[F1 2021] Race 10 GP van Groot-Brittannië Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 38 ... 51 Laatste
Acties:
  • 164.325 views

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:40
Maurice079 schreef op zondag 18 juli 2021 @ 19:25:
Alhoewel ik het grotendeels met de strekking van je post eens ben: Er zit toch wel degelijk een verschil tussen enerzijds je remzone missen en uit de punten vallen en anderzijds betrokken raken in een incident (om het voorzichtig uit te drukken) waarbij de andere betrokkene nog in het ziekenhuis is?
Dat ongeval gaan gebeuren, het is het totale gebrek aan bescheidenheid en retrospectie wat in het interview zo pregnant naar voren kwam.

Hij denkt echt dat dit oké is blijkbaar...

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Riderider
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12:04
Anderhalf uur afgekoeld, interviews gekeken, nuchter over nagedacht: werkelijk bizar hoe mercedes met deze overwinning omgaat terwijl een mede-coureur met 300km per uur in de bandenstapel knalt en daardoor in het ziekenhuis ligt. Het doet er nog niet eens toe wie er schuldig is.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12:02
Enige troost die ik altijd zie is dat die Britten altijd een duits volkslied moeten aanhoren als Ham wint heheh

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Bastie-88
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09:52
Ik geloof dat ik meer problemen heb met alle gevolgen die nu mogelijk gaan komen dan om het incident zelf.

Dat er één van de twee een keer hard vanaf zou gaan in een gevecht was te verwachten, dat dit niet de laatste gaat zijn ook zeer waarschijnlijk.

Maar dan de straffen, als er 2 teams zo dominant zijn dat de rest eigenlijk min of meer voor spek en bonen meedoet is 10 sec lachwekkend, ongeacht wie het is die de schuld draagt. Voor een middenveld team is 10sec gigantisch, wat mogelijk zelfs gunstig is voor teams als Williams of Haas (puntje winnen), impact bij Red Bull of Mercedes op zo'n straf is gewoon nihil gebleken en niet voor het eerst.

Maar ook de schade met de budgetcap en de onderdelen waarvan je er maar 'x' van hebt. Aankomende race moet er weer een auto staan, dit alles ten koste van ontwikkelgeld, toekomstige gridstraffen etc.
Als topteam zijnde zou je dus bijna beter de concurrentie van de baan kunnen kegelen dan ze de race uit laten rijden :?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:38

Blokker_1999

Full steam ahead

Ankona schreef op zondag 18 juli 2021 @ 19:21:
[...]

Punt is alleen dat Hamilton iets probeerde wat volgens iedereen die er wat van schijnt te weten niet kan.

Dan is het opzet of onkunde. In het eerste geval zou dat een diskwalificatie rechtvaardigen in het tweede geval het intrekken van de superlicentie.
Anders toch ook menig reactie gezien van mensen met kennis die vonden dat Lewis er wel voor moest gaan. En ook de stewards plaatsten de schuld wel bij Lewis, maar zien het veel minder ernstig in dan menig persoon hier op het dit forum, inclusief jijzelf. Het is niet omdat iemand een aanrijding veroorzaakt in de F1 dat het daarom direct naar DSQ moet gaan. En zelfs met duidelijk opzet, wat hier helemaal niet het geval is, is er voor zover ik weet nog nooit een superlicentie ingetrokken.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13:45

g0tanks

Moderator CSA
Race highlights:

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:31
iichel schreef op zondag 18 juli 2021 @ 19:22:

Hamilton veegt gewoon z'n eigen straatje schoon. Wat had je dan verwacht?
Dat je hem niet mag, prima, maar jullie staan met z'n allen net zo hard te juichen als Hamilton er wel vanaf gaat (zie Baku).
Hij ging er in Baku af door een eigen fout, niet omdat een ander hem van de baan ramde. En dat ie nu een klein strafje krijgt en het daarmee, qua racen, afgedaan is, is ook prima. Maar je dan zo gedragen in interviews toont de ware aard van het beestje, en die aard is niet mooi op zn zachtst gezegd.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• chevsticks
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 01-09 20:48
ricardo246 schreef op zondag 18 juli 2021 @ 19:18:
[...]

Recente ervaringsdeskundige --> als het bot gerelateerd is, dan wil men vaak een nucleaire scan doen, waarbij je ingespoten wordt met Tetenium, even (2,5 uur) moet wachten dan een trits aan scans krijgt inclusief een CT.
Als ze echt dingen willen uitsluiten, kan het wat langer duren, en dat betekend niet slecht nieuws perse.
Over het algemeen is er geen nucleair onderzoek nodig om een fractuur uit te sluiten, dat is alleen in twijfelgevallen en bij bepaalde fracturen zo (zeg ik als ex rontgenlaborant :P ).
Het maken en beoordelen van zo'n scan en verder lichamelijk onderzoek gaan echt niet binnen een uur klaar zijn. Die jongen zit de rest van de avond op de SEH daarzo om doorgelicht te worden. Wellicht een nachtje observatie voor z'n hersenschudding en dan thuis verder herstellen als hij niks anders heeft. Dat je nu nog niks gehoord hebt is echt volkomen normaal en geen reden tot zorgen.
MrOleo schreef op zondag 18 juli 2021 @ 19:14:
Hamilton in de postrace show.
Die verandering in zijn gezicht en houding tussen vraag 1 en 2... :N
Klikken want F1:
YouTube: F1 LIVE: British GP Post-Race Show
Toch wel een beetje een kwalijke manier van reageren, na wat er gebeurt is. Vooral het antwoord op die 2e vraag had ik niet verwacht.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 19:34

Bullet NL

Eigen Wijs

HollowGamer schreef op zondag 18 juli 2021 @ 19:25:
Ik heb net het Sky interview teruggekeken met Horner.. begon mij toch wel de schamen voor de interviewer.

Zijn die gasten dan helemaal niet neutraal? Jack probeerde bij HAM dat wel te doen, maar was overduidelijk ook wel verrast dat HAM het af deed als een racing incident, zeker als je hoort dat Max nog extra controles heeft in het ziekenhuis lijkt me.

Vind het jammer, het uitbundig vieren daarna van het hele Mercedes team voelt als een verlies voor de sport.
Het doet mij denken aan het EK, dat was ook heftig en de tegenstander ging toen ook niet uitbundig juichen.
Denk dat sommige mensen vergeten dat Max hier nog redelijk goed vanaf lijkt te komen, het had echt nog erger kunnen aflopen als je hoort hoeveel G-krachten die impact was.
Nee, Sky is verre van neutraal als het op Groot Brittannië aan komt, zowel qua coureurs als hun visie op de sport. Natuurlijk, veel teams zijn gevestigd in het land.

De Fransen zijn in heel vaak chauvinistisch, maar geloof mij maar... De Engels zijn dit minstens zo erg, velen van hen denken nog steeds GB een wereldspeler is. Zie ook de Brexit....

Ik kijk al sinds de jaren 80 naar de F1, heb veel on-sportive acties mee gemaakt, maar de mate van zelfreflectie bij Hamilton is voor mij stuitend..

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

hoevenpe schreef op zondag 18 juli 2021 @ 19:24:
[...]

Niet klagen als Max straks een tik terug uitdeelt, Lewis heeft geen idee waar hij aan begonnen is...
Over het algemeen geven die 2 elkaar net genoeg ruimte. Het grote nadeel met dat aan die snelheden doen is dat je heel snel een rekenfout maakt.

