😆 - Denk ook eens om ;)
Bottas als nieuw sloofje vind ik ook wel een giller. Kan hij Hamilton ophouden. Durf te wedden dat hij dat heerlijk zou vinden.Sir_Lion schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 15:38:
[...]
Russel is evt. ook een optie als MER hem dus niet neemt na dit jaar.
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Maar ben ik de enige die de uitleg van Nico Rosberg best wel prima vind (via engelse commentatoren?)
Het voegt wel wat toe aan de kwalificaties.
Vooral voor onboards is hij op dit moment de beste. Hij ziet zo ongelofelijk veel. En hij weet nog goed hoe en wat met deze auto's.mnarijnm schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 15:42:
Ik weet niet helemaal zeker of ik het hier mag vragen.
Maar ben ik de enige die de uitleg van Nico Rosberg best wel prima vind (via engelse commentatoren?)
I served in a company of heroes.
Verwijderd
Ja Nico is een toevoeging, hoe meer niet Britten bij SkyF1 hoe beter.mnarijnm schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 15:42:
Ik weet niet helemaal zeker of ik het hier mag vragen.
En Vettel in de tweede stoel lijkt mij wel wat, denk dat Vettel Max maar al te graag helpt in de slag tegen Hamilton. Daarnaast is Vettel gewoon een prettige kerel.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2021 15:45 ]
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Ik denk het niet, ik heb zo’n vermoeden dat de auto’s volgend jaar net wat instabieler zijn wegens het ground effect m.b.t. de downforce.PatrickC schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 15:42:
Gewoon SAI aanhouden bij RB. De afgelopen jaren hebben uitgewezen dat het niet zoveel uitmaakt wie er langs Max zit. Misschien als je een coureur wat langer de tijd geeft, wordt het beter. En volgend seizoen krijgen we compleet nieuwe auto’s, dus misschien wel een auto die PER wel beter ligt?
Ground effect zou juist meer downforce moeten geven, dus denk eerder dat ze nog strakker op de weg liggen.dawg schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 15:46:
[...]
Ik denk het niet, ik heb zo’n vermoeden dat de auto’s volgend jaar net wat instabieler zijn wegens het ground effect m.b.t. de downforce.
Mijn boefje is liev!
Verwijderd
Zal voor Max ook wel gelden.Gh0stw4lk3r schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 15:46:
HAM ook op softs, maar volgens Nico zal HAM de ronde niet doorzetten, puur om de balans op de softs te checken.
Zullen beiden niet op rood willen starten, neem ik aan.
Maar Bottas als enige op geel. Top10 in gevaar??
Ok, dan moet Robert Doornbos het maar gaan doen. Die heeft genoeg ervaring met instabiele F1 auto’s.dawg schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 15:46:
[...]
Ik denk het niet, ik heb zo’n vermoeden dat de auto’s volgend jaar net wat instabieler zijn wegens het ground effect m.b.t. de downforce.
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Duidelijk te zien wat voor snode plannen Mercedes heeft voor morgen.JB schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 15:46:
Stoer BOT op mediums.
- DaniëlWW2
- Niet online
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Verwijderd
I guess I'm very very wrongVerwijderd schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 15:47:
[...]
Zal voor Max ook wel gelden.
Zullen beiden niet op rood willen starten, neem ik aan.
Maar Bottas als enige op geel. Top10 in gevaar??

I haven’t slept for three days, because that would be too long.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Bensimpel
Positieve meneer
😆 - Denk ook eens om ;)
Tjah roodLZ86 schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 15:48:
Holy shit 15.6
Nee, hij was wel veilig.MikeyMan schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 15:48:
Trickt Mercedes Verstappen nu in een start op rood?
- DaniëlWW2
- Niet online
Haha, dat is natuurlijk bewustBensimpel schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 15:49:
Onnodige snelle lap van max. Nu start je op rood..
