[F1 2021] Race 10 GP van Groot-Brittannië Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 50 51 Laatste
Acties:
  • 163.669 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18:05

psy

Nieknikey schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 15:38:
[...]

Hóóó pas op met zwart/wit opmerkingen :+
Touché ;)

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chefbierrr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09:49
Nieknikey schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 15:38:
[...]

Hóóó pas op met zwart/wit opmerkingen :+
Groen/magenta, blauw/geel of rood/cyaan opmerkingen dan zit je safe.

[ Voor 6% gewijzigd door Chefbierrr op 20-07-2021 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Chefbierrr schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 15:42:
[...]

Groen/magenta, blauw/geel of rood/cyaan opmerkingen dan zit je safe.
Ah, alle kleuren die Max nu heeft.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
-tom-562 schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 14:00:
[...]

Ocon zou op een ronde gezet worden, als Verstappen ga je er dan (terecht) niet van uit dat Ocon ineens zijn positie (agressief) gaat verdedigen :P
Ik zie dat Franse verontwaardigde hoofd nog voor me als ik dit lees. :(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10:02
Aangezien de auto van Max niet meer is te repareren, heeft Red Bull een nieuwe auto gebouwd:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W42HgSaxJ3r5ogbL5XQgypi6Zlg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Qf77urQXXzzm624NAu7NP1K4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Anoniem: 499527 schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 12:56:
[...]

2 bans

Spa en Zandvoort

Hoeft ook niemand zich druk te maken om ongeregeldheden, uitjoelen, etc.
Win - win :P
Mag toch hopen dat er geen ongeregeldheden komen, zou me doodschamen voor mede supporters als men Hamilton ineens lastig gaat vallen of gekke dingen gaat doen daar.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ruftman
  • Laatst online: 10:02
Homeland schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 16:11:
[...]

Mag toch hopen dat er geen ongeregeldheden komen, zou me doodschamen voor mede supporters als men Hamilton ineens lastig gaat vallen of gekke dingen gaat doen daar.
Inderdaad, het mooiste is als Max hem op de baan verslaat en dat het daarbij blijft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

LA-384 schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 15:57:
[...]

Ik zie dat Franse verontwaardigde hoofd nog voor me als ik dit lees. :(
Ja die vieze geniepige lach van hem en dan dat handje 'Maar ik deed toch niks?', hij had een flinke klap van een baguette moeten krijgen :( :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
ruftman schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 16:13:
[...]

Inderdaad, het mooiste is als Max hem op de baan verslaat en dat het daarbij blijft.
Het is inderdaad hopen op een aantal mooie races waarbij ze beiden op de baan blijven.

Alleen het idee al dat er straks mensen zitten die een paar honderd euro voor een kaartje betalen om zich dan vooral over Hamilton op te winden en hem uit te joelen 8)7

Geniet gewoon lekker van de race en juich voor wie je wilt, dan heb je denk ik een stuk leukere dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:22

Nibbz

Postmaster General

Google attendeerde me op het volgende artikel. Geen idee hoe betrouwbaar deze bron is. Maar Red Bull wil kijken of ze Lewis niet kunnen schorsen.

Ben benieuwd wat hier uit zal komen.

https://autobahn.eu/artik...n-om-hamilton-te-schorsen
bron: Autobahn.eu

13:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 01-06 16:38
[...]

Als Zandvoort überhaupt door gaat, ten eerste zijn er natuurlijk de coronacijfers, dat kan een rol spelen. Laten we hopen dat de komende +/- anderhalve maand die weer genoeg dalen i.c.m. voldoende vaccineren.

Ten tweede las ik echter dat de Rechtbank heeft gelast dat er aanvullende onderzoeken moeten komen omtrent de uitstoot van Zandvoort: Rechtbank heeft vragen over uitstoot circuit Zandvoort en heropent onderzoek

https://nos.nl/artikel/23...ort-en-heropent-onderzoek
De rechtbank heeft Stichting Advisering Bestuursrechtspraak opdracht gegeven het onderzoek te doen. De stichting is gevraagd binnen drie maanden met haar bevindingen te komen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:06
Nibbz schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 16:28:
Google attendeerde me op het volgende artikel. Geen idee hoe betrouwbaar deze bron is. Maar Red Bull wil kijken of ze Lewis niet kunnen schorsen.

Niks.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

Anoniem: 499527

[...]

Mee eens.
Helaas is dat wel het beeld wat ik heb van de Nederlandse gelegenheidssupporter.

De meeste mensen vinden de gekkigheid in Oostenrijk geweldig, maar zelfs daar krijg ik al plaatsvervangende schaamte van.

Eigenlijk hoop ik van binnen een klein beetje dat er in het kader van covid geen toeschouwers worden toegelaten bij de races in België en Nederland :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 02-06 17:38
TIGER1125 schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 16:41:
[...]

Als Zandvoort überhaupt door gaat, ten eerste zijn er natuurlijk de coronacijfers, dat kan een rol spelen. Laten we hopen dat de komende +/- anderhalve maand die weer genoeg dalen i.c.m. voldoende vaccineren.

Ten tweede las ik echter dat de Rechtbank heeft gelast dat er aanvullende onderzoeken moeten komen omtrent de uitstoot van Zandvoort: Rechtbank heeft vragen over uitstoot circuit Zandvoort en heropent onderzoek

https://nos.nl/artikel/23...ort-en-heropent-onderzoek

[...]
Ja maar over 3 maanden is die race al gereden toch? Zou een goed onderzoek zijn als ze tijdens het gehele weekend onderzoeken doen. Heb je meteen een worst case scenario.

PVoutput Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 01-06 16:38
AtlAntA schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 16:44:
[...]

Ja maar over 3 maanden is die race al gereden toch? Zou een goed onderzoek zijn als ze tijdens het gehele weekend onderzoeken doen. Heb je meteen een worst case scenario.
Ik ben eerlijk gezegd wel bang, voor de DutchGP, dat ze misschien met een voorlopige voorziening kunnen eisen dat de GP niet door gaat hangende dat onderzoek. Niets uit dit artikel of de gerelateerde artikelen die ik gelezen heb, wijzen vooralsnog op een opschortende werking van de vergunningen gedurende de beroepszaken. Echter is het wel een mogelijkheid dat die partijen daar op gaan inspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22:08
Als HAM de sportman is die men zegt dat ie is dan heeft ie niet zijn vertrouwen terug maar is ie geschrokken van wat zijn onbenullige actie heeft aangericht en denkt ie de volgende keer wel 2 keer na voordat ie het weer flikt. Nu liep het nog goed af, maar je zal je opponent maar letterlijk het licht uit de ogen rijden.

Niet dat ik het vertrouwen heb dat ie zo'n sportman is die schrikt van zijn acties maar dat terzijde.

[ Voor 16% gewijzigd door Frappuccino op 20-07-2021 17:00 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Hier de echte diagram die Toto verstuurd zou hebben naar Masi, weet niet hoe betrouwbaar het is maar diegene die het heeft gekregen staat wel bekend als betrouwbaar "Christian Nimmervoll, hoofdredacteur van Motorsport-Total"

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E6pvjLAXoAYm-0g?format=jpg&name=large

[ Voor 16% gewijzigd door Barfman op 20-07-2021 17:00 ]

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22:16
[...]

