En precies daarom zou iedereen zich moeten laten vaccineren, zodat ook die geen last meer hebbenWolly schreef op zondag 12 september 2021 @ 12:11:
[...]
Het idee is denk ik niet dat 10% van de feestvierders besmet raken en deze besmetting verder verspreiden binnen de samenleving? Of zijn ze in Duitsland al zover dat dat verder geen nare consequenties heeft?
20 september is geen beslis datum.Sorcerer8472 schreef op zondag 12 september 2021 @ 12:22:
[...]
Overigens was juist het voorbeeld dat jij noemt wel erg duidelijk imo, namelijk dat 20 september een nieuwe beslisdatum is. Dat heb ik ook in de meeste media gelezen en de mensen die ik ken begrijpen dat ook, dus ik snap ook niet waarom je dan "de burger" als zo dom of onwetend neerzet in je reactie.
https://www.rijksoverheid...de-jonge-13-augustus-2021En dan hopen we per maandag 20 september de volgende stap te kunnen zetten en de anderhalve meter in de hele samenleving los te kunnen laten. Daarmee zouden dan ook de andere beperkingen vervallen, zoals de mondkapjesplicht in het openbaar vervoer en het thuiswerkadvies.
Ik zeg ‘hopen’, want we zullen daar uiterlijk half september een nieuw advies over vragen aan het OMT. Zodat we de ontwikkelingen en de cijfers van dat moment, en ook de eerste effecten van het loslaten van de anderhalve meter in het mbo en hoger onderwijs mee kunnen nemen.
En dan nemen we dat besluit op vrijdag 17 september. Dus met potlood: maandag 20 september, geen zekerheid. We hopen maandag 20 september, maar nogmaals, wij zullen ons baseren op de advisering.
[ Voor 7% gewijzigd door Drardollan op 12-09-2021 12:29 ]
Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !
#3 is het beleid wat we al 1,5 jaar voeren zonder het heel erg hardop te zeggen, #1 helpt daarbij sinds januari 2021.eamelink schreef op zondag 12 september 2021 @ 12:15:
Gegeven de omstandigheden dat groepsimmuniteit door alleen vaccinaties buiten beeld is, het OMT verwacht dat Corona een blijvertje is en iedereen het op zal lopen, en we ongeveer weten hoeveel mensen er nog op de IC komen als iedereen besmet raakt, vallen de dingen die we kunnen doen volgens mij uiteen in drie categorieën:
- Meer mensen gevaccineerd krijgen
- Meer zorgcapaciteit
- Uitspreiden van gevallen over de tijd door maatregelen
#2 doen we tegenovergesteld, er is minder zorgcapaciteit en we wijzen naar de mensen die ziek worden als schuldigen.
Gezien je de eerst vraag ontwijkt ga ik maar vanuit dat je het ermee eens bent dat het niet de bedoeling is dat 10% van de getesten of genezen mensen besmet wordt.42erik schreef op zondag 12 september 2021 @ 12:27:
[...]
En precies daarom zou iedereen zich moeten laten vaccineren, zodat ook die geen last meer hebben
En wie is "die"? Er zijn nogal wat mensen in de samenleving die ondanks vaccinatie toch slecht af zijn wanneer ze besmet worden, wat moeten "die" doen volgens jou?
Nog een bij-effect: artsen zijn ook bang dat weerstand tegen influenza en RS afneemt bij nog langere maatregelen. Hef je ze op heb je daar ineens ook een probleem. Het lijkt me duidelijk dat we toch echt die immuniteit moeten opbouwen op een manier die zo min mogelijk de zorg belast nu. Liefst via vaccinaties, met een focus op risicogroepen.Verwijderd schreef op zondag 12 september 2021 @ 12:25:
[...]
Waarbij de eerste inmiddels tegen het advies van het omt is. Kinderen opsluiten om ongevaccineerde te beschermen is bijna crimineel te noemen.
De 2e betreft het uk.. Dat is een volledig politiek gemotiveerd.. Niet op virologische basis, maar om de uk te laten voelen dat ze niet meer bij de eu horen. (maar je valt altijd wel onder ene uitzondering, het mag immmers niet teveel geld kosten). Politiek voeren met gebruik van corona maakt je als regering compleet ongeloofwaardig.
Ik verwacht dat men gaat aankondigen dat we voorlopig toch covid-toegangsbewijzen gaan zien zoals in Duitsland, Frankrijk etc. totdat we in een situatie zoals Denemarken terechtkomen. Daarna wordt het weer afgeschaft.
Over covid en politiek: de VS heeft nu al 18 maanden de grenzen dicht voor Europeanen. Maar vanuit Colombia, een land met zeer hoge besmettingsaantallen, mag je zo de grens over met een antigen-sneltest.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
OMT adviseert slechts en in dit geval vanaf een specifieke datum. Op dit moment is het advies nog steeds hele klassen naar huis. Dat is wat de overheid heeft opgenomen in de maatregelen voor PO.Verwijderd schreef op zondag 12 september 2021 @ 12:25:
[...]
Waarbij de eerste inmiddels tegen het advies van het omt is.
https://nos.nl/artikel/23...etting-vanaf-20-septemberHet OMT wil die maatregel per 20 september versoepelen, zegt OMT-lid en voorzitter van de Vereniging voor Kindergeneeskunde Károly Illy vandaag in Trouw.
Mogelijk veranderd er dus iets per 20 september, maar de overheid neemt lang niet alle adviezen van het OMT over.
Ten eerste worden kinderen niet opgesloten om ongevaccineerden te beschermen en ten tweede ben ik benieuwd naar de onderzoeken die aantonen dat kinderen die enkele dagen in quarantaine zitten in zo’n situatie dermate grote psychische en/of lichamelijke problemen ervaren dat je dit richting crimineel zou kunnen denken.Kinderen opsluiten om ongevaccineerde te beschermen is bijna crimineel te noemen.
[ Voor 14% gewijzigd door Drardollan op 12-09-2021 12:38 ]
Nou, ik heb het aangepast voor je van beslisdatum naar veranderdatum.
*knip* laten we het vriendelijk houden
[ Voor 42% gewijzigd door ZieMaar! op 12-09-2021 15:35 ]
Mooie analyseeamelink schreef op zondag 12 september 2021 @ 12:15:
Gegeven de omstandigheden dat groepsimmuniteit door alleen vaccinaties buiten beeld is, het OMT verwacht dat Corona een blijvertje is en iedereen het op zal lopen, en we ongeveer weten hoeveel mensen er nog op de IC komen als iedereen besmet raakt, vallen de dingen die we kunnen doen volgens mij uiteen in drie categorieën:
- Meer mensen gevaccineerd krijgen
- Meer zorgcapaciteit
- Uitspreiden van gevallen over de tijd door maatregelen
Het eerste willen we niet écht aan, want we vinden vrijheid belangrijk, dus gaan we alleen de niet-gevaccineerden nog iets meer irriteren om in ieder geval degenen die niet zo overtuigd zijn toch zover te krijgen.
Het tweede is beschamend weinig aan gedaan de afgelopen anderhalf jaar, en niet iets wat je op hele korte termijn kan regelen. Dus zolang we niks doen, vinden we het geen oplossing en doen we dus niks waardoor het ook nooit een oplossing wordt.
De laatste is een beetje de ‘niks doen’-keuze waar je op uit komt als je niet bewust voor de eerste twee kiest.
Unmute-us aanhangers hadden liever meer van de eerste twee gehad. Denemarken kiest alleen maar voor de eerste twee. En veel landen om ons heen kiezen meer voor de eerste twee dan Nederland.
Het jammere in Nederland is wel dat we normaal al dusdanig krap in de zorgcapaciteit zitten, dat de laatste optie wel lang gaat duren
Maar we willen niet echt aan #1? Ik twijfel daar over. Ik denk dat de 85% gevaccineerden graag zou zien dat de rest meedoet
Het crimineel noemen is natuurlijk onzin, maar dit soort onderzoek kun je over langere tijd pas verwachten. Wetenschap werkt niet zo snel, maar intuitie van experts is iets om niet te negeren, en meerdere experts zijn hier toch vrij mondig over geweest.Drardollan schreef op zondag 12 september 2021 @ 12:36:
[...]
Ten eerste worden kinderen niet opgesloten om ongevaccineerden te beschermen en ten tweede ben ik benieuwd naar de onderzoeken die aantonen dat kinderen die enkele dagen in quarantaine zitten in zo’n situatie dermate grote psychische en/of lichamelijke problemen ervaren dat je dit richting crimineel zou kunnen denken.
Het is ook niet heel raar om te bedenken dat tijdens een erg vormende tijd in je leven langdurige afzondering inclusief wellicht angst en stress van ouders vervelende gevolgen kan hebben, ook al kun je dat wellicht pas jaren later betrouwbaar meten. De komende jaren gaan we hier nog vaker dingen over horen, want dan pas gaan die onderzoeken uitkomen. Hopelijk kunnen we het bij een volgende pandemie dan beter doen.
Geen kinderen? Wacht.... Waar maakt ie zich dan druk om? Nou snap ik er helemaal niks meer van...Eärendil schreef op zondag 12 september 2021 @ 12:20:
[...]
Schildpadje heeft geen kinderen, en er zijn uitzonderingen voor de quarantaineplicht:
https://www.rijksoverheid...eringen-quarantaineplicht
Is het dan gewoon ronduit uitdagen?
Daar kwam men vorige maand al mee.Sorcerer8472 schreef op zondag 12 september 2021 @ 12:34:
[...]
Nog een bij-effect: artsen zijn ook bang dat weerstand tegen influenza en RS afneemt bij nog langere maatregelen. Hef je ze op heb je daar ineens ook een probleem. Het lijkt me duidelijk dat we toch echt die immuniteit moeten opbouwen op een manier die zo min mogelijk de zorg belast nu. Liefst via vaccinaties, met een focus op risicogroepen.
https://joop.bnnvara.nl/n...uchtwegvirussen-in-najaar
Dus als je geen kinderen hebt mag je geen menig hebben over de regels die voor kinderen gelden?42erik schreef op zondag 12 september 2021 @ 12:43:
[...]
Geen kinderen? Wacht.... Waar maakt ie zich dan druk om? Nou snap ik er helemaal niks meer van...
