Het Coronavirus in Nederland en België - deel 8 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 124 ... 131 Laatste
Acties:
  • 465.917 views

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-09 15:17

Agent47

I always close my contracts.

ZieMaar! schreef op maandag 13 september 2021 @ 08:51:
Ik blijf het ironisch vinden dat een deel van de tegenstanders van vaccinatie helaas hun eigen waarheid hebben gecreëerd, doordat zij weigeren is de vaccinatiegraad te laag (en nee, hoe hoog dan wel is geen randvoorwaarde om te kunnen zeggen dat ie nu te laag is).

Doordat ie te laag is, is blijkbaar drang nodig en nu zeggen ze, een deel van de weigeraars, 2 dingen:
- niet polariseren (alsof ze slachtoffer zijn en ze daar geen onderdeel van zijn)
- zie je wel dat de overheid een controle systeem er van maakt (wat wellicht niet nodig was als ze een prik hadden gehaald)

Tvt zal vast een paar mensen overhalen te gaan prikken (zeker jongeren denk ik), maar voor die kleine restgroep zal dit denk ik idd niet de juiste maatregel zijn…maar wat dan wel?
Het is nooit goed, dat is het punt hem ook bij velen. Er is altijd iemand die gekwetst wordt.

Wat ik nu vooral om me heen zie qua mensen is dat men nu zegt: “ Zie je nou wel.” Of “ We zijn slaven van de overheid geworden doordat bijna iedereen die prik neemt.” Simpel word je er van.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:39
squaddie schreef op maandag 13 september 2021 @ 08:10:
[...]

Zo ver bij mij bekend is geen maximum op aantal ongevaccineerden die een locatie of evenement mag bezoeken.

[...]

Nogmaals om een groen vinkje te krijgen moet je getest, gevaccineerd of hersteld zijn van corona. Voor de laatste twee groepen wordt er helemaal niet meer gekeken of iemand corona heeft en mogelijk besmettelijk is die krijgt altijd toegang. Maar waarop zou je ongevaccineerden nog willen testen voor toegang als je toch al personen met corona toelaat, waarom dan niet net zoals de Denen iedereen weer toegang geven? De enige reden is het opwerpen van een extra drempel voor ongevaccineerden, het is niets meer dan een drangmiddel voor meer vaccinaties.

Wat ik persoonlijk hier op het forum, maar ook op andere plekken vaststel dat een aanzienlijke groep blijkbaar zodanig snakken naar hun vrijheden dat ze elke maatregel die meer vrijheid geeft domweg accepteren zonder kritisch te willen kijken naar de maatregel. Persoonlijk vindt ik dat een bijzonder gevaarlijke ontwikkeling, blijkbaar is 1,5 jaar genoeg om mensen om te vormen naar schaapjes.
Wat dat betreft is het 3G (gevaccineerd, genezen of getest) eigenlijk nog een vreemde keuze ook. Met het toch toegang verlenen als je maar negatief getest bent impliceer je dat dit een relevant gegeven is. En dat terwijl we eigenlijk willen bereiken dat de zorg niet overbelast word door mensen die erg vatbaar bleken voor covid. Als je negatief getest bent is dat geen bewijs dat je niet vatbaar bent.... In mijn ogen hadden ze beter de 'duitse' weg kunnen pakken en enkel het groene vinkje voor 2G (gevaccineerden of genezen) kunnen hanteren. Deze groepen zijn immers veilig en zullen geen belasting voor de zorg meer vormen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-09 22:45

Mfpower

In dubio

slijkie schreef op maandag 13 september 2021 @ 07:44:
Ik ben niet gelovig, maar dank god op mijn blote knietjes dat ik niet meer in Nederland woonachtig ben. Wat zijn die nieuwe maatregelen belachelijk zeg, alles is eeuwen vrijwillig maar alles moet en zal. Centimetertje voor centimetertje naar een totale controle staat.

Zelf dus heel erg blij dat ik in Noorwegen zit, al die ellende niet, tevens kan je hier heel rustig nog praten en discussieren met je mede-mens. Over voor/tegen bepaalde dingen, gewoon een lekker rustig gesprek, en daarna gaat het over het weer.

De extreme polarisatie tussen kampen over tigtal onderwerpen in Nederland is gewoon belachelijk. Respect voor andermans keuzes bestaat er vrijwel niet meer. Hier gelukkig wel. Hier hebben ze in het nieuws het over electische stepjes of over een andere orde van de dag, er heerst dus geen angstcultuur. Zelf afgelopen zomer op een camping gewerkt,’lekker iets buiten, even geen servers en netwerk monitoring’, er kwamen 90+% noren. Allemaal over het algemeen plezante praatjes gemaakt, na begin augustus kwamen een deel duitsers en nederlanders, en jahoor, waar ging het over? Juist, covid en de maatregelen. In de eerste paar zinnen kwam er al uit of ze gevacineerd waren of niet en daarna de rest van de onzin waarom/hoe/wat.

Dit wou ik toch even kwijt, en laat toch even weten dat wat er in het kikkerlandje (voormalig thuis) toch niet iets is wat er in de hele wereld gaande is.
Emigratie staat hoog op mijn lijst. Het is ongelooflijk waar we in beland zijn en hoe eenvoudig het lukt de overheid groepen tegen elkaar op te zetten en zo een controlestaat te rechtvaardigen. Dan niet gaan klagen als bij de volgende verkiezingen de populistische partijen gaan groeien want die varen op de tweedracht en het wantrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Sorcerer8472 schreef op zondag 12 september 2021 @ 22:03:
[...]

In Duitsland heb je ook op veel plekken een mondkapje nodig, vaak op meer plekken dan in NL. Daarnaast zijn er in Duitsland op meerdere plekken gemeenten met 2G-regels waarin alleen gevaccineerde of herstelde mensen worden geaccepteerd terwijl je in NL nog met een test uit kunt. Duitsland is dus aanzienlijk strenger hoewel het per gemeente verschilt.
Correct, als je in Duitsland een iets wilt eten (want daar ging het om) moet je een mondkapje op als je niet zit. Dat betekent dus een mondkapje op weg naar je tafel of op weg naar de wc.

Die 2g regel is zeer lokaal en voor zover ik weet niet van toepassing voor het eten van een hapje op het terras. @YakuzA kwam ook met 2G maar heeft ook nog geen voorbeelden gegeven dat dit gemeengoed is voor een lekkere lunch.

Je kan dus gerust stellen dat wij straks strengere regels hebben voor een terrasje dan onze buurlanden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
FreakNL schreef op zondag 12 september 2021 @ 22:14:
[...]
Ik kan niet wachten op de vaccinplicht en gewoon weer naar normaal.
Want een vaccinatieplicht is het gewone normaal :?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Fuujii
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 11:12
Ik ben wel blij dat hier op Tweakers nog sprake is van enigszins nuance. Niemand die echt 'fan' is van dit systeem.

Op andere fora en sites zoals Reddit zijn genoeg mensen dermate opgehitst dat ze alleen maar lopen te verkondigen hoe fantastisch zo'n systeem is, een 'fuck you' naar wappies en dat ze nu 'eindelijk weer veilig naar de bios kunnen'. Wat overigens vrij ironisch is, omdat je met dit systeem juist nog wel corona kan oplopen door mede-gevaccineerden. Als je kritisch op zo'n systeem bent, dan ben je gelijk een moordenaar of anti-vaxx'er.

Deze vorm van radicalisering (ja, zo noem ik het) óók aan deze 'kant' van het spectrum is geen goede ontwikkeling. Alsof we twee steeds fellere groepen krijgen. Iedereen is vrij om zijn mening te vormen. Maar zo'n systeem toejuichen met lof vind ik erg ver gaan. Iets met een hellend vlak.

Het zou voor mij de situatie enigszins relatieveren als ze een duidelijke einddatum of 'eisen' zouden stellen. Ik ben echter bang dat dit een systeem is dat de komende jaren (minimaal) niet meer weg gaat. En waarschijnlijk zal je vroeg of laat een derde prik moeten halen als je niet als anti-vaxx aangemerkt wilt worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

*knip* als je mijn mod ingrepen niet goed begrijpt, wil ik ze altijd uitleggen. Maar dan wel in de DM of het feedbacktopic, nooit in het topic zelf (zoals ook in het beleid staat). Op mijn andere berichten (als gebruiker) kun je gewoon op inhoud reageren.

[ Voor 88% gewijzigd door ZieMaar! op 13-09-2021 09:19 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:54
RodeStabilo schreef op maandag 13 september 2021 @ 08:19:
Hoe 'tijdelijk' is dat TvT eigenlijk? Daar is zeker niets over gezegd.
Net zo 'tijdelijk' als het kwartje van Kok... ;)

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-09 15:17

Agent47

I always close my contracts.

*knip* liever niet op reageren

[ Voor 73% gewijzigd door ZieMaar! op 13-09-2021 09:21 ]

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuujii
Ik ben overigens wel benieuwd hoeveel procent van de bevolking zich hierdoor daadwerkelijk extra laat vaccineren. Zijn hier prognoses voor?

Ik kan me voorstellen dat het bij jongeren en achterstandswijken iets helpt. Maar ik verwacht niet dat het zouden aan de dijk gaat zetten, Puur omdat we al zo'n hoge vaccinatiegraad hebben (gelukkig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
ninjazx9r98 schreef op zondag 12 september 2021 @ 23:04:
[...]

Ligt er maar net aan waar je in Duitsland bent, het aantal besmettingen per 100k geeft deelstaten keuze mogelijkheden.
Wij waren afgelopen vrijdag in Centro en konden toch echt geen kop koffie en later een bratwurst bestellen zonder een vaccinatie bewijs te laten zien. QR laten zien was voldoende, niet gescand dus, maar er gebeurde niks voor dat gedaan was. Mondkapje verplicht overal in Centro, behalve op je plek bij eten/drinken uiteraard en veel zitplekken dicht dmv tape om afstand te houden. Tevens vele GGG posters gezien bij het "eetplein"
Centro = binnen. Mijn ervaring is ook dat je, indien je ergens binnen een kopje koffie wilt drinken in Duitsland, je gevraagd wordt om je QR code.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Number10
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
is blijkbaar drang nodig (...) maar wat dan wel?
Vertrouwen, indammen en eerlijk communiceren dat je met vaccins alleen niet voldoende kan bereiken. Maar daar win je als politicus niet de populariteitsprijs mee. Er speelt ook nog een formatie en wie weet nieuwe verkiezingen. Die zaken zijn met elkaar verbonden, of je nu topics splits op dit forum of niet.

