Het Coronavirus in Nederland en België - deel 8 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 119 ... 131 Laatste
Acties:
  • 465.925 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:16

Sorcerer8472

Mens sana?

Wat een massa-clusterfuck is de communicatie toch weer in allerlei landen.

Zie Biden bijvoorbeeld: https://twitter.com/POTUS/status/1436323810886754313

Zijn boodschap: "de gevaccineerden tegen de ongevaccineerden beschermen" 8)7
Dat is echt het slechtste wat je kunt zeggen als je je tegenstander wilt overtuigen. Het is ook gewoon niet waar (hooguit een beetje). De reden om dit in de VS nu te doen is dat de zorg in met name een aantal staten totaal overstroomt, met weer tenten buiten ziekenhuizen etc.

Lees je de reacties onder de tweet dan zijn er allerlei onzinposts over waarom Biden gelijk zou hebben. Onzin, want de gevaccineerden zijn al beschermd grotendeels. De ongevaccineerden houden de troep wel langer in stand, verspreiden ws wat meer virusdeeltjes (meer en/of langer ziek dus langer), en belasten de zorg. M.a.w. het is een clusterfuck waarbij eigenlijk iedereen alleen nog maar misinformatie uitkraamt, hoewel de bedoelingen vast goed zijn.

Intussen De Jonge over mondkapjes in het OV:
En dan denk ik dat mensen met een zwakke immuunrespons - die wel gevaccineerd zijn, maar bij wie dat misschien minder goed aanslaat - er niet zo blij mee zijn dat ze tegen iemand aangeplakt staan die de hele tijd in hun nek staat te 'aerosolen'.
Ten eerste het woord aerosolen. Daar werd heel stellig van gezegd dat het geen primaire besmettingsroute was, terwijl dat voor Delta iig wel zo lijkt, en het sowieso erg onduidelijk was ook voor Alfa. Gewoon slecht om zo stellig te zijn.

Dan nog het hele vaccinatiepaspoortverhaal wat maar ontkend werd terwijl je het van mijlenver zag aankomen. En het ontkennen van vaccinatiedrang creeren. Terwijl dat heel duidelijk wel gebeurt.

Prima hoor, al die regels en ik sta er ook op zich achter. Maar de communicatie is zodanig dat het heel erg triggerend werkt bij bepaalde groepen, en dat het wantrouwen voedt. Want men zegt A en men doet B, en dan is het voor sommige mensen maar een kleine stap naar samenzwering C. Kan echt zo veel beter nog steeds!

In Denemarken doet men het nu zonder maatregelen. Benieuwd of ze dat volhouden, en benieuwd wanneer wij dat kunnen doen. [/lekkerranten]

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Sorcerer8472 schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 18:41:
Dat is echt het slechtste wat je kunt zeggen als je je tegenstander wilt overtuigen. Het is ook gewoon niet waar (hooguit een beetje). De reden om dit in de VS nu te doen is dat de zorg in met name een aantal staten totaal overstroomt, met weer tenten buiten ziekenhuizen etc.
Maar als het een ‘beetje waar’ is, dan is het dus gewoon waar?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Zie Biden bijvoorbeeld: https://twitter.com/POTUS/status/1436323810886754313

Ik weet niet wat het is, maar in de VS lijken de zaken nu echt op de spits gedreven te worden. Biden gooit nu de knuppel in het hoenderhok en zegt dat het geduld van de gevaccineerden met de ongevaccineerden over is.

Je vraagt je serieus af hoe lang het nog goed kan gaan in de VS, de spanningen lopen zo hoog op dat een botsing onvermijdelijk lijkt te worden. Bedrijven die houden al rekening met 20%-30% van hun personeel kwijt te raken door een vaccinatieplicht. In menig organisatie zou dat een harde klap zijn.

De VS zie ik dan als een waarschuwing. Laten we vooral nu niet verder de situatie op gaan stoken, alhoewel het kabinet wel deze kant op lijkt te gaan.
Dan nog het hele vaccinatiepaspoortverhaal wat maar ontkend werd terwijl je het van mijlenver zag aankomen. En het ontkennen van vaccinatiedrang creeren. Terwijl dat heel duidelijk wel gebeurt.

Prima hoor, al die regels en ik sta er ook op zich achter. Maar de communicatie is zodanig dat het heel erg triggerend werkt bij bepaalde groepen, en dat het wantrouwen voedt. Want men zegt A en men doet B, en dan is het voor sommige mensen maar een kleine stap naar samenzwering C. Kan echt zo veel beter nog steeds!
Ik zei het al eerder, De Jonge zou nog niet eens van dwang of drang spreken als hij beroofd werd. :P

Dit kabinet zegt zelden wat het echt denkt, terwijl het tijd wordt om kleur te bekennen op meerdere gebieden. Als het echt vrije keuze is zou De Jonge stelling moeten nemen tegen bedrijven als Leaseplan en Shell die nu een vaccinatieplicht willen opleggen aan hun personeel. Geef een krachtig signaal af en maak duidelijk dat het niet kan. Alternatief, beken kleur en ga ervoor. Nu blijft het maar zwabberen en is de enige opmerking die we krijgen dat de rechter maar moet beslissen. Het probleem daarmee is dat de rechter in actie moet komen omdat de politiek het vertikt. De rechtbank zou geen maatschappelijk beleid moeten maken, dat is de rol van de politiek als volksvertegenwoordiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CMD-Snake schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 19:09:
[...]

Ik weet niet wat het is, maar in de VS lijken de zaken nu echt op de spits gedreven te worden. Biden gooit nu de knuppel in het hoenderhok en zegt dat het geduld van de gevaccineerden met de ongevaccineerden over is.

Je vraagt je serieus af hoe lang het nog goed kan gaan in de VS, de spanningen lopen zo hoog op dat een botsing onvermijdelijk lijkt te worden. Bedrijven die houden al rekening met 20%-30% van hun personeel kwijt te raken door een vaccinatieplicht. In menig organisatie zou dat een harde klap zijn.
Zeker in de vs betekent geen werk.. Geen eten. De vraag is dus maar net of medewerkers echt vertrekken. Alle (grote) werkgevers moeten het, dusja waar gaan ze dan werken. Van principes kan je niet eten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Verwijderd schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 20:10:
[...]

Zeker in de vs betekent geen werk.. Geen eten. De vraag is dus maar net of medewerkers echt vertrekken. Alle (grote) werkgevers moeten het, dusja waar gaan ze dan werken. Van principes kan je niet eten.
Kunnen bedrijven ze dan niet in rare ZZP-achtige rollen proppen (en zo waarschijnlijk, als bedrijf, er nog beter vanaf te komen ook)? Het is nogal wat wat daar in de VS gebeurt ja. Sommigen zullen ze zich hierdoor best laten vaccineren maar tegenstanders jaag je hiermee natuurlijk een hoek in. Durf er best wat op in te zetten dat we straks weer gigantische rellen (met alle gevolgen van dien) op TV zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[...]
En met geen werk in de VS ga je ook vaak flink achteruit qua zorgverzekering.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19:03
CMD-Snake schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 17:29:
De Jonge: ook in het najaar nog coronamaatregelen nodig

Blij gemaakt met een dode mus, deel weet ik veel.

De kans dat maatregelen opgeheven gaan worden is klein aldus De Jonge. Dat betekent dat de mondkapjes in het OV blijven, de anderhalve meter in stand gehouden wordt en de nachtleven- en evenementensector gesloten blijven. Voor de motivatie voor deze keuze verwijst De Jonge naar de 1,8 miljoen ongevaccineerden.

Wat nou stoken in de samenleving? ;)

[...]

Elke vorm van spontaniteit is er dan wel uit, ondernemingen die daar van afhankelijk zijn gaan dit voelen. De anderen zullen mogelijk ook de effecten ondervinden. Barrières betekenen toch dat er klanten zullen afhaken.

De steunmaatregelen voor de horeca zijn stopgezet, dus nu heeft De Jonge ze goed tuk. Als ze niet meegaan in zijn plannetjes dan hebben ze alleen nog de afgrond als alternatief. Al werken ze mee, er is geen garantie dat hun inkomen niet aangetast is. Als hun klandizie er te veel onder te lijden heeft komt alsnog die afgrond snel in zicht.
Allemaal leuk en aardig. Heb 1,5 jaar aan de regels gehouden en ik ben nu gevaccineerd. Heb m'n afstudeerstage volledig thuis gedaan en een groot deel van de minor. Het is wel klaar nu. Ik heb genoeg ingeleverd ten koste van de kwetsbare en oudere generaties.

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Net bericht gehad dat de klas van mijn zoon ook in quarantaine mag dat is 3/4 van de bovenbouw klassen ondertussen. Dit werkt gewoon niet meer met Delta variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
TrailBlazer schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 22:49:
Net bericht gehad dat de klas van mijn zoon ook in quarantaine mag dat is 3/4 van de bovenbouw klassen ondertussen. Dit werkt gewoon niet meer met Delta variant.
BO? VO?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
Onderschat niet hoe verhard de verhoudingen in de VS nu zijn, genoeg die al antiwormen pasta eten. De kampen stonden daar elkaar al naar het leven en Biden doet er nu een schepje bovenop. Het Amerikaanse vaccinatiebewijs is een slechte grap, een stukje papier met het logo van de CDC erop. Geen echtheidskenmerken, niets. De handel daarin schijnt enorm toe te nemen, mede in de hand gewerkt door deze extreme maatregelen. Eigenlijk wat een paar maanden geleden ook in Rusland gebeurde. Door de mensen het mes op de keel te zetten nam de handel in vaccinatiebewijzen vlucht. Voor een paar tientjes in euro's koop je van een corrupte arts of ambtenaar nu een vaccinatieboekje met de nodige stempels en ze schrijven je in bij hun register zodat je ook een QR code hebt. Veel Russische bedrijven kunnen nu zeggen dat minimaal 60% van hun personeel gevaccineerd is, alleen de vraag is hoeveel procent daarvan het bewijs gekocht heeft.

