Als iedereen minus die tienduizenden zich zou laten vaccineren is er geen probleem. Dus: zorg dat die geprikt worden. Macron heeft daar recentelijk een opzetje voor gedaan. De volgende dag was er een hoos aan nieuwe prikafsprakenWolly schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 11:50:
[...]
Ik gok uit de losse pols enkele tienduizenden die het vaccin niet kunnen nemen.
De groep an sich is iets van 3 miljoen?
[...]
https://www.rijksoverheid...ster-de-jonge-9-juli-2021
En dan kom je straks op de keuze uit op of een testsamenleving, of verplicht vaccineren.hoevenpe schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 11:36:
[...]
Maar is dat reden om voor lange tijd een testsamenleving in te richten of accepteren we dat als maatschappelijke prijs om weer vrij te kunnen leven?
Laat Nederland maar beslissen, desnoods in een referendum.
Van beide vind ik zelf de prijs te hoog.
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Mag ik alvast een voorzetje doen voor de vraagstellinghoevenpe schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 11:36:
[...]
Maar is dat reden om voor lange tijd een testsamenleving in te richten of accepteren we dat als maatschappelijke prijs om weer vrij te kunnen leven?
Laat Nederland maar beslissen, desnoods in een referendum.
Vindt u het acceptabel dat mensen in uw naaste omgeving mogelijk sterven aan ademnood zodat u hopelijk nog naar festivals kunt gaan zonder testbewijs? De miljarden die we uitsparen geven we dan uit aan huisvesting, klimaat en zorg zoals wij dat de afgelopen tientallen jaren ook hebben gedaan.
Zelftest moet je niet doen bij klachtenVerwijderd schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 11:43:
coronatest.nl ligt er nu al vanaf gisteravond uit. Dat zal de komende dagen wel flink schelen in het aantal testen (en daarmee aantal positieve gevallen). Ben licht verkouden en probeer een test aan te vragen, maar kom er via de site niet doorheen. 2 zelftest gedaan die waren beide negatief, dus zal het bezoek van de kleine bacillenfabriek (/peuter) van mijn broer afgelopen weekend de oorzaak zijn.
De groep niet kunners weet zelf wel wie het is, en kan daar op inspelen. Uiteindelijk zal het overgrote deel van de gevaccineerden niet meer in het ziekenhuis komen en is het effect van de mensen die er wel komen in mijn ogen een stuk beperkter op de zorg.Wolly schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 11:45:
[...]
De persconferentie was op 9 juli![]()
Hoe ga je een kleine groep mensen beschermen als je niet weet over welke mensen het zijn? Voor zover ik weet kan je niet aan de buitenkant zien of het vaccin al dan niet aanslaat.
Maar zoals eerder gezegd het gaat op een gegeven moment niet meer om de mensen maar om de cijfers. Ieder miljard dat in steunpakketten moet gaat niet naar de zorg of het onderwijs of welk nationaal of mondiaal probleem dan ook. Alleen daarom moet je dus op een gegeven moment al uit deze situatie, en stappen naar een normaal gaan zetten. Wanneer blijkt dat in het VK de ziekenhuisopnames achterblijven zullen overheden die stap echt wel gaan zetten.
autje schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 11:52:
[...]
Als iedereen minus die tienduizenden zich zou laten vaccineren is er geen probleem. Dus: zorg dat die geprikt worden. Macron heeft daar recentelijk een opzetje voor gedaan. De volgende dag was er een hoos aan nieuwe prikafspraken.
Dan zit je al rond de miljoen mensen. Is dat geen probleem?niet bij iedereen werkt dat vaccin goed. Je hebt mensen met een zwakke immuunrespons, 5 tot 8 procent is de inschatting.
Je kunt de vraag ook stellen of dat bij de griep wel een probleem is? Dat is toch uiteindelijk waar corona naartoe moet een situatie zoals bij de griep?Wolly schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 11:56:
[...]
[...]
Dan zit je al rond de miljoen mensen. Is dat geen probleem?
De prijs voor het onrealistische 'laat maar gaan' vind je wel ok?Stoney3K schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 11:53:
[...]
En dan kom je straks op de keuze uit op of een testsamenleving, of verplicht vaccineren.
Dat zou een vaccinatie-percentage betekenen van 92-95%. Dan is het denk ik geen probleem. Op zich natuurlijk pas maatregelen wegnemen als die percentages ook echt bereikt zijn.Wolly schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 11:56:
[...]
[...]
Dan zit je al rond de miljoen mensen. Is dat geen probleem?
Is het nog steeds onrealistisch? Het moet in de buurt van behapbaar beginnen te komen, gegeven de hoge vaccinatiegraad. Zijn er recente berekeningen te vinden?MikeyMan schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 11:57:
De prijs voor het onrealistische 'laat maar gaan' vind je wel ok?
Je kunt in de zorg prioriteit geven aan gevaccineerden waarbij het toch minder werkt en mensen die om medische redenen niet geprikt kunnen worden.Wolly schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 11:53:
Mag ik alvast een voorzetje doen voor de vraagstelling![]()
Vindt u het acceptabel dat mensen in uw naaste omgeving mogelijk sterven aan ademnood zodat u hopelijk nog naar festivals kunt gaan zonder testbewijs?
Als iemand bewust ervoor gekozen heeft zich niet te laten vaccineren dan vind ik dat inderdaad acceptabel. Keuzes hebben consequenties.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Niet mee eens. Het eerlijke verhaal is natuurlijk dat er simpelweg veel onzeker is omtrent de vaccinaties. Dat is alleen niet bevordelijk voor de vaccinatiebereidheid. De kwaliteit van de journalistiek een half jaar geleden een stuk hoger? Juist de Volkskrant liep voorop met een niet-kritisch geluid ten opzichte van het beleid. De hoofdredacteur heeft zelf aangegeven dat ze het vooral belangrijk vonden dat het overheidsbeleid werd gevolgd. Dus dat lijkt me niet bepaald betere journalistiek.blissard schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 11:35:
[...]
Ik ben het met je eens om een andere reden. Ieder onderzoek, met de meest wilde uitkomsten, wordt zonder problemen door kranten tot “kop” gemaakt. Al in de eerste zin van het artikel geeft Maarten Keulemans zelf aan dat het onderzoek verre van afgerond is. Maar die kop blijft wel plakken.
Zo draag je als krant bij aan de onzekerheid rondom vaccineren zonder dat je zinvolle informatie toevoegt.
Wat dat betreft vond ik de kwaliteit van journalistiek onderzoek een half jaar geleden een stuk hoger. Wellicht kan Maarten het beter bij zijn citroenschillen houden.
Wat een suggestieve en angst indoctrinerende vraagstelling. Ik pas hem wel even voor je aan.Wolly schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 11:53:
[...]
Mag ik alvast een voorzetje doen voor de vraagstelling![]()
Vindt u het acceptabel dat mensen in uw naaste omgeving mogelijk sterven aan ademnood zodat u hopelijk nog naar festivals kunt gaan zonder testbewijs? De miljarden die we uitsparen geven we dan uit aan huisvesting, klimaat en zorg zoals wij dat de afgelopen tientallen jaren ook hebben gedaan.
