Het Coronavirus in Nederland en België - deel 8 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 22 ... 131 Laatste
Acties:
  • 467.048 views

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:06

Stoney3K

Flatsehats!

The-Priest-NL schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 10:19:
[...]

Laat me raden, eigen baas/bedrijf?

Waar de werkgevers eens aan moeten gaan werken (kantoorbanen, consultancy, etc) is inzetten op thuiswerken en sturen op productiviteit i.p.v. aanwezigheid.
Dit dus, sturen op aanwezigheid en ingeklokte uren is de mentaliteit van een fabriekschef waarvan de arbeiders aan de lopende band staan. En guess what: Dan gaan de werknemers zich ook gedragen als fabrieksarbeiders, en het minimale doen om hun salaris betaald te krijgen, niks meer. Dan staan ze dus om 1 minuut voor 5 bij de prikklok om op de seconde uit te klokken.

Als je ze behandelt als medewerkers en geen werknemers dan straal je een heel andere mentaliteit uit. Wees een leider, geen baas, en bedenk je dat je medewerkers zich ook inzetten om het bedrijf draaiende te houden. Het zijn allemaal mensen met een gemeenschappelijk doel, geen resources.

[ Voor 4% gewijzigd door Stoney3K op 17-07-2021 10:30 ]

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:34
[...]

Waar de werkgevers eens aan moeten gaan werken (kantoorbanen, consultancy, etc) is inzetten op thuiswerken en sturen op productiviteit i.p.v. aanwezigheid.

Ik wil als ik de griep heb (voor en na stadium) best werken maar laat me dat dan thuis doen zodat ik niemand tot last ben.

Hetzelfde met verkoudheid, buikloop, etc. wat gewoon heel hinderlijk kan zijn voor collega's en jezelf om over besmetting risico's nog maar niet te spreken.

Wij mogen inmiddels weer naar de zaak 1 dag p/w per team. Maar als ik dan in online meetings zie dat mensen geen mondkapjes dragen en wel binnen 1.5mtr staan/zitten (elkaar haast om de nek vliegen) bedank ik daar nog ff voor.

Binnen ons team afgesproken 2e prik + 14 dagen en dan komen we wel weer naar kantoor (afhankelijk van de situatie in Nederland)
Er zijn meer banen dan kantoorbanen. Dus je opmerking/oordeel over zijn reactie slaat echt kant noch wal. Als iedereen die niet thuis kan werken (hint: meerderheid van het werk in NL) bij ieder luchje thuis moet blijven, of er misbruik van zal maken, zullen er flinke problemen ontstaan.

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

t14wo schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 10:30:
[...]

Er zijn meer banen dan kantoorbanen. Dus je opmerking/oordeel over zijn reactie slaat echt kant noch wal. Als iedereen die niet thuis kan werken (hint: meerderheid van het werk in NL) bij ieder luchje thuis moet blijven, of er misbruik van zal maken, zullen er flinke problemen ontstaan.
De manier waarop nu de arbeidsmarkt met name in de laagopgeleide functies is geflexibiliseerd is natuurlijk wel het andere uiterste. Als een ingehuurde Pool zich ziek meldt met 'een kuchje' omdat ie zijn collega's niet wil besmetten, dan hoeft ie niet meer terug te komen, want de opdrachtgever heeft aan hem geen contractuele verplichting. Waardoor je vanzelf een cultuur krijgt van doorploeteren omdat anders je baanzekerheid op het spel staat.

• DutchOwnage
  • Laatst online: 00:26
Dennahz schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 09:36:
[...]

En nu weer dweilen met de kraan open. Ze gaan mensen nu niet meer binnen kunnen houden. De boel weer op slot gooien gaat voor rellen zorgen.

@ijdod yup!
Wat een k** mentaliteit heb je als volk dan. Het is allemaal niet zo maakbaar als mensen graag zouden willen. Het virus lacht zich werkelijk een ongeluk om een landje als het onze. Top adviseur WHO in het AD vandaag:

Wat komt er na de deltavariant?
,,De volgende zorgelijke variant zal nog besmettelijker of dodelijker worden. Dat zal de natuurlijke evolutie van het virus zijn als we toestaan ​​dat het virus zich blijft verspreiden. Hoe meer het virus zich verspreidt, hoe groter de kans dat er een nieuwe variant ontstaat als er willekeurige mutaties plaatsvinden. Het is een eenvoudig mechanisme van survival of the fittest. Er zullen meer zorgelijke varianten volgen, die alles wat we tot nu toe hebben gedaan weer in gevaar kunnen brengen. Een nieuwe variant kan onze vooruitgang ondermijnen door de door vaccinatie opgebouwde immuniteit te omzeilen.’’

Ik ben benieuwd wat er van onze maatschappij overblijft als de klimaatcrisis écht toe gaat slaan.

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-11 08:52

Dennahz

Life feels like hell should.

DutchOwnage schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 10:33:
[...]

Wat een k** mentaliteit heb je als volk dan. Het is allemaal niet zo maakbaar als mensen graag zouden willen. Het virus lacht zich werkelijk een ongeluk om een landje als het onze. Top adviseur WHO in het AD vandaag:

,,De volgende zorgelijke variant zal nog besmettelijker of dodelijker worden. Dat zal de natuurlijke evolutie van het virus zijn als we toestaan ​​dat het virus zich blijft verspreiden. Hoe meer het virus zich verspreidt, hoe groter de kans dat er een nieuwe variant ontstaat als er willekeurige mutaties plaatsvinden. Het is een eenvoudig mechanisme van survival of the fittest. Er zullen meer zorgelijke varianten volgen, die alles wat we tot nu toe hebben gedaan weer in gevaar kunnen brengen. Een nieuwe variant kan onze vooruitgang ondermijnen door de door vaccinatie opgebouwde immuniteit te omzeilen.’’

Ik ben benieuwd wat er van onze maatschappij overblijft als de klimaatcrisis écht toe gaat slaan.
Een virus muteert toch altijd naar een zwakkere vorm? Besmettelijker, maar minder dodelijk. Nou ja, die man van de WHO zal het wel beter weten dan mij :+

Mijn mening: minder lullen, meer prikken. Die prikken werken gewoon en iedereen die het wil moet hem gewoon nemen. Volgens mij >80% straks, dus dikke prima.

Economisch gezien is het gewoon niet meer te verantwoorden om de boel dicht te gooien. Die kans is inmiddels geweest. Mensen accepteren het niet meer nu. Vooral door de gebrekkige communicatie van de overheid.

In Denemarken gaat het bijvoorbeeld stukken beter met dat testbeleid. Mentaliteitsverschil en een betere, duidelijkere overheid. Hier weet je nooit waar je aan toe bent.

En wat betreft de klimaatcrisis: tja... daar helpt geen lockdown tegen. Zoiets is niet op korte termijn op te lossen of weg te prikken. Voorbereidingen treffen op individueel niveau (houdbaar voedsel inslaan, apparaat kopen die vies water kan reinigen, dingen op zonnepanelen om telefoon op te laden, enz.). Maar dat is ieder voor zich in principe ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Dennahz op 17-07-2021 10:49 ]

Twitter

• DutchOwnage
Dennahz schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 10:46:
[...]

Een virus muteert toch altijd naar een zwakkere vorm? Besmettelijker, maar minder dodelijk. Nou ja, die man van de WHO zal het wel beter weten dan mij :+
Dat dacht ik inderdaad ook hoor ;) .

Maar goed, dit geldt natuurlijk niet alleen voor Nederland. De Engelsen kunnen er ook een potje van, maandag alles open. Het zal mij benieuwen. Feit is wel gewoon, zolang het virus de kans krijgt zich op grote schaal te verspreiden, dat het logische gevolg is meer mutaties, in wat voor vorm dan ook. En dit virus heeft ons vaker weten te verrassen. Wil niet de doemdenker uithangen, maar een klein beetje realiteitszin kan ook geen kwaad.

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

[...]

Niet altijd als het besmettelijk is voordat symptomen optreden. Dit in tegenstelling tot ziektes die symptomen als bloeden nodig hebben.

Voor ieder persoon die covid niet kent is er een bepaalde tijd waarin het virus vrij spel heeft binnen het lichaam tot de afweer in actie komt. Een variant waarbij 1 op de 50 (om maar een nummer te noemen) geproduceerde virusdeeltjes een nieuwe cel besmet wint het dan van een die 1 op de 75 kan. Meer virus dat ook weer een betere kans heeft anderen te besmetten.

Daar tegenover staat dat die snellere groei eerder een persoon symptomatisch kan krijgen dat enerzijds de verspreiding via hoesten bevordert maar anderzijds het waarschijnlijker maakt dat die persoon zich isoleert en dus al die extra verspreiding niks oplevert.

And to think they once said that computers would take away jobs.

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 22:45
user109731 schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 09:29:
[...]

Ze hadden prima een deel kunnen versoepelen maar niet alles. In andere landen kunnen ze ook uit eten en op vakantie, maar hebben ze nog wel de basisregels. We hadden zeker dit laatste half jaar prima Duitsland kunnen volgen qua regels en versoepelingen.
Ook in Duitsland stijgen de getallen.
Tevens heeft Duitsland geen eenduidige regels, dit ligt voornamelijk bij de deelstaten.

