[F1 2021] Race 10 GP van Groot-Brittannië Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 40 ... 51 Laatste
Acties:
  • 164.323 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-09 13:29

ricardo246

Life's what you make it!

DaniëlWW2 schreef op zondag 18 juli 2021 @ 20:24:
[...]

En daarom is het dus geen race incident en zit Hamilton helemaal verkeerd. Hij zat er niet naast. Dit was een veel te late divebomb aan de binnenkant. En als coureur op dit niveau, hoor je te weten dat het waarschijnlijk zal eindigen met de coureur aan de buitenkant die van de baan spint.

Vervolgens krijg je een slappe straf, zeker gezien alle context van het WDC of dat Hamilton dit inmiddels eenmaal per jaar doet met een Red Bull. En na de race ga je dit lopen vieren alsof het een geweldige overwinning is en dan nog die media optredens...
@DaniëlWW2 , dit is toch hoe het spel gespeeld wordt? We kunnen nu wel los gaan op de zwakke straffen, maar dat is al jaren zo voor allen. Over de divebomb; nee geen divebomb, maar een race incident. (al genoeg over gezegd ook door de stewards, dus voor mij is de kous af).
Dat HAM het daarna in 22 interviews ruk oplost, tja niet sjiek.

I have no special talent. I am only passionately curious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:28

Blokker_1999

Full steam ahead

siggy schreef op zondag 18 juli 2021 @ 20:28:
[...]

True, maar blijkbaar boeit het bij straffen alleen als je rookie bent. Straffen zijn gewoon random all over the place. Zie ook Leclerc die een jaar of 2 geleden op Monza geen enkele straf kreeg terwijl hij Hamilton van de baan reed, puur omdat het op Monza was. Het is wat dat betreft zeer onprofessioneel ingericht.

Het zou inderdaad juist zwaarder moeten wegen naarmate je meer ervaring hebt én dat ie dus zijn directe concurrent ook nog de baan afrijdt. Vroeger waren die straffen een stuk serieuzer te noemen. Dit is een straf voor de buehne.
Ik ben wel van mening dat straffen meer consequent moeten zijn, maar niet dat ze moeten afhangen van ervaring. Want daar is geen objectieve manier om dat ooit goed te doen.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
PatrickC schreef op zondag 18 juli 2021 @ 20:27:
Deze tijdstraffen zonder Stop and Go zouden binnen 3 rondes uitgevoerd moeten worden. Je kunt dan zelf kiezen of je het alleen een Stop and Go laat zijn, of ook meteen je banden wisselt. Nu zorgt Lewis er voor dat hij eerst een gat creëert en dan ‘veilig’ een pistop kan maken.
Stop and go mag je toch niets doen aan de auto?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• talkatoo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:31
Als je veel te laat remt/instuurt/gas loslaat en volledig de apex mist dan kom je er altijd naast ja :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:24
PatrickC schreef op zondag 18 juli 2021 @ 20:27:
Deze tijdstraffen zonder Stop and Go zouden binnen 3 rondes uitgevoerd moeten worden. Je kunt dan zelf kiezen of je het alleen een Stop and Go laat zijn, of ook meteen je banden wisselt. Nu zorgt Lewis er voor dat hij eerst een gat creëert en dan ‘veilig’ een pistop kan maken.
Nee het idee is juist dat het nooit een stop & go is. Andere klasse penalty. Je zal altijd je banden wisselen als je een stop maakt, anders pak je die time penalty gewoon op het einde (vd race).

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:52
Met deze actie van Lewis en Max zijn reactie op de social zorgt er allemaal wel voor dat het kampioenschap op een kookpunt is gekomen.
Ben zelf ook nog aan het koken.

Ik vind het heel sterk van Max om zo je punt te maken online en echt zeggen he Sir Lewis you crossed the line.
Maakt het allemaal extra spannend voor de volgende GP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ricardo246

ricardo246

Life's what you make it!

talkatoo schreef op zondag 18 juli 2021 @ 20:30:
[...]

Als je veel te laat remt en volledig de apex mist dan kom je er altijd naast ja :F
Hij ging voor een andere lijn en niet de apex, dat zie je zelf toch ook, hij wilde VER naar buiten drijven, toen dat niet kon, ging hij van het gas af, en draaide VER ietsjes naar binnen. boem.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

Blokker_1999 schreef op zondag 18 juli 2021 @ 20:29:
[...]

Ik ben wel van mening dat straffen meer consequent moeten zijn, maar niet dat ze moeten afhangen van ervaring. Want daar is geen objectieve manier om dat ooit goed te doen.
Nou, de straffen voor Max in zijn beginjaren waren wel goed. Zie ook Grosjean. Dat ze niet consequent straffen is puur eigenbelang heb ik het idee. Ze proberen iedereen te pleasen ipv zwart wit kijken naar de feiten. Je kunt niet dezelfde straf geven als je iemand bij wijze van dood rijdt met een kleine tik, of iemand in een spin duwt door een zelfde kleine tik maar in een langzame bocht.

Consequent is al heel lang het probleem. Schumacher werd voor veel minder gediskwalificeerd en Max voor nog minder zowat uitgekotst door de hele pers. Wat dat betreft is Hamilton al lang een liefje van de sport en stewards.

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:35
En daarom is het dus geen race incident en zit Hamilton helemaal verkeerd. Hij zat er niet naast. Dit was een veel te late divebomb aan de binnenkant.
Ga bij de Express, Daily Mail of Guardian commentaren kijken, je ziet het echt totaal verkeerd! :+
Stupid Max had to concede defeat...

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

hoevenpe schreef op zondag 18 juli 2021 @ 20:32:
[...]

Ga bij de Express, Daily Mail of Guardian commentaren kijken, je ziet het echt totaal verkeerd! :+
Stupid Max had to concede defeat...
Seriously? 8)7 8)7 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:15

JB

Cédric roelt!

Strider schreef op zondag 18 juli 2021 @ 20:25:
[...]

De vraag die altijd zal blijven is of het opzettelijk was. Vooral van een ervaren Lewis verwacht je dit soort fouten niet.
Mikken op een achterwiel lijkt me stug maar dit was gewoon alles samen, thuis GP, adrenaline, overschatting. Het is gewoon te sneu voor woorden dat je iemand van de baan kegelt en nog mag winnen met een nikszeggende straf en er bovenop ook nog tot zum kotsen toe de overwinning gaat vieren alsof het een knappe prestatie was.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:40
D.deJong schreef op zondag 18 juli 2021 @ 19:49:
[...]

Maar ik geloof nooit dat als Max daarbij de schuldige zou zijn dat hij zo schaamteloos zou reageren. Iedere vorm van zelfreflectie ontbreekt bij sir Lewis en dat maakt mij zo misselijk.
Max is echt ook niet zo heilig en heeft ook niet altijd even nette/slimme uitspraken. Hieronder enkele crashes van hem, waarbij er een paar bij zitten die op z'n minst gezegd niet heel handig waren.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:26
ricardo246 schreef op zondag 18 juli 2021 @ 20:31:
[...]

