No keyboard detected. Press F1 to continue.
Nee, sterker nog, je wordt in feite dubbel *** door het budgetplafond.LAD93 schreef op zondag 18 juli 2021 @ 19:55:
Doordenkertje - nu de stewards hebben vastgesteld dat het HAM z’n schuld was, zou RBR de schade op HAM/MER kunnen verhalen?
Noemt Max zichzelf nu disrespectfull omdat hij vanuit het ziekenhuis de celebrations gekeken heeft ?
Maar even serieus. Ik kan het HAM niet kwalijk nemen dat hij voor het gat ging. Stel dat het wel goed gegaan zou zijn en het gevecht nog een paar rondes zo door zou gaan dan zouden we het allemaal fantastisch gevonden hebben en hoorde je niemand over "de sport in diskrediet brengen" of dat soort onzin.
We willen allemaal actie zien op de baan.
Deze keer ging het fout. Lewis kreeg de schuld en kreeg een 10s straf. Terecht, en passend IMHO, een zwaardere straf geven zou betekenen dat coureurs niets meer durven te doen, en zou slecht zijn voor de sport denk ik.
Dat hij inclusief die straf toch nog de overwinning pakt, is zuur, maar ligt niet aan de straf, maar de dominantie van HAM in een Mercedes tov de overgebleven coureurs.
De reactie na de race: een kampioen onwaardig. Dat viel me zelfs van HAM tegen.
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
Maar das voor alle teams zo natuurlijk. Al 3 teams die een wagen grotendeels hebben mogen afschrijven dit seizoen. Naast RBR zijn dat Williams en Mercedes.HollowGamer schreef op zondag 18 juli 2021 @ 19:56:
[...]
Nee, sterker nog, je wordt in feite dubbel *** door het budgetplafond.
Misschien. Je zou ook kunnen zeggen dat HAM dit met opzet deed. Hij heeft genoeg vaardigheid en ervaring om dit veel beter te doen. Als hij dit met opzet deed, dan kan je misschien aangifte doen: Poging tot doodslag.LAD93 schreef op zondag 18 juli 2021 @ 19:55:
Doordenkertje - nu de stewards hebben vastgesteld dat het HAM z’n schuld was, zou RBR de schade op HAM/MER kunnen verhalen?
Een voordeel, daar hebben ze 100k terug gekregen door de spin van Perez in de sprint. Beetje jammer alleen dat de hele auto iets meer dan 100k kost.HollowGamer schreef op zondag 18 juli 2021 @ 19:56:
[...]
Nee, sterker nog, je wordt in feite dubbel *** door het budgetplafond.
Hij heeft evengoed wel even kunnen afkoelen. Dit zou echt niet zijn eerste reactie zijn geweest als hij een minder zware crash had en nog op het circuit een interview kon gevendglavimans schreef op zondag 18 juli 2021 @ 19:54:
[...]
Max is enorm gegroeid afgelopen jaren.. Top reactie van iemand die bovenin meedoet. Focus op jezelf
Verder vond ik het niet echt een boeiende race, net het laatste stuk gezien vanaf ronde 32. Leclerc heeft wel echt goed gereden! McLaren en Ferrari hebben wel echt een strijd samen, leuk om te zien! Norris reed ook in niemandsland, jammer dat hij niet meer kon doen. Perez viel me tegen, kon niet goed door het verkeer komen, zal mogelijk ook met de afstelling en onderdelen te maken hebben die minder op topsnelheid gericht waren. Red Bull zal er ook van balen, gaan met 0 WCC punten weg uit Engeland. Dat was echt niet de bedoeling.
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Gelukkig voor HAM was die denk ik bij zijn zoon in het ziekenhuis.simons schreef op zondag 18 juli 2021 @ 19:51:
[...]
Als hij maar de verstandigste is, niet het onsportieve van een HAM maar alles op eigen kracht winnen en dan een lange neus trekken.
Maar goed het blijft een Verstappen, ik had verwacht dat Jos de baan was opgegaan en die vlag ergens had geplant waar de zon niet schijnt.
Ontzettend onsportief gedrag, moet er ook niet te veel naar kijken, kan mij haast niet voorstellen dat je blij wordt van iemand eraf te rijden.
Ja, dat heet adrenaline (+ de bijkomende processen).Bart-Willem schreef op zondag 18 juli 2021 @ 19:25:
[...]
Ik ben na een mountainbike-ongeluk kennelijk op eigen kracht naar huis gereden en thuis neergeploft en pas een week later had ik weer enig besef en was ik écht weer bij kennis.Maar mijn fiets had scheuren in het aluminium en mijn helm was in meerdere stukken gebroken, dus hoe ik in godsnaam thuis heb kunnen komen snapt niemand.
Kennelijk had ik een hersenschudding opgelopen.
Het kan dus gek lopen.
Soms komen mensen er daardoor pas redelijk laat achter dat ze zich flink hebben verwond.

Ook nee, read the regulationsjanvanpuffelen schreef op zondag 18 juli 2021 @ 19:58:
[...]
Misschien. Je zou ook kunnen zeggen dat HAM dit met opzet deed. Hij heeft genoeg vaardigheid en ervaring om dit veel beter te doen. Als hij dit met opzet deed, dan kan je misschien aangifte doen: Poging tot doodslag.
I have no special talent. I am only passionately curious.
Komt goed. This is how you wanna play the game? Bring it on.
Mwoah.. ook een beetje drama in de laatste zin wat niet per se had gehoeven. Maar prima, want het hoort er ook wel bij.Bullet NL schreef op zondag 18 juli 2021 @ 19:54:
[...]
Erg nette en volwassen reactie van Max, precies de spijker op zijn kop...
Ons Maxje groeit en groeit ook via deze manier tot grote hoogte
I served in a company of heroes.
Dat was hij niet echt van plan, tenminste op een telefoontje hoefde Max niet te wachten volgens HAM bij F1TV.chevsticks schreef op zondag 18 juli 2021 @ 19:46:
[...]
Mooie manier om Lewis aan te spreken op z'n gedrag, zonder erbij zelf beledigend bij te worden. Benieuwd of Lewis nog een keer netjes z'n excuus komt aanbieden.
Zucht, nee. Je doet zoiets niet met opzet. Tenzij in de laatste race als je voor ligt in het klassement.AzzKickah schreef op zondag 18 juli 2021 @ 19:59:
Prima toch. Als zoiets als dit 10 secondjes straf oplevert, dan weet Max wel genoeg.