Maar door het opzettelijk te doen riskeer je dat jij jezelf uitschakelt terwijl je concurrent lekker door kan. En dat lijken hier velen nog altijd te vergeten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

Blokker_1999 schreef op zondag 18 juli 2021 @ 19:28:
[...]

Anders toch ook menig reactie gezien van mensen met kennis die vonden dat Lewis er wel voor moest gaan. En ook de stewards plaatsten de schuld wel bij Lewis, maar zien het veel minder ernstig in dan menig persoon hier op het dit forum, inclusief jijzelf. Het is niet omdat iemand een aanrijding veroorzaakt in de F1 dat het daarom direct naar DSQ moet gaan. En zelfs met duidelijk opzet, wat hier helemaal niet het geval is, is er voor zover ik weet nog nooit een superlicentie ingetrokken.
Tuurlijk moest Lewis er voor gaan, maar hij nam veel te veel risico en zat niet op de racing line, reed aan de vuile kant van de baan, stuurde te laat in en had dus onderstuur en drifte naar buiten. Plus een van de snelste bochten waar je geen halve acties kunt doen. Dit was zeer incompetent van een 7 voudig wereldkampioen, zijn reactie zouden ze eigenlijk nog kunnen bestraffen met 'het in diskrediet brengen van de f1', maarja, het is een Britse sport. Ze moeten gewoon eens wat doen aan al dat liegen van Lewis, gewoon absurd dat dit o pdit niveau gewoon geen probleem is.

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 11:45
Bullet NL schreef op zondag 18 juli 2021 @ 19:24:
[...]

Ik ben niet zo van de vergelding, wraak is even zoet, maar daarna....
De houding van Hamilton valt me zo enorm tegen, ik zou het publiek op Zandvoort haast op willen roepen om iets ludiek te doen op moment dat hij langs komt...

Met dat ge-blabla over z'n geweldige fans e.d. lijkt hij daar wel gevoelig voor te zijn...
Enorme bed-wantsen in z'n hotel ofzo... :o :+
Hamilton trekt zich niets aan van de fans. Paar jaar geleden in Monza, werd hij enorm geboo'ed, maar waren het nog steeds "best fans ever" en klonk het absoluut niet sarcastisch of iets, eigenlijk alsof hij compleet niet doorhad wat er om hem heen gebeurde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-09 21:21

iichel

Gazoooo

Moi_in_actie schreef op zondag 18 juli 2021 @ 19:30:
[...]

Hij ging er in Baku af door een eigen fout, niet omdat een ander hem van de baan ramde. En dat ie nu een klein strafje krijgt en het daarmee, qua racen, afgedaan is, is ook prima. Maar je dan zo gedragen in interviews toont de ware aard van het beestje, en die aard is niet mooi op zn zachtst gezegd.
Zo zijn alle coureurs. Allemaal egoistische eikels. Ze willen allemaal winnen. Heel graag.

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Bullet NL schreef op zondag 18 juli 2021 @ 19:17:
[...]

Bah, ondanks dat hij weet dat Max in het ziekenhuis is toont hij daar helemaal geen respect voor, hij legt dus schuld nog steeds bij Max.

Ik ben echt helemaal klaar met hem, wat een viespeuk door zo te reageren.
Ik had op het moment dat het topic sloot al een reactie getypt. Iets met dat ik niets tegen Hamilton heb en dat hij hier gewoon fout zat en dat dat erbij hoort.

Maar met zijn reacties in de interviews maakt hij zichzelf verre van populair. Ik snap dat niet. Je kunt ook wat bescheidener zijn en zeggen dat je vond dat het jouw bocht was. Maar wat hij hier doet is olie op het vuur gooien, echt nergens voor nodig.

Waar ik me echter meer aan stoor is dat de straf die hij krijgt geen enkel effect heeft op zijn uiteindelijke klassificatie. Hij wint alsnog. Wat voor effect heeft een straf nou, als het niet uitmaakt? Dit zet een precedent: het is oke om grote risico’s te nemen waarbij je concurrenten er op gevaarlijke wijze af gaan.

Daarnaast: Het is niet leuk, zelfs ontzettend gevaarlijk, maar binnen de regels van de sport is het geoorloofd.

Echter weten we ook dat als Max dit de volgende keer bij Lewis doet, het zal worden gezien als revanche en zal de straf zwaarder zijn. Want zo gaat dat in F1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Pinobigbird schreef op zondag 18 juli 2021 @ 19:23:
[...]

"I hope that Lewis is very happy with himself."
:o
Ik ben niet zijn grootste fan, vind hem vooral erg nep en gemaakt overkomen, maar de post race reacties laten toch wel zien dat hij blij met zichzelf is. Hij veroordeeld zichzelf in geen enkel opzicht niet en erg veel zorgen maken over Max doet hij ook niet.

Het zou mooi zijn als hij na één nachtje slapen zou zeggen 'sorry, ik had niet zo moeten reageren'.
Maar persoonlijk ben ik bang dat deze reactie er niet zal komen.

Je moet gewoon toegeven dat hij een van de beste coureurs is op dit moment en wellicht hoort dit er gewoon bij? Al vind ik dat moeilijk om te accepteren.

[ Voor 11% gewijzigd door HollowGamer op 18-07-2021 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Dacuuu schreef op zondag 18 juli 2021 @ 19:20:
[...]

Mwa, je weet toch hoe dat gaat. Je belt de huisartsenpost, daar mag je in eerste instantie niet langskomen, neem maar een aspirine is het advies. Na een paar uur blijven de klachten aanhouden, na lang zeuren mag je komen, sturen ze je door naar het ziekenhuis. Daar zit je dan uren te wachten voordat er plaats is bij de ct. De uitslag komt ook weer een paar uur later..
Je denkt toch niet dat Verstappen nu gewoon tussen de "standaard burgers" zit? :P Die krijgt gewoon voorrang op alles en iedereen, als het niet al een speciale/privekliniek is. :+

Volvotips.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 14:45
Blokker_1999 schreef op zondag 18 juli 2021 @ 19:24:
[...]

2 gelijkaardige situaties maar met een totaal andere inzet.

In beide gevallen gaat het om het kampioenschap. Bij Max moet Lewis er voorbij om het gat in het klassement te dichten. Want Lewis weet ook na de sprintrace van gisteren als het hier en nu niet lukt, dan lukt het niet meer vandaag. Hij neemt dus meer risico en hoopt dat Max van het gas af zal gaan omdat Lewis er voldoende naast zit dat Max hem ruimte moet laten. En Max neemt dezelfde beslissing. Hij laat voldoende ruimte, op voorwaarde dat Lewis van het gas af gaat onder het idee dat Lewis het risico op een aanrijding zal willen vermijden.

Met Leclerc gaat Lewis wel van het gas af. Hoewel hij er graag voorbij wil zit hij nu in een situatie dat hij 18 punten zal inlopen op Max en dat hij die zeker niet op het spel mag zetten. Voor hem is de dynamiek nu totaal anders. Er voorbij geraken is geen absolute must maar ineens een nice to have.
Codswallop!

Is er ruimte bij de eerste foto? Ja of nee?
Is deze ruimte hetzelfde als bij de tweede foto? Ja of nee?

Ik mag toch hopen dat je niet -bewust- een move doet in de hoop dat de ander van het gas af gaat?
Max laat bewust ruimte aan de binnenkant waar Lewis dus -makkelijk- gebruik van kan maken zonder dat het tot een botsing zou komen. Dat getuigt wel later in de race toen met Leclerc.

