hier voor van alles en nog wat uitgemaakt toen ik aangaf dat tijdens de ramadan de cijfers omhoog schoten. Die mensen daar kom je niet tussen. Geloof boven alles.
Komt dat door de ramadan of simpelweg omdat mensen uit achterstandswijken gewoon enorm ongezond leven. Onder (1e generatie) allochtonen komt bv ook bijna twee keer zo vaak diabetes voor als onder autochonen en nieuwere generaties allochtonen.

Dus bewijst dit dan dat de vaccins werken of bewijst dit dat je met een ongezonde levensstijl sneller in het ziekenhuis beland door een virus.. Of allebei

[ Voor 6% gewijzigd door Metro2002 op 27-07-2021 19:59 ]

• maartend
zacht schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 19:31:
[...]

Hoewel ik de laatste zin volledig ondersteun, en ook voor 100% achter het nut van vaccinaties sta, heb ik wel mijn twijfels bij de cijfers en de interpretatie daarvan. Zover ik kan zien is nog niet de helft van de Nederlanders volledig gevaccineerd, zelfs ik als vijftiger moet tot zondag a.s. wachten tot ik een prachtige QR-code kan zien in de Coronacheck-app.
Het zou me verbazen als het percentage gevaccineerden in de ziekenhuizen veel hoger lag, en dan puur vanwege het feit dat er nog wel het een en ander te prikken valt (+ minimaal twee weken na de tweede prik).
Niet dat ik denk dat de cijfers veel anders zullen zijn als iedereen die wil volledig gevaccineerd is. Ik denk alleen dat het nu nog niet zoveel zegt, omdat er nog voldoende te prikken en te wachten valt.
Ik snap niks van waar je aan twijfelt. 9% van opnames was volledig gevaccineert. En dat terwijl 50% in NL volledig is gevaccineert. Daar zit nogal een verschil tussen.
Wat wil je dan horen?

• Number10
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Onderzoek van EenVandaag:
Kabinet wist vóór versoepelingen voor festivals en clubs al van knelpunten bij Testen voor Toegang

Ik vermoed dat het een concept van dit definitieve rapport betreft:
https://www.rijksoverheid...-toegang-mei-en-juni-kpmg

Volgens de journalisten lag dit rapport al 11 juni bij het ministerie. Dat zal dan een concept of eerdere versie moeten zijn geweest, want bovenstaande heeft als datum 5 juli. In dit rapport staan diverse knelpunten beschreven die grotendeels ook al in het concept zouden hebben gestaan. Zo bleek bij een pilot 47 procent van de organisatoren aan te hebben gegeven problemen te hebben met het controleren van de testbewijzen.

Deze finale versie is naar ik begrijp pas 6 juli naar de Kamer gestuurd als bijlage bij een Kamerbrief. Na eerdere instemming met de versoepelingen dus. Maar als dit soort informatie onbekend was, dan kan de Kamer wel instemmen, maar dan was dus niet (geheel) duidelijk waarmee.

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
maartend schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 20:03:
[...]

Ik snap niks van waar je aan twijfelt. 9% van opnames was volledig gevaccineert. En dat terwijl 50% in NL volledig is gevaccineert. Daar zit nogal een verschil tussen.
Wat wil je dan horen?
14% was volledig gevaccineerd als ik dat artikel lees?
Negen procent was volledig gevaccineerd maar belandde toch minstens twee weken na hun tweede prik of na hun vaccinatie met Janssen in het ziekenhuis met covid-19.

Zo'n vijf procent was wel gevaccineerd maar maakte door een al bekende afweerstoornis geen of onvoldoende afweerstoffen aan.

Dan is er nog een kleine groep (11 procent) waarover onvoldoende gegevens beschikbaar zijn

• maartend
Wolly schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 20:45:
[...]

14% was volledig gevaccineerd als ik dat artikel lees?

[...]
Van die 5% weet ik niet zeker of ze volledig gevaccineerd zijn. WS wel, maar haal ik er niet zo zeker uit. Kan ook zijn dat 5% van alle mensen die een prik hebben gehad (1 of 2, dus wel of niet volledig (op jansen na, maar die kregen ze ws toch al niet)) een stoornis hebben. Maar zelfs als het totaal wel 14% is, dan staat dat nog steeds niet in verhouding tot de aantal zioekenhuisopnames.

• Number10
  • Niet online
t_captain schreef op maandag 26 juli 2021 @ 20:18:
In UK heeft de golf best lang geduurd, maar gaat het ineens ook hard omlaag zoals we hier ook zien.
Deze hoogleraar modellering (en voorzitter van de SAGE subgroup modellering) verwacht een golvend patroon de komende weken, als gevolg van een combinatie van besmettingen maar ook anticipatie waar @boesOne op doelde en wat @gambieter (n=1) schijnbaar ook waarneemt:

https://www.theguardian.c...tions-trajectory-pandemic

boesOne in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 8"
gambieter in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 8"

[ Voor 7% gewijzigd door Number10 op 27-07-2021 21:33 ]

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07-11 22:52
Number10 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 21:31:
[...]

Deze hoogleraar modellering (en voorzitter van de SAGE subgroup modellering) verwacht een golvend patroon de komende weken, als gevolg van een combinatie van besmettingen maar ook anticipatie waar @boesOne op doelde en wat @gambieter (n=1) schijnbaar ook waarneemt:

Welke hoogleraar, mist er een hyperlinkje? :)

nu zie ik 'm, nvm

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Number10 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 21:31:
[...]

Om het wat minder n=1 te maken, dit komt van YouGov:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F0hbS2R3so0oJEvM8PQSSXE6FAI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/z3JBlxjYYCY2l4TT8cpLRTcq.png?f=user_large
[Twitter: https://twitter.com/ImpactGroupDT/status/1419962253546332164]
Er is een verschil in leeftijdsgroepen, waarbij jonger en minder afstand houden/geen gezichtsmasker geassocieerd zijn.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Number10 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 20:33:
Onderzoek van EenVandaag:
Kabinet wist vóór versoepelingen voor festivals en clubs al van knelpunten bij Testen voor Toegang

Ik vermoed dat het een concept van dit definitieve rapport betreft:
https://www.rijksoverheid...-toegang-mei-en-juni-kpmg

Volgens de journalisten lag dit rapport al 11 juni bij het ministerie. Dat zal dan een concept of eerdere versie moeten zijn geweest, want bovenstaande heeft als datum 5 juli. In dit rapport staan diverse knelpunten beschreven die grotendeels ook al in het concept zouden hebben gestaan. Zo bleek bij een pilot 47 procent van de organisatoren aan te hebben gegeven problemen te hebben met het controleren van de testbewijzen.

Deze finale versie is naar ik begrijp pas 6 juli naar de Kamer gestuurd als bijlage bij een Kamerbrief. Na eerdere instemming met de versoepelingen dus. Maar als dit soort informatie onbekend was, dan kan de Kamer wel instemmen, maar dan was dus niet (geheel) duidelijk waarmee.
Testfase met te hoge belasting en tegen de tijd dat je kan optimaliseren moet je alweer noodgedwongen stoppen. Klinkt als elk ander project waarbij de techneut liever rustig aan begint en de verkoper had beloofd om vorige week donderdag al live te gaan. :+

• Number10
  • Niet online
Jedi_Pimp schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 21:33:
[...]
mist er een hyperlinkje? :)
offtopic:
My bad. Ik was de link initieel vergeten. Later toegevoegd maar je was sneller dan het licht.

