Het Coronavirus in Nederland en België - deel 8 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 106 ... 131 Laatste
Acties:
  • 465.949 views

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Jovatov schreef op donderdag 2 september 2021 @ 15:32:
Weer een flinke stijging van aantal testen sinds vorige week. Vorige week dinsdag 17k testen en afgelopen dinsdag 24k. De geopende basisscholen en diens testbeleid lijken me daar de meest logische oorzaak van. Je ziet ook daadwerkelijk een significante stijging in die leeftijdsgroep:

[Afbeelding]

Aan de ene kant kunnen we de summiere stijging van 0.7% deze week tov vorige week dus positief duiden omdat er (veel) meer getest wordt.
Aan de andere kant zien we een flinke groei onder de basisschoolleeftijd. Tot nog toe is elke groei onder jonge leeftijden altijd weer gevolgd door ook groei onder de andere leeftijden dus dat zal komende weken vermoedelijk vanzelf ook gebeuren.
In vergelijking met die pieken van 250+ per 100.000 stelt die stijging van 9 naar 15 per 100k ongeveer onder de 0-9 groep niet zoveel voor natuurlijk.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

YakuzA schreef op donderdag 2 september 2021 @ 16:44:
[...]

In vergelijking met die pieken van 250+ per 100.000 stelt die stijging van 9 naar 15 per 100k ongeveer onder de 0-9 groep niet zoveel voor natuurlijk.
Als ik de grafiek zo lees was het laagste punt zo rond 8 augustus ongeveer 7 in krap 4 weken gestegen naar 15. Absoluut is het niet zo spannend maar het wel een verdubbeling

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
TrailBlazer schreef op donderdag 2 september 2021 @ 16:48:
[...]

Als ik de grafiek zo lees was het laagste punt zo rond 8 augustus ongeveer 7 in krap 4 weken gestegen naar 15. Absoluut is het niet zo spannend maar het wel een verdubbeling
Midden zomervakantie naar herstart scholen sinds vorige week. Ook weer niet zo vreemd. :)
Vorige week was Noord
Deze week was Midden
Volgende week is Zuid

Dus die groep stijgt nog even door.

Dat wordt weer gedoe vrees ik.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-09 22:31
Señor Sjon schreef op donderdag 2 september 2021 @ 16:49:
[...]

Midden zomervakantie naar herstart scholen sinds vorige week. Ook weer niet zo vreemd. :)
Vorige week was Noord
Deze week was Midden
Volgende week is Zuid

Dus die groep stijgt nog even door.

Dat wordt weer gedoe vrees ik.
Het wordt geen gedoe, als we het er niet van maken. Hoewel ik je vrees deel, vind ik dat we daar ondertussen ook gewoon tegenin mogen gaan.
Door vaccinatie zijn de spelregels veranderd. Sommigen lijken dat alleen nog niet te beseffen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cranberry
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:33
In de klas van onze jongste (groep 8 ) is een leerling gisteren positief getest. Gelukkig hoeven alleen 2 of 3 medeleerlingen die langdurig bij haar in de buurt hebben gezeten, in quarantaine.
De GGD is gelukkig van mening dat de kans dat andere leerlingen besmet zijn geraakt, erg klein is. De rest van de klas mag dus gewoon naar school gaan.

De juiste beslissing m.i.

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-09 20:10
blissard schreef op donderdag 2 september 2021 @ 17:31:
[...]

Het wordt geen gedoe, als we het er niet van maken. Hoewel ik je vrees deel, vind ik dat we daar ondertussen ook gewoon tegenin mogen gaan.
Door vaccinatie zijn de spelregels veranderd. Sommigen lijken dat alleen nog niet te beseffen.
Eens, we kunnen het nieuws weer opblazen, want slecht nieuws verkoopt. Kijk waar de Telegraaf nu mee kopt op hun site: al weer 80 klassen naar huis in Amsterdam.

Ziekenhuis en met name IC zijn de waardes waar we naar moeten kijken.
Maar heel veel te sturen op cijfers is er niet meer, de enige knop waar we nog aan kunne draaien is acceptatie van de Corona situatie

American Express vraagbaak

• Agent47
  • Registratie: December 2012

Agent47

I always close my contracts.

Wat denken jullie? Worden de touwen weer aangetrokken en gaan mensen dat pikken?

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• QSYS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-09 01:06
Agent47 schreef op donderdag 2 september 2021 @ 18:35:
Wat denken jullie? Worden de touwen weer aangetrokken en gaan mensen dat pikken?
Aantrekken die hap, ik blijf wel thuis en houd me aan de regels. 😁

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Geen idee of ze aangetrokken worden , wel de verwachting dat de weerstand bij steeds meer delen in de samenleving groter wordt.
Prik is gezet , lang genoeg geduurd, klaar ermee. Of dat virus technisch handig is is een ander verhaal , maar dit is wat ik verwacht . Hoorde vandaag ook weer van mensen dat ze per direct 3 dagen per week op kantoor verwacht worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Ik begin voor een twee stromen maatschappij te zijn. Mensen zonder vaccinatie in de beperking, mensen met zoveel mogelijk vrijheid. Eigenlijk ben ik er principieel erg op tegen maar teveel mensen doen moeilijk over die prik en houden het virus te actief.

alles kan off-topic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Gaat echt niks meer gebeuren. In de uk is alles vrij en corona geen groot issue meer. Belgie is vrijwel terug naar normaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:37
Vooralsnog niet. Besmettingen worden minder interessant.... de ziekenhuisopnames zijn dat des te meer de komende tijd. Deze lijken nog redelijk stabiel te zijn, beetje op en af. Zolang daar geen gekke dingen gebeuren kunnen we gewoon doorgaan volgens plan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:31
Ankona schreef op donderdag 2 september 2021 @ 18:56:
[...]

Ik begin voor een twee stromen maatschappij te zijn. Mensen zonder vaccinatie in de beperking, mensen met zoveel mogelijk vrijheid. Eigenlijk ben ik er principieel erg op tegen maar teveel mensen doen moeilijk over die prik en houden het virus te actief.
Ik ben twee keer geprikt. Maar weet jij dan zelf zeker dat de vaccinatie goed is voor jou? Lijkt mij niet. En dat is voor een ander weer precies genoeg onzekerheid om geen vaccinatie te willen.

Ja, het zijn vaak de moeilijke mensen die nu weer dwarsliggen, maar ik denk dat we heel blij mogen zijn dat een vaccinatie niet verplicht is, ook al ontstaat er dan wel een groep ongevaccineerden.

Ik snap je punt verder wel, maar heb totaal geen zin in een tweestromenmaatschappij. Geeft alleen maar extra kosten, extra onrust en weinig rendement.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:45

Onbekend

...

Ankona schreef op donderdag 2 september 2021 @ 18:56:
[...]

De mensen die niet gevaccineerd zijn, kan je eigenlijk ook nog opdelen in 3 groepen.
Groep A:
Deze mensen willen zich laten vaccineren, maar door omstandigheden is dat nog niet gebeurd. Bijvoorbeeld omdat iemand nog te jong was, door ziekte, of vanwege werktijden waardoor je van tevoren niet de twee prikken in kon plannen. (Nu kan dat inmiddels wel.) Deze groep mensen zijn overigens vaak wel bereid om zich te laten testen.

Groep B:
Deze groep durft de inenting niet aan. Dat kan vanwege geloof (godsdienst of niet), verwachting van ernstige bijwerkingen, of heeft slechte ervaringen binnen zijn contacten mee gemaakt. Dit zal een lastige groep zijn om over te halen om alsnog een prik te halen, en een deel zal dat ter zijner tijd doen.

Groep C:
Deze mensen willen zich absoluut niet zich laten vaccineren. Enkelen willen geen vreemde stoffen in het lichaam krijgen, en andere die vinden het virus een hoax en flink overdreven. Van deze groep zullen nauwelijks mensen zijn die zich uiteindelijk laten vaccineren, en zullen ook weinig zich vrijwillig laten testen op corona. Dit is een risicovolle groep voor de samenleving.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:17

Metro2002

Memento mori

Dat ze weer aangetrokken worden is wel duidelijk met straks TvT of vaccinatiebewijs ipv nu alles vrij maar wel '1,5m' wat in de praktijk amper tot niet gebeurd.

Als straks blijkt dat er weer een lockdown komt of dat ook gevaccineerden moeten testen voor toegang dan pikt men het denk ik niet meer.
Overal zie je protesten ontstaan tegen gezondheidspassen en de testsamenleving en dat is niet alleen maar door niet gevaccineerden. Dus ja ik verwacht nog meer aangetrokken teugels en nee ik denk niet dat mensen dat nog langer gaan pikken.

Las net nog een artikel over iemand in nieuw zeeland die zijn quarantainehotel was ontvlucht en naar huis was gegaan (geen klachten ,niet ziek) en er een klopjacht op hem is geweest en zijn huis door 10 agenten was omsingeld. Over compleet doordraaien gesproken. 8)7 Dat is zéker de kant niet die we op moeten willen.

[ Voor 5% gewijzigd door Metro2002 op 02-09-2021 19:22 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stylezzz
  • Laatst online: 07:37
Metro2002 schreef op donderdag 2 september 2021 @ 19:21:

Las net nog een artikel over iemand in nieuw zeeland die zijn quarantainehotel was ontvlucht en naar huis was gegaan (geen klachten ,niet ziek) en er een klopjacht op hem is geweest en zijn huis door 10 agenten was omsingeld. Over compleet doordraaien gesproken. 8)7 Dat is zéker de kant niet die we op moeten willen.
Je bent wel vergeten om erbij te vermelden dat deze persoon ook bewust tegen mensen aan het hoesten en niezen was geslagen. Lijkt me niet meer logisch dat je dergelijke individuen wilt aanhouden.... zeker in landen waar nog erg weinig gevaccineerd is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Onbekend schreef op donderdag 2 september 2021 @ 19:11:
[...]

De mensen die niet gevaccineerd zijn, kan je eigenlijk ook nog opdelen in 3 groepen.
Groep A:
Deze mensen willen zich laten vaccineren, maar door omstandigheden is dat nog niet gebeurd. Bijvoorbeeld omdat iemand nog te jong was, door ziekte, of vanwege werktijden waardoor je van tevoren niet de twee prikken in kon plannen. (Nu kan dat inmiddels wel.) Deze groep mensen zijn overigens vaak wel bereid om zich te laten testen.

Groep B:
Deze groep durft de inenting niet aan. Dat kan vanwege geloof (godsdienst of niet), verwachting van ernstige bijwerkingen, of heeft slechte ervaringen binnen zijn contacten mee gemaakt. Dit zal een lastige groep zijn om over te halen om alsnog een prik te halen, en een deel zal dat ter zijner tijd doen.

Groep C:
Deze mensen willen zich absoluut niet zich laten vaccineren. Enkelen willen geen vreemde stoffen in het lichaam krijgen, en andere die vinden het virus een hoax en flink overdreven. Van deze groep zullen nauwelijks mensen zijn die zich uiteindelijk laten vaccineren, en zullen ook weinig zich vrijwillig laten testen op corona. Dit is een risicovolle groep voor de samenleving.
Volgens mij vergeet je de mensen die al covid gehad hebben en vertrouwen op hun immuniteit?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ankona
Playa del C. schreef op donderdag 2 september 2021 @ 19:11:
[...]

