Hij staat gewoon te hyperen van blijdschap, ook wel eens leuk
Volgens hem lag het echt aan de banden en niet aan de setup van de wagen. Ik ben dus benieuwd wat ze nu gaan doen om het ondersturen aan te pakken.Luapper schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 20:09:
Max focust gewoon 100% op red bull, heerlijk. Geen gewijs, geen gezeik op merc of Ham, gewoon zeggen dat ze sneller moeten zijn. Lets go Max, het wordt een spectaculair seizoen.
"When you grow up your heart dies"
Beetje hoop tegen beter weten in helaas
PSN: xMaurice93
Hamilton lang niet zo enthousiast gezien. Dit zegt wel iets....
Gewoon preventief naar huis we wegen dat er al iemand voor dat stoeltje is die even goed of beter is.StefanVerkerk schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 20:10:
Ze zouden HAM even moeten laten testen op COVID-19... stem kwijt, was dat niet een van de symptonen?
Hoe lang kan dat interview met Hamilton wel niet zijn?

Maar pole is morgen dus winnen? Dan krijg je m op je naam of?
Mijn boefje is liev!
Smaak is hij al heel lang kwijt dus volgens mij heeft ie idd gewoon nog C-19.StefanVerkerk schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 20:10:
Ze zouden HAM even moeten laten testen op COVID-19... stem kwijt, was dat niet een van de symptonen?
Heeft Lewis net de Oscars gewonnen?
Wat een verhaal, hij heeft helemaal niets nog...
Edit: zie de mod break nu pas
Wat een verhaal, hij heeft helemaal niets nog...
Edit: zie de mod break nu pas
[ Voor 16% gewijzigd door hoevenpe op 16-07-2021 20:13 ]
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Die interviewer zit er wel heel diep in bij Hamilton he? superlatieven te kort.
Stem kwijt, hele tijd hoesten.. hmmm....StefanVerkerk schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 20:10:
Voor de rest strak gereden in Q3, weinig van te zeggen.
ik heb een antiperistaltische beweging
Je DM’s worden hier door de Admins gelezen en Geef je waardering voor Tweakers
Correct.JB schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 20:12:
Ik vind het maar raar, mar het is zo.
'Quaevis terra patria' - Desiderius Erasmus
Zei Coulthard nu echt dat dit een van de meest spannende kwalificaties is geweest? Het is een kwalificatie voor een kwalificatie race. Mijn hemel wat zijn die Britten toch dramaqueens.
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Ik vind die titel 'speed king' wel een beetje 'murica.
"It's called a motor race." - M. Masi 2021
Yep morgen is Q4.JB schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 20:12:
David Coulthard? Hij en Max kunnen toch juist heel goed met elkaar?Batiatus schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 20:13:
Die interviewer zit er wel heel diep in bij Hamilton he? superlatieven te kort.
Was allang blij dat er geen boe geroep was bij Max zijn interview. Hebben de Engelsen een handje van gezien het laatste EK.
Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.
Wat een fan boy die Coulthard haha, zo heeft Lewis in de simulator gezeten? Unheard off! 
Leuke quali overigens, zonder slide in sector 3 zat Lewis onder de 1.26
PSN: Melkazar | Steam: Melkaz
Bensimpel
Positieve meneer
Sprintrace is the quali. P1 krijgt 3 wk punten. P2, 2 punten, p3 1 puntJB schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 20:12:
😆 - Denk ook eens om ;)
Wat een heerlijk f1 weekend zo. Ok het had nog net iets beter gekund maar mij bevalt dit format me wel.
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Misschien allemaal wat meer genieten van wat je voorgeschoteld krijgt ipv zeiken over onbenulligheden?
Die sloeg echt wartaal uituchiha tijntje schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 20:13:
Zei Coulthard nu echt dat dit een van de meest spannende kwalificaties is geweest? Het is een kwalificatie voor een kwalificatie race. Mijn hemel wat zijn die Britten toch dramaqueens.
Jongens rustig, niks fake gedoe. Dit zagen jullie toch aankomen? Toto was behoorlijk duidelijk vorige race. 
We're going to go to Silverstone, blow everybody away, finish 1-2, 30 seconds ahead of everyone else
Ik ving tijdens de kwalificatie op bij Sky dat het toch echt doorloopt tot en met de race (rond het moment dat GIO een beetje hard over een kerbstone ging).Harrie schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 20:10:
[...]
Tijdens FP2 is het parc weer open las ik. Bij aanvang van de sprint race weer dicht.
Vorig seizoen was het verschil ongeveer 1 sec, nu 75-duizendste… Gaat helemaal goedkomen morgen en zondag!
Als russel 2s sneller was stond ie op pole.Melkaz schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 20:14:
Wat een fan boy die Coulthard haha, zo heeft Lewis in de simulator gezeten? Unheard off!
Een hoeft het ander niet uit te sluiten natuurlijk. Is gewoon een knappe prestatie van Lewis, al hebben ze hier de beste auto. Het is niet dat als je goed omgaat met Max je een hekel moet hebben aan Lewis, of zit ik dan in het verkeerde topicStefanVerkerk schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 20:14:
[...]
David Coulthard? Hij en Max kunnen toch juist heel goed met elkaar?
Hoeveel zou die tow gescheeld hebben...? Iemand enig idee?
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
0,076psy schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 20:16:
Waarom doet RBR dat niet?psy schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 20:16:
Mijn boefje is liev!