Ik roep het al zo'n 12 maanden, maar als hier constant de plaat afgedraaid wordt wie er schuldig is en we te ver versoepeld hebben dan kan daar ook wel aan meedoen: je kunt landen niet vergelijken.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

• Drardollan
[...]

Helaas niet. Het kan bij een mutatie alle kanten op gaan zover ik weet.
Mijn mening: minder lullen, meer prikken. Die prikken werken gewoon en iedereen die het wil moet hem gewoon nemen. Volgens mij >80% straks, dus dikke prima.
We prikken al zoveel we kunnen, we lopen ondertussen tegen het einde van de 1e prikken aan. Je ziet nu een verschuiving naar de 2e prik en daarna zullen we gaan inzetten om de mensen die we gemist hebben (om wat voor reden dan ook) ook te voorzien van een vaccin. Er rijden al bussen rond en diverse locaties kan je nu of in de nabije toekomst ook zonder afspraak terecht.
In Denemarken gaat het bijvoorbeeld stukken beter met dat testbeleid. Mentaliteitsverschil en een betere, duidelijkere overheid. Hier weet je nooit waar je aan toe bent.
En in Rusland gaat het slechter. Maar in India zit er wel een betere lijn in.

Landen kan je niet vergelijken, dat weten we al meer dan een jaar.

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

IJzerlijm schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 11:15:
[...]

Niet altijd als het besmettelijk is voordat symptomen optreden. Dit in tegenstelling tot ziektes die symptomen als bloeden nodig hebben.

Voor ieder persoon die covid niet kent is er een bepaalde tijd waarin het virus vrij spel heeft binnen het lichaam tot de afweer in actie komt. Een variant waarbij 1 op de 50 (om maar een nummer te noemen) geproduceerde virusdeeltjes een nieuwe cel besmet wint het dan van een die 1 op de 75 kan. Meer virus dat ook weer een betere kans heeft anderen te besmetten.
Dat gaat inderdaad op als er weken van besmettelijkheid overheen zouden gaan voordat iemand symptomen krijgt en uiteindelijk ernstig ziek wordt of sterft. Maar er is eigenlijk geen virus die die eigenschappen heeft, en er is ook geen natuurlijke selectiedruk waardoor zo'n mutatie dominant wordt over een variant die besmettelijk is maar minder dodelijk.

Uiteindelijk blijft het zo dat een dodelijker variant zichzelf de nek omdraait doordat het zijn eigen voedingsbodem uitroeit. Met een variant die lang besmettelijk is voordat er symptomen optreden gebeurt dat ook, alleen duurt het dan langer. En de minder dodelijke, maar sneller symptomatische variant zal het in besmettelijkheid winnen.

De enige uitzondering die je kan bedenken is een virus wat een lange tijd extreem besmettelijk is maar asymptomatisch, en daarna heftige symptomen ontwikkelt met een hoge IFR. Maar zo'n virus zal in de natuur geen overlevingskansen hebben, dat moet dus bewust ge-engineered zijn als biologisch wapen. Gelukkig is daar met COVID geen sprake van. :)

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-12 21:04
-tom-562 schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 09:33:
[...]

Dit dus. Je zal maar een paar van die klaplopers als werknemer hebben die zich ziek melden bij het minste of geringste kuchje. Ben je mooi klaar mee.
Ja, scheelt weer zieken bij de rest van je personeel en klanten.

Wel goed dat je je personeel durft te vertrouwen, dat zie je wel eens anders. Niet gek dat mensen dan gaan bullshitten, immers een werkgever die rondloopt met achterdocht is een ramp om voor te werken.

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:20
Er is geen enkele reden om aan te nemen dat een virusvariant die 3x dodelijker is dan de Delta variant en een klein beetje besmettelijker niet de overhand kan krijgen. Als je van (uit de lucht gegrepen) 1% dood naar 3% dood gaat is er nog 97% die het best aardig kan verspreiden.

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
DutchOwnage schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 10:33:
Wat een k** mentaliteit heb je als volk dan. Het is allemaal niet zo maakbaar als mensen graag zouden willen. Het virus lacht zich werkelijk een ongeluk om een landje als het onze.
Het hoeft niet noodzakelijkerwijs uniek Nederlands te zijn. Wereldwijd wordt het geduld op de proef gesteld en ook buitenlanders trekken er gewoon op uit. Ik zie genoeg Duitse en Franse kentekens momenteel rondrijden met caravan of campertje. De lokale jachthaven is qua kentekens een mini-EU. Die dieprode kleurtjes schrikt niemand kennelijk meer af.
Top adviseur WHO in het AD vandaag:

De WHO durft wel Europa en de VS de maat te nemen, maar neem nu een plek als China of Rusland en ineens zingt de WHO wel drie toontjes lager. Hadden ze beter hun best gedaan begin 2020 dan hadden we deze ellende misschien kunnen aanpakken toen het nog in China begonnen was.

• Number10
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Stoney3K schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 19:28:
[...]
Immers het is niet mogelijk om mensen onbeperkt opnieuw te besmetten.
Over de steriliserende effecten bij besmetting van luchtwegen is veel te lezen. Laten we hopen dat je gelijk gaat krijgen, maar historisch gezien is dat onwaarschijnlijk en in dit specifieke geval uiteraard ook niet aan te tonen over een periode langer dan 1,5 jaar. Iedereen weet ook dat je in het leven niet eenmalig verkouden bent en daarna ooit meer.

Waar het wellicht/hopelijk wel voor opgaat is het effect voor wat betreft ernstige ziekte of langdurige ziekte met (deels) onbekende effecten en alleen al daarom is het uitermate belangrijk dat iedereen zich zoveel mogelijk laat vaccineren, maar modellen die wat besmettingen SEIR hanteren en niet SEIRS komen op mij erg optimistisch over en lijken uitgaande van het schema (p. 65) schijnbaar ook geen rekening te houden met overlijdsgevallen die optreden buiten het ziekenhuis:

The expected outcome of COVID-19 vaccination strategies
redwing schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 19:42:
[...]
Klopt helemaal. Maar nu met de vaccinaties wordt de kans dat het wel goed gaat natuurlijk wel heel groot. (…)
Of die kans groot is doet er niet toe. Het stroomschema is gezien het mogelijke optreden van ernstige of langdurige ziekte en eventuele sterfte echt heel simpel voor de overheid:

R<1 ---- ja? ---- overweeg meer maatregelen of laat uitdoven
|
nee? ---- neem maatregelen waardoor R<1

Er vanuit gaan dat de effectieve R nu <1 is lijkt mij een vorm van wensdenken gezien de snelheid van vaccineren va. de groeisnelheid van de besmettingen, de bekende vaccinatie-hiaten en de afwezigheid van diverse maatregelen die voorheen wel golden. Nu niets doen om R<1 te krijgen is dus accepteren dat er elke dag meer en meer (er is groei bij R>1) mensen ziek worden, ernstig ziek worden en deels komen te overlijden. Daar doen toekomstige situaties niets aan af.
XWB schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 21:28:
[...]
dus dat er mensen met langdurige klachten zouden overblijven lag wel in de lijn der verwachting (…)
Zeker, maar dat is in de communicatie allesbehalve duidelijk gemaakt of ik heb het ernstig gemist. Dat jij en ik ons daarvan bewust waren het afgelopen 1,5 jaar betekent dus niet dat de meeste mensen of bepaalde groepen zich dat voldoende hebben gerealiseerd. Zie ook de uitzending van Nieuwsuur van gisteravond.
Voor mensen met long covid is het sowieso al te laat, de schade is er en extra maatregelen kunnen dat niet meer ongedaan maken. (…)
Helaas wel, hoewel het wellicht in de toekomst te behandelen is afhankelijk van de precieze oorzaken en naar ik begrijp nu soms al lijkt te reageren op vaccinatie. Maar er moet wel op gereflecteerd worden want het is iets waar we van moeten leren. Ook voor toekomstige crises zoals dit geldt: voorkomen is beter dan genezen.
Ik stelde alleen maar dat hoe meer jongeren zich laten vaccineren, hoe minder long covid patiënten er bij zullen komen
Helder en dat ben ik helemaal met je eens. Hoewel we dat overigens nog niet volledig kunnen weten, maar dan is zoveel mogelijk vaccineren uiteraard nog steeds het meest logisch.
(…) Ja, ook het kabinet maakt fouten.(…)
Zo lijkt het nu overwegend door de overheid te worden gebracht, maar er is bewust en deels tegen adviezen in gekozen voor beleid op een zeer onlogisch moment. Je kunt wat mij betreft niet alles wegpoetsen met 'fouten maken hoort erbij'.
(…) Het kabinet wou de bevolking graag een mooie zomer geven ;) (…)
En dat is m.i. een vorm van populisme als je vooraf van allerlei kanten hoort dat je stappen te ver gaat.
op een gegeven moment zullen moeten accepteren dat het virus zal blijven bestaan. Dat weten we al, maar nog niet iedereen lijkt dat al geaccepteerd te hebben. En omdat we niet voor eeuwig lockdows willen hanteren zullen we ook moeten aanvaarden dat long covid op de lijst van chronische ziektes zal komen te staan. Want zelf met een heel hoge vaccinatiegraad zullen er besmettingen blijven, en dus potentieel ook mensen met long covid erbij blijven komen.
Dat is - ik neem aan onbedoeld- een stropop. Lockdowns zijn een gevolg van mislukt indammen en uiteraard gaat er niets 'weg'. Maar daarom is het gevoerde beleid van sturen op zorgcapaciteit nog niet logisch. Dat is het namelijk nooit als R=1 of R>1, want dat levert meer (gezondsheids)schade op dan maatregelen nemen zodat R<1.
CMD-Snake schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 12:42:
[...]
Top adviseur WHO in het AD vandaag
Interssant, heb je een link?