Hij ging voor een andere lijn en niet de apex, dat zie je zelf toch ook, hij wilde VER naar buiten drijven, toen dat niet kon, ging hij van het gas af, en draaide VER ietsjes naar binnen. boem.
Er is geen andere lijn daar. Kijk maar even alle 800 x die bocht terug, alleen SIR HAM heeft daar 2 x een andere lijn gereden. Waar VER de bocht gewoon hield en LEC toevallig wijd ging door onderstuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Hoeveel strafpunten heeft Hamilton inmiddels op zijn licentie en hoeveel heeft hij er vandaag bijgekregen?

alles kan off-topic

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

Waarom is causing a collision zowel voor een klein tikje als een retirement? Misschien moet er ook gewoon een 'causing a retirement' komen waarbij het minimum een drivethrough is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:40
JB schreef op zondag 18 juli 2021 @ 20:33:
[...]

Mikken op een achterwiel lijkt me stug maar dit was gewoon alles samen, thuis GP, adrenaline, overschatting. Het is gewoon te sneu voor woorden dat je iemand van de baan kegelt en nog mag winnen met een nikszeggende straf en er bovenop ook nog tot zum kotsen toe de overwinning gaat vieren alsof het een knappe prestatie was.
Mocht dit andersom in Zandvoort zijn gebeurd dan was Max natuurlijk gewoon rustig gebleven (en zelfs niet naar het podium gegaan wat sommige hier verlangde..) 8)7

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:44
Segafreak83 schreef op zondag 18 juli 2021 @ 20:30:
[...]

Stop and go mag je toch niets doen aan de auto?
Klopt, maar het is geen Stop and Go straf. Je moet ergens 10 seconden inleveren. Dat kun je alleen doen door een pitstop te maken. Dus het is dan een vrijwillige Stop and Go en dan mag je dus ook banden wisselen. Het zit dan qua zwaarte tussen een echte Stop and Go en de huidige tijdstraf in.

Maar de meest simpele oplossing is deze tijdstraffen afschaffen en altijd een 10s, 5s stop and go, of drivethrough penalty geven die binnen 3 rondes moet worden uitgevoerd. Tijdstraffen hebben niet altijd het gewenste effect… hebben we vandaag maar weer eens bevestigd gezien.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
Ankona schreef op zondag 18 juli 2021 @ 20:34:
Hoeveel strafpunten heeft Hamilton inmiddels op zijn licentie en hoeveel heeft hij er vandaag bijgekregen?
2 en vandaag +2 volgens mij. Maar wanneer is de laatste keer dat iemand daar ooit een race door heeft gemist? Is dat überhaupt ooit voorgekomen? Volgens mij was het Grosjean incidentje net wat anders toch?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Oh dat kan ik ook hoor. ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mDlByfZEfjhGtxV_7NSASabniGM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0wukEilMPtnrjlgv6Aho3gu6.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is gewoon een divebomb aan de binnenkant opzetten. Bewust later remmen terwijl je tegenstander al remt omdat die de bocht wil halen, gelijk komen en oeps, ik kan niet meer remmen, onderstuur tegen mijn tegenstander en die is klaar. En precies hetzelfde heeft Hamilton tweemaal gedaan met Albon en beide keren is hij daar ook voor bestraft.
ricardo246 schreef op zondag 18 juli 2021 @ 20:29:
[...]

@DaniëlWW2 , dit is toch hoe het spel gespeeld wordt? We kunnen nu wel los gaan op de zwakke straffen, maar dat is al jaren zo voor allen. Over de divebomb; nee geen divebomb, maar een race incident. (al genoeg over gezegd ook door de stewards, dus voor mij is de kous af).
Dat HAM het daarna in 22 interviews ruk oplost, tja niet sjiek.
Je krijgt geen 10s straf voor een race incident.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• talkatoo
ricardo246 schreef op zondag 18 juli 2021 @ 20:31:
[...]

Ham laat hier totaal geen ruimte waar Max wel ruimte liet, als je de binnenkant pakt moet je ook ruimte laten aan de buitenkant (en dus niet een auto breedte tussen de apex laten). Zie de inhaal actie van Ham op Lec, toen kon het ineens wel.

[ Voor 4% gewijzigd door talkatoo op 18-07-2021 20:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:15

JB

Cédric roelt!

Gynnad schreef op zondag 18 juli 2021 @ 20:34:
[...]

Mocht dit andersom in Zandvoort zijn gebeurd dan was Max natuurlijk gewoon rustig gebleven (en zelfs niet naar het podium gegaan wat sommige hier verlangde..) 8)7
Max maakt er geen poppenkast van tot nu toe. Ik hoop dat ie zo puur blijft.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryur
  • Laatst online: 11-09 15:41
Snowdog schreef op zondag 18 juli 2021 @ 20:35:
[...]

2 en vandaag +2 volgens mij. Maar wanneer is de laatste keer dat iemand daar ooit een race door heeft gemist? Is dat überhaupt ooit voorgekomen? Volgens mij was het Grosjean incidentje net wat anders toch?
Bij Grosjean bestond de strafpunten nog niet (die zijn er gekomen door hem).

Bij de F1 is het nog niet voorgekomen.
Bij F2 wel: Mahaveer Raghunathan (zelfs bij hem 2x, waarvan 1x in gebeurd is. Want de 2de x is door een loophole niet geband)

[ Voor 8% gewijzigd door Ryur op 18-07-2021 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
mark-k schreef op zondag 18 juli 2021 @ 20:34:
Waarom is causing a collision zowel voor een klein tikje als een retirement? Misschien moet er ook gewoon een 'causing a retirement' komen waarbij het minimum een drivethrough is.
Omdat je enkel bestraft wordt voor wat je doet, niet voor wat de gevolgen daarvan zijn. Dat is in andere sporten ook zo. Anders krijg je ook met alles discussie, van "maar ik raakte daarna het grind" en "hij haalde me daarna in", etc etc.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 19:34

Bullet NL

Eigen Wijs

[...]

En daarom is het dus geen race incident en zit Hamilton helemaal verkeerd. Hij zat er niet naast. Dit was een veel te late divebomb aan de binnenkant. En als coureur op dit niveau, hoor je te weten dat het waarschijnlijk zal eindigen met de coureur aan de buitenkant die van de baan spint.

Vervolgens krijg je een slappe straf, zeker gezien alle context van het WDC of dat Hamilton dit inmiddels eenmaal per jaar doet met een Red Bull. En na de race ga je dit lopen vieren alsof het een geweldige overwinning is en dan nog die media optredens...
Precies, de staf was slap, maar goed wel binnen de jurisprudentie om het maar zo te zeggen. Maar goed zoals al eerder is gezegd, een 10 sec penalty , tijdens een pitstop is geen straf voor RB en Mercedes. Eigenlijk zou er gewoon geen pitstop gemaakt mogen worden, terug naar de stop-and-go van 10 sec, zonder pitstop in het zelfde rondje.

Qua media optredens..... :r Ik ben het nog steeds niet kwijt. Wat een hoop gebakkenlucht kwam er uit zeg. Er zit genoeg goeds in hem, maar in dit soort situaties is hij z'n realiteitszin echt kwijt.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfade
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07-09 11:54
Bullet NL schreef op zondag 18 juli 2021 @ 20:38:
[...]

