Het Coronavirus in Nederland en België - deel 8 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 131 Laatste
Acties:
  • 465.698 views

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Robertdj
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
https://www.nu.nl/muziek/...ettingen-op-festival.html

Naar alles en iedereen wijzen behalve zichzelf. Er stonden 2 dampende tenten op het Verknipt festivalterrein die zeker tijdens de regen ramvol waren.
Doe dat nou gewoon even niet. Op Pinkpop staat men ook in de regen (ik weet dat daar ook 2 tenten staan, maar die hebben relatief weinig capaciteit). Snap niet dat daar geen eisen aan gesteld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:07
Nog altijd die 14,5% positief.... Kortom, het plafond is nog steeds niet in zicht vrees ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09:44

Agent47

I always close my contracts.

Vandaag was volgens mij de piekdag als ik @t_captain goed begrepen heb. Misschien kan hij wat meer vertellen.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23:28
geenstijl schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 15:28:
Ik vind de cijfers eigenlijk best wel OK.
Onderstaand de week-op-week groei-percentages:
104%
144%
173%
311%
475%
558%
636%
814%
667%
456%
254%
186% (vandaag)
Als het morgen ook rond de 10.000-11.000 blijft (of liever lager natuurlijk), dan is de explosieve groei in ieder geval redelijk gestopt.
Ook is de doorslag naar de oudere groepen nog redelijk beperkt, en het aantal ZH-opnames per dag kan in principe "zonder grote problemen" verviervoudigen (ca 80 ZH-opnames per dag, ca 15 IC-opnames per dag)
Dat de explosieve groei er, op dit moment, uit is lijkt mij duidelijk. Het blijft ook aardig in de jongeren groep.

Spannend om te zien, want ondanks de hoge cijfers lijkt er geen probleem te ontstaan.

[ Voor 5% gewijzigd door Drardollan op 14-07-2021 15:32 ]

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 10:23
jadjong schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 15:22:
[...]
Jij had vroeger een staafdiagram waarin je liet zien hoe groot de vertraagde meldingen waren. Is die data daarvoor nog beschikbaar bij positieve testen?
deze? (uitleg codes op: https://data.rivm.nl/covid-19/COVID-19_casus_landelijk.html)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NA2q78FTRueDx5x3nOE250j3C2s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/lyzCetcXNI0qg6xTlXOxRKXX.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K-QURB2BDyGm5oSFnPXcxJ5n01o=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/iLe0ixKnAEeG4sbxuILawuDQ.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• breew
Stoney3K schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 15:18:
Nasleep van het uitgaanspubliek dat vrijdag nog even de bloemetjes buiten wilde zetten? |:(
denk het niet...
vrijdag stappen >> incubatie ~5 dagen >> test inplannen >> testen >> dagje wachten op uitslag
als er een piek is van afgelopen vrijdag, wordt die pas rond vrijdag zichtbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09:44

Agent47

I always close my contracts.

breew schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 15:39:
[...]

denk het niet...
vrijdag stappen >> incubatie ~5 dagen >> test inplannen >> testen >> dagje wachten op uitslag
als er een piek is van afgelopen vrijdag, wordt die pas rond vrijdag zichtbaar
Donderdag stapavond?

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:09
Ik denk dat het overlijdens waren. Was een staafdiagram van de laatste paar weken waarbij er per dag uit te lezen was hoeveel de meldingen vertraagd waren. Bijvoorbeeld groen voor onmiddelijke melding, geel voor een dag vertraging, oranje voor twee dagen en uiteindelijk rood voor alles wat meer dan 14 dagen vertraging had opgelopen. Beetje zoals jouw eerste grafiek waarbij de laatste twee weken een stippellijn is, maar dan gestapeld.

Het is deze, maar dan voor positieve tests.
Baldertt in "Ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België"

[ Voor 6% gewijzigd door jadjong op 14-07-2021 15:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• breew
jadjong schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 15:41:
[...]

Ik denk dat het overlijdens waren. Was een staafdiagram van de laatste paar weken waarbij er per dag uit te lezen was hoeveel de meldingen vertraagd waren. Bijvoorbeeld groen voor onmiddelijke melding, geel voor een dag vertraging, oranje voor twee dagen en uiteindelijk rood voor alles wat meer dan 14 dagen vertraging had opgelopen. Beetje zoals jouw eerste grafiek waarbij de laatste twee weken een stippellijn is, maar dan gestapeld.
ah.. ik weet denk ik welke je bedoeld.. maar die heb ik zelf nooit gemaakt ;-)
Is volgens mij ook best lastig o echt goed te krijgen. Voorbeeld: een positieve uitslag van eergisteren wordt vandaag omgezet in een eerste ziektedag 5 dagen geleden. En een melding GGD van eergisteren wordt ook omgezet in een eerste ziektedag 5 dagen geleden.. Meldingen hebben geen uniek ID, dus hoe kan ik achterhalen of/welke van de twee meldingen van 5 dagen geleden met 4, en welke met 5 dagen 'vertraging' is binnengekomen?
De cijfers wijzigen continue, waarbij de stroom is DON >> DPL >> DOO.. maar wanneer welke melding 'verspringt' is niet uit de open data te halen. Vandaag dat cijfers van de afgelopen 14 dagen not schommelen, en die van de afgelopen 3-5 dagen nog fors kunnen schuiven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:06

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Drardollan schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 15:27:
[...]

Ik zat ook al te zoeken. Er wordt veel gesproken over achterstanden, juist nu zou deze informatie een goed inzicht kunnen verschaffen.

Lijkt niet dramatisch, met 0,3 dagen additionele vertraging.
Hoewel dat met de huidige aantallen toch 3000 positieve tests zijn.

Hier volgen voor vandaag ongeveer 500 achterstallige positieven uit.

[ Voor 31% gewijzigd door MikeyMan op 14-07-2021 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23:28
MikeyMan schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 15:47:
[...]

[Twitter]

Lijkt niet dramatisch, met 0,3 dagen additionele vertraging.
Hoewel dat met de huidige aantallen toch 3000 positieve tests zijn.

[Twitter]
Hier volgen voor vandaag ongeveer 500 achterstallige positieven uit.
Vandaag dus eigenlijk 8000?

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Drardollan schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 15:58:
[...]

Vandaag dus eigenlijk 8000?
Bruto 0,3 dagen, dus er zal morgen en overmorgen weer wat bijkomen als ik het goed begrijp.

Netto effect iets van 500 :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dennis1812 schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 16:12:
[...]

Fvd goed bezig? Dat zou nieuw zijn.
Waarin en waarom denk je dat ze goed bezig zijn?
Ze hebben namelijk altijd t grootste woord maar nooit daadwerkelijk oplossingen of fatsoenlijke ideeën.

En die Baudet is gewoon toneelspeler. Samen met z'n Salsadansleraar moet hij een toneelstuk opvoeren in alle theaters in Nederland.
Ze hebben nu piepkuiken Van Meijeren naar voren geschoven om de nar uit te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Dennis1812 schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 16:12:
[...]

Rutte goed bezig? Dat zou nieuw zijn.
Waarin en waarom denk je dat ze goed bezig zijn?
Ze hebben namelijk altijd t grootste woord maar nooit daadwerkelijk oplossingen of fatsoenlijke ideeën.

En die Rutte is gewoon toneelspeler. Samen met z'n Salsadansleraar (De Jonge) moet hij een toneelstuk opvoeren in alle theaters in Nederland.
FTFY :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:24

Stoney3K

Flatsehats!

redwing schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 16:21:
[...]

