Het Coronavirus in Nederland en België - deel 8 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 24 ... 131 Laatste
Acties:
  • 467.048 views

Verwijderd

wat betreft de discussie over de apps: de oplossing is meer dan de code die de ontwikkelaars typen. Ontwerp, implementatie en gebruik zijn (niet uitputtend ) andere factoren.

Je kan daarom best stellen dat een oplossing gefaald is terwijl heel veel mensen die aan die oplossing gewerkt hebben goed werk verricht hebben.

Daarnaast heb je inderdaad slechte ontwikkelaars, maar ook goede die tegen hun zin en principes soms dingen maken waar ze eigenlijk niet niet helemaal achter staan. Behoud van baan heeft tot op zekere hoogte hogere prioriteit dan vasthouden aan principes.

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:06

Stoney3K

Flatsehats!

Yaksa schreef op zondag 18 juli 2021 @ 14:07:
[...]

Het aandeel mensen met een slecht werkend immuunsysteem is dermate klein dat, mocht er al een mutatie optreden, deze waarschijnlijk niet uit die hoek komt maar uit de veel grotere groep ongevaccineerden met een 'normaal' werkend immuunsysteem.
En die groep is veel groter in arme landen waar de mensen die gevaccineerd moeten worden veel minder bereikbaar zijn. Daar is dat kleine clubje weigeraars in ons land niks bij vergeleken.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:09
TrailBlazer schreef op zondag 18 juli 2021 @ 14:20:
Tja nog steeds een toename geen explosie.
Ik zie toch echt tekenen van stagnatie, gisteren en eergisteren was de instroom hoger.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:30
hoevenpe schreef op zondag 18 juli 2021 @ 14:35:
[...]Ik zie toch echt tekenen van stagnatie, gisteren en eergisteren was de instroom hoger.
Ik dacht dat er consensus was dat er op basis van een paar dagcijfers geen goede inschattingen gemaakt kunnen worden?

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• joppe113
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:41
Tot nu toe blijft ic behoorlijk rustig!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:44
Ic volgt na de ziekenhuisopnames.... is met elke golf nog zo geweest.

• joppe113
Volgens mij in andere golven kwam het er sneller achteraan, maar ik snap het heren. Enige vorm van positief is verboden!

• stylezzz
joppe113 schreef op zondag 18 juli 2021 @ 14:50:
Volgens mij in andere golven kwam het er sneller achteraan, maar ik snap het heren. Enige vorm van positief is verboden!
Nounou, op de teentjes getrapt? Het valt mij ook nog mee hoor, met 10k+ besmettingen per dag had ik inmiddels wel een stuk gevulder ziekenhuizen verwacht. Wat dat betreft ben ik ook positief gestemd.... :)

• joppe113
Nee hoor, wel een beetje geïrriteerd. En niet met jouw specifiek, maar het is voor sommigen hier in dit topic een trend om elke positieve noot zo snel mogelijk te voorzien van een negatieve opmerking.

Maar, ik zal mijn teentjes intrekken!
😂
stylezzz schreef op zondag 18 juli 2021 @ 14:53:
[...]

Nounou, op de teentjes getrapt? Het valt mij ook nog mee hoor, met 10k+ besmettingen per dag had ik inmiddels wel een stuk gevulder ziekenhuizen verwacht. Wat dat betreft ben ik ook positief gestemd.... :)

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 22:45
TrailBlazer schreef op zondag 18 juli 2021 @ 14:20:
[Embed]

Tja nog steeds een toename geen explosie.
De ziekenhuiscijfers zijn en blijven gewoon goed, ik kan er niets anders van maken. Instroom omlaag, maar ik houd er rekening mee dat het zondag is. Maar dat geldt ook voor de uitstroom.

Jongeren en vaccinaties, het blijkt een combi die zorgt voor een redelijk gecontroleerde crisis op dit moment.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

• Drardollan
stylezzz schreef op zondag 18 juli 2021 @ 14:48:
Ic volgt na de ziekenhuisopnames.... is met elke golf nog zo geweest.
Dan hadden we dat nu wel moeten zien, IC volgt niet pas 2 maanden later. Er zal heus nog wel wat instromen op de IC, maar ik verwacht niet meer dat dit (serieus) boven de 100 gaat komen in deze besmettingsgolf.

Overigens moeten we ook gaan spreken over het uitsplitsen van de golven, ze staan goed los van elkaar ondertussen.

• stylezzz
joppe113 schreef op zondag 18 juli 2021 @ 14:56:
Nee hoor, wel een beetje geïrriteerd. En niet met jouw specifiek, maar het is voor sommigen hier in dit topic een trend om elke positieve noot zo snel mogelijk te voorzien van een negatieve opmerking.

Maar, ik zal mijn teentjes intrekken!
😂

[...]
Ik snap wat je bedoeld... anderzijds irriteer ik me wel eens aan de posts van "ahhh, 200 besmettingen minder vandaag!! Golf voorbij!11!!!! Open de festivals!11!!!". We hebben inmiddels wel gemerkt wat "teveel positiviteit" teweeg kan brengen ;)

• Drardollan
stylezzz schreef op zondag 18 juli 2021 @ 15:01:
[...]

Ik snap wat je bedoeld... anderzijds irriteer ik me wel eens aan de posts van "ahhh, 200 besmettingen minder vandaag!! Golf voorbij!11!!!! Open de festivals!11!!!". We hebben inmiddels wel gemerkt wat "teveel positiviteit" teweeg kan brengen ;)
Het ligt helemaal aan de getallen, met de huidige besmettingen is 200 minder niks. Als we weer op de 500 gemiddeld per week zitten dan is het heel veel.

Maar je overdrijft weer behoorlijk, en doet er weer alles aan om er een negatieve noot onder te zetten. Want hoe jij het doet voorkomen wordt er helemaal niet gepost hier.

• stylezzz
Drardollan schreef op zondag 18 juli 2021 @ 15:01:
[...]

Dan hadden we dat nu wel moeten zien, IC volgt niet pas 2 maanden later. Er zal heus nog wel wat instromen op de IC, maar ik verwacht niet meer dat dit (serieus) boven de 100 gaat komen in deze besmettingsgolf.

Overigens moeten we ook gaan spreken over het uitsplitsen van de golven, ze staan goed los van elkaar ondertussen.
Volgens mij zijn we nog geen 2 maanden verder, hoogstens enkele dagen nadat de ziekenhuisopnames zijn gaan stijgen. Maar zoals gezegd, als "dit het is" qua ziekenhuisopnames en misschien nog op een iets hoger niveau zal afvlakken zou het met verbazen als er nog uberhaupt een buitensporige druk op de ic's zal ontstaan.

• Drardollan
joppe113 schreef op zondag 18 juli 2021 @ 14:50:
Dat is al maanden zo hier. Maar besef goed, hier zijn ook de gigantische problemen van pasen en pinksteren 2020 voorspeld, we gingen allemaal ten onder aan de drukte.

Nou, ik ben dan wel benieuwd wanneer we die golf gaan zien hoor!

• stylezzz
Drardollan schreef op zondag 18 juli 2021 @ 15:03:
[...]

Het ligt helemaal aan de getallen, met de huidige besmettingen is 200 minder niks. Als we weer op de 500 gemiddeld per week zitten dan is het heel veel.