Vindt u het acceptabel dat bewust ongevaccineerde mensen die zeer waarschijnlijk niet tot de risicogroepen behoren in in uw naaste omgeving besmet kunnen raken met een luchtweginfectie met een IFR dat voor deze groepen verwaarloosbaar is zodat u hopelijk nog naar festivals, drukke horeca en evenementen kunt gaan zonder dat u zich telkens 24 uur van tevoren moet laten testen?
Mijn antwoord is ja.
Alles hangt af van de timing natuurlijk. Ik hoop dat over een paar weken het los kan. Maar of dat ook inhoudt dat massa-bijeenkomsten weer zonder (grote) gevolgen kunnen doorgaan is nu nog koffiedik kijken.eamelink schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 12:01:
[...]
Is het nog steeds onrealistisch? Het moet in de buurt van behapbaar beginnen te komen, gegeven de hoge vaccinatiegraad. Zijn er recente berekeningen te vinden?
Nogmaals, het zijn niet alleen de bewust ongevaccineerde mensen die gevaar lopen.VDS91 schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 12:06:
[...]
Wat een suggestieve en angst indoctrinerende vraagstelling. Ik pas hem wel even voor je aan.
Vindt u het acceptabel dat bewust ongevaccineerde mensen die zeer waarschijnlijk niet tot de risicogroepen behoren in in uw naaste omgeving besmet kunnen raken met een luchtweginfectie met een IFR dat voor deze groepen verwaarloosbaar is zodat u hopelijk nog naar festivals, drukke horeca en evenementen kunt gaan zonder dat u zich telkens moet laten testen?
Mijn antwoord is ja.
https://www.rijksoverheid...ster-de-jonge-9-juli-2021niet bij iedereen werkt dat vaccin goed. Je hebt mensen met een zwakke immuunrespons, 5 tot 8 procent is de inschatting.
Geef die mensen prioriteit als ze onverhoopt zorg nodig hebben. Die groep is verhoudingsgewijs veel kleiner dan de ongevaccineerden.Wolly schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 12:09:
Nogmaals, het zijn niet alleen de bewust ongevaccineerde mensen die gevaar lopen.
Het zal afhangen van de (helaas momenteel stijgende) ziekenhuis- en IC-opnamen. Voorlopig komen we niet verder dan 'de modellen zeggen' en 'de modellen zijn onbetrouwbaar'. Blijven we ver van een zorg-infarct, kan de reguliere zorg weer normaal plaatsvinden, etc, dan komen we in de buurt.eamelink schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 12:01:
[...]
Is het nog steeds onrealistisch? Het moet in de buurt van behapbaar beginnen te komen, gegeven de hoge vaccinatiegraad. Zijn er recente berekeningen te vinden?
De UK is natuurlijk een interessante test-case, hoe luguber de afloop ook kan zijn. Maar van duidelijkheid, daar zitten we nog ver vandaan.
Edit: en dan hebben we het nu over de zomer-editie. In de winter kan het zomaar weer anders zijn.
[ Voor 6% gewijzigd door zacht op 21-07-2021 12:13 ]
Wereldreis zit er voorlopig niet in voor de meesten. Al zal reizen ongetwijfeld een van de redenen zijn om wél een vaccin te halen inderdaad. Maar als je er in Nederland niks maar aan hebt, dan zal dit ongetwijfeld gevolgen hebben voor de vaccinatiebereidheid.mannowlahn schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 10:13:
[...]
die jongeren laten zich anders niet tegenhouden met vaccineren als ze bv een wereldreis willen doen, dus ik durf te wedden dat het wel meevalt. Aangezien we nu 1 wed voor hebben en 1 wed tegen, is het neutraal.
Nu zijn dat waarschijnlijk wel de zwakken en/of ouderen die toch al niet op de IC terecht zouden komen.Wolly schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 12:09:
[...]
Nogmaals, het zijn niet alleen de bewust ongevaccineerde mensen die gevaar lopen.
[...]
Zullen we de rokers, mensen met sportblessures, de hoog-BMI'ers en de mensen met zonnesteken ook even onderaan de stapel leggen?hoevenpe schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 12:11:
[...]
Geef die mensen prioriteit als ze onverhoopt zorg nodig hebben. Die groep is verhoudingsgewijs veel kleiner dan de ongevaccineerden.
Dan kan de maatschappij weer open en voelen mensen zich niet 'belazerd' omdat ze dachten dat het nemen van het vaccin alles weer bij het oude zou brengen.
Dat vermoed ik ook, maar het blijft een angstaanwekkend hoog aantal waar je rekening mee hebt te houden.MikeyMan schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 12:15:
[...]
Nu zijn dat waarschijnlijk wel de zwakken en/of ouderen die toch al niet op de IC terecht zouden komen.
Roken en een hoog BMI zijn over het algemeen eigen keuzes. Waarom niet actief daarmee aan de slag net als het halen van een prik, waarom moet de rest van de maatschappij boeten voor jouw ongezonde keuzes?Wolly schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 12:15:
Zullen we de rokers, mensen met sportblessures, de hoog-BMI'ers en de mensen met zonnesteken ook even onderaan de stapel leggen?
Verwijderd
Ze zijn minder betrouwbaar dan pcr, maar geeft wel een goed indicatie. Uiteindelijk ben ik door de website heen en kan ik vanmiddag om 4 uur voor een test. Heb wel bewust vandaag iedereen op mijn werk vermeden.
alle meetings via teams/email afgewerkt.. wil ook niemand een gewone verkoudheid overbrengen.
Mensen die verkouden zijn krijgen als het geen bloedspoed heeft vaak van de huisartsenpost te horen dat ze eerst even een test kunnen doen voor COVID om risico bij de huisartsen locaties te vermijden.dangerousp schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 11:02:
[...]
Wellicht dat iedereen eerst een PCR voor SARS-CoV-2 doet voordat ze naar de dokter gaan.. dan zijn ze al negatief daarop.
(zo doet de huisarts het hier iig, lijkt me ook een zinnige policy voor andere huisartsen
/edit: zie wel dat ik beter eerst had kunnen doorscrollen
[ Voor 5% gewijzigd door YakuzA op 21-07-2021 12:23 ]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Omdat we in onze samenleving ervoor hebben gekozen dat mensen zelf vrij zijn om keuzes te maken, ook al zijn die ongezond. Ik rook zelf niet meer, heb geen overgewicht etc maar betaal met alle liefde mee aan een samenleving waarbij mensen zelf nog de keuze hebben of ze roken, een jointje opsteken, de hele dag bierdrinken of elke dag bij de McDonald's zitten. Het alternatief met een nog meer betuttelende overheid staat me al helemaal niet aan.hoevenpe schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 12:19:
[...]
Roken en een hoog BMI zijn over het algemeen eigen keuzes. Waarom niet actief daarmee aan de slag net als het halen van een prik, waarom moet de rest van de maatschappij boeten voor jouw ongezonde keuzes?
Bij onze huisartsenpraktijk is de policy een paar maanden terug veranderd naar: doe op de dag van de afspraak een temperatuurcheck. Bij koorts moet je het laten weten en kan je naar een aparte ingang.YakuzA schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 12:22:
[...]
Mensen die verkouden zijn krijgen als het geen bloedspoed heeft vaak van de huisartsenpost te horen dat ze eerst even een test kunnen doen voor COVID om risico bij de huisartsen locaties te vermijden.