Tenenkrommend inderdaad, met alle respect.uchiha tijntje schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 20:13:
Omdat Perez moeite genoeg heeft die auto een rondje op de baan te houden, een tow dat gaat net wat te ver
Maakt niet uit, als HAM die sector 3 goed had uitgereden dan was hij minimaal 0,2s sneller geweest dan VER. En dat was zonder towpsy schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 20:16:
I have no special talent. I am only passionately curious.
Bottas is knettergek
Mijn boefje is liev!
Want?JB schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 20:18:
Bottas is knettergek
Reed Bottas niet voor hem die 2e run?ricardo246 schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 20:18:
[...]
Maakt niet uit, als HAM die sector 3 goed had uitgereden dan was hij minimaal 0,2s sneller geweest dan VER. En dat was zonder tow
Mijn boefje is liev!
Snap ik ook niet helemaal.
Ik had het over zijn laatste tijd, dat was niet zijn snelste, want 2 glijders in sector 3
Op maximale pace is Perez toch precies een tow voor Max?Snowdog schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 20:18:
[...]
Omdat Perez moeite genoeg heeft die auto een rondje op de baan te houden, een tow dat gaat net wat te ver
Sterker nog: hij gaf het gewoon toe zelfs. Dat 'ie het "voor het team deed". Zegt genoeg, en daarom krijgt meneer straks weer het tweede stoeltje en Russell niet.JB schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 20:19:
[...]
Is compleet ingezet voor een gloryrun in eigen land IMHO

Lijkt echt blij? Ik zit net zijn cockpit-cam te bekijken. "Get in there Lewis!" En Lewis die nog enthousiaster reageert en de hele afkoelronde met gebalde vuist richting de grid rijdt. En dan geen vuist naar boven naar de fans, maar een laag vuistje voor zichzelf omdat hij ongelooflijk blij is met pole.Investig8or schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 20:07:
Hamilton lijkt echt blij (ook wel weer eens leuk) en gezien het verschil is dit wat we willen toch? Lekker spannend! Zin in morgen🥳
Ik geloof er niks van dat alle druk bij Verstappen ligt. Die lijkt daar gewoon geen last van te hebben en doet gewoon zijn ding (al vond hij zijn snelste ronde een schijtronde). Te zien aan de opluchting bij Hamilton voelt hij gigantisch veel druk. Het leek wel alsof ze de race hadden gewonnen, zo blij als ze met pole waten.
Ja ik ook… Evengoed een tow gehad.ricardo246 schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 20:20:
[...]
Ik had het over zijn laatste tijd, dat was niet zijn snelste, want 2 glijders in sector 3
Mijn boefje is liev!
Woopsie ja hij had die uitglijer.ricardo246 schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 20:18:
[...]
Maakt niet uit, als HAM die sector 3 goed had uitgereden dan was hij minimaal 0,2s sneller geweest dan VER. En dat was zonder tow
Als PER, VER zou bij kunnen houden zou hij die order ook krijgen en invullen.Bart-Willem schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 20:20:
[...]
Sterker nog: hij gaf het gewoon toe zelfs. Dat 'ie het "voor het team deed". Zegt genoeg, en daarom krijgt meneer straks weer het tweede stoeltje en Russell niet.
Toch weer een strategie ding, had Perez zich ook op laten offeren zoals Bottas deed, dan had Verstappen het wel gered. Dat zag je in de eerste rij notabene al.
Bij Mercedes is diegene die de tow in Qualy doet ieder weekend omgewisseld, dus daar is weinig opofferen van Bottas bij. Volgende week is het dan weer Lewis' beurt.
Geen idee ik had het al weg geklikt toen die *knip*i beeld kwam.Plenkske schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 20:14:
Ik hoop dat Max zijn hele leven lekker nuchter blijft. Waar de F heb ik net naar zitten kijken.
Geen verbasteringen aub.
[ Voor 9% gewijzigd door tweakduke op 16-07-2021 20:31 ]
De 7 voudig wereldkampioen?computerjunky schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 20:24:
[...]
Geen idee ik had het al weg geklikt toen die knip i beeld kwam.
[ Voor 4% gewijzigd door tweakduke op 16-07-2021 20:32 . Reden: Quote aangepast ]
Ook wel 3 versies van de hardste bandjes op silverstone toch? wat dat betreft is die 0.075 echt helemaal niks, denk dat RBR op praktisch elk ander circuit beter is. Al was het voor Max natuurlijk wel lekker geweest om de fans daar stil te krijgen
Pirelli heeft ook lang zitten brainstormen over hoe ze de pole award nu moesten noemen:
Pirelli calling what is usually the pole position award the 'Speed King Award' today. Needs a crown #F1 #BritishGP
— Chris Medland (@ChrisMedlandF1) 16 juli 2021
Toch logisch dat die Coulthard zo blij is en even samen met Hamilton een dingetje van dat interview maakt, eindelijk weer een race in Engeland met publiek, een publiek dat eindelijk weer naar buiten kan, een Engelse coureur die bovenaan staat, vanuit een flinke underdogpositie. Is gewoon mooie sportbeleving dit. Als een Mol dat zou doen bij Verstappen in Zandvoort is het waarschijnlijk een hoop scheldwoorden terwijl Plooi op de achtergrond neukbewegingen staat te maken. Hoor ik liever een positief verhaaltje over hoe tof de energie van de crowd is.
