Het Coronavirus in Nederland en België - deel 8 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 26 ... 131 Laatste
Acties:
  • 467.048 views

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:57

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op maandag 19 juli 2021 @ 13:20:
We moeten gaan luchten en ventileren. En weer thuiswerken.. kijken of iemand dat hier de komende week al gaat doen. volgende week start hier de vakantie, dan is het sowieso minder druk, maar nu zit het gewoon voor 80% vol. Lijkt erop dat iedereen het thuiswerken wel een beetje zat is.
Thuis een kwartier per dag ventileren. That should do it.

• Amd RuLuzzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:18
We moeten gaan luchten en ventileren. En weer thuiswerken.. kijken of iemand dat hier de komende week al gaat doen. volgende week start hier de vakantie, dan is het sowieso minder druk, maar nu zit het gewoon voor 80% vol. Lijkt erop dat iedereen het thuiswerken wel een beetje zat is.
Veel collega's zie ik weer op het werk terug komen (zelf werk ik gedeeltelijk thuis). Die collega's bevestigen hetgeen wat jij zegt, "Ik ben klaar met dat thuiswerken".

Ondanks dat niet iedereen de tweede prik al heeft gehad durft men allemaal het risico wel te nemen.

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Oef.. De Jonge over het datalek waarbij je een QR code voor jezelf kon maken. Er is geen misbruik van gemaakt zegt hij, om daarna te zeggen dat ze nog moeten uitzoeken of er misbruik is gemaakt. :X In plaats van dat hij nog geen commentaar levert kan hij zich niet inhouden en begint dingen te roepen.

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18:31
Ik heb de mail nog niet gehad, maar ik verwacht dat mijn werkgever (groot IT bedrijf) iedereen weer naar huis dirigeert. Men was net voorzichtig begonnen mensen weer wat meer naar kantoor te laten komen, die plannen kunnen weer een tijdje in de koelkast.

Ik trek het nog wel een paar maanden door.

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
autje schreef op maandag 19 juli 2021 @ 13:30:
Ik heb de mail nog niet gehad, maar ik verwacht dat mijn werkgever (groot IT bedrijf) iedereen weer naar huis dirigeert. Men was net voorzichtig begonnen mensen weer wat meer naar kantoor te laten komen, die plannen kunnen weer een tijdje in de koelkast.

Pff, ja hier ook. Ik trek het juist steeds slechter thuis :'(

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-11 15:09

Indoubt

Always be indoubt until sure

autje schreef op maandag 19 juli 2021 @ 13:30:

Ik heb al van verschillende kanten gehoord dat er weer meer wordt aangestuurd op thuiswerken in plaats van frequent naar kantoor. Het zal dus niet maar een sporadisch iets zijn.

Waarschijnlijk zal er wel meer flexibiliteit zijn met de keuze die mensen zelf willen maken en met de stijgende vaccinatiegraad zou dat ook steeds minder een probleem moeten zijn

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:17
Ik heb net vakantie gehad en ga net als vorig jaar zomer afwisselen. Afhankelijk van de week 2/3 dagen thuis en op werk (kantoor/klant). Verschil met vorig jaar is wel dat ik nu al bijna een maand volledig gevaccineerd ben :) Aan de andere kant zijn er meer besmettingen, maar het is ook niet zo dat ik op hele drukke plekken kom met mijn werk.

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:05
Amd RuLuzzz schreef op maandag 19 juli 2021 @ 13:27:
[...]

Veel collega's zie ik weer op het werk terug komen (zelf werk ik gedeeltelijk thuis). Die collega's bevestigen hetgeen wat jij zegt, "Ik ben klaar met dat thuiswerken".

Ondanks dat niet iedereen de tweede prik al heeft gehad durft men allemaal het risico wel te nemen.
De muren van mijn zolderkamer kwamen op een gegeven moment op mij af, en mijn kinderen hebben schoolvakantie. En als het een beetje warmer gaat worden is het helemaal niet te doen.

Ben een paar dagen in de week op de zaak, lekker rustig hier en anderhalve meter is prima aan te houden :)

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

roffeltjes schreef op maandag 19 juli 2021 @ 12:59:
Nou, de Engelsen zijn hun experiment begonnen:

[Afbeelding]

Ik ben benieuwd of het ze beter afgaat dan bij ons
Als je bijna #1 bent wereldwijd qua aantal besmettingen/dag of week moet je wel wat extra effort doen om #1 te worden :)
https://www.worldometers.info/coronavirus/weekly-trends/

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:37
Het feit dat 85% van de besmettingen bij niet gevacinneerden, 10% bij 1x gevaccineerden en maar 5% bij gevaccineerden zit, geeft wel een goede indicatie dat vaccineren echt wel helpt/werkt

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 22:45
rik86 schreef op maandag 19 juli 2021 @ 13:40:
Het feit dat 85% van de besmettingen bij niet gevacinneerden, 10% bij 1x gevaccineerden en maar 5% bij gevaccineerden zit, geeft wel een goede indicatie dat vaccineren echt wel helpt/werkt
We zullen er langzaam aan moeten wennen dat we met Corona moeten leven. De dagelijkse besmettingen zeggen elke dag minder. Ziekenhuiscijfers is wat er nu belangrijker dan ooit is (was het al). We moeten een stukje vertrouwen opbouwen.

Daarom is het wel interessant om te zien wat er nu in de UK gebeurd. Hoewel ik mijn hart vasthoudt vind ik het aan de andere kant ook wel dapper. We kunnen niet eeuwig op eieren blijven lopen.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-11 15:09

Indoubt

Always be indoubt until sure

YakuzA schreef op maandag 19 juli 2021 @ 13:39:
[...]

Als je bijna #1 bent wereldwijd qua aantal besmettingen/dag of week moet je wel wat extra effort doen om #1 te worden :)
https://www.worldometers.info/coronavirus/weekly-trends/
Ze doen in ieder geval flink hun best ja.

Dat ze het zo doen snap ik eigenlijk niet echt. Ja, er is ook in het VK flink gevaccineerd maar het blijkt wel dat het nog niet genoeg is om de Delta variant aan banden te leggen met de huidige vaccinatiegraad.

Het is misschien niet erg meelevend maar ik hoop dat de Engelsen een beetje op hun eiland blijven. Nad e Britse variant en de Deltavariant die ook grootschalig uit het VK is gekomen is het wat mij betreft wel even genoeg zo. :-(

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:09
Indoubt schreef op maandag 19 juli 2021 @ 13:35:
Ik heb al van verschillende kanten gehoord dat er weer meer wordt aangestuurd op thuiswerken in plaats van frequent naar kantoor. Het zal dus niet maar een sporadisch iets zijn.

Waarschijnlijk zal er wel meer flexibiliteit zijn met de keuze die mensen zelf willen maken en met de stijgende vaccinatiegraad zou dat ook steeds minder een probleem moeten zijn
Laten we eerlijk zijn, het is voor de meeste bedrijven ook gewoon een ordinaire bezuinigingsmaatregel.
Al die vaste plekken de deur uit, de helft van alle kantoorruimte en de bedrijfskantine kunnen afgestoten worden.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:05
Het is nu echt afwachten wat er gaat gebeuren daar in Engeland, kan bijna alleen maar fout gaan met veel zienhuisopnames tot gevolg maar ik laat me zeer graag positief verrassen :)

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-12 13:07

spartacusNLD

This is Sparta!!

waar vindt ik deze data? :)

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

• rik86
Was een zinnetje in 't bijpraatmoment van Rutte/De Jonge. Dus 't zou ook zomaar niet waar kunnen zijn natuurlijk ;)

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:13

Agent47

I always close my contracts.

Bron van die cijfers? Of gaf Rutte dat net aan?

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• Agent47

Agent47

Drardollan schreef op maandag 19 juli 2021 @ 13:42:
[...]