Ik hoor en zie het wat anders, maar wat vind jij dan dat ze zo goed doen? Want we kunnen wel FVD gaan afkraken maar ik heb liever een beargumenteerde discussie :)
Daar ben ik het overigens wel mee eens, FvD belachelijk maken is natuurlijk laaghangend fruit, maar ik ben ook benieuwd wat mensen nu dan wél zo goed aan ze vinden. Nog los van het feit of ze het bij het rechte eind hebben.

Hou er ook rekening mee dat niet iedereen hier het debat zit te kijken dus een slowchat-liveblog lijkt me niet echt de bedoeling.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• woest85
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

woest85

[Ondertitel]

MikeyMan schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 16:21:
[...]

Ze hebben nu piepkuiken Van Meijeren naar voren geschoven om de nar uit te hangen.
Ja, de Covid-expert van forum. Omdat Thierry zich te goed voelt om zich met serieuze zaken bezig te houden.

[Signature]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• woest85
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

woest85

[Ondertitel]

Stoney3K schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 16:26:
[...]

Daar ben ik het overigens wel mee eens, FvD belachelijk maken is natuurlijk laaghangend fruit, maar ik ben ook benieuwd wat mensen nu dan wél zo goed aan ze vinden. Nog los van het feit of ze het bij het rechte eind hebben.

Hou er ook rekening mee dat niet iedereen hier het debat zit te kijken dus een slowchat-liveblog lijkt me niet echt de bedoeling.
Bovenstaande blijft inderdaad een goede vraag. Maar die blijft helaas vaak onbeantwoord.

[Signature]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-07 00:38
Rutte gaat na 1,5 jaar verse lucht (ventiliatie) ook eens meer aandacht geven :')
Komt als 4e icoontje op het bordje bij de persconferenties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
Even een random vraag: wat vinden jullie ervan dat je zelftesten kunt kopen? Zeker nu bij TvT blijkt dat antigeentesten eigenlijk niet gevoelig genoeg zijn vraag ik me af of het wel verantwoord is dat die dingen verkocht worden. De verleiding is namelijk best groot:
  • Geen afspraak hoeven maken.
  • Niet hoeven reizen naar een plek waar de kans groot is dat je zieke mensen tegenkomt.
  • Niet in quarantaine hoeven wachten op de uitslag.

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:19
Bananenplant schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 16:43:
Even een random vraag: wat vinden jullie ervan dat je zelftesten kunt kopen? Zeker nu bij TvT blijkt dat antigeentesten eigenlijk niet gevoelig genoeg zijn vraag ik me af of het wel verantwoord is dat die dingen verkocht worden. De verleiding is namelijk best groot:
  • Niet hoeven reizen naar een plek waar de kans groot is dat je zieke mensen tegenkomt.
Tja, die discussie heb ik wel eens eerder gevoerd en ik vind hem heel erg lastig. Aan de ene kant gaan mensen minder snel naar de GGD, aan de andere kant testen ze wel sneller. En welke van die 2 nu meer mee weegt durf ik niet te zeggen met de informatie die ik erover kan vinden.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vickypollard
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-07 23:09
De zelftest is bedoeld om een indicatie te geven of je corona hebt, als je geen klachten hebt, voor zover ik heb begrepen. Heb je klachten, moet je sowieso naar de GGD gaan. Het idee is dan dus: geen klachten + negatieve zelftest = het is veilig (genoeg) om activiteiten te ondernemen. In dat kader lijken de zelftests me prima. Maar dat moeten ze eigenlijk met koeienletters op elke zelftest zetten, want ik denk niet dat het vaak zo gebruikt wordt :P

[ Voor 5% gewijzigd door vickypollard op 14-07-2021 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Stoney3K schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 16:26:
[...]
Of het wel of niet het rechte eind is maakt me niet zoveel uit. Ik ben meestal ook aardig stellig, maar daarmee moet ik achteraf soms ook concluderen dat ik er toch wel eens naast zit. Vandaar ook dat ik graag zou willen weten wat er nu zo goed gevonden wordt zodat daar inhoudelijk op ingegaan kan worden. Want ik heb ook genoeg kritiek op de regering, maar daarmee heb ik nog geen beter plan en moet ik zeggen dat de uitkomst niet eens zo verkeerd is (mits ik de misser van een paar weken geleden even vergeet ;) )
Ik volg het ook maar heel zijdelings.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
Zolang er levensgroot op staat dat ze ongeschikt zijn bij klachten dan is er meerwaarde. Wat mij betreft wordt dat teveel in een brei van tekst verborgen.

De flyer die Jumbo meelevert met thuistest vermeldt het principe netjes maar wie leest dat?

Edit: terwijl ik dit type resultaat binnen van een klasgenootje van mijn kind welke zaterdag nog een negatieve zelftest had en vandaag positief test bij de GGD.

[ Voor 8% gewijzigd door Rukapul op 14-07-2021 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Rukapul schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 16:50:
[...]

Zolang er levensgroot op staat dat ze ongeschikt zijn bij klachten dan is er meerwaarde. Wat mij betreft wordt dat teveel in een brei van tekst verborgen.

De flyer die Jumbo meelevert met thuistest vermeldt het principe netjes maar wie leest dat?
Ik denk dat de meeste mensen dit wel weten. Maar of ze het ook op die manier gebruiken is een ander verhaal. Het is natuurlijk wel een heel makkelijke test als je 'alleen maar' wat lichte klachten hebt.

[removed]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vickypollard
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-07 23:09
redwing schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 16:53:
[...]

Ik denk dat de meeste mensen dit wel weten. Maar of ze het ook op die manier gebruiken is een ander verhaal. Het is natuurlijk wel een heel makkelijke test als je 'alleen maar' wat lichte klachten hebt.
Ik denk dan juist weer dat de meeste mensen dit niet weten. Het is logischer om aan te nemen dat je een test juist bij klachten kunt gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
redwing schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 16:53:
[...]

Menselijk gedrag is moeilijk in te schatten en divers. Ik kan mij voorstellen dat niet iedereen zit te wachten op regelmatige GGD testen, terwijl anderen zonder problemen regelmatig testen.

Ik ken mensen in beide categoriën. Sommigen die terughoudend zijn betreft overigens kinderen met een (eerste) vervelende ervaring bij een GGD test.

Edit: toch even inhakend op mijn voorbeeld dat ik hierboven aanhaalde: terwijl de uitslag van de GGD test op zich liet wachten was er blijkbaar toch de verleiding om het kind te laten afzwemmen afhankelijk van de uitslag van een thuistest :/ Stomtoevallig dat de thuistest nu positief uitpakte (in tegenstelling tot de 4 vorige dagen) wat kort daarop bevestigd werd door de positieve PCR test van de GGD. Dus ja, helaas nodigen thuistesten uit tot het niet gouden aan de regels / quarantaine.

[ Voor 31% gewijzigd door Rukapul op 14-07-2021 17:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:11
[...]

Ik heb de flyer gelezen (van juist de jumbo test) en was eerder juist verbaasd.
Er staat iets als : 'Ga bij klachten naar de ggd, deze test is niet geschikt om besmetting aan te tonen'.

Als dat zo is, waarom worden die dingen dan verkocht?! Als ik verder nergens last van heb zie ik daadwerkelijk geen enkele reden om zo'n thuistest überhaupt te doen. Kans op fouten maken vond ik ook best groot gezien alle handelingen.

Stel ik heb een loopneus, potentieel hooikoorts oid, juist dan zou een sneltest handig zijn.. Maar dan is hij blijkbaar al niet meer geschikt.

