[F1 2021] Race 10 GP van Groot-Brittannië Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 51 Laatste
Acties:
  • 164.376 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

LewisVries schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 22:00:
Qua de Lewis Hamilton discussie: mijn voornaam schept toch een band, en ik vond het jarenlang een van de coureurs waarvoor ik de TV aan zou zetten. Dit is echter veranderd rond 2017. Sindsdien heeft hij, over een jaar genomen, gewoon geen tegenstand gehad, zijn de vervelende maniertjes gekomen en het acteerwerk in plaats van de keiharde bravoure waar hij in 2007 mee het toneel op kwam. Het is nu soms meer een accountant die heel hard kan autorijden dan het fenomeen die het in 2007 was.

Als je er objectief naar kijkt is Hamilton van de categorie 4 wereldtitels in zijn carrière op talent tot op heden (hij is nog niet klaar he). De rest heeft hij echt te danken aan het veel langer in een veel dominanter team zitten met duidelijk nr.2 dan de andere groten der F1. 2008, volledig verdient, 2007 was hem eigenlijk gegund gezien rookie-status, 2014 en 2015 tegen Rosberg. Dan kom je precies op 4 op dit moment.

Schumacher had ook een lapdog in Barrichello en Irvine, maar had op 2002 en 2004 na ALTIJD competitie van buitenaf. Hij had buiten 2001, 2002 en 2004 nooit de beschikking over een dominante auto. Hamilton heeft 7 (!!) jaar op rij (!!!) een dominante auto gehad met op 3 jaren na een lapdog. Ja, logisch dat je dan statistisch de GOAT bent. Qua rauw talent heb ik echter toch een hogere pet op van Senna, Schumacher, Clark en Fangio.

Waar de meeste mensen, en ook ik, uiteindelijk over zijn gevallen denk ik is het continue neppe gedrag, het acteren, het underdogtheater zoals ook vanmiddag weer met die 7 tienden (je weet donderdsgoed dat je met veel brandstof onderweg bent). Dat zijn allemaal dingen die de Hamilton van 2007/2008 niet had, en ook in 2014/2015 nog meevielen. In 2017 is dat echt begonnen meen ik, met een versterking sinds 2020 met dat BLM-gedoe waardoor het gedrag versterkt werd. Dit jaar is het wereldpolitieke gedoe iets minder maar heeft hij continue vervelende insinuaties dat Red Bull aan het valsspelen is, dat Mercedes achter zou liggen (pak eens het gemiddelde qua tijd in kwalificaties van de Mercedessen dit jaar en dan die van Red Bull, het is echt Verstappen dat we een kampioenschap hebben want met elke andere coureur behalve Hamilton/Verstappen in die Red Bull waren we nu al klaar met de 8e titel van Hamilton en Mercedes) terwijl Mercedes gewoon in de races de snellere auto is, ook nog recent in Frankrijk en nu weer op Silverstone (daar zelfs in de kwalificatie beide auto's met Max die zich net er tussen weet te wurmen).

Als hij weer terug ging naar de bravoure Lewis van 2007/2008 zou ik hem zo weer kunnen steunen, maar nu is Max de Lewis 2007/2008 qua stijl en dat is waarom ik veel meer fan van Max ben.
Kort samengevat: HAM heeft de gunfactor al geruime tijd niet meer. :P

Over de budgetten:
Mercedes heeft voorzover ik weet sinds de introductie van de huidge motor meestal het grootste budget gehad. Wat in principe gewoon een groot voordeel is. Echter daarin zit nog niet verdisconteerd dat ze met de introductie van de nieuwe motorformule destijds gelijk al een enorm voordeel en voorsprong hadden. Granted, goed gespeeld van MER, maar daarmee werd het budgetvoordeel sinds dat moment alleen maar groter en gunstiger.

Verder staat Max er dit weekend imho voldoende goed bij en gekke dingen (ongelukken enzo) daargelaten verwacht ik dat hij makkelijk tweede wordt qua aantal punten en sta er niet gek van te kijken als dat eerste zou zijn.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:24
Het is overduidelijk dat bijna iedereen met volledige kwalificatie settings aan het rijden was.
Alles voor een zo hoog mogelijke positie.

Max had al genoeg moeite voor een goede tijd en kijk je naar Lewis zijn uitschieter in de 2e ronde van Q3 dan zat ie ook op het randje. De soft band was blijkbaar iets te zacht voor een goede ronde.

Ben benieuwd naar de race van morgen want denk dat de medium de enige veilige keuze is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Rot Mercedes, gewoon de manier hoe het team zich presenteerd dan he..

...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Door de negatieve toon in de laatste berichten, twijfel ik om morgenochtend alles terug te lezen.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09:41

ricardo246

Life's what you make it!

Luxicon schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 22:21:
Rot Mercedes, gewoon de manier hoe het team zich presenteerd dan he..
Ik geef het op… fijne avond boyz and girlz, morgen zien we iets van racepace, en weten we hoe de kaarten er voor staan voor Zondag.