De vaccinatiegraad in een maatschappij is als een oliepeilstok voor het vertrouwen van burgers in de overheid. Daar springen allerlei populistische politici en vage clubs helaas op in, maar dat is m.i. primair een gevolg van falend leiderschap die mensen zou moeten verbinden i.p.v. vooral oproepen tot 'eigen verantwoordelijkheid'. Dat laatste is wel van belang, maar een overheid heeft doorzettingsmacht om allerlei NPIs te hanteren die een volgende golf serieus kunnen inperken, maar dat moet je wel tijdig doen. In plaats daarvan gaan we in de herfst met R=1 versoepelen. Logisch is het allerminst.

Ik ben een groot voorstander van vaccineren, maar de echte oplossing lijkt mij niet vaccinatiedrang. Dat is een noodgreep die wellicht nodig kan zijn, maar ook aantoont dat het leiderschap heeft gefaald. Met drangmaatregelen loop je ook het risico dat de polarisatie verder toeneemt, terwijl het zou moeten draaien om solidariteit. Het versterken van vertrouwen is dus waar het echt om zou moeten draaien.

Misschien zou het beter zijn als de overheid zich bijvoorbeeld eens gaat houden aan de Wob om maar wat te noemen en bijvoorbeeld informatie gaat openbaren i.p.v. vage ongenotuleerde vergadersessie te houden in sportieve kleding, om daarvoor en daarna steeds informatie te 'lekken' waarna wij hier of op andere fora en social media input geven aan de analyse hoe een beslissing maatschappelijk valt. Ik mag aannemen dat niemand meer serieus gelooft dat het 'lekken' toevallig gebeurt? Waarom vinden we dat schijnbaar normaal?

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hoevenpe
Tvt zal vast een paar mensen overhalen te gaan prikken (zeker jongeren denk ik), maar voor die kleine restgroep zal dit denk ik idd niet de juiste maatregel zijn…maar wat dan wel?
We gaan al maanden naar het terras en de dierentuin zonder TvT, de zorg kan het tot op heden makkelijk aan en de cijfers lijken vooralsnog redelijk stabiel. Het is moeilijk uit te leggen dat nu opeens de teugels op dit soort plekken aangehaald worden, met vooralsnog als hoofdreden 'vaccinatie drang'.

Testen voor grote evenementen en de nachthoreca is begrijpelijk en logisch, maar dat zijn dingen die momenteel nog niet mogelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
hoevenpe schreef op maandag 13 september 2021 @ 09:22:
[...]

We gaan al maanden naar het terras en de dierentuin zonder TvT, de zorg kan het tot op heden makkelijk aan en de cijfers lijken vooralsnog redelijk stabiel. Het is moeilijk uit te leggen dat nu opeens de teugels op dit soort plekken aangehaald worden, met vooralsnog als hoofdreden 'vaccinatie drang'.

Testen voor grote evenementen en de nachthoreca is begrijpelijk en logisch, maar dat zijn dingen die momenteel nog niet mogelijk zijn.
Heel simpel, we zullen nog wat mensen moeten motiveren om een prikkie te halen. Ik ben benieuwd of het de komende weken weer drukker word qua vaccinaties. Indien ja, positief... en kunnen we met een gerust hart de winter in. Indien nee, heb je die app al op je telefoon geïnstalleerd? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Fuujii schreef op maandag 13 september 2021 @ 09:10:
Het zou voor mij de situatie enigszins relatieveren als ze een duidelijke einddatum of 'eisen' zouden stellen. Ik ben echter bang dat dit een systeem is dat de komende jaren (minimaal) niet meer weg gaat.
Dit gaat ook wel weg hoor, net als de avondklok, mondkapjesplicht (bijna nergens verplicht meer), 1,5 meter, scholen dicht etc. Er kan al zoveel meer dan een half jaar geleden :) Een einddatum stellen is lastig. Straks komt er toch een nieuwe golf en dan is het "ze hadden beloofd $vandaag te stoppen!"

Met 200+ IC bezetting de herfst en winter ingaan is gewoon geen al te positief scenario, dus je moet dan toch iets doen. Laten we hopen dat de dalende lijn doorzet de komende weken en dan volgt verdere versoepeling vanzelf. Vaccineren is en blijft de beste manier om dat te bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:43
Agent47 schreef op maandag 13 september 2021 @ 08:53:
[...]

Het is nooit goed, dat is het punt hem ook bij velen. Er is altijd iemand die gekwetst wordt.

Wat ik nu vooral om me heen zie qua mensen is dat men nu zegt: “ Zie je nou wel.” Of “ We zijn slaven van de overheid geworden doordat bijna iedereen die prik neemt.” Simpel word je er van.
*knip* dit helpt de discussie niet echt

[ Voor 15% gewijzigd door ZieMaar! op 13-09-2021 09:27 . Reden: Ongewenste generalisatie ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:57

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Fuujii schreef op maandag 13 september 2021 @ 09:19:
Ik ben overigens wel benieuwd hoeveel procent van de bevolking zich hierdoor daadwerkelijk extra laat vaccineren. Zijn hier prognoses voor?

Ik kan me voorstellen dat het bij jongeren en achterstandswijken iets helpt. Maar ik verwacht niet dat het zouden aan de dijk gaat zetten, Puur omdat we al zo'n hoge vaccinatiegraad hebben (gelukkig).
Hier zit dus ook mijn twijfel. Als we weer naar de vier groepen kijken:
1) Jongeren: denk dat daar nu wel wat te halen valt eerlijk gezegd, die zullen wellicht voor gemak gaan
2) Biblebelt: dit doet niets met de de sociale druk, denk ik. Daar moet denk ik echt ingezet worden op ‘stiekem’
3) Achterstandswijken: dat zijn denk ik niet de frequente horeca/museum bezoekers én vanwege hun natuurlijke wantrouwen richting overheid zal het eerder iets erger worden?
4) principiële weigeraars; zie 3 denk ik,

Aan de andere kant: voor een heel groot deel van de mensen doet dit niets (die hebben het certificaat sowieso), dus misschien dat je met een korte inzet eens kan kijken wat dit bij jongeren doet, daar kan de vaccinatiegraad wel een boost gebruiken en misschien is dat ook het zetje in de specifieke groepsvaccinatiegraad die iets kan betekenen voor de nachtclubs?

Ik ben daarmee wel benieuwd naar de communicatie en achterliggende idee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
gekkie schreef op zondag 12 september 2021 @ 22:48:
[...]

Echte principes zijn altijd duur voor je zelf, principes waar hoofdzakelijk een ander de rekening voor mag betalen vind ik betrekkelijk zwakke principes.
Het is waar dat principes vaak zijn tol eisen, dat maakt niet dat het zo moet zijn. Vergelijk het met de toeslagenaffaire, de mensen die hiertegen vochten hadden ook principes en dat heeft aardig wat gekost. Financieel, lichamelijk, emotioneel en ook politiek.

Toch zijn we als maatschappij dankzij deze mensen gewezen op grove misstanden, wij worden er dus allemaal beter van (dat mag je tenminste verwachten).
gekkie schreef op zondag 12 september 2021 @ 23:15:
[...]
Maar goed succes met principieel al je rechten bewaken, voor een toch vrij beperkt deel van het leven, als je zelf er vooral last van hebt vind ik het best.
Ik verbaas mij echt over zulke reacties :|

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

hoevenpe schreef op maandag 13 september 2021 @ 09:22:
[...]

En toen er wél een rationale voor was (winter, voorjaar) omdat er nog zoveel mensen ongevaccineerd waren deden we het niet. Nee toen mochten we allemaal in de avond binnenblijven zonder dat het effect duidelijk was. Denemarken testte toen wel om de besmettingen laag te houden en daarmee de bevolking gezond. Nu dat niet meer nodig is stoppen ze ermee, met een iets hogere maar toch zeker vergelijkbare vaccinatiegraad. Wat er nu gebeurd is enkel vaccinatiedrang door een controlestaat. Onethisch en ongewenst.

[ Voor 4% gewijzigd door Mfpower op 13-09-2021 09:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
stylezzz schreef op maandag 13 september 2021 @ 09:25:
Indien nee, heb je die app al op je telefoon geïnstalleerd? ;)
Die staat er al maanden op... ;)

Heb niets met Willem Engel en de weigeraars, maar deze maatregel met als voornaamste reden het impliciet verplichten van vaccinaties stuit me tegen de borst. Wees als overheid dan helder en voer een vaccinatieplicht in, niet zo'n glijdende schaal met 'versoepelingen' die in de praktijk het tegenovergestelde zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

Wolly schreef op maandag 13 september 2021 @ 09:26:

Ik verbaas mij echt over zulke reacties :|
Ik ook. Het is ook een drogreden. En wel de volgende: “als ik er geen last van heb dan is het geoorloofd”. Gelukkig doen we dat ook niet met racisme ed. Er zijn betere argumenten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
ZieMaar! schreef op maandag 13 september 2021 @ 09:26:
Aan de andere kant: voor een heel groot deel van de mensen doet dit niets (die hebben het certificaat sowieso)
In hoeverre wordt de QR-code bij het scannen opgeslagen, kan men achteraf zien waar je geweest bent 'omdat dat zo handig is bij eventueel bron en contactonderzoek'? In dat geval hebben ook wij als gevaccineerden wat te verliezen: een deel van onze privacy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
hoevenpe schreef op maandag 13 september 2021 @ 09:29:
[...]

Die staat er al maanden op... ;)

Heb niets met Willem Engel en de weigeraars, maar deze maatregel met als voornaamste reden het impliciet verplichten van vaccinaties stuit me tegen de borst. Wees als overheid dan helder en voer een vaccinatieplicht in, niet zo'n glijdende schaal met 'versoepelingen' die in de praktijk het tegenovergestelde zijn.
Nee, ik denk dat als men in den haag daadwerkelijk een vaccinatieplicht invoert het malieveld en museumplein binnen 10 minuten volstaan met engel en consorten. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:57

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Number10 schreef op maandag 13 september 2021 @ 09:22:
[...]