We zullen er langzaam aan moeten wennen dat we met Corona moeten leven. De dagelijkse besmettingen zeggen elke dag minder. Ziekenhuiscijfers is wat er nu belangrijker dan ooit is (was het al). We moeten een stukje vertrouwen opbouwen.

Daarom is het wel interessant om te zien wat er nu in de UK gebeurd. Hoewel ik mijn hart vasthoudt vind ik het aan de andere kant ook wel dapper. We kunnen niet eeuwig op eieren blijven lopen.
Dat we met corona doormoeten is sowieso waar. Je moet alleen wel goed gevaccineerd zijn lijkt me dan ook? Dus 2 prikken + 2 weken ;)

• Drardollan
Vlassie1980 schreef op maandag 19 juli 2021 @ 13:47:
Het is nu echt afwachten wat er gaat gebeuren daar in Engeland, kan bijna alleen maar fout gaan met veel zienhuisopnames tot gevolg maar ik laat me zeer graag positief verrassen :)
Dat werd er ook over diverse staten in de US gezegd, en als ik het een beetje goed heb begrepen valt het daar mee dan mee. Daar zijn ze al maanden nagenoeg zonder maatregelen en gaat ook niet iedereen dood.

• Chocovla
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:04
CMD-Snake schreef op maandag 19 juli 2021 @ 13:29:
Oef.. De Jonge over het datalek waarbij je een QR code voor jezelf kon maken. Er is geen misbruik van gemaakt zegt hij, om daarna te zeggen dat ze nog moeten uitzoeken of er misbruik is gemaakt. :X In plaats van dat hij nog geen commentaar levert kan hij zich niet inhouden en begint dingen te roepen.
Netjes als ze in die paar dagen al die logs hebben doorgespit en geanalyseerd. O-)

"Better ask questions before you shoot"

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-12 21:04
Drardollan schreef op maandag 19 juli 2021 @ 13:42:
[...]

We zullen er langzaam aan moeten wennen dat we met Corona moeten leven. De dagelijkse besmettingen zeggen elke dag minder. Ziekenhuiscijfers is wat er nu belangrijker dan ooit is (was het al).
Zeg dat nou niet zo stellig... zoals ik al aangeef is dit voor het onderwijs de belangrijkste metriek en zo zullen er nog wel meer sectoren zijn. Als het ziekteverzuim omhoog gaat met maar een paar procent wordt een al bestaand probleem nog veel groter.

Wennen gaat op dat punt ook echt niet het verschil maken, dat worden een paar maatschappelijke keuzes waar we nog niet uit zijn.

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Zulke cijfers kunnen veel betekenen maar eigenlijk ook niks.

• autje
Chocovla schreef op maandag 19 juli 2021 @ 13:51:
[...]

Netjes als ze in die paar dagen al die logs hebben doorgespit en geanalyseerd. O-)
Als die logging een beetje goed in elkaar zit schrijf je daar natuurlijk tooling voor, en die heeft geen paar dagen nodig om de verdachte logging eruit te vissen.

• Wolly
  • Niet online
Is er ook iets gezegd over de procedures binnen zijn ministerie die duidelijk niet goed zijn opgevolgd?

Verwijderd

Agent47 schreef op maandag 19 juli 2021 @ 13:49:
[...]

Bron van die cijfers? Of gaf Rutte dat net aan?
De jonge gaf het aan tijdens uitzending.

• Drardollan
Agent47 schreef op maandag 19 juli 2021 @ 13:49:
[...]

Dat we met corona doormoeten is sowieso waar. Je moet alleen wel goed gevaccineerd zijn lijkt me dan ook? Dus 2 prikken + 2 weken ;)
Wachten tot 100% van je bevolking zover is heeft weinig zin, los van het feit dat je nooit de 100% zal halen, omdat je dan ellenlang in de ellende blijft zitten.

Maar als je een paar passen achteruit neemt, een aantal weken hebben we een stap gedaan. We hebben evenementen en clubs geopend. Feit is dat de besmettingen omhoog geschoten zijn, maar verder... Als ik eerlijk ben zie ik geen grote problemen opdoemen op dit moment. Ik ben met name bang gemaakt door de stijging in de besmettingen, maar deze lijken geen serieus vervelende gevolgen te hebben.

Hoewel ik denk dat het de juiste stap was om alles dicht te doen, al is het maar om controle terug te pakken, kan je ook redeneren dat als je de boel de boel gelaten had het vandaag misschien eenzelfde beeld had gegeven. Men was vanzelf voorzichtiger geworden en ook de voorraad gastheren en gastvrouwen is niet onbeperkt. Wie weet hadden we er zelfs beter voor gestaan, niemand die het weet.

• roffeltjes
Drardollan schreef op maandag 19 juli 2021 @ 13:50:
[...]

Dat werd er ook over diverse staten in de US gezegd, en als ik het een beetje goed heb begrepen valt het daar mee dan mee. Daar zijn ze al maanden nagenoeg zonder maatregelen en gaat ook niet iedereen dood.
Gaat wel heel hard in staten zoals Lousiana en Arkansas, je moet echt wel inzoomen om dat soort dramas te zien.

• Agent47

Agent47

Drardollan schreef op maandag 19 juli 2021 @ 13:58:
[...]

Wachten tot 100% van je bevolking zover is heeft weinig zin, los van het feit dat je nooit de 100% zal halen, omdat je dan ellenlang in de ellende blijft zitten.

Maar als je een paar passen achteruit neemt, een aantal weken hebben we een stap gedaan. We hebben evenementen en clubs geopend. Feit is dat de besmettingen omhoog geschoten zijn, maar verder... Als ik eerlijk ben zie ik geen grote problemen opdoemen op dit moment. Ik ben met name bang gemaakt door de stijging in de besmettingen, maar deze lijken geen serieus vervelende gevolgen te hebben.

Hoewel ik denk dat het de juiste stap was om alles dicht te doen, al is het maar om controle terug te pakken, kan je ook redeneren dat als je de boel de boel gelaten had het vandaag misschien eenzelfde beeld had gegeven. Men was vanzelf voorzichtiger geworden en ook de voorraad gastheren en gastvrouwen is niet onbeperkt. Wie weet hadden we er zelfs beter voor gestaan, niemand die het weet.
Het is ook vooral doorprikken voordat er weer een andere mutant komt gok ik zo.

• Drardollan
roffeltjes schreef op maandag 19 juli 2021 @ 13:54:
[...]

Zeg dat nou niet zo stellig... zoals ik al aangeef is dit voor het onderwijs de belangrijkste metriek en zo zullen er nog wel meer sectoren zijn. Als het ziekteverzuim omhoog gaat met maar een paar procent wordt een al bestaand probleem nog veel groter.

Wennen gaat op dat punt ook echt niet het verschil maken, dat worden een paar maatschappelijke keuzes waar we nog niet uit zijn.
Ook daar zullen we aan moeten wennen, en het zal vanzelf beter gaan. We kunnen niet 5 jaar binnen gaan zitten met zijn allen, zo werkt het niet. De vraag is welke gevolgen we wel en niet accepteren, dat kan nog wel een discussie worden.

Maar ik denk dat ik dat wel stellig kan zeggen, Corona gaat niet meer weg. Over 10 jaar zitten we er nog steeds mee. In denk wel in een hele andere vorm, net als griep/verkoudheid. Voor het overgrote deel van de bevolking zal het geen probleem zijn en we leven er gewoon mee.

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:38
Een van de tig keren dat tie wel explicieter een slag om de arm hield of er niet op in wilde gaan.

Overigens verwacht ik ook niet dat er massaal misbruik van is gemaakt, anders zou ik verwachten dat het op een andere manier via de tamtam bekend was geworden (net zoals het delen QR code etc).