Moet Max dan maar rechtdoor schieten en de bocht missen? In zo'n high-speed corner?

Het is echt codswallop wat je daar zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-09 13:29

ricardo246

Life's what you make it!

Bullet NL schreef op zondag 18 juli 2021 @ 19:31:
[...]

Nee, Sky is verre van neutraal als het op Groot Brittannië aan komt, zowel qua coureurs als hun visie op de sport. Natuurlijk, veel teams zijn gevestigd in het land.

De Fransen zijn in heel vaak chauvinistisch, maar geloof mij maar... De Engels zijn dit minstens zo erg, velen van hen denken nog steeds GB een wereldspeler is. Zie ook de Brexit....

Ik kijk al sinds de jaren 80 naar de F1, heb veel on-sportive acties mee gemaakt, maar de mate van zelfreflectie bij Hamilton is voor mij stuitend..
Op hierboven, en de door hem/haar gequote persoon: Dat is toch bij een ieder land zo, kijk naar de Ziggo boys. Onze Olav is nog de minst oranje gekleurde,; alles wat in de studio aan tafel zit is verre van de realiteit en alleen maar VER minded.

I have no special talent. I am only passionately curious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Blokker_1999 schreef op zondag 18 juli 2021 @ 19:28:
[...]

Ik pleit ook niet voor intrekken van de licentie op basis van opzet, maar dat als het geen opzet is dat het dan onder onkunde valt. En met onkunde ben je je licentie niet waard.

Je zag de hele ronde al dat Hamilton super agressief en ongeduldig aan het racen was. Uiteindelijk ging het fout in een bocht waar volgens velen niet ingehaald kan worden. Hamilton is geen rookie en ook op deze baan heeft hij al vaker gereden. Een actie maken waarvan bekend is dat het niet kan mag best wat harder bestraft worden. Een dsq was zeker op zijn plaats.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mobby1971
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14:14
siggy schreef op zondag 18 juli 2021 @ 18:50:
[...]

Laten we niet doen alsof de Britse fans zo respectvol waren. En nee, dat is geen excuus om wel wat te doen uiteraard.
Als Lewis eraf gaat juichen de Nederlandse fans ook hoor. Dus dat is dan niet een heel sterk argument.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

siggy schreef op zondag 18 juli 2021 @ 19:32:
[...]

Tuurlijk moest Lewis er voor gaan, maar hij nam veel te veel risico en zat niet op de racing line, reed aan de vuile kant van de baan, stuurde te laat in en had dus onderstuur en drifte naar buiten. Plus een van de snelste bochten waar je geen halve acties kunt doen. Dit was zeer incompetent van een 7 voudig wereldkampioen, zijn reactie zouden ze eigenlijk nog kunnen bestraffen met 'het in diskrediet brengen van de f1', maarja, het is een Britse sport. Ze moeten gewoon eens wat doen aan al dat liegen van Lewis, gewoon absurd dat dit o pdit niveau gewoon geen probleem is.
Wacht, een coureur die voor een gat gaat noem jij het in diskrediet brengen van de sport?

Kunnen we de race op Zondag dan aub afschaffen, dan wordt het toch maar een processie. Niemand gaat nog ergens durven inhalen voor het geval er het minste contact gaat komen als ik sommige mensen hier bezig zie vandaag want het moet enorm hard afgestraft worden. Risico nemen in autosport, hoe durft hij.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:37
Jasphur schreef op zondag 18 juli 2021 @ 18:47:
Waar ik echt heel erg bang voor ben.

Een vergelijkbaar incident als vandaag gebeurd weer maar dan in Zandvoort. Max vliegt er uit, Lewis komt er ongeschonden van af en dat de sfeer op en rondom het circuit zo enorm giftig wordt dat in feite Lewis zijn veiligheid in het gevaar komt. -O-
8)7 Goed verhaal, lekker sterk.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• chevsticks
Bullet NL schreef op zondag 18 juli 2021 @ 19:31:
[...]

Sky is inderdaad vreselijk als het om Britse coureurs gaat, maakt niet zoveel uit welke. Beetje zoals Olav Mol dat met Max heeft.
Ik ken nog geen zender waar de commentator neutraal is wat betreft de coureurs. Zou leuk zijn als F1TV zelf nog eens met dat soort commentaar komt.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

Verwijderd

Noemt Horner in dat interview nou Lewis een "8 time World Champion"? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:23

Osxy

Holy crap on a cracker

HollowGamer schreef op zondag 18 juli 2021 @ 19:25:
Ik heb net het Sky interview teruggekeken met Horner.. begon mij toch wel de schamen voor de interviewer.

Zijn die gasten dan helemaal niet neutraal? Jack probeerde bij HAM dat wel te doen, maar was overduidelijk ook wel verrast dat HAM het af deed als een racing incident, zeker als je tijdens het interview (nogmaals?) hoort dat Max nog extra controles heeft in het ziekenhuis lijkt me.

Vind het jammer, het uitbundig vieren daarna van het hele Mercedes team voelt als een verlies voor de sport.
Het doet mij denken aan het EK, dat was ook heftig en de tegenstander ging toen ook niet uitbundig juichen.
Denk dat sommige mensen vergeten dat Max hier nog redelijk goed vanaf lijkt te komen, het had echt nog erger kunnen aflopen als je hoort hoeveel G-krachten die klap was.

Dit zijn natuurlijk twee verschillende situaties met verschillende impact, maar ik kan mij haast niet voorstellen dat RB (of welk ander team) meteen een groot feest gaan bouwen? Dat had ik overigens op dezelfde manier veroordeeld als nu, met veel schaamte en boosheid.
Ja hij had ieder geval stil kunnen staan bij het feit dat Max er hard af gegaan is en het uitbundig vieren is wellicht iets to much. Maar zelfs als een ongeval een fatale uitkomst zou hebben kan het een racing accident zijn.
Enige wat bepaald of het een racing accident is, is de oorzaak niet de uitkomst.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 10:17
Henkje.doc schreef op zondag 18 juli 2021 @ 19:17:
[...]

Waar ik ook van schrok was zn laatste imhaalactie bij LEC. Dat ging bijna op dezelfde manier mis.
Nee, daar wist ie wel hoe het moet.

Weloverwogen risico bij Max. En hij komt er elke keer mee weg.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• siggy
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

Blokker_1999 schreef op zondag 18 juli 2021 @ 19:34:
[...]

Wacht, een coureur die voor een gat gaat noem jij het in diskrediet brengen van de sport?

Kunnen we de race op Zondag dan aub afschaffen, dan wordt het toch maar een processie. Niemand gaat nog ergens durven inhalen voor het geval er het minste contact gaat komen als ik sommige mensen hier bezig zie vandaag want het moet enorm hard afgestraft worden. Risico nemen in autosport, hoe durft hij.
Leer aub lezen zeg. Ik zeg dat de reactie van Lewis na de race gewoon schandalig is. Dáár gaat mijn statement over.

Dat die een actie doet is prima, de rest daarna is gewoon walgelijk. Straf te laag en feitelijk geen straf en zijn reacties na de race nul komma nul zelfreflectie. Nog niet eens 'sterkte aan Max'.

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dentist
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-09 16:37

Dentist

Next patient please...

chevsticks schreef op zondag 18 juli 2021 @ 19:34:
[...]

