Het Coronavirus in Nederland en België - deel 8 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 107 ... 131 Laatste
Acties:
  • 465.948 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:17

Metro2002

Memento mori

Tom-Z schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 12:44:
We zitten nu met gemiddeld 2600 besmettingen per dag op een IC-bezetting van ~200 bedden. In de eerste golf hebben we een piek gehad van ~1500 bezette IC-bedden en dat was toch wel een serieus probleem. Zelfs als je dat een toelaatbare IC-bezetting vindt (wat dus betekent dat er weer mensen naar Duitsland moeten worden verplaatst omdat we hier geen plek hebben), betekent dat dat je maximaal ~20.000 besmettingen per dag mag hebben.

Laten we uitgaan van 1,8 miljoen mensen (>=12 jaar) die nog niet immuun zijn en een splitsing van de overgebleven <12-jarigen in 1 miljoen immuune en 1 miljoen niet-immunne (die belasten welliswaar het ziekenhuis niet maar zorgen wel voor verspreiding; ik denk dat 50% immunniteit een optimistische schatting is).
Als ik met een heel simpel model schat betekent dat dat de R bij het loslaten van de maatregelen niet hoger mag komen dan 1,63 -- dat is dus het punt waarin je in de piekweek gemiddeld 20.000 besmettingen per dag zou hebben en (dus) overstromende ICs. Die piek zou dan na ongeveer 11 weken optreden.
Als je op maximaal 10.000 besmettingen mag komen (dus IC-niveau vergelijkbaar met afgelopen winter/lente) kun je een R van 1,38 tolereren. Ook dan zit de piek na ongeveer 11 weken.
Volgens sanquin heeft inmiddels 95,1% van de bloeddonoren antistoffen. En dat zijn de mensen boven de 18. Volgens het RIVM heeft 54% van de 12-17 jarigen een vaccinatie gehad en 32% van de < 12 jarigen.

Als ik er even vanuit ga dat de donorgroep van sanquin enigszins representatief is voor de gehele bevolking komt de groep mensen die nog geen antistoffen heeft én er ernstig ziek van zal worden een stuk lager uit dan jouw berekening. 5% van 17 miljoen zijn 850.000 mensen, dat scheelt al een miljoen mensen tov jouw berekening. De minst beschermde groep (door vaccinaties, geen idee hoeveel natuurlijke immuniteit er al heerst in deze goep) zijn momenteel de jongeren en die belanden niet en masse in het ziekenhuis, getuige ook de redelijk stabiele ziekenhuiscijfers ondanks dat alles momenteel eigenlijk open is met wat kleine mitsen en maren.

Ik blijf erbij, ik denk niet dat we nog grote pieken gaan zien in de ziekenhuizen, ook niet als alles open gaat.

De groepsimmuniteit door natuurlijke immuniteit en vaccineren gaat echt niet veel beter worden dan dit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09:31
Agent47 schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 13:11:
Ik wil geen zout op wonden gaan strooien, maar kijkt de politiek nu ook ff naar de F1 en de afbeeldingen die hierboven plaats vinden? Bij voetbal moet je blijven zitten en hier kan je met Duizenden zij-aan-zij lekker tegen elkaar aangeplakt over een plein / straat lopen?
Dat kan bij voetbal toch ook op weg naar het stadion? :+ Je hebt altijd van die trechters waar iedereen terecht komt. Loopbruggen, kleine voetpaden, entree gates.

Als je echt iets wil vinden van de drukte zou ik even op TV538 kijken. :+ Maar ja dat mag toch weer bij een TVT event "binnen"? Dan geldt de 1,5 meter toch niet meer... Vond het overigens tijdens FP1 zojuist al moeilijk om die 33% lege stoeltjes te vinden op de tribunes...

[ Voor 6% gewijzigd door TIGER1125 op 03-09-2021 13:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
TIGER1125 schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 13:16:
[...]

Dat kan bij voetbal toch ook op weg naar het stadion? :+ Je hebt altijd van die trechters waar iedereen terecht komt. Loopbruggen, kleine voetpaden, entree gates.

Als je echt iets wil vinden van de drukte zou ik even op TV538 kijken. :+ Maar ja dat mag toch weer bij een TVT event "binnen"? Dan geldt de 1,5 meter toch niet meer... Vond het overigens tijdens FP1 zojuist al moeilijk om die 33% lege stoeltjes te vinden op de tribunes...
Wat een grap dit... Aan de rechterkant dezelfde eettentjes als op elk willekeurig festival. Daarachter hetzelfde type tent als waar het met verknipt festival zo lekker liep.

Maar een festival mag niet hoor... Veel kanslozer dan dit kan niet qua beeldvorming.

Zal het een piek geven... geen idee.. .Buiten... Hoge graad... Maar dit ziet er toch niet uit als je bedenkt dat elk festival met water aan de lippen weer een jaar niet mag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10:17
Metro2002 schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 13:16:
[...]

Als ik er even vanuit ga dat de donorgroep van sanquin enigszins representatief is voor de gehele bevolking komt de groep mensen die nog geen antistoffen heeft én er ernstig ziek van zal worden een stuk lager uit dan jouw berekening
Ik denk dat het een heel gevaarlijke aanname is dat die groep representatief is. Bij bloeddonoren denk ik aan bovengemiddeld maatschappelijk betrokken personen; daaronder zal de vaccinatiegraad waarschijnlijk erg hoog zijn. Bij representatief onderzoek (PiCo) kwam men uit op 90%.
En minst beschermde groep door vaccinaties zijn momenteel de jongeren en die belanden niet en masse in het ziekenhuis,
Mijn berekening gaat uit van de huidige verhouding tussen IC-opnames en besmettingen. Daar zit dus allang in verdisconteerd dat ongevaccineerden voornamelijk jongeren zijn. Als 2600 besmettingen per dag nu zorgen voor een IC-bezetting van 200, heb je met 26000 besmettingen per dag een IC-bezetting van 2000, ook al zijn de meeste risico-lopers gevaccineerd.
Wolly schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 12:51:
[...]

Groepsimmuniteit? Dat gaat toch niet meer gebeuren met de huidige vaccins?
Precies, niet alleen met vaccins. Maar heel cru gezegd: als je de ongevaccineerden en mensen bij wie het vaccin niet werkt dood laat gaan (of wat minder ernstig: de ziekte laat doormaken), hou je alleen maar immune mensen over. Dat artikel dat jij aanhaalt kijkt naar de vraag of je met alleen vaccineren naar groepsimmuniteit kan komen, en dat kan niet. Niemand kan precies voorspellen wat er gaat gebeuren, maar ik denk dat het met een combinatie van vaccinaties en natuurlijke immuniteit wel goed gaat komen.
Laguna schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 12:53:
[...]

Dat besmettingen bij kinderen niet zozeer een probleem zijn en je ook bij jongeren niet noodzakelijk een hoge vaccinatiegraad nodig hebt.
Besmettingen zijn voor de kinderen (en jongeren) niet écht een heel groot probleem, maar in de periode dat ze besmettelijk zijn kunnen ze het nog wel doorgeven ook zouden ze daarna heel goed immuun zijn. En dat doorgeven is op dit moment hetgene dat er nog voor kan zorgen dat de ziekenhuizen gaan overlopen. Heel concreet: hoe meer kinderen en jongeren we vaccineren hoe sneller we van de maatregelen af kunnen zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door Tom-Z op 03-09-2021 13:33 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
42erik schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 13:24:
[...]

Wat een grap dit... Aan de rechterkant dezelfde eettentjes als op elk willekeurig festival. Daarachter hetzelfde type tent als waar het met verknipt festival zo lekker liep.

Maar een festival mag niet hoor... Veel kanslozer dan dit kan niet qua beeldvorming.

Zal het een piek geven... geen idee.. .Buiten... Hoge graad... Maar dit ziet er toch niet uit als je bedenkt dat elk festival met water aan de lippen weer een jaar niet mag
Het filmpje in deze tweet laat inderdaad weinig aan de verbeelding over. Ongekend dat Hugo de Jonge pocht met allerlei verhalen over geplaceerde evenementen als reden dat festivals niet kunnen als je dat zo ziet.

[Twitter: https://twitter.com/RaceFanNo1/status/1433745418979102724]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Wolly schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 13:41:
[...]

Het filmpje in deze tweet laat inderdaad weinig aan de verbeelding over. Ongekend dat Hugo de Jonge pocht met allerlei verhalen over geplaceerde evenementen als reden dat festivals niet kunnen als je dat zo ziet.

[Twitter]
Wow... Dit is zelfs erger dan de festivals waar ik geweest ben, daar kon je prima lopen in de wandelroutes ipv dit geschuifel.

Ok, recht voor het podium was dat natuurlijk niet zo, maar ik kijk momenteel wat door een gekleurde bril geef ik toe

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
42erik schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 13:54:
[...]

Wow... Dit is zelfs erger dan de festivals waar ik geweest ben, daar kon je prima lopen in de wandelroutes ipv dit geschuifel.

Ok, recht voor het podium was dat natuurlijk niet zo, maar ik kijk momenteel wat door een gekleurde bril geef ik toe
Dit is gewoon lachwekkend. Een minister die roept : "Geplaceerd betekent gewoon op je kont zitten" en ondertussen lopen/staan er duizenden mensen op elkaar. Dit zal niet helpen voor mensen die de dupe zijn van de maatregelen.

Nog een filmpje 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:55
Wolly schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 13:57:
[...]

Dit is gewoon lachwekkend. Een minister die roept : "Geplaceerd betekent gewoon op je kont zitten" en ondertussen lopen/staan er duizenden mensen op elkaar. Dit zal niet helpen voor mensen die de dupe zijn van de maatregelen.