Maar je overdrijft weer behoorlijk, en doet er weer alles aan om er een negatieve noot onder te zetten. Want hoe jij het doet voorkomen wordt er helemaal niet gepost hier.
Ik reageer slechts op joppe, blijkbaar niet de enige persoon met lange teentjes op het moment hier. Ik relateer die 200 posts helemaal niet aan het niveau van vandaag... dat maak jij ervan. :)

• Drardollan
stylezzz schreef op zondag 18 juli 2021 @ 15:04:
[...]

Volgens mij zijn we nog geen 2 maanden verder, hoogstens enkele dagen nadat de ziekenhuisopnames zijn gaan stijgen.
Ik bedoel dit niet gemeen, maar lees eens wat je zegt. En vertel mij dan eens wat ‘hoogstens enkele dagen’ is in jouw beleving. En dat is een serieuze vraag.

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:07

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
...

[ Voor 97% gewijzigd door zacht op 18-07-2021 15:17 ]

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Edit: spuit 11

• Drardollan
Best mooie dagcijfers, een aardige daling in het aantal besmettingen (-901) maar belangrijker, percentage positief zet ook de daling goed door. Gisteren nog 14,3 en nu 13,5. Waarbij ik wil opmerken dat dit de cijfers van Marino zijn die beperkt zijn voor percentage positief.

De vraag is, zijn we over de piek en gaan we omlaag? Dat is koffiedik kijken.

[ Voor 14% gewijzigd door Drardollan op 18-07-2021 15:23 ]

• joppe113
Jammer genoeg wel wat meer🙁, hoe past dit in jouw cijfers?
t_captain schreef op zondag 18 juli 2021 @ 13:14:
[...]

Alle ogen op 15:00.

Getal 1 week geleden: ongeveer 9300. Als de trend van de afgelopen 7 dagen vandaag doorzet, dan zal de groeifactor (gisteren 1.07) vandaag onder 1 zakken. Zelfs iets onder de 0.9. Het is mogelijk dat we slechts 8000 a 8200 besmettingen te zien krijgen.

[ Voor 3% gewijzigd door joppe113 op 18-07-2021 15:24 ]

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Begin van de daling? Zou mooi zijn (en eigenlijk verwacht mijn onderbuik dat ook wel)

alles kan off-topic

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:09
Exponentiele groei lijkt het in ieder geval niet meer te zijn, daarmee is het risico voor de zorg grotendeels uit beeld.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• joppe113
Drardollan schreef op zondag 18 juli 2021 @ 15:23:
Best mooie dagcijfers, een aardige daling in het aantal besmettingen (-901) maar belangrijker, percentage positief zet ook de daling goed door. Gisteren nog 14,3 en nu 13,5. Waarbij ik wil opmerken dat dit de cijfers van Marino zijn die beperkt zijn voor percentage positief.

De vraag is, zijn we over de piek en gaan we omlaag? Dat is koffiedik kijken.
Elke positieve noot is er 1!!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17:17
Ankona schreef op zondag 18 juli 2021 @ 15:24:
Begin van de daling? Zou mooi zijn (en eigenlijk verwacht mijn onderbuik dat ook wel)
Zondag en maandag zijn toch vaker lager dan andere dagen, dus ik zou er niet te veel in zien. Zeker met mooi weer gaan mensen misschien ook minder testen, dus kan van alles zijn.

• Drardollan
Ankona schreef op zondag 18 juli 2021 @ 15:24:
Allen seinen staan op groen voor zover ik het kan zien. Maar helaas hebben we ook wat achterstand in de meldingen, dat zou het beeld wat kunnen vertekenen.

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Pompi schreef op zondag 18 juli 2021 @ 15:26:
[...]

Zondag en maandag zijn toch vaker lager dan andere dagen, dus ik zou er niet te veel in zien. Zeker met mooi weer gaan mensen misschien ook minder testen, dus kan van alles zijn.
Percentage positief daalt ook licht (van extreem hoog naar heel hoog)

alles kan off-topic

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:35
Gewoon dinsdag afwachten lijkt me dus. Dan heb je het effect van het weekend ook gehad dus dan kun je wat meer zeggen.

Niet dat het wat uitmaakt want ik mag aannemen dat het kabinet de komende week toch niet zoveel onderneemt.

Het eerste wat ze zouden moeten doen is de buitenfestivals loskoppelen van de nachtclubs. Want dat op één hoop gooien is toch wel fout gebleken.

• Yaksa
D-e-n schreef op zondag 18 juli 2021 @ 15:37:
Gewoon dinsdag afwachten lijkt me dus. Dan heb je het effect van het weekend ook gehad dus dan kun je wat meer zeggen.

Niet dat het wat uitmaakt want ik mag aannemen dat het kabinet de komende week toch niet zoveel onderneemt.

Het eerste wat ze zouden moeten doen is de buitenfestivals loskoppelen van de nachtclubs. Want dat op één hoop gooien is toch wel fout gebleken.
Het in een overdekte tent op een hoop gooien van jongeren bij een regenbuitje op een buitenfestival lijkt mij dan ook wel iets wat je zou niet zou moeten willen O-)

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• Drardollan

Ehh, duizenden besmettingen op de ‘buitenfestivals’. Wat is er fout aan de beslissing geweest om die weer te verbieden?

• gekkie
  • Laatst online: 19:38
CMD-Snake schreef op zondag 18 juli 2021 @ 12:48:
Het ministerie kan eisen stellen aan de deelnemende bedrijven. Een eis kan zijn dat ze hun gegevens aantoonbaar beveiligen conform geldende normen. Het bedrijf zal vervolgens met een audit van een derde partij moeten komen die certificeert dat ze aan die normen voldoen. Het ministerie hoeft dan niets te doen qua verantwoordelijkheid en als het bedrijf dan het rapport gedokterd ( :+ ) heeft zijn ze aansprakelijk, dat is valsheid in geschrifte.
Dat zullen ze ook wel (grotendeels) gedaan hebben, alleen is dat aansprakelijk stellen sowieso al mosterd na de maaltijd en hoeft 1x audit en of pentesten ook niet voldoende te zijn. Werkwijze kan veranderen en dan zit er wellicht als nog een knurft achter de knoppen die authenticatie op "*" zet voor iedereen bij de cloud toko.
Hetzij op de live database, of op alle backups op S3 storage of whatever ze allemaal snel aan elkaar knopen.

En dat dus allemaal x100 ... 100x een applicatie die 99% hetzelfde doet, maar allemaal verschillende api's middelware etc. Dus allemaal onvoldoende standaard om er gauw iets zinnigs over te kunnen zeggen en met een eenvoudigere audit toe te kunnen.Uiteindelijk levert het toch een hoop gedoe en inefficiëntie op. Ambtenaren zijn het ook niet altijd, maar "de vrije markt" ook niet bepaald, zeker met de beperkte aansprakelijkheid dat er voor zorgt dat er bij alles ontzettend veel kaf tussen het koren zit.

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-11 19:06

Laguna

Connaisseur

Maandag en dinsdag zijn over het algemeen de laagste dagen van de week, oftewel woensdag afwachten. Niet dat het interessante cijfers zijn, dat zijn namelijk de ziekenhuisopnames en dan specifiek de IC opnames.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• D-e-n
Drardollan schreef op zondag 18 juli 2021 @ 15:40:
[...]

Ehh, duizenden besmettingen op de ‘buitenfestivals’. Wat is er fout aan de beslissing geweest om die weer te verbieden?
Ik zeg alleen dat je een gereguleerd festival met reserveringen niet op één hoop moet gooien met een nachtclub. Dat lijkt me van belang bij de te nemen stappen, zodat niet dezelfde fout wordt gemaakt straks. Hoe je het eerste succesvol kunt doen is getest bij de Fieldlabs, het tweede was één groot experiment, dat dus gefaald heeft.