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-12 13:07

spartacusNLD

This is Sparta!!

oef:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LBUuiz_gAuPh3gYoNmJxX7dcD5I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nM3FW8BLSk2bVAypz76Ue8Js.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 70% gewijzigd door spartacusNLD op 19-07-2021 14:11 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

• Drardollan
Agent47 schreef op maandag 19 juli 2021 @ 14:00:
[...]

Het is ook vooral doorprikken voordat er weer een andere mutant komt gok ik zo.
Dat gevaar is er altijd, bij een te hoge vaccinatiegraad veranderen ook daarin de risico's(een mutant die dankzij het vaccin het vaccin kan ontwijken bijvoorbeeld).

Maar veel belangrijker, het maakt niet zoveel meer uit wat wij doen qua prikken. Het is leuk als wij dadelijk op >85% zitten en dat niet veel later Europa volgt. Maar daar heb je niets aan als het gewoon doorwoekert in bijvoorbeeld Rusland. Daar hebben wij geen enkele invloed op, wij kunnen toch moeilijk binnen blijven zitten omdat er in Rusland mensen besmet raken?

• Drardollan
Waarom oef?

Geheel in lijn met het plateau waar we op zitten. Daarbij hebben we hier wel echt te maken met een weekendeffect (rapportages van LCPS in het weekend zijn incompleet).

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:26
Drardollan schreef op maandag 19 juli 2021 @ 14:06:
[...]

Waarom oef?

Geheel in lijn met het plateau waar we op zitten. Daarbij hebben we hier wel echt te maken met een weekendeffect (rapportages van LCPS in het weekend zijn incompleet).
Plateau? Ik kan mij vergissen maar ik zie een stijgende lijn? Geen heftige stijgende lijn, maar zeker geen plateau.

• Sovieto
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 17:51
Niet zo geweldige ziekenhuiscijfers helaas.

Als we naar de zevendaags-gemiddelden kijken sinds 8 juli tot en met vandaag
- IC: van 0,9 per dag naar 4,1 per dag
- Kliniek: van 8,0 per dag naar 37,7 per dag

Dan zien we dat ze allebei ruim x4 zijn gegaan. Hopelijk heeft het plateau aan besmettingen dat er lijkt te zijn een zelfde invloed op de ziekenhuisopnames.

• hoevenpe
Het lijkt in ieder geval af te vlakken, geen exponentiele stijging meer en daarmee is het verder aanscherpen van maatregelen van de baan.

• Drardollan
DutchOwnage schreef op maandag 19 juli 2021 @ 14:08:
[...]

Plateau? Ik kan mij vergissen maar ik zie een stijgende lijn? Geen heftige stijgende lijn, maar zeker geen plateau.
Ik heb het vandaag al 2 keer uitgelegd en ga dat niet nogmaals uitgebreid doen. Instroom zit al dagen rond de 50, plateau dus.

Daarbij, ziekenhuizen hebben te maken met een groot weekend effect nu LCPS niet meer fatsoenlijk rapporteert in de weekenden. Dit in tegenstelling tot het aantal besmettingen wat geen weekendeffect kent.

• Drardollan
Sovieto schreef op maandag 19 juli 2021 @ 14:10:
Niet zo geweldige ziekenhuiscijfers helaas.

Als we naar de zevendaags-gemiddelden kijken sinds 8 juli tot en met vandaag
- IC: van 0,9 per dag naar 4,1 per dag
- Kliniek: van 8,0 per dag naar 37,7 per dag

Dan zien we dat ze allebei ruim x4 zijn gegaan. Hopelijk heeft het plateau aan besmettingen dat er lijkt te zijn een zelfde invloed op de ziekenhuisopnames.
In het licht van de >900 procent groei in de besmettingen is het maar een rimpeltje.

• Sovieto
Drardollan schreef op maandag 19 juli 2021 @ 14:06:
[...]

Waarom oef?

Dat klopt. Op maandag het aantal opnames meestal een stuk lager dan andere dagen. Vaak is het op dinsdag 1,33x hoger dan op maandag.

• rik86
Het lijkt tot nu toe mee te vallen inderdaad. Ik denk wel dat we pas tegen volgend weekend er echt wat over kunnen zeggen, het zijn echt nog wel deels dagkoersen nu

• Drardollan
Sovieto schreef op maandag 19 juli 2021 @ 14:12:
[...]

Dat klopt. Op maandag het aantal opnames meestal een stuk lager dan andere dagen. Vaak is het op dinsdag 1,33x hoger dan op maandag.
Juist andersom, op maandag is het nu hoger. Omdat in het weekend LCPS nog maar een beetje werkt missen we op zaterdag en zondag veel cijfers. Die worden op maandag en dinsdag rechtgetrokken.

Het beste advies is en blijft naar 7 daagse gemiddelden kijken.

[ Voor 7% gewijzigd door Drardollan op 19-07-2021 14:14 ]

• Chocovla
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:04
autje schreef op maandag 19 juli 2021 @ 13:56:
[...]

Als die logging een beetje goed in elkaar zit schrijf je daar natuurlijk tooling voor, en die heeft geen paar dagen nodig om de verdachte logging eruit te vissen.
Daar maak je natuurlijk al wel een paar aannames. Ten eerste dat er logging is, en dat die goed is opgezet. Daarnaast nog een keer dat er tooling is die dit snel boven water krijgt. Mijn ervaring uit de praktijk is, helaas, dat beiden vaak niet op orde zijn. Maar laat me graag verrassen dat dit hier keurig op orde is. 8)

"Better ask questions before you shoot"

• hoevenpe
Drardollan schreef op maandag 19 juli 2021 @ 14:13:
Juist andersom, op maandag is het nu hoger. Omdat in het weekend LCPS nog maar een beetje werkt missen we op zaterdag en zondag veel cijfers. Die worden op maandag en dinsdag rechtgetrokken.
Dat effect zie je bij de besmettingscijfers ook, wat dagelijks gerapporteerd wordt is voor een deel correctie van dagen daarvoor. Heb gisteren ergens een gecorrigeerd overzicht te hebben gezien waarin de geconstateerde besmettingen alweer een paar dagen licht dalen.

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:26
Prima :9. Iedereen zit maar wat door elkaar te lullen, en lijkt de cijfers geheel op eigen wijze te interpreteren.

• joppe113
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:41
besmettingen zijn volgens mij altijd wat lager op maandag en opnames juist wat hoger....
Sovieto schreef op maandag 19 juli 2021 @ 14:12:
[...]

• Family Guy
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 18:47

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

Altijd net na het weekend krijg je een weekendeffect in de cijfers. Met hoge aantallen (R>1) een stijging in de opnames, met lagere aantallen (R<1) ook de grootste afnames.

Niets om zorgen over te maken. Morgen is het weer wat minder.

Steam ID = Ackerfiets

• Drardollan
hoevenpe schreef op maandag 19 juli 2021 @ 14:15:
[...]

Dat effect zie je bij de besmettingscijfers ook, wat dagelijks gerapporteerd wordt is voor een deel correctie van dagen daarvoor. Heb gisteren ergens een gecorrigeerd overzicht te hebben gezien waarin de geconstateerde besmettingen alweer een paar dagen licht dalen.
Dat klopt, maar dat heeft niets met het constant genoemde (en niet bestaande) weekendeffect te maken. Dat heeft er gewoon mee te maken dat rapportage even tijd kost, @breew laat dat altijd goed zien in zijn tabel :)

• roffeltjes
Drardollan schreef op maandag 19 juli 2021 @ 14:01:
[...]