• Number10
  • Niet online
jadjong schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 21:53:
[...]
Klinkt als elk ander project waarbij de techneut liever rustig aan begint en de verkoper had beloofd om vorige week donderdag al live te gaan. :+
Ja, maar het meest ernstige zijn uiteraard de gevolgen (vele besmettingen, waarvan deels ernstig ziek en/of langdurige klachten), maar de Kamer wist naar ik begrijp ook van niks. Dan wordt het wel lastig om achteraf te stellen dat ze hebben ingestemd uiteraard.

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 12:25

NMH

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 19:33:
[...] strengere eisen aan ventialtie in general (ook reductie influenza/verkoudheden).
Vooralsnog gaan we precies de andere kant op: :X
Vanaf 1 juli worden de ventilatieregels voor de horeca minder streng. Onbegrijpelijk in deze coronatijd, zegt Binnenklimaat Nederland, dat samen met Koninklijke Horeca Nederland al eerder aan de bel trok hierover vorig jaar in oktober. 'De eisen worden vijf keer minder', zegt directeur van Binnenklimaat Nederland Remi Hompe.
Waarom? Omdat de oude regels nog uit het rooktijdperk stammen wat nu niet meer aan de orde is. Maar ondanks dat er ondertussen een ander probleem voor de volksgezondheid is waar ventilatie kan bijdragen aan de bestrijding mag het allemaal wel wat minder. Je verzint het niet. |:( Contrasteer dat eens met de Belgen:
In België zijn ventilatiemeters sinds vorige maand verplicht in de horeca, op sportclubs en binnen kapsalons en feestzalen. De ventilatiemeter moet zichtbaar zijn voor het publiek en wie hem niet plaatst, riskeert over een paar maanden een boete.

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-11 15:09

Indoubt

Always be indoubt until sure

NMH schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 22:02:
[...]

[...]

Waarom? Omdat de oude regels nog uit het rooktijdperk stammen wat nu niet meer aan de orde is. Maar ondanks dat er ondertussen een ander probleem voor de volksgezondheid is waar ventilatie kan bijdragen aan de bestrijding mag het allemaal wel wat minder. Je verzint het niet. |:( Contrasteer dat eens met de Belgen:

[...]
Dat is inderdaad bezopen, de regels zijn er dus al, waarom zou je die onder deze omstandigheden niet handhaven

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Number10 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 22:02:
[...]

Ja, maar het meest ernstige zijn uiteraard de gevolgen (vele besmettingen, waarvan deels ernstig ziek en/of langdurige klachten), maar de Kamer wist naar ik begrijp ook van niks. Dan wordt het wel lastig om achteraf te stellen dat ze hebben ingestemd uiteraard.
Tja, Piet zei dat het kon.... Dat Piet het alleen maar zegt omdat de vraagsteller geen 'nee' accepteert vergeten we maar even.
Dit rapport zegt alleen wat over de infrastructuur die nog bijgeschaafd moest worden. Dat de testevenementen an sich al zo lek als een mandje zijn, al dan niet door het mengen van besmettelijke gevaccineerde met geteste ongevaccineerden zal wel in een later rapport komen. En dan heb je nog Dansen met Janssen waarbij je ziek van corona een prik kon halen en direct met groen vinkje de disco in kon, kutte met Rutte noemde iemand het gisteren op TV. :P Ik ben benieuwd naar het komende onderzoek waar uit geconcludeerd kan worden dat zelfs als iedereen(bezoeker, tester, uitbater) ter goeder trouw heeft gehandeld, je nog poep tegen de ventilator ziet gaan. Zal wel na de F1 komen. :X

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:48

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Indoubt schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 22:04:
[...]

Dat is inderdaad bezopen, de regels zijn er dus al, waarom zou je die onder deze omstandigheden niet handhaven
Zal dat praktisch gezien ook niet gebeuren?
Niemand zal z'n ventilatie ineens gaan downgraden.

• TerraGuy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

Sagat schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 17:01:
[...]

Denk dat leeftijd de verklarende factor is, als je naar de grafiek kijkt hieronder:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h9lZ6O3yDnZrvoDkD2i4z-92XLc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/8ZRuivKlQegLIYupoPgO9OqT.png?f=user_large
Met dank aan @Liveshort

Dan zie je dat het ook heel anders kan zijn. Helaas is de 100% bescherming onhaalbaar. Maar if i were a betting man...
Is dit het aantal besmettingen? Ik kan me ook voorstellen dat dubbel gevaccineerde mensen zich niet zoveel meer laten testen, want ze kunnen hun QR-pass laten zien, en tevens denken 'ik ben beschermd dus ik kan 't niet meer krijgen' als ze snotteren. Ongevaccineerden moeten zich laten testen als ze ergens naartoe willen en kunnen nog denken 'ik voel me snotterig, misschien heb ik corona'. Kan de cijfers nog wat vertekenen, geen idee hoeveel.

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

NMH schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 22:02:
[...]

[...]

[...]
Laatste keer dat datzelfde hier gepost werd, was al bekend dat die regel verandering niet doorging dacht ik.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:46
gambieter schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 21:51:
Er is een verschil in leeftijdsgroepen, waarbij jonger en minder afstand houden/geen gezichtsmasker geassocieerd zijn.
Mondkapje is toch niet meer verplicht in het VK sinds freedom day? Als dat zo is dan vind ik het nog veel, zie vrijwel niemand meer met zo'n ding in onze supermarkten.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Verwijderd

Ventilatie is ook zo'n ding. Wij kregen van de verhuurder te horen dat ons kantoor (oude fabrieks hal) voldoet aan de ventilatie eisen en er voldoende lucht circulatie is.

Hoog bij het plafond zitten aan 1 kant aan weerszijde van de ruimte twee buizen. De één blaast de ander zuigt.

We hebben op de bureaus gestaan met een velletje papier en in die helft van de kamer circuleert er inderdaad lucht; van de ene naar de andere buis boven de hoffden van de werknemers.

Aan de andere kant van de ruimte is geen enkele circulatie, maar een raam dat open kan ... behalve als het regent, want dan stroomt het water langs de gevel naar binnen.

De huidige regels zijn ook een wassen neus dus :(

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

MikeyMan schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 22:20:
[...]

Zal dat praktisch gezien ook niet gebeuren?
Niemand zal z'n ventilatie ineens gaan downgraden.
Uitzetten zodat het minder elektra-knaken kost is toch wel een ander verhaal.

• Number10
  • Niet online
Over testen gesproken.

In deze gemeentes is het aantal positieve testen de afgelopen 7 dagen maar liefst nul:
https://coronadashboard.r...0/positief-geteste-mensen
https://coronadashboard.r...4/positief-geteste-mensen

Dit is wat er in het rioolwater wordt gevonden:
https://coronadashboard.r...emeente/GM0180/rioolwater
https://coronadashboard.r...emeente/GM0184/rioolwater

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Stoney3K schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 22:36:
[...]