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Drardollan schreef op zondag 18 juli 2021 @ 15:40:
[...]

Ik denk ook dat wanneer het weer opgestart wordt, dat ze dat echt moeten doen aan de hand van toenemende bezoekersaantallen. Ergens denk ik toch dat ze de GP van Zandvoort bijvoorbeeld graag met publiek willen laten doorgaan, maar misschien vanaf half augustus beginnen met alleen buitenfestivals van een paar 1000 man. En dan vanaf daar opbouwen.

• stylezzz
Drardollan schreef op zondag 18 juli 2021 @ 15:07:
[...]

Ik bedoel dit niet gemeen, maar lees eens wat je zegt. En vertel mij dan eens wat ‘hoogstens enkele dagen’ is in jouw beleving. En dat is een serieuze vraag.
Ik neem aan dat we allebei nederlands spreken en perfect weten in te vullen wat "hoogstens enkele dagen" inhoud.

Overigens ben ik niet degene die hier persoonlijk in de aanval gaat. Jij claimt dat ik alleen maar negatief post en veelal overdrijf. Vervolgens pareer jij "hoogstens enkele dagen" met 2 maanden en lees jij blijkbaar erg selectief bij mij. Ik zal nog even 2 van mijn laatste posts quoten....
stylezzz schreef op zondag 18 juli 2021 @ 14:53:
[...]

(Blijkbaar gemoved naar de covid kroeg, ondanks dat het een kermis was ;) )

stylezzz in "De Covid kroeg"

Mag ik hem callen? Gevalletje pot verwijt de......

Anyhows, mijn reactie op joppe was geen persoonlijk iets richting jou. Blijkbaar vat jij dat wel zo op..... over het algemeen vind ik jouw posts zeer interessant om te lezen :)

• Drardollan
D-e-n schreef op zondag 18 juli 2021 @ 15:47:
[...]

Ik zeg alleen dat je een gereguleerd festival met reserveringen niet op één hoop moet gooien met een nachtclub. Dat lijkt me van belang bij de te nemen stappen, zodat niet dezelfde fout wordt gemaakt straks. Hoe je het eerste succesvol kunt doen is getest bij de Fieldlabs, het tweede was één groot experiment, dat dus gefaald heeft.
Het eerste is alleen geslaagd omdat er amper mensen mochten komen. Net als in de stadions, 5000 man in een stadion voor 50.000 personen. Al hadden er 4999 Corona gehad, dan nog had die ene het niet opgelopen.

Laten we eerst maar eens wat verder Vaccineren, het huidige niveau qua versoepelingen is prima voor het grootste deel van Nederland. Laten we niet nogmaals in het mes lopen.

• Drardollan
stylezzz schreef op zondag 18 juli 2021 @ 15:50:
[...]

Ik neem aan dat we allebei nederlands spreken en perfect weten in te vullen wat "hoogstens enkele dagen" inhoud.
Dat betwijfel ik dus. Dat is al eerder voorgekomen in dit topic, en ik heb dit graag helder voor ik inhoudelijk reageer.

Mijn voorzet: hoogstens enkele dagen is 3 a 4 dagen?

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:57

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Hmm... Had een lager aantal gehoopt, maar lijkt erop dat het er wordt opgeschaald met het testen.

• D-e-n
Drardollan schreef op zondag 18 juli 2021 @ 15:52:
[...]

Het eerste is alleen geslaagd omdat er amper mensen mochten komen. Net als in de stadions, 5000 man in een stadion voor 50.000 personen. Al hadden er 4999 Corona gehad, dan nog had die ene het niet opgelopen.

Laten we eerst maar eens wat verder Vaccineren, het huidige niveau qua versoepelingen is prima voor het grootste deel van Nederland. Laten we niet nogmaals in het mes lopen.
Dat vind ik ook hoor. Maar graag daarna stappen en niet alles in één keer.

• Drardollan
Stoney3K schreef op zondag 18 juli 2021 @ 15:48:
[...]

Ik denk ook dat wanneer het weer opgestart wordt, dat ze dat echt moeten doen aan de hand van toenemende bezoekersaantallen. Ergens denk ik toch dat ze de GP van Zandvoort bijvoorbeeld graag met publiek willen laten doorgaan, maar misschien vanaf half augustus beginnen met alleen buitenfestivals van een paar 1000 man. En dan vanaf daar opbouwen.
Laten we eerst de vakanties en start van de scholen maar eens afwachten. De GP met publiek lijkt mij redelijk, net als gevulde stadions bij de voetbal. Beiden zijn vaste plekken in de buitenlucht. Geen tenten die gevuld worden bij regen en geen gelik en gekus.

Daarna kunnen we weer gaan opbouwen, vaccinaties weer wat verder gevorderd en minder gevallen. Tot die tijd is dan het meeste in Nederland mogelijk.

Ik zou als overheid de call maken om tot 1-1 festivals en discotheken/clubs dicht te houden. Niet dat ik perse denk dat die datum heilig is, maar het geeft duidelijkheid en zorgt voor tijd om de boel op orde te krijgen.

• Drardollan
D-e-n schreef op zondag 18 juli 2021 @ 15:56:
[...]

Dat vind ik ook hoor. Maar graag daarna stappen en niet alles in één keer.
Absoluut, helemaal mee eens!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Drardollan schreef op zondag 18 juli 2021 @ 15:57:
[...]

Ik zou als overheid de call maken om tot 1-1 festivals en discotheken/clubs dicht te houden. Niet dat ik perse denk dat die datum heilig is, maar het geeft duidelijkheid en zorgt voor tijd om de boel op orde te krijgen.
De rest van het jaar? Worden alle festivals en clubs dan ook volledig gecompenseerd? Gaat een duur geintje worden.

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-12 21:04
MikeyMan schreef op zondag 18 juli 2021 @ 15:55:
Hmm... Had een lager aantal gehoopt, maar lijkt erop dat het er wordt opgeschaald met het testen.
13.5% is nog steeds heel hoog en het daalt heel langzaam. Dat een provincie niet meedoet zal daar misschien deels oorzaak van zijn (immers de brandhaarden zijn de grote steden), maar anderzijds drukt dat wel de structureel hoge aantallen.

We gaan als het zo langzaam verbeterd nog een flinke groei zien in de ziekenhuizen voordat dat weer afneemt. Het is de vraag of we die afname zien voor de openstelling van het hoger onderwijs, want dat wordt weer een moment dat we jongeren bij elkaar gooien. Vaccins gaan zeker helpen, maar modellen voorspellen dat we dan weer gaan stijgen, hopelijk zitten ze er naast.

Om maar de gouden middenweg te nemen: De seinen staan niet op fel rood maar absoluut niet op groen. Oranje? ;)

• Drardollan
MikeyMan schreef op zondag 18 juli 2021 @ 15:55:
Percentage positief loopt aardig terug, op het dashboard van 13,2 gisteren naar 12,8 ondertussen. Dat is bijna bij de max advieswaarde van de WHO (10%). Is wel een belangrijk teken.

• stylezzz
Drardollan schreef op zondag 18 juli 2021 @ 15:54:
[...]

Dat betwijfel ik dus. Dat is al eerder voorgekomen in dit topic, en ik heb dit graag helder voor ik inhoudelijk reageer.