[ Voor 7% gewijzigd door GAIAjohan op 14-07-2021 17:14 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-07 21:11

Rannasha

Does not compute.

Dat je ze moet kopen is een probleem, de test zelf is prima.

Het idee van de zelftests is om bij dingen die je sowieso al zou doen wat extra zekerheid te hebben. Je moet dus niet meer dingen doen puur omdat je zelftest negatief is. Als veel mensen dit doen, dan vindt je besmettingen die je anders niet of pas te laat zou hebben opgemerkt en dat betekent dat je uiteindelijk vervolg-besmettingen kunt voorkomen.

Maar het effect staat of valt bij de bereidheid van mensen om die tests te doen. Door ze te koop te leggen, plaats je een extra drempel, die in mijn ogen vrij fors is, voor het gebruik van die tests.

In Zwitserland kan ik elke maand op vertoon van mijn zorgverzekeringspasje kostenloos een zakje met 5 tests halen bij de apotheek. Op die manier worden de tests ook gebruikt. Je moet nog steeds moeite doen om ze te gaan halen, maar je hebt minder het gevoel dat het "zonde" is om er een te gebruiken.

In mijn gezin deden we iedere maandag ochtend voor school een test. Op bezoek bij familie? Even een testje doen.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:59

Laguna

Connaisseur

GGD stopt met sneltest en stapt over op PCR-test om varianten op te sporen

Alle Brabantse GGD's stoppen met sneltesten, PCR-test keert terug

Laboratorium kan explosieve toename testen niet aan, vakantiegangers in de problemen

Sinds eind juni heeft de GGD blijkbaar landelijk besloten om te stoppen met antigeen-sneltesten en enkel nog PCR-testen te gebruiken (wat blijkbaar niet goed was afgestemd met diverse laboratoria) en plots worden er meer positieve testen gemeld. Wat een toeval.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

GAIAjohan schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 17:12:
[...]
Als dat zo is, waarom worden die dingen dan verkocht?! Als ik verder nergens last van heb zie ik daadwerkelijk geen enkele reden om zo'n thuistest überhaupt te doen. Kans op fouten maken vond ik ook best groot gezien alle handelingen.
Dat staat er ook puur en alleen op om aansprakelijkheid in te dekken. Want de fabrikant van zo'n test kan natuurlijk niet zien of jij 's ochtends een 'zelftest' hebt gedaan van de koffie, dan logischerwijs negatief test, en bij de buurt BBQ iedereen besmet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Prima cijfers. De absurde explosieve groei lijkt achter ons te liggen, en daarmee is het gevaar op een zorginfarct ook geweken :)

Kunnen we ons nu weer richten op het belangrijkste, het WK vaccineren. We zijn inmiddels het bovenste rijtje binnengekropen, en we zitten stevig in de top-10!

En als we alleen EU-landen tellen met minstens 555555 inwoners, dan staan we bovenaan de EU!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eFhzhto9iEjCFeg8zbuGc_wn_6Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jRTNn1HQ9LM6snu7FSWJFDj5.png?f=fotoalbum_large
Bron: https://www.nytimes.com/i...vaccinations-tracker.html

Binnenkort moeten we de UK en Canada toch te pakken hebben, lijkt me zo :)

[ Voor 5% gewijzigd door eamelink op 14-07-2021 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
GAIAjohan schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 17:12:
[...]

Een praktisch middel om de kans te verminderen dat je anderen per ongeluk ongemerkt besmet zoals familiebezoek of werk.
Stel ik heb een loopneus, potentieel hooikoorts oid, juist dan zou een sneltest handig zijn.. Maar dan is hij blijkbaar al niet meer geschikt.
Loopneus betekent PCR test.
Hooikoorts betekent medicatie. Mede daarom zit mijn jonge dochter nu al aan flinke dosis hooikoortsmedicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Rukapul schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 17:03:
[...]

Menselijk gedrag is moeilijk in te schatten en divers. Ik kan mij voorstellen dat niet iedereen zit te wachten op regelmatige GGD testen, terwijl anderen zonder problemen regelmatig testen.

Ik ken mensen in beide categoriën. Sommigen die terughoudend zijn betreft overigens kinderen met een (eerste) vervelende ervaring bij een GGD test.

Edit: toch even inhakend op mijn voorbeeld dat ik hierboven aanhaalde: terwijl de uitslag van de GGD test op zich liet wachten was er blijkbaar toch de verleiding om het kind te laten afzwemmen afhankelijk van de uitslag van een thuistest :/ Stomtoevallig dat de thuistest nu positief uitpakte (in tegenstelling tot de 4 vorige dagen) wat kort daarop bevestigd werd door de positieve PCR test van de GGD. Dus ja, helaas nodigen thuistesten uit tot het niet gouden aan de regels / quarantaine.
Maar de grote vraag is nu of ze zonder die thuistest wel waren gegaan? Want dan heeft het juist een probleem voorkomen. En dat is nu ook net wat ik lastig vind om in te schatten. Want in de ene situatie zal het juist besmettingen voorkomen terwijl het in de andere situatie juist voor besmettingen zorgt.

[removed]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10:31
eamelink schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 17:18:
Prima cijfers. De absurde explosieve groei lijkt achter ons te liggen, en daarmee is het gevaar op een zorginfarct ook geweken :)

Kunnen we ons nu weer richten op het belangrijkste, het WK vaccineren. We zijn inmiddels het bovenste rijtje binnengekropen, en we zitten stevig in de top-10!

En als we alleen EU-landen tellen met minstens 555555 inwoners, dan staan we bovenaan de EU!

[Afbeelding]
Bron: https://www.nytimes.com/i...vaccinations-tracker.html

Binnenkort moeten we de UK en Canada toch te pakken hebben, lijkt me zo :)
Ik wist niet dat het een wedstrijd was.
Maar, met het gevaar dat ik voor negatieveling wordt uitgemaakt: We zijn nog niet eens op de helft vwb volledig gevaccineerd. We krijgen net genoeg vaccins om van 08.00 tot 20.00 uur te kunnen prikken. Da's een half etmaal. Mits voldoende vaccins had het ook in de helft van de tijd gedaan kunnen worden.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
Laguna schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 17:15:

Alle Brabantse GGD's stoppen met sneltesten, PCR-test keert terug

Laboratorium kan explosieve toename testen niet aan, vakantiegangers in de problemen

Sinds eind juni heeft de GGD blijkbaar landelijk besloten om te stoppen met antigeen-sneltesten en enkel nog PCR-testen te gebruiken (wat blijkbaar niet goed was afgestemd met diverse laboratoria) en plots worden er meer positieve testen gemeld. Wat een toeval.
Alleen jammer dat de overgang naar PCR testen nog tijdens de daling was. Dit staat los van de huidige piek. Dus goed om dit soort dingen te bekijken maar ga nu geen verbanden leggen die er niet of nauwelijks zijn.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TR1969
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10-07 15:35
Yaksa schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 17:29:
[...]

Ik wist niet dat het een wedstrijd was.
Maar, met het gevaar dat ik voor negatieveling wordt uitgemaakt: We zijn nog niet eens op de helft vwb volledig gevaccineerd. We krijgen net genoeg vaccins om van 08.00 tot 20.00 uur te kunnen prikken. Da's een half etmaal. Mits voldoende vaccins had het ook in de helft van de tijd gedaan kunnen worden.
Idd een half leeg glas.
Met de beschikbare vaccins is er wat mij betreft een top prestatie neer gezet.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rukapul
Laguna schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 17:15:

...