De ventilatie op standje 1 ipv op 5, scheelt aardig wat stroomverbruik, ook minder overlast voor de buren.
Tijdens de wat koudere maanden ga je dat zeker merken in de verwarmingskosten van je etablissement.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

hoevenpe schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 22:27:
Mondkapje is toch niet meer verplicht in het VK sinds freedom day? Als dat zo is dan vind ik het nog veel, zie vrijwel niemand meer met zo'n ding in onze supermarkten.
Het is niet verplicht, maar veel mensen gedragen zich verstandig.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
gambieter schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 22:49:
[...]

Het is niet verplicht, maar veel mensen gedragen zich verstandig.
Zie ik hier in NL ook regelmatig in de supermarkt, genoeg mensen die nog gewoon een mondkapje dragen.
Nou zal dat ook wel afhankelijk zijn waar je woont maar hier in "The Throw" zijn die dingen nog behoorlijk aanwezig, kan me zo voorstellen dat er ook plekken zijn waar dit compleet anders is.

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:53
Blijkt groepsimmuniteit toch mogelijk te zijn... In Urk was het al eerder 0, Staphorst had recent nog een opleving. Maar het blijft raar.

Hij wil.

Verwijderd

Tja 2 besmettingen in een week, en 1 opname in het ziekenhuis. Het zou ook kunnen zijn dat de testbereidheod ietsjes lager is. Groepsimmuniteit is in ieder geval niet gehaald dmv vaccinatie :)

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Prachtig, de gemeentes waar zoveel ophef over is geweest. Inmiddels afgelopen 5 weken niemand meer in het ziekenhuis opgenomen en niemand overleden.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• klaaas
Laguna schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 23:06:
[...]

Prachtig, de gemeentes waar zoveel ophef over is geweest. Inmiddels afgelopen 5 weken niemand meer in het ziekenhuis opgenomen en niemand overleden.
Met de ziekenhuisopnames en sterfgevallen die we nu hebben ben je als gemeente eerder een uitzondering als je die wel hebt...

Hij wil.

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:40
PalingDrone schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 22:48:
[...]

De ventilatie op standje 1 ipv op 5, scheelt aardig wat stroomverbruik, ook minder overlast voor de buren.
Tijdens de wat koudere maanden ga je dat zeker merken in de verwarmingskosten van je etablissement.
10 jaar in de horeca gewerkt. Stuk of 7 restaurants. Bij geen enkele speelde stroom- en gasverbruik een rol. Nada. Is ongeveer een half procent van je kosten.

• Laguna

Laguna

Connaisseur

klaaas schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 23:23:
[...]

Met de ziekenhuisopnames en sterfgevallen die we nu hebben ben je als gemeente eerder een uitzondering als je die wel hebt...
Goed punt, tijd om de aanscherping terug te draaien.

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-12 12:55
Stoney3K schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 22:36:
[...]

Als je wel eens met een CO2 meter bezig bent geweest in huis besef je je al heel snel dat de meeste woonhuizen bar slecht ventileren. Standje 'hoog' is dan eigenlijk nodig, en dan niet eens verdeeld over het hele huis.

Daarnaast is er ook de afweging tussen verversing van lucht (wat we willen) en tocht (potentiele verspreiding; casus bar Korea van vorig jaar). Ik weet overigens niet hoe die afweging valt.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-12 12:55
PalingDrone schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 22:48:
[...]

Dan haal je het benodigde debiet vaak niet...

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10:09

Superkiwi

Hoi doei

PalingDrone schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 22:58:
[...]
Zie ik hier in NL ook regelmatig in de supermarkt, genoeg mensen die nog gewoon een mondkapje dragen.
Het woordje 'gewoon' is hier niet op zijn plek. Mondkapjes dragen is niet gewoon en moeten we ook nooit gewoon gaan vinden.
Al ben ik er stiekem wel huiverig voor dat het kabinet ze weer streng gaat adviseren zodra in de herfst de eerste normale influenza's weer de kop op gaan steken. De weerstand van mensen zal het afgelopen half jaar naar een dieptepunt zijn weggezakt.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• Onbekend

Onbekend

...

klaaas schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 22:59:
[...]

Blijkt groepsimmuniteit toch mogelijk te zijn... In Urk was het al eerder 0, Staphorst had recent nog een opleving. Maar het blijft raar.
Volgens mij komt dat eerder doordat er weinig mensen en toeristen uit andere gemeentes naar Urk en Staphorst toe komen.
Vergelijk het maar eens met Noordwijk wat relatief veel rioolwatervirusdeeltjes heeft, wat doorgaans veel door toeristen wordt bezocht.

Zie ook het kaartje hier: https://coronadashboard.r...d.nl/landelijk/rioolwater
Urk zit daar weliswaar aan de lage kant, maar ook Den Helder, Dantumadiel (Friesland), Oldambt (Groningen, Terneuzen, Emmen en nog meer dorpen hebben een laag aantal virusdeeltjes. Het zal gerust door groepsimmuniteit komen, maar doordat mensen reizen komen er steeds nieuwe virusdeeltjes weer de gemeentes binnen.

(Eigenlijk is de groepsimmuniteit pas zichtbaar als het aantal deeltjes in het rioolwater hoog is, terwijl het aantal ziekenhuisopnames laag blijft.)

• klaaas
Onbekend schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 09:07:
[...]

Volgens mij komt dat eerder doordat er weinig mensen en toeristen uit andere gemeentes naar Urk en Staphorst toe komen.
Vergelijk het maar eens met Noordwijk wat relatief veel rioolwatervirusdeeltjes heeft, wat doorgaans veel door toeristen wordt bezocht.

Zie ook het kaartje hier: https://coronadashboard.r...d.nl/landelijk/rioolwater
Urk zit daar weliswaar aan de lage kant, maar ook Den Helder, Dantumadiel (Friesland), Oldambt (Groningen, Terneuzen, Emmen en nog meer dorpen hebben een laag aantal virusdeeltjes. Het zal gerust door groepsimmuniteit komen, maar doordat mensen reizen komen er steeds nieuwe virusdeeltjes weer de gemeentes binnen.

(Eigenlijk is de groepsimmuniteit pas zichtbaar als het aantal deeltjes in het rioolwater hoog is, terwijl het aantal ziekenhuisopnames laag blijft.)
Ik noemde die groepsimmuniteit met een knipoog omdat het volgens mij wel bekend is dat de vaccinatiebereidheid in Staphorst relatief laag is. Ik denk dat het proberen te verklaren van het lage aantal testen in relatie tot stijgende rioolwaarden op gemeentelijk niveau vooral een kwestie van speculeren is. Ik kan best wat zaken noemen die aanleiding zouden kunnen zijn voor een hogere immuniteit (bierketen en kerkgang b.v.) terwijl je ook, zoals jij doet, op andere zaken kunt wijzen. Ten tijde van de discussie over geopende kerken is ook wel geprobeerd om causale verbanden te vinden, maar dat blijkt nagenoeg onmogelijk. Daarbij zie je binnen de grote golven die we waarnemene plaatselijk ook vaak nog kleinere golfbewegingen, waardoor een correlatie er op het ene moment wel is en op het andere niet.

Hij wil.

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Superkiwi schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 08:53:
[...]