Za en zo nog kansen voor Max om het publiek stil te krijgen. Ik heb daar nog steeds vertrouwen in. Dit maakt het lekker spannend.Batiatus schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 20:26:
Ook wel 3 versies van de hardste bandjes op silverstone toch? wat dat betreft is die 0.075 echt helemaal niks, denk dat RBR op praktisch elk ander circuit beter is. Al was het voor Max natuurlijk wel lekker geweest om de fans daar stil te krijgen
De zelf verzonnen underdogpositie bedoel je?Sebastiaannn schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 20:29:
Toch logisch dat die Coulthard zo blij is en even samen met Hamilton een dingetje van dat interview maakt, eindelijk weer een race in Engeland met publiek, een publiek dat eindelijk weer naar buiten kan, een Engelse coureur die bovenaan staat, vanuit een flinke underdogpositie. Is gewoon mooie sportbeleving dit. Als een Mol dat zou doen bij Verstappen in Zandvoort is het waarschijnlijk een hoop scheldwoorden terwijl Plooi op de achtergrond neukbewegingen staat te maken. Hoor ik liever een positief verhaaltje over hoe tof de energie van de crowd is.
Net als de compound speciaal voor HamiltonBlackMonkey schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 20:29:
Pirelli heeft ook lang zitten brainstormen over hoe ze de pole award nu moesten noemen:
[Twitter]
Mijn boefje is liev!
Coulthard is wat dat betreft een schappelijke kerel, die altijd energetisch overkomt voor de #1 die hij interviewt.Sebastiaannn schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 20:29:
Maar in dit topic is zonder een oranje bril comments maken gelijk aan fout.

Niet vergeten Oranje fans --> Coulthard heeft ook voor RB gereden, en draagt ze nog steeds een warm hart toe (check maar eens wat youtube filmpjes).
Volgens mij moet je even je tekst nalezen. Want je opmerking over mol en plooi slaat nergens op. En dan nog een flinke underdogpositie noemen als ze de afgelopen 8? jaar gewoon op pole position hebben gestaan…Sebastiaannn schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 20:29:
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Precies, je kunt van zijn showmanship vinden wat je wil maar de man is een van de grootste coureurs ooit. En hij voelt zich niet te goed om toe te geven dat ie telkens in de sims moet zitten om maar dichtbij Verstappen te komen. Ja hij is een dramaqueen en showman. Maar hij heeft ook zeker respect voor Max en wat die doet nu. Ik geniet met volle teugen van dit seizoen. Eindelijk zijn wij als publiek een keer de winnaars.
AmenTeknix1982 schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 20:35:
[...]
Precies, je kunt van zijn showmanship vinden wat je wil maar de man is een van de grootste coureurs ooit. En hij voelt zich niet te goed om toe te geven dat ie telkens in de sims moet zitten om maar dichtbij Verstappen te komen. Ja hij is een dramaqueen en showman. Maar hij heeft ook zeker respect voor Max en wat die doet nu. Ik geniet met volle teugen van dit seizoen. Eindelijk zijn wij als publiek een keer de winnaars.
Ik beoordeel HAM op zijn rijders kwaliteiten. Het zal me jeuken wat hij draagt, hoe zijn haar zit, wat zijn laatste tattoo is. I don't care, seriously, als hij maar hard rijdt.
We zullen misschien wel nooit weten wat de 36 jarige HAM kan doen in een zelfde wagen als de 23 jarige VER, maar HAM zijn prestaties spreken voor zich --> tot nu GOAT, en VER moet eerst maar eens 7 titels binnen harken, beginnend met de eerste dit seizoen.
MER heeft vandaag laten zien dat het gat weer kleiner is dan op het RB circuit de laatste 2 races.
Nou op Reddit voorspelt nog steeds meer dan de helft van de mensen en ruim twee keer zo veel als Hamilton dat Verstappen de race gaat winnen, met 32 punten achterstand en die 7 tienden van vanmiddag had ie inmiddels echt wel de underdogpositie te pakken. Ookal was het voorgaande jaren anders.
Ahja boze Max = snelle MaxStefanVerkerk schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 20:04:
Max echt totaal niet blij zo te horen en aan zijn lichaamstaal te zien.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
6 van die 7 titels heeft hij nooit echt weerstand gehad en dus zijn die wat mij betreft niet veel waard. In een superieure auto is het makkelijk winnen natuurlijk zeker als je met 2 tegen 1 rijdt. Dit is het eerste jaar in een lange tijd dat hij daadwerkelijk een beetje tegengas krijgt en moet werken voor zijn centen.ricardo246 schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 20:40:
[...]
Amen![]()
Ik beoordeel HAM op zijn rijders kwaliteiten. Het zal me jeuken wat hij draagt, hoe zijn haar zit, wat zijn laatste tattoo is. I don't care, seriously, als hij maar hard rijdt.
We zullen misschien wel nooit weten wat de 36 jarige HAM kan doen in een zelfde wagen als de 23 jarige VER, maar HAM zijn prestaties spreken voor zich --> tot nu GOAT, en VER moet eerst maar eens 7 titels binnen harken, beginnend met de eerste dit seizoen.
MER heeft vandaag laten zien dat het gat weer kleiner is dan op het RB circuit de laatste 2 races.
En toch roept de meerderheid dat als VER dat doet, dan is het prima.computerjunky schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 20:52:
[...]