Nog een filmpje 8)7

[Twitter]
Misschien had ze beter het circuit zandvoort kunnen taggen, denk niet dat Hugo wat kan doen aan te weinig eet/drink kraampjes.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-09 20:10

American Express vraagbaak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
Laguna schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 12:36:
[...]
Het is wachten op de peer review.
Klopt, alleen als wij er al grote gaten in kunnen schieten zal dat bij de peer review nog veel meer zijn. Het zal na de peer review dus niet opeens een heel goed onderzoek lijken te zijn.
[...]
Je doet hiermee impliceren of je op basis van dit onderzoek vooraf de keuze kan maken dat natuurlijke immuniteit beter zou zijn, dat is natuurlijk niet het geval. Men heeft louter onderzocht hoe de bescherming zich verhoudt van mensen die hersteld zijn van een infectie en mensen die gevaccineerd zijn. Dat er meer risico's kleven aan blootstelling aan het virus zonder vaccinatie staat buiten kijf.
Nee, die implicatie doe ik niet. Alleen zoals je zelf ook zegt heb je bij natuurlijke immuniteit simpelweg een grotere groep die dood gaat. Zeer waarschijnlijk is dat een groep die een slechte immuniteit opwekt. Als diezelfde mensen echter een vaccin krijgen zullen ze niet dood gaan maar alsnog een lage immuniteit hebben. Bij de groep met natuurlijke immuniteit vallen de 'slechtste' er dus uit, terwijl die bij de vaccinatiegroep gewoon in de cijfers meedoen. Dit soort dingen verstoren de uitkomsten van zo'n onderzoek en zouden benoemd moeten worden in het onderzoek zelf.

Maar naast dit zitten er (Zoals RoD ook al aangeeft) nog wel meer rare dingen in dit onderzoek die de resultaten verstoren.

[removed]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09:43

Snow_King

Konijn is stoer!

Emgeebee schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 12:53:
[...]

Maar jij hoeft dan ook niet de gevolgen te dragen als het wel misgaat. Die 1,8 miljoen ongevaccineerden zorgen voor een potentieel zorginfarct. Mensen als @LZ86 moeten dat vervolgens oplossen. Als ik je vervolgens hoor zeggen dat het voor jou persoonlijk geen risico meer is met je 34 jaar, vrouw van 30 en zoontje van 1 dan ben ik blij voor je, maar jouw argumenten zijn dus puur gebaseerd op je eigen situatie, het lijkt je niet veel uit te maken als we straks een zorginfarct hebben want jij wordt toch niet ziek van Covid.

Overigens ben ik nog een jaartje jonger met twee shots, dus ook ik heb nagenoeg niks te vrezen. Maar ik denk aan de zorg en de kwetsbaren, niet enkel aan mezelf.
Wat ik vooral wil benadrukken is dat er in de praktijk eigenlijk al geen regels meer zijn. Zie nu ook de F1 in Zandvoort, dat is toch gewoon 1 grote grap?

De horeca en evenementenbranche zijn iedere keer maar de dupe hier van terwijl verder iedereen het het land gewoon hand in hand rond loopt zonder zich ook maar bezig te houden met die 1,5m.

Daarom zeg ik al een tijd: Stop met die onzin en kijk naar de realiteit. Accepteer nu maar gewoon dat Covid-19 er is en gaat blijven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iamerwin
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 21-09 20:12
Wolly schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 12:47:
[...]

In Zandvoort zijn de regels al losgelaten blijkbaar.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Van die dingen die je niet kunt voorspel...oh, wacht. :F

Hello. Is it me you're looking for?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QSYS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-09 01:06
Ik kan nergens de cijfers vinden van de F1 van Silverstone, Indy 500. Maar het lijkt me dat het allemaal wel meeviel. Anders was het wat uitgebreider in het nieuws geweest. Of bekijk ik dat verkeerd?

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:21
Je verwachtte het niet zo op Zandvoort _O-

Mooi experiment. Gaat het nu goed, dan mag de festivalsector ook weer open zo lijkt me (y)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Emgeebee schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 12:53:
Maar waar haal je vandaan dat het een onzinreden is? Ik ben blij dat wetten er niet te pas en te onpas door worden gedrukt, enkel als dat zwaarwegende redenen heeft (zoals de noodwet). Je eigen redenering was "waarom kon het wel binnen 4 uur ingevoerd worden en vervolgens niet bij het afschaffen", voila, je hebt je antwoord.
Alleen zijn er de afgelopen tijd allerlei wetten te pas en te onpas er doorheen gedrukt, van mondkapjesplicht tot avondklok.

De Twm is niets meer als aan haakje in de Wpg. De Jonge mag van de Twm deze vervolgens invullen per ministeriële regeling welke hij ieder moment mag uitvaardigen als hij dat nodig acht. Sommige van de meest controversiële maatregelen zijn in recordtempo ingevoerd langs deze route, alleen nu het afgebouwd kan worden hebben ze meer als een maand tijd nodig? Dat is merkwaardig. Avondklok 2.0 kon in minder als 48 uur geschreven worden en door de Tweede Kamer en Eerste Kamer heen geduwd worden. Andere maatregelen konden ook binnen enkele dagen opgetuigd worden langs die route.

Het doet mij dan ergens vermoeden dat het kabinet wat uitstel wil kopen. Vijf daagjes extra om te zien hoe de ontwikkelingen zijn en nog wat bedenktijd hebben. Het kabinet snapt wel dat alles wat ze nu opgeven permanent verdwijnt.
Agent47 schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 13:11:
Ik wil geen zout op wonden gaan strooien, maar kijkt de politiek nu ook ff naar de F1 en de afbeeldingen die hierboven plaats vinden? Bij voetbal moet je blijven zitten en hier kan je met Duizenden zij-aan-zij lekker tegen elkaar aangeplakt over een plein / straat lopen?
Ze hebben Grapperhaus eventjes van stal gehaald vanochtend zodat die wat kon grommen over op je kont blijven zitten. Het zal verder weinig indruk gemaakt hebben. Dit is extra pijnlijk voor de entertainment branche welke nog altijd niets mag, maar met lede ogen zal kijken naar de drommen Formule 1 fans.
jadjong schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 06:31:
Die 180 dagen staat vast, dat groene vinkje kan elk moment wijzigen in een rood kruis.
Technisch is daar nog niets voor ingeregeld. Zelfs als iemand met een groen vinkje dankzij vaccinatie positief zou testen bij de GGD blijft het groene vinkje staan.

Het is een politiek verhaal, voordeeltjes op een bepaalde keuze stapelen om zieltjes te winnen. Alleen zorgt het op bepaalde momenten voor een nogal krom verhaal.
MikeyMan schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 08:53:

Er zit variatie in hoeveel deeltjes je binnen krijgt en hoe ziek je kunt worden van een natuurlijke besmetting. Die variatie maakt het onbetrouwbaar. De ene besmetting is de andere niet, terwijl we van het vaccin zeker weten dat het constant eenzelfde recept is.
Je vergeet alleen dat iedereen er anders op reageert. Sommige mensen die goed in elkaar zitten qua afweer kunnen een hoge dosis deeltjes krijgen zonder noemenswaardig ziek te zijn en aan de andere kant van het spectrum heb je totaal het tegenovergestelde. En alles wat er tussenin zit.

Genezen is genezen. Daar zijn geen gradaties in te maken en het eindresultaat is dan wat mij betreft gelijkwaardig als wanneer je een prik hebt gehaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
Snow_King schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 14:32:
[...]
Wat ik vooral wil benadrukken is dat er in de praktijk eigenlijk al geen regels meer zijn. Zie nu ook de F1 in Zandvoort, dat is toch gewoon 1 grote grap?

De horeca en evenementenbranche zijn iedere keer maar de dupe hier van terwijl verder iedereen het het land gewoon hand in hand rond loopt zonder zich ook maar bezig te houden met die 1,5m.

Daarom zeg ik al een tijd: Stop met die onzin en kijk naar de realiteit. Accepteer nu maar gewoon dat Covid-19 er is en gaat blijven.
We hebben laatste keer gezien wat er gebeurt als we de boel een weekendje los laten. Dat heeft de rest van de versoepelingen in 1 keer 2 maanden achteruit laten schuiven. Dat er weer eens iets wordt losgelaten wil niet zeggen dat het slim is en je alles los moet/kunt laten.

Maarre voor F1 hebben we een ander topic ;)

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23:08
LZ86 schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 14:53:
Je verwachtte het niet zo op Zandvoort _O-

Mooi experiment. Gaat het nu goed, dan mag de festivalsector ook weer open zo lijkt me (y)
Het is gewoon niet uit te leggen. Morgen sta ik gewoon op Zandvoort maar kijk zo naar de filmpjes daar doen (hele grote) evenementen het toch echt een stuk beter hoor waar ik heen ben geweest.

Dus inderdaad. Lekker door laten gaan en na dit evenement lekker festivals open gooien. Het is genoeg met deze willekeur en hoop anders dat er door geprotesteerd blijft worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:18
Het is een geplaceerd evenement, snap dat dan... :P

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LZ86
Mooiste is nog, op de tribunes zit iedereen gewoon echt op zijn kont. Alleen zitten die stoeltjes naast elkaar zonder ruimte ertussen. Dus ze luisteren prima naar der Grapperhaus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Empathy
  • Laatst online: 16-09 12:38

Empathy

Extreme Audio

redwing schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 14:53:
[...]

We hebben laatste keer gezien wat er gebeurt als we de boel een weekendje los laten. Dat heeft de rest van de versoepelingen in 1 keer 2 maanden achteruit laten schuiven. Dat er weer eens iets wordt losgelaten wil niet zeggen dat het slim is en je alles los moet/kunt laten.

Dat is heel wat miljoenen prikken en TvT wijzigingen geleden. Dus als dit goed gaat, mag de festivalbranche wmb vol gas nog even redden wat er te redden valt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
Snow_King schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 14:32:
[...]