Mijn voorzet: hoogstens enkele dagen is 3 a 4 dagen?
Hint : het is geen exact begrip

(Ik ga er niet verder op in, omdat als we dat wel een exact begrip gaan maken je waarschijnlijk iets anders gaat beweren wat een beetje nutteloze discussie is in de categorie klein bier. )

• Drardollan
roffeltjes schreef op zondag 18 juli 2021 @ 15:59:
[...]

13.5% is nog steeds heel hoog en het daalt heel langzaam. Dat een provincie niet meedoet zal daar misschien deels oorzaak van zijn (immers de brandhaarden zijn de grote steden), maar anderzijds drukt dat wel de structureel hoge aantallen.
12,8, geen 13,5.

Bron: Coronadashboard van de overheid.

• stylezzz
Drardollan schreef op zondag 18 juli 2021 @ 16:00:
[...]

Percentage positief loopt aardig terug, op het dashboard van 13,2 gisteren naar 12,8 ondertussen. Dat is bijna bij de max advieswaarde van de WHO (10%). Is wel een belangrijk teken.
Zeker. Een belangrijke indicatie dat het zicht op de verspreiding van het virus aan het verbeteren is!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

roffeltjes schreef op zondag 18 juli 2021 @ 15:59:
[...]

We gaan als het zo langzaam verbeterd nog een flinke groei zien in de ziekenhuizen voordat dat weer afneemt. Het is de vraag of we die afname zien voor de openstelling van het hoger onderwijs, want dat wordt weer een moment dat we jongeren bij elkaar gooien. Vaccins gaan zeker helpen, maar modellen voorspellen dat we dan weer gaan stijgen, hopelijk zitten ze er naast.

Om maar de gouden middenweg te nemen: De seinen staan niet op fel rood maar absoluut niet op groen. Oranje? ;)
Marino pakt volgens mij een 7 daags gemiddelde. :)

• roffeltjes
Drardollan schreef op zondag 18 juli 2021 @ 15:57:
[...]
Tsja, 1 januari lijkt me niet anders dan 1 oktober, vaccineren is dan wel klaar (je bezemt alleen nog) en hoger onderwijs zal aardig kunnen tonen hoe we ervoor staan met het mixen van jongeren.

Als je op 1 oktober niet kan opengooien dan ben ik benieuwd wanneer dan wel....

• roffeltjes
Drardollan schreef op zondag 18 juli 2021 @ 16:00:
[...]

12,8, geen 13,5.

Bron: Coronadashboard van de overheid.
Ik citeerde de twitterbron die elke dag hier wordt gepost ;)

Ik verwacht dat hij iets te hoog is omdat Limburg wegvalt, maar dat zal al een paar dagen zo zijn, dus dat zien we het beste als het volgende week weer normaliseert. Blijft hoe dan ook nog wel een paar weken naijlen.

• Drardollan
roffeltjes schreef op zondag 18 juli 2021 @ 16:03:
[...]

Tsja, 1 januari lijkt me niet anders dan 1 oktober, vaccineren is dan wel klaar (je bezemt alleen nog) en hoger onderwijs zal aardig kunnen tonen hoe we ervoor staan met het mixen van jongeren.

Als je op 1 oktober niet kan opengooien dan ben ik benieuwd wanneer dan wel....
Na 1 oktober zijn er nog maar bar weinig festivals normaliter, en om dan weer iets te gaan optuigen met verwarmde tenten en dergelijken lijkt mij een averechts effect met veel risico. Vandaar dat ik, uit de losse pols, 1 januari genomen heb.

En ook is 1 oktober vrij dichtbij, als je dan in oktober wat wil organiseren dan moet je al begonnen zijn nu. De vraag is of zulke haastige spoed bijdraagt aan de veiligheid.

Ik denk dat je dan beter een punt wat verder weg op de horizon kan pakken. Maar ik ben het absoluut met je eens dat eigenlijk op 1 oktober alles wel weer moet kunnen, want anders is het eind zoek.

• Drardollan
MikeyMan schreef op zondag 18 juli 2021 @ 16:02:
[...]

Marino pakt volgens mij een 7 daags gemiddelde. :)
2 daags toch?

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dat lijkt me niet toch? Verschil was dan groter geweest.

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Gaan hbo en wo na de zomer weer grotendeels open of blijven ze voorlopig nog wel vasthouden aan 1,5meter op hbo/uni?

• Drardollan
stylezzz schreef op zondag 18 juli 2021 @ 16:00:
[...]

Hint : het is geen exact begrip

(Ik ga er niet verder op in, omdat als we dat wel een exact begrip gaan maken je waarschijnlijk iets anders gaat beweren wat een beetje nutteloze discussie is in de categorie klein bier. )
Nee, zo bedoel ik het niet. Ik meen het oprecht als ik zeg dat ik dit eerst wilde weten om te controleren of we eenzelfde idee hebben bij de definitie.

Het enige wat ik namelijk wilde opmerken is dat we niet pas enkele dagen stijgen, de verpleeg is op 6 juli begonnen met stijgen (instroom) en totale bezetting op 8 juli. Dat is respectievelijk 10 en 12 dagen terug, en ik vind dat geen enkele dagen. De conclusie die ik eraan wil verbinden is dat als de IC zou gaan stijgen, dat dit al zichtbaar had moeten zijn. Aangenomen dat men binnen 7 dagen (wat denk ik al erg ruim is) van de verpleeg naar de IC gaat zouden we al minstens 3 dagen geleden tekenen van een stijging hebben moeten zien.

Ofwel, de verpleeg loopt dan wel op. De IC doet daar vooralsnog niet aan mee. Dit kan natuurlijk veranderen, als de leeftijd van de opgenomen patiënten op de verpleeg stijgt dan veranderd de situatie.

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Drardollan schreef op zondag 18 juli 2021 @ 16:10:
[...]

Na 1 oktober zijn er nog maar bar weinig festivals normaliter, en om dan weer iets te gaan optuigen met verwarmde tenten en dergelijken lijkt mij een averechts effect met veel risico. Vandaar dat ik, uit de losse pols, 1 januari genomen heb.
Daarmee gooi je dus wel alle discotheken, poppodiums en festivals binnen echt onder de bus.

• Drardollan
MikeyMan schreef op zondag 18 juli 2021 @ 16:11:
[...]

Dat lijkt me niet toch? Verschil was dan groter geweest.
Zijn Tweet heeft het over 14-16 juli:

• Drardollan
Stoney3K schreef op zondag 18 juli 2021 @ 16:15:
[...]

Daarmee gooi je dus wel alle discotheken, poppodiums en festivals binnen echt onder de bus.
Yep. Vervelend, maar te overzien. Het lijkt mij verstandiger om die sectoren steun te geven dan het risico te lopen dat we op 1 oktober weer forse stappen terug moeten zetten wat ongetwijfeld nog veel meer geld kost en andere problemen geeft.

Wat niet zegt dat ik dit een leuke beslissing zou vinden of die bedrijven niet veel betere dingen gun. Ik probeer naar het totaalplaatje te kijken en af te wegen wat erger is. Geen festival of weer mondkapjes, avondklok en winkels dicht. Geen festival of scholieren weer opschepen met veel slechter thuisonderwijs. En zo is er wel meer te bedenken. Wat is dan het beste voor Nederland in het algemeen?

• roffeltjes
Drardollan schreef op zondag 18 juli 2021 @ 16:10:
[...]

En ook is 1 oktober vrij dichtbij, als je dan in oktober wat wil organiseren dan moet je al begonnen zijn nu. De vraag is of zulke haastige spoed bijdraagt aan de veiligheid.