Het risico is te groot dat jij jezelf eraf rijdt met een kamikaze actie en je concurent alsnog punten pakt en dus het gat verkleint, of net een voorsprong op je neemt.
Dat heeft niets met F1 regulations te maken. Ik bedoel aangifte van een strafbaar feit. Niet bij F1 of zo.
Daar klaag ik zeker niet over. Ik ben fan van de sport, hoe meer drama hoe beter. Hopelijk is het vuur nu echt ontstoken.hoevenpe schreef op zondag 18 juli 2021 @ 19:24:
[...]
Niet klagen als Max straks een tik terug uitdeelt, Lewis heeft geen idee waar hij aan begonnen is...
Dat mag ook, je mag ook best hard racen, niets mis mee.... Zo lang het maar fair gebeurd, het enige waar ik een beetje mee zit, in voetbal hebben we de VAR, in de F1 hebben we de stewards, ik heb vaak een wat vreemd gevoel bij de beslissingen. Ze zijn of niet consistent en hebben op een vrijwel gelijkwaardige situatie toch een andere beslissing.hoevenpe schreef op zondag 18 juli 2021 @ 19:49:
Die tweet van Max zegt alles, de handschoenen gaan af...
Soms durven ze omdat er een punt gemaakt moet worden, maar vervolgens bij andere zaken vallen ze door de mand.
Ik ben voor fair en hard racen, een tikkie hier en daar mag best. Helemaal als je daar nadien ook oprecht vooruit durft te komen. Lewis heeft het daar vandaag compleet in verzaakt. Die was meer bezig met Lewis dan met een collega die door contact van hem richting het ziekenhuis mocht...
Nee de winst van zijn thuis race, voor thuis publiek, welke het beste publiek ooit was is natuurlijk veel belangrijker...
Ik heb haast het idee dat het hem steekt dat we als Hollanders altijd helemaal los gaan, de MV tribune in Oostenrijk had voor mij persoonlijk veel meer...
Cogitationis poenam nemo patitur
Bij Ziggo zei hij van wel. Dat maakt deze man een griezel. Doodeng en nep.HollowGamer schreef op zondag 18 juli 2021 @ 20:00:
[...]
Dat was hij niet echt van plan, tenminste op een telefoontje hoefde Max niet te wachten volgens HAM bij F1TV.
Wat een vergezocht verhaal. Dit was geen poging tot doodslag en ook echt niet opzet om een andere coureur te laten crashen. Het is een racing incident veroorzaakt door Hamilton. Ik vond de straf ook karig gezien het incident, maar tegelijkertijd hoor ik wat argumenten bij Horner dat 10 seconden voor Mercedes geen straf is. Dat valt bij mij wat verkeerd, hoewel ik snap wat hij bedoelt. Ik mag toch hopen dat stewards niet kijken naar hoe goed een auto of coureur presteert voordat ze de strafmaat bepalen.janvanpuffelen schreef op zondag 18 juli 2021 @ 19:58:
[...]
Misschien. Je zou ook kunnen zeggen dat HAM dit met opzet deed. Hij heeft genoeg vaardigheid en ervaring om dit veel beter te doen. Als hij dit met opzet deed, dan kan je misschien aangifte doen: Poging tot doodslag.
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Ik zeg niet dat het vandaag met opzet was. Al heb ik wel een donkerbruin vermoeden...Blokker_1999 schreef op zondag 18 juli 2021 @ 20:00:
[...]
Zucht, nee. Je doet zoiets niet met opzet. Tenzij in de laatste race als je voor ligt in het klassement.![]()
Het risico is te groot dat jij jezelf eraf rijdt met een kamikaze actie en je concurent alsnog punten pakt en dus het gat verkleint, of net een voorsprong op je neemt.
Maar we weten nu dat dit slechts 10 nepseconden straf oplevert. Good to know.
En bij Ziggo zei HAM van wel, dus welke wordt het?HollowGamer schreef op zondag 18 juli 2021 @ 20:00:
[...]
Dat was hij niet echt van plan, tenminste op een telefoontje hoefde Max niet te wachten volgens HAM bij F1TV.
Bij Jack Plooij gaf Hamilton echt aan dat hij Max zou bellen...HollowGamer schreef op zondag 18 juli 2021 @ 20:00:
The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.
Basis regel in elke race klasse is dat iedereen zijn eigen schade draagt en elkaar niet aansprakelijk kan stellen.LAD93 schreef op zondag 18 juli 2021 @ 19:55:
Echter, met een budget plafond en onderdelen die beperkt vervangen MOGEN worden zou het niet gek zijn om administratief de schade op het Mercedes budget te laten vallen en bij Hamilton een motor en versnellingsbak aan te strepen.
alles kan off-topic
edit: ziet er naar uit van wel, weet wel niet welk interview eerder was?d0s schreef op zondag 18 juli 2021 @ 20:01:
[...]
Bij Ziggo zei hij van wel. Dat maakt deze man een griezel. Doodeng en nep.
Ik hoop natuurlijk dat hij er een nachtje over slaapt, Max even belt en niet enkel een tweet terugstuurt.
[ Voor 36% gewijzigd door HollowGamer op 18-07-2021 20:04 ]
Nogmaals Read the regulations, F1 heeft dat uitgesloten in hun contracten. Er wordt niet geprocedeerd, dat wordt intern afgehandeld indien nodig. Coureurs tekenen daar voor.janvanpuffelen schreef op zondag 18 juli 2021 @ 20:00:
[...]
Dat heeft niets met F1 regulations te maken. Ik bedoel aangifte van een strafbaar feit. Niet bij F1 of zo.
Het kan zijn dat hij in tussentijd is bijgepraat over de situatie van Max, en daarom aangeeft 't wel te doen.BugBoy schreef op zondag 18 juli 2021 @ 20:01:
[...]
Bij Jack Plooij gaf Hamilton echt aan dat hij Max zou bellen...
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Dat was echt niet zo bewust hoor. Inhalen is lastig en ze lieten hem beide staan, waar Hamilton in het verleden nog weleens van zijn gas af ging. Maar nu gaat het om de titel en daar hoort ook een wedstrijdje wie heeft de grootste ballen bij.Exocet schreef op zondag 18 juli 2021 @ 19:27:
[...]
Het was gewoon een gevaarlijke actie, kun je wel over n00b beginnen, maar dat maakt die actie niet minder gevaarlijk
Het is niet alsof Lewis Max bewust het ziekenhuis in rijdt. Max weet waar ie aan begon toen ie in een F1 auto stapte.
