Dit was een reactie op jouw stelling en niet op de motie, bovendien bevatte de motie ook niet de uitwerking die jij er aangeeft, noch bevatte het de valse vraag/tegenstelling die je mij trachtte te laten beantwoorden.
Zoals ik al had aangegeven heeft de motie geen richting en geen strategie, alleen in stellingen verpakte verkapte beschuldigingen. En dat was nou net het probleem wat mij betreft. Totaal niet constructief.
Oude strategie weggooien terwijl je nog geen nieuwe hebt, ooit hadden we daar nog toepasselijke spreekwoorden voor
En dat ze zelf met haar beperkte fractie geen volledige strategie uit kan schrijven dat begrijp ik, maar dan zou je (zoals ik al aangaf in mijn eerdere alternatieve moties) dat wel aan het kabinet kunnen vragen om de ambtenaren dat voor de gehele kamer te laten doen. De lijdraad daarvoor doe je vervolgens in aparte moties zodat partijen daar hun eigen inbreng in kunnen hebben en de hoofdmotie waar de vraag in zit niet afgestemd hoeft te worden omdat het het op details nog niet met elkaar eens is.
Op zich heeft de de template voor een motie in theorie netjes ingevuld, aanleiding en actie.
Alleen is de aanleiding onnodig aanmatigend op te vatten en de actie een non-actie, terwijl corona vrij constant actief beleid en bijstellingen benodigd.
Nee, dat 'moet' niet. Dat kan, maar de uitvoering is bij uitstek een taak voor de uitvoerende macht. De regering dus en niet de Kamer.
Klopt niets hoeft, maar als je wat wil bereiken zou het wel verstandig zijn.
Dus als het kabinet besluit om de strategie te laten vallen en voor de rest nu niets meer doet, zou ze uitvoering geven aan de motie, want die vereist volgens mij geen (specifieke) andere strategie. Dus vanaf nu niets doen is ook een strategie, is dat dan een gewenste uitkomst ?
Zo nee, waarom benoemd ze daar dan niets van ?
En dat is wat mij betreft dus fatalistisch denken: 'het kan niet, dus ik begin er maar niet aan'. Maar dat is uiteraard ook een zelfvervullende voorspelling. 'Wij' vinden dat overigens niet, want diverse fracties hebben vergelijkbare moties gesteund en blijven dat doen, maar niet deze.
Hoezo ik geef aan dat zij aangeeft dat het volgens haar wel kan. En ik neem aan dat ze dat aardig kan beargumenteren en zo niet dan is dat wellicht een teken aan de wand, maar waarom ga je er dan nu al vanuit dat die argumenten er kennelijk niet zijn of niet gewaardeerd zouden kunnen worden en dat dus fatalistisch zou zijn ? En dat het kennelijk beter is om geen argumenten te noemen als lijdraad van een te ontwikkelen betere strategie ?
Dit is dus het politieke deel waarvan ik denk dat het beter in de politieke kroeg kan plaatsvinden.
Ik vind het best, maar ik heb het er wel een beetje mee gezien, wij gaan toch niet nader tot elkaar komen.