(zo doet de huisarts het hier iig, lijkt me ook een zinnige policy voor andere huisartsen)
/edit: zie wel dat ik beter eerst had kunnen doorscrollen
Ik weet niet of het op dit moment nog hetzelfde is.
en dat blijkt ook wel:Wolly schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 12:09:
[...]
[...]
Bron: https://www.volkskrant.nl...ndaag-verplicht~b11d35ba/Van alle opgenomen patiënten in de regio bleek 67 procent niet, 18 procent een keer en 15 procent volledig gevaccineerd tegen het coronavirus. Als volledig gevaccineerd telt iemand in deze telling pas twee weken na de tweede dosis. Ook op de intensive care liggen enkele gevaccineerde patiënten, dit zijn vooral personen die ook aan andere aandoeningen lijden of waar het immuunsysteem niet goed werkt.
Dan mag je optie 3 verzinnen. ..Stoney3K schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 11:53:
[...]
En dan kom je straks op de keuze uit op of een testsamenleving, of verplicht vaccineren.
Dat is wel heel makkelijk gezegd, vind je zelf ook niet?hoevenpe schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 12:19:
[...]
Roken en een hoog BMI zijn over het algemeen eigen keuzes.
https://www.parool.nl/ned...n-in-ziekenhuis~bffed7db/autje schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 10:40:
[...]
Belangrijke vraag is natuurlijk hoe groot het percentage volledig gevaccineerde mensen is dat nu op de IC belandt. Maar dat weten we helaas niet.
In dit artikel (ook leesbaar zonder abonnement; tekst scrollt gewoon achter popup door) staat dat dat nagenoeg niet voorkomt (ziekenhuisopname wel te verstaan).
Waarom elke keer slecht een beperkt groepje uitsluiten. Je moet eigenlijk alles wat ongezond is of een risico uitsluiten. Of dat nu alcohol is, slecht eten, niet oppassen in het verkeer welke reden dan ook maakt niet uithoevenpe schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 12:19:
[...]
Roken en een hoog BMI zijn over het algemeen eigen keuzes. Waarom niet actief daarmee aan de slag net als het halen van een prik, waarom moet de rest van de maatschappij boeten voor jouw ongezonde keuzes?
Anders zet het geen zoden aan de dijk, doe het dan gelijk goed
Natuurlijk is het wat kort door de bocht, maar een deel van het risico van een corona besmetting is weldegelijk gerelateerd aan een gezonde levensstijl. Samen met vaccineren kan dat de kans op ziekenhuisopname sterk reduceren, dan nog kan je 'gewoon pech' hebben maar dan heb je er zelf wel alles aan gedaan.42erik schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 13:09:
Dat is wel heel makkelijk gezegd, vind je zelf ook niet?
Als je bewust geen vaccinatie neemt ben je voor mij vergelijkbaar met de rokende longpatient die keer op keer de dringende oproep van zijn arts om te stoppen naast zich neerlegt. De maatschappij wordt gevraagd solidair te zijn maar daar hoort imo binnen wat redelijkerwijs mogelijk is eigen inzet bij om risicofactoren te beperken.
Ooit in een ziekenhuis gelegen of bij een arts geweest?hoevenpe schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 13:29:
[...]
Natuurlijk is het wat kort door de bocht, maar een deel van de risico's van een corona besmetting is weldegelijk gerelateerd aan een gezonde levensstijl. Samen met vaccineren kan dat de kans op ziekenhuisopname sterk reduceren, dan nog kan je 'gewoon pech' hebben maar dan heb je er zelf wel alles aan gedaan.
Als je bewust geen vaccinatie neemt ben je voor mij vergelijkbaar met de rokende longpatient die keer op keer de dringende oproep van zijn arts om te stoppen naast zich neerlegt. De maatschappij wordt gevraagd solidair te zijn maar daar hoort imo binnen wat mogelijk is eigen inzet bij om risicofactoren te beperken.
Dan heb je er vast niet alles aan gedaan om dat te voorkomen. Het is daarmee je eigen schuld en onverantwoord dat je het op de maatschappij heb afgewenteld.
Toch?
Bijvoorbeeld een druk stadion of feesttent bezoeken tijdens een pandemie, zeer ongezond.hoevenpe schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 13:29:
[...]
Natuurlijk is het wat kort door de bocht, maar een deel van het risico van een corona besmetting is weldegelijk gerelateerd aan een gezonde levensstijl.
And to think they once said that computers would take away jobs.
Dat zeg ik niet, een roker met een gebroken been is ook gewoon pech. Bij de meeste zaken is er geen casuaal verband, sommige dingen zijn echter overduidelijk gerelateerd.Indoubt schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 13:34:
Dan heb je er vast niet alles aan gedaan om dat te voorkomen. Het is daarmee je eigen schuld en onverantwoord dat je het op de maatschappij heb afgewenteld.
Een alcoholist met een kapotte lever is bijna nooit toeval, die moet je ook helpen maar als daarna gelijk weer naar de fles gegrepen wordt mag je daar als maatschappij best wat van zeggen. Een roekeloze automobilist kan uiteindelijk ook alleen nog maar bij Rialto terecht.
Als je niet gevaccineerd bent zou ik daar inderdaad wegblijven.IJzerlijm schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 13:39:
Bijvoorbeeld een druk stadion of feesttent bezoeken tijdens een pandemie, zeer ongezond.
Je probeert een grappige oneliner te maken op basis van de zeer marginale kans dat je als dubbel gevaccineerde ziek wordt na het bezoeken van een festival. Zie je nu echt niet wat hier fout gaat? Ik neem aan dat je ook niet zonder helm en zijwieltjes op de fiets naar de Albert Heijn stapt?IJzerlijm schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 08:26:
Als iedereen ook in dat buitenland naar het ziekenhuis gaat als ze de pech hebben zwaar ziek te worden zie ik hier geen enkel probleem mee.
"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
Een probleem is, hoe weet je of er daadwerkelijk nalatigheid aan vooraf is gegaan?hoevenpe schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 13:29:
[...]
Natuurlijk is het wat kort door de bocht, maar een deel van het risico van een corona besmetting is weldegelijk gerelateerd aan een gezonde levensstijl. Samen met vaccineren kan dat de kans op ziekenhuisopname sterk reduceren, dan nog kan je 'gewoon pech' hebben maar dan heb je er zelf wel alles aan gedaan.
Als je bewust geen vaccinatie neemt ben je voor mij vergelijkbaar met de rokende longpatient die keer op keer de dringende oproep van zijn arts om te stoppen naast zich neerlegt. De maatschappij wordt gevraagd solidair te zijn maar daar hoort imo binnen wat redelijkerwijs mogelijk is eigen inzet bij om risicofactoren te beperken.
Dan moet je achteraf (vooraf is geen tijd voor) bij iedere patiënt een onderzoek instellen. Daarnaast geef je zorgverzekeringen een heerlijke opening om alles aan te grijpen om maar niet uit te hoeven keren.
Hoe graag ik ook maar wil dat ernstige nalatigheid bestraft wordt, het is op grote schaal onuitvoerbaar en brengt enorme nadelen met zich mee.
