Het Coronavirus in Nederland en België - deel 8 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 112 ... 131 Laatste
Acties:
  • 465.941 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fuujii
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 13:27
Drardollan schreef op maandag 6 september 2021 @ 11:26:
[...]

In treinen gelden toch extra maatregelen mbt bezetting en mondkapjes?
Er zijn en blijven gigantische mensenmassa's die bijeen komen. Denk jij dat de mensen allemaal netjes 100% aan de maatregelen hebben gehouden? Je kan hier eindeloos over discussieren. Punt is: zowel F1 als festivals leveren potentieel besmettingen op (en is dat erg?). Het is niet zo zwart-wit dat één veel veroorzaakt en de ander amper.
[...]

Hoe kan je de overheid aanrekenen dat ze iets getracht hebben voor elkaar te krijgen (normale zomer) waarin ze dankzij een opleving virus gefaald hebben? Toen dat gelanceerd werd dachten we nog niet na over de Delta variant bijvoorbeeld en was er minder vaccinatiegraad nodig om te kunnen doen wat ze voor ogen hadden.

Ik vind het een beetje flauw om dat op de overheid af te schuiven. Dat is 100% te danken aan Corona en het onvoorspelbare gedrag van dit virus.
Dat heeft echt niet alleen met Delta te maken. Eén simpel voorbeeld: mensen gelijk toelaten in clubs en bij festivals met het Jansen vaccin, wetende dat het vaccin nog niet werkt, is 100% af te schuiven aan het virus?

Nee, dat is te makkelijk. Dat is falend beleid. Eén van de redenen waarom de besmettingen zo opliepen. Dat heeft niks te maken met de Delta variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 12:44
Dennis1812 schreef op maandag 6 september 2021 @ 11:33:
[...]

Ik wil er zeker geen discussie mee op starten. Maar je moet ook niet denken dat iedereen een mondkapje opheeft in de trein. Zeker in een bomvolle treinen. Daar was pre corona nooit een conducteur te vinden omdat hij zich er niet doorheen kon wurmen. Dat is nu niet anders.
Op papier hebben een mooie set regels. In praktijk valt dat best wel mee
Waarmee ook duidelijk is waar een ander probleem ligt toch? Als heel Nederland zich gewoon aan alle maatregelen zou trachten te houden (natuurlijk gaat er altijd ergens wel iets mis), zouden we dan niet in een hele andere situatie zitten?

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Drardollan schreef op maandag 6 september 2021 @ 11:32:
Maar vooralsnog zitten ze vooral in een hoekje te wenen en te wijzen naar anderen. Ik zie en hoor 0,0 initiatief, behalve wat protesten. Let op, dit is hoe ik het ervaar. Wellicht gebeurd het wel en krijg ik dat niet mee. Dus N=1 etc.
In dit topic doen we niet aan N=1 alleen. Wellicht wordt je blij om te zien dat ID&T vorige week Amaze heeft geopend. Een plek die normaal een club is hebben ze in een half jaar tijd getransformeerd tot een soort audio/visuele ervaring waar je doorheen kunt lopen. Hadden ze nooit gedaan als ze gewoon feesten mochten geven natuurlijk. Volgens je eigen redenatie dat als 1 organisator iets doet reflecteert dit op de gehele branche dus kun je ophouden met je onderbuikgevoel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
  • Nu online
Dennis1812 schreef op maandag 6 september 2021 @ 11:19:
[...]

Niet ieder festival is in dampende tenten. Ik ken er genoeg volledig open air of zelfs op het strand.
F1 hadden ze beter een jaar uitgesteld dat had voor het draagvlak veel goeds gedaan gok ik zomaar. Zeker als ze festivals voorlopig niet verruimen.
Zit wat in... Maar we zijn en blijven in nederland. Dus ookal verbied je tenten.... Mag je dan wel een afdak of zeil ophangen waar mensen kunnen schuilen? Of misschien een tent dan zonder zijwanden... De randjes zullen zeker weer opgezocht worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Fuujii schreef op maandag 6 september 2021 @ 11:34:
[...]

Er zijn en blijven gigantische mensenmassa's die bijeen komen. Denk jij dat de mensen allemaal netjes 100% aan de maatregelen hebben gehouden? Je kan hier eindeloos over discussieren. Punt is: zowel F1 als festivals leveren potentieel besmettingen op (en is dat erg?). Het is niet zo zwart-wit dat één veel veroorzaakt en de ander amper.

[...]
We kunnen het vrij zwart wit maken toch? 2 weekenden evenementen leverden een stijging op van 500 naar 11.000 besmettingen per dag. Dan hebben we het over zo'n 2100% stijging. Uitgaande van een gemiddeld aantal besmettingen van 2500 per dag op dit moment en omdat het slechts 1 weekend was nemen we 1050%stijging om te gaan rekenen. Dan zouden de besmettingen de komende dagen van 2.500 naar 28.750 moeten stijgen als het net zo mis zou gaan.
Dat heeft echt niet alleen met Delta te maken. Eén simpel voorbeeld: mensen gelijk toelaten in clubs en bij festivals met het Jansen vaccin, wetende dat het vaccin nog niet werkt, is 100% af te schuiven aan het virus?
Er spelen meerdere factoren mee. Niet elke factor zal even zwaar wegen. De overheid laat ook zeker steken vallen, ik zal de laatste zijn die de overheid gaat verdedigen in deze.
Nee, dat is te makkelijk. Dat is falend beleid. Eén van de redenen waarom de besmettingen zo opliepen. Dat heeft niks te maken met de Delta variant.
Zoals gezegd, meerdere factoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Number10
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Drardollan schreef op maandag 6 september 2021 @ 11:23:
[...]
Al denk ik dat je sowieso in zo'n WC hokje liefst zo min mogelijk aanraakt. (…)
Lijkt mij een goed punt, los van deze crisis :)
(…) Ik kan mij niet voorstellen dat er in zulke WC hokjes veel besmettingen zullen plaatsvinden. Je bezoekt ze alleen en relatief kort. (…)
Alleen en kort lijkt mij ook (hoewel ik ook wel eens meerdere mensen uit zo'n hokje heb zien komen en ze daar misschien al een tijdje zaten, maar dat terzijde). Maar of je ze alleen bezoekt maakt toch niet uit?

Wat betreft die hokjes doel ik vooral op rondzwevende deeltjes die worden uitgeademd, niet zozeer op zware druppels die op de grond vallen (en ook besmettingen kunnen veroorzaken buiten de toiletten). Het luchtvolume in het toilet is namelijk relatief klein.
(…) Na de boodschap zwenkt de deur open en ventileer je sowieso al een groot deel van het hokje. (…)
Er zijn festivals waar het 'deur open' interval volgens mij erg kort is.

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Plenkske schreef op maandag 6 september 2021 @ 11:25:
[...]

Wat versta je onder begin 2021 ?
Ja, dit is een strikvraag.
Pretparken zijn namelijk een paar keer dicht geweest in de coronatijd.
Heb het exact moeten opzoeken, het blijkt zelfs nog iets eerder geweest zijn zijn. Eerste week december 2020.

Maar dat maakt niet zoveel uit, toen was het goed geregeld en nu weet ik het niet. Daarvoor ben ik simpelweg te lang niet in de Efteling geweest. Dat is alles wat ik gezegd heb.
Mijn vorige reactie op je was meer een grapje, ik lees al langer je berichten en weet dus vaak wel waar de korrel zout zit ;)
Tegelijkertijd waardeer ik ook vaak je bijdrages hoor :)
Dat snapte ik al, anders had ik er niets over gezegd ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fuujii
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 13:27
Drardollan schreef op maandag 6 september 2021 @ 11:38:
[...]

We kunnen het vrij zwart wit maken toch? 2 weekenden evenementen leverden een stijging op van 500 naar 11.000 besmettingen per dag. Dan hebben we het over zo'n 2100% stijging. Uitgaande van een gemiddeld aantal besmettingen van 2500 per dag op dit moment en omdat het slechts 1 weekend was nemen we 1050%stijging om te gaan rekenen. Dan zouden de besmettingen de komende dagen van 2.500 naar 28.750 moeten stijgen als het net zo mis zou gaan.

[...]

Er spelen meerdere factoren mee. Niet elke factor zal even zwaar wegen. De overheid laat ook zeker steken vallen, ik zal de laatste zijn die de overheid gaat verdedigen in deze.

[...]

Het virus is zeker onvoorspelbaar en daar heeft de overheid geen complete controle op. Maar los van dat, het hele beleid vanuit de overheid (en ministers) vind ik simpelweg ontzettend hypocriet en schrijnend. Maar goed, dat kenmerkt onze politiek sowieso van de laatste jaren. Er zijn allerlei grote problemen en onze demissionair kabinet geniet lekker van z'n macht. 8)7

Zoals al eerder hier langskwam: waarschijnlijk vallen de besmettingen mee en hopelijk is het daardoor een definitief argument om de maatregelen rondom de cultuursector af te schaffen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Drardollan
Cartman! schreef op maandag 6 september 2021 @ 11:35:
[...]

In dit topic doen we niet aan N=1 alleen. Wellicht wordt je blij om te zien dat ID&T vorige week Amaze heeft geopend. Een plek die normaal een club is hebben ze in een half jaar tijd getransformeerd tot een soort audio/visuele ervaring waar je doorheen kunt lopen. Hadden ze nooit gedaan als ze gewoon feesten mochten geven natuurlijk. Volgens je eigen redenatie dat als 1 organisator iets doet reflecteert dit op de gehele branche dus kun je ophouden met je onderbuikgevoel.
Top, er is een grote organisator die eindelijk tot actie is overgegaan. Ik juich het toe en hoop dat er meer volgen.

Zo zie je maar weer, binnen de huidige maatregelen is er al heel veel mogelijk. Als je maar niet op je handen gaat zitten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
Fuujii schreef op maandag 6 september 2021 @ 11:42:
[...]

Het virus is zeker onvoorspelbaar en daar heeft de overheid geen complete controle op. Maar los van dat, het hele beleid vanuit de overheid (en ministers) vind ik simpelweg ontzettend hypocriet en schrijnend. Maar goed, dat kenmerkt onze politiek sowieso van de laatste jaren. Er zijn allerlei grote problemen en onze demissionair kabinet geniet lekker van z'n macht. 8)7
Ik denk dat ik de afgelopen maanden hier voldoende op de politiek heb afgegeven om duidelijk te maken hoe ik daarin zit ;)

Afgelopen weekend was het ook weer tergend om te zien hoe Hugo zei: "het schuurt". Of hoe hij enkele weken terug in de Kuip in zijn skyboxje stond om vervolgens te gaan verkondigen dat iedereen "maar moest gaan zitten".

Het wordt tijd om echt naar de stembus te gaan en de hele zooi eruit te vegen. Dit is wel een andere mening dan ik enkele maanden terug had. Toen was ik van mening dat we vooral niets moesten wisselen in de politiek omdat we volop in de Corona crisis zaten. Nu dat het een beetje beter gaat wordt het wel tijd om de bezem er doorheen te halen wat mij betreft.

Maar laten we die discussie maar niet tever voeren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Drardollan schreef op maandag 6 september 2021 @ 11:43:
Top, er is een grote organisator die eindelijk tot actie is overgegaan. Ik juich het toe en hoop dat er meer volgen.
Niet eindelijk he ;) Er is zeker een half jaar aan gewerkt . Daarnaast zijn er ook verdienmodellen bij gekomen zoals bijv betaalde live streams (niet alleen bij ID&T maar ook bij andere partijen zoals The Streamers en Intents). Daarom vroeg ik dus n paar weken geleden al om bronnen voor je claim dat ze niks aan t doen zijn en in n hoekje zitten te huilen. Vergeet overigens ook niet dat velen hun baan zijn kwijtgeraakt in die sector dus een beetje huilen is echt niet onterecht terwijl je nieuwe dingen aan t verzinnen bent om voort te kunnen bestaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
Number10 schreef op maandag 6 september 2021 @ 11:42:
[...]