Het woordje 'gewoon' is hier niet op zijn plek. Mondkapjes dragen is niet gewoon en moeten we ook nooit gewoon gaan vinden.
Al ben ik er stiekem wel huiverig voor dat het kabinet ze weer streng gaat adviseren zodra in de herfst de eerste normale influenza's weer de kop op gaan steken. De weerstand van mensen zal het afgelopen half jaar naar een dieptepunt zijn weggezakt.
Waardoor je juist een lage weerstand veroorzaakt omdat niemand in contact komt met influenza. Maak je een mooi rond kringetje door het 'verplichten' van je mondkapjes.

• Emgeebee
Superkiwi schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 08:53:
[...]

Datzelfde riep men over de verplichting van mondkapjes mbt covid. "dat wordt nooit meer afgeschaft!!!" En kijk waar we nu zijn.

Het kabinet gaat die dingen echt niet weer verplichten tenzij de zorg dreigt te overspoelen. Ik snap die argwaan echt niet.

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10:33

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

Emgeebee schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 10:20:
[...]

Datzelfde riep men over de verplichting van mondkapjes mbt covid. "dat wordt nooit meer afgeschaft!!!" En kijk waar we nu zijn.

Het kabinet gaat die dingen echt niet weer verplichten tenzij de zorg dreigt te overspoelen. Ik snap die argwaan echt niet.
Heel erg eerlijk: ik zie dat ook niet gebeuren, ook al was ik voorheen ook van de stelling dat "we tot in den treure" met die mondkapjes moeten lopen. Als ik zie hoe NL omgaat met regels omtrent mondkapjes t.o.v. andere landen waar je zelfs buiten met die dingen dient rond te lopen (nog steeds) terwijl hier niemand met die dingen meer loopt snap ik de argwaan ook niet meer zo.

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10:33

Shadow_Agent

PalingDrone schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 22:58:
[...]

Nou zal dat ook wel afhankelijk zijn waar je woont maar hier in "The Throw" zijn die dingen nog behoorlijk aanwezig, kan me zo voorstellen dat er ook plekken zijn waar dit compleet anders is.
"The Throw" :') LOL Hier in Groningen (e.o.) zie ik echt niemand meer met een mondkapje. Afgelopen weekend en gisteren nog in de Hornbach: erg druk maar niemand, behalve één winkelmedewerker en een sporadische bezoeker. Supermarkten? Nope ook vrijwel niemand meer met dat ding :)

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Dat komt omdat de politiek in het algemeen niet als erg betrouwbaar gezien wordt en zeker dit kabinet nogal eens het vertrouwen met de voeten getreden heeft. Als het om naleving van de regels gaat zijn ook genoeg bewindslieden al uitgegleden op ernstige wijze zonder enige gevolgen. Van huwelijksfeesten tot schaatsclinics tot naar kantoor komen terwijl je wacht op je testuitslag, het kan allemaal.

Termen als 'het nieuwe normaal' klinken niet als tijdelijk en ook diverse bekende virologen en de WHO blijven pleiten voor een bepaalde vorm van maatregelen houden. Gecombineerd met het eerder genoemde uitgangspunt qua vertrouwen helpt dat niet.

Zelf beschouw ik ons corona trio in Den Haag ook als volstrekt onbetrouwbaar. De wind waait elke dag anders en we doen waar we zin in hebben. Laat ze eerst maar eens de Twm naar de prullenbak sturen en niet uitbreiden zoals ze mee bezig zijn in stilte. Sommige dingen zijn enkel afgeschaft om de maatschappelijke druk naar een kookpunt liep.

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:54

Sagat

Is pappa x2!

Tsja, ik denk dat 'we' (nou ja hopelijk) gewoon wel geleerd hebben dat je bij ziekte dus thuis moet blijven, en als het dan echt niet anders kan en je moet naar buiten, ja dan is een mondkapje toch iets.

Ik moet er heel eerlijk in zijn. Ik heb zelf hooikoorts en ergens tussen eind mei en begin juli ben ik altijd aan de beurt en ik weet niet of ik dan zelf heel trouw een mondkapje op zou zetten, maar in de wintermaanden en snotneus, ja mijn insteek zal dan zeker zijn dat wanneer ik echt niet thuis kan blijven, dan ik dan voor het 'lapje' ga.

10 second ninja DONE

• Jovatov
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12:34
CMD-Snake schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 10:32:
[...]

Dat komt omdat de politiek in het algemeen niet als erg betrouwbaar gezien wordt en zeker dit kabinet nogal eens het vertrouwen met de voeten getreden heeft. Als het om naleving van de regels gaat zijn ook genoeg bewindslieden al uitgegleden op ernstige wijze zonder enige gevolgen. Van huwelijksfeesten tot schaatsclinics tot naar kantoor komen terwijl je wacht op je testuitslag, het kan allemaal.

Termen als 'het nieuwe normaal' klinken niet als tijdelijk en ook diverse bekende virologen en de WHO blijven pleiten voor een bepaalde vorm van maatregelen houden. Gecombineerd met het eerder genoemde uitgangspunt qua vertrouwen helpt dat niet.

Zelf beschouw ik ons corona trio in Den Haag ook als volstrekt onbetrouwbaar. De wind waait elke dag anders en we doen waar we zin in hebben. Laat ze eerst maar eens de Twm naar de prullenbak sturen en niet uitbreiden zoals ze mee bezig zijn in stilte. Sommige dingen zijn enkel afgeschaft om de maatschappelijke druk naar een kookpunt liep.
Ik denk dat je daar toch echt een uitzondering in bent. Nederland is (nog steeds) een tamelijk trouw landje als het gaat om het volgen van overheidsmaatregelen.

Neem nu precies die mondkapjes. Toen ze vorig jaar alleen nog een dringend advies waren, werden ze al volop gedragen. En de vrijdag voordat ze afgeschaft werden droeg 80-90% nog een mondkapje in de supermarkten, die zaterdag toen ze niet meer verplicht waren, waren ze direct vrijwel verdwenen.

Wil overigens niet zeggen dat ze in Den Haag geen misperen maken, dat is evident.

• CMD-Snake
Jovatov schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 11:41:
Ik denk dat je daar toch echt een uitzondering in bent. Nederland is (nog steeds) een tamelijk trouw landje als het gaat om het volgen van overheidsmaatregelen.
Volgen en vertrouwen zijn twee verschillende dingen soms. Het vertrouwen in de politiek is allang weer terug op het oude niveau na een kort hoogtepunt in de peilingen. Je kan prima coronaregels volgen en weinig vertrouwen in het kabinet hebben dat ze weten wat ze doen.
Neem nu precies die mondkapjes. Toen ze vorig jaar alleen nog een dringend advies waren, werden ze al volop gedragen. En de vrijdag voordat ze afgeschaft werden droeg 80-90% nog een mondkapje in de supermarkten, die zaterdag toen ze niet meer verplicht waren, waren ze direct vrijwel verdwenen.
Geloofden de meeste mensen dan oprecht in de mondkapjes of was het om 95 euro boete en/of gezeur te voorkomen? Denk het laatste, als er oprecht in geloofd werd bleven wel meer mensen het dragen buiten die enkeling om.

• Emgeebee
CMD-Snake schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 10:32:
[...]