Sinds eind juni heeft de GGD blijkbaar landelijk besloten om te stoppen met antigeen-sneltesten enafgestemd met diverse laboratoria) en plots worden er meer positieve testen gemeld. Wat een toeval.
Lever de cijfermatige onderbouwing nog even.

Ik weet waarom bovenstaande als verklaring voor de forse stijging onzin is. Wellicht kun jij er ook achter komen. Je hoeft maar twee openbare bronnen te combineren en een eenvoudige som te maken.

We kunnen immers toch niet feitenvrij danwel ononderbouwd langs elkaar heen blijven praten hier ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Rukapul op 14-07-2021 17:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02:07

gws24

Thinking is hard!

redwing schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 17:31:
[...]

Alleen jammer dat de overgang naar PCR testen nog tijdens de daling was. Dit staat los van de huidige piek. Dus goed om dit soort dingen te bekijken maar ga er nu geen verbanden leggen die er niet of nauwelijks zijn.
Komt nog bij dat lang niet alle ggd-regios sneltesten gebruikten en degene die het wel doen/deden dat maar een gedeelte van de tests was. Ook wordt in het artikel benoemd dat het uitgefaseerd gaat worden maar dat betekent niet dat overal al uitgefaseerd is:
De GGD stopt met het aanbieden van antigeensneltests. Alle 25 GGD-regio's stappen op termijn over naar PCR-tests om beter zicht te houden op de verschillende varianten van het coronavirus.

Volgens een woordvoerder van GGD GHOR Nederland zijn een aantal GGD's inmiddels al overgestapt. De rest volgt, al is nu nog niet bekend wanneer nergens meer een sneltest is te krijgen.
bron: https://nos.nl/artikel/23...om-varianten-op-te-sporen

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertdj
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Ik denk dat het met Astra Zenica op z'n zachtst gezegd vrij onhandig is gegaan, de groep 60ers met AZ viel meermaals tussen wal en schip, terwijl dat juist kwetsbaren kunnen zijn.

De huidige gang van zaken rond Pfizer/Moderna vind ik echter top! Dat gaat echt als een jekko.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:34
En thuiswerken weer de norm dus de mensen kunnen weer lekker lang ongestoord Netflixen als het op het werk wat rustiger is deze zomer ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Yaksa schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 17:29:
Negatieveling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-07 22:43
Deezers schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 18:00:
En thuiswerken weer de norm dus de mensen kunnen weer lekker lang ongestoord Netflixen als het op het werk wat rustiger is deze zomer ;)
Ik had net alles beëindigd gezien we weer naar kantoor zouden gaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11-07 19:31
Snap niet echt waarvoor die is zelf.. Kost je geld, wanneer je er positief mee test moet je alsnog PCR, je kunt er geen enkele rechten aan ontlenen? En bij testen werd sowieso al gezegd haal een PCR.. En dan nog eens daar dat mensen die vaak negatief testen alsnog later positief PCR testen.. Zou er zelf nooit 1 kopen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R.van.M
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:04
Robertdj schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 17:45:
Ik denk dat het met Astra Zenica op z'n zachtst gezegd vrij onhandig is gegaan, de groep 60ers met AZ viel meermaals tussen wal en schip, terwijl dat juist kwetsbaren kunnen zijn.

De huidige gang van zaken rond Pfizer/Moderna vind ik echter top! Dat gaat echt als een jekko.
Waarbij AZ heeft veel vaccins beloofde en ze niet geleverd kreeg heeft Pfizer er veel beloofd en nog meer geleverd. Dat was op het moment dat de 60ers aan de beurt waren nog niet te voorspellen anders hadden die ook Pfizer gekregen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ACID-dude
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-07 12:50

ACID-dude

Make More Music!

dglavimans schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 18:16:
[...]

Snap niet echt waarvoor die is zelf.. Kost je geld, wanneer je er positief mee test moet je alsnog PCR, je kunt er geen enkele rechten aan ontlenen? En bij testen werd sowieso al gezegd haal een PCR.. En dan nog eens daar dat mensen die vaak negatief testen alsnog later positief PCR testen.. Zou er zelf nooit 1 kopen
Voor alle keren dat je wel twijfelt, maar niet voldoende om een PCR-test (hoop gedoe) te laten doen. En als voorzorgsmaatregel om anderen, dus kwetsbaren, te beschermen. Als dat allemaal niet op jou van toepassing is, dan zou ik ze lekker in het schap laten liggen.

iRacing Profiel Hier stonden hele oude specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11-07 19:31
ACID-dude schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 18:28:
[...]

Voor alle keren dat je wel twijfelt, maar niet voldoende om een PCR-test (hoop gedoe) te laten doen. En als voorzorgsmaatregel om anderen, dus kwetsbaren, te beschermen. Als dat allemaal niet op jou van toepassing is, dan zou ik ze lekker in het schap laten liggen.
Maar dat snap ik dan niet.. En heb erover gedacht hoor maar wat is niet voldoende twijfelt haha.. Van ja ik heb een loopneus maar niet helemaal? En dan als die positief is moet je alsnog PCR toch? Tenzij je natuurlijk alleen de zelftest doet maar dat is niet de bedoeling…..

En noem me dan maar simpel maar je houdt toch nogsteeds afstand en dergelijke en past op? Bij verkoue ga je niet weg enzo..

Het kwam bij mij altijd over als een soort schijnveiligheid en simpel verdienmodel? Alleen daarom zou ik ze al laten liggen eigenlijk.. Dan heb je nog commerciële testen daar vind ik ook wat van maar dan heb je tenminste een uitslag waar je ook iets mee kan vaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Ik geef je alvast *O* ter ondersteuning van het cheerleaden als aanmoediging.

Maar zelfs jij moet teleurgesteld zijn dat de overheid er niet een tandje bij heeft gedaan. Waar is de held die als een Piet Heijn de wereldzeeën overvaarde voor wat extra instant Pfizer of Moderna? De markt bestond en bestaat weten we bv uit de deal tussen Israël en Zuid-Korea, maar NL was niet bij de pinken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Rukapul schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 18:44:
Yeah!
Maar zelfs jij moet teleurgesteld zijn dat de overheid er niet een tandje bij heeft gedaan.
Ik was teleurgesteld over de trage en rommelige start; dat was onnodig en heeft flink wat schade veroorzaakt. Ook het afwijken van het advies van de Gezondheidsraad ten faveure van allerlei groepen was niet ideaal.

Maar inmiddels is de uitvoering uitstekend, lijken de tactische zetten van tot het einde toe blijven uitnodigen op jaartal, vrijgeven van Janssen, vrijgeven van Pfizer ook allemaal goed uit te werken.

En, niet onbelangrijk, ik heb er niet echt goed zicht op maar volgens mij hebben we zo ongeveer de hoogste vaccinatiebereidheid ter wereld :)

Verder vind ik dat je goed voor jezelf moet zorgen, maar niet ten koste van anderen. Wat mij betreft heeft de EU daar de goede balans gevonden.
De markt bestond en bestaat weten we bv uit de deal tussen Israël en Zuid-Korea, maar NL was niet bij de pinken.
De EU is daar niet fantastisch voor ingericht inderdaad. Desondanks goed gelukt om grote hoeveelheden van de beste vaccins veilig te stellen :)

En jaloers op Israël en Zuid Korea hoeven we qua vaccinaties niet te zijn. Die zijn voortijdig stilgevallen respectievelijk nooit op gang gekomen :)

[ Voor 18% gewijzigd door eamelink op 14-07-2021 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:45
Deezers schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 18:00:
Merkte er weinig van op de weg net, de A12 was net zo druk als vroeger. Vandaag juist met het team besloten om meer naar kantoor te komen omdat het beter werkt met vergaderingen en iedereen ondertussen gevaccineerd is.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

hoevenpe schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 19:15:
[...]