Hoe meer er van dat vaccinatiebewijs af gaat hangen, hoe lucratiever de handel erin wordt. In het ergste geval krijg je te maken met echte georganiseerde misdaad die hier een handeltje in begint. Hetzelfde kan heir ook gebeuren als de druk alleen maar hoger wordt. Testuitslag die tegen betaling zegt wat jij wil of corrupte GGD medewerkers die je opvoeren als gevaccineerd.
Thomas schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 20:51:
Sommigen zullen ze zich hierdoor best laten vaccineren maar tegenstanders jaag je hiermee natuurlijk een hoek in. Durf er best wat op in te zetten dat we straks weer gigantische rellen (met alle gevolgen van dien) op TV zien.
In de VS zal het de verschillen alleen verder uitvergroten vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Ah, dan snapt deze docent VO het weer wat beter (aangezien daar bij ons 0 sprake van is). Als 3/4 thuis zit, schiet dat niet op nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In het vo kunnen ze al gevaccineerd zijn. Maar wat houdt quarantaine eigenlijk nog in? Verder dan vrij van school. Je gaat je kinderen nu toch niet keer binnenhouden, dan blijf je bezig. Kinderen zijn hard genoeg geraakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
https://nos.nl/artikel/23...g-coronamaatregelen-nodig

Eerder zeiden ze ernaar te streven om dan onder meer de anderhalvemeterregel en de mondkapjesplicht in het ov te schrappen, maar het is de vraag of dat gaat lukken.

Ehm, how about no....?

Al anderhalf jaar rekening met maatregelen mogen houden, soms zelfs bizarre (weten we de avondklok nog, die ene die als eerste afgeschaft zou worden en verlenging op verlenging op verlenging kreeg).

In een soort van frontlinie (zorg was de echte natuurlijk, laten we dat voorop stellen) in het onderwijs mogen staan zonder een fatsoenlijke voorrang bij de vaccins, daar nu nog kansloos over mondkapjes mogen zeuren in de gangen waar je contact moment de 15 seconden niet eens haalt laat staan de 15 minuten.

Sommige vrienden ivm risicogroep maanden niet kunnen zien.

Periodes waarin bijna elke willekeurige sociale uitlaatklep dicht mocht. En waarin nu sommigen nog steeds niks mogen

Nu landelijke ongeveer dezelfde graad als Denemarken en UK hebben (geloof ik), die wel alles eraf gooien

En dan gaan we nog steeds aan een 1.5m mogen vasthouden??? Voor een reservoir van 3500 mensen? Waarvan een flink deel daar zelf voor kiest, kijken naar wie er nu in de ziekenhuizen ligt? Laat me niet lachen. Iedereen heeft twee prikken kunnen halen (inclusief de jongste generaties, afgaand op mijn mentorklas waar een flink deel al door de 2 weken heen is ook), het is wel klaar zo.

Disclaimer: druk zorg... reguliere zorg uitgesteld... ook ruimte houden voor dat gebroken been... i know, i know, het is minder simpel dan die figuren die niet snappen dat een prikje halen een goed idee is, een maatschappelijke plicht inmiddels zelfs wel, die in hun sop te laten gaarkoken en ze veel succes te wensen als ze iets oplopen, maar echt, hoe lang moet dit gezeik nog duren zeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 23:09:
In het vo kunnen ze al gevaccineerd zijn.
En dat zijn er in mijn directe omgeving best veel al (al zal degene die het niet is, vast een stuk stiller zijn

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01:36

SomerenV

It's something!

Ik vond de volgende passage van de Jonge ook wel tekenend:
Hij zei dat niet moet worden onderschat dat veel mensen zich daardoor extra kwetsbaar zullen voelen in trein, tram en bus.
Hebben we nou maatregelen omdat mensen zich kwetsbaar voelen of omdat ze een bepaald risico verkleinen?
Aan het begin van de zomer raakten veel jongeren besmet in het nachtleven en werden versoepelingen juist weer teruggedraaid. "We moeten even behoedzaam blijven", zegt hij nu.
Volgens mij hebben die tienduizenden besmette jongeren nog niet eens bijna de impact gehad die men in eerste instantie had verwacht. Versoepelingen werden volgens mij ook voornamelijk vrij vlot weer teruggedraaid uit angst voor het compleet fout gaat van de situatie in de zorg.

Maar het verhaal is weer een hoop hypothetisch geneuzel. Er is een groep mensen mogelijk niet voldoende beschermd en dat zou mogelijk kunnen leiden tot een te grote druk op de zorg. De hamvraag is alleen: gaan mogelijke extra maatregelen iets doen om dat risico te verkleinen? Het is allemaal 'als als als' maar ik zie niemand met een fatsoenlijke onderbouwing komen. En dan kom ik weer terug op de eerste quote. Gaat dit alles nu nog daadwerkelijk om het managen van risico's of gaat het om mensen een gevoel van veiligheid geven?
"We zitten met een enorm dilemma. Je ziet aan de ene kant dat de rek er enorm uit is in de samenleving. Maar aan de andere kant is de rek er ook uit in de zorg en daar moet je ook rekening mee houden", zegt De Jonge.
Rekening houden met de zorg? Dan was er een jaar geleden al wel begonnen met serieuze verbeteringen in die sector. De zorg is gewoon niet aantrekkelijk en er wordt nauwelijks wat gedaan om dat te verbeteren. Hoge werkdruk, veelal lage lonen, veel personeelstekorten. Iedereen snapt wel dat de zorg cruciaal is en we mogen in Nederland trots zijn op de kwaliteit van de zorg, maar er wordt al jaren geroepen dat het anders/beter moet. Doe er dan ook wat aan in plaats van wat loze kreten de ether in slingeren.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

In het vo kunnen ze al gevaccineerd zijn. Maar wat houdt quarantaine eigenlijk nog in? Verder dan vrij van school. Je gaat je kinderen nu toch niet keer binnenhouden, dan blijf je bezig. Kinderen zijn hard genoeg geraakt.
Dus wel we hopen ook gewoon dat ze nu beiden positief getest worden en we er van af zijn. Ze krijgen het toch dan maar liever allebei tegelijk.

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Quarantaine houdt in dat je als ouder minimaal 5 dagen oppas moet spelen omdat je kind thuis moet blijven. Je op de goodwill van je werkgever moet leunen omdat alles last minute over de kop moet. Je met je kind weer een test-drama mag ondergaan (leuk die stok in je neus) en je zelf een hele week ook niks kunt. Geen zwemdiploma gehaald want examen in die week moeten cancellen en kan pas na zomervakantie opnieuw. Officieel de aannemer af moeten bellen want quarantaine maar na 9 maanden wachten op een simpele verbouwing ga ik dat niet nog een keer doen.

Hier pas N=3 maar het is altijd loos alarm. Laatst bij een andere klas was de ouder leerkracht en de andere ouder voor zaken in het buitenland. Leerkracht moest thuis op kind passen in quarantaine, kon die klas ook naar huis omdat er geen vervanger was :+

Het zal vast erg complex zijn om een goede oplossing te bedenken maar het gemak waarmee verwacht wordt dat je als gezin wel even in quarantaine gaat wordt qua impact erg onderschat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Dat begrijp ik. En dat is ook het doel uiteindelijk, ze vatten het toch komend jaar en ze krijgen er toch weinig last van. Vervelend dat je als ouder dan weer opvang moet regelen. Complete waanzin dat het rivm in zo'n geval nog wil dat kinderen binnenblijven. Ik zou mijn kinderen sportclubs en buitenspelen niet mer gaan ontzeggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:30

Dennis1812

Amateur prutser

Quarantaine houdt dus wel in dat je binnen blijft en geen contact hebt met de mensen buiten. Even niet naar oma, niet chillen, niet spelen behalve thuis in de tuin.

Op de manier van wel gewoon spelen met iedereen en Quarantaine behandelen als mini vakantie kunnen we nog wel 5 jaar maatregelen houden.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Verwijderd

Dennis1812 schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 09:13:
[...]

Quarantaine houdt dus wel in dat je binnen blijft en geen contact hebt met de mensen buiten. Even niet naar oma, niet chillen, niet spelen behalve thuis in de tuin.

Op de manier van wel gewoon spelen met iedereen en Quarantaine behandelen als mini vakantie kunnen we nog wel 5 jaar maatregelen houden.
Naar oma en opa is misschien geen goed idee, maar de rest ga je ze toch niet meer beperken. (terechte) Keuze van de overheid is het om het onder je jeugd op een normale manier te laten verspreiden, daar hoort quarantaine dan ook niet meer bij. Lekker laten gaan en als ze ziek zijn binnen blijven..

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23:29
Aghanim schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 08:34:
[...]

Je op de goodwill van je werkgever moet leunen omdat alles last minute over de kop moet.
Daar hebben werkgevers dagelijks mee te maken, ook voor of na Corona. Risico van werkgever zijn wat mij betreft.
Je met je kind weer een test-drama mag ondergaan (leuk die stok in je neus)
Als dat het grootste drama is wat je kind in zijn leven meemaakt, dan heeft je kind een mooi en fijn leven.
en je zelf een hele week ook niks kunt.
Als je zelf gevaccineerd bent hoef je zelf niet in quarantine toch?
Officieel de aannemer af moeten bellen want quarantaine maar na 9 maanden wachten op een simpele verbouwing ga ik dat niet nog een keer doen.
Even overleggen met de aannemer? Ik kan zo al een oplossing bedenken die de verbouwing niet in de weg hoeft te staan. Paar dagen met je gezin op een andere verdieping gaan leven als de aannemer binnen is, dan ben je er toch al?
Het zal vast erg complex zijn om een goede oplossing te bedenken maar het gemak waarmee verwacht wordt dat je als gezin wel even in quarantaine gaat wordt qua impact erg onderschat.
Het is vervelend, ik weet er alles van. En dat was nog in een andere Corona tijd toen het allemaal veel strenger was. Nee, het was zeker niet leuk. Maar we hebben het prima overleefd.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Ik zal inderdaad niet met ze naar opa en oma gaan en ook niet langs vriendjes laten gaan Even met ze naar het bos waar ik niet met iemand in contact kom sluit ik niet uit.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Drardollan
Wat een massa-clusterfuck is de communicatie toch weer in allerlei landen.
Wat een ontzettend gemakkelijke conclusie. Afschuiven op enkel communicatie vanuit de overheid. En dan voor het gemak even vergeten dat de media graag dingen uit zijn verband trekt en de burger leest wat ie wil lezen.

