[F1 2021] Race 11 GP van Hongarije Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 16 ... 45 Laatste
Acties:
  • 132.906 views

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:05
Maurice079 schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 11:12:
Verstappen heeft toch een nieuwe motor moeten steken:
[Afbeelding]
En is hier ook enig bewijs voor? Dat de motor niet lekker is dus. Lijkt mij kijkende naar de uitslag van de kwalificatie eerder tactiek om nu toch een motor te pakken die op full beans kan draaien. Want die twee oude motoren zullen ze beiden niet op 100% kunnen/willen draaien. (En stiekem gok ik dat nu het eerste blok er in ligt, wat dus is teruggedraaid, en ze het Silverstone blok alleen op vrijdag gebruikt hebben en weer gaan nakijken). Gezien de Hungaroring een circuit is waar inhalen lastig is kun je dus een gok nemen met een mindere motor, P1 starten, en verdedigen maar. Maar met starten vanaf P3 zit dat er natuurlijk niet in, dan is elk PK extra essentieel. Oftewel nieuw blok erin zetten.

Dat lijkt mij in ieder geval het meest plausibel. Gegokt op het goed kunnen kwalificeren met een "trage" motor. Dat is niet gelukt, dus dan maar een nieuwe motor voor de race.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• werphengel
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-09-2024
zou Pirelli dan nu eens gelijk hebben? Zou wel eens leuk zijn voor de verandering. :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FJuZpW9F-2m5SQGCIJpXTi5s9p0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hFNKqxhfuk0O96rt98vHpSVU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NeDNGMdpDuGjyv0LH1wcuD8wPLY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yzvgIYJae3A2klSkakpiyOvS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:01

Chiron

Moderator Discord
Zingo schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 11:24:
[...]

Klopt, maar als die PU vandaag tijdens de race het licht geeft ben je verder van huis ;-)
Ja duh.

Verder is er altijd het risico van falen met het blok wat er nu last minute in gelepeld wordt, in plaats van dat je er al FP’s mee hebt gereden gedurende het weekend.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kraanwagen
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 21-12-2023
Segafreak83 schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 11:39:
[...]

Ja hoor, daar gaan we weer. Waarom hebben ze nou niet de andere motor gepakt en deze crash motor afgeschreven of alleen gebruikt voor de vrije training.

Het lijken af en toe wel beginnelingen in de sport.
Als het bericht waar is: ja, vind het ook vreemd. Geen tijd meer om de motor goed in te regelen. Dat is een behoorlijk risico.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DarkFire1985
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-02 07:51
kraanwagen schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 11:44:
[...]

Als het bericht waar is: ja, vind het ook vreemd. Geen tijd meer om de motor goed in te regelen. Dat is een behoorlijk risico.
Het bericht is gewoon waar natuurlijk:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Laatst online: 07-09 18:45
[...]

Ja hoor, daar gaan we weer. Waarom hebben ze nou niet de andere motor gepakt en deze crash motor afgeschreven of alleen gebruikt voor de vrije training.

Omdat de andere ook niet oneindig door kunnen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 12:52
[...]

Aan wat voor zaken moet je denken bij het inregelen van een nieuwe motor? Is dat ding niet helemaal doorgetest waardoor ze weten welke settings het beste zijn?

PVoutput

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08:20
[...]

Zoals al gezegd, maar het bericht is waar Ʃn de mensen bij Honda en RBR weten heel goed wat ze doen. Het risico met de oude PU schatten ze hoger in dan het risico met een nieuwe PU. Verder is het altijd roeien met de riemen de je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
DoeEensGek schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 11:48:
[...]

Omdat de andere ook niet oneindig door kunnen. 8)7
Altijd nog meer dan de Silverstone motor..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DoeEensGek
Segafreak83 schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 11:49:
[...]

Altijd nog meer dan de Silverstone motor..
Want waarom? Tel jij de uren? En de specificaties.

Blijkbaar een scheur gevonden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05:47
Bob Popcorn schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 07:57:
[...]

Aangezien het Buxton is die de vraag stelt zal het me niks verbazen dat dit een ƩƩn-tweetje is om er iets sappigs van te maken voor de socials en het Netflix drama :r
Drive To Survive monteert het eerste deel van het antwoord waarschijnlijk achter een vraag over het BLM gebeuren. Waarna ze de clip laten zien dat verstappen door hamilton van de baan getikt wordt, gevolgd door de rode vlag en coureurs die zich verzamelen in de pitstraat. Om te eindigen met het shot van hamilton die met een gefotoshopte blm vlag het circuit rond rijdt, in slow motion. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
De regen lijkt tot nu toe na of tegen het einde van de race te komen. Dat zal dus wel na de vlag worden.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:10
Op de ƩƩn of andere manier heb ik er niet zoveel zin meer in om te kijken. De hele houding van Mercedes deze WK-strijd vind ik stuitend, allereerst met het zichzelf constant in een underdogpositie lullen terwijl ze overduidelijk de snelste auto hebben, en de laatste tijd met hun kinderachtige spelletjes op de baan met als dieptepunt de hele gang van zaken tijdens de GP van Groot-Brittanie.
Daarna het moddergooien in de media en gisteren weer dat geklier in Q3 waarbij Bottas en Hamilton duidelijk alleen bezig waren met hoe ze Red Bull het beste konden naaien door ze geen fatsoenlijke laatste run te laten rijden.

Dit alles zorgt ervoor dat ik er minder plezier in heb om dit WK te volgen en de uitslag voor vanmiddag lijkt me ook al wel weer duidelijk. Daarom bij deze alvast maar het volkslied, hebben we dat ook weer gehad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08:20
JeroenTheStig schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 11:53:
Op de ƩƩn of andere manier heb ik er niet zoveel zin meer in om te kijken. De hele houding van Mercedes deze WK-strijd vind ik stuitend, allereerst met het zichzelf constant in een underdogpositie lullen terwijl ze overduidelijk de snelste auto hebben, en de laatste tijd met hun kinderachtige spelletjes op de baan met als dieptepunt de hele gang van zaken tijdens de GP van Groot-Brittanie.
Daarna het moddergooien in de media en gisteren weer dat geklier in Q3 waarbij Bottas en Hamilton duidelijk alleen bezig waren met hoe ze Red Bull het beste konden naaien door ze geen fatsoenlijke laatste run te laten rijden.

Dit alles zorgt ervoor dat ik er minder plezier in heb om dit WK te volgen en de uitslag voor vanmiddag lijkt me ook al wel weer duidelijk. Daarom bij deze alvast maar het volkslied, hebben we dat ook weer gehad.

