Het Coronavirus in Nederland en België - deel 8 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 35 ... 131 Laatste
Acties:
  • 467.048 views

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
hoevenpe schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 13:29:
[...]

Natuurlijk is het wat kort door de bocht, maar een deel van het risico van een corona besmetting is weldegelijk gerelateerd aan een gezonde levensstijl. Samen met vaccineren kan dat de kans op ziekenhuisopname sterk reduceren, dan nog kan je 'gewoon pech' hebben maar dan heb je er zelf wel alles aan gedaan.

Als je bewust geen vaccinatie neemt ben je voor mij vergelijkbaar met de rokende longpatient die keer op keer de dringende oproep van zijn arts om te stoppen naast zich neerlegt. De maatschappij wordt gevraagd solidair te zijn maar daar hoort imo binnen wat redelijkerwijs mogelijk is eigen inzet bij om risicofactoren te beperken.
Ik ben het in grote lijnen met je eens, maar vind nog wel dat er een verschil is tussen

- een naald in je arm laten zetten
-een verslaving die soms al jaren een deel van je is stoppen

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
link_mario schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 16:00:
[...]

De aanbesteding voor de extra XL teststraten loop sinds 7 juli. Precies 2 dagen voor de persconferentie, maar ongeveer gelijk met het OMT advies wat adviseerde om in sommige gevallen ook gevaccineerde te testen.

Einde: op zijn vroegst eind augustus, maar het contract eindigt sowieso per midden februari 2022.

Neemt niet weg: we gaan naar een testsamenleving voor bepaalde activiteiten voor op zijn minst een paar maanden, easy as that. Die tekenen aan de wand waren er al dat de voorbereidingen getroffen werden indien noodzakelijk. Dat was tot Delta niet het geval, maar sinds delta wel (zie oa artikel van de Volkskrant van gisteren).
Helaas lijkt het er dus op dat "plan B" nu in ieder geval de komende maanden nodig is.

Mijn gok: de "je moet toch testen ondanks gevaccineerd" boodschap die volgt ergens midden september, als ook de jongste hun 2e prik hebben gehad. Dan kan die worst voor de neus worden weggehaald want geen waarde meer.
Dat moeten ze dan maar lekker doen, alleen doe ik daar niet aan mee.

En als die paar maanden voorbij zijn, dan komt er wel weer een andere variant of iets anders geks.

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-12 13:05
[...]

Mijn gok: de "je moet toch testen ondanks gevaccineerd" boodschap die volgt ergens midden september, als ook de jongste hun 2e prik hebben gehad. Dan kan die worst voor de neus worden weggehaald want geen waarde meer.
Veel sneller, heropening nachthoreca zal op die manier gaan. De geesten worden rijp gemaakt

Elke dag sinds maandag een berichtje erover.
AD-liveblog
Gisteren artikel ergens (weet even niet meer waar)
Vandaag Gommers in Telegraaf

Zo gaat het met elke maatregel. Binnenkort zal Osterhaus of Koopmans dit in Op1 gaan opperen en zo gaat het gebeuren.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
tlpeter schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 15:26:
[...]

Dit. Vaccinatie voor mijzelf en ander heb ik bijna met plezier gedaan. Daar heb ik totaal geen moeite mee, maar ik ga echt niet voor alles mij laten testen.
Als dit betekent dat ik mijn sportwedstrijden niet kan doen dan ga ik wel wat anders doen. Mag ik een restaurant niet in dan ga ik wel BBQ'en thuis.
Er is een duidelijke grens aan wat ik accepteer aan maatregelen en een test samenleving zeker niet.
Heb je nu na je vaccinatie dan ook niet meegedaan met de corona check app met qr codes?

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Señor Sjon schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 16:21:

Zo gaat het met elke maatregel. Binnenkort zal Osterhaus of Koopmans dit in Op1 gaan opperen en zo gaat het gebeuren.
Gommers zat gister al bij Op1 waar hij dit idee lanceerde, vandaar dat Telegraaf-artikel.

Maar het zal dan vast wel zoiets worden ja dat media-offensief van de experts/OMT.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 03-12 16:32
Wolly schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 16:23:
[...]

Heb je nu na je vaccinatie dan ook niet meegedaan met de corona check app met qr codes?
Nee nog niet. Maar ik zou niet weten waarom niet. Vaccinatie is iets anders dan een test sameleving.

• link_mario
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 01-12 10:51

link_mario

Ofwa?

Señor Sjon schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 16:21:
[...]

Veel sneller, heropening nachthoreca zal op die manier gaan. De geesten worden rijp gemaakt

Elke dag sinds maandag een berichtje erover.
AD-liveblog
Gisteren artikel ergens (weet even niet meer waar)

De nachthoreca zal het begin zijn in mijn ogen, daarna volgt de rest waar nu nog wel een vaccinatiebewijs geldig is (o.a. voetbal wedstrijden).

Men heeft het in het AD artikel over de start van de eredivisie --> tegen die tijd is iedereen die zich een kaartje kan veroorloven 2x geprikt + 2wk. Het aantal mensen wat de teststraat nodig heeft zou dus moeten afnemen, maar we gaan juist de capaciteit doen toenemen.

Ik weet het wel: het nieuwe normaal.

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
tlpeter schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 16:26:
[...]

Nee nog niet. Maar ik zou niet weten waarom niet. Vaccinatie is iets anders dan een test sameleving.
Nouja, je geeft aan tegen een testsamenleving te zijn maar het hele corona check gebeuren is natuurlijk opgezet om een testsamenleving te faciliteren.

Anders hadden ze toch nooit testbewijzen gemaakt voor die app?

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-12 12:37
Iemand al eens zo'n grafiekje gemaakt? Opnames + besmettingen (en weekgemiddelden). Vanaf 1/7, omdat de eerste piek een vertekend beeld geeft doordat er toen bijna niet getest werd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y5FC9AoW7ws3aiY15xJ9blT31AI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kjg8OhqPp4Y4wmgghl7BfcHy.png?f=fotoalbum_large

Volgens mij werken de vaccinaties...

[ Voor 16% gewijzigd door barrymossel op 21-07-2021 16:32 ]

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-11 15:09

Indoubt

Always be indoubt until sure

42erik schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 14:29:
[...]

Omdat er dan letterlijk niemand over blijft ;)
Ja, dat was de strekking van mijn post als je het goed leest. En dat is ook precies het probleem.

Hoe graag je het ook wil je kan niet op de manier te werk gaan zoals omschreven in de post waarop ik reageerde.

De ene vindt roken voldoende reden voor weigering van zorg, een ander het niet willen laten vaccineren en de volgende vindt dat hockey, voetbal of wielrennen verboden moet worden en voldoende reden is voor uitsluiting.

Bij ongelukjes thuis ben je niet voorzichtig genoeg geweest en heb je bewust een risico genomen en sporten mag alleen nog maar liggend op een yoga mat want anders zou je je kunnen bezeren.

Er zou inderdaad niemand meer overblijven die niet uitgesloten kan worden

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:09
Indoubt schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 16:30:
De ene vindt roken voldoende reden voor weigering van zorg, een ander het niet willen laten vaccineren en de volgende vindt dat hockey, voetbal of wielrennen verboden moet worden en voldoende reden is voor uitsluiting.
Niet om deze discussie verder te voeren, maar mijn insteek was niet het weigeren van zorg.

Wel dat als straks onverhoopt de zorg tegen haar grenzen aanloopt de 85% die voor zichzelf en voor elkaar zich heeft laten vaccineren niet buiten de boot valt omdat bewust weigeraars net zoveel recht hebben op een IC bed. Zie het als een donor die voorrang krijgt bij een orgaan mocht hij/zij het ooit nodig hebben.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:57

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

barrymossel schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 16:30:
Iemand al eens zo'n grafiekje gemaakt? Opnames + besmettingen (en weekgemiddelden). Vanaf 1/7, omdat de eerste piek een vertekend beeld geeft doordat er toen bijna niet getest werd.

[Afbeelding]

Ziet er hoopvol uit.

Is dat nog op te delen naar leeftijdscategorie? :?

• barrymossel
MikeyMan schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 16:36:
[...]

Ziet er hoopvol uit.

Is dat nog op te delen naar leeftijdscategorie? :?
Die stond geloof ik niet in mijn gebruikte dataset. En die staat er bij RIVM ook niet bij. Maar overduidelijk via het Corona Dashboard zie je dat de besmetting vooral onder jongeren zijn momenteel. Dus het is ook wel logisch dat er relatief minder opnames zijn.
Dat gezegd hebbende is mijn conclusie dat vaccinaties werken wellicht ook wat voorbarig (denk het niet), aangezien het kan dat de jongeren vooral elkaar besmetten en dat het een kwestie van tijd is dat ouderen weer besmet raken en opgenomen worden...