Verwijderd
Onzin, Max gaat dit net zo min doelbewust doen als dat het Hamilton zijn bedoeling was om een zwaar ongeluk te veroorzaken.AzzKickah schreef op zondag 18 juli 2021 @ 19:59:
Prima toch. Als zoiets als dit 10 secondjes straf oplevert, dan weet Max wel genoeg.
Hamilton ging wel doelbewust voor een actie waarvan hij had moeten weten dat hij niet kon lukken. Enige wat ik kan bedenken is dat hij dacht dat Max wel het grind zou kiezen ipv zijn lijn houden ivm het kampioenschap.
Hoe dan ook een onnodige risicovolle actie die een ervaren F1 coureur onwaardig is.
Geeft enkel aan dat HAM maar een beetje raak lult.BugBoy schreef op zondag 18 juli 2021 @ 20:01:
[...]
Bij Jack Plooij gaf Hamilton echt aan dat hij Max zou bellen...
Belangrijke reden is natuurlijk dat het altijd andere mensen zijn. Elk weekend heb je andere stewards in de F1. In Oostenrijk vonden velen bijvoorbeeld dat de Stewards te veel en te streng aan het straffen waren.Bullet NL schreef op zondag 18 juli 2021 @ 20:01:
[...]
Dat mag ook, je mag ook best hard racen, niets mis mee.... Zo lang het maar fair gebeurd, het enige waar ik een beetje mee zit, in voetbal hebben we de VAR, in de F1 hebben we de stewards, ik heb vaak een wat vreemd gevoel bij de beslissingen. Ze zijn of niet consistent en hebben op een vrijwel gelijkwaardige situatie toch een andere beslissing.
Soms durven ze omdat er een punt gemaakt moet worden, maar vervolgens bij andere zaken vallen ze door de mand.
Ik ben voor fair en hard racen, een tikkie hier en daar mag best. Helemaal als je daar nadien ook oprecht vooruit durft te komen. Lewis heeft het daar vandaag compleet in verzaakt. Die was meer bezig met Lewis dan met een collega die door contact van hem richting het ziekenhuis mocht...
Nee de winst van zijn thuis race, voor thuis publiek, welke het beste publiek ooit was is natuurlijk veel belangrijker...
Ik heb haast het idee dat het hem steekt dat we als Hollanders altijd helemaal los gaan, de MV tribune in Oostenrijk had voor mij persoonlijk veel meer...
En als Lewis van zijn team te horen krijgt dat Max in orde is, mag het dan verbazen dat na de race zijn aandacht naar de fans gaat?
Ja HAM is een stuk meer empathisch dan wat hij eerder liet zien.
Maar echt iemand had hem moet zeggen dat hij niet in die ontkenning moet blijven, dan blijft er van die rustige initiële woorden weinig over en bovenal niet geloofwaardig.
Je moet wel heel erg twijfelen aan je kansen dit jaar om zo uit te pakken... en dan te bedenken dat je zo ontzettend lang de allerbeste bent geweest.
Klinkt gek, ik zal nooit in die positie komen of zijn geweest, dus makkelijk oordelen. Maar als ik bijna een decennia King of the hill was geweest had ik de auto na die crash in de garage gereden met de gedachte dat ik op deze manier geen punten wil inlopen, alleen al omdat ik aan het einde van de rit niet het gevoel wil hebben dat dit kampioenschap er eentje was met een discutabel randje.
Maar goed waarschijnlijk omdat ik zo denk ben ik een toetsenboord held en geen F1 superstar.
Je DM’s worden hier door de Admins gelezen en Geef je waardering voor Tweakers
Ik wist niet dat Toto zo snel zijn zin zou krijgen met dat 1x DNF voor Verstappen al voldoende zou zijn om de stand weer vrijwel gelijk te trekken.
Zoals eerder al meermaals gezegd, zonder een degelijke 2e rijder wordt het kampioenschap niet binnengehaald.
Ik hoop dat Verstappen door het gebeuren vandaag volledig hersteld de volgende race weer in zijn auto zal zitten. Het zou anders wel extra zuur zijn indien dit nog een nasleep gaat krijgen op zijn fysiek.
Testing, one, two ...
How to win a race:
Step 1 - Crash into your championship rival.
Step 2 - Repair your car under Red Flag.
Step 3 - Take 10s penalty.
Step 4 - Get team orders handed to you
Step 5 - Win a race against a broken Ferrari.
Great win
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Probleem met absolute straffen is dat die sommige mensen relatief hard raken en anderen nauwelijks. Voor Hamilton en Verstappen is 10s tijdstraf eigenlijk niets, die liggen zover voor op het veld dat het nauwelijks uitmaakt. Ga je wat meer naar het middenveld, kan het zomaar een paar plaatsen schelen, en dan kan het dus ook gaan om wel of geen punten.Arjan90 schreef op zondag 18 juli 2021 @ 20:01:
[...]
Wat een vergezocht verhaal. Dit was geen poging tot doodslag en ook echt niet opzet om een andere coureur te laten crashen. Het is een racing incident veroorzaakt door Hamilton. Ik vond de straf ook karig gezien het incident, maar tegelijkertijd hoor ik wat argumenten bij Horner dat 10 seconden voor Mercedes geen straf is. Dat valt bij mij wat verkeerd, hoewel ik snap wat hij bedoelt. Ik mag toch hopen dat stewards niet kijken naar hoe goed een auto of coureur presteert voordat ze de strafmaat bepalen.
Hij laat twee gezichten zien. Bij F1 interview laat hij iets compleet anders zien dan bij Ziggo, omdat hij weet dat Ziggo essentially een Max platform is.d0s schreef op zondag 18 juli 2021 @ 20:01:
[...]
Bij Ziggo zei hij van wel. Dat maakt deze man een griezel. Doodeng en nep.
Het is echt verwerpelijk.
Als het echt om doodslag gaat (natuurlijk niet, maar dat is nu even niet het punt), dan kunnen hun contracten niet om de wet geen. De wet gaat altijd boven je contract, voor zover het me ooit eens uitgelegd is.ricardo246 schreef op zondag 18 juli 2021 @ 20:03:
[...]
Nogmaals Read the regulations, F1 heeft dat uitgesloten in hun contracten. Er wordt niet geprocedeerd, dat wordt intern afgehandeld indien nodig. Coureurs tekenen daar voor.
Nou... Het kwam hem wel erg goed uit. En gezien zijn vaardigheden had dit echt niet gehoeven. Veel duidelijker kan je opzet niet krijgen.Arjan90 schreef op zondag 18 juli 2021 @ 20:01:
[...]