Sky is inderdaad vreselijk als het om Britse coureurs gaat, maakt niet zoveel uit welke. Beetje zoals Olav Mol dat met Max heeft.
Ik ken nog geen zender waar de commentator neutraal is wat betreft de coureurs. Zou leuk zijn als F1TV zelf nog eens met dat soort commentaar komt.
Op channel 4 (Coulthard, Webber) waren ze zeer eensgezind dat het Hamilton's fout was en dat hij zich in z'n handjes mocht knijpen met een 10sec pen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevsticks
Blokker_1999 schreef op zondag 18 juli 2021 @ 19:34:
[...]

Met je eens dat het veel te ver gaat om het in diskrediet brengen van de sport te noemen. Maar om nu te zeggen dat hij voor een gat ging, dat ben ik niet met je eens. Er was niet echt sprake van ruimte aan de binnenkant, getuige ook de crash die volgde ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

Ankona schreef op zondag 18 juli 2021 @ 19:34:
[...]

Ik pleit ook niet voor intrekken van de licentie op basis van opzet, maar dat als het geen opzet is dat het dan onder onkunde valt. En met onkunde ben je je licentie niet waard.

Je zag de hele ronde al dat Hamilton super agressief en ongeduldig aan het racen was. Uiteindelijk ging het fout in een bocht waar volgens velen niet ingehaald kan worden. Hamilton is geen rookie en ook op deze baan heeft hij al vaker gereden. Een actie maken waarvan bekend is dat het niet kan mag best wat harder bestraft worden. Een dsq was zeker op zijn plaats.
Natuurlijk is hij ongeduldig. Max maakt een slechte start, moet daardoor de ene na de andere bocht verdedigen waardoor hij snelheid mist en Lewis weet dat als hij na copse er niet voorbij is dat het niet meer zal gebeuren omdat daarachter de sector ligt waarin de Red Bull sterker is dan de Mercedes en deze dus een gat kan trekken.

Als je dat allemaal weet, dan is het toch normaal dat hij het probeerd met de snelheid die hij heeft. Hamilton is inderdaad geen rookie en net daarom dat hij wist dat dat waarschijnlijk zijn laatste kans van heel deze race zou worden.

En stellen dat het niet kan klopt dus niet want waar en hoe is hij voorbij Leclerc geraakt? In dezelfde bocht op een gelijkaardige manier. Alleen daar was het Leclerc die de bocht niet kon houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• simons
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-07-2022

simons

LETS GO BRANDON

D.deJong schreef op zondag 18 juli 2021 @ 19:34:
[...]

8)7 Goed verhaal, lekker sterk.
Nou ja een beetje maar waar ik oprecht wel met alvast plaatsvervangende schaamte voor wil waken is dat HAM getrakteerd wordt op zaken die sterk naar racisme rieken.
Dat zou ik echt voor Nederland een afgang vinden en voor HAM vreselijk. En dat risico is vandaag wel een stuk groter geworden.

Je DM’s worden hier door de Admins gelezen en Geef je waardering voor Tweakers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Frappuccino schreef op zondag 18 juli 2021 @ 19:36:
[...]

Nee, daar wist ie wel hoe het moet.

Weloverwogen risico bij Max. En hij komt er elke keer mee weg.
Of koos Leclerc eieren voor zijn geld waardoor hij zelf de bocht miste maar wel in de race bleef?

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulcrusher
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-09 11:40
chevsticks schreef op zondag 18 juli 2021 @ 19:37:
[...]

Met je eens dat het veel te ver gaat om het in diskrediet brengen van de sport te noemen. Maar om nu te zeggen dat hij voor een gat ging, dat ben ik niet met je eens. Er was niet echt sprake van ruimte aan de binnenkant, getuige ook de crash die volgde ;)
Er was anders best veel ruimte aan de binnenkant... Bij Hamilton... Pastte bijna nog een auto tussen. ;w

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chevsticks
Dentist schreef op zondag 18 juli 2021 @ 19:36:
[...]

Op channel 4 (Coulthard, Webber) waren ze zeer eensgezind dat het Hamilton's fout was en dat hij zich in z'n handjes mocht knijpen met een 10sec pen.
Dat is in ieder geval wel een leuk duo qua commentaar. Volgende race eens kijken of ik er een uitzending van kan vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 11:45
[...]

F1TV heeft eigen commentaar op het Pit Lane Channel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erazzzer
  • Laatst online: 13:13

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Riderider schreef op zondag 18 juli 2021 @ 19:27:
Anderhalf uur afgekoeld, interviews gekeken, nuchter over nagedacht: werkelijk bizar hoe mercedes met deze overwinning omgaat terwijl een mede-coureur met 300km per uur in de bandenstapel knalt en daardoor in het ziekenhuis ligt. Het doet er nog niet eens toe wie er schuldig is.
Dat commentaar over dat hij in het ziekenhuis ligt slaat nergens op. Hij is alleen voor een onderzoek naar het ziekenhuis gegaan, iets wat heel snel gebeurt. Wanneer je op een bedje ligt en er niet af komt, dan lig je in het ziekenhuis. *knip* Die opmerking laten we achterwege aub.

[ Voor 6% gewijzigd door tweakduke op 18-07-2021 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
Dentist schreef op zondag 18 juli 2021 @ 19:36:
[...]

Coulthard en Webber waren natuurlijk beide coureurs voor RBR en daarmee niet helemaal onpartijdig. Button en Hill zeiden beide het het een penalty voor Hamilton zou moeten zijn. Brundle durfde dat niet te zeggen, maar noemde Hamilton wel de schuldige van het "race incident"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Laatst online: 11:59

Vuvuzela

My spire is forming

Ankona schreef op zondag 18 juli 2021 @ 19:34:
[...]
*knip*
Doe even niet aub.

[ Voor 4% gewijzigd door tweakduke op 18-07-2021 20:43 ]

I served in a company of heroes.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

Verwijderd

Hamilton doet vreemde dingen onder druk. Race incident voor mij. Echter vind ik dat het welzijn van de collega coureurs niet in gevaar gebracht mag worden. Dat heeft hij duidelijk gedaan, en dat zou moeten meewegen in de strafmaat. 10 seconden penalty is een lachertje. Ik verwacht meer van de zevenvoudig wereldkampioen die buiten het circuit van de hoge toren blaast op maatschappelijk gebied.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 10:17
Ankona schreef op zondag 18 juli 2021 @ 19:38:
[...]

Of koos Leclerc eieren voor zijn geld waardoor hij zelf de bocht miste maar wel in de race bleef?
Kijk de beelden. LeClerc liet Hamilton minder ruimte dan Max 'm gaf.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

Verwijderd

ricardo246 schreef op zondag 18 juli 2021 @ 19:34:
[...]

Op hierboven, en de door hem/haar gequote persoon: Dat is toch bij een ieder land zo, kijk naar de Ziggo boys. Onze Olav is nog de minst oranje gekleurde,; alles wat in de studio aan tafel zit is verre van de realiteit en alleen maar VER minded.
Olav heeft een licht Oranje bril, maar als Max iets fout doet dan zegt hij dat wel gewoon. (Analyses van Coronel heb je dan weer weinig aan, want die heeft een Oranje blinddoek om)

Het probleem met de gekleurde reactie van Sky in deze (en Mercedes en Lewis) is dat dit een fout is van het niveau rookie in F1. Max werd in zijn eerste jaren vaak (en soms terecht) verweten voor gaten te gaan die er niet waren. Hij is daar veel beter in geworden, maar Lewis maakt nu zo'n fout en Sky, Mercedes en hij houden zich van de domme. En ze weten echt wel beter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• soulcrusher
Erazzzer schreef op zondag 18 juli 2021 @ 19:39:
[...]