Ik maak me daar weinig zorgen over, hij wordt misschien uitgejoeld maar daar zal het bij blijven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:16
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 15:24:
Bij contact tussen coureurs zou je drie categorieën moeten hebben:
-Race incident, doen we niks mee.
-Bij lichte vergrijpen tussen coureurs waar een coureur oneerlijk van de baan word geduwd, lichte botsing etc, waar de andere coureur nog zijn race kan voortzetten, ja daar kan je denken aan 5 of 10s tijdstraf.
-Zwaardere vergrijpen waar een coureur door zijn fout, een andere coureur van de baan gaat en niet meer verder kan = drive through al dan niet met verplicht stilstaan, mede afhankelijk van hoe lang de pitstraat is. Dan is je race zelfs in een Mercedes voorbij. En dan heb je niet deze puinzooi waar je profiteert van je concurrent van de baan tikken. Dan laat je het ook wel zulk risico te nemen.
Die suggestie was zondag hier al gegeven. Naast "causing a collision" ook een "causing a retirement" introduceren.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
RobertMe schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 17:02:
[...]

Die suggestie was zondag hier al gegeven. Naast "causing a collision" ook een "causing a retirement" introduceren.
Ja, ik heb weinig inhoudelijks meegekregen van zondag. Ik was naar andere dingen in mensen hun reacties aan het kijken...

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 21:08
[...]

Schumacher, Senna, Hamilton. Het zijn deze illustere namen die mij bij een dergelijke straf spontaan te binnen schieten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 21:38
[...]

Je tegenstander buiten de punten tikken heeft voor het WDC even grote gevolgen als “causing a retirement”. Wat doe je daar dan mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Merk wel dat deze race een keerpunt is voor veel mensen. Op alle sociale media platformen wordt ik deze dagen bestookt met berichten over de race.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Joris748 schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 17:15:
[...]

Je tegenstander buiten de punten tikken heeft voor het WDC even grote gevolgen als “causing a retirement”. Wat doe je daar dan mee?
Drive through. ;)
Dat is zo 30s en dat verpest je race aardig hoor. En als de pitstraat te kort is, stop en go van 10s. Is makkelijk 40s die je verliest op de meeste banen. En meer dan 40s hier was P7 geweest.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• U123456
Nibbz schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 16:28:

Fout in het artikel:
Helmut's uitspraken waren kennelijk geen loze dreigementen. Tegenover Duitse krant Kronen Zeitung meldt hij dat hij daadwerkelijk werkt gemaakt heeft van zijn wens om Lewis op de reservebank te dumpen.
Kronen Zeitung is niet Duits, maar Oostenrijks: https://www.krone.at/2466050

En daar staat het iets anders dan in het Autobahn-artikel:
Jetzt hat Red Bull Racing die Angelegenheit einem Anwalt übergeben. „Er soll prüfen, was man in so einer Situation im Rahmen des Sportgesetzes machen könnte“, sagte Motorsportchef Helmut Marko, der schon während des Rennens eine Sperre für Hamilton in den Raum gestellt hatte.

[ Voor 22% gewijzigd door U123456 op 20-07-2021 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 677216

[...]

Onmogelijk, want dan krijgt het benadeelde team een belang om uit te vallen. Val je buiten de punten, dan haal je de auto naar binnen en claim je dat dat komt door de collision zodat de ander een straf krijgt.

Het is goed dat enkel de overtreding wordt beoordeeld, niet de gevolgen. Maar! Daarbij moet worden uitgegaan van de potentieel grootste gevolgen (uitvalbeurt, financiële schade, letsel) van die overtreding. Tik je een ander per ongeluk aan bij 300+ kmh waarbij beiden op de baan blijven? Zware straf, want het kan een levensgevaarlijke crash+retirement+afgeschreven auto veroorzaken. Werk je een ander lomp van de baan in een langzame bicht met grote uitloopstroken? Minder zware straf want de potentiele gevolgen zijn kleiner.

Maar dat zal wel weer te moeilijk zijn...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:15

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

DaniëlWW2 schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 17:18:
[...]

Drive through. ;)
Dat is zo 30s en dat verpest je race aardig hoor. En als de pitstraat te kort is, stop en go van 10s. Is makkelijk 40s die je verliest op de meeste banen. En meer dan 40s hier was P7 geweest.
Combineer dat met een straf op reparaties onder rode vlag en we zijn er.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:45

iichel

Gazoooo

Anoniem: 677216 schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 17:22:
[...]

Onmogelijk, want dan krijgt het benadeelde team een belang om uit te vallen. Val je buiten de punten, dan haal je de auto naar binnen en claim je dat dat komt door de collision zodat de ander een straf krijgt.

Het is goed dat enkel de overtreding wordt beoordeeld, niet de gevolgen. Maar! Daarbij moet worden uitgegaan van de potentieel grootste gevolgen (uitvalbeurt, financiële schade, letsel) van die overtreding. Tik je een ander per ongeluk aan bij 300+ kmh waarbij beiden op de baan blijven? Zware straf, want het kan een levensgevaarlijke crash+retirement+afgeschreven auto veroorzaken. Werk je een ander lomp van de baan in een langzame bicht met grote uitloopstroken? Minder zware straf want de potentiele gevolgen zijn kleiner.

In een langzame bocht kun je prima een auto uitschakelen. Vriend Pastor Maldonado heeft in Spa in de busstop zelfs 2 Force India's (voor de nieuwkomers: voorloper van Racing Point voorloper van Aston Martin) total loss gereden.

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:36

ricardo246

Life's what you make it!

MikeyMan schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 17:22:
[...]

Wat doe je met mensen die door debree vh ongeluk zijn gereden en een band op ploffen staat? Rij maar door? Of ga je een scheiding maken tussen de veroorzaker en de rest? Vaak is de beoordeling vd stewards vrij laat, dat gaat niet helpen.

I have no special talent. I am only passionately curious.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
iichel schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 17:28:
[...]

In een langzame bocht kun je prima een auto uitschakelen. Vriend Pastor Maldonado heeft in Spa in de busstop zelfs 2 Force India's (voor de nieuwkomers: voorloper van Racing Point voorloper van Aston Martin) total loss gereden.
Maldonado was dan alleen wel een exceptioneel natuurtalent. :z
MikeyMan schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 17:22:
[...]

Ik denk dat dit niet hoeft. De veroorzaker van een ongeluk straffen is afdoende en effectiever. Zeker omdat bijvoorbeeld derden door het puin kunnen rijden en dan ook schade kunnen hebben. En die benadeel je dan.

[ Voor 33% gewijzigd door DaniëlWW2 op 20-07-2021 17:38 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Joris748
Woudloper schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 17:16:
Merk wel dat deze race een keerpunt is voor veel mensen. Op alle sociale media platformen wordt ik deze dagen bestookt met berichten over de race.
Ik heb zo’n Marc Marquez moment. Na dat gedoe met Rossi in 2015. Zo’n onsportieve reactie dat hij bij mij alle sympathie kwijt was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frappuccino
[...]

Nu heeft kegelaar HAM dubbel voordeel. Hij ragt z'n grootste concurrent uit de race. En met wat pech is die motor toch niet meer te redden en krijg Max ook nog een penalty aan de broek als z'n poule leeg is. Nee, dat is fair.

Los daarvan gaat je hele relaas manco. Causing a retirement geldt natuurlijk enkel bij direct uitvallen van de tegenstander en niet 20 rondes later, omdat het de uitvaller wel leuk lijkt. Of hooguit tot een pitbezoek direct na het ongeval, als het dan terminaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:24
ricardo246 schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 17:35:
[...]

Wat doe je met mensen die door debree vh ongeluk zijn gereden en een band op ploffen staat? Rij maar door? Of ga je een scheiding maken tussen de veroorzaker en de rest? Vaak is de beoordeling vd stewards vrij laat, dat gaat niet helpen.
tja als er geen rode vlag komt staan die ook gewoon achteraan. Nu is het vaak in het nadeel van de coureurs die uit de problemen blijven.