Heel basic voorbeeld:
Overheid: we kijken naar de mogelijkheden om per 20 september de 1,5 meter los te laten.
Media: versoepeling in zicht. per 20 september wil de overheid de 1,5 meter los laten.
Burger: 20 september alles loooosss!!

Ik ga zeker niet beweren dat de overheid een kei is in communicatie, maar laten we niet net doen alsof het enkel daar schort aan communicatie.

Verwijderd

Drardollan schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 09:41:
[...]

Daar hebben werkgevers dagelijks mee te maken, ook voor of na Corona. Risico van werkgever zijn wat mij betreft.
Het kind zou in quarantaine moeten, niet de ouders. Het is niet altijd maar de werkgever die er weer voor op moet draaien. (daar gaan de vakantiedagen van pap)
[...]

Als dat het grootste drama is wat je kind in zijn leven meemaakt, dan heeft je kind een mooi en fijn leven.

[...]

Als je zelf gevaccineerd bent hoef je zelf niet in quarantine toch?
Nee, geen quarantaine. *knip* geen drogredeneringen, dit narratief is allang achterhaald Lijkt me niet lang vol te houden
[...]

Even overleggen met de aannemer? Ik kan zo al een oplossing bedenken die de verbouwing niet in de weg hoeft te staan. Paar dagen met je gezin op een andere verdieping gaan leven als de aannemer binnen is, dan ben je er toch al?
[...]

Het is vervelend, ik weet er alles van. En dat was nog in een andere Corona tijd toen het allemaal veel strenger was. Nee, het was zeker niet leuk. Maar we hebben het prima overleefd.
Denk dat de aannemer het wel geloofd. Die hebben vanaf dag 1 doorgewerkt en denken niet zo panisch over corona meer

[ Voor 6% gewijzigd door ZieMaar! op 12-09-2021 15:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
Verwijderd schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 09:17:
[...]

Naar oma en opa is misschien geen goed idee, maar de rest ga je ze toch niet meer beperken. (terechte) Keuze van de overheid is het om het onder je jeugd op een normale manier te laten verspreiden, daar hoort quarantaine dan ook niet meer bij. Lekker laten gaan en als ze ziek zijn binnen blijven..
Waarmee je direct bijdraagt aan het in stand houden van de situatie. Quarantine is quarantine. Dat betekent niet dat je 24/7 in je slaapkamer moet zitten, maar op zijn minst dat je elk niet noodzakelijk contact buiten je huishouden probeert te voorkomen.

De keren dat ik in quarantine heb gezeten ben ik ook gewoon met de kinderen buiten geweest. Maar altijd samen en altijd op zo’n manier dat we geen andere mensen binnen 1,5 meter kregen.

• Fuujii
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 00:38
Is het nu duidelijk dat de clubs en festivals (ADE) tot (minimaal) 1 november dicht zullen blijven?
Of wordt er verwacht dat dit tóch mogelijk wordt, icm toegangsticket/coronabewijs vanaf september? Omdat hier over gesproken wordt. Of zal dit pas ná 1 november gelden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
Verwijderd schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 09:48:
[...]

Het kind zou in quarantaine moeten, niet de ouders. Het is niet altijd maar de werkgever die er weer voor op moet draaien. (daar gaan de vakantiedagen van pap)
Als je kind ziek is, voor tijdens en na Corona, dan zoek je daar een oplossing voor samen met je werkgever. Heel normaal en niets nieuws.
[...]

Nee, geen quarantaine. Dus we wilen nu dat kinderen in quarantaine gaan, die er zelf nul last van hebben, om een groep ongevaccineerde oudjes te beschermen. Lijkt me niet lang vol te houden
Zeg je nu dat er enkel ongevaccineerde oudjes ziek worden, in het ziekenhuis belanden en overlijden?
[...]

Denk dat de aannemer het wel geloofd. Die hebben vanaf dag 1 doorgewerkt en denken niet zo panisch over corona meer
Dat kan, kwestie van even overleggen met de aannemer. Mogelijkheden genoeg, het is helemaal niet zo dat je per definitie van de planning moet afwijken.

• Agent47
  • Laatst online: 15-09 15:17

Agent47

I always close my contracts.

In Den Haag zullen ze toch ook wel zien dat bijna niemand zich meer aan de maatregelen houdt ?

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Verwijderd schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 09:48:
[...]

[...]

Nee, geen quarantaine. Dus we wilen nu dat kinderen in quarantaine gaan, die er zelf nul last van hebben, om een groep ongevaccineerde oudjes te beschermen. Lijkt me niet lang vol te houden

[...]

Hoe deed je dat pre corona als je kind ziek was?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Drardollan schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 09:52:
[...]

Als je kind ziek is, voor tijdens en na Corona, dan zoek je daar een oplossing voor samen met je werkgever. Heel normaal en niets nieuws.
Kind is niet ziek, 5 dagen geen school dat is de reden. Het gaat allemaal om de hoeveelheid 1 dag per jaar heeft de werkgever niet zoveel moeite, maar als het iedere maand 3 dagen is dan vergeet het maar. (allemaal afhankelijk van het type werk)
[...]

Zeg je nu dat er enkel ongevaccineerde oudjes ziek worden, in het ziekenhuis belanden en overlijden?
Ongeveer wel ja.. In ieder geval is de kans met vaccinatie 98% kleiner. Iedereen heeft zijn kans gehad, je gaat je kind toch niet meer thuishouden voor een groep die er voor kiest het risico van ongevaccinneerd zijn te aanvaarden.

Verwijderd

Dennis1812 schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 10:02:
[...]

Hoe deed je dat pre corona als je kind ziek was?
Ik heb geen kinderen.. Maar dat is toch echt gewoon een vakantiedag voor de ouders. Bij langdurig ziekte wijken we daar vanaf.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Verwijderd schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 10:05:
[...]

Ik heb geen kinderen.. Maar dat is toch echt gewoon een vakantiedag voor de ouders. Bij langdurig ziekte wijken we daar vanaf.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/calamiteitenverlof

In Nederland hebben we in elk geval voor de eerste dagen calamiteitenverlof.
Slechte werkgever als die gelijk je vakantiedagen afpakt.
Misschien kan je ook wat vanuit huis doen? Desnoods aangepast werk.

Maar oh wacht. Je klaagt erover zonder zelf ooit dit gesprek met je werkgever gehad te hebben omdat je geen kinderen hebt? Hoe weet je dan de eventuele regelingen precies?

Ik heb 2x verlof genomen ivm ziekte van mijn dochter. 0 vakantiedagen gekost.
En ik werk in de zorg. Kan dus niet echt veel vanuit huis doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CMD-Snake
RIVM: 'Er is behoefte aan solidariteit'
Het verhogen van de vaccinatiegraad als oplossing voor alle door SARS-CoV-2 veroorzaakte problemen?
Van Dissel: "Het is belangrijk om te begrijpen dat we het weer openen van de maatschappij samen moeten doen. Om dat mogelijk te maken is er behoefte aan solidariteit. En ook hier weer, hoe hoger de vaccinatiegraad is, hoe makkelijker de maatschappij te openen is. We hebben daarnaast te maken met een groep kwetsbaren die minder goed reageren op vaccinaties, maar die wel gevaccineerd zijn. Ook die beschermen we het beste met een zo hoog mogelijke vaccinatiegraad, een cordon sanitaire om hen heen."
Het RIVM gelooft nog altijd dat groepsimmuniteit voor corona bereikt kan worden, al zeggen ze hier niet bij welk percentage. Een bewering die haaks staat op de laatste technische briefing die ze gaven in de Tweede Kamer. Ergens bijzonder, omdat er genoeg deskundigen al zijn die zeggen dat groepsimmuniteit hoe dan ook onhaalbaar is geworden dankzij delta.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:28

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

CMD-Snake schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 10:14:

[...]

Het RIVM gelooft nog altijd dat groepsimmuniteit voor corona bereikt kan worden, al zeggen ze hier niet bij welk percentage. Een bewering die haaks staat op de laatste technische briefing die ze gaven in de Tweede Kamer. Ergens bijzonder, omdat er genoeg deskundigen al zijn die zeggen dat groepsimmuniteit hoe dan ook onhaalbaar is geworden dankzij delta.
Waar staat dat?

Ze geloven dat er genoeg mensen gevaccineerd en/of natuurlijk immuun kunnen raken om de ziekenhuizen niet meer vol te krijgen.

Verwijderd

Dennis1812 schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 10:11:
[...]

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/calamiteitenverlof

In Nederland hebben we in elk geval voor de eerste dagen calamiteitenverlof.
Slechte werkgever als die gelijk je vakantiedagen afpakt.
Misschien kan je ook wat vanuit huis doen? Desnoods aangepast werk.

Maar oh wacht. Je klaagt erover zonder zelf ooit dit gesprek met je werkgever gehad te hebben omdat je geen kinderen hebt? Hoe weet je dan de eventuele regelingen precies?

Ik heb 2x verlof genomen ivm ziekte van mijn dochter. 0 vakantiedagen gekost.
En ik werk in de zorg. Kan dus niet echt veel vanuit huis doen.
Ehm.. Ik klaag niet. Maar ik werk. In een productieomgeving waar dit regelmatig voorkomt. Wissel je een dienst, zet je je overuren in.. Maar de gedachte dat de werkgever overal voor opdraait is gewoon vreemd.