Is het dan gewoon ronduit uitdagen?
Verwijderd
Jawel.. Voor gevaccineerde is het virus vrijwel ongevaarlijk (in ieder geval veel minder dan de griep waar we niks tegen doen), dus we doen het omdat we de ongevaccineerde de "keuzevrijheid" willen geven.Drardollan schreef op zondag 12 september 2021 @ 12:36:
[...]
Ten eerste worden kinderen niet opgesloten om ongevaccineerden te beschermen en ten tweede ben ik benieuwd naar de onderzoeken die aantonen dat kinderen die enkele dagen in quarantaine zitten in zo’n situatie dermate grote psychische en/of lichamelijke problemen ervaren dat je dit richting crimineel zou kunnen denken.
Iemand vrijheids beroven is in het beginsel crimineel. Onbegrijpelijk dat hier zo makkelijk wordt gesproken over het opsluiten van mensen voor 10 (of 5-6 dagen).
Op dit moment is de quarantine voor kinderen in zo’n geval tussen de zeg 5 en 15 dagen, afhankelijk of men een test laat doen en wat de uitslag van de test is.Sorcerer8472 schreef op zondag 12 september 2021 @ 12:41:
[...]
Het is ook niet heel raar om te bedenken dat tijdens een erg vormende tijd in je leven langdurige afzondering inclusief wellicht angst en stress van ouders vervelende gevolgen kan hebben, ook al kun je dat wellicht pas jaren later betrouwbaar meten. De komende jaren gaan we hier nog vaker dingen over horen, want dan pas gaan die onderzoeken uitkomen. Hopelijk kunnen we het bij een volgende pandemie dan beter doen.
Dat is niet langdurig in afzondering. Wat de hele quarantaine sowieso niet is en nooit is geweest. Klassen schakelen direct door op onderwijs op afstand en dankzij de huidige technologische middelen ben je met gemak 24/7 in contact met de buitenwereld.
@Verwijderd doet het echter voorkomen alsof kinderen maandenlang worden opgesloten in een kelder zonder daglicht en net voldoende voedsel om in leven te blijven. Wat natuurlijk zonder twijfel wel crimineel is.
Oh, ik moet blijkbaar expliciet alles uitspellen...nee,dat is niet de bedoeling. Het is alleen wel de realiteit, aangezien het vaccin niet 100 dekking geeft tegen het krijgen. Punt is dat ze geen last hebben en dus geen druk op de ziekenhuizen zijn. Waar het nog steeds om gaat.Wolly schreef op zondag 12 september 2021 @ 12:33:
[...]
Gezien je de eerst vraag ontwijkt ga ik maar vanuit dat je het ermee eens bent dat het niet de bedoeling is dat 10% van de getesten of genezen mensen besmet wordt.
En wie is "die"? Er zijn nogal wat mensen in de samenleving die ondanks vaccinatie toch slecht af zijn wanneer ze besmet worden, wat moeten "die" doen volgens jou?
Je 2e vraag, we lezen hier dat momenteel zo goed als alleen maar ongevaccineerden in het ziekenhuis komen, dus die lijken nu geen probleem te hebben. En hoe meer gevaccineerd, hoe minder de kans dat het virus bij hun komt. En ja, de harde realiteit dat waarschijnlijk iedereen wel een keer aan de beurt komt is voor hun slecht nieuws, maar wel waar. En dan is het het mooist als de zorg alle aandacht voor hun kan hebben en niet ook nog voor een stelletje ongevaccineerden
Verwijderd
Had je dit 2 jaar geleden ook gezegd over ouders die hun kind 2 weken niet buiten lieten spelen, oogesloten had in hun huis, omdat er een griepgeval in de klas was?? Dan had je het als kindermishandeling gezien.. Nu vind je het normaalDrardollan schreef op zondag 12 september 2021 @ 12:54:
@Verwijderd doet het echter voorkomen alsof kinderen maandenlang worden opgesloten in een kelder. Wat natuurlijk zonder twijfel wel crimineel is.
Wat ik o.a. ook hier heb gelezen is dat een probleem hiermee ook is dat dit vaker gebeurt, dat het niet zomaar over een quarantaine gaat.Verwijderd schreef op zondag 12 september 2021 @ 12:57:
[...]
Had je dit 2 jaar geleden ook gezegd over ouders die hun kind 2 weken niet buiten lieten spelen, oogesloten had in hun huis, omdat er een griepgeval in de klas was?? Dan had je het als kindermishandeling gezien.. Nu vind je het normaal
Ik neem aan dat deze regel per 20 september wordt opgeheven. Ik zie niet hoe dit op lange termijn vol te houden of gezond is, hoewel ik het niet crimineel wil noemen.
Kinderen een klein beetje een normale jeugd geven is belangrijker dan meerdaagse festivals om maar wat te noemen, als ik dan een keuze zou moeten maken. En volgens mij hoeft het maken van die keuze ook niet.
Aangezien ongeveer niemand 2 jaar geleden met een dergelijke situatie te maken had kan je hier niets over zeggen.Verwijderd schreef op zondag 12 september 2021 @ 12:57:
[...]
Had je dit 2 jaar geleden ook gezegd over ouders die hun kind 2 weken niet buiten lieten spelen, oogesloten had in hun huis, omdat er een griepgeval in de klas was?? Dan had je het als kindermishandeling gezien.. Nu vind je het normaal
En voor de rest zou ik maar eens beter nadenken over wat je typt. Dat je geen kinderen hebt betekent niet dat je geen mening mag hebben, maar het betekent wel dat je bepaalde inzichten mist in hoe dingen in de echte wereld met kinderen werken. En in dit geval mis je dat inzicht overduidelijk en sla je de plank meermaals mis.
De drang richting ongevaccineerden is hier lager dan in bijvoorbeeld Duitsland (2G), Frankrijk (verplichte vaccinaties sommige groepen, op meer plekken dan in NL Gezondheidspas nodig), Verenigde Staten (verplicht vaccineren sommige groepen).42erik schreef op zondag 12 september 2021 @ 12:41:
Maar we willen niet echt aan #1? Ik twijfel daar over. Ik denk dat de 85% gevaccineerden graag zou zien dat de rest meedoet
Het gaat op de 20e wel iets meer worden.
Dit onderzoek van de ECFR. In de meeste EU landen legt de bevolking voornamelijk de schuld bij de overheid voor het voortduren van corona, in Nederland vindt 63% van de bevolking dat het de schuld is van hun medemens die zich niet aan de regels houdt.IJzerlijm schreef op zondag 12 september 2021 @ 12:08:
Volgens welke criteria winnen we deze prijs ?
Deze uitkomst is niet verrassend, het kabinet is al anderhalf jaar lang met vingertje aan het wijzen vanaf hun podium naar wie er die maand schuldig is. Van jongeren die terugkwamen van vakantie in 2020 tot degene die bedanken voor het vaccin en alles wat daartussen ligt, de kers op de taart was die wereldvreemde persconferentie waarbij jongeren de schuld kregen dat ze zich niet hielden aan regels die afgeschaft waren. Nu richten de pijlen zich op de "1,8 miljoen" (of welk ander getal, het fluctueert nogal), deze groep is nu zowel de stok als de zondebok voor wat komen gaat.
Een studie van de ECFR.42erik schreef op zondag 12 september 2021 @ 12:09:
Waar baseer je dit op?
Verwijderd
*knip* als je zo stellig bent, dan graag ook goed onderbouwenDrardollan schreef op zondag 12 september 2021 @ 13:02:
[...]
Aangezien ongeveer niemand 2 jaar geleden met een dergelijke situatie te maken had kan je hier niets over zeggen.
[ Voor 42% gewijzigd door ZieMaar! op 12-09-2021 15:47 ]
Oh, sorry, dat bedoelde ik niet. Dat mag zeker.Eärendil schreef op zondag 12 september 2021 @ 12:47:
[...]
Dus als je geen kinderen hebt mag je geen menig hebben over de regels die voor kinderen gelden?
Maar door de manier waarop hij dingen riep, met overdrijving op overdrijving en name-calling, zat ik me al eerder af te vragen of het niet gewoon een verveeld persoontje was die zat te stoken... Als er zelfs geen directe aanleiding is, door geen eigen kinderen, tja...
Dat verwacht ik ook. De 85 zal daar denk ik blij mee zijneamelink schreef op zondag 12 september 2021 @ 13:03:
[...]
De drang richting ongevaccineerden is hier lager dan in bijvoorbeeld Duitsland (2G), Frankrijk (verplichte vaccinaties sommige groepen, op meer plekken dan in NL Gezondheidspas nodig), Verenigde Staten (verplicht vaccineren sommige groepen).
Het is nogal een sprong van dat onderzoek naar 'elkaar naar het leven staan'.CMD-Snake schreef op zondag 12 september 2021 @ 13:09:
[...]
Dit onderzoek van de ECFR. In de meeste EU landen legt de bevolking voornamelijk de schuld bij de overheid voor het voortduren van corona, in Nederland vindt 63% van de bevolking dat het de schuld is van hun medemens die zich niet aan de regels houdt.
Deze uitkomst is niet verrassend, het kabinet is al anderhalf jaar lang met vingertje aan het wijzen vanaf hun podium naar wie er die maand schuldig is. Van jongeren die terugkwamen van vakantie in 2020 tot degene die bedanken voor het vaccin en alles wat daartussen ligt, de kers op de taart was die wereldvreemde persconferentie waarbij jongeren de schuld kregen dat ze zich niet hielden aan regels die afgeschaft waren. Nu richten de pijlen zich op de "1,8 miljoen" (of welk ander getal, het fluctueert nogal), deze groep is nu zowel de stok als de zondebok voor wat komen gaat.
De vraag was "Which of the following, if any, do you think is most responsible for the ongoing impact of the coronavirus in your country?" en dan kan je denk ik moeilijk argumenteren dat dat de overheid is. In de uitrol van de vaccinaties is wel flink gekloot maar dat waren fouten (vooral de stop met AZ) die geforceerd werden door de noodzaak de vaccinatiebereidheid niet in gevaar te brengen bij gebrek aan andere middelen. We zijn nu 9 maanden verder en zelfs met een vaccinatiestop bij het geringste risico blijft 15 tot 20 procent weigeren. En dat zijn inderdaad degenen die de impact door laten blijven lopen.