Ook daar zullen we aan moeten wennen, en het zal vanzelf beter gaan. We kunnen niet 5 jaar binnen gaan zitten met zijn allen, zo werkt het niet. De vraag is welke gevolgen we wel en niet accepteren, dat kan nog wel een discussie worden.
Gedeeltelijke schoolsluitingen gaan we niet aan wennen. De COVID kous is niet af hoe vaak je het ook
blijft herhalen en hoezeer je ook je oren dicht doet voor vervelende signalen.

Als we weer her en der scholen en kinderopvang moeten dichtgooien (en dat gaat 100% zeker gebeuren) hebben we volgend jaar weer een doorsijpelend effect naar andere sectoren (en vrouwen participatie). In tegenstelling tot wat jij al een tijdje probeert te pushen is het aantal besmettingen niet irrelevant.

Dit heeft niets te maken met doemdenken, of niet inzien dat het endemisch wordt. Dit heeft te maken met een probleem wat een groot deel van de samenleving gaat raken en wat niet kan worden weggewenst.

Je weet net zo goed als ik dat we een hele spannende tijd tegemoet gaan en dat zinnen als "Ik zie geen grote problemen opdoemen" compleet los geknipt zijn van de realiteit.

• Drardollan
joppe113 schreef op maandag 19 juli 2021 @ 14:15:
besmettingen zijn volgens mij altijd wat lager op maandag en opnames juist wat hoger....

[...]
Besmettingen maakt niets uit, alleen heel in het begin van de crisis hadden we een weekend effect. Ondertussen werken de testlokaties en labs volop door op alle dagen. Dat kan je ook goed zien aan het percentage positief, dat veranderd ook niet ineens in het weekend.

• joppe113
Dat weet ik, wou alleen even inhaken op de opmerkingen dat ziekenhuis cijfers op maandag altijd lager zouden zijn.....
Drardollan schreef op maandag 19 juli 2021 @ 14:17:
[...]

Besmettingen maakt niets uit, alleen heel in het begin van de crisis hadden we een weekend effect. Ondertussen werken de testlokaties en labs volop door op alle dagen. Dat kan je ook goed zien aan het percentage positief, dat veranderd ook niet ineens in het weekend.

• autje
Chocovla schreef op maandag 19 juli 2021 @ 14:14:
[...]

Daar maak je natuurlijk al wel een paar aannames. Ten eerste dat er logging is, en dat die goed is opgezet. Daarnaast nog een keer dat er tooling is die dit snel boven water krijgt. Mijn ervaring uit de praktijk is, helaas, dat beiden vaak niet op orde zijn. Maar laat me graag verrassen dat dit hier keurig op orde is. 8)
Je zei zelf dat ze logs hadden doorgespit en geanalyseerd, dus mijn aanname is op die van jou gebaseerd ;).

Zo'n tool schrijf je in een uurtje, als je weet hoe de logging in elkaar zit.

• Drardollan
roffeltjes schreef op maandag 19 juli 2021 @ 14:16:
[...]

Gedeeltelijke schoolsluitingen gaan we niet aan wennen. De COVID kous is niet af hoe vaak je het ook
blijft herhalen en hoezeer je ook je oren dicht doet voor vervelende signalen.
Het is ondertussen al doodnormaal dat scholen soms (deels) gesloten zijn. Daar zijn we allang aan gewend, er wordt naadloos overgeschakeld naar onderwijs op afstand.
Als we weer her en der scholen en kinderopvang moeten dichtgooien (en dat gaat 100% zeker gebeuren) hebben we volgend jaar weer een doorsijpelend effect naar andere sectoren (en vrouwen participatie). In tegenstelling tot wat jij al een tijdje probeert te pushen is het aantal besmettingen niet irrelevant.
Ik push niets, ik constateer de feiten. Er wordt steeds minder gekeken naar het aantal besmettingen, de UK gaat er al helemaal niet meer naar kijken na vandaag.

Ze worden pas weer enigszins relevant als we ze kunnen koppelen aan ziekenhuis en IC opnames.
Dit heeft niets te maken met doemdenken, of niet inzien dat het endemisch wordt. Dit heeft te maken met een probleem wat een groot deel van de samenleving gaat raken en wat niet kan worden weggewenst.
We worden al 16 maanden geraakt, ik denk niet dat het nog veel erger gaat worden. We kunnen ondertussen wel een stootje hebben.
Je weet net zo goed als ik dat we een hele spannende tijd tegemoet gaan en dat zinnen als "Ik zie geen grote problemen opdoemen" compleet los geknipt zijn van de realiteit.
Dat mag jij vinden. Je mag mijn post opslaan. Kijken we over 2 of 4 maanden nog eens. Ik voorspel dat er geen grote problemen meer komen.

En ja, er komen zeker nog hobbels. Een school die dicht moet, een uitbraak in een kerk of een ziekenhuis wat het net wat drukker heeft dan gewenst. Maar zo grootschalig als we in de 1e en 2e golf hebben gezien, nee, dat zie ik niet meer gebeuren met de huidige situatie.

Mocht er een "julliet" variant komen die alles omzeilt, dan is het een ander verhaal. Ik baseer mij enkel op de huidige situatie.

[ Voor 14% gewijzigd door Drardollan op 19-07-2021 14:22 ]

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:17
Drardollan schreef op maandag 19 juli 2021 @ 14:10:
[...]

Ik heb het vandaag al 2 keer uitgelegd en ga dat niet nogmaals uitgebreid doen. Instroom zit al dagen rond de 50, plateau dus.

Daarbij, ziekenhuizen hebben te maken met een groot weekend effect nu LCPS niet meer fatsoenlijk rapporteert in de weekenden. Dit in tegenstelling tot het aantal besmettingen wat geen weekendeffect kent.
Ik weet niet of LCPS niet meer fatsoenlijk rapporteert in de weekenden. Wat wel altijd al is geweest (volgens mij ook voor corona) is dat in het weekend (en feestdagen) minder mensen het ziekenhuis verlaten. De uitstroom is dus lager. En dat zie je altijd terug in de cijfers op zondag en maandag. Daarnaast is de instroom vaak ook iets lager in het weekend en op de maandag vaak het hoogste, dat zie je dan weer terug op dinsdag.

Betreft besmettingen: het klopt dat er geen weekendeffect is in de besmettingen, maar wél in de dagelijkse "melding". Die is al maanden lang het laagste op maandag en dinsdag. Daarna trekt zich dat weer recht en in de cijfers op basis van eerste ziektedag zie je dat ook gewoon terug.

• Sovieto
Drardollan schreef op maandag 19 juli 2021 @ 14:13:
[...]

Het beste advies is en blijft naar 7 daagse gemiddelden kijken.
Dat zit ik net te doen?

Gezien we afgelopen dinsdag 16 opnames hadden, en we er morgen zo'n 65 verwachten zal dat 7-daags gemiddelde dus stijgen van 37 naar 44. Het is gewoon nog niet te zeggen of we al een plateau verwachten. De laatste dagen lijkt de stijging eruit, maar we weten ook uit het verleden dat zondag en maandag niet de hoogste cijfers geven.

En jou uitspraak dat maandag al correcties doorkomen van zaterdag en zondag is nergens op gebaseerd. De laatste drie maandagen voor vandaag zagen we daar 12,8 en 8 opnames. Dat kwam prima overeen met de verwachting.

• Drardollan
Plenkske schreef op maandag 19 juli 2021 @ 14:25:
[...]