6 van die 7 titels heeft hij nooit echt weerstand gehad en dus zijn die wat mij betreft niet veel waard. In een superieure auto is het makkelijk winnen natuurlijk zeker als je met 2 tegen 1 rijdt. Dit is het eerste jaar in een lange tijd dat hij daadwerkelijk een beetje tegengas krijgt en moet werken voor zijn centen.
Maar een belangrijker punt --> HAM en VER maken de auto, geven zoveel feedback terug naar hun engineers dat zij de auto beter kunnen maken en beter kunnen afstellen. BOT kan nooit meekomen, PER (en vorige ook niet).
Je ziet mijn punt? HAM heeft de auto mede gecreëerd, hij is niet alleen de chauff, even zoals VER.
Dat geldt toch voor bijna alle meervoudige kampioenen dat ze in een oppermachtige auto reden. Je kan toch niet serieus menen dat de titels van Lewis niets waard zijn? De man heeft records gebroken waarvan men dacht dat ze lange tijd niet meer gebroken zouden worden. En F1 is een constructeurs sport. En Lewis geeft echt wel input aan zijn team dus dat zal in die jaren ook het resultaat van wisselwerking geweest zijn. Het is niet alleen de coureur of alleen de auto. Samen kom je tot een WK titel. Niet anders. Dat hadden de legendes voor hem net zo goed.computerjunky schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 20:52:
[...]
6 van die 7 titels heeft hij nooit echt weerstand gehad en dus zijn die wat mij betreft niet veel waard. In een superieure auto is het makkelijk winnen natuurlijk zeker als je met 2 tegen 1 rijdt. Dit is het eerste jaar in een lange tijd dat hij daadwerkelijk een beetje tegengas krijgt en moet werken voor zijn centen.
Bottas is toch echt geregeld sneller als Hamilton dat heb ik iedere van de immer groeiende lijst van teamgenoten van verstappen nog niet zien doen.ricardo246 schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 20:55:
[...]
En toch roept de meerderheid dat als VER dat doet, dan is het prima.
Maar een belangrijker punt --> HAM en VER maken de auto, geven zoveel feedback terug naar hun engineers dat zij de auto beter kunnen maken en beter kunnen afstellen. BOT kan nooit meekomen, PER (en vorige ook niet).
Je ziet mijn punt? HAM heeft de auto mede gecreëerd, hij is niet alleen de chauff, even zoals VER.
En je kan zeggen tegen je team wat je wil maar er is niemand die zo absurd veel geld heeft uitgegeven als mercedes in de afgelopen 10 jaar. en dat is een veel grotere factor die lang doorspeelt. zelfs als ze ineens nog maar de helft uit mogen geven hebben ze nog altijd alle kennis die met die miljarden vergaard is. Miljarden die andere teams nooit gehad hebben en dus nooit aan research uit hebben kunnen geven.
Want RB heeft het geld niet, en is nooit WDC en WCC geworden?computerjunky schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 20:59:
[...]
Bottas is toch echt geregeld sneller als Hamilton dat heb ik iedere van de immer groeiende lijst van teamgenoten van verstappen nog niet zien doen.
En je kan zeggen tegen je team wat je wil maar er is niemand die zo absurd veel geld heeft uitgegeven als mercedes in de afgelopen 10 jaar. en dat is een veel grotere factor die lang doorspeelt. zelfs als ze ineens nog maar de helft uit mogen geven hebben ze nog altijd alle kennis die met die miljarden vergaard is. Miljarden die andere teams nooit gehad hebben en dus nooit aan research uit hebben kunnen geven.

Edit: RB heeft hele slechte keuzes gemaak na dat ze 4 jaar op rij kampioen waren geworden is mijn punt.
[ Voor 6% gewijzigd door ricardo246 op 16-07-2021 21:05 ]
Of Ferrari? Of Williams? Of het oude mclaren?ricardo246 schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 21:02:
[...]
Want RB heeft het geld niet, en is nooit WDC en WCC geworden?
Niet zo veel nee. Mercedes heeft ieder jaar toch steeds weer een mega budget.en als je kijken naar dochter teams + het primaire team is het gat nog groter. want ook daar gaat er data heen en weer e worden er kosten gedrukt.ricardo246 schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 21:02:
[...]
Edit: RB heeft hele slechte keuzes gemaak na dat ze 4 jaar op rij kampioen waren geworden is mijn punt.
En ook die maken de laatste tijd behoorlijke *** keuzes.Teknix1982 schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 21:05:
[...]
Of Ferrari? Of Williams? Of het oude mclaren?
McLaren deed het dan wel weer goed om iets te kopieren

Er zitten toch caps op de budgetten?computerjunky schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 21:07:
[...]
Niet zo veel nee. Mercedes heeft ieder jaar toch steeds weer een mega budget.en als je kijken naar dochter teams + het primaire team is het gat nog groter. want ook daar gaat er data heen en weer e worden er kosten gedrukt.
Klopt maar budgetverschillen zijn er in elke sport. Dat is er inherent aan. Maar is een budgetverschil het resultaat van goed teamwork dat kampioen wordt en zo meer budget heeft enz? Of begint het bij budget? Want volgens mij is alleen geld in geen enkele sport een garantie voor kampioenschappen.
Edit:
Als men alleen coureurs onderling wil kunnen vergelijken dan is F1 misschien niet de klasse die je moet hebben? Ik ben absoluut groot fan van Verstappen maar weiger Hamilton zijn prestaties tekort te doen als alleen een budget kwestie.