Daarom zeg ik al een tijd: Stop met die onzin en kijk naar de realiteit.
We hebben gezien wat dat deed op 26 juni. Nogmaals, het is makkelijk roepen als je zelf de consequenties niet hoeft te ondergaan. F1 door laten gaan is zo hypocriet als maar zijn kan, maar hypocrisie zegt verder niks over de geldigheid van de gebruikte argumenten.
Accepteer nu maar gewoon dat Covid-19 er is en gaat blijven.
Iedereen accepteert dat het er is en gaat blijven, maar de realiteit is dat we nog altijd in de shit kunnen komen met een zorginfarct als binnen een korte tijd iedereen besmet raakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

CMD-Snake schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 14:53:
[...]

Je vergeet alleen dat iedereen er anders op reageert. Sommige mensen die goed in elkaar zitten qua afweer kunnen een hoge dosis deeltjes krijgen zonder noemenswaardig ziek te zijn en aan de andere kant van het spectrum heb je totaal het tegenovergestelde. En alles wat er tussenin zit.

Genezen is genezen. Daar zijn geen gradaties in te maken en het eindresultaat is dan wat mij betreft gelijkwaardig als wanneer je een prik hebt gehaald.
Ik vergeet helemaal niks. Er is controle over de input bij vaccinatie. Die input is zo optimaal als mogelijk.

Die controle heb je niet bij natuurlijke besmetting.

Bij beiden heb je weinig invloed op de output. Maar dat 'genezen' van welke besmetting dan ook inhoudt dat er (voldoende) bescherming is, is verre van bewezen. Sterker nog, er gaan vanaf het begin al geluiden over de beperkte bescherming na milde gevallen.

Snap dat het je goed uitkomt, maar is er geen enkele onderbouwing voor je aannames.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamerwin
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 21-09 20:12
redwing schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 14:53:
[...]

Nee, die willen niks over Corona horen - dat moet hier. :Y)

Hello. Is it me you're looking for?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
hoevenpe schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 14:55:
[...]

Het is een geplaceerd evenement, snap dat dan... :P
Oh ja, verkeerd begrepen, ik zie ze zitten. Excuus, hopeloos verkeerd begrepen wat het idee daar is :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CMD-Snake
In ander nieuws, Nederlandse werkgeversorganisaties vragen het kabinet om de wetgeving aan te passen dat zij hun personeel mogen controleren op vaccinatiestatus:
Werkgeversorganisaties: ondernemers zitten ‘klem’ door vaccinatieregels
Ondernemers moeten werknemers om een bewijs kunnen vragen dat ze het coronavirus niet onder de leden hebben. Dat stellen werkgeversorganisaties MKB-Nederland en VNO-NCW in een gezamenlijke verklaring.

Volgens de organisaties zitten werkgevers met de huidige regelingen ‘klem’: ze moeten zorgen voor een veilige werkomgeving, maar mogen niet aan werknemers of ze zichzelf hebben laten testen of vaccineren. ‘Zeker nu we straks weer allemaal naar kantoor gaan moet dat anders’, gelooft Ingrid Thijssen, de voorzitter van de VNO-NCW.

Bijvoorbeeld in de evenementensector creëert het huidige beleid onrust, ziet Jacco Vonhoef, de voorzitter van MKB-Nederland. Er ontstaat een situatie waarin zij bezoekers moeten vragen om een negatief bewijs, maar dat niet aan eigen werknemers mogen vragen. Ook willen sommige kantoren alleen gevaccineerd personeel, en sommige bedrijven alleen gevaccineerde leveranciers. ‘Ondernemers hebben dringend behoefte aan helderheid’, stelt hij.

Op dit moment gaat het vragen om een vaccinatiebewijs als werkgever tegen de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) in. De politiek kan daar verandering in brengen, maar is tot dusver niet enthousiast over wijziging van de wet, die een aantasting van een grondrecht zou betekenen. ‘Mensen moeten zich nooit gedwongen voelen om te bewijzen dat ze gevaccineerd zijn’, zei demissionair minister De Jonge (Volksgezondheid) eind juni nog.
(Volkskrant)

Ik ben benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen. Tot op heden zijn sommige van de grootste besluiten pas genomen nadat er voldoende "druk" was gecreëerd. Het zou naar mijn mening een kwalijke ontwikkeling worden als private partijen nu willekeurige vaccinatieplichtek kunnen gaan opleggen.
MikeyMan schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 15:03:
Bij beiden heb je weinig invloed op de output. Maar dat 'genezen' van welke besmetting dan ook inhoudt dat er (voldoende) bescherming is, is verre van bewezen. Sterker nog, er gaan vanaf het begin al geluiden over de beperkte bescherming na milde gevallen.

Snap dat het je goed uitkomt, maar is er geen enkele onderbouwing voor je aannames.
Gelukkig heb jij ook geen onderbouwing voor je aannames. ;) Die goed uitgemeten dosis vaccin zorgt ook voor wisselende reacties bij mensen. Sommige zijn een paar dagen hondsberoerd, anderen merken er niets van. Dat terwijl ze toch echt hetzelfde hebben gekregen.

Een getraind immuunsysteem, is een getraind immuunsysteem ongeacht de methode. Sowieso met de fixatie op antilichamen doen we de werking hiervan tekort. Genoeg experts die daar al op wijzen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cranberry
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:33
@CMD-Snake als men als argument aanvoert dat men wil kunnen weten of men het virus onder de leden heeft, dan is dat een nogal slecht argument.

Een zeer ongewenste ontwikkeling. Voor een werk- of opdrachtgever heeft het in veel sectoren sowieso al geen enkele zin.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
Emgeebee schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 15:02:
[...]

We hebben gezien wat dat deed op 26 juni. Nogmaals, het is makkelijk roepen als je zelf de consequenties niet hoeft te ondergaan. F1 door laten gaan is zo hypocriet als maar zijn kan, maar hypocrisie zegt verder niks over de geldigheid van de gebruikte argumenten.

[...]

Iedereen accepteert dat het er is en gaat blijven, maar de realiteit is dat we nog altijd in de shit kunnen komen met een zorginfarct als binnen een korte tijd iedereen besmet raakt.
Festivals in dampende tenten waar men tegen elkaar danst is nog wel iets anders dan een drukke straat buiten.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

I always close my contracts.

LZ86 schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 14:56:
Mooiste is nog, op de tribunes zit iedereen gewoon echt op zijn kont. Alleen zitten die stoeltjes naast elkaar zonder ruimte ertussen. Dus ze luisteren prima naar der Grapperhaus.
Die gaan nog wel staan hoor :D

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Nu online
CMD-Snake schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 15:08:
In ander nieuws, Nederlandse werkgeversorganisaties vragen het kabinet om de wetgeving aan te passen dat zij hun personeel mogen controleren op vaccinatiestatus:

[...]

(Volkskrant)

Ik ben benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen. Tot op heden zijn sommige van de grootste besluiten pas genomen nadat er voldoende "druk" was gecreëerd. Het zou naar mijn mening een kwalijke ontwikkeling worden als private partijen nu willekeurige vaccinatieplichtek kunnen gaan opleggen.
Ik mag inderdaad hopen dat hier geen gehoor aan gegeven gaat worden. Ik ga dit in ieder geval never nooit niet controleren bij ons personeel, gaat me geen zak aan. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:37
[...]

Het blijft moeilijk denk ik.... Een drukke winkelstraat geeft op dit moment hetzelfde beeld. Gebeurd daar iets? Nee.... Staat er ergens een podium met een artiest/dj met duizenden springende en hossende mensen ervoor? Nee ook niet...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
MikeyMan schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 15:03:
[...]

Ik vergeet helemaal niks. Er is controle over de input bij vaccinatie. Die input is zo optimaal als mogelijk.

Die controle heb je niet bij natuurlijke besmetting.
Dat kan je toch net zo goed omdraaien? Iedereen krijgt een gelijke hoeveelheid vaccin ingespoten en we zien nu al dat het bij ouderen onvoldoende is. Dus echt optimaal is het niet als je de kwetsbaren blijkbaar nog een derde prik moet geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Wolly schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 15:26:
[...]

Dat kan je toch net zo goed omdraaien? Iedereen krijgt een gelijke hoeveelheid vaccin ingespoten en we zien nu al dat het bij ouderen onvoldoende is. Dus echt optimaal is het niet als je de kwetsbaren blijkbaar nog een derde prik moet geven.
Hoezo is dat omdraaien? Zelfs met optimale, hoge input, met hoge titers is er nog afwijking. Kun je nagaan als er variatie in de input zit.

En nogmaals, zonder ziek worden.

[ Voor 3% gewijzigd door MikeyMan op 03-09-2021 15:37 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Laatst online: 21-09 20:10

Nog steeds een kleine krimp, ondanks regio Noord scholen open zijn…
Niet dat die 0-9 jarige nou de zorg overspoelen, maar toch….

[ Voor 60% gewijzigd door Stinger_Ventura op 03-09-2021 15:48 ]

American Express vraagbaak

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

Señor Sjon schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 15:16:
[...]

Festivals in dampende tenten waar men tegen elkaar danst is nog wel iets anders dan een drukke straat buiten.
Dan maar festivals zonder tenten. Dat moet ongeveer vergelijkbaar zijn met volle voetbaltribunes en drukte bij de F1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Stinger_Ventura schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 15:46:
[Embed]

[Embed]

De stijging in de groep 0-9 is tot nu toe gunstig voor de zorg. Deze groep komt daar toch niet. Zolang de ouders maar ingeent zijn is dat geen risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
Empathy schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 14:58:
[...]
Dat is heel wat miljoenen prikken en TvT wijzigingen geleden. Dus als dit goed gaat, mag de festivalbranche wmb vol gas nog even redden wat er te redden valt.
Tuurlijk, maar dat dachten we toen ook. Maar met de huidige maatregelen zien we al dat het op zijn hoogst stabiel is. Daar de evenementenbranche bovenop geeft simpelweg weer een grote stijging. Ik kan je nu iig al garanderen dat als we nu alles loslaten we voor het einde van de winter in een volgende lockdown zitten.
iamerwin schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 15:06:
[...]
Nee, die willen niks over Corona horen - dat moet hier. :Y)
Maar ook al vind ik F1 leuk, begin ik het toch alweer aardig zat te worden nu het in Nederland is :+

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

redwing schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 15:54:
[...]

