Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !
Zo blijven die achterstandswijken wel achter in vaccinaties.
And to think they once said that computers would take away jobs.
Niet heel anders dan een druk zomerdagweekend in de Efteling denk ikThe-Priest-NL schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 12:31:
Ben wel benieuwd wat de cijfers gaan doen door de kermis in Tilburg.
Was afgelopen weekend zelf in het attractiepark, dat is door reserveer/deurbeleid en mensen die vanwege het risico niet gaan wel iets rustiger dan andere jaren, maar nog steeds goed vol. Zie mits het bezoekersaantal gereguleerd wordt zodat 1,5meter tussen gezelschappen mogelijk blijft eigenlijk geen probleem met de kermis.
Helaas hoorde ik het op de radio, maar heb ik gemist wat de eerste bron was.RoD schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 12:50:
[...]
Zonder degelijke bron is dit een totaal ongefundeerde opmerking. De pijnlijke arm / koorts horen bij vaccins, en zijn zeer veel voorkomend, en daarnaast nauwelijks van invloed op de benefit-risk.
Het hoort zeker bij vaccins, niemand beweerd iets anders, maar ze kunnen door verdere ontwikkelingen de bijwerkingen wel omlaag brengen. Zoals eerder aangegeven, optimale dosis en hulpstoffen aanpassen zijn opties.
Heb je dan de festivals (verknipt en die andere) niet meegekregen? 1000 besmettingen op 20.000 bezoekers, buiten in de open lucht??Drardollan schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 12:47:
[...]
Dus precies als vorig jaar. Al waren er toen minder attracties.
Volgens mij prima gegaan, ben zelf geweest vorig jaar. Dit jaar sla ik over, net 2e prik gehad en ik wil niet op de valreep wat oplopen. Hoewel ik het risico buiten, waarbij ik niet met jan en allemaal knuffel en zoveel mogelijk afstand houdt, op zeer gering inschat.
Het is te hopen dat die prikbussen niet weggejaagd worden zoals in Amsterdam.MikeyMan schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 12:07:
[...]
Ik kan me zomaar voorstellen dat er her en der nog wat inloopsessies worden gedaan. Zonder afspraak binnenlopen.
https://www.at5.nl/artike...ieling-door-boze-jongerenDe mobiele vaccinatie-unit op de Willem Roelofsstraat is afgelopen dinsdagavond gesloten na een incident met een groep jongeren. Daarbij werd onder meer een steen door een autoruit van een beveiliger gegooid. De sfeer was zo onveilig dat de GGD uiteindelijk heeft besloten de vaccinatie-unit dezelfde avond nog te verwijderen.
Dat kan inderdaad, het is alleen geen concessie in de ontwikkeling. Dit gaat in elk ander geval ook zo. Tijdens de ontwikkeling weeg je benefit en risk tegen elkaar af en bekijk je in je dose finding studies hoe ver je kan gaan: hoe sterk is je farmacodynamische signaal, en hoeveel bijwerkingen kom je daarbij tegen? Je zet dat af tegen de "unmet medical need" van hetgeen je aan het targetten bent (al dan niet in overleg met de autoriteiten zoals de EMA), en beslist of je de ontwikkeling voortzet.Drardollan schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 12:58:
[...]
Helaas hoorde ik het op de radio, maar heb ik gemist wat de eerste bron was.
Het hoort zeker bij vaccins, niemand beweerd iets anders, maar ze kunnen door verdere ontwikkelingen de bijwerkingen wel omlaag brengen. Zoals eerder aangegeven, optimale dosis en hulpstoffen aanpassen zijn opties.
Het moge duidelijk zijn dat die afweging hier erg makkelijk is. Je gaat dus niet je compound killen om weer naar de tekentafel te gaan.
Kortom, standaard ontwikkeltraject zoals je dat altijd ziet.
Welkom op Verknipt, het buiten en in de open lucht festival.Segafreak83 schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 13:01:
[...]
Heb je dan de festivals (verknipt en die andere) niet meegekregen? 1000 besmettingen op 20.000 bezoekers, buiten in de open lucht??
/f/image/umsRhq25SG2R5jWJnfwdQjHZ.png?f=fotoalbum_large)
Foto bron: https://www.trouw.nl/binn...3A%2F%2Fwww.google.com%2F
[ Voor 15% gewijzigd door Drardollan op 16-07-2021 13:04 ]
1 groot verschil. Nu hebben we waarschijnlijk een groot aantal besmettelijke personen rondlopen t.o.v. vorig jaar. We gaan het meemakenDrardollan schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 12:47:
[...]
Dus precies als vorig jaar. Al waren er toen minder attracties.
Volgens mij prima gegaan, ben zelf geweest vorig jaar. Dit jaar sla ik over, net 2e prik gehad en ik wil niet op de valreep wat oplopen. Hoewel ik het risico buiten, waarbij ik niet met jan en allemaal knuffel en zoveel mogelijk afstand houdt, op zeer gering inschat.
Verknipt had twee tenten die matig werden geventileerd. Waar er tijdens regenbuien heel erg veel mensen op een kluitje stonden. Dat was bijna vergelijkbaar als je in een volgepakte club staat.Segafreak83 schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 13:01:
[...]
Heb je dan de festivals (verknipt en die andere) niet meegekregen? 1000 besmettingen op 20.000 bezoekers, buiten in de open lucht??
Die aanname is opmerkelijk, vorig jaar zomer werd er amper tot niet getest. En al helemaal niet rondom de Tilburgse kermis. Pas vanaf ongeveer 1 september begonnen we enige testcapaciteit op te bouwen.stylezzz schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 13:03:
[...]
1 groot verschil. Nu hebben we waarschijnlijk een groot aantal besmettelijke personen rondlopen t.o.v. vorig jaar. We gaan het meemaken
Mijn inziens kan je helemaal niets zeggen over hoeveel besmettingen we vorig jaar rond deze tijd hadden.
Ach, hier hebben er ook wel een aantal tegen elkaar geblaft onder het genot van een drankjeDrardollan schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 13:03:
[...]
Welkom op Verknipt, het buiten en in de open lucht festival.
[Afbeelding]
Foto bron: https://www.trouw.nl/binn...3A%2F%2Fwww.google.com%2F
Ook op dat festival waren er tenten en regen. Een gouden combinatie, voor Corona dan.stylezzz schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 13:05:
[...]
Ach, hier hebben er ook wel een aantal tegen elkaar geblaft onder het genot van een drankje
[Afbeelding]
Verknipt en andere festivals hoefden zicht onder het mom van TvT niet aan 1,5 meter te houden, waardoor er heel veel bezoekers op relatief weinig grondoppervlakte werden toegelaten.Segafreak83 schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 13:01:
De Tilburgse Kermis zal wél aan 1,5meter moeten voldoen en dus veel minder mensen tegelijk toe (mogen) laten. Daarnaast zul je op een kermis niet onder het genot van een biertje zo dicht op elkaar staan te dansen als op een festival
[ Voor 10% gewijzigd door !mark op 16-07-2021 13:08 ]
En gij geleuft da?!mark schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 13:07:
[...]
Verknipt en andere festivals hoefden zicht onder het mom van TvT niet aan 1,5 meter te houden, waardoor er heel veel bezoekers op relatief weinig grondoppervlakte werden toegelaten.
De Tilburgse Kermis zal wél aan 1,5meter moeten voldoen en dus veel minder mensen tegelijk toe (mogen) laten.
En wie gaat dat daar dag in, dag uit, controleren en mensen erop aanspreken?!mark schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 13:07:
[...]
Verknipt en andere festivals hoefden zicht onder het mom van TvT niet aan 1,5 meter te houden, waardoor er heel veel bezoekers op relatief weinig grondoppervlakte werden toegelaten.