Kijk naar Denemarken. Daar is men minder tegen de overheid en wat gebeurt er ? De maatregelen die nooit afgeschaft zouden worden zijn voorbij.
And to think they once said that computers would take away jobs.
Hier maak ik mij geen zorgen over. Mijn jonge kinderen nemen echt alles mee van school. Naast corona heb ik al weer tal van andere virussen in mijn keel, neus , longen gevoeld. Ik denk dat dit over het algemeen ook wel.meevalt. dit zou enkel een probleem kunnen zijn onder de kwetsbaren die zich echt hebben afgezonderd. Als de overheid slim is starten ze de griepprik campagne simultaan op.jadjong schreef op zondag 12 september 2021 @ 12:44:
[...]
Daar kwam men vorige maand al mee.
https://joop.bnnvara.nl/n...uchtwegvirussen-in-najaar
U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.
Ziekenhuiscijfers Zondag 12-09-2021
— Ollie de Cijfertjesman (@cijfertjesman) 12 september 2021
Aantal Patiënten nu in het ziekenhuis
640 (daling van 8)
Kliniek: 435 (daling van 4)
IC: 205 (daling van 4)
Instroom:
Kliniek: 52 (gisteren: 58)
IC: 7 (gisteren: 18)
Uitstroom:
Kliniek: 56 (gis: 81)
IC: 11 (gis: 20)#Covid19NL
Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT
@Verwijderd
wat me erg opvalt ; je reageert nergens op de stukken die tegen je stuk ingaat dat als je ons maar extra geld geeft, dat we dan alles in de zorg zouden aankunnen. Of dat werken op een IC een speicalisatie is.
Opvallend. Zeker omdat daar je hele gedachtengang voor een oplossing is gebasseerd
wat me erg opvalt ; je reageert nergens op de stukken die tegen je stuk ingaat dat als je ons maar extra geld geeft, dat we dan alles in de zorg zouden aankunnen. Of dat werken op een IC een speicalisatie is.
Opvallend. Zeker omdat daar je hele gedachtengang voor een oplossing is gebasseerd
Terwijl de halve wereld actie ondernam was hier de kans klein dat het hier zou komen. Toen het er was stopten we met handen schudden. Keer op keer te laat, eigen plannen die werden genegeerd, verkeerde inschattigen, mensen in verpleeghuizen die aan hun lot werden overgelaten, slappe lockdowns die geen effect hadden waardoor er nog harder aan de rem moest worden getrokken etc.IJzerlijm schreef op zondag 12 september 2021 @ 13:55:
[...]
Het is nogal een sprong van dat onderzoek naar 'elkaar naar het leven staan'.
De vraag was "Which of the following, if any, do you think is most responsible for the ongoing impact of the coronavirus in your country?" en dan kan je denk ik moeilijk argumenteren dat dat de overheid is. In de uitrol van de vaccinaties is wel flink gekloot maar dat waren fouten (vooral de stop met AZ) die geforceerd werden door de noodzaak de vaccinatiebereidheid niet in gevaar te brengen bij gebrek aan andere middelen. We zijn nu 9 maanden verder en zelfs met een vaccinatiestop bij het geringste risico blijft 15 tot 20 procent weigeren. En dat zijn inderdaad degenen die de impact door laten blijven lopen.
Kijk naar Denemarken. Daar is men minder tegen de overheid en wat gebeurt er ? De maatregelen die nooit afgeschaft zouden worden zijn voorbij.
Paar maanden geleden waren ze nog heel stoer aan het vertellen dat ze extra risico gingen nemen.
Ondertussen weten ze wel elke week een andere schuldige aan te wijzen en de schaapjes volgen het wel. Want een ding is zeker: aan het beleid ligt het niet
[ Voor 3% gewijzigd door BarôZZa op 12-09-2021 14:28 ]
Verwijderd
Zo iemand zou je inderdaad naar Australisch voorbeeld een klopjacht op moeten beginnen.42erik schreef op zondag 12 september 2021 @ 12:06:
[...]
Quarantaine van kinderen na melding in klas
Quarantaine na bezoek oranje land
Punt is dat je wel kan vragen van mensen om onlogische dingen te doen, maar op gegeven moment gaan naast de domme roepers ook de wat minder domme en doorgaans brave mensen hier en daar een grens trekken en bepaalde dringen wel opvolgen en andere niet meer.
Die kun je als strikte regelvolger of hier ongeveer verafgode (ic) verpleegkundige met allemaal grove taal en denigrerende zINnen! ( O wat ben ik slim en is de ander dom ) de grond in boren.
Effect is dat het behoorlijk welwillende ‘midden’ er de brui aan geeft en het hier verwordt tot een echoput van de zeer stricten waar wat standvastige gematigden het bewonderenswaardig vol houden ( en over t algemeen met minder scheldwoorden en denigreren )
De Facebook ( insert verboden woord) komen hier niet of zij al verbannen .
Vergis je niet, Denemarken heeft ook protesten gehad tegen het overheidsbeleid en vergelijkbaar in omvang met hier. Alleen is het niet in het Nederlandse nieuws voorbij gekomen.IJzerlijm schreef op zondag 12 september 2021 @ 13:55:
Kijk naar Denemarken. Daar is men minder tegen de overheid en wat gebeurt er ?
Denemarken heeft net als Nederland AstraZeneca en Janssen vrij snel uit het aanbod gehaald. Daar is weinig verschil tussen. De Nederlandse vaccinatiegraad ligt afhankelijk van je bron ergens tussen de 75%-80%, recentelijk schreef nu.nl dat we op 77% zitten. De Denen liggen een paar procent op ons voor, maar het is geen gigantisch verschil. Toch heeft men daar de boel weer geopend.
De maatregelen worden door het kabinet in stand gehouden. De Nederlandse bevolking is door elke hoepel gesprongen die De Jonge had en wederom zijn we "nog niet off the hook" zoals hij zei afgelopen vrijdag. Wanneer is het dan wel mooi genoeg geweest?
De Britse regering heeft vanmiddag laten weten overigens geen coronapas te gaan gebruiken. Het kan dus wel, een leven zonder coronapas.
[ Voor 17% gewijzigd door CMD-Snake op 12-09-2021 14:44 ]
https://www.ad.nl/binnenl...-toch-niet-door~a52a4287/De scholen in Bangladesh zijn zondag na anderhalf jaar weer gedeeltelijk open. Miljoenen kinderen zaten al die tijd thuis vanwege de coronapandemie en hadden te maken met een van 's werelds langste lockdowns.
Dan valt 5 dagen in quarantaine toch goed mee hier voor de kinderen.
(Ter verduidelijking, ik ben altijd tegen de algehele schoolsluitingen geweest maar steun de quarantine maatregelen. Al hoop ik dat die ook versoepeld worden op korte termijn.)
Verwijderd
Die 5 dagen worden niet korter of langer van een schoolsluiting in een ander land.Drardollan schreef op zondag 12 september 2021 @ 14:42:
[...]
https://www.ad.nl/binnenl...-toch-niet-door~a52a4287/
Dan valt 5 dagen in quarantaine toch goed mee hier voor de kinderen.
(Ter verduidelijking, ik ben altijd tegen de algehele schoolsluitingen geweest maar steun de quarantine maatregelen. Al hoop ik dat die ook versoepeld worden op korte termijn.)
Zo kan je alles wegrelativeren , dat je been afgezet wordt is valt goed mee, bij iemand anders moesten twee armen weggehaald worden .
Moedwillig nog wel? Besef wel dat ongevaccineerden (wat dus wat anders is als antivaxxers) goed was voor 'maar' 58% van het totale aantal ziekenhuisopnames, en dat was tussen 12 en 19 juli. Inmiddels zijn we een stuk verder met het vaccineren (en ziek worden) en zal dat percentage ongetwijfeld veranderd zijn, maar daar zijn naar mijn weten nog geen concrete cijfers van.Dennis1812 schreef op zondag 12 september 2021 @ 11:09:
[...]
Ik denk dat hij eerder doelt op Schildpadje die moedwillig de maatregelen aan zijn laars lapt en hier tot oproept.
En met hem alle andere knakkers die zorgen dat de ziekenhuizen gevuld blijven.
Dus zowel anti vaxxers als mensen die moedwillig corona verder verspreiden
Ik was in het begin van de ellende ook boos op mensen die het in mijn ogen niet goed deden. Eerst de mensen die toch nog met teveel bij elkaar kwamen in een privésetting, toen de mensen die toch nog met meer dan één boodschappen gingen doen, toen de mensen die niet thuis bleven werken. Allemaal mensen die lak hadden aan de regels en daardoor bleven de mensen die het wél goed deden in de ellende zitten. Althans, zo werd het gebracht en zo zag ik het ook. Inmiddels is wel duidelijk dat het niet zo simpel is als 'jij volgt de regels niet dus jij bent de hoofdoorzaak van de ellende'.
Nee; de hoofdoorzaak is een virus wat a) zéér besmettelijk is en b) zich daardoor niet echt laat temmen, ongeacht wat we proberen. Zolang zowel gevaccineerde als ongevaccineerde mensen het virus kunnen verspreiden én ziek kunnen worden, zolang één bepaalde groep niet de overhand heeft in de ziekenhuizen en zolang mensen zich vrij kunnen bewegen kun je gewoon niet een duidelijke schuldige aanwijzen.
De realiteit? Cijfers blijven stabiel of dalen zelfs juist ondanks vakanties voorbij zijn, het weer minder wordt, mensen weer naar hun werk gaan, er massale protesten zijn (geweest) en scholen weer zijn begonnen. Het is even afwachten of dat zo blijft, maar de vooruitzichten zijn vooralsnog positief. Probeer de situatie eens positief te kijken in plaats van alsmaar die constante woede. En accepteer dat na anderhalf jaar mensen aardig wat moeite hebben met het opvolgen van regels. Al helemaal wanneer ze zelf niet meer achter die regels staan. Daar kun je je wel druk om gaan lopen maken en boos worden, maar het enige wat je bereikt is dat je zelf opgefokt bent. De situatie zal er niet door veranderen en de mensen waar jij boos op wordt boeit het niet. Je wint er niks mee.