Merkte er weinig van op de weg net, de A12 was net zo druk als vroeger. Vandaag juist met het team besloten om meer naar kantoor te komen omdat het beter werkt met vergaderingen en iedereen ondertussen gevaccineerd is.
Het is sinds vanmiddag weer de norm.
Iedereen moest wel nog even naar huis.

Jullie afspraak kan ook de prullenbak in als je je aan de voorschriften houdt.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:45
Dennis1812 schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 19:16:
Jullie afspraak kan ook de prullenbak in als je je aan de voorschriften houdt.
Het is slechts een advies, overduidelijk een kruimel van Rutte aan de Kamer om zijn politieke huid te redden.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

hoevenpe schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 19:17:
[...]

Het is slechts een advies, overduidelijk een kruimel van Rutte aan de Kamer om zijn politieke huid te redden.
Het is inderdaad zeer jammer dat het geen plicht is.
Maar dat zal met de VVD nooit gebeuren helaas.

Elke corona maatregel is een advies die nu nog staat. Desondanks neem ik aan dat je wel netjes 1.5m afstand houd van eenieder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-07 00:03

Indoubt

Always be indoubt until sure

Rukapul schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 18:44:
[...]

Maar zelfs jij moet teleurgesteld zijn dat de overheid er niet een tandje bij heeft gedaan. Waar is de held die als een Piet Heijn de wereldzeeën overvaarde voor wat extra instant Pfizer of Moderna? De markt bestond en bestaat weten we bv uit de deal tussen Israël en Zuid-Korea, maar NL was niet bij de pinken.
Had gekund natuurlijk.De 27 EU landen hebben echter besloten ook een deel van de productie te exporteren (of export goed te keuren). Dat waren meer als 100 miljoen vaccins. Zelfs naar het VK hebben we vaccins geëxporteerd.

Daardoor is het hier iets langzamer gegaan en op zich vindt ik dat wel vervelend maar ik zou ook niet willen dat we acteren zoals het VK. Die hebben alleen virusvarianten geexporteerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012

bert pit

asdasd

NMH schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 14:09:
Die Louis Kroes bagatelliseert de situatie veel te veel naar mijn smaak. Neem het volgende citaat over long covid:

[...]

Ten eerste is het al subtiel maar feitelijk incorrect: het is niet zo dat sommige mensen het misschien krijgen, we weten dat een (niet onaanzienlijk) deel van de mensen die besmet raken een vorm van long covid krijgt; een wezenlijk verschil.

Ten tweede: dat er nog veel onbekend is rond long covid is een feit, maar sinds wanneer is het niet hebben van alle feiten grond om er van uit te gaan dat er niets aan de hand is? Het concept van het voorzorgsprincipe is er niet voor niets. Om dezelfde redenen moeten bijvoorbeeld medicijnfabrikanten aantonen dat medicijnen veilig zijn voor we ze voorschrijven en moeten bedrijven als Bayer aantonen dat nieuwe gewasbeschermingsmiddelen veilig zijn voor ze gebruikt mogen worden. Dat het prematuur is, is dan ook een bijzondere stelling; tegen de de tijd dat we het echt goed in kaart gebracht hebben is de epidemie voorbij en kun je niets meer met die kennis voor wat betreft maatregelen; dan demp je de spreekwoordelijke put nadat het kalf verdronken is.

Overigens was Kroes in februari al van mening dat de lockdown niet meer gerechtvaardigd was (net voor we de derde golf in gingen en we dicht langs code zwart scheerden), dus hij lijkt sowieso niet veel op te hebben met maatregelen om het virus te beteugelen.

En nee, dat betekent niet dat ik vind dat we maar eeuwig in een lockdown moeten blijven; zoals altijd moeten de maatregelen in proportie staan tot het doel wat je er mee bereikt. Maar long covid is wel iets wat in die afweging meegenomen moet worden in plaats van dat we ons blind staren op alleen de ziekenhuiscijfers.
Ik vind het wel een goed en realistisch stukje.

Natuurlijk zullen er slachtoffers vallen, maar onder jongeren zal dat zeer beperkt zijn, hoewel er dus wel uitzonderingen zullen zijn. Echter kun je naast wat hij zegt zelf maatregelen nemen door niet allerlei 'binnen activiteiten' te doen en het aantal contacten te beperken.

Na anderhalf jaar weet iedereen wel wat er wel en niet handig is lijkt me. Op gegeven moment heb je daar geen regering meer voor nodig. Er is ook geen regering die in de winter oproept om een warme jas aan te trekken oid.

Nokia 6110, Sony Walkman, Commodore 64, steenkoolvrij sinds 1962

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:25
eamelink schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 17:18:

Ben ik als Belg natuurlijk niet mee akkoord. Op die grafieken zie je dat België en Nederland ex aequo scoren op 1ste vaccinatie, maar dat we in België voor liggen op de 2de vaccinatie. 8)

Gaan we kijken naar Vlaanderen liggen de cijfers nog hoger (zoals eerder aangehaald, zijn er veel meer vaccinweigeraars in het Franstalige gedeelte van het land)
Ik moest ook even goed kijken hoe de grafiekjes in elkaar zaten.
Die "deels" telt af hoe meer er bij "volledig" bij komen. Het gaat trouwens over de gehele Vlaamse bevolking, dus ook kinderen.
De 12- tot 15-jarigen hebben nu ook hun eerste uitnodiging gekregen, en het doel is om die ook volledig gevaccineerd te hebben tegen het begin van het schooljaar.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mih4a2MeuOgGlFP9MUiiX-5CbKc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/swvLxUWS3IFbTogWoINTKCxk.jpg?f=fotoalbum_large

Gaan we kijken bij Vlaamse 65+bevolking, hebben we een vaccinatiegraad van 95%. Die laatste procenten bij deels zijn diegenen die laatst met AZ zijn gevaccineerd.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ErGU2ibipZpi0IO4cPgjv5WzkVM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XAtcRzyEolu5kSbJ9qrxxGNy.jpg?f=fotoalbum_large

Verder geen wedstrijd hoor :P

Bron

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

In België zijn ze duidelijk lekker bezig d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
De Jonge kondigt een nieuwe routekaart aan die in september zal verschijnen. Ik ben een beetje de tel kwijt geraakt als ik eerlijk ben hoeveel kaarten er inmiddels al zijn geweest. :/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
CMD-Snake schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 20:10:
De Jonge kondigt een nieuwe routekaart aan die in september zal verschijnen. Ik ben een beetje de tel kwijt geraakt als ik eerlijk ben hoeveel kaarten er inmiddels al zijn geweest. :/
In augustus zou alles toch afgeschaft worden? Wat moet je dan met een nieuwe routekaart in september?

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Ankona schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 20:15:
[...]

In augustus zou alles toch afgeschaft worden? Wat moet je dan met een nieuwe routekaart in september?
Weer opschalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-07 19:50

Dennahz

Life feels like hell should.

[...]

Never ending story dit corona. Voor 't zelfde zitten we volgend jaar nog steeds in deze ellende.
Ze blijven maar uitstellen en meer beperkingen doorvoeren. Straks de hele maatschappij op slot, behalve als je je QR kunt/wilt laten zien.

Na de zomer heeft iedereen die wil / kan z'n prik wel gehad, dus kunnen en moeten alle maatregelen weg.

[ Voor 10% gewijzigd door Dennahz op 14-07-2021 20:19 ]

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prutzertje
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-07-2023
Dennahz schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 20:18:
[...]