De Tilburgse Kermis zal wél aan 1,5meter moeten voldoen en dus veel minder mensen tegelijk toe (mogen) laten. Daarnaast zul je op een kermis niet onder het genot van een biertje zo dicht op elkaar staan te dansen als op een festival
Zeker nooit op de kermis geweest?
Dat mensen in de praktijk die afstand gaan houden niet neeMikeyMan schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 13:08:
En gij geleuft da
Maar dat de gemeente relatief een stuk minder mensen per vierkante meter toe gaan laten wel, je hangt als gemeente als je dat niet doet
We testen toen inderdaad een stuk minder, maar de ziekenhuizen waren in die tijd ook alweer aardig leeggestroomd wat een goede indicatie was dat de 1e golf achter ons was. Tot ergens in het najaar de boel weer op begon te lopen durf ik rustig te zeggen dat we een zomer met een laag aantal besmettelijke personen hebben gehad.Drardollan schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 13:05:
[...]
Die aanname is opmerkelijk, vorig jaar zomer werd er amper tot niet getest. En al helemaal niet rondom de Tilburgse kermis. Pas vanaf ongeveer 1 september begonnen we enige testcapaciteit op te bouwen.
Mijn inziens kan je helemaal niets zeggen over hoeveel besmettingen we vorig jaar rond deze tijd hadden.
Is hetzelfde festivalDrardollan schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 13:06:
[...]
Ook op dat festival waren er tenten en regen. Een gouden combinatie, voor Corona dan.
Een festival waar 20k mensen naar hetzelfde podium komen kijken is wat anders dan een kermis. Op een kermis zal er veel makkelijker afstand worden gehouden (mits er natuurlijk niet teveel mensen worden toegelaten).Segafreak83 schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 13:01:
[...]
[removed]
Sorry, vond het logisch dat je het andere festival had
Eigenlijk maak je hier wel een hele vreemde keuze.Fuujii schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 10:49:
Ik ben wel benieuwd hoe mensen die hierover denken...
Stel: vaccinaties blijven vrijwillig. Iedereen die wilt is straks gevaccineerd. Echter kunnen we niet genoeg herd immunity krijgen want het virus is te besmettelijk en een te grote groep wilt zich niet laten vaccineren. Het gevolg in deze hypothetische situatie is dat het virus een te groot probleem blijft. Oftewel, een (veel) te groot aandeel in de zorg. Potentieel zelfs de IC (grote)deels bezet houdt. Vooral dus door mensen die geen vaccinatie nemen.
Kunnen we ongevaccineerden dan - als ze ziek zijn geworden dóór corona - geen toegang ontzeggen tot de ziekenhuizen als er niet genoeg ruimte is? Met uitzondering van mensen die geen vaccinatie kunnen krijgen door medische redenen.
Oftewel: kies je er voor om niet gevaccineerd te worden? Prima, maar dan zet je wel een handtekening dat je geen beslag mag nemen op de zorg als je corona hebt wanneer die ruimte er niet is.
Iedereen is gelijkwaardig. Rokers, wintersporters en dikke mensen hebben ook toegang tot de zorg. Deze groep houdt echter niet de IC's zo vol als corona dat (potentieel) kan. Natuurlijk moeten we solidair zijn, maar ook realistisch. We willen niet eindeloos in lockdowns blijven leven. Op deze manier hebben mensen nog steeds het recht om zelf te bepalen of ze het vaccin willen.
Ik snap dat deze gedachtegang hele enge kanten heeft. Echter vind ik verplicht vaccineren gevoelsmatig nog verder gaan en daar lijkt redelijk wat acceptatie in te zijn. Daar ben ik persoonlijk meer op tegen. Mijn stelling gaat er puur over wanneer corona een te groot probleem blijft. En ja, het is ook vrij cru wat ik stel.
Even extreem kort door de bocht:
1. Verplicht vaccineren, geen keuze hebben, maar wel alle zorg.
2. Niet verplicht vaccineren, maar wel met gevolgen. Je hebt alle mogelijkheden om je alsnog te laten vaccineren, waardoor je alsnog op situatie 1 uitkomt. Je geeft mensen dus een extra keuze.
Maakt het uit waardoor de zorg belast wordt?
Eigenlijk is elke belasting van de zorg een issue, om welke reden dan ook.
Dat heeft wel verstrekkende gevolgen. Je kan proberen het te beperken tot corona, corona voor niet gevaccineerden maar je hebt het zelf al breder getrokken naar overgewicht, niet gezond eten, roken en alcohol.
Nu maakt het mij niet uit hoe slecht iemand leeft, als ie maar geen zorg gebruikt. Ik wil daarbij echter niet discrimineren want de reden is voor mij onbelangrijk. Dat geld dus ook voor de wielrenner die de bocht uitvliegt of iemand die van zijn keukentrapje valt omdat die onvoorzichtig is. Ja, eigenlijk voor iedereen die zorg nodig heeft heeft dat nodig door eigen toedoen.
Ongeacht de reden mag van mij iedereen zorg geweigerd worden.
Ik denk dat je misschien langzaam begrijpt wat voor wereld dat zou worden. We hebben dan geen ziekenhuizen en zorgverzekeringen meer nodig, het is allemaal je eigen schuld
Welkom to a brave new world
Ook daar kan je niets van zeggen. Je weet niet welke variant we vorig jaar hadden en in welke mate die voor ziekenhuisopnames zorgde.stylezzz schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 13:12:
[...]
We testen toen inderdaad een stuk minder, maar de ziekenhuizen waren in die tijd ook alweer aardig leeggestroomd wat een goede indicatie was dat de 1e golf achter ons was. Tot ergens in het najaar de boel weer op begon te lopen durf ik rustig te zeggen dat we een zomer met een laag aantal besmettelijke personen hebben gehad.
Ploegendienst bedoel je? Was ook best druk zo te zien.... betrekkelijk weinig tenten.Drardollan schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 13:14:
[...]
Sorry, vond het logisch dat je het andere festival had
Prima, dan verschillen we daar van mening. Keep your fingers crossed met de huidige delta variant dan maarDrardollan schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 13:15:
[...]
Ook daar kan je niets van zeggen. Je weet niet welke variant we vorig jaar hadden en in welke mate die voor ziekenhuisopnames zorgde.
De gemeente kan helemaal niet hangen, wat achteraf over ordehandhaving, geleerde lessen en dat dit nu echt nooit meer opnieuw zal gebeuren.!mark schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 13:10:
[...]
Dat mensen in de praktijk die afstand gaan houden niet nee![]()
Maar dat de gemeente relatief een stuk minder mensen per vierkante meter toe gaan laten wel, je hangt als gemeente als je dat niet doet
Maar dit is wel een goeie control group na het festival experiment met veel meer echte open lucht om te kijken hoeveel besmettingen dit nou weer oplevert.
And to think they once said that computers would take away jobs.
Kermis en het houden aan voorschriften gaan per definitie niet samen. Park Hilaria in 040 gaat ook weer door.!mark schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 12:56:
[...]
Zie mits het bezoekersaantal gereguleerd wordt zodat 1,5meter tussen gezelschappen mogelijk blijft eigenlijk geen probleem met de kermis.
Ik snap die festival-gangers ook niet, zal wel een generatie-kloof-dingetje zijn. Ik kan me niet herinneren dat ik op Werchter of Pinkpop ooit geschuild heb voor de regen, wel dat ik doorweekt was en de modder tot onder mijn oksels zat. Gouden tijden.
Check. Wat in ieder geval wel duidelijker wordt is dat de ziekenhuisopnamen in de UK behoorlijk achterblijven met eerdere gelijke aantallen besmettingen. Met de kanttekening dat dat ook nog kan veranderen uiteraard. Maar ik zie het als iets positiefs.Drardollan schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 12:12:
[...]