I have no special talent. I am only passionately curious.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
ricardo246 schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 22:25:
[...]

Ik geef het op… fijne avond boyz and girlz, morgen zien we iets van racepace, en weten we hoe de kaarten er voor staan voor Zondag.
Niks van aantrekken, komt omdat ik (vast meerdere) het een keer zat zijn om de Mercedes easy 1-2 te bekijken, en tegelijk aan te horen wat voor underdog ze zijn en hoe fantastisch de auto en het publiek was achteraf. Ik heb liever dat ze gewoon zeggen dat ze de snelste zijn en klaar. Niet dat leugenachtige gezwets.

...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Help!!!! schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 22:13:
[...]

(Te)veel succes geeft altijd aversie, na de wereldtitels van Seb kon ook niemand meer dat vingertje waarderen etc.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFire1985
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-02 07:51
HAM had dik pole gehad als zijn 2e rondje goed was afgerond. Het lijkt er nog steeds op dat de auto's erg gewaagd zijn aan elkaar en dat het WK spannend blijft.

Wel denk ik dat Merc de motoren deze race iets hoger heeft geschroefd om goed voor de boeg te kunnen komen.
Sky had ook aan dat ze hadden gehoord tijdens de training dat de engineer van HAM aangaf dat ze nog even bleven rondrijden met de conservatieve motorstand.

Morgen gaan we het zien. Ik ben wel heel benieuwd of de qualifying sprint iets wordt. Vooral vooraan zijn de risico's enorm. Uiteindelijk blijft de zondag het belangrijkste en als je daar vanaf achteren moet beginnen, vergooi je al aardig je kansen.

Het mooiste zou zijn als ze dat risico kunnen loskoppelen. Zo zat ik bijvoorbeeld te denken aan een opstelling op basis van de fastest laps in de qualifying sprint. Dan ben je niet gelijk kansloos voor beide races als je in bocht 1 een kapotte vleugel hebt en kun je als mini team weer bewust gaan voor die snelle ronde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meenkdrie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 08:32
DarkFire1985 schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 00:02:
HAM had dik pole gehad als zijn 2e rondje goed was afgerond. Het lijkt er nog steeds op dat de auto's erg gewaagd zijn aan elkaar en dat het WK spannend blijft.

Wel denk ik dat Merc de motoren deze race iets hoger heeft geschroefd om goed voor de boeg te kunnen komen.
Sky had ook aan dat ze hadden gehoord tijdens de training dat de engineer van HAM aangaf dat ze nog even bleven rondrijden met de conservatieve motorstand.

Morgen gaan we het zien. Ik ben wel heel benieuwd of de qualifying sprint iets wordt. Vooral vooraan zijn de risico's enorm. Uiteindelijk blijft de zondag het belangrijkste en als je daar vanaf achteren moet beginnen, vergooi je al aardig je kansen.

Het mooiste zou zijn als ze dat risico kunnen loskoppelen. Zo zat ik bijvoorbeeld te denken aan een opstelling op basis van de fastest laps in de qualifying sprint. Dan ben je niet gelijk kansloos voor beide races als je in bocht 1 een kapotte vleugel hebt en kun je als mini team weer bewust gaan voor die snelle ronde.
Meh, ik lees dit erg veel maar het risico is te overzien toch? Zo vaak gaat het bij de start niet mis, zeker niet vooraan en zeker niet als Leclerc niet op een van de eerste 3 rijen staat.

Mocht het wel misgaan kun je het zondag nog goedmaken, maar als het in de race misgaat zijn je kansen voorbij.

FP2 daarentegen.. gewoon die auto's weer vrijgeven en de teams een afstelling voor de races laten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

meenkdrie schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 00:12:
[...]

Meh, ik lees dit erg veel maar het risico is te overzien toch? Zo vaak gaat het bij de start niet mis, zeker niet vooraan en zeker niet als Leclerc niet op een van de eerste 3 rijen staat.

Mocht het wel misgaan kun je het zondag nog goedmaken, maar als het in de race misgaat zijn je kansen voorbij.

FP2 daarentegen.. gewoon die auto's weer vrijgeven en de teams een afstelling voor de races laten maken.
Als je het meer op de rijders kwaliteiten wil laten aankomen is alles locken na FP1 best goed.

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:36

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:30

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Help!!!! schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 22:13:
[...]

En grappig, dat komt uit z'n eigen achterhoede: Russel. Lewis is verzadigingsfactor, hoor dat publiek toen Russel P7 (normaal zeg je.. nou leuk) pakte in Q2 en daarmee in Q3 kwam. Leuk dat gegil op de radio van Lewis, maar het is inmiddels volle bak Russel :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:54

AzzKickah

06-CENSORED

Als Max niet meteen P1 pakt bij de start van de sprintrace wordt ie gewoon 2e. Die gaat sobieso geen risico nemen.

[ Voor 4% gewijzigd door AzzKickah op 17-07-2021 04:02 ]

Acties:
  • +29 Henk 'm!

• f1bythenumbers
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 28-07 16:05
Hallo!