Tuurlijk, maar dat dachten we toen ook. Maar met de huidige maatregelen zien we al dat het op zijn hoogst stabiel is. Daar de evenementenbranche bovenop geeft simpelweg weer een grote stijging. Ik kan je nu iig al garanderen dat als we nu alles loslaten we voor het einde van de winter in een volgende lockdown zitten.

[...]
Álles loslaten is misschien ook geen goed idee, maar er moet, volgens mij, veel meer kunnen dan dat er nu is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
TrailBlazer schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 15:53:
[...]

De stijging in de groep 0-9 is tot nu toe gunstig voor de zorg. Deze groep komt daar toch niet. Zolang de ouders maar ingeent zijn is dat geen risico.
Tja, maar hier zit de denkfout. Dat is helemaal niet gunstig voor de zorg want die kinderen verspreiden het virus echt wel. En tot nu toe heeft elke stijging bij jongeren gezorgd voor een stijging bij de ouderen. Zelfs als die gevaccineerd zijn, is er alsnog een kans dat ze het krijgen. Daarnaast hebben we nog steeds een grote groep die niet gevaccineerd is.

Elke stijging in besmettingen is niet gunstig. Dat betekent niet dat je dus niets kunt doen, maar wel dat je heel voorzichtig moet blijven omdat het aantal besmettingen, maar vooral de ziekenhuisopnames niet echt aan het dalen zijn.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
Empathy schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 15:57:
[...]

Álles loslaten is misschien ook geen goed idee, maar er moet, volgens mij, veel meer kunnen dan dat er nu is.
Tja, met gelijke besmettingen is dat natuurlijk de vraag. Als je een stap teveel zet verspil je in een week zo een paar maanden om weer op het oude punt te komen (zoals we al eerder hebben gezien)

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Empathy schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 15:49:
[...]

Dan maar festivals zonder tenten. Dat moet ongeveer vergelijkbaar zijn met volle voetbaltribunes en drukte bij de F1.
Ik mis nog steeds een podium met duizenden feestende mensen ervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

stylezzz schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 16:08:
[...]

Das zondag pas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
Zouden ze de baan open gooien überhaupt? (we zitten in het verkeerde topic ;) )

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-09 11:15
Over die besmettingen bij 0-9 / basisscholen: Ik ben er vrij zeker van dat er op zijn minst 1 leerling in een klas wel dat virus bij zich draagt. Het zit inmiddels overal. Het is te danken aan de overijverige ouders die hun kind laten testen dat een hele klas quarantined gaat worden.

Wat mij betreft is het vechten tegen de bierkaai en moet je het op basisscholen maar gewoon accepteren. Op een gegeven moment ook gewoon stoppen met al die tests en sturen op ziekenhuiscapaciteit. Kinderen van die leeftijd zijn echt geen grote verspreiders, leraren hebben zich kunnen laten vaccineren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Laatst online: 21-09 17:55
Stinger_Ventura schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 15:46:
[Embed]

[Embed]

Ja want alleen kinder van 0 tot 9 gaan naar school :? 8)7

En daarnaast hebben die kinderen ook broers, zussen, ouders, grootouders etc etc.

[ Voor 7% gewijzigd door Dracula op 03-09-2021 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

[...]

De drukte die ik nu zie bij de voetbal en F1 is echt niet zoveel anders dan een podium met feestende mensen ervoor.
redwing schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 16:00:
[...]

Tja, met gelijke besmettingen is dat natuurlijk de vraag. Als je een stap teveel zet verspil je in een week zo een paar maanden om weer op het oude punt te komen (zoals we al eerder hebben gezien)
Het hoeft ook allemaal niet in één keer, maar er is ook geen zicht op dat er meer mogelijk gaat zijn in de nabije toekomst.

[ Voor 42% gewijzigd door Empathy op 03-09-2021 16:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10:27
Dracula schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 16:21:
[...]

Ja want alleen kinder van 0 tot 9 gaan naar school :? 8)7
Nee, maar kinderen van <=12 / de basisschool is wel de groep die niet gevaccineerd is én vrijwel volledig de basisregels los mag laten én nergens een mondkapje op hoeft. Want deze groep zit het grootste deel in de categorie 0-9 en een kleiner deel in 10-19.

Op de middelbare school en verder is in ieder geval een aanzienlijk deel van de scholieren/studenten gevaccineerd, is 1.5meter tot in ieder geval het personeel gewenst en dient buiten de vaste zitplek in de les een mondkapje gedragen te worden.

[ Voor 6% gewijzigd door !mark op 03-09-2021 16:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
Empathy schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 16:24:
[...]

De drukte die ik nu zie bij de voetbal en F1 is echt niet zoveel anders dan een podium met feestende mensen ervoor.

[...]

Het hoeft ook allemaal niet in één keer, maar er is ook geen zicht op dat er meer mogelijk gaat zijn in de nabije toekomst.
Dan heb je echt een brilletje nodig vrees ik.... Maar goed, deze discussie zal wel nooit eindigen. (totdat ongeplaceerde festivals weer mogen althans ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

redwing schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 15:59:
[...]

Tja, maar hier zit de denkfout. Dat is helemaal niet gunstig voor de zorg want die kinderen verspreiden het virus echt wel. En tot nu toe heeft elke stijging bij jongeren gezorgd voor een stijging bij de ouderen. Zelfs als die gevaccineerd zijn, is er alsnog een kans dat ze het krijgen. Daarnaast hebben we nog steeds een grote groep die niet gevaccineerd is.

Elke stijging in besmettingen is niet gunstig. Dat betekent niet dat je dus niets kunt doen, maar wel dat je heel voorzichtig moet blijven omdat het aantal besmettingen, maar vooral de ziekenhuisopnames niet echt aan het dalen zijn.
Wat mij betreft zijn we nu gewoon in de fase beland van gecontroleerd rondgaan. Beter dan door blijven rotzooien met iedere keer dingen dicht gooien. 0 wordt het toch niet door vaccinaties dan moet iedereen het maar krijgen. Een andere optie zie ik echt niet meer.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Wolly schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 15:26:
[...]

Men lijkt wel eens te vergeten dat de medische wetenschap ook niet alle antwoorden heeft en verre van een exacte wetenschap is omdat het onderwerp waar het over gaat nogal variabel is (jij als patient dus) en de uitkomst dus ook niet bepaald binair is.

Gevaccineerd = veilig, niet gevaccineerd = onveilig gaat lang niet altijd op. De andere kant op net zo: Besmetting gehad = veilig, geen besmetting gehad = onveilig geldt ook daar niet altijd.

Er zijn mensen die niks hebben van het vaccin maar ook mensen die (letterlijk) niks hebben van covid en er zijn mensen die ernstig ziek worden of zelfs overlijden aan het vaccin en er zijn mensen die ernstig ziek worden of overlijden aan het virus. Veelal terwijl de overige variabelen gelijk waren (zelfde vaccin en zelfde dosis bv).

Ik kan me er dan ook soms best aan storen dat men de medische wetenschap als exacte wetenschap bekijkt die alle antwoorden zou hebben en waarbij afwijkingen niet of nauwelijks mogelijk zijn.
Helaas veel te veel van dit soort dingen meegemaakt in mijn leven zoals bij mijn vader: prostaatkanker op uw leeftijd? Nee hoor dat is ONMOGELIJK. 3 jaar later overleden aan prostaatkanker. Bij mijn schoonpa: Deze dosis moet écht genoeg zijn voor een goede roes om een half uur later tijdens een operatie wakker te worden en zo kan ik nog wel een compleet boek volschrijven met dingen die écht on-mogelijk waren volgens de geleerde knappe koppen in het ziekenhuis maar tóch gebeurden nog los van de koppigheid en een instelling van "wij weten het wel beter" om vervolgens na lang knoeien met het schaamrood op de kaken toe te geven dat de oplossing die wij als leek (!) hadden aangedragen toch beter leken te werken.

Ook de reden dat ik zelf in elk geval zeer sceptisch ben tegen de stelligheid waarmee sommige dingen beweerd worden
(Kent iemand de riedel: "kinderen zijn niet besmettelijk" nog? )
CMD-Snake schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 15:08:

[...]

(Volkskrant)

Laten we hopen dat dit soort enge gedachten heel snel verdwijnen inderdaad.

[ Voor 16% gewijzigd door Metro2002 op 03-09-2021 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Het testen voor toegang lijkt potentieel uitgebreid te gaan worden:

Kabinet denkt aan 'brede' inzet coronatoegangsbewijs in horeca en musea
Het kabinet denkt aan de invoering van een coronatoegangsbewijs in de horeca, musea en allerlei uitgaansgelegenheden. Er zijn nog zo'n 2 miljoen Nederlanders die nog niet gevaccineerd zijn en dat aantal is te hoog, vindt minister De Jonge.

Daardoor kan de IC-capaciteit weer overbelast raken. "Als dit aantal niet omlaag gaat, moeten we de toegangsbewijzen breed toepassen", zei de minister van Volksgezondheid na afloop van de ministerraad.

Het kabinet gaat een wet voorbereiden om de maatregel eind september te kunnen invoeren.
:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09:31
Vraag me af hoeveel extra (TVT) testen dat nog zijn dan?