• CMD-Snake
Dat is de kern van de hele alinea en met name de twee laatste zinnen. Die alinea gaat helemaal niet over de ziekenhuizen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Groepsimmuniteit is ook geen vaststaand begrip. Het virus zal niet uitroeien. Maar door hoge vaccinatiegraad kan de prevalentie wel zo laag worden dat het geen enkel issue meer is.

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Het is raar om daar vakantiedagen of overuren op in te zetten als er calamiteitenverlof en kortdurende zorgverlof e.d bestaat.

Een werkgever heeft nou eenmaal een werkgeversrisico. Daar hoort het bij dat ouders met kinderen af en toe acuut verlof nodig hebben voor deze kinderen.

Werkgever kan natuurlijk zeggen doe ik niet aan, doei. Nouja. Dan ga je elders werken. Vacatures zat momenteel. En werkgevers kunnen genoeg risico's verzekeren en afdekken of geld van de overheid krijgen.

Ik zie het probleem er echt niet zo van in.

En bij een dienstruil (wissel) overuren inzetten lijkt mij ook alleen van toepassing als je niet een andere dag terug werkt. Dus als je een dienst cadeau geeft aan je collega.

Maar om nogmaals op je vraag terug te komen of je kinderen nog thuishoudt? Ja zolang dit de regels/adviezen zijn zeker wel ja. En of je ze nu thuis hebt of ze vliegen buiten rond, verlof heb je toch nodig. Maak er gelijk gezellige dagen van zou ik zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Drardollan schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 09:46:
[...]

Wat een ontzettend gemakkelijke conclusie. Afschuiven op enkel communicatie vanuit de overheid. En dan voor het gemak even vergeten dat de media graag dingen uit zijn verband trekt en de burger leest wat ie wil lezen.

Heel basic voorbeeld:
Overheid: we kijken naar de mogelijkheden om per 20 september de 1,5 meter los te laten.
Media: versoepeling in zicht. per 20 september wil de overheid de 1,5 meter los laten.
Burger: 20 september alles loooosss!!

Ik ga zeker niet beweren dat de overheid een kei is in communicatie, maar laten we niet net doen alsof het enkel daar schort aan communicatie.
De media mag dan dingen uit het verband trekken, al zie ik dat in je voorbeeld niet terug, het is natuurlijk wel de verantwoordelijkheid van de overheid om dan te blijven hameren op de juiste boodschap. En dat zie je dan weer niet gebeuren, de ministers sturen een boodschap en gaan rustig een paar weken lang met de handen over elkaar zitten aankijken hoe de burgerij het verkeerd interpreteert.

Om vervolgens een week voor een nieuwe persconferentie alvast zorgvuldig de voor hen juiste zaken te laten lekken, iets wat gezien het vaste patroon inmiddels ook tot 'overheidscommunicatie' schijnt te behoren.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:42
De ziekenhuizen doen ook van zich laten horen

https://www.nu.nl/coronav...nhaalbaar.html?redirect=1

Zag het document al voorbij komen. Goed dat de NVIC duidelijkheid geeft.

Het voortdurend opschalen heeft ruimte, tijd en aandacht voor het behouden van kwaliteit, scholing en opleiden beperkt. Bovendien is het werken veranderd. Dit samen leidt op dit moment tot een grote uitstroom van IC-verpleegkundigen naast een hoog ziekteverzuim. We hebben van de afgelopen periode geleerd wat we wel en wat we niet kunnen. We hebben op basis van deze kennis en ervaring een update IC-capaciteit najaar-winter 2021-22 geschreven. De belangrijkste wijziging: we verwachten kortdurend maximaal 1350 IC-bedden te kunnen realiseren. Samen met alle stakeholders zijn we in gesprek over het LNAZ opschalingsplan en hoe ons plan hierin op te nemen.

De in ons document gestelde randvoorwaarden zijn essentieel om tot de genoemde capaciteit te komen. Wij vragen jullie, collega’s, werkgevers en overheid zich hier maximaal voor in te spannen.

‘Roepen tegen een boom dat er meer appeltjes moeten komen helpt niet, water en voedingsstoffen (op den duur) wel.’

Het plan kun je onderaan deze blog lezen:
https://www.venvn.nl/nieu...wacht-hoe-hoger-de-prijs/

[ Voor 5% gewijzigd door LZ86 op 11-09-2021 10:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-09 13:28
Agent47 schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 09:52:
In Den Haag zullen ze toch ook wel zien dat bijna niemand zich meer aan de maatregelen houdt ?
Helaas gaan er weinig scholen tegen het absurde quarantaine beleid in. Hebben het hier 1x gehad voor 1 geval in de klas. Werd pas na 6 dagen doorgegeven. Was verder niemand besmet. En dan nog... Ze zijn met 6-8 jaar na elke schoolvakantie verkouden doordat er weer virussen uitgewisseld worden.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
LZ86 schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 10:31:
De ziekenhuizen doen ook van zich laten horen

https://www.nu.nl/coronav...nhaalbaar.html?redirect=1

Zag het document al voorbij komen. Goed dat de NVIC duidelijkheid geeft.

Het voortdurend opschalen heeft ruimte, tijd en aandacht voor het behouden van kwaliteit, scholing en opleiden beperkt. Bovendien is het werken veranderd. Dit samen leidt op dit moment tot een grote uitstroom van IC-verpleegkundigen naast een hoog ziekteverzuim. We hebben van de afgelopen periode geleerd wat we wel en wat we niet kunnen. We hebben op basis van deze kennis en ervaring een update IC-capaciteit najaar-winter 2021-22 geschreven. De belangrijkste wijziging: we verwachten kortdurend maximaal 1350 IC-bedden te kunnen realiseren. Samen met alle stakeholders zijn we in gesprek over het LNAZ opschalingsplan en hoe ons plan hierin op te nemen.

De in ons document gestelde randvoorwaarden zijn essentieel om tot de genoemde capaciteit te komen. Wij vragen jullie, collega’s, werkgevers en overheid zich hier maximaal voor in te spannen.

‘Roepen tegen een boom dat er meer appeltjes moeten komen helpt niet, water en voedingsstoffen (op den duur) wel.’

Het plan kun je onderaan deze blog lezen:
https://www.venvn.nl/nieu...wacht-hoe-hoger-de-prijs/
Die tekorten in de zorg vaccineren we wel weg zullen ze in Den Haag denken :+ .

Over code zwart gesproken, blijkbaar kan 80% van de spoedeisende hulpposten gesloten worden voor patienten zonder dat er in de media of politiek dikke paniek uitbreekt.

Als aanvulling is dit draadje van een longarts zeer lezenswaardig.

De conclusie laat ook niets aan de fantasie over.

Maar ja, volgens onze minister van Volksgezondheid kunnen we het de zorg niet meer aandoen en moeten we vaccineren :+

[ Voor 14% gewijzigd door Wolly op 11-09-2021 11:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Señor Sjon schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 10:56:
[...]

Helaas gaan er weinig scholen tegen het absurde quarantaine beleid in. Hebben het hier 1x gehad voor 1 geval in de klas. Werd pas na 6 dagen doorgegeven. Was verder niemand besmet. En dan nog... Ze zijn met 6-8 jaar na elke schoolvakantie verkouden doordat er weer virussen uitgewisseld worden.
Het omt heeft min of meer het advies al aangepast. Begrijp niet helemaal waarom ouders zo nodig hun kinderen willen testen.. Laat het zo. Wat niet weet wat niet deert.

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:55
Wolly schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 11:05:
[...]

Die tekorten in de zorg vaccineren we wel weg zullen ze in Den Haag denken :+ .
Kort door de bocht , maar je raakt hem wel. :) het uitbreiden van de ic capaciteit gaat gewoon veel tijd en geld kosten. Daarnaast, ooit zijn die bedden weer overbodig omdat covid daadwerkelijk endemisch rond zal gaan. Of willen we structureel veel meer ic bedden om ooit in de toekomst op iets voorbereid te kunnen zijn? Dat kan hoor.... maar dan nog zal dat nooit allemaal op korte termijn geregeld kunnen worden.

Kortom, tijd gaat de factor worden. Je merkt hier wel met de posts van alles en iedereen die het beu is en weer hun normale leven willen leiden. Vanmiddag hebben we weer in diverse steden het unmute verhaal die het ook allemaal niet meer kunnen geloven.... ik hoop dat er in het catshuis morgen een aantal belangrijke knopen worden doorgehakt. Linksom of rechtsom zullen we ongetwijfeld weer genoeg gespreksstof hebben ;)

[ Voor 22% gewijzigd door stylezzz op 11-09-2021 11:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Een kind wordt (hier althans) anders getest dan volwassenen. Waar bij jou je longen even gekieteld worden gaan ze bij kinderen amper een cm diep. De vingers van dezelfde kinderen gaan dieper tijdens het neuspeuteren.

Overigens is het in veel situaties wel fijn te weten of ze positief zijn of negatief. Bijvoorbeeld vanwege de grootouders.
Of zodat ze eerder weer naar opvang of school kunnen.

• Wolly
  • Niet online
stylezzz schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 11:15:
[...]

Kort door de bocht , maar je raakt hem wel. :) het uitbreiden van de ic capaciteit gaat gewoon veel tijd en geld kosten. Daarnaast, ooit zijn die bedden weer overbodig omdat covid daadwerkelijk endemisch rond zal gaan. Of willen we structureel veel meer ic bedden om ooit in de toekomst op iets voorbereid te kunnen zijn? Dat kan hoor.... maar dan nog zal dat nooit allemaal op korte termijn geregeld kunnen worden.
Het gaat niet om bedden, het gaat om personeel. Ik heb de post aangevuld met de visie van een longarts waarbij duidelijk is dat de capaciteit al jarenlang tekort schiet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Dennis1812 schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 11:15:
Een kind wordt (hier althans) anders getest dan volwassenen. Waar bij jou je longen even gekieteld worden gaan ze bij kinderen amper een cm diep. De vingers van dezelfde kinderen gaan dieper tijdens het neuspeuteren.