Vertrouwen, indammen en eerlijk communiceren dat je met vaccins alleen niet voldoende kan bereiken. Maar daar win je als politicus niet de populariteitsprijs mee. Er speelt ook nog een formatie en wie weet nieuwe verkiezingen. Die zaken zijn met elkaar verbonden, of je nu topics splits op dit forum of niet.

De vaccinatiegraad in een maatschappij is als een oliepeilstok voor het vertrouwen van burgers in de overheid. Daar springen allerlei populistische politici en vage clubs helaas op in, maar dat is m.i. primair een gevolg van falend leiderschap die mensen zou moeten verbinden i.p.v. vooral oproepen tot 'eigen verantwoordelijkheid'. Dat laatste is wel van belang, maar een overheid heeft doorzettingsmacht om allerlei NPIs te hanteren die een volgende golf serieus kunnen inperken, maar dat moet je wel tijdig doen. In plaats daarvan gaan we in de herfst met R=1 versoepelen. Logisch is het allerminst.

Ik ben een groot voorstander van vaccineren, maar de echte oplossing lijkt mij niet vaccinatiedrang. Dat is een noodgreep die wellicht nodig kan zijn, maar ook aantoont dat het leiderschap heeft gefaald. Met drangmaatregelen loop je ook het risico dat de polarisatie verder toeneemt, terwijl het zou moeten draaien om solidariteit. Het versterken van vertrouwen is dus waar het echt om zou moeten draaien.

Misschien zou het beter zijn als de overheid zich bijvoorbeeld eens gaat houden aan de Wob om maar wat te noemen en bijvoorbeeld informatie gaat openbaren i.p.v. vage ongenotuleerde vergadersessie te houden in sportieve kleding, om daarvoor en daarna steeds informatie te 'lekken' waarna wij hier of op andere fora en social media input geven aan de analyse hoe een beslissing maatschappelijk valt. Ik mag aannemen dat niemand meer serieus gelooft dat het 'lekken' toevallig gebeurt? Waarom vinden we dat schijnbaar normaal?
Wellicht ben ik het op een aantal punten wel met je eens, maar je zoomt wel uit tot een niveau dat in de praktijk niet het niveau is waarmee je nu iets kunt doen, denk ik. De elementen die je nodig hebt om het vertrouwen van de laatste 10-15 procent (om even met je peilstok mee te gaan ;)) op te krikken vraagt een enorme investering in bestuurscultuur en dan nog is de vraag of dat voldoende is.

Maar helemaal los van of dat lukt of niet, als je de vaccinatiegraad graad toch nog iets hoger wil hebben voor de echte herfst begint (dat lijkt me voor nu het doel, toch): dan kan ik op een generiek niveau niet iets beters verzinnen dan dit, denk ik. Of dan toch meer maatwerk voor de vier groepen die ik eerder noemde, maar mogelijk komt dit er dan ook wel uit.
hoevenpe schreef op maandag 13 september 2021 @ 09:34:
[...]

In hoeverre wordt de QR-code bij het scannen opgeslagen, kan men achteraf zien waar je geweest bent 'omdat dat zo handig is bij eventueel bron en contactonderzoek'? In dat geval hebben ook wij als gevaccineerden wat te verliezen: een deel van onze privacy.
Geen idee, maar ergens ver in mijn geheugen zit iets waar ik gelezen meen te hebben dat dit eigenlijk helemaal niet kan en dat de Nederlandse variant behoorlijk privacytechnisch goed gebouwd is (de QR code geeft volgens mij alleen een 0 of 1, zeg maar). Ik zoek ff.

Edit: https://www.vijverbergadv...rivacy-en-coronacheck-app

[ Voor 11% gewijzigd door ZieMaar! op 13-09-2021 09:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
hoevenpe schreef op maandag 13 september 2021 @ 09:34:
[...]

Pssst.... we hebben inmiddels de AVG. Je geeft niet je hele medische dossier aan de kroegbaas bij het betreden van de kroeg binnenkort. Daarnaast krijgt de overheid niet door waar jij op zaterdagavond bent geweest... ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• s3n
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:29

s3n

Een groot deel van de kleuters (3 klassen) zit weer thuis in quarantaine na een corona geval op de BSO. Ik ben 100% voor de nieuwe regels en hoop echt sneller op een hogere vaccinatiegraad. Afgelopen zomer in Frankrijk ging het prima. Op het terras even je code laten scannen voor ze je bestelling opnemen. Kost echt amper tijd, en ik heb er geen moeite mee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Weltschmerz
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-08 19:00
Kan iemand mij vertellen waar de afkorting TvT voor staat? Ik heb het proberen te zoeken, maar vind alleen de afkorting zelf in dit forum, en via de zoekmachines vind ik nogal veel Transvaginal Tape. Maar ik denk niet dat dat het onderwerp van deze discussie is...

&

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:56

Dennis1812

Amateur prutser

Weltschmerz schreef op maandag 13 september 2021 @ 09:37:
Kan iemand mij vertellen waar de afkorting TvT voor staat? Ik heb het proberen te zoeken, maar vind alleen de afkorting zelf in dit forum, en via de zoekmachines vind ik nogal veel Transvaginal Tape. Maar ik denk niet dat dat het onderwerp van deze discussie is...
Testen voor toegang

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Testen voor Toegang

nu ben ik wel benieuwd wat Transvaginal Tape is.

[ Voor 6% gewijzigd door RodeStabilo op 13-09-2021 09:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

testen voor toegang

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Mfpower schreef op maandag 13 september 2021 @ 09:28:
Denemarken testte toen wel om de besmettingen laag te houden en daarmee de bevolking gezond. Nu dat niet meer nodig is stoppen ze ermee, met een iets hogere maar toch zeker vergelijkbare vaccinatiegraad.
Als ik OWID mag geloven hebben we hier wel flink meer mensen in het ziekenhuis en op de IC dan Denemarken? Als ik naar de ICU graph kijk zitten wij boven de 200, zij rond de 25. Corrigerend voor kleinere populatie is dat nog steeds een enorm verschil.

Met 200+ op de IC vind ik "alles loslaten" dan moeilijk te verdedigen. Wat moet je dan?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:02

Snow_King

Konijn is stoer!

s3n schreef op maandag 13 september 2021 @ 09:37:
Een groot deel van de kleuters (3 klassen) zit weer thuis in quarantaine na een corona geval op de BSO. Ik ben 100% voor de nieuwe regels en hoop echt sneller op een hogere vaccinatiegraad. Afgelopen zomer in Frankrijk ging het prima. Op het terras even je code laten scannen voor ze je bestelling opnemen. Kost echt amper tijd, en ik heb er geen moeite mee
Ik sta aan de andere kant van het spectrum: Ik heb hier wel heel veel moeite mee. Ondanks het feit dat ik mijn vaccinatie gehad heb.

We zitten nu op 85%, wat is er dan nu nog niet goed genoeg?

Persoonlijk word ik er moedeloos van hoe we maar aan blijven modderen. Covid-19 is een blijvertje, dus wanneer zijn we klaar dan?

Ik hoop dat dit hele TvT voor de algehele horeca gaat mislukken. Massaal negeren door de horeca en dat het zo langzaam een stille dood sterft. Wat mij betreft de beste uitkomst voor nu.

Den Haag is alle zin van realiteit verloren lijkt het, ik kan ze echt niet meer volgen danwel serieus nemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

KrazyJay

Snow_King schreef op maandag 13 september 2021 @ 09:42:
[...]

Ik sta aan de andere kant van het spectrum: Ik heb hier wel heel veel moeite mee. Ondanks het feit dat ik mijn vaccinatie gehad heb.

Persoonlijk word ik er moedeloos van hoe we maar aan blijven modderen. Covid-19 is een blijvertje, dus wanneer zijn we klaar dan?

Ik hoop dat dit hele TvT voor de algehele horeca gaat mislukken. Massaal negeren door de horeca en dat het zo langzaam een stille dood sterft. Wat mij betreft de beste uitkomst voor nu.

Den Haag is alle zin van realiteit verloren lijkt het, ik kan ze echt niet meer volgen danwel serieus nemen.
Maar wat is dan wel de oplossing? Denk je nu echt dat alles weer normaal wordt door alle barrières tegen corona weg te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08:54
Ik snap dat 'alles loslaten' eng is en voor een piek zorgt, maar wat moet je dan? Waarom een aantal maanden wachten? Wat is er dan wezenlijk anders dan nu? Aangezien de vaccinatiegraad nauwelijks nog stijgt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Weltschmerz
RodeStabilo schreef op maandag 13 september 2021 @ 09:38:
[...]

Testen voor Toegang

nu ben ik wel benieuwd wat Transvaginal Tape is.
Gewoon even googlen op TvT : P

&

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
[...]

Ondanks dat 85% als best veel klinkt houd het ook meteen in dat 15% nog geen vaccinatie heeft gehad. We hebben het dan over ongeveer 1.8Miljoen mensen waarvan we ook nog niet exact weten of dat ze al wel of niet covid hebben gehad. Als in deze groep toch een paar honderd of duizend man de komende tijd vatbaar blijkt voor covid en in het ziekenhuis terecht komt hebben we een probleem. 100% gaat never nooit niet lukken, maar als we het naar 90 of 93% weten te brengen doormiddel van wat motivatie dan is de groep alweer gehalveerd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Heeft iemand misschien een uitleg gezien waarom je straks met corona paspoort de horeca in mag, de hele tent vol mag stouwen en niemand 1,5m meer kan aanhouden omdat dat veilig genoeg wordt geacht...

...maar de tent moet wel om 00:00 dicht :? ?

Is dat de invloed van het CDA om mensen aan de drie belangrijkste pijlers qua opvoeding te houden?

(Voor de jonkies: Rust, Reinheid en Regelmaat )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fuujii
user109731 schreef op maandag 13 september 2021 @ 09:25:
[...]

Dit gaat ook wel weg hoor, net als de avondklok, mondkapjesplicht (bijna nergens verplicht meer), 1,5 meter, scholen dicht etc. Er kan al zoveel meer dan een half jaar geleden :) Een einddatum stellen is lastig. Straks komt er toch een nieuwe golf en dan is het "ze hadden beloofd $vandaag te stoppen!"