I'm having problems with the site right now. I had to migrate everything to another server so things may be acting a bit weird at the moment. I think the nameserver change is still propagating so maybe some content won't display properly.

No FP2 this time, but we had FP1 so that's something. I normally don't even analyze FP1 since the drivers are focused mostly on tuning the setup, not on simulation stints. Having said that, this is all the information we have for tomorrow's mini race. Take this results with a grain of salt.

Afbeeldingslocatie: https://f1bythenumbers.com/wp-content/uploads/2021/07/gp10_fp1_top_10.svg
Afbeeldingslocatie: https://f1bythenumbers.com/wp-content/uploads/2021/07/gp10_fp1_bottom_10-1.svg
Afbeeldingslocatie: https://f1bythenumbers.com/wp-content/uploads/2021/07/gp10_fp1_all-3.svg

Still, great session for Mercedes. I don't think there are many Merc fans here hehe but still, both Lewis and Valtteri were able to do many laps during FP1 and looked good from the get go.

Tweakers seems to have some sort of a cache that doesn't refresh very often so the images may not display properly for some of you right now. I'm not sure if the mods can do anything about this or not. Still, you can see all the images at my site f1bythenumbers or clicking directly on the following links:

https://f1bythenumbers.co...21/07/gp10_fp1_top_10.svg
https://f1bythenumbers.co.../gp10_fp1_bottom_10-1.svg
https://f1bythenumbers.co.../2021/07/gp10_fp1_all.svg

[ Voor 24% gewijzigd door f1bythenumbers op 17-07-2021 06:45 ]

F1pace

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Sprintraceday !!!!

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Gister niets gezien van de kwalificatie, laat thuis nog even terug gekeken. Kreeg Hamilton nou een slipstream van Bottas? Of hoorde ik dat nou verkeerd.
Hopelijk heeft RBR het probleem gevonden met de auto van Max, ben erg benieuwd.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:24

TrekDr0p

QR niet scannen

Pierre schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 07:31:
Gister niets gezien van de kwalificatie, laat thuis nog even terug gekeken. Kreeg Hamilton nou een slipstream van Bottas? Of hoorde ik dat nou verkeerd.
Hopelijk heeft RBR het probleem gevonden met de auto van Max, ben erg benieuwd.
Zoals VER al zei in interview.
Morgen rijden we niet zo snel als tijdens de Q, dus zal ik er ook minder last van hebben.
Maar we gaan het merken.
Wie weet wat voor konijn RBR uit de hoge hoed nog gaat toveren, door toch de sprintrace of de soft te rijden ipv de medium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werphengel
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-09-2024
Ben wel erg benieuwd waar de top 4 op start. Als je op medium start zal het toch moeilijk worden om iemand op soft de eerste ronden achter je te houden zolang ze niet op temperatuur zijn.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Ergens bekruipt me het gevoel dat die sprintrace eigenlijk helemaal niets toevoegt in plaats van de normale kwalificatie. :P

Volvotips.com

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:16

JB

Cédric roelt!

Bart-Willem schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 08:24:
Ergens bekruipt me het gevoel dat die sprintrace eigenlijk helemaal niets toevoegt in plaats van de normale kwalificatie. :P
Vermoed ik ook. Ja je krijgt punten, maar morgen is er ook nog een race. Dit gaat niet voluit worden, geloof ik niets van.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Shinji
  • Nu online
Voor mijn gevoel is het gewoon een extra lange race met een rode vlag en daarna (de volgende dag) een staande start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestorm
  • Laatst online: 14:18

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

Met het grote verschil dat je precies weet wanneer die rode vlag gaat komen. Ik ben wel benieuwd!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Firestorm schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 09:06:
Met het grote verschil dat je precies weet wanneer die rode vlag gaat komen. Ik ben wel benieuwd!
offtopic:
normaal ook toch? Net even iets te laat zodat HAM er voordeel van heeft :+

per aspera ad astra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjlgt
  • Niet online
Mercedes en Hamilton hebben gewoon hun troefkaart gebruikt voor dit weekend. Mag niet zo zijn dat Sir HAM op zijn eigen Straigth, voor eigen publiek, geklopt gaat worden natuurlijk. Dat de RBR niet helemaal lekker ging in Q3 hielp ze alleen maar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21-09 16:13
Of het nou gaat tegenvallen of juist niet. Ben blij dat er stappen gezet worden om het hele weekend wat voller te krijgen. :)

Ben ook erg benieuwd wat er bij de briefing gezegd wordt. Of de FIA ze vraagt we een beetje gas te geven ofzo

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Bart-Willem schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 08:24:
Het grootste verschil lijkt dat de reporters nu ineens ook op vrijdag zichtbaar aan het werk moeten :P

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Die race wordt voor de kop mijns inziens heel saai. De posities na de eerste ronde zullen de eindklassering zijn, ze gaan geen risico nemen.
Wellicht aan de staart van het middenveld wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorro
  • Laatst online: 14:21

Zorro

Z

Exocet schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 09:37:
Die race wordt voor de kop mijns inziens heel saai. De posities na de eerste ronde zullen de eindklassering zijn, ze gaan geen risico nemen.
Wellicht aan de staart van het middenveld wel
Als ik Max was zou ik zeker risico nemen. Wel een gecalculeerd risico natuurlijk, niet als een wilde gekke dingen doen. Maar hij weet 100% zeker dat Hamilton er alles aan zal doen om niet te worden uitgeschakeld, dus met een gedurfde inhaalactie gaat die Mercedes echt wel opzij. Die wil niet het risico lopen eraf te gaan.