Overigens is het in veel situaties wel fijn te weten of ze positief zijn of negatief. Bijvoorbeeld vanwege de grootouders.
Of zodat ze eerder weer naar opvang of school kunnen.
Ik begrijp niet helemaal waarom het fijn is om te weten of ze positief of negatief zijn getest? Als ze niet ziek zijn dan is er toch geen risico dat ze anderen besmetten? Zeker als opa en oma gevaccineerd zijn zou dat al helemaal geen risico meer mogen zijn.

Zijn ze ziek dan houd je ze weg of neem je voorzorgsmaatregelen, net zoals je bij elke andere ziekte zou doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
  • Laatst online: 22:55
Wolly schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 11:23:
[...]

Het gaat niet om bedden, het gaat om personeel. Ik heb de post aangevuld met de visie van een longarts waarbij duidelijk is dat de capaciteit al jarenlang tekort schiet.
Dat wisten we al meer als een jaar geleden. We hebben ons toen nog even druk gemaakt over dingen als beademingsapparatuur e.d. maar dat is nooit echt een issue geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Aghanim schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 08:34:
[...]

Quarantaine houdt in dat je als ouder minimaal 5 dagen oppas moet spelen omdat je kind thuis moet blijven. Je op de goodwill van je werkgever moet leunen omdat alles last minute over de kop moet. Je met je kind weer een test-drama mag ondergaan (leuk die stok in je neus) en je zelf een hele week ook niks kunt. Geen zwemdiploma gehaald want examen in die week moeten cancellen en kan pas na zomervakantie opnieuw. Officieel de aannemer af moeten bellen want quarantaine maar na 9 maanden wachten op een simpele verbouwing ga ik dat niet nog een keer doen.

Hier pas N=3 maar het is altijd loos alarm. Laatst bij een andere klas was de ouder leerkracht en de andere ouder voor zaken in het buitenland. Leerkracht moest thuis op kind passen in quarantaine, kon die klas ook naar huis omdat er geen vervanger was :+

Ehm, kun je dat wel maken naar je aannemer? Lijkt me niet eigenlijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 09:17:
[...]

Klinkt allemaal niet echt verstandig als ik eerlijk ben... Of eigenlijk gewoon asociaal

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online

[...]

Ehm, dat staat er echt helemaal niet

Verwijderd

42erik schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 11:59:
[...]

Klinkt allemaal niet echt verstandig als ik eerlijk ben... Of eigenlijk gewoon asociaal
Het is ook hoe de opa en oma hierin staan. Mijn ouders waren voirg jaar echt niet happy toen ze de kids van mijn zusje een paar maanden niet mochten zien. Zij vondne het zelf een ingecalculeerd risico. Nu is corona voor hun door vaccinatie vrijwel ongevaarlijk. De kinderen gaan ook tijdens het griepseizoen bij ze op bezoek.. Dat is nu zeker zo gevaarlijk (vaccins werken daartegen veel slechter) en kinderen zijn stille verspreiders daarvan.

En voor de rest.. Waarom zou je kinderen nu opsluiten om een ziekte die alleen echt gevaarlijk is voor een groep weigeraars. Griep is veel gevaarlijker voor de gevaccineerde (verstandige) mens.. En je houdt je kind ook geen week binnen als er een klasgenoitje gtiep heeft of wel?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2021 12:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 12:17:
[...]

Het is ook hoe de opa en oma hierin staan. Mijn ouders waren voirg jaar echt niet happy toen ze de kids van mijn zusje een paar maanden niet mochten zien. Zij vondne het zelf een ingecalculeerd risico. Nu is corona voor hun door vaccinatie vrijwel ongevaarlijk. De kinderen gaan ook tijdens het griepseizoen bij ze op bezoek.. Dat is nu zeker zo gevaarlijk (vaccins werken daartegen veel slechter) en kinderen zijn stille verspreiders daarvan.
Paar maanden niet zien =/= 5 dagen braaf naar je quarantaine luisteren

Verwijderd

42erik schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 12:21:
[...]

Paar maanden niet zien =/= 5 dagen braaf naar je quarantaine luisteren
Quarantine zonder doel.. Is opsluiten voor niks. Het doel is dat ze in een later stadium alsnog besmet raken, niet om het virus weg te krijgen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 12:22:
[...]

Quarantine zonder doel.. Is opsluiten voor niks. Het doel is dat ze in een later stadium alsnog besmet raken, niet om het virus weg te krijgen.
En daar gaan we weer, we leggen het wel weer een keer uit...

Quarantine stopt verspreiding > dus minder verspreiding > mensen die zorg hebben komen geleidelijk het ziekenhuis in >geen overgespoelde zorg

Bewust en willens en wetens quarantaine regels overtreden 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
Verwijderd schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 10:04:
[...]

Kind is niet ziek, 5 dagen geen school dat is de reden. Het gaat allemaal om de hoeveelheid 1 dag per jaar heeft de werkgever niet zoveel moeite, maar als het iedere maand 3 dagen is dan vergeet het maar. (allemaal afhankelijk van het type werk)
Verwijderd schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 10:05:
[...]
Ik denk dat ik er verder niet op in hoef te gaan.
Ongeveer wel ja.. In ieder geval is de kans met vaccinatie 98% kleiner. Iedereen heeft zijn kans gehad, je gaat je kind toch niet meer thuishouden voor een groep die er voor kiest het risico van ongevaccinneerd zijn te aanvaarden.
Leuke claims, onderbouw ze eens met wat bronnen.

Verwijderd

Drardollan schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 12:43:
[...]

[...]

Ik denk dat ik er verder niet op in hoef te gaan.

[...]

Leuke claims, onderbouw ze eens met wat bronnen.
Mij excuses.. Slechts 95% minder kans op ziekenhuisbezoek en 97% op ic opnames. Griep is velen malen gevaarlijker voor een gevaccineerd persoon.

https://www.rivm.nl/nieuw...n-ziekenhuis-en-ic-opname

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
Verwijderd schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 12:46:
[...]

Mij excuses.. Slechts 95% minder kans op ziekenhuisbezoek en 97% op ic opnames. Griep is velen malen gevaarlijker voor een gevaccineerd persoon.

https://www.rivm.nl/nieuw...n-ziekenhuis-en-ic-opname
Onderbouw liever even je bewering dat enkel ongevaccineerde oudjes ziek worden, naar het ziekenhuis gaan of overlijden.

Die effectiviteit van de vaccins geloof ik wel.

Verwijderd

42erik schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 12:37:
[...]

En daar gaan we weer, we leggen het wel weer een keer uit...

Quarantine stopt verspreiding > dus minder verspreiding > mensen die zorg hebben komen geleidelijk het ziekenhuis in >geen overgespoelde zorg

Bewust en willens en wetens quarantaine regels overtreden 8)7
En daarvoor sluit je gezonde kinderen op? Als we quarantaineplicht voor kinderen doen.. Moeten we ook hetzelfde doen bij gewone griep, dat zeker voor de kindergroep orders gevaarlijker is.

Je kan autistisch alle overheids"regels" volgen.. Of gewoon zelf nadenken. Niet voor niets verandert het omt haar advies. Het middel is veel en veel te zwaar voor het doel dat ze willen bereiken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
Wolly schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 10:28:
[...]

De media mag dan dingen uit het verband trekken, al zie ik dat in je voorbeeld niet terug, het is natuurlijk wel de verantwoordelijkheid van de overheid om dan te blijven hameren op de juiste boodschap. En dat zie je dan weer niet gebeuren, de ministers sturen een boodschap en gaan rustig een paar weken lang met de handen over elkaar zitten aankijken hoe de burgerij het verkeerd interpreteert.

Om vervolgens een week voor een nieuwe persconferentie alvast zorgvuldig de voor hen juiste zaken te laten lekken, iets wat gezien het vaste patroon inmiddels ook tot 'overheidscommunicatie' schijnt te behoren.
Het is helaas zo in de huidige maatschappij. Als de overheid niets zegt is het niet goed en als ze wel iets zeggen is het niet goed. Alles en iedereen bemoeit zich er tegenaan en de chaos is weer compleet.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:42
Verwijderd schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 12:50:
[...]

En daarvoor sluit je gezonde kinderen op? Als we quarantaineplicht voor kinderen doen.. Moeten we ook hetzelfde doen bij gewone griep, dat zeker voor de kindergroep orders gevaarlijker is.

Je kan autistisch alle overheids"regels" volgen.. Of gewoon zelf nadenken. Niet voor niets verandert het omt haar advies. Het middel is veel en veel te zwaar voor het doel dat ze willen bereiken.
Ja en door die debiele "zelf nadenkers" hebben we ellenlang gezeik gehad in vorige golven met onderandere die lockdown en zitten we nu nog steeds met die kutmaatregelen omdat er een te grote groep nog vatbaar is.

Uberhaupt klinkt dat erg als die dingen die de engelgekken en andere antivaxxers en complotdenkers constant roepen.

Move along.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Drardollan
[...]

Dat zelf nadenken dat beviel niet zo goed. Dus laten we dat maar vooral niet doen. Tenzij we weer pieken van 11.000 besmettingen per dag willen of bijna overlopende ziekenhuizen zoals in december/januari.

Wat mij betreft prima om zelf na te denken, binnen de regels en maatregelen die ingesteld zijn.

Laten we liever een voorbeeld nemen aan Zweden en Denemarken. Daar denken de mensen net iets minder zelf na en volgen ze de adviezen van de experts gewoon op. Waardoor ze alle regels overboord kunnen gooien.

Wij (de gevaccineerden die klaar zijn voor opening) worden hier gegijzeld door al die ‘zelf-nadenkenden’.

Verwijderd

Drardollan schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 12:49:
[...]

Onderbouw liever even je bewering dat enkel ongevaccineerde oudjes ziek worden, naar het ziekenhuis gaan of overlijden.