[ Voor 21% gewijzigd door Teknix1982 op 16-07-2021 21:14 ]
Even snel gegoogeld in een dominant Mercedes jaar waar VER ook relevant was (2019):
MER: 484M USD
FER: 463M USD
RBR: 445M USD
Rest vd teams (F1.5) is de helft van dit.
Om eerlijk te zijn, valt me het verschil tussen de top 3 wel mee.
[ Voor 4% gewijzigd door ricardo246 op 16-07-2021 21:15 ]
Ja en nee maar dat maakt de budgetten nog niet gelijk helaas.
budgetten van 2020:
1. Ferrari € 450 miljoen
2. Mercedes € 440 miljoen
3. Red Bull € 400 miljoen
4. McLaren € 250 miljoen
5. Renault € 235 miljoen
6. Racing Point € 180 miljoen
7. Alfa Romeo € 140 miljoen
8. AlphaTauri € 140 miljoen
9. Haas F1 € 120 miljoen
10. Williams € 110 miljoen
Budgetten van 2019:
Mercedes 484 miljoen
Ferrari 463 miljoen
Red Bull 445 miljoen
Renault 272 miljoen
McLaren 269 miljoen
Racing Point 188 miljoen
Haas 173 miljoen
Alfa Romeo 141 miljoen
Toro Rosso 138 miljoen
Williams 132 miljoen
budgeteen 2018:
Mercedes €450 million
Ferrari €430 million
Red Bull €350 million
McLaren €250 million
Renault €200 million
Sauber €135 million
Williams €135 million
Toro Rosso €125 million
Haas €110 million
Force India €110 million
En hoe verder je terug gaat hoe groter het verschil.
De grootste factor die je hierbij moet onthouden is hoe veel hiervan vaste lasten zijn voor transport van al die meuk en salarissen enz enz. hoe lager je budget des te minder je dus over houd voor ontwikkeling en reserve onderdelen en upgrades.
Ik zou graag zien dat hoe beter je presteert des te lager je budget is voor het volgende jaar zodat het veld dichter naar elkaar groeit maarja dan gaan de grote kleuters waarschijnlijk stampvoeten.
We hebben dezelfde bronnen, mooi!
Top 3 verschillen vallen wel mee vind ik. En dan nog kun je beargumenteren dat niet alles zichtbaar is ;-)
Eigenlijk heb ik dat laatste tot nu toe nog niet gezien vandaag. Wat eerder ook al diverse keren is opgemerkt, de RB16 stond er vorig jaar ruim 1 sec. achter op dit circuit in Q3. En hoewel de party mode dit jaar niet meer mag zal Mercedes misschien toch iets meer risico hebben genomen met hun power settings, ze kunnen altijd nog wat terugschroeven mocht dat nodig zijn (en dan niet meer omhoog).ricardo246 schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 20:40:
[...]Amen![]()
Ook al wint Mercedes op dit circuit, dan nog zit de RB16b er veel dichterbij dan vorig jaar, en dat zal op andere circuits ook wel weer in het voordeel van Verstappen uitpakken, al helemaal indien het circuit wat meer op hoogte ligt.
Dus schadebeperking indien nodig, en later weer aan de voorsprong bouwen.
Op zich hebben we nu met dit format 3 dagen waarbij het om iets gaat, wel zo prettig wat mij betreft
Testing, one, two ...
Ik denk dat het probleem daarmee wel is dat als je hoge loonkosten hebt, je die niet zomaar kan terugdringen. Je kan moeilijk de helft van je personeel ontslaan vanwege zo'n regeling.computerjunky schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 21:15:
[...]
budgetten van 2020:
1. Ferrari € 450 miljoen
4. McLaren € 250 miljoen
5. Renault € 235 miljoen
9. Haas F1 € 120 miljoen
Budgetten van 2019:
Mercedes 484 miljoen
Ferrari 463 miljoen
Red Bull 445 miljoen
Renault 272 miljoen
McLaren 269 miljoen
Racing Point 188 miljoen
Haas 173 miljoen
Alfa Romeo 141 miljoen
Toro Rosso 138 miljoen
Williams 132 miljoen
budgeteen 2018:
Mercedes €450 million
Ferrari €430 million
Red Bull €350 million
McLaren €250 million
Renault €200 million
Sauber €135 million
Williams €135 million
Toro Rosso €125 million
Haas €110 million
Force India €110 million
De grootste factor die je hierbij moet onthouden is hoe veel hiervan vaste lasten zijn voor transport van al die meuk en salarissen enz enz. hoe lager je budget des te minder je dus over houd voor ontwikkeling en reserve onderdelen en upgrades.
Ik zou graag zien dat hoe beter je presteert des te lager je budget is voor het volgende jaar zodat het veld dichter naar elkaar groeit maarja dan gaan de grote kleuters waarschijnlijk stampvoeten.
Dan kan je natuurlijk zeggen dat je daar rekening mee moet houden, maar het lijkt me niet echt een gewenste situatie. Ben het verder wel met je eens dat ze iets moeten verzinnen om de kloof tussen de teams te dichten, maar ik weet niet of het budget daar de beste optie voor is.
Al zouden salary caps voor alle rollen opzich ook best ok kunnen werken, maar ik denk niet dat je daar veel voorstanders voor gaat vinden.