Qua media optredens..... :r Ik ben het nog steeds niet kwijt. Wat een hoop gebakkenlucht kwam er uit zeg. Er zit genoeg goeds in hem, maar in dit soort situaties is hij z'n realiteitszin echt kwijt.
Bij wie? Want ik heb het maar uitgezet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 21:39
Xfade schreef op zondag 18 juli 2021 @ 20:39:
[...]

Bij wie? Want ik heb het maar uitgezet.
HAM's reactie bij zowat iedereen...

Nul besef.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

DaniëlWW2 schreef op zondag 18 juli 2021 @ 20:35:
[...]

[Afbeelding]

Dit is gewoon een divebomb aan de binnenkant opzetten. Bewust later remmen terwijl je tegenstander al remt omdat die de bocht wil halen, gelijk komen en oeps, ik kan niet meer remmen, onderstuur tegen mijn tegenstander en die is klaar. En precies hetzelfde heeft Hamilton tweemaal gedaan met Albon en beide keren is hij daar ook voor bestraft.

[...]

Ja wat dat betreft 100% bewust. Voor Hamilton zouden ze in het allerslechtste geval er beiden afgaan en dit is de allergunstigdste uitkomst. Hij zou en moest er voorbij. Als je het zo ziet is een 10s straf compleet gestoord. Er zijn ergere straffen uitgedeeld voor veel minder.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bastie-88
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-09 23:06
Ik zou daar gewoon een 'x' plaatsen straf opzetten.
Wordt je alsnog tweede dan -5 plaatsen en sta je als 7de in de eindnotering. Dan is de impact op het kampioenschap minder groot, met drivethrough kun je in een MER of RBR nog steeds 1ste worden

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

HMC schreef op zondag 18 juli 2021 @ 18:35:
Sky-gasten blijven het maar "incident" noemen met een kleine noot dat het HAM wel 10 sec straf opleverde.
Zeg dan gewoon dat HAM VER eraf beukte. Veroordeeld, dus mag dat.

Doet me beetje denken aan die Verhoeven film Striptease, waar die rijzende ster de Diva van het trapje aftrapt, waardoor die naar beneden kukelt en haar been breekt.

Ik hoop dat VER zijn benen ok zijn en hij niet een al te zware hersenschudding heeft.

[...]

En als je M. Verstappen een **p noemt? Dan ook?

[...]

Dafuq?!
Je wenst mensen ziekte toe, omdat ze juichen voor hun landgenoot?

BTW...
Mag je nu trouwens wel weer grapjes over VET maken, a la "Mission SpinNow"? >:)
Nee totaal niet dat ik mensen een ziekte toe wens. Maar ik hoop dat ze inderdaad gelijk hadden om weer 140k mensen toe te laten ;) hier in NL ging het akelig mis.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:35
Heeft iemand @gambieter nog gezien de laatste uren?
Als kaaskop tussen de schuimbekkende tabloid-lezende Lewis fans... :P

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

Tk55 schreef op zondag 18 juli 2021 @ 20:37:
[...]

Omdat je enkel bestraft wordt voor wat je doet, niet voor wat de gevolgen daarvan zijn. Dat is in andere sporten ook zo. Anders krijg je ook met alles discussie, van "maar ik raakte daarna het grind" en "hij haalde me daarna in", etc etc.
Tja zo is het in de echte wereld ook, als je rustig tegen een auto botst komt de politie niet eens opdagen, breek ge per ongeluk een arm tijdens het ongeluk mag je fijn voor de rechter verschijnen voor het plegen van een misdrijf.

Een tikje dat de ander een paar seconden laat verliezen zou niet dezelfde straf moeten geven als bij iemand schade veroorzaken en ervoor zorgen dat die zijn race niet kan afmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
iichel schreef op zondag 18 juli 2021 @ 19:32:
[...]

Zo zijn alle coureurs. Allemaal egoistische eikels. Ze willen allemaal winnen. Heel graag.
Jij kletst ook maar wat om te kletsen he? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

hoevenpe schreef op zondag 18 juli 2021 @ 20:41:
Ik denk dat die zich aan het verstoppen is :p

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

siggy schreef op zondag 18 juli 2021 @ 20:40:
[...]

Ja wat dat betreft 100% bewust. Voor Hamilton zouden ze in het allerslechtste geval er beiden afgaan en dit is de allergunstigdste uitkomst. Hij zou en moest er voorbij. Als je het zo ziet is een 10s straf compleet gestoord. Er zijn ergere straffen uitgedeeld voor veel minder.
En er zijn geen straffen uitgedeeld voor ergere dingen in de sport.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 01:44
*knip*
Bashen laten we achterwege.
Niet op de baan kunnen winnen dus dan maar je concurrent eraf beuken. Laag.. Heel laag.

[ Voor 30% gewijzigd door tweakduke op 19-07-2021 10:08 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ankona
Het moet gaan om de verwijtbaarheid, niet om de gevolgen. Een klein stuurfoutjes waarbij je ongelukkig een collega elimineert is toch minder verwijtbaar dan een compleet kansloze actie waarop een ander anticipeert en enkel zijn positie verliest.

(In het geval van vandaag was het beide, een compleet kansloze actie die ook nog eens een collega elimineert.)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

AMARONE schreef op zondag 18 juli 2021 @ 20:42:
Hamilton, het was al een laag figuur met zijn blm gezeik maar wat een mafkees joh. Niet op de baan kunnen winnen dus dan maar je concurrent eraf beuken. Laag.. Heel laag.
Want Max heeft nog nooit iemand eraf getikt ...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• chevsticks
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 01-09 20:48
Zoals iemand op reddit het zei:
If ever there was a week I wanted Nico to be doing the post-race interviews, this is it
Had het geheel een stuk vermakelijker gemaakt

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• chevsticks
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 01-09 20:48
Blokker_1999 schreef op zondag 18 juli 2021 @ 20:43:
[...]

Volgens mij heeft Max tot nu toe wel altijd netjes toegegeven wanneer het z'n eigen schuld was, iets dat bij Lewis vandaag een beetje ontbrak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo246

ricardo246

Life's what you make it!

[...]

sst! dat was nooit zijn schuld! :)F

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• d-vine
  • Laatst online: 21:52
Het is maar goed dat er in het tijdperk Senna Prost geen Social media was B-)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 01:44
ricardo246 schreef op zondag 18 juli 2021 @ 20:44:
[...]

sst! dat was nooit zijn schuld! :)F
Onzin. Max is daar veel eerlijker over. Iets wat Hamilton met al zijn ervaring nog nooit heeft laten blijken.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

siggy schreef op zondag 18 juli 2021 @ 20:32:
[...]

Consequent is al heel lang het probleem. Schumacher werd voor veel minder gediskwalificeerd en Max voor nog minder zowat uitgekotst door de hele pers. Wat dat betreft is Hamilton al lang een liefje van de sport en stewards.
Correct, Lewis wordt te veel op handen gedragen, iets waar Rosberg ook genoeg over kan vertellen.
Op een of andere manier lijkt het de Britten er alles aan gelegen om de verdamde andere Duitser (die helaas in een tragische siuatie zit na z'n skiongeval) voor bij te moeten steken...