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18:31
MikeyMan schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 15:58:
[...]

Paniek? Waar?

Overigens om nog een beetje bij te dragen aan het voorzichtige goede nieuws; er worden achterstanden ingelopen met de scores van de afgelopen dagen:
[Twitter]
Ik vind het ook eerder 'teleurstelling' dan 'paniek'.

Ik leer overigens wel een paar prachtige woorden vandaag. Terugploeggrafiek, priklokatieontnapper. Heerlijk, de Nederlandse taal.

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[Afbeelding]

De eerste piek erbij zetten maakt het juist duidelijker dan zie je duidelijk de 3 fases:
1 Te weinig testen, veel zkh
2 Genoeg testen, nog steeds veel zkh, na verloop tijdens golf 3 minder zkh door vaccinaties
3 Genoeg testen, een stuk minder zkh door vaccinaties

[ Voor 3% gewijzigd door YakuzA op 21-07-2021 16:42 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• barrymossel
YakuzA schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 16:41:
[...]

De eerste piek erbij zetten maakt het juist duidelijker dan zie je duidelijk de 3 fases:
1 Te weinig testen, veel zkh
2 Genoeg testen, nog steeds veel zkh
3 Genoeg testen, een stuk minder zkh door vaccinaties
Helaas zie je daardoor niet goed wat er nu gebeurt door de opnamepiek in het begin. Dan kun je beter de periodes opknippen.
Ik vind het testen ook niet relevant, behalve voor data en brononderzoek.

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 03-12 16:17

[Afbeelding]

@breew post al een tijdje bijna dagelijks grafiekjes hier. En de laatste grafiek is iets soortgelijks.
De laatste die ik snel kon vinden is deze post:
breew in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 8"

• barrymossel
Plenkske schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 16:44:
[...]

@breew post al een tijdje bijna dagelijks grafiekjes hier. En de laatste grafiek is iets soortgelijks.
De laatste die ik snel kon vinden is deze post:
breew in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 8"
Ah ok. Ik irriteerde me vooral aan de mensen die onder NU.nl berichten reageren met zaken als: "de opnames schieten de pan uit" en "je ziet pas na 2 weken incubatietijd (sic) dat de opnames stijgen". Dat betwijfelde ik...

• Family Guy
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 18:47

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

Gunner schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 16:00:
[...]

Leg me dan uit waarom die ondernemer die die aanbesteding won binnen twee weken 2100 mensen moet werven en opleiden? als we er volgens jou binnen die tijd ook weer vanaf zijn?

Paniek? Meer verwondering waarom er vier XXL-teststraten worden ingericht. dat voorspelt gewoon weinig goeds.
Dat is omdat het virus nooit meer gaat verdwijnen en men misschien voor de winter voorbereid wil zijn op het onverwachte...

Het kan net zo positief zijn als dat jij het negatief maakt. Ik vind het juist goed dat er, ondanks de goede signalen, alsnog e.e.a. wordt voorbereid op mogelijke negatieve(re) scenario's.

Nogmaals. 77% van de besmettingen zijn NIET-gevaccineerd.

Steam ID = Ackerfiets

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:25

[Afbeelding]

Als je hier nu ook nog de leeftijden bij zet zie je dat je uit deze garfiek niet die conclusie kunt halen. Je kunt er wel de conclusie uit halen dat jongeren zelden in het ziekenhuis terecht komen.
Dat de vaccinaties werken zie je wel terug in de besmettingscijfers, waarbij je ziet dat er relatief weinig ouderen besmet raken.

Als je ditzelfde grafiekje over een paar weken maakt kun je waarschijnlijk wel de conclusie trekken die je wilt omdat je dan meer besmettingen in de groep hebt gehad die ook daadwerkelijk in het ziekenhuis terecht komen.

Voor de rest ziet dit er natuurlijk wel goed uit, als we met de huidige maatregelen de piek alweer omlaag krijgen is dat een goed teken.

[removed]

• barrymossel
redwing schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 16:49:
[...]

Als je hier nu ook nog de leeftijden bij zet zie je dat je uit deze garfiek niet die conclusie kunt halen. Je kunt er wel de conclusie uit halen dat jongeren zelden in het ziekenhuis terecht komen.
Dat de vaccinaties werken zie je wel terug in de besmettingscijfers, waarbij je ziet dat er relatief weinig ouderen besmet raken.

Als je ditzelfde grafiekje over een paar weken maakt kun je waarschijnlijk wel de conclusie trekken die je wilt omdat je dan meer besmettingen in de groep hebt gehad die ook daadwerkelijk in het ziekenhuis terecht komen.

Voor de rest ziet dit er natuurlijk wel goed uit, als we met de huidige maatregelen de piek alweer omlaag krijgen is dat een goed teken.
Dat zei ik daarna ook ;)
barrymossel schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 16:40:
[...]
Dat gezegd hebbende is mijn conclusie dat vaccinaties werken wellicht ook wat voorbarig (denk het niet), aangezien het kan dat de jongeren vooral elkaar besmetten en dat het een kwestie van tijd is dat ouderen weer besmet raken en opgenomen worden...

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-12 10:30
De bron is hetzelfde stukje als waar ik op reageer. Van Maarten Keulemans in de Volkskrant dus.

• redwing
barrymossel schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 16:46:
[...]

Ah ok. Ik irriteerde me vooral aan de mensen die onder NU.nl berichten reageren met zaken als: "de opnames schieten de pan uit" en "je ziet pas na 2 weken incubatietijd (sic) dat de opnames stijgen". Dat betwijfelde ik...
Je ziet nu toch dat de opnames aan het stijgen zijn? Dat is trouwens niet zozeer door de incubatietijd, maar doordat nu ook ouderen besmet zijn geraakt. Zoals ik in mijn vorige post al zei moet je dit eigenlijk nog opdelen in leeftijd. We hebben nl. al eerder gezien dat de jongeren niet in het ziekenhuis komen. Voirig jaar begon de golf ten slotte ook eerst met de jongeren en namen de ziekenhuisopnames pas toe toen de ouderen besmet raakten.

[removed]

• redwing
barrymossel schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 16:51:
[...]

Dat zei ik daarna ook ;)

[...]
Sorry, zo ver was ik nog niet met bijlezen :) Maar het is wel een leuk grafiekje en ik zou hem graag over een paar weken nog eens zien.

[removed]

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Paniek? Meer verwondering waarom er vier XXL-teststraten worden ingericht. dat voorspelt gewoon weinig goeds.
Daar is een gezegde voor: beter er mee verlegen zitten dan er om verlegen zitten :)

Net als dat we al tientallen extra vaccins hebben ingekocht die we waarschijnlijk niet nodig hebben; maar misschien wel :)

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01:58
Ik was aan het kijken naar de verslagen van Sciensano, en kwam volgende grafiek tegen : een verdeling van alle bevestigde gevallen (in België) verdeeld over leeftijd en geslacht. (tot 16/07/2021)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Kh0E3IXpbwkNuT6YG5-Wqp9Lk6U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A5HC3QnCKi19N5MzVVMfZqm3.jpg?f=fotoalbum_large

Mij viel vooral het grote aantal besmette gevallen van het vrouwelijk geslacht op. In de hoogste leeftijdscategorieën is dat makkelijk te verklaren, omdat gemiddeld vrouwen langer leven in België. Maar dit loopt eigenlijk door de ganse leeftijdsverdeling, uitgezonderd kinderen en jeugd en bij de 60'ers.
Dus misschien wonen er wel meer vrouwen in België? Het zijn er inderdaad meer, maar toch niet in die mate, lijkt me, om die andere grafiek te verklaren.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PQG6eGQkLDmxe85CPSeGYfdn1tc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q8tR1gHfgWPAYIdUz94t1f7H.jpg?f=fotoalbum_large

Het beroep dan? Volgende gegevens zijn van najaar 2020, dus voor dat de vaccins beschikbaar waren, en dan valt inderdaad de verzorgende sector op.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FXW72aXKuphYd3Gf-xgyPT0IqF4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/inLBGhYYOzJPf1o6Khbw1K7V.jpg?f=fotoalbum_large

Er wordt aangenomen dat er meer vrouwen dan mannen in de verzorgende sector werken. Maar is het echt zo verschillend? Ik denk dat het wel enigszins opvalt ;) En blijkbaar zijn er nog 85+'ers die nog steeds geregistreerd staan als werknemer in de verzorgende sector (dit kan bijvoorbeeld een huisdokter zijn die nog steeds een praktijk openhoudt voor die paar patiënten die die heeft)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/taUxyS2udS5YlHEnFuan2PF50Rw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/t1QcqeLKwo0rGT97wTau0KeJ.jpg?f=user_large

Als afsluiter nog een grafiek van de vastgestelde besmettingen, verdeeld over de beroepsgroepen. Afgenomen tussen 1 en 15 juni 2021. De verzorgende sector , tewerkgesteld in woonzorgcentra en ziekenhuizen, werden prioritair gevaccineerd. Let op het gemiddeld aantal besmettingen in die beroepscategorie. Geeft toch weer dat de vaccins hun werking niet missen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4z3vyjeAPbJ_onMxKT1h-a1Hnww=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UFBNukNCEk4nqc8qNX7sbtka.jpg?f=fotoalbum_large

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

• barrymossel
redwing schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 16:53:
[...]