*knip* niet op de man
[ Voor 90% gewijzigd door ZieMaar! op 21-07-2021 17:08 ]
"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
Die problemen zie ik ook, het was dan ook in de context met bewust niet vaccineren bedoeld. Daarvan is centraal bekend wie wel en wie niet gevaccineerd is, hou daarnaast rekening met degenen die om medische redenen niet geprikt kunnen worden en je hebt heldere criteria om op te prioriteren bij overbelasting in de zorg.Robertdj schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 13:41:
Hoe graag ik ook maar wil dat ernstige nalatigheid bestraft wordt, het is op grote schaal onuitvoerbaar en brengt enorme nadelen met zich mee.
Dus hockeyers die spelen zonder gebitsbescherming of een bal hard tegen hun hoofd krijgen ook maar uitsluiten van zorg? Eigen keuze. En mensen die niet thuiswerken als het in dat geval wel kan, ook maar lage prioriteit geven? Eigen keuze. Dat lijkt mij een slecht beleid eigenlijk.hoevenpe schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 13:47:
[...]
Die problemen zie ik ook, het was dan ook in de context met bewust niet vaccineren bedoeld. Daarvan is centraal bekend wie wel en wie niet gevaccineerd is, hou daarnaast rekening met degenen die ook medische redenen niet geprikt kunnen worden en je hebt heldere criteria om op te prioriteren bij overbelasting in de zorg.
Er wordt ten eerste helemaal niet verplicht centraal geregistreerd en dat kan ook helemaal niet, laat staan dat alle ziekenhuizen vervolgens toegang krijgen tot die gegevens of het meteen bij opname klip en klaar is wat de diagnose is en hoe dat causaal gerelateerd zou zijn.
En wat is 'roken' @hoevenpe? Een peuk op een feestje, een pakje per week, drie pakjes per dag? Hoe stel je dat vast? Enfin, je snapt denk ik waarom dit soort dingen maatschappijlijk niet gebeurt. Ga lekker in de VS wonen, maar verwacht niet dat je nog voor alles verzekerd kan worden tenzij je wellicht heel veel geld neertelt.
Los daarvan (want ik ben zoals bekend sowieso geen fan van dit soort discussies die draaien om 'wat kan wel/niet in de praktijk' heeft @Indoubt al prima verwoord dat je argumentatie heel selectief is en die grens volkomen arbitrair wordt, maar de groepen die je noemt ook nog eens via belastingen bijdragen aan de zorgkosten vanuit algemene middelen. Krijgen die dan restitutie of heffingskorting?
En als een van de factoren die jij noemt zou beschermen tegen een ziekte, moeten die mensen in dat geval ook voorrang krijgen van jou?
[ Voor 3% gewijzigd door Number10 op 21-07-2021 14:09 ]
Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.
Valt me niet mee en het valt me niet tegen.
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
@Agent47 Hopen dat dit het bochtje om is
Idempotent.
Nieuw type fraude met vaccinatiebewijs: registratie halen en weglopen zonder prik
Veel vaccinatielocaties geven je bewijsmateriaal al af voor de prik gezet is, wat nu voor een nieuw probleem zorgt dat mensen na het ontvangen van hun bewijs meteen vertrekken. Bij zo'n 10 vaccinatielocaties is deze vorm van fraude al geconstateerd.
Je zou soms denken dat de mensen die deze procedures bedenken gisteren geboren zijn.
Veel vaccinatielocaties geven je bewijsmateriaal al af voor de prik gezet is, wat nu voor een nieuw probleem zorgt dat mensen na het ontvangen van hun bewijs meteen vertrekken. Bij zo'n 10 vaccinatielocaties is deze vorm van fraude al geconstateerd.
Je zou soms denken dat de mensen die deze procedures bedenken gisteren geboren zijn.
Dat mag pas bij een R van 3.6.Agent47 schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 14:11:
Valt me niet mee en het valt me niet tegen.
Hadden we die materie hier niet gisteren ook al besproken?
Al ging het toen om een artikel in het Eindhovens Dagblad. Nu heeft de Volkskrant het ook opgepikt, met saillant detail dat zulke praktijken blijkbaar in de Biblebelt voorkomen. Wel principieel je geloof erbij halen en een prik weigeren, maar dan op zo'n manier een vaccinatiebewijs scoren.
[ Voor 27% gewijzigd door dreamscape op 21-07-2021 14:23 ]
Punctuality is the politeness of kings
Als je naar de grafieken van Yorickb kijkt valt vooral op dat de IC opnames van 30- eigenlijk niet voorkomen de grootste groep toename daar is duidelijk 50-60
Je bedoelt op skivakantie onderweg naar de apres-ski gevallen waardoor je niet kan werken? Die beenbreuk?hoevenpe schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 13:39:
[...]
Dat zeg ik niet, een roker met een gebroken been is ook gewoon pech. Bij de meeste zaken is er geen casuaal verband, sommige dingen zijn echter overduidelijk gerelateerd.
Een alcoholist met een kapotte lever is bijna nooit toeval, die moet je ook helpen maar als daarna gelijk weer naar de fles gegrepen wordt mag je daar als maatschappij best wat van zeggen. Een roekeloze automobilist kan uiteindelijk ook alleen nog maar bij Rialto terecht.
Of zondagochtendvoetbal tegen Houthakkers 6 waarvan de verdedigers met de noppen vooruit op enkelhoogte verdedigen? Die maatschappelijke lasten? Je snapt zelf wel hoe je zal reageren als je om wat voor reden dan ook aan de verkeerde kant van je vergelijking staat.
Lang niet iedereen laat zich registeren, ook al zijn ze gevaccineerd. Want er kwam toch geen coronapaspoort(!) of men wil niet in de datafuik van de overheid komen.hoevenpe schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 13:47:
[...]
Die problemen zie ik ook, het was dan ook in de context met bewust niet vaccineren bedoeld. Daarvan is centraal bekend wie wel en wie niet gevaccineerd is, hou daarnaast rekening met degenen die om medische redenen niet geprikt kunnen worden en je hebt heldere criteria om op te prioriteren bij overbelasting in de zorg.
#Ziekenhuiscijfers Woensdag 21-07-2021
— Ollie de Cijfertjesman (@cijfertjesman) 21 juli 2021
Aantal Patiënten nu in het ziekenhuis
428 (stijging van 13)
Kliniek: 322 (stijging van 7)
IC: 106 (stijging van 6)
Instroom:
Kliniek: 65 (gisteren: 76)
IC: 13 (gisteren: 20)
Uitstroom:
Kliniek: 58
IC: 7#COVID19NL
Ziekenhuizen deden toch maar 2x/week updaten? Zou dat de bups van gisteren verklaren?
[ Voor 3% gewijzigd door Señor Sjon op 21-07-2021 14:28 ]
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Ja, het zal wel zo gaan. Met aanvankelijk veel hogere endemische verspreiding dan nodig, en meer kans voor gevaccineerden om het ook nog een keer te krijgen.hoevenpe schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 09:13:
[...]
Nee hoor, maar accepteer dan wel dat bij 'code zwart' de rest van de maatschappij gewoon doorgaat. Het aan ongevaccineerden is om risicovolle plekken te mijden of ziek worden onvermijdelijk is nu groepsimmuniteit onmogelijk lijkt.
Ja deze manier van denken is dus niet nuttig. Het gaat om statistiek. In de VS mag je gewoon minder als je niet gevaccineerd bent. Broadway-show bezoeken zonder vaccinatie kan niet bijvoorbeeld. In NL doen we dit niet door de libertarische individualistische insteek die de rest van de samenleving toch al aan het slopen is.-tom-562 schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 09:06:
[...]