Verwijderd
Ik beweer inderdaad dat het in deze fase van de pandemie met extra geld op te lossen is.. Ik heb nergens gezegd dat ic geen specialisatie is, maar niet uniek voor nl. *knip* laat die drogredenen achterwegemaartend schreef op zondag 12 september 2021 @ 14:19:
@Verwijderd
Ik denk dat dit beter is dan weer het land in beperkingen zetten.. Die accepteren we niet meer. Andere keuze is gewoon semi verplichtr vaccinatie dan wel een harde max knip op coronazorg.
[ Voor 14% gewijzigd door ZieMaar! op 12-09-2021 15:45 ]
We hebben in dit topic al gelezen dat er part-timers zijn die voor meer geld minder gaan werken. Heb jij een enquête uitgevoerd waarbij je kunt aantonen dat het netto-effect is dat er meer inzetbare uren zullen zijn?
[ Voor 10% gewijzigd door ZieMaar! op 12-09-2021 15:46 ]
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Verwijderd
Een goede reden om bij de volgende cao onderhandelingen ze op de 0 lijn te zetten dan.. anders gaan ze minder werken.RayNbow schreef op zondag 12 september 2021 @ 15:07:
[...]
We hebben in dit topic al gelezen dat er part-timers zijn die voor meer geld minder gaan werken. Heb jij een enquête uitgevoerd waarbij je kunt aantonen dat het netto-effect is dat er meer inzetbare uren zullen zijn?
Zo werkt het namelijk overal.. meer betalen en iedereen zet een tandje bij. Je betaalt ze voor de extra uren meer uit. (En dan iedereen). Nu loont extra werken nauwelijks omdat je het extra geld weer uit moet geven aan bv extra kinderopvang.
Overal? Nee, hoor. Ik werk geen eens in de zorg, maar ik ga niet extra werk verzetten voor meer geld.Verwijderd schreef op zondag 12 september 2021 @ 15:16:
Zo werkt het namelijk overal.. meer betalen en iedereen zet een tandje bij.
Probeer eerst maar eens je aanname aannemelijk te maken dat je met meer geld de part-timers in de zorg kunt overhalen om meer te gaan werken.
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
#COVID19NL
— Marino van Zelst - Ipenburg (@mzelst) 12 september 2021
Positief getest: 2.129
Totaal: 1.970.914 (+2.082 ivm -47 corr.)
Perc. positief 04 sep - 10 sep: 9,3%
Opgenomen: 52
Huidig: 435 (-4)
Opgenomen op IC: 7
Huidig: 205 (-4)
Overleden: 1
Totaal: 18.069 pic.twitter.com/SEL6IKhMvf
Als je in de armoede zit dan is extra salaris misschien een motivatie om meer te gaan werken. Als je op dit moment tevreden bent met je leven dan heeft meer vrije tijd meer waarde dan geld. Ik zou best 3 dagen willen werken bijvoorbeeld alleen dan lever ik te veel in op salaris. Krijg ik salaris verhoging dan ga ik minder werken in plaats van nog meer belasting te betalen.
Verwijderd
Alles afhankelijk van hoeveel.l extra.. Maar als jij een extra jaarsalaris kunt verdienen met 10 uurtjes extra werk per week? Dan ben je niet jan doorsnee.RayNbow schreef op zondag 12 september 2021 @ 15:23:
[...]
Overal? Nee, hoor. Ik werk geen eens in de zorg, maar ik ga niet extra werk verzetten voor meer geld.
Probeer eerst maar eens je aanname aannemelijk te maken dat je met meer geld de part-timers in de zorg kunt overhalen om meer te gaan werken.
Voor een normaal salaris komen de Poolse artsen al hier heen.. moet je nagaan als ik ze voor 1 jaar 5x zoveel geef.
Nogmaals. Het werkt zo niet in de zorg.Als we voor het geld gingen werken, deden we wat anders. Ging ik weer terug naar kantoor. Kan ik veel meer geld maken. En wordt ik veel ongelukkiger.Verwijderd schreef op zondag 12 september 2021 @ 15:16:
[...]
Een goede reden om bij de volgende cao onderhandelingen ze op de 0 lijn te zetten dan.. anders gaan ze minder werken.
Zo werkt het namelijk overal.. meer betalen en iedereen zet een tandje bij. Je betaalt ze voor de extra uren meer uit. (En dan iedereen). Nu loont extra werken nauwelijks omdat je het extra geld weer uit moet geven aan bv extra kinderopvang.
Je wilt daar echter niet aan. Dus ja, dan houdt het op. Nu sluiten IC's ook ip[v opschalen. En dan hebben wij voor buitenl;andse verleegkundigen al een leuk loon.
[ Voor 10% gewijzigd door maartend op 12-09-2021 15:31 ]
Zijn Denemarken en Nederland dan op elk vlak helemaal vergelijkbaar?CMD-Snake schreef op zondag 12 september 2021 @ 14:39:
[...]
Vergis je niet, Denemarken heeft ook protesten gehad tegen het overheidsbeleid en vergelijkbaar in omvang met hier. Alleen is het niet in het Nederlandse nieuws voorbij gekomen.
Denemarken heeft net als Nederland AstraZeneca en Janssen vrij snel uit het aanbod gehaald. Daar is weinig verschil tussen. De Nederlandse vaccinatiegraad ligt afhankelijk van je bron ergens tussen de 75%-80%, recentelijk schreef nu.nl dat we op 77% zitten. De Denen liggen een paar procent op ons voor, maar het is geen gigantisch verschil. Toch heeft men daar de boel weer geopend.
Ik weet het niet, heb er geen onderzoek naar gedaan, maar puur vaccinatiegraad is niet voldoende om twee landen te vergelijken. Wellicht is Denemarken dunbevolkter en zorgt dat voor minder spreiding, dus minder zorgbelasting. Of misschien hebben ze meer IC-capaciteit.
Puur twee westerse landen vergelijken op vaccinatiegraad is denk ik wat te makkelijk gedacht.
De stijging bij 0-9 lijkt er wel een beetje uit had ik biet verwacht met de laatste regio nog maar een week op school.
Ik ben steeds positiever geworden de laatste paar dagen wat betreft de cijfers. Een aantal redenen:
.
- Percentage positief daalt al bijna 2 weken onafgebroken.
- Virusdeeltjes in rioolwater zijn sterk gedaald sinds de laatste meting.
- In Spanje, Portugal, Italië en Griekenland zijn de cijfers ook allemaal meer dan een week dalende, waar veel vakantiegangers vandaan komen.
- 7-daags gemiddelde van besmettingen ligt op het laagste punt in 3 weken.
- Einde van de vakantieperiode bracht vorig jaar een duidelijk waarneembare vroege stijging in besmettingen en ziekenhuisopnames met zich mee. Dit jaar niet.
Verbaasd mij niks, is tot nu toe elke keer zo geweest na heropening van PO (lockdown en vakantie). Even een opleving omdat er gewoon beter naar de groep gekeken wordt (leerkrachten in de stress) en het vlakt elke keer vrij snel weer af.TrailBlazer schreef op zondag 12 september 2021 @ 15:31:
De stijging bij 0-9 lijkt er wel een beetje uit had ik biet verwacht met de laatste regio nog maar een week op school.
Ik hoopte enkele weken geleden dat de stoppende import besmettingen op zouden wegen tegen de extra gevallen op school. Ondertussen durf ik wel te concluderen dat het niet enkel opweegt, maar zelfs een stuk beter is dan verwacht.
De importbesmettingen vallen denk ik sowieso mee vanwege de aangescherpte regels (negatieve test of vaccinatiebewijs bij terugkomst).Drardollan schreef op zondag 12 september 2021 @ 15:48:
[...]
Verbaasd mij niks, is tot nu toe elke keer zo geweest na heropening van PO (lockdown en vakantie). Even een opleving omdat er gewoon beter naar de groep gekeken wordt (leerkrachten in de stress) en het vlakt elke keer vrij snel weer af.
Ik hoopte enkele weken geleden dat de stoppende import besmettingen op zouden wegen tegen de extra gevallen op school. Ondertussen durf ik wel te concluderen dat het niet enkel opweegt, maar zelfs een stuk beter is dan verwacht.
Ik moet even uit mijn geheugen putten, maar als ik het goed onthouden heb was ongeveer 10 procent van de gevonden besmettingen gerelateerd aan vakanties. Ik vond dat best fors.MarcoC schreef op zondag 12 september 2021 @ 15:57:
[...]
De importbesmettingen vallen denk ik sowieso mee vanwege de aangescherpte regels (negatieve test of vaccinatiebewijs bij terugkomst).
Godskolere zeg, wat voel ik me weer genaaid door de GGD. Ik had in April corona, en toen was er al sprake van dat er een coronapas zou komen om weer dingen te mogen, dus ik dacht: dan ga ik een coronatest doen zodat vastgelegd wordt dat ik het heb gehad, dan mag ik straks weer gewoon alles doen. Dus die test gedaan, alles netjes vastgelegd, in Juni nog een Pfizer prik er bij gehaald zodat ik met herstelbewijs + vaccinatie als "volledig gevaccineerd" te boek sta.
Nu wil ik deze week op reis naar Italië, dus ik zit even in die coronacheck app te kijken, en wat schetst mijn verbazing: bij de internationale QR code staat een melding dat hij niet geldig is! Nu blijkt dat dat komt omdat de GGD (voor mij) heeft besloten om me in April te testen met een antigeentest ipv een PCR test, en dat internationale coronabewijs is dus alléén geldig als je een PCR-test hebt gedaan
Dat ik destijds een antigeentest heb gehad is iets waar ik zelf helemaal niet voor heb kunnen kiezen, dat werd voor mij besloten en werd volgens mij gedaan omdat ze daar destijds mee aan het experimenteren waren.