How does it feel to be the greatest guitarist in the world? I don't know, go ask Rory Gallagher. —Jimi Hendrix quote from Rolling Stone magazine interview.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• MuVo
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06:47

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• werphengel
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-09-2024
Heb altijd wel het front-row-seat gevoel bij de starten op tweede plaats. Laat maar zien wat je op de eerste plaats kàn met je auto kunnen en waar de sterke en zwakke plekken zitten. Voelt een beetje als spieken. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Jasphur schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 09:29:
Of het nou gaat tegenvallen of juist niet. Ben blij dat er stappen gezet worden om het hele weekend wat voller te krijgen. :)

Ben ook erg benieuwd wat er bij de briefing gezegd wordt. Of de FIA ze vraagt we een beetje gas te geven ofzo
De vrijdag was zeker leuker zo. Enige vervelende afdronk in deze vind ik de pole position waardering. Dat geldt niet terwijl er vandaag 100% zeker minder vol wordt gereden tijdens die sprintrace en daarmee ga je de boeken in. Dat is gewoon krom.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:15
Max kennende gaat die er gewoon vol voor. Waarom ook niet? Hij heeft in principe niets te verliezen.

Wat gebeurt er eigenlijk met de banden? Ik vermoed dat iedereen op medium start. Hier zou men eigenlijk een regel moeten maken dat de banden van de sprint race ook gebruikt moeten worden bij de start zondag (ala normale kwalificatie). Dat zou betekenen dat je bij geel bijna direct moet pitten, terwijl hard mogelijk nog een ronde of 20 meegaat.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Rene schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 09:50:
Max kennende gaat die er gewoon vol voor. Waarom ook niet? Hij heeft in principe niets te verliezen.

Wat gebeurt er eigenlijk met de banden? Ik vermoed dat iedereen op medium start. Hier zou men eigenlijk een regel moeten maken dat de banden van de sprint race ook gebruikt moeten worden bij de start zondag (ala normale kwalificatie). Dat zou betekenen dat je bij geel bijna direct moet pitten, terwijl hard mogelijk nog een ronde of 20 meegaat.
Dan gaat weer iedereen managen tijdens sprint. Dat gebeurd nu eigenlijk al door de bande keuzes.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
JB schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 09:45:
[...]

De vrijdag was zeker leuker zo. Enige vervelende afdronk in deze vind ik de pole position waardering. Dat geldt niet terwijl er vandaag 100% zeker minder vol wordt gereden tijdens die sprintrace en daarmee ga je de boeken in. Dat is gewoon krom.
Tsja, het is altijd al zo dat de Pole gaat naar diegene die vanaf P1 start, en dat hoeft niet diegene te zijn die het snelste was in de kwalificatie. Als Ferrari de versnellingsbak bij Leclerc had vervangen in Monaco was Verstappen de boeken in gegaan als Pole sitter. Toen Verstappen in 2018(?) de snelste tijd in Mexico reed en vervolgens een straf kreeg voor niet voldoende afremmen onder geel ging hij ook niet de boeken in als pole sitter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Die Ronald van Dam heeft een fijne stem, doet hij ook niet op ES de MotoGP?
Ken hem vooral van CC. :D

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Ik ben het eigenlijk wel met Vettel eens, dat de pole op zondag naar de snelste coureur over één rondje in de quali moet gaan. Sprint-race: Prima. Punten voor top 3: Helemaal ok. Maar bepaal de opstelling op zondag maar op basis van de snelste individuele ronde tijdens de sprintrace. Zorgt ook weer voor een stukje extra tactiek :P

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Jasphur schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 09:29:

Inderdaad fijn dat ze inderdaad eens iets anders proberen, vind ik leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
-verkeerde-topic-

[ Voor 82% gewijzigd door HollowGamer op 17-07-2021 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
Mee eens, gewoon twee races in het weekend :)

Alleen is me t nut van de FP van vandaag nog niet duidelijk (gezien ook de parc ferme), maar ok..

edit; laatmaar.. was even in de war, dacht dat de FP tussen de Sprint en de race zat 8)7

[ Voor 25% gewijzigd door poor Leno op 17-07-2021 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:15
naitsoezn schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 09:57:
Ik ben het eigenlijk wel met Vettel eens, dat de pole op zondag naar de snelste coureur over één rondje in de quali moet gaan. Sprint-race: Prima. Punten voor top 3: Helemaal ok. Maar bepaal de opstelling op zondag maar op basis van de snelste individuele ronde tijdens de sprintrace. Zorgt ook weer voor een stukje extra tactiek :P
Maar dan rijdt 75% (iedereen die geen punten kan pakken) met een andere set-up. Dat zou betekenen dat bijvoorbeeld Perez en Bottas met een Q set-up rijden en voor Hamilton en Verstappen mogen starten. Die rijden dan 1 snel rondje en cruisen de rest uit (of breken hun sprintrace af).