Het ging niet om het totaal aantal besmettingen, maar om het totaal aantal besmettingen met Delta.
Het totaal stijgt, maar volgens het AD daalt het relatieve aantal met Delta.
Maar die vergelijking met de oorlog is er toch echt niet hoor.Fuujii schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 12:14:
[...]
Je gaf in je eerdere post wel aan dat:
[...]
Hiermee komt het wel over alsof je vindt dat het gros zich aanstelt.
Je vrienden en familie kon je gewoon bezoeken, de adviezen ging zo ver tot 1 of 2 personen bezoek. En het waren adviezen, als je echt wilde kon je er gewoon van afwijken.Voor de een is de impact absoluut groter dan voor de ander. Maar het gaat niet om één keer minder shoppen of een festivalletje minder, maar om je vrienden en familie een vrij lange periode niet te zien en niet aan te raken. En los van wandelen, was er een stuk minder te doen.
Digitale communicatie vervang echt contact niet. Maar, even heel bot, het alternatief is een Bolsanarootje en de kans dat je gesprekspartner er daarna echt niet meer is, dat lijkt me veel minder. Je komt over alsof de maatregelen naar jouw mening overdreven, onnodig waren en dat de overheid maar een wet had moeten maken waarbij besmet zijn verboden was ofzo. Dat werkt helaas zo niet, er is een crisis en het leven is niet alleen maar rozengeur en maneschijn, er zijn minder leuke dingen aan het leven. Hoe je er mee om gaat kenmerkt iemand daarin.Als je samenwoont en alleen maar achter de buis zit met je vriendin, dan verandert er weinig. Maar voor veel mensen veranderden het leven vrij ingrijpend. De impact is echt wel een stuk groter als je opgesloten zit in een kamer van 8m2 en single bent. Vooral als je jong bent en in de 'mooiste tijd van je leven zit'. En nee, digitale communicatie vervangt dit niet.
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
Is dat zo?IJzerlijm schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 13:21:
[...]
Maar dit is wel een goeie control group na het festival experiment met veel meer echte open lucht om te kijken hoeveel besmettingen dit nou weer oplevert.
Er zullen na de kermis weer veel after parties zijn wat de boel kan vertroebelen.
Misschien word ik een beetje oud, maar na een dag stampen op een festival wil ik het liefst m'n nestje in.
@zacht
Scheelt dat Werchter vroeger helemaal geen schuilplekken had, tegenwoordig één tent? Pinkpop had vroeger één en tegenwoordig 2 tenten. Als je toevallig in de buurt was had je geluk, anders even doorbijten.
Op een festival als Lowlands is dat toch anders, daar stikt het van de grote tenten. Zelfde geldt voor Paaspop.
Conclusie: Zorg er voorlopig voor dat er überhaupt geen schuilplekken voor festivalgangers zijn. Poncho's zijn niet voor niets uitgevonden.
[ Voor 33% gewijzigd door Robertdj op 16-07-2021 13:32 ]
Met een beetje gezond verstand ga je toch in een pandemie niet naar een feest waarbij iedereen zo dicht op elkaar staat, getest of niet.
Het zou mij verbazen als er geen besmettingen zouden zijn, echt ik gun de jeugd deze festivals vind het zelf ook leuk. We kunnen natuurlijk alles en iedereen de schuld geven, maar ik ben ervan overtuigd dat iedereen die nu ziek is bij zichzelf de vraag kan stellen of het wel een goed idee was.. in je achterhoofd had je dat antwoord allang.
Vandaag mijn 2e enting gehad als 52 jarige, om mij heen was het gros ook in deze leeftijd dus kun je nagaan dat pas over 2 weken de 50er's volledig ingeënt zijn. het was echt veel te vroeg
4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030
Aangezien mensen met overgewicht zo'n 70-80% van de IC capaciteit in beslag namen, voldoet het al om dikke ongevaccineerde mensen uit te sluiten als je op die ethisch ongewenste toer wil gaan.Fuujii schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 10:49:
Ik ben wel benieuwd hoe mensen die hierover denken...
Stel: vaccinaties blijven vrijwillig. Iedereen die wilt is straks gevaccineerd. Echter kunnen we niet genoeg herd immunity krijgen want het virus is te besmettelijk en een te grote groep wilt zich niet laten vaccineren. Het gevolg in deze hypothetische situatie is dat het virus een te groot probleem blijft. Oftewel, een (veel) te groot aandeel in de zorg. Potentieel zelfs de IC (grote)deels bezet houdt. Vooral dus door mensen die geen vaccinatie nemen.
Kunnen we ongevaccineerden dan - als ze ziek zijn geworden dóór corona - geen toegang ontzeggen tot de ziekenhuizen als er niet genoeg ruimte is? Met uitzondering van mensen die geen vaccinatie kunnen krijgen door medische redenen.
Oftewel: kies je er voor om niet gevaccineerd te worden? Prima, maar dan zet je wel een handtekening dat je geen beslag mag nemen op de zorg als je corona hebt wanneer die ruimte er niet is.
Iedereen is gelijkwaardig. Rokers, wintersporters en dikke mensen hebben ook toegang tot de zorg. Deze groep houdt echter niet de IC's zo vol als corona dat (potentieel) kan. Natuurlijk moeten we solidair zijn, maar ook realistisch. We willen niet eindeloos in lockdowns blijven leven. Op deze manier hebben mensen nog steeds het recht om zelf te bepalen of ze het vaccin willen.
Ik snap dat deze gedachtegang hele enge kanten heeft. Echter vind ik verplicht vaccineren gevoelsmatig nog verder gaan en daar lijkt redelijk wat acceptatie in te zijn. Daar ben ik persoonlijk meer op tegen. Mijn stelling gaat er puur over wanneer corona een te groot probleem blijft. En ja, het is ook vrij cru wat ik stel.
Even extreem kort door de bocht:
1. Verplicht vaccineren, geen keuze hebben, maar wel alle zorg.
2. Niet verplicht vaccineren, maar wel met gevolgen. Je hebt alle mogelijkheden om je alsnog te laten vaccineren, waardoor je alsnog op situatie 1 uitkomt. Je geeft mensen dus een extra keuze.
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
zacht schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 13:24:
Kermis en het houden aan voorschriften gaan per definitie niet samen. Park Hilaria in 040 gaat ook weer door.
Ik snap die festival-gangers ook niet, zal wel een generatie-kloof-dingetje zijn.
Hier volg ik jullie niet helemaalIJzerlijm schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 13:21:
De gemeente kan helemaal niet hangen, wat achteraf over ordehandhaving, geleerde lessen en dat dit nu echt nooit meer opnieuw zal gebeuren.
Er is afgesproken dat de kermis op een afgesloten terrein mét toegangscontrole op een - theoretische - 1.5meter plaatsvind. Hieruit volgt aan de hand van het totale grondoppervlak van het terrein een maximum aantal bezoekers dat tegelijk op het terrein toegelaten wordt waarbij - again in theorie! - nog 1.5meter afstand gehouden kan worden.
Het lijkt mij dan logisch dat dit berekende maximum aantal mensen per M^2 een stuk lager lager gaat uitvallen dan een (TvT) festival waarbij die 1.5meter helemaal geen factor meer was? En ook dat de gemeente wel degelijk wat uit te leggen heeft als blijkt dat zij dit maximum aantal significant zouden overschrijden?
Dat mensen in de praktijk geen afstand gaan houden lijkt me logisch, ik heb het puur over de toegangsdosering aan de hand van een theoretische 1.5 meter, misschien heb ik dat initieel wat verwarrend verwoord
Laatste keer in Tilburg in 2018, zeker wel dus. En ondanks dat er inderdaad een gezellige sfeer hangt onder de mensen vind ik het toch niet direct te vergelijken met een festival. Hoogstens de side-effects met muziekoptredens, maar die gaan dit jaar dus niet door.Segafreak83 schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 13:09:
Zeker nooit op de kermis geweest?