Lijkt mij een goed punt, los van deze crisis :)
;)
Alleen en kort lijkt mij ook (hoewel ik ook wel eens meerdere mensen uit zo'n hokje heb zien komen en ze daar misschien al een tijdje zaten, maar dat terzijde). Maar of je ze alleen bezoekt maakt toch niet uit?

Wat betreft die hokjes doel ik vooral op rondzwevende deeltjes die worden uitgeademd, niet zozeer op zware druppels die op de grond vallen (en ook besmettingen kunnen veroorzaken buiten de toiletten). Het luchtvolume in het toilet is namelijk relatief klein.
Er is wel degelijk ventilatie toch? Ik zie altijd rondom roosters bij het dak?

Maar ik denk dat het een groot verschil is dat je alleen zit. Natuurlijk kan er wat rondzweven, maar de consensus is nog steeds dat je meer dan 15 minuten in de nabijheid van een besmet persoon moet zijn om voldoende deeltjes op te pikken om ziek te worden (al zullen daar ook uitzondering op zijn). Dat haal je bij lange na niet.
Tevens worden er op andere plekken ook WC's druk bezet. Stadions en normale horeca bijvoorbeeld. Daar zit je met dezelfde problemen en voor zover mij bekend is daar ook geen brandhaard gevonden nog.
Er zijn festivals waar het 'deur open' interval volgens mij erg kort is.
Laten we niet tot in de details gaan, want ik denk niet daar veel onderzoeken naar zijn ;)

Laten we het zo aftikken, als dat een risico zou zijn dan moet de organisatie maar 3x zoveel toiletten plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Cartman! schreef op maandag 6 september 2021 @ 11:47:
[...]

Niet eindelijk he ;) Er is zeker een half jaar aan gewerkt . Daarnaast zijn er ook verdienmodellen bij gekomen zoals bijv betaalde live streams (niet alleen bij ID&T maar ook bij andere partijen zoals The Streamers en Intents). Daarom vroeg ik dus n paar weken geleden al om bronnen voor je claim dat ze niks aan t doen zijn en in n hoekje zitten te huilen. Vergeet overigens ook niet dat velen hun baan zijn kwijtgeraakt in die sector dus een beetje huilen is echt niet onterecht terwijl je nieuwe dingen aan t verzinnen bent om voort te kunnen bestaan.
Huilen (hoeft niet letterlijk natuurlijk) mag, maar krokodillentranen niet.

Ik ben niet zo onder de indruk van ID&T hierin hoor. Al 17 maanden dicht en dan nu met iets komen. Dit had in augustus 2020 ook al kunnen draaien. Andere organisatoren, die je opnoemt bijvoorbeeld, hadden vorig jaar al de schouders eronder.

Nogmaals, ik juich het toe dat ze alternatieven zoeken en vinden. Net als veel andere sectoren dit hebben gedaan. Dat is hoe je uit een crisis komt met zijn allen wat mij betreft.

[ Voor 4% gewijzigd door Drardollan op 06-09-2021 11:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:12
Drardollan schreef op maandag 6 september 2021 @ 11:38:
[...]

[...]

[...]

de vraag is ook: hoe erg zijn besmettingen nog. Vaccinaties verminderen de kans op ziekenhuisopname aanzienlijk (1 van de weinige dingen waar pro- en anti-vax het hoofzakelijk wel over een zijn).
Een "besmetting" is dus veel minder problematisch dan een jaar geleden, want leidt niet meer tot evenveel ziekenhuisopnames.

Sturen op besmettingscijfers is dus niet meer genoeg, tenminste als het doel nog steeds is dat de zorg niet overbelast mag worden.
Maar wat het doel is van het corona-beleid, dat is me niet meer zo duidelijk de laatste tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
KingKoning schreef op maandag 6 september 2021 @ 11:50:
[...]

de vraag is ook: hoe erg zijn besmettingen nog. Vaccinaties verminderen de kans op ziekenhuisopname aanzienlijk (1 van de weinige dingen waar pro- en anti-vax het hoofzakelijk wel over een zijn).
Een "besmetting" is dus veel minder problematisch dan een jaar geleden, want leidt niet meer tot evenveel ziekenhuisopnames.

Sturen op besmettingscijfers is dus niet meer genoeg, tenminste als het doel nog steeds is dat de zorg niet overbelast mag worden.
Maar wat het doel is van het corona-beleid, dat is me niet meer zo duidelijk de laatste tijd.
Hier kan ik mij enkel bij aansluiten, ik steun dit volledig. Besmettingscijfers worden met de dag minder relevant. Het wordt tijd om door te pakken daarin en te gaan sturen op andere cijfers, zoals bijvoorbeeld de ziekenhuisbezetting.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Drardollan schreef op maandag 6 september 2021 @ 11:50:
Ik ben niet zo onder de indruk van ID&T hierin hoor. 17 maanden al dicht en dan nu met iets komen. Dit had in augustus 2020 ook al kunnen draaien.
Ik denk dat je onderschat hoeveel tijd en risico het kost om nieuwe dingen te verzinnen, te plannen, vergunningen te regelen en te bouwen in een tijd waarin niet eens duidelijk is wat de regels over een maand gaan zijn. Als je ook de helft van je persoon eruit moet zetten wordt t er niet makkelijker op. Ik vind je opmerking erg kortzichtig want er zijn nog veel meer dingen gedaan dan waar jij weet van hebt (en ik niet allemaal ga delen hier).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Nu online
Drardollan schreef op maandag 6 september 2021 @ 11:51:
[...]

Hier kan ik mij enkel bij aansluiten, ik steun dit volledig. Besmettingscijfers worden met de dag minder relevant. Het wordt tijd om door te pakken daarin en te gaan sturen op andere cijfers, zoals bijvoorbeeld de ziekenhuisbezetting.
Volgens mij doen we dat allang. Alleen de besmettingscijfers waren een belangrijke indicator van wat daar plaats zou gaan vinden, maar zoals je zegt vandaag de dag veel minder relevant. Overigens verbaas ik mij dat ondanks de forse daling van het aantallen besmettingen (t.o.v. begin juli) we nog steeds met een vrij forse bezetting in de ziekenhuizen zitten op het moment....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

stylezzz schreef op maandag 6 september 2021 @ 11:55:
[...]

Volgens mij doen we dat allang. Alleen de besmettingscijfers waren een belangrijke indicator van wat daar plaats zou gaan vinden, maar zoals je zegt vandaag de dag veel minder relevant. Overigens verbaas ik mij dat ondanks de forse daling van het aantallen besmettingen (t.o.v. begin juli) we nog steeds met een vrij forse bezetting in de ziekenhuizen zitten op het moment....
Precies.... Probleem is alleen dat áls er ineens een stijging is in de opnames, je te laat bent.
Je zult een early warning moeten hebben, en daar is weinig anders in voor handen dan de besmettingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Number10
  • Niet online
Drardollan schreef op maandag 6 september 2021 @ 11:49:
[...]
Er is wel degelijk ventilatie toch? Ik zie altijd rondom roosters bij het dak? (…)
Nog nooit op gelet eigenlijk, maar het klinkt wel logisch. Dat zou wel veel uitmaken uiteraard.
(…) maar de consensus is nog steeds dat je meer dan 15 minuten in de nabijheid van een besmet persoon moet zijn om voldoende deeltjes op te pikken om ziek te worden (…)
Niet zozeer 'consensus' volgens mij, maar meer een Nederlandse richtlijn die niet is verandert met nieuwe varianten. Maar wel goed punt dat je niet extreem lang in zo'n toilethoje zit, want dat maakt uiteraard ook uit.
(…) Tevens worden er op andere plekken ook WC's druk bezet. Stadions en normale horeca bijvoorbeeld. Daar zit je met dezelfde problemen en voor zover mij bekend is daar ook geen brandhaard gevonden nog. (…)
Mijn punt was vooral dat ik me afvraag of dat wordt overwogen, want zoeken op de meest logische plek resulteert op voorhand op besmettingen die meestal 'thuis' optreden natuurlijk. Maar het gaat er vooral om hoe ze 'thuis' komen lijkt mij.
(…) Laten we niet tot in de details gaan, want ik denk niet daar veel onderzoeken naar zijn ;)
Mee eens, en ik heb er zelf ook weinig zin in om me daar in te gaan verdiepen. Misschien heb je ambitie, want je kunt er wellicht een Ig Nobelprijs mee winnen.

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Nu online
MikeyMan schreef op maandag 6 september 2021 @ 11:57:
[...]

Precies.... Probleem is alleen dat áls er ineens een stijging is in de opnames, je te laat bent.
Je zult een early warning moeten hebben, en daar is weinig anders in voor handen dan de besmettingen.
Exact.... het aantal besmettingen kan gigantisch fluctueren zoals we hebben gezien. Een paar festivals en we zitten tegen 2000%+ stijging in amper een week. Gelukkig is het tegendeel ook bewezen.... Maar ziekenhuis (en IC) opnames lopen altijd een stuk daarachteraan en laten zich minder snel afzwakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Number10
  • Niet online
MikeyMan schreef op maandag 6 september 2021 @ 11:57:
[...]
en daar is weinig anders in voor handen dan de besmettingen.
Hoe zit het nu met die blaastest? Werden er gevallen gemist bij mensen die op eigen initiatief kwamen testen? Als dat laatste klopt, is dat voor individuele testen uiteraard niet erg gewenst, maar heb je daarentegen met andere testen ook en het gaat vooral om hetgeen je wilt weten vanuit maatschappelijk perspectief.

Afhankelijk van de mate waarin er gevallen kunnen worden opgespoord is misschien die blaasmethode wel bruikbaar voor bevolkingsonderzoek met hele frequente steekproeven op veel verschillende plekken in Nederland, vergelijkbaar met alcoholcontroles. Vraag is dan wel wat je doet als mensen positief blijken te zijn, want dat betekent bevestigen met een reguliere test. Maar met alcoholcontroles is dat uiteraard ook geen vraag, maar een verplichting bij positief blazen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Number10 schreef op maandag 6 september 2021 @ 12:21:
[...]

Hoe zit het nu met die blaastest?
Dat was een daverend succes... Aldus de fabrikant:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Number10
  • Niet online
MikeyMan schreef op maandag 6 september 2021 @ 12:24:
[...]
Dat was een daverend succes
Paywalled, maar dat verwijst naar ik begrijp uit het woord 'teststraat' naar individuele testen en niet per se naar de vraag in hoeverre je verspreiding ook kunt opsporen toch?

De vraag is dus wat er 'niet werkt'. Dat blaasapparaat van de politie is ook een screening en daar heb ik het over. Je kunt een screening overdreven gevoelig afstellen bijvoorbeeld of juist niet.

[ Voor 6% gewijzigd door Number10 op 06-09-2021 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 19-09 12:22
jadjong schreef op maandag 6 september 2021 @ 06:55:
[...]

Dat is prima, alleen is er een kans dat ze allemaal binnen dezelfde maand ziek worden en dan moet de bibliotheek weer voor zes weken gesloten worden.
Nee, want als het er nig zoveel zijn is je doel dus mog niet bereikt. Echter hoeft dit niet alleen met vaccinaties, door nu de besmetttingen min of meer begeerst op te laten looen bereik je dat doel ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• immetjes
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-09 00:36

immetjes

HIER is BERN-E

Drardollan schreef op maandag 6 september 2021 @ 11:23:
[...]

De meeste mensen zullen niet gezamenlijk in dat hokje staan toch? Besmetting via oppervlaktes was vorig jaar een beetje een ding, maar volgens mij is er nooit aangetoond dat dit ook daadwerkelijk het geval was. Al denk ik dat je sowieso in zo'n WC hokje liefst zo min mogelijk aanraakt.