Ik ben twee keer geprikt. Maar weet jij dan zelf zeker dat de vaccinatie goed is voor jou? Lijkt mij niet. En dat is voor een ander weer precies genoeg onzekerheid om geen vaccinatie te willen.

Ja, het zijn vaak de moeilijke mensen die nu weer dwarsliggen, maar ik denk dat we heel blij mogen zijn dat een vaccinatie niet verplicht is, ook al ontstaat er dan wel een groep ongevaccineerden.

Ik snap je punt verder wel, maar heb totaal geen zin in een tweestromenmaatschappij. Geeft alleen maar extra kosten, extra onrust en weinig rendement.
Jij schetst ook precies mijn dilemma. Maar bij mij begint de naald de neiging te krijgen de andere kant op uit te slaan.
Of het vaccin effectief is bij iedereen, dus of er mensen tussen zitten die wel de prik hebben maar bij wie die niets uithaalt, vind ik niet eens zo belangrijk. Het gaat om het groepseffect. Je weet nooit bij welk individu het minder goed werkt, maar als de massa meedoet is de uitzondering geen probleem.

Het punt is dat een best wel grote groep moeilijk doet en daarmee het hele land in beperking houdt. Dan komt hun recht op vrijheid om wel of niet voor die prik te kiezen in het gedrang met het recht op vrijheid van iedereen om weer zo normaal mogelijk te doen. Daarom heb ik eigenlijk totaal geen respect voor die anti-vaxxers met hun facebook wijsheid. (en ja, dat is wat denigrerend geformuleerd maar rationeel kan ik er niets anders van maken, hooguit wat vager formuleren om mensen niet tegen het hoofd te stoten. Ik ben nou eenmaal voor duidelijkheid door botheid)

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
Onbekend schreef op donderdag 2 september 2021 @ 19:11:
[...]

Groep A:

Groep B:

Groep C:
Punt is een beetje dat groep C doorgaans erg verbaal is en groep B daarmee op sleeptouw neemt door angst en verwarring te zaaien. Hardcore groep C is erg lastig te bereiken. Daarom moet je ze niet proberen te overtuigen maar zien te isoleren.

alles kan off-topic

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:34

franssie

Save the albatross

LZ86 schreef op donderdag 2 september 2021 @ 16:40:
Het topic gaat over NL en Belgie, niet over vage berichten over een mogelijke variant in Ecuador en Colombia.....
Tsja, het virus is ook niet echt in NL/BE ontstaan, de Delta variant ook niet. Het zijn niet zulke vage berichten dat de WHO ze publiceert lijkt mij.

Primair blijft het belang van het vaccineren wereldwijd nogal duidelijk, ook in het belang van de inwoners van NL/BE juist.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Ik betwijfel of ze de boel weer gaan aantrekken. Nieuwe lockdown-achtige maatregelen zullen vermoedelijk op weinig sympathie kunnen rekenen. Nieuwe maatregelen breekt met de boodschap die het kabinet uitdroeg ruim een jaar lang dat we moesten prikken om een einde aan de maatregelen te krijgen. Het oordeel over een derde prik en voor wie kan nog interessant worden, sommige landen voeren daar al een heel breed beleid in. Dat kan aanvoelen als elke keer opnieuw door een hoepeltje te moeten springen in de hoop dat De Jonge daarna wel doet wat hij zei.

Het kabinet lijkt vooral nu in te zetten op TvT. Ze willen bedrijven via drang zo ver krijgen om een TvT beleid te gaan voeren door steunmaatregelen stop te zetten en als je geen TvT beleid hebt blijf je beperkingen houden als bedrijf. Buiten de sectoren die verplicht werden bedankte alle overige sectoren die een TvT beleid mochten hebben. Aan de andere kant wordt op klanten ook drang uitgeoefend door het moeten betalen voor de TvT testen. Hoeveel winst ze hier nog gaan halen is nog maar de vraag. Die twee weken TvT liet zien dat het systeem nogal lek blijkt te zijn, plus dat we een grote groep niet laten testen maar er nog altijd een zeker risico bestaat dat ze ongemerkt besmet zijn. Het idee van groepsimmuniteit voor corona zullen we los moeten gaan laten.

Voorlopig zal de Twm wel blijven, De Jonge schreef onlangs aan de Tweede Kamer dat de Twm nodig blijft tot de pandemie wereldwijd onder controle is. Dat kan nog wel eventjes duren.
Metro2002 schreef op donderdag 2 september 2021 @ 19:21:

De Nieuw-Zeelandse bevolking steunt dit harde beleid vooralsnog. Al ben ik benieuwd hoe dat geduld op de proef gesteld gaat worden als we kijken naar Australië. Die voeren net als Nieuw-Zeeland een zero covid beleid en hebben een strenge lockdown, maar delta lijkt nog altijd te winnen. De positie van Nieuw-Zeeland is niet anders, weinig vaccinaties en nauwelijks weerstand tegen corona opgebouwd langs andere wegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Playa del C.
Ankona schreef op donderdag 2 september 2021 @ 19:31:
[...]

Jij schetst ook precies mijn dilemma. Maar bij mij begint de naald de neiging te krijgen de andere kant op uit te slaan.
Of het vaccin effectief is bij iedereen, dus of er mensen tussen zitten die wel de prik hebben maar bij wie die niets uithaalt, vind ik niet eens zo belangrijk. Het gaat om het groepseffect. Je weet nooit bij welk individu het minder goed werkt, maar als de massa meedoet is de uitzondering geen probleem.

Het punt is dat een best wel grote groep moeilijk doet en daarmee het hele land in beperking houdt. Dan komt hun recht op vrijheid om wel of niet voor die prik te kiezen in het gedrang met het recht op vrijheid van iedereen om weer zo normaal mogelijk te doen. Daarom heb ik eigenlijk totaal geen respect voor die anti-vaxxers met hun facebook wijsheid. (en ja, dat is wat denigrerend geformuleerd maar rationeel kan ik er niets anders van maken, hooguit wat vager formuleren om mensen niet tegen het hoofd te stoten. Ik ben nou eenmaal voor duidelijkheid door botheid)
Jij schetst nu ook precies mijn dilemma. :>

Dat laatste, over facebook-antivaxxers. De antivaxxers die ik ken hebben soms als reden dat ze helemaal geen belang hebben bij het proberen van deze vaccinatie, met risico op problemen in hun lichaam, om daarmee de samenleving uit de crisis te helpen. Die doen het kort gezegd gewoon niet voor een ander.
Ik doe dat wel, maar ik snap de gedachtengang wel. Ik heb op zich een hekel aan de meeste mensen (stelletje arrogante, hypocriete, volgevreten leugenaars). En er zijn ook nog eens teveel mensen op deze planeet. Dus ja. Wat is wijsheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

stylezzz schreef op donderdag 2 september 2021 @ 19:25:
[...]
Je bent wel vergeten om erbij te vermelden dat deze persoon ook bewust tegen mensen aan het hoesten en niezen was geslagen. Lijkt me niet meer logisch dat je dergelijke individuen wilt aanhouden.... zeker in landen waar nog erg weinig gevaccineerd is.
Vast dit nieuwsbericht:
https://www.nu.nl/buitenl...tel-in-nieuw-zeeland.html

Daar staat gewoon dat het een besmet persoon was iig.

PSN

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 2 september 2021 @ 19:06:
Gaat echt niks meer gebeuren. In de uk is alles vrij en corona geen groot issue meer. Belgie is vrijwel terug naar normaal.
Zodra het 300ste IC bed in gebruik is genomen moet je wel. Nummer10 heeft al meerdere keren laten zien dat het rekenkundig nog niet kan en het aantal IC patiënten toe gaat nemen bij 0,0 maatregelen. De vraag is hoe veel de stijging wordt en of we het redden tot het voorjaar wanneer de natuurlijke demping mee helpt.
We focussen wel op die 1.8 miljoen antivaxxers, luie jongeren of hoe je ze ook wil noemen, maar er zijn nog 700.00 mensen die vanwege medische redenen niet gevaccineerd kunnen worden of waarbij het vaccin niet aan slaat. En in tegenstelling tot de 'antivaxxers' gaan die 700.000 kwetsbaren gegarandeerd het ziekenhuis is.

Verwijderd

jadjong schreef op donderdag 2 september 2021 @ 19:57:
[...]

Zodra het 300ste IC bed in gebruik is genomen moet je wel. Nummer10 heeft al meerdere keren laten zien dat het rekenkundig nog niet kan en het aantal IC patiënten toe gaat nemen bij 0,0 maatregelen. De vraag is hoe veel de stijging wordt en of we het redden tot het voorjaar wanneer de natuurlijke demping mee helpt.
We focussen wel op die 1.8 miljoen antivaxxers, luie jongeren of hoe je ze ook wil noemen, maar er zijn nog 700.00 mensen die vanwege medische redenen niet gevaccineerd kunnen worden of waarbij het vaccin niet aan slaat. En in tegenstelling tot de 'antivaxxers' gaan die 700.000 kwetsbaren gegarandeerd het ziekenhuis is.
Ik heb weinig "redekundige" onderbouwing gezien. Vooral op een achterkant van een bierviltje berekening. In ieder geval kan het in engeland al maanden wel en belgie doet het ook. Geen idee hoe je er bij komt dat na 300 ic bedden we weer aan de maatregelen moeten. Evt kopen we 200 bedjes in in Duitsland.. Alles economisch beter dan een lockdownachtige maatregelen. (het is nu geen zorgklappen meer, het is dat we met onze compleet gestroomlijnde zorg 0 overcapaciteit is..)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
Playa del C. schreef op donderdag 2 september 2021 @ 19:43:
[...]

Jij schetst nu ook precies mijn dilemma. :>

Dat laatste, over facebook-antivaxxers. De antivaxxers die ik ken hebben soms als reden dat ze helemaal geen belang hebben bij het proberen van deze vaccinatie, met risico op problemen in hun lichaam, om daarmee de samenleving uit de crisis te helpen. Die doen het kort gezegd gewoon niet voor een ander.
Ik doe dat wel, maar ik snap de gedachtengang wel. Ik heb op zich een hekel aan de meeste mensen (stelletje arrogante, hypocriete, volgevreten leugenaars). En er zijn ook nog eens teveel mensen op deze planeet. Dus ja. Wat is wijsheid.
Het debiele van dat is dat ze het helemaal niet voor een ander moeten doen maar gewoon voor zichzelf.
De mogelijke bijwerken van de vaccins zijn veel en veel minder dan de mogelijke bijwerkingen van covid te krijgen.

• jadjong
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 2 september 2021 @ 20:18:
[...]