Heb je een recente bron waarin staat dat 70-80% van wat op de IC ligt dikke ongevaccineerde mensen zijn?Laguna schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 13:36:
[...]
Aangezien mensen met overgewicht zo'n 70-80% van de IC capaciteit in beslag namen, voldoet het al om dikke ongevaccineerde mensen uit te sluiten als je op die ethisch ongewenste toer wil gaan.
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
En in andere gevallen zijn het een aantal misselijkmakende apparaten met veel te veel RGB lampjes
Ongevaccineerd zijn ze vrijwel allemaal, anders kom je nagenoeg niet op de IC. Dat er veel mensen met hoge BMI zijn is vrij algemene kennis, maar dat was vooral in de eerdere golfen zo met de source-variant.Agent47 schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 13:41:
[...]
Heb je een recente bron waarin staat dat 70-80% van wat op de IC ligt dikke ongevaccineerde mensen zijn?
70-80 procent lijkt me overdreven maar het verhoogt je kans aanzienlijk.
[ Voor 44% gewijzigd door Nox op 16-07-2021 13:43 ]
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
...en sommige kermissen zorgen ervoor dat mensen uit het hele land afreizen.Nox schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 13:42:
Let op dat de ene kermis de andere kermis niet is. In kleine dorpen is de kermis de tent voor de kroeg en het bandje met een katalysator van alcohol om alles flink uit de hand te laten lopen tijdens een pandemie.
En in andere gevallen zijn het een aantal misselijkmakende apparaten met veel te veel RGB lampjes
Waarom zouden gevaccineerden nagenoeg niet op de IC komen? Ik ga ervan uit dat veel mensen op de IC liggen met een positieve testuitslag en niet zozeer door een positieve testuitslag.Nox schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 13:42:
Ongevaccineerd zijn ze vrijwel allemaal, anders kom je nagenoeg niet op de IC. Dat er veel mensen met hoge BMI zijn is vrij algemene kennis, maar dat was vooral in de eerdere golfen zo met de source-variant.
70-80 procent lijkt me overdreven maar het verhoogt je kans aanzienlijk.
Nu we weten dat gevaccineerde ook gewoon positief kunnen testen heb je dus een goede kans dat er ook gevaccineerden op de IC liggen.
Natuurlijk was het veel te vroeg, en als het misgaat is eigen verantwoordelijkheid ver te zoeken. Zie mensen voorbij komen die op een festival of in een club/kroeg zijn geweest, corona opgelopen hebben en nu de overheid de schuld gaan geven.. Sorry hoor, maar denk zelf na.merlin1201 schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 13:36:
Vol verbazing lees ik die berichten betreffende deze festivals.
Met een beetje gezond verstand ga je toch in een pandemie niet naar een feest waarbij iedereen zo dicht op elkaar staat, getest of niet.
Het zou mij verbazen als er geen besmettingen zouden zijn, echt ik gun de jeugd deze festivals vind het zelf ook leuk. We kunnen natuurlijk alles en iedereen de schuld geven, maar ik ben ervan overtuigd dat iedereen die nu ziek is bij zichzelf de vraag kan stellen of het wel een goed idee was.. in je achterhoofd had je dat antwoord allang.
Vandaag mijn 2e enting gehad als 52 jarige, om mij heen was het gros ook in deze leeftijd dus kun je nagaan dat pas over 2 weken de 50er's volledig ingeënt zijn. het was echt veel te vroeg
Omdat veel vaccins zeer hoge beschermingspercentages bieden tegen de meer ernstige verlopen van het virus. Die 65% die wordt geroepen is 'wel besmet / niet besmet'. Vrijwel alle vaccins beschermen nagenoeg 100% tegen overlijden en een bijna zo goede bescherming tegen 'severe covid-19 disease'. Het is niet zo zwart/wit als je denkt. Als je lichaam minder antistoffen aanmaakt kan je er ziek van worden maar reduceer je de symptomen en klachten tot die van een griepje waar de patient anders bijna dood ging.Wolly schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 13:49:
[...]
Waarom zouden gevaccineerden nagenoeg niet op de IC komen? Ik ga ervan uit dat veel mensen op de IC liggen met een positieve testuitslag en niet zozeer door een positieve testuitslag.
Nu we weten dat gevaccineerde ook gewoon positief kunnen testen heb je dus een goede kans dat er ook gevaccineerden op de IC liggen.
De IC is ook niet als de gevangenis in monopoly ofzo, dat je een verkeerd aantal ogen gooit en je er op beland. Váák kom je er als je bepaalde medische conditie hebt, heel soms is het gewoon pech. Jongeren komen er vrij weinig, in de UK zijn de ziekenhuiscijfers fors milder ondanks hoge besmettingsaantallen. Puur omdat er veel jongere mensen ziek worden en niet meer de ouderen.
Als je goed had gelezen dan had je gezien dat ik in de verleden tijd schreef, oftewel ten tijde van de vele maanden dat er honderden mensen op de IC lagen. Die mensen blijven echter een hoog risicogroep.Agent47 schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 13:41:
[...]
Heb je een recente bron waarin staat dat 70-80% van wat op de IC ligt dikke ongevaccineerde mensen zijn?
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
⏱️Het laboratorium van Eurofins heeft vanwege de grote aantallen testen vertraging opgelopen. De GGD Hollands Midden mist hierdoor uitslagen.
— Hecht GGD Hollands Midden (@ggdhm) 16 juli 2021
Heb jij nog geen uitslag? Dan heeft het callcenter bellen geen zin. Wij geven de uitslagen zodra ze binnen zijn. https://t.co/kIeLUttfgR
Lijkt erop dat de uitslagen vanuit hollands midden in iedergeval niet compleet zullen zijn vandaag.
#Ziekenhuiscijfers Vrijdag 16-07-2021
— Ollie de Cijfertjesman (@cijfertjesman) 16 juli 2021
Aantal Patiënten nu in het ziekenhuis
265 (stijging van 35)
Kliniek: 190 (stijging van 32)
IC: 75 (stijging van 3)
Instroom:
Kliniek: 49 (gisteren: 35)
IC: 5 (gisteren: 3)
Uitstroom:
Kliniek: 17
IC: 2#COVID19NL
Het stijgt rap, geen goed teken...
Is ergens bekend wat de leeftijdsverdeling en de verhouding gevaccineerd/niet gevaccineerd is?
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Curieus. Was het bij jou in de buurt dan zo druk of was men aldaar gemiddeld laat? Of in mijn regio juist gemiddeld heel vroeg? Ik ben bijna 10 jaar jonger en kreeg gisteren mijn tweede shot. En ik zag in de tent en op de modderige parkeerplaats (heerlijk, dat festivalgevoel) alleen maar mensen van mijn leeftijd...merlin1201 schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 13:36:
Punctuality is the politeness of kings
Het wisselt extreem qua locatie waar je woont en welke GGD je kiest, ik ben eind 30, en over 2 weken aan de beurt voor prik 2, echter paar collega's bijna 10 jaar jonger hebben deze week hun 2de shot gekregen, maar die wonen dan weer in het midden van het land, waar ik in de kust regio zit.dreamscape schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 14:08:
[...]
Curieus. Was het bij jou in de buurt dan zo druk of was men aldaar gemiddeld laat? Of in mijn regio juist gemiddeld heel vroeg? Ik ben bijna 10 jaar jonger en kreeg gisteren mijn tweede shot. En ik zag in de tent en op de modderige parkeerplaats (heerlijk, dat festivalgevoel) alleen maar mensen van mijn leeftijd...
dus ik vermoed dat de grote verschillen voornamelijk door lokale GGD capaciteit beperkt worden, als je niet de moeite neemt om ruim om je heen te zoeken.
|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085
Leeftijd zie je in de grafiek van yorickb op twitter. Vaccinatie status niet maar het gros is onder de 30 dus niet volledig gevaccineerd.hoevenpe schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 14:07:
Dit is inderdaad een significante trendbreuk...![]()
Is ergens bekend wat de leeftijdsverdeling en de verhouding gevaccineerd/niet gevaccineerd is?