Ik vind: Code rood is parc fermee, als iedereen binnen staat gaat parc fermee er vanaf, maar als je wat aan je auto veranderd moet je naar achteren. En dan degene die als laatste klaar is met de wijzigingen aan de auto, staat achteraan. Tevens wordt onder de code rood de veroorzaker aangewezen (indien geen racing incident), als deze nog meedoet moet deze bij de herstart uit de pitlane starten.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
[...]

Ik zou zelfs zover willen gaan dat bij het veroorzaken van een ongeluk waarbij het slachtoffer niet verder kan[causing a retirement] de dader uit de race wordt genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:56
Eigenlijk zou je als slachtoffer in zo’n geval gratis een extra motor moeten krijgen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrOleo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:05
Barfman schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 17:00:
Hier de echte diagram die Toto verstuurd zou hebben naar Masi, weet niet hoe betrouwbaar het is maar diegene die het heeft gekregen staat wel bekend als betrouwbaar "Christian Nimmervoll, hoofdredacteur van Motorsport-Total"

[YouTube: Toto Wolffs E-Mail an Michael Masi enthüllt: Und was bedeutet das jetzt? | Zoom-F1-Vodcast]

[Afbeelding]
Als dat het diagram van Toto is dan schiet ie zichzelf dus in de voet.
Laten we even negeren dat het diagram niet volledig klopt, je moet niet alleen voor de bocht kijken, ook bij de apex. Anders praat je elke divebomb goed.
Maar zijn diagram zegt dus: Je hebt recht om de bocht te maken, maar moet zorgen dat je de bocht netjes rijdt.
Ten eerste geeft Verstappen ruim de ruimte, op moment van contact is er nog een extra autobreedte ruimte aan de binnenkant naast Hamilton.
Ten tweede onderstuurt Hamilton de bocht uit en mist de apex, dus hij rijdt de bocht niet netjes.

Dus als dat het diagram van Toto is, bedankt Toto voor het bewijs dat Hamilton de schuldige is. :+

(Kevin Scheuren. Mooie naam voor autosport. :X )

erutangiS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
[...]

Precies het risico moet meegenomen worden: kans x ernst.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:17
Interessante analyse…ben het volledig met hem eens.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• arbraxas
  • Laatst online: 07-01 14:30
Dit tikje is potentieel kampioenschap beslissend. Max die een wedstrijd DNF heeft,Red Bull die tegen het uitgave plafond aanloopt en als blijkt dat de motor total loss is ook in een volgende wedstrijd 10 plekken gridstraf. Dit allemaal om alleen maar op dezelfde manier te kunnen racen als Mercedes, die niets van dat alles hoeft te doen, of te vrezen.

Die 10 seconden was geen straf, van te voren jij je wel voorspellen dat Hamilton ver voor de meute zou gaan uitrijden. Als je ziet wat voor voordeel Hamilton hier uit peurt, dan is mijn inziens de enigste optie om Hamilton uit de uitslag te schrappen en red bull een motorwissel kado te doen. Dan hou je in elk geval een eerlijk speelveld.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
Let op de lichaamstaal van Bottas: Afbeeldingslocatie: https://imgl.krone.at/scaled/2465552/vbc80db/630x356.jpg
bron: https://imgl.krone.at/scaled/2465552/vbc80db/630x356.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
arbraxas schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 18:22:
Dit tikje is potentieel kampioenschap beslissend. Max die een wedstrijd DNF heeft,Red Bull die tegen het uitgave plafond aanloopt en als blijkt dat de motor total loss is ook in een volgende wedstrijd 10 plekken gridstraf. Dit allemaal om alleen maar op dezelfde manier te kunnen racen als Mercedes, die niets van dat alles hoeft te doen, of te vrezen.

Die 10 seconden was geen straf, van te voren jij je wel voorspellen dat Hamilton ver voor de meute zou gaan uitrijden. Als je ziet wat voor voordeel Hamilton hier uit peurt, dan is mijn inziens de enigste optie om Hamilton uit de uitslag te schrappen en red bull een motorwissel kado te doen. Dan hou je in elk geval een eerlijk speelveld.
Bottas is een tijdje terug ook van de baan geveegd, herstel van die auto kostte ook de nodige pegels. Mercedes zit dus ook met dat plafond.

Verder, Hamilton is gewoon een kl**tzak die van geluk mag spreken dat ie er met een kleine reparatie tijdens rode vlag vanaf is gekomen. Als je dat buiten beschouwing laat heeft ie wel een hele goede race gereden: met 10s tijdstraf toch 1e worden. Dat is hem niet zomaar gratis en voor niks aan komen waaien. Bottas kreeg dat niet voorelkaar met dezelfde auto zonder straf, die lag zelfs nog voor Hamilton en moest zijn ploeggenoot laten passeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:14
_JGC_ schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 18:37:
[...]

Bottas is een tijdje terug ook van de baan geveegd, herstel van die auto kostte ook de nodige pegels. Mercedes zit dus ook met dat plafond.

Verder, Hamilton is gewoon een kl**tzak die van geluk mag spreken dat ie er met een kleine reparatie tijdens rode vlag vanaf is gekomen. Als je dat buiten beschouwing laat heeft ie wel een hele goede race gereden: met 10s tijdstraf toch 1e worden. Dat is hem niet zomaar gratis en voor niks aan komen waaien. Bottas kreeg dat niet voorelkaar met dezelfde auto zonder straf, die lag zelfs nog voor Hamilton en moest zijn ploeggenoot laten passeren.
Hamilton rijdt makkelijk 10s voor de rest op Max en evt. Bottas na, vaak gaat hij echter al eerder coasten omdat ver voor liggen weinig nut heeft. Hij heeft hier een heel simpele race gereden en als je naar zijn akties op de baan kijkt geloof ik er niets van dat hij voluit aan het rijden was. Dat Bottas het niet bij kan houden is standaard en ook nog nooit anders geweest dus een echte vergelijk is dat niet. Sterker nog, die moet Hamilton toch voor laten.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arbraxas
  • Laatst online: 07-01 14:30
Zie die lichaamstaal van Bottas, die baalt omdat Hamilton voorrang kreeg. Bottas hoeft ook geen 10 sec ervoor te eindigen. Dus redelijk behouden naar de finish gereden voor de 1 2.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Laatst online: 21:17

Spotmatic

Ken sent me

arbraxas schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 18:48:
Zie die lichaamstaal van Bottas, die baalt omdat Hamilton voorrang kreeg. Bottas hoeft ook geen 10 sec ervoor te eindigen. Dus redelijk behouden naar de finish gereden voor de 1 2.
Bottas werd echt geen 2e. ;)

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Spotmatic schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 18:52:
[...]

Bottas werd echt geen 2e. ;)
Hoe langer dit topic open blijft des te hilarischer het wordt.. :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Anoniem: 217290

Hamilton onderstuurde dus helemaal niet... hij had nog stuur uitslag over op zijn stuur dus hij liet hem bewust naar buiten lopen. Ook zag je geen blokkerende wielen.

Hoe meer ik de beelden bekijk hoe meer mij het nare gevoel betrekt dat hamilton dit heel bewust heeft gedaan. Ik ben benieuwd of de data openbaar wordt of hamilton lifte of niet. Mijn gevoel zegt dat hamilton geknakt is en hem bewust zo erin gereden heeft omdat die niet meer wist hoe anders te winnen.

Hij zal het niet met opzet hebben gedaan maar wel heel bewust wetende welke situatie die veroorzaakte.