Ik heb weinig "redekundige" onderbouwing gezien. Vooral op een achterkant van een bierviltje berekening. In ieder geval kan het in engeland al maanden wel en belgie doet het ook. Geen idee hoe je er bij komt dat na 300 ic bedden we weer aan de maatregelen moeten. Evt kopen we 200 bedjes in in Duitsland.. Alles economisch beter dan een lockdownachtige maatregelen. (het is nu geen zorgklappen meer, het is dat we met onze compleet gestroomlijnde zorg 0 overcapaciteit is..)
Belgie heeft 40% meer mensen in het ziekenhuis als Nederland maar er is in verhouding meer capaciteit. Mogelijk redden ze het op deze manier tot de lente en anders is het enkel dat ze later op de rem moeten trappen. UK stijgt op dezelfde wijze als NL deed, maar waar er hier een lichte daling in zit hebben zij dat niet. Ook daar is de vraag of max ziekenhuiscapaciteit eerder komt dan begin voorjaar 2022.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Playa del C.
k995 schreef op donderdag 2 september 2021 @ 20:26:
[...]

Het debiele van dat is dat ze het helemaal niet voor een ander moeten doen maar gewoon voor zichzelf.
De mogelijke bijwerken van de vaccins zijn veel en veel minder dan de mogelijke bijwerkingen van covid te krijgen.
Statistisch klopt dat zeker. Is ook inderdaad voor mij een reden geweest om te vaccineren. Maar, met name jonge mensen vinden corona helemaal niet eng. Genoeg mensen hebben het al gehad en/of meerdere jonge mensen om zich heen gezien die het hadden. Voor zo'n persoon is corona niet anders dan een griepje. Bijwerkingen van een (haastig) vaccin is voor die mensen enger dan dat ene kuchje wat je van corona hebt. Ook 'natuurlijk' vs 'kunstmatig' speelt een rol bij de engheid voor de doelgroep.
Ik wil alleen maar zeggen dat het niet pure domheid is bij de normale anti-vaxxer. Meer op gevoel vaak en meer via groepsdruk. We zijn mensen uiteindelijk. Wij op tweakers zijn vaak nogal rationeel en wetenschappelijk geöriënteerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:12

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Wolly schreef op donderdag 2 september 2021 @ 19:28:
[...]

Volgens mij vergeet je de mensen die al covid gehad hebben en vertrouwen op hun immuniteit?
Je bedoelt de mensen die denken dat ze corona hebben gehad / denken dat ze genoeg afweer hebben en hopen dat ze niet alsnog ziek worden?

Verwijderd

jadjong schreef op donderdag 2 september 2021 @ 20:39:
[...]

Belgie heeft 40% meer mensen in het ziekenhuis als Nederland maar er is in verhouding meer capaciteit. Mogelijk redden ze het op deze manier tot de lente en anders is het enkel dat ze later op de rem moeten trappen. UK stijgt op dezelfde wijze als NL deed, maar waar er hier een lichte daling in zit hebben zij dat niet. Ook daar is de vraag of max ziekenhuiscapaciteit eerder komt dan begin voorjaar 2022.
Of we trappen niet meer op de rem he.. Dat is ook gewoon een politieke/maatschappelijke keuze. Het is een keuze die hier niemand wil horen, maar NEE zeggen en geen optimale zorg meer verlenen aan covid patiënten is ook gewoon een keuze. Normale urgente zorg boven covid zorg stellen is ook ene keuze. Iedereen terug in de mand zie ik in ieder geval niet meer gebeuren.

• 42erik
  • Niet online
NOS liveblogje:
20 september te vroeg om maatregelen af te schaffen

De eerder genoemde datum van 20 september komt te vroeg om de anderhalvemetermaatregel los te laten. Bronnen in Den Haag bevestigen een bericht van De Telegraaf daarover. Hetzelfde geldt voor de mondkapjesplicht in het openbaar vervoer en het thuiswerkadvies. Als de besmettingscijfers tegen die tijd versoepelingen toelaten, dan worden die pas op 25 september doorgevoerd.

Reden voor het uitstel van vijf dagen is dat de wet moet worden aangepast om de afstandsregel te mogen schrappen. Een wetswijziging kost te veel tijd om dat voor 20 september te kunnen afronden. Voor de mondkapjesplicht en het thuiswerkadvies hoeft de wet niet aangepast te worden (die zouden dus wel op 20 september kunnen worden geschrapt), maar het kabinet wil graag één datum voor alle versoepelingen.

Drie weken geleden stelde het demissionaire kabinet op een persconferentie versoepelingen op 20 september in het vooruitzicht, mits de cijfers het zouden toelaten. Op dezelfde persconferentie noemden minister Rutte en De Jonge 1 november als datum om alle maatregelen op te heffen.
ehm... ja... dus.... ehm... tja

Desnoods laat je de wet bestaan en schort je de handhaving op... Then again, welke 1.5meter?

[ Voor 3% gewijzigd door 42erik op 02-09-2021 22:31 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:22
42erik schreef op donderdag 2 september 2021 @ 22:29:
NOS liveblogje:
Then again, welke 1.5meter?
Then again, welke regering... O-)

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• Michael_OsGroot
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15-11-2022

Michael_OsGroot

Yes... Yes!

Nou en die cijfers worden met de dag slechter, niet beter. Nu ook de scholen weer open en over 10 dagen weer een giga piek. Een halfjaar / jaar vaccineren en het is niet genoeg om weer naar normaal te kunnen. Wat nu? Wachten op andere vaccins die het beter doen en weer een jaar maatregelen aan/uit?

Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Michael_OsGroot schreef op donderdag 2 september 2021 @ 22:36:
Nou en die cijfers worden met de dag slechter, niet beter. Nu ook de scholen weer open en over 10 dagen weer een giga piek. Een halfjaar / jaar vaccineren en het is niet genoeg om weer naar normaal te kunnen. Wat nu? Wachten op andere vaccins die het beter doen en weer een jaar maatregelen aan/uit?
VK rond de 64% vaccin, wij hoger. Daar loopt het niet uit de hand, dus waarom hier wel?

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 08:19

Amphiebietje

In de blubber

42erik schreef op donderdag 2 september 2021 @ 22:40:
[...]

VK rond de 64% vaccin, wij hoger. Daar loopt het niet uit de hand, dus waarom hier wel?
Omdat NL zo ongeveer het enige land ter wereld is waar mondmaskers worden afgeraden, en dat ik het VK niet zo is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
MikeyMan schreef op donderdag 2 september 2021 @ 21:02:
[...]

Je bedoelt de mensen die denken dat ze corona hebben gehad / denken dat ze genoeg afweer hebben en hopen dat ze niet alsnog ziek worden?
Nee ik bedoel de mensen die al covid hebben gehad en vertrouwen op hun immuniteit.

Bijvoorbeeld omdat ze de Volkskrant lezen.
‘Je mag inderdaad verwachten dat natuurlijke infectie breder beschermt. De vaccins zijn alleen gericht op het herkennen van het uitsteekseleiwit van het virus, het spike-eiwit. Terwijl natuurlijke afweer ook bescherming geeft tegen andere onderdelen ervan.’
Onderzoek: eerdere infectie beschermt veel beter dan vaccin

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

Voorlopig blijven we dit "probleem" houden.
Als je gevaccineerd bent, kan je evengoed het virus bij je dragen en nog ziek worden. Alleen is de kans dat je in het ziekenhuis terecht komt een stuk kleiner. De scholen sturen nu complete klassen naar huis zodra 1 persoon ziek is, ook al is de rest gevaccineerd en hoeft niemand het ziekenhuis in.

En nu heeft de GGD gemiddeld 102 positieve testen per 100.000 inwoners (bron: https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/actueel ). Dat betekent dat 1 op de 980 personen besmet is. Stel je voor dat elke schoolklas uit 20 personen bestaat, dan zit in 1 op de 49 klassen een besmet persoon, en zou zo'n klas thuis moeten blijven.
Nog even verder rekenen: Als elke basisschool voor groep 1 t/m 8 allemaal 1 klas heeft, dan zou 1 op de 6 basisscholen een klas naar huis moeten sturen.

Voortgezet onderwijs (waar het over ging), en dan gebruik ik deze bron: https://www.rijksoverheid...ecijfers-leerlingendaling
Er zijn 870.000 leerlingen. En we hadden gezien dat er 102 positieve testen zijn per 100.000 mensen, dus over het gehele voortgezet onderwijs zouden dan 102 * 8,7 = 887 besmette leerlingen moeten zitten. Hopelijk zitten meerdere besmette leerlingen bij elkaar in 1 klas, want anders zouden we 887 klassen naar huis moeten sturen, en dat zouden dan 887 x 20 = 17.740 leerlingen zijn. :X

Het zou dus niet zo door moeten gaan dat een hele klas naar huis wordt gestuurd als 1 persoon besmet is......

[ Voor 12% gewijzigd door Onbekend op 02-09-2021 23:00 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Amphiebietje schreef op donderdag 2 september 2021 @ 22:52:
[...]

Omdat NL zo ongeveer het enige land ter wereld is waar mondmaskers worden afgeraden, en dat ik het VK niet zo is?
Tijdens ‘Freedom Day’ op maandag 19 juli kwamen veel coronarestricties te vervallen: de mondkapjesplicht verdween en ook de verplichting om afstand te houden, gold niet meer.
https://www.nrc.nl/nieuws...verbetering-zien-a4053635

En sinds wanneer worden ze hier afgeraden? Ze worden niet overal aangeraden, dat is wat anders

• 42erik
  • Niet online
Onbekend schreef op donderdag 2 september 2021 @ 22:59:
[...]

Voorlopig blijven we dit "probleem" houden.
Als je gevaccineerd bent, kan je evengoed het virus bij je dragen en nog ziek worden. Alleen is de kans dat je in het ziekenhuis terecht komt een stuk kleiner. De scholen sturen nu complete klassen naar huis zodra 1 persoon ziek is, ook al is de rest gevaccineerd en hoeft niemand het ziekenhuis in.

En nu heeft de GGD gemiddeld 102 positieve testen per 100.000 inwoners (bron: https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/actueel ). Dat betekent dat 1 op de 980 personen besmet is. Stel je voor dat elke schoolklas uit 20 personen bestaat, dan zit in 1 op de 49 klassen een besmet persoon, en zou zo'n klas thuis moeten blijven.
Nog even verder rekenen: Als elke basisschool voor groep 1 t/m 8 allemaal 1 klas heeft, dan zou 1 op de 6 basisscholen een klas naar huis moeten sturen.

Voortgezet onderwijs (waar het over ging), en dan gebruik ik deze bron: https://www.rijksoverheid...ecijfers-leerlingendaling
Er zijn 870.000 leerlingen. En we hadden gezien dat er 102 positieve testen zijn per 100.000 mensen, dus over het gehele voortgezet onderwijs zouden dan 102 * 8,7 = 887 besmette leerlingen moeten zitten. Hopelijk zitten meerdere besmette leerlingen bij elkaar in 1 klas, want anders zouden we 887 klassen naar huis moeten sturen, en dat zouden dan 887 x 20 = 17.740 leerlingen zijn. :X

Het zou dus niet zo door moeten gaan dat een hele klas naar huis wordt gestuurd als 1 persoon besmet is......
dat is gelukkig ook niet zo: gevaccineerden mogen blijven
In quarantaine (thuisblijven)

Onderwijspersoneel en leerlingen voor wie een quarantaineadvies of quarantaineplicht geldt, gaan thuis in quarantaine. Dit geldt ook voor kinderen van ouders in cruciale beroepen. Personeel en leerlingen die immuun zijn (volledig gevaccineerd of corona doorgemaakt) hoeven niet in quarantaine. Tijdens een quarantaine van de hele klas geven scholen zoveel mogelijk onderwijs op afstand. Een huiswerkopdracht meegeven valt daar ook onder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

42erik schreef op donderdag 2 september 2021 @ 22:40:
[...]