Never ending story dit corona. Voor 't zelfde zitten we volgend jaar nog steeds in deze ellende.
Ben er bang voor. Spaanse griep duurde ook twee jaar meende ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Die endemische fase is net als de horizon vrees ik.

In het debat vandaag werd al geopperd om meer op besmettingen cq. positieve tests te sturen, dat kan zeker vervelend worden als in een endemische fase de zorgcapaciteit geen probleem meer is. Ik hoorde ook een paar keer de term Code Zwart weer vallen. Het is duidelijk dat we geestelijk nog niet toe zijn aan een endemische fase.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-06 08:29
CMD-Snake schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 20:27:
[...]

Die endemische fase is net als de horizon vrees ik.

In het debat vandaag werd al geopperd om meer op besmettingen cq. positieve tests te sturen, dat kan zeker vervelend worden als in een endemische fase de zorgcapaciteit geen probleem meer is. Ik hoorde ook een paar keer de term Code Zwart weer vallen. Het is duidelijk dat we geestelijk nog niet toe zijn aan een endemische fase.
Ironisch aangezien men in dit topic overwegend vindt dat er juist niet op besmettingen gestuurd wordt :+

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08:21

SomerenV

It's something!

[...]

Einde zomer, standaard dat verkoudheid en de griep weer de kop op steekt dus we gaan weer meer maatregelen krijgen want stel dat er een paar extra procent aan mensen ziek wordt, of er iets meer mensen sterven dan normaal. Dat kan natuurlijk echt niet! Dus onderwerpen we de overige 17 miljoen Nederlanders weer aan een scala aan maatregelen. Nou zegt Hugo dat de nieuwe routekaart bedoeld is als overgang naar het onder ogen zien dat het virus niet meer verdwijnt en dat kan twee dingen betekenen:

- Maatregelen laten varen, iedereen die wil vaccineren en accepteren dat er naast een griepgolf nu ook een covidgolf kan zijn.
- Diverse maatregelen min of meer permanent in stand houden en afschalen in het voorjaar/zomer.

Als de plotselinge enorme stijging van besmettingen ons iets heeft geleerd is wel dat het nog niet een deuk in een pakje boter slaat. Ziekenhuizen zijn nog steeds stabiel evenals overlijdens. Ga door met vaccineren en zie onder ogen dat het inmiddels wel redelijk veilig is om aan te nemen dat we safe zitten in Nederland. Ik zou er bijna voor pleiten om de plots ingevoerde maatregelen weer terug te draaien als er over een week nog steeds niks veranderd is qua ziekenhuisopnamen. Gezien de harde daling van het aantal besmettingen zou je overigens ook wel kunnen stellen dat de R-waarde ook nog maar bar weinig zegt.

Hugo heeft het over 'de volgende fase' maar volgens mij was die fase altijd 'einde maatregelen' en niet een nieuwe routekaart want dat impliceert automatisch dat er nog stappen genomen moeten worden. Overigens zijn de toegangsbewijzen ook nog steeds niet helemaal van tafel maar werken ze aan een verbeterplan, en dat zou enkele weken gaan duren.

Je merkt gewoon aan alles dat we binnenkort weer een 'nog even geduld' naar onze kop geslingerd krijgen en dat er weer nieuwe variabelen worden aangegrepen om alles maar in stand te houden. Oh nee, de clubs open kan echt alleen met massaal testen! Wil je als onderneming je volle capaciteit benutten? Verplicht testen! Oh, we kunnen pas echt gaan versoepelen als iedereen een booster shot heeft gehad! Oh, er is misschien een nieuwe variant waar we even op moeten wachten wan wie weet! We gaan 't zien...

[ Voor 6% gewijzigd door SomerenV op 14-07-2021 20:31 ]

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
[...]

Het is wel erg gemakkelijk om te rationaliseren dat het goed genoeg zou moeten zijn: niet op gevaarlijke plekken geweest, al volledig gevaccineerd, etc. Er staat ook in de bijsluiter dat het een betrouwbare test is. Ik denk dat ze gewoon niet meer verkocht zouden moeten worden.

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Was deze al langs gekomen?

De stand na twee weken: 62 grote horeca- en festivalclusters met besmette jongeren - https://nos.nl/l/2389318

Linkt naar:

https://www.rijksoverheid...sters-horeca-en-festivals

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
MikeyMan schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 20:40:

De stand na twee weken: 62 grote horeca- en festivalclusters met besmette jongeren - https://nos.nl/l/2389318

Linkt naar:

Betreft verknipt wel een mooie quote:
Er is geen inspectie gedaan door GGD/GHOR geweest ten tijde van het
evenement.
Heb je voor het eerst in 18 maanden een evenement met 10.000 bezoekers waarvan we het allemaal een spannende exercitie vinden, kom je niet ff kijken hoe het gaat. 8)7 De burgermeester kwam gelukkig wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

jadjong schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 20:51:
[...]

Betreft verknipt wel een mooie quote:

[...]

Heb je voor het eerst in 18 maanden een evenement met 10.000 bezoekers waarvan we het allemaal een spannende exercitie vinden, kom je niet ff kijken hoe het gaat. 8)7 De burgermeester kwam gelukkig wel.
Vraag me af of dat aan de GGD is. Meer een handhavings ding denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

MikeyMan schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 20:40:

Linkt naar:

Ik ben benieuwd hoe ver de vaccinaties in de leeftijdsgroep 20-40 de besmettingen gaan drukken. Als dat straks te weinig gaat zijn, dan voorzie ik weer een hoop kunst- en vliegwerk vanuit Hugo om die anderhalve meter tóch nog maar een paar maandjes langer vol te houden "want vaccins verhinderen geen verspreiding".

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

MikeyMan schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 20:55:
[...]

De GHOR komt regelmatig even kijken op grote feesten en een inspectie doen. Wel degelijk een taak van de GHOR. Welke onder de GGD vallen.
Heb ze op verknipt 2 jaar geleden nog gehad.

(Ik werk als verpleegkundige op evenementen. Ofja, toen er nog evenementen waren)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
MikeyMan schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 20:55:
[...]

Had een mooie steekproef kunnen zijn of hun protocollen wat covid betreft in de praktijk ook blijken te werken. Gewoon, for sience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
Stoney3K schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 20:56:
[...]

Ik ben benieuwd hoe ver de vaccinaties in de leeftijdsgroep 20-40 de besmettingen gaan drukken. Als dat straks te weinig gaat zijn, dan voorzie ik weer een hoop kunst- en vliegwerk vanuit Hugo om die anderhalve meter tóch nog maar een paar maandjes langer vol te houden "want vaccins verhinderen geen verspreiding".
Ze gaan het net zo spinnen dat het ze uitkomt. Om misselijk van te worden. Nu de ziekenhuizen op peil zijn, verschuiven ze de palen en gaan we op besmettingen sturen.

Als dat niet genoeg is, dan komt: "twee vaccinaties is niet voldoende, en daarmee mag je nog niet meedoen".

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Segafreak83 schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 21:06:
[...]

Ze gaan het net zo spinnen dat het ze uitkomt. Om misselijk van te worden. Nu de ziekenhuizen op peil zijn, verschuiven ze de palen en gaan we op besmettingen sturen.

Als dat niet genoeg is, dan komt: "twee vaccinaties is niet voldoende, en daarmee mag je nog niet meedoen".
Ja want nutteloze maatregelen aanhouden is in ieders belang. :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005

Onbekend

...

[...]