Wat een vergezocht verhaal. Dit was geen poging tot doodslag en ook echt niet opzet om een andere coureur te laten crashen.
Nou, we zouden ons eens moeten afvragen: Waarom geef je eigenlijk een straf? Wat wil je daarmee bereiken?Ik vond de straf ook karig gezien het incident, maar tegelijkertijd hoor ik wat argumenten bij Horner dat 10 seconden voor Mercedes geen straf is. Dat valt bij mij wat verkeerd, hoewel ik snap wat hij bedoelt. Ik mag toch hopen dat stewards niet kijken naar hoe goed een auto of coureur presteert voordat ze de strafmaat bepalen.
Wat mij betreft is 1 van de doelen: Voorkomen dat iemand nog een keer hetzelfde flikt. Dat doe je niet door een of andere bogus "straf" te geven.
In de beelden van boven paste er rechts zelfs nog een auto tussen.
Bij LeClerc ging ie over de kerbs en reed LeClerc ongeveer waar Lewis hier op de foto reed.
In dit geval poging tot doodslag noemen is natuurlijk onzin.ricardo246 schreef op zondag 18 juli 2021 @ 20:03:
[...]
Nogmaals Read the regulations, F1 heeft dat uitgesloten in hun contracten. Er wordt niet geprocedeerd, dat wordt intern afgehandeld indien nodig. Coureurs tekenen daar voor.
Maar buiten dat staat de F1 natuurlijk niet boven de wet, en komt er gewoon politieonderzoek als er echt iets gebeurt wat bijvoorbeeld lijkt op poging tot doodslag.
Jup, hij geeft Max de schuld van wat er gebeurde en heeft nul blaam. Dat is wat hij zegt.RedHat schreef op zondag 18 juli 2021 @ 20:04:
Ik gruwel wel een beetje dat Hamilton bij Sky zegt dat hij altijd clean rijdt en dat hij hoopt dat Max ook clean blijft rijden anders gaat dit vaker gebeuren. Of ik interpreteer het verkeerd, maar het kwam er wel een beetje naar uit.
Tussen de regels door zegt hij dus dat Max hem gewoon langs had moeten laten.
Nee, Hamilton is klassiek narcist. Het is nooit, en kán ook nooit, zijn fout zijn. En Toto voedt dat gedrag ook nog eens. Beetje als Trump bijna. Liegen gaat hem net zo makkelijk af als racen. Narcistische sociopaat heet dat geloof ik.Frappuccino schreef op zondag 18 juli 2021 @ 20:03:
[...]
Geeft enkel aan dat HAM maar een beetje raak lult.
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
Dat wil je toch niet. Als het een bots kampioenschap gaat worden dan heeft t niets meer met racen te maken.AzzKickah schreef op zondag 18 juli 2021 @ 19:59:
Hopelijk houden Verstappen en Hamilton het er hierbij...
Daar ging het nu toch niet om?chevsticks schreef op zondag 18 juli 2021 @ 20:05:
[...]
Als het echt om doodslag gaat (natuurlijk niet, maar dat is nu even niet het punt), dan kunnen hun contracten niet om de wet geen. De wet gaat altijd boven je contract, voor zover het me ooit eens uitgelegd is.
Tuurlijk gaat de wet voor.... alles daar tussen kan onderling afgesproken worden.
"Oh was Max niet gefinisht dan?"Quad schreef op zondag 18 juli 2021 @ 20:03:
[...]
Het kan zijn dat hij in tussentijd is bijgepraat over de situatie van Max, en daarom aangeeft 't wel te doen.
Ik denk dat Max wel degelijk kampioen kan worden, ook zonder hulp van Perez, maar dat het voor het constructeurskampioenscap een stuk moeijker zal worden. Al heeft Bottas in het verlezen ook niet de meest stabiele indruk als tweede rijder gegeven. Dus ook dat kan nog alle kanten uit.hardware-lover schreef op zondag 18 juli 2021 @ 20:05:
Het is vandaag eigenlijk zo gegaan zoals ik dat n.a.v. de Pole-race had gedacht. Hamilton zat gisteren aan de buitenkant op Copse en werd daar op het verkeerde been gezet. Ik dacht toen, als het opnieuw zo gaat de eerste ronde dan gaat ie voor Copse aan de binnenkant zitten. Deze afloop had ik echter niet in gedachten.
Ik wist niet dat Toto zo snel zijn zin zou krijgen met dat 1x DNF voor Verstappen al voldoende zou zijn om de stand weer vrijwel gelijk te trekken.
Zoals eerder al meermaals gezegd, zonder een degelijke 2e rijder wordt het kampioenschap niet binnengehaald.
Ik hoop dat Verstappen door het gebeuren vandaag volledig hersteld de volgende race weer in zijn auto zal zitten. Het zou anders wel extra zuur zijn indien dit nog een nasleep gaat krijgen op zijn fysiek.
Wim Kieft zegt altijd bij VI: 'die is in zichzelf gaan geloven'.simons schreef op zondag 18 juli 2021 @ 20:05:
Net Ziggo interview gezien met HAM.
Ja HAM is een stuk meer empathisch dan wat hij eerder liet zien.
Maar echt iemand had hem moet zeggen dat hij niet in die ontkenning moet blijven, dan blijft er van die rustige initiële woorden weinig over en bovenal niet geloofwaardig.
Je moet wel heel erg twijfelen aan je kansen dit jaar om zo uit te pakken... en dan te bedenken dat je zo ontzettend lang de allerbeste bent geweest.
Klinkt gek, ik zal nooit in die positie komen of zijn geweest, dus makkelijk oordelen. Maar als ik bijna een decennia King of the hill was geweest had ik de auto na die crash in de garage gereden met de gedachte dat ik op deze manier geen punten wil inlopen, alleen al omdat ik aan het einde van de rit niet het gevoel wil hebben dat dit kampioenschap er eentje was met een discutabel randje.
Maar goed waarschijnlijk omdat ik zo denk ben ik een toetsenboord held en geen F1 superstar.
Denk dat als je continue hoort dat je de beste bent en een goed leven hebt, het nogal moeilijk is met twee benen op de grond te blijven staan. Neemt ook niet weg dat hij gewoon de beste is. Maar helaas zie je dat ook snel terug in andere sporten.
Max heeft dat wat minder gelukkig, denk dat het ook komt doordat hij Nederlander is, daar ergeren wij ons al snel als iemand zich geweldig vindt (kuch Ivo Niehe).