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

• CMD-Snake
Als je doelt op de WHO topadviseur uit Den Haag dan reageer op je de verkeerde post.

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:59

-tom-562

Oliesjeik

[...]

Ik wil als ik de griep heb (voor en na stadium) best werken maar laat me dat dan thuis doen zodat ik niemand tot last ben.

Hetzelfde met verkoudheid, buikloop, etc. wat gewoon heel hinderlijk kan zijn voor collega's en jezelf om over besmetting risico's nog maar niet te spreken.

Wij mogen inmiddels weer naar de zaak 1 dag p/w per team. Maar als ik dan in online meetings zie dat mensen geen mondkapjes dragen en wel binnen 1.5mtr staan/zitten (elkaar haast om de nek vliegen) bedank ik daar nog ff voor.

Binnen ons team afgesproken 2e prik + 14 dagen en dan komen we wel weer naar kantoor (afhankelijk van de situatie in Nederland)
Nee hoor, braaf in loondienst met een vast contract met een kantoorbaan in de techniek.
Kom eens uit de (gemiddelde) Tweakers bubbel van een baan in de IT netjes op kantoor. 80% o.i.d. in Nederland heeft dat geluk niet, dus ook een groot gedeelte van de werkgevers niet.
Bij ieder kuchje thuisblijven lijkt mij niet wenselijk in baan waar je niet thuis kan werken. Nou ja, als werkgever kan dat wel maar dan regel je gewoon iets dat de eerste dag ziek voor eigen rekening is.

Vaak bu'j te bang!

• Number10
  • Niet online
CMD-Snake schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 12:51:
[...]
Als je doelt op de WHO topadviseur uit Den Haag dan reageer op je de verkeerde post.
Maar je citeert toch ergens vandaan?

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Number10 schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 12:45:
[...]

Over de steriliserende effecten bij besmetting van luchtwegen is veel te lezen. Laten we hopen dat je gelijk gaat krijgen, maar historisch gezien is dat onwaarschijnlijk en in dit specifieke geval uiteraard ook niet aan te tonen over een periode langer dan 1,5 jaar. Iedereen weet ook dat je in het leven niet eenmalig verkouden bent en daarna ooit meer.
Ook dan, verkoudheid is endemisch en dus R ~1, juist omdat iedereen op de wereld al een keer verkouden is geweest, waardoor het aantal mensen dat niet méér besmet is grofweg gelijk wordt aan het aantal nieuwe besmettingen. De ziekte blijft circuleren, maar het netto aantal actieve cases blijft min of meer gelijk.

Met COVID gaat dat uiteindelijk ook gebeuren, met name de cases onder gevaccineerden blijven aan de ene kant toenemen en aan de andere kant uitdoven. Een eindeloze R>1 kan wiskundig niet omdat je dan uiteindelijk meer nieuwe besmettingen krijgt dan er mensen op de wereld bestaan.

• CMD-Snake
Number10 schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 12:52:
Maar je citeert toch ergens vandaan?
Ik reageer op een post over deze WHO adviseur, maar ben niet degene welke over dit persbericht begon. Je reageert op de verkeerde persoon in dat geval.

• glatuin
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 23:06
[...]

Ik was zo'n malloot die altijd door werkt, ik ben ook best vaak verkouden. Nu werkte ik voornamelijk thuis bij verkoudheid, maar klantbezoeken deed ik nog wel. Andersom doen velen anderen dat ook met gevolg dat ik ook vaak werd aangestoken.
Ik heb liever dat we met zijn allen afspreken dat we thuisblijven zelfs bij een verkoudheid. Ik ben nl. erg blij dat ik nog nooit zo weinig ziek ben geweest als afgelopen anderhalf jaar. Klanten accepteren na corona het ook sneller als je inbelt ipv langskomt bij verkoudheid.
Ik snap dus niet waarom je ziek zou moeten melden, je kunt thuiswerken bij ziekte afspreken. kan er gewoon doorgewerkt worden.
In het verleden ook weleens met de manager afgesproken dat ik wegens ziekte thuis werk en dat voor 50%. Zodat ik in de middag nog even kon liggen. Natuurlijk vind een manager dat prettig, is nl. fijner dan helemaal ziek melden voor het werk.

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
[...]

Nee, een virus muteert niet altijd naar een zwakkere vorm heb ik begrepen. Een bekend voorbeeld, waarbij ook sprake is van een vaccin welke verspreiding niet (volledig) tegenhoudt, is een kippenziekte.
“These vaccines also allow the virulent virus to continue evolving precisely because they allow the vaccinated individuals, and therefore themselves, to survive,” said Venugopal Nair, who led the research team. He is the head of the Avian Viral Diseases program at The Pirbright Institute.

These less-than-perfect vaccines create a “leaky” barrier against the virus. Vaccinated individuals may get sick but have less severe symptoms, but the virus survives long enough to transmit to others, which allows it to survive and spread throughout a population.

“Our research demonstrates that the use of leaky vaccines can promote the evolution of nastier ‘hot’ viral strains that put unvaccinated individuals at greater risk,” Nair said.

Marek’s disease used to be a minor ailment that did little harm to chickens in the 1950s, but the virus has grown stronger and today is capable of killing all the unvaccinated birds in poultry flocks, sometimes within 10 days.

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:27
Over wie er nu opgenomen worden:

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Wolly schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 13:03:
[...]

Nee, een virus muteert niet altijd naar een zwakkere vorm heb ik begrepen. Een bekend voorbeeld, waarbij ook sprake is van een vaccin welke verspreiding niet (volledig) tegenhoudt, is een kippenziekte.
Als je die redenering volgt dan zou helemaal níet vaccineren dus de gunstiger oplossing zijn op de lange termijn. Dan kost het misschien nu slachtoffers, maar over 10 jaar zitten we dan niet met een super-nasty strain van COVID die enorm gevaarlijk is voor iedereen die niet gevaccineerd kan worden.

Maar goed, dat is een ethische keuze die niemand gaat maken natuurlijk want dan jaag je mensen bewust de dood in omwille van hun kleinkinderen.

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Stoney3K schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 13:08:
[...]

Als je die redenering volgt dan zou helemaal níet vaccineren dus de gunstiger oplossing zijn op de lange termijn. Dan kost het misschien nu slachtoffers, maar over 10 jaar zitten we dan niet met een super-nasty strain van COVID die enorm gevaarlijk is voor iedereen die niet gevaccineerd kan worden.

Maar goed, dat is een ethische keuze die niemand gaat maken natuurlijk want dan jaag je mensen bewust de dood in omwille van hun kleinkinderen.
Nouja, ik denk dat het wel een extreem voorbeeld is waarbij het kwartje die kant is opgevallen.

Ik vind het wel bijzonder dat dit soort info niet besproken wordt met experts in Op1, zou toch interessant zijn lijkt mij.

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:35
Stoney3K schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 12:53:
[...]

Ook dan, verkoudheid is endemisch en dus R ~1, juist omdat iedereen op de wereld al een keer verkouden is geweest, waardoor het aantal mensen dat niet méér besmet is grofweg gelijk wordt aan het aantal nieuwe besmettingen. De ziekte blijft circuleren, maar het netto aantal actieve cases blijft min of meer gelijk.

Met COVID gaat dat uiteindelijk ook gebeuren, met name de cases onder gevaccineerden blijven aan de ene kant toenemen en aan de andere kant uitdoven. Een eindeloze R>1 kan wiskundig niet omdat je dan uiteindelijk meer nieuwe besmettingen krijgt dan er mensen op de wereld bestaan.
Er is geen verband tussen endemisch en de R -waarde van een virus. Mazelen is in delen van de wereld endemisch maar heeft een R die een stuk hoger ligt dan COVID.

Hij wil.

• roffeltjes
klaaas schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 13:17:
[...]

Er is geen verband tussen endemisch en de R -waarde van een virus.
Dat verband is er wel degelijk. Endemisch is niet alleen een ziekte die zich lokaal in stand houdt, hij moet ook relatief constante baseline hebben, anders is het een epidemie (pandemie is dan weer globaal),

Wikipedia: Endemic (epidemiology)

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Nu online

SomerenV

It's something!

loekf2 schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 13:04:

[Embed]
De ziekenhuiscijfers zijn echter al stabiel sinds ~24 juni met hooguit een minimale stijging qua opnames. Het aantal overledenen is al langer stabiel. Vanaf 6 juli begon het aantal besmettingen hard te stijgen dus we hadden inmiddels al wel iets van een gevolg moeten zien als het allemaal zo'n ellende is als sommigen willen doen geloven.