Het achterliggende probleem is dat men niet open en duidelijk zijn over de data waar ze naar kijken. Ze verwachten namelijk 600 nieuwe ziekenhuisopnames in de komende weken, en op basis daarvan hebben ze opnieuw de maatregelen aangepast. Maar in de media is er nauwelijks hierover wat te lezen, enkel over jongeren die besmet zijn geraakt.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07:48
Onbekend schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 21:12:
[...]

Het achterliggende probleem is dat men niet open en duidelijk zijn over de data waar ze naar kijken. Ze verwachten namelijk 600 nieuwe ziekenhuisopnames in de komende weken, en op basis daarvan hebben ze opnieuw de maatregelen aangepast. Maar in de media is er nauwelijks hierover wat te lezen, enkel over jongeren die besmet zijn geraakt.
Afgelopen week waren er al ziekenhuizen bezig met opschalen. Men is op hun hoede.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bossie
  • Laatst online: 07:27
[...]

Ik wil niet vervelend doen, maar er gaat al nieuws in het rond dat twee vaccinaties (Pfizer zou bijvoorbeeld na 6 maanden een 3e willen doen als booster) misschien niet voldoende zijn.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
[...]

Een verwachting is dan ook nog geen nieuws, grote aantallen jongeren die onverwacht toch lang ziek zijn wel.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

tlpeter schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 21:14:
[...]

Afgelopen week waren er al ziekenhuizen bezig met opschalen. Neem is op hun hoede.
In 1 week is het aantal bezette ziekenhuisbedden buiten de IC gestegen van 100 naar 140, dus snap idd wel dat ze alvast voorbereid zijn.

Bezette IC bedden bleef voorlopig gelukkig nog wel dalen.

[ Voor 8% gewijzigd door YakuzA op 14-07-2021 21:17 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
MikeyMan schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 21:09:
[...]

Ja want nutteloze maatregelen aanhouden is in ieders belang. :X
Niet ieders, wel die van hun.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Fuujii
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 09-07 08:11
Ik snap eerlijk gezegd ook niet zo goed waarom ze een nieuwe routekaart gaan presenteren. In september is toch iedereen (die wilt) gevaccineerd?

Ik ben ook bang dat ze tóch weer bepaalde maatregelen willen invoeren, omdat de cijfers ongetwijfeld iets gaan stijgen. Misschien ben ik te voorbarig, maar het voelt alsof de doelpalen verschoven gaan worden.

Niet dat ik denk dat er een kwade agenda achter zit, maar wel een stuk imago van de politiek zelf en angst voor elke besmetting. Als het aan het OMT ligt dan houden we tot 2025 maatregelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Yaksa schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 21:16:
[...]

Een verwachting is dan ook nog geen nieuws, grote aantallen jongeren die onverwacht toch lang ziek zijn wel.
Heb je een bron of gaat dit nog steeds over longcovid waarvan inmiddels aangetoond is dat je het enorm overdrijft?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Segafreak83 schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 21:17:
[...]
Ah ja, daarom gooiden ze ook de disco open, omdat ze graag de disco dicht wilden en ze weer ‘nutteloze maatregelen’ kunnen nemen :?

[ Voor 11% gewijzigd door YakuzA op 14-07-2021 21:33 ]

PSN

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Segafreak83 schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 21:17:
[...]

Wat is het belang daar dan in?
Wat schieten ze er mee op?

Er is keer op keer versoepeld wanneer het mogelijk was. Daarmee laten ze toch ook zien van de maatregelen af te willen wanneer mogelijk?

[ Voor 24% gewijzigd door Dennis1812 op 14-07-2021 21:19 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Fuujii
Bossie schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 21:14:
[...]

Ik wil niet vervelend doen, maar er gaat al nieuws in het rond dat twee vaccinaties (Pfizer zou bijvoorbeeld na 6 maanden een 3e willen doen als booster) misschien niet voldoende zijn.
Zo blijven we tot in de onenigheid doorgaan. 8)7

Ga eerste arme(re) landen vaccineren! Wat een onzin dat ze nu al beginnen over een booster shot, terwijl het gros van de wereld nog niet eens een vaccinatie heeft gehad. Zullen vast commerciële belangen meespelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Fuujii schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 21:17:
Ik snap eerlijk gezegd ook niet zo goed waarom ze een nieuwe routekaart gaan presenteren. In september is toch iedereen (die wilt) gevaccineerd?

Ik ben ook bang dat ze tóch weer bepaalde maatregelen willen invoeren, omdat de cijfers ongetwijfeld iets gaan stijgen. Misschien ben ik te voorbarig, maar het voelt alsof de doelpalen verschoven gaan worden.

Niet dat ik denk dat er een kwade agenda achter zit, maar wel een stuk imago van de politiek zelf en angst voor elke besmetting. Als het aan het OMT ligt dan houden we tot 2025 maatregelen.
Misschien gaan ze eindelijk de signaalwaarde van 7 per 100.000 verhogen?
https://coronadashboard.r...k/positief-geteste-mensen

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Segafreak83
YakuzA schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 21:17:
[...]

Ah ja, daarom gooiden ze ook de disco open, omdat ze graag de disco dicht wilden :?
Zolang ze geen formatie hoeven te bespreken, kunnen ze op het pluche blijven zitten.

Een grote poppenkast is het. Dit was natuurlijk een makkelijke manier om te laten zien dat "het volk" de verantwoordelijkheid niet aan zou kunnen.

Of "dansen met Jansen", terwijl iedereen weet dat je 2 tot 3 weken nodig hebt voor enig percentage van bescherming.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bossie
  • Laatst online: 07:27
Fuujii schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 21:18:
[...]
Zo blijven we tot in de onenigheid doorgaan. 8)7

Ga eerste arme(re) landen vaccineren! Wat een onzin dat ze nu al beginnen over een booster shot, terwijl het gros van de wereld nog niet eens een vaccinatie heeft gehad. Zullen vast commerciële belangen meespelen.
Misschien, maar het zou ook gebaseerd kunnen zijn op onderzoek aangezien er inmiddels wel ruim 6 maanden gevaccineerd word :O

We wachten simpelweg af

[ Voor 29% gewijzigd door Bossie op 14-07-2021 21:24 . Reden: fout met quoten :x ]

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Dennis1812 schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 21:18:
[...]

Wat is het belang daar dan in?
Wat schieten ze er mee op?

Er is keer op keer versoepeld wanneer het mogelijk was. Daarmee laten ze toch ook zien van de maatregelen af te willen wanneer mogelijk?
Er zijn geen belangen en ze schieten er niks mee op, maar dat soort gejojo is wel de reden dat er steeds meer wantrouwen is richting het kabinet/de overheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-07 23:34
Accept it het gaat voorlopig nog niet weg, ik denk we echt een x aantal jaar verder zijn voor het “weg” is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Segafreak83 schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 21:21:
[...]

Zolang ze geen formatie hoeven te bespreken, kunnen ze op het pluche blijven zitten.

Een grote poppenkast is het. Dit was natuurlijk een makkelijke manier om te laten zien dat "het volk" de verantwoordelijkheid niet aan zou kunnen.