[ Voor 32% gewijzigd door Vuvuzela op 31-07-2021 15:50 ]
[ Voor 6% gewijzigd door miicker op 31-07-2021 15:52 ]
I haven’t slept for three days, because that would be too long.

[ Voor 4% gewijzigd door poor Leno op 31-07-2021 15:50 ]
Verwijderd
- DaniëlWW2
- Niet online
Precies. Gierende banden zodat je geen last hebt van die kops kornur!
Mijn boefje is liev!
PSN: xMaurice93
Ja tactisch snap ik ze nooit bij red bull...Bensimpel schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 15:49:
Onnodige snelle lap van max. Nu start je op rood..
erutangiS
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Ik zou het doen!
Wel toch?gambieter schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 15:51:
Had VER het niet gered met zijn medium-tijd?
Bensimpel
Positieve meneer
Nee hij liep totaal geen gevaar.MrOleo schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 15:50:
Was VER nu p10 of p11 op medium? Goeie keus om de ronde neer te zetten.
😆 - Denk ook eens om ;)
Nee nooit. BOT stond er onder en is ook door.MrOleo schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 15:50:
Was VER nu p10 of p11 op medium? Goeie keus om de ronde neer te zetten.
Mijn boefje is liev!
Jawel, eitje. P3gambieter schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 15:51:
Herhaling van Frankrijk?DaniëlWW2 schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 15:50:
RBR lijkt dus al bezig met hun strategie morgen. Want Max kreeg duidelijk te horen dat hij niet moest afbreken.
Ik vraag mij echt af of het tactiek is of een moetje.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 15:50:
RBR lijkt dus al bezig met hun strategie morgen. Want Max kreeg duidelijk te horen dat hij niet moest afbreken.
De kans was reëel dat hij eruit gebumped zou worden.
-
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Of met een nieuwe in ieder geval wel, maar dit is ook een strategische keuze. Morgen op de soft beginnen terwijl Hamilton zo te zien op de medium begint?gambieter schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 15:51:
Max pakt pole en scheurt er morgen vandoor als een malle. Heeft na 15 ronden zo’n grote voorsprong dat de nieuwe pitstop regels het gat niet zullen verkleinen.StefanVerkerk schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 15:50:
Hamilton dus op geel morgen en Verstappen op rood... interessant!
/wishfulthinking
Zou heel stom zijn..
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Denk het ook wel ja, of zij weten meer dan ons en rijden morgen lekker wegTleilaxu schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 15:50:
Dure vergissing van Verstappen?
Verwijderd
Behalve dan dat in 2019 de 2-stopper van Lewis de winnende strategie was.
Kan zijn dat RB een herhaling van die dag bij voorbaat al wil vermijden.
Enige dat ik me kan bedenken is dat ze denken pole te kunnen pakken en dat het 2 stops worden met de warme temperatuur daar.Novarion schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 15:52:
Kan geen fout zijn, moet een bewuste keuze zijn.
Zou heel stom zijn..
Nieuwe pitstop regels zijn gecancelled toch?dawg schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 15:52:
[...]
Max pakt pole en scheurt er morgen vandoor als een malle. Heeft na 15 ronden zo’n grote voorsprong dat de nieuwe pitstop regels het gat niet zullen verkleinen.
/wishfulthinking
I have no special talent. I am only passionately curious.
Ze forceren Mercs in 1 stop eigenlijk...Verwijderd schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 15:52:
Ik snap het nog steeds niet eigenlijk.
Behalve dan dat in 2019 de 2-stopper van Lewis de winnende strategie was.
Kan zijn dat RB een herhaling van die dag bij voorbaat al wil vermijden.
Iets van 1.16.769 vs 1.16.871 voor ricciardo, dat was megaclose
erutangiS
Iets aangepast en uitgesteld tot Spa.ricardo246 schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 15:53:
[...]
Nieuwe pitstop regels zijn gecancelled toch?