Want een gevaccineerd persoon hoeft natuurlijk niet te testen. Kan me voorstellen dat niet gevaccineerden op een gegeven moment ook zeggen van laat maar... ik haal wel een prik of ik ga niet meer...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Nou, een goede drie weken geleden berichtte het OMT dat er nog zo'n 3k mensen op de IC-belanden als iedereen die niet immuun is de komende tijd besmet wordt.

In de afgelopen drie weken hebben we daar alweer zo'n 10% van gehad.

Zorgen om een overbelaste IC lijken me eerlijk gezegd lang niet van dezelfde orde als vorig jaar het geval was.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• LZ86
Tja, logisch gevolg met al die lui die de prik niet halen. Eigen schuld, dikke bult inmiddels.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• CMD-Snake

La Hollande En Marche! :X

Franse praktijken in Nederland, het kabinet wil vol in gaan zetten op toegangsbewijzen voor o.a. horeca en musea. De Jonge wil een toegangsbewijs verplicht maken voor al deze sectoren, ongeacht groepsgrootte. De Jonge hekelt zich aan de volgens hem 2 miljoen Nederlanders die nog niet gevaccineerd zijn, indien dit aantal niet daalt zal eind september het TvT systeem drastisch uitgebreid gaan worden. Niet gevaccineerden moeten tegen die tijd ook betalen voor hun testbewijs. Desgevraagd laat De Jonge weten dat hij dit vooralsnog niet ziet als dwang.

Ergens begrijp ik nu het uitstel om de 1,5 meter los te laten tot eind september. Het is tijd rekken om de TvT wetgeving klaar te leggen. Dit is ordinaire chantage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Hoppa.... de knuppel erin!
,De vrijblijvendheid is wel voorbij’’, zegt de minister. Hij verwacht dat als het kabinet niet ingrijpt, de spanningen in de samenleving toenemen. Van alle coronapatiënten in het ziekenhuis is 90 procent niet gevaccineerd. ,,Al die mensen hadden er niet hoeven liggen als ze gevaccineerd waren. Wat als je wacht op een operatie en je ziekenhuisbed is telkens bezet door iemand die zich niet heeft laten vaccineren?’’
https://www.ad.nl/politie...horeca-en-musea~a9699721/

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

I always close my contracts.

CMD-Snake schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 17:00:

Franse praktijken in Nederland, het kabinet wil vol in gaan zetten op toegangsbewijzen voor o.a. horeca en musea. De Jonge wil een toegangsbewijs verplicht maken voor al deze sectoren, ongeacht groepsgrootte. De Jonge hekelt zich aan de volgens hem 2 miljoen Nederlanders die nog niet gevaccineerd zijn, indien dit aantal niet daalt zal eind september het TvT systeem drastisch uitgebreid gaan worden. Niet gevaccineerden moeten tegen die tijd ook betalen voor hun testbewijs. Desgevraagd laat De Jonge weten dat hij dit vooralsnog niet ziet als dwang.

Ergens begrijp ik nu het uitstel om de 1,5 meter los te laten tot eind september. Het is tijd rekken om de TvT wetgeving klaar te leggen. Dit is ordinaire chantage.
Je kunt het zien als chantage. Je kunt ook denken: Het heeft lang genoeg geduurd zo. Iedereen heeft de kans gehad om zich te laten prikken.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
TrailBlazer schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 16:41:
[...]

Wat mij betreft zijn we nu gewoon in de fase beland van gecontroleerd rondgaan. Beter dan door blijven rotzooien met iedere keer dingen dicht gooien. 0 wordt het toch niet door vaccinaties dan moet iedereen het maar krijgen. Een andere optie zie ik echt niet meer.
Dat is toch precies wat we nu doen? We hebben de maatregelen nu zo gekozen dat de besmettingen redelijk stabiel zijn, net als de bezetting van het ziekenhuis. Oftewel het gaat nu gecontroleerd rond. We zijn echt niet bezig om het op 0 te proberen te krijgen.

Het bijft gewoon lastig en een foute keuze waardoor het alsnog fout gaat is zo gemaakt.

[removed]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10:29
Groot gelijk vaccineren en door. Als je in de risicogroep valt dan niet natuurlijk :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Emotionele chantage noem ik dat.

*knip*
Die drogredeneringen mogen nu echt wel eens in de kast blijven.

[ Voor 30% gewijzigd door tweakduke op 03-09-2021 18:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Goeie grap als dan zou blijken dat die 2 miljoen mensen juist degene zijn die niet op restaurant gaan :+

March of the Eagles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:16
Metro2002 schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 17:07:
[...]

Emotionele chantage noem ik dat.

Wat als je wacht op je operatie maar die wordt uitgesteld omdat die verstokte roker daar ligt. Of iemand die zo nodig 200 met zijn motorfiets moest rijden of op wintersport moest en zijn rug breekt.
Of dat ineens allemaal anders.
Ja. Dat is allemaal anders ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
Señor Sjon in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 8"

Beetje jammer dat dat getal van een maand terug nog steeds als waarheid rondzingt. Inmiddels zouden het er al bijna 1.7m moeten zijn en dan nog is het waarschijnlijk een overschatting van het aantal.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Laatst online: 09:39

Wimo.

Shake and Bake!

XWB schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 17:08:
Goeie grap als dan zou blijken dat die 2 miljoen mensen juist degene zijn die niet op restaurant gaan :+
Tijd om ze eens in kaart te brengen aan de hand van de groep die in het ziekenhuis ligt. Er is vast wel een betere gerichte manier om deze mensen te overtuigen. Massaal de rest in een QR code samenleving duwen geeft me een naar gevoel.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

LZ86 schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 16:59:
[...]

Tja, logisch gevolg met al die lui die de prik niet halen. Eigen schuld, dikke bult inmiddels.
Ik vind het voor sommige zaken best logisch zoals festivals of met de F1 bv (moet je die tribune zien :X )

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SJUbec8afQrs-jbROKvywVlWbK4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FEc24MoKCzUmYvgXrbP44vuv.jpg?f=fotoalbum_large

Maar langzaam maar zeker gaan we straks toe naar een maatschappij waarin je helemaal niks meer mag, zelfs werken staat nu al op de agenda. Dan dwing je mensen dus wel degelijk of je creeert een paralelle maatschappij wat nu al her en der dreigt te gebeuren

Dat is geen maatschappij waar ik graag in leef en die mening staat verder compleet los van mijn vaccinatiestatus

Minister de Jonge over de Formule 1: Ik zie dat het schuurt:

https://twitter.com/Chapm...33801253520396289/photo/1

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/phS5BocE7Da7DCZxKgTN0w4lloI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/s90gVnOXMxzZA09rrmOet3Jn.png?f=fotoalbum_large

Maar we meten niet met 2 maten hoor. :z
DutchCommando schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 17:08:
[...]

Ja. Dat is allemaal anders ja.
Allemaal geen zaken die makkelijk te voorkomen waren geweest inderdaad, heel anders.

[ Voor 23% gewijzigd door Metro2002 op 03-09-2021 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
Metro2002 schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 17:13:
Allemaal geen zaken die makkelijk te voorkomen waren geweest inderdaad, heel anders.
Allemaal niet besmettelijk en allemaal niet in grote aantallen bovenop bestaande capaciteit. Slecht argument.

[ Voor 4% gewijzigd door DutchCommando op 03-09-2021 17:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

TIGER1125 schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 16:59:
[...]

Vraag me af hoeveel extra (TVT) testen dat nog zijn dan?

Want een gevaccineerd persoon hoeft natuurlijk niet te testen.
Nog niet.
Momenteel wordt dat niet gedaan omdat dat het vaccineren onaantrekkelijker maakt maar in het tempo waarin de duimschroeven momenteel worden aangehaald zou het me niet verbazen als dat straks ook wordt geeist. Of dat net als in Isreal je vaccinatiestatus vervalt als je je vervolgvaccinaties niet haalt (3e prik in dit geval)
VRAAG
Meneer de Jonge, een vraag nog voor u. Heeft u ook gevraagd aan het OMT of Testen voor Toegang ook voor gevaccineerden een eis zou moeten zijn? Dus dat je ook getest moet worden als je al 2 keer gevaccineerd bent.

DE JONGE
Ja, er is een aantal uitspraken van een aantal virologen geweest die daar natuurlijk iets over heeft gezegd, namelijk dat zou je eigenlijk moeten doen, want dan zou het allemaal nog veiliger worden. Maar het punt is als je dat blijft doen, dan heb je, een: veel minder aantrekkelijkheid om je te laten vaccineren, want als je toch nog tot sint-jutmis moet laten testen voordat je ergens naar binnen mag, waarom zou je je dan laten vaccineren? Kortom, het doet niet iets goeds, is onze verwachting, met de vaccinatiebereidheid. Dat is een. Twee: het is technisch op dit moment niet mogelijk, dus dat zou echt betekenen dat je de hele app ook zou moeten aanpassen, want dat biedt nou juist de mogelijkheid om én een vaccinatie en een test en een negatieve, positieve test, namelijk een herstelverklaring, als reden voor zo’n QR-code te kiezen. En als je het dubbele zou verwachten, allebei zou willen hebben, dan is dat de facto eigenlijk ook een vaccinatieplicht voordat je ergens naar binnen mag, want dan zou alleen de combinatie van een vaccin en een test, zou je dan naar binnen mogen laten gaan. Dat betekent de facto ook een vaccinatieplicht. Kortom, er valt nogal wat op af te dingen, zal epidemiologisch fantastisch zijn, maar er valt om heel veel andere reden echt wel wat op af te dingen.

VRAAG
Ja, maar mensen die gevaccineerd zijn die kunnen het virus ook wel verspreiden, zeggen die virologen natuurlijk terecht, dus dan loop je misschien toch een onaanvaardbaar risico?