[ Voor 4% gewijzigd door HollowGamer op 18-07-2021 20:08 ]
Hier goed het vergelijk te zien tussen de inhaalactie bij Verstappen en bij Leclerc. Duidelijk te zien dat beide rijders Hamilton evenveel ruimte geven, maar Lewis gewoon volledig de kerb mist bij de inhaalactie bij Max.
:strip_exif()/f/image/F2uxK3jb2GJ4RRYD5aYhr8U1.gif?f=fotoalbum_large)
📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst
Dit gevoel krijg ik ook.... Waarom? In één van de eerste bochten zat HAM ook al bij Max op z'n rechterachterwiel een beuk uit te delen. En het is niet de eerste keer dat HAM voor het 'tikje-op-het-(rechter)achterwiel' gaat op een manier dat hij er (praktisch) ongeschonden uit komt. De eerste keer werkte het niet, dus dan maar bij de 2e keer wat harder. Vergeet niet dat 300km/u snel is, maar dat het onderlinge snelheidsverschil marginaal is. Zou HAM hierom de afgelopen tijd hierom toch maar in de simulator gekropen zijn?janvanpuffelen schreef op zondag 18 juli 2021 @ 19:58:
[...]
Misschien. Je zou ook kunnen zeggen dat HAM dit met opzet deed. Hij heeft genoeg vaardigheid en ervaring om dit veel beter te doen.
The ramblings of an idiot
Dan over de FIA en de 10 seconden tijdstraf. Totaal niet serieus te nemen, ze durfden geen zwaardere straf te geven waarschijnlijk. Perez ging op Imola, tijdens de safety car, even van de baan en ‘haalde toen in’, welke straf? Juist, een ‘10 second stop and go penalty’, weg race.
Apple MacBook Pro | Apple iPhone 15 Pro | Apple AirPods Pro | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1
Steam/Epic: Deurstopper
Nee hoor ik ben een meisje en ik leg twee door de stewards onderzochte situaties naast elkaar waarin de FIA een tien seconden penalty heeft toegegewezenBasvanS schreef op zondag 18 juli 2021 @ 19:56:
[...]
Hahaha, echt kerel.. Jij vergelijkt een gezamelijke spin op een populair inhaalpunt waar beide coureurs hun weg konden vervolgen met een Crash in bocht waar maar 1 lijn is en ze met 250+ doorheen gaan en waar bij iemand het ziekenhuis in gestuurd word?
Kijk eens vanuit HAM zijn auto, hij mist de kerb niet eens, hij mikt er niet eens op, hij pakt een andere lijn.antonboonstra schreef op zondag 18 juli 2021 @ 20:08:
[...]
Hier goed het vergelijk te zien tussen de inhaalactie bij Verstappen en bij Leclerc. Duidelijk te zien dat beide rijders Hamilton evenveel ruimte geven, maar Lewis gewoon volledig de kerb mist bij de inhaalactie bij Max.
[Afbeelding]
Maar dan nog mag hij wel een cursus zelfreflectie krijgen van Toto, zijn reactie na de race slaat echt nergens op. De man is jaren door z'n auto wdc geworden. Hij heeft op een of andere manier altijd het zelfde soort geluk waarbij de Duitsers met voetbal patent op hadden (vroegerrrrr...)Blokker_1999 schreef op zondag 18 juli 2021 @ 20:03:
[...]
En als Lewis van zijn team te horen krijgt dat Max in orde is, mag het dan verbazen dat na de race zijn aandacht naar de fans gaat?
Hamilton heeft ondanks z'n daad door z'n auto geen last van een staf.... Is de staf dan te laag?
Wat een ontzettend kinderachtige reactie. Laten we de boel lekker gaan opstoken. Gelukkig is Max zelf volwassener.AzzKickah schreef op zondag 18 juli 2021 @ 20:01:
[...]
Ik zeg niet dat het vandaag met opzet was. Al heb ik wel een donkerbruin vermoeden...
Maar we weten nu dat dit slechts 10 nepseconden straf oplevert. Good to know.
10s is de standaard straf voor deze categorie incidenten en dat dat voor Hamilton geen serieuze straf is, is niet de schuld van de stewards. Voor Max zou 10s ook geen serieuze straf zijn (dit jaar niet nodig geweest). Laten we ook niet vergeten dat Hamilton eerder dit jaar meermaals (Imola, Portugal) zeer defensief en gul heeft gereageerd op felle aanvallen van Max. Er is geen reden om aan te nemen dat hij verandert is in een kamikaze piloot (want bij 250kmh contact maken is ook 50/50 jezelf pakken).
Ik denk niet dat Toto daar de aangewezen persoon voor isBullet NL schreef op zondag 18 juli 2021 @ 20:09:
[...]
Maar dan nog mag hij wel een cursus zelfreflectie krijgen van Toto, zijn reactie na de race slaat echt nergens op. De man is jaren door z'n auto wdc geworden. Hij heeft op een of andere manier altijd het zelfde soort geluk waarbij de Duitsers met voetbal patent op hadden (vroegerrrrr...)
Hamilton heeft ondanks z'n daad door z'n auto geen last van een staf.... Is de staf dan te laag?
De FIA deelt die straffen niet uit. Het zijn de stewards, aanwezig op het circuit, die als enige straffen kunnen uitdelen en dat volledig onafhankelijk doen.Jeroenvde89 schreef op zondag 18 juli 2021 @ 20:09:
Wat een walgelijke en neppe vent die Hamilton. Ik mocht hem al niet, maar dit was wel de spreekwoordelijke druppel.
Dan over de FIA en de 10 seconden tijdstraf. Totaal niet serieus te nemen, ze durfden geen zwaardere straf te geven waarschijnlijk. Perez ging op Imola, tijdens de safety car, even van de baan en ‘haalde toen in’, welke straf? Juist, een ‘10 second stop and go penalty’, weg race.
Overigens vind ik het wel erg knap van zo'n Bottas, tijdens de Netflix-serie zag ik toch echt dat hij er klaar mee was om tweede rijder te zijn. Nu we een stuk verder zijn en vandaag ook weer meenemen, twijfel ik of hij zich binnenin zit op te vreten of het heeft geaccepteerd?Blokker_1999 schreef op zondag 18 juli 2021 @ 20:07:
[...]