Nu moet ik dus alsnóg elke keer als ik op reis wil een test doen (en debiel genoeg wordt dáárvoor wel een antigeentest geaccepteerd als geldig), of moet ik alsnog een tweede vaccinatie halen terwijl ik zeker weet dat ik met m'n corona + vaccinatie al goed gevaccineerd ben
Nu wil ik deze week op reis naar Italië, dus ik zit even in die coronacheck app te kijken, en wat schetst mijn verbazing: bij de internationale QR code staat een melding dat hij niet geldig is! Nu blijkt dat dat komt omdat de GGD (voor mij) heeft besloten om me in April te testen met een antigeentest ipv een PCR test, en dat internationale coronabewijs is dus alléén geldig als je een PCR-test hebt gedaan

Nu moet ik dus alsnóg elke keer als ik op reis wil een test doen (en debiel genoeg wordt dáárvoor wel een antigeentest geaccepteerd als geldig), of moet ik alsnog een tweede vaccinatie halen terwijl ik zeker weet dat ik met m'n corona + vaccinatie al goed gevaccineerd ben

Ik zou sowieso de tweede prik halen omdat niet alle landen een herstelbewijs + vaccinatie accepteren.Avalaxy schreef op zondag 12 september 2021 @ 16:04:
Godskolere zeg, wat voel ik me weer genaaid door de GGD. Ik had in April corona, en toen was er al sprake van dat er een coronapas zou komen om weer dingen te mogen, dus ik dacht: dan ga ik een coronatest doen zodat vastgelegd wordt dat ik het heb gehad, dan mag ik straks weer gewoon alles doen. Dus die test gedaan, alles netjes vastgelegd, in Juni nog een Pfizer prik er bij gehaald zodat ik met herstelbewijs + vaccinatie als "volledig gevaccineerd" te boek sta.
Nu wil ik deze week op reis naar Italië, dus ik zit even in die coronacheck app te kijken, en wat schetst mijn verbazing: bij de internationale QR code staat een melding dat hij niet geldig is! Nu blijkt dat dat komt omdat de GGD (voor mij) heeft besloten om me in April te testen met een antigeentest ipv een PCR test, en dat internationale coronabewijs is dus alléén geldig als je een PCR-test hebt gedaanDat ik destijds een antigeentest heb gehad is iets waar ik zelf helemaal niet voor heb kunnen kiezen, dat werd voor mij besloten en werd volgens mij gedaan omdat ze daar destijds mee aan het experimenteren waren.
Goed punt, dat wist ik niet. Toen ik een afspraak maakte voor mijn eerste prik zei die website ook dat het überhaupt niet eens mogelijk was om een tweede te halen, omdat ik al corona had gehad. Vandaag even met de GGD gebeld en die zeggen dat ik toch een tweede prik mag waar ik helemaal geen zin in heb omdat hij totaal niet nodig is voor mij.MarcoC schreef op zondag 12 september 2021 @ 16:12:
[...]
Ik zou sowieso de tweede prik halen omdat niet alle landen een herstelbewijs + vaccinatie accepteren.
Moet je die getallen ook niet een beetje bekijken zoals de 'gevaccineerd-in-ziekenhuis-percentages'? Als 90% van de mensen in het buitenland op vakantie geweest is, dan valt 10% juist wel weer mee (ff heel hoogover).Drardollan schreef op zondag 12 september 2021 @ 16:03:
[...]
Ik moet even uit mijn geheugen putten, maar als ik het goed onthouden heb was ongeveer 10 procent van de gevonden besmettingen gerelateerd aan vakanties. Ik vond dat best fors.
Inderdaad, en het is ook weer geen zekerheid dat mensen die op vakantie gaan in eigen land geen besmetting oplopen.ZieMaar! schreef op zondag 12 september 2021 @ 16:44:
[...]
Moet je die getallen ook niet een beetje bekijken zoals de 'gevaccineerd-in-ziekenhuis-percentages'? Als 90% van de mensen in het buitenland op vakantie geweest is, dan valt 10% juist wel weer mee (ff heel hoogover).
En dat herstelbewijs vaak een half jaar geldig is, november is niet heel ver meerMarcoC schreef op zondag 12 september 2021 @ 16:12:
[...]
Ik zou sowieso de tweede prik halen omdat niet alle landen een herstelbewijs + vaccinatie accepteren.
Dat is anders, in Nederland geldt positieve test + vaccinatie binnen zes maanden als volledig gevaccineerd. Dat verloopt niet na 180 dagen. Alleen een positieve test wel.42erik schreef op zondag 12 september 2021 @ 16:51:
[...]
En dat herstelbewijs vaak een half jaar geldig is, november is niet heel ver meer
Oh, serieus? Die had ik anders begrepen, dank je!MarcoC schreef op zondag 12 september 2021 @ 16:52:
[...]
Dat is anders, in Nederland geldt positieve test + vaccinatie binnen zes maanden als volledig gevaccineerd. Dat verloopt niet na 180 dagen. Alleen een positieve test wel.
Dat denk ik wel, al verwacht ik dat het gros van de mensen un NL gebleven is. Campings en vakantieparken zaten ramvol overal, maar daadwerkelijke cijfers heb ik niet.ZieMaar! schreef op zondag 12 september 2021 @ 16:44:
[...]
Moet je die getallen ook niet een beetje bekijken zoals de 'gevaccineerd-in-ziekenhuis-percentages'? Als 90% van de mensen in het buitenland op vakantie geweest is, dan valt 10% juist wel weer mee (ff heel hoogover).
Je zou wellicht iets kunnen halen uit het aantal besmettingen van de groep 18-30 (ruwweg). De oudere mensen zullen op vakantie in het buitenland wat voorzichtiger zijn, dit is de groep die een feestje ging bouwen over de grens.
Ik denk dat 100% naleving voor niemand meer geldt, na 1.5 jaar.Verwijderd schreef op zondag 12 september 2021 @ 14:37:
[...]
Zo iemand zou je inderdaad naar Australisch voorbeeld een klopjacht op moeten beginnen.
Punt is dat je wel kan vragen van mensen om onlogische dingen te doen, maar op gegeven moment gaan naast de domme roepers ook de wat minder domme en doorgaans brave mensen hier en daar een grens trekken en bepaalde dringen wel opvolgen en andere niet meer.
Die kun je als strikte regelvolger of hier ongeveer verafgode (ic) verpleegkundige met allemaal grove taal en denigrerende zINnen! ( O wat ben ik slim en is de ander dom ) de grond in boren.
Effect is dat het behoorlijk welwillende ‘midden’ er de brui aan geeft en het hier verwordt tot een echoput van de zeer stricten waar wat standvastige gematigden het bewonderenswaardig vol houden ( en over t algemeen met minder scheldwoorden en denigreren )
De Facebook ( insert verboden woord) komen hier niet of zij al verbannen .
De 1.5m is lang niet overal zichtbaar meer, mondkapjes in VO gaat hard naar beneden wel. De rest lijkt (voor mijn n=1) nog best redelijk te gaan, qua mondkapjes in ov en het thuisblijven en testen met klachten en de quarantaines.
Ik hoop dat dinsdag de 1.5m eraf kan en daarmee de muzieksector weer meer ruimte krijgt. Als daar QR voor nodig is, helemaal prima. Als het zonder kan, rekening houden met het reservoir van 3500 en de huidige graad, ook prima.
Al zou een kleine nudge richting vaccineren, voor de kwetsbaren misschien wel helemaal niet zo verkeerd zijn
Dat is een keuze. Het is natuurlijk bekend dat de bijwerkingen toenemen naarmate je meer prikken hebt gehad en dat is dan ook één van de de redenen dat het bij iemand met een doorgemaakte infectie medisch verantwoord is om maar één prik te halen.MarcoC schreef op zondag 12 september 2021 @ 16:12:
[...]
Voor @Avalaxy is het verder jammer dat we niet mogen bewijzen middels een antistoffen test, daarbij heb je geen kans op bijwerkingen en kan je voldoende aantonen dat je immuun bent.
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd of er dinsdag iets gezegd wordt over het thuiswerk-advies. Dat is half juli - na korte periode afwezigheid - weer ingevoerd. Mijn werkgever volgt dat advies behoorlijk goed, zodat ik ondertussen al anderhalf jaar vrijwel onafgebroken thuis werk. Zou fijn zijn als dat advies dinsdag ook ingetrokken wordt er ik weer gewoon naar kantoor mag.
Gros van de mensen in Nederland gebleven? Meer dan de helft was van plan om naar het buitenland te gaan.Drardollan schreef op zondag 12 september 2021 @ 17:01:
[...]
Dat denk ik wel, al verwacht ik dat het gros van de mensen un NL gebleven is. Campings en vakantieparken zaten ramvol overal, maar daadwerkelijke cijfers heb ik niet.
Je zou wellicht iets kunnen halen uit het aantal besmettingen van de groep 18-30 (ruwweg). De oudere mensen zullen op vakantie in het buitenland wat voorzichtiger zijn, dit is de groep die een feestje ging bouwen over de grens.
https://www.nu.nl/economi...kantie-in-eigen-land.html
Kan ook weinig kwaad overigens. Nederland was steevast een van de roodste plekken op de Europese kaart, dus de kans dat je het in eigen land oploopt is een stuk hoger.
Here we go:
Coronapas wordt verplicht in horeca en culturele sector, 1,5 meter verdwijnt https://www.nu.nl/coronav...r-15-meter-verdwijnt.html (via @NUnl)
Ik kan ermee leven, hoop dat we hiermee de winter door komen.
Coronapas wordt verplicht in horeca en culturele sector, 1,5 meter verdwijnt https://www.nu.nl/coronav...r-15-meter-verdwijnt.html (via @NUnl)
Maar mondkapjesplicht in ov blijft bestaan.. als je ziet hoe dat nu nog wordt nageleefd, schaf het dan gelijk af. Arm personeel dat moeite moet doen om het te stimuleren want bijvoorbeeld gisteren hadden veel mensen de hele reis het mondkapje niet op of alleen op hun kin...
Ik niet, ik ben er principieel op tegen
Vaak bu'j te bang!
Was nu al besloten of testen voor toegang betaald werd of was dat alleen een plan? Zou het wel een streek vinden als ze daar, naast de uitgebreidere verplichting, ook geld voor gaan vragen.
Pak de fakkels en de hooivorken.
Je zag dit pakket al van mijlenver aankomen, al die uitspraken de afgelopen tijd in de media was dus wederom het voormasseren. Echt verbaasd ben ik dan ook niet, De Jonge doet waar hij lekker zin in heeft.