Bedoel M. Schumacher was verre van schoon in zijn acties, maar het oeverloze gebral en belletjesgeblaas van de Britse pers over hoe goed Lewis wel niet is, het gaat mij per race meer tegen staan.

Ik baal op een of andere manier ook dat hij z'n contact met 2 jaar heeft verlengt. Zoals ik al eerder aangaf, ik ben wel klaar met de man. Ik geniet veel meer van het pure van Lando Noris, veel minder gemaakt dan Hamilton.....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pjottski
  • Laatst online: 12-09 18:11

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

[...]

Hou het gewoon bij dit incident, in het verleden gaan graven heeft geen zin. Het is van beide niet de eerste keer.

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:25
[...]

Jawel, maar Max heeft altijd zijn excuses aangeboden als hij er iemand afreed.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:21

iichel

Gazoooo

D-Ed schreef op zondag 18 juli 2021 @ 20:41:
[...]

Jij kletst ook maar wat om te kletsen he? _/-\o_
Ik vind het hier soms gewoon wel gezellig

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 23:08
[...]

Wat is je punt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjottski
  • Laatst online: 12-09 18:11

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

d-vine schreef op zondag 18 juli 2021 @ 20:44:
Dan was het wel veel sneller groot geworden. :P

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
d-vine schreef op zondag 18 juli 2021 @ 20:44:
Echt wel, het verslag van die acties las je een dag later al in de krant en nog weer drie dagen later had je de ingezonden brieven van boze lezers.

Ging echt heftig en snel toen!

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 11:44

pro_6or

amateur_60r

antonboonstra schreef op zondag 18 juli 2021 @ 20:08:
[...]

Hier goed het vergelijk te zien tussen de inhaalactie bij Verstappen en bij Leclerc. Duidelijk te zien dat beide rijders Hamilton evenveel ruimte geven, maar Lewis gewoon volledig de kerb mist bij de inhaalactie bij Max.

[Afbeelding]
Hij mist hem niet, hij laat hem liggen, stuurt zelf even open. Dit was een aanslag.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowdog
ThomasG schreef op zondag 18 juli 2021 @ 20:45:
[...]
Jawel, maar Max heeft altijd zijn excuses aangeboden als hij er iemand afreed.
Da's dus niet helemaal waar, hij kwam zelf ook regelmatig met excuses aanzetten waarbij de general opinion toch tegen hem was. Daarnaast lees je hier ook zaken dat het beschamend is dat Hamilton anders reageert bij Ziggo dan bij F1TV/Sky, maar ook dat heb ik Max wel eens zien doen. Je praat als Max zijnde uiteraard een stuk vrijer en eenvoudiger met de NL-pers natuurlijk.

Hoewel ik hier zeker niet zal zeggen dat ik vind dat Hamilton het geweldig heeft gedaan (absoluut niet), moeten we niet gaan doen alsof Max (of andere coureurs) dit gedrag nooit vertonen. Dat is wmb ook niet helemaal de juiste weerspiegeling van het geheel. Maar goed, uiteraard nu ff nare nasmaak van dit geheel.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Weten jullie nog heel lang geleden, Schumacher die Villeneuve er opzettelijk af beukte? Dat leverde een diskwalificatie op en werden zelfs al zijn punten afgenomen. :X

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:25
Snowdog schreef op zondag 18 juli 2021 @ 20:49:
[...]

Da's dus niet helemaal waar, hij kwam zelf ook regelmatig met excuses aanzetten waarbij de general opinion toch tegen hem was. Daarnaast lees je hier ook zaken dat het beschamend is dat Hamilton anders reageert bij Ziggo dan bij F1TV/Sky, maar ook dat heb ik Max wel eens zien doen. Je praat als Max zijnde uiteraard een stuk vrijer en eenvoudiger met de NL-pers natuurlijk.

Hoewel ik hier zeker niet zal zeggen dat ik vind dat Hamilton het geweldig heeft gedaan (absoluut niet), moeten we niet gaan doen alsof Max (of andere coureurs) dit gedrag nooit vertonen. Dat is wmb ook niet helemaal de juiste weerspiegeling van het geheel. Maar goed, uiteraard nu ff nare nasmaak van dit geheel.
Ja, maar dat is niets anders. Omdat je het niet jouw fout vind, betekend het niet dat je het kut vind dat de andere een DNF heeft. Lewis doet net alsof er helemaal niets gebeurt is, Max heeft dat gedrag niet vertoont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo246

ricardo246

Life's what you make it!

Snowdog schreef op zondag 18 juli 2021 @ 20:49:
[...]

Ik vind dit een fijne, en eerlijke post, en zo is het dus dat de waarheid waarschijnlijk meer in het midden ligt dan dat de posts van deze middag / avond doen blijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:26
DaniëlWW2 schreef op zondag 18 juli 2021 @ 20:35:
[...]

[Afbeelding]

[...]

HAM zei het zelf nog voor de race:

"The seven-time world champion believes strategy is the only way Mercedes can beat Red Bull at the British Grand Prix"

Dat is gelukt zeg maar!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Blokker_1999 schreef op zondag 18 juli 2021 @ 19:52:
[...]

Hoewel ik er niet op hoop vraag ik me wel af wat Max gaat doen als hij begin September in Zandvoort wint en er iemand dan een ernstige crash heeft. De Nederlandse fans gaan zo hard willen vieren, gaat hij zich dan echt kunnen inhouden?

En als ik zeg dat ik er niet op hoop is het uiteraard dat iemand in Zandvoort een ernstige crash heeft, niet dat Max niet wint.
Je hypothetische voorbeeld slaat werkelijk nergens op.. Kijk even het interview terug met Jack en Max waarin Jack aangeeft dat Max ‘De Limburgers helpt door te winnen…’ Dan zie je een relativeringsvermogen waar velen hier een lesje van kunnen leren..

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

ricardo246 schreef op zondag 18 juli 2021 @ 20:51:
[...]

Ik vind dit een fijne, en eerlijke post, en zo is het dus dat de waarheid waarschijnlijk meer in het midden ligt dan dat de posts van deze middag / avond doen blijken.
Que?

Welke waarheid ligt in het midden? Race acties uit het verleden hebben toch helemaal niets maar dan ook niets meer Lewis gedrag van vandaag naar de race te maken?
D-Ed schreef op zondag 18 juli 2021 @ 20:53:
[...]

Je hypothetische voorbeeld slaat werkelijk nergens op.. Kijk even het interview terug met Jack en Max waarin Jack aangeeft dat Max ‘De Limburgers helpt door te winnen…’ Dan zie je een relativeringsvermogen waar velen hier een lesje van kunnen leren..
Exact, die reactie kwam van een 23 jarig mannetje, met weliswaar ervaringen waar velen op de leeftijd maar van kunnen dromen. Max had in het interview met Jack waar bij hij naar de situatie in Limburg werd gevraag een enorm relativeringsvermogen. Een hele eerlijke en openkijk, wenste alle mensen in Limburg het beste.