Ik denk dat Max wel degelijk kampioen kan worden, ook zonder hulp van Perez, maar dat het voor het constructeurskampioenscap een stuk moeijker zal worden. Al heeft Bottas in het verlezen ook niet de meest stabiele indruk als tweede rijder gegeven. Dus ook dat kan nog alle kanten uit.
stond op /r/formuladank. Was uitgelekt blijkbaar:Deurstopper schreef op zondag 18 juli 2021 @ 20:09:
Ff snel de zoekfunctie gebruikt, maar kon niks vinden over 'Toto' en 'banden' Iemand enig idee waar hij nou op doelde met die mail richting de FIA?

I served in a company of heroes.
Gezien de band heeft de botsing al plaatsgevonden. Verkeerde screenshot.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen
Dat zal later nog wel heb komen verwacht ik, als de rust een beetje is teruggekeerd. Er was geen tijd om mailtjes te lezen blijkbaar.Deurstopper schreef op zondag 18 juli 2021 @ 20:09:
Ff snel de zoekfunctie gebruikt, maar kon niks vinden over 'Toto' en 'banden' Iemand enig idee waar hij nou op doelde met die mail richting de FIA?
Ik ben er wel benieuwd naar. Hebben ze op Sky die vraag niet aan Toto gesteld?
Testing, one, two ...
Dat kan ik mij voor veel incidenten voorstellen, maar niet voor een moordaanslag. En bovendien hoeft Red Bull / Max dat niet zelf te doen (althans in Nederland). Iedereen die kennis heeft van een strafbaar feit mag daar aangifte van doen. Vervolgens zoekt politie/OM uit of ze tot vervolging overgaan. Daar heeft Red Bull/Max niets mee te maken. Maar goed, dat zal zo'n vaart vermoedelijk niet lopen.ricardo246 schreef op zondag 18 juli 2021 @ 20:03:
[...]
https://streamable.com/o329r8
deze dus
[ Voor 16% gewijzigd door chevsticks op 18-07-2021 20:13 ]
Wanneer je teamgenoot achter je aankomt en veel sneller is dan jij met nog een kans om de race te winnen, dan ga je hem gewoon niet ophouden. Denk dat de meeste teams dat order gegeven zouden hebben. En als je dan weet dat je toekomst bij het team onzeker is dan heb je niet veel keuze.HollowGamer schreef op zondag 18 juli 2021 @ 20:11:
[...]
Overigens vind ik het wel erg knap van zo'n Bottas, tijdens de Netflix-serie zag ik toch echt dat hij er klaar mee was om tweede rijder te zijn. Nu we een stuk verder zijn en vandaag ook weer meenemen, twijfel ik of hij zich binnenin zit op te vreten of het heeft geaccepteerd?
Al hebben we Bottas dit jaar ook al wel eens orders zien negeren.
Zeker, en hij is er bedreven in. Remember Rosberg en Albon, om er een paar te noemen.janvanpuffelen schreef op zondag 18 juli 2021 @ 19:58:
[...]
Misschien. Je zou ook kunnen zeggen dat HAM dit met opzet deed. Hij heeft genoeg vaardigheid en ervaring om dit veel beter te doen.
En hij zit tegenwoordig vaker in de simulator. Het is nu wel duidelijk waarom.
Absolute straf is wat mij betreft inhouden tot je 5 posities bent gezakt ten opzichte van de positie waar je reed bij de actie en vanaf daar weer opnieuw proberen, of de pits in en als de 5e voorbij rijdt mag je weer weg. Zitten er geen posities genoeg achter je, 2 seconden per ontbrekende positie erbij op voor je weg mag.Transportman schreef op zondag 18 juli 2021 @ 20:05:
[...]
Probleem met absolute straffen is dat die sommige mensen relatief hard raken en anderen nauwelijks. Voor Hamilton en Verstappen is 10s tijdstraf eigenlijk niets, die liggen zover voor op het veld dat het nauwelijks uitmaakt. Ga je wat meer naar het middenveld, kan het zomaar een paar plaatsen schelen, en dan kan het dus ook gaan om wel of geen punten.
Gewoon niet op tijd maar op plaatsen straffen. Leuke is dan in geval Hamilton vandaag hij op plek 7 was uitgekomen, op flinke achterstand. En daarbovenop: bij rode vlag, mag je niet repareren, dat mag na de herstart.
Zoiets, dat maakt dat het risico echt veel te groot is op (flink) puntverlies.
Jij bent echt een beetje biased.Bullet NL schreef op zondag 18 juli 2021 @ 20:09:
[...]
Maar dan nog mag hij wel een cursus zelfreflectie krijgen van Toto, zijn reactie na de race slaat echt nergens op. De man is jaren door z'n auto wdc geworden. Hij heeft op een of andere manier altijd het zelfde soort geluk waarbij de Duitsers met voetbal patent op hadden (vroegerrrrr...)
Die HAM heeft de auto mede zo sterk gemaakt, zoals VER dat ook doet.
Geluk heeft niets met HAM te maken, je kan het niet kopen, maken en of afdwingen.
De straf is gelijk voor iedereen, al jaren wordt iedereen hetzelfde behandeld, maar als VER er af gaat is hij te laag?
Punt is alleen dat voor de top2 teams die 10s niks kost, terwijl het vanaf p5 gelijk je punten kost. Dus ja; de straf is voor sommigen te laag.Patrick4 schreef op zondag 18 juli 2021 @ 20:10:
[...]
Wat een ontzettend kinderachtige reactie. Laten we de boel lekker gaan opstoken. Gelukkig is Max zelf volwassener.
10s is de standaard straf voor deze categorie incidenten en dat dat voor Hamilton geen serieuze straf is, is niet de schuld van de stewards. Voor Max zou 10s ook geen serieuze straf zijn (dit jaar niet nodig geweest). Laten we ook niet vergeten dat Hamilton eerder dit jaar meermaals (Imola, Portugal) zeer defensief en gul heeft gereageerd op felle aanvallen van Max. Er is geen reden om aan te nemen dat hij verandert is in een kamikaze piloot (want bij 250kmh contact maken is ook 50/50 jezelf pakken).
Als je er geen nadeel van hebt is het geen straf.
Dat zal het OM een rotzorg zijn, als er een wet is overtreden kijkt een officier van justitie of er een zaak gestart wordt, niet de F1. Dat uitsluiten in een contract en laten ondertekenen heeft geen relevante juridische status.ricardo246 schreef op zondag 18 juli 2021 @ 20:03:
[...]