"U bent onschuldig totdat het tegendeel bewezen is" wordt "U bent ziek totdat het tegendeel bewezen is"
Als er straks onomstotelijk bewijs is voor lagere besmettelijkheid van gevaccineerden verandert dit misschien.
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Doen we nog niet bedoel je.
Omdat er dan letterlijk niemand over blijftIndoubt schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 13:28:
[...]
Waarom elke keer slecht een beperkt groepje uitsluiten. Je moet eigenlijk alles wat ongezond is of een risico uitsluiten. Of dat nu alcohol is, slecht eten, niet oppassen in het verkeer welke reden dan ook maakt niet uit
Anders zet het geen zoden aan de dijk, doe het dan gelijk goed
Verwijderd
Wordt uiteindelijk compleet nutteloos. Zeker nu we zien dat gevaccinneerde wel degelijk nog signifcant bij kunnen dragen aan de verspreiding is het een kwestie van een paar weken en de vaccinatiebewijzen kunennd e prullenbak in wat vrijheden betreft. Of we gaan naar een echte testmaatschappij.. of we verklaren het endemisch nadat iedereen ingeent (kan) zijn. Ziekenhuizen zullen de komende jaren wel flink voller liggen met mensen waarbij de vaccins midner werkte (of niet gevaccineerden) Hoe dan ook loopt iedereen die niet is ingeeint er het komend jaar tegenaan. (gezien de makkelijke verspreiding)
Dat is wel opvallend inderdaad. Bij "mijn" vaccinatielocatie was dat beter geregeld; daar leverde ik het papierwerk in bij de dame die de prik zette. Die deed een laatste check (eerste controle was bij binnenkomst al door een host gedaan), daarna ging het papierwerk naar dame 2 die de administratie deed terwijl ik de prik kreeg van dame 1. Pas nadat de prik er in zat kreeg ik bij het verlaten van het prikhokje mijn vaccinatiekaart.CMD-Snake schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 14:15:
Nieuw type fraude met vaccinatiebewijs: registratie halen en weglopen zonder prik
Nee hoor, alleen za/zo via LCPS is niet betrouwbaar, rest van de week wel.Señor Sjon schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 14:27:
[...]Ziekenhuizen deden toch maar 2x/week updaten? Zou dat de bups van gisteren verklaren?
In Utrecht kon dit gewoon toen ik ging. Had al papiertje voordat ik bij de prikker langsging. Had er zo mee naar buiten kunnen lopen. Was ook verbaasd dat ik niets nieuws kreeg, geen stempel kreeg, etc. na de prik.NMH schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 14:30:
[...]
Dat is wel opvallend inderdaad. Bij "mijn" vaccinatielocatie was dat beter geregeld; daar leverde ik het papierwerk in bij de dame die de prik zette. Die deed een laatste check (eerste controle was bij binnenkomst al door een host gedaan), daarna ging het papierwerk naar dame 2 die de administratie deed terwijl ik de prik kreeg van dame 1. Pas nadat de prik er in zat kreeg ik bij het verlaten van het prikhokje mijn vaccinatiekaart.
En toch werkt het in de VS wel: ondanks grootschalige heropening veel minder gezeur op plekken met hoge vaccinatiegraad.Verwijderd schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 14:29:
Wordt uiteindelijk compleet nutteloos. Zeker nu we zien dat gevaccinneerde wel degelijk nog signifcant bij kunnen dragen aan de verspreiding is het een kwestie van een paar weken en de vaccinatiebewijzen kunennd e prullenbak in wat vrijheden betreft. Of we gaan naar een echte testmaatschappij.. of we verklaren het endemisch nadat iedereen ingeent (kan) zijn. Ziekenhuizen zullen de komende jaren wel flink voller liggen met mensen waarbij de vaccins midner werkte (of niet gevaccineerden) Hoe dan ook loopt iedereen die niet is ingeeint er het komend jaar tegenaan. (gezien de makkelijke verspreiding)
Delta heeft al 80+% prevalentie en toch beginnen de cijfers in de grote steden nu pas licht te stijgen. Uiteraard met name niet-gevaccineerden die er last van hebben.
Naar welk artikel verwijs jij trouwens over het significant bijdragen?
Mensen zonder (compleet) vaccin of AZ nog lijkt me dan?TrailBlazer schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 14:24:
Als je naar de grafieken van Yorickb kijkt valt vooral op dat de IC opnames van 30- eigenlijk niet voorkomen de grootste groep toename daar is duidelijk 50-60
In het VK vinden ze het plotseling wel een goed idee blijkbaar:Señor Sjon schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 14:29:
Doen we nog niet bedoel je.
verplichting voor jongeren om gevaccineerd te zijn als ze in september nog een club of discotheek in willen
Valt niet zo heel erg in goede aarde...
[ Voor 4% gewijzigd door Metro2002 op 21-07-2021 14:48 ]
@Agent47 Met een vaccin dat 95% effectief is, zullen ern met deze aantallen besmettingen sowieso mensen zijn die volledig gevaccineerd zijn en alsnog opgenomen worden. Vergeet niet dat die cijfers over vaccins voornamelijk van een andere versie kwamen, en bij bv Pfizer en Moderna ook op een moment getest werden dat de besmettingen lager waren.
[ Voor 0% gewijzigd door ijdod op 21-07-2021 17:44 . Reden: typo's ]
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
GGD heeft volgens https://ggdghor.nl/actueel-bericht/ddos/ last van DDOS-aanvallen.Op alle websites (testen, uitslag, etc) kun je nu niet inloggen.
[ Voor 28% gewijzigd door martwoutnl op 21-07-2021 14:48 ]
Prikstraatontsnappers zijn gisteren al besproken. Past mooi in het prikstrategie topic,. 
Daar is de outrage ook wel groot aan het worden. Hoe kan je dit aankondigen op dezelfde dag dat je freedom day in laat gaan? Waar dan de coronaregels opgeheven worden?Metro2002 schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 14:46:
[...]
In het VK vinden ze het plotseling wel een goed idee blijkbaar:
verplichting voor jongeren om gevaccineerd te zijn als ze in september nog een club of discotheek in willen
Onjuist. Dit voorbeeld geldt in NY. Covidbeleid is ontzettend gedifferentieerd, er zijn zelfs staten waar coronabewijzen per wet (i.e. state legislature) verboden zijn. Zie bijvoorbeeld het beleid van Texas en zet dit af tegen NY. Als water en vuurSorcerer8472 schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 14:28:
Ja deze manier van denken is dus niet nuttig. Het gaat om statistiek. In de VS mag je gewoon minder als je niet gevaccineerd bent. Broadway-show bezoeken zonder vaccinatie kan niet bijvoorbeeld. In NL doen we dit niet door de libertarische individualistische insteek die de rest van de samenleving toch al aan het slopen is.
Wel mooi dat ze een aantal hebben gepakt en daarvan de registratie hebben aangepast. Zullen hier de bekende anti-vaxxers bij hebben gezeten? Als je dan niet wil, moet je helemaal wegblijven.
@Metro2002 In de VK vind ik het contrast helemaal schrijnend. Eerst alles open gooien met freedom day en dan vaccinatie verplichtingen erin gooien. Net zo onwerkelijk als het dansen/sjansen met jansen debacle. Je krijgt haast het idee of de volksgezondheid soms vergeten wordt.