Ik kan mij niet voorstellen dat er in zulke WC hokjes veel besmettingen zullen plaatsvinden. Je bezoekt ze alleen en relatief kort. Na de boodschap zwenkt de deur open en ventileer je sowieso al een groot deel van het hokje. Eventuele uitgestoten virusdeeltjes zullen voor de volgende binnen is ofwel weggewaaid zijn ofwel op de grond liggen.

Bij festivals zie ik best wat risico's, maar de toiletten zou ik daar niet onder scharen zelf :)
Onderzoek naar liften (ook een kleine ruimte) toont aan dat aerosolen wel 10 tot 20 minuten kunnen blijven hangen. Zo'n Dixie is kleiner dan een lift en benauwd. Ik denk dat traditionele ongeventlieerde Dixies (zoals gebruikt op festivals) juist wel een bron van C19 besmetting kunnen zijn. Al is de kans groot dat die besmetting licht is omdat je er kort verblijft waardoor de ingeademde hoeveelheid virussen laag is (virusload relatie tot ernst van de besmetting). ook van Daniel Bonn: "Reducing aerosol transmission of SARS-CoV-2 in hospital elevators"

Hier nog een onderzoek naar COVID19 besmettingen op openbare toiletten, het merendeel gaat over aanraking:
Technical Advisory Group -SARS-CoV-2 transmission risk in public toilets 12 February 2021

Ook geneert doortrekken aerosolen die de volgende bezoeker vervolgens inademt (al wordt er denk ik niet veel doorgetrokken in die Dixies, dus dat scheelt):
https://www.fau.edu/newsd...ushing-aerosols-study.php

Als je niet besmet wilt raken in een Dixie is het devies: "Blijf er zo kort mogelijk en raak niets aan", maar dat deed je toch waarschijnlijk al. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-09 23:52
Number10 schreef op maandag 6 september 2021 @ 12:21:
[...]

Hoe zit het nu met die blaastest? Werden er gevallen gemist bij mensen die op eigen initiatief kwamen testen? Als dat laatste klopt, is dat voor individuele testen uiteraard niet erg gewenst, maar heb je daarentegen met andere testen ook en het gaat vooral om hetgeen je wilt weten vanuit maatschappelijk perspectief.

Afhankelijk van de mate waarin er gevallen kunnen worden opgespoord is misschien die blaasmethode wel bruikbaar voor bevolkingsonderzoek met hele frequente steekproeven op veel verschillende plekken in Nederland, vergelijkbaar met alcoholcontroles. Vraag is dan wel wat je doet als mensen positief blijken te zijn, want dat betekent bevestigen met een reguliere test. Maar met alcoholcontroles is dat uiteraard ook geen vraag, maar een verplichting bij positief blazen.
Laten we in Nederland alsjeblieft stoppen met het wiel opnieuw proberen uit te vinden en hoog van de toren te blazen voordat we iets voor elkaar hebben. Het is zo pijnlijk en gênant telkens. 'Dit is een prachtige Nederlandse innovatie, waar heel de wereld jaloers op is'
Elke keer weer dat verhaal dat we het hier zoveel beter zouden doen dan de rest van de wereld en elke keer zitten we er weer compleet naast.

Gelukkig hebben we hier het volk dat het minst kritisch naar de overheid is van Europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Number10
  • Niet online
BarôZZa schreef op maandag 6 september 2021 @ 12:48:
[...]
Laten we in Nederland alsjeblieft stoppen met het wiel opnieuw proberen uit te vinden en hoog van de toren te blazen voordat we iets voor elkaar hebben.
Wat heeft dat er nu mee te maken? De vraag was of er een manier is om verspreiding te monitoren en klassiek testen is daarbij nu leidend, maar heeft ook allerlei nadelen.

Het interesseert mij niks hoe of welk land, maar wat er wel/niet goed aan is en waarom in die setting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarôZZa
Number10 schreef op maandag 6 september 2021 @ 12:51:
[...]

Wat heeft dat er nu mee te maken? De vraag was of er een manier is om verspreiding te monitoren en klassiek testen is daarbij nu leidend, maar heeft allerlei nadelen.

Het interesseert mij niks hoe of welk land, maar wat er wel/niet goed aan is en waarom in die setting.
Gewoon kijken hoe andere landen het doen, niet voorop willen lopen met een of andere waardeloze blaastest die niet werkt. Dat ding heeft simpelweg teveel false negatives, dus ook onbruikbaar voor sampling. Leuk voor de paar mensen die er rijk mee zijn geworden, maar voor de rest gewoon weer een totale mislukking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Number10
  • Niet online
BarôZZa schreef op maandag 6 september 2021 @ 12:58:
[...]
Gewoon kijken hoe andere landen het doen, niet voorop willen lopen met een of andere waardeloze blaastest die niet werkt. Dat ding heeft simpelweg teveel false negatives, dus ook onbruikbaar voor sampling. (…)
Maar de vraag was dus: hoeveel dan? En wat is de negatief en positief voorspellende waarde in diverse scenario's? Nu is je stelling een generalisatie die je zou moeten onderbouwen en niet zomaar het topic op kunt slingeren.

Ik leg net een paar keer uit dat het voor een screening vanuit publieke gezondheidszorg met als doel het monitoren van verspreiding namelijk niet per se noodzakelijk om elke individuele besmetting op te sporen (en dat moet dus ook helder worden gecommuniceerd bij de afname, zodat mensen niet denken dat ze zeker negatief zijn). Rioolwater analyse leidt er in Nederland ook niet toe dat een stad volledig individueel wordt getest, maar is wel inzichtgevend.
(…) voor de rest gewoon weer een totale mislukking.
Mag het wat inhoudelijker? Dat zou in theorie best kunnen, maar volgens mij is er helemaal niet willekeurig gescreened op de manier die ik benoem. Of dat kan hangt dus o.a. af van de testkarakteristieken, want misschien is het inderdaad ongeschikt voor het monitoren van verspreiding.

[ Voor 4% gewijzigd door Number10 op 06-09-2021 13:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Drardollan schreef op maandag 6 september 2021 @ 11:29:
Ik denk wel dat het te rechtvaardigen is dat er een stap terug is gezet, van 500 naar 11.000 besmettingen in enkele dagen tijd was absoluut zorgwekkend. Daar zullen we het toch wel over eens zijn denk ik.
Wat zijn besmettingen waard zonder ziekenhuisopnames? Ondanks de enorme toename van besmettingen tijdens onze korte dans met Janssen bleef de tsunami uit voor de ziekenhuizen. De befaamde 'code zwart' was nergens in zicht.

Het roept dan de vraag op wat nu de waardes zijn waar het kabinet op stuurt. Het coronadashboard heeft die fraaie grenswaardes, maar die zijn geen knip voor de neus waard. Het kabinet heeft die al zo vaak genegeerd in hun besluitvorming dat je ze net zo goed weg kan laten. Je zou denken dat ze nu sturen op het aantal besmettingen nu er weinig meer te sturen valt op ziekenhuisbedden.
De vraag is hoe we de draad nu weer gaan oppakken.
Acceptatie dat corona blijft is daar een groot deel van. Je kan alleen terug naar normaal als je accepteert dat er risico's aan zitten. Nu is er een soort Pavlov reactie gekweekt dat er nul risico moet zijn en dat kan simpelweg niet. TvT systemen gaan echt niet de oplossing worden, die hebben al bewezen dat ze lek zijn. Die brede coronapas van De Jonge zal weinig uithalen op dat vlak. Als we zo krampachtig doorgaan zoals nu dan blijf je eeuwig bezig.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
user109731 schreef op maandag 6 september 2021 @ 09:10:
[...]

Bij Trouw gaat het er vooral om dat het VO al langer "nauwe contacten" hanteert in plaats van per klas. Dat vaccinatie/herstel een uitweg daar is, is iets minder relevant voor dat punt en hebben ze mogelijk weggelaten om niet uit te weiden.
Hmm, makes sense :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
Cartman! schreef op maandag 6 september 2021 @ 11:54:
[...]

Ik denk dat je onderschat hoeveel tijd en risico het kost om nieuwe dingen te verzinnen, te plannen, vergunningen te regelen en te bouwen in een tijd waarin niet eens duidelijk is wat de regels over een maand gaan zijn. Als je ook de helft van je persoon eruit moet zetten wordt t er niet makkelijker op. Ik vind je opmerking erg kortzichtig want er zijn nog veel meer dingen gedaan dan waar jij weet van hebt (en ik niet allemaal ga delen hier).
Eerlijk gezegd kan ik hier niet zoveel mee. Ik kan mij alleen baseren op wat ik weet en kan vinden. Als er dingen achter de schermen gebeuren dan heb ik daar geen kennis van en kan ik dus ook niet meenemen in hoe ik over iets denk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Laatst online: 15-09 15:17

Agent47

I always close my contracts.

Tot op heden blijven de cijfers stabiel.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Nu online
CMD-Snake schreef op maandag 6 september 2021 @ 13:55:
[...]

Wat zijn besmettingen waard zonder ziekenhuisopnames? Ondanks de enorme toename van besmettingen tijdens onze korte dans met Janssen bleef de tsunami uit voor de ziekenhuizen. De befaamde 'code zwart' was nergens in zicht.
Moet die in zicht komen dan? Vandaag dus bijna 700 man in de ziekenhuizen wat her en der alweer tot uitstel van de geplande zorg heeft geleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QSYS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-09 01:06
Ik vraag me eigenlijk ineens af, met wat boter klachten komen patiënten in het ziekenhuis? Is het vermoeidheid en wat andere klachten of kunnen ze helemaal niks meer? Want zouden ze voor sommige klachten wel echt in het ziekenhuis moeten zijn?

[ Voor 18% gewijzigd door QSYS op 06-09-2021 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Number10
  • Niet online
[...]
Als we zo krampachtig doorgaan zoals nu dan blijf je eeuwig bezig.
Wat zou je voorstel zijn?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
[...]

[...]
Dik 220 mensen met Covid op de IC is weliswaar geen tsunami, maar drukt nog steeds behoorlijk op de zorg. Het is iets van 7 keer zoveel als vorig jaar rond deze tijd. We mogen blij zijn dat onze vaccinatiegraad flink hoog is, want je moet er niet aan denken wat er gebeurt als er weer zo'n Oktober-stijging als vorig jaar overheen komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:11
QSYS schreef op maandag 6 september 2021 @ 14:40:
Ik vraag me eigenlijk ineens af, met wat boter klachten komen patiënten in het ziekenhuis? Is het vermoeidheid en wat andere klachten of kunnen ze helemaal niks meer? Want zouden ze voor sommige klachten wel echt in het ziekenhuis moeten zijn?
Je wordt echt niet zomaar opgenomen in een ziekenhuis, dus je mag er vanuit gaan dat er bij opgenomen patienten echt iets aan de hand is dat een opname rechtvaardigt.

Met een beetje vermoeidheid en een kuchje kom je niet in een ziekenhuisbed terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QSYS
migchiell schreef op maandag 6 september 2021 @ 14:47:
[...]

Je wordt echt niet zomaar opgenomen in een ziekenhuis, dus je mag er vanuit gaan dat er bij opgenomen patienten echt iets aan de hand is dat een opname rechtvaardigt.

Met een beetje vermoeidheid en een kuchje kom je niet in een ziekenhuisbed terecht.
Toch vraag ik het me af waarvoor wel.

Ik heb het niet over de IC.

[ Voor 3% gewijzigd door QSYS op 06-09-2021 14:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Agent47
  • Laatst online: 15-09 15:17

Agent47

I always close my contracts.

QSYS schreef op maandag 6 september 2021 @ 14:48:
[...]

Ademhalings probleem grotendeels.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14:15

SomerenV

It's something!

zacht schreef op maandag 6 september 2021 @ 14:42:
[...]