DE JONGE
Nee, ik denk dat we echt moeten zeggen als je bent gevaccineerd, dan is natuurlijk de kans dat je verspreidt niet nul, zeker niet, je bent gewoon ook onderdeel van de verspreiding van dat virus. Maar als je jezelf laat vaccineren, dan ben je daarmee wel heel veel beter beschermt tegen ziekenhuisopname
Kan me voorstellen dat niet gevaccineerden op een gegeven moment ook zeggen van laat maar... ik haal wel een prik of ik ga niet meer...
Ik ga niet meer, simpel zat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

DutchCommando schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 17:18:
[...]

Allemaal niet besmettelijk en allemaal niet in grote aantallen bovenop bestaande capaciteit. Slecht argument.
Omdat we gewend zijn aan die bestaande bezetting betekent dat niet dat dit soort gevallen niet ook makkelijk te voorkomen zijn geweest. Ook die mensen houden bedden bezet.

Bovendien is besmettelijk zijn met de delta variant een heel erg zwak argument aan het worden omdat gevaccineerden het virus net zo goed kunnen doorgeven.

*knip*
Drogredenatie en je slaat de plank met de vaccinatiestrategie wederom mis.

[ Voor 37% gewijzigd door tweakduke op 03-09-2021 18:44 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
CMD-Snake schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 17:00:

De Jonge moet niet uit zijn nek lullen, niet liegen, en gewoon zeggen dat het wel degelijk een vorm van dwang is. 'Je hoeft je niet te vaccineren, maar je moet dan wel dit en dit en dit doen om dingen te doen die altijd normaal waren.' Dat je het doet is 1, maar wees dan transparant en eerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael_OsGroot
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15-11-2022

Michael_OsGroot

Yes... Yes!

Metro2002 schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 17:25:
[...]

Omdat we gewend zijn aan die bestaande bezetting betekent dat niet dat dit soort gevallen niet ook makkelijk te voorkomen zijn geweest. Ook die mensen houden bedden bezet.

Bovendien is besmettelijk zijn met de delta variant een heel erg zwak argument aan het worden omdat gevaccineerden het virus net zo goed kunnen doorgeven.

Je vaccineert intussen echt vooral voor jezelf. Net als dat je vooral voor je eigen veiligheid geen 200 op een motorfiets moet rijden en net als dat je voor jezelf beter niet die peuk op kan steken.
Toch ook een beetje voor de rest hoor. Ik neem dat vaccin ook grotendeels zodat ik zelf geen schaarse zorgcapaciteit in beslag neem en zodat de rest van Nederlander (waaronder ik zelf) weer lekker uit eten kan en met vrienden af kan spreken.

Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchCommando
Je moet niet net doen alsof iedereen die gevaccineerd is besmettelijk is als hij in aanraking komt met het virus.
Je vaccineert intussen echt vooral voor jezelf. Net als dat je vooral voor je eigen veiligheid geen 200 op een motorfiets moet rijden en net als dat je voor jezelf beter niet die peuk op kan steken.
Je vaccineert voor jezelf, een ander en voor de samenleving als geheel. Het is dat of de samenleving langer in gijzeling houden. Ik vind het allebei best want heb weinig last van de maatregelen, maar dan vind ik ook dat het gezeur over wat er allemaal nog niet kan moet ophouden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bouke-p
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 23:31
DutchCommando schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 17:18:
[...]

n=1 ervaring, generalisatie en drogredenering. Weg dus.

[ Voor 56% gewijzigd door tweakduke op 03-09-2021 18:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Bouke-p schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 17:38:
Dus we richten wel de capaciteit in voor mensen die bewust ongezond leven maar bij covid ligt de grens?
Dat soort zorg is gewoon ingecalculeerd en explodeert niet in n paar weken tijd. Dat was een paar posts geleden ook al benoemd.
En er zou toch juist meer capaciteit moeten zijn op de ic's omdat griep niet meer bestaat?
In het topic houden we t graag op feiten, dit voegt niets toe.
Ik word ook wel wat moe van het gepiep uit de zorg.
Niemand dwingt je om de zorg in te gaan en je weet dat ellende zien bij je baan hoort. En dat als er een pandemie voorbij komt je ervan bent.*
Precies, omdat er niemand gedwongen wordt gaan er mensen weg omdat ze die druk niet meer aankunnen (of willen) en wordt de druk dus nog groter op de achterblijvers. Als jij hetzelfde (of meer zelfs) werk moet doen terwijl je collega's ermee stoppen ga je ook vanzelf "piepen".

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-09 18:05

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Het zijn geen Franse praktijken, de inzet van tvt.

Het zijn Duitse, Oostenrijkse, Franse, Spaanse, Italiaanse, Sloveense, Belgische, Deense, Zwitserse en Luxemburgse. Of andersom, in west/noord Europa hebben alleen Noorwegen, Zweden en Finland dit niet, als ik het goed heb. Niet dat dat het goed of slecht maakt, maar het is dus niet alsof we in Nederland iets anders doen dan in de rest van Europa.

Vaccineren helpt. Mensen worden minder ziek. Mensen gaan minder naar het ziekenhuis. Mensen gaan minder naar de IC, mensen gaan minder vaak dood. Mensen verspreiden het minder. Je doet het voor jezelf én ook voor een ander. Er lijkt echt geen rationele reden te zijn om niet te vaccineren, alleen principiële redenen die men probeert rationeel te maken, maar dat lukt tot nu niet.

Dwang gaat mij te ver, maar principes mogen en kunnen best consequenties hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
Metro2002 schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 17:22:
[...]

[...]

Ik ga niet meer, simpel zat.
Ik blijf dat toch apart vinden. Als het wetenschappelijk gezien nodig is dat een 3e ronde nodig is, wat is daar dan anders aan dan de 1e en 2e? De reden om hem te nemen is uiteindelijk precies hetzelfde. En helaas hebben we nu eenmaal te maken met een virus dat rond blijft gaan en een immuunsysteem waarvan de werking voor dat virus langzaam afneemt. Dat is gewoon een gegeven, alleen de mate waarin dat gebeurt verschilt per virus en immuunsysteem.

Er is dus gewoon een kans dat er om de zoveel jaar een extra prik nodig is. En als de vaccinatiegraad daarvan dan te laag is gaan we simpelweg weer terug naar maatregelen. Pak je die eventuele derde prik dus niet moet je daarna niet gaan klagen dat er weer maatregelen nodig zijn. Daar kies je dan toch echt zelf voor.

[removed]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10:29
redwing schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 17:46:
[...]

Ik blijf dat toch apart vinden. Als het wetenschappelijk gezien nodig is dat een 3e ronde nodig is, wat is daar dan anders aan dan de 1e en 2e? De reden om hem te nemen is uiteindelijk precies hetzelfde. En helaas hebben we nu eenmaal te maken met een virus dat rond blijft gaan en een immuunsysteem waarvan de werking voor dat virus langzaam afneemt. Dat is gewoon een gegeven, alleen de mate waarin dat gebeurt verschilt per virus en immuunsysteem.

Er is dus gewoon een kans dat er om de zoveel jaar een extra prik nodig is. En als de vaccinatiegraad daarvan dan te laag is gaan we simpelweg weer terug naar maatregelen. Pak je die eventuele derde prik dus niet moet je daarna niet gaan klagen dat er weer maatregelen nodig zijn. Daar kies je dan toch echt zelf voor.
Ik had begrepen dat hij juist niet meer gaat naar plaatsen met tvt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
Arjantje72 schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 17:49:
[...]

Aha, ok dan heb ik dat verkeerd gelezen.
Met vaccinatie is de kans een stuk kleiner dat je mensen besmet/besmet raakt, dus zonder vaccinatie krijg je een test die dat risico ook een stuk kleiner maakt. In beide gevallen is het risico daardoor klein.

Daarmee is niet gaan iets waar je vooral jezelf mee hebt en moet je niet klagen over je eigen gemaakte keuze. TvT is uiteindelijk puur een risico-mitigatie.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Arjantje72 schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 17:49:
[...]

Dit bedoel ik inderdaad :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-09 14:48

Mfpower

In dubio

Ik ook niet. Ik spaar m’n geld wel op voor m’n toekomstige emigratie. We zijn in de westerse landen gewoon gek geworden. Er is geen ratio meer voor dat hele tvt. Het is manipulatie. En ga niet zeggen dat gevaccineerden hier geen last van hebben. Dat is wel zo, ik ben gevaccineerd maar moet overal m’n onschuld gezondheid bewijzen. Omgekeerde wereld. Ik wil niet langer deel uitmaken van een samenleving wat dit als rechtvaardig ziet en hier achter staat. Ik laat m’n godwin maar achterwege. Ik doe er niet aan mee, ik zal in m’n stamkroeg vermelden dat ik helaas niet meer kan bijdragen aan hun omzet dan en ga gewoon verder met het virus thuis verspreiden. Als gevaccineerde kan dat immers ook gewoon. En dat zullen al die ongevaccineerden ook doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CMD-Snake
Soccer98 schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 17:30:
De Jonge moet niet uit zijn nek lullen, niet liegen, en gewoon zeggen dat het wel degelijk een vorm van dwang is. 'Je hoeft je niet te vaccineren, maar je moet dan wel dit en dit en dit doen om dingen te doen die altijd normaal waren.' Dat je het doet is 1, maar wees dan transparant en eerlijk.
De Jonge speelt een semantisch spelletje rondom dit onderwerp. Op 18 augustus zei hij in het debat over het invoeren van een eigen bijdrage voor TvT dit toen hij door de SP bevraagt werd of het volgens hem dwang of drang zou zijn:
Minister De Jonge:
Ik zal u zeggen waarom ik dat niet vind. Allereerst even gewoon de precisie in de begrippen. Het woord "vaccinatiedrang". "Dwang" en "drang", die twee begrippen komen voort uit de motie van de heer Wilders. Dat zijn niet de woorden van het kabinet geweest. Ik heb het zelf juist om deze spraakverwarring te voorkomen altijd gehad over "vaccinatieplicht". Dat was toen ook de inhoud van dat debat. Toen werd gezegd: een indirecte vaccinatieplicht, is dat dan misschien een goed idee? Daarvan hebben wij ook onmiddellijk gezegd, in dat debat: nee, dat is geen goed idee. Dus geen directe plicht en ook geen indirecte plicht.
Na een interruptie door Wilders die de termen van de motie nogmaals verduidelijkte zei De Jonge:
Minister De Jonge:
Ik snap goed wat de heer Wilders zegt, hoor. Ik gebruik zelf dat woord "drang" niet zo graag, omdat het nu juist voor meerderlei uitleg vatbaar is, namelijk op de manier van de indiener en op mijn manier. Ik denk dat mijn manier ook opgaat. Daarom gebruik ik zelf het woord "stimulans". Dat is het namelijk evident. Er gaat gewoon een stimulans vanuit. Het woord "drang" is misschien wel vergelijkbaar met "druk", het woord dat mevrouw Pouw-Verweij gebruikte. Waarom gebruik ik dat woord niet? Omdat sommige mensen een indringend gesprek met een GGD-medewerker dat het heel verstandig is om je te laten vaccineren, al als druk ervaren. Daarom vind ik dat zelf een moeilijker te gebruiken woord. De hoofdreden is trouwens ook niet het opbouwen van een stimulans richting vaccinatie.
De Jonge erkent het begrip "drang" niet, dit bestaat niet naar zijn mening. De term "dwang" wil hij enkel opvatten als een directe vaccinatieplicht. Al het andere is geen dwang naar zijn mening. Over deze definitie botste hij die dag met meerdere fracties, die De Jonge beschuldigden om middels zo'n truc zich onder een aangenomen motie uit te wurmen.