Dat zal hier overigens in het geheel allemaal niet het geval zijn, overigens. Maar goed om te onthouden mocht je van plan zijn iemand iets aan te doen maar die persoon van tevoren een contract te laten tekenen dat je dat mag
Er zijn genoeg inhaalacties geweest vandaag, in die bocht. Inclusief 2 van Hamilton zelf.BasvanS schreef op zondag 18 juli 2021 @ 19:56:
[...]
Hahaha, echt kerel.. Jij vergelijkt een gezamelijke spin op een populair inhaalpunt waar beide coureurs hun weg konden vervolgen met een Crash in bocht waar maar 1 lijn is en ze met 250+ doorheen gaan en waar bij iemand het ziekenhuis in gestuurd word?
"It's called a motor race." - M. Masi 2021
Maar je kunt niet ontkennen dat hij geluk heeft. Op imola safetycar als hij een pitstop nodig heeft. Vandaag heeft hij weer een pitstop nodig en weer code rood. Hij heeft in beide gevallen niets verloren. Ik weet eerlijk gezegd niet hoe je het anders moet noemen.ricardo246 schreef op zondag 18 juli 2021 @ 20:14:
[...]
Jij bent echt een beetje biased.
Die HAM heeft de auto mede zo sterk gemaakt, zoals VER dat ook doet.
Geluk heeft niets met HAM te maken, je kan het niet kopen, maken en of afdwingen.
De straf is gelijk voor iedereen, al jaren wordt iedereen hetzelfde behandeld, maar als VER er af gaat is hij te laag?

Heb het even snel voor ze gefixt.

Hongarij 2020, Spanje 2021 en Frankrijk 2021 hebben aangetoond dat die 2e rijder heel belangrijk kan zijn, en zeker ook voor het rijders kampioenschap.Blokker_1999 schreef op zondag 18 juli 2021 @ 20:07:
[...]
Ik denk dat Max wel degelijk kampioen kan worden, ook zonder hulp van Perez, maar dat het voor het constructeurskampioenscap een stuk moeijker zal worden. Al heeft Bottas in het verlezen ook niet de meest stabiele indruk als tweede rijder gegeven. Dus ook dat kan nog alle kanten uit.
Testing, one, two ...
Maar wat kan HAM zelf aan dat geluk doen?Kenny_026 schreef op zondag 18 juli 2021 @ 20:15:
[...]
Maar je kunt niet ontkennen dat hij geluk heeft. Op imola safetycar als hij een pitstop nodig heeft. Vandaag heeft hij weer een pitstop nodig en weer code rood. Hij heeft in beide gevallen niets verloren. Ik weet eerlijk gezegd niet hoe je het anders moet noemen.
Hoe kun je hem dat aanrekenen?
Zeg dan dat VER een pechvogel is.
Lees even in de context, ging over kosten verhalen, niet moord en doodslag.Jheroun schreef op zondag 18 juli 2021 @ 20:15:
[...]
Dat zal het OM een rotzorg zijn, als er een wet is overtreden kijkt een officier van justitie of er een zaak gestart wordt, niet de F1. Dat uitsluiten in een contract en laten ondertekenen heeft geen relevante juridische status.
Dat zal hier overigens in het geheel allemaal niet het geval zijn, overigens. Maar goed om te onthouden mocht je van plan zijn iemand iets aan te doen maar die persoon van tevoren een contract te laten tekenen dat je dat magEen private verbintenis staat niet boven het strafrecht.
Subtiel maar goed gevonden!Robkazoe schreef op zondag 18 juli 2021 @ 20:16:
Ik zat net even op Formula1.com te kijken maar zag dat ze een foutje gemaakt hebben op de site.
[Afbeelding]
Heb het even snel voor ze gefixt.
[Afbeelding]
http://yor.minitroopers.com
Ja hij was even voorbij aan VER maar dat kwam omdat hij volledig zijn rempunt had gemist. En dat wist hij!
Deze actie was echt kansloos van HAM. Het was er 1 in de categorie VER tegen RAI in Spa in zn brookie jaren.
[ Voor 8% gewijzigd door BasvanS op 18-07-2021 20:22 ]
Ik dacht eigenlijk dat ze die pushpin van Google maps eindelijk gevonden hadden
Toto en Lewis zijn van hetzelfde laken een pak (of hoe ging die zin ook alweer).Bullet NL schreef op zondag 18 juli 2021 @ 20:09:
[...]
En zolang de FIA dit gedrag tolereert zal het alleen maar erger worden.
[ Voor 5% gewijzigd door siggy op 18-07-2021 20:21 ]
Imola en Portugal was niet bij 300+ kmph. En dan nog, waar had Max dan heen gemoeten vandaag?Patrick4 schreef op zondag 18 juli 2021 @ 20:10:
[...]
Wat een ontzettend kinderachtige reactie. Laten we de boel lekker gaan opstoken. Gelukkig is Max zelf volwassener.
Hamilton liet zelf zien dat hij het bij Leclerc wel kon, dus ja.. Blijf het gewoon een misselijk ventje vinden.
[ Voor 6% gewijzigd door MikeyMan op 18-07-2021 20:23 ]
Bensimpel
Positieve meneer
😆 - Denk ook eens om ;)
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
En daarom is het dus geen race incident en zit Hamilton helemaal verkeerd. Hij zat er niet naast. Dit was een veel te late divebomb aan de binnenkant. En als coureur op dit niveau, hoor je te weten dat het waarschijnlijk zal eindigen met de coureur aan de buitenkant die van de baan spint.ricardo246 schreef op zondag 18 juli 2021 @ 20:09:
[...]
Kijk eens vanuit HAM zijn auto, hij mist de kerb niet eens, hij mikt er niet eens op, hij pakt een andere lijn.
Vervolgens krijg je een slappe straf, zeker gezien alle context van het WDC of dat Hamilton dit inmiddels eenmaal per jaar doet met een Red Bull. En na de race ga je dit lopen vieren alsof het een geweldige overwinning is en dan nog die media optredens...
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Dus 5 sec penalty dan wint Leclerc hem alsnog.
erutangiS
Dit is op de normale weg helaas ook. Je ziet op de (snel)weg altijd de dure wagens hard rijden. Dat is niet per se omdat die auto's hard kunnen, maar omdat de (rijke) bestuurders de boetes makkelijk kunnen betalen.Transportman schreef op zondag 18 juli 2021 @ 20:05:
[...]
Probleem met absolute straffen is dat die sommige mensen relatief hard raken en anderen nauwelijks. Voor Hamilton en Verstappen is 10s tijdstraf eigenlijk niets, die liggen zover voor op het veld dat het nauwelijks uitmaakt. Ga je wat meer naar het middenveld, kan het zomaar een paar plaatsen schelen, en dan kan het dus ook gaan om wel of geen punten.