Misschien dat het aantal ziekenhuisopnames opeens hard de lift in gaat de komende tijd, maar ik zie het eerlijk gezegd niet (meer) gebeuren.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

• Number10
  • Niet online
Stoney3K schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 12:53:
[...]
juist omdat iedereen op de wereld al een keer verkouden is geweest, waardoor het aantal mensen dat niet méér besmet is grofweg gelijk wordt aan het aantal nieuwe besmettingen.
Maar ik vroeg in een andere reactie waarop jij reageerde dus waarom het zo zeker zou zijn dat R<1 ging worden (wat dus maar de vraag is) en jij reageerde met:
Stoney3K schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 19:28:
[...]
Ja, vroeg of laat gaat dat zeker gebeuren (...) Immers het is niet mogelijk om mensen onbeperkt opnieuw te besmetten.
Die stelling en het citaat van 12:53 uur vandaag kunnen niet allebei waar zijn lijkt mij.
CMD-Snake schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 12:54:
[...]
Ik reageer op een post over deze WHO adviseur, maar ben niet degene welke over dit persbericht begon. Je reageert op de verkeerde persoon in dat geval.
Ik zie het nu, sorry. Die reactie stond niet in quote-tags maar jij gebruikte ze wel. Vandaar de verwarring.

Ondertussen heeft @jadjong een bron gegeven, hoewel het een andere krant lijkt te zijn dan @DutchOwnage noemde, maar de tekst lijkt identiek te zijn aan het citaat. Die kranten vallen volgens mij ook onder dezelfde uitgeverij dacht ik.

• The-Priest-NL
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:49
-tom-562 schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 12:52:
[...]

Nee hoor, braaf in loondienst met een vast contract met een kantoorbaan in de techniek.
Kom eens uit de (gemiddelde) Tweakers bubbel van een baan in de IT netjes op kantoor. 80% o.i.d. in Nederland heeft dat geluk niet, dus ook een groot gedeelte van de werkgevers niet.
Bij ieder kuchje thuisblijven lijkt mij niet wenselijk in baan waar je niet thuis kan werken. Nou ja, als werkgever kan dat wel maar dan regel je gewoon iets dat de eerste dag ziek voor eigen rekening is.
Waar ik op aan sloeg was het nogal generaliseren dat alle ziekmelders klaplopers zijn. Daarnaast heeft ongeveer 67% procent van de werkenden aangegeven thuis te kunnen werken bron

Denk ook eens aan chronische ziekten, soms kan je dan best werken maar is het fijn als dat thuis kan (cluster hoofdpijn bijvoorbeeld) mits de functie/werkzaamheden dat toelaten.

We moeten echt eens af van die nine to five mentaliteit en werken tot je neervalt.

Het is misschien wat offtopic deze discussie, maar juist in deze pandemie zie je hoe véél het kan schelen in besmettingen, om nog maar niet te spreken over files e.d.

•Geocaching•Security, Media & OSINT Junkie•Opinions are my own and not those of my employer.

• roffeltjes
SomerenV schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 13:26:
[...]

Misschien dat het aantal ziekenhuisopnames opeens hard de lift in gaat de komende tijd, maar ik zie het eerlijk gezegd niet (meer) gebeuren.
De ziekenhuisbezetting is in een week met 50% gestegen volgens LCPS en 40% volgens NICE. |:(

Het aantal opnames 10 juli was 3, 15 juli was het 37. Een toename van 1200%.

Hoe hard moet die lift gaan voordat jij het kan zien?

[ Voor 11% gewijzigd door roffeltjes op 17-07-2021 13:40 ]

• klaaas
roffeltjes schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 13:25:
[...]

Dat verband is er wel degelijk. Endemisch is niet alleen een ziekte die zich lokaal in stand houdt, hij moet ook relatief constante baseline hebben, anders is het een epidemie (pandemie is dan weer globaal),

Wikipedia: Endemic (epidemiology)
Toch is het gangbaar om over b.v. de mazelen te spreken als een ziekte die endemisch aanwezig is in bepaalde landen (zie b.v. website RIVM). De ziekte flakkert bij tijden (epidemisch) op als er besmettelijke personen zijn. De conclusie van @Stoney3K dat COVID zich gaat ontwikkelen richting een soort verkoudheid is slechts 1 van de mogelijkheden.

[ Voor 8% gewijzigd door klaaas op 17-07-2021 13:39 ]

Hij wil.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:57

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[Embed]
Uit de reacties:

https://www.at5.nl/artike...-alle-locaties-in-de-stad

In Amsterdam dus vrije inloop, zoals ik gisteren al voorspelde :)

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:30
roffeltjes schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 13:34:
[...]De ziekenhuisbezetting is in een week met 50% gestegen volgens LCPS en 40% volgens NICE. |:(
Hij heeft een balk voor z'n ogen, kijk maar naar z'n avatar O-)

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• DutchOwnage
Number10 schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 13:28:
[...]

[...]

[...]

Ondertussen heeft @jadjong een bron gegeven, hoewel het een andere krant lijkt te zijn dan @DutchOwnage noemde, maar de tekst lijkt identiek te zijn aan het citaat. Die kranten vallen volgens mij ook onder dezelfde uitgeverij dacht ik.
Correct. Is hetzelfde artikel, en Het Parool en het AD vallen inderdaad onder dezelfde uitgever, ADR Nieuwsmedia.

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

SomerenV schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 13:26:
[...]

De ziekenhuiscijfers zijn echter al stabiel sinds ~24 juni met hooguit een minimale stijging qua opnames. Het aantal overledenen is al langer stabiel. Vanaf 6 juli begon het aantal besmettingen hard te stijgen dus we hadden inmiddels al wel iets van een gevolg moeten zien als het allemaal zo'n ellende is als sommigen willen doen geloven.

We zijn in 9 dagen van 102 naar 190 mensen in het ziekenhuis gegaan (buiten de IC)
https://coronadashboard.r...delijk/ziekenhuis-opnames

De bijna verdubbeling in het ziekenhuis zou ik wel ‘in de lift’ noemen.

(Gelukkig bleef de IC nog licht omlaag gaan, maar die zal achterlopen op zkh opnames)

[ Voor 9% gewijzigd door YakuzA op 17-07-2021 13:55 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

[Embed]
Veel mensen die het zelf hadden kunnen voorkomen door zelf even actie te ondernemen of na te denken?

PSN

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

YakuzA schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 13:59:
[...]

Veel mensen die het zelf hadden kunnen voorkomen door zelf even actie te ondernemen of na te denken?
Dat zie je verkeerd.

Dit ligt aan De Jonge! En Rutte!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

MikeyMan schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 14:00:
[...]
Dat zie je verkeerd.

Dit ligt aan De Jonge! En Rutte!
Net als op het werk, problemen buiten jezelf schuiven/leggen en alle successen claimen voor jezelf. :+

PSN

• CMD-Snake
MikeyMan schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 13:41:
In Amsterdam dus vrije inloop, zoals ik gisteren al voorspelde :)
Wel flauw dat ze dan nog zoveel onderscheid maken:
Dit geldt niet voor mensen die al een afspraak hebben staan voor hun eerste of tweede prik. "Die afspraak blijft gewoon staan", aldus een woordvoerder van de GGD Amsterdam.
Had je al een afspraak staan dan mag je niet en ook niet voor de tweede prik. Zeker met die tweede prik kan je nog wat versnellen, hoop mensen moeten langer wachten dan nodig omdat Hugo de handleiding niet kon lezen tot voorkort.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@CMD-Snake denk dat er geen hele grote hoeveelheden op de plank liggen. Maar daar zou IDD nog wat meer flexibiliteit in kunnen

• Drardollan
YakuzA schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 13:53:
[...]

We zijn in 9 dagen van 102 naar 190 mensen in het ziekenhuis gegaan (buiten de IC)
https://coronadashboard.r...delijk/ziekenhuis-opnames

De bijna verdubbeling in het ziekenhuis zou ik wel ‘in de lift’ noemen.
Maar in geen enkele verhouding tot de meer dan 900% groei in het aantal besmettingen van 2 weken geleden.

Mijn verwachting is dat de ziekenhuizen nu ook op hun plateau zitten, net als de besmettingen al een week.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Drardollan schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 14:11:
[...]

Maar in geen enkele verhouding tot de meer dan 900% groei in het aantal besmettingen van 2 weken geleden.
Gelukkig is dankzij de vaccinaties die verhouding ziek<>zkh idd flink veranderd.
Mijn verwachting is dat de ziekenhuizen nu ook op hun plateau zitten, net als de besmettingen al een week.
Bedoel je het plateau van voor of na de +17 van vandaag?

PSN

• klaaas
CMD-Snake schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 14:08:
[...]

Wel flauw dat ze dan nog zoveel onderscheid maken:

[...]