Ik denk dat je dan beter een punt wat verder weg op de horizon kan pakken. Maar ik ben het absoluut met je eens dat eigenlijk op 1 oktober alles wel weer moet kunnen, want anders is het eind zoek.
Ik zit liever ook aan de voorzichtige kant, maar op zich lijkt me dat je moet gaan voorsorteren, mits je de stappen duidelijk apart neemt (zodat je ziet aan welk wiel je kan draaien).

- 6 september heb je de terugkerende vakantiegangers getest.
- 20 september weet je wat er gebeurd met het voorgezet onderwijs.

Persoonlijk zou ik heel graag de horeca eerder vrijgeven dan de hogescholen, maar het tijdspad is tekort :/

Daarom is het zo klote dat we nu met dat reservoir zitten, dat moeten we nu eerst weer draineren, al was het maar om zicht te houden op wat welke maatregel nou precies doet.

• roffeltjes
CyberMania schreef op zondag 18 juli 2021 @ 16:12:
Gaan hbo en wo na de zomer weer grotendeels open of blijven ze voorlopig nog wel vasthouden aan 1,5meter op hbo/uni?
Ja :+

En dat lollige antwoord is dus precies waar we nu zitten met voortgezet onderwijs.

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Drardollan schreef op zondag 18 juli 2021 @ 16:20:
[...]

Yep. Vervelend, maar te overzien. Het lijkt mij verstandiger om die sectoren steun te geven dan het risico te lopen dat we op 1 oktober weer forse stappen terug moeten zetten wat ongetwijfeld nog veel meer geld kost en andere problemen geeft.
Daar heb ik dus mijn twijfels over. Als je alleen de festivals en discotheken verbiedt omdat die pas vanaf 1 januari misschien weer iets 'buiten zouden kunnen' dan heb je dus geen epidemiologische reden meer om te verbieden maar puur een politieke of economische reden.

Dan kun je er nog altijd voor kiezen om de kleinere binnenlokaties zoals feestcafés en poppodia wel toe te laten met TvT/vaccinatiebewijs. Als je die zonder fatsoenlijke reden 3 maanden lang dicht houdt zonder compensatie, dan zijn die alleen maar collateral damage.

• stylezzz
Drardollan schreef op zondag 18 juli 2021 @ 16:15:
[...]

Nee, zo bedoel ik het niet. Ik meen het oprecht als ik zeg dat ik dit eerst wilde weten om te controleren of we eenzelfde idee hebben bij de definitie.

Het enige wat ik namelijk wilde opmerken is dat we niet pas enkele dagen stijgen, de verpleeg is op 6 juli begonnen met stijgen (instroom) en totale bezetting op 8 juli. Dat is respectievelijk 10 en 12 dagen terug, en ik vind dat geen enkele dagen. De conclusie die ik eraan wil verbinden is dat als de IC zou gaan stijgen, dat dit al zichtbaar had moeten zijn. Aangenomen dat men binnen 7 dagen (wat denk ik al erg ruim is) van de verpleeg naar de IC gaat zouden we al minstens 3 dagen geleden tekenen van een stijging hebben moeten zien.

Ofwel, de verpleeg loopt dan wel op. De IC doet daar vooralsnog niet aan mee. Dit kan natuurlijk veranderen, als de leeftijd van de opgenomen patiënten op de verpleeg stijgt dan veranderd de situatie.
Kijk, daar verschillen we van mening. Het aantal opnames van 6 juli is inderdaad iets hoger als de dagen ervoor, maar van gelijk niveau als wat dagen in eind juni. Vandaar dat ik die cijfers nog niet tot de echte stijging reken.... in mijn ogen is de stijging pas ergens begin/half deze week daadwerkelijk waar te nemen. Maar goed, valt allemaal in het klein bier.... als de besmettingen nu inderdaad over het hoogtepunt zijn (en niet half mank door het ontbreken van limburg en ander onheil) zal het allemaal wel mee gaan vallen deze golf. Maar laten we niet te lang stilstaan bij de cijfers van de dag....

• Drardollan
roffeltjes schreef op zondag 18 juli 2021 @ 16:21:
[...]

Ik zit liever ook aan de voorzichtige kant, maar op zich lijkt me dat je moet gaan voorsorteren, mits je de stappen duidelijk apart neemt (zodat je ziet aan welk wiel je kan draaien).

- 6 september heb je de terugkerende vakantiegangers getest.
- 20 september weet je wat er gebeurd met het voorgezet onderwijs.
Maar dan is 1 oktober wel kort dag, een serieuze kans dat je weer alles moet afblazen. Dat lijkt mij voor de branche ook gekmakend en problematisch. Dan zou je 1 november moeten nemen, maar wie gaat er dan buiten staan dansen?
Persoonlijk zou ik heel graag de horeca eerder vrijgeven dan de hogescholen, maar het tijdspad is tekort :/
Die snap ik niet? De meeste horeca is toch open? We hebben toch een best mooie situatie nu waarbij je uit eten én naar de kroeg kunt?
Daarom is het zo klote dat we nu met dat reservoir zitten, dat moeten we nu eerst weer draineren, al was het maar om zicht te houden op wat welke maatregel nou precies doet.
Klopt, daarom is het ook te hopen dat we nu gaan dalen. 14 dagen na sluiten van de clubs en festivals. Als dit reservoir weer leeg is kan je voorzichtig gaan kijken wat er weer kan, maar ik denk dat we dan al praktisch op half augustus zitten (als het niet eind augustus is).

Verwijderd

roffeltjes schreef op zondag 18 juli 2021 @ 16:06:
[...]

Ik citeerde de twitterbron die elke dag hier wordt gepost ;)

Ik verwacht dat hij iets te hoog is omdat Limburg wegvalt, maar dat zal al een paar dagen zo zijn, dus dat zien we het beste als het volgende week weer normaliseert. Blijft hoe dan ook nog wel een paar weken naijlen.
Hoezo valt Limburg weg?

• Drardollan
stylezzz schreef op zondag 18 juli 2021 @ 16:25:
[...]

Kijk, daar verschillen we van mening. Het aantal opnames van 6 juli is inderdaad iets hoger als de dagen ervoor, maar van gelijk niveau als wat dagen in eind juni. Vandaar dat ik die cijfers nog niet tot de echte stijging reken.... in mijn ogen is de stijging pas ergens begin/half deze week daadwerkelijk waar te nemen. Maar goed, valt allemaal in het klein bier.... als de besmettingen nu inderdaad over het hoogtepunt zijn (en niet half mank door het ontbreken van limburg en ander onheil) zal het allemaal wel mee gaan vallen deze golf. Maar laten we niet te lang stilstaan bij de cijfers van de dag....
d:)b

• roffeltjes
Drardollan schreef op zondag 18 juli 2021 @ 16:15:
[...]
Het is sowieso heel anders dan voorgaand omdat de golf zo geconcentreerd zat in één groep en pas later wat doorsloeg naar andere groepen. Het zal niet uit de klauwen lopen, maar met de huidige stijging is het ook weer niet heel prettig voor de zorg met alle lap en plakwerk van het laatste anderhalf jaar.

IC's zullen grotendeels leeg blijven, dat is wel het stralende zonnetje (wisten we ook al een tijdje) 8)

Het is de koe voor de 1000ste keer in de kont gluren, maar het is zo jammer dat we nog steeds moeten gokken hoe losgooien zou uitwerken in een "volledig" gevaccineerde bevolking, dan hadden we in het hoger onderwijs ook wat beter geweten wat we moeten gaan doen.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Drardollan schreef op zondag 18 juli 2021 @ 16:16:
[...]