In de UK melden ze idd stabiel maar +/- 250.000 besmettingen per week.

Daar kunnen we nog wat van leren met onze schamele 2 a 3000/ dag. :+

[ Voor 11% gewijzigd door YakuzA op 02-09-2021 23:12 ]

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gekkie
  • Laatst online: 21-09 18:18
Wolly schreef op donderdag 2 september 2021 @ 22:56:
[...]

Nee ik bedoel de mensen die al covid hebben gehad en vertrouwen op hun immuniteit.

[...]

Ah dat onderzoek is inmiddels "gepromoveerd" van de tweakers covid-kroeg naar de volkskrant :/

• Onbekend

Onbekend

...

42erik schreef op donderdag 2 september 2021 @ 23:05:
[...]

dat is gelukkig ook niet zo: gevaccineerden mogen blijven
[...]
Voor kinderen geldt dat blijkbaar wel, maar voor de leraren en medewerkers niet. (zelfde bron: https://www.rijksoverheid...ijs-en-speciaal-onderwijs )
Onderwijspersoneel en thuisblijven

In de volgende gevallen blijven medewerkers van de school thuis:

* bij klachten die passen bij het coronavirus;
* als een huisgenoot positief test op corona en de medewerker nog niet (voldoende) beschermd is tegen corona;,
* als de medewerker 1 van de vragen van de dagelijkse gezondheidscheck met ‘ja’ beantwoordt.
Maar volgens de GGD moet ook een klas in quarantaine omdat door leerlingen onderling geen 1,5 meter afstand wordt gehouden. Dat is wel een beetje verwarrend.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Wolly schreef op donderdag 2 september 2021 @ 22:56:
[...]

[...]

Los zand. Nog los van de tegenwerpingen die je überhaupt kunt opwerpen tegen dit artikel.

Ja een eerdere besmetting kan prima beschermen.
Maar dan begint het gedonder.

Er is een groep die geen vaccin wil want eerder besmet. Zeggen ze. In veel gevallen nooit getest maar het is zo'n mooi gelegenheids excuus.

Dan hebben we de groep die daadwerkelijk getest is, maar waarvan we niet zeker weten of ze allemaal even ziek zijn geweest en dus genoeg weerstand hebben. Er zit nou eenmaal wat variatie in de hoeveelheid deeltjes die je binnen hebt gekregen.

Dan hebben we hierbinnen ook nog een groep die überhaupt slecht weerstand opbouwt.

En zo nog een paar variabelen die het een vrij onbetrouwbare metric maken. Ergo, hier kun je niet op varen.

[ Voor 3% gewijzigd door MikeyMan op 02-09-2021 23:19 ]

• 42erik
  • Niet online
YakuzA schreef op donderdag 2 september 2021 @ 23:11:
[...]

In de UK melden ze idd stabiel maar +/- 250.000 besmettingen per week.

Daar kunnen we nog wat van leren met onze schamele 2 a 3000/ dag. :+
even omrekenen:

250.000 per 70 milj.
21000 per 17 milj.

12x zoveel besmettingen op 4x zoveel mensen, geeft 3x zoveel relatieve besmettingen. En de zorg overspoeld niet (of ik moet wat gemist hebben)

• 42erik
  • Niet online
Onbekend schreef op donderdag 2 september 2021 @ 23:17:
[...]

Voor kinderen geldt dat blijkbaar wel, maar voor de leraren en medewerkers niet. (zelfde bron: https://www.rijksoverheid...ijs-en-speciaal-onderwijs )

[...]

Maar volgens de GGD moet ook een klas in quarantaine omdat door leerlingen onderling geen 1,5 meter afstand wordt gehouden. Dat is wel een beetje verwarrend.....
Huh? Hier staat toch effectief ook dat met "contact met" en gevaccineerd je gewoon mag komen? Of lezen we zo hard langhs elkaar heen

• Wolly
  • Niet online
MikeyMan schreef op donderdag 2 september 2021 @ 23:18:
[...]

Los zand. Nog los van de tegenwerpingen die je überhaupt kunt opwerpen tegen dit artikel.

Ja een eerdere besmetting kan prima beschermen.
Maar dan begint het gedonder.

Er is een groep die geen vaccin wil want eerder besmet. Zeggen ze. In veel gevallen nooit getest maar het is zo'n mooi gelegenheids excuus.

Dan hebben we de groep die daadwerkelijk getest is, maar waarvan we niet zeker weten of ze allemaal even ziek zijn geweest en dus genoeg weerstand hebben. Er zit nou eenmaal wat variatie in de hoeveelheid deeltjes die je binnen hebt gekregen.

Dan hebben we hierbinnen ook nog een groep die überhaupt slecht weerstand opbouwt.

En zo nog een paar variabelen die het een vrij onbetrouwbare metric maken. Ergo, hier kun je niet op varen.
Het gaat er toch niet om of je erop kan varen? Het is gewoon een aanvulling op de groepen A t/m C die @Onbekend schetste.

Om op de rest van je verhaal in te gaan, de overheid hecht blijkbaar wel waarde aan immuniteit na infectie getuige het herstelbewijs wat vooralsnog 180 dagen geldig is. Dat kan dus ook een reden zijn voor die mensen, als de overheid hen als veilig genoeg beschouwt voor 6 maanden dan kan die prik ook nog wel even wachten.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

42erik schreef op donderdag 2 september 2021 @ 23:21:
[...]

even omrekenen:

250.000 per 70 milj.
21000 per 17 milj.

12x zoveel besmettingen op 4x zoveel mensen, geeft 3x zoveel relatieve besmettingen. En de zorg overspoeld niet (of ik moet wat gemist hebben)
Als we hier 3 tot 4x zoveel mensen in het ziekenhuis en IC hebben, denk ik dat het in NL wel aardig dringend is.

Hoe het in de uk is nu, geen idee.

Zo te zien is het momenteel 234 om 17: https://www.worldometers.info/coronavirus/weekly-trends/

[ Voor 9% gewijzigd door YakuzA op 02-09-2021 23:39 ]

PSN

• 42erik
  • Niet online
YakuzA schreef op donderdag 2 september 2021 @ 23:38:
[...]

Als we hier 3 tot 4x zoveel mensen in het ziekenhuis en IC hebben, denk ik dat het in NL wel aardig dringend is.

Zo te zien is het momenteel 234 om 17: https://www.worldometers.info/coronavirus/weekly-trends/
je stelt besmettingen gelijk aan ziekenhuis en IC belasting. Dat is juist met een hogere vaccinatiegraad niet het geval.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

42erik schreef op donderdag 2 september 2021 @ 23:43:
[...]

je stelt besmettingen gelijk aan ziekenhuis en IC belasting. Dat is juist met een hogere vaccinatiegraad niet het geval.
Uk heeft iets van 800 zkh opnames/dag tov de 80 tot 60 hier, dus dat is in dezelfde verhouding.
Daar zijn ze ook gevaccineerd namelijk, dus besmetting/zkh verhoudingen zullen globaal gezien hetzelfde zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door YakuzA op 02-09-2021 23:46 ]

PSN

• CMD-Snake
NOS liveblogje:
Desnoods laat je de wet bestaan en schort je de handhaving op... Then again, welke 1.5meter?
Welke handhaving? :+ Na de grote ronde versoepelingen gaf de politie al aan hun focus te verleggen naar hun reguliere niet-corona taken. Officieus zijn die er al mee gestopt.

Overigens wel frappant hoe snel men wetgeving kan invoeren, maar afschaffen binnen een krappe maand lukt niet? :? Of dit is een verkapte poging wat uitstel te kopen om te zien hoe de cijfers zich blijven ontwikkelen. Kunnen ze eventueel nog voor 25 september alsnog van gedachte veranderen. Ik zie het kabinet hier wel voor aan.
MikeyMan schreef op donderdag 2 september 2021 @ 23:18:
Tot zo'n beetje september 2020 was het testbeleid in Nederland nog beperkt qua capaciteit. Daarvoor konden veel mensen geeneens testen al hadden ze het gewild. In het voorjaar tot aan de zomer kon je alleen getest worden als je opgenomen werd in het ziekenhuis, daarna kon je alleen testen als je klachten had en deze ernstig genoeg waren. Plus nog de horde dat teststraten niet voor iedereen even bereikbaar waren al voldeed je aan alle eisen.
Als je genezen bent, was je immuunsysteem opgewassen voor de taak. Waarom zou het dan alleen goed genoeg zijn als je naar lucht happend op de ic hebt gelegen? Genezen is genezen, dus was de immuunrespons voldoende. Het blijft merkwaardig dat op natuurlijke wijze verkregen weerstand telkens achtergesteld wordt op die verkregen door vaccinaties. Naar mijn mening zouden die twee gelijkwaardig moeten zijn.
Wolly schreef op donderdag 2 september 2021 @ 23:26:
Om op de rest van je verhaal in te gaan, de overheid hecht blijkbaar wel waarde aan immuniteit na infectie getuige het herstelbewijs wat vooralsnog 180 dagen geldig is. Dat kan dus ook een reden zijn voor die mensen, als de overheid hen als veilig genoeg beschouwt voor 6 maanden dan kan die prik ook nog wel even wachten.
180 dagen geldig versus een vaccinatiebewijs welke een oneindige geldigheidsduur heeft. Dat blijft vreemd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
CMD-Snake schreef op donderdag 2 september 2021 @ 23:46:
[...]

Welke handhaving? :+ Na de grote ronde versoepelingen gaf de politie al aan hun focus te verleggen naar hun reguliere niet-corona taken. Officieus zijn die er al mee gestopt.

Overigens wel frappant hoe snel men wetgeving kan invoeren, maar afschaffen binnen een krappe maand lukt niet? :? Of dit is een verkapte poging wat uitstel te kopen om te zien hoe de cijfers zich blijven ontwikkelen. Kunnen ze eventueel nog voor 25 september alsnog van gedachte veranderen. Ik zie het kabinet hier wel voor aan.
Ik mag hopen van niet... realiseer me net dat die papieren 1.5m namelijk wel de reden is dat er momenteel concert na concert uitgesteld wordt

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
NOS liveblogje:
[...]

Wat een gedoe zeg, avondklok voeren ze binnen 4 uur in, en nu krijgen ze het niet voor elkaar om de wet op tijd aan te passen.

Dus iets afnemen is zo gebeurd, maar terug geven is een probleem.