Dik 220 mensen met Covid op de IC is weliswaar geen tsunami, maar drukt nog steeds behoorlijk op de zorg. Het is iets van 7 keer zoveel als vorig jaar rond deze tijd. We mogen blij zijn dat onze vaccinatiegraad flink hoog is, want je moet er niet aan denken wat er gebeurt als er weer zo'n Oktober-stijging als vorig jaar overheen komt.
Gaat het bij de IC-opnames eigenlijk om opnames van mensen die echt dóór Covid daar belanden of wordt iedereen die positief getest is en/of wat klachten heeft, maar ook op de IC belandt om wat voor reden dan ook, aangemerkt als Covid-patiënt? Dat gebeurt (gebeurde?) met normale opnames namelijk wel. Daar maakt het voor de statistieken weinig uit of iemand met of door Covid opgenomen wordt.

Ik zou ook niet weten wat 'normaal' is qua IC-bezetting. Ik kan hier zien dat er in 2017 34.000 patiënten vanuit de SEH door zijn gestroomd naar de iC. Dat komt neer op ~93 per dag gemiddeld.

Misschien dat @LZ86 of @psychodude er wat zinnigs over kunnen zeggen? Ik kan het namelijk zo een twee drie niet vinden hoe het nou precies zit.

@zacht De meeste mensen die positief testen hebben klachten, dus het is niet heel gek dat dat in ziekenhuizen ook zo is. Maar dat een patiënt klachten heeft wil niet direct zeggen dat dat ook de reden is van de opname. Het is alleen klote dat een positief getest persoon op een aparte afdeling moet, dus dan maakt het voor een ziekenhuis weinig uit wat er verder mee aan de hand is.

[ Voor 22% gewijzigd door SomerenV op 06-09-2021 14:58 ]

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Drardollan schreef op maandag 6 september 2021 @ 14:16:
Eerlijk gezegd kan ik hier niet zoveel mee. Ik kan mij alleen baseren op wat ik weet en kan vinden. Als er dingen achter de schermen gebeuren dan heb ik daar geen kennis van en kan ik dus ook niet meenemen in hoe ik over iets denk.
Dan is dus de fout dat je er meerdere keren wel een oordeel over hebt terwijl je tegelijkertijd aangeeft dat het n=1 is en je er geen verstand van hebt. Dan kun je die mening beter voor je houden om de discussie schoon te houden. Als je bronnen hebt dat de evenementenbranche alleen maar huilt en niet wil meewerken dan hou ik me aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
SomerenV schreef op maandag 6 september 2021 @ 14:50:
[...]

Gaat het bij de IC-opnames eigenlijk om opnames van mensen die echt dóór Covid daar belanden of wordt iedereen die positief getest is en/of wat klachten heeft, maar ook op de IC belandt om wat voor reden dan ook, aangemerkt als Covid-patiënt? Dat gebeurt (gebeurde?) met normale opnames namelijk wel. Daar maakt het voor de statistieken weinig uit of iemand met of door Covid opgenomen wordt.

Misschien dat @LZ86 of @psychodude er wat zinnigs over kunnen zeggen? Ik kan het namelijk zo een twee drie niet vinden hoe het nou precies zit.
Van eind juli: https://www.volkskrant.nl...odsoorzaak-telt~be3a7f52/
Volgens de Stichting Nice (Nederlandse Intensive Care Evaluatie) die de Nederlandse ziekenhuiscijfers bijhoudt heeft ruim 90 procent van de ic-patiënten die positief testte ook inderdaad covid-gerelateerde klachten. De resterende patiënten, die dus mét corona maar niet per se door corona in het ziekenhuis liggen, worden wel geteld. ‘We hebben hiervoor gekozen omdat deze patiënten in isolatie worden behandeld en daarmee de isolatiebedden bezet houden’, laat de stichting weten.
Edit: Samenvatting, ook mensen die door andere oorzaken op de IC liggen tellen mee, het grootste deel ligt er echter vanwege Covid.

[ Voor 4% gewijzigd door zacht op 06-09-2021 14:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
  • Nu online
QSYS schreef op maandag 6 september 2021 @ 14:48:
[...]

Dat is ter beoordeling aan de dienstdoende arts. Mijn moeder werd destijds opgenomen omdat ze letterlijk niet of nauwelijks meer kon opstaan uit haar stoel door ademhalingsproblemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QSYS
stylezzz schreef op maandag 6 september 2021 @ 14:55:
[...]

Dat is ter beoordeling aan de dienstdoende arts. Mijn moeder werd destijds opgenomen omdat ze letterlijk niet of nauwelijks meer kon opstaan uit haar stoel door ademhalingsproblemen.
Ik hoop dat dat het verder beter gaat en geen gevolgen meer heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Cartman! schreef op maandag 6 september 2021 @ 14:52:
[...]

Dan is dus de fout dat je er meerdere keren wel een oordeel over hebt terwijl je tegelijkertijd aangeeft dat het n=1 is en je er geen verstand van hebt. Dan kun je die mening beter voor je houden om de discussie schoon te houden. Als je bronnen hebt dat de evenementenbranche alleen maar huilt en niet wil meewerken dan hou ik me aanbevolen.
Ik denk dat je elke krant kan openslaan om die bronnen te zien, de kranten hebben de hele week bol gestaan met berichten vanuit de evenementenbranche over zowel de voetbaltribunes als de F1. Het lijkt mij vrij zinloos om dat op te gaan noemen hier.

Ik zie geen enkele reden om mijn mening voor mij te houden zolang ik die baseer op wat er in de media verschijnt. Als ze willen dat er iets anders in de media komt, dan kunnen ze dat prima regelen. Vooralsnog komen er weinig tot geen initiatieven vanuit de evenementenbranche en vooral veel geklaag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Drardollan schreef op maandag 6 september 2021 @ 14:59:
Vooralsnog komen er weinig tot geen initiatieven vanuit de evenementenbranche en vooral veel geklaag.
Ze.mogen.niks.van.de.overheid 8)7

Nogmaals, toon me dan al die berichten eens waar ze niet willen meewerken? Dat ze boos zijn dat er bij de F1 van alles mag en zij niks vind ik logisch maar geef ze eens ongelijk. Dat alleen compleet iets anders dan beweren ze niet willen meewerken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Cartman! schreef op maandag 6 september 2021 @ 15:01:
[...]

Nogmaals, toon me dan al die berichten eens waar ze niet willen meewerken? Dat ze boos zijn dat er bij de F1 van alles mag en zij niks vind ik logisch maar geef ze eens ongelijk. Dat alleen compleet iets anders dan beweren ze niet willen meewerken.
Als het klopt dat er met dezelfde regels ook andere evenementen hadden kunnen worden georganiseerd kun je daar wel iets van zeggen. Gezien er geen evenementen met stoeltjes langs zijn gekomen, heb je daar je antwoord al.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
  • Nu online
[...]

Volgens mij zijn er de afgelopen tijd wel degelijk gesprekken geweest tussen de branche en het kabinet. Helaas heeft niet niet tot veel resultaat geleid...

https://www.eventinspirat...entenbranche-en-overheid/

Dat er bij sportevenementen andere regels gelden is bekend. En ik snap de frustratie.... Maar om elke foto waarop veel mensen staan maar als excuus aan te grijpen om je frustratie te uiten vind ik niet getuigen van veel professionaliteit. Moeten we dan drukke winkelstraten ook weer gaan afsluiten? Nee, mensen die buiten langs elkaar lopen geeft zo goed als geen besmettingsgevaar zijn we achter gekomen inmiddels.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
MikeyMan schreef op maandag 6 september 2021 @ 15:04:
Als het klopt dat er met dezelfde regels ook andere evenementen hadden kunnen worden georganiseerd kun je daar wel iets van zeggen. Gezien er geen evenementen met stoeltjes langs zijn gekomen, heb je daar je antwoord al.
Het schuurt vooral met de beelden van vrijdag waar je een enorme mensenmassa ziet vergelijkbaar met een festival. Een camping voor 5000 mensen en een DJ die de boel afsluit.

Dan nog blijft Drardollan beweren dat de evenementenbranche niks wil en daar zou ik graag bronnen van zien, daar vraag ik al weken om toch komt er niks. De gesprekken die er geweest zijn komt uit op niks omdat de overheid niks wil doen met de resultaten van Fieldlabs (uit januari en februari nota bene al).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

[...]

Jawel, ze mogen optreden voor 750 mensen (om vervolgens flink verlies te draaien) :+ Maar veel mensen vergeten dat de evenementenbranche véél meer is dan wat artiesten die op willen treden. Ik ken DJ's die bijna een jaar lang aanzienlijk minder inkomen hebben (geen grote namen, dus die verdienen om te beginnen al niet idioot veel). Fotografen die klus na klus geannuleerd zagen worden en hun inkomsten zagen verdampen. Podiumbouwers, licht- en geluidtechnici die maar een fractie kunnen doen van wat ze normaal doen. Ik ken mensen met foodtrucks die nauwelijks een inkomen hebben al een jaar lang. Mensen die evenementen organiseren die al een jaar lang een beetje hoop hebben weer wat te mogen waarna het keer na keer uitmondt in teleurstelling.

Enorm veel mensen zijn afhankelijk van 'de branche'. Die werken voor die branche, maar organiseren zelf niets omdat dat niet hun vak is. Die willen maar wat graag weer aan de bak maar het aantal opties is echt enorm beperkt. Constant krijgen ze te horen dat wat zij willen niet veilig kan, dat ze nog maar even af moeten wachten. Vervolgens zie je dat er 210.000 man af komt op de F1, of dat grote(re) evenementen in bijvoorbeeld België wel gewoon kunnen op een veilige manier. Ja, no shit dat veel mensen dan aardig over de zeik zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Cartman! schreef op maandag 6 september 2021 @ 15:09:
[...]

Het schuurt vooral met de beelden van vrijdag waar je een enorme mensenmassa ziet vergelijkbaar met een festival. Een camping voor 5000 mensen en een DJ die de boel afsluit.

Dan nog blijft Drardollan beweren dat de evenementenbranche niks wil en daar zou ik graag bronnen van zien, daar vraag ik al weken om toch komt er niks. De gesprekken die er geweest zijn komt uit op niks omdat de overheid niks wil doen met de resultaten van Fieldlabs (uit januari en februari nota bene al).
Het schuurt zeker. Maar waarom hebben we dat een paar weken geleden al niet gezien op een festival terrein dan? De regels zijn niet veranderd.

@SomerenV Nee, ze mogen ongeplaceerd optreden voor 750 mensen. Geplaceerd willen ze niet.

[ Voor 5% gewijzigd door MikeyMan op 06-09-2021 15:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
MikeyMan schreef op maandag 6 september 2021 @ 15:11:
Het schuurt zeker. Maar waarom hebben we dat een paar weken geleden al niet gezien op een festival terrein dan? De regels zijn niet veranderd.

@SomerenV Nee, ze mogen ongeplaceerd optreden voor 750 mensen. Geplaceerd willen ze niet.
Je denkt dat een festival met 70.000 zitplaatsen, 210.000 over een weekend wel mag puur als het geplaceerd is?
SomerenV schreef op maandag 6 september 2021 @ 15:11:
Vervolgens zie je dat er 210.000 man af komt op de F1, of dat grote(re) evenementen in bijvoorbeeld België wel gewoon kunnen op een veilige manier. Ja, no shit dat veel mensen dan aardig over de zeik zijn.
Extra zuur is het dat in België daar dus de uitkomsten van onze Fieldlabs wel gebruiken.

[ Voor 85% gewijzigd door Cartman! op 06-09-2021 15:16 . Reden: ik zit te rommelen met edits...moment ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

MikeyMan schreef op maandag 6 september 2021 @ 15:11:
[...]

750 man is echt bizar weinig. Je moet dan van goede huize komen wil je geen verlies draaien. Geplaceerd een festival organiseren is gewoon niet te doen. Overigens heb ik wel kleinschalige evenementen gezien waarbij men lekker kon eten/chillen aan hun tafel en ondertussen konden genieten van live muziek (voornamelijk gericht op een wat jonger publiek), maar dat ga je niet doen voor duizenden mensen. Zelfs op kleinschalig niveau zie je al dat men na een tijdje steeds minder gaat letten op de geldende regels. Mag jij je indenken wat er gebeurt als er duizenden mensen bij elkaar zijn.