Wat ook meegenomen moet worden is dat de top teams natuurlijk veel uitgeven een motor ontwikkeling en dat de kleinere teams daar van profiteren. zo reiden veel kleinere temas met goede motoren maar is vooral het aerodynamica pakket enz niet goed genoeg omdat ze dat zelf moeten ontwikkelen met een lager budget.ricardo246 schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 21:19:
[...]
We hebben dezelfde bronnen, mooi!
Top 3 verschillen vallen wel mee vind ik. En dan nog kun je beargumenteren dat niet alles zichtbaar is ;-)
ook zijn er veel zaken die langer als 1 seizoen mee gaan en de grotere teams hebben daar baat bij. denk een eigen wind tunnels, supercomputers, transport middelen en motorhomes. Kleinere teams zullen daar allemaal minder baat bij hebben omdat die veel kariger met geld om moeten gaan. Ook crashes raken teams met lagere budgetten veel harder.
Al met al is het een complex plaatje maar je kan er niet aan voorbij gaan dat merc heel veel baat heeft bij investeringen uit het verleden en de verdeling van gelden van de FIA eveneens als de enorme hand in de pap van de FIA.
Tja niets mis met lonen matigen dacht ik zo. als ze het werk niet meer voor dat geld willen doen zijn er honderden die het een droom baan vinden.Snowdog schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 21:24:
[...]
Ik denk dat het probleem daarmee wel is dat als je hoge loonkosten hebt, je die niet zomaar kan terugdringen. Je kan moeilijk de helft van je personeel ontslaan vanwege zo'n regeling.
Dan kan je natuurlijk zeggen dat je daar rekening mee moet houden, maar het lijkt me niet echt een gewenste situatie. Ben het verder wel met je eens dat ze iets moeten verzinnen om de kloof tussen de teams te dichten, maar ik weet niet of het budget daar de beste optie voor is.
Al zouden salary caps voor alle rollen opzich ook best ok kunnen werken, maar ik denk niet dat je daar veel voorstanders voor gaat vinden.
Iets minder voor de top en iets meer voor de monteurs en het fabricage team zou ook niet geld zijn. sommige mensen verdienen gewoon te veel terwijl zie niet eens het meeste werk verzetten.
[ Voor 9% gewijzigd door computerjunky op 16-07-2021 21:27 ]
Ja, maar iemand als Newey ga je niet even zomaar vervangen door iemand die de droom heeft een mooie auto te bouwen. Ben het verder wel met je eens hoor, van mij hoeft niemand tig keer meer te verdienen dan anderen, maar het is alleen helaas niet hoe de wereld werkt denk ik.computerjunky schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 21:26:
[...]
Tja niets mis met lonen matigen dacht ik zo. als ze het werk niet meer voor dat geld willen doen zijn er honderden die het een droom baan vinden.
Budget cap is van 2021 dus cijfers van vorige jaren posten waar geen budget cap was maakt nog niet dat er dit jaar ineens geen budget caps zijn oid?computerjunky schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 21:15:
[...]
budgetten van 2020:
1. Ferrari € 450 miljoen
4. McLaren € 250 miljoen
5. Renault € 235 miljoen
9. Haas F1 € 120 miljoen
Budgetten van 2019:
Mercedes 484 miljoen
Ferrari 463 miljoen
Red Bull 445 miljoen
Renault 272 miljoen
McLaren 269 miljoen
Racing Point 188 miljoen
Haas 173 miljoen
Alfa Romeo 141 miljoen
Toro Rosso 138 miljoen
Williams 132 miljoen
budgeteen 2018:
Mercedes €450 million
Ferrari €430 million
Red Bull €350 million
McLaren €250 million
Renault €200 million
Sauber €135 million
Williams €135 million
Toro Rosso €125 million
Haas €110 million
Force India €110 million
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Correct ik kan daar echter niet 123 duidelijke cijfers over vinden. Let wel dat dat niet eens direct te vergelijken is. Het is een cost cap van 145 miljoen die alleen impact heeft op de prestatie van de auto.YakuzA schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 21:30:
[...]
Budget cap is van 2021 dus cijfers van vorige jaren posten waar geen budget cap was maakt nog niet dat er dit jaar ineens geen budget caps zijn oid?
Er is dus geen cap van hoeveel ze aan engineers en technici enz uit geven. Hoeveel er totaal uitgegeven word kan ik niet echt vinden.
Een extra zaak is dat dit dus niet de research en investeringen van de afgelopen 10 jaar ongedaan maakt en ze dus vanuit een voorkeurspositie aan deze cap beginnen.
[ Voor 16% gewijzigd door computerjunky op 16-07-2021 21:35 ]
Zal je altijd zien dat Russel nu in de top 10 eindigt, en dan nog steeds geen punten krijgt.
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Hij zal wel 8e, 9e of 10e eindigen in de sprint race en dan 11e in de echte race.Illegal_Alien schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 21:35:
Zal je altijd zien dat Russel nu in de top 10 eindigt, en dan nog steeds geen punten krijgt.
PSN
Waarom? Het hele idee van F1 is toch altijd geweest dat het een wedstrijd is wie de snelste wagen kan bouwen. Als je dat niet wil dan krijg je iets anders (bijvoorbeeld Indycar).computerjunky schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 21:15:
[...]