Je ziet nu toch dat de opnames aan het stijgen zijn? Dat is trouwens niet zozeer door de incubatietijd, maar doordat nu ook ouderen besmet zijn geraakt. Zoals ik in mijn vorige post al zei moet je dit eigenlijk nog opdelen in leeftijd. We hebben nl. al eerder gezien dat de jongeren niet in het ziekenhuis komen. Voirig jaar begon de golf ten slotte ook eerst met de jongeren en namen de ziekenhuisopnames pas toe toen de ouderen besmet raakten.
Klopt helemaal. Bij piek 2 (mijn eerste piek) lopen de opnames en besmettingen nagenoeg gelijk. Dus met vertraging van melden van de opnames scheelt dat een paar dagen. En niet een week of langer. Er zijn dus heel veel mensen die a) incubatietijd en opnametijd door elkaar halen (vandaar sic) en b) mensen die beiden langer achten dan de cijfers laten zien.

Ik deel je mening/conclusie overigens geheel.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

barrymossel schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 16:56:
[...]

Klopt helemaal. Bij piek 2 (mijn eerste piek) lopen de opnames en besmettingen nagenoeg gelijk. Dus met vertraging van melden van de opnames scheelt dat een paar dagen. En niet een week of langer. Er zijn dus heel veel mensen die a) incubatietijd en opnametijd door elkaar halen (vandaar sic) en b) mensen die beiden langer achten dan de cijfers laten zien.

Ik deel je mening/conclusie overigens geheel.
Het zal er ook vanaf hangen of je melddatum vs test datum vs 1e ziektedag datum voor de positieve testen pakt.

(voor zkh zullen die 3 redelijk overeen komen, maar voor de gewone postieve testen kunnen die aardig afwijken)

Voor de trend/verhouding tussen ziek en zkh maakt dat niet uit, maar alleen voor de tijdshift in de grafiek.

[ Voor 6% gewijzigd door YakuzA op 21-07-2021 17:04 ]

PSN

• barrymossel
YakuzA schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 17:02:
[...]

Het zal er ook vanaf hangen of je melddatum vs test datum vs 1e ziektedag datum voor de positieve testen pakt.

(voor zkh zullen die 3 redelijk overeen komen, maar voor de gewone postieve testen kunnen die aardig afwijken)
Mijn dataset gaat over publicatiedatum van de melding van beiden. Dus de melding wordt bij opnames een paar dagen later gedaan. Dan gaat het over melding van test en opname. En dat zijn in principe de cijfers die we voortdurend zien en waarop men op NU.nl (of waar dan ook) reageert.

• 42erik
  • Niet online
Indoubt schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 16:30:
[...]

Ja, dat was de strekking van mijn post als je het goed leest. En dat is ook precies het probleem.

Hoe graag je het ook wil je kan niet op de manier te werk gaan zoals omschreven in de post waarop ik reageerde.

Bij ongelukjes thuis ben je niet voorzichtig genoeg geweest en heb je bewust een risico genomen en sporten mag alleen nog maar liggend op een yoga mat want anders zou je je kunnen bezeren.

Er zou inderdaad niemand meer overblijven die niet uitgesloten kan worden
Ah, dan miste ik de ondertoon even

• Number10
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
offtopic:
De staat gaat een vovo aanvragen want ze vinden de uitspraak waarin de rechtbank oordeelde dat de Wob conform de wet moet worden uitgevoerd niet uitvoerbaar:
https://nos.nl/nieuwsuur

Nederland heeft al 40 jaar een moeizaam Wob beleid, maar deze werkwijze slaat wat mij betreft echt alles. En dat ze nu weer een uitspraak van de rechter naast zich neerleggen en verder procederen tegen de wens van een meerderheid van de Kamer in is wel opvallend te noemen, omdat het drie verzoeken betreft die al meer dan een jaar liggen te wachten op een beslissing.

Ik vermoed dat Nieuwsuur nu nog gemotiveerder zal raken om door te pakken.

[ Voor 1% gewijzigd door ZieMaar! op 21-07-2021 18:27 ]

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-12 12:55
Never mind, andere browservenster dus reageer op een oude post.

[ Voor 92% gewijzigd door ijdod op 21-07-2021 17:51 ]

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07-11 22:52
Leg me dan uit waarom die ondernemer die die aanbesteding won binnen twee weken 2100 mensen moet werven en opleiden? als we er volgens jou binnen die tijd ook weer vanaf zijn?

Want elke overheidsbepaling is gestaafd door rationele, effectieve en kostefficiënte basisbeginselen? Nee dus, en als je kritiek hebt op bepaalde uitspattingen zoals dit aanstaande debacle heeft dat niets te maken met 1) complotten en 2) het ontkennen van de huidige staat van de pandemie.

Een aanhoudende testsamenleving/massaal asymptomatisch testen voor toegang is het ultieme voorbeeld van hoe overtrokken angst en overmatige controlezin kunnen resulteren in zeer twijfelachtige maatregelen die niet alleen in strijd zijn met menig grondrecht maar ook nog eens ineffectief zijn.

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Verwijderd

De mensen gaan er toch gewoon in mee. Als je kijkt wat een jaar geleden allemaal geroepen werd rondom de avondklok of vaccinatiebewijs dan zou de hel losbreken. Maar uiteindelijk gehoorzaamt de overgrote meerderheid netjes in ruil voor een beloning zoals op het terras zitten. Mijn glazen bol doet het vandaag: over 2 maanden test vrijwel iedere gevaccineerde gewoon netjes om een uitje te mogen doen :)

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-11 15:09

Indoubt

Always be indoubt until sure

Verwijderd schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 18:02:
De mensen gaan er toch gewoon in mee. Als je kijkt wat een jaar geleden allemaal geroepen werd rondom de avondklok of vaccinatiebewijs dan zou de hel losbreken. Maar uiteindelijk gehoorzaamt de overgrote meerderheid netjes in ruil voor een beloning zoals op het terras zitten. Mijn glazen bol doet het vandaag: over 2 maanden test vrijwel iedere gevaccineerde gewoon netjes om een uitje te mogen doen :)
Was het een alie express of aliebababa bol? Mijne zegt wat anders namelijk

De logica van vaccineren zal voor veel mensen duidelijk zijn geweest, ongeacht wat de overheid zegt. Tegen testen voor toegang was redelijk wat weerstand, behalve voor evenementen en vergelijkbaar misschien.

Ik dek dat een aanzienlijk deel van de bevolking niet gaat testen voor toegang tot terras, bioscoop musea en dergelijke dingen. De grootschalige testmaatschappij zie ik nog niet gebeuren

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-11 22:31
[...]

De aanbesteding voor de extra XL teststraten loop sinds 7 juli. Precies 2 dagen voor de persconferentie, maar ongeveer gelijk met het OMT advies wat adviseerde om in sommige gevallen ook gevaccineerde te testen.

Einde: op zijn vroegst eind augustus, maar het contract eindigt sowieso per midden februari 2022.

Neemt niet weg: we gaan naar een testsamenleving voor bepaalde activiteiten voor op zijn minst een paar maanden, easy as that. Die tekenen aan de wand waren er al dat de voorbereidingen getroffen werden indien noodzakelijk. Dat was tot Delta niet het geval, maar sinds delta wel (zie oa artikel van de Volkskrant van gisteren).
Helaas lijkt het er dus op dat "plan B" nu in ieder geval de komende maanden nodig is.