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

HollowGamer schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 10:02:
Nou gaat lekker.. 2x SC binnen 1 minuut.
Geen idee waar je het over hebt, maar F1 is het niet in ieder geval.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
naitsoezn schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 10:05:
[...]

Was al bang dat ik iets gemist had :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-09 16:20

iichel

Gazoooo

[...]

f2 race

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
[...]

Oh, ben ik de enige die hier de F2 heeft opstaan? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09:41

ricardo246

Life's what you make it!

HollowGamer schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 10:02:
Nou gaat lekker.. 2x SC binnen 1 minuut.
Potver, laat je me nu nog de tijden opzoeken om te dubbelchecken.
Maar terzake, dit is het F1 topic, al het andere wat rijd hoort hier niet thuis.

I have no special talent. I am only passionately curious.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
ricardo246 schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 10:15:
[...]

Potver, laat je me nu nog de tijden opzoeken om te dubbelchecken.
Maar terzake, dit is het F1 topic, al het andere wat rijd hoort hier niet thuis.
Excuses, dat wist ik niet. :)
Wilde niemand laten schrikken.

Edit: Je kan ook aangeven waar het wel hoort, i.p.v. zo'n overdreven reactie te geven.

[ Voor 16% gewijzigd door HollowGamer op 17-07-2021 10:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
JB schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 09:45:
[...]

Ik kan eigenlijk alleen maar zeggen “nou en?” :P
Het is een de eerste van de reeks tests. Het is nog geen definitief besluit om dit format zo te hanteren.

En wat betreft de boeken: mijn inziens zou alleen de records van de race genoteerd moeten worden. Dat is de enige constante factor voor altijd. Fastest lapa worden immers ook niet tijdens de Q gezet toch?

[ Voor 4% gewijzigd door Jasphur op 17-07-2021 10:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Player1S

Probably out in the dark

Mmm om 1 uur vrije training en dan helemaal niks op zaterdag. Hopelijk wordt dit niet de norm. Maar ze zullen het er wel weer doordrukken

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Player1S schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 10:25:
Mmm om 1 uur vrije training en dan helemaal niks op zaterdag.
Uhmm, de sprint straks misschien? :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

HollowGamer schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 10:15:
[...]

Oh, ben ik de enige die hier de F2 heeft opstaan? :+
Algemeen race topic Deel 2 zoals altijd en elke keer weer. Zodat het F1-topic vrij kan blijven van F2-spoilers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Player1S

Probably out in the dark

poor Leno schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 10:27:
[...]

Uhmm, de sprint straks misschien? :D
Je bedoelt dat gedrocht waar Ross brawn persoonlijk iedere F1 fan excuses voor moet aanbieden?

Komt er hier niet op

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
naitsoezn schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 10:29:
[...]

Algemeen race topic Deel 2 zoals altijd en elke keer weer. Zodat het F1-topic vrij kan blijven van F2-spoilers.
Kijk, dat is een normale reactie, daar kan ik wat mee. :)

Edit: was niet goed van mij, sorry.

[ Voor 17% gewijzigd door HollowGamer op 17-07-2021 14:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sevinc
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22-09 17:43
Player1S schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 10:25:
Mmm om 1 uur vrije training en dan helemaal niks op zaterdag. Hopelijk wordt dit niet de norm. Maar ze zullen het er wel weer doordrukken
Je hebt om 17:30 de sprint race nog.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• LewisVries
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 13-11-2021
RobertMe schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 22:09:
[...]

Vast niet. Maar de compound is hetzelfde, alleen het karkas is verstevigd. In principe maakt het dus niet uit, want het rubber is hetzelfde. Daarnaast is de bandenspanning juist omhoog gegaan na Baku, wat echt absoluut aan de teams lag die de boel manipuleerden. Nu met deze verstevigde banden gaat de bandenspanning weer omlaag.
Het is niet dat de compound veranderd is, maar de druk wel. Mercedes kan historisch gezien slecht overweg met hogere druk. Dat zag je vorig jaar ook in Silverstone. Het kost met name Mercedes veel mechanische grip.
Nu de bandenspanningen weer omlaag kunnen door de lagere druk is dit waarschijnlijk in het voordeel van Mercedes en kan het zijn dat we weer terug gaan naar de status quo van rond Spanje en Portugal (Max die ze in kwalificatie met pijn en moeite bij kan houden, maar in de race het op long runs verliest t.o.v. Mercedes met Perez die nergens is), die we al terugzagen gisteravond in de kwalificatie.

Blijkbaar denkt Peter Windsor er hetzelfde over.

https://www.f1maximaal.nl...oor-voordeel-bij-mercedes

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Player1S schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 10:29:
[...]