[YouTube: GOD SAVE THE QUEEN - BRITAIN NATIONAL ANTHEM - SHITTYFLUTED]
Zelf weten, maar ik heb alleen maar meer zin, omdat ik hoop dat RBR dit seizoen alsnog wint.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)

Vind ik toch de Shitty Flute van de F1-Theme leuker _O- :>

[ Voor 6% gewijzigd door poor Leno op 01-08-2021 11:58 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Mee eens.

Wat ik ook niet zo goed trek is dat prominenten zoals Doornboos dit dan prachtig vinden want ā€˜dit hoort bij de sport’. Kinderachtig gedoe allemaal :r Ik ben er wel van overtuigd overigens dat het geen verschil gemaakt had: denk niet dat Max hier op pole had kunnen staan.

Viaplay hoeft straks nog maar een klein zetje te geven om deze sport weer dood te laten bloeden in NL >:)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 01:23

rammes

koekebakker 1e klas

nou doe ons allen een plezier en.....

Ik zou het doen!

Acties:
  • +27 Henk 'm!

• tfgk1
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 13-09 13:26

Dit soort reacties vind ik echt tekenend. Jarenlang gaat het over het gebrek aan strijd en dan hebben we nu eindelijk een strijd met de daarbij behorende psychologische strijd, dan is het nog niet goed.

Serieus alles ligt nog open. Zowel voor de race vanmiddag als voor het kampioenschap. Het lijkt alsof het mentale spelletje vooral veel invloed heeft op de fans.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 00:30

ricardo246

Life's what you make it!

tfgk1 schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 11:57:
[...]

Dit soort reacties vind ik echt tekenend. Jarenlang gaat het over het gebrek aan strijd en dan hebben we nu eindelijk een strijd met de daarbij behorende psychologische strijd, dan is het nog niet goed.

Serieus alles ligt nog open. Zowel voor de race vanmiddag als voor het kampioenschap. Het lijkt alsof het mentale spelletje vooral veel invloed heeft op de fans.
Amen _/-\o_

I have no special talent. I am only passionately curious.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:00
Ik vrees ook een beetje voor een optocht en een MERC 1-2.

Hopen van niet zou een gigantische domper zijn op hoe het seizoen tot nu toe verloopt.

Ik gun merc niks meer sinds dat sneaky gecheat van ze de laatste weken.

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:30

Martinspire

Awesomeness

[...]

Tja, ik heb ook liever een terechte winnaar dan iemand die met allerlei smerige spelletjes en onsportief gedrag wint. Fuck me, right?

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chefbierrr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-08 17:09
Zijn we überhaupt al op de helft van het seizoen? Ik denk dat RBR moeite heeft met het begrijpen van de nieuwe banden met een high down force setup. Ze hebben blijkbaar ook een kleinere vleugel erop gezet voor de kwali en dus de race. Nico Rosberg had een mooie theorie hierover. Het gaat natuurlijk niet om straight Line speed maar eerder de balans van de auto. Met de grote achtervleugel hebben ze gewoon teveel onderstuur op dit moment en ze krijgen het niet opgelost. MAW met een kleinere achtervleugel komt de balans wat meer terug. Geen idee hoeveel hout dit snijdt maar het klinkt aannemelijk en het zou verklaren waarom RBR is weggegaan van de max downforce setup.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:32

Vuvuzela

My spire is forming

Glashelder schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 11:57:
[...]

Mee eens.

Wat ik ook niet zo goed trek is dat prominenten zoals Doornboos dit dan prachtig vinden want ā€˜dit hoort bij de sport’. Kinderachtig gedoe allemaal :r Ik ben er wel van overtuigd overigens dat het geen verschil gemaakt had: denk niet dat Max hier op pole had kunnen staan.

Viaplay hoeft straks nog maar een klein zetje te geven om deze sport weer dood te laten bloeden in NL >:)
Dit hoort ook bij de sport.
Geef toe, als dit tussen Alonso en Kimi zou gaan dan vonden we dit hier waarschijnlijk veel leuker. Omdat je een partij hebt gekozen levert het meer stress op dan plezier. Maak je niet zo druk, dit is de sport en dit is een heel bijzonder seizoen.

I served in a company of heroes.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-09 16:38

basvn

Breezand - NHN

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Segafreak83
[...]

Dit heeft geen reet meer met strijd te maken, dit is gewoon kinderachtig gedrag, zowel van Mercedes als Hamilton en voornamelijk de FIA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Frappuccino schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 07:46:
[...]

Die was te druk met het promoten van een bericht van Jan Lammers. Olav dus.
Olav ook op Twitter :r

Ze waren we erg slecht met de camera beelden tijdens de qualification continue closeups, eigenlijk weinig shots die je duidelijkheid gaven

Zo was ook niet te zien wie wel/niet binnen de tijd zat van de vlag voor laatste ronden

Ben benieuwd, vraag me af of Max via een twee stopper toch nog wat kan doen (mochten ze daarvoor gaan)

Als in; dat eerste gebruikte setje is zo naar de knoppen (high fuel) en gebruikt, daarna verse hard/medium? Om met rood af te sluiten en de ā€œversletenā€ banden van lewis met 1stopper voorbij te gaan? Misschien ketst er weer iemand vanaf en safteycar, nog niets is zeker voor de podium ceremonie

[ Voor 20% gewijzigd door himlims_ op 01-08-2021 12:15 ]

⭐Game Profiles: šŸ•¹ļøSteam - šŸŽ®PSN - šŸ‡ŖšŸ‡¦ GoT_Hollandhards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Nu online
Ergens heb ik zo’n onderbuik gevoel dat HAM en Mercedes de klassement van de kampioenschap gaat omdraaien en weg gaan rijden van VER…

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LZ86
Chefbierrr schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 12:04:
Zijn we überhaupt al op de helft van het seizoen? Ik denk dat RBR moeite heeft met het begrijpen van de nieuwe banden met een high down force setup. Ze hebben blijkbaar ook een kleinere vleugel erop gezet voor de kwali en dus de race. Nico Rosberg had een mooie theorie hierover. Het gaat natuurlijk niet om straight Line speed maar eerder de balans van de auto. Met de grote achtervleugel hebben ze gewoon teveel onderstuur op dit moment en ze krijgen het niet opgelost. MAW met een kleinere achtervleugel komt de balans wat meer terug. Geen idee hoeveel hout dit snijdt maar het klinkt aannemelijk en het zou verklaren waarom RBR is weggegaan van de max downforce setup.
Zou wel weer zeer typisch zijn als de nieuwe banden ALWEER in het voordeel van Mercedes blijken te zijn. Die lui hebben zoveel gelukjes van de FIA gehad de afgelopen jaren....

Walgelijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Vuvuzela schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 12:07:
[...]

Dit hoort ook bij de sport.
Geef toe, als dit tussen Alonso en Kimi zou gaan dan vonden we dit hier waarschijnlijk veel leuker. Omdat je een partij hebt gekozen levert het meer stress op dan plezier. Maak je niet zo druk, dit is de sport en dit is een heel bijzonder seizoen.
Zal best zo zijn dat het erbij hoort omdat het altijd zo geweest is, maar ik zie gewoon het liefst dat coureurs de kans krijgen zoveel mogelijk uit hun materiaal te halen zonder allerlei trieste spelletjes die niks met racen an sich te maken hebben.

ā€˜Hoort erbij’ in deze context is overigens net zoals alcohol ā€˜bij een feestje hoort’. Men is het gewend en accepteert het daarom. Wil niet zeggen dat het daarom wenselijk is.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waah
  • Nu online
Als je een hekel hebt aan politiek en drama: niet op Twitter gaan. Dat is stap 1.

Voor de rest, tja het nieuws niet teveel volgen. Das jammer als je dit topic leuk vind. Maar hier wordt alles natuurlijk dood geanalyseerd.

Gisteren ff met vrienden over gehad. Die kijken enkel de wedstrijd en quali en die zien dat drama helemaal niet zo. Ja vorige race. Maar voor deze niet. Enkel het statement van Vettel en Hamilton voor de lbgqt community.

Overal kan je drama vinden als je maar genoeg zoekt. Gewoon niet teveel zoeken :Y)

En tja.... Doornbos prominent? Omdat die het Mercedes stoeltje mocht warm houden tussen de races? En een seizoentje mocht meerijden? 😊

Ja, prominenter dan wie ook in dit topic. Maar het is maar de vraag hoeveel die echt begrijpt van de exacte politiek.... O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 08:18
Ik blijf positief denken, het kan nog alle kanten op gaan. Niet alleen deze race, maar het hele seizoen. RBR heeft er de laatste jaren nog nooit zo dicht op gezeten over een heel seizoen, we zien Hamilton toch ook de nodige foutjes maken als de druk erop komt, 1 race en het kan weer compleet anders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOleo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:21
Chiron schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 11:22:
[...]

Ze hebben nu geen penalty, die komt later dit seizoen als ze nog een vierde blok nodig hebben.
Uiteraard, mijn gebruik van nu in die zin is wat ongelukkig ;)

erutangiS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Nu online
Glashelder schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 12:19:
[...]

Zal best zo zijn dat het erbij hoort omdat het altijd zo geweest is, maar ik zie gewoon het liefst dat coureurs de kans krijgen zoveel mogelijk uit hun materiaal te halen zonder allerlei trieste spelletjes die niks met racen an sich te maken hebben.

ā€˜Hoort erbij’ in deze context is overigens net zoals alcohol ā€˜bij een feestje hoort’. Men is het gewend en accepteert het daarom. Wil niet zeggen dat het daarom wenselijk is.
utopie heet dat. Net als het een utopie is om feestjes alcoholvrij te krijgen. En dat zie ik eerder gebeuren dan geen politiek in een sport die over miljoenen per race gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Is er al iets bekend over die touche in de pitlane tussen stroll en giovinazzi tijdens de kwalificatie?
Dat zou na de Q bekeken worden, maar ik heb er nog niks over gehoord verder...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
GeleFles schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 12:28:
Is er al iets bekend over die touche in de pitlane tussen stroll en giovinazzi tijdens de kwalificatie?
Ja alleen het team heeft een boete van €5000 gekregen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TinusTegengas
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 08-09 20:56

TinusTegengas

Formula Racing

GeleFles schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 12:28:
5000 boete voor Alfa

I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chevsticks
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 01-09 20:48
LZ86 schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 12:18:
[...]

Zou wel weer zeer typisch zijn als de nieuwe banden ALWEER in het voordeel van Mercedes blijken te zijn. Die lui hebben zoveel gelukjes van de FIA gehad de afgelopen jaren....

Walgelijk.
Heeft de FIA weinig mee te maken. De teams wilde zelf veiligere banden dan ze op Baku hadden.
Mercedes heeft gewoon z'n zaakjes goed voor elkaar dit weekend en RBR wat minder.

En na die regenbui is al het rubber weer weggespoeld, dus er is minder grip. Red Bull zou in het voordeel moeten zijn met de rode band, als ze voorbij de Mercs kunnen komen en uit kunnen lopen. Wordt dus weer een spannende race.

Elders las ik ook dat de outlap van Hamilton niks trager was dan z'n normale outlap. Als dat echt zo is dan moet ik toch echt m'n irritatie van gisteren weer inslikken :-(

Acties:
  • +29 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
Pff daar lachen wij Alfisten gewoon om.. gemiddelde APK kosten :7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22:56
[...]

Waar Mercedes mee bezig is gaat inmiddels gewoon veel verder dan gewoon een (harde) strijd.

En maar huilen over respect. Ja, zolang het maar alleen hun kant op komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:04

Bloodclot

Jawier!

Rond 16uur wordt er nog steeds (veel) regen verwacht. Kan uiteindelijk alle kanten op. Misschien valt dit goed uit voor teams die voor 2-3stops gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
Toch een motorwissel voor Max.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Bloodclot schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 10:01:
Ik zit al tijdje te zoeken, maar kan geen overzicht vinden van de grid+bandenstart. Ook niet bij de pinned posts hier.

Ik kan ook geen overzicht vinden van de beschikbare banden voor de race.

Heb twitter/f1.com/Reddit al wat langs gezocht. Ik zie alleen maar start opstellingen.

Zal vast ergens staan maar heb voorlopig geen tijd meer om verder te zoeken, vandaar mijn vraag. Zou iemand ze kunnen posten + bron zodat ik het in het vervolg beter kan opzoeken.

Ik ben erg danbaar voor degene net de informatie!
Volgende keer even bij de FIA kijken ;)

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04:23

d0s

sssst

LZ86 schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 12:18:
[...]

Walgelijk.
Inderdaad. En wel klagen dat low rake auto’s worden geraakt door nieuwe regelgeving. Terwijl ze al jaren profiteren van bandenwijzigingen. Blissters 2 jaar geleden….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:28
Daar gaat ie weer.