Had je al een afspraak staan dan mag je niet en ook niet voor de tweede prik. Zeker met die tweede prik kan je nog wat versnellen, hoop mensen moeten langer wachten dan nodig omdat Hugo de handleiding niet kon lezen tot voorkort.
Ik vind het juist erg logisch. Zo'n vrije inloop is bedoeld om meer mensen te verleiden tot vaccinatie. De mensen die al een 1e prik gepland of gehad hebben hoef je niet meer te verleiden. Vergroting van het totale aantal gevaccineerden lijkt me ook belangrijker dan een lichte versnelling van het huidige aantal.

Hij wil.

• Drardollan
YakuzA schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 14:15:
[...]

Bedoel je het plateau van voor of na de +17 van vandaag?
Ik kijk enkel naar instroom, daar zie ik een plateau ontstaan. Natuurlijk is de vraag of dit doorzet, maar al 2 dagen op rij 50 instroom past in het plaatje dat we 14 dagen geleden naar de 10.000 besmettingen schoten en daar zijn blijven hangen. Je verwacht dat dan de instroom ook stabiliseert, en daar heeft het nu de schijn van.

Maar mogelijk dat het van de week alsnog door het dak gaat hoor.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Drardollan schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 14:20:
[...]

Ik kijk enkel naar instroom, daar zie ik een plateau ontstaan. Natuurlijk is de vraag of dit doorzet, maar al 2 dagen op rij 50 instroom past in het plaatje dat we 14 dagen geleden naar de 10.000 besmettingen schoten en daar zijn blijven hangen. Je verwacht dat dan de instroom ook stabiliseert, en daar heeft het nu de schijn van.

Ah zo, zolang het niet teveel doorslaat naar oudere groepen zou je dat idd verwachten.

Dacht/las het meer dat je het over het plateau ziekenhuis bezetting had :)

PSN

• Drardollan
klaaas schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 14:20:
[...]

Ik vind het juist erg logisch. Zo'n vrije inloop is bedoeld om meer mensen te verleiden tot vaccinatie. De mensen die al een 1e prik gepland of gehad hebben hoef je niet meer te verleiden. Vergroting van het totale aantal gevaccineerden lijkt me ook belangrijker dan een lichte versnelling van het huidige aantal.
Het is een kwestie van drempels verlagen om de prik te nemen en liefst aan de andere kant drempels te verhogen waardoor je gestuurd wordt richting een prik. Dat is aan de ene kant pervers , maar het is onze enige uitweg. We zitten al op een prachtige vaccinatiegraad, en vooral de vaccinaties van 12-17 gaan ons straks heel erg helpen, maar het moet eigenlijk nog een procent of 8-12 omhoog.

We hebben nu het voordeel dat vooral de buitenlanden de gebeten hond zijn omdat ze de drempels verhogen.

• Drardollan
YakuzA schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 14:23:
[...]
Dacht/las het meer dat je het over het plateau ziekenhuis bezetting had :)
Sorry dat dat onduidelijk was.

De totale bezetting vind ik minder boeiend, die is van hele andere factoren afhankelijk. Jongeren liggen gemiddeld korter dan ouderen bijvoorbeeld. Wat er echt toe doet is de instroom, zolang die rond de 50 blijft hangen zitten we prima. Begin dit jaar zaten we op den duur tijdenlang op 300+ (en zelfs 400+ was geen uitzondering). En dat was bij besmettingsgetallen van rond de 7000 per dag.

Dus als we op 11k besmettingen zitten en instroom van 50, dan hebben we een prima situatie. Zeker als je bedenkt dat veel vaccinaties nog actief moeten worden de komende weken.

• Drardollan
[...]

Sorry, maar je gaat echt een beetje uit de bocht hier. Je kan zaterdag 10 juli niet vergelijken met donderdag 15 juli. Zaterdag 10 juli was het 2e weekend waarin LCPS gestopt is met rapporteren in het weekend, enkel wat incomplete cijfers kwamen er toen door. Die 3 was echt absurd en werd op zondag en vooral maandag rechtgetrokken in de rapportages.

Als je al iets wil vergelijken dan moet je op zijn minst dezelfde dag van de week pakken, we weten dat de dagen redelijk vaste patronen hebben ontwikkelt in de loop der tijd. Dat is nog steeds geen 100% goede vergelijk, maar in ieder geval eerlijker dan dit.

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
MikeyMan schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 14:10:
[Embed]

@CMD-Snake denk dat er geen hele grote hoeveelheden op de plank liggen. Maar daar zou IDD nog wat meer flexibiliteit in kunnen
Is dit de eerste stijging op de IC sinds weken?

Edit: Brabantse ziekenhuizen staan paraat om patiënten uit Limburg op te nemen n.a.v. de ramp daar. Zo kun je dus ook dingen tegenkomen die je geplande capaciteit in de war schoppen.

[ Voor 19% gewijzigd door zacht op 17-07-2021 14:33 ]

• Drardollan
zacht schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 14:30:
[...]

Is dit de eerste stijging op de IC sinds weken?
Volgens mij wel.

De IC opnames is sowieso nog een onzekere factor voor de komende tijd. We weten uit het verleden hoeveel ziekenhuisopnames er nodig waren voor 1 IC opname (ik weet het getal niet zo uit mijn hoofd), maar de vraag is of dat nu eenzelfde getal is.

Een eerste prik of te kort na de tweede prik heeft misschien geen bescherming geboden tegen ziek worden en er komen mensen met die situatie in het ziekenhuis, maar de vraag is of deze net zo goed doorstromen richting de IC. Wellicht dat een eerste prik of kort na een tweede prik wel voldoende beschermd om van de IC weg te blijven.

[ Voor 9% gewijzigd door Drardollan op 17-07-2021 14:33 ]

• CMD-Snake
klaaas schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 14:20:
De mensen die moeten wachten op de tweede prik zou je ook sneller kunnen helpen. Nu moet je 5 tot 6 weken wachten met Pfizer of Moderna. Je zou op die manier ook meer volledig gevaccineerden eerder kunnen krijgen en die laatste afspraak zeggen ze dan af.
Drardollan schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 14:23:
We hebben nu het voordeel dat vooral de buitenlanden de gebeten hond zijn omdat ze de drempels verhogen.
Sommige landen kijken nog even de kat uit de boom. Als Frankrijk niet in vlammen opgaat dankzij een zee aan boze gele hesjes omwille van een pass sanitaire (vreselijk woord als je er over nadenkt), zullen er vast meer het overwegen. Nu eventjes kijken hoe het valt en of er niet te veel verzet komt.

• Drardollan
CMD-Snake schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 14:36:
[...]

De mensen die moeten wachten op de tweede prik zou je ook sneller kunnen helpen. Nu moet je 5 tot 6 weken wachten met Pfizer of Moderna. Je zou op die manier ook meer volledig gevaccineerden eerder kunnen krijgen en die laatste afspraak zeggen ze dan af.
Ik denk dat dit een slecht idee is en weinig oplevert.
De meeste mensen hebben de 1e en 2e prik heel bewust gepland, vaak zijn er andere activiteiten voor en na de 2e prik. Om dat dan ineens 10 dagen (maximaal) naar voren te halen, daar zitten veel mensen helemaal niet op te wachten. Misschien kan je her en der een dag of 5 winnen, maar zet dat echt zoden aan de dijk?

Nee, ik denk dat je daar amper iets kan winnen. Die beschikbare spuiten hebben veel meer waarde als je ze in armen kan prikken die anders pas veel later of misschien wel helemaal niet zouden komen opdagen.
Sommige landen kijken nog even de kat uit de boom. Als Frankrijk niet in vlammen opgaat dankzij een zee aan boze gele hesjes omwille van een pass sanitaire (vreselijk woord als je er over nadenkt), zullen er vast meer het overwegen. Nu eventjes kijken hoe het valt en of er niet te veel verzet komt.
We zullen het zien, ik vind het prima als landen de drempels verhogen. Ik denk dat dit onze situatie ten goede komt.

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-12 09:42

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Drardollan schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 14:32:
[...]

Volgens mij wel.

De IC opnames is sowieso nog een onzekere factor voor de komende tijd. We weten uit het verleden hoeveel ziekenhuisopnames er nodig waren voor 1 IC opname (ik weet het getal niet zo uit mijn hoofd), maar de vraag is of dat nu eenzelfde getal is.

Een eerste prik of te kort na de tweede prik heeft misschien geen bescherming geboden tegen ziek worden en er komen mensen met die situatie in het ziekenhuis, maar de vraag is of deze net zo goed doorstromen richting de IC. Wellicht dat een eerste prik of kort na een tweede prik wel voldoende beschermd om van de IC weg te blijven.
Plus er zijn nu verhoudingsgewijs veel meer jongere in het ziekenhuis dan eerst.

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
[...]

Liever iedereen de eerste prik, dan slechts de helft beide prikken.

• Drardollan
TrailBlazer schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 14:41:
[...]