Een ééndaags festival gaat niet om één dag. Dat is wat de bezoeker misschien ziet, maar een beetje evenement gaat doorgaans een aanzienlijke tijd aan planning aan vooraf. Uren die ook gewoon allemaal betaald moeten worden, en dat gaat niet om één poppetje wat wat dingen uittypt. En dan heb je een heel scala aan mensen die ook gewoon betaald moeten worden, vaak ook niet voor maar één dag.

@stylezzz Ik zeg niet dat iets organiseren onmogelijk is, maar het is ook weer niet zo easy als sommigen hier volgens mij denken.

[ Voor 24% gewijzigd door SomerenV op 06-09-2021 15:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
  • Nu online
Cartman! schreef op maandag 6 september 2021 @ 15:12:
[...]

Wat wil je zien dan? Een verliesgevend festival voor 750 mensen zonder camping (want niet toegestaan)?
De branche wil gewoon groen licht om hun oude werk weer op te pakken. Die snappen ook wel dat een festival waarop iedereen geplaceerd moet worden en wellicht met beperkingen qua bezoekersaantallen en zonder tenten gewoon minder lucratief zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Nu online
SomerenV schreef op maandag 6 september 2021 @ 15:15:
[...]

750 man is echt bizar weinig. Je moet dan van goede huize komen wil je geen verlies draaien. Geplaceerd een festival organiseren is gewoon niet te doen. Overigens heb ik wel kleinschalige evenementen gezien waarbij men lekker kon eten/chillen aan hun tafel en ondertussen konden genieten van live muziek (voornamelijk gericht op een wat jonger publiek), maar dat ga je niet doen voor duizenden mensen. Zelfs op kleinschalig niveau zie je al dat men na een tijdje steeds minder gaat letten op de geldende regels. Mag jij je indenken wat er gebeurt als er duizenden mensen bij elkaar zijn.
Het kan wel.... Maar goed, het moet wel je smaak zijn. :)

https://www.bd.nl/tilburg...n-ik-ga-zwemmen~aceeba2e/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Cartman! schreef op maandag 6 september 2021 @ 15:12:
[...]

Je denkt dat een festival met 70.000 zitplaatsen, 210.000 over een weekend wel mag puur als het geplaceerd is?

[...]

Extra zuur is het dat in België daar dus de uitkomsten van onze Fieldlabs wel gebruiken.
Nee, ik had een feest zoals afgelopen weekend op Zandvoort, maar dan zonder race verwacht.
Dus gewoon geplaceerd, zonder gezeik.

Desnoods 10k stoelen op een tribune met een podium ervoor. Buiten, zonder tent.

Ook in dat artikel hierboven zie je het weer:
'Dansen als voorheen’
,,Maar zodra je binnen bent op het festivalterrein, vervalt de 1,5-meter afstand, zijn er geen zitplaatsen en kun je gewoon weer dansen en feesten zoals voorheen. We zijn de enigen die in Tilburg een meerdaags festival organiseren, dat maakt het spannend en leuk. Bezoekers snakken naar een avondje uit en dit is nu op korte termijn mogelijk.”
Het moet zoals vroeger, anders kan het niet. 8)7

[ Voor 37% gewijzigd door MikeyMan op 06-09-2021 15:23 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:10
Drardollan schreef op maandag 6 september 2021 @ 14:16:
[...]

Ik kan je garanderen dat het niet zo loopt/gaat zoals jij denkt. Dus raad ik je aan eerst je kennis uit te brieden voor j ehier iets over roept. Dit is N=1, maar voor een beetje festival beginnen ze de dag na de laatste editie al aan de volgende editie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Dubbel

[ Voor 92% gewijzigd door zacht op 06-09-2021 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-09 14:48

Mfpower

In dubio

Number10 schreef op maandag 6 september 2021 @ 10:40:

Dat lijkt mij ook, maar de vraag is vooral waar je als maatschappij de grens legt wat dat betreft. Want zoals @Drardollan opmerkt zijn er uiteraard ook nadelige gevolgen van beperkingen in het onderwijs. Ik denk alleen dat we dat los van de maatregelen ook moeten aanpakken en niet als argument gebruiken om de versoepelingen wel/niet te bespreken. Beiden zijn relevante punten, ook als ze met elkaar samen hangen.
Dit is eigenlijk precies wat ik bedoel.
In het interview op de website van de overheid wordt 9 jaar genoemd. Maar of die grens heel hard is lijkt mij twijfelachtig. Aan de andere kant is er een overduidelijk leeftijdseffect voor wat betreft ziekenhuisopname op oudere leeftijd en met name bij volwassenen uiteraard, dus misschien geldt zo'n leeftijdseffect ook voor langdurige klachten bijvoorbeeld.
Bij volwassenen is er nauwelijks verband tussen leeftijd en langdurige klachten; sterker nog - er is amper verband tussen ernst van de ziekte en langdurige klachten (IC-revalidatie niet meegerekend).

Op dit moment is er geen wetenschappelijke consensus waardoor dit komt. Alleen bij vrouwen komt het vaker voor, waarschijnlijk omdat het immuunsysteem anders werkt. Het is duidelijk dat vanaf 10 jaar de kans op lange klachten steeds groter begint te worden; in die zin kun je daarom het vaccineren van tieners wel duiden. Op het PO blijft er dan een onduidelijke groep over.
Van waterpokken is bekend dat het levenslang bij je kan blijven, dus dat bewijst dat het blijven voortbestaan van een besmetting op zich niet onmogelijk is.
Dit geldt ook voor andere virussen, zoals Pfeiffer (EBV) waarbij er zelfs een verhoogde kans is een lymfoom/alzheimer als je het doorgemaakt hebt. Er is geen vaccin voor. Geen idee waarom niet.
Voor waterpokken geldt dat in sommige landen op jonge leeftijd gevaccineerd wordt. Hierdoor kan het virus niet meer slapen in het lichaam en krijg je op latere leeftijd ook geen gordelroos. Dat laatste kan met serieuze complicaties verlopen als je ouder bent. Nadeel van vaccinatie is dat als niet iedereen meedoet er een groep is die op latere leeftijd waterpokken kan krijgen en dan verloopt het ook vervelender. Waarom is alles in het leven een afweging. Ik ben dan ook heel benieuwd of er voor Covid ook een reservoir kan bestaan. Het is een van de verklaringen waarom sommige (lang niet alle) mensen met long-covid zich na vaccinatie beter of zelfs hersteld voelen.
Zie het genoemde voorzorgsprincipe dat @Mfpower noemt. De vraag is uiteraard hoe ver je daarmee gaat als maatschappij, want het is theoretisch oneindig.
True, ik ben er dan ook voor dat dit niet enkel in een ivoren torentje (OMT) wordt besloten maar dat dit soort zaken breder worden getrokken. Hoe, dat weet ik niet. Nu is het minder een probleem, maar toen de scholen open gingen en wij nog niet gevaccineerd waren vond ik dat een serieus probleem voor ons als gezin waar dan zo'n kleine groep over gaat, en je door een leerplicht amper ruimte had om anders te beslissen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
maartend schreef op maandag 6 september 2021 @ 15:23:
[...]

Ik kan je garanderen dat het niet zo loopt/gaat zoals jij denkt. Dus raad ik je aan eerst je kennis uit te brieden voor j ehier iets over roept. Dit is N=1, maar voor een beetje festival beginnen ze de dag na de laatste editie al aan de volgende editie
Ik kan je garanderen dat je mijn posts beter moet lezen. Ik heb niets gezegd over dat soort voorbereidingen. Aangezien ik zelf jaren werkzaam ben geweest in de branche weet ik wat erbij komt kijken.
Ik heb alleen gezegd dat ze in 17 maanden tijd amper iets hebben bedacht om toch iets te kunnen doen. 750 ongeplaceerd vinden ze te weinig, meer dan 750 geplaceerd vinden ze te lastig. En zo is er constant geklaag, maar komt er weinig nieuws.

Kijk naar de restaurants of winkels, die moesten ook dicht maar binnen enkele dagen ontstonden er allerlei initiatieven zoals bezorgen of afhalen. Ook bij restaurants en winkels die dat nog nooit gedaan hadden. Ook waren er winkels (bv. Action) die omschakelden naar online bestellingen en winkelafspraken. Alles om maar binnen de regels van de overheid toch iets te kunnen doen.

De evenementenbranche is niet verder gekomen dan het door @Cartman! genoemde ID&T ding en 2 dagen met grote evenementen waarop het direct mis liep.

[ Voor 3% gewijzigd door Drardollan op 06-09-2021 15:29 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• link_mario
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-09 12:31

link_mario

Ofwa?

Het blijft me verbazen hoe lang het virus nu al een "stabiel" bestaan lijdt.

De eerste scholen gingen 2 weken terug open, vandaag de laatste regio (zuid).

De komende 2 weken worden spannend. Vorig jaar kwam de eerste beweging er rond eind juli in met midden augustus een stabilisatie. Vervolgens de echte stijging vanaf eerst week september...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Drardollan schreef op maandag 6 september 2021 @ 15:29:
De evenementenbranche is niet verder gekomen dan het door @Cartman! genoemde ID&T ding en 2 dagen met grote evenementen waarop het direct mis liep.
Kom op zeg. Dus omdat ik het niet genoemd heb in t topic is er verder niets gebeurd in de gehele branche? Zoals ik eerder zei; je moet je er of in gaan verdiepen en met bronnen komen of je moet er geen oordeel over hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
[...]

Ze mogen van alles. Ze willen niets. 750 ongeplaceerd of meer geplaceerd. Net als de voetbal, F1 of andere partijen dat mogen.

Ik heb nu 1 ding van je gehoord eerder vandaag, van ID&T, die eindelijk iets opgezet hebben na 17 maanden. Dat vind ik behoorlijk karig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Cartman! schreef op maandag 6 september 2021 @ 15:30:
[...]

Kom op zeg. Dus omdat ik het niet genoemd heb in t topic is er verder niets gebeurd in de gehele branche? Zoals ik eerder zei; je moet je er of in gaan verdiepen en met bronnen komen of je moet er geen oordeel over hebben.
*knip*
De bewijslast omdraaien doen we dus niet. Bovendien maak gewoon eens duidelijk waarom ze zaken volgens jou niet willen en waar je dat op baseert.

Enkele evenementen zijn geplaceerd doorgegaan dit jaar, maar dat waren allemaal al relatief kleinschalige evenementen. Echt grote innovaties zijn tot op heden uitgebleven. Wat doen Lowlands en Pinkpop ondertussen?

[ Voor 21% gewijzigd door tweakduke op 06-09-2021 19:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Drardollan schreef op maandag 6 september 2021 @ 15:30:
[...]

Ze mogen van alles. Ze willen niets. 750 ongeplaceerd of meer geplaceerd. Net als de voetbal, F1 of andere partijen dat mogen.

Ik heb nu 1 ding van je gehoord eerder vandaag, van ID&T, die eindelijk iets opgezet hebben na 17 maanden. Dat vind ik behoorlijk karig.
De meesten die ik ken gingen er van uit dat er deze zomer weer van alles mogelijk zou zijn, dus daar gingen ze in de voorbereidingen ook van uit. Vervolgens wordt dat vrij vlot afgeschoten en zoek je het maar uit als organisatie zijnde. Dat er organisaties zijn die last minute nog wél wat op touw weten te zetten wil niet zeggen dat iedereen die optie heeft en maar niet moet lopen janken als ze niks kunnen regelen.

De meeste willen wel, maar zijn door de huidige regels simpelweg te beperkt in wat ze kunnen. Maar zoals ik eerder aangaf gaat dit véél verder dan de evenementen zelf. Er zijn ook enorm veel externe personen bij betrokken die, ook al gaat een evenement door op kleinere schaal, dan alsnog de sjaak zijn. Maar niet miepen hoor, had je maar wat moeten regelen. Tijd genoeg gehad :D
Drardollan schreef op maandag 6 september 2021 @ 15:32:
[...]