Met 200+ IC bezetting de herfst en winter ingaan is gewoon geen al te positief scenario, dus je moet dan toch iets doen. Laten we hopen dat de dalende lijn doorzet de komende weken en dan volgt verdere versoepeling vanzelf. Vaccineren is en blijft de beste manier om dat te bereiken.
Misschien ben ik te cynisch geworden door al het politieke gestuntel (niet specifiek corona), maar ergens heb ik daar een hard hoofd in. Als je ziet doe bijvoorbeeld De Jonge een groep neerzet als 'vijanden' (namelijk de ongevaccineerden). Aangezien corona de komende jaren een risico blijft dankzij andere landen met een lage vaccinatiegraad, zie ik het ook wel gebeuren als een langdurig middel. De Jonge heeft geen moeite met zijn macht te gebruiken.

Ik snap dat het een concrete einddatum stellen lastig is, maar het vooruitzicht dat het zeker weten van tijdelijk aard is, dat zou ik erg fijn vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

KrazyJay schreef op maandag 13 september 2021 @ 09:43:
[...]

Maar wat is dan wel de oplossing? Denk je nu echt dat alles weer normaal wordt door alle barrières tegen corona weg te halen?
Denemarken vind dat het wel kan, waarom hier niet?

En de barrières zijn toch eigenlijk een lachertje? Na 0:00 is corona ineens veel besmettelijker dan voor 0:00 terwijl je in beide gevallen met een QR-code naar binnen zou moeten?

Demonstratie gisteren in Amsterdam stond men net als bij een festival lekker dicht op elkaar te dansen en dat kan prima?

Nee, het is genoeg geweest. Afschaffen die maatregelen en door gaan met het leven.
Piet_Piraat7 schreef op maandag 13 september 2021 @ 09:43:
Ik snap dat 'alles loslaten' eng is en voor een piek zorgt, maar wat moet je dan? Waarom een aantal maanden wachten? Wat is er dan wezenlijk anders dan nu? Aangezien de vaccinatiegraad nauwelijks nog stijgt.
Inderdaad. Wat gaat er over een paar maanden nu echt anders zijn? Niets. Wellicht nog een paar procent er bij, maar dat was het.

Kinderen van 13 jaar nu vragen om hun ID-kaart en QR-code, dat is echt te bizar voor woorden.
stylezzz schreef op maandag 13 september 2021 @ 09:46:
[...]

Ondanks dat 85% als best veel klinkt houd het ook meteen in dat 15% nog geen vaccinatie heeft gehad. We hebben het dan over ongeveer 1.8Miljoen mensen waarvan we ook nog niet exact weten of dat ze al wel of niet covid hebben gehad. Als in deze groep toch een paar honderd of duizend man de komende tijd vatbaar blijkt voor covid en in het ziekenhuis terecht komt hebben we een probleem. 100% gaat never nooit niet lukken, maar als we het naar 90 of 93% weten te brengen doormiddel van wat motivatie dan is de groep alweer gehalveerd.
Vorige zomer hadden we 17 miljoen mensen zonder vaccinatie en dat ging ook goed. Dat hadden we in september 2020 ook nog precies zo. Toen ging het ook prima.

We kunnen niet verwachten dat we 100% halen. Deze verkapte vaccinatie-dwang doet dat wellicht geloven, maar dat is een utopie.

Wanneer stopt deze waanzin nu eens? Want nu komen de waarschuwingen voor de griepgolf er al weer aan.

Ik wil nu echt eens van alles af en mijn leven terug. Ik ben er klaar mee en niet meer bereid mij nog aan deze maatregelen te houden. Dat doe ik overigens al een hele tijd niet meer en zal ik ook niet gaan doen. Dat is de vrijheid die ik mijzelf toeken.

(Nogmaals: Ik heb braaf mijn twee prikken gehaald)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
KHN roept wel vaker wat, maar volgens hen heeft een groot deel hier geen zin in om dit te gaan doen. Ben benieuwd wat er gebeurd als puntje bij paaltje komt.

Horecabranche ’woedend’: ’Dit is effectief een verzwaring’

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Weltschmerz
Snow_King schreef op maandag 13 september 2021 @ 09:54:
Vorige zomer hadden we 17 miljoen mensen zonder vaccinatie en dat ging ook goed. Dat hadden we in september 2020 ook nog precies zo. Toen ging het ook prima.
[...]
Ik wil nu echt eens van alles af en mijn leven terug. Ik ben er klaar mee en niet meer bereid mij nog aan deze maatregelen te houden.
[...]
Dus je vond dat het toen met maatregelen prima ging, maar zegt zelf je niet meer aan de maatregelen te willen houden, en vraagt je af waarom men niet meer die maatregelen van toen wilt hanteren maar nieuwe probeert te ontwerpen?

&

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
user109731 schreef op maandag 13 september 2021 @ 09:39:
[...]

Als ik OWID mag geloven hebben we hier wel flink meer mensen in het ziekenhuis en op de IC dan Denemarken? Als ik naar de ICU graph kijk zitten wij boven de 200, zij rond de 25. Corrigerend voor kleinere populatie is dat nog steeds een enorm verschil.

Met 200+ op de IC vind ik "alles loslaten" dan moeilijk te verdedigen. Wat moet je dan?
Misschien gaan kijken naar regionale verschillen? Ik weet niet of we kunnen zien waar in Nederland de meeste mensen op de IC liggen? In Den Haag en Rotterdam loopt de vaccinatiegraad bijvoorbeeld enorm achter. Ik weet niet of ze in Denemarken ook dergelijke clusters hebben?

Je kunt je dan bijvoorbeeld afvragen of je niet met lokale maatregelen moet gaan werken.

In andere landen zie je dit overigens ook. In Vlaanderen hebben ze een hoop los gelaten, maar Brussel houdt bijvoorbeeld nog bepaalde maatregelen aan.

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-09 13:49

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Wolly schreef op maandag 13 september 2021 @ 09:46:
Heeft iemand misschien een uitleg gezien waarom je straks met corona paspoort de horeca in mag, de hele tent vol mag stouwen en niemand 1,5m meer kan aanhouden omdat dat veilig genoeg wordt geacht...

...maar de tent moet wel om 00:00 dicht :? ?

Is dat de invloed van het CDA om mensen aan de drie belangrijkste pijlers qua opvoeding te houden?

(Voor de jonkies: Rust, Reinheid en Regelmaat )
Dat is het niet echt, volgens mij. Het lijkt te zijn gebaseerd op het idee dat minder openstelling ook zorgt voor minder contactmomenten en dat dat een lineair verband laat zien met aantal besmettingen. Met andere woorden, als de kroeg minder open is dan is de kans op besmettingen lager.

De onderbouwing rammelt, zoals gebruikelijk, wel een beetje. Daar ligt in deze een beetje het probleem. Je ziet ook wel dat er nu een erg sterke reactie uit de Horeca komt, en ik snap dat ook wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stylezzz
Snow_King schreef op maandag 13 september 2021 @ 09:54:
[...]

Ahja, verschil is dat het nu al niet echt goed gaat in de ziekenhuizen. Beetje scheve vergelijking....
We kunnen niet verwachten dat we 100% halen. Deze verkapte vaccinatie-dwang doet dat wellicht geloven, maar dat is een utopie.
Gaan we ook niet halen, maar blijkbaar is er wat extra motivatie nodig om toch wat mensen over de streep te halen. natuurlijk ga je de notoire anti-vaxxers niet overtuigen, maar er zal ook nog een groep zijn die het deze zomer is vergeten of te lui is geweest. Als die nu denken van 'goh, laat ik toch die afspraak maar even maken anders kom ik de kroeg niet in' dan zijn we alweer een stukje dichterbij.....
Ik wil nu echt eens van alles af en mijn leven terug. Ik ben er klaar mee en niet meer bereid mij nog aan deze maatregelen te houden. Dat doe ik overigens al een hele tijd niet meer en zal ik ook niet gaan doen. Dat is de vrijheid die ik mijzelf toeken.

(Nogmaals: Ik heb braaf mijn twee prikken gehaald)
Van welke maatregelen heb je nu nog last eigenlijk? Gewoon even voor mijn beeldvorming.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Fuujii schreef op maandag 13 september 2021 @ 09:50:
[...]

Misschien ben ik te cynisch geworden door al het politieke gestuntel (niet specifiek corona), maar ergens heb ik daar een hard hoofd in. Als je ziet doe bijvoorbeeld De Jonge een groep neerzet als 'vijanden' (namelijk de ongevaccineerden). Aangezien corona de komende jaren een risico blijft dankzij andere landen met een lage vaccinatiegraad, zie ik het ook wel gebeuren als een langdurig middel. De Jonge heeft geen moeite met zijn macht te gebruiken.

Ik snap dat het een concrete einddatum stellen lastig is, maar het vooruitzicht dat het zeker weten van tijdelijk aard is, dat zou ik erg fijn vinden.
Je kan een rekensommetje maken.

-1,8 miljoen ongevaccineerden
-Stel dat 40% al ongemerkt besmet is geweest, afronden op 1 miljoen daadwerkelijk onbekend met covid
-0,3% IC opnames, dat zijn er 3.000
-Einde maatregelen is bij minder dan 100 op de IC. Met 16 dagen opname per patient zijn dat er max 6 per dag.
-Bij 12 IC opnames per dag en een bezetting van 200 IC bedden waar we nu op zitten duurt het 250 dagen om door de groep heen te gaan

Dus nog 250 dagen maatregelen. Vind je dat niet leuk? Dan meer prikken! Mensen willen dat niet en we willen geen drang? Dan nog 250 dagen maatregelen

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jovatov
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10:07
RodeStabilo schreef op maandag 13 september 2021 @ 09:56:
[...]

KHN roept wel vaker wat, maar volgens hen heeft een groot deel hier geen zin in om dit te gaan doen. Ben benieuwd wat er gebeurd als puntje bij paaltje komt.

Horecabranche ’woedend’: ’Dit is effectief een verzwaring’
Ben nu in Frankrijk, maar daar heb je echt geen extra personeel nodig om de coronacheck te doen. Is letterlijk drie seconden werk met een telefoon die elke werknemer toch al op zak heeft.

Dat het 'effectief' een verzwaring is vind ik ook een mooie. De 1,5 meter gaat er af en alleen geplaceerd zitplaatsen in beperkte groepen is daarmee overboord. Als dat geen enorme verlichting is, dan hield men zich dus al lang en breed niet aan alle regels. Maar vervolgens nu wel je handen ophouden en klagen over de steun die 1 oktober wegvalt. You can't have your cake and eat it too.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10:23
IJzerlijm schreef op maandag 13 september 2021 @ 10:05:
[...]