Dat commentaar over dat hij in het ziekenhuis ligt slaat nergens op. Hij is alleen voor een onderzoek naar het ziekenhuis gegaan, iets wat heel snel gebeurt. Wanneer je op een bedje ligt en er niet af komt, dan lig je in het ziekenhuis. Gevalletje oranje bril om de situatie erger te maken dan hij is.
Fijn dat je al weet wat de uitslagen zijn en dat Max gezond verklaard met onslag is :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevsticks
Transportman schreef op zondag 18 juli 2021 @ 19:38:
[...]

F1TV heeft eigen commentaar op het Pit Lane Channel.
:o Dat heb ik altijd zonder geluid aan staan op mn 2e scherm :D :+

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• simons

simons

LETS GO BRANDON

Blokker_1999 schreef op zondag 18 juli 2021 @ 19:37:
[...]
Natuurlijk is hij ongeduldig. Max maakt een slechte start,
Werkelijk? MAX rijdt gewoon voorop dus waarom dat framen van een slechte start? HAM had gewoon een iets betere start maar nog steeds niet veel beter om MAX te pakken.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
iichel schreef op zondag 18 juli 2021 @ 19:22:
Sorry maar hoe lang kijken jullie al F1? Coureurs die 'niks hebben gedaan' naar eigen zeggen, of het niet eens zijn met een straf is van alle tijden. Teams spelen dit net zo hard mee.

Sebastian 'Where did I do dangerous driving' Vettel anyone in Baku, anno 2017 of zo.

Teams gillen net zo hard mee. Helmut Marko vandaag nog 'hij zou gediskwalificeerd te worden'.

Hamilton veegt gewoon z'n eigen straatje schoon. Wat had je dan verwacht?
Dat je hem niet mag, prima, maar jullie staan met z'n allen net zo hard te juichen als Hamilton er wel vanaf gaat (zie Baku).

Get over it. Hij heeft z'n straf gehad. Hij is een coureur. 'ik deed niks' is geen handige eigenschap, het is een job-requirement. Doen ze ook in de F3/F2 en ook als ze met pensioen zijn in WEC doen ze het. Get used to it.
Ik was aan het juichen toen HAM 4e kwalificeerde in Oostenrijk ja, ook was ik aan het juichen toen diezelfde HAM een blooper maakte in Baku, maar ga ik juichen als Max HAM het ziekenhuis in rijd? Nee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

chevsticks schreef op zondag 18 juli 2021 @ 19:37:
[...]

De ruimte was er wel, getuige het feit dat hij met zijn voorwiel naast Max zat, maar die ruimte verdween omdat de 2 lijnen elkaar overlapten. Zowel Lewis als Max hadden de bocht kunnen opgeven. Lewis is uiteraard diegene die het zou moeten doen omdat hij achter ligt, maar op zo een moment lijkt mij als coureur dat heel moeilijk om te doen. Je hebt 2 instincten die het met elkaar gaan uitvechten. De winnaar die ervoor wil gaan en het risico wil nemen, die gelooft dat het toch kan en Max zal opgeven en de ervaring die zegt dat je nu toch echt op de remmen moet gaan. Het is hier de winnaarsmentaliteit die hier te lang de bovenhand heeft gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

ricardo246 schreef op zondag 18 juli 2021 @ 19:34:
[...]

Ja, en daar is niets mis mee.... De meeste voetbal-anaysisten zijn ook voor het Nederlands elftal als deze speelt. Je mag best voor een speler of in dit geval coureur zijn. Niets mis mee.
De discussie is alleen vaak dat de analisten bij Ziggo of de comentatoren pro-max zijn, terwijl nu wekelijks duidelijk is dat dit bij Engelsen net zo is.

Probeer hier dus duidelijk te maken dat gezeur op Olav of Jack helemaal geen nut heeft, de Duitsers doen het, de Engelsen maar ook de Fransen.

Je mag Max en de F1 prima met een oranje bril beleven, een aantal hier doen het voorkomen alsof dat een gotspe is.
[...]

Nogmaals, als verslaggever mag je best een voorkeur hebben, maar je mag ook wel eens kritisch zijn, heb bij Hamilton nu een beetje het idee dat zijn ego een beetje boven hem uitstijgt, waarbij de Engelse verslaggeving erg hard faalt om daar ook maar een beetje kritisch in te zijn/naar te kijken

[ Voor 26% gewijzigd door Bullet NL op 18-07-2021 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

soulcrusher schreef op zondag 18 juli 2021 @ 19:40:
[...]

Fijn dat je al weet wat de uitslagen zijn en dat Max gezond verklaard met onslag is :)
Dat weet niemand nog, maar het enige wat bekend is, is dat hij voor onderzoek daar is. Dat is niet iemand het ziekenhuis inrijden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Maar allemaal leuk en aardig, maar heeft Van Gameren nog Fluggaenkoechiebolsen gemeld in de Ziggo-uitzending? :+

Afbeeldingslocatie: https://www.berfrois.com/wp-content/uploads/2013/05/eurotrip2.jpg

Volvotips.com

Acties:
  • +40 Henk 'm!

• Maurice079
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 12-09 17:23
Verstappen met de eerste reactie via Instagram:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C_xrJGksMpNE2jCvTCCaRb7gN8w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NhcdzFXXCT8733THnvAEl1wn.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door Maurice079 op 18-07-2021 19:43 ]

PSN: xMaurice93

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:34
digiman schreef op zondag 18 juli 2021 @ 19:04:
[...]

Ik reageer normaal nooit, lees normaal heel graag mee, maar de reacties van sommige Max-haters maken het hier ook niet bepaald gezelliger, net zoals de overdreven oranjebrillen. Sowieso, waarom zo’n haat? Ik ben ook niet echt fan maar hij heeft de F1 wel weer een stuk spannender gemaakt de afgelopen jaren. Geniet er eens wat meer van.

En heb verder medelijden met mij , ben Vettel-fan.
Ik sta ook redelijk neutraal in de F1, maar wat vandaag gebeurde kan echt niet. Zo’n straf van 10 seconden is niks als je weet dat de top 3 vaak al meer dan een minuut bij de rest weg rijdt.

Daar komt ook bij hoe een team als Mercedes zich profileert. Vooral Toto is echt een zeikstraal. Huilen en gooien met materiaal en kwijlen als hij wint. Daarmee bedoel ik dat die altijd zeikt. O, we hadden nog wel 30 seconden harder gekund zegt hij bijv. als ze winnen.

Dan komt Lewis nog eens een arrogante duit in het zakje doen. Zeuren over banden en vibraties aan zijn auto als hij niet vooraan rijdt. Terwijl je aan zijn rondetijden ziet dat er geen zak aan de hand is met zijn auto. Zijn vraag over de boordradio naar Max komt dan ook geforceerd over. Nee, ik ben geen fan van die man mede door zijn hele voordoen en ermee te koop lopen dat hij de beste is. Dat mag, maar dat kan ook wel wat minder decadent.

Goed, een wedstrijd als vandaag laat wel weer zien dat ook de straffen maar eens tegen het licht gehouden moeten worden.

Finish heb ik niet gezien. TV ging uit toen Lewis Leclerc voorbij ging. Die ‘thank you fans, asphalt, tires, car, hamburgers, aliens, etc’ speech van Lewis had ik ff geen zin meer in. :(

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Riderider
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12:04
Erazzzer schreef op zondag 18 juli 2021 @ 19:39:
[...]