Dat was allang zo en niet onverwacht. Gelukkig zijn de getallen nog relatief laag en waren er al een hoop mensen uit het ziekenhuis.hoevenpe schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 14:07:
Voor zover ik weet zijn de opnames momenteel voornamelijk in de jongere groep, die logischerwijs niet of deels gevaccineerd is.
Het is geen trendbreuk. Het steeg al een paar dagen.hoevenpe schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 14:07:
Het is dus niet van niet kunnen, maar van "ik heb geen zin", "hebben ze geen zin in".glatuin schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 12:06:
Ik heb zo'n vermoeden dat de vaccinatiebereidheid bij tieners flink gaat zakken. De prikcentra zijn al aan het afbouwen. Gevolg is dat mijn tieners met de trein naar andere stad moeten voor een prik. Het is hier al vol. Daar hebben ze geen zin in. Gevolg is nu dat ze later gevaccineerd worden. Ik kan ze ook brengen met de auto maar heb er eigenlijk ook geen zin want je kunt niet eens een afspraak voor de beide kinderen samen maken. Geen zin om 4 keer te rijden heb het druk zat met mijn werk. Wat een een afgang weer zo. Wellicht dat ze in september kunnen. Maar je kunt nu nog niet afspreken voor in augustus of september.
En als er nu toch covid in het gezin binnen komt, is het de schuld van de overheid "zij bouwden de vaccinatiecentra af".
In België draaien de vaccinatiecentra op vele vrijwilligers. Bijvoorbeeld geneeskundig personeel dat op hun vrije uren komt prikken, en niet-geneeskundig personeel verzorgt de omkadering. Wij zien nu dat we ook krap komen te zitten, puur door de vakantieperiode.
Dus worden er terug oproepen gelanceerd voor vrijwilligers. In Leuven wordt zelfs een centrum uitgebaat door vakantiejobbers. Het medisch personeel is vervangen door studenten geneeskunde.
Ik geef maar een reden waarom sommige prikcentra lijken af te bouwen.
Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier
Nou ja, de ouders zijn gevaccineerd. Het is puur de kinderen zelf.Arator schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 14:25:
[...]
Het is dus niet van niet kunnen, maar van "ik heb geen zin", "hebben ze geen zin in".
En als er nu toch covid in het gezin binnen komt, is het de schuld van de overheid "zij bouwden de vaccinatiecentra af".
Dat de stijging nu zou komen verbaast mij niet, volgens mij is het aantal opnames nog best laag voor het aantal besmettingen afgelopen week.
alles kan off-topic
Sorry als t al eens voorbij is gekomen, dit topic gaat rap
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
[ Voor 28% gewijzigd door Agent47 op 16-07-2021 14:37 ]
Ga er maar vanuit dat iedereen die onder 50 is en in het ziekenhuis beland niet gevacineerd of iets onderliggends heeft.DCNY schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 14:35:
Is er eigenlijk bekend hoeveel % van de ziekenhuisopnames gevaccineerd zijn? En op de IC? Dat zou n hoop verduidelijken.
Sorry als t al eens voorbij is gekomen, dit topic gaat rap
zelfs als ze vaccinatie gehad hebben, weet je nog steeds niet wanneer.Agent47 schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 14:36:
Beste stijging. Als het echt de 20-30 jarigen zijn dat heeft 1 vaccin shot dus geen zin tegen het virus omtrent ziekenhuisopname. En ik maar denken dat 1 vaccinatie al hielp tegen ziekenhuisopname…
kan ook vorige week geweest zijn
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Klopt, maar de echte piek moet nog komen volgens mij. Ik had gehoopt dat we niet meer in zulke aantallen terecht zouden komen, maar waarschijnlijk zitten we binnenkort weer op >100 opnames per dag.Ankona schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 14:33:
[...]
Dat de stijging nu zou komen verbaast mij niet, volgens mij is het aantal opnames nog best laag voor het aantal besmettingen afgelopen week.
Hopen dat met de aanscherping in de regels de piek qua besmettingen nu bereikt is maar ik ben er niet gerust op.
Tot eergisteren was het in de range 10-20, gecorrigeerd voor IC uitstroom nog lage aantallen.MikeyMan schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 14:17:
Het is geen trendbreuk. Het steeg al een paar dagen.
Van 15 naar 34 en nu 50 is een ondubbelzinnige stijging, benieuwd wat de IC gaat doen het is als het vooral (ongevaccineerde) jongeren betreft.
Is dat zo? Ik heb die bijwerking namelijk exact zo ervaren als bij de groepprik. Inderdaad een stijve arm.Drardollan schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 12:12:
[...]
Ik hoorde gisteren in het nieuws dat er wel een concessie is gedaan bij de ontwikkeling. Normaliter zouden bepaalde bijwerkingen weggewerkt worden tijdens de ontwikkeling, de stijve arm/beetje koorts bijvoorbeeld. De griepprik heeft hier bijvoorbeeld amper tot geen last meer van. Maar het onderzoek daarna kost meer tijd en er is gekozen om de lichte bijwerkingen voor lief te nemen.
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Kan ik dat vertalen in een 'significante' stijging?
En dan ben ik nog steeds wel benieuwd naar je antwoord op de vraag van gisteren ('Wat is nu precies het voordeel van...'), want dan is het ook 'kennis van nu'. Dan hoef je over een tijdje niet 'met de kennis van nu' te constateren dat je op dat moment wellicht eerder ingrijpen beter vond.
Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.
De stijve arm komt met name omdat de spier beschadigd wordt, dat zal je ook hebben als je er met een speld inprikt.ijdod schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 14:46:
[...]
Is dat zo? Ik heb die bijwerking namelijk exact zo ervaren als bij de groepprik. Inderdaad een stijve arm.
Het gaat met name om de andere bijwerkingen zoals hoofdpijn, koorts, vermoeidheid, etc. Dat schijnen ze, volgens wat ik dus hoorde maar nu zo snel niet kan vinden, er voor een groot deel uit te kunnen halen. Iets wat bij de griepprik al gedaan is.
Dit inderdaad, als men "verkeerd" in de spier prikt, dan kun je daar inderdaad last van krijgen, maar dat komt niet door het vaccin.Drardollan schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 15:03:
[...]
De stijve arm komt met name omdat de spier beschadigd wordt, dat zal je ook hebben als je er met een speld inprikt.
Het gaat met name om de andere bijwerkingen zoals hoofdpijn, koorts, vermoeidheid, etc. Dat schijnen ze, volgens wat ik dus hoorde maar nu zo snel niet kan vinden, er voor een groot deel uit te kunnen halen. Iets wat bij de griepprik al gedaan is.
Bij de 2de prik had ik één dag koorts en hoofdpijn, begon ongeveer 12 uur na de prik.
Evenementen en cafés een paar weken later was achteraf gezien beter geweest, het was een fout om alles tegelijk vrij te geven. Op zich denk ik nog steeds dat het wel zal loslopen, vaccinaties deze golf over een paar weken achterhalen.Number10 schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 14:58:
En dan ben ik nog steeds wel benieuwd naar je antwoord op de vraag van gisteren ('Wat is nu precies het voordeel van...'), want dan is het ook 'kennis van nu'. Dan hoef je over een tijdje niet 'met de kennis van nu' te constateren dat je op dat moment wellicht eerder ingrijpen beter vond.