En inderdaad, de 1.5 meter is allang een wassen neus tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
42erik schreef op donderdag 2 september 2021 @ 23:58:
Ik mag hopen van niet... realiseer me net dat die papieren 1.5m namelijk wel de reden is dat er momenteel concert na concert uitgesteld wordt
De 1,5 meter is de stok achter de deur voor al het testen voor toegang. Als een bedrijf TvT hanteert, mag de 1,5 meter norm vervallen. Als de wetgeving achter de 1,5 meter opgedoekt wordt, wat is dan nog het nut van TvT voor een bedrijf? Die zullen het dan als onnodige hindernis zien. Alleen als het kabinet TvT afdwingt via een wettelijke plicht zullen bedrijven het doen, maar er is geen voordeel uit te halen voor de bedrijfsvoering.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Michael_OsGroot
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15-11-2022

Michael_OsGroot

Yes... Yes!

Segafreak83 schreef op donderdag 2 september 2021 @ 23:59:
[...]

Wat een gedoe zeg, avondklok voeren ze binnen 4 uur in, en nu krijgen ze het niet voor elkaar om de wet op tijd aan te passen.

Het begint voor mij ook een beetje een en-en-en verhaal te worden. Regels die er zijn maar die totaal niet worden gehandhaafd. mondkapjes in het OV? ik zie inmiddels 30% in de metro zonder. 1.5m wordt niet echt meer gehandhaafd.

Een feestje geven in een afgehuurde kroeg met 15 mensen kan niet, maar Zandvoort mag wel. Vervolgens meldt de NOS dat op de camping er geen feesten zijn en er absoluut 1.5m afstand moet worden gehouden maar ook letterlijk(!) dat er niet gecontroleerd wordt. Nou 3x raden wat er daar dus gaat gebeuren. Het gaat me er ook niet om die F1 nou door gaat of niet, maar dat er nu zo'n enorme papieren werkelijkheid is over wat wel en niet mag en kan.

Het is enigszins een zijspoor maar dat er ze in Den Haag nu niet uit komen even een regering te vormen is ook een kers op de taart. Nog nooit in mijn leven, en in vredestijd, hebben we meer behoefte gehad aan een sterke en daadkrachtige regering. Maar we hebben een verkiezing waar driekwart van de poppetjes gewoon herkozen is.

[ Voor 22% gewijzigd door Michael_OsGroot op 03-09-2021 00:42 ]

Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
Playa del C. schreef op donderdag 2 september 2021 @ 19:11:
[...]
Er is al een tweestromenmaatschappij. In september ga ik een weekje op verlof. Aangezien Europa weer overal rood aan het kleuren is, was ik wel benieuwd naar de maatregelen.
Ik ben volledig gevaccineerd, bijgevolg heb ik (voorlopig) geen beperkingen om naar Denemarken te gaan, moet ter plekke niet getest worden, niet in quarantaine. Bij terugkomt in België, geen test, geen quarantaine. Maar als niet-gevaccineerde, mag aan de Deense grens je testresultaten voorleggen, op het vliegveld mag je bij aankomst ook nog eens een test ondergaan, en kom je uit een rood gebied (volgens de Deense kleurenkaart) mag je 10 dagen in afzondering. Denemarken heeft een mooi stappenplan om te weten te komen wat je nu juist moet.
En dan moet je volgend schema maar eens bekijken. Als gevaccineerde speelt de kleur van het Europese land zelfs geen rol.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yeqAG7Y9EXGLoHouQyHyAp9n_9U=/x800/filters:strip_exif()/f/image/nvmmN5j6tj5zJTSYCR2poYqA.png?f=fotoalbum_large
schema van vrt-nieuwsdienst

[ Voor 4% gewijzigd door Arator op 03-09-2021 01:42 ]

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:03
Segafreak83 schreef op donderdag 2 september 2021 @ 23:59:
[...]

Is geen wassen neus, heel veel beperkingen zijn gebaseerd op de 1,5 meter, zoals bezetting in voetbalstadions bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 2 september 2021 @ 21:12:
[...]

Of we trappen niet meer op de rem he.. Dat is ook gewoon een politieke/maatschappelijke keuze. Het is een keuze die hier niemand wil horen, maar NEE zeggen en geen optimale zorg meer verlenen aan covid patiënten is ook gewoon een keuze. Normale urgente zorg boven covid zorg stellen is ook ene keuze. Iedereen terug in de mand zie ik in ieder geval niet meer gebeuren.
Daar sta ik 100% achter, alleen moet je wel iemand hebben die dat weigeren gaat uitvoeren. Het personeel van de eerste hulp wil ik die taak niet toe schuiven. Hoewel het prioriteren van zorg hun dagelijkse taak is heeft het naar huis sturen van hulpbehoevende klanten daar nooit deel van uit gemaakt. Dat is iets wat zij enkel in een uiterst noodgeval toepassen en als iets meerdere keren per dag voor komt gaat je dat niet in de koude kleren zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online

180 dagen geldig versus een vaccinatiebewijs welke een oneindige geldigheidsduur heeft. Dat blijft vreemd.
Die 180 dagen staat vast, dat groene vinkje kan elk moment wijzigen in een rood kruis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
MarcoC schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 01:47:
[...]

Is geen wassen neus, heel veel beperkingen zijn gebaseerd op de 1,5 meter, zoals bezetting in voetbalstadions bijvoorbeeld.
Bij de kaartverkoop misschien, maar daarna zie ik er weinig van terug. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Nu online
MarcoC schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 01:47:
[...]

Nee hoor. In het stadion geldt al maanden geen 1,5 meter meer.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eärendil
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:22
gekkie schreef op donderdag 2 september 2021 @ 23:13:
[...]

Ah dat onderzoek is inmiddels "gepromoveerd" van de tweakers covid-kroeg naar de volkskrant :/
Niet alleen naar De Volkskrant, er staat ook een artikel over in Science:
https://www.science.org/c...vaccination-remains-vital

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-09 20:11

codex

Geen OpenAI agent :)

Eärendil schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 07:47:
[...]

Is ook niet zo gek, herbesmettingen zijn nog steeds uitzonderlijk. Je ziet toch wel mensen die na vaccinatie toch besmet zijn geraakt. In mijn omgeving alleen een aantal, en zo'n uitgebreid sociaal netwerk heb ik niet.

De beste combinatie is volledig gevaccineerd zijn en dan Delta oplopen, 3 dagen een verkoudheid door de vaccinatie bescherming, vervolgens ben je klaar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Nu online
codex schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 08:01:
[...]

Is ook niet zo gek, herbesmettingen zijn nog steeds uitzonderlijk. Je ziet toch wel mensen die na vaccinatie toch besmet zijn geraakt. In mijn omgeving alleen een aantal, en zo'n uitgebreid sociaal netwerk heb ik niet.

De beste combinatie is volledig gevaccineerd zijn en dan Delta oplopen, 3 dagen een verkoudheid door de vaccinatie bescherming, vervolgens ben je klaar.
En dat is ook wat er grotendeels gebeurd op dit moment, en dat is ook prima. Met een vaccinatie reduceer je een besmetting in het overgrote deel van de gevallen tot een verkoudheid of misschien een dagje koorts. Je immuunsysteem grijpt tijdig en adequaat in en leert gelijk nog wat extra bij van het echte virus.

Voor mij ook 1 van de redenen om nu, enige tijd na mijn 2e prik, zelf zo'n beetje elke maatregel overboord te hebben gegooid (uiteraard altijd in overleg met een tegenpartij of die wel een hand oid wil en mij houdend aan de wettelijke regels zoals mondkapjes in OV).
Ik zie het wel, heb de maximale bescherming en wil weer vol gas leven. Ik heb, voor zover ik weet, in 17 maanden geen Corona opgelopen ondanks dat ik ermee in hetzelfde bed heb geslapen nachtenlang. Als dat mij niet besmet dan weet ik eigenlijk niet wat het nog wel moet doen, maar als het gebeurd dan ben ik of beschermd door een voor mij onbekende eerdere besmetting of mijn 2 prikken Moderna (of een combi).

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Eärendil schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 07:47:
[...]

Het is ook logisch dat de eerder geinfecteerden beter immuun zijn volgens de statistieken. De ziekte heeft daar degenen zonder goede afweer al uit gefilterd, die zijn dood en kunnen nooit meer een tweede infectie oplopen. Of die zijn zo zwaar ziek geweest dat ze hun uiterste best doen niet weer besmet te raken.

[ Voor 8% gewijzigd door IJzerlijm op 03-09-2021 08:22 ]

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

NOS liveblogje:
[...]

Waarom moet er in vredesnaam een wet worden aangepast voor het afschaffen van nood / tijdelijke maatregelen is bij mij meer de vraag. Ik mag aannemen dat zo'n wet voorziet in het redelijk snel inschakelen en uitschakelen van maatregelen als dat nodig is, daar hoeven toch geen weken overheen te gaan met een complete wetswijziging?

Zo tijdelijk waren die maatregelen dan blijkbaar niet bedoeld.

[ Voor 8% gewijzigd door Metro2002 op 03-09-2021 08:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

Tot zo'n beetje september 2020 was het testbeleid in Nederland nog beperkt qua capaciteit. Daarvoor konden veel mensen geeneens testen al hadden ze het gewild. In het voorjaar tot aan de zomer kon je alleen getest worden als je opgenomen werd in het ziekenhuis, daarna kon je alleen testen als je klachten had en deze ernstig genoeg waren. Plus nog de horde dat teststraten niet voor iedereen even bereikbaar waren al voldeed je aan alle eisen.
Ok, en nu? Doet niks af aan het feit dat er genoeg mensen zijn die de aanname doen dat ze al wel corona gehad hebben na een griepje in maart vorig jaar. Geen garantie dus; wat daar de reden ook voor is.
[...]

Als je genezen bent, was je immuunsysteem opgewassen voor de taak. Waarom zou het dan alleen goed genoeg zijn als je naar lucht happend op de ic hebt gelegen? Genezen is genezen, dus was de immuunrespons voldoende. Het blijft merkwaardig dat op natuurlijke wijze verkregen weerstand telkens achtergesteld wordt op die verkregen door vaccinaties. Naar mijn mening zouden die twee gelijkwaardig moeten zijn.
Er zit variatie in hoeveel deeltjes je binnen krijgt en hoe ziek je kunt worden van een natuurlijke besmetting. Die variatie maakt het onbetrouwbaar. De ene besmetting is de andere niet, terwijl we van het vaccin zeker weten dat het constant eenzelfde recept is.

Ik geloof best wel dat een natuurlijke besmetting net zo goed of zelfs beter kan zijn dan het vaccin. Maar er zit gewoon een te grote onbetrouwbaarheidsinterval in. En je moet eerst ziek worden.

Begin overigens wel van mening te raken dat een besmetting ná de vaccinaties misschien wel een goed ding is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-09 20:11

codex

Geen OpenAI agent :)

IJzerlijm schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 08:21:
[...]

Het is ook logisch dat de eerder geinfecteerden beter immuun zijn volgens de statistieken. De ziekte heeft daar degenen zonder goede afweer al uit gefilterd, die zijn dood en kunnen nooit meer een tweede infectie oplopen. Of die zijn zo zwaar ziek geweest dat ze hun uiterste best doen niet weer besmet te raken.
Wel heel erg overdreven, heb je het artikel überhaupt gelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

YakuzA schreef op donderdag 2 september 2021 @ 23:38:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tp5Ra_C4emlwEti0N2_gal8TBFw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2ak5hGnRvwFxJcaUh5SxquXS.png?f=fotoalbum_large

https://coronadashboard.r...ueel/gemeente/GM0184?s=09

Zo te zien sinds juni 3 ziekenhuisopnames en schommelend tussen de 0 en 10 positieve tests

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Metro2002 schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 08:59:
[...]
[Afbeelding]

https://coronadashboard.r...ueel/gemeente/GM0184?s=09

Zo te zien sinds juni 3 ziekenhuisopnames en schommelend tussen de 0 en 10 positieve tests
UK en Urk scheelt idd maar 1 letter :)

PSN

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

YakuzA schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 09:01:
[...]