Je kan een rekensommetje maken.

-1,8 miljoen ongevaccineerden
-Stel dat 40% al ongemerkt besmet is geweest, afronden op 1 miljoen daadwerkelijk onbekend met covid
Er zijn ~2,5 miljoen ongevaccineerden (18+). 1,8 miljoen is wat je krijgt als je ~30% besmettingen eraf haalt. Het OMT schat op basis daarvan dat we nog 2.200 tot 3.400 IC-opnames te verwachten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Laatst online: 17-09 19:11
Wolly schreef op maandag 13 september 2021 @ 09:26:
[...]
Het is waar dat principes vaak zijn tol eisen, dat maakt niet dat het zo moet zijn. Vergelijk het met de toeslagenaffaire, de mensen die hiertegen vochten hadden ook principes en dat heeft aardig wat gekost. Financieel, lichamelijk, emotioneel en ook politiek.

Toch zijn we als maatschappij dankzij deze mensen gewezen op grove misstanden, wij worden er dus allemaal beter van (dat mag je tenminste verwachten).
Dat kan, maar een aanzienlijk deel van de kosten van die principes zijn toch bij die mensen zelf beland, dat is toch wat anders dan "ik doe niet meer mee, maar als ik wat krijg dan lost iemand anders dat maar op, want ik heb rechten".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:52
user109731 schreef op maandag 13 september 2021 @ 09:25:
Ja, maar als je bijvoorbeeld de roadmap neemt om de samenleving te openen, dan werden díe mijlpalen ook allemaal niet nagekomen. Dát is het probleem, de overheid komt elke keer consequent haar beloften niet na.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 07:52
Tom-Z schreef op maandag 13 september 2021 @ 10:13:
[...]

Er zijn ~2,5 miljoen ongevaccineerden (18+). 1,8 miljoen is wat je krijgt als je ~30% besmettingen eraf haalt. Het OMT schat op basis daarvan dat we nog 2.200 tot 3.400 IC-opnames te verwachten hebben.
En dan is het maar te hopen dat er geen variant komt die de huidige immuniteit omzeilt.

Het lijkt mij zeer onverstandig om te gaan stunten op basis van aangenomen cijfers. We hebben eerder gezien wat het oplevert, met heel veel geluk gaan we vandaag voor het eerst sinds 5 juli weer onder de 2000 besmettingen per dag komen wat een direct resultaat was van de opening van het nachtleven/festivals.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:52
Patriot schreef op maandag 13 september 2021 @ 10:02:
De onderbouwing rammelt, zoals gebruikelijk, wel een beetje. Daar ligt in deze een beetje het probleem. Je ziet ook wel dat er nu een erg sterke reactie uit de Horeca komt, en ik snap dat ook wel.
Nou, niet "een beetje". De ene maatregel wordt ingeruild voor de andere. En ik ben het met KHN eens dat het de facto een verzwaring is. Waarom mag ik nu wél op een terras zitten, maar over twee weken niet meer?

Of moet ik hier het filmpje plaatsen van Hugo de Jonge waarin hij drie keer zegt dat er geen dwang of drang komt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
  • Laatst online: 17-09 19:11
Jovatov schreef op maandag 13 september 2021 @ 10:07:
[...]
Ben nu in Frankrijk, maar daar heb je echt geen extra personeel nodig om de coronacheck te doen. Is letterlijk drie seconden werk met een telefoon die elke werknemer toch al op zak heeft.
Als zowel uitbaters als klanten het gewoon doen stelt het niet zo veel voor qua handelingen.
Maar goed hier gaan zowel de uitbaters als de klanten al vooraf enorm moeilijk lopen doen, met als gevolg dat de uitvoering ook moeilijker wordt. Als de uitbater er al geen zin in heeft dan kan ik er als klant immers misschien ook onderuit proberen te komen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Dennis schreef op maandag 13 september 2021 @ 10:20:
[...]

Nou, niet "een beetje". De ene maatregel wordt ingeruild voor de andere. En ik ben het met KHN eens dat het de facto een verzwaring is. Waarom mag ik nu wél op een terras zitten, maar over twee weken niet meer?
Waarom mag je wel met je collega op kantoor tegenover elkaar in dezelfde kamer werken maar niet op basis van dezelfde condities met dezelfde collega lunchen op een terras 8)7

Evenzo voor pubers, ze mogen wel met elkaar in de klas maar niet een ijsje eten bij de McDonald's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Number10
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
ZieMaar! schreef op maandag 13 september 2021 @ 09:35:
[...]
Wellicht ben ik het op een aantal punten wel met je eens, maar je zoomt wel uit tot een niveau dat in de praktijk niet het niveau is waarmee je nu iets kunt doen, denk ik. (…)
Je kunt als overheid bijvoorbeeld ook nadrukkelijker gaan communiceren over de gevolgen van besmettingen anders dan opnames. Of de vaccins daar ook tegen werken is volgens mij slecht onderzocht en valt ook lastig te onderzoeken, maar het lijkt mij aannemelijk dat ze wel iets doen aangezien ook ziekte en sterfte wordt gereduceerd. Dat zou naast het voorkomen van ziekte en sterfte nog een reden zijn waarom mensen zich zouden moeten laten vaccineren.

Als 2-10% van de besmettingen resulteert in langdurige klachten volgens je eigen adviesorgaan (p. 7 bovenaan), maar daarover bij de persconferenties (behoudens die voor de zomervakantie) nauwelijks iets wordt gezegd, dan is het niet verwonderlijk dat je een groep mensen houdt die zichzelf onkwetsbaar acht. Keer op keer zagen we bij de technische briefings dat ziekte 'mild' verloopt voor veel mensen, maar wat de gevolgen na een besmetting zijn op een termijn langer dan 1,5 jaar is uiteraard onbekend. Het kan meevallen (lijkt mij het meest waarschijnlijke), maar ook ernstig tegenvallen. Die onzekerheid wordt m.i. volkomen verkeerd benaderd gezien de beleidskeuzes.

Daarom wijs ik ook keer op keer op het wetenschappelijk vastgestelde staartrisico op sterfte. Dat hoeft niet alleen maar acuut te zijn, maar kan ook meer uitgesmeerd blijken op te treden. De focus op het acute en niet op de lange termijn is fnuikend en ook een probleem wat raakt aan de bestuurscultuur.

Drang kan nodig zijn zoals ik ook schreef en dus ben ik dat wel met je eens voor wat betreft 'nu' nodig kan zijn, maar los daarvan moet de overheid m.i. duidelijk maken dat er meer speelt dan opnames, waaronder langdurige klachten, onzekerheid over de afloop daarvan en dat ze daarom het voorzorgsprincipe willen hanteren. Better safe than sorry, niet better sorry than safe. Ook iets met een bestuurscultuur waar je zogenaamd klaar bent met een dossier als je 'sorry' hebt gezegd. Sorry hoor, vermalen door de overheid. Sorry, geen huizen. Sorry hoor, stikstof. Sorry. explosie aan besmettingen waardoor de IC nu nog vol ligt na een 'aanvaardbaar risico' want 'alle seinen stonden op groen'. Sorry, toch een 5e golf. Excuus.

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
Dennis schreef op maandag 13 september 2021 @ 10:17:
[...]

Ja, maar als je bijvoorbeeld de roadmap neemt om de samenleving te openen, dan werden díe mijlpalen ook allemaal niet nagekomen. Dát is het probleem, de overheid komt elke keer consequent haar beloften niet na.
De samenleving heeft maanden om perspectief geroepen en toen de overheid dat gaf was het weer niet goed. De overheid heeft tot op heden geen enkele keer harde data gegeven, er werd telkens uitgegaan van een mogelijke optie. Op het moment dat de overheid iets roept gaan de media én burgers hiermee aan de haal alsof het voldongen feiten zijn.

Bijvoorbeeld de laatste persco:
Het Outbreak Management Team, het OMT, noemt in zijn laatste advies maandag 20 september als mogelijke datum om stap voor stap afscheid te gaan nemen van de anderhalve meter en de andere maatregelen.

...

En dan hopen we per maandag 20 september de volgende stap te kunnen zetten en de anderhalve meter in de hele samenleving los te kunnen laten. Daarmee zouden dan ook de andere beperkingen vervallen, zoals de mondkapjesplicht in het openbaar vervoer en het thuiswerkadvies.
Ik zeg ‘hopen’, want we zullen daar uiterlijk half september een nieuw advies over vragen aan het OMT. Zodat we de ontwikkelingen en de cijfers van dat moment, en ook de eerste effecten van het loslaten van de anderhalve meter in het mbo en hoger onderwijs mee kunnen nemen.
En dan nemen we dat besluit op vrijdag 17 september. Dus met potlood: maandag 20 september, geen zekerheid. We hopen maandag 20 september, maar nogmaals, wij zullen ons baseren op de advisering.
https://www.rijksoverheid...de-jonge-13-augustus-2021

Maar zowel de media als de burger hebben al direct aangenomen dat 20 september dé datum is.

Ik zal de laatste zijn om de overheid te verdedigen, ik heb meer dan voldoende kritiek geuit op de overheid en de manier van communiceren. Maar het is echt veel te makkelijk om te doen alsof het enkel en alleen daar fout gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

[...]

Of moet ik hier het filmpje plaatsen van Hugo de Jonge waarin hij drie keer zegt dat er geen dwang of drang komt?
Nou, dat is meer een politiek ding. Daar is het antwoord ook vrij simpel (maar daarom niet ineens bevredigend) op: Het is een pakket aan maatregelen dat er netto voor zorgt dat we meer vrijheden terugkrijgen ook al lijkt dat in sommige opzichten misschien op een verzwaring.

Ik doel meer op de onderbouwing van de verlaging van het aantal besmettingen. Net zoals ze bijvoorbeeld onderbouwen dat de 1,5m maatregel nog best wel werkt omdat het onderzoek wat ze daarin doen bestaat uit vragen of mensen zich nog aan de 1,5m maatregel houden. De uitslag van dat onderzoek is dan dat mensen dat ongeveer net zoveel doen als bijvoorbeeld aan het begin van het jaar, toen we nog een behoorlijke piek aan het meemaken/verwerken waren. Terwijl iedereen met werkende ogen weet dat de naleving daarvan véél minder tot nihil is tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11:35
[...]