#COVID19NL
— Marino van Zelst - Ipenburg (@mzelst) 16 juli 2021
Positief getest: 11.363
Totaal: 1.777.399 (+11.297 ivm -66 corr.)
Perc. positief 12 jul - 14 jul: 14,7%
Opgenomen: 49
Huidig: 190 (+32)
Opgenomen op IC: 5
Huidig: 75 (+3)
Overleden: 2
Totaal: 17.775 pic.twitter.com/JzBCDTv6fM
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
Gelukkig hebben we maar 1 promille van dat aantalDutchOwnage schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 15:13:
...maar al die aannames van onze 17.000.000.000 amateur virologen hoeven wat mij betreft niet zo nodig.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Zucht, hoe blijven mensen het toch voor elkaar krijgen. Na al die tijd.
Zoek toch gewoon niet telkens die drukte op.. zo moeilijk is dat toch niet?
Het probleem is niet die 17000000 bondscoachesvirologen, maar dat 16999999 er gewoon ongelijk hebben.DutchOwnage schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 15:13:
maar al die aannames van onze 17.000.000.000 amateur virologen hoeven wat mij betreft niet zo nodig.
Anyway, met deze cijfers geloof ik geen seconde dat we een plateau bereikt hebben, eerlijk gezegd. Althans, qua besmetting. Wellicht wel van test capaciteit en/of bereidheid.
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
merlin1201 schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 13:36:
Vol verbazing lees ik die berichten betreffende deze festivals.
"Nou jongens, jullie mogen gaan dansen met Janssen! En laten we een liedje zingen: Zeg mondkapje waar ga je henen! We hebben al onze experts geraadpleegd - die hebben tientallen jaren ervaring - en wij hebben op basis van deze adviesgesprekken besloten dat alles weer open kan! Festivals, clubs, you name it, laat je testen of vaccineren en dan mag het van ons, het kan weer!"Segafreak83 schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 13:49:
[...]
Natuurlijk was het veel te vroeg, en als het misgaat is eigen verantwoordelijkheid ver te zoeken. Zie mensen voorbij komen die op een festival of in een club/kroeg zijn geweest, corona opgelopen hebben en nu de overheid de schuld gaan geven.. Sorry hoor, maar denk zelf na.
[drie weken en tienduizenden besmettingen later]
"Ja jongens, dat was natuurlijk ook niet slim he! Waar is jullie verantwoordelijkheid? Zo dicht op elkaar gaan staan, en dat midden in een pandemie! Dat hadden jullie nóóit moeten doen! Die testen zijn daar niet betrouwbaar genoeg voor! Die vaccinaties moeten eerst nog twee tot vier weken in werken, dus waarom gaan jullie nou 's avonds dansen na die ochtendprik van Janssen?? Waar is jullie verstand!!"
Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.
Ik zat naar de cijfers te kijken maar kon dit niet zo 1,2,3, terugvinden.
Kan deze comment gepind worden in dit topic want dit is toch wel de rode draad momenteel.TerraGuy schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 15:21:
[...]
[...]
"Nou jongens, jullie mogen gaan dansen met Janssen! En laten we een liedje zingen: Zeg mondkapje waar ga je henen! We hebben al onze experts geraadpleegd - die hebben tientallen jaren ervaring - en wij hebben op basis van deze adviesgesprekken besloten dat alles weer open kan! Festivals, clubs, you name it, laat je testen of vaccineren en dan mag het van ons, het kan weer!"
"Ja jongens, dat was natuurlijk ook niet slim he! Waar is jullie verantwoordelijkheid? Zo dicht op elkaar gaan staan, en dat midden in een pandemie! Dat hadden jullie nóóit moeten doen! Die testen zijn daar niet betrouwbaar genoeg voor! Die vaccinaties moeten eerst nog twee tot vier weken in werken, dus waarom gaan jullie nou 's avonds dansen na die ochtendprik van Janssen?? Waar is jullie verstand!!"
Ten aanzien van de opname cijfers vind ik het nog wel meevallen. De titels: Weer meer mensen met corona opgenomen in ziekenhuizen. op websites als De Telegraaf helpen niet. Begin dit jaar werden er honderden tegelijk opgenomen en zat je tegen code zwart aan. Intussen al ruim een week tussen de 5K en 10K besmettingen en slechts 40 opnames (met af en toe een grotere uitstroom)..
Beetje kalmte mag wel.
Maar de vraag gaat dus niet over achteraf maar over nu. Dus nog maar eens de vraag van gisteren:hoevenpe schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 15:09:
[...]
Evenementen en cafés een paar weken later was achteraf gezien beter geweest,
Number10 schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 14:06:
[...]
De vraag is dan vooral wat jij 'significant' vindt en waar je precies op wilt wachten?
Los daarvan zijn er twee mogelijkheden:
1. de groei zet wel door op een manier die jij significant vindt en realiseert zich op moment T
2. de groei zet niet door op zo'n manier die jij significant vindt en realiseert zich niet
Als je maatregelen neemt op moment T, dan zijn er veel meer mensen besmet geraakt dan als je maatregelen neemt op een moment <T. Het gevolg is uiteraard ook dat er meer mensen (al dan niet langdurig) ziek worden, ernstig ziek worden en deels zal sterven en mede afhankelijk van het moment waarop je ingrijpt meer uitgestelde zorg zal optreden. De 'uitstroom' verloopt historisch ook trager dan de instroom.
Wat is nu precies het voordeel van hopen op scenario 2 en dus wachten op al die besmettingen (duizenden per dag met de huidige aantallen) en daarmee dus het optreden van ziekte etc. in scenario 1 vs. nu ingrijpen? Als de maatregelen namelijk hetzelfde zijn, dan zijn de acute maatschappelijke effecten exact hetzelfde, behalve dat er bij eerder ingrijpen (<T) minder gezondheidsschade optreedt en die maatschappelijke effecten gedurende een veel kortere periode schade toebrengen.
Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.
Volgende week zullen we hogere aantallen opnames zien, want dan heb je 10k besmettingen, waarvan men gemiddeld een week later in het ziekenhuis beland. En dat dan dag in dag uit. Die cijfers worden leidend.Mrjraider schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 15:27:
[...]
Kan deze comment gepind worden in dit topic want dit is toch wel de rode draad momenteel.
Ten aanzien van de opname cijfers vind ik het nog wel meevallen. De titels: Weer meer mensen met corona opgenomen in ziekenhuizen. op websites als De Telegraaf helpen niet. Begin dit jaar werden er honderden tegelijk opgenomen en zat je tegen code zwart aan. Intussen al ruim een week tussen de 5K en 10K besmettingen en slechts 40 opnames (met af en toe een grotere uitstroom)..
Beetje kalmte mag wel.
Tevens is het nu zo dat je jongeren besmet zijn geraakt, maar daarvan belanden er niet zoveel in het ziekenhuis. Ze besmetten natuurlijk wel de ouderen die nog niet volledig gevaccineerd zijn en waarvan er een stuk meer in het ziekenhuis kunnen belanden.
Dus met andere woorden, de piek is nog lang niet bereikt, maar de eerste aantallen vallen inderdaad niet tegen.
En daarnaast, waarom met allerlei uitspraken komen die helemaal niet door de regering worden gedaan?stylezzz schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 15:24:
Waarom komt elke dag de zwarte piet discussie naar boven? Het heeft toch helemaal geen zin om den haag af te fakkelen of de jongeren? De situatie is zoals hij is, deal with it en trek er lering uit.....
[removed]
Herkenbaar, ik heb woensdag om 09:00 mijn 2e Moderna gehad. Rond het avondeten merkte ik dat ik wat warm werd, een lichte koorts. Hoofdpijn bleef gelukkig achterwege. Tot donderdagmiddag had ik het idee dat ik wat gloeide, maar ondertussen is dat ook weg.Segafreak83 schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 15:09:
[...]