Afbeeldingslocatie: https://media1.tenor.com/images/754bcc3b64242bc07a891d7093b6c0ac/tenor.gif?itemid=12623120

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefie2010
  • Laatst online: 06-09 10:55
Frappuccino schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 12:40:
[...]

Waar Mercedes mee bezig is gaat inmiddels gewoon veel verder dan gewoon een (harde) strijd.

En maar huilen over respect. Ja, zolang het maar alleen hun kant op komt.
Red Bull doet hier net zo hard aan mee. Bijvoorbeeld Helmut Marko die het uitfluiten van Lewis gisteren een "prachtig fluitconcert" vond.

Dus we hebben nu 2 teams die behalve elkaar op de baan nu ook naast de baan bevechten, er staat immers een WK op t spel. En nee dit gaat niet netjes vanuit BEIDE kanten.

My fun: Track prepared Renault Megane 3 RS @ 306HP

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frappuccino
Stefie2010 schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 12:50:
[...]

Red Bull doet hier net zo hard aan mee. Bijvoorbeeld Helmut Marko die het uitfluiten van Lewis gisteren een "prachtig fluitconcert" vond.

Dus we hebben nu 2 teams die behalve elkaar op de baan nu ook naast de baan bevechten, er staat immers een WK op t spel. En nee dit gaat niet netjes vanuit BEIDE kanten.
Serieus?

Wat Mercedes doet gaat vele malen verder dan dat wat jij van RBR opsomt.

Sterker nog, dat grijpen ze zelfs weer aan om in de slachtofferrol te schieten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-09 11:54
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E7sko7eXMAAnTYk?format=jpg&name=largeAfbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E7sko7nXIAAikpM?format=jpg&name=large

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-09 19:55
wat bedoel je precies?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefie2010
  • Laatst online: 06-09 10:55
Frappuccino schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 12:52:
[...]

Serieus?

Wat Mercedes doet gaat vele malen verder dan dat wat jij van RBR opsomt.

Sterker nog, dat grijpen ze zelfs weer aan om in de slachtofferrol te schieten.
Ja serieus

My fun: Track prepared Renault Megane 3 RS @ 306HP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• akerssies
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:13
Regendans :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-09 15:57
Best wel zenuwen vandaag voor de start moet ik zeggen

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tuupie
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13-09 11:39
En toch blijft het vreemd hĆØ. Als je schade aan je auto / onderdelen krijgt door bijv. losse putdeksels of whatever krijg je een schadevergoeding van de FIA. Logisch, want het is niet je eigen schuld.

Echter als een coureur van een ander team je uit de race kegelt (geen discussie, want Hamilton was het gewoon schuld, vandaar de 10 sec. Penalty) zijn alle kosten en volgende straffen voor jezelf |:(

Soms begrijp ik echt de regelgeving niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Blokker_1999 schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 16:25:
[...]

Die regels zijn er wel degelijk, en ze zijn niet overtreden. Sinds die leuke kwali in Italie enkele jaren terug wordt er op elk event een minimale rondetijd gezet. Een tijd die je moet halen tijdens de Q tussen de 2 safety car lijnen, dus in essentie van de uitgang van de pitlane tot de ingang van de pitlane. En daar zat Hamilton nog altijd boven met deze ronde.
Even uit interesse: wat was die tijd dit weekend? Ik zag dat Hamilton de pits uit reed met ongeveer 2:20 op de klok, dat is bijzonder lang, zelfs voor een outlap.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dglavimans
Tuupie schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 13:03:
En toch blijft het vreemd hĆØ. Als je schade aan je auto / onderdelen krijgt door bijv. losse putdeksels of whatever krijg je een schadevergoeding van de FIA. Logisch, want het is niet je eigen schuld.

Echter als een coureur van een ander team je uit de race kegelt (geen discussie, want Hamilton was het gewoon schuld, vandaar de 10 sec. Penalty) zijn alle kosten en volgende straffen voor jezelf |:(

Denk dat als ik de tekst zo lees best logisch is toch? De FIA doet het terrein waar je op rijdt boeken en zijn dus verantwoordelijk. En dat zijn vaak kleinere schades dus die nemen ze voor lief.

Maar wanneer er grote geldstraffen komen voor race incidenten, zou een team daar blij mee zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tuupie
dglavimans schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 13:06:
[...]

Denk dat als ik de tekst zo lees best logisch is toch? De FIA doet het terrein waar je op rijdt boeken en zijn dus verantwoordelijk. En dat zijn vaak kleinere schades dus die nemen ze voor lief.

Maar wanneer er grote geldstraffen komen voor race incidenten, zou een team daar blij mee zijn?
Ja klopt, het eerste deel is duidelijk, maar het 2e deel (schade door andere coureurs / teams) vind ik vreemd. Vooral als je dadelijk met budgetcaps gaat werken. Als je pech hebt ben je dadelijk na 2 races +- 3 milj. van je budget kwijt door toedoen van anderen.

Ipv van geldboetes, zou de schuldige gewoon de kosten moeten overnemen.

[ Voor 5% gewijzigd door Tuupie op 01-08-2021 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 22:18

DataGhost

iPL dev

[...]

Kan allerlei redenen hebben, maar je weet dat dit soort dingen kunnen gebeuren en je weet welke regels er vanuit de FIA zijn mbt inspecties, dus daar ontwerp je je motor ook op, zodat je zoveel mogelijk kan inspecteren. Ze hebben alles bekeken wat er te bekijken valt, de motor heeft het twee dagen prima gedaan dus dan is er in principe geen reden om de boel te vervangen, want dat vergroot de kans alleen maar dat je (misschien dus voorkombare) gridstraffen moet pakken later in het seizoen. Zolang de motor bruikbaar is wil je die niet vervangen dus. En nu zien ze in de data iets waardoor ze het toch niet meer vertrouwen, dat kan gebeuren. Ook met motoren die geen crashes hebben doorgemaakt, en die vervang je ook niet preventief elke race.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-09 18:04

Spotmatic

Ken sent me

Ik heb er wel zin in vandaag en bekijk het van race tot race. Ik ga er wel van uit dat HAM gedurende de zomerstop op P1 staat, maar niets wat RBR in de tweede helft van het seizoen niet kan oplossen.

Verder wil ik Max adviseren direct na de start een van de achterbanden van HAM aan een nader onderzoek te onderwerpen. :p

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Phusebox schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 17:46:
[...]

Ik zou niet weten hoe Max überhaupt kans maakt als ie er niet bij de start voorbij is. Als Mercedes 1 stop kan doen is ie dan sowieso al kansloos. Zonder rugdekking van Checo of Leclerc desnoods kan ie het weinig aanrichten.