Ik weet niet of LCPS niet meer fatsoenlijk rapporteert in de weekenden. Wat wel altijd al is geweest (volgens mij ook voor corona) is dat in het weekend (en feestdagen) minder mensen het ziekenhuis verlaten. De uitstroom is dus lager. En dat zie je altijd terug in de cijfers op zondag en maandag. Daarnaast is de instroom vaak ook iets lager in het weekend en op de maandag vaak het hoogste, dat zie je dan weer terug op dinsdag.
Dit is het laatste bericht van het LCPS hierover:
Vanaf het weekend van 19 juni 2021 publiceren we het nieuwbericht met de laatste cijfers over de COVID-ziekenhuisbezetting alleen op doordeweekse dagen: van maandag tot en met vrijdag. De Regionale Overleggen Acute Zorg (ROAZ-regio’s) leveren de weekenddata vanuit de ziekenhuizen aan voor maandag 10.00 uur. De datafeed op deze website werken wij vervolgens op maandag bij met de weekenddata.
https://lcps.nu/laatste-z...s-alleen-nog-doordeweeks/

Ik heb sindsdien niet gehoord dat dit veranderd is, dus ik neem aan dat deze situatie dan nog steeds geldt.

• Drardollan
Sovieto schreef op maandag 19 juli 2021 @ 14:27:
[...]
En jou uitspraak dat maandag al correcties doorkomen van zaterdag en zondag is nergens op gebaseerd. De laatste drie maandagen voor vandaag zagen we daar 12,8 en 8 opnames. Dat kwam prima overeen met de verwachting.
LCPS is daar anders erg duidelijk over toch?
Vanaf het weekend van 19 juni 2021 publiceren we het nieuwbericht met de laatste cijfers over de COVID-ziekenhuisbezetting alleen op doordeweekse dagen: van maandag tot en met vrijdag. De Regionale Overleggen Acute Zorg (ROAZ-regio’s) leveren de weekenddata vanuit de ziekenhuizen aan voor maandag 10.00 uur. De datafeed op deze website werken wij vervolgens op maandag bij met de weekenddata.
https://lcps.nu/laatste-z...s-alleen-nog-doordeweeks/

• Sovieto
joppe113 schreef op maandag 19 juli 2021 @ 14:15:

[...]
Als we kijken naar de opnames sinds oktober 2021:

Maandag: 5889
Dinsdag: 8354
Woensdag: 7021
Donderdag: 7256
Vrijdag: 7130
Zaterdag: 7575
Zondag: 5838

Dan zien je dat maandag vergelijkbaar is met zondag. Dinsdag is het hoogste, de rest is min of meer gelijk.

Ik weet dat dit een vrij simpele vorm is van vergelijken (want je haalt hier stijg- en daaleffecten er niet uit, feestdagen etc), maar het geeft wel heel goed het algemene beeld weer.

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Wolly schreef op maandag 19 juli 2021 @ 13:57:
Is er ook iets gezegd over de procedures binnen zijn ministerie die duidelijk niet goed zijn opgevolgd?
Hij zei alleen dat een leverancier moet aangeven dat ze voldoen aan gestelde beveiligingseisen. Daarna vervolgde hij met dat andere leveranciers wel alles op orde hebben, Een journalist deze kopte deze in door te vragen hoe De Jonge dat wist, gezien dat deze leveranciers gelogen had. Dat was zo'n momentje dat je plaatsvervangend je ongemakkelijk voelt.
gekkie schreef op maandag 19 juli 2021 @ 14:01:
Een van de tig keren dat tie wel explicieter een slag om de arm hield of er niet op in wilde gaan.
Hij ging er op in, om daarna er niet op in te gaan. :+ Dat is een beetje zijn manco, hij kan zich niet inhouden. Soms moet je zeggen dat je er nog niets over kwijt kan, alleen De Jonge kan dat niet schijnbaar. Die gaat speculeren midden in een persmoment en dan krijg je weer zo'n situatie waarin hij zichzelf tegenspreekt, soms in dezelfde zin. Rutte is daar veel sterker in, die laat zich niet uit zijn tent lokken hoe ongemakkelijk de situatie ook wordt.
Overigens verwacht ik ook niet dat er massaal misbruik van is gemaakt, anders zou ik verwachten dat het op een andere manier via de tamtam bekend was geworden (net zoals het delen QR code etc).
Hoeft niet, je kan als handig persoon ook via Telegram o.i.d. testbewijzen verkopen. Mensen betalen en jij gebruikt het lek om ze in de database te zetten. Het lek aan de grote klok hangen wil je juist niet, des te langer blijft je handeltje overeind.

• roffeltjes
Drardollan schreef op maandag 19 juli 2021 @ 14:20:
[...]

Het is ondertussen al doodnormaal dat scholen soms (deels) gesloten zijn. Daar zijn we allang aan gewend, er wordt naadloos overgeschakeld naar onderwijs op afstand.
Wil je eens een deep dive doen naar het effect van schoolsluitingen en hoe naadloos het onderwijs op afstand is?

Of kies je eieren voor je geld en geef je toe dat je op dit punt niet weet waar je het over hebt? ;)
Ik push niets, ik constateer de feiten.
Nee, zo makkelijk kom je er niet vanaf. Niet alleen had je het over je eigen mening, je bent er al op gewezen dat de stelling dat we alleen naar de ziekenhuiscijfers kijken niet opgaat voor elke sector.
Ze worden pas weer enigszins relevant als we ze kunnen koppelen aan ziekenhuis en IC opnames.
Die vingers in je oren helpen niet.
We worden al 16 maanden geraakt, ik denk niet dat het nog veel erger gaat worden. We kunnen ondertussen wel een stootje hebben.
Wie heeft het over erger worden? Waar heb je het over? Heb je in de gaten dat jij degene bent die de doelpalen aan het rond gooien bent?

Door de ziekenhuisbezetting als enige relevante metriek te nemen heb je opeens de ideale situatie dat het klaar is. Lagere zorgbelasting=/= terug naar normaal en dat heb ik op een simpele manier uitgelegd...

Het is toch totaal onzinnig om het COVID probleem terug te brengen naar één metriek en dan alle zij effecten te negeren?
En ja, er komen zeker nog hobbels. Een school die dicht moet, een uitbraak in een kerk of een ziekenhuis wat het net wat drukker heeft dan gewenst. Maar zo grootschalig als we in de 1e en 2e golf hebben gezien, nee, dat zie ik niet meer gebeuren met de huidige situatie.
Dat doet toch niemand?
Mocht er een "julliet" variant komen die alles omzeilt, dan is het een ander verhaal. Ik baseer mij enkel op de huidige situatie.
Je overschat jezelf hier echt schromelijk. Je baseert je op de dingen die jij relevant vind en negeert andere signalen.

Gaat het beter? Natuurlijk. Maar dat is een heel andere discussie.

• hoevenpe
roffeltjes schreef op maandag 19 juli 2021 @ 14:44:
Wil je eens een deep dive doen naar het effect van schoolsluitingen en hoe naadloos het onderwijs op afstand is?
Kan uit ervaring vertellen dat het voor een deel van de kinderen niet werkt: die van mij stond na een paar maanden online les zwaar onvoldoende, daar kom je dan pas tijdens de eerste toetsweek achter. Als ouders van voren af aan opnieuw beginnen gecombineerd met dure particuliere bijles was het enige dat uiteindelijk met de hakken over de sloot mogelijk heeft gemaakt.

Het is echt een laatste redmiddel wat zoveel mogelijk voorkomen dient te worden.

• gekkie
CMD-Snake schreef op maandag 19 juli 2021 @ 14:41:
Hij ging er op in, om daarna er niet op in te gaan. :+ Dat is een beetje zijn manco, hij kan zich niet inhouden. Soms moet je zeggen dat je er nog niets over kwijt kan, alleen De Jonge kan dat niet schijnbaar. Die gaat speculeren midden in een persmoment en dan krijg je weer zo'n situatie waarin hij zichzelf tegenspreekt, soms in dezelfde zin. Rutte is daar veel sterker in, die laat zich niet uit zijn tent lokken hoe ongemakkelijk de situatie ook wordt.
Klopt, al hapte hij wel weer op een aardig suggestieve journalist en is anders het gezeik weer dat hij alles afwimpelt en nooit eens ergens op in gaat.
Hoeft niet, je kan als handig persoon ook via Telegram o.i.d. testbewijzen verkopen. Mensen betalen en jij gebruikt het lek om ze in de database te zetten. Het lek aan de grote klok hangen wil je juist niet, des te langer blijft je handeltje overeind.
Enerzijds, als het zo klein is dat het niet aan de grote klok hangt te bengelen, dan zal het ook niet zo massaal zijn. Verder klinkt het makkelijk om het stil te houden maar dat is het doorgaans niet, je "klanten" gaan dat doorgaans toch aan de grote klok hangen in al hun enthousiasme, gelukkig maar want zo komen nog steeds de meeste dingen aan het licht.

