Jedi_Pimp schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 08:46:
Ik zal wel weer aan het echo-chamberen zijn, maar ik nodig iedereen uit met een sterke mening over (indirecte) vaccinatieplicht, aan welke kant van het spectrum je ook zit, om de discussie van gisteravond uit Op1 te kijken. De volgende herhaling, vanaf minuut 8 tot minuut 30.
https://www.npostart.nl/o...1/08-09-2021/POW_05148019
Ik ga mijn eigen mening niet verkondigen, maar wat heb ik ontzettend lang gewacht op een dergelijke discussie op TV. Dit debat wordt al iets langer gevoerd bij wijze van polemiek in diverse kranten, met name het NRC. Dat we dit nog véél meer en véél vaker gaan doen - dit is immers de enige wijze om een maatschappelijk thema de aandacht te geven die het verdient. Hopelijk bereikt het dan ook eindelijk het parlement, wat tot op heden erg lastig is gebleken.
Bij Jort Kelder weten wel hoe hij het gaat brengen.
Na 2 seconden wordt de stemming al gezet: “straks kom je nergens meer in zonder dat iemand een stok in je neus drukt”
8:25: “In 13 Europese landen kom je zonder vaccinatiebewijs geen bar of bioscoop meer binnen” spreekt dat weer helemaal tegen, waar is dan die stok in je neus ? Het is dus niet waar, je kan in die landen ook met een negatieve test of bewijs van herstel daar naar binnen.
9:00, suggestieve montage
10:00, overdreven termen “overal testen”, “leven onmogelijk” “nergens binnen zonder test”
11:45, hij kan beter stellen dat de ongevaccineerden een gevaar voor zichzelf zijn dan voor verspreiding, die gebeurt toch wel
14:00 “iets groter risico” is niet correct als je kijkt naar het risico voor de ongevaccineerde zelf dat 10 tot 20 keer zo hoog is op ernstige ziekte
16:00 “we zijn tot 85 procent vaccinatiegraad gekomen” en dan de rest als “een paar procent” weg te zetten terwijl het 2,55 miljoen mensen gaat.
17:26 “tien procent kan dan niet meer naar de bioscoop”, natuurlijk kan dat nog met een negatieve test. Ja, dat kost geld, net zoals de bioscoop geld kost
18:26 “Jammer dat al die mensen in het ziekenhuis komen, niks aan te doen want vrijheid”
19:28 Rosanne pleit hier voor mondkapjesplicht weer invoeren als alternatief voor vaccinatiedrang, wat vindt Jort daarvan ?
22:40 “er is wel een middenweg” als we exponentiele groei, een natuurbeginsel, negeren of wegpolderen
23:14 “we doen onze best niet genoeg de Marokkanen en Turken te bereiken” alsof dat niet al maanden geprobeerd wordt.
23:36 “als we nou van 85 naar 93 procent gaan, wat maakt dat nou uit” Jort kan niet rekenen, dit is een reductie in het aantal ongevaccineerden en dus de zorgdruk van 53%
24:30 “ik weet het niet, ik wacht nog even af” is precies waarom drang nodig is, anders zullen deze nooit zich laten prikken. Nu doet hij stoer dat hij boos wordt, iemand begon er al over maar werd afgekapt dat de drang in Frankrijk wel werkt en niet iedereen harder tegen maakt
26:35 “die paar honderdduizend mensen kunnen toch nooit de ziekenhuizen vullen”, het zijn er wel ietsje meer en het RIVM heeft al precies voorgerekend hoeveel daarvan de IC op moeten, en dat nog op basis van cijfers voor Delta
Uiteindelijk had Maarten van Rossem wel het meest genuanceerde standpunt, sommige dingen mogen niet of moet je wel doen voor het algemeen belang.
And to think they once said that computers would take away jobs.