Ik ben wel benieuwd naar de gevolgen voor de bedrijven. De horeca wordt nu gedwongen om politieagentje te spelen, er zullen klanten wegvallen hierdoor en de kosten zullen wat oplopen. De steunmaatregelen zijn over, dus weigeren is geen optie meer. Voor de ondernemers is dit je reinste chantage. Ze kunnen geen kant op. De cultuursector kan hierdoor nog een flinke dreun krijgen. Kleine theaters vermeden het gebruik van de CoronaCheck app om de toegang laagdrempelig te houden. Musea zagen bij TvT hun bezoekersaantallen al hard achteruit hollen, dat zal nu dan zich weer herhalen. Zal er na de winter nog een cultuursector zijn?
Correctie: De eigen bijdrage voor TvT is gesneuveld in de Eerste Kamer:
Je zag dit pakket al van mijlenver aankomen, al die uitspraken de afgelopen tijd in de media was dus wederom het voormasseren. Echt verbaasd ben ik dan ook niet, De Jonge doet waar hij lekker zin in heeft.
Ik ben wel benieuwd naar de gevolgen voor de bedrijven. De horeca wordt nu gedwongen om politieagentje te spelen, er zullen klanten wegvallen hierdoor en de kosten zullen wat oplopen. De steunmaatregelen zijn over, dus weigeren is geen optie meer. Voor de ondernemers is dit je reinste chantage. Ze kunnen geen kant op. De cultuursector kan hierdoor nog een flinke dreun krijgen. Kleine theaters vermeden het gebruik van de CoronaCheck app om de toegang laagdrempelig te houden. Musea zagen bij TvT hun bezoekersaantallen al hard achteruit hollen, dat zal nu dan zich weer herhalen. Zal er na de winter nog een cultuursector zijn?
De motie daarvoor was aangenomen. Alleen wanneer ze dit gaan invoeren is nog onbekend, maar het idee was altijd dat het gelijk op zou gaan met de bredere coronapas.Jovatov schreef op zondag 12 september 2021 @ 18:50:
Was nu al besloten of testen voor toegang betaald werd of was dat alleen een plan?
Minister Hugo de Jonge (Volksgezondheid) zal ook in de Tweede Kamer nog moeten vechten voor steun, want een eerder voorstel – om mensen een eigen bijdrage per test van 7,50 te laten betalen- is overboord gezet. In de Eerste Kamer was er bij verre geen meerderheid voor, in de Tweede Kamer steunden alleen VVD, CDA, D66 en het nieuwe en kleine Volt het.
[ Voor 17% gewijzigd door CMD-Snake op 12-09-2021 18:58 ]
Alles valt of staat met handhaving.. als na de eerste twee weken personeel het wel best vind zonder goed te checken is de coronapas een farce..CMD-Snake schreef op zondag 12 september 2021 @ 18:53:
Pak de fakkels en de hooivorken.![]()
[...]
De motie daarvoor was aangenomen. Alleen wanneer ze dit gaan invoeren is nog onbekend, maar het idee was altijd dat het gelijk op zou gaan met de bredere coronapas.
Ben benieuwd of bioscopen nog de huidige regels mogen hanteren als ze 75 of minder bezoekers per zaal hebben of dat ze verplicht worden coronapas te vragen.
[ Voor 5% gewijzigd door Deezers op 12-09-2021 18:59 ]
afgelopen week was daar een bericht over, dat dat voor nu nog gratis bleef. Dus ik neem aan, aangezien daar nu niks over gezegd wordt, dat dat nog zo blijftJovatov schreef op zondag 12 september 2021 @ 18:50:
Was nu al besloten of testen voor toegang betaald werd of was dat alleen een plan? Zou het wel een streek vinden als ze daar, naast de uitgebreidere verplichting, ook geld voor gaan vragen.
Edit: oh in 1e kamer verdwenen, dank je @CMD-Snake
[ Voor 5% gewijzigd door 42erik op 12-09-2021 19:07 ]
Dus defacto een verzwaring van de maatregelen, die 1,5m was in de praktijk all afgeschaft. Ik heb mijn prikken dus kom de horeca sowieso in, maar het voelt als een beperking en daarmee de genadeklap voor de culturele sector.MikeyMan schreef op zondag 12 september 2021 @ 18:42:Coronapas wordt verplicht in horeca en culturele sector, 1,5 meter verdwijnt
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Mwah, in eigenlijk alle landen om ons heen hebben ze het ook en wordt het niet continu gecontroleerd, maar dat hoeft ook niet, want de meeste mensen houden zich aan talloze regels, ook al is de pakkans zeer klein. Ik denk dat het helemaal niet valt of staat met handhaving. Als je gevaccineerd bent (de overgrote meerderheid), dan voldoe je per definitie dus al aan de regels. Laten we hopen dat die hele kleine minderheid die moet testen het de sectoren die onder vallen niet al te moeilijk maakt, door de grenzen op te zoeken.Deezers schreef op zondag 12 september 2021 @ 18:55:
[...]
Alles valt of staat met handhaving.. als na de eerste twee weken personeel het wel best vind zonder goed te checken is de coronapas een farce..
Maar heel concreet:
- Anderhalve meter eraf
- TvT voor horeca, kunst en cultuur
- thuiswerken blijft nog
- horeca nog dicht na 0.00
Ik begrijp de terughoudendheid wel, even een paar weken dit aankijken en dan wellicht meer open om vervolgens de tvt weer weg te halen, verwacht ik.
Wat een geouwehoer. Voor de Cultuursector zal het maar net zijn wat het alternatief is. Het liefst zullen ze geen beperkingen hebben (wie wel?), maar tvt is vaak beter dan de huidige (vorige?) maatregelen, met 1,5 meter afstand en zeer beperkte capaciteit.CMD-Snake schreef op zondag 12 september 2021 @ 18:53:
Vorige week was ik in AFAS. Tvt. Vol (wel zitcapaciteit).
Vanochtend was ik in het lokale theater. 1,5 meter, geen tvt (vanaf volgende week, meldden ze vanochtend al bij de kassa). Kwart capaciteit.
Wat denk je dat zo'n zaal liever heeft?
Wel is het vervelend dat ze elke keer weer andere maatregelen moeten implementeren.
TvT was in de cultuursector de vorige keer puur op testen, nu zijn er veel gevaccineerd. Simpel gezegd: nu moet ik mijn telefoon pakken, dat is geen moeite. Toen moest ik een test doen, dat was moeite en kon ik dat als reden zien om niet te gaan. Dat effect is nu veel en veel minder lijkt me.CMD-Snake schreef op zondag 12 september 2021 @ 18:53:
[...]
De motie daarvoor was aangenomen. Alleen wanneer ze dit gaan invoeren is nog onbekend, maar het idee was altijd dat het gelijk op zou gaan met de bredere coronapas.
[...]
Gezien de uitverkochtheid van https://www.nu.nl/cultuur...n-de-coronaregels-in.html zullen ze eerder meer geld binnenhalen, aangezien 100% bezetting meer betaalt dan 2/3, zelfs al moet je een extra medewerker inhuren om te bliepen.
Als het je doelstelling is om je zo weinig mogelijk van de maatregelen aan te trekken zou je het zo kunnen zien.hoevenpe schreef op zondag 12 september 2021 @ 19:00:
[...]
Dus defacto een verzwaring van de maatregelen, die 1,5m was in de praktijk all afgeschaft. Ik heb mijn prikken dus kom de horeca sowieso in, maar het voelt als een beperking en daarmee de genadeklap voor de culturele sector.
EindelijkMikeyMan schreef op zondag 12 september 2021 @ 18:42:
Here we go:
Hopelijk haalt dit nog een paar *mensen* over de streep om zich toch te laten prikken.
[ Voor 1% gewijzigd door ZieMaar! op 12-09-2021 19:13 ]
Tesla M3LR '21
Zelfs met goede controle zal het lek zijn. Bij Aspen Valley werd er volgens de GGD een goed deurbeleid gevoerd en konden ze geen aanwijzingen vinden voor op grote schaal sjoemelen met QR codes. Dat betekent dus dat er mensen zijn geweest die onterecht een negatieve uitslag hebben gekregen of dat er gevaccineerden waren die toch iets meesleepten. De mensen die een nieuwe code als goedmakertje kregen laten we dan nog buiten beschouwing. Vandaag ook de post van @Wolly dat er in een discotheek in Duitsland die meedeed aan het 2G beleid zo'n 40 besmettingen waren.Deezers schreef op zondag 12 september 2021 @ 18:55:
Alles valt of staat met handhaving.. als na de eerste twee weken personeel het wel best vind zonder goed te checken is de coronapas een farce..
Bij lage prevalentie van de ziekte zal bij het testen de foutmarges van de test zelf een steeds grotere rol spelen. De onterechte uitslagen zullen een grotere impact krijgen, voornamelijk degene die onterecht negatief testen.
Dat hele testen voor toegang is een dure geldverslindende hobby welke nauwelijks de moeite waard is.
Volgens het Parool hebben we een vaccinatiegraad van 85% in Nederland, dat is dus niet voldoende als ik De Jonge begrijp. Wat wil hij? Die man heeft een soort obsessie met alles naar 100% krijgen.ZieMaar! schreef op zondag 12 september 2021 @ 19:01:
Ik begrijp de terughoudendheid wel, even een paar weken dit aankijken en dan wellicht meer open om vervolgens de tvt weer weg te halen, verwacht ik.
(Parool)Noodzaak
Nederland stevent ondertussen ook af op een vaccinatiegraad van zo’n 85 procent – een hoog gemiddelde, ook wereldwijd gezien. Toch zal De Jonge pleiten voor de noodzaak.
De 1,8 miljoen van De Jonge is weer zowel de stok als de zondebok voor dit besluit.