Vanaf 6 augustus XL-Testpaviljoens waarbij partijen verplicht een bruikleenovereenkomst te sluiten met Loveland Productions.
Stichting Open Nederland en alle bedrijven en stichtingen die er geld aan verdienen horen goed onderzocht te worden door Nieuwsuur, FTM of andere onderzoeksjournalisten. 1,1 miljard euro (zonder toezicht) is motivatie voor veel mensen om hun zakken te vullen ten koste van de maatschappij.

GoT, You have to love it!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:16

pro_6or

amateur_60r

Family Guy schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 15:56:
Wat een paniek hier toch in dit topic...
Over twee weken zijn we er weer vanaf, de tweede dag op rij dat we zo'n 3000 onder het gemiddelde testen.

De daling is weer ingezet... De jongste leeftijdsgroepen worden nu gevaccineerd. Daarna komt alles goed...

En dat die delta-variant nog steeds besmettelijk kan zijn bij gevaccineerden... Dat is logisch. Neemt niet weg dat 77% van de huidige besmettingen NIET-gevaccineerd is.
En vergeet een ander ding niet, deze hele paniekgolf had totaal vermeden kunnen worden als de discotheken en kroegen (na 12:00) (en festivals met tenten) nog gewoon even gesloten waren gebleven. Dit is eigenlijk de enige misser waar ik echt boos over ben geweest omdat het zó overduidelijk was, met de nog lage vaccinatie graad in juist die leeftijdsgroepen en met delta, dat dat mis zou gaan. En dit zei ik ook al voor af). Dan waren we nu allemaal happy geweest en hadden er nagenoeg 0 Corona patiënten nog in het ziekenhuis gelegen.

Nu zijn ze ook weer dicht en langer als anders nodig zou zijn geweest. Vlak voor de finish nog even de boot lek geschoten. Oor te veel laten hangen naar dezelfde mensen die nu ook weer paniekeren.

een treffende spreuk

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18:31
Indoubt schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 18:08:
[...]

Was het een alie express of aliebababa bol? Mijne zegt wat anders namelijk

De logica van vaccineren zal voor veel mensen duidelijk zijn geweest, ongeacht wat de overheid zegt. Tegen testen voor toegang was redelijk wat weerstand, behalve voor evenementen en vergelijkbaar misschien.

Ik dek dat een aanzienlijk deel van de bevolking niet gaat testen voor toegang tot terras, bioscoop musea en dergelijke dingen. De grootschalige testmaatschappij zie ik nog niet gebeuren
Voor dergelijke zaken is het ook niet nodig. Plekken waar grote groepen mensen samenkomen en in elkaars nek gaan staan hijgen, ja. Maar musea of een restaurant, nee.

• Segafreak83
De hel is ook losgebroken, avondklok rellen gemist?

Die paar maanden horeca heb ik niet gemist eigenlijk, dus het zal mij een zorg zijn wat ze achter het testen gooien.

• hoevenpe
Indoubt schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 18:08:
Gewoon QR-code laten zien en je hebt toegang, goede reden om je alsnog te laten vaccineren.

Verwijderd

Segafreak83 schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 18:18:
[...]

De hel is ook losgebroken, avondklok rellen gemist?

Die paar maanden horeca heb ik niet gemist eigenlijk, dus het zal mij een zorg zijn wat ze achter het testen gooien.
Je bedoelt die 6 hooligans die 2 avonden een paar stenen hebben gegooid? Precies mijn punt. 2x blaffen en dan alsnog gehoorzamen.

• Segafreak83
hoevenpe schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 18:19:
[...]

Gewoon QR-code laten zien en je hebt toegang, goede reden om je alsnog te laten vaccineren.
Dat kan dus niet op dat moment.. Je moet eerst een stokje door je neus laten trekken..

• hoevenpe
Segafreak83 schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 18:24:
Dat kan dus niet op dat moment.. Je moet eerst een stokje door je neus laten trekken..
Één van de hoofdreden waarom niet kwetsbare 50 minners zich massaal laten vaccineren is dat magische groene vinkje.

Haal dat weg en je hebt als overheid een enorm geloofwaardigheidsprobleem, dan haal je het privilege weg wat voor grote groepen zo belangrijk is. Dat is ook het einde van de horeca en een godsgeschenk voor thuisbezorgd.nl

• Fuujii
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01-11 22:41
Daar ben ik benieuwd naar. Het is namelijk toch wel vrij veel extra moeite (en geld?) voor simpele activiteiten.
Het draagvlak neemt alleen maar af.

Zelf heb ik één festival staan in september. Wellicht dat ik één bereid ben mij extra te laten testen, maar waarschijnlijk houdt het daarna op. Dan maar ander vermaak. Het is me de moeite niet waard en bovendien wil ik liever niet bijdragen aan zo'n smerig systeem.

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-11 19:06

Laguna

Connaisseur

Gunner schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 10:51:
[...]

Ik zie dat Gommers dit proefballonnetje heeft opgelaten in Op1 gister? Totaal krankzinnig.
Ziek tot het tegendeel bewezen is. Geen woorden voor.

Wel heel slecht trouwens. Eerst iedereen lekker maken dat dat niet hoeft dus veel twijfelaars nemen wellicht daardoor een prik, hoppa appje erbij, en dan ineens deze hersenspinsel lanceren. Gelukkig is hij niet de baas in dit land.
Dat heeft niks met Gommers te maken, dat is wat in het OMT advies werd gesuggereerd. Hij haalde het alleen aan bij OP1.
Jovatov schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 15:33:
Alleen de hoogste leeftijdsgroepen laten nu nog een stijging zien, waar ook daar stabilisatie zichtbaar is:

[Afbeelding]
De notoire logaritmische grafiek.. ook in die leeftijdsgroepen is er al een daling zichtbaar. Alleen is dat in deze grafiek niet te zien.
eamelink schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 16:54:
[...]

Daar is een gezegde voor: beter er mee verlegen zitten dan er om verlegen zitten :)

Net als dat we al tientallen miljoenen extra vaccins hebben ingekocht die we waarschijnlijk niet nodig hebben; maar misschien wel :)
FTFY ;)

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-12 18:43
t_captain schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 19:41:
Ik zie dat de 7-daagse groeifactor vandaag onder 1 is gezakt.

Mijn meest optimistische model had dat moment voor eergisteren voorzien, mijn meest pessimistische model voor ongeveer 7-8. We zitten dus nog op een behoorlijk goede koers.
[…]
Vandaag een prima cijfer.

Wekelijkse groeifactor daalt fors.
Stond drie dagen stil tussen 1.05 en 1.1. Daalde gisteren naar iets onder 0.9, vandaag onder 0.7.

Een aantal dagen geleden had ik voor het eerst deze gunstige korte-termijn trend herkend en kwam ik met een prognose dat we deze week zouden kunnen dalen naar 7000 positieve tests per dag. Waarbij dit KT model het optimistische is en het reguliere model een aanzienlijk langere en hogere piek voorspelde.

Met de meting van vandaag zitten we 100% op het optimistische model.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:43
Iemand al eens gerekend aan vaccinatie vs testen? Zekere nu vaccinatie of testen voor toegang mogelijk onvoldoende lijkt, is het interessant om alternatieven te bekijken dan testen zonder vaccinatiestatus überhaupt te beschouwen.

Wat betekent het als (bepaalde) evenementen alleen toegang bieden op basis van vaccinatie of op basis van testen maar die groepen dus niet mengen? (Zo voorkom je massaal infectie van ongevaccineerden door valspositieve tests en besmette gevaccineerden.)

Of wat betekent het als soepeler testcriteria worden gehanteerd voor gevaccineerden? (Besmettingsgraad is vooralsnog immers lager.)

Er zijn immers geheel verschillende risico's van toepassing. Per groep verschilt de besmettingsgraad. Per groep zal ook de post-test-besmettingsgraad verschillen. En per groep verschilt de kans op besmetting binnen de eigen groep en met de andere groep.

• 42erik
  • Niet online
Segafreak83 schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 18:24:
[...]

je hebt door dat daar nog geen enkel bewijs voor is dat dat de bedoeling gaat zijn voor de bios en terras die genoemd worden he?

• 42erik
  • Niet online
[...]

better safe than sorry zijn? Denken ze vooruit, is het weer niet goed hier

• hoevenpe
42erik schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 18:37:
better safe than sorry zijn? Denken ze vooruit, is het weer niet goed hier
Omdat over een paar weken/maanden testen niet meer nodig is, dan heeft iedereen die dat wil zijn vaccinaties gehad. Die paar grote evenementen kunnen goed op de huidige TvT locaties gedaan worden.

• Laguna

Laguna

Connaisseur

hoevenpe schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 18:30:
[...]