• roffeltjes
hoevenpe schreef op maandag 19 juli 2021 @ 14:52:
[...]

Kan uit ervaring vertellen dat het voor een deel van de kinderen niet werkt: die van mij stond na een paar maanden online les zwaar onvoldoende, daar kom je dan pas tijdens de eerste toetsweek achter. Als ouders van voren af aan opnieuw beginnen gecombineerd met dure particuliere bijles was het enige dat uiteindelijk met de hakken over de sloot mogelijk heeft gemaakt.

Het is echt een laatste redmiddel wat zoveel mogelijk voorkomen dient te worden.
BO en voorbereidend onderwijs wordt pittig maar wat mot dat mot. Want leerplicht ;)

Voorgezet onderwijs is problematischer vanwege de leeftijdsgroep, beperkte aantal meters en type onderwijs die zicht niet altijd leent voor afstandsonderwijs. En omdat je geen leerplicht hebt is het voor de overheid ook geen speerpunt om de leerling op school te houden.

Wat voor alle drie speelt is dat de docenten niet de middelen en velen niet de skill hebben om onderwijs op afstand te verzorgen.

• gekkie
Drardollan schreef op maandag 19 juli 2021 @ 14:20:
Zal nog een feestje worden op het museumplein met al die romeo's :+

• Moi_in_actie
  • Laatst online: 14:27

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• Wolly
  • Niet online
Mooi om te zien dat de positieve uitslagen niet meer stijgen en dat de regering en het OMT dit niveau goed genoeg vinden om geen maatregelen te treffen _/-\o_

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:55
Dat de IC cijfers weer langzaamaan oplopen baart me wel zorgen. Ik ben wel nieuwsgierig in welke leeftijdscategorie deze vallen en of ze gevaccineerd zijn.

Ps. fijn om te zien dat de explosieve groei er wel uit is.

[ Voor 8% gewijzigd door Miki op 19-07-2021 15:21 ]

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Correlatie tussen besmettingen en avond horeca wordt inmiddels toch wel meer dan een onderbuikgevoel.

Oprecht vervelend voor ze maar ik hoop dat de sector nu eens zelf verantwoordelijkheid toont ipv enkel zeuren en lobbyen om maar vooral weer open te mogen.

alles kan off-topic

• Ankona
Miki schreef op maandag 19 juli 2021 @ 15:20:
[...]

Dat de IC cijfers weer langzaamaan oplopen baart me wel zorgen. Ik ben wel nieuwsgierig in welke leeftijdscategorie deze vallen en of ze gevaccineerd zijn.

Ps. fijn om te zien dat de explosieve groei er wel uit is.
Lijkt mij in lijn met de verwachtingen, volgt de besmettingscijfers met een zekere vertraging. Die gaan dus komende week nog een beetje oplopen om daarna af te vlakken en weer te dalen.

alles kan off-topic

• Drardollan
Miki schreef op maandag 19 juli 2021 @ 15:20:
[...]

Dat de IC cijfers weer langzaamaan oplopen baart me wel zorgen.
Het is gezien de stijging op de verpleeg nog vrij laat, ik had dit al eerder verwacht. Maar let op, de cijfers van vandaag en morgen vertekenen enigszins omdat LCPS in de weekend minder rapporteert.
Ik ben wel nieuwsgierig in welke leeftijdscategorie deze vallen en of ze gevaccineerd zijn.
Oliver op Twitter geeft altijd een overzicht wat hier gepost wordt van de leeftijden, zal straks wel komen.

Of de mensen gevaccineerd zijn is geen officieel cijfer, maar ik las eerder vandaag hier dat Rutte gezegd heeft dat slechts 5% van de ziekenhuisopnames mensen zijn die volledig gevaccineerd zijn. Maar ik heb dat zelf niet gehoord, dus mogelijk is het niet of anders gezegd.

• Drardollan
Ankona schreef op maandag 19 juli 2021 @ 15:21:
Correlatie tussen besmettingen en avond horeca wordt inmiddels toch wel meer dan een onderbuikgevoel.

Oprecht vervelend voor ze maar ik hoop dat de sector nu eens zelf verantwoordelijkheid toont ipv enkel zeuren en lobbyen om maar vooral weer open te mogen.
Voor mijn gevoel hebben ze vandaag een stevige waarschuwing gehad van Rutte. Dit wordt inderdaad meer en meer zichtbaar. Eerder was dit lastig te zien door de stevige stijgingen.

Het is inderdaad te hopen dat ze eens zelf gaan nadenken op de plekken die nu de regels maar halfzacht toepassen. Houd je aan de regels en zorg dat je sector open kan blijven. Anders zal er over 1 a 1,5 week besloten worden dat de kroegen weer dichtgaan, en ik denk dat niemand daar op zit te wachten. En het is ook niet nodig, als je gewoon de regels volgt dan zou het geen probleem mogen zijn.

• hoevenpe
Ankona schreef op maandag 19 juli 2021 @ 15:21:
Met avondhoreca bedoel je dancings en nachtkroegen die nu dicht zijn?

Heb namelijk niet het gevoel dat mensen die tot 22u bij een restaurant een hapje eten het probleem zijn, dat gaat gewoon door. Terrassen buiten idem.

• Number10
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Wolly schreef op maandag 19 juli 2021 @ 15:19:
[...]
het OMT dit niveau goed genoeg vinden om geen maatregelen te treffen
Het OMT advies is nog niet gepubliceerd toch? Er zullen ongetwijfeld geen schokkende dingen in staan, maar het patroon persco-advies is wel helder. Totaal onnodig overigens en voorkomt dat journalisten kritische vragen kunnen stellen bij de persco.

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:37

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E6qY5kOXMAAIxes?format=png&name=large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E6qZYkHXoAULxlq?format=jpg&name=large

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• Jovatov
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20:47
Wat betreft werking vaccinaties zijn dit naar ik weet de enige Nederlandse cijfers, uit het nieuwsbericht van afgelopen dinsdag
Van het totaal aantal positieve testen (59.097) die gemeld zijn van 1 juli tot op heden is van 42.274 personen (72%) de vaccinatiestatus bekend. Van deze meldingen waarvan de vaccinatiestatus bekend is rapporteerden 35.584 personen, ofwel 84% van de meldingen dat zij niet gevaccineerd waren op moment van testen (Figuur 3a). 2.562 personen (6%) meldden aan de GGD dat zij op moment van testen volledig gevaccineerd waren, en 4.128 personen (10%) dat zij deels gevaccineerd waren op moment van testen.
Van de mensen van wie de vaccinatiestatus weten, is dus maar 6% van de positieve testen volledig gevaccineerd.

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:55

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Bij ons juist omgekeerd. Ik was laatst weer even op de zaak en er waren welgeteld 5 man (normaal 35-40). Bij ons bevalt het kennelijk goed.

80% zou bij ons niet gaan, want we hebben regels dat de bezetting maximaal 50% mag zijn en werknemers voorlopig ook max. 50% van hun uren op de zaak mogen zijn. Bij 1 corona besmetting valt anders in potentie een groot deel van je personeel uit, de baas heeft bedacht dat dat te duur is :)

Werken wel veel met IT'ers, dat maakt thuiswerken ook wel makkelijk.