Mercedes kan de pace controleren, als Max naar binnen moet gaan ze misschien iets versnellen en met een 1 stopper is Max geslagen. Tenzij hij vanaf de softs ook naar hard kan en de race uitrijden. Maar de RedBull is meestal niet zuinig op de banden.
Als je Hongarije vaker hebt gezien weet je dat een eenstopper voor de raceleider niet per se voordelig is, omdat dat voor de rijders daarachter undercut-mogelijkheden geeft waar je op de een of andere manier op moet zien te reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

groggy schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 19:51:
[...]

Oeew ik verwacht nu een hoop excuses in dit topic, van mensen die onterecht volledig uit hun plaat gingen....
Ik heb het topic sinds mijn opmerkingen en rectificatie over de minimaal te rijden tijd (die overigens ook op Sky werd genoemd nog tijdens de outlap) niet meer gevolgd, maar inderdaad wel gezien dat de gaten tussen het hele treintje coureurs op start-finish ongeveer gelijk waren, en het dus inderdaad niet de schuld van Hamilton was dat Perez zijn ronde niet kon beginnen. Alleen werd op TV met de camerastandpunten wel die indruk gewekt (debet aan de regie), alsmede door de commentatoren van zowel Ziggo als Sky. Dus een heel gekke gedachte is het niet. Maar gezien deze feiten waren de remacties in de pits en net buiten de pits dus volkomen onnodig en overbodig en zien er alleen maar zeer onsportief uit. Dus die mening blijft staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
dglavimans schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 13:06:
[...]

Het vervelende is dat we hier als Nederlanders over discussiƫren, dus het komt wel snel partijdig over. Ik vind echter wel dat teams die schade veroorzaken aan anderen aansprakelijk gesteld zouden moeten kunnen worden (dat zijn veel werkwoorden achter elkaar, LOL) voor die schade. Of dat dat soort andere niet onder de budget cap valt. Je krijgt anders misschien wel erg schofterige spelletjes, waarbij Red Bull met Alpha Tauri Hamilton of Bottas van de baan kan rijden een schade kan veroorzaken, zodat ze minder geld kunnen uitgeven aan de ontwikkeling van hun auto.

Er zijn in het verleden wel meer smerige spelletjes gespeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bastie-88
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13-09 18:41
Tuupie schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 13:03:

Nou ik denk eerlijk gezegd dat dit het gevolg is van het pleister-plak beleid van de FIA. Iedere keer ontstaat er ergens een probleem en dat lijmen ze met weer een regel en weer een straf. Uiteindelijk krijg je dan zo'n reglementen boek.

Vooral de max 3pu's en budgetcap maken nu dat de impact van eerdere regel onnoemelijk zwaar wordt.
In dit geval overtreedt Hamilton 1 regel, Max en RBR minimaal 2 op deze manier waarvan de strafmaat ook nog eens zwaarder weegt dan de initiƫle overtreding.
Dat is iets dat ongetwijfeld zal moeten worden herzien in de toekomst. Alleen de vraag is wanneer dat besef komt. Nu hebben we het tofste seizoen in jaren maar mogelijk is dat op bijv. Monza al voorbij (ervan uit gaande dat RBR op een high speed track nog een wissel doet om nog een extra pu in de poule te hebben)

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
Grrrrrene schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 13:11:
[...]
Op Silverstone nog. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Grrrrrene schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 13:06:
[...]

Even uit interesse: wat was die tijd dit weekend? Ik zag dat Hamilton de pits uit reed met ongeveer 2:20 op de klok, dat is bijzonder lang, zelfs voor een outlap.
Uiteindelijk bleek dat die tijd wel op verschillende circuits gehandhaafd wordt, maar dat die voor deze race niet als zodanig gezet is. De 1:31 die ik eerder heb gelinkt, gaat over in-laps en reconnaisance laps (vlak voor de race dus), niet over out-laps in Q. Dus daar is niks aan te doen. Sowieso hadden veel (alle?) coureurs op de softs langere outlaps dan dat dus dat was nog feest geweest anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dglavimans
Tuupie schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 13:08:
[...]

Ja klopt, het eerste deel is duidelijk, maar het 2e deel (schade door andere coureurs / teams) vind ik vreemd. Vooral als je dadelijk met budgetcaps gaat werken. Als je pech hebt ben je dadelijk na 2 races +- 3 milj. van je budget kwijt door toedoen van anderen.

Ja ben het er mee eens hoor verder ook haha. die budget cap die je noemt is een goeie telt dat ook mee voor schade gevallen?

Ik denk gewoon dat als ze zoiets zouden doen dat er echt rechtzaken moeten komen om te bepalen wie schuld heeft.. Geen team die daar happig op is on paar miljoen te lappen voor een ander team helaas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-09 21:21

iichel

Gazoooo

Grrrrrene schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 13:11:
[...]

Het vervelende is dat we hier als Nederlanders over discussiƫren, dus het komt wel snel partijdig over. Ik vind echter wel dat teams die schade veroorzaken aan anderen aansprakelijk gesteld zouden moeten kunnen worden (dat zijn veel werkwoorden achter elkaar, LOL) voor die schade. Of dat dat soort andere niet onder de budget cap valt. Je krijgt anders misschien wel erg schofterige spelletjes, waarbij Red Bull met Alpha Tauri Hamilton of Bottas van de baan kan rijden een schade kan veroorzaken, zodat ze minder geld kunnen uitgeven aan de ontwikkeling van hun auto.

Als je de competitie moedwillig van de baan gaat rijden, dan gaat de FIA denk ik snel met straffen komen die in de categorie DSQ zitten.

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
iichel schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 13:14:
[...]

Als je de competitie moedwillig van de baan gaat rijden, dan gaat de FIA denk ik snel met straffen komen die in de categorie DSQ zitten.
Nee hoor, je krijgt dan een 10 sec time penalty ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• LewisVries
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 13-11-2021
Ik weet nu wel waarom Hamilton zo enthousiast was na de GP van Engeland. Hij deed niet alleen alsof hij het WK heeft gewonnen die dag, er is een goede kans dat de gebeurtenissen van die dag inderdaad het WK blijken beslist te hebben. Ik zal uitleggen waarom.