Ik zou graag zien dat hoe beter je presteert des te lager je budget is voor het volgende jaar zodat het veld dichter naar elkaar groeit
Persoonlijk denk ik overigens dat het wel wat eerlijker kan. Aangezien het momenteel een beetje alles of niets is wat betreft de punten verdeling. Niet alleen krijg je véél meer punten als je hoger eindigt, als je lager dan 10e staat krijg je geen punten. Dat is best wel hard. Vervolgens zijn er nog wat regeltjes (ferrari krijgt 2.5% extra?) en dan zie je getallen voorbij komen waarbij het ene team naar huis gaat met 200+M en het andere team het moet doen met +- 50M. Vanuit een achterstandspositie terug vechten is dan een stuk lastiger dan met een meer evenredige verdeling van punten en beloning.
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
De cfd tijd wordt meer beperkt hoe hoger een team in het kampioenschap eindigt.computerjunky schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 21:34:
[...]
Correct ik kan daar echter niet 123 duidelijke cijfers over vinden. Let wel dat dat niet eens direct te vergelijken is. Het is een cost cap van 145 miljoen die alleen impact heeft op de prestatie van de auto.
Er is dus geen cap van hoeveel ze aan engineers en technici enz uit geven. Hoeveel er totaal uitgegeven word kan ik niet echt vinden.
Een extra zaak is dat dit dus niet de research en investeringen van de afgelopen 10 jaar ongedaan maakt en ze dus vanuit een voorkeurspositie aan deze cap beginnen.
Met de 110% voor Haas en de 90% voor de #1 zal dat mogelijk langzaam convergeren.
Magoed, budget caps en cfd tijd is verder meer iets voor het algemene topic.
[ Voor 4% gewijzigd door YakuzA op 16-07-2021 21:47 ]
PSN
Verwijderd
Weet niet of je toen gekeken hebt, maar die zogenaamde Renault power had geen power.ricardo246 schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 21:02:
[...]
Ik weet eigenlijk niet of dat zomaar mag. Één of twee procent terug schroeven, om maar eens wat te noemen, is naar mijn idee, en hopelijk ook dat van de FIA, geen terug schroeven. En als ze dat wel vinden dan snap ik die hele party mode ban niet. Want dan kan Mercedes gewoon elk weekend de party mode gebruiken tijdens de gehele Q en tijdens de race toevallig terug moeten schroeven. Overigens weet ik ook niet of je een terug geschroefde motor het daarop volgende weekend weer doodleuk mag gebruiken alsof er nooit wat mee gebeurt is.hardware-lover schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 21:22:
[...]
Eigenlijk heb ik dat laatste tot nu toe nog niet gezien vandaag. Wat eerder ook al diverse keren is opgemerkt, de RB16 stond er vorig jaar ruim 1 sec. achter op dit circuit in Q3. En hoewel de party mode dit jaar niet meer mag zal Mercedes misschien toch iets meer risico hebben genomen met hun power settings, ze kunnen altijd nog wat terugschroeven mocht dat nodig zijn (en dan niet meer omhoog).
Qua de Lewis Hamilton discussie: mijn voornaam schept toch een band, en ik vond het jarenlang een van de coureurs waarvoor ik de TV aan zou zetten. Dit is echter veranderd rond 2017. Sindsdien heeft hij, over een jaar genomen, gewoon geen tegenstand gehad, zijn de vervelende maniertjes gekomen en het acteerwerk in plaats van de keiharde bravoure waar hij in 2007 mee het toneel op kwam. Het is nu soms meer een accountant die heel hard kan autorijden dan het fenomeen die het in 2007 was.
Als je er objectief naar kijkt is Hamilton van de categorie 4 wereldtitels in zijn carrière op talent tot op heden (hij is nog niet klaar he). De rest heeft hij echt te danken aan het veel langer in een veel dominanter team zitten met duidelijk nr.2 dan de andere groten der F1. 2008, volledig verdient, 2007 was hem eigenlijk gegund gezien rookie-status, 2014 en 2015 tegen Rosberg. Dan kom je precies op 4 op dit moment.
Schumacher had ook een lapdog in Barrichello en Irvine, maar had op 2002 en 2004 na ALTIJD competitie van buitenaf. Hij had buiten 2001, 2002 en 2004 nooit de beschikking over een dominante auto. Hamilton heeft 7 (!!) jaar op rij (!!!) een dominante auto gehad met op 3 jaren na een lapdog. Ja, logisch dat je dan statistisch de GOAT bent. Qua rauw talent heb ik echter toch een hogere pet op van Senna, Schumacher, Clark en Fangio.
Waar de meeste mensen, en ook ik, uiteindelijk over zijn gevallen denk ik is het continue neppe gedrag, het acteren, het underdogtheater zoals ook vanmiddag weer met die 7 tienden (je weet donderdsgoed dat je met veel brandstof onderweg bent). Dat zijn allemaal dingen die de Hamilton van 2007/2008 niet had, en ook in 2014/2015 nog meevielen. In 2017 is dat echt begonnen meen ik, met een versterking sinds 2020 met dat BLM-gedoe waardoor het gedrag versterkt werd. Dit jaar is het wereldpolitieke gedoe iets minder maar heeft hij continue vervelende insinuaties dat Red Bull aan het valsspelen is, dat Mercedes achter zou liggen (pak eens het gemiddelde qua tijd in kwalificaties van de Mercedessen dit jaar en dan die van Red Bull, het is echt Verstappen dat we een kampioenschap hebben want met elke andere coureur behalve Hamilton/Verstappen in die Red Bull waren we nu al klaar met de 8e titel van Hamilton en Mercedes) terwijl Mercedes gewoon in de races de snellere auto is, ook nog recent in Frankrijk en nu weer op Silverstone (daar zelfs in de kwalificatie beide auto's met Max die zich net er tussen weet te wurmen).