Dit, en vooral omdat het een directe concurrent is.MikeyMan schreef op zondag 18 juli 2021 @ 20:23:
Eigenlijk zou de straf moeten zijn een x aantal plekken inleveren. 3/5 plekken ofzo. Dat lijkt me fair.
Johchevsticks schreef op zondag 18 juli 2021 @ 20:10:
[...]
Ik denk niet dat Toto daar de aangewezen persoon voor is![]()
De vraag die altijd zal blijven is of het opzettelijk was. Vooral van een ervaren Lewis verwacht je dit soort fouten niet.Hugo schreef op zondag 18 juli 2021 @ 18:51:
Het incident is voor mij niks meer dan een race incident. Shit happens. Waar ik me aan stoor is het gedrag van Hamilton na de race. Onwaardig en respectloos.
BlaBlaBla
In dit geval was het wel een grove fout van Hamilton. Causing a collision is 1, maar compleet de apex missen vanwege veel teveel willen en hierdoor een rijder de muur in drukken is toch wel het andere uiterste. Hier had op zijn minst een stop and go penalty bij gehoord. En dan meteen inlossen, dan rij je in het begin van de race dus helemaal achteraan.u_nix_we_all schreef op zondag 18 juli 2021 @ 19:57:
[...]
Maar even serieus. Ik kan het HAM niet kwalijk nemen dat hij voor het gat ging. Stel dat het wel goed gegaan zou zijn en het gevecht nog een paar rondes zo door zou gaan dan zouden we het allemaal fantastisch gevonden hebben en hoorde je niemand over "de sport in diskrediet brengen" of dat soort onzin.
We willen allemaal actie zien op de baan.
Deze keer ging het fout. Lewis kreeg de schuld en kreeg een 10s straf. Terecht, en passend IMHO, een zwaardere straf geven zou betekenen dat coureurs niets meer durven te doen, en zou slecht zijn voor de sport denk ik.
Dat hij inclusief die straf toch nog de overwinning pakt, is zuur, maar ligt niet aan de straf, maar de dominantie van HAM in een Mercedes tov de overgebleven coureurs.
De reactie na de race: een kampioen onwaardig. Dat viel me zelfs van HAM tegen.
Dan heb je Mercedes veel passender gestraft dan lafjes 10 seconden geven die ham met 2 vingers in z'n neus geblinddoekt achteruit rijdend weer goed rijdt.
En die reactie op het einde van de race is inderdaad kampioen onwaardig. Hier heeft ham veel krediet mee verspeeld als ik zo wat lees online.
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
DaniëlWW2 schreef op zondag 18 juli 2021 @ 20:24:
[...]
En daarom is het dus geen race incident en zit Hamilton helemaal verkeerd. Hij zat er niet naast. Dit was een veel te late divebomb aan de binnenkant. En als coureur op dit niveau, hoor je te weten dat het waarschijnlijk zal eindigen met de coureur aan de buitenkant die van de baan spint.
Vervolgens krijg je een slappe straf, zeker gezien alle context van het WDC of dat Hamilton dit inmiddels eenmaal per jaar doet met een Red Bull. En na de race ga je dit lopen vieren alsof het een geweldige overwinning is en dan nog die media optredens...
/f/image/LKOLBJPsoWjwXwWgmcKNkB6n.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/CkPEgPoM0QpNNaw3wGmlUrK6.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/SPqhXnKctOboTlJrrkcD5CVu.png?f=fotoalbum_large)
Ook wel een beetje lastig om juist Albon op die situatie te laten reageren natuurlijk, hij kwam ook niet echt lekker uit z'n woorden.
Mijn gevoel is dat Lewis juist deze race wat extra risico nam omdat hij perse wilde winnen voor het thuis publiek, z'n ouders die er waren en uiteraard ook voor Tom Cruise die er als eregast was
Hopelijk is Max weer helemaal fit en z'n auto klaar voor Hongarije. Als hij daar de winst pakt gaan we uiteindelijk met z'n allen toch met een goed gevoel de zomerstop in. Hij moet gewoon op zichzelf en z'n team focussen en zich niet laten afleiden door randzaken, dat heeft ie tot nu toe dit seizoen juist zo goed gedaan en dat maakt hem mede zo sterk en consistent.
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Dat Lewis een autobreedte te ver naar links zit om de apex te kunnen pakken zoals ie dat bij LeClerc wel zoals het hoort deed.
Hoe kun je nu later remmen in de binnenbocht? Als 7 voudig WDC... Daar hoor je toch niet te zitten.. en dat zie je al vanaf 300 meter ver aankomen. Daarom gaat ver ook terug naar de race lijn, weten dat hij Lewis afgewimpeld heeft.
True, maar blijkbaar boeit het bij straffen alleen als je rookie bent. Straffen zijn gewoon random all over the place. Zie ook Leclerc die een jaar of 2 geleden op Monza geen enkele straf kreeg terwijl hij Hamilton van de baan reed, puur omdat het op Monza was. Het is wat dat betreft zeer onprofessioneel ingericht.Strider schreef op zondag 18 juli 2021 @ 20:25:
[...]
De vraag die altijd zal blijven is of het opzettelijk was. Vooral van een ervaren Lewis verwacht je dit soort fouten niet.
Het zou inderdaad juist zwaarder moeten wegen naarmate je meer ervaring hebt én dat ie dus zijn directe concurrent ook nog de baan afrijdt. Vroeger waren die straffen een stuk serieuzer te noemen. Dit is een straf voor de buehne.
Dit topic is gesloten.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
- Als er iets voorbij komt bij een bron, plaats deze bron dan ook was zodat iedereen het begrijpt. Bijvoorbeeld Ziggo, Channel 4, Sky etc.
- We weten nu wel dat er kritiek te leveren valt op de uitzendingen van Ziggo/Sky etc. Laat het dan ook.
- Geen naamverbasteringen zoals: Crashstappen, Mazespin, Mission Spinnow, etc
- Ook het onnodig zuur of beledigend over coureurs of teams hoeft hier niet. Denk ik bijvoorbeeld aan:
-Ocon/Leclerc/Stroll is een rotjoch.
-Verstappen is een prutser als er een keer iets misgaat/moet naar Mercedes.
-Ongefundeerd Ferrari/Alpine bashen.
-Gezeur over Hamilton.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2021
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2021
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.