Je bedoelt dat gedrocht waar Ross brawn persoonlijk iedere F1 fan excuses voor moet aanbieden?

Komt er hier niet op
:/

Afbeeldingslocatie: https://memegenerator.net/img/instances/63339097/whatever-it-is-were-against-it.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
LewisVries schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 10:41:
[...]

Het is niet dat de compound veranderd is, maar de druk wel. Mercedes kan historisch gezien slecht overweg met hogere druk. Dat zag je vorig jaar ook in Silverstone. Het kost met name Mercedes veel mechanische grip.
Nu de bandenspanningen weer omlaag kunnen door de lagere druk is dit waarschijnlijk in het voordeel van Mercedes en kan het zijn dat we weer terug gaan naar de status quo van rond Spanje en Portugal (Max die ze in kwalificatie met pijn en moeite bij kan houden, maar in de race het op long runs verliest t.o.v. Mercedes met Perez die nergens is), die we al terugzagen gisteravond in de kwalificatie.

Blijkbaar denkt Peter Windsor er hetzelfde over.

https://www.f1maximaal.nl...oor-voordeel-bij-mercedes
Wordt een heel belangrijk weekend, als Mercedes hier vandaag en morgen eenvoudig wint, kan de voorsprong van Max in het WK heel snel verdampen.
Gisteren leek Mercedes het echt veel beter voor elkaar te hebben.

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
En terwijl de Britse media zo te zien overuren draait om Hamilton de hemel in de prijzen, hoor je weer niemand over RBR. Nou.

'Het was gewoon niet ideaal' | Max Verstappen over Engeland | Formule 1 2021

Wat er gebeurd lijkt te is dat ze bij RBR al wisten dat Mercedes met minder vermogen reed in FP1. Ze hadden hun auto alleen afgesteld voor iets meer neerwaarts vermogen en dat werkte goed tijdens FP1. Waar ze niet op gerekend hadden is hoe snel de baan beter werd tijdens kwalificatie. Mercedes ging juist omlaag qua neerwaartse druk en profiteerde omdat de baan het compenseerde. Bij Max kwam er onderstuur omdat hij te veel vleugel achter had staan.

Dat lijkt me een veel betere uitleg en verklaring dan dat "Hamilton weer terug is". :z

[ Voor 7% gewijzigd door DaniëlWW2 op 17-07-2021 10:55 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
@DaniëlWW2 Bah nuances, alles is zwart en wit en alleen afhankelijk van de uitkomst. de redenen voor een uitkomst boeien niet joh ;) :+

Het blijft altijd leuk dat week in week uit dezelfde mechanismes terug komen. Na de training weten velen al exact hoe de race afloopt. Dan komt de kwalificatie met een andere uitkomst dan de training. Opeens is alles anders en weten ze weer exact hoe de race (en niet te vergeten het seizoen), dan de race, weer andere uitslagen, en gelijk is het seizoen voor deze of gene volledig klaar.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MrOleo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:14
Hamilton is back!
Red Bull stelt auto iets te conservatief af.

Mag duidelijk zijn welke de meeste ad-revenue geeft en dus het verhaal is. :O

erutangiS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-09 23:58
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 10:55:
En terwijl de Britse media zo te zien overuren draait om Hamilton de hemel in de prijzen, hoor je weer niemand over RBR. Nou.

'Het was gewoon niet ideaal' | Max Verstappen over Engeland | Formule 1 2021

Wat er gebeurd lijkt te is dat ze bij RBR al wisten dat Mercedes met minder vermogen reed in FP1. Ze hadden hun auto alleen afgesteld voor iets meer neerwaarts vermogen en dat werkte goed tijdens FP1. Waar ze niet op gerekend hadden is hoe snel de baan beter werd tijdens kwalificatie. Mercedes ging juist omlaag qua neerwaartse druk en profiteerde omdat de baan het compenseerde. Bij Max kwam er onderstuur omdat hij te veel vleugel achter had staan.

Dat lijkt me een veel betere uitleg en verklaring dan dat "Hamilton weer terug is". :z
Lijkt me dat die keuze voor meer df ook minder bandenslijtage oplevert

Edit: zonder parc ferme maakt dat natuurlijk niet uit

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
Wat mag er eigenlijk nog aangepast worden door de teams? Of rijden ze de fp2 voor de katsekut?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

LA-384 schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 11:47:
Wat mag er eigenlijk nog aangepast worden door de teams? Of rijden ze de fp2 voor de katsekut?
Fp2 is voor de longrun pace en te kijken of ze de sprint race op soft of medium willen gaan rijden.

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12:19

pinda powerrr

Slow down...

Misschien is morgen de eerste race die ik vrijwillig opzet met Olav als commentaar. SKY gaat helemaal los, begrijpelijk natuurlijk als een Brit het goed doet, maar ik erger me wel aan het feit dat FOM dat dus wel prima vindt, terwijl het wel voor een "worldwide broadcast" is.