[ Voor 7% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 19-07-2021 15:29 ]

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

• Wolly
  • Niet online
Number10 schreef op maandag 19 juli 2021 @ 15:27:
[...]

Het OMT advies is nog niet gepubliceerd toch? Er zullen ongetwijfeld geen schokkende dingen in staan, maar het patroon persco-advies is wel helder. Totaal onnodig overigens en voorkomt dat journalisten kritische vragen kunnen stellen bij de persco.
Ik baseerde mij op het stukje in het AD https://www.ad.nl/binnenl...in-twee-maanden~a632857b/
Het OMT is vrijdag bij elkaar geweest om de situatie te bespreken en heeft besloten dat er geen reden is om extra maatregelen te nemen

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:20

Sorcerer8472

Mens sana?

Wolly schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 08:46:
Rutte ging gisteren compleet uit zijn panty door een motie van Bij1 over het gecontroleerd laten uitrazen vaan het virus.

Filmpje hier:
[Twitter]

Dit was de motie.
[Afbeelding]
Super late reactie hierop, maar Sylvana Simons heeft gewoon hartstikke gelijk met het hele verhaal. Geen enkele politieke partij ging er echter in mee.

Analyse in twitterdraadje: https://twitter.com/mdradvies/status/1416773009495498755

Als de realiteit niet besproken kan worden dan is het moeilijk een goede en onderbouwde strategie aan te houden!

Trouwens: men noemt de situatie nu stabiel, maar gezien dit vanuit het niets ontstond zou ik toch wel voorzichtig zijn met kwalificaties geven.

[ Voor 8% gewijzigd door Sorcerer8472 op 19-07-2021 15:30 ]

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• Drardollan
hoevenpe schreef op maandag 19 juli 2021 @ 15:27:
[...]

Heb namelijk niet het gevoel dat mensen die tot 22u bij een restaurant een hapje eten het probleem zijn, dat gaat gewoon door. Terrassen buiten idem.
Nee, hij bedoelt de kroegen die tot 00:00 open mogen blijven. Daar zou iedereen een zitplek moeten hebben, maar die regel wordt veel te veel overtreden.

De restaurants zijn geen enkel probleem. Bij het eten zitten de meeste mensen toch wel :)

[ Voor 4% gewijzigd door Drardollan op 19-07-2021 15:30 ]

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Drardollan schreef op maandag 19 juli 2021 @ 15:30:
[...]

Nee, hij bedoelt de kroegen die tot 00:00 open mogen blijven. Daar zou iedereen een zitplek moeten hebben, maar die regel wordt veel te veel overtreden.

De restaurants zijn geen enkel probleem. Bij het eten zitten de meeste mensen toch wel :)
Blijkt straks dat de restaurants gewoon een half jaar eerder open hadden kunnen gaan ;)

• joppe113
In dit geval is voor iedereen die realiteit wellicht anders....
Sorcerer8472 schreef op maandag 19 juli 2021 @ 15:29:
[...]

Super late reactie hierop, maar Sylvana Simons heeft gewoon hartstikke gelijk met het hele verhaal. Geen enkele politieke partij ging er echter in mee.

Analyse in twitterdraadje: https://twitter.com/mdradvies/status/1416773009495498755

Als de realiteit niet besproken kan worden dan is het moeilijk een goede en onderbouwde strategie aan te houden!

Trouwens: men noemt de situatie nu stabiel, maar gezien dit vanuit het niets ontstond zou ik toch wel voorzichtig zijn met kwalificaties geven.

• Ankona
hoevenpe schreef op maandag 19 juli 2021 @ 15:27:
[...]

uiteraard, ik formuleer het wat eenvoudig maar ik neem aan dat iedereen wel begrijpt dat het virus niet zo goed is in klokkijken. Het gaat natuurlijk om de kenmerkende sociale dynamiek die in bepaalde sectoren van de horeca speelt. En die kun je redelijk identificeren met de openingstijden.

alles kan off-topic

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:57
Wel vreemd dat iedereen zo positief is over het feit dat de explosieve stijging eruit is... een explosieve stijging zegt niks over de huidige situatie en zegt alleen maar dat de toekomstige situatie naar waarschijnlijkheid niet nog erger zal worden (al kan dat ineens veranderen natuurlijk).

De huidige situatie is helemaal niet zo positief als je kijkt naar de aantal besmettingen. De opnames op zowel de kliniek als de IC zijn wel aan het stijgen en zolang dat blijft is het allemaal niet zo positief.

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

joppe113 schreef op maandag 19 juli 2021 @ 15:31:
In dit geval is voor iedereen die realiteit wellicht anders....

[...]
Kun je dat toelichten of blijft het bij loze oneliners?

• Number10
  • Niet online
Wolly schreef op maandag 19 juli 2021 @ 15:28:
[...]
Ik baseerde mij op het stukje in het AD
Ik snap dat jij het ergens op baseert, maar waar baseren zij het op zonder advies? Op de woorden van het kabinet dus, maar journalisten zouden wat mij betreft na 1,5 jaar nadrukkelijk vooraf moeten gaan vragen om dat advies zodat de persco verloopt onder 'equality of arms' (min of meer dezelfde informatie).

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

• joppe113
Je mag toch blij zijn dat de explosieve stijging er uit is, en dat de ziekenhuizen niet diezelfde explosieve stijging volgen tot nu toe?
crimby schreef op maandag 19 juli 2021 @ 15:33:
Wel vreemd dat iedereen zo positief is over het feit dat de explosieve stijging eruit is... een explosieve stijging zegt niks over de huidige situatie en zegt alleen maar dat de toekomstige situatie naar waarschijnlijkheid niet nog erger zal worden (al kan dat ineens veranderen natuurlijk).

De huidige situatie is helemaal niet zo positief als je kijkt naar de aantal besmettingen. De opnames op zowel de kliniek als de IC zijn wel aan het stijgen en zolang dat blijft is het allemaal niet zo positief.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:57

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

En wat had Sylvana verwacht als de motie per ongeluk toch aangenomen was?
Mooi stukje profilering, maar als motie... Tsjah...

• joppe113
Lekker fanatiek weer man, ik bedoel alleen dat er zoveel meningen zijn en dat voor iedereen de feiten anders worden uitgelegd.

Maar succes verder, deze manier van een ander gelijk aanvallen is niks voor mij. Dat doe je maar alleen.
Sorcerer8472 schreef op maandag 19 juli 2021 @ 15:34:
[...]

Kun je dat toelichten of blijft het bij loze oneliners?

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:44

ericplan

5180 Wp PV

hoevenpe schreef op maandag 19 juli 2021 @ 13:46:
[...]
Laten we eerlijk zijn, het is voor de meeste bedrijven ook gewoon een ordinaire bezuinigingsmaatregel.
Al die vaste plekken de deur uit, de helft van alle kantoorruimte en de bedrijfskantine kunnen afgestoten worden.
Benieuwd wanneer de leasebakken ter discussie gesteld gaan worden. Als je toch de helft van de tijd thuis werkt, waarom dan nog een auto van de zaak?

A'dam PVOutput

• VDS91
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 14-02-2022

Jawel. Dat het aantal positieve testen explosief is gestegen is inderdaad niet positief. Dat de ziekenhuisopnames en IC's niet in erge mate stijgen is erg positief. Het staat in een schril contrast met de cijfers van een half jaar geleden.

Met deze cijfers is het niet uitlegbaar als na 1 september, met een net iets hogere vaccinatiegraad, niet alle maatregelen worden opgeheven en we weer allemaal gewoon normaal kunnen doen.