Idempotent.
Meeste VS correspondenten voor Nederlandse media zitten in NY, Washington of LA. Toevallig staten met vrij restrictief beleid. De overige staten komen nauwelijks in het nieuws.Jedi_Pimp schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 14:50:
[...]
Onjuist. Dit voorbeeld geldt in NY. Covidbeleid is ontzettend gedifferentieerd, er zijn zelfs staten waar coronabewijzen per wet (i.e. state legislature) verboden zijn. Zie bijvoorbeeld het beleid van Texas en zet dit af tegen NY. Als water en vuur
Je hebt nogal een verschil tussen anti-vax (tegen elke vaccinatie) en anti-corona-vax. Nu er steeds meer privileges gebonden worden aan prikken, willen mensen daar dus op slinkse manier gebruik van maken.martwoutnl schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 14:51:
[...]
Wel mooi dat ze een aantal hebben gepakt en daarvan de registratie hebben aangepast. Zullen hier de bekende anti-vaxxers bij hebben gezeten? Als je dan niet wil, moet je helemaal wegblijven.
Gewoon aangifte doen tegen die mensenmartwoutnl schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 14:51:
[...]
Een gevalletje IC-loterij (van Ark, januari dit jaar). Complete paniek en een verwoede poging om na het "te vroeg" versoepelen politiek krachtig over te komen. Volledig voorbijgaand aan het feit dat je jonge mensen niet alleen boos maakt, maar ook minder geëngageerd laat zijn met alles wat raakt aan het maatschappelijke c.q. politieke.Metro2002 schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 14:46:
[...]
In het VK vinden ze het plotseling wel een goed idee blijkbaar:
Valt niet zo heel erg in goede aarde...
Maarja, het is toch een groep die electoraal geen enkel gevaar vormt. Zeer onwenselijke ontwikkelingen die ik zelf ook in Nederland waarneem.
Is de VS (in het algemeen) niet nog veel individualistischer ingesteld dan NL ? Of is ook dat per staat verschillend ?Sorcerer8472 schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 14:28:
Ja deze manier van denken is dus niet nuttig. Het gaat om statistiek. In de VS mag je gewoon minder als je niet gevaccineerd bent. Broadway-show bezoeken zonder vaccinatie kan niet bijvoorbeeld. In NL doen we dit niet door de libertarische individualistische insteek die de rest van de samenleving toch al aan het slopen is.
Als er straks onomstotelijk bewijs is voor lagere besmettelijkheid van gevaccineerden verandert dit misschien.
Even grofwegPlenkske schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 14:57:
[...]
Is de VS (in het algemeen) niet nog veel individualistischer ingesteld dan NL ? Of is ook dat per staat verschillend ?
VS = EU
Staten VS = landen EU
Zo verschillend is het beleid.
Vrijheden staan op nummer één, vooral in het zuiden en in de Midwest. Vandaar dat de gouverneurs daar zo fel reageren op fenomenen als coronabewijzen. Dat strookt niet helemaal met hun constitutionele vrijheden, waar ze ontzettend (maar dan echt óntzettend) trots op zijnPlenkske schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 14:57:
[...]
Is de VS (in het algemeen) niet nog veel individualistischer ingesteld dan NL ? Of is ook dat per staat verschillend ?
Dat weet ik.Señor Sjon schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 14:58:
[...]
Even grofweg
VS = EU
Staten VS = landen EU
Zo verschillend is het beleid.
Echter is volgens mij het individualistische karakter in heel de VS hoger dan hier of elk land in de EU (al ken ik gelukkig niet van elk land het beleid). Zoals hierboven aangegeven zal dit individualistische karakter in sommige staten nog hoger zijn dan in andere staten.
Het gaat er niet om wie zich wel/niet laat vaccineren of testen en welke bezwaren daar aan vast zitten. Stoney heeft het over wetten betreffende privacy of lichamelijke integriteit waar de werkgever zich aan moet houden terwijl die in de praktijk al (informeel) niet meer van toepassing zijn. In een klein team weet iedereen het van elkaar en in een groot team kom je er vanzelf achter als een medewerker tegen de lamp loopt bij een klant die wel voorwaarden stelt.hoevenpe schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 07:23:
[...]
Die ZZP'er kan zich gewoon laten vaccineren, inzetbaarheid in het buitenland is onderdeel van zijn kwalificatie. Hij zou eventueel met een lager tarief genoegen moeten nemen om die klus alsnog te krijgen.
Dan kan je gelijk hebben als medewerker, maar je gaat geen gelijk krijgen. Tenzij 99% van je collega's hetzelfde denken sta je er alleen voor en met het 'think about the children' niveau waarmee regels geaccepteerd worden heb je ook nog sociale druk van mensen die vinden dat je niet zo moeilijk moet doen.
Ik ben ook van mening dat 'men' niet zo moeilijk moet doen en zich moet laten vaccineren, dat helpt de groepsimmuniteit enorm en dan dooft een virus vanzelf uit. Maar ik ben niet van plan om mij dagelijks te moeten legitimeren met een QR code en met dat principe ben ik zwaar in de minderheid als ik vrienden, familie en collega's moet geloven. Als ik dat projecteer op ongevacvineerden die werk hebben waar dat wel verlangt wordt schat ik de kans heel erg laag in dat ze dat nog lang vol kunnen houden en toch zwichten voor druk van werkgever of collega's.
Kijk maar naar het songfestival, daar was het elke twee dagen prikken (in de neus) en anders kon je naar huis.
Voor diegene die denken dat het over 2 maanden prikken zetten over is:
https://www.ad.nl/werk/tw...aar-2100-man-br~aca652eb/
Ik kan dit niet anders interpreteren dan dat er keihard voorgesorteerd wordt op een test samenleving.
Ik kan dit niet anders interpreteren dan dat er keihard voorgesorteerd wordt op een test samenleving.
Idempotent.
Underground feestjes worden nog eens helemaal hip op deze manierMainframeX schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 15:05:
Vaak bu'j te bang!
Groningen, Zwolle, Amsterdam en AlkmaarMainframeX schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 15:05:
Ik denk dat er nog zo'n aanbesteding komt voor de rest van Nederland? Want even vanuit Maastricht gaan testen zit er niet bij.
Die zijn er via via Lead Healthcare.Señor Sjon schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 15:07:
[...]
Groningen, Zwolle, Amsterdam en Alkmaar
Ik denk dat er nog zo'n aanbesteding komt voor de rest van Nederland? Want even vanuit Maastricht gaan testen zit er niet bij.
Misschien een gevalletje N=1 maar als dat het toekomstbeeld is voor horeca, theater, bioscopen, concerten en festivals, dan wens ik ze heel veel plezier/succes zonder mij. Naast de potentiële kosten die erbij komen, heb ik helemaal geen zin om voor elk wissewasje een nieuwe test te laten doen ondanks dat ik volledig gevaccineerd ben. Dan ga ik wel kijken naar een andere manieren van plezier maken zonder elke keer een wattenstaaf mijn neus in te porren. En als met mij nog eens 30-50% van de mensen zo denken, dan zijn de eerder genoemde sectoren gewoon failliet.MainframeX schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 15:05:
Nou daar zeg je nog eens wat. Als we vaccinaties of testen overal gaan verplichten, dan gaan we daar wel een opleving in zien denk ik. Hoewel dat nooit op zo'n schaal zal gebeuren als een festival of een grote discotheek.-tom-562 schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 15:07:
[...]