Het staat je vrij om meer voorbeelden te noemen, ik heb ze niet kunnen vinden. Ik kan niet met bronnen op de proppen komen die er niet zijn.
Deze was al aangehaald, maar is wel een prima voorbeeld. Normaal heb je in Lierop drie grote meerdaagse festivals met in totaal (zo uit m'n hoofd) minimaal 25k bezoekers. Niet super groot, maar ook niet heel klein. Zeker Nirwana Tuinfeest is best een begrip, met behoorlijk grote namen ieder jaar, ook al is het een relatief kleinschalig festival.

Zij hebben het rap uit de grond weten te stampen, maar iedereen in Lierop kent elkaar dus dan regel je zoiets net wat makkelijker. Ze werken ook enorm veel met vrijwilligers (lees: verreweg de meesten daar staan er vrijwillig) maar ik denk niet dat het qua inkomsten een vetpot is.

[ Voor 30% gewijzigd door SomerenV op 06-09-2021 15:39 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Drardollan schreef op maandag 6 september 2021 @ 15:32:
Het staat je vrij om meer voorbeelden te noemen, ik heb ze niet kunnen vinden. Ik kan niet met bronnen op de proppen komen die er niet zijn.
Ho even, jij beweert meerdere keren dat de evenementenbranche niet wil meewerken, komt niet met bronnen waar ik meerdere malen om gevraagd heb, geeft daarna toe dat jouw kijk erop n=1 is, gaf ik voorbeelden van dingen die wel gedaan zijn door diverse organisaties en nog verdraai je de bewijslast naar mij. Ik ga je posts voortaan maar negeren, er valt niet te communiceren zo, erg jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Cartman! schreef op maandag 6 september 2021 @ 15:36:
[...]

Ho even, jij beweert meerdere keren dat de evenementenbranche niet wil meewerken, komt niet met bronnen waar ik meerdere malen om gevraagd heb, geeft daarna toe dat jouw kijk erop n=1 is, gaf ik voorbeelden van dingen die wel gedaan zijn door diverse organisaties en nog verdraai je de bewijslast naar mij. Ik ga je posts voortaan maar negeren, er valt niet te communiceren zo, erg jammer.
Ik zeg dat ze niets doen (genuanceerder: ze doen te weinig), en dat wordt gesteund door het feit dat ik daarvan geen bronnen heb. Aangezien ze niets doen, is er ook niets van te vinden.

Jij hebt een voorbeeld aangedragen, en zover ik kan zien heb ik dat omarmd en refereer ik er diverse malen naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

link_mario schreef op maandag 6 september 2021 @ 15:30:
[...]

Het blijft me verbazen hoe lang het virus nu al een "stabiel" bestaan lijdt.

De eerste scholen gingen 2 weken terug open, vandaag de laatste regio (zuid).

De komende 2 weken worden spannend. Vorig jaar kwam de eerste beweging er rond eind juli in met midden augustus een stabilisatie. Vervolgens de echte stijging vanaf eerst week september...
Die stijging onder de basisschoolleerlingen is al duidelijk te zien. Misschien testen ze meer omdat je dan eerder terug naar school mag. Het zou mij niet verbazen als daar een enorm reservoir aan besmettingen zit. Dat stop je daar nooit meer en moeten we maar gewoon doorheen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
  • Nu online
Cartman! schreef op maandag 6 september 2021 @ 15:36:
[...]

Volgens mij gaf ik net nog een link dat er wel degelijk gesprekken zijn tussen beide. Maar als je als brancheorganisatie met gestrekt been naar binnen gaat van 'wij willen NU open, met geen beperkingen' denk ik dat het resultaat bekend is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
SomerenV schreef op maandag 6 september 2021 @ 15:35:
[...]

De meesten die ik ken gingen er van uit dat er deze zomer weer van alles mogelijk zou zijn, dus daar gingen ze in de voorbereidingen ook van uit.
Helaas zijn we daarin ingehaald door de realiteit. Dat had niemand meer verwacht en is heel zuur. Vaccinaties kwamen te langzaam op gang door moeilijke leveringen en Delta kwam ook nog even hallo zeggen helaas.
Vervolgens wordt dat vrij vlot afgeschoten en zoek je het maar uit als organisatie zijnde. Dat er organisaties zijn die last minute nog wél wat op touw weten te zetten wil niet zeggen dat iedereen die optie heeft en maar niet moet lopen janken als ze niks kunnen regelen.

De meeste willen wel, maar zijn door de huidige regels simpelweg te beperkt in wat ze kunnen. Maar zoals ik eerder aangaf gaat dit véél verder dan de evenementen zelf. Er zijn ook enorm veel externe personen bij betrokken die, ook al gaat een evenement door op kleinere schaal, dan alsnog de sjaak zijn. Maar niet miepen hoor, had je maar wat moeten regelen. Tijd genoeg gehad :D
Toch lukt het onder andere de voetbal en F1 wel. En ook in moeilijke tijden vorig jaar lukte het de voetbal om enkele wedstrijden met publiek veilig te laten verlopen.

Ik zeg niet dat ze giga evenementen als Pinkpop moesten organiseren, want daarin zijn ze simpelweg ingehaald door de realiteit. Maar in plaats van in een hoekje te gaan zitten hadden ze toch ook iets kunnen doen.
Huur de Kuip af, geef mensen een zitplaats en bel wat NL artiesten en je hebt al iets voor elkaar toch? Kunnen zo 30.000 man geplaceerd in en is binnen de regels toegestaan. Ik snap dat je het niet in 2 dagen regelt, maar zoiets kan je binnen 4 weken echt wel voor elkaar krijgen. Een stadion als de Kuip is altijd klaar voor dat soort dingen is gebleken (zie diverse voetbalwedstrijden met eenzelfde aantal bezoekers).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
  • Nu online
Drardollan schreef op maandag 6 september 2021 @ 15:42:
[...]

Helaas zijn we daarin ingehaald door de realiteit. Dat had niemand meer verwacht en is heel zuur. Vaccinaties kwamen te langzaam op gang door moeilijke leveringen en Delta kwam ook nog even hallo zeggen helaas.

[...]

Toch lukt het onder andere de voetbal en F1 wel. En ook in moeilijke tijden vorig jaar lukte het de voetbal om enkele wedstrijden met publiek veilig te laten verlopen.

Ik zeg niet dat ze giga evenementen als Pinkpop moesten organiseren, want daarin zijn ze simpelweg ingehaald door de realiteit. Maar in plaats van in een hoekje te gaan zitten hadden ze toch ook iets kunnen doen.
Huur de Kuip af, geef mensen een zitplaats en bel wat NL artiesten en je hebt al iets voor elkaar toch? Kunnen zo 30.000 man geplaceerd in en is binnen de regels toegestaan. Ik snap dat je het niet in 2 dagen regelt, maar zoiets kan je binnen 4 weken echt wel voor elkaar krijgen. Een stadion als de Kuip is altijd klaar voor dat soort dingen is gebleken (zie diverse voetbalwedstrijden met eenzelfde aantal bezoekers).
Het lukt slechts weinigen om creatief te worden in deze tijd. Guus meeuwis was er vorig jaar wel 1 van.... Nee, natuurlijk kwam het niet in de buurt van zijn stadionconcerten in eindhoven. Maar het was toch een avondje vermaak voor diegenen die er zin in hadden.

https://clubzoveel.guusmeeuwis.nl/home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

[...]

[...]

Je kunt een festival toch niet vergelijken met het kijken naar een sport? 8)7

Huur de Kuip af, geef mensen een zitplaats en bel wat NL artiesten en je hebt al iets voor elkaar toch? Kunnen zo 30.000 man geplaceerd in en is binnen de regels toegestaan. Ik snap dat je het niet in 2 dagen regelt, maar zoiets kan je binnen 4 weken echt wel voor elkaar krijgen. Een stadion als de Kuip ontvangt is altijd klaar voor dat soort dingen is gebleken.
Oke... zet er nu eens wat rock-artiesten neer, of wat dance-artiesten, of wat urban-artiesten. Die zittende mensen staan dan binnen no-time overeind en door elkaar heen los te gaan op de muziek. Je kunt dan simpelweg niet garanderen dat men blijft zitten. Dat het niet gebeurt wil niet zeggen dat er niet naar gekeken is, maar het meeste zal niet snel naar buiten komen. Geloof maar dat praktisch iedere optie wel bekeken is door de grotere organisaties, alleen leent bijvoorbeeld niet iedere muziekstijl zich voor wat nu mogelijk is.

En er zijn her en der echt wel evenementen, en artiesten die optreden, maar meer dan een zoethoudertje is het vaak niet en veel mensen komen alsnog niet aan de bak door de kleinere schaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-09 15:46
SomerenV schreef op maandag 6 september 2021 @ 15:49:

Not sure if serious :D
Want dat gebeurde afgelopen weekend aan de lopende band...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

Leek toch verdomd veel op een festival afgelopen weekend.

Nee, niet 100% hetzelfde als twee jaar geleden, maar toch 65.000 man die een feest hadden. Inclusief logistieke uitdagingen, vreten en zuipen, plees en muziek.

Nogmaals; had dan lekker precies hetzelfde georganiseerd, maar dan met vijf podia op het circuit ipv 20 autos. Het mocht, het kon, het gebeurt alleen niet. Of het een goed idee is laat ik dan maar even in het midden.

[ Voor 7% gewijzigd door MikeyMan op 06-09-2021 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Nu online
Plenkske schreef op maandag 6 september 2021 @ 15:52:
[...]

Ik interpreteer de 8)7 smiley als sarcastisch ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Plenkske schreef op maandag 6 september 2021 @ 15:52:
[...]

In de regel moesten mensen netjes zitten, afstand houden, ruimte tussen de stoeltjes, heel de mikmak. De realiteit leek inderdaad meer op een festival met het dansende publiek, de DJ's, camping en de mensenmassa's. Dus ja, dan ga je inderdaad vergelijkingen krijgen, omdat er gezegd werd 'ja, maar als het zo gaat dan moet een festival ook prima kunnen'.
MikeyMan schreef op maandag 6 september 2021 @ 15:52:
[...]

Nee, niet 100% hetzelfde als twee jaar geleden, maar toch 65.000 man die een feest hadden. Inclusief logistieke uitdagingen, vreten en zuipen, plees en muziek.

Nogmaals; had dan lekker precies hetzelfde georganiseerd, maar dan met vijf podia op het circuit ipv 20 autos. Het mocht, het kon, het gebeurt alleen niet.
Het leek inderdaad op een festival, maar als de regels netjes op waren gevolgd was dat dus niet gebeurd. Dat F1 door mocht gaan waren veel mensen al niet blij mee, maar als je vervolgens volle tribunes ziet, en honderden meters aan op elkaar gepakte mensen, dan is het niet gek dat men kwaad wordt. Je wist van tevoren al dat er gewoon gefeest zou worden en dat veel regels al vrij vlot overboord zouden gaan. Dat hou je niet tegen. Dan kun je concluderen dat de regels een wassen neus zijn en dat festivals nu onevenredig beperkt worden in wat zij mogen ondernemen.

[ Voor 48% gewijzigd door SomerenV op 06-09-2021 15:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
stylezzz schreef op maandag 6 september 2021 @ 15:52:
[...]

Ik interpreteer de 8)7 smiley als sarcastisch ;)
Ik interpreteer die smiley meer als "wat een idiote gedachte"
en de :+ meer als sarcasme

Kan aan mij liggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
SomerenV schreef op maandag 6 september 2021 @ 15:54:
[...]