Tot die dag lag Mercedes echt spreekwoordelijk in de touwen. Max liet ze alle hoeken van de baan zien en was zijn voorsprong rap aan het uitbreiden. Toen kwam de GP op Silverstone. We weten allemaal wat daar is gebeurd. In plaats van nog een keiharde klap uit te delen aan Mercedes op Hamilton zijn thuisbaan veranderde het WK hier compleet:
  • 1. Niet 40 of 41 punten voorsprong maar nog maar 8 punten,
  • 2. 1,8 miljoen schade in een jaar van costcaps dus er zullen upgrades geschrapt moeten worden
  • 3. Een teamgenoot waar je weer geen fuck aan hebt terwijl de teamgenoot/lapdog van je concurrent van onschatbare waarde blijkt.
  • 4. Een Hamilton die weer helemaal is opgeleefd mentaal (zie ook de lach van Hamilton gisteren in de press conference toen Max uit zijn slof schoot) terwijl Max er mentaal toch erg mee lijkt te zitten ondanks dat hij zegt van niet.
  • 5. Een gridstraf in de komende races door een toch te beschadigde motor dus weer 10 punten verlies dan, dus netto sta je nu al 2 punten achter in plaats van 40 voor, dus een klap van 42 punten netto.
  • 6. Als je ziet wat de krachtsverhoudingen zijn (Mercedes na de nieuwe banden en met hun upgrade ineens weer de sterkste auto) en feit dat verschillen van 42 punten voor non-dominante auto's het kampioenschap steevast hebben beslist in het verleden, zou historisch gezien Red Bull deze klap niet meer te boven moeten komen (of ze moeten ineens de auto dominant krijgen)
  • 7. De FIA die toch op zijn minst sterk de schijn heeft dat ze Hamilton 8-voudig WK willen hebben. Wel achtervleugels en pit stops (nog nooit wat mis gegaan in laatste jaren bij RB) aanpakken maar voorvleugel-flex gedogen. En het feit dat je pretendeert een sport te zijn en ondertussen toestaat dat een WK-concurrent wordt uitgeschakeld door zijn enige eigen concurrent, concludeert dat hij inderdaad schuldig is, en dan met zo'n fopstrafje komt. Dit is alsof je in de WK-finale een concurrent het ziekenhuis in trapt, ze niet meer mogen wisselen en jij een foeigesprekje krijgt. Krijg heel erg Senna vs Balestre vibes hiervan. Ze willen mijn inziens achter de schermen echt 'record-breaking 8x WDC' hebben.

[ Voor 16% gewijzigd door LewisVries op 01-08-2021 13:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ricardo246

ricardo246

Life's what you make it!

LewisVries schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 13:17:
.
• 4.(zie ook de smerige lach van Hamilton gisteren in de press conference toen Max uit zijn slof schoot)
Vond ik lastig te zien met zijn mondkapje op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
iichel schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 13:14:
[...]

Er is een hoop mogelijk binnen de regels wat ons als fans het plezier kan bederven. Wat dacht je van je pole beschermen door opzettelijk en remfout te maken en zo het concurrent achter het te benadelen? Voor de duidelijkheid: ik zeg niet dat Hamilton dit deed, maar zijn langzame 2e ronde in Q3 heeft Verstappen niet geholpen, bewust of onbewust.

Uiteindelijk willen de fans zien wie het snelst is en als dat Hamilton is, heb ik daar als Nederlander vrede mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
ricardo246 schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 13:20:
[...]

Zag je ze duivelsoren niet uit ze hoofd schieten dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LewisVries
ricardo246 schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 13:20:
[...]

Je kunt dat zien als je kijkt naar mensen hun ogen en wenkbrauwen. Die tillen op als je aan het lachen bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Grrrrrene schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 13:20:
[...]

Er is een hoop mogelijk binnen de regels wat ons als fans het plezier kan bederven. Wat dacht je van je pole beschermen door opzettelijk en remfout te maken en zo het concurrent achter het te benadelen? Voor de duidelijkheid: ik zeg niet dat Hamilton dit deed, maar zijn langzame 2e ronde in Q3 heeft Verstappen niet geholpen, bewust of onbewust.

Uiteindelijk willen de fans zien wie het snelst is en als dat Hamilton is, heb ik daar als Nederlander vrede mee.
Ik denk dat de FIA daar gewoon straft, a la MSC in Monaco. Rosberg was destijds twijfelachtig in Monaco.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ricardo246

ricardo246

Life's what you make it!

LewisVries schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 13:22:
[...]

Je kunt dat zien als je kijkt naar mensen hun ogen en wenkbrauwen. Die tillen op als je aan het lachen bent.
ook als je verbaast bent, bijvoorbeeld over het taalgebruik.
en zo kan ik er nog wel een paar noemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:11
Tuupie schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 13:08:
[...]

Ja maar men moet wel eerst even saampjes op het midden van de baan een schade formulier invullen. Dan vechten de verzekeraars het later samen wel even uit. |:(

Kom op zeg dit is autoracen geen openbare weg simulator.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LewisVries
ricardo246 schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 13:23:
[...]

ook als je verbaast bent, bijvoorbeeld over het taalgebruik.
en zo kan ik er nog wel een paar noemen.
Als je oprecht niet het verschil daartussen kunt zien adviseer ik even langs de oogarts te gaan.

Zelfs achter mondkapjes kun je heel duidelijk zien of iemand lacht of verbaasd is. Verbaasd heeft grotere ooggebied opening dan lachen en andere stand wenkbrauwen.

Maar even los van dat punt. Ga eens in op de andere 6 punten van mijn betoog. Ik weet dat je Hamilton fan bent, dus laat gerust weten hoe jij dit ziet.

[ Voor 13% gewijzigd door LewisVries op 01-08-2021 13:26 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:43
Max na gisteren: "Niemand kruipt onder mijn huid." & "Can we just already stop about this! We’ve had so many f*cking questions about this. It’s just ridiculous.ā€

Checo na gisteren: "I don't think, towards the end I mean, I think he had a normal gap. So I just paid the price by being the last guy in the train."

Tweakers reacties:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zjf2F_3Dwdb3wi0feVjTSCCKPxg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ywXbQv0JxKpkdshUDOzwooAd.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ricardo246

ricardo246

Life's what you make it!

LewisVries schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 13:25:
[...]

Als je oprecht niet het verschil daartussen kunt zien adviseer ik even langs de oogarts te gaan.

Zelfs achter mondkapjes kun je heel duidelijk zien of iemand lacht of verbaasd is. Verbaasd heeft grotere ooggebied opening dan lachen en andere stand wenkbrauwen.
Bedankt voor je advies, niet nodig, pas nog geweest, heb er een leesbril bij :+
Ik blijf je statement BS vinden, jij ziet wat je wil zien, ook met je term smerig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuupie
AtlAntA schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 13:24:
[...]