Plus er zijn nu verhoudingsgewijs veel meer jongere in het ziekenhuis dan eerst.
Klopt, en dat maakt het zo onzeker. We weten niet zo goed hoelang die behandeld moeten worden en of ze naar de IC moeten. Een deel van die jongeren heeft ook nog eens een Janssen of Pfizer/Moderna prik gehad, wat de verloop van de ziekte ook kan beïnvloeden. Want ook al wordt je ziek omdat je antistoffen nog niet op niveau zijn, dankzij de prik is er wel al gestart met het aanmaken van antistoffen, het immuunsysteem van jongeren is sowieso sneller dan dat van ouderen en daarmee kan het nog wel eens een extra stapje zetten.

• klaaas
[...]

Ik ben het met @Drardollan eens dat daar weinig winst te behalen is en er zit wel een zeker risico aan: als er wachtrijen ontstaan door mensen die hun 2e prik willen vervroegen (vakantie?) dan werp je weer een drempel op voor degene die nog niks gepland heeft.

Hij wil.

• Drardollan
jadjong schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 14:43:
[...]

Liever iedereen de eerste prik, dan slechts de helft beide prikken.
UK strategie, en die heeft niet heel denderend uitgepakt tot op heden zou ik zeggen. Kijk maar eens naar de verhouding besmettingen en opnames in de UK.

• roffeltjes
Drardollan schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 14:30:
[...]

Sorry, maar je gaat echt een beetje uit de bocht hier. Je kan zaterdag 10 juli niet vergelijken met donderdag 15 juli. Zaterdag 10 juli was het 2e weekend waarin LCPS gestopt is met rapporteren in het weekend, enkel wat incomplete cijfers kwamen er toen door. Die 3 was echt absurd en werd op zondag en vooral maandag rechtgetrokken in de rapportages.
Ah dat had ik gemist. 8 juli 10 opnames, 15 juli 37; toename van 270%, nog steeds "vrij veel".

https://allecijfers.nl/ni...-corona-virus-en-covid19/

[ Voor 7% gewijzigd door roffeltjes op 17-07-2021 14:54 ]

• Drardollan
klaaas schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 14:44:
[...]

Ik ben het met @Drardollan eens dat daar weinig winst te behalen is en er zit wel een zeker risico aan: als er wachtrijen ontstaan door mensen die hun 2e prik willen vervroegen (vakantie?) dan werp je weer een drempel op voor degene die nog niks gepland heeft.
Je zou nog verder kunnen denken dat het zelfs negatief kan uitpakken.

2 hypothetische situaties:
Situatie 1 - Tweede prik gepland na de zomervakantie
Persoon heeft 1 prik gehad en is natuurlijk voorzichtig, want voor de eindstreep ziek worden is wel jammer na die stijve arm.

Situatie 2 - Tweede prik naar voren trekken, nog net voor de vakantie
Persoon heeft 2 prikken gehad en is wat minder voorzichtig. Er zitten tenslotte al 2 prikken in en die 14 dagen, dat zal wel een veilige marge zijn.

Welke situatie hebben we liever?

• Drardollan
roffeltjes schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 14:46:
[...]

Ah dat had ik gemist. 8 juli 10 opnames, 15 juli 37; toename van 370%, nog steeds "vrij veel".

https://allecijfers.nl/ni...-corona-virus-en-covid19/
Je rekensom is niet correct, de stijging van 10 naar 37 is 270%.

Nog steeds veel, maar lang niet in verhouding met de stijging in de besmettingen. En dat terwijl het vooral rond ging en gaat in de groep die amper tot niet gevaccineerd is.

[ Voor 40% gewijzigd door Drardollan op 17-07-2021 14:53 ]

• CMD-Snake
Drardollan schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 14:40:
We zullen het zien, ik vind het prima als landen de drempels verhogen. Ik denk dat dit onze situatie ten goede komt.
Zoals Frankrijk nu te werk gaat is ronduit misdadig. Met een pasje rond moeten lopen als bewijs dat je mee mag doen aan de samenleving. De hele term pass sanitaire zou koude rillingen moeten geven aan iedereen die het hoort. Nu zal het Macron vermoedelijk niet kunnen schelen, hij had sinds 2018 toch al bonje met zijn eigen bevolking en hij zal ook wel weten dat herverkiezing onwaarschijnlijk lijkt. Die kan nu doen waar hij zin in heeft, electoraal is het om het even voor hem.

Voor wat betreft de tweede prik versnellen, dat zou mijn inziens wel helpen. Volledig gevaccineerden lopen corona minder snel op en geven het minder snel door. Zou een goede rem kunnen zetten op de R-waarde.
klaaas schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 14:44:
als er wachtrijen ontstaan door mensen die hun 2e prik willen vervroegen (vakantie?) dan werp je weer een drempel op voor degene die nog niks gepland heeft.
De Jonge had al besloten dat het interval kleiner zou worden, alleen is nu het wachten tot de GGD dat ook aankan met hun systemen. Wijziging is dus al op handen.

Zo'n beetje iedereen van 12 jaar of ouder kan nu al een afspraak gemaakt hebben. De meeste mensen zullen ook wel besloten hebben of ze willen of niet. Ik verwacht geen schokkende winst in het aantal zieltjes door zo te handelen.

• roffeltjes
Drardollan schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 14:20:
[...]

Met 15% positieve gevallen hebben we echt geen enkel idee of we al dan niet aan het stabiliseren zijn... we missen veel teveel besmettingen.

Verder is een toename van opnames van bijna 9% op dagbasis ook niet een teken van plafonneren :X

• Drardollan
CMD-Snake schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 14:53:
[...]

Zoals Frankrijk nu te werk gaat is ronduit misdadig. Met een pasje rond moeten lopen als bewijs dat je mee mag doen aan de samenleving. De hele term pass sanitaire zou koude rillingen moeten geven aan iedereen die het hoort. Nu zal het Macron vermoedelijk niet kunnen schelen, hij had sinds 2018 toch al bonje met zijn eigen bevolking en hij zal ook wel weten dat herverkiezing onwaarschijnlijk lijkt. Die kan nu doen waar hij zin in heeft, electoraal is het om het even voor hem.
Ik vind het prima allemaal, ik woon daar niet en ga er niet op vakantie. Laat ze het maar uitzoeken, dankzij die regels is de drempel omhoog en dat is goed voor Nederland.
Voor wat betreft de tweede prik versnellen, dat zou mijn inziens wel helpen. Volledig gevaccineerden lopen corona minder snel op en geven het minder snel door. Zou een goede rem kunnen zetten op de R-waarde.
De R is allang weer op ongeveer 1 aangekomen, die rem is allang aanwezig. Die tweede prik versnellen bij al bestaande levert niks meer op.

• DutchOwnage
https://www.ad.nl/buitenl...spelen-met-vuur~a3f4f0c1/

Ze zijn in ieder geval gewaarschuwd.

"Andere internationale experts waarschuwen ervoor dat andere regeringen mogelijk het Britse voorbeeld zullen volgen, omdat dat hen politiek gezien goed uitkomt."

Dat komt bekend voor, nietwaar :F

[ Voor 40% gewijzigd door DutchOwnage op 17-07-2021 14:59 ]

• Drardollan
roffeltjes schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 14:53:
[...]

Met 15% positieve gevallen hebben we echt geen enkel idee of we al dan niet aan het stabiliseren zijn... we missen veel teveel besmettingen.
We zijn al dagen bezig om die vertraging in te lopen, heb je een bron om te onderbouwen dat we "teveel" besmettingen missen?

Dat percentage is overigens dalende.
Verder is een toename van opnames van bijna 9% op dagbasis ook niet een teken van plafonneren :X
Ik kijk enkel naar de laatste 2 dagen, en die is stabiel.
En 9% is ook weer in geen verhouding met de besmettingen uiteindelijk.

[ Voor 3% gewijzigd door Drardollan op 17-07-2021 14:56 ]

• roffeltjes
Drardollan schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 14:51:
[...]

Je rekensom is niet correct, de stijging van 10 naar 37 is 270%.

Nog steeds veel, maar lang niet in verhouding met de stijging in de besmettingen. En dat terwijl het vooral rond ging en gaat in de groep die amper tot niet gevaccineerd is.
Ik snap dat jij vooral heel positief wil zijn, maar dat zijn geen cijfers waar je zo makkelijk overheen kan stappen, juist niet met de constante hoge instroom van nieuwe besmettingen en het hoge percentage positieve testen.

Het is geen December 2020, maar het gaat nog steeds keihard de verkeerde kant op :X

• roffeltjes
Drardollan schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 14:56:
[...]

We zijn al dagen bezig om die vertraging in te lopen, heb je een bron om te onderbouwen dat we "teveel" besmettingen missen?
Ja, hoe hoger je percentage positieve gevallen hoe meer je mist. Dat het daalt is fantastisch, ware het niet dat je ruim onder de 5% zou willen zitten en daar zijn we gewoon niet bij in de buurt.

We gaan nog wel even door stijgen met dit soort getallen.

• Drardollan
roffeltjes schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 14:57:
[...]