Zijn Tweet heeft het over 14-16 juli:
[Twitter]
Inderdaad zeg. Driedaags dus, dat past net :)

• Drardollan
Stoney3K schreef op zondag 18 juli 2021 @ 16:24:
[...]

Daar heb ik dus mijn twijfels over. Als je alleen de festivals en discotheken verbiedt omdat die pas vanaf 1 januari misschien weer iets 'buiten zouden kunnen' dan heb je dus geen epidemiologische reden meer om te verbieden maar puur een politieke of economische reden.

Dan kun je er nog altijd voor kiezen om de kleinere binnenlokaties zoals feestcafés en poppodia wel toe te laten met TvT/vaccinatiebewijs. Als je die zonder fatsoenlijke reden 3 maanden lang dicht houdt zonder compensatie, dan zijn die alleen maar collateral damage.
Welkom in de Coronacrisis, alles is onzeker en ja wellicht houdt je iets te lang dicht. Maar dat is minder erg dan te vroeg open, zoveel is wel duidelijk.

Ik denk dat duidelijkheid en een paar bedrijven wat geld geven goedkoper en beter is voor heel Nederland. Hoe zuur het voor die branche ook is, ze verdienen dit absoluut niet.

Natuurlijk kunnen we bijvoorbeeld op 1 oktober wel starten met wat kleinschalige testen, we weten nu waar we op moeten letten. En dan alles in stappen voorbereiden voor volgend jaar, wat kan is mooi meegenomen.

• Drardollan
roffeltjes schreef op zondag 18 juli 2021 @ 16:28:
[...]

Het is sowieso heel anders dan voorgaand omdat de golf zo geconcentreerd zat in één groep en pas later wat doorsloeg naar andere groepen. Het zal niet uit de klauwen lopen, maar met de huidige stijging is het ook weer niet heel prettig voor de zorg met alle lap en plakwerk van het laatste anderhalf jaar.

IC's zullen grotendeels leeg blijven, dat is wel het stralende zonnetje (wisten we ook al een tijdje) 8)
Zeker, dat is een heel positief punt en een lichtpunt voor iedereen! En dat wordt alleen maar beter naarmate de 2e prikken ook richting de 80 procent gaan.
Het is de koe voor de 1000ste keer in de kont gluren, maar het is zo jammer dat we nog steeds moeten gokken hoe losgooien zou uitwerken in een "volledig" gevaccineerde bevolking, dan hadden we in het hoger onderwijs ook wat beter geweten wat we moeten gaan doen.
Ja, dat is het hele lastige van die hele onbekendheid in Coronacrisis, Je weet niet wat de juiste beslissingen zijn. We weten nu wel wat we niet moeten doen ;)

En de UK gaat morgen serieus wat dingen testen voor ons :+

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Drardollan schreef op zondag 18 juli 2021 @ 16:31:
[...]

Natuurlijk kunnen we bijvoorbeeld op 1 oktober wel starten met wat kleinschalige testen, we weten nu waar we op moeten letten. En dan alles in stappen voorbereiden voor volgend jaar, wat kan is mooi meegenomen.
En dan nemen op 1 oktober de besmettingsaantallen weer toe vanwege de weersinvloeden, en gooien we in een angststuip weer alles op het slot. Rinse, repeat, veel succes als het op 1 maart weer wat beter weer wordt, en hopen dat we dan niet een nieuwe variant op ons bordje krijgen.

When are we gonna call it quits? Like, really quits?

• roffeltjes
Drardollan schreef op zondag 18 juli 2021 @ 16:27:
[...]

Maar dan is 1 oktober wel kort dag, een serieuze kans dat je weer alles moet afblazen. Dat lijkt mij voor de branche ook gekmakend en problematisch. Dan zou je 1 november moeten nemen, maar wie gaat er dan buiten staan dansen?
Die snap ik niet? De meeste horeca is toch open? We hebben toch een best mooie situatie nu waarbij je uit eten én naar de kroeg kunt?
Je hebt het vooral over festivals en cafe's, ik dacht meer aan gelegenheden waar studenten heen gaan. Die moeten toch ook weer open (of gaan we die allemaal sponsoren en van een gloednieuwe airco voorzien? Ik ben voor....
Klopt, daarom is het ook te hopen dat we nu gaan dalen. 14 dagen na sluiten van de clubs en festivals. Als dit reservoir weer leeg is kan je voorzichtig gaan kijken wat er weer kan, maar ik denk dat we dan al praktisch op half augustus zitten (als het niet eind augustus is).
We zijn een week over de groeipiek heen, maar het is jammer dat we nog niet naar de negatieve trend zijn... als de curve loopt zoals we nu zien duurt dat nog twee-drie dagen. Dan hebben we drie weken groei, dus nog drie weken naijlen, of is dat veel te simplistisch? Half augustus klinkt redelijk (met natuurlijk weer vakantiegangers die de boel vertroebelen, maar het is zoals het is).

• Drardollan
Stoney3K schreef op zondag 18 juli 2021 @ 16:33:
[...]

En dan nemen op 1 oktober de besmettingsaantallen weer toe vanwege de weersinvloeden, en gooien we in een angststuip weer alles op het slot. Rinse, repeat, veel succes als het op 1 maart weer wat beter weer wordt, en hopen dat we dan niet een nieuwe variant op ons bordje krijgen.

Tegen 1 oktober kijken we niet meer naar besmettingscijfers. Je ziet nu al dat we steeds meer naar de ziekenhuizen kijken. Op 1 oktober zal dat nog het enige cijfer van invloed zijn.

Ik heb wel een mooi gezegde uit je branche: It ain’t over till the fat lady sings.

• roffeltjes
Drardollan schreef op zondag 18 juli 2021 @ 16:33:
[...]

En de UK gaat morgen serieus wat dingen testen voor ons :+
Ze zijn daar in de regering helemaal gestoord, ik snap niet dat je na het voorbeeld in Nederland en de groei in de UK niet een maand wacht en doorprikt 8)7

• roffeltjes
Ik verwacht dat er daar deze week niet bijzonder veel wordt getest, maar dat is inderdaad een aanname van mijn kant.

• stylezzz
[...]

Dat is geen exact moment vrees ik. Wat we nu wel leren is dat we met het huidige besmettingsniveau een vrij beperkte opname in het ziekenhuis zien. Een jaar geleden hadden de ic's nu alweer moord een brand geschreeuwd om het contrast aan te geven. Het vaccineren gaat gewoon door, en mochten we over een paar maanden weer het 10k+ niveau aantikken qua besmettingen zul je zien dat er nog minder aanwas zal zijn in de ziekenhuizen. (Tenzij er een nieuwe variant ontstaat die gehakt maakt van de vaccins ;) )

• Drardollan
roffeltjes schreef op zondag 18 juli 2021 @ 16:35:
[...]

[...]