Of "dansen met Jansen", terwijl iedereen weet dat je 2 tot 3 weken nodig hebt voor enig percentage van bescherming.
Na de formatie zit in elk geval Rutte nog op exact dezelfde plek naar verwachting.
Heb je echt het idee dat er een onderliggende agenda is? Wat zou dat moeten zijn?
Je bent erg negatief richting de overheid merk ik. Nu ben ik de laatste die zal zeggen dat ze alles goed doen. Maar hoe stel jij voor dat ze de covid crisis bestrijden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jadjong
Mektheb schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 21:25:
Accept it het gaat voorlopig nog niet weg, ik denk we echt een x aantal jaar verder zijn voor het “weg” is.
NL kan over twee maanden voor 100% gevaccineerd zijn, maar dan komt er weer een Franse variant waar je eigenlijk een 3e shot voor nodig hebt. Tegen de tijd dat NL dat 3e shot heeft gekregen is de Ijslandse variant dominant en moet je daar weer een prikje voor krijgen. Je wint het niet zolang niet iedereen wereldwijd op hetzelfde moment gevaccineerd wordt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fuujii
Mektheb schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 21:25:
Corona gaat nooit meer weg. Maar accepteren dat maatregelen voor altijd blijven? Nee.
Wat mij betreft is dat punt wanneer iedereen gevaccineerd is.
Bossie schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 21:21:
[...]

Misschien, maar het zou ook gebaseerd kunnen zijn op onderzoek aangezien er inmiddels wel ruim 6 maanden gevaccineerd word :O

We wachten simpelweg af
Farmaceutische bedrijven hebben ook echt wel belang bij een grotere afzet. Het zal ongetwijfeld bijdragen in de bescherming, maar commerciële belangen spelen ook mee.

Ik vind het alleen idioot dat ze in bepaalde landen (Israël & USA) al bezig zijn met een booster shot, dat terwijl mensen daar al aardig beschermd zijn en mensen in andere landen (bijna) niet. Dat is bovendien een kweekvijver voor mutaties, wat ons uiteindelijk ook weer fuckt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Segafreak83
Dennis1812 schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 21:30:
[...]

Na de formatie zit in elk geval Rutte nog op exact dezelfde plek naar verwachting.
Heb je echt het idee dat er een onderliggende agenda is? Wat zou dat moeten zijn?
Je bent erg negatief richting de overheid merk ik. Nu ben ik de laatste die zal zeggen dat ze alles goed doen. Maar hoe stel jij voor dat ze de covid crisis bestrijden?
In politiek is er áltijd een agenda, dat we die niet weten of niet kunnen zien, dat is een 2de.

Niet negatief, realistisch. Wie denk dat dit straks allemaal mag gaan betalen dan? Ze smijten met geld van heb ik jou daar. Gaan fieldlabs doen, met maar een paar besmettingen als uitkomst.

Vervolgens komt de echte test en wandelt 10% positief naar buiten.

Ze hadden bij die laatste versoepelingen de tijd moeten nemen. Eerst 1 stap versoepelen, dan na 2 weken evalueren, vervolgens een stap verder, 2 weken later volgende evaluatie, enz.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Fuujii schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 21:35:
[...]

Corona gaat nooit meer weg. Maar accepteren dat maatregelen voor altijd blijven? Nee.
Wat mij betreft is dat punt wanneer iedereen gevaccineerd is.

[...]
Daar stuurt de UK wat voorbarig op aan en daar gaat Nederland ook op aansturen denk ik. Zodra blijkt dat vaccinaties de zorg voldoende ontlasten (daar kunnen vast wel cijfertjes aan gehangen worden) mag de bevolking zelf de verantwoordelijkheid nemen, en wordt Corona een ziekte zoals er zoveel zijn. Het prijskaartje gaan we terugzien in de zorgpremies. Ik vind het prima.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yaksa
SomerenV schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 21:17:
[...]Heb je een bron of gaat dit nog steeds over longcovid waarvan inmiddels aangetoond is dat je het enorm overdrijft?
Bron:
Is gister ook al hier geplaatst, aanbeveling voor ongelovigen aangaande Long-Covid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
[...]

Je kan de technische briefing van het RIVM terugkijken van deze week. Daarin wordt de bandbreedte van 150 tot 600 bedden gegeven op basis van wat men nu weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:59

Laguna

Connaisseur

redwing schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 17:31:
[...]

Alleen jammer dat de overgang naar PCR testen nog tijdens de daling was. Dit staat los van de huidige piek. Dus goed om dit soort dingen te bekijken maar ga nu geen verbanden leggen die er niet of nauwelijks zijn.
De stijging begon juist vlak erna, oftewel het is feitelijk onjuist dat de overgang tijdens de daling was. Hoe meer locaties in de loop van juli overstapte hoe hoger het aantal positieve testen. De overgang viel dus samen met het massaal testen van jongeren.

Dit is ook eenvoudig na te gaan bij de mensen die zich hebben laten testen. Indien het zo'n 3 uur duurde eer je de uitslag had dan was het een sneltest en indien het een PCR-test betrof dan had je pas na minimaal 24 uur de uitslag.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005

Onbekend

...

Rukapul schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 22:04:
[...]

Je kan de technische briefing van het RIVM terugkijken van deze week. Daarin wordt de bandbreedte van 150 tot 600 bedden gegeven op basis van wat men nu weet.
Klopt. Maar ik bedoel dat weinig nieuwssites deze informatie overnemen, en de gemiddelde consument kijkt niet op die site van het RIVM.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

zacht schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 21:48:
[...]

Daar stuurt de UK wat voorbarig op aan en daar gaat Nederland ook op aansturen denk ik. Zodra blijkt dat vaccinaties de zorg voldoende ontlasten (daar kunnen vast wel cijfertjes aan gehangen worden) mag de bevolking zelf de verantwoordelijkheid nemen, en wordt Corona een ziekte zoals er zoveel zijn. Het prijskaartje gaan we terugzien in de zorgpremies. Ik vind het prima.
De signaal/grenswaarde ligt nu op 40 zkh opnames per dag, die zal wel gewoon gehanteerd blijven.

https://coronadashboard.r...delijk/ziekenhuis-opnames

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rukapul
Fuujii schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 21:35:

Ik vind het alleen idioot dat ze in bepaalde landen (Israël & USA) al bezig zijn met een booster shot, dat terwijl mensen daar al aardig beschermd zijn en mensen in andere landen (bijna) niet. Dat is bovendien een kweekvijver voor mutaties, wat ons uiteindelijk ook weer fuckt.
Nee. Die paar booster shots voor een deel van de rijke landen hebben geen impact op de overall impact en mutaties in arme landen. De verhouding in benodigde doses alleen al is daarin evident. Andere verschillen zijn kosten en logistiek waardoor het niet met elkaar concurreert. Niet voor niets dat rijke landen nu al massaal AZ weggeven.

Ik voel me in elk geval niet schuldig als ik over 8 weken mijn pseudo-booster shot haal (Pfizer + COVID + Pfizer). Overigens wens ik niemand COVID toe, want het is gewoon k#t ook bij wat men nog 'milde' klachten noemt.

Als we arme landen willen helpen dan helpen we ze een keten voor vaccin industrie op te zetten met lokale productie van eenvoudige vaccins, hulpmiddelen en logistiek.
Pagina: 1 ... 15 ... 131 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees even de topic start door voor de opzet, regels en handige links. Hier geldt uiteraard het beleid.

Vakantie zomer 2021: maatregelen in het buitenland voor alles waar je rekening mee moet houden als je op vakantie gaat, ook per land.

Je kunt in dit topic dus praten over de ontwikkeling van de cijfers, de maatregelen in het algemeen, de steunmaatregelen etcetera. N=1 en persoonlijke ervaringen horen in de De Covid kroeg.

Politiek mag in De landelijke Nederlandse politiek 2021

Let op: generalisaties als ‘wappie’, 'antivaxxers' zijn niet toegestaan, ook niet op een defensieve manier (ik ben geen wappie, maar…).