Underground feestjes worden nog eens helemaal hip op deze manier
Idempotent.
Zoveelste teken aan de wand. Dat men begon met Stichting Open Nederland met een budget van 1 miljard euro en al die apps met back-ends was al een behoorlijke indicator. Je gaat echt niet zo'n duur project aan om dan na twee of drie maanden alles weer af te breken. Dat zou enorme kapitaalvernietiging zijn.MainframeX schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 15:05:
Dit topic kan soms erg snel bewegen op een dag.dreamscape schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 14:21:
Hadden we die materie hier niet gisteren ook al besproken?
Ook de festival organisatoren neigen die kant op:MainframeX schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 15:05:
Twee vaccinaties straks mogelijk niet meer voldoende voor toegang tot festival
Een prik halen om je vrijheid terug te krijgen is dus in elk geval niet meer van toepassing.
Dat was juist een van de triggers om vaccinatie te halen. Verwacht dat jongeren die incentive nu gelijk kwijt zijn.Metro2002 schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 15:14:
[...]
Ook de festival organisatorien neigen die kant op:
Twee vaccinaties straks mogelijk niet meer voldoende voor toegang tot festival
Een prik halen om je vrijheid terug te krijgen is dus in elk geval niet meer van toepassing.
#COVID19NL
— Marino van Zelst - Ipenburg (@mzelst) 21 juli 2021
Positief getest: 6.945
Totaal: 1.821.040 (+6.897 ivm -48 corr.)
Perc. positief 17 jul - 19 jul: 13,8%
Opgenomen: 65
Huidig: 322 (+7)
Opgenomen op IC: 13
Huidig: 106 (+6)
Overleden: 3
Totaal: 17.786 pic.twitter.com/HtsHEMPiqJ
Stabiel doch hoog.
[ Voor 13% gewijzigd door Wokschotel op 21-07-2021 15:17 ]
De islam kan uw vrijheid schaden
Handig, zo'n werkbezoek van de minister en dat je er toevallig zelf ook bent:Coronatest-ondernemer Xander ziet grote problemen bij vakanties: ‘Gezinnen komen uiteengereten aan’MainframeX schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 15:05:
Ik ben absoluut tegen testen puur voor de festivals. Iemand is of minimaal 2 weken volledig gevaccineerd of iemand is negatief getest. Voor de tweede groep is geen megastraat nodig wanneer de festivals (ooit) beginnen.
De noodzaak van mega-test-straten ontgaat mij volledig op dit moment. Die hadden vorige zomer en afgelopen winter opgezet moeten worden. Nu is het rijkelijk laat.
"A person ignorant of the possibility of failure can be a halfbrick in the path of the bicycle of history" - Terry Pratchett
Dat hangt van het doel af en hoe je dat brengt. Als het doel nog steeds is om de vaccinatiegraad op (zeg) 90% te krijgen, dan kun je dat ook brengen als, "We moeten dit helaas doen omdat de vaccinatiegraad niet hoog genoeg is. Pas als we op 90% zitten dan kunnen we weer zonder testen verder."Señor Sjon schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 15:16:
[...]
Dat was juist een van de triggers om vaccinatie te halen. Verwacht dat jongeren die incentive nu gelijk kwijt zijn.
Dan kun je kiezen: of je niet laten vaccineren, en tot in de eeuwigheid je laten testen + de peer pressure van de gevaccineerden voelen, of je laten vaccineren.
Wie gelooft dat nog dan? Want met een persco is alles weer anders. Zie de Britse vaccinatievariant om 18-30 aan de spuit te krijgen. Denk dat het averechts werkt op die manier en dat mensen underground verder gaan, zeker als testen met vaccinatiestatus ook gaat gebeuren.autje schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 15:19:
[...]
Dat hangt van het doel af en hoe je dat brengt. Als het doel nog steeds is om de vaccinatiegraad op (zeg) 90% te krijgen, dan kun je dat ook brengen als, "We moeten dit helaas doen omdat de vaccinatiegraad niet hoog genoeg is. Pas als we op 90% zitten dan kunnen we weer zonder testen verder."
Dan kun je kiezen: of je niet laten vaccineren, en tot in de eeuwigheid je laten testen + de peer pressure van de gevaccineerden voelen, of je laten vaccineren.
Cijfers dus 198 hoger dan gisteren, maar 33,8%(!) lager dan vorige week woensdag (10.426). Lijken wel SickCoins qua volatiliteit.
[ Voor 3% gewijzigd door Señor Sjon op 21-07-2021 15:23 ]
En dan is 90% gevaccineerd en dan blijkt toch ineens 95% nodig of komt die nieuwe variant of hebben we tóch die derde prik nodig voor je je vrijheid weer terug krijgt.autje schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 15:19:
[...]
Dat hangt van het doel af en hoe je dat brengt. Als het doel nog steeds is om de vaccinatiegraad op (zeg) 90% te krijgen, dan kun je dat ook brengen als, "We moeten dit helaas doen omdat de vaccinatiegraad niet hoog genoeg is. Pas als we op 90% zitten dan kunnen we weer zonder testen verder."
De geloofwaardigheid is intussen wel compleet weg.
Dit. Vaccinatie voor mijzelf en ander heb ik bijna met plezier gedaan. Daar heb ik totaal geen moeite mee, maar ik ga echt niet voor alles mij laten testen.Robkazoe schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 15:13:
[...]
Misschien een gevalletje N=1 maar als dat het toekomstbeeld is voor horeca, theater, bioscopen, concerten en festivals, dan wens ik ze heel veel plezier/succes zonder mij. Naast de potentiële kosten die erbij komen, heb ik helemaal geen zin om voor elk wissewasje een nieuwe test te laten doen ondanks dat ik volledig gevaccineerd ben. Dan ga ik wel kijken naar een andere manieren van plezier maken zonder elke keer een wattenstaaf mijn neus in te porren. En als met mij nog eens 30-50% van de mensen zo denken, dan zijn de eerder genoemde sectoren gewoon failliet.
Als dit betekent dat ik mijn sportwedstrijden niet kan doen dan ga ik wel wat anders doen. Mag ik een restaurant niet in dan ga ik wel BBQ'en thuis.
Er is een duidelijke grens aan wat ik accepteer aan maatregelen en een test samenleving zeker niet.
Dat ziet er weer goed uit. Onverwacht snel alweer aan het dalen na het partypiekje 
De eerste-prikken beginnen zoetjesaan ten einde te lopen; afvlakkingen bij alle leeftijdsgroepen behalve de 18-minners (al kan het ook een tekort aan vaccins zijn).
De eerste-prikken beginnen zoetjesaan ten einde te lopen; afvlakkingen bij alle leeftijdsgroepen behalve de 18-minners (al kan het ook een tekort aan vaccins zijn).
[ Voor 99% gewijzigd door eamelink op 21-07-2021 15:31 ]
Denk niet dat dit ook maar iets met geloofwaardigheid te maken heeft maar met hoe vaccinaties reageren op de verschillende varianten.Metro2002 schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 15:25:
[...]