Laat De Jonge nu een keer de moed hebben om eens te zeggen waar het op staat. Niet constant om de hete brei heen draaien, ga dan voor die directe plicht. Wees eens lekker eerlijk en accepteer dan ook wat volgt. Een botsing is dan onvermijdelijk, maar nu schuif je dat conflict enkel op de lange baan. Je komt er vanzelf wel terecht alleen duurt het wat langer.
Agent47 schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 17:06:
Iedereen heeft de kans gehad om zich te laten prikken.
Klopt en het was ook je goed recht zogenaamd om te bedanken. Afschaffen die hap en degene die bedankten weten welk risico ze aangingen, namelijk dat ze potentieel goed ziek kunnen worden. De Jonge vervalt weer in zijn dwangneurose dat hij 100% overal moet scoren.
ZieMaar! schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 17:44:
Je doet het voor jezelf én ook voor een ander.
Je doet het voor jezelf. Het idee van groepsimmuniteit begint steeds verder uit zicht te raken, zelfs bij 100% vaccinatiegraad kom je er niet meer aan. Gevaccineerden hebben een kans/risico om het virus op te lopen en al worden ze zelf niet ziek, ze kunnen het dan doorgeven. Die verdedigingslinie van gevaccineerde mensen is dan een vorm van schijnveiligheid. Het coronavaccin is dan meer als de griepprik geworden, je kan het nog steeds krijgen alleen is het minder erg.

Het TvT idee bleek niet bepaald te werken zoals gehoopt in die twee weken dat het van kracht was. Genoeg mensen die om diverse redenen alsnog binnenkwamen, terwijl dat niet had gemoeten. Plus dat we een flinke groep helemaal niet willen bekijken. Het OMT adviseerde juist dat iedereen moest testen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
Wat me in deze stookt, en hij is nu bij EénVandaag, is dat De Jonge dondersgoed weet dat mensen geen zin hebben in constant testen en dat toegangstesten voor alles ze er toe dwingt genoodzaakt is om dan maar te vaccineren. Hij ontkent dit structureel, maar je weet honderd procent zeker dat dit het geval is en ik vind dat erger dan het systeem zelf.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• stylezzz
Mfpower schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 18:12:
[...]

Ik ook niet. Ik spaar m’n geld wel op voor m’n toekomstige emigratie. We zijn in de westerse landen gewoon gek geworden. Er is geen ratio meer voor dat hele tvt. Het is manipulatie. En ga niet zeggen dat gevaccineerden hier geen last van hebben. Dat is wel zo, ik ben gevaccineerd maar moet overal m’n onschuld gezondheid bewijzen. Omgekeerde wereld. Ik wil niet langer deel uitmaken van een samenleving wat dit als rechtvaardig ziet en hier achter staat. Ik laat m’n godwin maar achterwege. Ik doe er niet aan mee, ik zal in m’n stamkroeg vermelden dat ik helaas niet meer kan bijdragen aan hun omzet dan en ga gewoon verder met het virus thuis verspreiden. Als gevaccineerde kan dat immers ook gewoon. En dat zullen al die ongevaccineerden ook doen.
Oehhh. Spannend :) waar ga je naar toe emigreren? Oftewel, welk land doet het goed in jouw ogen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10:17
CMD-Snake schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 18:22:
[...]

Je doet het voor jezelf. Het idee van groepsimmuniteit begint steeds verder uit zicht te raken, zelfs bij 100% vaccinatiegraad kom je er niet meer aan. Gevaccineerden hebben een kans/risico om het virus op te lopen en al worden ze zelf niet ziek, ze kunnen het dan doorgeven. Die verdedigingslinie van gevaccineerde mensen is dan een vorm van schijnveiligheid. Het coronavaccin is dan meer als de griepprik geworden, je kan het nog steeds krijgen alleen is het minder erg.
Nee, er is wel degelijk een reden waarom je het ook voor de samenleving doet: alhoewel groepsimmuniteit puur door vaccinatie inderdaad niet gaat lukken, dragen ook natuurlijke infecties bij aan het ontstaan van immuniteit. Het enige probleem is dat met die 1,8 miljoen onbeschermden, als we nu in één keer alles loslaten (en de mensen die nog niet immuun zijn door natuurlijk ziekteverloop immuun laten worden), dan zouden de ziekenhuizen overstromen. Dát is de reden dat we nu nog met maatregelen zitten.
Als de overgebleven weigeraars zich nou zouden laten prikken, dan zou dat getal van 1,8 miljoen flink lager zijn én zorgt het grotere aantal beschermden ervoor dat het virus zich langzamer verspreidt. Dat betekent dat de maatregelen eerder los kunnen c.q. minder streng hoeven te zijn. Ergo: de weigeraars zorgen ervoor dat de rest van de samenleving langer op slot zit. Als een groter aandeel zich zou laten vaccineren dan is de druk op de zorg minder groot, de verspreiding langzamer, en dat betekent dus dat er minder maatregelen nodig zijn. Met iedere gezette prik win je (statistisch gezien) extra vrije IC-capaciteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

stylezzz schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 18:15:
[...]

Die komen niet met 100'en tegelijk het ziekenuis binnen.... wat een vergelijking.... 8)7
*knip*
Klok / klepel zie post hieronder.

[ Voor 92% gewijzigd door tweakduke op 03-09-2021 19:01 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stylezzz
Metro2002 schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 18:41:
[...]

Hart en vaatziekten en longkanker staan beide in de top 4 meest voorkomende doodsoorzaken. en zijn samen goed voor 24.000 doden per jaar.

De oorzaken van longkanker zijn voornamelijk roken
De oorzaken van coronaire hartziekten zijn veelal te wijten aan overgewicht, roken en te weinig bewegen.
En? Geeft dat 100'en ziekenhuis opnames en eventueel ic opnames per dag? Nope... :)

Maar bedankt voor deze wijsheden.

Nee gelukkig zijn de opnames op het moment dagelijks rond de 50-70 per dag. Behapbaar denk ik zo...

[ Voor 6% gewijzigd door stylezzz op 03-09-2021 18:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

stylezzz schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 18:43:
[...]

En? Geeft dat 100'en ziekenhuis opnames en eventueel ic opnames per dag? Nope... :)

Maar bedankt voor deze wijsheden.
De laatste keer dat ik op het coronadashboard keek kwamen de coronapatienten ook niet meer met honderden tegelijk binnen (vandaag 72) . Met een enorme groepsimmuniteit die er momenteel is snap ik niet goed waar die angst voor een nieuwe golf maar vandaan blijft komen die komt er echt niet meer tenzij er een nieuwe variant opduikt die de vaccins negeert.
stylezzz schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 18:43:
[...]

Nee gelukkig zijn de opnames op het moment dagelijks rond de 50-70 per dag. Behapbaar denk ik zo...
Dat is ook wat ik denk, behapbaar. Zeker in het achterhoofd dat momenteel gewoon iedereen eigenlijk gewoon alles mag en open is.

[ Voor 27% gewijzigd door Metro2002 op 03-09-2021 18:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
[...]

Ik mis de belang van het podium. Het is een enorme mensenmassa die wel goed gevonden wordt terwijl dezelfde mensenmassa op een festival niet mag.

Het is gewoon zo hypocriet als het maar zijn kan. Ik zie hier beelden terwijl concerten en festivals niet mogen en ik op werk een kapje opmag... kansloos

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Tom-Z schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 18:39:
[...]

Nee, er is wel degelijk een reden waarom je het ook voor de samenleving doet: alhoewel groepsimmuniteit puur door vaccinatie inderdaad niet gaat lukken, dragen ook natuurlijke infecties bij aan het ontstaan van immuniteit. Het enige probleem is dat met die 1,8 miljoen onbeschermden, als we nu in één keer alles loslaten (en de mensen die nog niet immuun zijn door natuurlijk ziekteverloop immuun laten worden), dan zouden de ziekenhuizen overstromen. Dát is de reden dat we nu nog met maatregelen zitten.
Als de overgebleven weigeraars zich nou zouden laten prikken, dan zou dat getal van 1,8 miljoen flink lager zijn én zorgt het grotere aantal beschermden ervoor dat het virus zich langzamer verspreidt. Dat betekent dat de maatregelen eerder los kunnen c.q. minder streng hoeven te zijn. Ergo: de weigeraars zorgen ervoor dat de rest van de samenleving langer op slot zit. Als een groter aandeel zich zou laten vaccineren dan is de druk op de zorg minder groot, de verspreiding langzamer, en dat betekent dus dat er minder maatregelen nodig zijn. Met iedere gezette prik win je (statistisch gezien) extra vrije IC-capaciteit.
Dat weet niemand met zekerheid. Het is niet aannemelijk dat die 1,8 miljoen mensen allemaal op hetzelfde moment besmet worden, het kan net zo goed over meerdere jaren uitgesmeerd worden en dan is het voor de zorg misschien wel behapbaar.