UK en Urk scheelt idd maar 1 letter :)
8)7 dom, ik las inderdaad Urk Nog niet helemaal wakker..
Nouja, hebben we gelijk de situatie van Urk ook weer even opgefrist :+

[ Voor 4% gewijzigd door Metro2002 op 03-09-2021 09:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

codex schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 08:54:
[...]

Wel heel erg overdreven, heb je het artikel überhaupt gelezen?
Ja, en de twijfels die ik had werden door iemand die er veel meer verstand van heeft gedeeld: RoD in "Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
IJzerlijm schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 08:21:
[...]

Je stelt het wel een beetje dramatisch, we weten immers dat 98% van de mensen weinig ziek tot vrijwel zonder klachten de besmetting ondergaat.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:00

Snow_King

Konijn is stoer!

NOS liveblogje:
[...]

Ik word er cynisch van. Als het nodig is wordt er voor de avondklok een spoedwet doorheen geramt om iets voor elkaar te krijgen. Nu ineens kan het andersom niet?

Exact ook wat jij aan geeft: Schort gewoon lekker alle handhaving op, zo simpel is het. Geef ook iedereen opdracht per direct al die 1,5m stickers overal te verwijderen.

Dit is toch 1 grote grap.
Gewoon uitzitten. We krijgen even een piek, veel besmettingen, mensen worden immuum en klaar zijn we.

Geen nieuwe maatregelen meer. We moeten nu echt eens leren leven met Covid en niet continue ons leven er op aan blijven passen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:41
Snow_King schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 09:40:
[...]

Ik word er cynisch van. Als het nodig is wordt er voor de avondklok een spoedwet doorheen geramt om iets voor elkaar te krijgen. Nu ineens kan het andersom niet?

Exact ook wat jij aan geeft: Schort gewoon lekker alle handhaving op, zo simpel is het. Geef ook iedereen opdracht per direct al die 1,5m stickers overal te verwijderen.

Dit is toch 1 grote grap.
Er is een groot verschil tussen een acute situatie waar een noodwet voor is, en de situatie waar we nu in zitten waarbij 5 dagen het verschil niet maken. Lijkt me juist goed dat er niet te pas en te onpas naar een noodwet gegrepen wordt.
[...]

Gewoon uitzitten. We krijgen even een piek, veel besmettingen, mensen worden immuum en klaar zijn we.

Geen nieuwe maatregelen meer. We moeten nu echt eens leren leven met Covid en niet continue ons leven er op aan blijven passen.
*knip*
De argumentatie persoonlijk maken is niet gewenst.

[ Voor 5% gewijzigd door tweakduke op 03-09-2021 11:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Laatst online: 12-12-2024
Emgeebee schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 09:53:
[...]

Er is een groot verschil tussen een acute situatie waar een noodwet voor is, en de situatie waar we nu in zitten waarbij 5 dagen het verschil niet maken. Lijkt me juist goed dat er niet te pas en te onpas naar een noodwet gegrepen wordt.

[...]

knip
Een noodwet is een tijdelijk iets, niet wat je jaren kan laten bestaan, net zoals de formatie, ho.

Die wet had allang en breed opgeheven moeten zijn.

Ze blijven nu gewoon smoezen verzinnen en is zo doorzichtig als wat.

Voorlopig is er echt geen reden om naar adem happende mensen te verwachten bij de ziekenhuizen, tenzij jij meer weet dan ons of voorkennis hebt..

[ Voor 24% gewijzigd door tweakduke op 03-09-2021 11:05 . Reden: Quote aangepast ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Tenzij het virus met een act of god is verdwenen is er nog steeds een X duizend aantal ziekenhuisopnames die, als ze maar in een korte tijd komen, de capaciteit zullen vullen en overstijgen. Alles opengooien heeft de hoogste kans dat dit ook daadwerkelijk gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
Mag ik dit een reductio ad absurdum noemen? Je snapt misschien wel dat dit geen prettige manier van discussieren is natuurlijk.

Maak liever een tr aan aub.

[ Voor 34% gewijzigd door tweakduke op 03-09-2021 11:06 . Reden: Quote aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emgeebee
Segafreak83 schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 10:00:
[...]

Een noodwet is een tijdelijk iets, niet wat je jaren kan laten bestaan, net zoals de formatie, ho.

Die wet had allang en breed opgeheven moeten zijn.

Ze blijven nu gewoon smoezen verzinnen en is zo doorzichtig als wat.
Smoezen voor wat? :? Denk je echt dat het kabinet de huidige maatregelen niet los wil laten? We zijn al af van bezoekersbeperking, mondmaskers in ziekenhuizen, horeca is voor een groot deel weer open, maar deze laatste maatregelen willen ze per sé niet afschaffen of zo? Ik snap je niet.
Voorlopig is er echt geen reden om naar adem happende mensen te verwachten bij de ziekenhuizen, tenzij jij meer weet dan ons of voorkennis hebt..
We hebben toch weer een flinke toename in IC-opnames gezien. Alles loslaten zal dit alleen maar doen toenemen, en blijkbaar vinden ze bij het OMT/RIVM/kabinet dat het risico hierop te groot is.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben er ook helemaal klaar mee, maar ik snap die 100% overtuiging dat het allemaal wel los zal lopen niet. Ik vermoed dat het met verantwoordelijkheid te maken heeft, de mensen die dat vinden kunnen het vrolijk mis hebben zonder gevolgen. In die positie zitten de beleidsmakers gelukkig niet.
RodeStabilo schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 10:10:
[...]
Mag ik dit een reductio ad absurdum noemen? Je snapt misschien wel dat dit geen prettige manier van discussieren is natuurlijk.
Ja dat mag, maar ik ben het niet per se eens dat dit een dergelijke conclusie is. Een zorginfarct zal leiden tot geweigerde Corona-patiënten. Dat zie je al in landen in bijvoorbeeld Zuid-Amerika. Vandaar mijn vraag of Snow_king ook voor de (mogelijke) gevolgen op wil draaien van alles open gooien.

[ Voor 17% gewijzigd door Emgeebee op 03-09-2021 10:30 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

IJzerlijm schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 10:04:
Tenzij het virus met een act of god is verdwenen is er nog steeds een X duizend aantal ziekenhuisopnames die, als ze maar in een korte tijd komen, de capaciteit zullen vullen en overstijgen. Alles opengooien heeft de hoogste kans dat dit ook daadwerkelijk gebeurt.
Tuurlijk heeft dit de hoogste kans maar is die kans onacceptabel?
Wat er nu nog opengegooid moet worden zijn de nachtclubs en festivals/concerten. Een groot deel van die doelgroep heeft het na dansen met Janssen al gehad of heeft nu wel een effectieve vaccinatie. De rest van de maatregelen zijn er nu alleen nog maar in naam.
We zien nu voornamelijk nog een stijging in 0-9 die moeten het helaas maar op de natuurlijke weg immuun worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
Even slecht gedacht, men wil nu de boel snel naar de ziekenhuizen hebben om een eventueel griepvirus voor te zijn zodat ze niet tegelijkertijd pieken?
Emgeebee schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 10:13:
[...]

Smoezen voor wat? :? Denk je echt dat het kabinet de huidige maatregelen niet los wil laten? We zijn al af van bezoekersbeperking, mondmaskers in ziekenhuizen, horeca is voor een groot deel weer open, maar deze laatste maatregelen willen ze per sé niet afschaffen of zo? Ik snap je niet.

[...]

We hebben toch weer een flinke toename in IC-opnames gezien. Alles loslaten zal dit alleen maar doen toenemen, en blijkbaar vinden ze bij het OMT/RIVM/kabinet dat het risico hierop te groot is.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben er ook helemaal klaar mee, maar ik snap die 100% overtuiging dat het allemaal wel los zal lopen niet. Ik vermoed dat het met verantwoordelijkheid te maken heeft, de mensen die dat vinden kunnen het vrolijk mis hebben zonder gevolgen. In die positie zitten de beleidsmakers gelukkig niet.

[...]

Ja dat mag, maar ik ben het niet per se eens dat dit een dergelijke conclusie is. Een zorginfarct zal leiden tot geweigerde Corona-patiënten. Dat zie je al in landen in bijvoorbeeld Zuid-Amerika. Vandaar mijn vraag of Snow_king ook voor de (mogelijke) gevolgen op wil draaien van alles open gooien.
Veel van die regels werden de facto al genegeerd, vandaar dat er ook nauwelijks verschuivingen waren in de aantallen toen de eerste 3 stappen gedaan werden. Pas bij het TvT-debacle ging het mis, ook door een perfect storm met Delta erbij.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

[...]

We hadden ook gewoon niet per 1 september de wet kunnen verlengen met de opmerking: "Zo lang de pandemie wereldwijd niet onder controle is"

"Waar een wil is, is een weg". Ik ben het er gewoon totaal niet mee eens dat er zo'n onzin reden wordt gegeven.
[...]

Ga jij bij de ingang van het ziekenhuis staan en naar adem happende mensen terugsturen?
Dat is wat mij betreft gewoon morele chantage en echt geen realistisch scenario. Zeker niet nu we op ~80% vaccinatie-graad zitten en vooral de kwetsbaren allang hun prik hebben gehad.
In de praktijk is toch eigenlijk alles al open? Afgezien van festivals en nachtclubs, maar de rest gaat gewoon door. Dus ik snap het verschil niet meer. Iedereen doet gewoon allang weer zijn ding.
TrailBlazer schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 10:18:
[...]

Tuurlijk heeft dit de hoogste kans maar is die kans onacceptabel?
Wat er nu nog opengegooid moet worden zijn de nachtclubs en festivals/concerten. Een groot deel van die doelgroep heeft het na dansen met Janssen al gehad of heeft nu wel een effectieve vaccinatie. De rest van de maatregelen zijn er nu alleen nog maar in naam.
We zien nu voornamelijk nog een stijging in 0-9 die moeten het helaas maar op de natuurlijke weg immuun worden.
Precies dit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:14

Laguna

Connaisseur

IJzerlijm schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 09:29:
[...]