Simpel, het is wel een "drang" maatregel. Het kabinet heeft gekeken naar o.a. Frankrijk en gezien dat het daar werkt. Na invoering van de "Pass Sanitaire" hebben miljoenen fransen als nog een afspraak gemaakt voor hun vaccinatie. Macron heeft na de invoering ook toegegeven dat de maatregel vooral als doel had de vaccinatiegraad te verhogen en niet zo zeer effectief was tegen het bestrijden van besmettingen zelf.

Kortom het is een maatregel om te proberen die groep van 1,8 miljoen te verkleinen en ook hier gaat dat hoogstwaarschijnlijk effectief zijn. Ik verwacht ook dat binnen 6 maanden die regel weer is opgeheven als de gewenst vaccinatiegraad is behaald.

De sluitingstijden van de horeca slaan wel als een tang op een varken. Ik mag wel afgelopen weekend op een privé festival met 500 man tot 07:00 uur 's ochtends zonder 1,5m dansen en zuipen maar in de kroeg moet ik om middernacht weg? :? Dat is geen maatregel die ook maar gebasseerd is op welke logica dan ook :)

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Jovatov schreef op maandag 13 september 2021 @ 10:07:
[...]

Veel sterkte om in drie seconden bij een groep van 8 waar er eentje van niet de app heeft die ene toegang te weigeren. Dat wordt ruzie als diegene niet gewoon alsnog naar binnen mag. Met zeven erbij die zich een beetje stom voelen door zich wel aan de regels te houden.

Edit: Noorwegen kwam ter sprake, die zijn wel recent Nederland voorbij geraced qua besmettingen per capita per dag. Hoe kan dit zo zijn ?

[ Voor 10% gewijzigd door IJzerlijm op 13-09-2021 10:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
Wolly schreef op maandag 13 september 2021 @ 10:23:
[...]

Waarom mag je wel met je collega op kantoor tegenover elkaar in dezelfde kamer werken maar niet op basis van dezelfde condities met dezelfde collega lunchen op een terras 8)7
Dat mag gewoon.
Evenzo voor pubers, ze mogen wel met elkaar in de klas maar niet een ijsje eten bij de McDonald's.
Ook dat mag gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Drardollan schreef op maandag 13 september 2021 @ 10:28:
[...]

Dat mag gewoon.

[...]

Ook dat mag gewoon.
Dat mag straks 'gewoon' als je een QR code laat zien.

Die QR code is voor zover ik weet niet nodig op kantoor of school.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Drardollan schreef op maandag 13 september 2021 @ 10:28:
[...]

Dat mag gewoon.

[...]

Ook dat mag gewoon.
Ik denk dat je deze twee even in de context moet zien van ongevaccineerden. Die mensen kunnen dat niet zomaar (ok, eigenlijk kan niemand het zomaar want we moeten er allemaal een kleine moeite voor doen, alleen voor ongevaccineerden is dat een stuk meer gedoe).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
IJzerlijm schreef op maandag 13 september 2021 @ 10:28:
[...]

Veel sterkte om in drie seconden bij een groep van 8 waar er eentje van niet de app heeft die ene toegang te weigeren. Dat wordt ruzie als diegene niet gewoon alsnog naar binnen mag. Met zeven erbij die zich een beetje stom voelen door zich wel aan de regels te houden.
Omdat er een deel van de mensen in Nederland geen fatsoen heeft moet alles wijken? Dat zou een mooie situatie worden.

Het is al sinds jaar en dag dat er een deurbeleid geldt op bepaalde locaties.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
Patriot schreef op maandag 13 september 2021 @ 10:30:
[...]

Ik denk dat je deze twee even in de context moet zien van ongevaccineerden. Die mensen kunnen dat niet zomaar (ok, eigenlijk kan niemand het zomaar want we moeten er allemaal een kleine moeite voor doen, alleen voor ongevaccineerden is dat een stuk meer gedoe).
Ook ongevaccineerden mogen dit zomaar. Gewoon even om de dag een stokje door de neus. Niets aan de hand, hebben ze een prima QR code waarmee ze net zo makkelijk mogen gaan zitten.

Gevolg van een keuze. Net als alle keuzes in je leven gevolgen hebben. Als iemand daar moeite mee heeft, dan moet hij of zij de gemaakte keuzes heroverwegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

[...]

Edit: Noorwegen kwam ter sprake, die zijn wel recent Nederland voorbij geraced qua besmettingen per capita per dag. Hoe kan dit zo zijn ?
Ach joh, dat burgert toch ook wel in? Net als een tijd lang de gezondheidschecks? Mijn vriendin werkt in de horeca en dat ding bij haar altijd gewoon prima. Tuurlijk zitten er mensen toe die het niet snappen en stampij gaan lopen maken, maar dat is niks nieuws en heb je ook zonder corona.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

Gek genoeg lukte dit vroeger altijd prima als er per ongeluk eentje sportschoenen aan had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
Wolly schreef op maandag 13 september 2021 @ 10:30:
[...]

Dat mag straks 'gewoon' als je een QR code laat zien.
Prima, die kan iedereen ook gewoon krijgen. Je gaat ook niet naar het terras zonder geld, moet je ook vooraf even aan denken.
Die QR code is voor zover ik weet niet nodig op kantoor of school.
Op dit moment niet en hopelijk wordt dat ook niet nodig. Al zijn er wel plekken waar dit overwogen wordt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Drardollan
MikeyMan schreef op maandag 13 september 2021 @ 10:34:
[...]

Gek genoeg lukte dit vroeger altijd prima als er per ongeluk eentje sportschoenen aan had.
Of een voetbalshirt. Of in nog extremere varianten, zelfs dat zorgt amper voor opstootjes.

De horeca is net als de evenementenbranche vrij goed in het zoeken naar problemen, daar waar ze beter hun energie kunnen richten op het zoeken naar oplossingen. Oplossingen die er op niet al te lange termijn voor zorgen dat er weer maatregelen, waaronder TvT, weg kunnen.

[ Voor 30% gewijzigd door Drardollan op 13-09-2021 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Drardollan schreef op maandag 13 september 2021 @ 10:35:
[...]

Of een voetbalshirt. Of in nog extremere varianten, zelfs dat zorgt amper voor opstootjes.
Gaat hier wel om de nachthoreca met een bouncer voor de deur, niet ieder willekeurig restaurant of bioscoop. Die mensen zijn ook opgeleid om met lastig volk om te gaan, daar zit natuurlijk een verschil in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-09 19:53

Rannasha

Does not compute.

[...]

Ik woon in Frankrijk, en ben al bij een heel aantal plekken geweest die de pass sanitaire vereisen (restaurant, bar, bezienswaardigheden), zowel in Parijs als in het kleine dorp waar ik woon en ik heb nog nooit gemerkt dat er problemen waren met mensen die de app (of papieren versie). Het loopt allemaal heel soepel. Er zullen vast wel probleempjes zijn hier en daar, maar die zijn absoluut niet de norm.

En als de Fransen het kunnen, dan moeten de Nederlanders het zeker ook kunnen.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
Thomas schreef op maandag 13 september 2021 @ 10:33:
[...]

Ach joh, dat burgert toch ook wel in? Net als een tijd lang de gezondheidschecks? Mijn vriendin werkt in de horeca en dat ding bij haar altijd gewoon prima. Tuurlijk zitten er mensen toe die het niet snappen en stampij gaan lopen maken, maar dat is niks nieuws en heb je ook zonder corona.
Vind ik niet het beste voorbeeld. Die registratie in de horeca was niet verplicht. Ja ze waren verplicht het te vragen maar de klant was niet verplicht het (naar waarheid) in te vullen. Nu ga ik zo'n jong persoon ook niet lastigvallen met vragen hoe lang ze de gegevens bewaren, en hoe ze het bewaren maar soit maar echt klakkeloos m'n gegevens achterlaten; nee.

(al zal zo'n zaak natuurlijk zeggen dat het wel verplicht is. Prima, vul ik foutieve informatie in wat jij wil)

[ Voor 10% gewijzigd door RodeStabilo op 13-09-2021 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

RodeStabilo schreef op maandag 13 september 2021 @ 10:37:
[...]

Vind ik niet het beste voorbeeld. Die registratie in de horeca was niet verplicht. Ja ze waren verplicht het te vragen maar de klant was niet verplicht het (naar waarheid) in te vullen.

(al zal zo'n zaak natuurlijk zeggen dat het wel verplicht is. Prima, vul ik foutieve informatie in wat jij wil)
Yup dat is waar, maar het zorgde bij veel terrassen wel voor een soort triage. Eerst wachten op een medewerker of je bij een balie melden alvorens zitten. Dat is nu wat losser maar zal weer terugkomen, alleen dan moet je je QR code laten zien. Als iemand echt stampij maakt zijn er in de meeste tenten genoeg mensen/klanten aanwezig om de politie gewoon te bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Drardollan schreef op maandag 13 september 2021 @ 10:33:
[...]

Ook ongevaccineerden mogen dit zomaar. Gewoon even om de dag een stokje door de neus. Niets aan de hand, hebben ze een prima QR code waarmee ze net zo makkelijk mogen gaan zitten.

Gevolg van een keuze. Net als alle keuzes in je leven gevolgen hebben. Als iemand daar moeite mee heeft, dan moet hij of zij de gemaakte keuzes heroverwegen.
Dat is een vrij lompe opvatting van het woord 'zomaar', als het moeten inplannen van een bijna dagelijkse coronatest nog valt onder 'zomaar', wat valt daar volgens jou dan niet over?

Er is gewoon een uitleg bij de maatregel en dat deze bijvoorbeeld wel geldt in de horeca en niet op de werkvloer en/of het klaslokaal en dat is dat de bewegingen op de ene locatie een veel hoger risico vormen en minder belangrijk zijn voor de maatschappij dan de bewegingen op de ander. De kans op contacten met veel verschillende mensen zijn in de horeca groter en daarom zijn maatregelen daar effectiever. Bovendien is de impact van niemand meer naar school en/of werk laten gaan veel groter dan om een relatief kleine groep verbieden om onder bepaalde omstandigheden in de horeca te laten zijn.

Je hebt er echt helemaal niets om je dan opzettelijk naïef op te stellen en te doen alsof de problemen die ongevaccineerden zien er helemaal niet zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Drardollan
Thomas schreef op maandag 13 september 2021 @ 10:37:
[...]