Uitstekend van Max. Lewis is er een van on-liners.... Beste fans, fijnste publiek vervolgens gaat hij weer verder met het blazen van bubbeltjes...

[ Voor 47% gewijzigd door Bullet NL op 18-07-2021 20:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
Bart-Willem schreef op zondag 18 juli 2021 @ 20:50:
Weten jullie nog heel lang geleden, Schumacher die Villeneuve er opzettelijk af beukte? Dat leverde een diskwalificatie op en werden zelfs al zijn punten afgenomen. :X
De eerste keer dat die rat dat deed leverde het hem de titel op. Was wat kritiek op toen. Mogelijk hangt Hamilton de volgende keer ook wat steviger.

alles kan off-topic

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Goed, ik ben weg uit dit topic. Tot de volgende race! :)

[ Voor 63% gewijzigd door Bart-Willem op 18-07-2021 21:27 ]

Volvotips.com

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ook ik baalde vandaag als een stekker na de clash tussen Hamilton en Verstappen maar ik verbaas me wel hoe hier op Hamilton gereageerd wordt alsof geen straf zwaar genoeg zou zijn voor deze actie. Het is niet of Verstappen nooit zulke acties uithaalde. Mogelijk niet met zo’n harde klap als gevolg maar dat zal Lewis zijn intentie ook niet geweest zijn. Wat mij wel erg stoorde was de gespeelde onschuld van Hamilton zelf en de fout zelfs bij Max neer leggen. Dat ging me wel te ver en siert iemand van zijn statuur niet vind ik.

Wat ik dan wel weer een groot compliment voor Max vind, is dat Hamilton dit moet doen om hem bij te houden. Want zonder dit soort acties red ie het dit seizoen amper tegen Verstappen.

[ Voor 14% gewijzigd door Teknix1982 op 18-07-2021 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieknikey
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:31
Tk55 schreef op zondag 18 juli 2021 @ 20:24:
[...]

Dit is op de normale weg helaas ook. Je ziet op de (snel)weg altijd de dure wagens hard rijden. Dat is niet per se omdat die auto's hard kunnen, maar omdat de (rijke) bestuurders de boetes makkelijk kunnen betalen.
Wellicht. Ik denk datchet vooral komt omdat je met een auto die makkelijk hard rijdt, makkelijk te hard rijdt.

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• talkatoo
Ik moet zeggen dat de race vandaag me wel redelijk dwars zit. Ik probeer objectief te kijken en kan ook zeker genieten als Hamilton een mooie win haalt, maar het totale -ik zeg het maar gewoon- volledig egoïstische gedrag van Hamilton na de race met geen eens een vraag aan de interviewers of Max ok is of een (jammer dat het zo is geëindigd, ik had graag nog de race verder met Max gebattled.. nog even los van schuld erkennen maar gewoon als sportieve collega's onder elkaar het beste wensen qua gezondheid is wat mij betreft echt sportman onwaardig, echt schandalig. Terwijl Max een CT scan krijgt niet eens even betrokkenheid tonen. Nee, ik ben vandaag echt van een onpartijdige F1 kijker geswitcht naar een hopelijk verliest Ham de rest van de races dit jaar en mag het lekker saai worden.

Los van of je Ham of Max kamp bent, zo ga je toch niet met elkaar om?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Snowdog
ThomasG schreef op zondag 18 juli 2021 @ 20:51:
[...]
Ja, maar dat is niets anders. Omdat je het niet jouw fout vind, betekend het niet dat je het kut vind dat de andere een DNF heeft. Lewis doet net alsof er helemaal niets gebeurt is, Max heeft dat gedrag niet vertoont.
Misschien niet letterlijk op deze wijze, maar toen bijv. Raikonen en Vettel zaten te klagen dat Verstappen dangerous driving was Verstappen nou ook niet de meest redelijke in dat gesprek en moesten die maar niet zo zeuren.

Toen hij in Mexico de hele chicane oversloeg en een penalty kreeg en toen maar besloot de race voor Vettel te ruineren en Ricciardo daardoor nog voor Vettel eindigde, dat was nou ook niet een geweldige baken van sportiviteit.

Het hele incident op Baku met Ricciardo was ook zoiets. En dit is even het eerste wat in me opkomt, zo zijn er vast nog een stuk meer incidentjes. Ik vind het verschil niet zo enorm groot.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees online veelvuldig het argument dat men het incident moet bestraffen en niet de uitkomst. Je zou immers Mercedes niet harder moeten straffen omdat toevallig hun auto sneller is. Dat laat echter zien dat de regels in de F1 niet voldoende zijn. Je kan het vergelijken met een parkeerboete, die is ook voor iedereen hetzelfde. Echter zal die boete voor iemand met een uitkering een enorme impact hebben, terwijl een miljonair het niet eens merkt.

Het huidige beleid van de FIA zet een precedent waarbij het interessanter kan zijn om een penalty te pakken, omdat de straf minder is dan de winst die je ermee kan behalen. Als Perez Hamilton van de baan kan bowlen dan is dat nu ineens een interessante optie. Gewoon een iets te agressieve inhaalmanoeuvre en je verzekerd Max van een grotere voorsprong in de classificering.

Overigens vind ik het volkomen belachelijk dat je na een rode vlag die je zelf veroorzaakt je gratis en voor niets je voorvleugel mag vervangen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2021 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 13:55

Lordy79

Vastberaden

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 15:01

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

[...]

Nogal een verschil tussen iemand eraf tikken of iemand met 51G de bandenstapels injanken.. :N

Nee, smerige actie kan niet anders zeggen. Misschien was hij nog zuur van gister omdat ie al meteen naar de 2de plek werd gedelegeerd, of wilde hij zichzelf bij Meneer Cruise in de kijker spelen omdat die toevallig in de pitbox meekeek, maar zoiets doe je gewoon niet.

Zoals anderen al aangaven, hij weet dondersgoed waar de lijnen liggen en kan dat circuit dromen. En dan nog roepen dat Verstappen "te agressief rijdt". :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Snowdog schreef op zondag 18 juli 2021 @ 20:56:
[...]

Misschien niet letterlijk op deze wijze, maar toen bijv. Raikonen en Vettel zaten te klagen dat Verstappen dangerous driving was Verstappen nou ook niet de meest redelijke in dat gesprek en moesten die maar niet zo zeuren.
Ja klopt, daar had Max geluk dat ie niet een raceban kreeg. Dat was gestoord.
Toen hij in Mexico de hele chicane oversloeg en een penalty kreeg en toen maar besloot de race voor Vettel te ruineren en Ricciardo daardoor nog voor Vettel eindigde, dat was nou ook niet een geweldige baken van sportiviteit.
En Hamilton die de chicane mist krijgt helemaal geen penalty.....
Het hele incident op Baku met Ricciardo was ook zoiets. En dit is even het eerste wat in me opkomt, zo zijn er vast nog een stuk meer incidentjes. Ik vind het verschil niet zo enorm groot.
Mja, tussen teamgenoten is de FIA altijd een beetje zo van 'is jullie eigen feestje'.