Tja, het zijn net mensen. Ik maak ook beleid voor onze werknemers waar ze zich aan dienen te houden. Bij de navolging van die regels maak ik zelf ook wel eens misser als ik weer naast iemand sta mee te kijken op een beeldscherm. Het is wat.
Het nieuwe normaal refereert dan ook naar een maatschappij waarin corona niet meer weg gaat. Dat zegt verder niks over wel/niet afschaffen van maatregelen of de intentie daartoe. Twijfelachtig om dit zo te framen imo.
Volstrekt onbetrouwbaar? Zoiets zou ik zeggen van mensen die niet integer zijn en er compleet hun eigen agenda op nahouden. Wat is jouw definitie van volstrekt onbetrouwbare politici?

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 12:29
Dennis schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 09:50:
[...]

In de UK zijn wel meer leuke dingen:

https://www.thesun.co.uk/...positive-after-admission/

Blijkt dat 56% van de 'Covid mensen' in het ziekenhuis voor iets anders naar het ziekenhuis kwam en daar toevallig positief werd getest. Meer dan de helft. Ben benieuwd of we deze cijfers ook in Nederland te zien krijgen.

Shout out @Drardollan
Geen idee wat je wil bereiken met je post. Maar lijkt mij een hele logische en goede zaak, je wil tenslotte absoluut geen besmettelijke Corona patiënten naast patiënten met een zwakke gezondheid leggen. En aangezien deze met Corona besmette patiënten een bijzondere extra behandeling (isolatie en PBM) vereisen is het niet meer dan logisch dat ze aangemerkt worden als Corona patiënten in de statistieken.

Ik heb overigens smakelijk gelachen om 1 van jouw bronnen, die Jan B. Hommel. Die man is een grapje toch? Zo heb je het toch ook bedoeld? Afgelopen week werd hij over Corona geïnterviewd door een lingerieontwerpster, wat een vertoning _O-

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06:55
Drardollan schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 12:34:
[...]

Geen idee wat je wil bereiken met je post. Maar lijkt mij een hele logische en goede zaak, je wil tenslotte absoluut geen besmettelijke Corona patiënten naast patiënten met een zwakke gezondheid leggen. En aangezien deze met Corona besmette patiënten een bijzondere extra behandeling (isolatie en PBM) vereisen is het niet meer dan logisch dat ze aangemerkt worden als Corona patiënten in de statistieken.

Ik heb overigens smakelijk gelachen om 1 van jouw bronnen, die Jan B. Hommel. Die man is een grapje toch? Zo heb je het toch ook bedoeld? Afgelopen week werd hij over Corona geïnterviewd door een lingerieontwerpster, wat een vertoning _O-
Is toch overduidelijk wat ie wil bereiken? Bagetalliseren.
Proberen enkele figuren tenslotte al maanden met dezelfde vage, lachwekkende bronnen en cherrypicken van informatie zodat t maar in het straatje past van "het valt allemaal reuze mee"

Verwijderd

Drardollan schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 12:34:
[...]

Dat je ze apart verpleegd lijkt me duidelijk. Je wil ze niet mixen met je normale populatie. Maar in Nl gebruikte het RIVM (in ieder geval in het begin, nu gebruikt men NICE-data) de definitie opnames als het uitsluitend door corona kwam. Dat gaf aan het begin de hele scheve getallen waarbij het RIVM sprak over 10 opnames, terwijl omroepbrabant sprak van 15 opnames in alleen al Brabant.

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Sagat schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 10:57:
Tsja, ik denk dat 'we' (nou ja hopelijk) gewoon wel geleerd hebben dat je bij ziekte dus thuis moet blijven, en als het dan echt niet anders kan en je moet naar buiten, ja dan is een mondkapje toch iets.
Ik werk in een continuerooster (24/7/365) waar altijd iemand aanwezig moet zijn en heb me in 21 jaar bij de baas nog nooit ziekgemeld. Degenen die vaak ziek zijn (griep, verkoudheid, koorts enz), zijn veelal de mensen met kinderen. Ik kan de keren niet meer tellen dat ik moet komen opdraven omdat één van die kinderen ziek is of een kind mijn collega aangestoken heeft. Hetzelfde met partners van collega's die in de zorg werken.
Leuk dat je oppert om thuis te blijven bij ziekte maar dat zie ik dus echt niet zitten. Laat mensen maar eens wat weerstand opbouwen in plaats zich bij elk hoestje af te zonderen van de rest. Maar ik ben bang dat we wel die kant op gaan straks. Vandaar mijn vorige post waarin ik mijn zorgen uitte dat we in het griepseizoen 'gewoon' weer het advies krijgen om mondkapjes te dragen.

[ Voor 6% gewijzigd door Superkiwi op 28-07-2021 12:55 ]

Verwijderd

LZ86 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 12:39:
[...]

Proberen enkele figuren tenslotte al maanden met dezelfde vage, lachwekkende bronnen en cherrypicken van informatie zodat t maar in het straatje past van "het valt allemaal reuze mee"
los van de bron lijkt me dit evengoed relevante informatie. Zonder iets te willen bagatelliseren is iemand die met benauwdheid door covid opgenomen wordt wat anders dan iemand die een botbreuk oploopt en bij de terechte 'ingangscheck' positief test en apart gelegd wordt om besmetting van andere patiënten te voorkomen..

Door het allemaal op een hoop te gooien kan ook een beeld ontstaan dat er overdreven wordt, en dat is net zo min goed als bagatelliseren. En als uit een zuivere bron komt dat dit slechts 2 van de 100 gevallen betreft en die andere 98 besmetten wel door direct aan covid gerelateerde verschijnselen is opgenomen is dat ook gewoon wat het is.

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:54

Sagat

Is pappa x2!

Superkiwi schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 12:50:
[...]

Ik werk in een continuerooster (24/7/365) waar altijd iemand aanwezig moet zijn en heb me in 21 jaar bij de baas nog nooit ziekgemeld. Degenen die vaak ziek zijn (griep, verkoudheid, koorts enz), zijn veelal de mensen met kinderen. Ik kan de keren niet meer tellen dat ik moet komen opdraven omdat één van die kinderen ziek is of een kind mijn collega aangestoken heeft. Hetzelfde met partners van collega's die in de zorg werken.
Leuk dat je oppert om thuis te blijven bij ziekte maar dat zie ik dus echt niet zitten. Laat mensen maar eens wat weerstand opbouwen in plaats zich bij elk hoestje af te zonderen van de rest. Maar ik ben bang dat we wel die kant op gaan straks.
Ja ik kan (moet in principe momenteel) thuiswerken dus daar heb ik geen last van. of veroorzaak ik dat dus ook niet. Maar ik snap absoluut wat je zegt, en nee dat is niet leuk.

Maar even simpel gedacht, iemand die 'doorzet' en met een kuchje gaat werken kan daarmee natuurlijk ook anderen besmetten, wat dan (in een worst case scenario) uiteindelijk leid to NOG hogere uitval. En afhankelijk van je branche heb je ook nog te maken met je klanten......denk dan met name aan de zorg sector.

Ieder nadeel enzo.......

[ Voor 1% gewijzigd door Sagat op 28-07-2021 13:00 . Reden: Even iets genuanceerd. ]

10 second ninja DONE

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-12 11:06

Deathchant

Don't intend. Do!

Het is al een wat oudere column, maar nog steeds actueel voor de huidige situatie:
https://www.socialevraags...nu-harder-nodig-dan-ooit/

Er wordt vrij goed uiteen gezet hoe het beleid van de overheid steeds leidt tot een situatie waarbij wij burgers elkaar onderling "de maat nemen", want het wordt ons onbewust erin gedrukt dat het uiteindelijk alleen de schuld van ons eigen gedrag is, wat natuurlijk niet zo is.