Ik betwijfel het. Veel kleinere theaters wilden juist vrij blijven van de CoronaCheck app. De grotere theaters implementeerden wel TvT omdat ze de duurdere voorstellingen zo rendabel konden houden. Iemand als Theo Maassen trekt hoe dan ook genoeg bekijks om een volle zaal te krijgen, met of zonder maatregelen. Voor minder bekende artiesten zal dat een stuk moeilijker zijn. De kleinere theaters moeten het vooral hebben van vrijwilligers en subsidies om overeind te blijven.42erik schreef op zondag 12 september 2021 @ 19:06:
Gezien de uitverkochtheid van https://www.nu.nl/cultuur...n-de-coronaregels-in.html zullen ze eerder meer geld binnenhalen, aangezien 100% bezetting meer betaalt dan 2/3, zelfs al moet je een extra medewerker inhuren om te bliepen.
Je denkt dat er geen verschil zit tussen toen TvT wat een test vereiste voor het merendeel van de bezoekersCMD-Snake schreef op zondag 12 september 2021 @ 18:53:
en nu een "coronapas" waar zo'n 70-80% van de mensen al aan voldoet want gevaccineerd ?
Pak in plaats van die hooivorken maar een spuitje, prikt ook, maar helpt tevens.
Om je QR code te krijgen moet je wel de optie aangetikt hebben om je gegevens met het RIVM te delen. Zelf heb ik die optie niet aangetikt. Resultaat: wel twee prikken maar geen QR code.gekkie schreef op zondag 12 september 2021 @ 19:33:
Je denkt dat er geen verschil zit tussen toen TvT wat een test vereiste voor het merendeel van de bezoekers
en nu een "coronapas" waar zo'n 70-80% van de mensen al aan voldoet want gevaccineerd ?
Heel oud artikel. Meer recent:BarôZZa schreef op zondag 12 september 2021 @ 18:15:
[...]
Gros van de mensen in Nederland gebleven? Meer dan de helft was van plan om naar het buitenland te gaan.
https://www.nu.nl/economi...kantie-in-eigen-land.html
https://www.ad.nl/reizen/...s-in-eigen-land~a12348dd/De zomervakantie staat voor de deur, maar een heuse uittocht van vakantiegangers hoeven we dit jaar niet te verwachten, denkt het toeristenbureau NBTC. ,,Veel mensen denken ‘ja leuk, eindelijk weer naar het buitenland’, maar durven het toch niet goed aan”, constateert Elsje van Vuuren.
…
Vooral aan de kust en op de Waddeneilanden gaat het volgens hem hard. Hij verwacht dat de parken deze zomer weer ‘ramvol’ zitten. Met Nederlanders, én in mindere mate Duitsers en Belgen. En niet alleen bij aanbieders van vakantiehuizen en -parken stromen de boekingen binnen, ook bij de hotels.
Beetje welles nietus, maar beide artikelen laten zien dat vakantie in eigen land erg populair was.
Ik zie het nog wel gebeuren dat we een najaar in gaan met een flink verzwakt immuunsysteem (gemiddeld genomen) waardoor de ziekenhuizen het alsnog zwaar krijgen (en niet eens perse door Covid) waarna TvT wat aangescherpt wordt en we net zo'n systeem krijgen als in Duitsland.CMD-Snake schreef op zondag 12 september 2021 @ 18:53:
Maar inderdaad. Dit kon je van mijlenver aan zien komen, maar dat nog steeds niemand heeft weten te onderbouwen in hoeverre deze maatregel effect gaat hebben is misschien nog wel de grootste treurnis. Lekker blijven hameren op die 1,8 miljoen zonder dat ook maar iemand uit kan leggen hoe die groep opgebouwd is. Dat iemand geen vaccinatie heeft gehad wil niet per definitie zeggen dat ie een (groot) risico is/loopt, maar zo wordt het wel gespeeld. Als het probleemkindje onder de ongevaccineerden inderdaad de achterstandswijken zijn (en dan met name mensen met een niet-westerse achtergrond) dan gaat een brede inzet van de coronapas bij lange na niet het beoogde effect hebben. De mensen die nu nog veel risico lopen omdat men ze niet bereikt via campagnes raak je namelijk niet op die manier.
Ik blijf gewoon lekker thuis want ik weiger mee te doen aan deze gekte. Pluspuntje is dan wel: ik kan niemand besmetten én loop zelf minder risico
De buitenlandse kreeg je toch ook als je het niet aan het RIVM door niet geven, middels GGD systeem, zou dat dan niet voor de binnenlandse gelden, lijkt me vreemd (zeker omdat het tot op heden wel zou moeten gelden zonder doorgifte RIVM) ?CMD-Snake schreef op zondag 12 september 2021 @ 19:39:
[...]
Om je QR code te krijgen moet je wel de optie aangetikt hebben om je gegevens met het RIVM te delen. Zelf heb ik die optie niet aangetikt. Resultaat: wel twee prikken maar geen QR code.
(en met het doorgeven aan het RIVM lijkt me ook weinig mis mee, maar goed sommige mensen lijken wat wilde denkbeelden te hebben over wat er daar mee gebeurd)
[ Voor 20% gewijzigd door gekkie op 12-09-2021 19:44 ]
Niet waar, ook als je niet gedeeld hebt met RIVM wordt die via de ggd opgehaald.CMD-Snake schreef op zondag 12 september 2021 @ 19:39:
[...]
Om je QR code te krijgen moet je wel de optie aangetikt hebben om je gegevens met het RIVM te delen. Zelf heb ik die optie niet aangetikt. Resultaat: wel twee prikken maar geen QR code.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Echt!? Dan moet ik dat ook aanpassen..CMD-Snake schreef op zondag 12 september 2021 @ 19:39:
[...]
Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20
CMD-Snake schreef op zondag 12 september 2021 @ 19:39:
[...]
https://www.rijksoverheid...nabewijs/vaccinatiebewijsAangesloten op RIVM en GGD
CoronaCheck haalt vaccinatiegegevens op uit de systemen van het RIVM en de GGD. Als u toestemming hebt gegeven om uw gegevens met het RIVM te delen, heeft de zorgverlener die u geprikt heeft uw gegevens doorgegeven aan het RIVM. Maar ook zonder deze toestemming kunt u een vaccinatiebewijs krijgen. Bent u kort geleden gevaccineerd? Het kan tot 3 dagen duren voordat u uw gegevens kunt ophalen met CoronaCheck.
Nergens voor nodig, het is nonsens en onnodig.
Ik ben in de zomervakantie een paar keer gaan lunchen in de NL horeca op verschillende plekken en op geen enkele plek hield men zich aan de Corona regels. De meeste hadden alleen de tafeltjes wat verder uit elkaar staan dan normaal en je kon je bestelling doen via een QR code scan en de browser op je telefoon. Op één plek was het zelfs of Corona nooit had bestaan. Terras hutje mutje vol met tafels net zo dicht op elkaar als in de pré-Corona tijd. En dezelfde horeca moet zo dadelijk gaan handhaven met een Corona app? Ik geloof er helemaal niets van…
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Eindelijk.MikeyMan schreef op zondag 12 september 2021 @ 18:42:
Here we go:
Begrijp me niet verkeerd, ik zou liever zonder leven. Maar als dit de tussenstap is naar normaal waarbij we praktisch alle andere maatregelen overboord kunnen gooien dan is dat helemaal prima.
Schept ook veel meer duidelijk, we zitten nu met allerlei uitzonderingen. Gewoon 1 lijn, veel eenvoudiger.
Ik heb er geen. Bij de eerste prik zei de mevrouw nogmaals dat als ik niet die optie koos ik in de toekomst geen coronapas zou krijgen. Na de tweede prik voor de grap op die coronacheck website gekeken en ik heb helemaal niets.gekkie schreef op zondag 12 september 2021 @ 19:41:
De buitenlandse kreeg je toch ook als je het niet aan het RIVM door niet geven, middels GGD systeem, zou dat dan niet voor de binnenlandse gelden, lijkt me vreemd ?
Komisch genoeg stond destijds bij de keuze dat het doorgeven aan het RIVM alleen nodig was om waarschuwingen te krijgen als er iets mis zou zijn met het merk of de batch welke je gekregen hebt.
Sinds wanneer is privacybewust zijn een wild denkbeeld? De GGD bewees al dat die haastig gebouwde systemen rondom corona zo lek waren als een mandje. Genoeg mensen die slachtoffer zijn geworden van dat datalek. Ik zie dan niet waarom het RIVM de komende 20 jaar op die gegevens moet zitten.(en met het doorgeven aan het RIVM lijkt me ook weinig mis mee, maar goed sommige mensen lijken wat wilde denkbeelden te hebben over wat er daar mee gebeurd)
Het enige wat ik weet, is dat ik geen groen vinkje heb. Enige bewijs wat ik nog heb is een geel boekje en wat dingen die ze printen voor je.YakuzA schreef op zondag 12 september 2021 @ 19:41:
Niet waar, ook als je niet gedeeld hebt met RIVM wordt die via de ggd opgehaald.
ik heb er ook geen problemen mee maar dan moet de app het wel doenLondon schreef op zondag 12 september 2021 @ 19:11:
[...]
EindelijkStuk rustgevender gevoel als je nu ergens heen gaat wetende dat de app verplicht is.
Hopelijk haalt dit nog een paar [mbr]*mensen*[/] over de streep om zich toch te laten prikken.

Uiteraard zullen er tentjes zijn die niet zullen controleren, was in Israël en Denemarken ook zo. Of neem nou dat opschrijven van contactgegevens, dat werd na verloop van tijd ook steeds minder.PatrickC schreef op zondag 12 september 2021 @ 19:44:
Ik ben in de zomervakantie een paar keer gaan lunchen in de NL horeca op verschillende plekken en op geen enkele plek hield men zich aan de Corona regels. De meeste hadden alleen de tafeltjes wat verder uit elkaar staan dan normaal en je kon je bestelling doen via een QR code scan en de browser op je telefoon. Op één plek was het zelfs of Corona nooit had bestaan. Terras hutje mutje vol met tafels net zo dicht op elkaar als in de pré-Corona tijd. En dezelfde horeca moet zo dadelijk gaan handhaven met een Corona app? Ik geloof er helemaal niets van…
Als je eenmaal de gegevens hebt opgehaald heb je toch geen internet meer nodig?bie100 schreef op zondag 12 september 2021 @ 19:49:
[...]
ik heb er ook geen problemen mee maar dan moet de app het wel doennou geeft die aan de ik geen internet verbinding heb ( en de heb ik wel
)
Tip, je kan ook een printbare versie krijgen via coronacheck.nl.