Dit inderdaad, als men "verkeerd" in de spier prikt, dan kun je daar inderdaad last van krijgen, maar dat komt niet door het vaccin.
Bij de 2de prik had ik één dag koorts en hoofdpijn, begon ongeveer 12 uur na de prik.
Maar dit was wel te verwachten, en dit zal ook nog wel even doorstijgen (alhoewel het in het weekend meestal iets afvlakt om dinsdag/woensdag weer te stijgen). Ik vraag me vooral af of dit al te modeleren valt naar een iets betrouwbaardere piek dan 'ergens tussen 150 en 800'?
[ Voor 9% gewijzigd door redwing op 16-07-2021 15:36 ]
[removed]
Je plaat blijft hangen.TerraGuy schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 15:21:
[...]
[...]
"Nou jongens, jullie mogen gaan dansen met Janssen! En laten we een liedje zingen: Zeg mondkapje waar ga je henen! We hebben al onze experts geraadpleegd - die hebben tientallen jaren ervaring - en wij hebben op basis van deze adviesgesprekken besloten dat alles weer open kan! Festivals, clubs, you name it, laat je testen of vaccineren en dan mag het van ons, het kan weer!"
Je quote de verkeerde reactie
merlin1201 in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 8"
Segafreak83 in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 8"
en zo zijn er tig andere reacties sinds de stijging
Omdat dit kabinet de huidige situatie heeft veroorzaakt door, tegen alle adviezen in, de versoepelingen veel te ruim te nemen en dit alles te communiceren alsof covid helemaal klaar was. En dezelfde fout werd in mindere mate ook al de afgelopen zomer gemaakt.stylezzz schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 15:24:
Waarom komt elke dag de zwarte piet discussie naar boven? Het heeft toch helemaal geen zin om den haag af te fakkelen of de jongeren? De situatie is zoals hij is, deal with it en trek er lering uit.....
Zoals ik al in een ander topic hier opmerkte: als het kabinetsbeleid van de afgelopen weken een project betrof op middelbare school kregen ze van mij een vier voor de moeite en zou ik ze adviseren het een niveautje lager te zoeken.
Ja, zoals elke keer. We weten het nu wel dat Rutte en de Jonge iedereen besmet hebben, dat alle festivals en discotheken ons de dood in jagen en we gedoemd zijn om met zijn allen ten onder te gaan toch?Mrjraider schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 15:37:
[...]
Je quote de verkeerde reactie
merlin1201 in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 8"
Segafreak83 in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 8"
en zo zijn er tig andere reacties sinds de stijging
Dan hoop ik dat je niet daadwerkelijk leraar bent....D-e-n schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 15:39:
[...]
Omdat dit kabinet de huidige situatie heeft veroorzaakt door, tegen alle adviezen in, de versoepelingen veel te ruim te nemen en dit alles te communiceren alsof covid helemaal klaar was. En dezelfde fout werd in mindere mate ook al de afgelopen zomer gemaakt.
Zoals ik al in een ander topic hier opmerkte: als het kabinetsbeleid van de afgelopen weken een project betrof op middelbare school kregen ze van mij een vier voor de moeite en zou ik ze adviseren het een niveautje lager te zoeken.
Als ze toch in december 2019 in Wuhan wat beter opgelet hadden en patiënt zero hadden geïsoleerd, dan was er nu niets aan de hand geweest.D-e-n schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 15:39:
[...]
Omdat dit kabinet de huidige situatie heeft veroorzaakt door, tegen alle adviezen in, de versoepelingen veel te ruim te nemen en dit alles te communiceren alsof covid helemaal klaar was. En dezelfde fout werd in mindere mate ook al de afgelopen zomer gemaakt.
Fixed, @t_captain heeft ook gelijk. Dus als je alleen ons hier schrijfrechten geeft komt dat helemaal goedijdod schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 15:19:
[...]
Het probleem is niet die 17000000 bondscoachesvirologen, maar dat 16999999 16999998 er gewoon ongelijk hebben.
Anyway, met deze cijfers geloof ik geen seconde dat we een plateau bereikt hebben, eerlijk gezegd. Althans, qua besmetting. Wellicht wel van test capaciteit en/of bereidheid.
[removed]
Met bovenstaande houding wel ja.Drardollan schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 15:40:
[...]
Ja, zoals elke keer. We weten het nu wel dat Rutte en de Jonge iedereen besmet hebben, dat alle festivals en discotheken ons de dood in jagen en we gedoemd zijn om met zijn allen ten onder te gaan toch?
Het is nogal krom om een vinger te wijzen naar een groep mensen die gedaan heeft wat mag, kan en toegestaan was vanuit Den Haag op dat moment (met wat haken en ogen tussendoor).
Het is erg wiedes dat elke keer het punt aangehaald word: het komt door die jongeren... komt intussen mijn neus uit.
Niet alles wat mag, kan en is toegestaan vanuit Den Haag moet ook gelijk in extremis uitgevoerd worden.Mrjraider schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 15:43:
[...]
Met bovenstaande houding wel ja.
Het is nogal krom om een vinger te wijzen naar een groep mensen die gedaan heeft wat mag, kan en toegestaan was vanuit Den Haag op dat moment (met wat haken en ogen tussendoor).
Het is erg wiedes dat elke keer het punt aangehaald word: het komt door die jongeren... komt intussen mijn neus uit.
Volgens mij was er een ruime kamer meerderheid voor. Sterker nog enkelen wilden zelfs verder gaan.D-e-n schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 15:39:
[...]
Lekker belangrijk hoe het komt, het is gebeurd en we hebben ervan geleerd. Kabinet, jongeren en de eigenaren van de clubs.. Ze hebben allemaal een bepaald aandeel.Mrjraider schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 15:43:
[...]
Met bovenstaande houding wel ja.
Het heeft geen zin om daarin te blijven hangen en de plaat 50x per dag af te spelen. Dat lost niets op, veranderd de situatie niet en biedt geen enkel nieuw inzicht.
Daar waren wij niet bij toch? Daar hebben we ook niks over te zeggen toch? Dit is onze regering die handelt namens ons en door een meerderheid van ons is aangesteld om dit in goede banen te leiden. Als die het overduidelijk verprutst mogen we daar wat van zeggen toch?Drardollan schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 15:41:
[...]
Als ze toch in december 2019 in Wuhan wat beter opgelet hadden en patiënt zero hadden geïsoleerd, dan was er nu niets aan de hand geweest.
Het erge is dat ze ook hier het gedrag vertonen dat ze ook bij niet covid gerelateerde zaken vertonen: excuses komen er pas als er heisa is. De corona aanpak wordt, net als de rest van het beleid, geregeerd vanuit de marketing gedachte: als "het volk" boos is dan bieden we excuses aan maar als we er zonder iets te zeggen mee weg kunnen komen doen we dat.
Kijk, als dit ingecalculeerd is moeten ze dat gewoon zeggen. Dan zeggen ze dat 10.000 besmettingen niet erg zijn en dat 800 IC opnames over een X aantal weken zijn ingecalculeerd. Dan melden ze ons dat we onze vakanties beter af kunnen zeggen omdat veel landen ons als "gevaarlijk" zullen bestempelen. "Nachtleven boven alles" zeg maar. Maar dat zeggen ze ook niet. Het is gewoon weer zwabberen en zwabberen.
Geloof je dat zelf? Waarom hebben ze dan niet van de vorige zomer geleerd? En kijk eens wat verder dan covid: leren deze politici van de toeslagenaffaire om maar wat te noemen? Beetje naïef.Drardollan schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 15:48:
[...]
het is gebeurd en we hebben ervan geleerd.
[ Voor 12% gewijzigd door D-e-n op 16-07-2021 15:51 ]
Deze draad was wel aardig:TvanW schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 15:48:
[...]