Één van de hoofdreden waarom niet kwetsbare 50 minners zich massaal laten vaccineren is dat magische groene vinkje.

Haal dat weg en je hebt als overheid een enorm geloofwaardigheidsprobleem, dan haal je het privilege weg wat voor grote groepen zo belangrijk is. Dat is ook het einde van de horeca en een godsgeschenk voor thuisbezorgd.nl
Goede ontwikkeling dat dat privilege wordt weggenomen, het zou leiden tot ongewenste apartheid in de samenleving.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• Segafreak83
42erik schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 18:37:
[...]

je hebt door dat daar nog geen enkel bewijs voor is dat dat de bedoeling gaat zijn voor de bios en terras die genoemd worden he?
Nog niet, maar ik zie het ze zo doen. Ze gooien niet voor niets met miljarden om het op te tuigen.

• Segafreak83
Laguna schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 18:39:
[...]

Goede ontwikkeling dat dat privilege wordt weggenomen, het zou leiden tot ongewenste apartheid in de samenleving.
Wat je maar goed vind, we zitten er nog steeds samen met zijn allen in. En de weigeraars gooien nog het meeste roet in het eten.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

hoevenpe schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 18:39:
[...]

Omdat over een paar weken/maanden testen niet meer nodig is, dan heeft iedereen die dat wil zijn vaccinaties gehad. Die paar grote evenementen kunnen goed op de huidige TvT locaties gedaan worden.
En degenen die niet konden of wilden vaccineren, kunnen dan die teststraten vullen.

PSN

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:59

-tom-562

Oliesjeik

[...]

Maar wat zou dan nog een goed argument zijn om een hoop twijfelaars over te halen? Want dit was juist een perfect argument

Vaak bu'j te bang!

• 42erik
  • Niet online
hoevenpe schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 18:39:
[...]

dat is ook mijn verwachting, maar tegelijk... lowlands heeft 65000 man, als die allemaal in 24 uur door een straat moeten, is er best wat capaciteit nodig.

• 42erik
  • Niet online
[...]

Ongewenst? Iemand die zich niet laat vaccineren kiest daar zelf voor he

• QSYS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-10 21:18
-tom-562 schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 18:42:
[...]

Maar wat zou dan nog een goed argument zijn om een hoop twijfelaars over te halen? Want dit was juist een perfect argument
Ik ben een twijfelaar, ben zwaar ME patiënt, er zijn vele meldingen gemaakt van ME patiënten in het buitenland, dat ze 8+ weken last hebben van zware bijwerkingen. Het wordt niet onderzocht, daarom ben ik nu ook niet gevaccineerd.

• MainframeX
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 23:51
Segafreak83 schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 18:41:
[...]

En de weigeraars gooien nog het meeste roet in het eten.
Nou nee. De huidige piek is 100% te herleiden naar heropenen van de nachthoreca en HdJ's Dansen met Jansen truuk om de twintigers onder druk te zetten zich te laten vaccineren.

Edit: Ter aanvulling; voordat de discussie gevoerd wordt dat het voornamelijk ongevaccineerden in het ziekenhuis belanden. Dat zal vast, alleen veroorzaakten deze al enige tijd geen piek voordat het nachtleven open ging. Er zijn denk ik best wel wat mensen die zich keurig aan alle maatregelen houden en afwachten tot het virus muteert naar iets wat vergelijkbaar is met een griepje, mijzelf incluis. Dat gaat nu al een anderhalf jaar goed.

[ Voor 38% gewijzigd door MainframeX op 21-07-2021 18:51 ]

Idempotent.

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:10
Ik weet iig van niet. Ik heb geroepen dat ik vanaf mijn Jansen spuit er geen tok tegen mijn schedel meer zou volgen. Of wat voor test dan ook. ja ik kan besmettelijk zijn, maar ga er minder last van hebben als ik zelf ziek wordt.
Dan maar geen festivals in NL, maar ja, dat is makkelijk zeggen voor mij, woon tegen de Belgische grens.

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 03-12 16:25
42erik schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 18:44:
[...]

dat is ook mijn verwachting, maar tegelijk... lowlands heeft 65000 man, als die allemaal in 24 uur door een straat moeten, is er best wat capaciteit nodig.
Nog één in die orde van grote over 3 dagen verdeeld: DutchGP, zo'n 100-110k bezoekers per dag, waarvan er een x-aantal een enkele dag gaat en een x-aantal meerdere dagen zal gaan. (over het gehele weekend dus meer dan 300-330k testen)

Naast het capaciteitsverhaal, zit je ook met de aanloop naar het evenement toe, naast het feit dat er mensen daar in de omgeving blijven voor het weekend zijn de contacten van die 300k bezoekers niet alleen op het terrein maar ook al op weg daar naartoe. Dat geldt overigens voor Lowlands net zo. Dat zijn in mijn ogen genoeg plekken om tussen je test en het betreden van het festival/evenement nog een besmetting op te lopen.

Krijgen we dan ook verplichte coupé's en plekken op het perron voor mensen die niet getest zijn, maar gewoon op weg naar een Station tussen Amsterdam CS en/of Zandvoort. Ik zie wel enige logistieke uitdagingen. :9

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
[...]

Vind het persoonlijk wel gewenst eigenlijk. Weet ik precies welke mensen ik moet vermijden in mijn leven.

Daarnaast, extreem onsmakelijk om 'apartheid' hiervoor te gebruiken. Totaal gebrek aan historisch besef.

[ Voor 13% gewijzigd door armageddon_2k1 op 21-07-2021 18:55 ]

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

• t_captain
Rukapul schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 18:34:
Iemand al eens gerekend aan vaccinatie vs testen? Zekere nu vaccinatie of testen voor toegang mogelijk onvoldoende lijkt, is het interessant om alternatieven te bekijken dan testen zonder vaccinatiestatus überhaupt te beschouwen.

Wat betekent het als (bepaalde) evenementen alleen toegang bieden op basis van vaccinatie of op basis van testen maar die groepen dus niet mengen? (Zo voorkom je massaal infectie van ongevaccineerden door valspositieve tests en besmette gevaccineerden.)

Of wat betekent het als soepeler testcriteria worden gehanteerd voor gevaccineerden? (Besmettingsgraad is vooralsnog immers lager.)

Er zijn immers geheel verschillende risico's van toepassing. Per groep verschilt de besmettingsgraad. Per groep zal ook de post-test-besmettingsgraad verschillen. En per groep verschilt de kans op besmetting binnen de eigen groep en met de andere groep.
Het bijzondere aan vaccinatie is dat de werking afhankelijk is van het percentage gevaccineerden in je omgeving.

Elke overdracht heeft een zender en een ontvanger.

Testen reduceert eenzijdig de transmissiekans aan de kant van de zender, met 80 a 90%.

Vaccineren reduceert de kans om corona op te lopen, dus aan de kant van de ontvanger. Nogal afhankelijk van de variant en het vaccin, maar het lijkt in de orde van 60 a 70% te zitten bij delta en 2x Pfizer.

Maar daarnaast reduceert vaccinatie de conditionele kans bij dragers van het virus om
anderen te besmetten (minder hoog oplopend aantal virusdeeltjes dat ook weer sneller omlaag gaat = minder kans om een ander te besmetten). Dat effect zit aan de kant van de zender. Het is moeilijk te kwantificeren, maar het lijkt in de orde van 35 a 40% te zitten.

In een contact tussen twee volledig gevaccineerden zou de transmissiekans (een grootheid die evenredig is met R-waarde) dus met ongeveer 75%dalen.

Vervolgens ontstaan er “serieschakelingen”.
Als bijvoorbeeld mijn gezinsleden allemaal gevaccineerd zijn, is de kans kleiner dat zij corona mee naar huis nemen + kleiner dat ze het overdragen, dus profiteer ik mee van hun vaccinatie. Als dat zich doorzet op de school en het werk van de gezinsleden, wordr mijn bescherming nog beter. Zo klm je uiteindelijk ruim boven 90% reductie uit.

• Laguna

Laguna

Connaisseur

-tom-562 schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 18:42:
[...]

Goede voorlichting, mensen bewust maken van de risico's en dan specifiek de groepen die verhoogd risico lopen om in het ziekenhuis opgenomen te worden. Het virus blijft toch wel rondgaan dus waarom sommige mensen nu nog van mening zijn dat iedereen zich maar moet laten vaccineren is mij een raadsel. Het is namelijk niet evident dat de kans op transmissie van een ongevaccineerd persoon hoger zou zijn dan dat van een gevaccineerd persoon.

• 42erik
  • Niet online
Laguna schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 19:05:
[...]