Dat commentaar over dat hij in het ziekenhuis ligt slaat nergens op. Hij is alleen voor een onderzoek naar het ziekenhuis gegaan, iets wat heel snel gebeurt. Wanneer je op een bedje ligt en er niet af komt, dan lig je in het ziekenhuis. Gevalletje oranje bril om de situatie erger te maken dan hij is.
Dat gebeurt ook als je met 100km per uur in de muur terecht komt, bedoel je? Heb je de beelden gezien en de board radio gehoord? 300km per uur hé (!). Ik kan me de helft niet eens voorstellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo246

ricardo246

Life's what you make it!

soulcrusher schreef op zondag 18 juli 2021 @ 19:38:
[...]

Er was anders best veel ruimte aan de binnenkant... Bij Hamilton... Pastte bijna nog een auto tussen. ;w
Je hebt gelijk, de LEC vs VER actie is echt anders.
Ik heb het nu over de HAM- VER actie:
Hamilton kwam agressief naar binnen, kon sowieso de binnen kant niet meer houden, en zodra zijn linker voorwiel in de buurt van VER kwam(in de buurt, niet er voorbij!), moest hij lossen (je ziet bij de HAM onboard ook duidelijk dat hij van zijn gas los ging). HAM is dan min of meer de controle kwijt en als VER instuurt dan raken ze elkaar.
Ham was in deze te enthousiast, maar niet bezig met een bewuste torpedo actie. Vervelend / naar dat VER er gelijk hard afknalde, maar IMHO blijft het een race incident. Dus max een drive through,

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11:21
Maurice079 schreef op zondag 18 juli 2021 @ 19:42:
[Afbeelding]
Een nette en sterke reactie van Max!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

simons schreef op zondag 18 juli 2021 @ 19:40:
[...]

Werkelijk? MAX rijdt gewoon voorop dus waarom dat framen van een slechte start? HAM had gewoon een iets betere start maar nog steeds niet veel beter om MAX te pakken.
Slecht in de zin van: Lewis was beter weg en als je Max doorheen de eerste bochten ziet gaan dan zie je hem toch echt niet de beste lijnen nemen waardoor hij weer net dat beetje snelheid verliest en dus weer harder moet gaan verdedigen. Of heb jij een andere start dan ik gezien? Hij heeft Lewis meer dan 1 keer naast zich gehad en dat altijd zeer goed verdedigd, maar dat hij dat moet verdedigen komt omdat Lewis een betere start had, omgekeerd van gisteren dus. Of het nu komt omdat P2 gewoon veel meer grip geeft of omdat in dit geval Lewis gewoon beter weg was maakt niet eens zoveel uit.

Het was dus zeker niet Max zijn beste start, zeker niet in vergelijking met gisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevsticks
Blokker_1999 schreef op zondag 18 juli 2021 @ 19:41:
[...]

De ruimte was er wel, getuige het feit dat hij met zijn voorwiel naast Max zat, maar die ruimte verdween omdat de 2 lijnen elkaar overlapten. Zowel Lewis als Max hadden de bocht kunnen opgeven. Lewis is uiteraard diegene die het zou moeten doen omdat hij achter ligt, maar op zo een moment lijkt mij als coureur dat heel moeilijk om te doen. Je hebt 2 instincten die het met elkaar gaan uitvechten. De winnaar die ervoor wil gaan en het risico wil nemen, die gelooft dat het toch kan en Max zal opgeven en de ervaring die zegt dat je nu toch echt op de remmen moet gaan. Het is hier de winnaarsmentaliteit die hier te lang de bovenhand heeft gehad.
Als je er alleen met je voorwielen zit, is er volgens de regelementen van de FIA dus geen ruimte en moet je de bocht opgeven. Je bent er dan niet in geslaagd snel genoeg bij de bocht te zijn.
Ik snap echt wel dat hij een poging doet, want het gaat om de racewinst, maar dat hij door zet terwijl het duidelijk is dat hij het niet gaat halen is wel kwalijk. Getuige ook de straf van de FIA.
Dat die straf weinig pijn doet kan hij of de FIA niet veel aan doen, hoe vervelend het ook is. Je zou een soort straffen willen die in contrast staan met de gevolgen, maar dat is zo open voor interpretatie dat dat 1 grote clusterfuck gaat worden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Riderider schreef op zondag 18 juli 2021 @ 19:43:
[...]

Dat gebeurt ook als je met 100km per uur in de muur terecht komt, bedoel je? Heb je de beelden gezien en de board radio gehoord? 300km per uur hé (!). Ik kan me de helft niet eens voorstellen
Als je met 100kmh licht in de kop bent gebeurt dat ook. De situatie heeft niets met die uitspraak te maken. Als ik een snee in de vinger heb noem ik dat ook niet zwaar gewond.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Laatst online: 11:59

Vuvuzela

My spire is forming

corporalnl schreef op zondag 18 juli 2021 @ 19:44:
[...]

vooral dat laatste stukje. Elke journalist gaat dat quoten naar Hamilton de volgende race _O-

I served in a company of heroes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-09 11:54
Geen verdere acties naar het incident PER-RAI

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E6mJ9LtXMAEWGPE?format=jpg&name=medium

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15:53
[Afbeelding]
Ik hoop dat Max nu tot op het bot gebrand is om hem te laten zien wie de baas is.

Wereld kampioen worden zonder echt concurrentie is toch niet erg bijzonder?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sir_Lion
[...]

Halve auto was gewoon verpulverd. Als die monocoque niet zo was geweest zoals ie nu is, dan denk ik zelfs dat er gewoon niets van overgebleven was.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:56

Nibbz

Postmaster General

Ik kijk de race net terug.. en lewis heeft geen penalty gekregen??? "max gaf niet genoeg ruimte"??? wtf.. man

13:37

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
corporalnl schreef op zondag 18 juli 2021 @ 19:44:
[...]

Precies zoals de meeste hier zeggen, behalve de Hamilton fan boys dan

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• chevsticks
[Afbeelding]
Mooie manier om Lewis aan te spreken op z'n gedrag, zonder erbij zelf beledigend bij te worden. Benieuwd of Lewis nog een keer netjes z'n excuus komt aanbieden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ricardo246

ricardo246

Life's what you make it!

Bart-Willem schreef op zondag 18 juli 2021 @ 19:42:
Maar allemaal leuk en aardig, maar heeft Van Gameren nog Fluggaenkoechiebolsen gemeld in de Ziggo-uitzending? :+

[Afbeelding]
Die was ziek..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13:40

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Ik heb er geen woorden voor wat er vandaag is gebeurd, natuurlijk meningen verschillen hierover!

Maar kom op dat zoiets zo laag bestraft word heeft mij wel boos gemaakt, Lewis had genoeg ruimte aan zijn rechterzijde en misschien had Verstappen iets meer naar buiten moeten gaan. De situatie is wel dat Hamilton een inhaalactie uitvoert en hem dan niet correct uitvoert op de baan die hij onwijs goed kent, ben blij dat de FIA hem straf geeft. Maar waar is de zak met geld waardoor hij zo'n lage straf kreeg?

Dan nog die hele houding bij zijn interview, manier van woorden kiezen en sloom antwoorden in combinatie met zijn lichaamstaal was duidelijk te merken dat hij wel wist fout te zitten maar niet toe wou geven.