Die effectiviteit van de vaccins geloof ik wel.
Huh? 8)7 schiet mij maar lek.. Ja uiteraard komen er veel meer mensen met andere kwalen in het ziekenhuis. Maar we doen het niet meer voor een klappende zorg.. Dat gaat niet meer gebeuren.

De reden dat onze zorg zo onder druk staat is de optimalisatie drang.. allemaal politiek keuzes waar we geld aan uit willen geven. Belgie en Duitsland willen graag tegen een riante vergoeding onze achtergestelde zorg wegwerke.

Of We kunnen heel eenvoudig als maatschappij zeggen.. Normale zorg gaat nu voor, u met corona krijgt een 2e rangs behandeling. We sluiten onze kinderen niet op om een paar vaccin weigeraars te beschermen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
Verwijderd schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 12:56:
[...]

Huh? 8)7 schiet mij maar lek.. Ja uiteraard komen er veel meer mensen met andere kwalen in het ziekenhuis. Maar we doen het niet meer voor een klappende zorg.. Dat gaat niet meer gebeuren.

De reden dat onze zorg zo onder druk staat is de optimalisatie drang.. allemaal politiek keuzes waar we geld aan uit willen geven. Belgie en Duitsland willen graag tegen een riante vergoeding onze achtergestelde zorg wegwerke.

Of We kunnen heel eenvoudig als maatschappij zeggen.. Normale zorg gaat nu voor, u met corona krijgt een 2e rangs behandeling. We sluiten onze kinderen niet op om een paar vaccin weigeraars te beschermen.
Je doet een bewering, ik vroeg bevestiging of ik dat juist begrepen had en kreeg die van je. En als ik vraag om je bewering te staven met cijfers en feiten dan zwabber je alle kanten op om de aandacht af te leiden van het feit dat je het blijkbaar niet kunt onderbouwen.

Dus of kom met cijfers of laat weten dat je mis zit, beiden prima en even goede vrienden. Maar er van alles bijhalen gaat de discussie niet helpen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:35

Kheos

FP ProMod
[...]
Je kan autistisch alle overheids"regels" volgen.. Of gewoon zelf nadenken.
Strak plan. Kies gewoon welke regels je volgt. Wat weten die experts die er al heel hun leven mee bezig zijn en zwaar gestudeerd hebben daar nu van? Doe gewoon wat jou het beste lijkt. Jij hebt immers een buikgevoel. Wat heb je nog meer nodig? Kennis? Hah!

Verwijderd

Drardollan schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 12:58:
[...]

Je doet een bewering, ik vroeg bevestiging of ik dat juist begrepen had en kreeg die van je. En als ik vraag om je bewering te staven met cijfers en feiten dan zwabber je alle kanten op om de aandacht af te leiden van het feit dat je het blijkbaar niet kunt onderbouwen.

Dus of kom met cijfers of laat weten dat je mis zit, beiden prima en even goede vrienden. Maar er van alles bijhalen gaat de discussie niet helpen.
Welke cijfers? :+ ik heb je het effect van vaccins gegeven. Dus ja je hebt 95% tot 97% minder kans dat je een bedje in gaat nemen. En daarmee is corona veel minder gevaarlijk dan bv griep.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
Kheos schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 13:01:
[...]

Strak plan. Kies gewoon welke regels je volgt. Wat weten die experts die er al heel hun leven mee bezig zijn en zwaar gestuurd hebben daar nu van? Doe gewoon wat jou het beste lijkt. Jij hebt immers een buikgevoel. Wat heb je nog meer nodig? Kennis? Hah!
Die kennis krijg je toch bij de schriftelijke 1 uur cursus tot dansmarieke?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
Verwijderd schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 13:02:
[...]

Welke cijfers? :+ ik heb je het effect van vaccins gegeven. Dus ja je hebt 95% tot 97% minder kans dat je een bedje in gaat nemen. En daarmee is corona veel minder gevaarlijk dan bv griep.
*knip* graag op de inhoud reageren, niet op de man

[ Voor 26% gewijzigd door ZieMaar! op 12-09-2021 15:48 ]

Verwijderd

[...]

Strak plan. Kies gewoon welke regels je volgt. Wat weten die experts die er al heel hun leven mee bezig zijn en zwaar gestuurd hebben daar nu van? Doe gewoon wat jou het beste lijkt. Jij hebt immers een buikgevoel. Wat heb je nog meer nodig? Kennis? Hah!
Advies van experts is al anders he, die zijn al realistischer. ;) daarnaast zit er over veel maatregelen een politiek sausje. Zo zou iedereen (ook gevaccineerde) uit de uk in quarantaine moeten... Dat ga je als zelfdenkend mens toch ook niet doen?

Lijkt wel.of iedereen hier heel lichtzinnig doet over de maatregel van 5 dagen opsluiting :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 13:06:
Lijkt wel.of iedereen hier heel lichtzinnig doet over de maatregel van 5 dagen opsluiting :?
Daar moet je wel ff aan toe voegen dat het iemand betreft die mogelijk misschien in contact geweest is met iemand die positief getest is.

Verwijderd

Drardollan schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 13:04:
[...]

Bedankt dat je hiermee laat zien dat je geen idee hebt en maar wat gekletst hebt, kunnen we de posts op waarde schatten en weer overgaan tot een discussie gebaseerd op kennis en feiten. En dan kan ik erover ophouden bij deze.
Prima.. Laag ik jouw in de waan van het zeer gevaarlijke coronavirus. Als gevaccineerde ga ik lekker door met mijn leven en ga ik mezelf nergens meer in beperken.

Verwijderd

jadjong schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 13:09:
[...]

Daar moet je wel ff aan toe voegen dat het iemand betreft die mogelijk misschien in contact geweest is met iemand die positief getest is.
Maar die daar vrijwel zeker niet ernstig ziek van gaat worden en er waarschijnlijk zslfs niks van gaat merken. In die zin zijn gevaccineerde een groter risico.. Die kunnen het ook gewoon nog krijgen en iemand anders besmetten.. De gevaccineerde docent kan dus lekker op de koffie en een gezond kind willen we opsluiten. Dat neem ik niet serieus.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kheos

Kheos

FP ProMod
Verwijderd schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 13:14:
[...]

Maar die daar vrijwel zeker niet ernstig ziek van gaat worden en er waarschijnlijk zslfs niks van gaat merken. In die zin zijn gevaccineerde een groter risico.. Die kunnen het ook gewoon nog krijgen en iemand anders besmetten.. De gevaccineerde docent kan dus lekker op de koffie en een gezond kind willen we opsluiten. Dat neem ik niet serieus.
Gevaccineerden zijn een groter gevaar dan een besmet ongevaccineerd kind?
Dat neem ik niet serieus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
[...]

Wow... Na anderhalf jaar snap je nog steeds niet dat de zorg geen piek bezorgen best wel heel erg van belang is...?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:06
LZ86 schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 12:53:
[...]

Ja en door die debiele "zelf nadenkers" hebben we ellenlang gezeik gehad in vorige golven met onderandere die lockdown en zitten we nu nog steeds met die kutmaatregelen omdat er een te grote groep nog vatbaar is.
Niet echt natuurlijk. Nederlanders zijn juist relatief gehoorzaam en eerder werd hier al een onderzoek gepost over dat Nederlanders het minst kritisch naar de overheid was van de Europeanen en vooral elkaar de schuld gaven.

Zelfde met het vaccinatiebeleid overigens. Dat de vaccinatiegraad onder bepaalde groepen zo laag is is niet bepaald verrassend en zag je al maanden aankomen.

• 42erik
  • Niet online
[...]

Wat mij betreft win je me deze wel "de mooiste reactie van vandaag"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 13:06:
[...]

Advies van experts is al anders he, die zijn al realistischer. ;) daarnaast zit er over veel maatregelen een politiek sausje. Zo zou iedereen (ook gevaccineerde) uit de uk in quarantaine moeten... Dat ga je als zelfdenkend mens toch ook niet doen?

Eh, dat doe je hopelijk wel. Anders ben je echt extreem asociaal bezig naar de zorg en ook de maatschappij. Dan ben je namelijk dat reservoir van 3500 ic-ers er versneld aan het door pompen, en lopen we straks weer tegen een lock down op.

En dat is dan omdat iemand vind dat hij regels mag negeren omdat hij een zelfdenkend mens is die het bizarre idee heeft dat hij dingen beter kan inschatten dan de intelligente meneren en mevrouwen bij het rivm

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:06

Nox

Noxiuz

[...]

Nou, ja, er zit wel wat nuance in. Leuk is het niet en die regels zijn er vanwege nog een groep mensen die nog ziek kunnen/gaan worden. Dus ik snap het wel als je, net als veel mensen om je heen, een aantal regels laat varen als je gevaccineerd bent of hersteld. Bovendien zijn ook voor corona al vaak genoeg onderzoeken beïnvloed waardoor een beetje wantrouw logisch is. Wie volgt er nu nog steeds alle regels op?

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• CMD-Snake
jadjong schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 13:09:
Wat betreft de Nederlandse overheid is dat allang geen probleem meer. Als je volledig beschermd bent tegen corona. Wanneer je volledig beschermd bent is ook bijzonder:
  • 14 dagen geleden uw 2e prik kreeg met het vaccin van AstraZeneca, Pfizer of Moderna;
  • 14 dagen geleden 1 prik kreeg met het vaccin van Janssen (als u de prik na 14 augustus 2021 kreeg, geldt dat u na 28 dagen volledig bent beschermd);
  • 14 dagen geleden 1 prik kreeg met 1 van deze vaccins nadat u langer dan 6 maanden geleden corona had.
De regelgeving rondom Janssen is dan goed voor een beetje lachen. Overigens gaat dit niet op als je enkel hersteld bent van corona, dan blijf je een gevaar. :? Al loopt het snot uit de neuzen van je huisgenoten, als je dus aan een van bovenstaande criteria voldoet mag je prima naar werk of de supermarkt of bij oma op bezoek. De quarantainemaatregel is enkel van toepassing op mensen die niet of gedeeltelijk gevaccineerd zijn.
Strak plan. Kies gewoon welke regels je volgt. Wat weten die experts die er al heel hun leven mee bezig zijn en zwaar gestuurd hebben daar nu van?
"De regels" worden bepaald door een voormalig basisschooldirecteur met kleurrijke schoenen. Beetje cru, maar het is de waarheid. Hij krijgt advies van experts, alleen geeft hij zijn eigen draai eraan passend bij de doelen van hemzelf en het kabinet. Zo wordt er geknipt en geplakt in adviezen om voordeeltjes aan gevaccineerden te geven en de niet gevaccineerden te benadelen. Alleen als je de OMT adviezen erbij pakt lezen die soms anders, het OMT is nog altijd van mening dat iedereen ongeacht vaccinatie zou moeten testen voor toegang.