Goede voorlichting, mensen bewust maken van de risico's en dan specifiek de groepen die verhoogd risico lopen om in het ziekenhuis opgenomen te worden. Het virus blijft toch wel rondgaan dus waarom sommige mensen nu nog van mening zijn dat iedereen zich maar moet laten vaccineren is mij een raadsel. Het is namelijk niet evident dat de kans op transmissie van een ongevaccineerd persoon hoger zou zijn dan dat van een gevaccineerd persoon.
de post boven de jouwe gelezen?

Zowel 60 a 70% minder kan om het te krijgen (en dus ook niet meer doorgeven) en mocht het wel doorzetten, dan is de transmissiekans rond de 35 a 40 minder.

• Laguna

Laguna

Connaisseur

42erik schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 19:08:
[...]

de post boven de jouwe gelezen?

Zowel 60 a 70% minder kan om het te krijgen (en dus ook niet meer doorgeven) en mocht het wel doorzetten, dan is de transmissiekans rond de 35 a 40 minder.
Volgens mij komen die cijfers nog uit de eerste onderzoeken en is dat inmiddels veranderd. Al weet ik niet welke bronnen @t_captain hiervoor heeft gebruikt.

• hoevenpe
Je beseft dat in Zuid-Afrika er geen magisch prikje was waarmee je alles mocht?

Die privileges zijn voor iedereen, als je maar meedoet. Niet prikken is voor de meeste mensen een keuze, accepteer dan ook de consequenties.

• hoevenpe
42erik schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 18:44:
Hoeveel van dat soort evenementen zijn er nog gepland? Lowlands en de F1 op Zandvoort, maar TvT deed ook 200k testen in een weekend.

Voor een enkel evenement zet je niet zo'n infrastructuur op, vermoed inderdaad dat we alsnog de testsamenleving ingerommeld worden.

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03-12 14:05
QSYS schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 18:46:
[...]

Ik ben een twijfelaar, ben zwaar ME patiënt, er zijn vele meldingen gemaakt van ME patiënten in het buitenland, dat ze 8+ weken last hebben van zware bijwerkingen. Het wordt niet onderzocht, daarom ben ik nu ook niet gevaccineerd.
En daar heb ik volkomen begrip voor en begrijp dat dit een lastig dilemma is.

We moeten echt kappen met de gedachtegang "You're with us or against us"

Zat mensen die met een soortgelijke twijfel zitten.

• Wilke
  • Laatst online: 23:11
Nou, ik ben nog laaaaaaang geen 50, en haal 'm toch echt omdat ik liever niet hoestend, benauwd en zonder mijn familie te kunnen zien dood wil gaan op een IC. Ook al is de kans daarop niet zo groot.

Groene vinkjes kunnen van mij de boom in.

• Stoney3K
  • Laatst online: 19:06

Stoney3K

Flatsehats!

Jedi_Pimp schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 17:52:
[...]Een aanhoudende testsamenleving/massaal asymptomatisch testen voor toegang is het ultieme voorbeeld van hoe overtrokken angst en overmatige controlezin kunnen resulteren in zeer twijfelachtige maatregelen die niet alleen in strijd zijn met menig grondrecht maar ook nog eens ineffectief zijn.
Dit dus. Niet alleen ga je tegen enorme uitvoeringsproblemen aan lopen, het is ook nog eens iets wat in principe haaks staat op elke "vrije" samenleving.

Ik vind een (min of meer indirecte) vaccinatieplicht geen probleem, ik zou zelfs weinig moeite hebben met een directe vaccinatieplicht mits die goed kan worden ingekleed.

Maar ik heb enorme ethische bezwaren bij het optuigen van een samenleving waarin iedereen stelselmatig moet bewijzen dat hij ongevaarlijk is voor zijn medemens.

Straks komen we op het niveau dat er minder mensen overlijden door corona dan door aanrijdingen met dronken bestuurders. Maar nog steeds zal elke minister die dan maar voorstelt om alle auto's te voorzien van een alcoholslot, direct voor gek worden verklaard.

Gevalletje doel-heiligt-de-middelen begint het zo te worden.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

t_captain schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 18:34:
[...]

Vandaag een prima cijfer.

Wekelijkse groeifactor daalt fors.
Stond drie dagen stil tussen 1.05 en 1.1. Daalde gisteren naar iets onder 0.9, vandaag onder 0.7.

Een aantal dagen geleden had ik voor het eerst deze gunstige korte-termijn trend herkend en kwam ik met een prognose dat we deze week zouden kunnen dalen naar 7000 positieve tests per dag. Waarbij dit KT model het optimistische is en het reguliere model een aanzienlijk langere en hogere piek voorspelde.

Met de meting van vandaag zitten we 100% op het optimistische model.
Gelukkig, maar we weten nu ook hoe snel al je echt goede en reken- en inschattingswerk te niet kan worden gedaan door een enkele ongelukkige beleidsbeslissing.

een treffende spreuk

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

hoevenpe schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 19:18:
[...]

Hoeveel van dat soort evenementen zijn er nog gepland? Lowlands en de F1 op Zandvoort, maar TvT deed ook 200k testen in een weekend.

Voor een enkel evenement zet je niet zo'n infrastructuur op, vermoed inderdaad dat we alsnog de testsamenleving ingerommeld worden.
Zo'n testsamenleving ga je nooit groot genoeg opschalen om de wekelijkse festivals én de voetbalwedstrijden én de nachthoreca in elk gehucht te kunnen servicen. Dat gaat om miljoenen tests die dan moeten worden afgenomen.

Al helemaal niet als het OMT advies blind wordt overgenomen en een test maar 24 uur oud mag zijn, en alleen geldig mag zijn voor één lokatie. Als je dan een kroegentocht wil doen, ga je dan kroeg, teststraat, kroeg, teststraat doen? Ik denk dat de eerste slimmerik zich al aandient die zich 8 keer achter elkaar laat testen en dan die QR codes binnen 24 uur op maakt.

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Stoney3K schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 19:31:
[...]

Dit dus. Niet alleen ga je tegen enorme uitvoeringsproblemen aan lopen, het is ook nog eens iets wat in principe haaks staat op elke "vrije" samenleving.

Ik vind een (min of meer indirecte) vaccinatieplicht geen probleem, ik zou zelfs weinig moeite hebben met een directe vaccinatieplicht mits die goed kan worden ingekleed.

Maar ik heb enorme ethische bezwaren bij het optuigen van een samenleving waarin iedereen stelselmatig moet bewijzen dat hij ongevaarlijk is voor zijn medemens.

Straks komen we op het niveau dat er minder mensen overlijden door corona dan door aanrijdingen met dronken bestuurders. Maar nog steeds zal elke minister die dan maar voorstelt om alle auto's te voorzien van een alcoholslot, direct voor gek worden verklaard.

Gevalletje doel-heiligt-de-middelen begint het zo te worden.
Alcoholverslaving is niet besmettelijk, alhoewel. :) Je kan dat niet zo vergelijken. Maar wacht nou eerst maar even af hoe het gaat tot daadwerkelijk iedereen gevaccineerd is (die dat wil). Wellicht zijn we dan wél echt uit de problemen. Wat nu is gebeurt komt nog doordat we niet genoeg gevaccineerd zijn/waren.

een treffende spreuk

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Wilke schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 19:30:
[...]

Nou, ik ben nog laaaaaaang geen 50, en haal 'm toch echt omdat ik liever niet hoestend, benauwd en zonder mijn familie te kunnen zien dood wil gaan op een IC. Ook al is de kans daarop niet zo groot.

Groene vinkjes kunnen van mij de boom in.
Dit dus. En ik wil dit ook niet zien bij een ander. Groene vinkjes zijn pragmatische oplossingen, als dat helpt om mensen zichzelf (en anderen) te laten beschermen. Prima, maar voor mij geen doel.

een treffende spreuk

• Wilke
  • Laatst online: 23:11
pro_6or schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 19:39:
Dit dus. En ik wil dit ook niet zien bij een ander.
Yep, al zijn vaccinaties daar waarschijnlijk nog niet genoeg voor helaas (al helpt het wel).

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

pro_6or schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 19:36:
[...]

Alcoholverslaving is niet besmettelijk, alhoewel. :) Je kan dat niet zo vergelijken.
Nee. Dronken achter het stuur stappen is een bewuste handeling. Als je jezelf klem zuipt maar niet de weg op gaat kan me weinig schelen. Dus dat maakt het zelfs 10 keer erger dan iemand die asymptomatisch met corona de kroeg in duikt, en zonder dat ie het door heeft anderen kán besmetten met een ziekte die (door voldoende vaccinatie) vrij ongevaarlijk is. Iemand met corona besmetten of besmet raken doe je niet moedwillig.