Maar komop, dit is gewoon bewust risico in een bocht waar het van de gekke is, zelfs een Damon Hill heeft dat al aangegeven. Punt is dat de stewards te mild zijn, de FIA lekker kan wijzen naar de stewards en het walgelijke gedrag van Hamilton wordt weer niet aangepakt....Tsja, en als Max iets dergelijks doet bij Lewis kan Lewis gaan huilen dat het wraak is en dan krijgt hij de stewards nog zo ver om aan zijn zijde te staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:37
Verwijderd schreef op zondag 18 juli 2021 @ 20:56:
Ik lees online veelvuldig het argument dat men het incident moet bestraffen en niet de uitkomst. Je zou immers Mercedes niet harder moeten straffen omdat toevallig hun auto sneller is. Dat laat echter zien dat de regels in de F1 niet voldoende zijn. Je kan het vergelijken met een parkeerboete, die is ook voor iedereen hetzelfde. Echter zal die boete voor iemand met een uitkering een enorme impact hebben, terwijl een miljonair het niet eens merkt.

Het huidige beleid van de FIA zet een precedent waarbij het interessanter kan zijn om een penalty te pakken, omdat de straf minder is dan de winst die je ermee kan behalen. Als Perez Hamilton van de baan kan bowlen dan is dat nu ineens een interessante optie. Gewoon een iets te agressieve inhaalmanoeuvre en je verzekerd Max van een grotere voorsprong in de classificering.

Overigens vind ik het volkomen belachelijk dat je na een rode vlag die je zelf veroorzaakt je gratis en voor niets je voorvleugel mag vervangen.
Het probleem is inderdaad dat de regels en vooral de straffen niet aansluiten op wat er is gebeurt. Voor RB/Merc is een 5s of 10s straf hooguit een plekje verliezen, de rest van het veld halen ze toch zo in. Hoe het dan wel moet is natuurlijk lastig, maar wat je vandaag zag is gewoon slecht. Hamilton krijgt de straf, maar heeft alleen maar profijt van het incident. En dit jaar hebben we wel vaker gezien dat de straffen totaal geen impact hebben op de uitslag.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 13:55

Lordy79

Vastberaden

redwing schreef op zondag 18 juli 2021 @ 21:02:
[...]
Hoe het dan wel moet is natuurlijk lastig,
Helemaal niet lastig. Gewoon een plaats of 5 verliezen, definitief. Dus als je als 1e over de finish gaat zak je naar plaats 6.
Dat is genoeg om nog voor door te racen maar te weinig om het expres te doen.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Windsor's take...:

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

hoevenpe schreef op zondag 18 juli 2021 @ 20:41:
Ik was er vandaag niet, maar mijn oranje MV pet, oranje Max shirt broer wel :p .

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

redwing schreef op zondag 18 juli 2021 @ 21:02:
[...]

Het probleem is inderdaad dat de regels en vooral de straffen niet aansluiten op wat er is gebeurt. Voor RB/Merc is een 5s of 10s straf hooguit een plekje verliezen, de rest van het veld halen ze toch zo in. Hoe het dan wel moet is natuurlijk lastig, maar wat je vandaag zag is gewoon slecht. Hamilton krijgt de straf, maar heeft alleen maar profijt van het incident. En dit jaar hebben we wel vaker gezien dat de straffen totaal geen impact hebben op de uitslag.
Nou, een losse stop & go of een 10 seconden stop & go was meer toepasselijk geweest. Want ik vraag me af wat er moet gebeuren om een dergelijke 10 sec stop & go te krijgen? Een bewuste actie is eigenlijk de zwarte vlag, dus wat zit er nog tussen, tussen deze bewust risicovolle actie van Lewis en bewust eraf rammen? Dan kun je dus nog iets ergers doen om een drive through,stop & go, en een 10 sec stop & go te ontvangen. Ik weet het niet. Dit is wel vrij extreem. Ik zie de 'ladder' niet meer van wat je erger moet doen om nog 3 zwaardere straffen te krijgen. Dat is gewoon het absurde eer wéér aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
siggy schreef op zondag 18 juli 2021 @ 21:01:

[...]

En Hamilton die de chicane mist krijgt helemaal geen penalty.....
Dat was zeker belachelijk, maar dat is geen excuus voor het belachelijke onsportieve gedrag wat Verstappen zelf daarna liet zien. Tuurlijk, het was prachtige TV, maar als we hier allemaal Vettel-fans waren geweest, dan hadden we daar ook schande van gesproken. Nu ziet vrijwel iedereen het als een minor iets wat we alweer vergeten zijn en "zeker niet iets van hetzelfde onsportieve niveau".
[...]

Mja, tussen teamgenoten is de FIA altijd een beetje zo van 'is jullie eigen feestje'.

Maar komop, dit is gewoon bewust risico in een bocht waar het van de gekke is, zelfs een Damon Hill heeft dat al aangegeven. Punt is dat de stewards te mild zijn, de FIA lekker kan wijzen naar de stewards en het walgelijke gedrag van Hamilton wordt weer niet aangepakt....Tsja, en als Max iets dergelijks doet bij Lewis kan Lewis gaan huilen dat het wraak is en dan krijgt hij de stewards nog zo ver om aan zijn zijde te staan.
Wat betreft de stewards te mild, ik weet het niet. Dit is de straf die er doorgaans op staat, nu was het alleen een zeer extreme crash. Vind het een vrij moeilijk punt. Ik denk dat je de regels wel op de schop kan gooien, maar dit was een soort van freak accident en ook met andere regels ga je ook weer unieke situaties krijgen waarin er mensen klagen over de strafmaat (die ofwel te licht ofwel te zwaar kan zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-09 18:45
Ander dingetje, zo snel een rode vlag... Dat is weleens anders geweest. Waarom zijn ze nu niet achter de safetycar door gereden? Alhoewel ik die ook wel snap, kwam hij er nu wel snel. Komt dit vanwege de harde klap waardoor er gelijk alarm bellen afgaan bij de stewards?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:33

Quad

Doof

DoeEensGek schreef op zondag 18 juli 2021 @ 21:08:
Ander dingetje, zo snel een rode vlag... Dat is weleens anders geweest. Waarom zijn ze nu niet achter de safetycar door gereden? Alhoewel ik die ook wel snap, kwam hij er nu wel snel. Komt dit vanwege de harde klap waardoor er gelijk alarm bellen afgaan bij de stewards?
Barricades wat ze moeten herstellen.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-09 09:47
Quad schreef op zondag 18 juli 2021 @ 21:08:
[...]

Dat, plus dat max ook nog niet fatsoenlijk uit de auto was. Dat duurde even. Dan wil je niet het risico lopen dat er nog iemand in schuift.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:54

Wom

Niet dat het nodig was, maar het kampioenschapsvuur is wel nog een beetje extra aangewakkerd he? Seizoen voor in de boeken tot nu toe hoor.

Overigens vind ik ook dat Hamilton te gretig was. Als hij had gewacht tot het volgende rechte stuk had hij een veel grotere kans gehad, imho. Juist dat ongeduld werd altijd Max verweten en het risico dat Hamilton daar wilde nemen was te groot.