Volgens mij was er een ruime kamer meerderheid voor. Sterker nog enkelen wilden zelfs verder gaan.
Er is nu veel kritiek vanuit de Kamer op het coronabeleid. Goed echter om even te kijken hoe de Kamer op 24 juni zélf reageerde op de versoepelingen die het kabinet. Dat kun je allemaal vinden op DebatGemist van @2eKamertweets Een draadje met bloemlezing: 1/x
— Bart van Horck (@BartvanHorck) 15 juli 2021
@GeertWilders (ik ben door hem geblokkeerd..) was gisteren heel kritisch. "Het kabinet zwabbert en blundert, met dronkenmanspraat". Wat zei hij op 24 juni: "Er is geen enkele rechtvaardiging meer voor wat voor maatregel dan ook." (2/x) pic.twitter.com/6IAgGsZD1m
— Bart van Horck (@BartvanHorck) 15 juli 2021
en zo verder.
[ Voor 13% gewijzigd door MikeyMan op 16-07-2021 16:20 ]
Met het grootste verschil dat jij toen je 20 was niet achter slot en grendel zat omdat je niet naar school mocht want corona, niet naar de sportschool kon want corona, niet naar je kroeg kon want corona, niet je vrienden mocht bezoeken op hun 25ste verjaardag want corona, niet naar je voetbalclub kon komen kijken want corona.. er mentaal lichtelijk aan onderdoor gaat want corona... want owee als de cijfers oplopen en onze kwetsbare mensen ziek worden.MikeyMan schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 15:46:
[...]
Niet alles wat mag, kan en is toegestaan vanuit Den Haag moet ook gelijk in extremis uitgevoerd worden.
Even gas terug... beetje flauwe opmerking.
Meerder partijen hebben gefaald, het is alleen heel makkelijk om te zeggen: komt door jullie uitgaande hangjongeren
We hebben nog een recordje te pakken met het reproductiegetal naar het schijntAgent47 schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 15:50:
Komt er ook nog goed nieuws? Eerst dat gedoe met Peter r de vries, zuid Nederland staat deels onder water en dat dit. Ik merk dat ik wel heel prikkelbaar ben nu..
https://coronadashboard.r...andelijk/reproductiegetal
Ik heb hetzelfde. Ook een van de redenen waarom ik kranten nu heb opgezegd (waar ik dus voor betaalde).Agent47 schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 15:50:
Komt er ook nog goed nieuws? Eerst dat gedoe met Peter r de vries, zuid Nederland staat deels onder water en dat dit. Ik merk dat ik wel heel prikkelbaar ben nu..
Moet ook hier maar uit het topic blijven merk ik!
Nogal een overhaaste conclusie. Hoeveel jongeren die in het ziekenhuis liggen hebben daadwerkelijk tijdig 1 prik gehad?Agent47 schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 14:36:
Beste stijging. Als het echt de 20-30 jarigen zijn dat heeft 1 vaccin shot dus geen zin tegen het virus omtrent ziekenhuisopname. En ik maar denken dat 1 vaccinatie al hielp tegen ziekenhuisopname…
Op basis van de cijfers in Engeland zou het me verbazen als het er hier meer dan 100 zouden worden.RoD schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 14:39:
[...]
Klopt, maar de echte piek moet nog komen volgens mij. Ik had gehoopt dat we niet meer in zulke aantallen terecht zouden komen, maar waarschijnlijk zitten we binnenkort weer op >100 opnames per dag.
Hopen dat met de aanscherping in de regels de piek qua besmettingen nu bereikt is maar ik ben er niet gerust op.
Er zitten nogal wat tinten grijs tussen een verzetje en totaal los gaan.Mrjraider schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 15:51:
[...]
Met het grootste verschil dat jij toen je 20 was niet achter slot en grendel zat omdat je niet naar school mocht want corona, niet naar de sportschool kon want corona, niet naar je kroeg kon want corona, niet je vrienden mocht bezoeken op hun 25ste verjaardag want corona, niet naar je voetbalclub kon komen kijken want corona.. er mentaal lichtelijk aan onderdoor gaat want corona... want owee als de cijfers oplopen en onze kwetsbare mensen ziek worden.
![]()
Even gas terug... beetje flauwe opmerking.
Meerder partijen hebben gefaald, het is alleen heel makkelijk om te zeggen: komt door jullie uitgaande hangjongeren
Ik heb het gisteren al genoemd.
Ga lekker naar de kroeg, maar niet tien op een avond.
Ga lekker naar een festival, maar ga niet bij 50 man om de nek hangen.
Ga lekker naar de kermis maar hou een beetje afstand.
Ga lekker naar een restaurant, maar ga lekker buiten zitten
En dan pleit ik op geen enkele manier de idiote communicatie vanuit de overheid vrij, maar er lijkt wel in grote getalen alles aan gedaan om het nog even tot in het extreme te trekken.
Ga naar buiten en ga een paar dagen niet doom scrollen. En nee dat is absoluut niet snarky bedoeld, pauze nemen is gewoon een goed idee, zeker als je merkt dat je prikkelbaar wordt/down wordt.Agent47 schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 15:50:
En dan ga ik heel lullig doen.. sorry.
Kunnen we eindelijk gaan nokken met het idee dat onder de 40 je lichaam brullend moet lachen om COVID? Ik heb dit in het begin van de crisis zien gebeuren in mijn familie... ook als je dertig bent zonder onderliggende kwalen kan je heel, heel erg ziek worden.Patiënten met een Covid-19 infectie op de verpleegafdelingen van de Nederlandse ziekenhuizen, per leeftijdscategorie:
(16-07-2021)
0-40 jaar: 76 (+8)
40-50 jaar: 22 (-)
50-60 jaar: 54 (+1)
60-70 jaar: 37 (+1)
70+: 84 (+6)
Bron: NICE
Dat aandeel kan je alleen niet evenredig verdelen vind ik. Als de overheid de jeugd toestemming geeft om na 1,5 jaar weer te gaan feesten dan zullen er maar héél weinig zijn die serieus nadenken over de mogelijke gevolgen. Zij gaan er dan vol voor en het liefst nog een beetje meer dan toegestaan is. Het is niet juist, maar wel begrijpelijk. De beslissende macht heeft naar mijn idee de gevolgen gewoon niet goed voorzien. Je hebt wel gelijk dat het eindeloos blijven hameren hierop nu geen zin meer heeft.Drardollan schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 15:48:
[...]
Lekker belangrijk hoe het komt, het is gebeurd en we hebben ervan geleerd. Kabinet, jongeren en de eigenaren van de clubs.. Ze hebben allemaal een bepaald aandeel.
Het heeft geen zin om daarin te blijven hangen en de plaat 50x per dag af te spelen. Dat lost niets op, veranderd de situatie niet en biedt geen enkel nieuw inzicht.
Some infinities are bigger than others.
*knip* dit soort insinuaties mag je achterwege laten of zelf onderbouwen met goede bronnen.
[ Voor 44% gewijzigd door ZieMaar! op 16-07-2021 17:00 ]
Dit topic is gesloten.
![]()
Lees even de topic start door voor de opzet, regels en handige links. Hier geldt uiteraard het beleid.
Vakantie zomer 2021: maatregelen in het buitenland voor alles waar je rekening mee moet houden als je op vakantie gaat, ook per land.
Je kunt in dit topic dus praten over de ontwikkeling van de cijfers, de maatregelen in het algemeen, de steunmaatregelen etcetera. N=1 en persoonlijke ervaringen horen in de De Covid kroeg.
Politiek mag in De landelijke Nederlandse politiek 2021
Let op: generalisaties als ‘wappie’, 'antivaxxers' zijn niet toegestaan, ook niet op een defensieve manier (ik ben geen wappie, maar…).