Gaat hier wel om de nachthoreca met een bouncer voor de deur, niet ieder willekeurig restaurant of bioscoop. Die mensen zijn ook opgeleid om met lastig volk om te gaan, daar zit natuurlijk een verschil in.
Ik heb het even over 1 kam geschoren, en dat is wellicht wat kort door de bocht.

Ik denk niet dat er veel restaurants of bioscopen hiermee problemen gaan krijgen. Misschien in de grote steden, maar daar zijn genoeg werkeloze bouncers te vinden lijkt me.

Misschien moeten we in Nederland eens stoppen met het denken in problemen en ons gewoon gaan gedragen. Dan zijn de problemen het snelste opgelost.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 13-09 17:57
[...]

Je bedoeld de verkeerde "sportschoenen" :+

Ik zie het probleem ook niet zo, die 7 zullen waarschijnlijk ook denken... "Kijk maar effe wat je doet, later!"

Maar goed KHN is weer lekker tegen de deur aan het trappen, dat ze tegenstanders van de check weer ruimte geven om te ouwehoeren bij de deur op het terras etc.

Je kan moeilijk doen, of gewoon even roeien met de riemen die je hebt. Als het gewoon goed gaat zijn we, als het goed is, op een gegeven moment toch ook weer van die QR code af. Zoals Denemarken nu ook gedaan heeft.

Ik moet eerlijk zeggen het interesseert met werkelijk waar geen reet of ik dat ding zou moeten laten zien of niet... Al is het bij wijze van bij de bloemist op de hoek. Ik heb meer te doen op een dag dan me druk te maken om het feit dat ik m'n QR overal moet laten zien/scannen of wat dan ook...

[ Voor 32% gewijzigd door TIGER1125 op 13-09-2021 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Drardollan schreef op maandag 13 september 2021 @ 10:39:
[...]

Ik heb het even over 1 kam geschoren, en dat is wellicht wat kort door de bocht.

Ik denk niet dat er veel restaurants of bioscopen hiermee problemen gaan krijgen. Misschien in de grote steden, maar daar zijn genoeg werkeloze bouncers te vinden lijkt me.

Misschien moeten we in Nederland eens stoppen met het denken in problemen en ons gewoon gaan gedragen. Dan zijn de problemen het snelste opgelost.
Was het maar zo makkelijk, maar inderdaad. Zo moeilijk is het allemaal niet. Regels zijn regels, maar als ik iets heb geleerd van deze pandemie is dat we hier in Nederland blijkbaar niet zo veel hebben met regeltjes volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Drardollan schreef op maandag 13 september 2021 @ 10:34:
[...]

Prima, die kan iedereen ook gewoon krijgen. Je gaat ook niet naar het terras zonder geld, moet je ook vooraf even aan denken.

[...]

Op dit moment niet en hopelijk wordt dat ook niet nodig. Al zijn er wel plekken waar dit overwogen wordt.
Fijn dat we het eens zijn dat je dus wel op een kantoor of klas bij elkaar mag zitten (zonder QR code) maar niet op een terras bij elkaar mag zitten (zonder QR code).

Het feit dat het zogenaamd 'gewoon' te verkrijgen is doet niets af aan die vaststelling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
Patriot schreef op maandag 13 september 2021 @ 10:39:
[...]

Dat is een vrij lompe opvatting van het woord 'zomaar', als het moeten inplannen van een bijna dagelijkse coronatest nog valt onder 'zomaar', wat valt daar volgens jou dan niet over?
Een open-hart operatie. Die kan je wat lastig plannen om de dag.

Er is gelukkig een simpelere en veiligere oplossing, vaccinatie halen. Met een week of 5 heb je dan nergens meer last van.

Keuzes.
Je hebt er echt helemaal niets om je dan opzettelijk naïef op te stellen en te doen alsof de problemen die ongevaccineerden zien er helemaal niet zijn.
Ik zie ze niet. Ik zie vrije keuzes in Nederland. En een keuze heeft gevolgen, altijd. Ben je niet tevreden met de gevolgen, dan kan je je keuze heroverwegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Wolly schreef op maandag 13 september 2021 @ 10:41:
[...]

Fijn dat we het eens zijn dat je dus wel op een kantoor of klas bij elkaar mag zitten (zonder QR code) maar niet op een terras bij elkaar mag zitten (zonder QR code).

Het feit dat het zogenaamd 'gewoon' te verkrijgen is doet niets af aan die vaststelling.
Goed plan; QR code op het werk invoeren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
[...]

Op dit moment mag dat gewoon, ik stel voor dat we niet speculeren over wat er eventueel aan het einde van deze week besloten wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

[...]

Dit is natuurlijk heel krom. Deze maatregelen (waar ik overigens zelf niks op tegen heb) doen dan ook meer aan als vaccinatie 'dwang' of eerder een flinke duw in de richting van de prikstraat. Je kan gewoon nog op een terras zitten maar moet dan wel een wattenstaaf in je neus/keel laten duwen, dus echte dwang is geen sprake van. Reken maar dat de Jonge en zijn adviseurs dit besluit vooral nemen om meer mensen te pushen toch die prik te zetten. Echte tegenstanders haal je er niet mee over, maar de twijfelaars met mensen om zich heen die ook geprikt zijn en nog vrolijk rondhuppelen zullen zo eerder over de streep worden getrokken, en dat is alleen maar goed wat mij betreft. Hopelijk kunnen we dan over een paar maanden als de vaccinatiegraad nog net een tik hoger is de maatregelen echt de prullenbak in gooien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
[...]

Of als er een toch nog geen 16 bleek te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 13-09 17:57
Drardollan schreef op maandag 13 september 2021 @ 10:44:
[...]

Op dit moment mag dat gewoon, ik stel voor dat we niet speculeren over wat er eventueel aan het einde van deze week besloten wordt.
Vandaag toch? en morgen persco, en dan per 25-09 ingang van de nieuwe maatregelen.

Of heb ik nu iets over het hoofd gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

TIGER1125 schreef op maandag 13 september 2021 @ 10:46:
[...]

Vandaag toch? en morgen persco, en dan per 25-09 ingang van de nieuwe maatregelen.

Of heb ik nu iets over het hoofd gezien?
Tsjah, er lekken nog steeds zaken uit. Dus echt een goed verhaal is het niet.

Zoals:
https://www.nu.nl/binnenl...ementen-en-festivals.html
https://www.nu.nl/voetbal...lledig-gevuld-worden.html

[ Voor 11% gewijzigd door MikeyMan op 13-09-2021 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Drardollan schreef op maandag 13 september 2021 @ 10:44:
[...]

Aha natuurlijk, je verkeerde in de veronderstelling dat ik het niet over de impact van de aangekondigde gelekte maatregelen had maar over het hier en nu.

Ik baseer mij trouwens op een krantenartikel in de Trouw, dat zal niet uit een dikke duim van de journalist komen.
Voor terrassen worden bijvoorbeeld geen uitzonderingen gemaakt, omdat handhaving dan ingewikkeld wordt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
Thomas schreef op maandag 13 september 2021 @ 10:40:
[...]

Was het maar zo makkelijk, maar inderdaad. Zo moeilijk is het allemaal niet. Regels zijn regels, maar als ik iets heb geleerd van deze pandemie is dat we hier in Nederland blijkbaar niet zo veel hebben met regeltjes volgen.
Dat is iets van alle tijden helaas. Dat zit dan toch een beetje in de aard van het beestje. Net als dat we hier graag polderen, zoals je nu ook weer ziet met TvT. Andere landen voeren dat in, nagenoeg iedereen volgt het op en er wordt waar nodig gehandhaafd. Hier moet het allemaal gepamperd worden.

Het is niet voor niets dat landen als Denemarken wel gewoon in 1 keer van het slot kunnen. Daar worden regels simpelweg beter opgevolgd, en daar plukken ze al maanden de vruchten van. Zo had Denemarken als eerste een serieus zware lockdown, maar waren ze ook als eerste weer open. Ze waren zo ongeveer de eerste met een sluitend TvT systeem en dankzij de burgers kunnen ze dat ook als eerste weer overboord gooien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

Thomas schreef op maandag 13 september 2021 @ 10:45:
[...]

Dit is natuurlijk heel krom. Deze maatregelen (waar ik overigens zelf niks op tegen heb) doen dan ook meer aan als vaccinatie 'dwang' of eerder een flinke duw in de richting van de prikstraat. Je kan gewoon nog op een terras zitten maar moet dan wel een wattenstaaf in je neus/keel laten duwen, dus echte dwang is geen sprake van. Reken maar dat de Jonge en zijn adviseurs dit besluit vooral nemen om meer mensen te pushen toch die prik te zetten. Echte tegenstanders haal je er niet mee over, maar de twijfelaars met mensen om zich heen die ook geprikt zijn en nog vrolijk rondhuppelen zullen zo eerder over de streep worden getrokken, en dat is alleen maar goed wat mij betreft. Hopelijk kunnen we dan over een paar maanden als de vaccinatiegraad nog net een tik hoger is de maatregelen echt de prullenbak in gooien.
Maar je illustreert precies het probleem, het is een vorm van manipulatie. Misschien zit er een kleine rationale achter maar die is zo omgeven met onzekerheden... daarnaast, en ik blijf het herhalen, is het net zoals de avondklok een maatregel die iedereen raakt. We zitten namelijk allemaal in een vorm van een controlestaat. Tot slot zou het de Jonge sieren om aan te geven welke vaccinatiegraad wél hoog genoeg is. Een vergaande maatregel zoals deze zonder einddatum kan toch niet? Zeker niet omdat er altijd een reden is om deze maatregelen altijd vast te houden: Corona verdwijnt immers nooit meer, het wordt endemisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
True.... als je aan een gemiddelde europeaan vraagt van 'spring' dan doet hij dat, een nederlander zal vragen 'waarom?'

Bekend gezegde. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Wolly schreef op maandag 13 september 2021 @ 10:47:
[...]

Aha natuurlijk, je verkeerde in de veronderstelling dat ik het niet over de impact van de aangekondigde gelekte maatregelen had maar over het hier en nu.
Klopt, omdat dat de enige situatie is waarover we met zekerheid iets kunnen zeggen. Zolang er niets officieel aangekondigd is, en dus duidelijk is hoe en wat, kan ik daar niets mee. In het verleden hebben die lekken ook al laten zien er volledig naast te zitten en de besluitvorming over eventuele aanpassingen van de maatregelen staat pas komende vrijdag op de agenda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
stylezzz schreef op maandag 13 september 2021 @ 10:49:
True.... als je aan een gemiddelde europeaan vraagt van 'spring' dan doet hij dat, een nederlander zal vragen 'waarom?'