[ Voor 5% gewijzigd door VDS91 op 19-07-2021 15:40 ]

• Number10
  • Niet online
MikeyMan schreef op maandag 19 juli 2021 @ 15:34:
[...]
Dat staat toch in de motie?

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:57
joppe113 schreef op maandag 19 juli 2021 @ 15:34:
Je mag toch blij zijn dat de explosieve stijging er uit is, en dat de ziekenhuizen niet diezelfde explosieve stijging volgen tot nu toe?

[...]
VDS91 schreef op maandag 19 juli 2021 @ 15:37:
[...]

Jawel. Dat het aantal positieve testen explosief is gestegen is inderdaad niet positief. Dat de ziekenhuisopnames en IC's niet in erge mate stijgen is erg positief. Het staat in een schril contrast met de cijfers van een half jaar geleden.

Met deze cijfers is het niet uitlegbaar als na 1 september, met een net iets hogere vaccinatiegraad, niet alle maatregelen worden opgeheven.
Zeker! Je mag zeker blij zijn alleen is het niet perse positief momenteel. Volgens mij volgen de IC en kliniek ongeveer 2 weken na de besmettingen toch? Of heb ik dat mis?

Dat zou betekenen dat we deze week een explosieve stijging kunnen zien in de ziekenhuizen. Wel zou het allemaal minder explosief moeten zijn vanwege de vaccins, al had het OMT geloof ik een max van bijna 700 IC opnames berekend.

[ Voor 27% gewijzigd door crimby op 19-07-2021 15:40 ]

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[...]

Sylvana heeft inderdaad gelijk dat haar incorrecte stelling (stropop) die ze aan het kabinet probeert te hangen kansloos is?

Wat zij stelde is en was niet het beleid.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• hoevenpe
In plaats van zo'n onzinnige zelfpro-motie (dixit Lubach) zou Sylvana haar achterban ook kunnen oproepen zich te laten vaccineren...

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

joppe113 schreef op maandag 19 juli 2021 @ 15:36:
Lekker fanatiek weer man, ik bedoel alleen dat er zoveel meningen zijn en dat voor iedereen de feiten anders worden uitgelegd.

Maar succes verder, deze manier van een ander gelijk aanvallen is niks voor mij. Dat doe je maar alleen.

[...]
Tja, jij doet een ietwat vage uitspraak die duidelijk wijst op het oneens zijn ermee. Kom dan met inhoud in plaats van vage uitspraken waarmee je wel toon zet in het topic maar er niet inhoudelijk op ingaat.

Het Twitterdraadje waar ik naar link zet heel duidelijk zin voor zin de motie uiteen. Ben benieuwd waar men het mee oneens zou kunnen zijn in dat draadje. Zeker omdat het eigenlijk allemaal feiten zijn.

Enige waar ik het niet mee eens ben is dat indirect op een niet-letterlijke manier alle doden aan het beleid worden gelinkt (cq gesuggereerd), terwijl er ook met perfect beleid wel flink veel doden zouden zijn geweest. De rest is helemaal valide.

Verwijderd

[...]

wat gek dat als iemand 'gewoon gelijk' heeft en dat aan kan aantonen (als je gewoon gelijk hebt is dat gelukkig makkelijk ) dat niet krijgt, zelfs niet van mede oppositie die niet te beroerd is het reeds gevallen kabinet aan te vallen.

of zou het stiekem ook kunnen dat ze misschien niet 'gewoon gelijk' heeft, en nee heb twitter draadje niet gelezen en ga ik ook niet doen, heb niets met twitter, daarom kom ik hier 8)

• Ankona
*knip* het mag wel iets constructiever

[ Voor 84% gewijzigd door ZieMaar! op 19-07-2021 17:35 ]

alles kan off-topic

• Jovatov
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20:47

Voordat je gaat dalen zal toch echt eerst de explosieve stijging eruit moeten gaan.

Dat de explosieve stijging er nu uit is, zegt niet alleen dat de toekomstige situatie waarschijnlijk niet 'nog erger zal worden'. Het zegt juist (en daarom ben ik positief) dat we weer richting een betere situatie gaan. Daling volgt op stabilisatie, en dat zien we nu.

En inderdaad, zolang we de daling nog niet concreet zien, blijft de situatie zorgelijk. Dat ziekenhuis- en IC-opnames stijgen is onontkoombaar gezien de positieve tests alleen maar zijn opgelopen t/m vorige week. Die zullen ook blijven stijgen. Is inderdaad niet positief, maar de cijfers zijn betrekkelijk laag, zeker op de IC.

Maar als we, en gezien de stabilisatie op dit moment ligt dat in de lijn der verwachting, deze week een daling zien van positieve tests, dan volgt de daling in ziekenhuisopnames (net als de stijging tot nog toe) vanzelf.

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Verwijderd schreef op maandag 19 juli 2021 @ 15:41:
[...]

wat gek dat als iemand 'gewoon gelijk' heeft en dat aan kan aantonen (als je gewoon gelijk hebt is dat gelukkig makkelijk ) dat niet krijgt, zelfs niet van mede oppositie die niet te beroerd is het reeds gevallen kabinet aan te vallen.

of zou het stiekem ook kunnen dat ze misschien niet 'gewoon gelijk' heeft, en nee heb twitter draadje niet gelezen en ga ik ook niet doen, heb niets met twitter, daarom kom ik hier 8)
Lees het twitterdraadje dan, link naar de motie zit er ook in:
https://twitter.com/mdradvies/status/1416773009495498755

Nu zit je gewoon van alles de zeggen zonder te weten waar je het over hebt begrijp ik?
*knip* graag een tr de volgende keer

[ Voor 46% gewijzigd door ZieMaar! op 19-07-2021 17:36 ]

Verwijderd

Sorcerer8472 schreef op maandag 19 juli 2021 @ 15:43:
[...]

Lees het twitterdraadje dan, link naar de motie zit er ook in:
https://twitter.com/mdradvies/status/1416773009495498755

Nu zit je gewoon van alles de zeggen zonder te weten waar je het over hebt begrijp ik?
nee hoor ik spreek enig vertrouwen in volksvertegenwoordigers uit, bewust zonder er inhoudelijk op in te gaan. Als een motie van een 1 persoons fractie door iedereen -inclusief mede oppositie- behalve die 1 persoons fractie verworpen wordt acht ik het niet noodzakelijk er verder inhoudelijk naar te kijken als eenvoudige burger. Dan neem ik aan dat ze 'gewoon ongelijk' heeft.

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

[...]

Breken met de strategie (staat in de motie), idealiter debat erover voeren.
Twitterdraadje gaat hier ook op in.

Nu voeren Rutte en De Jonge een ondoorzichtige strategie met roadmaps die meerdere keren geschonden worden en die op IC-capaciteit is ingericht ipv op mensenlevens redden.

In het Twitterdraadje wordt o.a. geredeneerd dat de situatie daardoor juist erger uit de hand is gelopen met grotere schade, meer besmettingen en meer beperkingen als gevolg. Die redenatie is natuurlijk wel speculatief, maar de motie roept op tot breken met die strategie. Overigens vraag ik me af "wat voor strategie?" maar goed :+

Pagina: 1 ... 26 ... 131 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees even de topic start door voor de opzet, regels en handige links. Hier geldt uiteraard het beleid.

Vakantie zomer 2021: maatregelen in het buitenland voor alles waar je rekening mee moet houden als je op vakantie gaat, ook per land.

Je kunt in dit topic dus praten over de ontwikkeling van de cijfers, de maatregelen in het algemeen, de steunmaatregelen etcetera. N=1 en persoonlijke ervaringen horen in de De Covid kroeg.

Politiek mag in De landelijke Nederlandse politiek 2021

Let op: generalisaties als ‘wappie’, 'antivaxxers' zijn niet toegestaan, ook niet op een defensieve manier (ik ben geen wappie, maar…).