Bij albon en ook anderen heeft die ze ook van de baan getikt het is geen uniek foutje te noemen er begint zich een patroon te vormen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Laatst online: 09:55

Blokker_1999

Full steam ahead

Anoniem: 217290 schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 18:55:
Hamilton onderstuurde dus helemaal niet... hij had nog stuur uitslag over op zijn stuur dus hij liet hem bewust naar buiten lopen. Ook zag je geen blokkerende wielen.

Hoe meer ik de beelden bekijk hoe meer mij het nare gevoel betrekt dat hamilton dit heel bewust heeft gedaan. Ik ben benieuwd of de data openbaar wordt of hamilton lifte of niet. Mijn gevoel zegt dat hamilton geknakt is en hem bewust zo erin gereden heeft omdat die niet meer wist hoe anders te winnen.

Hij zal het niet met opzet hebben gedaan maar wel heel bewust wetende welke situatie die veroorzaakte.

Bij albon en ook anderen heeft die ze ook van de baan getikt het is geen uniek foutje te noemen er begint zich een patroon te vormen.
Euhm ... zo werkt het niet. Zoek eens een groot leeg terrein op, versnel met je wagen naar 100km/h en probeer dan je stuur eens 90° te draaien. Je zal merken dat dat niet echt gaat.

Je kan niet zomaar een lijn nemen die je wenst. Onderstuur betekend helemaal niet dat jij bewust de bocht te breed neemt. In tegendeel, het is het effect dat de wagen de bocht net niet zo scherp kan nemen als dat jij denkt dat je aan het doen bent.

Heeft hij dit bewust gedaan? Natuurlijk, anders zat hij daar niet. Maar hij heeft dit niet bewust gedaan met het opzet Max eruit te knallen. Hij had verwacht dat Max de bocht zou opgeven. Enkele centimeters was trouwens voldoende.

Opzettelijk een aanrijding zoeken doe je niet want je loopt het risico op het omgekeerde van wat er gebeurd is. Dat jij moet opgeven en dat je concurent alsnog punten neemt en verder uitloopt. Als je achter staat in het kampioenschap heb je punten nodig. Die scoor je niet met uitvallen.

En laat ons aub nu niet doen alsof Hamilton de enige is die anderen eraf tikt aub. Perez, 2 keer in 1 race bestraft voor iemand eraf te rijden. 2 keer dezelfde Ferrari dan nog bijvoorbeeld.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Ik heb de race niet gezien afgelopen weekend, heb ik nog wat gemist?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:00

TTLCrazy

Listen to Frankie

[...]

Ik begrijp dat doodschamen voor medelanders nooit zo. Ze doen dat alles lekker op hun eigen verantwoordelijkheid. Hooligans e.d. die weer eens een puinhoop maken of lekker rellen doen dat voor mij echt op eigen conto, no way dat ik mij op enigerwijze vereenzelvig met dat soort randdebielen.

Je kan er praktisch op rekenen dat dat soort dingen gewoon gaat gebeuren, ze hebben nou eenmaal niet zoveel hersencellen, dus als ze weer eens iets rellerigs doen hebben ze simpelweg geen cellen meer over om na te denken.

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Laatst online: 11:55
hjs schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 19:03:
Ik heb de race niet gezien afgelopen weekend, heb ik nog wat gemist?
Niet veel.

YouTube: Max Verstappen crash at Silverstone 2021 [4K]

Tip, zet hem op 2160P (4k)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frappuccino
rik86 schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 17:57:
Eigenlijk zou je als slachtoffer in zo’n geval gratis een extra motor moeten krijgen
Of de dader er eentje minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Ben aan het denken, heeft Hamilton dit sowieso niet ook al eens eerder gedaan bij Verstappen? Bahrein 2016? 2017? Ook met Verstappen aan de buitenkant, lichte touché, en Verstappen valt een paar ronden later uit met een kapot differentieel. En Ricciardo niet veel later want Renault power.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technofreakz
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 17:55
Kan je bij z’n zware crash waarbij je zelf niet de veroorzaker bent niet gewoon een extra motor in de pool krijgen en zonder straf monteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Technofreakz schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 19:48:
Kan je bij z’n zware crash waarbij je zelf niet de veroorzaker bent niet gewoon een extra motor in de pool krijgen en zonder straf monteren?
Neen, en dit is nu al een aantal keren aangegeven als idee ;)

En hoe ga je dat beoordelen? Misschien heeft die motor 1500KM gereden, gaat die 2000KM mee en wou het team hem na deze race inzetten als vrijdag motor. Ga je dan een volledig nieuwe terug ervoor in de poule stoppen?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 00:01

g0tanks

Moderator CSA

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:19

Vuvuzela

My spire is forming

Als Max ergens de dupe van is dan staat het racetopic altijd vol potentiele regelwijzigingen, :D

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
Bij Hakkinnen moet ik denken aan deze commercial met Alonso en Hamilton in de rol van verliezers:

YouTube: F1 Mclaren Mercedes Benz Alonso Hamilton Hakkinen Commercial

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qoine
  • Registratie: Juni 2020
  • Nu online
Wat mij betreft is het akkefietje tussen Verstappen en Hamilton een typisch voorbeeld van wat er fout kan gaan door een sprintkwalificatie in te voeren. Stel dit was op de zaterdag gebeurd, dan mag je als gecrashte coureur de zondag doodleuk achteraan starten. Er komt op deze manier een extra risicomoment bij (naast de gebruikelijke kwalificatie) waar een coureur die normaal ergens op plek 1-4 start, opeens ver terug kan worden geworpen en dat niet makkelijk meer zou kunnen rechttrekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17:08
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 17:11:
[...]

Ja, ik heb weinig inhoudelijks meegekregen van zondag. Ik was naar andere dingen in mensen hun reacties aan het kijken...
Mijn zege heb je om het topic dan gewoon te sluiten tijdens de race. Als je al niet eens kan kijken dan is er iets mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Ik denk dat ik dit met gemak de beste analyse van "het incident" vind. :)
[YouTube: Hamilton vs Verstappen: Who was to blame? | British GP | The F1 Breakdown]

Ja, 100% Hamilton omdat hij niet op een goede lijn zat en Verstappen eraf onderstuurt. Want Max gaf ook genoeg ruimte om met zijn tweeën door die bocht te gaan. Dat kan, maar Max neemt dan meer snelheid mee met zijn lijn en blijft dan ook voor. Dus eigenlijk zoals Verstappen altijd verdedigd. Hij denkt altijd na wat er gebeurd na een bocht en zorg ervoor dat hij dan goed zit. En daarbij gaat hij er vanuit dat zijn tegenstander ook competent is, want Formule 1 coureur.

En dan voor Bernie. Natuurlijk zit die weer wat te stoken. :z
Maar hier heeft hij denk ik wel een punt. Ik zou het alleen anders doen. Ik begin namelijk een enorme hekel te krijgen aan de 5s straf die zo zinloos is, maar vrijwel overal word toegepast. En als je het erger maakt, 10s.

Dit zijn voor mij straffen die zouden moeten staan op circuit regelgeving. Zaken zoals over de witte lijn bij het maken van een pitstop, track limits, uit je box bij de start etc.

-Bij lichte vergrijpen tussen coureurs waar een coureur oneerlijk van de baan word geduwd, lichte botsing etc, waar de andere coureur nog zijn race kan voortzetten, ja daar kan je denken aan 5 of 10s tijdstraf.
-Zwaardere vergrijpen waar een coureur door zijn fout, een andere coureur van de baan gaat en niet meer verder kan = drive through al dan niet met verplicht stilstaan, mede afhankelijk van hoe lang de pitstraat is. Dan is je race zelfs in een Mercedes voorbij. En dan heb je niet deze puinzooi waar je profiteert van je concurrent van de baan tikken. Dan laat je het ook wel zulk risico te nemen.
Amen! Hier heb ik niets aan toe te voegen!