Ja, en de twijfels die ik had werden door iemand die er veel meer verstand van heeft gedeeld: RoD in "Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus"
RoD kan vanuit zijn specifieke expertise kanttekeningen bij het onderzoek plaatsen, die ook gedeeld worden door biostatistician Natalie Dean in het artikel van Science, echter wil dit niet zeggen dat daarom dit onderzoek niet van waarde is. Getuige ook de reacties van diverse immunologen. Het is goed dat er eindelijk aandacht wordt besteed aan de effecten van natuurlijke immuniteit.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Snow_King schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 11:32:
In de praktijk is toch eigenlijk alles al open? Afgezien van festivals en nachtclubs, maar de rest gaat gewoon door. Dus ik snap het verschil niet meer. Iedereen doet gewoon allang weer zijn ding.
Dit inderdaad, behalve mondkapjes in het OV en her en der in een wachtrij met een 1,5 meter lijn is er in de praktijk eigenlijk niks meer te merken van coronamaatregelen. Alles is gewoon eigenlijk alweer terug naar normaal. scholen, discotheken en festivals zijn volgens mij de grootste uitzonderingen nog.

En dat OV... ik zag gisteren een metro voorbij rijden en mensen stonden letterlijk op elkaar gepakt als vanouds. Veevervoer maar dan wel allemaal een mondkapje op. Vraag me serieus af of dat nog iets doet als je letterlijk bij elkaar op schoot zit of op 5cm van je medepassagier staat te hijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Zal de paniek al toeslaan in Den Haag? 20 september uit stellen naar ...?
Ik denk eigenlijk dat iedereen er wel klaar mee is. Of dat slim is, is weer een ander verhaal. Ik zelf weet eigenlijk niet, wat ik los van die 1,5m afstand en mondkapjes in OV ( mijn situatie dan) nog meer kan doen naast de 2 Pfizer prikken die ik gekregen heb. Op een gegeven moment komt er bij mij ook een " Fuck it" naar boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Laatst online: 11:37
Agent47 schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 11:50:
Ik denk dat het vooral even afwachten is hoe het zandvoort experiment afloopt :)

Ik woon niet in de randstad, maar de metro opmerking verbaast me niets, hoewel toen ik in July met de trein ging werd er toch stevig gecontroleerd inclusief politie icm hond.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Agent47 schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 11:50:
Ik denk eigenlijk dat iedereen er wel klaar mee is. Of dat slim is, is weer een ander verhaal. Ik zelf weet eigenlijk niet, wat ik los van die 1,5m afstand en mondkapjes in OV ( mijn situatie dan) nog meer kan doen naast de 2 Pfizer prikken die ik gekregen heb. Op een gegeven moment komt er bij mij ook een " Fuck it" naar boven.
Ik redeneer ook egoistisch: Voor mij (34) met twee Pfizer prikken is er geen gevaar (meer). Dit gevaar was al klein, maar is nu nog veel kleiner.

Voor mijn vrouw (30) en mijn zoontje (1) is er maar weinig gevaar en dat geld ook voor mijn directe omgeving.

Sowieso is Covid-19 altijd al een ziekte geweest die voor een beperkt deel van de bevolking echt een realistisch gevaar is. Nog steeds is het aantal doden relatief gezien op de gehele populatie klein (mijn mening).

Ik ben dan ook al heel lang niet overtuigd van nut en noodzaak van Covid-19 maatregelen. Ik krijg dan ook de koude rillingen over mijn rug als ik zie hoe men in NZ an AU om gaat en zero-covid als doel lijkt te hebben.

De QR-codes met TvT klinken leuk per 20-09, maar ik geloof niet echt dat het aan zal gaan slaag bij de horeca. Succes er allemaal mee: "Fuck it".
Bossie schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 11:56:
[...]

Ik denk dat het vooral even afwachten is hoe het zandvoort experiment afloopt :)
Er kan vast wel iemand doelredeneren met een onderzoek zodat de uitkomst is:

- F1 was een corona brandhaard!!!
- Geen besmettingen tijdens F1 in Zandvoort.

[ Voor 11% gewijzigd door Snow_King op 03-09-2021 12:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fuujii
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 08:09
Snow_King schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 12:08:
[...]

Ik redeneer ook egoistisch: Voor mij (34) met twee Pfizer prikken is er geen gevaar (meer). Dit gevaar was al klein, maar is nu nog veel kleiner.

Voor mijn vrouw (30) en mijn zoontje (1) is er maar weinig gevaar en dat geld ook voor mijn directe omgeving.

Sowieso is Covid-19 altijd al een ziekte geweest die voor een beperkt deel van de bevolking echt een realistisch gevaar is. Nog steeds is het aantal doden relatief gezien op de gehele populatie klein (mijn mening).

Ik ben dan ook al heel lang niet overtuigd van nut en noodzaak van Covid-19 maatregelen. Ik krijg dan ook de koude rillingen over mijn rug als ik zie hoe men in NZ an AU om gaat en zero-covid als doel lijkt te hebben.

De QR-codes met TvT klinken leuk per 20-09, maar ik geloof niet echt dat het aan zal gaan slaag bij de horeca. Succes er allemaal mee: "Fuck it".

[...]

Er kan vast wel iemand doelredeneren met een onderzoek zodat de uitkomst is:

- F1 was een corona brandhaard!!!
- Geen besmettingen tijdens F1 in Zandvoort.
Vooral in wat voor wereld we zijn terecht gekomen (terecht of soms onterecht? Dat moet je zelf maar bepalen): buren die elkaar ‘aangeven’ bij feestjes, mensen moordenaar noemen die geen vaccin nemen, mensen waar complete klopjachten naar zijn die uit een ‘quarantaine hotel’ ontsnappen (buitenland), een coronapas, de tweedeling in de maatschappij.

De menselijkheid is soms ver te zoeken in ieder geval. En dat gebeurt aan beide kanten van het spectrum.

Lijkt net een science-fiction film.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
Laguna schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 11:46:
[...]
RoD kan vanuit zijn specifieke expertise kanttekeningen bij het onderzoek plaatsen, die ook gedeeld worden door biostatistician Natalie Dean in het artikel van Science, echter wil dit niet zeggen dat daarom dit onderzoek niet van waarde is. Getuige ook de reacties van diverse immunologen. Het is goed dat er eindelijk aandacht wordt besteed aan de effecten van natuurlijke immuniteit.
Dat er gekeken wordt naar natuurlijke immuniteit is goed, maar doe het dan wel met een fatsoenlijk onderzoek. Dit lijkt meer een onderzoek puur om aandacht te vragen waarbij er nogal wat haken en ogen aanzitten hoe ze aan de getallen komen. Wat onderzoek betreft heeft deze dus weinig waarde, zeker omdat er niet in wordt meegenomen dat de kans om dood te gaan of ernstig ziek te worden veel groter is bij het verkrijgen van natuurlijke immuniteit.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Ben wel heel benieuwd wat de vervolg stappen gaan worden.

-Gooien ze uiteindelijk ( net als België en UK) alles los en we zien wel waar het strand --> Op de gok dat ziekenhuizen niet overspoeld gaan worden.

-Trekken ze de lijnen weer aan, met gevolg dat mensen er toch niet naar luisteren.

- Gaan ze mensen buiten sluiten die niet gevaccineerd zijn / die geen negatieve test hebben?

- Of laten ze alles vallen en risico is voor jezelf als je niet gevaccineerd bent?

Ik ben blij dat ik de beslissing in ieder geval niet hoef te nemen. Fout doe je het toch wel.
Mensen kunnen trouwens wel extra kritisch kijken naar NL , maar zoals mensen hier al aangaven, de geest is uit de fles. Covid hou je ook in landen als Australië en Nieuw-Zeeland, echt niet tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

redwing schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 12:18:
[...]

Dat er gekeken wordt naar natuurlijke immuniteit is goed, maar doe het dan wel met een fatsoenlijk onderzoek. Dit lijkt meer een onderzoek puur om aandacht te vragen waarbij er nogal wat haken en ogen aanzitten hoe ze aan de getallen komen. Wat onderzoek betreft heeft deze dus weinig waarde, zeker omdat er niet in wordt meegenomen dat de kans om dood te gaan of ernstig ziek te worden veel groter is bij het verkrijgen van natuurlijke immuniteit.
Mag jij vinden ik hecht meer waarde aan de experts op dit gebied, oftewel de immunologen. Dat laatste is overigens een misvatting, aangezien dat niet relevant is voor dit onderzoek en dus ook niet meegenomen hoeft te worden.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
Playa del C. schreef op donderdag 2 september 2021 @ 20:41:
[...]

Statistisch klopt dat zeker. Is ook inderdaad voor mij een reden geweest om te vaccineren. Maar, met name jonge mensen vinden corona helemaal niet eng. Genoeg mensen hebben het al gehad en/of meerdere jonge mensen om zich heen gezien die het hadden. Voor zo'n persoon is corona niet anders dan een griepje. Bijwerkingen van een (haastig) vaccin is voor die mensen enger dan dat ene kuchje wat je van corona hebt. Ook 'natuurlijk' vs 'kunstmatig' speelt een rol bij de engheid voor de doelgroep.
Ik wil alleen maar zeggen dat het niet pure domheid is bij de normale anti-vaxxer. Meer op gevoel vaak en meer via groepsdruk. We zijn mensen uiteindelijk. Wij op tweakers zijn vaak nogal rationeel en wetenschappelijk geöriënteerd.
Tja, waar wat mij betreft de 'domheid' in zit is dat vaak een facebook berichtje serieuzer wordt genomen dan een gedegen onderzoek. En dat is normaal al niet zo heel slim, maar als het om je eigen gezondheid gaat geeft het nog een groot risico ook.

[removed]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Laguna schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 12:25:
[...]

Mag jij vinden ik hecht meer waarde aan de experts op dit gebied, oftewel de immunologen. Dat laatste is overigens een misvatting, aangezien dat niet relevant is voor dit onderzoek en dus ook niet meegenomen hoeft te worden.
Je lijkt vooral waarde te hechten aan wat er in je straatje past.

Nogmaals; er zijn veel variabelen bij een natuurlijke besmetting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
Laguna schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 12:25:
[...]
Mag jij vinden ik hecht meer waarde aan de experts op dit gebied, oftewel de immunologen.
Dat kan, maar laat ze dan met een gedegen onderzoek komen.
Dat laatste is overigens een misvatting, aangezien dat niet relevant is voor dit onderzoek en dus ook niet meegenomen hoeft te worden.
Het is in zoverre van belang voor het onderzoek dat je een goede vergelijking moet maken tussen immuniteit door vaccinatie en natuurlijke immuniteit. En als er in die groepen eerst een aantal mensen dood gaat waarbij de rest een betere immuniteit krijgt is dat wel degelijk van belang. En dan niet eens zozeer omdat ze dood gaan, maar omdat de groep die je overhoudt niet meer representatief is. Wil je dat wel goed kunnen vergelijken zou je uit die vaccinatiegroep degene met de minste immuniteit (die bij het virus dus ernstige bijwerkingen zouden krijgen/dood gaan) er ook uit moeten filteren.

[removed]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

MikeyMan schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 12:29:
[...]

Je lijkt vooral waarde te hechten aan wat er in je straatje past.
Onzin. Wat is volgens jou mijn straatje?
Nogmaals; er zijn veel variabelen bij een natuurlijke besmetting.
Klopt.
redwing schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 12:32:
[...]

Dat kan, maar laat ze dan met een gedegen onderzoek komen.
Het is wachten op de peer review.
[...]