En qua stand e.d. maak ik me verder niet zo druk. Mocht VER een P2 pakken in de race, dan hebben we hierna weer gewone races, waar het gewoon weer in het voordeel van RBR kan (gaat?) vallen. Ik denk dat we allemaal wel enorm achterdochtig zijn en we het niet vertrouwen tot Hamilton huilend gaat toegeven dat hij verslagen is.

Waiting on the world to change

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

pinda powerrr schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 12:29:
Misschien is morgen de eerste race die ik vrijwillig opzet met Olav als commentaar. SKY gaat helemaal los, begrijpelijk natuurlijk als een Brit het goed doet, maar ik erger me wel aan het feit dat FOM dat dus wel prima vindt, terwijl het wel voor een "worldwide broadcast" is.

En qua stand e.d. maak ik me verder niet zo druk. Mocht VER een P2 pakken in de race, dan hebben we hierna weer gewone races, waar het gewoon weer in het voordeel van RBR kan (gaat?) vallen. Ik denk dat we allemaal wel enorm achterdochtig zijn en we het niet vertrouwen tot Hamilton huilend gaat toegeven dat hij verslagen is.
Als VER 1e wordt in de sprintrace en pole pakt kan je soortvan veilig Sky/F1TV kijken morgen ;)

/edit:
Ookal krijg je dan ongetwijfeld de halve race te horen dat het niet eerlijk was en dat Ham eigenlijk pole had moeten hebben omdat die 1e was in de qualy :+

[ Voor 9% gewijzigd door YakuzA op 17-07-2021 12:38 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

YakuzA schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 12:30:
[...]

Als VER 1e wordt in de sprintrace en pole pakt kan je soortvan veilig Sky/F1TV kijken morgen ;)

/edit:
Ookal krijg je dan ongetwijfeld de halve race te horen dat het niet eerlijk was en dat Ham eigenlijk pole had moeten hebben omdat die 1e was in de qualy :+
Wat dat betreft ben ik wel weer benieuwd hoe de teams/rijders het gaan aanpakken vanmiddag. Ik heb nooit anders dan F1 gekeken en nooit echt naar de andere klasses gekeken waar de sprint een normale gang van zaken is.
Welk risico gaan ze nemen? Ik kan me voorstellen dat ze nu meer gaan durven, geen lift & coast, geen banden sparen etc. Dus volle bak aanvallen behoort tot de mogelijkheden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

pinda powerrr schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 12:41:
[...]
Wat dat betreft ben ik wel weer benieuwd hoe de teams/rijders het gaan aanpakken vanmiddag. Ik heb nooit anders dan F1 gekeken en nooit echt naar de andere klasses gekeken waar de sprint een normale gang van zaken is.
Welk risico gaan ze nemen? Ik kan me voorstellen dat ze nu meer gaan durven, geen lift & coast, geen banden sparen etc. Dus volle bak aanvallen behoort tot de mogelijkheden.
We gaan het zien idd, per rijder en positie zal mogelijk een andere strategie gelden:
aanvallen om plekken te winnen (Yuki, Perez) of
conservatief rijden om je startplek voor de echte race te beschermen (Russell, Hamilton) of
Zorgen dat je je clutch niet teveel belast zodat je morgen niet uitvalt (McLaren, AM)

Vantevoren blijft het wel moeilijk inschatten :)

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-09 18:13

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Voor mij is pole degene die als eerste wordt opgesteld en persoonlijk hecht ik daar weinig waarde aan.
Kwalificatie begint steeds meer een sport op zich te worden met auto's die veel harder gaan dan ze tijdens de race ooit zullen doen. Nou is dat op zich prima, alles binnen F1 is kunstmatig, maar ik voel er geen grote band mee. Ik vind het bijna een zwaktebod dat de auto's niet op hun snelst zijn tijdens de race. Misschien moeten ze maar gaan kwalificeren met een volle tank, of, ze mogen op vrijdag 1 keer tanken voor het hele weekend en dan mag er echt niks meer veranderd worden na de kwalificatie. Al zal dat veiligheidstechnisch wel niet gewenst zijn. Het hele idee van starten met de snelste auto voorop (met voorspelbare races tot gevolg) is uiteindelijk ook vooral voor de veiligheid.
Over "relevantie voor de echte wereld" zal ik maar helemaal niet beginnen.

Het huidige kwalificatieproces is uiteindelijk een soort dragrace. F1 is een sprint race. Een sprint race als kwalificatie vind ik dus eigenlijk heel logisch, al is het het natuurlijk het probleem verschuiven want we hebben nog steeds traditionele kwalifactie nodig voor de startopstelling van de sprint race.

Er zit ergens een verkeerde spiraal in F1. Omdat inhalen vaak erg lastig is wordt er steeds meer geoptimaliseerd voor een goede kwalificatie, oftewel voor topsnelheid over 1 ronde in schone lucht. Zo wordt het probleem alleen maar groter. Ik denk dat soms zelfs 'niet ingehaald worden' de prioriteit is.
Iedereen heeft daar last van behalve de auto die van pole begint. Die doet waar de auto voor gebouwd is: snelle rondes rijden in schone lucht en inhalen voorkomen. Ik weet dat ik niks nieuws zegt, de 2022 auto is ook ontworpen om dat probleem kleiner te maken. Maar volgens mij is het niet de juiste aanpak want de aandrang om te optimaliseren voor rijden in schone lucht verdwijnt niet. De teams gaan heel veel geld en moeite investeren om zo snel mogelijk terug te keren naar de huidige situatie.