Thanks!!

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• werphengel
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-09-2024
Blokker_1999 schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 19:02:
[...]

Heeft hij dit bewust gedaan? Natuurlijk, anders zat hij daar niet. Maar hij heeft dit niet bewust gedaan met het opzet Max eruit te knallen. Hij had verwacht dat Max de bocht zou opgeven. Enkele centimeters was trouwens voldoende.
Alles is bewust bij Lewis daarom is hij 7-voudig wereld kampioen.. Als je de on-board van Lewis bekijkt zie je dat Max de binnenlijn neemt, maar Lewis wurmt hem er evengoed nog tussen omdat hij weet dat hij de upper-hand heeft wanneer het fout gaat in die positie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

'Wij van WC-eend....'

Heeft net zoveel waarde als de mening van Wolff. Ik hoor liever een Irvine of Villeneuve. Hebben schijt aan alles en nemen geen blad voor de mond.

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
Die wil gewoon een nieuwe Mercedes.

Die zei iets als "Het ging om de overwinning."
Het was de 1e ronde. Dan zou Mika toch wel moeten weten dat je de race niet in de 1e ronde wint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:22
Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik deze vertaalde gepromote tweet (door de F1 game) ook niet het meest handig vond vlak na de race:

Het heeft op mijzelf niet zoveel invloed, maar als je twitter al opstart om je irritaties te uiten zal dit niet heel hulpvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Laatst online: 22:14
streamnl schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 20:35:
[...]

Amen! Hier heb ik niets aan toe te voegen!

Thanks!!
Hier mist vind ik het herstellen van de auto als je schade rijdt waar een rode vlag uit voortkomt.
Dat Ham verder mocht na het incident alla. Maar dat ook nog even een nieuwe vleugel mag steken vond ik te veel van het goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
Keerpunt?

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

werphengel schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 20:41:
[...]

Alles is bewust bij Lewis daarom is hij 7-voudig wereld kampioen.. Als je de on-board van Lewis bekijkt zie je dat Max de binnenlijn neemt, maar Lewis wurmt hem er evengoed nog tussen omdat hij weet dat hij de upper-hand heeft wanneer het fout gaat in die positie.
Lewis wurmt zich er tussen? Bij het ingaan van de bocht liggen ze bijna gelijk. Net zoals op Zaterdag. Met dat verschil dat bij de sprint het Lewis aan de buitenkant was en Max aan de binnenkant. Toen was Lewis voorzichtiger om zijn Zondag niet te willen riskeren, maar daar heeft hij ook van geleerd.

En hoe zou hij in hemelsnaam moeten weten dat hij bij het fout gaan een betere positie zal hebben? In 2018 had je een bijna identiek incident in de eerste ronde tussen GRO en SAI. Belangrijkste verschil is dat ze toen alle twee hebben moeten opgeven. Maar toen heb ik niemand zo hard horen roepen als de afgelopen dagen.

Lewis kan zich geen opzettelijk puntenverlies veroorloven. Niet met een gat dat zo groot is. Hij zal dus niet snel een risico nemen waarvan hij denkt dat het het einde van zijn eigen race kan betekenen. En dat is toch echt wat je mag verwachten als je in die bocht samenkomt.

Lewis dacht, net als Max, dat de andere zou liften, dat de andere de ruimte zou geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
Laat dit soort bewoordingen.

[ Voor 78% gewijzigd door DaniëlWW2 op 20-07-2021 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Wel knap dat zoveel Tweakers blijkbaar precies weten wat er in Hamilton omgaat. Hamilton was hoe dan ook sneller dan Max.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebastiaannn
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13:37
YouTube: 'A Racing Incident' - F1 TV's Jolyon Palmer Analyses Hamilton And Ve...

Joylon Palmer noemt het een race incident, ik heb hem altijd wel hoog zitten met zijn analyses.
Hij erkent wel dat Lewis niet zo goed op de apex zat als ie later bij Leclerc wel zat maar hij vindt ook dat als je met zo'n dummy move de binnenkant op Copse hebt weten te veroveren dat je em dan mag laten staan en dat Max ook wel wat meer ruimte had kunnen geven. Beetje een waar er twee vechten hebben er twee schuld, dit kan nou eenmaal gebeuren als twee coureurs mega agressief zijn ofzo, meh.

Wat ik wel een goed punt vind, Max heeft Lewis al een paar keer aardig gepiepeld dit seizoen, hij liet em soms uitzien als Bottas door de bocht echt af te pakken (geweldig racen natuurlijk) maar denk inderdaad dat Lewis even heel graag wou laten zien dat ie niet meer aan de kant gaat, dat de handschoenen uit zijn. En Max wou dat ook laten zien.

Ik zeg niet dat Max maar aan de kant moet gaan maar ik hoop toch wel dat ze dit jaar niet vaak meer botsen, zie ze liever racen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werphengel
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-09-2024
Blokker_1999 schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 21:53:
[...]

Lewis wurmt zich er tussen? Bij het ingaan van de bocht liggen ze bijna gelijk. Net zoals op Zaterdag. Met dat verschil dat bij de sprint het Lewis aan de buitenkant was en Max aan de binnenkant. Toen was Lewis voorzichtiger om zijn Zondag niet te willen riskeren, maar daar heeft hij ook van geleerd.

En hoe zou hij in hemelsnaam moeten weten dat hij bij het fout gaan een betere positie zal hebben? In 2018 had je een bijna identiek incident in de eerste ronde tussen GRO en SAI. Belangrijkste verschil is dat ze toen alle twee hebben moeten opgeven. Maar toen heb ik niemand zo hard horen roepen als de afgelopen dagen.

Lewis kan zich geen opzettelijk puntenverlies veroorloven. Niet met een gat dat zo groot is. Hij zal dus niet snel een risico nemen waarvan hij denkt dat het het einde van zijn eigen race kan betekenen. En dat is toch echt wat je mag verwachten als je in die bocht samenkomt.

Lewis dacht, net als Max, dat de andere zou liften, dat de andere de ruimte zou geven.
Ze liggen gelijk omdat Lewis onderstuurd de bocht in gaat.

Lewis wist dat hij in het voordeel is als hij aan de binnenkant zit. Max móest opgeven met als consequentie Lewis voor laten gaan. Lewis hoefde dat niet met als consequentie...nouja laten we zeggen al die gezellige discussies hier op het forum. :)

Qua race skills heb je eerst Lewis daarna hééééééle tijd niks, en daarna de overige 19 coureurs. Je doet hem echt te kort door te zegen dat hij niet weet wat de consequentie van zijn acties zijn.

Of Max op het niveau van Lewis zit weten we aan het eind van het seizoen. Kan nu al niet wachten tot de volgende race begint. Heerlijk. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Of kantelpunt. Is maar net hoe je het wil zien. De strijd liep tot deze GP nog relatief netjes. Het geduw rondom regelgeving met de achtervleugels, verwijzing naar motorisch voordeel en diverse steken onder water door Hamilton werden voor lief genomen.

Nu zie je dat bij veel mensen de sympathie voor de huidige wereldkampioen aan het brokkelen is. Geeft ook wel weer een bijzondere dimensie aan dit seizoen zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Sebastiaannn schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 22:45:
YouTube: 'A Racing Incident' - F1 TV's Jolyon Palmer Analyses Hamilton And Ve...