[ Voor 8% gewijzigd door Deathchant op 28-07-2021 12:58 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

@Sagat Het is een heel lastig iets, dat ben ik zeker met je eens.
Ik ben van mening dat we niet iedereen af moeten zonderen omdat hij/zij een verkoudheidje of iets heeft. Natuurlijk snap ik dat de kans groter is dat andere mensen het ook oplopen als verkouden mensen toch gaan werken maar onder de streep worden we als mensheid alleen maar zwakker als we ons telkens gaan afzonderen.
Mijn simpele theorie: hoe meer hogere weerstand, hoe minder mensen er uit zullen vallen. Groepsimmuniteit kweken.

Wel een klein uitstapje uit het Coronatopic dit...

[ Voor 11% gewijzigd door Superkiwi op 28-07-2021 13:05 ]

• Number10
  • Niet online
Deathchant schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 12:57:
want het wordt ons onbewust erin gedrukt dat het uiteindelijk alleen de schuld van ons eigen gedrag is, wat natuurlijk niet zo is.
Deze recente column maakt vrijwel hetzelfde punt:
https://www.bnnvara.nl/va...udia-de-breij-leiderschap

Want zoals de column afsluit, als je als burger vanalles zelf mag (=moet) beslissen alsof de crisis een doe-het-zelf project is, waarom hebben we dan nog een leider?

Het idee dat een burger BCO kan inrichten, sectoren kan sluiten of op magische wijze exact zoals de rest de maatregelen opvolgt is ridicuul. Natuurlijk mag en moet je burgers wel oproepen om zich juist te gedragen, maar een overheid is er primair om ervoor te zorgen dat hetgeen nodig is ook gebeurt. Elkaar verwijten gaan lopen maken is niet alleen zinloos (er verandert niks) het leidt af van de vraag waarom dingen niet goed lopen.

'Eigen verantwoordelijkheid' is bestuurderstaal voor 'niet mijn probleem', maar als die 'eigen verantwoordelijkheid' anderen kan schaden is het natuurlijk wel het probleem van het openbaar bestuur.

• CMD-Snake
Emgeebee schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 12:00:
Tja, het zijn net mensen. Ik maak ook beleid voor onze werknemers waar ze zich aan dienen te houden. Bij de navolging van die regels maak ik zelf ook wel eens misser als ik weer naast iemand sta mee te kijken op een beeldscherm. Het is wat.
Je hebt missers en je hebt missers. Grapperhaus zijn huwelijksfeest is denk ik het schoolvoorbeeld, maar toch mocht hij aanblijven na wat onhandige pogingen om de boel een beetje te sussen die enkel als olie op het vuur werkten. Of Hoekstra die een schaatclinic doet met Sven Kramer ondanks dat de rest van Nederland niet mag sporten. Er zijn politieke carrières voor minder gesneuveld.
Het nieuwe normaal refereert dan ook naar een maatschappij waarin corona niet meer weg gaat. Dat zegt verder niks over wel/niet afschaffen van maatregelen of de intentie daartoe. Twijfelachtig om dit zo te framen imo.
De boodschap was aan het begin dat anderhalve meter de nieuwe norm was. Ik denk niet dat ik de enige was die slecht reageerde op die boodschap, na een tijdje werd juist benadrukt hoe tijdelijk alles was. Dat met de avondklok was ook zo'n schertsvertoning. Drie maanden lang bovenaan de stapel. :+
Volstrekt onbetrouwbaar? Zoiets zou ik zeggen van mensen die niet integer zijn en er compleet hun eigen agenda op nahouden. Wat is jouw definitie van volstrekt onbetrouwbare politici?
Wat te denken van halve waarheden vertellen of onjuiste informatie verstrekken om hun zin door te drijven?

• Drardollan
Verwijderd schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 12:55:
[...]

los van de bron lijkt me dit evengoed relevante informatie. Zonder iets te willen bagatelliseren is iemand die met benauwdheid door covid opgenomen wordt wat anders dan iemand die een botbreuk oploopt en bij de terechte 'ingangscheck' positief test en apart gelegd wordt om besmetting van andere patiënten te voorkomen..

Door het allemaal op een hoop te gooien kan ook een beeld ontstaan dat er overdreven wordt, en dat is net zo min goed als bagatelliseren. En als uit een zuivere bron komt dat dit slechts 2 van de 100 gevallen betreft en die andere 98 besmetten wel door direct aan covid gerelateerde verschijnselen is opgenomen is dat ook gewoon wat het is.
Iemand met een gebroken been kost (veel) minder zorg dan iemand met een gebroken been én Corona.

De cijfers zoals ze in Nederland gepresenteerd worden zijn wat mij betreft helder, dit betreft mensen met Corona in een ziekenhuisbed (op de verpleeg of IC). En mogelijk andere problemen. Dat is vanaf dag 1 zo geweest en nooit veranderd zover ik weet.

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
LZ86 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 12:39:
[...]

Hij geeft toch gewoon een fatsoenlijke bron met feiten?

Het maakt wel degelijk uit of iemand door corona in het ziekenhuis landt of daar toevallig al was en per ongeluk positief blijkt.

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Emgeebee schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 10:20:
[...]
We hebben met een paar simpele maatregelen heel wat mensen 'gered' van Covid. In een normaal griepseizoen overlijden er 8 á 9000 mensen aan de griep, ik zie de overheid er best voor aan om in het griepseizoen weer (deels) dezelfde maatregelen te nemen om dit dodental omlaag te brengen. Ze/we hebben immers gezien dat maatregelen effect hebben.
Daar komt mijn argwaan vandaan ;)

• LZ86
42erik schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 13:20:
[...]

Het maakt wel degelijk uit of iemand door corona in het ziekenhuis landt of daar toevallig al was en per ongeluk positief blijkt.
Fatsoenlijke bron? The sun?

Hangt ervan af. Is RTL boulevard of de prive een fatsoenlijke bron? Want dat is ongeveer het niveau van the Sun :P

• Drardollan
42erik schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 13:20:
[...]

Of het en feit is wordt niet betwist. Net als dat het een feit is dat de meeste mensen die opgenomen worden 2 ogen hebben.

Het feit voegt niets toe. Al vanaf dag 1 zijn de ziekenhuisopnames een mix van patiënten met enkel Corona en mensen met Corona én iets anders.

[ Voor 11% gewijzigd door Drardollan op 28-07-2021 13:33 ]

• Emgeebee
Superkiwi schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 13:20:
[...]

We hebben met een paar simpele maatregelen heel wat mensen 'gered' van Covid. In een normaal griepseizoen overlijden er 8 á 9000 mensen aan de griep, ik zie de overheid er best voor aan om in het griepseizoen weer (deels) dezelfde maatregelen te nemen om dit dodental omlaag te brengen. Ze/we hebben immers gezien dat maatregelen effect hebben.
Daar komt mijn argwaan vandaan ;)
Die "extra minder" doden waren puur een (geweldig) bijeffect van het sturen op zorgcapaciteit. Zo is het altijd uitgelegd en dit is ook de intentie van de overheid, zie bijvoorbeeld ook waarom de afgelopen weken niet ineens alles op slot ging met die waanzinnig snel oplopende besmettingen; de overheid stuurt op zorg, niet op 0 doden.