Ja maar men moet wel eerst even saampjes op het midden van de baan een schade formulier invullen. Dan vechten de verzekeraars het later samen wel even uit. |:(

Kom op zeg dit is autoracen geen openbare weg simulator.
Nja, dat is wel weer extreem overdreven. Maar als je dadelijk echt last gaat krijgen van die budgetcaps zul je zeker op een punt komen dat de teams de veroorzakers van schades zullen proberen aansprakelijk te stellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steffeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-09 16:21
Grote kans op regen rond 1530! Dat kan voordelig uit gaan pakken voor Red Bull als ze met de start er voorbij kunnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Nicap

Tsssk....

[...]

En dan nog kan een eventuele lach op Lewis zijn gezicht een hele andere oorzaak hebben dan jij denkt te zien.
Het zegt helemaal niks. Hij kan een binnenpretje hebben over iets heel anders wat getriggerd wordt door iets wat Max zegt, wat helemaal niets te maken heeft waarover Max het heeft.
Jij ziet alleen wat je wil zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frappuccino
Tuupie schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 13:28:
[...]

Nja, dat is wel weer extreem overdreven. Maar als je dadelijk echt last gaat krijgen van die budgetcaps zul je zeker op een punt komen dat de teams de veroorzakers van schades zullen proberen aansprakelijk te stellen.
Complete onzin ook. De stewards wijzen een schuldige aan dus dan weet je ook wie de schade moet vergoeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LewisVries
ricardo246 schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 13:28:
[...]

Bedankt voor je advies, niet nodig, pas nog geweest, heb er een leesbril bij :+
Ik blijf je statement BS vinden, jij ziet wat je wil zien, ook met je term smerig...
Kortom, je hebt geen argumenten.

Staat genoteerd.

Ik zou oprecht niet Max kunnen supporten als hij met dit soort streken zou moeten winnen of alleen kan winnen met uber-dominante auto's en lapdog teamgenoten, maar iedereen zijn eigen normen en waarden blijkbaar.

[ Voor 6% gewijzigd door LewisVries op 01-08-2021 13:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TakeAway
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 14:41
Buildup live

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 02:10

sjaool

Every life should have 9 cats

renegrunn schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 13:28:
Max na gisteren: "Niemand kruipt onder mijn huid." & "Can we just already stop about this! We’ve had so many f*cking questions about this. It’s just ridiculous.ā€

Checo na gisteren: "I don't think, towards the end I mean, I think he had a normal gap. So I just paid the price by being the last guy in the train."

Tweakers reacties:

[Afbeelding]
Grappig vooral als Lewis beweert geen spelletjes te hoeven spelen terwijl iedereen duidelijk kan zien dat hij niks anders dan mindgames aan het spelen is. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LewisVries
steffeh schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 13:28:
Grote kans op regen rond 1530! Dat kan voordelig uit gaan pakken voor Red Bull als ze met de start er voorbij kunnen.
Hoe is dat in het voordeel van Red Bull als ze nu al juist tijd verliezen in de stukken die downforce vereisen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LewisVries
sjaool schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 13:30:
[...]

Grappig vooral als Lewis beweert geen spelletjes te hoeven spelen terwijl iedereen duidelijk kan zien dat hij niks anders dan mindgames aan het spelen is. ;)
Die man is niets dan mind games. Die man zegt A en doet B bij werkelijk alles. Ik voorzie grote mogelijkheden in de politiek na zijn motorsportcarriere :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 07:50
LewisVries schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 13:31:
[...]

Hoe is dat in het voordeel van Red Bull als ze nu al juist tijd verliezen in de stukken die downforce vereisen?
Ik las trouwens ook ergens dat de nieuwe Pirelli achterbanden nadelig uitpakken voor Red Bull.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

LewisVries schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 13:17:
Ik weet nu wel waarom Hamilton zo enthousiast was na de GP van Engeland. Hij deed niet alleen alsof hij het WK heeft gewonnen die dag, er is een goede kans dat de gebeurtenissen van die dag inderdaad het WK blijken beslist te hebben. Ik zal uitleggen waarom.

Tot die dag lag Mercedes echt spreekwoordelijk in de touwen. Max liet ze alle hoeken van de baan zien en was zijn voorsprong rap aan het uitbreiden. Toen kwam de GP op Silverstone. We weten allemaal wat daar is gebeurd. In plaats van nog een keiharde klap uit te delen aan Mercedes op Hamilton zijn thuisbaan veranderde het WK hier compleet:
  • 1. Niet 40 of 41 punten voorsprong maar nog maar 8 punten,
  • 2. 1,8 miljoen schade in een jaar van costcaps dus er zullen upgrades geschrapt moeten worden
  • 3. Een teamgenoot waar je weer geen fuck aan hebt terwijl de teamgenoot/lapdog van je concurrent van onschatbare waarde blijkt.
  • 4. Een Hamilton die weer helemaal is opgeleefd mentaal (zie ook de smerige lach van Hamilton gisteren in de press conference toen Max uit zijn slof schoot) terwijl Max er mentaal toch erg mee lijkt te zitten ondanks dat hij zegt van niet.
  • 5. Een gridstraf in de komende races door een toch te beschadigde motor dus weer 10 punten verlies dan, dus netto sta je nu al 2 punten achter in plaats van 40 voor, dus een klap van 42 punten netto.
  • 6. Als je ziet wat de krachtsverhoudingen zijn (Mercedes na de nieuwe banden en met hun upgrade ineens weer de sterkste auto) en feit dat verschillen van 42 punten voor non-dominante auto's het kampioenschap steevast hebben beslist in het verleden, zou historisch gezien Red Bull deze klap niet meer te boven moeten komen (of ze moeten ineens de auto dominant krijgen)
  • 7. De FIA die toch op zijn minst sterk de schijn heeft dat ze Hamilton 8-voudig WK willen hebben. Wel achtervleugels en pit stops (nog nooit wat mis gegaan in laatste jaren bij RB) aanpakken maar voorvleugel-flex gedogen. En het feit dat je pretendeert een sport te zijn en ondertussen toestaat dat een WK-concurrent wordt uitgeschakeld door zijn enige eigen concurrent, concludeert dat hij inderdaad schuldig is, en dan met zo'n fopstrafje komt. Dit is alsof je in de WK-finale een concurrent het ziekenhuis in trapt, ze niet meer mogen wisselen en jij een foeigesprekje krijgt. Krijg heel erg Senna vs Balestre vibes hiervan. Ze willen mijn inziens achter de schermen echt 'record-breaking 8x WDC' hebben.
:(:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02:24

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

YouTube: How Honda Went From Being A Meme To The Best Engine Suppliers In F1
Zat deze toevallig te kijken, Ham bij 'equal engines': Yeah and not Honda.
Leuk moment toch wel :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ricardo246

ricardo246

Life's what you make it!