Heb de onboard van Hamilton en Verstappen beide nu 10 tot 15 keer bekeken voordat ik hier ging posten zodat ik het niet alleen baseer op me persoonlijke mening maar ook op feiten :)

Ik hoop dat dit niet tevaak gaat voorkomen of de straf zo laag is, want ze moeten wel correct optreden tegen zulke acties! :)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:23
Nibbz schreef op zondag 18 juli 2021 @ 19:46:
Ik kijk de race net terug.. en lewis heeft geen penalty gekregen??? "max gaf niet genoeg ruimte"??? wtf.. man
10 seconden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simons

simons

LETS GO BRANDON

Blokker_1999 schreef op zondag 18 juli 2021 @ 19:44:
[...]

Slecht in de zin van: Lewis was beter weg en als je Max doorheen de eerste bochten ziet gaan dan zie je hem toch echt niet de beste lijnen nemen waardoor hij weer net dat beetje snelheid verliest en dus weer harder moet gaan verdedigen.
Goed geen slechte start dus.
Of heb jij een andere start dan ik gezien? Hij heeft Lewis meer dan 1 keer naast zich gehad en dat altijd zeer goed verdedigd, maar dat hij dat moet verdedigen komt omdat Lewis een betere start had, omgekeerd van gisteren dus. Of het nu komt omdat P2 gewoon veel meer grip geeft of omdat in dit geval Lewis gewoon beter weg was maakt niet eens zoveel uit.

Het was dus zeker niet Max zijn beste start, zeker niet in vergelijking met gisteren.
Gisteren had HAM echt een slechte start.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ricardo246

ricardo246

Life's what you make it!

Nibbz schreef op zondag 18 juli 2021 @ 19:46:
Kijk nog eens de hele race en rectificeer dan wat je zegt, 10s penalty

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-09 11:54
Net geplaatst door op de Twitter van Max (geen garantie dat hij het zelf is maar goed nieuws in ieder geval)

[ Voor 40% gewijzigd door Jasphur op 18-07-2021 19:49 ]

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Nibbz

Nibbz

Postmaster General

ricardo246 schreef op zondag 18 juli 2021 @ 19:47:
[...]

Kijk nog eens de hele race en rectificeer dan wat je zegt, 10s penalty
Ik zit vol bier.. en kan helaas niet objectief zijn :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjottski
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

Blokker_1999 schreef op zondag 18 juli 2021 @ 19:41:
[...]

Het is ook de ervaring dat je weet dat race niet gewonnen word in de eerste ronde.

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:40
Die tweet van Max zegt alles, de handschoenen gaan af...

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D.deJong
mobby1971 schreef op zondag 18 juli 2021 @ 19:34:
[...]

Als Lewis eraf gaat juichen de Nederlandse fans ook hoor. Dus dat is dan niet een heel sterk argument.
Maar ik geloof nooit dat als Max daarbij de schuldige zou zijn dat hij zo schaamteloos zou reageren. Iedere vorm van zelfreflectie ontbreekt bij sir Lewis en dat maakt mij zo misselijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Nibbz schreef op zondag 18 juli 2021 @ 19:48:
[...]

Ik zit vol bier.. en kan helaas niet objectief zijn :'(
Heeft niets met objectiviteit te maken, gezien het niet om een mening gaat, maar om een feit. Je moet wel feitelijk blijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:49

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• soulcrusher
ricardo246 schreef op zondag 18 juli 2021 @ 19:43:
[...]
Vervelend / naar dat VER er gelijk hard afknalde, maar IMHO blijft het een race incident. Dus max een drive through,
Race incident is imo dat beide partijen niet schuldig zijn en iets is wat kan gebeuren. Hier heeft Ham duidelijk schuld, hij is bestraft maar kwam er uiteraard weer eens goed vanaf. Een van de meest onverdiende overwinningen voor hem. Maarja prima, afgehandeld, door naar de volgende race.

Maar hoe hij zich dan in de interviews daarna gedraagt... Jeetje wat een kwal. Ik had best wat respect voor hem maar dat is hij inmiddels kwijt.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

D.deJong schreef op zondag 18 juli 2021 @ 19:49:
[...]

Maar ik geloof nooit dat als Max daarbij de schuldige zou zijn dat hij zo schaamteloos zou reageren. Iedere vorm van zelfreflectie ontbreekt bij sir Lewis en dat maakt mij zo misselijk.
Max misschien niet, maar ik denk dat er dan aardig wat juig berichtjes in topic voorbij waren gekomen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Nibbz

Nibbz

Postmaster General

Erazzzer schreef op zondag 18 juli 2021 @ 19:49:
[...]

Heeft niets met objectiviteit te maken, gezien het niet om een mening gaat, maar om een feit. Je moet wel feitelijk blijven.
Nou, wat ik zo tijdens de race te zien krijg, zie ik lewis met zijn voorvleugel max zijn achterkant raken.. dan zit Verstappen toch voor?

aah balen man :'(. Ik ga even 'rustig' verder kijken

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sir_Lion
Is praktisch ook geen penalty...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
Blokker_1999 schreef op zondag 18 juli 2021 @ 19:37:
[...]

Natuurlijk is hij ongeduldig. Max maakt een slechte start, moet daardoor de ene na de andere bocht verdedigen waardoor hij snelheid mist en Lewis weet dat als hij na copse er niet voorbij is dat het niet meer zal gebeuren omdat daarachter de sector ligt waarin de Red Bull sterker is dan de Mercedes en deze dus een gat kan trekken.

Als je dat allemaal weet, dan is het toch normaal dat hij het probeerd met de snelheid die hij heeft. Hamilton is inderdaad geen rookie en net daarom dat hij wist dat dat waarschijnlijk zijn laatste kans van heel deze race zou worden.

En stellen dat het niet kan klopt dus niet want waar en hoe is hij voorbij Leclerc geraakt? In dezelfde bocht op een gelijkaardige manier. Alleen daar was het Leclerc die de bocht niet kon houden.
Op zich geeft dit vooral aan dat Hamilton weet dat het kampioenschap hem aan het ontglippen is. De druk is bij hem ontzettend hoog, zeker in zijn thuis-GP, dus hij doet een do-or-die die hij normaliter nooit zou doen. Grote inschattingsfout, en dat van een man die normaliter heel zelden foutjes maakt. Er komen duidelijke scheuren in het bastion Hamilton. Als Verstappen hier verder OK uitkomt dan verwacht ik dat hij hierna ook wel weer weg gaat lopen bij Hamilton.

Het enige issue is wel de afgeschreven onderdelen. Eigenlijk zou dit na een ongeluk wat door een ander wordt veroorzaakt (vandaar de straf) kwijtgescholden moeten worden.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• simons

simons

LETS GO BRANDON

hoevenpe schreef op zondag 18 juli 2021 @ 19:49:
Als hij maar de verstandigste is, niet het onsportieve van een HAM maar alles op eigen kracht winnen en dan een lange neus trekken.
Maar goed het blijft een Verstappen, ik had verwacht dat Jos de baan was opgegaan en die vlag ergens had geplant waar de zon niet schijnt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BasvanS
  • Nu online
Erazzzer schreef op zondag 18 juli 2021 @ 19:51:
[...]

Max misschien niet, maar ik denk dat er dan aardig wat juig berichtjes in topic voorbij waren gekomen.
Denk dat we in dit topic ook vaan genoeg zeggen dat Max een domme move maakt en/of schuldig is..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• leenb
  • Laatst online: 21-11-2022
Voor de liefhebber Max China 2018 10 second penalty for causing a collission. Lijkt verdacht veel op vandaag, racen blijft racen als je niet meer voor het gat gaat is het een optocht. Verstappen had in 2015 en 2018 de meeste penalty punten in één seizoen ooit ,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

D.deJong schreef op zondag 18 juli 2021 @ 19:49:
[...]