March of the Eagles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:27

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Modbreak:Even de bezem erdoorheen gehaald voor een hoop drogredeneringen en slecht onderbouwde posts. Een nieuwsbericht is geen reden om maar snel op de onderbuik wat te argumenteren.

Tweakers Discord

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Nu online
Tom-Z schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 18:39:
[...]

Dat hebben ik en vele anderen hier al tig keer uitgelegd aan @CMD-Snake, maar hij blijft herhalen dat vaccinatie enkel een gunstig effect op jezelf heeft. :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
redwing schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 17:46:
[...]

Inderdaad, als. Er is nog geen sterke wetenschappelijke basis dat een derde prik daadwerkelijk nodig is. Er is vooral onderzoek gedaan door Pfizer zelf, waarbij men zag dat er weliswaar veel meer antistoffen aangemaakt worden, maar het is nog niet duidelijk of dit daadwerkelijk nodig is:
Meerwaarde nog onduidelijk

Er is daardoor volgens hem nog weinig duidelijk over de meerwaarde van een derde prik. Hij zag wetenschappers al de nodige vraagtekens plaatsen.

"Want met zo'n prik maak je antistoffen aan tegen virus. Die zijn bij mensen in het bloed gemeten. Maar je immuunsysteem is veel meer dan alleen wat je krijgt ingespoten met een vaccin", zegt Van den Brink.

"Je lichaam heeft zelf ook een krachtig immuunsysteem dat een rol speelt bij de afweer tegen dit virus. Het is een samenspel van elementen. Pfizer doet nu haast alsof alleen die prik ertoe doet, maar ons eigen immuunsysteem doet ook van alles."
In principe weet het immuunsysteem na de 2de prik hoe het moet omgaan met het virus. Er is immers nog steeds 97% bescherming tegen ernstig ziekteverloop na een besmetting. Het opwekken van antistoffen met een 3de prik klinkt dan vooral zinnig voor mensen met een zwak immuunsysteem.

[ Voor 7% gewijzigd door XWB op 03-09-2021 19:21 ]

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bouke-p
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 23:31
*knip* als je niet begrijpt waarom je post aangepast wordt, dan neem je contact op met de betreffende mod, maar je reageert niet in het topic zelf. Zie ook het beleid.

[ Voor 75% gewijzigd door ZieMaar! op 03-09-2021 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
42erik schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 18:46:
[...]

Ik mis de belang van het podium. Het is een enorme mensenmassa die wel goed gevonden wordt terwijl dezelfde mensenmassa op een festival niet mag.

Het is gewoon zo hypocriet als het maar zijn kan. Ik zie hier beelden terwijl concerten en festivals niet mogen en ik op werk een kapje opmag... kansloos
Het podium is wel degelijk van belang, zeker als die zich ook nog een in een tent bevind. (Het blijft nederlands festival weer immers) wat je vandaag in zandvoort zag waren soms mensenmassas die zich door de straten van zandvoort bewegen. Geen probleem, in de buitenlucht en je loopt nooit meer als een paar seconden (minuten hoogstens) omringt door dezelfde personen richting het circuit. Aldaar zag je hetzelfde als iedereen van de tribunes richting het toilet of bar ging..... natuurlijk zullen er her en der wel wat excessen zijn opgetreden. Ik hoorde dat er een pinstoring was, wat uiteraard wel wat files voor de bars heeft veroorzaakt. Maar dat zal vast niet met opzet gebeurd zijn....

Het verschil met een festival lijkt mij duidelijk. Honderden of duizenden mensen volgepakt voor een podium (in een tent?) die uit hun dak gaan voor een paar uur geeft echt wel wat meer besmettingsrisicos.

Als laatste wil ik ook kwijt dat ik er ook van baal dat er geen festivals zijn. Laat dat duidelijk zijn.... naar mijn mening is het moment dat die sector ook weer los mag echt heel dicht genaderd. Iedereen heeft zijn kans gehad op een vaccin inmiddels.... desnoods gewoon vaccin only, maar ik denk dat we inmiddels wel toe zijn aan een feestje. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Nu online
Zullen we de kwestie Zandvoort eerst eens 3 weken aankijken voor we er iets van vinden? Dat doen we tenslotte ook na de opening van de scholen.

(PS. Ik vind dat festivals, buiten zonder tent!, ook weer moeten gaan kunnen.)

[ Voor 59% gewijzigd door Drardollan op 03-09-2021 20:05 ]

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja.. Zandvoort laat zien dat we er als maatschappelij wel klaar mee zijn. Maatregelen accepteren we niet mee, en als je als overheid dit allemaal toelaat (net als voetbalstadions ook), dan kan je de horeca niet meer in toon houden. Ik vind het stuitend dat een pub geen f1 of voetbal uit mag zenden, maar dit soort evenementen door mogen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 20:08:
Tja.. Zandvoort laat zien dat we er als maatschappelij wel klaar mee zijn. Maatregelen accepteren we niet mee, en als je als overheid dit allemaal toelaat (net als voetbalstadions ook), dan kan je de horeca niet meer in toon houden. Ik vind het stuitend dat een pub geen f1 of voetbal uit mag zenden, maar dit soort evenementen door mogen gaan.
Dit is buiten, dat scheelt nogal.

Vind ik totaal niet stuitend, want kroeg is dan vaak dicht met 0 ventilatie, en dat levert nog steeds flinke problemen op met covid.

Zie tijdens dansen met Jansen, waar 1 persoon het voor elkaar krijgt om 200(!) personen corona te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

Segafreak83 schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 20:13:
[...]

Dit is buiten, dat scheelt nogal.

Vind ik totaal niet stuitend, want kroeg is dan vaak dicht met 0 ventilatie, en dat levert nog steeds flinke problemen op met covid.

Zie tijdens dansen met Jansen, waar 1 persoon het voor elkaar krijgt om 200(!) personen corona te geven.
Tsja.. Hoelang gaan we dat argument nog blijven gebruiken? Dat is al heel wat prikjes geleden hè.. Zou het nog steeds dezelfde impact hebben als toen? En moeten we een keer niet wat proberen? Anders kan er nooit meer wat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Drardollan schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 20:02:
Zullen we de kwestie Zandvoort eerst eens 3 weken aankijken voor we er iets van vinden? Dat doen we tenslotte ook na de opening van de scholen.
Mwoah, dan mis je het punt wel een beetje. Iedereen die een beetje kan rekenen weet dat we van het F1-festival in Zandvoort an sich weinig te vrezen hebben. Daarvoor komen er in absolute zin te weinig mensen, en zijn die mensen goed genoeg gevaccineerd.

De ophef gaat vooral om het blijven verbieden van festivals aan de ene kant, en aan de andere kant dit specifieke festival toe te staan, omdat er tijdens een klein gedeelte van dit festival wat stoeltjes staan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Empathy schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 20:15:
[...]

Tsja.. Hoelang gaan we dat argument nog blijven gebruiken? Dat is al heel wat prikjes geleden hè.. Zou het nog steeds dezelfde impact hebben als toen? En moeten we een keer niet wat proberen? Anders kan er nooit meer wat.
Festival seizoen zit erop (op deze paar mooie dagen na), volgend jaar weer een kans.

Horeca binnen in herfst en winter moeten we gaan zien. Maar de afgelopen 1.5 jaar heeft mij geleerd dat ik prima zonder kan. Dus voor mij hoeft het niet.

Dat mensen het zat zijn snap ik, maar het goed doen is lastig in deze situatie. Grijp je in en gebeurd er niets, is het voor niets. Grijp je niet in en gebeurd er wel iets, dan is de wereld ook te klein.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
Drardollan schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 20:02:

(PS. Ik vind dat festivals, buiten zonder tent!, ook weer moeten gaan kunnen.)
Goed idee. Al laten de afgelopen races in het buitenland wel zien dat er vrij weinig gebeurd qua corona....
Empathy schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 20:15:
[...]

Volgens mij proberen we om de paar weken wat? Deze weken gaan de scholen weer stuk voor stuk open en hebben we een groots sportevenement geloof ik..... voor dit moment even goed. De resultaten evalueren we de komende weken waarna we hopelijk weer wat meer kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QSYS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-09 01:06
Vorige week was het aantal niet gevaccineerde 1,8 miljoen, niet dat niet meer 80.000 gezakt zijn, aangezien we 80.000 per week prikken volgens de jonge, of zijn we alleen maar met 2e prikken bezig?
Pagina: 1 ... 107 ... 131 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees even de topic start door voor de opzet, regels en handige links. Hier geldt uiteraard het beleid.

Vakantie zomer 2021: maatregelen in het buitenland voor alles waar je rekening mee moet houden als je op vakantie gaat, ook per land.

Je kunt in dit topic dus praten over de ontwikkeling van de cijfers, de maatregelen in het algemeen, de steunmaatregelen etcetera. N=1 en persoonlijke ervaringen horen in de De Covid kroeg.

Politiek mag in De landelijke Nederlandse politiek 2021

Let op: generalisaties als ‘wappie’, 'antivaxxers' zijn niet toegestaan, ook niet op een defensieve manier (ik ben geen wappie, maar…).