[...]
Maar even los van dat punt. Ga eens in op de andere 6 punten van mijn betoog. Ik weet dat je Hamilton fan bent, dus laat gerust weten hoe jij dit ziet.
1. Tja, logisch gevolg en feitelijk correct
2. Volgens mij zijn de upgrades al grotendeels rond, en is de motor die misschien afgeschreven moet worden de grootste pijn.
3. Duidelijk een RB keuze, maar true PER is er niet als hij er moet zijn.
4. Emotie kan ik niks mee, cause I don't care
5. Dat zijn je verwachtingen, nog geen voldongen feit.
6. It aint over till it's over, puur speculatie.
7. En ook hier zit meer emotie dan feit in. HAM was voor het grootste gedeelte schuldig en kreeg daarom 10s. Der straffen staan in het regelement. Over die andere aantijgingen, paar seizoenen geleden was de FIA nog voor FER volgens de geleerden, nu weer voor MER..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:11
Mooi mondkapje van Vettel _/-\o_

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05:47
Dit weekend gingen de nieuwe reglementen voor wat betreft pitstops toch in? Ik ben benieuwd of dat terug gaan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LewisVries
loekf2 schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 13:33:
[...]

Ik las trouwens ook ergens dat de nieuwe Pirelli achterbanden nadelig uitpakken voor Red Bull.
Klopt, maar dat heb ik niet als punt benoemd omdat ik dat een terechte maatregel van Pirelli vind.
Hogere bandendruk is de afgelopen jaren altijd flink in het nadeel geweest van Mercedes, en nu ze door de nieuwe banden weer terug kunnen naar normale druk is Mercedes weer helemaal terug. Maar zoals gezegd, er was een oprechte zorg voor veiligheid, dus die heb ik niet genoemd. Het is dus een kwestie van ongeluk voor Max (net als dat elke rode vlag een gratis life-saver voor Hamilton is dit seizoen, maar ook die kan ik moeilijk noteren want hoe pijnlijk ook is het een kwestie van geluk)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Segafreak83
LA-384 schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 13:36:
Dit weekend gingen de nieuwe reglementen voor wat betreft pitstops toch in? Ik ben benieuwd of dat terug gaan zien.
Is verplaatst naar Spa of nog verder volgens mij.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

LewisVries schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 13:37:
[...]
(net als dat elke rode vlag een gratis life-saver voor Hamilton is dit seizoen, maar ook die kan ik moeilijk noteren want hoe pijnlijk ook is het een kwestie van geluk)
Wil je die niet scharen onder het 'FIA wil Lewis 8x WDC maken' complot?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LewisVries
ricardo246 schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 13:35:
[...]

1. Tja, logisch gevolg en feitelijk correct
2. Volgens mij zijn de upgrades al grotendeels rond, en is de motor die misschien afgeschreven moet worden de grootste pijn.
3. Duidelijk een RB keuze, maar true PER is er niet als hij er moet zijn.
4. Emotie kan ik niks mee, cause I don't care
5. Dat zijn je verwachtingen, nog geen voldongen feit.
6. It aint over till it's over, puur speculatie.
7. En ook hier zit meer emotie dan feit in. HAM was voor het grootste gedeelte schuldig en kreeg daarom 10s. Der straffen staan in het regelement. Over die andere aantijgingen, paar seizoenen geleden was de FIA nog voor FER volgens de geleerden, nu weer voor MER..
7. Allegiances kunnen veranderen. Nu staat de 8e titel op de wagen van Hamilton. Overigens is Mercedes tot en met 2020 juist elk jaar geholpen met regelwijzigingen in hun voordeel terwijl Ferrari in de Schumacher-tijd juist continue werd afgeremd. Wie weet hoeveel extra titels Schumacher had gepakt als ze met de 2004 reglementen door hadden kunnen gaan zoals Mercedes al 7 jaar gunstige reglementen had tot op dit jaar (vloer blijkt onverwacht juist low-rake te treffen terwijl vooraf de gedachte was dat dit andersom zou zijn). Wat Mercedes en Ferrari wel met elkaar gemeen hebben is dat het allebei autofabrikanten zijn en niet 'slechts' energiedrankjes maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LewisVries
iichel schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 13:38:
[...]

Wil je die niet scharen onder het 'FIA wil Lewis 8x WDC maken' complot?
Dat doe ik toch ook juist niet? Zoals ik al zeg nam ik die niet op, want hoe pijnlijk ook, puur geluk. De lijst had anders nog veel langer geweest dan 7 punten.

[ Voor 8% gewijzigd door LewisVries op 01-08-2021 13:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 19:34

Bullet NL

Eigen Wijs

Nicholas heeft de schakelaar van de koplampen niet uit gezet.......

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dglavimans
LewisVries schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 13:29:
[...]

Kortom, je hebt geen argumenten.

Staat genoteerd.

Ik zou oprecht niet Max kunnen supporten als hij met dit soort streken zou moeten winnen of alleen kan winnen met uber-dominante auto's en lapdog teamgenoten, maar iedereen zijn eigen normen en waarden blijkbaar.
Misschien tijd voor een naamchange naar Maxvries? :p
Pagina: 1 ... 16 ... 45 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

Emoties posten mag in bepaalde mate en hoort erbij, maar let op: Dit topic is niet jouw persoonlijke uitlaatklep. Hou het fatsoenlijk!

Huisregels van dit topic:
  • We weten nu wel dat er kritiek te leveren valt op de uitzendingen van Ziggo/Sky en o.a. Olav/Jack. Laat het dan ook.
  • Als er iets voorbij komt bij een bron, plaats deze bron dan ook was zodat iedereen het begrijpt. Bijvoorbeeld Ziggo, Channel 4, Sky etc.
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Geen naamverbasteringen en ook het onnodig zuur, beledigend over coureurs/teams hoeft hier niet. Denk bijvoorbeeld aan:
    -Crashstappen, Mazespin, Mission Spinnow, etc
    -Verstappen is een prutser als er een keer iets misgaat/moet naar Mercedes.
    -Ongefundeerd coureurs of teams bashen.
    -Onnodig gezeur over Hamilton, dat weten we onderhand wel. Verwensingen aan zijn adres zijn hier niet welkom.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.