Dus waarom veroordelen we niet iedere bestuurder voor poging tot doodslag tenzij ze een groen vinkje blazen? Want dat is wel waar het naartoe gaat met deze 'testsamenleving'.

[ Voor 4% gewijzigd door Stoney3K op 21-07-2021 19:52 ]

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
hoevenpe schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 19:15:
Die privileges zijn voor iedereen, als je maar meedoet. Niet prikken is voor de meeste mensen een keuze, accepteer dan ook de consequenties.
Het groene vinkje is niets anders dan een worst die mensen wordt voorgehouden. Het hele beleid van de testsamenleving is zorgvuldig in elkaar gezet om het net vervelend genoeg te maken dat je toch doet wat het kabinet wil.

Die privileges en consequenties zijn zo willekeurig als maar kan. Nu kan je de vrijheid terugkopen met een bezoekje aan de prikstraat, maar de doelpalen schuiven zo al dat nodig is. Nu worden we alvast voorbereid op dat gevaccineerden ook moeten gaan testen. Het is niet ondenkbaar dat we in het najaar dan een soort "Ha ha! Gefopt!" persconferentie krijgen waarbij iedereen ongeacht vaccinatie alsnog moet testen. De buit is binnen, de worst (of de taart ;) ) was een leugen.
armageddon_2k1 schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 18:54:
Vind het persoonlijk wel gewenst eigenlijk. Weet ik precies welke mensen ik moet vermijden in mijn leven.

Daarnaast, extreem onsmakelijk om 'apartheid' hiervoor te gebruiken. Totaal gebrek aan historisch besef.
Twee zinnen die samen getuigen van datzelfde gebrek aan besef. Het idee bij Apartheid was ook dat er een systeem was dat je bepaalde groepen kon mijden in je leven omdat die ongewenste groep ergens niet binnen mocht komen. Jij bejubeld in je eerste zin het idee dat je een ongewenste groep kan vermijden dankzij een systeem van privileges.

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

CMD-Snake schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 19:52:
[...]Het is niet ondenkbaar dat we in het najaar dan een soort "Ha ha! Gefopt!" persconferentie krijgen waarbij iedereen ongeacht vaccinatie alsnog moet testen. De buit is binnen, de worst (of de taart ;) ) was een leugen.
Sowieso zijn daar meer dan genoeg manieren omheen te verzinnen. Achter gesloten deuren, 'in huiselijke kring' wordt de testsamenleving al niet gehandhaafd, dus ik zou dan echt uit protest in de hele straat tuinfeestjes gaan organiseren, desnoods alleen voor gevaccineerden.

En ik verwacht dat een groot deel van het uitgaans- en festivalpubliek, vooral in de grensstreken, dan gewoon naar het buitenland gaat, als je voor een kroeg of concert in België geen coronatest moet doen als je bent gevaccineerd, dan loopt het nachtleven in Nederland gewoon leeg.

Tenzij ze dit idiote idee ook doorzetten in het Europese Digital Green Certificate natuurlijk.

• BlackMonkey
  • Laatst online: 00:34
[...]

Dit zie ik zo vaak voorkomen in dit topic als argument, net als dat jongeren zich nooit zouden laten testen. Terwijl je die claim helemaal niet zo direct kan maken. Het zal meespelen, er zijn ook zeker genoeg voorbeelden van te vinden, maar je kan niet daardoor zomaar concluderen dat mensen zich zonder coronapaspoort nooit hadden laten vaccineren. De gemeten vaccinatiebereidheid lag over het algemeen hoger in Nederland, dan dat ze nu daadwerkelijk in Amerika hebben weggeprikt. Die bereidheid was er al voordat we het over een vinkje hadden. Bij het testen zie je ook niet een significant teken dat 50- zich structureel minder laat testen.

Niet dat dit de enige claim is waarbij je een dergelijk vraagteken kan stellen in dit topic hoor.

• hoevenpe
Het is niet ondenkbaar dat we in het najaar dan een soort "Ha ha! Gefopt!" persconferentie krijgen waarbij iedereen ongeacht vaccinatie alsnog moet testen. De buit is binnen, de worst (of de taart ;) ) was een leugen.
Vanmiddag ook weer een hoogleraar op de radio, hij had het consequent over de transitiefase waarin nog niet iedereen gevaccineerd is. Daar is breed begrip en draagvlak voor maar dat suggereert ook een einde op afzienbare termijn.

Nu de spelregels veranderen en van volledig gevaccineerden een test eisen werkt alleen maar averechts, zo jaag je een aanzienlijke groep kiezers in de armen van types als Baudet. Succes met de booster-shots in dat geval...

• hoevenpe
BlackMonkey schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 20:01:
Dit zie ik zo vaak voorkomen in dit topic als argument, net als dat jongeren zich nooit zouden laten testen. Terwijl je die claim helemaal niet zo direct kan maken.
Iedereen heeft z'n eigen overweging, maar het concept 'dansen met Janssen' was exact hierop gericht.

• BlackMonkey
  • Laatst online: 00:34
hoevenpe schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 20:09:
[...]

Iedereen heeft z'n eigen overweging, maar het concept 'dansen met Janssen' was exact hierop gericht.
Dat klopt, maar dat zegt nog steeds niet dat ze hem anders niet waren gaan halen. Je kan het dus best in die context aanhalen, maar niet als stokpaardje gebruiken in elke discussie.

• armageddon_2k1
  • Laatst online: 27-07 10:18

[...]

Twee zinnen die samen getuigen van datzelfde gebrek aan besef. Het idee bij Apartheid was ook dat er een systeem was dat je bepaalde groepen kon mijden in je leven omdat die ongewenste groep ergens niet binnen mocht komen. Jij bejubeld in je eerste zin het idee dat je een ongewenste groep kan vermijden dankzij een systeem van privileges.
Ach schei toch uit. Ze kunnen zich gewoon laten testen en dat ik anti vaxxers vermijdt, bij wijze van spreken, is wel iets heel anders dan het geïnstitutionaliseerde racisme van zuid Afrika. Je moet toch wel inzien dat dat echt compleet anders is. Ik zou zeggen, lees eens een boek of een podcast over zuid Afrika voordat je met je virtue signaling gaat beginnen.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

• 42erik
  • Niet online
hoevenpe schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 19:18:
[...]

elke voetbalwedstrijd?

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

En elk concert, elke discotheek, elk tentfeest, elke kroeg die geen 1,5 meter afstand wil houden....

En dan natuurlijk elke week weer. Gaat drukke vrijdagen worden.

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
hoevenpe schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 20:09:
[...]

Ik snap al die ophef niet zo over Hugo en z’n dansen met Janssen, kan iemand mij het uitleggen:

a) Jongeren belanden nauwelijks in het ziekenhuis (hooguit: long covid, maar daar is nog weinig over bekend en zorgt vooralsnog niet voor overbelasting van het aantal ziekenhuisbedden). Dus who cares van die wachttijd.
b) zelfs als je gevaccineerd bent kun je het overdragen, sterker nog bij jongeren een veel groter probleem met vaccinatie dan zonder; immers liever grieperig met symptomen en dus thuisblijven ; dan gevaccineerd en zonder symptomen op pad en dus overdragen.

[ Voor 3% gewijzigd door CyberMania op 21-07-2021 21:10 ]

• 42erik
  • Niet online
Stoney3K schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 21:06:
[...]

En elk concert, elke discotheek, elk tentfeest, elke kroeg die geen 1,5 meter afstand wil houden....

En dan natuurlijk elke week weer. Gaat drukke vrijdagen worden.
we hadden het over events met een duizenden bezoekers. Daar valt dat allemaal niet onder.

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

42erik schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 21:08:
[...]

we hadden het over events met een duizenden bezoekers. Daar valt dat allemaal niet onder.
Tentfeesten en de meeste popconcerten in een indoor poppodium zoals de Melkweg of 013 lopen toch al gauw in de duizenden bezoekers natuurlijk.

Anders zou je iets van categorieën moeten maken: Feesten/kroegen met minder dan 250 of 500 bezoekers bijvoorbeeld met CoronaCheck zoals we het nu doen, daarboven een categorie met alleen gevaccineerden tot 1000 of 2000 man, en de grote jongens alleen binnen met negatief testen.

Als je dat doet dan hou je wel de prikkel voor mensen om zich te laten vaccineren zodat ze weer naar een wat kleiner feestje kunnen, maar beperk je het risico. En natuurlijk ontlast je ook de teststraten van iedereen die op vrijdag wil gaan dansen in de discotheek in het dorp.