Ook jammer dat die stop van Norris zo slecht was. Had hem graag op het podium gezien.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Wat een bak stront zeg. Hij heeft dus compleet gemist dat Max nog corrigeert om extra ruimte te geven aan Lewis. En hij gaat dus met Lewis mee dat Max agressief was.... Tsja, Lewis is aan het inhalen, Max heeft de racing line, dus dan is het altijd zo geweest dat de racing line 'leading' is.. maarja, ook zo'n fanboy..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-09 18:45
Quad schreef op zondag 18 juli 2021 @ 21:08:
[...]

Ja goed die snap ik, maar ze waren vlot en ik meen ook te herinneren dat dit weleens achter de safetycar gebeurde in het verleden. Heb het idee dat we in het verleden veel minder vaak een rode vlag zagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Snowdog schreef op zondag 18 juli 2021 @ 21:07:

Wat betreft de stewards te mild, ik weet het niet. Dit is de straf die er doorgaans op staat, nu was het alleen een zeer extreme crash. Vind het een vrij moeilijk punt. Ik denk dat je de regels wel op de schop kan gooien, maar dit was een soort van freak accident en ook met andere regels ga je ook weer unieke situaties krijgen waarin er mensen klagen over de strafmaat (die ofwel te licht ofwel te zwaar kan zijn).
Niet? Dit heeft niks met regels te maken, maar met het toepassen daarvan. En nogmaals, wat voor actie moet je doen om een drive through tte krijgen? Of een 10 sec stop & go? Ik zie geen brug van wat Lewis vandaag deed naar iemand er bewust van af rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:33

Quad

Doof

DoeEensGek schreef op zondag 18 juli 2021 @ 21:11:
[...]

Ja goed die snap ik, maar ze waren vlot en ik meen ook te herinneren dat dit weleens achter de safetycar gebeurde in het verleden. Heb het idee dat we in het verleden veel minder vaak een rode vlag zagen.
Waarschijnlijk snel gerekend dat, wanneer ze de auto veilig willen weghalen en de muur willen herstellen dat ze minimaal 30 minuten verder zijn. Naja dat ga je niet achter een SC doen.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Ik denk dat het vrij snel duidelijk was dat er een klusteam de schutting moest komen repareren.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doctor auto. Prima call van de wedstrijdleiding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

siggy schreef op zondag 18 juli 2021 @ 21:11:
[...]

Wat een bak stront zeg. Hij heeft dus compleet gemist dat Max nog corrigeert om extra ruimte te geven aan Lewis. En hij gaat dus met Lewis mee dat Max agressief was.... Tsja, Lewis is aan het inhalen, Max heeft de racing line, dus dan is het altijd zo geweest dat de racing line 'leading' is.. maarja, ook zo'n fanboy..
Hij doet ook alsof de situatie met LEC hetzelfde was. :N

Iha luister ik zijn analyses wel graag, dit keer kan ik me er niet in vinden om het maar zacht uit te drukken. :X

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MrOleo
  • Laatst online: 12-09 18:22
siggy schreef op zondag 18 juli 2021 @ 21:11:
[...]

Engelsen kan je niet serieus nemen qua mening in dit geval. Als ze Hamilton te veel afvallen lopen ze veel te veel kans dat ze fanbase en inkomsten gaan mislopen. Daar zijn engelse supporters veel te chauvinistisch voor.

erutangiS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo246

ricardo246

Life's what you make it!

DoeEensGek schreef op zondag 18 juli 2021 @ 21:11:
[...]

VER zat nog wel lang in de auto voor dat hij eruit was.
En achter SC's willen ook wel eens dodelijke ongelukken gebeuren.
Prima call IMHO

[ Voor 9% gewijzigd door ricardo246 op 18-07-2021 21:21 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04:08

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Snowdog schreef op zondag 18 juli 2021 @ 21:07:
[...]
Dat was zeker belachelijk, maar dat is geen excuus voor het belachelijke onsportieve gedrag wat Verstappen zelf daarna liet zien. Tuurlijk, het was prachtige TV, maar als we hier allemaal Vettel-fans waren geweest, dan hadden we daar ook schande van gesproken. Nu ziet vrijwel iedereen het als een minor iets wat we alweer vergeten zijn en "zeker niet iets van hetzelfde onsportieve niveau".

[knip]
Toch even hierop inhakend, ik heb in mijn hoofd zitten dat tegen Verstappen via de boordradio werd gezegd dat ie in eerste instantie zijn positie moest behouden na zijn ritje door het gras, en dat deed ie dan ook. Vervolgens ging Vettel helemaal door het lint, maar die wist natuurlijk niet wat ze tegen Verstappen hadden gezegd. Dat heb jij anders gezien/gehoord begrijp ik?

Edit: uit het radio transcript;

- OK give the position, I think you’re going to have to give the position, Max

- (Max) Let me know.

- OK stay there.

[ Voor 8% gewijzigd door hardware-lover op 18-07-2021 21:36 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:32
HAM heeft in de hitte van de strijd de verkeerde beslissing genomen, deze keer met flinke gevolgen. Kleine, voor hem ongewone foutjes maakt hij het hele seizoen al. Volgens mij kan hij toch niet zo heel goed omgaan met de druk die Max/Red Bull hem opleggen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Nu online

Spotmatic

Ken sent me

Ik ben onderhand echt wel klaar met dat rode vlag geneuzel. Ga naar binnen maar blijf verder met je fikken van de auto's af. Dat doe je maar tijdens de race zelf.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

BasvanS schreef op zondag 18 juli 2021 @ 18:56:
[...]

Hij verspeeld crediet bij de Max fans.. ik heb bijv. @London nergens horen klagen, net als de andere 140.000 fans in Engeland. Die zijn dit morgen weer vergeten. Als HAM nu schuld bekend, heeft deze overwinning geen betekenis meer..
Mij hoor je sowieso niet klagen vandaag maar ik zal na deze post verder niet meer posten hier. Ik ben ongelooflijk geschrokken van de reacties hier en ik denk dat sommige ''fans'' zich heel erg diep mogen schamen over hoe ze emotie de bovenhand laten krijgen over een sport.

Was deze terecht? Nee. Was Lewis schuldig? Ja. Zou het Lewis sieren minder uitbundig te vieren? Zeker ook ja. Desalniettemin denkt Lewis dat hem geen blaam treft en dus is het niet zo gek dat hij nu zo uitbundig deze thuisoverwinning viert.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Ik ben het vaak met Peter eens, maar dit keer niet, er was domweg geen ruimte voor Lewis...... succesvolle acties uit het verleden vergoeden een fout van vandaag ook niet.
Spotmatic schreef op zondag 18 juli 2021 @ 21:23:
Ik ben onderhand echt wel klaar met dat rode vlag geneuzel. Ga naar binnen maar blijf verder met je fikken van de auto's af. Dat doe je maar tijdens de race zelf.
Yup, een rode vlag zou eigenlijk geen gratis pitstop moeten zijn, rode vlag is race die tot halt komt, moet je iets fixen dan doe je dat maar in de eerste ronde na dat de race weer van start is.
Het voelt gewoon niet goed.....
London schreef op zondag 18 juli 2021 @ 21:24:
[...]