Lekker aanvallend!
https://wren.co/join/Devian
Leg eens uit.
Ik zou het doen!
Bottas verbeterde zijn tijd, dus die kwam er boven.
erutangiS
'Quaevis terra patria' - Desiderius Erasmus
Dan heeft ie voorop nog steeds een paar Mercedessen in zijn nek hijgen, dus..., tja?Verwijderd schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 15:50:
Max denkt geen pole te pakken en wil met rood starten om meer kans te maken met de start alsnog 1ste te liggen?
Testing, one, two ...
Hoe dan?
I have no special talent. I am only passionately curious.
En zichzelf misschien in een 2 stops wat 23 seconden kost. Want is rood> wit wel een optie?
Dat - of als het regent dat ze toch op intermediates mogen starten.Phusebox schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 15:53:
[...]
Enige dat ik me kan bedenken is dat ze denken pole te kunnen pakken en dat het 2 stops worden met de warme temperatuur daar.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Heel pussy? Hij was enorm dicht bij elimination. Ik denk niet dat dit bewust was.Vuvuzela schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 15:54:
Meh ben het niet eens met Rosberg dat Max op softs moest. Dit lijkt me wel bewust geweest, anders zijn ze bij RB wel heel erg pussy..
Uitgesteld naar Spa volgens mij, en enigszins aangepast t.o.v. de originele plannen.ricardo246 schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 15:53:
[...]
Nieuwe pitstop regels zijn gecancelled toch?
Over het algemeen is eerder stoppen (undercut) voordeliger dan later stoppen. Rood vs Geel scheelt sowieso maar een paar ronden met volle tank. Ik snap dat je niet te vroeg wilt stoppen om niet in verkeer terecht komen maar lijkt me dat een verstappen dat wel kan managen.
Mis ik wat?
Therefore I must know what I am doing. Maybe.
Ligt er maar allemaal aan waar ze kwalificeren en hoe de start is. Als Max pole pakt en weg zou rijden dan is de beste kans voor Hamilton waarschijnlijk 2 stops, langer doorrijden op de medium, de rest moet allemaal eerder naar binnen uit de top 10. Dan kom je in een gat terug waarschijnlijk en kun je nog 2x softs doen maar ook 1x hard als je lang genoeg kunt rekken op de medium.
Als de Merc's er gewoon voor staan bij de start en Max achter hun kunnen houden, dan is 1 stop ook de beste optie, want je hebt al track position.
Hoe dan ook is het tactisch voordeel bij Mercedes.
Verstappen heeft nog een nieuwe gele set over dacht ik. Dus strategisch er nog is van alles mogelijk.computerjunky schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 15:55:
[...]
En zichzelf misschien in een 2 stops wat 23 seconden kost. Want is rood> wit wel een optie?
Testing, one, two ...
Dit topic is gesloten.
Emoties posten mag in bepaalde mate en hoort erbij, maar let op: Dit topic is niet jouw persoonlijke uitlaatklep. Hou het fatsoenlijk!
Huisregels van dit topic:- We weten nu wel dat er kritiek te leveren valt op de uitzendingen van Ziggo/Sky en o.a. Olav/Jack. Laat het dan ook.
- Als er iets voorbij komt bij een bron, plaats deze bron dan ook was zodat iedereen het begrijpt. Bijvoorbeeld Ziggo, Channel 4, Sky etc.
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Geen naamverbasteringen en ook het onnodig zuur, beledigend over coureurs/teams hoeft hier niet. Denk bijvoorbeeld aan:
-Crashstappen, Mazespin, Mission Spinnow, etc
-Verstappen is een prutser als er een keer iets misgaat/moet naar Mercedes.
-Ongefundeerd coureurs of teams bashen.
-Onnodig gezeur over Hamilton, dat weten we onderhand wel. Verwensingen aan zijn adres zijn hier niet welkom.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2021
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2021
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.