Je hebt het vooral over festivals en cafe's, ik dacht meer aan gelegenheden waar studenten heen gaan. Die moeten toch ook weer open (of gaan we die allemaal sponsoren en van een gloednieuwe airco voorzien? Ik ben voor....
Daar hebben de studenten zelf een hele grote invloed op. Als ze gevaccineerd zijn, dan kan er veel meer. En ja, die moeten ook open. En als de oplossing een nieuwe airco is (wat ik betwijfel ;) ) dan is dat ook een overweging die je als land kan maken. Geef ze dan die airco maar, kost minder dan van alles weer dicht doen.
We zijn een week over de groeipiek heen, maar het is jammer dat we nog niet naar de negatieve trend zijn... als de curve loopt zoals we nu zien duurt dat nog twee-drie dagen. Dan hebben we drie weken groei, dus nog drie weken naijlen, of is dat veel te simplistisch? Half augustus klinkt redelijk (met natuurlijk weer vakantiegangers die de boel vertroebelen, maar het is zoals het is).
Ik verwacht dat het wel stevig zal dalen, na de piek hebben we nu ook gezien dat het groeipercentage van 900 procent snel naar de 100 is gegaan. Maar 3 weken op, 3 weken af klinkt wel realistisch.

Het jammere is dat half augustus de scholen alweer openen, dat kan ook weer vertroebelen. Maar aan de andere kant, een grote groep 12-17 heeft rond die tijd zijn 2e prik erin. Wat ook weer iets doet.

Koffiedik kijken is het, jammer genoeg.

• Drardollan
roffeltjes schreef op zondag 18 juli 2021 @ 16:36:
[...]

Ze zijn daar in de regering helemaal gestoord, ik snap niet dat je na het voorbeeld in Nederland en de groei in de UK niet een maand wacht en doorprikt 8)7
Tel daarbij de mindere vaccins (AZ) en lange periode voor prik 2 bij op..

Ze hebben daar de pech dat ze Johnsson aan het roer hebben. Zo gek als een bos uien.

• roffeltjes
[...]
En dan nemen op 1 oktober de besmettingsaantallen weer toe vanwege de weersinvloeden, en gooien we in een angststuip weer alles op het slot.
Als wat we zien representatief is dan zal dat "meevallen" als de vaccinaties gezet zijn. Ik zie ook niet hoe we nog meer kunnen doen dan dat, uiteindelijk moet de culturele sector echt weer open... jongeren moeten elkaar weer kunnen aflikken en bespringen.

Ja dat zeg ik lollig, maar ik meen het serieus... jeugd moet kunnen sjansen en dansen, anders is het echt helemaal kapot wat mij betreft :|

• roffeltjes
Drardollan schreef op zondag 18 juli 2021 @ 16:40:
[...] En als de oplossing een nieuwe airco is (wat ik betwijfel ;) )
Ik geloof er ook niet in die mate in (als iemand echt hoge concentratie uithoest op een volle dansvloer waar je bil-aan-bil staat is het klaar), maar het zou in ieder geval wel prettig zijn voor het vertoeven :+

• Drardollan
stylezzz schreef op zondag 18 juli 2021 @ 16:40:
[...]

(Tenzij er een nieuwe variant ontstaat die gehakt maakt van de vaccins ;) )
Dat blijft een risico. Gelukkig hebben we al meer dan 3,2 miljard vaccinaties gezet en komen er per dag 30 miljoen bij. Elke dag snijden we het virus verder de pas af, hopelijk is het snel genoeg.

• roffeltjes
Drardollan schreef op zondag 18 juli 2021 @ 16:42:
[...]
Tel daarbij de mindere vaccins (AZ) en lange periode voor prik 2 bij op..
Voor wat ik zie in Engeland is het vooral de enorme verpaupering in bepaalde gewesten waar ze echt last van hebben. Aan de ene kant een enorme economische motor rond Londen, aan de andere kant regionen waar we in Nederland van zouden schrikken. En dan woon ik in de Bijlmer ;)

• roffeltjes
stylezzz schreef op zondag 18 juli 2021 @ 16:40:
[...]
(Tenzij er een nieuwe variant ontstaat die gehakt maakt van de vaccins ;) )
Wie dan leeft, wie dan zorgt.

Gezien de effectiviteit van de vaccins en de nieuwe technologie die aanpassen mogelijk maakt is dit niet iets waar ik me als Nederlander druk over maak. Het is wel een potentieel probleem voor de niet westerse wereld :X

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

roffeltjes schreef op zondag 18 juli 2021 @ 16:42:
[...]

Als wat we zien representatief is dan zal dat "meevallen" als de vaccinaties gezet zijn. Ik zie ook niet hoe we nog meer kunnen doen dan dat, uiteindelijk moet de culturele sector echt weer open... jongeren moeten elkaar weer kunnen aflikken en bespringen.

Ja dat zeg ik lollig, maar ik meen het serieus... jeugd moet kunnen sjansen en dansen, anders is het echt helemaal kapot wat mij betreft :|
Dat geldt natuurlijk niet alleen voor de jeugd. ;)

• stylezzz
Drardollan schreef op zondag 18 juli 2021 @ 16:45:
[...]

Dat blijft een risico. Gelukkig hebben we al meer dan 3,2 miljard vaccinaties gezet en komen er per dag 30 miljoen bij. Elke dag snijden we het virus verder de pas af, hopelijk is het snel genoeg.
True true... als je kijkt hoeveel besmettelijker de delta is als de source covid van vorig jaar is het eigenlijk bizar. Waar we rond de jaarwisseling in angst en beven de britse variant zagen aankomen, is deze alweer goed op zijn retour.... nu zegt men meestal ook dat als een nieuwe virus streng besmettelijker is, deze meestal minder dodelijk is. Daar zie ik eigenlijk nog weinig van terug.

• roffeltjes
Stoney3K schreef op zondag 18 juli 2021 @ 16:52:
[...]

Dat geldt natuurlijk niet alleen voor de jeugd. ;)
Mijn vrouw en ik staan ook graag bil-aan-bil op de dansvloer van Bitterzoet oOo

• stylezzz
roffeltjes schreef op zondag 18 juli 2021 @ 16:42:
[...]

Haha, mooi gezegd. Maar als we nu om en nabij het plafond zitten qua besmettingen en ziekenhuisopnames.... wat kan het kabinet dan als acceptabel gaan nemen? 20k, 30k of 50k besmettingen? Het gaat erom wat de uiteindelijke druk op de ic's gaat worden.... als we over een tijd zover met vaccineren zijn dat er 100k besmettingen per dag zijn, maar nog amper iemand in het ziekenhuis komt dan zijn we zeker bij de doelpaal. (Misschien er zelfs al voorbij)

• roffeltjes
Drardollan schreef op zondag 18 juli 2021 @ 16:40:
[...]

Het jammere is dat half augustus de scholen alweer openen, dat kan ook weer vertroebelen.
VO Amsterdam 6 September en dat is toch wel de grootste "risico" groep in de grootste brandhaard.

• Yaksa
stylezzz schreef op zondag 18 juli 2021 @ 17:03:
[...]Het gaat erom wat de uiteindelijke druk op de ic's gaat worden....
Dat is een onderdeel waarvan de overheid heeft gezegd dat dat voorkomen moet worden. Je vergeet echter een andere belangrijke groep, de kwetsbaren onder ons. O.a. mensen die niet ingeënt kunnen/mogen worden. Ook van die groep heeft de overheid gezegd dat ze het als een verplichting zien om die ook te beschermen.
Dus het gaat niet alleen om het aantal wat op de IC's terechtkomt, het risico dat kwetsbaren besmet kunnen worden (of erger) speelt ook een rol in alle maatregelen.

• stylezzz
Yaksa schreef op zondag 18 juli 2021 @ 17:13:
[...]