Het is in zoverre van belang voor het onderzoek dat je een goede vergelijking moet maken tussen immuniteit door vaccinatie en natuurlijke immuniteit. En als er in die groepen eerst een aantal mensen dood gaat waarbij de rest een betere immuniteit krijgt is dat wel degelijk van belang. En dan niet eens zozeer omdat ze dood gaan, maar omdat de groep die je overhoudt niet meer representatief is. Wil je dat wel goed kunnen vergelijken zou je uit die vaccinatiegroep degene met de minste immuniteit (die bij het virus dus ernstige bijwerkingen zouden krijgen/dood gaan) er ook uit moeten filteren.
Je doet hiermee impliceren of je op basis van dit onderzoek vooraf de keuze kan maken dat natuurlijke immuniteit beter zou zijn, dat is natuurlijk niet het geval. Men heeft louter onderzocht hoe de bescherming zich verhoudt van mensen die hersteld zijn van een infectie en mensen die gevaccineerd zijn. Dat er meer risico's kleven aan blootstelling aan het virus zonder vaccinatie staat buiten kijf.

[ Voor 65% gewijzigd door Laguna op 03-09-2021 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10:17
We zitten nu met gemiddeld 2600 besmettingen per dag op een IC-bezetting van ~200 bedden. In de eerste golf hebben we een piek gehad van ~1500 bezette IC-bedden en dat was toch wel een serieus probleem. Zelfs als je dat een toelaatbare IC-bezetting vindt (wat dus betekent dat er weer mensen naar Duitsland moeten worden verplaatst omdat we hier geen plek hebben), betekent dat dat je maximaal ~20.000 besmettingen per dag mag hebben.

Laten we uitgaan van 1,8 miljoen mensen (>=12 jaar) die nog niet immuun zijn en een splitsing van de overgebleven <12-jarigen in 1 miljoen immuune en 1 miljoen niet-immunne (die belasten welliswaar het ziekenhuis niet maar zorgen wel voor verspreiding; ik denk dat 50% immunniteit een optimistische schatting is).
Als ik met een heel simpel model schat betekent dat dat de R bij het loslaten van de maatregelen niet hoger mag komen dan 1,63 -- dat is dus het punt waarin je in de piekweek gemiddeld 20.000 besmettingen per dag zou hebben en (dus) overstromende ICs. Die piek zou dan na ongeveer 11 weken optreden.
Als je op maximaal 10.000 besmettingen mag komen (dus IC-niveau vergelijkbaar met afgelopen winter/lente) kun je een R van 1,38 tolereren. Ook dan zit de piek na ongeveer 11 weken.
Agent47 schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 12:19:
Ben wel heel benieuwd wat de vervolg stappen gaan worden.

1) Gooien ze uiteindelijk ( net als België en UK) alles los en we zien wel waar het strand --> Op de gok dat ziekenhuizen niet overspoeld gaan worden.

2) Trekken ze de lijnen weer aan, met gevolg dat mensen er toch niet naar luisteren.

3) Gaan ze mensen buiten sluiten die niet gevaccineerd zijn / die geen negatieve test hebben?

4) Of laten ze alles vallen en risico is voor jezelf als je niet gevaccineerd bent?
De vervolgstappen zijn érg afhankelijk van wat de R doet bij de geplande versoepelingen. De meest recente schatting was dat de R op 16 augustus al 1,01 was. Inmiddels is die waarschijnlijk al iets hoger, en het wordt spannend wat het effect van het einde van de vakantie/begin van het schooljaar is, en daar komen dan de voorgenomen versoepelingen nog boven op. Met Dansen met Jansen hebben we op 2 juli een R van 2,97 aangetikt, de toename van de R kan héél snel gaan.
Met een beetje geluk komt de R niet té veel boven de 1 uit, komt er nog een piek(je) in de ziekenhuizen met een IC-bezetting van 500 bedden en zijn we begin december over de piek heen en hebben we groepsimmuniteit (met immuniteit ofwel door besmetting ofwel vaccinatie).

De geplande versoepelingen lijken me érg op jouw scenario (1). Als die doorgaan wordt het heel spannend wat de R gaat doen, als die te hoog dreigt uit te komen ontkom je er niet aan om (2) te doen en weer maatregelen te nemen. Ik denk niet dat scenario (3) in beeld gaat komen simpelweg omdat áls het in het najaar uit de hand dreigt te lopen je streng moet ingrijpen en niet kan experimenteren met vaccinatiebewijzen/etc. Dan gaat de horeca weer gewoon helemaal op slot. (4) is iets wat we sowieso al doen, maar met de kanttekening dat "geen plek op de IC" niet een risico is dat we mensen - ook ongevaccineerden - niet willen laten lopen.

@Laguna Welke gevolgen voor het beleid heeft dat onderzoek überhaupt? Het zou een geluk bij een ongeluk zijn als natuurlijke besmetting goede bescherming tegen herbesmetting geeft, maar dan nog moet je eerst ziek worden om immuun te raken. Het lijkt me dat je het huidige beleid - zo veel mogelijk vaccineren - sowieso moet voorzetten ook al geeft dat misschien minder goede immuniteit dan natuurlijke ziekte. En iemand die - ondanks de (mindere) bescherming van vaccinatie - alsnog ziek wordt, krijgt dan alsnog die extra goede bescherming.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Metro2002 schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 11:49:
[...]

Dit inderdaad, behalve mondkapjes in het OV en her en der in een wachtrij met een 1,5 meter lijn is er in de praktijk eigenlijk niks meer te merken van coronamaatregelen. Alles is gewoon eigenlijk alweer terug naar normaal. scholen, discotheken en festivals zijn volgens mij de grootste uitzonderingen nog.

En dat OV... ik zag gisteren een metro voorbij rijden en mensen stonden letterlijk op elkaar gepakt als vanouds. Veevervoer maar dan wel allemaal een mondkapje op. Vraag me serieus af of dat nog iets doet als je letterlijk bij elkaar op schoot zit of op 5cm van je medepassagier staat te hijgen.
In Zandvoort zijn de regels al losgelaten blijkbaar.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E-WMdWLWUBUtRJn?format=jpg&name=small

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E-WxNcXXEAAIWze?format=jpg&name=large

[ Voor 4% gewijzigd door Wolly op 03-09-2021 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Tom-Z schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 12:44:

Met een beetje geluk komt de R niet té veel boven de 1 uit, komt er nog een piek(je) in de ziekenhuizen met een IC-bezetting van 500 bedden en zijn we begin december over de piek heen en hebben we groepsimmuniteit (met immuniteit ofwel door besmetting ofwel vaccinatie).
Groepsimmuniteit? Dat gaat toch niet meer gebeuren met de huidige vaccins?
Zelfs met een vaccinatiegraad van 100 procent, zou de immuniteitsgraad ongeveer 80 procent zijn in de samenleving.
Alleen vaccineren is momenteel dus niet voldoende; als je besmettingen wilt tegengaan, heb je aanvullende maatregelen nodig, zegt Tostmann. "Met de huidige vaccins gaan we het virus niet de wereld uit helpen", beaamt Diavatopoulos.

Ook immunoloog van het Amsterdam UMC Marjolein van Egmond deelt die opvatting: "Er gaat geen situatie komen waarin we het virus volledig uitbannen, ook niet met een hele hoge vaccinatiegraad. We hadden gehoopt dat vaccineren een superwondermiddel zou zijn, dat is helaas niet het geval", zegt Van Egmond. "Maar het lost wel een hele hoop problemen op."

Tostmann noemt testen, isolatie bij positieve testen, bron- en contactonderzoek, maar ook de anderhalvemetermaatregel en mondkapjes als voorbeelden van maatregelen die aangehouden moeten worden.
https://nos.nl/artikel/23...simmuniteit-is-onmogelijk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Emgeebee
Snow_King schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 11:32:
[...]

We hadden ook gewoon niet per 1 september de wet kunnen verlengen met de opmerking: "Zo lang de pandemie wereldwijd niet onder controle is"

"Waar een wil is, is een weg". Ik ben het er gewoon totaal niet mee eens dat er zo'n onzin reden wordt gegeven.
Maar waar haal je vandaan dat het een onzinreden is? Ik ben blij dat wetten er niet te pas en te onpas door worden gedrukt, enkel als dat zwaarwegende redenen heeft (zoals de noodwet). Je eigen redenering was "waarom kon het wel binnen 4 uur ingevoerd worden en vervolgens niet bij het afschaffen", voila, je hebt je antwoord.
[...]

Dat is wat mij betreft gewoon morele chantage en echt geen realistisch scenario. Zeker niet nu we op ~80% vaccinatie-graad zitten en vooral de kwetsbaren allang hun prik hebben gehad.
Maar jij hoeft dan ook niet de gevolgen te dragen als het wel misgaat. Die 1,8 miljoen ongevaccineerden zorgen voor een potentieel zorginfarct. Mensen als @LZ86 moeten dat vervolgens oplossen. Als ik je vervolgens hoor zeggen dat het voor jou persoonlijk geen risico meer is met je 34 jaar, vrouw van 30 en zoontje van 1 dan ben ik blij voor je, maar jouw argumenten zijn dus puur gebaseerd op je eigen situatie, het lijkt je niet veel uit te maken als we straks een zorginfarct hebben want jij wordt toch niet ziek van Covid.

Overigens ben ik nog een jaartje jonger met twee shots, dus ook ik heb nagenoeg niks te vrezen. Maar ik denk aan de zorg en de kwetsbaren, niet enkel aan mezelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Tom-Z schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 12:44:

@Laguna Welke gevolgen voor het beleid heeft dat onderzoek überhaupt? Het zou een geluk bij een ongeluk zijn als natuurlijke besmetting goede bescherming tegen herbesmetting geeft, maar dan nog moet je eerst ziek worden om immuun te raken. Het lijkt me dat je het huidige beleid - zo veel mogelijk vaccineren - sowieso moet voorzetten ook al geeft dat misschien minder goede immuniteit dan natuurlijke ziekte. En iemand die - ondanks de (mindere) bescherming van vaccinatie - alsnog ziek wordt, krijgt dan alsnog die extra goede bescherming.
Dat besmettingen bij kinderen niet zozeer een probleem zijn en je ook bij jongeren niet noodzakelijk een hoge vaccinatiegraad nodig hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Ik wil geen zout op wonden gaan strooien, maar kijkt de politiek nu ook ff naar de F1 en de afbeeldingen die hierboven plaats vinden? Bij voetbal moet je blijven zitten en hier kan je met Duizenden zij-aan-zij lekker tegen elkaar aangeplakt over een plein / straat lopen?

Pagina: 1 ... 106 ... 131 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees even de topic start door voor de opzet, regels en handige links. Hier geldt uiteraard het beleid.

Vakantie zomer 2021: maatregelen in het buitenland voor alles waar je rekening mee moet houden als je op vakantie gaat, ook per land.

Je kunt in dit topic dus praten over de ontwikkeling van de cijfers, de maatregelen in het algemeen, de steunmaatregelen etcetera. N=1 en persoonlijke ervaringen horen in de De Covid kroeg.

Politiek mag in De landelijke Nederlandse politiek 2021

Let op: generalisaties als ‘wappie’, 'antivaxxers' zijn niet toegestaan, ook niet op een defensieve manier (ik ben geen wappie, maar…).