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-12 10:30
Drardollan schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 13:32:
[...]

Of het en feit is wordt niet betwist. Net als dat het een feit is dat de meeste mensen die opgenomen worden 2 ogen hebben.

Het feit voegt niets toe. Al vanaf dag 1 zijn de ziekenhuisopnames een mix van patiënten met enkel Corona en mensen met Corona én iets anders.
Het ligt (zoals altijd) er aan hoe je cijfers interpreteert. Gebruik je ze om de druk op de zorg te bepalen of gebruik je ze om te bepalen welk % van de besmetten in het ziekenhuis moeten worden opgenomen. (en dus indirect hoe ernstig corona zorgt voor extra opnames).
In het eerste geval voegt het niets toe, in het tweede wel.

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

@Emgeebee Voor nu gaat dat inderdaad op en ik begrijp precies wat je zegt. Corona heeft een groter effect op de zorgcapaciteit tov een normale griep en het sturen op zorgcapaciteit is een prima strategie.
Mijn punt was: als we zien dat we een virus als corona er met een stel simpele maatregelen redelijk onder kunnen krijgen waarom zouden we dan niet proberen het aantal doden tijdens een normale griepgolf omlaag te brengen met diezelfde maatregelen? Even los gezien van de zorgcapaciteit.

[ Voor 6% gewijzigd door Superkiwi op 28-07-2021 13:57 ]

• 42erik
  • Niet online
LZ86 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 13:29:
[...]

Fatsoenlijke bron? The sun?

Hangt ervan af. Is RTL boulevard of de prive een fatsoenlijke bron? Want dat is ongeveer het niveau van the Sun :P
Het feit dat ze een page 3 girl hebben (hadden?) , betekent toch niet meteen dat de cijfers niet waar zijn?

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:48

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

blissard schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 13:53:
[...]

Het ligt (zoals altijd) er aan hoe je cijfers interpreteert. Gebruik je ze om de druk op de zorgt te bepalen of gebruik je ze om te bepalen welk % van de besmetten in het ziekenhuis moeten worden opgenomen. (en dus indirect hoe ernstig corona zorgt voor extra opnames).
In het eerste geval voegt het niets toe, in het tweede wel.
Of, optie 3. Gebruik je ze om aan te geven dat er een stijgend aantal patienten in het ziekenhuis terecht komt dat aparte zorg nodig heeft en dus onevenredige druk legt?

• 42erik
  • Niet online
Drardollan schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 13:32:
[...]

Nou ja, het zegt wel wat over de druk op de zorg. Degene die door corona er zijn, zijn extra druk op het ziekenhuis, de verplegers enzovoort. Degene die toevallig positief testen zijn geen extra druk, die waren er al.

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 03-12 23:30
Superkiwi schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 13:55:
@Emgeebee Voor nu gaat dat inderdaad op en ik begrijp precies wat je zegt. Corona heeft een groter effect op de zorgcapaciteit tov een normale griep en het sturen op zorgcapaciteit is een prima strategie.
Mijn punt was: als we zien dat we een virus als corona er met een stel simpele maatregelen redelijk onder kunnen krijgen waarom zouden we dan niet proberen het aantal doden tijdens een normale griepgolf omlaag te brengen met diezelfde maatregelen? Even los gezien van de zorgcapaciteit.
En dat is nou precies wat ze in Japan al jaren, zonder maatregelen en uit zichzelf, doen: Voel je je niet lekker dan draag je een mondkapje wanneer je naar buiten gaat, je wilt een ander niet besmetten.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:06

gws24

Thinking is hard!

42erik schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 13:55:
[...]

Het feit dat ze een page 3 girl hebben (hadden?) , betekent toch niet meteen dat de cijfers niet waar zijn?
The sun is gewoon een roddelblad met af en toe complete verdraaiingen en ronduit leugens. Ze worden niet voor niks zo vaak aangeklaagd. Betekent niet dat de cijfers niet kunnen kloppen maar als die wel kloppen kan je maar beter heel goed na gaan of de duiding die de Sun er aan geeft wel klopt. Oftewel, beter zoek je de originele bron op en gebruik je de Sun niet als bron om een punt te maken want dan nemen veel mensen je echt niet serieus.

edit: het hoeven trouwens niet eens bewuste fouten te zijn maar gewoon onkunde. Als voorbeeld in NL: een sbs shownieuws heeft het wel eens over it onderwerpen gehad (hacks, ddos etc) en dan moet je Daniel Verlaan maar eens vragen hoe fout ze het dan hebben. Hij werkt ook niet meer mee aan hun onderwerpen (https://www.mediacourant....eek-niet-dist-shownieuws/). Als het dus over corona gaat zou ik alles bij shownieuws niet als goede bron zien.

[ Voor 26% gewijzigd door gws24 op 28-07-2021 14:16 ]

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• Liveshort
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-11 17:02

Liveshort

Certified Crazy Person

42erik schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 13:59:
[...]

Nou ja, het zegt wel wat over de druk op de zorg. Degene die door corona er zijn, zijn extra druk op het ziekenhuis, de verplegers enzovoort. Degene die toevallig positief testen zijn geen extra druk, die waren er al.
Ja en nee, een deel van de mensen die voor iets anders komt kan natuurlijk wel klachten hebben als gevolg van corona, terwijl ze niet weten dat het corona is. Bijvoorbeeld minder veel voorkomende klachten als (ernstige) buikpijn, hoofdpijn, etc. Voor beide kanten is wel iets te zeggen.

There once was a lady of Wight --- Who travelled much faster than light --- She departed one day --- In a relative way --- And arrived on the previous night

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-12 14:27

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• LZ86
42erik schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 13:59:
[...]
Degene die toevallig positief testen zijn geen extra druk, die waren er al.
Geloof je het zelf?

Die mensen moeten in strikte isolatie --> sluis + PBM, apart omgaan met afval en was enz enz.. Is een hoop extra werk en druk per patient. En als het er teveel worden mag je weer je normale afdelingen sluiten om personeel vrij te spelen voor een covid afdeling. Of ze nu puur door corona of iets anders met corona hebben, ze leggen veel meer druk bij het personeel en de organisatie neer dan als ze negatief getest waren.

Ik heb het zelf ook maar amper meegemaakt dat iemand op de covid afdeling lag met een gebroken been waarbij ze heel toevallig ook covid bleken te hebben.

[ Voor 43% gewijzigd door LZ86 op 28-07-2021 14:08 ]

• Agent47
  • Laatst online: 12:55

Agent47

I always close my contracts.

Het blijft redelijk stabiel. Er komt aardig wat binnen, maar er gaan er ook aardig wat uit.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• 42erik
  • Niet online
gws24 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 14:01:
[...]

The sun is gewoon een roddelblad met af en toe complete verdraaiingen en ronduit leugens. Ze worden niet voor niks zo vaak aangeklaagd. Betekent niet dat de cijfers niet kunnen kloppen maar als die wel kloppen kan je maar beter heel goed na gaan of de duiding die de Sun er aan geeft wel klopt. Oftewel, beter zoek je de originele bron op en gebruik je de Sun niet als bron om een punt te maken want dan nemen veel mensen je echt niet serieus.

edit: het hoeven trouwens niet eens bewuste fouten te zijn maar gewoon onkunde. Als voorbeeld in NL: een sbs shownieuws heeft het wel eens over it onderwerpen gehad (hacks, ddos etc) en dan moet je Daniel Verlaan maar eens vragen hoe fout ze het dan hebben. Hij werkt ook niet meer mee aan hun onderwerpen (https://www.mediacourant....eek-niet-dist-shownieuws/). Als het dus over corona gaat zou ik alles bij shownieuws niet als goede bron zien.
Oh, ik wist niet dat ze zo slecht gingen. Dank je wel!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:06

gws24

Thinking is hard!