Hoewel ik er niet op hoop vraag ik me wel af wat Max gaat doen als hij begin September in Zandvoort wint en er iemand dan een ernstige crash heeft. De Nederlandse fans gaan zo hard willen vieren, gaat hij zich dan echt kunnen inhouden?

En als ik zeg dat ik er niet op hoop is het uiteraard dat iemand in Zandvoort een ernstige crash heeft, niet dat Max niet wint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
[...]

Best not feed the trolls. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ricardo246

ricardo246

Life's what you make it!

G_Dragon schreef op zondag 18 juli 2021 @ 19:47:

Heb de onboard van Hamilton en Verstappen beide nu 10 tot 15 keer bekeken voordat ik hier ging posten zodat ik het niet alleen baseer op me persoonlijke mening maar ook op feiten :)
Je bent duidelijk nieuwe in F1 dat je niet weet wat de maximale straffen zijn voor 1ste ronde incidenten.
Maar wat nog schokkender is, je hebt 15 keer de herhaling gekeken, en toen kwam je met je oordeel dat het niet OK was en je hoopt op zwaardere straffen.
Om je even uit de droom te helpen: oordeel is door de stewards is gegeven, dit zijn de gangbare straffen, en dit is racen. Hoor ik je ook als het andersom is en VER er iemand er af duwt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chevsticks
G_Dragon schreef op zondag 18 juli 2021 @ 19:47:

Ik hoop dat dit niet tevaak gaat voorkomen of de straf zo laag is, want ze moeten wel correct optreden tegen zulke acties! :)
Standaard straf voor causing a collision is 10 seconde, wat bij de gemiddelde middenmotor ook een prima tijd is. Dat het voor de top 3 een totaal irrelevante straf is kunnen de stewards ook weinig aan doen.
Ik zou ook graag zien dat de straffen voor iedereen dezelfde gevolgen zouden hebben, maar volgens mij is dat bijna niet te doen. Ik zou zo snel in ieder geval niet kunnen bedenken hoe het beter moet.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

[Afbeelding]
Erg nette en volwassen reactie van Max, precies de spijker op zijn kop...
Ons Maxje groeit en groeit ook via deze manier tot grote hoogte ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

leenb schreef op zondag 18 juli 2021 @ 19:52:
Voor de liefhebber Max China 2018 10 second penalty for causing a collission. Lijkt verdacht veel op vandaag, racen blijft racen als je niet meer voor het gat gaat is het een optocht. Verstappen had in 2015 en 2018 de meeste penalty punten in één seizoen ooit ,
Zeker in 2015 kon je dat natuurlijk op onervarenheid steken. Daar moet ik anderen wel gelijk in geven, Lewis had, met al zijn ervaring, eigenlijk beter moeten weten.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 15:57
[Afbeelding]
Max is enorm gegroeid afgelopen jaren.. Top reactie van iemand die bovenin meedoet. Focus op jezelf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ricardo246

ricardo246

Life's what you make it!

Blokker_1999 schreef op zondag 18 juli 2021 @ 19:54:
[...]

Zeker in 2015 kon je dat natuurlijk op onervarenheid steken. Daar moet ik anderen wel gelijk in geven, Lewis had, met al zijn ervaring, eigenlijk beter moeten weten.
Jammer dat ervaring niet wordt meegenomen in de straf.
8)7 :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Doordenkertje - nu de stewards hebben vastgesteld dat het HAM z’n schuld was, zou RBR de schade op HAM/MER kunnen verhalen?

per aspera ad astra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chevsticks
autje schreef op zondag 18 juli 2021 @ 19:51:
[...]

Het enige issue is wel de afgeschreven onderdelen. Eigenlijk zou dit na een ongeluk wat door een ander wordt veroorzaakt (vandaar de straf) kwijtgescholden moeten worden.
Gaat sowieso gridplaatsen kosten richting het einde van het seizoen. Kan me niet voorstellen dat deze motor het nog heel erg naar zn zin heeft, laat staan de ERS en toebehoren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Sterker nog: eigenlijk is die tweet/post van Verstappen mogelijk nog veel diepgaander en vergaander dan 'ie eigenlijk bedoeld heeft: Hamilton heeft altijd de mond vol van respect hebben etc maar laat nu een overduidelijk "do as I say, not as I do" zien. :/

Volvotips.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

En dan? Hamilton eraf beuken?
Ik weet het niet, maar dat zou niet slim zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door Quad op 18-07-2021 19:56 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13:40

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

ricardo246 schreef op zondag 18 juli 2021 @ 19:53:
[...]

Je bent duidelijk nieuwe in F1 dat je niet weet wat de maximale straffen zijn voor 1ste ronde incidenten.
Maar wat nog schokkender is, je hebt 15 keer de herhaling gekeken, en toen kwam je met je oordeel dat het niet OK was en je hoopt op zwaardere straffen.
Om je even uit de droom te helpen: oordeel is door de stewards is gegeven, dit zijn de gangbare straffen, en dit is racen. Hoor ik je ook als het andersom is en VER er iemand er af duwt?
Nieuw in de Formule 1 ? Nee, kijk al vanaf me 11e de Formule 1 en ben nu 30 :). Prima dat dit de straffen zijn voor incidenten in de 1ste ronde, maar dit was een zware overtreding dus dan mag je toch hopen op een zware straf?

Ja je hoort me ook andersom want ik kijk het voor de sport en niet voor de correur :)!

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo246

ricardo246

Life's what you make it!

LAD93 schreef op zondag 18 juli 2021 @ 19:55:
Doordenkertje - nu de stewards hebben vastgesteld dat het HAM z’n schuld was, zou RBR de schade op HAM/MER kunnen verhalen?
Nee.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12:02
Even voor de duidelijkheid
Max krijgt van mij nooit meer dan 5sec straf
Lewis mag wat mij betreft gediskwalificeerd worden.

En dat is bij elke confrontatie tussen die 2 bij mij zo hetzelfde :o

Duidelijk toch hahaha O-)

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BasvanS
  • Nu online
leenb schreef op zondag 18 juli 2021 @ 19:52:
Hahaha, echt kerel.. Jij vergelijkt een gezamelijke spin op een populair inhaalpunt waar beide coureurs hun weg konden vervolgen met een Crash in bocht waar maar 1 lijn is en ze met 250+ doorheen gaan en waar bij iemand het ziekenhuis in gestuurd word?
Pagina: 1 ... 38 ... 51 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Verder wat simpele huisregels van dit topic:
  • Als er iets voorbij komt bij een bron, plaats deze bron dan ook was zodat iedereen het begrijpt. Bijvoorbeeld Ziggo, Channel 4, Sky etc.
  • We weten nu wel dat er kritiek te leveren valt op de uitzendingen van Ziggo/Sky etc. Laat het dan ook.
  • Geen naamverbasteringen zoals: Crashstappen, Mazespin, Mission Spinnow, etc
  • Ook het onnodig zuur of beledigend over coureurs of teams hoeft hier niet. Denk ik bijvoorbeeld aan:
    -Ocon/Leclerc/Stroll is een rotjoch.
    -Verstappen is een prutser als er een keer iets misgaat/moet naar Mercedes.
    -Ongefundeerd Ferrari/Alpine bashen.
    -Gezeur over Hamilton.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.