En dan is 90% gevaccineerd en dan blijkt toch ineens 95% nodig of komt die nieuwe variant of hebben we tóch die derde prik nodig voor je je vrijheid weer terug krijgt.
Niemand die dat van te voren kan voorspellen.
Behoorlijk veel financiële belangen. Er is 1,1 miljard euro beschikbaar en marges zijn absuurd hoog voor een TvT test.Arthas schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 15:18:
De noodzaak van mega-test-straten ontgaat mij volledig op dit moment. Die hadden vorige zomer en afgelopen winter opgezet moeten worden. Nu is het rijkelijk laat.
GoT, You have to love it!
Die 3e prik is denk ik voor een hoop mensen nog niet eens zo'n drempel, als dat betekend dat we als samenleving weer gewoon verder kunnen. (zie het maar even als een griepprik)Metro2002 schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 15:25:
[...]
En dan is 90% gevaccineerd en dan blijkt toch ineens 95% nodig of komt die nieuwe variant of hebben we tóch die derde prik nodig voor je je vrijheid weer terug krijgt.
Echter wanneer het én, én, én wordt zal het draagvlak uitermate snel afnemen inderdaad en dan krijg je dus heel veel mensen die thuis maar dingen gaan doen, of dingen waarvoor ze niet hoeven te testen. Het zal me dan ook niets verbazen dat er heel veel sectoren waar publiek voor nodig is het dan nog zwaarder krijgen dan bijv. een jaar dicht met steun.
De afspraak voor de 2e prik staat hier. Als uiteindelijk blijkt dat er een 3e prik nodig is zodat ik mij niet hoef te laten testen, prima, dan doe die 3e ook maar.TIGER1125 schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 15:36:
[...]
Die 3e prik is denk ik voor een hoop mensen nog niet eens zo'n drempel, als dat betekend dat we als samenleving weer gewoon verder kunnen. (zie het maar even als een griepprik)
Echter wanneer het én, én, én wordt zal het draagvlak uitermate snel afnemen inderdaad en dan krijg je dus heel veel mensen die thuis maar dingen gaan doen, of dingen waarvoor ze niet hoeven te testen. Het zal me dan ook niets verbazen dat er heel veel sectoren waar publiek voor nodig is het dan nog zwaarder krijgen dan bijv. een jaar dicht met steun.
Blijkt dat je je alsnog moet laten testen. Dan laat ik na de 2e prik alle prikken schieten, zo simpel is het voor mij
Vaak bu'j te bang!
Wat een paniek hier toch in dit topic...
Over twee weken zijn we er weer vanaf, de tweede dag op rij dat we zo'n 3000 onder het gemiddelde testen.
De daling is weer ingezet... De jongste leeftijdsgroepen worden nu gevaccineerd. Daarna komt alles goed...
En dat die delta-variant nog steeds besmettelijk kan zijn bij gevaccineerden... Dat is logisch. Neemt niet weg dat 77% van de huidige besmettingen NIET-gevaccineerd is.
Over twee weken zijn we er weer vanaf, de tweede dag op rij dat we zo'n 3000 onder het gemiddelde testen.
De daling is weer ingezet... De jongste leeftijdsgroepen worden nu gevaccineerd. Daarna komt alles goed...
En dat die delta-variant nog steeds besmettelijk kan zijn bij gevaccineerden... Dat is logisch. Neemt niet weg dat 77% van de huidige besmettingen NIET-gevaccineerd is.
Steam ID = Ackerfiets
Voor mij precies hetzelfde, het lijkt wel alsof ze elke keer de lat iets verleggen om zo toch maar verplicht in je neus te mogen roeren.-tom-562 schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 15:51:
[...]
De afspraak voor de 2e prik staat hier. Als uiteindelijk blijkt dat er een 3e prik nodig is zodat ik mij niet hoef te laten testen, prima, dan doe die 3e ook maar.
Blijkt dat je je alsnog moet laten testen. Dan laat ik na de 2e prik alle prikken schieten, zo simpel is het voor mij
Paniek? Waar?Family Guy schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 15:56:
Overigens om nog een beetje bij te dragen aan het voorzichtige goede nieuws; er worden achterstanden ingelopen met de scores van de afgelopen dagen:
Er wordt nauwelijks nog teruggeploegd in de terugploeggrafiek.
— Richard v.d. Werken (@richardwerken) 21 juli 2021
Laatste aantal positief 6893 op 19/07 (28% lager dan week geleden, 112% hoger dan 2 weken geleden). pic.twitter.com/XXF2I8LXYK
Leg me dan uit waarom die ondernemer die die aanbesteding won binnen twee weken 2100 mensen moet werven en opleiden? als we er volgens jou binnen die tijd ook weer vanaf zijn?Family Guy schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 15:56:
Paniek? Meer verwondering waarom er vier XXL-teststraten worden ingericht. dat voorspelt gewoon weinig goeds.
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
De aanbesteding voor de extra XL teststraten loop sinds 7 juli. Precies 2 dagen voor de persconferentie, maar ongeveer gelijk met het OMT advies wat adviseerde om in sommige gevallen ook gevaccineerde te testen.MainframeX schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 15:05:
Einde: op zijn vroegst eind augustus, maar het contract eindigt sowieso per midden februari 2022.
Neemt niet weg: we gaan naar een testsamenleving voor bepaalde activiteiten voor op zijn minst een paar maanden, easy as that. Die tekenen aan de wand waren er al dat de voorbereidingen getroffen werden indien noodzakelijk. Dat was tot Delta niet het geval, maar sinds delta wel (zie oa artikel van de Volkskrant van gisteren).
Helaas lijkt het er dus op dat "plan B" nu in ieder geval de komende maanden nodig is.
Mijn gok: de "je moet toch testen ondanks gevaccineerd" boodschap die volgt ergens midden september, als ook de jongste hun 2e prik hebben gehad. Dan kan die worst voor de neus worden weggehaald want geen waarde meer.
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Lees even de topic start door voor de opzet, regels en handige links. Hier geldt uiteraard het beleid.
Vakantie zomer 2021: maatregelen in het buitenland voor alles waar je rekening mee moet houden als je op vakantie gaat, ook per land.
Je kunt in dit topic dus praten over de ontwikkeling van de cijfers, de maatregelen in het algemeen, de steunmaatregelen etcetera. N=1 en persoonlijke ervaringen horen in de De Covid kroeg.
Politiek mag in De landelijke Nederlandse politiek 2021
Let op: generalisaties als ‘wappie’, 'antivaxxers' zijn niet toegestaan, ook niet op een defensieve manier (ik ben geen wappie, maar…).
Lees even de topic start door voor de opzet, regels en handige links. Hier geldt uiteraard het beleid.
Vakantie zomer 2021: maatregelen in het buitenland voor alles waar je rekening mee moet houden als je op vakantie gaat, ook per land.
Je kunt in dit topic dus praten over de ontwikkeling van de cijfers, de maatregelen in het algemeen, de steunmaatregelen etcetera. N=1 en persoonlijke ervaringen horen in de De Covid kroeg.
Politiek mag in De landelijke Nederlandse politiek 2021
Let op: generalisaties als ‘wappie’, 'antivaxxers' zijn niet toegestaan, ook niet op een defensieve manier (ik ben geen wappie, maar…).
:strip_exif()/f/image/EJ29qigTEN2U2e7rYdyWhWKf.jpg?f=fotoalbum_large)