Joylon Palmer noemt het een race incident, ik heb hem altijd wel hoog zitten met zijn analyses.
Hij erkent wel dat Lewis niet zo goed op de apex zat als ie later bij Leclerc wel zat maar hij vindt ook dat als je met zo'n dummy move de binnenkant op Copse hebt weten te veroveren dat je em dan mag laten staan en dat Max ook wel wat meer ruimte had kunnen geven. Beetje een waar er twee vechten hebben er twee schuld, dit kan nou eenmaal gebeuren als twee coureurs mega agressief zijn ofzo, meh.

Wat ik wel een goed punt vind, Max heeft Lewis al een paar keer aardig gepiepeld dit seizoen, hij liet em soms uitzien als Bottas door de bocht echt af te pakken (geweldig racen natuurlijk) maar denk inderdaad dat Lewis even heel graag wou laten zien dat ie niet meer aan de kant gaat, dat de handschoenen uit zijn. En Max wou dat ook laten zien.

Ik zeg niet dat Max maar aan de kant moet gaan maar ik hoop toch wel dat ze dit jaar niet vaak meer botsen, zie ze liever racen.
Als je weet hoe Palmer in zijn analyses staat zodra Verstappen daarbij betrokken is dan kan ik mij niet aan de indruk onttrekken dat Verstappen zelden het voordeel van de twijfel krijgt. Niet werkelijk onpartijdig dus.

Vwb het Leclerc Verstappen Oostenrijk incident, hij kan maar niet genoeg blijven herhalen dat Verstappen daar fout zat en hij haalt iedere gelegenheid aan om dit steeds maar weer in zijn "analyses" terug te laten komen, zelfs bij voorbeelden van de nieuwe 2022 bolide en wat deze aan voordeel gaat brengen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Als punt 2 en 4 zo overduidelijk onzin is en punt 3 ook zeer dubieus aangezien beide coureurs fanatiek maar wel profesional zijn.

Dan kan het niet anders dan dat hij van punt 1 ook niets meent. Lekker mannetje.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 00:01

g0tanks

Moderator CSA
Frappuccino schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 22:38:
Dat dacht die diva met z'n blonde slaafje helemaal niet.
Blonde slaafje? :?

Wie bedoel je en waarom kan je niet gewoon op een respectvolle manier naar die persoon verwijzen?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
g0tanks schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 23:02:
[...]

Blonde slaafje? :?

Wie bedoel je en waarom kan je niet gewoon op een respectvolle manier naar die persoon verwijzen?
Ik neem aan Hamilton met Angela Cullen? Kullen?, zijn personal assistant. Net zoals elke andere coureur ook wel een vaste personal assistant heeft. Maar omdat die van Hamilton een vrouw is is het blijkbaar zijn "slaafje". En dan was Jake zeker het slaafje van Verstappen , die sinds vorig seizoen slaaf af is en Verstappen weer een nieuw slaafje heeft.

Edit:
Overigens zijn die PAs, net zoals meestal de pers-personen, in dienst van hmde coureur. Zie bv Vettel, Britta Roeske was al zijn "pers persoon" bij Red Bull, toen Ferrari, en nu ook mee naar Aston Martin. En ook de PA / fysio is dezelfde gebleven na zijn overstap van Ferrari naar Aston Martin. Of Perez doe nog dezelfde PA / fysio heeft als bij Racing Point. Leclerc die zijn "pers persoon" van Sauber / Alfa Romeo meenam naar Ferrari, etc etc.

[ Voor 27% gewijzigd door RobertMe op 20-07-2021 23:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

werphengel schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 22:47:
[...]

Ze liggen gelijk omdat Lewis onderstuurd de bocht in gaat.

Lewis wist dat hij in het voordeel is als hij aan de binnenkant zit. Max móest opgeven met als consequentie Lewis voor laten gaan. Lewis hoefde dat niet met als consequentie...nouja laten we zeggen al die gezellige discussies hier op het forum. :)

Qua race skills heb je eerst Lewis daarna hééééééle tijd niks, en daarna de overige 19 coureurs. Je doet hem echt te kort door te zegen dat hij niet weet wat de consequentie van zijn acties zijn.

Of Max op het niveau van Lewis zit weten we aan het eind van het seizoen. Kan nu al niet wachten tot de volgende race begint. Heerlijk. >:)
En ik denk dat jij overschat wat ze kunnen inschatten. Er zijn in die bocht al vele aanrijdingen geweest die gelijkaardig zijn en met veel verschillende uitkomsten. Stellen dat Lewis het deed met de wetenschap dat hij de uitkomst wist is gewoon foutief. Die uitkomst weet je niet. Opnieuw, je gaat het risico niet nemen dat met 33 punten achterstand, jij de finish niet haalt en je tegenstrever, die al zo een grote voorsprong heeft, die nog verder zou kunnen uitbouwen.

Lewis is ook niet aan het ondersturen. Die neemt dezelfde lijn als dat hij het hele weekend al neemt. Hij blijft daar al heel het weekend van de kerbstones af. De enige keer dat hij er wel echt over gaat in die bocht is op het einde wanneer hij probeert Leclerc in te halen, maar die situatie heeft nog heel wat meer verschilen waardoor je het weer moeilijk kunt vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
Dat was zeker niet respectloos naar die juffrouw bedoelt, integendeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Blokker_1999 schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 23:09:
[...]

En ik denk dat jij overschat wat ze kunnen inschatten. Er zijn in die bocht al vele aanrijdingen geweest die gelijkaardig zijn en met veel verschillende uitkomsten. Stellen dat Lewis het deed met de wetenschap dat hij de uitkomst wist is gewoon foutief. Die uitkomst weet je niet. Opnieuw, je gaat het risico niet nemen dat met 33 punten achterstand, jij de finish niet haalt en je tegenstrever, die al zo een grote voorsprong heeft, die nog verder zou kunnen uitbouwen.
Punt dat al meermaals gemaakt is is dat Hamilton zoals jij stelt idd wellicht niet weet wat de gevolgen van een dergelijke actie in copsr corner zijn. Maar Hamilton heeft wel al vaak genoeg, bewust of onbewust, andere coureurs een tik tegen het achterwiel gegeven met elke keer hetzelfde resultaat: de ander spint/gaat van baan af, en zelf kan die vrolijk verder. In zoverre is het aangehaalde incident tussen Sainz & Grosjean ook afwijkend, die "haken in elkaar" / voorwiel van Grosjean komt met loopvlak tegen achterwiel van Sainz. Terwijl bij alle twee de aangehaalde incidenten met Albon, als nu deze, de loopvlakken elkaar niet raken maar de wangen. Dat geeft dus een compleet ander effect op mogelijke gevolgen
Lewis is ook niet aan het ondersturen. Die neemt dezelfde lijn als dat hij het hele weekend al neemt. Hij blijft daar al heel het weekend van de kerbstones af. De enige keer dat hij er wel echt over gaat in die bocht is op het einde wanneer hij probeert Leclerc in te halen, maar die situatie heeft nog heel wat meer verschilen waardoor je het weer moeilijk kunt vergelijken.
Je bedoelt hier mee dat Hamilton met vrij baan een andere lijn rijdt dan als die een inhaalactie doet? Goh wat een verrassing ;) Ik denk dat de meeste bij een inhaalactie een andere lijn rijden dan dat ze in free air doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 15:45
Ik denk dat ik dit met gemak de beste analyse van "het incident" vind. :)
[YouTube: Hamilton vs Verstappen: Who was to blame? | British GP | The F1 Breakdown]

Ja, 100% Hamilton omdat hij niet op een goede lijn zat en Verstappen eraf onderstuurt. Want Max gaf ook genoeg ruimte om met zijn tweeën door die bocht te gaan. Dat kan, maar Max neemt dan meer snelheid mee met zijn lijn en blijft dan ook voor. Dus eigenlijk zoals Verstappen altijd verdedigd. Hij denkt altijd na wat er gebeurd na een bocht en zorg ervoor dat hij dan goed zit. En daarbij gaat hij er vanuit dat zijn tegenstander ook competent is, want Formule 1 coureur.