En een Amerikaan zal vragen "hoe hoog" ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

MikeyMan schreef op maandag 13 september 2021 @ 10:43:
[...]

Goed plan; QR code op het werk invoeren!
ja en bij de supermarkt, het ov , tankstation en ook op straat en in het park! super plan. Vaccinatie blijft een vrije keuze, maar ja keuzes hebben consequenties , dus als de mensen die om wat voor reden dan ook geen prik halen is dat allemaal hun eigen domme schuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Drardollan schreef op maandag 13 september 2021 @ 10:43:
[...]

Een open-hart operatie. Die kan je wat lastig plannen om de dag.

Er is gelukkig een simpelere en veiligere oplossing, vaccinatie halen. Met een week of 5 heb je dan nergens meer last van.

Keuzes.

[...]

Ik zie ze niet. Ik zie vrije keuzes in Nederland. En een keuze heeft gevolgen, altijd. Ben je niet tevreden met de gevolgen, dan kan je je keuze heroverwegen.
Sorry, maar dit is gewoon bad faith. Je doet net alsof je een discussie wil voeren, maar bent eigenlijk helemaal nergens tot bereid. Dus doe je alsof de situatie van de ander niet bestaat en ga je een semantische discussie aan over het woord zomaar, waarbij je dus pas mag zeggen dat iets niet zomaar meer kan als je om de dag een open-hart operatie daarvoor moet ondergaan (!)

Niemand heeft iets aan deze houding. De mensen die zich niet willen laten vaccineren gaan dat echt niet op basis van zulke omgang ineens wel doen en als gevaccineerden moeten we willen dat ze dat juist wél gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Mfpower schreef op maandag 13 september 2021 @ 10:48:
[...]

Maar je illustreert precies het probleem, het is een vorm van manipulatie. Misschien zit er een kleine rationale achter maar die is zo omgeven met onzekerheden... daarnaast, en ik blijf het herhalen, is het net zoals de avondklok een maatregel die iedereen raakt. We zitten namelijk allemaal in een vorm van een controlestaat. Tot slot zou het de Jonge sieren om aan te geven welke vaccinatiegraad wél hoog genoeg is. Een vergaande maatregel zoals deze zonder einddatum kan toch niet? Zeker niet omdat er altijd een reden is om deze maatregelen altijd vast te houden: Corona verdwijnt immers nooit meer, het wordt endemisch.
Zou inderdaad prettig zijn. Ik ben ook zeker niet blij met de hele situatie maar aangezien deze maatregel mij niet raakt geef ik heel eerlijk toe dat ik vanuit individualistisch oogpunt weinig moeite heb. Ben er inderdaad wel voor dat er echt een roadmap wordt gemaakt waar we ons gewoon aan houden. Op dit moment is het onzekerheid bovenop onzekerheid en alles met een slag om de arm.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

stylezzz schreef op maandag 13 september 2021 @ 10:49:

En twee seconden later wordt de Nederlander aangereden door die auto waar ie voor weg moet springen en klaagt dan dat gebroken botten pijn doen en dat je communicatie niet duidelijk genoeg was.

[ Voor 5% gewijzigd door IJzerlijm op 13-09-2021 10:53 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Drardollan schreef op maandag 13 september 2021 @ 10:47:
[...]

Dat is iets van alle tijden helaas. Dat zit dan toch een beetje in de aard van het beestje. Net als dat we hier graag polderen, zoals je nu ook weer ziet met TvT. Andere landen voeren dat in, nagenoeg iedereen volgt het op en er wordt waar nodig gehandhaafd. Hier moet het allemaal gepamperd worden.

Het is niet voor niets dat landen als Denemarken wel gewoon in 1 keer van het slot kunnen. Daar worden regels simpelweg beter opgevolgd, en daar plukken ze al maanden de vruchten van. Zo had Denemarken als eerste een serieus zware lockdown, maar waren ze ook als eerste weer open. Ze waren zo ongeveer de eerste met een sluitend TvT systeem en dankzij de burgers kunnen ze dat ook als eerste weer overboord gooien.
Pamperen is niet het goede woord.

De aard van het beestje is vertrouwen. In Denemarken is het vertrouwen tussen burger en overheid groot, in Nederland is dat vertrouwen op sommige plekken onder het vriespunt.

Als je dan als minister van Volksgezondheid, die maar één taak heeft, 1,5 jaar lang met een moraliserend vingertje wijst naar elke groep die je maar kan vinden dan helpt dat niet om het vertrouwen terug te winnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Weltschmerz schreef op maandag 13 september 2021 @ 09:58:
[...]

Dus je vond dat het toen met maatregelen prima ging, maar zegt zelf je niet meer aan de maatregelen te willen houden, en vraagt je af waarom men niet meer die maatregelen van toen wilt hanteren maar nieuwe probeert te ontwerpen?
Vorige zomer waren er ook amper maatregelen in de horeca. Je kon gewoon de kroeg in, uit eten, naar het terras, gewoon waar je zin in had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

Thomas schreef op maandag 13 september 2021 @ 10:52:
[...]

Zou inderdaad prettig zijn. Ik ben ook zeker niet blij met de hele situatie maar aangezien deze maatregel mij niet raakt geef ik heel eerlijk toe dat ik vanuit individualistisch oogpunt weinig moeite heb. Ben er inderdaad wel voor dat er echt een roadmap wordt gemaakt waar we ons gewoon aan houden. Op dit moment is het onzekerheid bovenop onzekerheid en alles met een slag om de arm.
In dat geval kan ik je alleen nog wijzen op je eigen drogreden, welke je deels inziet: namelijk "als het mij niet raakt dan is het geoorloofd". Je bent niet de enige met deze redenering maar hij is echt gevaaarlijk. Stel je voor dat we deze argumentatie inzetten op bijvoorbeeld racisme? Ik ben <vul kleur in> dus het raakt mij niet als <vul andere kleur in> wordt achtergesteld dus het is geoorloofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Snow_King schreef op maandag 13 september 2021 @ 10:53:
[...]

Vorige zomer waren er ook amper maatregelen in de horeca. Je kon gewoon de kroeg in, uit eten, naar het terras, gewoon waar je zin in had.
Ik vat de komende reacties alvast voor je samen, scheelt leeswerk :+

"Ja maar Delta" en "Ja maar toen lag er niet op elke IC welgeteld één coronapatient".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op maandag 13 september 2021 @ 10:51:
[...]

ja en bij de supermarkt, het ov , tankstation en ook op straat en in het park! super plan. Vaccinatie blijft een vrije keuze, maar ja keuzes hebben consequenties , dus als de mensen die om wat voor reden dan ook geen prik halen is dat allemaal hun eigen domme schuld.
Op straat, supermarkt, tankstation en zelfs OV zit je alleen niet 8 uur lang elkaars afgewerkte adem in te ademen. En dat werkt wmb twee kanten op. Ik heb geen zin om toch ziek te worden. En ik heb geen zin om te goeder trouw met mn vaccinatie iemand ziek te maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stylezzz
Snow_King schreef op maandag 13 september 2021 @ 10:53:
[...]

Ja man, vorig jaar was alles goed! we hadden het perfect onder controle..... God, wat een ellende hebben we in het najaar over ons heen gekregen. :(

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Mfpower schreef op maandag 13 september 2021 @ 10:48:
[...]

Maar je illustreert precies het probleem, het is een vorm van manipulatie. Misschien zit er een kleine rationale achter maar die is zo omgeven met onzekerheden... daarnaast, en ik blijf het herhalen, is het net zoals de avondklok een maatregel die iedereen raakt.
Tja, dat de IC's nog steeds niet alle ruimte hebben voor inhaalzorg en de tekorten in de zorg keihard zijn opgelopen door de hele situatie is, en ik blijf het herhalen, een gegeven dat iedereen raakt. We zijn van regulier 1000 IC bedden naar nu eigenlijk maar 700 operationele bedden gegaan door personeelsproblemen omdat die er klaar mee zijn. In crisis situatie van 2000 potentieel naar nu net aan 1300. We van een pandemie naar een zorgcrisis aan het gaan en die ongevaccineerden houden dat atm lekker in stand door die bedden bezet te houden met covidzorg met nog een flink reservoir aan potentiele opvolgers zodra ze na die 15 dagen eindelijk van IC af zijn

Het is compleet logisch om op de een of andere manier dat 1,8 miljoen reservoir te reduceren.
Nu las ik in een stuk in de NVTG een analyse over die groep, ze zijn in grote meerderheid laagopgeleid en hebben vaak ook nog een migratieachtergrond. Tel daarbij de lui op die vooral nog geen zin/tijd/noodzaak hadden. (precies mijn ervaring met de huidige covidpatienten, ik heb nog geen enkele gevaccineerde gezien op IC en ik ken in mijn netwerk niemand die er wel een heeft gehad)

Die ga je met data en feiten toch niet overtuigen dus dan maar zo, als het ze lastig genoeg gemaakt wordt gaan die echt wel prikken. Zeker de luie/geen tijd/geen noodzaak mensen.

Die groep echte notoire gekken zoals engel en consorten overtuig je toch niet, dus die kan je als verloren beschouwen. Maar de gedachte is dat er van die 1,8 miljoen vrij weinig over zullen blijven dan.

Dan zitten die 1,8 miljoen niet meer potentieel de inhaalzorg en reguliere zorg in de weg voor de andere 15,2 miljoen

[ Voor 17% gewijzigd door LZ86 op 13-09-2021 11:03 ]

Pagina: 1 ... 124 ... 131 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees even de topic start door voor de opzet, regels en handige links. Hier geldt uiteraard het beleid.

Vakantie zomer 2021: maatregelen in het buitenland voor alles waar je rekening mee moet houden als je op vakantie gaat, ook per land.

Je kunt in dit topic dus praten over de ontwikkeling van de cijfers, de maatregelen in het algemeen, de steunmaatregelen etcetera. N=1 en persoonlijke ervaringen horen in de De Covid kroeg.

Politiek mag in De landelijke Nederlandse politiek 2021

Let op: generalisaties als ‘wappie’, 'antivaxxers' zijn niet toegestaan, ook niet op een defensieve manier (ik ben geen wappie, maar…).