In de regel moesten mensen netjes zitten, afstand houden, ruimte tussen de stoeltjes, heel de mikmak. De realiteit leek inderdaad meer op een festival met het dansende publiek, de DJ's, camping en de mensenmassa's. Dus ja, dan ga je inderdaad vergelijkingen krijgen, omdat er gezegd werd 'ja, maar als het zo gaat dan moet een festival ook prima kunnen'.
Ja weet ik, dat is dus theorie vs praktijk. F1 Zandvoort doet het gewoon, festivals doen het niet want theorie...

Bij een voetbalwedstrijd is om de wedstrijd heen ook muziek te horen, gaan mensen ook naar de wc en wordt er ook volop gedronken (en er is ook eten te krijgen).
Verschil is natuurlijk dat er meestal geen professionele artiesten zijn (kan wel als ze willen), en een camping is een beetje nutteloos. Overigens stelde die F1 camping niet veel voor en van de beelden die ik heb gezien ook niet helemaal vergelijkbaar met een festivalcamping.

Overigens moet die ruimte tussen stoeltjes wel ? Ze moeten toch via TvT regels werken en dus geen 1,5 meter ?

[ Voor 5% gewijzigd door Plenkske op 06-09-2021 15:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

SomerenV schreef op maandag 6 september 2021 @ 15:54:
[...]

Het leek inderdaad op een festival, maar als de regels netjes op waren gevolgd was dat dus niet gebeurd. Dat F1 door mocht gaan waren veel mensen al niet blij mee, maar als je vervolgens volle tribunes ziet, en honderden meters aan op elkaar gepakte mensen, dan is het niet gek dat men kwaad wordt. Je wist van tevoren al dat er gewoon gefeest zou worden en dat veel regels al vrij vlot overboord zouden gaan. Dat hou je niet tegen. Dan kun je concluderen dat de regels een wassen neus zijn en dat festivals nu onevenredig beperkt worden in wat zij mogen ondernemen.
Welke regels zijn er niet gevolgd volgens jou dan? Graag specifiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
MikeyMan schreef op maandag 6 september 2021 @ 15:52:
[...]

Nogmaals; had dan lekker precies hetzelfde georganiseerd, maar dan met vijf podia op het circuit ipv 20 autos. Het mocht, het kon, het gebeurt alleen niet. Of het een goed idee is laat ik dan maar even in het midden.
Momenteel is in mijn ogen het grote verschil dat festivals weten dat hun event niet geplaceerd is, ook al zetten ze stoelen neer, en besluiten dan dat het niet kan binnen de regels.

De F1 weet ook dat hun event niet geplaceerd gaat zijn, behalve misschien een stukje tijdens de rit zelf, maar besluiten dat het prima kan, en worden daarin gesteund door de overheid.

Wanneer was unmute us deel 2 alweer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
stylezzz schreef op maandag 6 september 2021 @ 15:46:
[...]

Het lukt slechts weinigen om creatief te worden in deze tijd. Guus meeuwis was er vorig jaar wel 1 van.... Nee, natuurlijk kwam het niet in de buurt van zijn stadionconcerten in eindhoven. Maar het was toch een avondje vermaak voor diegenen die er zin in hadden.

https://clubzoveel.guusmeeuwis.nl/home
Het verschil is of je denkt in oplossingen of in problemen naar mijn idee.

Maar goed, we hebben het er voldoende over gehad nu denk ik :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:51
[...]

Oke... zet er nu eens wat rock-artiesten neer, of wat dance-artiesten, of wat urban-artiesten. Die zittende mensen staan dan binnen no-time overeind en door elkaar heen los te gaan op de muziek. Je kunt dan simpelweg niet garanderen dat men blijft zitten.
offtopic:
Oh jawel hoor.... ducktape... lots and lots of ducktape :+

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BarôZZa
SomerenV schreef op maandag 6 september 2021 @ 15:11:
[...]

Enorm veel mensen zijn afhankelijk van 'de branche'. Die werken voor die branche, maar organiseren zelf niets omdat dat niet hun vak is. Die willen maar wat graag weer aan de bak maar het aantal opties is echt enorm beperkt. Constant krijgen ze te horen dat wat zij willen niet veilig kan, dat ze nog maar even af moeten wachten. Vervolgens zie je dat er 210.000 man af komt op de F1, of dat grote(re) evenementen in bijvoorbeeld België wel gewoon kunnen op een veilige manier. Ja, no shit dat veel mensen dan aardig over de zeik zijn.
Als er één ding is gebleken, dan is het dat alles kan, als je maar lid bent van de Oranjes. Vakanties met privejet en miljoenenbootjes als de rest binnen moet zitten, selfies maken met mensen als de rest afstand moet houden en F1 evenementen organiseren voor tienduizenden mensen. Het volk krijgt de middelvinger. Over een paar decennia komt er wel naar buiten dat ze druk hebben gezet om het door te laten gaan en zich zo hebben verrijkt tijdens de pandemie. Dan kan het weer worden weggewuifd als oude koeien, net zoals dat bericht over dat opa Bernhard druk zette op de politiek om het circuit te bouwen.

Politiek lult het wel recht, terwijl het natuurlijk overduidelijk is dat er met twee maten gemeten wordt. Tenenkrommender zijn natuurlijk de mensen die dat verhaaltje gaan verdedigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

MikeyMan schreef op maandag 6 september 2021 @ 16:00:
[...]

Welke regels zijn er niet gevolgd volgens jou dan? Graag specifiek.
Ik was in de veronderstelling dat er bij dergelijke evenementen (zoveel publiek) nog steeds afstand bewaard moest worden, maar blijkbaar is dat niet zo.

Maar dan slaat het nog minder ergens op :+ Je mag wel een tribune volstoppen met mensen als ze maar een vast plekje hebben. Wat ze op dat plekje doen boeit niet en je mag ook gewoon naar het toilet of wat te eten/drinken halen. Maar je mag geen veld volstoppen met mensen omdat ze dan geen vast plekje hebben :F is er überhaupt ooit aangetoond in hoeverre het ene meer of minder risico vormt dan het ander? Of is het puur 'tijdens de korte festivalperiode is het fout gegaan dus zijn festivals per definitie gevaarlijker'?

Ik was echt onder de veronderstelling dat er meer regels waren. Dan zou ik zeggen huur een stadion af, zet het vol met opblaasbare stoeltjes zodat mensen in theorie een vaste plek hebben en ga daarna los :D Lekker feesten en met opblaasbare stoelen smijten oOo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
SomerenV schreef op maandag 6 september 2021 @ 16:08:
Ik was echt onder de veronderstelling dat er meer regels waren. Dan zou ik zeggen huur een stadion af, zet het vol met opblaasbare stoeltjes zodat mensen in theorie een vaste plek hebben en ga daarna los :D Lekker feesten en met opblaasbare stoelen smijten oOo
Ik verwacht dat je dan in het traject van vergunningen gewoon een harde "nee" krijgt op enig moment. Als ik even denk aan Sensation bijvoorbeeld, daar is plek zat om iedereen een vaste plek te geven maar toch kon t evenement niet doorgaan. Zo simpel zal het dus (helaas) niet zijn en vandaar ook de "meten met 2 maten" kritiek. Het grote verschil wat ik er zelf aan zou willen geven is dat F1 een enkel eenmalig ding is en als je festivals weer toe laat worden er elk weekend meteen 100* gegeven.

* pure gok
stylezzz schreef op maandag 6 september 2021 @ 15:42:
Volgens mij gaf ik net nog een link dat er wel degelijk gesprekken zijn tussen beide. Maar als je als brancheorganisatie met gestrekt been naar binnen gaat van 'wij willen NU open, met geen beperkingen' denk ik dat het resultaat bekend is....
Ze willen graag NU open volgens de methode en resultaten van Fieldlabs maar de overheid negeert deze uitkomsten nog steeds. Vervolgens houdt het op helaas.

[ Voor 22% gewijzigd door Cartman! op 06-09-2021 16:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
  • Nu online
Plenkske schreef op maandag 6 september 2021 @ 15:57:
[...]

Ja weet ik, dat is dus theorie vs praktijk. F1 Zandvoort doet het gewoon, festivals doen het niet want theorie...

Bij een voetbalwedstrijd is om de wedstrijd heen ook muziek te horen, gaan mensen ook naar de wc en wordt er ook volop gedronken (en er is ook eten te krijgen).
Verschil is natuurlijk dat er meestal geen professionele artiesten zijn (kan wel als ze willen), en een camping is een beetje nutteloos. Overigens stelde die F1 camping niet veel voor en van de beelden die ik heb gezien ook niet helemaal vergelijkbaar met een festivalcamping.

Overigens moet die ruimte tussen stoeltjes wel ? Ze moeten toch via TvT regels werken en dus geen 1,5 meter ?
Ja, er DJ tiesto was er inderdaad. Maar zelfs met deze DJ van wereldfaam waren de tribunes na verloop van tijd al voor 3 kwart leeggelopen. Voor het geval dat je het niet doorhad..... De meesten kwamen er voor een of andere F1 race. Met Tiesto werd gepoogd om het publiek in de hans-ernst chicane wat langer op de tribune te houden om drukte en chaos bij het verlaten van het circuit te voorkomen. F1 publiek is alleen niet per definitie allemaal liefhebber van dat soort muziek. Kortom, een hoop volk droop alsnog af.

Gaan we nu naar een festival, waarop diezelfde Tiesto de afsluitende act is..... Dan zul je zien dat de massa nog een uurtje extra uit hun dak gaat.

Er zijn zeker overeenkomsten tussen de F1 afgelopen weekend en een festival. Toch vind ik het onjuist om dat dan maar als argument gebruiken voor de festivalbranche.

Ik ben eerder van mening om alle berperkingen binnenkort op te heffen. Kunnen we al de discussies beeindigen en iedereen weer zijn vrije tijd besteden aan de dingen die hij leuk vind. De eigenwijze on-gevaccineerden hebben in mijn ogen dan echt maar even pech.....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
[...]
Wat is de voetbal gelukt? Festival condities bieden onder een sport naam?

Want op papier zijn er allemaal mooie regels die in praktijk zelden tot nooit gevolgd worden.
En dat is ook al de nodige ophef geweest bij onder andere onze Hugo. De praktijk laat zien dat het na z'n waarschuwing het eigenlijk niet anders werd, maar opgetreden werd er ook niet echt.

Hetzelfde met de F1, ook daar bleef echt niet iedereen netjes rustig op z'n stoeltje zitten en werd er volop bewogen, gedanst, gezongen, etc. Vooral rond de huldiging en de tocht naar het circuit.

Dat het veilig kan is vooral te danken aan de buitenlucht, niet de regels die met voeten getreden werden.

Het enige wat de voetbal en de F1 gelukt is is om wel een festival te bieden, maar niet onder die regels te vallen.

(Ik vind overigens niet dat een festivals en andere evenementen perse gelijk getrokken moeten worden maar om nu deze twee voorbeelden te gebruiken dat het echt wel kan is redelijk scheef).

[ Voor 8% gewijzigd door Fly-guy op 06-09-2021 16:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
  • Nu online
Cartman! schreef op maandag 6 september 2021 @ 16:11:
[...]

Ik verwacht dat je dan in het traject van vergunningen gewoon een harde "nee" krijgt op enig moment. Als ik even denk aan Sensation bijvoorbeeld, daar is plek zat om iedereen een vaste plek te geven maar toch kon t evenement niet doorgaan. Zo simpel zal het dus (helaas) niet zijn en vandaar ook de "meten met 2 maten" kritiek. Het grote verschil wat ik er zelf aan zou willen geven is dat F1 een enkel eenmalig ding is en als je festivals weer toe laat worden er elk weekend meteen 100* gegeven.

* pure gok
in 2019 waren er ruim 1100 festivals in nederland. Grotere en kleinere uiteraard.....

https://em-cultuur.nl/festival-overzicht-2019/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
stylezzz schreef op maandag 6 september 2021 @ 16:14:

in 2019 waren er ruim 1100 festivals in nederland. Grotere en kleinere uiteraard.....

https://em-cultuur.nl/festival-overzicht-2019/
offtopic:
Dan zat ik er met 100 per weekend niet eens ver vanaf :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Fly-guy schreef op maandag 6 september 2021 @ 16:12:
[...]