M

Was deze terecht? Nee. Was Lewis schuldig? Ja. Zou het Lewis sieren minder uitbundig te vieren? Zeker ook ja. Desalniettemin denkt Lewis dat hem geen blaam treft en dus is het niet zo gek dat hij nu zo uitbundig deze thuisoverwinning viert.
Eens, eens..... Maar als Lewis denkt dat hij geen blaam treft dan zou iemand hem van uit het team daar beter in moeten coachen. Maar goed, Lewis is een coureur met de nodige strepen.... Hij had na de race totaal geen empathie jegens een collega die je er toch hebt aangeraakt en richting het ziekenhuis moest.

Hij was maar met een paar dingen bezig, in de eerste plaats met hem zelf, daarna z'n thuis race met z'n thuispubliek...

Gevalletje alles groeit boven z'n hoofd..... Ego te groot....

[ Voor 68% gewijzigd door Bullet NL op 18-07-2021 21:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hupske
  • Laatst online: 12-09 16:37

Hupske

AFCA

Spotmatic schreef op zondag 18 juli 2021 @ 21:23:
En als je wat aan je auto hebt, dan moet je het op je eigen pits plek doen en als laatste de pits uit rijden. Als er meerdere met schade zijn en de pits nodig hebben dan is het achteraan sluiten in volgorde van de pit binnen rijden. De rest die geen schade heeft gaat dan gewoon in de wacht staan zoals ze normaal doen met de rode vlag. Alleen de banden warmers om de banden en blazers om de auto af te koelen :)

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
London schreef op zondag 18 juli 2021 @ 21:24:
[...]

Mij hoor je sowieso niet klagen vandaag maar ik zal na deze post verder niet meer posten hier. Ik ben ongelooflijk geschrokken van de reacties hier en ik denk dat sommige ''fans'' zich heel erg diep mogen schamen over hoe ze emotie de bovenhand laten krijgen over een sport.

Ik ben zelf Max fan maar deel jouw mening wel. De impact van de crash was groot doordat Max wel erg hard eraf vloog maar dat was zijn intentie niet. Dit was gewoon hard tegen hard racen met een fout van Lewis die hem wel goed uit kwam. Max heeft zelf wel vaker incidenten veroorzaakt alleen nooit met zoveel impact. Als dit niet om Max en Lewis ging was er veel minder ophef over geweest.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:28
Kreeg er een beetje dit gevoel bij, beetje gepikeerd dat die het niet voor elkaar kreeg en dan stuur ik maar niet bij. 😒

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
hardware-lover schreef op zondag 18 juli 2021 @ 21:22:
[...]

Toch even hierop inhakend, ik heb in mijn hoofd zitten dat tegen Verstappen via de boordradio werd gezegd dat ie in eerste instantie zijn positie moest behouden na zijn ritje door het gras, en dat deed ie dan ook. Vervolgens ging Vettel helemaal door het lint, maar die wist natuurlijk niet wat ze tegen Verstappen hadden gezegd. Dat heb jij anders gezien/gehoord begrijp ik?
Nee, maar in dat geval had Verstappen daar zelf ook voor kunnen kiezen, want ik denk dat het vrij duidelijk was wat er moest gebeuren. Daar had hij de raad van het team toch niet echt voor nodig denk ik. Daarnaast geldt ook die kritiek die Merc hier eerder kreeg voor hun rol dan uiteraard ook voor RB in deze situatie.

Daarnaast had hij ook direct naar binnen kunnen komen na het verkrijgen van de penalty en Vettel niet meer in de weg kunnen zitten als het duidelijk is dat je zo fout zit. Maar jij vond dat dus wel het toonbeeld van good sportsmanship en goed gehandeld, want daar ging het volgens mij om?

Acties:
  • +22 Henk 'm!

Verwijderd

Het uitschakelen van een concurrent zou ten alle tijden zo gestraft moeten worden dat jij geen voordeel kan pakken. Dus rij jij de ander van de baan dan eindig je altijd automatisch achter diegene dus ook laatste.

Het is van de zotte dat je een voordeel kan pakken door een ander van de baan te rijden.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

DoubleDutch schreef op zondag 18 juli 2021 @ 21:32:
Kreeg er een beetje dit gevoel bij, beetje gepikeerd dat die het niet voor elkaar kreeg en dan stuur ik maar niet bij. 😒

[YouTube: Lewis Hamilton and Alex Albon Crash | 2020 Austrian Grand Prix]
Yep, Hamilton kan niet tegen zijn verlies. Want alleen hij heeft het recht om te winnen. Maar hij blijft er goed mee wegkomen en dus zal er niks veranderen. En dát is een probleem. Elke andere rijder was allang 'aangepakt'.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

siggy schreef op zondag 18 juli 2021 @ 21:36:
[...]

Yep, Hamilton kan niet tegen zijn verlies. Want alleen hij heeft het recht om te winnen. Maar hij blijft er goed mee wegkomen en dus zal er niks veranderen. En dát is een probleem. Elke andere rijder was allang 'aangepakt'.
Dat is niet helemaal waar, Leclerc heeft ook nogal wat gekke dingen gedaan waar hij eigenlijk niet voor is gestraft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:44
Goed om te zien dat alles ok is met VER. Begrijpelijk dat Horner zuur is na zo'n race met veel schade en nul punten maar zijn opmerking over inhalen in die bocht is een beetje onzin. Nota bene waren HAM en BOT in 2019 op Silverstone op vergelijkbare wijze in gevecht (zie onderstaande video) maar toen nam HAM zijn verlies en liet ruimte voor BOT. HAM heeft in dezelfde situatie gezeten maar een andere beslissing genomen en daarom vind ik zijn standpunt ook niet verwonderlijk.

Klikken want FOM

Je kon er op wachten dat dit vroeg of laat ging gebeuren. Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat VER HAM gewoon niet gezien heeft en/of er op gokt dat HAM eieren voor zijn geld kiest (zoals hij dit seizoen al twee keer eerder gedaan heeft) en dat HAM er op gokt dat hij de ruimte krijgt (VER had ook nog zat ruimte links van hem) met een touché als gevolg die grote impact had. Lijkt mij een gevalletje race incident in de openingsronde.

[ Voor 6% gewijzigd door Jorick op 18-07-2021 22:01 ]

Pagina: 1 ... 40 ... 51 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Verder wat simpele huisregels van dit topic:
  • Als er iets voorbij komt bij een bron, plaats deze bron dan ook was zodat iedereen het begrijpt. Bijvoorbeeld Ziggo, Channel 4, Sky etc.
  • We weten nu wel dat er kritiek te leveren valt op de uitzendingen van Ziggo/Sky etc. Laat het dan ook.
  • Geen naamverbasteringen zoals: Crashstappen, Mazespin, Mission Spinnow, etc
  • Ook het onnodig zuur of beledigend over coureurs of teams hoeft hier niet. Denk ik bijvoorbeeld aan:
    -Ocon/Leclerc/Stroll is een rotjoch.
    -Verstappen is een prutser als er een keer iets misgaat/moet naar Mercedes.
    -Ongefundeerd Ferrari/Alpine bashen.
    -Gezeur over Hamilton.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.