Klopt helemaal, maar wat communicatie betreft ben ik het al vanaf het begin aan het er mee eens dat die slecht is. Zowel met wat er gemeten wordt als met hoe het wordt gebruikt, maar ook met de algehele communicatie. Vertel gewoon wat je doet en waarom ipv allerlei excuses verzinnen (b.v. mondkapjes in de verzorgingstehuizen die zogenaamd niet nodig waren terwijl het puur om een tekort ging)Laguna schreef op donderdag 9 september 2021 @ 09:05:
[...]
Daarom heb ik al eerder gepleit om hier transparent over te zijn en dat er dus recente data gepubliceerd wordt. Indien deze data er wel is maar bewust niet naar buiten wordt gebracht zou ik een kwalijke zaak vinden.
Tja, maar dat had je ook vanaf het begin kunnen zeggen, maar dan was de vaccinatiegraad nu veel lager geweest. Het grote punt is dat deze 2 dingen nogal samenhangen. Daarnaast geloof ik niet dat mensen met overgewicht niet weten dat ze extra risico lopen. Er zijn er genoeg die hun kop in het zand steken, maar dat doen ze dan ook met een gerichte campagne.[...]
Omdat een gerichte aanpak middels een eerlijk verhaal uiteindelijk meer effect heeft. Er wordt nu gedaan alsof iedereen die nog niet gevaccineerd is evenveel risico loopt. Dat is gezien de cijfers van de ziekenhuizen duidelijk niet het geval en in die groepen valt dus ook het meeste te winnen om de zorg te ontlasten. Met de huidige plannen raak je vooral jongeren omdat die veel meer sociale contacten hebben en meer gebruik maken van bijbehorende faciliteiten, echter bereik je met extra vaccinaties in deze groep niet het doel.
Jongeren zijn tot nu toe wel iedere keer de start van een nieuwe golf geweest. Voorkom je die start heb je ook geen piek. Willen we echt van de maatregelen af is het dan ook niet voldoende om alleen de 'zwakken' te vaccineren. Ook het voorkomen dat er een piek komt is daarbij van belang en dan heb je het over de algehele vaccinatiegraad.
Oftewel je focussen op 1 risico-groep klinkt leuk, maar daarmee ga je alsnog geen 100% halen en daarnaast is de vaccinatie ook niet waterdicht. Je wilt dus de besmettingen ook zo laag mogelijk houden.
En bovenal vind ik het nogal raar dat je een 2-deling wilt voorkomen door juist een 2-deling te creëren.
Die heb ik niet gezien, maar ik zie ook best de haken en ogen aan TvT (ik geloof er nl. niets van dat de horeca een goede controle zal hebben). Gezien hoe er met de andere maatregelen omgegaan wordt zie ik TvT alleen niet langdurig gebruikt worden mits de besmettingen + IC-bezetting laag blijven. Gaan die laatste 2 echter stijgen wel, maar dan is er ook een noodzaak om iets extra te doen.[...]
Dat is wat mij betreft niet concreet genoeg om te bepalen of zo'n pas afgeschaft kan worden. Overigens gisteravond bij OP1 werd er een debat gevoerd over het wel of niet invoeren van die pas met als deelnemers microbioloog Rosanne Hertzberger en rechtsfilosoof Roland Pierik. Ik kan mij volledig vinden in eerstgenoemde.
[removed]