Wat is de voetbal gelukt? Festival condities bieden onder een sport naam?
Ik heb het consequent over evenementen, niet over festivals specifiek. Een festival is een bepaald soort evenement, en dat lijkt mij bijzonder lastig om te organiseren met de huidige regels.

Je kan in een stadion als de Kuip prima een evenement houden met bepaalde artiesten en binnen de regels.

Al is dat maar een wild voorbeeld van iemand die al jaren niet meer in de evenementenbranche werkt. Zo zijn er vast nog 1001 voorbeelden te bedenken.

[ Voor 14% gewijzigd door Drardollan op 06-09-2021 16:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Cartman! schreef op maandag 6 september 2021 @ 16:11:
[...]

* pure gok

[...]

Ze willen graag NU open volgens de methode en resultaten van Fieldlabs maar de overheid negeert deze uitkomsten nog steeds. Vervolgens houdt het op helaas.
Heeft Sensation een vergunning aangevraagd voor dat evenement zoals je beschrijft? Zodat er daadwerkelijk van meten met twee maten gesproken kan worden?

Of verzin je dit nu ter plekke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
MikeyMan schreef op maandag 6 september 2021 @ 16:32:
Heeft Sensation een vergunning aangevraagd voor dat evenement zoals je beschrijft? Zodat er daadwerkelijk van meten met twee maten gesproken kan worden?

Of verzin je dit nu ter plekke?
Dat was puur hypothetisch inderdaad. Sensation van 3 juli kon niet doorgaan ieder geval, de regels waren toen sowieso anders. Maar mijn vermoeden is dat als je nu n vergunning zou indienen voor een dance event in de Johan Cruijf Arena en iedereen een vaste plek geeft maar een dansvloer inricht waar iedereen in past je geen vergunning zou krijgen. Ik ben zelf niet werkzaam in de sector (maar wel nauw mee verbonden) dus ik weet niet of er een organisatie is die dit wel geprobeerd heeft. Het zou een enorm interessante case zijn ieder geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
stylezzz schreef op maandag 6 september 2021 @ 16:12:
[...]
...
Ik ben eerder van mening om alle berperkingen binnenkort op te heffen. Kunnen we al de discussies beeindigen en iedereen weer zijn vrije tijd besteden aan de dingen die hij leuk vind. De eigenwijze on-gevaccineerden hebben in mijn ogen dan echt maar even pech.....
Zoals al vaker gezegd is het grootste probleem dat het (helaas) niet beperkt blijft tot de on-gevaccineerden. Was dat maar zo want dan was het heel simpel geweest.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
[...]

Ja, er DJ tiesto was er inderdaad. Maar zelfs met deze DJ van wereldfaam waren de tribunes na verloop van tijd al voor 3 kwart leeggelopen. Voor het geval dat je het niet doorhad..... De meesten kwamen er voor een of andere F1 race. Met Tiesto werd gepoogd om het publiek in de hans-ernst chicane wat langer op de tribune te houden om drukte en chaos bij het verlaten van het circuit te voorkomen. F1 publiek is alleen niet per definitie allemaal liefhebber van dat soort muziek. Kortom, een hoop volk droop alsnog af.

Gaan we nu naar een festival, waarop diezelfde Tiesto de afsluitende act is..... Dan zul je zien dat de massa nog een uurtje extra uit hun dak gaat.

Er zijn zeker overeenkomsten tussen de F1 afgelopen weekend en een festival. Toch vind ik het onjuist om dat dan maar als argument gebruiken voor de festivalbranche.

Dat is ook wel logisch inderdaad.
Maar ik maakte de vergelijking met een voetbalstadion omdat daar dezelfde regels gelden (op dit moment) en omdat ook daar buiten de sport om muziek gedraaid wordt. Tijdens een F1 weekend zit soms wel redelijk wat tijd tussen sessies op de baan en ze probeerde in Zandvoort met de muziek er voor te zorgen dat men niet allemaal tegelijk drinken ging halen (dan werd het daar te druk).

Zelf was ik bij Spa en daar was toch een heel ander uitgangspunt, door de Belgische regels. Binnen het circuit werd er wel het eea. geadviseerd maar niks omtrent coronamaatregelen was veprlicht. Je hoefde daar niet op je stoeltje/plaats te blijven. En toch was er minder muziek dan andere jaren. Maar dan had je weer groepen die zelf een speaker meenamen :D

Ik vraag me overigens af of bestaande festivals uberhaupt kans hebben om een vergunning aan te vragen, ook al zouden ze met vaste zitplaatsen werken.
En voor nieuwe festivals ook.
Waarom, nou dit zijn de regels (bron rijksoverheid site)
Voor evenementen binnen met vaste zitplaats geldt:
Zonder coronatoegangsbewijzen mag 100 procent van de 1,5 meter capaciteit gebruikt worden.
Met coronatoegangsbewijzen mag maximaal tweederde van de reguliere capaciteit gebruikt worden. 1,5 meter hoeft niet te worden aangehouden.

Voor evenementen buiten met vaste zitplaats geldt:
Zonder coronatoegangsbewijzen mag 100 procent van de 1,5 meter capaciteit gebruikt worden.
Met coronatoegangsbewijzen mogen er maximaal 750 bezoekers aanwezig zijn. Voor grote locaties mag dit tweederde van de reguliere capaciteit zijn.

Voor evenementen buiten zonder vaste zitplaats geldt:
Maximaal 750 bezoekers toegestaan.

Evenementen binnen zonder vaste zitplaats zijn niet toegestaan.
Evenementen buiten zonder vaste zitplaats en zonder coronatoegangsbewijzen zijn niet toegestaan.
Bij evenementen met een doorstroom van mensen mag er maximaal 1 bezoeker per 5m2 aanwezig zijn.
Een bestaand festival is officieel niet met vaste zitplaatsen, dus zouden ze het goedkeuren als je het ombouwt ? En wat voor aantal is dan tweederde van de reguliere capaciteit ?
Een nieuw festival (waar dus nog nooit vergunning voor is verleend) heeft geen reguliere capaciteit....
Ik heb inderdaad ook het liefste dat alles gewoon opgeheft wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
  • Nu online
redwing schreef op maandag 6 september 2021 @ 16:49:
[...]

Zoals al vaker gezegd is het grootste probleem dat het (helaas) niet beperkt blijft tot de on-gevaccineerden. Was dat maar zo want dan was het heel simpel geweest.
Uiteraard... Maar we zullen toch ooit weer naar 'normaal' moeten. In mijn directe omgeving zijn bijna alle stellige ongevaccineerden inmiddels ook gevaccineerd. Een tijd terug haalde ik 3 mensen aan in mijn kennissenkring :

1) de oudtante van inmiddels 100 jaar heeft corona gehad en in dus natuurlijk immuun geworden.

2) De nicht die vorig jaar een allergische reactie kreeg na een injectie en kantje boord heeft gelegen heeft na vele avonden praten met haar man haar angst overwonnen. Ze de vaccinatie onder toezicht van haar huisarts genomen. Niks aan de hand uiteraard.... 'maar ze had geen zin om dadelijk nergens meer binnen te mogen'

3) De kennis die streng gelovig is onder het motto van 'als god het wil dan komt hij mij halen' heeft zichzelf en zijn complete gezin laten vaccineren in een vreemde stad. De kerk komt het niet te weten....... Dat was het belangrijkste.

Er zal altijd een groep overblijven die gewoon niet wil, no matter what.... Moeten we de rest van nederland daarvoor laten lijden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Laguna

Connaisseur

42erik schreef op maandag 6 september 2021 @ 01:34:
[...]

Tussen 4 april en 20 augustus werden 15.222 mensen met COVID-19 opgenomen in het ziekenhuis. Van deze mensen was 88,0% niet-gevaccineerd, 7,4% deels gevaccineerd en 4,6% volledig gevaccineerd.
https://www.rivm.nl/nieuw...n-ziekenhuis-en-ic-opname
Jammer dat men zo'n brede periode pakt, waardoor het overgrote deel van 50+ überhaupt nog geen kans had gehad zich te laten vaccineren. ~75% van die ziekenhuisopnames vonden namelijk plaats in april/mei, oftewel je krijgt een behoorlijk vertekend beeld. Nu er inmiddels veel meer mensen zijn gevaccineerd zal dat percentage ongetwijfeld lager liggen dan 88% (of de effectiviteit van de vaccins neemt wel op den duur af waardoor dat nu de reden is dat er in Israël/VK meer gevaccineerde mensen in het ziekenhuis belanden en dit ons ook op den duur te wachten staat). Het zou interessant zijn om te weten hoe die verhouding inmiddels is komen te liggen. Alleen als dat percentage daadwerkelijk lager ligt zal men huiverig zijn om die informatie te delen, omdat men zoveel mogelijk wil voorkomen dat de vaccinatiebereidheid ondermijnd wordt en men graag het beeld in stand houdt dat er vrijwel alleen mensen die niet gevaccineerd zijn in het ziekenhuis belanden.

Begrijp me niet verkeerd het zou mooi zijn als de vaccins bij ons zo effectief zouden blijven werken, maar gezien het verloop in Israël/VK zou het wel merkwaardig zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Laguna op 06-09-2021 17:20 ]

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
  • Nu online
Plenkske schreef op maandag 6 september 2021 @ 16:50:
[...]

Dat is ook wel logisch inderdaad.
Maar ik maakte de vergelijking met een voetbalstadion omdat daar dezelfde regels gelden (op dit moment) en omdat ook daar buiten de sport om muziek gedraaid wordt. Tijdens een F1 weekend zit soms wel redelijk wat tijd tussen sessies op de baan en ze probeerde in Zandvoort met de muziek er voor te zorgen dat men niet allemaal tegelijk drinken ging halen (dan werd het daar te druk).
Precies, wat muziek ter vermaak was bijzaak tussen de hoogtepunten (de races) van de dag door. Kriss Kross amsterdam was er geloof ik ook.... Niet dat die gasten mij ook maar 1 been laten bewegen. Tiesto kan ik wel weer waarderen, maar ik zat op de Pon tribune dus helaas was het voor mij niet bedoeld ;)

Onze groep is nog maar wat gaan drinken en eten in het Race Home. En rond een uur of 7 is iedereen huiswaarts gekeerd.... Het was toen al erg rustig overal.
Circuit SP
Ik vraag me overigens af of bestaande festivals uberhaupt kans hebben om een vergunning aan te vragen, ook al zouden ze met vaste zitplaatsen werken.
En voor nieuwe festivals ook.
Waarom, nou dit zijn de regels (bron rijksoverheid site)
Zeker wel, en dit is ook wel gebeurd. Op de tilburgse kermis stond een feesttent waarin iedereen daadwerkelijk moest blijven zitten. Koste wat moeite... Maar het kan dus allemaal wel.

Dat de lowlands van deze wereld hun concept niet willen aanpassen (of nu ineens wel?) is eerder aan hun eigen oncreativiteit te wijten.

https://www.bd.nl/home/he...-dubbel-zo-hard~a0782ad9/

https://www.omroepbrabant...elegd-wat-is-een-kwartier
Pagina: 1 ... 112 ... 131 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees even de topic start door voor de opzet, regels en handige links. Hier geldt uiteraard het beleid.

Vakantie zomer 2021: maatregelen in het buitenland voor alles waar je rekening mee moet houden als je op vakantie gaat, ook per land.

Je kunt in dit topic dus praten over de ontwikkeling van de cijfers, de maatregelen in het algemeen, de steunmaatregelen etcetera. N=1 en persoonlijke ervaringen horen in de De Covid kroeg.

Politiek mag in De landelijke Nederlandse politiek 2021

Let op: generalisaties als ‘wappie’, 'antivaxxers' zijn niet toegestaan, ook niet op een defensieve manier (ik ben geen wappie, maar…).