Ik snap dat jij vooral heel positief wil zijn, maar dat zijn geen cijfers waar je zo makkelijk overheen kan stappen, juist niet met de constante hoge instroom van nieuwe besmettingen en het hoge percentage positieve testen.
Dat heeft niets met positief of negatief zijn te maken, ik kijk naar de feiten. Als de besmettingen 900% stijgen en de ziekenhuizen 'slechts' 300% (afgerond) dan kan je enkel concluderen we het zo slecht niet doen.
Het is geen December 2020, maar het gaat nog steeds keihard de verkeerde kant op :X
Dat heb je al zo vaak gezegd, en tot op heden is daar nooit iets van uitgekomen.

• Drardollan
roffeltjes schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 14:59:
[...]

Ja, hoe hoger je percentage positieve gevallen hoe meer je mist. Dat het daalt is fantastisch, ware het niet dat je ruim onder de 5% zou willen zitten en daar zijn we gewoon niet bij in de buurt.
De GGD's hebben allang weer opgeschaald (en andere testen zoals voor de vakantie afgeschaald) en de hoeveelheid testen is fors toegenomen. Ik heb geen enkele bron die aangeeft dat we aan de limieten zouden zitten, de dagelijkse cijfers laten ook zien dat we de achterstanden in aan het lopen zijn.
We gaan nog wel even door stijgen met dit soort getallen.
We zullen zien, vooralsnog zijn de ziekenhuisopnames gestabiliseerd vandaag.

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:46
CMD-Snake schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 14:53:
[...]

[...]

De Jonge had al besloten dat het interval kleiner zou worden, alleen is nu het wachten tot de GGD dat ook aankan met hun systemen. Wijziging is dus al op handen.

Zo'n beetje iedereen van 12 jaar of ouder kan nu al een afspraak gemaakt hebben. De meeste mensen zullen ook wel besloten hebben of ze willen of niet. Ik verwacht geen schokkende winst in het aantal zieltjes door zo te handelen.
Ik snap het wel, en zo lastig is het niet gewoon je laten testen of je bewijs continue laten zien.
Je hebt je telefoon toch bij je, dan is die QR code laten scannen niet zo lastig.

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:09
Moet zeggen dat ik met enige verbazing dit draadje meelees: er is een duidelijke stijging maar voorlopig lijken dat inderdaad vooral ongevaccineerden te zijn, alles wijst erop dat we ons over een paar weken uit deze fase zullen prikken.

Hier panikeren bij elk nieuw cijfers heeft niet zoveel zin, tot 13 augustus zijn de maatregelen zoals ze zijn.
Vooral doorgaan met vaccineren en geniet tot dat moment met gezond verstand van de vakantie en het lekkere weer. De enige 'code zwart' die we de komende weken gaan zien is op de autoroute du Soleil naar Lyon...

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• roffeltjes
Drardollan schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 14:59:
[...]

Dat heeft niets met positief of negatief zijn te maken, ik kijk naar de feiten. Als de besmettingen 900% stijgen en de ziekenhuizen 'slechts' 300% (afgerond) dan kan je enkel concluderen we het zo slecht niet doen.
Errrrrrr?????? In welk universum is een toename van 300% aan opnames niet dramatisch?
Dat heb je al zo vaak gezegd, en tot op heden is daar nooit iets van uitgekomen.
Waar heb ik dat eerder gezegd?

Los daarvan de aanname dat de ziekenhuisopnames niet zouden stijgen is echt compleet en dan ook compleet weggeblazen door de keiharde feiten. De stijging is er ook gewoon nog niet uit, het komt harder binnen dan dat het leegloopt.

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-12 12:55
@hoevenpe Ik verbaas me er ook over. Dezelfde argumenten tegen maatregelen die we de vorige keren ook al zagen. En toen ging het fout. Nu zal het hopelijk nu wel loslopen door de steeds verder toenemende vaccinatie, maar enige voorzichtigheid is op zijn plaats. Ik noem dat geen paniekeren noemen; dan denk ik eerder aan de mensen die lopen de roepen dat dit 'bewijst' dat we altijd maatregelen zullen houden enzovoorts.

11134 (zie Marino).

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• zacht
  • Niet online

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:05
Mektheb schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 15:03:
[...]

Ik snap het wel, en zo lastig is het niet gewoon je laten testen of je bewijs continue laten zien.
Je hebt je telefoon toch bij je, dan is die QR code laten scannen niet zo lastig.
Ik denk dat we beiden een andere opvatting hebben van een open samenleving...

Wel apart dat de media hier oorverdovend stil is over de Franse protesten. Het wordt niet vermeld of als quatorze juilliet omschreven. Je zou bijna denken dat de Franse bevolking het een prima idee vindt wat elders in Europa ook tot navolging zou moeten leiden.

https://www.google.com/search?q=franse+rellen+corona+pas

hln.be is de enige op een NL search samen met het RD. Op NOS, Telegraaf, AD, etc kan ik zo snel niks vinden.

Engels geeft gelijk Reuters, Guardian, etc.
roffeltjes schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 15:05:
[...]

Errrrrrr?????? In welk universum is een toename van 300% aan opnames niet dramatisch?

[...]

Waar heb ik dat eerder gezegd?

Los daarvan de aanname dat de ziekenhuisopnames niet zouden stijgen is echt compleet en dan ook compleet weggeblazen door de keiharde feiten. De stijging is er ook gewoon nog niet uit, het komt harder binnen dan dat het leegloopt.
Het is natuurlijk wel wat beter bekt natuurlijk.

Stijging van 300%!!!1!
vs
Stijging van 10 naar 40
Je kan raden wat de media mee gaat openen.

Zoals nu de cijfers eruitzien, lijkt de uitstroom evenredig te stijgen met de instroom, dus gaat het om opnames van enkele dagen(?)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:05
Bijzonder dat besmetting plus %pos al een week vrij stabiel is.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 18:20

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Señor Sjon schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 15:22:
[...]

Wel apart dat de media hier oorverdovend stil is over de Franse protesten. Het wordt niet vermeld of als quatorze juilliet omschreven. Je zou bijna denken dat de Franse bevolking het een prima idee vindt wat elders in Europa ook tot navolging zou moeten leiden.

hln.be is de enige op een NL search samen met het RD. Op NOS, Telegraaf, AD, etc kan ik zo snel niks vinden.

Ik zag een paar dagen geleden vooral fake nieuws waarschuwingen over die protesten.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

• Drardollan
roffeltjes schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 15:05:
[...]

Zitten we al op code zwart?

• roffeltjes
[...]

Stijging van 300%!!!1!
vs
Stijging van 10 naar 40
Volgens mij ben ik geen media?

En hoe je het wendt of keert, die stijging die we zien is gewoon groot te noemen.
Zoals nu de cijfers eruitzien, lijkt de uitstroom evenredig te stijgen met de instroom, dus gaat het om opnames van enkele dagen(?)
Bezetting is helaas ook aan het stijgen, dus nee, we zijn vooralsnog niet aan het plafonneren.

• roffeltjes
Drardollan schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 15:29:
[...]

Zitten we al op code zwart?
Okay, zolang we geen triage doen is het niet dramatisch. :|

Sorry, ik snap dat je me echt een bizarre idioot vind dat ik de lat voor dramatisch op een wat lager punt leg.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

[...]

Het zijn ook niet echt massale protesten, dus het is niet erg verbazend dat het niet op de voorpagina beland met al het overstromingsnieuws dat veel dichter bij is.
Some 19,000 people protested throughout France on Wednesday, police said, over new coronavirus rules introduced by President Emmanuel Macron.

PSN

• Drardollan
roffeltjes schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 14:53:
[...]

Aanvullende reactie, die 15 procent ligt alweer ver achter ons. Actuele percentage positief is rond de 13 procent. Stevige daling van meer dan 10 procent. En dat was afgelopen donderdag al zo. Bron: Coronadashboard.

• roffeltjes
Drardollan schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 15:35:
[...]

Aanvullende reactie, die 15 procent ligt alweer ver achter ons. Actuele percentage positief is rond de 13 procent. Stevige daling van meer dan 10 procent. En dat was afgelopen donderdag al zo. Bron: Coronadashboard.
Als je het zo stelt is het super positief. "Ligt al ver achter ons". Het vervelende is dat 13% ook geen punt is om high fives te gaan geven.

https://www.jhsph.edu/cov...the-percent-positive.html

Ik merk dat jij en ik hier fundamenteel verschillen van mening. Ik vind 300% toename aan opnames geen goed nieuws, evenmin als een percentage besmettingen die al dagen aanzienlijk hoger ligt dan wat we "een hoog percentage" vinden.

[ Voor 16% gewijzigd door roffeltjes op 17-07-2021 15:41 ]

• Drardollan
roffeltjes schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 15:38:
[...]

Als je het zo stelt is het super positief. "Ligt al ver achter ons". Het vervelende is dat 13% ook geen punt is om high fives te gaan geven.

https://www.jhsph.edu/cov...the-percent-positive.html
Met dit tempo zitten we eind volgende week weer een stuk lager. High fives geven zou ik sowieso niet doen tijdens een pandemie.

En ja, die 15 procent ligt ver achter ons. Die is niet afgelopen donderdag ineens van 15 naar 13 gegaan.