En dan voor Bernie. Natuurlijk zit die weer wat te stoken. :z
Maar hier heeft hij denk ik wel een punt. Ik zou het alleen anders doen. Ik begin namelijk een enorme hekel te krijgen aan de 5s straf die zo zinloos is, maar vrijwel overal word toegepast. En als je het erger maakt, 10s.

Dit zijn voor mij straffen die zouden moeten staan op circuit regelgeving. Zaken zoals over de witte lijn bij het maken van een pitstop, track limits, uit je box bij de start etc.

Ah dezelfde discussie opnieuw. Dan deze er ook maar weer ff in. IMHO de beste analyse, omdat er echt geanalyseerd wordt :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Frappuccino
[...]

Die neemt dezelfde lijn als dat hij het hele weekend al neemt. Hij blijft daar al heel het weekend van de kerbstones af. De enige keer dat hij er wel echt over gaat in die bocht is op het einde wanneer hij probeert Leclerc in te halen, maar die situatie heeft nog heel wat meer verschilen waardoor je het weer moeilijk kunt vergelijken.
Right :')

Laat ook even de beelden zien van de rest van zijn lijn door deze bocht.
Je doet namelijk iets teveel aannames naar mijn idee.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E6wIej0WUAkfvxd?format=jpg&name=small

[ Voor 10% gewijzigd door Frappuccino op 20-07-2021 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

RobertMe schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 23:16:
[...]

Punt dat al meermaals gemaakt is is dat Hamilton zoals jij stelt idd wellicht niet weet wat de gevolgen van een dergelijke actie in copsr corner zijn. Maar Hamilton heeft wel al vaak genoeg, bewust of onbewust, andere coureurs een tik tegen het achterwiel gegeven met elke keer hetzelfde resultaat: de ander spint/gaat van baan af, en zelf kan die vrolijk verder. In zoverre is het aangehaalde incident tussen Sainz & Grosjean ook afwijkend, die "haken in elkaar" / voorwiel van Grosjean komt met loopvlak tegen achterwiel van Sainz. Terwijl bij alle twee de aangehaalde incidenten met Albon, als nu deze, de loopvlakken elkaar niet raken maar de wangen. Dat geeft dus een compleet ander effect op mogelijke gevolgen

[...]

Je bedoelt hier mee dat Hamilton met vrij baan een andere lijn rijdt dan als die een inhaalactie doet? Goh wat een verrassing ;) Ik denk dat de meeste bij een inhaalactie een andere lijn rijden dan dat ze in free air doen.
Hamilton is daarmee niet de enige. Max heeft dit jaar net veel meer agressie naar Hamilton getoont dan omgekeerd als je gaat terugkijken. Zelfs het afgelopen weekend.

Je kan het zelfs anders bekijken. Hamilton is hier diegene die het meeste te verliezen heeft. Wie van de 2 kan er dus meer risico nemen omdat hij minder te verliezen heeft?

En inderdaad, ze zijn niet 100% te vergelijken, maar dat kan je met geen enkel incidenten. Het komt altijd op fracties van centimeters en miliseconden aan. Maar de omstandigheden zijn niet zo verschillend.

En nee, ik bedoel dat Hamilton al heel het weekend niet de binnenkant van die bocht raakt. Velen hier sugereren dat Hamilton ditmaal opzettelijk de bocht mist, maar de Mercedes verdraagt die kerbstones niet dus mikt Hamilton al heel het weekend naar net ernaast. Ook dit keer. Zodat, als ze op de baan blijven, hij een zo snel mogelijke en stabiel mogelijke wagen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

wow, echt, je haalt de enige uitzondering eruit, een uitzondering die ik zelfs nog opnoem nota bene. En nu de andere 50 ronden? De sprint en de kwali rondjes van Hamilton?

[ Voor 5% gewijzigd door Blokker_1999 op 20-07-2021 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
Blokker_1999 schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 23:23:
[...]

wow, echt, je haalt de enige uitzondering eruit, een uitzondering die ik zelfs nog opnoem nota bene. En nu de andere 50 ronden?
Die zou ik graag van jou als tegenbewijs willen zien.

Je predikt me iets teveel in het voordeel van die wielentikker.

Los daarvan geeft dit aan dat ie bij Mas dus ook gewoon ruimte genoeg had om de bocht te nemen.
Enkel was ie toen te lam om van zijn gas te gaan. En LeClerc was helaas te lafjes, die had gewoon een Monzaatje moeten doen.

[ Voor 23% gewijzigd door Frappuccino op 20-07-2021 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Blokker_1999 schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 23:22:
[...]

Hamilton is daarmee niet de enige. Max heeft dit jaar net veel meer agressie naar Hamilton getoont dan omgekeerd als je gaat terugkijken. Zelfs het afgelopen weekend.
Sorry maar hier ben ik het niet mee eens.. HAM is heel het seizoen al ‘agressief’ maar dan vooral met alles buiten de races om.. Hij en Mercedes spelen een heel vies, politiek en psychologisch spel dat (in mijn optiek) veel meer als agressief gezien mag worden.

De voorbeelden ga ik er niet eens bijzoeken want we weten allemaal wel waar ze op dit moment Max/RB knock-out mee willen slaan, en dat heeft met racen niets te maken….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Net de beelden nog ff bekeken. Maar zoals Hamilton de bocht aansnijd... Hij tikt max aan, remt nog af en zelfs dan haalt die de bocht maar net.....

Hij had die bocht op deze.manier toch nooit kunnen halen?

Bij Leclerc zie je dat ook trouwens. Als er geen runoff daar was lag Lec ook in de grindbak.

Hoezo is dat eigenlijk geen "forcing another driver off the track and gaining an advantage?"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frappuccino
D-Ed schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 23:30:
[...]

Sorry maar hier ben ik het niet mee eens.. HAM is heel het seizoen al ‘agressief’ maar dan vooral met alles buiten de races om.. Hij en Mercedes spelen een heel vies, politiek en psychologisch spel dat (in mijn optiek) veel meer als agressief gezien mag worden.

De voorbeelden ga ik er niet eens bijzoeken want we weten allemaal wel waar ze op dit moment Max/RB knock-out mee willen slaan, en dat heeft met racen niets te maken….
Los daarvan geeft het die kwal nog steeds het recht niet om Max eraf te tikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Laatst online: 21:45
Frappuccino schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 23:25:
[...]

Los daarvan geeft dit aan dat ie bij Mas dus ook gewoon ruimte genoeg had om de bocht te nemen.
Enkel was ie toen te lam om van zijn gas te gaan. En LeClerc was helaas te lafjes, die had gewoon een Monzaatje moeten doen.
Nu het erop lijkt dat het ok is met Max zie ik ook steeds meer reacties verschijnen dat mensen het zien als een race incident, en meer de schuld naar Max beginnen te verschuiven dan naar Lewis.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:27
[...]

Ik ga niet beweren dat HAM opzettelijk een crash veroorzaakt. Maar beweren dat die uitkomst onbekend is, dat is natuurlijk onzin. Kwestie van zorgen dat je met je wiel, niet je vleugel, de ander zijn achterwiel raakt door de auto rustig naar buiten te laten lopen (niet gaan insturen). Dan heb je zelf geen schade en staat de andere wagen achterste voren.