In bepaalde opzichten is De Jonge niet veel anders dan die gemiddelde Facebook onderzoeker.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Kheos

Kheos

FP ProMod
CMD-Snake schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 13:40:
[...]
In bepaalde opzichten is De Jonge niet veel anders dan die gemiddelde Facebook onderzoeker.
Behalve dat die dus niet geadviseerd worden door experts. En het verschil dus niet groter kan zijn.

Verwijderd

Kheos schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 13:20:
[...]

Gevaccineerden zijn een groter gevaar dan een besmet ongevaccineerd kind?
Dat neem ik niet serieus.
Voor een kind zonder symptomen... Ja eigenlijk wel ja. Van gevaccineerden is al bekend dat ze verre van seriel zijn voor besmetting. En kinderen zijn maar heel beperkt verantwoordelijk voor verspreiding. (blijft bovendien lokaal door beperkte lokale sociale bubbel
42erik schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 13:35:
[...]

Eh, dat doe je hopelijk wel. Anders ben je echt extreem asociaal bezig naar de zorg en ook de maatschappij. Dan ben je namelijk dat reservoir van 3500 ic-ers er versneld aan het door pompen, en lopen we straks weer tegen een lock down op.

En dat is dan omdat iemand vind dat hij regels mag negeren omdat hij een zelfdenkend mens is die het bizarre idee heeft dat hij dingen beter kan inschatten dan de intelligente meneren en mevrouwen bij het rivm
Ehm.. Als ze mij de reden uit kunnen leggen. Het schijnt dat de gevaarlijke delta variant er rondgaat. Het heeft er vast niks mee te maken dat het geen eu meer is ;)
Ik ga er volgende week heen voor 3 dagen, maar gelukkig hoef ik niet in quarantaine als ik terugkom.. Als je voor je werk gaat is het namelijk zo dat je geen gevaarlijke corona kunt meenemen ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
Drardollan schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 12:55:
[...]

Laten we liever een voorbeeld nemen aan Zweden en Denemarken. Daar denken de mensen net iets minder zelf na en volgen ze de adviezen van de experts gewoon op. Waardoor ze alle regels overboord kunnen gooien.
Maar de Zweden en Denen hebben bijkans tegengesteld beleid gevoerd. Het is een stuk makkelijker aan de regels te houden van Zweden. Die hebben de samenleving open gehouden.
Wij (de gevaccineerden die klaar zijn voor opening) worden hier gegijzeld door al die ‘zelf-nadenkenden’.
Je valt in het frame van De Jonge. Zolang hij de tegenstelling in stand houdt, wordt de kritiek van het overheidsbeleid weggeleid. Waarom dat oogluikend toestaan van een vaccinatieplicht? Waarom het ontkennen van het toepassen van dwang en drang?
[...]
De meesten weigeraars houden je niet tegen om de boel te openen, die stonden op het Malieveld en de Dam voor heropenen van de samenleving.
Kheos schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 13:45:
[...]

Behalve dat die dus niet geadviseerd worden door experts. En het verschil dus niet groter kan zijn.
We hebben met alle verslagen en rapportageswel grotendeels dezelfde informatie. Je zag hoe men hiermee aan het rekenen en modelleren is geslagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
Kheos schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 13:45:
Wat is het advies van die expert nog waard nadat er is lopen knippen en plakken om het aan te passen naar de politieke realiteit?

Nog los ervan dat de experts zich door politiek laten sturen. De Duitse minister van VWS Spahn verzocht zijn experts om het gevaar van corona op te kloppen omdat hij middels angst gehoorzaamheid aan de regels wilde afdwingen. De experts gingen vol enthousiasme te werk om angstige verhalen te kunnen maken, zo bleek uit onthulling in de Duitse media.

De avondklok is zo'n voorbeeld in Nederland. De politiek had zichzelf het nu aangepraat van een avondklok en aan het OMT de schone taak om de keuze te rechtvaardigen. De studie over de effectiviteit valt een hoop op aan te merken. Dat geweldige effect in de studie werd mogelijk gemaakt omdat naast avondklokken ook 'stay at home' orders meegenomen werden. Dat maakt nogal een verschil of je nu een paar uur 's nachts binnen moet blijven of de gehele dag. De roep om een onderzoek achteraf naar de effectiviteit van de avondklok werd snel in de kiem gesmoord. Met een mix van roepen dat we het nooit zullen weten en preventieparadox wuifden prominente OMT leden in de media dit idee weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
  • Laatst online: 22:08
Jij denkt dat die mensen die nu voor coronazorg komen, waarvan een groot deel niet echt voor rede vatbaar is aangaande vaccins, dat dan wel is voor een beperking van hun behandeling ? 8)7

Daarnaast lijkt het je redelijk dat schiften, weigeren etc. ook op het bordje van artsen te leggen, voor ... ja voor wat eigenlijk ...

[ Voor 11% gewijzigd door gekkie op 11-09-2021 14:13 ]

• Kheos

Kheos

FP ProMod
Señor Sjon schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 14:05:
We hebben met alle verslagen en rapportageswel grotendeels dezelfde informatie. Je zag hoe men hiermee aan het rekenen en modelleren is geslagen.
Hebben we ook de nationaal-economische, sociale en andere informatie die men gebruikt om de regels te bepalen? Of denken we dat we het beter weten met een fractie van de informatie?

Verwijderd

gekkie schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 14:09:
[...]

Jij denkt dat die mensen die nu voor coronazorg komen, waarvan een groot deel niet echt voor rede vatbaar is aangaande vaccins, dat dan wel is voor een beperking van hun behandeling ? 8)7
Weinig "met voor rede vatbaar" te maken. Als wij als maatschappij besluiten dat er niet meer dan een pijpje zuurstof op een veldbedje gegeven wordt, en de normale zodg voorrang krijgt.. Dan hebben ze dat te accepteren.

Net als dat we accepeteren dat er een max bedrag zit aan bepaalde behandelinen. Hoeveel ene leven waard is etc. Je moet alleen ballen hebben om dit te zeggen als overheid. Maar als je niet de ballen hebt om vaccinatie (semiverplicht) te maken dan zie ik dat als oplossing.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kheos

Kheos

FP ProMod
Verwijderd schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 14:13:
[...]
Je moet alleen ballen hebben om dit te zeggen als overheid.
En
[...]
Je kan autistisch alle overheids"regels" volgen.. Of gewoon zelf nadenken.
gaan geweldig goed samen.

[ Voor 38% gewijzigd door Kheos op 11-09-2021 14:17 ]

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

CMD-Snake schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 14:07:
[...]

Wat is het advies van die expert nog waard nadat er is lopen knippen en plakken om het aan te passen naar de politieke realiteit?

Nog los ervan dat de experts zich door politiek laten sturen. De Duitse minister van VWS Spahn verzocht zijn experts om het gevaar van corona op te kloppen omdat hij middels angst gehoorzaamheid aan de regels wilde afdwingen. De experts gingen vol enthousiasme te werk om angstige verhalen te kunnen maken, zo bleek uit onthulling in de Duitse media.

De avondklok is zo'n voorbeeld in Nederland. De politiek had zichzelf het nu aangepraat van een avondklok en aan het OMT de schone taak om de keuze te rechtvaardigen. De studie over de effectiviteit valt een hoop op aan te merken. Dat geweldige effect in de studie werd mogelijk gemaakt omdat naast avondklokken ook 'stay at home' orders meegenomen werden. Dat maakt nogal een verschil of je nu een paar uur 's nachts binnen moet blijven of de gehele dag. De roep om een onderzoek achteraf naar de effectiviteit van de avondklok werd snel in de kiem gesmoord. Met een mix van roepen dat we het nooit zullen weten en preventieparadox wuifden prominente OMT leden in de media dit idee weg.
Ergens blij om, zo'n onderzoek is weggegooid geld (als het op kosten is van de overheid). We zitten nu eenmaal vast in een ingewikkelde situatie en met nu, net achteraf onderzoek doen naar de effectiviteit van van alles en nog wat kom je denk ik nergens. Laat dat lekker aan wetenschappers verbonden aan een universiteit over, die zullen het waarschijnlijk nog beter doen ook.

Het is natuurlijk een enorm rare gang van zake geweest de afgelopen pakweg twee jaar, en er zijn ongetwijfeld dingen gebeurd die hoogwaardigheidsbekleders de kop zouden kosten als het uit zou komen. Die avondklok (ondanks dat ik er nooit echt last van heb gehad) heb ik ook nooit begrepen en de wetenschappelijke basis is inderdaad drijfzand, maar goed, so be it. Laten we wel wezen, als die crisis uiteindelijk beheerst wordt hoop ik dat er tot op de bodem wordt uitgezocht wat er mis is gegaan. Ergens hoop ik dat een Rutte tegen die tijd nog aan het roer staat en moet aftreden.
[...]

Weinig "met voor rede vatbaar" te maken. Als wij als maatschappij besluiten dat er niet meer dan een pijpje zuurstof op een veldbedje gegeven wordt, en de normale zodg voorrang krijgt.. Dan hebben ze dat te accepteren.