Dat lijkt dus nog steeds zo te zijn, maar er is wellicht wat mis met je registratie bij de GGD, niet bij het RIVM.CMD-Snake schreef op zondag 12 september 2021 @ 19:48:
Ik heb er geen. Bij de eerste prik zei de mevrouw nogmaals dat als ik niet die optie koos ik in de toekomst geen coronapas zou krijgen. Na de tweede prik voor de grap op die coronacheck website gekeken en ik heb helemaal niets.
Komisch genoeg stond destijds bij de keuze dat het doorgeven aan het RIVM alleen nodig was om waarschuwingen te krijgen als er iets mis zou zijn met het merk of de batch welke je gekregen hebt.
Alleen al omdat ik verwacht dat in die systemen van het RIVM minder misgaat minder geneust hoeft te worden door semi-extern-laag-opgeleid-snel-aangenomen personeel.Sinds wanneer is privacybewust zijn een wild denkbeeld? De GGD bewees al dat die haastig gebouwde systemen rondom corona zo lek waren als een mandje. Genoeg mensen die slachtoffer zijn geworden van dat datalek. Ik zie dan niet waarom het RIVM de komende 20 jaar op die gegevens moet zitten.
Kortom van beide systemen diegene met de minste risico's, bij de GGD sta je toch al, dus voor je fscking privacy maakt het betrekkelijk weinig uit.
Er waren wel wat enige gevallen meer waarbij er wat mis was gegaan in de registratie en dat kon je bij de GGD laten herstellen. Maar goed als zeer principeel-privacy geval, zul je het wel prima vinden zoHet enige wat ik weet, is dat ik geen groen vinkje heb. Enige bewijs wat ik nog heb is een geel boekje en wat dingen die ze printen voor je.
Hoezo spuitje, daarmee laat je het klinken alsof alleen ongevaccineerde mensen de hooivorken zouden oppakken? Er zijn namelijk zat gevaccineerde mensen die ook tegen dit systeem zijn. Het komt er tenslotte op neer dat je een medisch gegeven nodig hebt om uit eten te kunnen, totaal ongekend natuurlijk.gekkie schreef op zondag 12 september 2021 @ 19:33:
[...]
Pak in plaats van die hooivorken maar een spuitje, prikt ook, maar helpt tevens.
In Israel (waar ik woon) zijn ze nu heel serieus met controle want als je t niet doet dan kun je serieuze boetes krijgen. Verder moeten wij een 3e prik nemen vóór 1 oktober anders krijgen we in onze app status rood en mag je zonder recente test de horeca e.d. niet meer in.XWB schreef op zondag 12 september 2021 @ 19:52:
[...]
Uiteraard zullen er tentjes zijn die niet zullen controleren, was in Israël en Denemarken ook zo. Of neem nou dat opschrijven van contactgegevens, dat werd na verloop van tijd ook steeds minder.
In Nederland gaat men dus hetzelfde doen en ik ben daar pertinent op tegen... Gooi de boel gewoon open en zeg van te voren dat er xx IC bedden (bijv 50pct van de capaciteit) aan voor patiënten wordt gegeven en de rest aan gewone IC "klanten". Dan kan de gewone zorg ook weer open. Ondertussen heeft iedereen die wil wel een prik gehad, toch?
Dan krijgt iedereen wat ie wil:
- de samenleving kan weer open
- vaccinweigeraars voelen zich niet gediscrimineerd
- economie is weer 100pct open
- normale zorg kan weer doorgaan
In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof
klopt zonder internet kan je je QR drie dagen gebruiken maar daarna moet je weer inloggen en ik lees dat ik niet de enige ben bij wie die de fout aangeeftDrardollan schreef op zondag 12 september 2021 @ 19:52:
[...]
Als je eenmaal de gegevens hebt opgehaald heb je toch geen internet meer nodig?
Tip, je kan ook een printbare versie krijgen via coronacheck.nl.
die printversie wist ik niet goede tip
Ja, maar we moeten de kwetsbaren nu beschermen! Althans, dat is het verhaal. En zolang de vaccinatiegraad niet hoger is zijn die niet voldoende beschermd. Hoe de vork precies in de steel zit kan volgens mij niemand zeggenLordy79 schreef op zondag 12 september 2021 @ 20:04:
[...]
In Israel (waar ik woon) zijn ze nu heel serieus met controle want als je t niet doet dan kun je serieuze boetes krijgen. Verder moeten wij een 3e prik nemen vóór 1 oktober anders krijgen we in onze app status rood en mag je zonder recente test de horeca e.d. niet meer in.
In Nederland gaat men dus hetzelfde doen en ik ben daar pertinent op tegen... Gooi de boel gewoon open en zeg van te voren dat er xx IC bedden (bijv 50pct van de capaciteit) aan voor patiënten wordt gegeven en de rest aan gewone IC "klanten". Dan kan de gewone zorg ook weer open. Ondertussen heeft iedereen die wil wel een prik gehad, toch?
Prima als je maatregelen in wilt voeren, maar laat dan zien waarom je ze invoert en wat het verwachte effect gaat zijn. Je kunt niet iets invoeren en roepen 'ja... dat is nodig want er zijn kwetsbare mensen die we moeten beschermen'. Oké... in welke mate worden die beschermd met maatregel X of Y? Dat je aan het begin van de crisis niet veel data had en maar wat moest proberen snap ik, maar inmiddels zijn we anderhalf jaar verder en vele onderzoeken. Je kunt nu niet meer aan komen zetten met verouderde cijfers die niet te onderbouwen zijn als reden om een maatregel in te voeren of uit te breiden. Dat constante gehamer op die 1,8 miljoen ongevaccineerden en 700.000 kwetsbaren is niets meer dan angst gebruiken om je zin te krijgen en heeft bar weinig meer te maken met het gericht aanpakken van de knelpunten.
Om de normale zorg volledige doorgang te geven hebben we max 100 ic bedden voor corona. Daar zitten we al boven.Lordy79 schreef op zondag 12 september 2021 @ 20:04:
[...]
In Israel (waar ik woon) zijn ze nu heel serieus met controle want als je t niet doet dan kun je serieuze boetes krijgen. Verder moeten wij een 3e prik nemen vóór 1 oktober anders krijgen we in onze app status rood en mag je zonder recente test de horeca e.d. niet meer in.
Dan krijgt iedereen wat ie wil:
- de samenleving kan weer open
- vaccinweigeraars voelen zich niet gediscrimineerd
- economie is weer 100pct open
- normale zorg kan weer doorgaan
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
Ok. Er zijn inderdaad een aantal kwetsbaren die de klos zijn en zich niet kunnen laten vaccineren als ze willen of waar het niet goed werkt. Maar om daar een heel land voor te straffen is m.i. de omgekeerde wereld.SomerenV schreef op zondag 12 september 2021 @ 20:11:
[...]
Ja, maar we moeten de kwetsbaren nu beschermen! Althans, dat is het verhaal.
eamelink schreef op zondag 12 september 2021 @ 13:03:
De drang richting ongevaccineerden is hier lager dan in bijvoorbeeld Duitsland (2G), Frankrijk (verplichte vaccinaties sommige groepen, op meer plekken dan in NL Gezondheidspas nodig), Verenigde Staten (verplicht vaccineren sommige groepen).
“De 85” bestaat niet. Onder de gevaccineerden zitten ook genoeg mensen die er zelf lang over moesten nadenken. Of mensen die zelf wel gevaccineerd wilden worden, maar wel willen dat dit een vrije keuze blijft.42erik schreef op zondag 12 september 2021 @ 13:30:
Dat verwacht ik ook. De 85 zal daar denk ik blij mee zijn
Lees bijvoorbeeld deze column van Rosanne Hertzberger:
https://www.nrc.nl/nieuws...aam-noemen-dwang-a4055502
Tja dan zou ik dus melden dat de IC bedden voor corona op zijn en men dus een groot risico neemt door niet te vaccineren. Los of dit waar is (sommigen zeggen van niet) kunnen de maatregelen nog vastgehouden worden TM eind sept en dan klaar.Dennis1812 schreef op zondag 12 september 2021 @ 20:16:
[...]
Om de normale zorg volledige doorgang te geven hebben we max 100 ic bedden voor corona. Daar zitten we al boven.
Maar goed, dit is slechts mijn mening he...
Edit: ik weet niet wat je dan met gevaccineerden moet doen die toch corona krijgen en op de IC belanden...

[ Voor 9% gewijzigd door Lordy79 op 12-09-2021 20:23 ]
Weer iets geleerd hierbie100 schreef op zondag 12 september 2021 @ 20:08:
[...]
klopt zonder internet kan je je QR drie dagen gebruiken maar daarna moet je weer inloggen en ik lees dat ik niet de enige ben bij wie die de fout aangeeft
Dit topic is gesloten.
Let op:
Lees even de topic start door voor de opzet, regels en handige links. Hier geldt uiteraard het beleid.
Vakantie zomer 2021: maatregelen in het buitenland voor alles waar je rekening mee moet houden als je op vakantie gaat, ook per land.
Je kunt in dit topic dus praten over de ontwikkeling van de cijfers, de maatregelen in het algemeen, de steunmaatregelen etcetera. N=1 en persoonlijke ervaringen horen in de De Covid kroeg.
Politiek mag in De landelijke Nederlandse politiek 2021
Let op: generalisaties als ‘wappie’, 'antivaxxers' zijn niet toegestaan, ook niet op een defensieve manier (ik ben geen wappie, maar…).
Lees even de topic start door voor de opzet, regels en handige links. Hier geldt uiteraard het beleid.
Vakantie zomer 2021: maatregelen in het buitenland voor alles waar je rekening mee moet houden als je op vakantie gaat, ook per land.
Je kunt in dit topic dus praten over de ontwikkeling van de cijfers, de maatregelen in het algemeen, de steunmaatregelen etcetera. N=1 en persoonlijke ervaringen horen in de De Covid kroeg.
Politiek mag in De landelijke Nederlandse politiek 2021
Let op: generalisaties als ‘wappie’, 'antivaxxers' zijn niet toegestaan, ook niet op een defensieve manier (ik ben geen wappie, maar…).