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-12 18:43
Netjes in lijn met de trend van de afgelopen 6 dagen.

Op deze manier zakt de wekelijkse groeifactor morgen onder 1 en zetten we komende week een duidelijke daling in.

Over een week zouden we op 7000 zitten.

Dit is in lijn met het optimistische van de twee modellen waar ik gisteravond over schreef.

[ Voor 10% gewijzigd door t_captain op 17-07-2021 15:44 ]

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:46
[...]

[...]

Stijging van 300%!!!1!
vs
Stijging van 10 naar 40

Dat denk ik ook, maar dat is niet erg.

Deze gang van zaken zag ik echt al aankomen toen we gingen vaccineren.

• roffeltjes
Drardollan schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 15:40:
[...]

Met dit tempo zitten we eind volgende week weer een stuk lager. High fives geven zou ik sowieso niet doen tijdens een pandemie.

En ja, die 15 procent ligt ver achter ons. Die is niet afgelopen donderdag ineens van 15 naar 13 gegaan.
We zaten woensdag op 14.4%, ik weet niet wat jij "ver achter ons" vindt, maar ik vind dat nog behoorlijk recent :?

• Drardollan
roffeltjes schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 15:45:
[...]

We zaten woensdag op 14.4%, ik weet niet wat jij "ver achter ons" vindt, maar ik vind dat nog behoorlijk recent :?
En wanneer zaten we op 15 procent?

• CMD-Snake
Kennelijk is men in Griekenland ook nogal gecharmeerd van het plan: Protests hit Athens and Paris over new coronavirus restrictions, vaccine mandates. Alleen de Volkskrant en Reformatorisch Dagblad doen verslag hiervan, maar in voorzichtere termen dan buitenlandse media als Washington Post, Guardian of Reuters. Wel frappante gang van zaken.

• zacht
  • Niet online
t_captain schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 15:43:
[...]

Netjes in lijn met de trend van de afgelopen 6 dagen.

Op deze manier zakt de wekelijkse groeifactor morgen onder 1 en zetten we komende week een duidelijke daling in.

Over een week zouden we op 7000 zitten.

Dit is in lijn met het optimistische van de twee modellen waar ik gisteravond over schreef.
Wat ik me afvraag, de afgelopen dikke week was het 'slecht weer' in, pak hem beet, een derde van het land. Dat is sinds vandaag weer voorbij. Houdt jouw model daar ook rekening mee? Dat het bijvoorbeeld in de Brabantse horeca een stuk drukker gaat zijn in vergelijking met de afgelopen 10 dagen? Of maakt dat niets uit?

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:30
Drardollan schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 15:46:
[...]

Je bent een beetje met kleine insecten aan het copuleren.
Ondanks die 0,6 procent verschil met 14,4 procent kun je toch niet ontkennen dat alles boven hetgeen de WHO als hoog ziet ook werkelijk hoog is?

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• roffeltjes
Drardollan schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 15:46:
[...]

Aangezien die 0.6 niet relevant zijn voor jouw positie geef ik ze uit de gulheid van mijn hart.

We zijn wel even klaar

• Drardollan
roffeltjes schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 16:05:
[...]

Aangezien die 0.6 niet relevant zijn voor jouw positie geef ik ze uit de gulheid van mijn hart.

We zijn wel even klaar
Het is niet het eerste cijfer vandaag waar je naast zit. Vandaar dat ik het vroeg.

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Op zich snap ik wel wat @Drardollan bedoelt. De curve van het aantal opnames volgt die van de besmettingen niet, en dat is een groot verschil in vergelijking met de vorige golven. Eigenlijk wat we min of meer in de UK zien. Dat geeft aan dat de ziekenhuizen deze keer niet overspoeld zullen worden.

March of the Eagles

• Drardollan
Yaksa schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 16:03:
[...]

Je bent een beetje met kleine insecten aan het copuleren.
Nee, als men zo stellig met cijfers schermt dan moeten ze wel correct zijn.
Ondanks die 0,6 procent verschil met 14,4 procent kun je toch niet ontkennen dat alles boven hetgeen de WHO als hoog ziet ook werkelijk hoog is?
Ik hecht niet zoveel aan dat getal van de WHO. Ik denk dat een percentage positief om verschillende redenen zonder problemen hoger kan zijn dan zij aangeven.

Die 14,4 was hoog, maar is dus allang naar 13,2 gedaald en dus niet meer relevant. 13,2 is ook hoog, te hoog in mijn ogen. Maar niet dramatisch hoog en al enkele dagen af aan het nemen.

• roffeltjes
Drardollan schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 16:12:
[...]

Het is niet het eerste cijfer vandaag waar je naast zit. Vandaar dat ik het vroeg.
Het spijt me dat ik niet voel dat ik ernaast zat, op de rekensom na. Sterker nog, ik denk dat je met je gemiep over 0.6 duidelijk maakte dat je geen weerwoord had op het vervelende feit van het hoge percentage positieve testen.

Niemand claimt dat we weer naar december 2020 taferelen gaan, maar alle noties dat het wel los zou lopen zijn nu wel weg. Aanzienlijke toename in opnames en een nog steeds groeiend reservoir besmette personen geeft geen hoop dat we er snel vanaf zijn.

• Drardollan
roffeltjes schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 16:20:
[...]

Het spijt me dat ik niet voel dat ik ernaast zat, op de rekensom na. Sterker nog, ik denk dat je met je geniep over 0.6 duidelijk maakte dat je geen weerwoord had op het vervelende feit van het hoge percentage positieve testen.
Je rekensom zat tweemaal fout, weet niet of je het bewust doet om het zwaarder te doen voorkomen. 14,4 afronden naar 15 is ook opvallend, de meeste mensen zouden er 14,5 van maken.

Ik ben nergens om een weerwoord gevraagd, maar heb al eens eerder in dit topic genoemd waarom ik niet zoveel hecht aan die 5 procent van de WHO. De belangrijkste reden daarvoor is dat het percentage positief hard oploopt omdat veel mensen die geen Corona hebben geen reden hebben om te testen. In de winter heersen er altijd griepklachten en verkoudheid, dat is gerelateerd aan Corona klachten en laten veel meer mensen zonder Corona zich testen. In de zomer is dit fors minder omdat deze klachten veel minder voorkomen, en dat vertekent het beeld en in dat licht vind ik de WHO 5 procent een niet zo waardevol getal.
Niemand claimt dat we weer naar december 2020 taferelen gaan, maar alle noties dat het wel los zou lopen zijn nu wel weg. Aanzienlijke toename in opnames en een nog steeds groeiend reservoir besmette personen geeft geen hoop dat we er snel vanaf zijn.
Niemand, en zeker ik niet, heeft hier gezegd dat er geen aanzienlijke toename was.

Dat groeiende reservoir besmette personen, heb je daar een bron voor? Want dat is, zover ik de cijfers zie, niet correct.

Of we er snel vanaf zijn, dat weet niemand. Feit is wel dat we het groeipercentage in de besmettingen van 900 procent terug hebben gebracht naar rond de 100 procent in 2 weken. Dat geeft juist erg goede hoop voor de nabije toekomst.

• geenstijl
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
[...]

De ziekenhuisbezetting is in een week met 50% gestegen volgens LCPS en 40% volgens NICE. |:(

Waar haal je die 3 vandaan? (IC+ZH)
10 juli
Coronadashboard: 17
LCPS: 13
NICE: 17

15 juli
Coronadashboard: 27
LCPS: 38
NICE: 31
Verder vergelijk je een zaterdag met een donderdag.

Tuurlijk stijgen de cijfers iets, maar die 1200% is echt compleet overtrokken.
Er is werkelijk niets schokkends aan de hand, ja de instroom is verhoogd (begrijpelijk), maar bij lange na niet in de buurt van heftige waardes.

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:44
@Drardollan hoop of vrezen? Ik begrijp uit het nieuws dat de testcapaciteit al een tijdje op z'n limiet zit. Je zult dus geen verdere stijging zien, want er kan niet meer getest worden? We hebben effectief geen enkele maatregel om de verspreiding tegen te gaan getroffen, anders dan de discotheken te sluiten. Zal dat werkelijk zo'n effect hebben?

Mijn achterburen hebben vanavond en vannacht zo te zien weer een schuurfeest. Denk dat er wel een paar honderd mensen in kunnen :) Gesloten disco's geeft elk weekend plezier hier, in m'n achtertuin.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Pagina: 1 ... 22 ... 131 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees even de topic start door voor de opzet, regels en handige links. Hier geldt uiteraard het beleid.

Vakantie zomer 2021: maatregelen in het buitenland voor alles waar je rekening mee moet houden als je op vakantie gaat, ook per land.

Je kunt in dit topic dus praten over de ontwikkeling van de cijfers, de maatregelen in het algemeen, de steunmaatregelen etcetera. N=1 en persoonlijke ervaringen horen in de De Covid kroeg.

Politiek mag in De landelijke Nederlandse politiek 2021

Let op: generalisaties als ‘wappie’, 'antivaxxers' zijn niet toegestaan, ook niet op een defensieve manier (ik ben geen wappie, maar…).