42erik schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 14:18:
[...]

Oh, ik wist niet dat ze zo slecht gingen. Dank je wel!
offtopic:
Wist ik vroeger ook niet maar in het Brexit topic is mij dat toendertijd wel duidelijk geworden met alle leugens die ze van de brexiteers napraten terwijl die leugens zo makkelijk te debunken waren met 5 minuten googlen

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Yaksa schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 13:59:
[...]
En dat is nou precies wat ze in Japan al jaren, zonder maatregelen en uit zichzelf, doen: Voel je je niet lekker dan draag je een mondkapje wanneer je naar buiten gaat, je wilt een ander niet besmetten.
Daar was ik van op de hoogte ja.
Ik vraag me af of je dat wel moet willen, in een steeds dichtbevolktere wereld de gemiddelde weerstand van mensen omlaag brengen.

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:35
[...]

Tja, alleen jammer dat de griepgolven daar vergelijkbaar zijn met hier en je dus duidelijk meer maatregelen nodig hebt om een griepgolf echt sneller uit te laten doven.

[removed]

• 42erik
  • Niet online
LZ86 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 14:04:
[...]

Geloof je het zelf?

Die mensen moeten in strikte isolatie --> sluis + PBM, apart omgaan met afval en was enz enz.. Is een hoop extra werk en druk per patient. En als het er teveel worden mag je weer je normale afdelingen sluiten om personeel vrij te spelen voor een covid afdeling. Of ze nu puur door corona of iets anders met corona hebben, ze leggen veel meer druk bij het personeel en de organisatie neer dan als ze negatief getest waren.

Ik heb het zelf ook maar amper meegemaakt dat iemand op de covid afdeling lag met een gebroken been waarbij ze heel toevallig ook covid bleken te hebben.
Zinvolle en waardevolle informatie geef je, die ik niet wist. Maar kan dat nou nooit eens normaal, met je "geloof je het zelf". .. ?

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Superkiwi schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 14:30:
[...]

Daar was ik van op de hoogte ja.
Ik vraag me af of je dat wel moet willen, in een steeds dichtbevolktere wereld de gemiddelde weerstand van mensen omlaag brengen.
Het probleem wat je daarmee veroorzaakt is dat je in de toekomst alleen nog maar meer pandemieën krijgt.

Misschien was 1 maart 2020 de optie 'laten uitrazen' zelfs wel de meest verstandige keuze geweest.

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 03-12 23:30
Superkiwi schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 14:30:
[...]Daar was ik van op de hoogte ja.
Heb je ook een wetenschappelijke bron die aantoont dat het dragen van een mondkapje bij gezondheidsklachten de gemiddelde weerstand van mensen omlaag zal brengen?

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• LZ86
42erik schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 14:35:
[...]

Zinvolle en waardevolle informatie geef je, die ik niet wist. Maar kan dat nou nooit eens normaal, met je "geloof je het zelf". .. ?
Het is niet de eerste keer dat je een incorrecte aanname als een soort waarheid hier neerpost, ik ben er een beetje klaar mee om alle incorrecte zaken met de mantel der liefde te blijven ontkrachten. Dat is genoeg gebeurd.

De pandemie is 2 jaar gaande, nu moet je toch inmiddels wel een keer weten hoe een coronapatient in het ziekenhuis verpleegd dient te worden?? Het is hier al talloze malen uit de doeken gedaan.

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Yaksa schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 14:46:
[...]
Heb je ook een wetenschappelijke bron die aantoont dat het dragen van een mondkapje bij gezondheidsklachten de gemiddelde weerstand van mensen omlaag zal brengen?
Nee.
Het is puur een logische redenatie van mijn kant gezien het gegeven dat het immuunsysteem van mensen sterker wordt naarmate ze meer afweerstoffen hebben/aanmaken.

• 42erik
  • Niet online
LZ86 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 15:01:
[...]

Het is niet de eerste keer dat je een incorrecte aanname als een soort waarheid hier neerpost, ik ben er een beetje klaar mee om alle incorrecte zaken met de mantel der liefde te blijven ontkrachten. Dat is genoeg gebeurd.

De pandemie is 2 jaar gaande, nu moet je toch inmiddels wel een keer weten hoe een coronapatient in het ziekenhuis verpleegd dient te worden?? Het is hier al talloze malen uit de doeken gedaan.
Ik zeg ook niet dat het met de mantel der liefde moet, maar een beetje normaal en beleefd communiceren kan toch wel?

En nee, ik had oprecht geen flauw idee dat verplegers nog steeds zo met was en afval moeten omgaan, nadat wel duidelijk is dat contactoppervlakken amper een ding zijn. Dus ik had de mondkapjes en handschoenen enzo in mijn hoofd.

• Drardollan
[...]

En is er ook maar enig bewijs dat dit helpt? Volgens mij van hetzelfde niveau Echinaforce van A. Vogel.

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-12 14:27

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• gustaveau
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-12 16:17
Met deze cijfers kunnen 1-daags buiten festivals toch wel weer? (zonder krappe tent aub...)

• Drardollan
De weg omlaag is goed ingezet bij de besmettingen, zo langzamerhand zou je dat ook wel moeten gaan zien bij de instroom van de verpleeg.

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Drardollan schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 15:19:
[...]

De weg omlaag is goed ingezet bij de besmettingen, zo langzamerhand zou je dat ook wel moeten gaan zien bij de instroom van de verpleeg.
Je ziet de stijging bij de kliniek al stagneren, waarschijnlijk is daar morgen of vrijdag de top wel bereikt.

• Drardollan
gustaveau schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 15:19:
Met deze cijfers kunnen 1-daags buiten festivals toch wel weer? (zonder krappe tent aub...)
En dan weer direct opleven en naar de 10k rennen? Nee bedankt. Heb er al eerder voor gepleit, maar ik hoop dat alles tot 1-1 gecanceled wordt zodat we eindelijk uit deze ellende kunnen geraken.

De overheid sorteert daar al enigszins op voor door 1 daagse festivals te verzekeren dat alle kosten gedekt worden.

Pagina: 1 ... 51 ... 131 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees even de topic start door voor de opzet, regels en handige links. Hier geldt uiteraard het beleid.

Vakantie zomer 2021: maatregelen in het buitenland voor alles waar je rekening mee moet houden als je op vakantie gaat, ook per land.

Je kunt in dit topic dus praten over de ontwikkeling van de cijfers, de maatregelen in het algemeen, de steunmaatregelen etcetera. N=1 en persoonlijke ervaringen horen in de De Covid kroeg.

Politiek mag in De landelijke Nederlandse politiek 2021

Let op: generalisaties als ‘wappie’, 'antivaxxers' zijn niet toegestaan, ook niet op een defensieve manier (ik ben geen wappie, maar…).