Dat is een onderdeel waarvan de overheid heeft gezegd dat dat voorkomen moet worden. Je vergeet echter een andere belangrijke groep, de kwetsbaren onder ons. O.a. mensen die niet ingeënt kunnen/mogen worden. Ook van die groep heeft de overheid gezegd dat ze het als een verplichting zien om die ook te beschermen.
Dus het gaat niet alleen om het aantal wat op de IC's terechtkomt, het risico dat kwetsbaren besmet kunnen worden (of erger) speelt ook een rol in alle maatregelen.
Maar de kwetsbaren en groepen die geen vaccin willen of kunnen nemen hebben we nu ook al en tellen gewoon mee in de statistieken. Als we 'klaar' zijn met vaccineren en de ic's niet overbelast raken met die groepen kun je moeilijk nog de rest van de bevolking belasten met allerlei maatregelen en beperkingen... hoe bescherm je die mensen dan? Ophokken? ;)

• roffeltjes
Yaksa schreef op zondag 18 juli 2021 @ 17:13:
[...]
De sociaal-economisch meest gegrepen groep zijn de jongeren, dus tellen hun belangen ook nog mee als kwetsbare groep met de minste vertegenwoordiging op besluitsvormingsniveau?

• Yaksa
stylezzz schreef op zondag 18 juli 2021 @ 17:19:
[...]Maar de kwetsbaren en groepen die geen vaccin willen of kunnen nemen hebben we nu ook al en tellen gewoon mee in de statistieken. Als we 'klaar' zijn met vaccineren en de ic's niet overbelast raken met die groepen kun je moeilijk nog de rest van de bevolking belasten met allerlei maatregelen en beperkingen... hoe bescherm je die mensen dan? Ophokken? ;)
Voor die groep is het te hopen dat er snel een geneesmiddel is wat echt werkt. Er wordt momenteel wereldwijd volop onderzoek gedaan met het nieuwe middel Ensovibep, wat (in de laboratoria) lijkt te werken. Er is dus hoop.

• stylezzz
Yaksa schreef op zondag 18 juli 2021 @ 17:26:
[...]

Voor die groep is het te hopen dat er snel een geneesmiddel is wat echt werkt. Er wordt momenteel wereldwijd volop onderzoek gedaan met het nieuwe middel Ensovibep, wat (in de laboratoria) lijkt te werken. Er is dus hoop.
Maar is dat medicijn (als het werkt) er over 3 maanden, of over 2 jaar? Ik bedoel te zeggen, hoe ver gaat het kabinet om deze groepen nog voor langere tijd te beschermen als er geen bovematige druk op de ic's onstaat?

• Yaksa
stylezzz schreef op zondag 18 juli 2021 @ 17:30:
[...]Maar is dat medicijn (als het werkt) er over 3 maanden, of over 2 jaar? Ik bedoel te zeggen, hoe ver gaat het kabinet om deze groepen nog voor langere tijd te beschermen als er geen bovematige druk op de ic's onstaat?
V.w.b. het medicijn zijn ze met de veldtesten (gecontroleerde groepen mensen) begonnen. Dus het kan snel gaan, maar wel iets langer dan 3 maanden schat ik in.
Hoever de regering wil gaan met beschermen van de kwetsbaren, dat moet je aan hun vragen. Geen idee, maar aan hun lot overlaten kan natuurlijk ook niet.

• ijdod
  • Laatst online: 02-12 12:55
Ik denk dat een van de eerste kritische vragen die je dan moet zien te beantwoorden: hoe besmettelijk zijn gevaccineerden? Als een besmette gevaccineerde weliswaar minder besmettelijk is dan Delta, maar bv nog wel op Wuhan niveau, dan heb je andere discussie dan als de gevaccineerden gemiddeld onder de 1 scoren.

@Yaksa Dat hangt nogal af wat je bedoelt met 'aan hun lot overlaten', wat me voornamlijk klinkt als een term om emotie op te roepen. Als we vrijwel de hele maatschappij gevaccineerd hebben, hebben we wel degelijk een instapping geleverd waardoor ze 'niet aan hun lot worden overgelaten'. En vergeet niet dat dit voor andere ziekten waar deze groep gevoelig voor is, ook gewoon het geval is.

[ Voor 38% gewijzigd door ijdod op 18-07-2021 17:38 ]

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

ijdod schreef op zondag 18 juli 2021 @ 17:35:
Ik denk dat een van de eerste kritische vragen die je dan moet zien te beantwoorden: hoe besmettelijk zijn gevaccineerden? Als een besmette gevaccineerde weliswaar minder besmettelijk is dan Delta, maar bv nog wel op Wuhan niveau, dan heb je andere discussie dan als de gevaccineerden gemiddeld onder de 1 scoren.
Waar je dan ook rekening mee moet houden is dat de kans steeds groter is dat een gevaccineerde een andere gevaccineerde besmet en er dus weinig aan de hand is. Dus je moet vooral de waarschijnlijkheid in de gaten houden dat een kwetsbare groep besmet gaat worden via gevaccineerde mensen.

• stylezzz
Yaksa schreef op zondag 18 juli 2021 @ 17:34:
[...]

V.w.b. het medicijn zijn ze met de veldtesten (gecontroleerde groepen mensen) begonnen. Dus het kan snel gaan, maar wel iets langer dan 3 maanden schat ik in.
Hoever de regering wil gaan met beschermen van de kwetsbaren, dat moet je aan hun vragen. Geen idee, maar aan hun lot overlaten kan natuurlijk ook niet.
Zeker... maar word het 'we wachten op een spoedig beschikbaar medicijn', of 'totdat het medicijn er is gaan we door met maatregel x'....

Dat kan wel ironisch worden overigens. Als er een anti-vaccer in het ziekenhuis komt wegens een ernstige infectie met covid... zou hij dan wel dat medicijn nemen?

• Yaksa
ijdod schreef op zondag 18 juli 2021 @ 17:35:
Ik denk dat een van de eerste kritische vragen die je dan moet zien te beantwoorden: hoe besmettelijk zijn gevaccineerden?
Dat klopt, echter dat is een vraag die (nu) nogal lastig te beantwoorden is omdat er (volgens mij) tot nu toe geen goed onderzoek naar is gedaan.

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:58

de Peer

under peer review

roffeltjes schreef op zondag 18 juli 2021 @ 16:35:
[...]

[...]
of gaan we die allemaal sponsoren en van een gloednieuwe airco voorzien? Ik ben voor....

[...]
Ventilatie bedoel je denk ik?
Airco's circuleren lucht over het algemeen.

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Drardollan schreef op zondag 18 juli 2021 @ 16:36:
[...]

Tegen 1 oktober kijken we niet meer naar besmettingscijfers. Je ziet nu al dat we steeds meer naar de ziekenhuizen kijken. Op 1 oktober zal dat nog het enige cijfer van invloed zijn.

Ik heb wel een mooi gezegde uit je branche: It ain’t over till the fat lady sings.
Ladies of Soul is 29 oktober in de Ziggodome, zal de datum aan Hugo doorgeven.
Pagina: 1 ... 24 ... 131 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees even de topic start door voor de opzet, regels en handige links. Hier geldt uiteraard het beleid.

Vakantie zomer 2021: maatregelen in het buitenland voor alles waar je rekening mee moet houden als je op vakantie gaat, ook per land.

Je kunt in dit topic dus praten over de ontwikkeling van de cijfers, de maatregelen in het algemeen, de steunmaatregelen etcetera. N=1 en persoonlijke ervaringen horen in de De Covid kroeg.

Politiek mag in De landelijke Nederlandse politiek 2021

Let op: generalisaties als ‘wappie’, 'antivaxxers' zijn niet toegestaan, ook niet op een defensieve manier (ik ben geen wappie, maar…).