Blokker_1999 schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 19:02:
[...]
Hij had verwacht dat Max de bocht zou opgeven. Enkele centimeters was trouwens voldoende.
Die ruimte was er toch? Er was pak hem beet een meter (rechts van HAM). Dit hebben de stewards bevestigd. De vraag is waarom rijd je 51 keer op de apex (langs/over die curb rechts) en de ene keer dat je de race leider wil inhalen niet. Dat kan een bewuste strategie geweest zijn met de intentie om jezelf breed te maken, de tegenstander te dwingen zijn lijn te compromitteren. Hij riep ook direct na het incident dat hij ernaast zat en de bocht van hem was. Dat vind ik een logischere verklaring dan dat aantikken een vooropgezet plan was.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

Frappuccino schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 23:25:
[...]

En denk je dat door met scheldnamen te noemen je je argumenten ook maar enige kracht kunt bijzetten?

Ik heb geen F1TV meer, ik kan het niet gaan terugzoeken. Misschien dat anderen hier er zin in hebben?

En als we het over wielentikken hebben, wie opent hier zijn stuur in T1? Ze zijn uiteindelijk al een heel seizoen bezig met elkaar van de baan te duwen en het komt echt niet van 1 kant zoals jij nu met je post doet uitschijnen door 1 persoon een naam te geven alsof hij het alleen doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
Blokker_1999 schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 23:34:
[...]

En denk je dat door met scheldnamen te noemen je je argumenten ook maar enige kracht kunt bijzetten?

Ik heb geen F1TV meer, ik kan het niet gaan terugzoeken. Misschien dat anderen hier er zin in hebben?

En als we het over wielentikken hebben, wie opent hier zijn stuur in T1? Ze zijn uiteindelijk al een heel seizoen bezig met elkaar van de baan te duwen en het komt echt niet van 1 kant zoals jij nu met je post doet uitschijnen door 1 persoon een naam te geven alsof hij het alleen doet.
Scheldwoord. :')

Laat verder maar. Ik weet wat voor vlees ik in de kuip heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
[...]

Ronde 31 rijd die gewoon over de kerbs met 1 wiel. Ook bij een inhaal actie waar die er meer voorbij is.

Nee je wil saar liever jiet op de kerbs. Maar als je die bocht wil halen als je zo aan de binnenkant zit móét je de kerbs wel pakken.

En zelfs dan moet je oppassen dat je de ander er na de bocht niet afrijd. Iets wat die wel had gedaan als Leclerc niet de baan was afgegaan.

Hij zat op het vuil, met koude banden, aan de binnenkant van een high-speed corner. Dan moet je als inhalende coureur vrij zeker weten dat je hem goed kan pakken. Als je dan onderstuur krijgt ben je gewoon fout. En dat hebben de stewards ook zo gezien. Teveel snelheid voor een te zware auto met koude banden. Teveel risico als je aan de binnenkant zit op die plek.

[ Voor 13% gewijzigd door Waah op 20-07-2021 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

D-Ed schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 23:30:
[...]

Buiten de races om is niet op de baan... . Op de baan zijn ze alle twee al agressief maar sportief geweest heel dit seizoen. Dit is het eerste ernstige incident en het komt gewoon omdat geen van de twee wenste op te geven.

En als ik zie hoeveel andere coureurs dit gewoon als racing incident bestempelen terwijl de zware roep om zwaardere straffen vooral van fans komt, en ik begrijp die emotie wel, dan ben ik van mening dat ik beter kan luisteren naar die mensen die effectief in zo een cockpit hebben gezeten en weten hoe het er aan toe gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
Strider schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 23:32:
[...]

Nu het erop lijkt dat het ok is met Max zie ik ook steeds meer reacties verschijnen dat mensen het zien als een race incident, en meer de schuld naar Max beginnen te verschuiven dan naar Lewis.
Tjah, da's standaard. Bij sommigen is het altijd de schuld van Max.

Heel vermoeiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Blokker_1999 schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 23:38:
[...]

Buiten de races om is niet op de baan... . Op de baan zijn ze alle twee al agressief maar sportief geweest heel dit seizoen. Dit is het eerste ernstige incident en het komt gewoon omdat geen van de twee wenste op te geven.

En als ik zie hoeveel andere coureurs dit gewoon als racing incident bestempelen terwijl de zware roep om zwaardere straffen vooral van fans komt, en ik begrijp die emotie wel, dan ben ik van mening dat ik beter kan luisteren naar die mensen die effectief in zo een cockpit hebben gezeten en weten hoe het er aan toe gaat.
Tja, de roep om zwaardere straffen heeft grotendeels te maken dat de WK titelhouder veel en veel zwaarder gestraft is na dit ‘incident’ en HAM op alle vlakken gewonnen heeft ipv een straf te voelen.. We hebben het over de titanenstrijd waar we jaren op wachten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

Waah schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 23:36:
[...]

Ronde 31 rijd die gewoon over de kerbs met 1 wiel. Ook bij een inhaal actie waar die er meer voorbij is.

Nee je wil saar liever jiet op de kerbs. Maar als je die bocht wil halen als je zo aan de binnenkant zit móét je de kerbs wel pakken.

En zelfs dan moet je oppassen dat je de ander er na de bocht niet afrijd. Iets wat die wel had gedaan als Leclerc niet de baan was afgegaan.

Hij zat op het vuil, met koude banden, aan de binnenkant van een high-speed corner. Dan moet je als inhalende coureur vrij zeker weten dat je hem goed kan pakken. Als je dan onderstuur krijgt ben je gewoon fout. En dat hebben de stewards ook zo gezien. Teveel snelheid voor een te zware auto met koude banden. Teveel risico als je aan de binnenkant zit op die plek.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kznPy8CT9OewAg5jXzUIUFwA_E8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LFsmDqp7rwHKtXxVsYsyVaCo.png?f=fotoalbum_large

En waar zou Lewis dan Leclerc juist aanrijden als die wel op de baan blijft? Lewis hangt er ver genoeg achter dat hij hem nooit gaat raken op dat punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
[...]

Daar was 1 belangrijk verschil: max was er voorbij en had de racelijn. Als Lewis hem dan vervolgens instuurt of max niet bestaat tjah......

Hetzelfde met leclerc deze race. Hamilton had hem, dus die laat de auto gewoon naar buiten lopen. En leclerc moet dus de baan af om niet te crashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
Blokker_1999 schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 23:38:
[...]

Nou, nog 1 keertje dan.

Jij luistert blijkbaar enkel naar de coureurs die zeggen wat jij wilt horen.

Fijne avond verder. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Blokker_1999 schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 23:41:
[...]

[Afbeelding]

En waar zou Lewis dan Leclerc juist aanrijden als die wel op de baan blijft? Lewis hangt er ver genoeg achter dat hij hem nooit gaat raken op dat punt.
Daar kon die wél liften blijkbaar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
En ik maak een einde aan dit topic. Volgende week naar Hongarije.

Pagina: 1 ... 50 51 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Verder wat simpele huisregels van dit topic:
  • Als er iets voorbij komt bij een bron, plaats deze bron dan ook was zodat iedereen het begrijpt. Bijvoorbeeld Ziggo, Channel 4, Sky etc.
  • We weten nu wel dat er kritiek te leveren valt op de uitzendingen van Ziggo/Sky etc. Laat het dan ook.
  • Geen naamverbasteringen zoals: Crashstappen, Mazespin, Mission Spinnow, etc
  • Ook het onnodig zuur of beledigend over coureurs of teams hoeft hier niet. Denk ik bijvoorbeeld aan:
    -Ocon/Leclerc/Stroll is een rotjoch.
    -Verstappen is een prutser als er een keer iets misgaat/moet naar Mercedes.
    -Ongefundeerd Ferrari/Alpine bashen.
    -Gezeur over Hamilton.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.