Al zie ik ook nog de eis ontstaan dat je straks alleen naar Lowlands mag als je gevaccineerd bent én negatief bent getest. :X

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
CyberMania schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 21:08:
[...]

Ik snap al die ophef niet zo over Hugo en z’n dansen met Janssen, kan iemand mij het uitleggen:

a) Jongeren belanden nauwelijks in het ziekenhuis (hooguit: long covid, maar daar is nog weinig over bekend en zorgt vooralsnog niet voor overbelasting van het aantal ziekenhuisbedden). Dus who cares van die wachttijd.
b) zelfs als je gevaccineerd bent kun je het overdragen, sterker nog bij jongeren een veel groter probleem met vaccinatie dan zonder; immers liever grieperig met symptomen en dus thuisblijven ; dan gevaccineerd en zonder symptomen op pad en dus overdragen.
Door 200.000 jongeren bij elkaar in de ballenbak te gooien is de kans veel groter dat een ander (nog niet volledig gevaccineerde ouder of grootouder) in aanraking komt met een virus. Met meer besmette mensen in Nederland heb je simpelweg een hogere kans om in aanraking met zo'n besmet en mogelijk ook besmettelijk persoon te komen.

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
jadjong schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 21:23:
[...]

Door 200.000 jongeren bij elkaar in de ballenbak te gooien is de kans veel groter dat een ander (nog niet volledig gevaccineerde ouder of grootouder) in aanraking komt met een virus. Met meer besmette mensen in Nederland heb je simpelweg een hogere kans om in aanraking met zo'n besmet en mogelijk ook besmettelijk persoon te komen.
Als je gevaccineerd bent kun je het nog steeds verspreiden. Het is zelfs gevaarlijker nog want met vaccinatie merk je de symptomen niet meer goed, waarbij je eerder geneigd zou zijn thuis te blijven. Beter zou niet vaccineren maar blijven testen voor toegang zijn bij massale evenementen.

[ Voor 3% gewijzigd door CyberMania op 21-07-2021 21:25 ]

• jadjong
  • Niet online
42erik schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 21:08:
[...]

Al die danscafes met eeen capaciteit van nog geen 200 man zijn bij elkaar ook honderdduizenden bezoekers per weekend. Dat waren de grootverbruikers van testen voor toegang toen alles nog heel gewoon was. :P

• jadjong
  • Niet online
CyberMania schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 21:25:
[...]

Als je gevaccineerd bent kun je het nog steeds verspreiden. Het is zelfs gevaarlijker nog want met vaccinatie merk je de symptomen niet meer goed, waarbij je eerder geneigd zou zijn thuis te blijven. Beter zou niet vaccineren maar blijven testen voor toegang zijn bij massale evenementen.
Nee, want als er dan een besmettelijke tussen loopt heb je gelijk stront in meerdere ventilatoren. Dat zag je de afgelopen weken wel. Je wilt testen voor toegang EN vaccinatie. Op de eerste plaats haal je een hoop figuren er tussenuit die gevaccineerd zijn en besmet zijn, de mensen die door de foutmarge van het testsysteem toch binnen komen kunnen op hun beurt wel andere besmetten maar die zijn amper vatbaar voor een zware infectie dankzij hun vaccinatie.

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

CyberMania schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 21:25:
[...]

Dan is de vraag waarvan het risico groter is: Een evenement met alléén gevaccineerden, of een TvT evenement waar de kans aanwezig is dat je besmettelijk wordt in de periode tussen je test en het evenement?

Zelfs als je aan de deur zou testen, kun je 5 minuten later binnen de poort nog besmettelijk worden, daarom heeft dat testen op zich niet al te veel zin.

@t_captain heb jij ergens iets van cijfers? Zou er een simulatie gemaakt kunnen worden van een "alleen gevaccineerden" festival met bijvoorbeeld 50.000 bezoekers tegenover een TvT evenement van 50.000 man waarbij iedereen getest wordt?

Dan laten we de onzekere factoren van fraude en personeel even buiten beschouwing. Sowieso zal zo'n verspreiding afhangen van het beginreservoir van besmettingen: Organiseer je een festival met in totaal een paar duizend actieve cases in het hele land, dan is de kans heel groot dat een uitbraak over een aantal gevaccineerde personen uit gaat doven. Maar als het om honderdduizenden actieve cases gaat, dan is de kans veel groter dat het via 1 of 2 gevaccineerde stappen bij een kwetsbaar, niet-gevaccineerd persoon terecht komt.

[ Voor 16% gewijzigd door Stoney3K op 21-07-2021 21:39 ]

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Stoney3K schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 21:29:
[...]

Dan is de vraag waarvan het risico groter is: Een evenement met alléén gevaccineerden, of een TvT evenement waar de kans aanwezig is dat je besmettelijk wordt in de periode tussen je test en het evenement?

Zelfs als je aan de deur zou testen, kun je 5 minuten later binnen de poort nog besmettelijk worden, daarom heeft dat testen op zich niet al te veel zin.
Denk dat daar de crux zit.

Alleen gevaccineerden is geen probleem.
Alleen geteste personen met in achtneming van de incubatietijd ook niet enorm. Mits de test goed genoeg is natuurlijk, want ook daar schort het aan met de sneltest.

Maar het combineren van gevaccineerde en geteste personen is een recipe for disaster. Dan moet je ze allemaal testen.

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

MikeyMan schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 21:41:
[...]
Maar het combineren van gevaccineerde en geteste personen is een recipe for disaster. Dan moet je ze allemaal testen.
Klopt, dat is wat @t_captain ook zegt. En de onzekerheidsmarge of iemand gevaccineerd is als ie een vaccinatiebewijs laat zien, is toch een stukje kleiner dan de onzekerheidsmarge van een sneltest.

PCR is voor testen-voor-toegang niet te doen omdat de doorlooptijd in het lab daarvoor te lang is.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Stoney3K schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 21:44:
[...]

Klopt, dat is wat @t_captain ook zegt. En de onzekerheidsmarge of iemand gevaccineerd is als ie een vaccinatiebewijs laat zien, is toch een stukje kleiner dan de onzekerheidsmarge van een sneltest.

PCR is voor testen-voor-toegang niet te doen omdat de doorlooptijd in het lab daarvoor te lang is.
True, maar de ene sneltest is de andere niet. En als blijkt dat ze nog niet goed genoeg zijn, heeft dat de keerzijde dat het niet geschikt is voor hele grote evenementen.

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:38
Vanavond een aardig feestje in het PSV-stadion geloof ik, was niet eens dat ik er heel dicht bij langs fietste maar ze zongen en schreeuwden aardig de longen uit het lijf.

• 42erik
  • Niet online
MikeyMan schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 21:41:
[...]
Ik heb het misschien gemist, maar waarom is dat dan precies? Kan zelf wel wat verzinnen, maar dan krijg je aannames... and assumption is the mother of all...:)

• t_captain
Een zeer mooi feestje. 3-1 voor. Tribunes 70% of 80% vol zo te zien.

Vorige week woensdag een oefenwedswlstrijd tegen PAOK, toen ook 18k mensen op de tribunes. We zien geen explosie van besmettingen.

Ik denk dat het verschil met een discotheek is, dat je bij een voetbalwedstrijd vrijwel de hele tijd op een stoel zit met slechts een handvol mensen binnen besmettingsbereik.

Ik weet vrijwel zeker dat er besmettingen uit komen, maar in aantal lijkt het te overzien.

Wat ook kan meespelen, is een andere leeftijdsopbouw en daardoor een andere mix test/vax. Vorige week zat ik in het stadion en ik zag eigenlijk een afspiegeling van alle leeftijden. Gegeven dat boven de 40 de vaccinatiegraad zeer hoog is, zal dat een andere dynamiek in de besmettingen hebben.
Pagina: 1 ... 35 ... 131 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees even de topic start door voor de opzet, regels en handige links. Hier geldt uiteraard het beleid.

Vakantie zomer 2021: maatregelen in het buitenland voor alles waar je rekening mee moet houden als je op vakantie gaat, ook per land.

Je kunt in dit topic dus praten over de ontwikkeling van de cijfers, de maatregelen in het algemeen, de steunmaatregelen etcetera. N=1 en persoonlijke ervaringen horen in de De Covid kroeg.

Politiek mag in De landelijke Nederlandse politiek 2021

Let op: generalisaties als ‘wappie’, 'antivaxxers' zijn niet toegestaan, ook niet op een defensieve manier (ik ben geen wappie, maar…).