Als hij weer terug ging naar de bravoure Lewis van 2007/2008 zou ik hem zo weer kunnen steunen, maar nu is Max de Lewis 2007/2008 qua stijl en dat is waarom ik veel meer fan van Max ben.
Als je er objectief naar kijkt is Hamilton van de categorie 4 wereldtitels in zijn carrière op talent tot op heden (hij is nog niet klaar he). De rest heeft hij echt te danken aan het veel langer in een veel dominanter team zitten met duidelijk nr.2 dan de andere groten der F1. 2008, volledig verdient, 2007 was hem eigenlijk gegund gezien rookie-status, 2014 en 2015 tegen Rosberg. Dan kom je precies op 4 op dit moment.
Schumacher had ook een lapdog in Barrichello en Irvine, maar had op 2002 en 2004 na ALTIJD competitie van buitenaf. Hij had buiten 2001, 2002 en 2004 nooit de beschikking over een dominante auto. Hamilton heeft 7 (!!) jaar op rij (!!!) een dominante auto gehad met op 3 jaren na een lapdog. Ja, logisch dat je dan statistisch de GOAT bent. Qua rauw talent heb ik echter toch een hogere pet op van Senna, Schumacher, Clark en Fangio.
Waar de meeste mensen, en ook ik, uiteindelijk over zijn gevallen denk ik is het continue neppe gedrag, het acteren, het underdogtheater zoals ook vanmiddag weer met die 7 tienden (je weet donderdsgoed dat je met veel brandstof onderweg bent). Dat zijn allemaal dingen die de Hamilton van 2007/2008 niet had, en ook in 2014/2015 nog meevielen. In 2017 is dat echt begonnen meen ik, met een versterking sinds 2020 met dat BLM-gedoe waardoor het gedrag versterkt werd. Dit jaar is het wereldpolitieke gedoe iets minder maar heeft hij continue vervelende insinuaties dat Red Bull aan het valsspelen is, dat Mercedes achter zou liggen (pak eens het gemiddelde qua tijd in kwalificaties van de Mercedessen dit jaar en dan die van Red Bull, het is echt Verstappen dat we een kampioenschap hebben want met elke andere coureur behalve Hamilton/Verstappen in die Red Bull waren we nu al klaar met de 8e titel van Hamilton en Mercedes) terwijl Mercedes gewoon in de races de snellere auto is, ook nog recent in Frankrijk en nu weer op Silverstone (daar zelfs in de kwalificatie beide auto's met Max die zich net er tussen weet te wurmen).
Als hij weer terug ging naar de bravoure Lewis van 2007/2008 zou ik hem zo weer kunnen steunen, maar nu is Max de Lewis 2007/2008 qua stijl en dat is waarom ik veel meer fan van Max ben.
Ik heb net de highlight gezien (kon niet live meekijken) maar ik kon niet echt zien waarom HAM ineens veel sneller was (en heb jullie berichten nog niet terug gelezen. Ga ik morgenochtend doen…)
Max sector 2 geel en HAm sector 3 geel.
Is de Mercedes sneller na de update of was het geluk?
En Russel!!’
Max sector 2 geel en HAm sector 3 geel.
Is de Mercedes sneller na de update of was het geluk?
En Russel!!’
[ Voor 8% gewijzigd door streamnl op 16-07-2021 22:08 ]
Nog maar een keertje want de vraag sneeuwde wat onder 
Mogen ze eigenlijk engine mode/mapping wisselen tussen sprint & race?
•Geocaching•Security, Media & OSINT Junkie•Opinions are my own and not those of my employer.
Nee, parc fermeThe-Priest-NL schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 22:07:
Nog maar een keertje want de vraag sneeuwde wat onder
Vast niet. Maar de compound is hetzelfde, alleen het karkas is verstevigd. In principe maakt het dus niet uit, want het rubber is hetzelfde. Daarnaast is de bandenspanning juist omhoog gegaan na Baku, wat echt absoluut aan de teams lag die de boel manipuleerden. Nu met deze verstevigde banden gaat de bandenspanning weer omlaag.LewisVries schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 22:04:
Ben ik trouwens de enige die een verband ziet met de nieuwe achterbanden, daarmee de lagere bandenspanningen, en het feit dat Mercedes ineens weer aan de leiding gaat met alleen Max die zich er net tussen weet te wurmen op P2?
Dit topic is gesloten.
Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
Overige topics:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
- Als er iets voorbij komt bij een bron, plaats deze bron dan ook was zodat iedereen het begrijpt. Bijvoorbeeld Ziggo, Channel 4, Sky etc.
- We weten nu wel dat er kritiek te leveren valt op de uitzendingen van Ziggo/Sky etc. Laat het dan ook.
- Geen naamverbasteringen zoals: Crashstappen, Mazespin, Mission Spinnow, etc
- Ook het onnodig zuur of beledigend over coureurs of teams hoeft hier niet. Denk ik bijvoorbeeld aan:
-Ocon/Leclerc/Stroll is een rotjoch.
-Verstappen is een prutser als er een keer iets misgaat/moet naar Mercedes.
-Ongefundeerd Ferrari/Alpine bashen.
-Gezeur over Hamilton.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2021
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2021
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.