Net als dat we accepeteren dat er een max bedrag zit aan bepaalde behandelinen. Hoeveel ene leven waard is etc. Je moet alleen ballen hebben om dit te zeggen als overheid. Maar als je niet de ballen hebt om vaccinatie (semiverplicht) te maken dan zie ik dat als oplossing.
Veldbedje met een zuurstofflesje gaat niemand accepteren en gaat waarschijnlijk ook nog tegen allerlei morele en ethische regels in (tenzij het niet anders kan natuurlijk). Zou denk ik wel een mooie stimulans zijn voor de weigeraars om toch dat fucking vaccin te nemen trouwens.

• Señor Sjon
Kheos schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 14:13:
[...]

Hebben we ook de nationaal-economische, sociale en andere informatie die men gebruikt om de regels te bepalen? Of denken we dat we het beter weten met een fractie van de informatie?
Nee, wij krijgen alleen na maanden WOBben de zwart (of wit) gelakte versie. Zoals bv dat onderste-lade-rapport van EZ over verloren levensjaren vs gewonnen levensjaren van de lockdowns.

• gekkie
  • Laatst online: 22:08
[...]
Ik weet niet of je enigszins op de hoogte bent van de hoeveelheid amok sommige patiënten(groepen) al weten te veroorzaken zonder corona en weigeringen hier omtrent ?
Heb je in ieder geval wel weer een hoop werkgelegenheid erbij in de beveiligingsbranche, maar de ziekenhuiszorg zal er niet "gezelliger" op worden.
Je denkt er allemaal vrij makkelijk over, tot de maatregelen of beperkingen jou treffen, dan lijkt het er op dat je je er ook vooral op alle mogelijke manier aan zou willen onttrekken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

• Señor Sjon
Wel te verwachten na de lage uitstroom van gisteren.

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:06
Precies een maand geleden, het is bijna een prestatie:
#Ziekenhuiscijfers Woensdag 11-08-2021

Aantal Patiënten nu in het ziekenhuis
656 (daling van 30)

Kliniek: 446 (daling van 26)
IC: 210 (daling van 4)

Instroom:
Kliniek: 58 (gisteren: 68)
IC: 20 (gisteren: 17)

Uitstroom:
Kliniek: 84 (gis: 74)
IC: 24 (gis: 15)#COVID19NL

Verwijderd

Thomas schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 14:16:
Veldbedje met een zuurstofflesje gaat niemand accepteren en gaat waarschijnlijk ook nog tegen allerlei morele en ethische regels in (tenzij het niet anders kan natuurlijk). Zou denk ik wel een mooie stimulans zijn voor de weigeraars om toch dat fucking vaccin te nemen trouwens.
Mwa.. In amerika accepteren ze het inmiddels wel. Net als daar gewoon geaccepteerd wordt geld=goede zorg, geen geld = zozo zorg.
gekkie schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 14:18:
[...]

Ik weet niet of je enigszins op de hoogte bent van de hoeveelheid amok sommige patiënten(groepen) al weten te veroorzaken zonder corona en weigeringen hier omtrent ?
Heb je in ieder geval wel weer een hoop werkgelegenheid erbij in de beveiligingsbranche, maar de ziekenhuiszorg zal er niet "gezelliger" op worden.

[...]

Je denkt er allemaal vrij makkelijk over, tot de maatregelen of beperkingen jou treffen, dan lijkt het er op dat je je er ook vooral op alle mogelijke manier aan zou willen onttrekken.
De verhalen ken ik.. Maar dat is een afspiegeling van de maatschappij. Daarvan zeg ik keihard keihard aanpakken, maar dat doen we nergens.

En ja.. Ik ben wel klaar met de beperkingen, vraag me echt af voor wie we het nu doen.. Laat ze de consequenties maar voelen. Zelf heb ik weinig last van de beperkingen. (12 uur is prima tijd om het terras te verlaten, kan nog naar voetbal en binnekort vlieg ik een paar keer naar mijn vriendin in spanje. )

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Verwijderd schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 14:33:
[...]

Mwa.. In amerika accepteren ze het inmiddels wel. Net als daar gewoon geaccepteerd wordt geld=goede zorg, geen geld = zozo zorg.
[...]

De verhalen ken ik.. Maar dat is een afspiegeling van de maatschappij. Daarvan zeg ik keihard keihard aanpakken, maar dat doen we nergens.

En ja.. Ik ben wel klaar met de beperkingen, vraag me echt af voor wie we het nu doen.. Laat ze de consequenties maar voelen. Zelf heb ik weinig last van de beperkingen. (12 uur is prima tijd om het terras te verlaten, kan nog naar voetbal en binnekort vlieg ik een paar keer naar mijn vriendin in spanje. )
Ga jij als boksbal fungeren in de ziekenhuizen dan? Ik als verpleegkundige weiger het.

Daarnaast heb ik en alle artsen gezworen goede zorg te leveren. Niet om mensen gewoon te laten sterven omdat ze toevallig te weinig hersencellen hebben.
Next iedereen die niet in quarantaine gaat maar het wel moet maar pro actief euthanaseren?
Wat roep je een rare dingen vandaag man.
Wat zijn je bronnen trouwens dat Amerika het wel accepteert om geen/zeer slechte covid zorg te geven?

Jij gaat de consequenties van een zorginfarct net zo hard voelen
Blinde darm ontsteking? Jammer joh, we zijn vol. Omdat jij de beperkingen beu was. Probeer maar een ziekenhuis verderop

Overigens vind ik bepaalde zaken ook onzin en niet meer uit te leggen. Het feestje van onze prins had gewoon echt nooit door mogen gaan. Dat was echt enorme onzin en een enorme klap in het gezicht voor elke werknemer in de evenementen sector.

[ Voor 15% gewijzigd door Dennis1812 op 11-09-2021 14:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 14:33:

Nou, om overspoelen van de zorg te voorkomen. Dat vertel ik je serieus net een uur ofzo geleden nog.

Of heb je daar een geniale oplossing voor?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

42erik schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 14:43:
[...]

Nou, om overspoelen van de zorg te voorkomen. Dat vertel ik je serieus net een uur ofzo geleden nog.

Of heb je daar een geniale oplossing voor?
Zijn oplossing was al t zorgpersoneel in elkaar te laten rammen omdat we de patiënt moeten laten sterven.
En geen personeel = geen zorg.
Geen zorg = geen zorg infarct.
Iets wat je niet hebt als land kan niet overspoelen

Die logica haalde ik eruit althans

Verwijderd

Dennis1812 schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 14:37:
[...]

Ga jij als boksbal fungeren in de ziekenhuizen dan? Ik als verpleegkundige weiger het.

Daarnaast heb ik en alle artsen gezworen goede zorg te leveren. Niet om mensen gewoon te laten sterven omdat ze toevallig te weinig hersencellen hebben.
Next iedereen die niet in quarantaine gaat maar het wel moet maar pro actief euthanaseren?
Wat roep je een rare dingen vandaag man.
Wat zijn je bronnen trouwens dat Amerika het wel accepteert om geen/zeer slechte covid zorg te geven?
Moet ik je echt verklappen dat de zorg in amerika niet voor iedereen gelijk is? Dat je met geld een net iets betere zorg krijgt?
Heb ik het nog niet over Zuid-amerika of afrika gehad.

In Florida zetten ze al tentjes buiten.. Met **** verzekering hebben ze daar echt wel een bedje binnen hoor :P
https://eu.usatoday.com/s...xxed-patients/5452766001/
Jij gaat de consequenties van een zorginfarct net zo hard voelen
Blinde darm ontsteking? Jammer joh, we zijn vol. Omdat jij de beperkingen beu was. Probeer maar een ziekenhuis verderop
En dus moet je als overheid de ballen hebben door te zeggen dat gewone zorg een hogere prioriteit heeft.
Overigens vind ik bepaalde zaken ook onzin en niet meer uit te leggen. Het feestje van onze prins had gewoon echt nooit door mogen gaan. Dat was echt enorme onzin en een enorme klap in het gezicht voor elke werknemer in de evenementen sector.
F1 is niks verschillend met voetbalstadions in die zin.. Daar kan je dezelfde opnames maken.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2021 14:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Verwijderd schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 14:49:
[...]

Moet ik je echt verklappen dat de zorg in amerika niet voor iedereen gelijk is? Dat je met geld een net iets betere zorg krijgt?
Heb ik het nog niet over Zuid-amerika of afrika gehad.

[...]

En dus moet je als overheid de ballen hebben door te zeggen dat gewone zorg een hogere prioriteit heeft.

[...]

F1 is niks verschillend met voetbalstadions in die zin.. Daar kan je dezelfde opnames maken.
Dat de zorg niet voor iedereen gelijk is staat nog niet gelijk aan of covid patiënten wel of niet geholpen worden.
De verschillen zitten in verzekeringen en geld.
Niet in welke ziekte je hebt en of je geholpen wordt.
Heb je geld wordt je met covid gewoon geholpen.
Wil je dat? Alleen rijken opnemen met covid?

Stadions horen ook gesloten, 1 pot nat

Reageer je ook nog op de vraag wie de boksbal moet zijn zodra je mensen zorg gaat ontzeggen?

[ Voor 7% gewijzigd door Dennis1812 op 11-09-2021 14:52 ]

Pagina: 1 ... 119 ... 131 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees even de topic start door voor de opzet, regels en handige links. Hier geldt uiteraard het beleid.

Vakantie zomer 2021: maatregelen in het buitenland voor alles waar je rekening mee moet houden als je op vakantie gaat, ook per land.

Je kunt in dit topic dus praten over de ontwikkeling van de cijfers, de maatregelen in het algemeen, de steunmaatregelen etcetera. N=1 en persoonlijke ervaringen horen in de De Covid kroeg.

Politiek mag in De landelijke Nederlandse politiek 2021

Let op: generalisaties als ‘wappie’, 'antivaxxers' zijn niet toegestaan, ook niet op een defensieve manier (ik ben geen wappie, maar…).