Daarom vond ik het dus eigenlijk een beter plan om de sprint-kwalificatie te combineren met een of andere reverse grid constructie gebaseerd op de positie in het kampioenschap. Een reverse grid race maakt inhalen absoluut noodzakelijk. Niemand kan dan nog z'n auto optimaliseren om goed te kwalificeren en dan in schone lucht weg te rijden. Ze zullen wel proberen te voorkomen dat ze ingehaald worden maar dat doen ze nu ook al. Daarbij zou dit alleen nut hebben voor de teams die achteraan in het kampioenschap staan. Maar dat kan je maar 1 keer succesvol doen want daarna sta je niet meer achteraan in het kampioenschap, dus op termijn is dat toch geen winnende strategie.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
FP2 stream is gestart op F1TV :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:57

pro_6or

amateur_60r

ricardo246 schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 20:55:
[...]

En toch roept de meerderheid dat als VER dat doet, dan is het prima.
Maar een belangrijker punt --> HAM en VER maken de auto, geven zoveel feedback terug naar hun engineers dat zij de auto beter kunnen maken en beter kunnen afstellen. BOT kan nooit meekomen, PER (en vorige ook niet).
Je ziet mijn punt? HAM heeft de auto mede gecreëerd, hij is niet alleen de chauff, even zoals VER.
Ook dat is niet waar. Hamilton kwam in een gespreid bedje bij mercedes. Max heeft jaren moeten werken om nu eindelijk een auto te hebben die de strijd aan kan.

Wat wél (voor beiden) geldt is dat de teams enorme budgetten hebben. Mercedes dan metname. En laat nou net dat wellicht een beetje teruglopen nu Mercedes niet meer alles op alles zet voor de F1. Dat is denk ik eerder de reden dat redbull er nu bij komt.

een treffende spreuk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Kom maar op met die goat

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vliegnerd
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:46

vliegnerd

Nintendo fan.

Ik ben benieuwd of er gereden gaat worden... Snap niet helemaal wat je in een parc-ferme FP nog zou moeten doen. (Behalve risico nemen om je auto te prakken)

4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:57

pro_6or

amateur_60r

To the front with that Goat.

Windscreen with that Goat.

een treffende spreuk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

pro_6or schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 12:56:
[...]
Ook dat is niet waar. Hamilton kwam in een gespreid bedje bij mercedes. Max heeft jaren moeten werken om nu eindelijk een auto te hebben die de strijd aan kan.
Jupz, lekker in een auto komen die door Schumacher en Rosberg was ontwikkeld, waar daarna ook nog de sterkste motor van het veld ingelepeld wordt. :)

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:02

sjaool

Every life should have 9 cats

HollowGamer schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 09:56:
Die Ronald van Dam heeft een fijne stem, doet hij ook niet op ES de MotoGP?
Ken hem vooral van CC. :D
Smaken verschillen, ik vind hem vooral een grote zeurzwam die te lang over onderwerpen doorgaat. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nielless
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 22-09 11:17

Nielless

Born at a very young age.

pro_6or schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 12:58:
[...]

To the front with that Goat.

Windscreen with that Goat.
come but on with that goat

XBL: DeutscheHelm // STEAM: Nielles™

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Ziet er weer goed warm uit daar in Engeland. Benieuwd vanmiddag hoe dat gaat met rubber

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

JB schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 13:09:
Ziet er weer goed warm uit daar in Engeland. Benieuwd vanmiddag hoe dat gaat met rubber
Voornamelijk de linker voorband zal de limiterende factor zijn denk ik.

PSN

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

Ik kijk uit naar een herhaling van de EK finale.

"F1 is coming home", Max wint

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

HAM gaat lekker op de harde band…

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +36 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Groeten vanaf Copse Corner :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5QkyNcI9qs_sz4cdvesoQTA1ZrQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/xo7XXKgdrf9kRSmeHxJXmlQm.jpg?f=user_large

Het is heel warm. Koud biertje, schaduw, oranje shirt en oranje pet met 33 erop ;)

[ Voor 84% gewijzigd door gambieter op 17-07-2021 13:20 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Te zien aan alle overweldigende reacties, ben ik niet de enige die deze training "minder interessant" vind.

Normaal is de FP3 juist de training die ik wél wil zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:53
pinda powerrr schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 13:22:
Te zien aan alle overweldigende reacties, ben ik niet de enige die deze training "minder interessant" vind.

Ze gaan toch alleen maar long runs doen :)

Ik ga m zo uitzetten, zo is er vrij weinig aan.

Dat ze uberhaupt die timers nog laten lopen van de laptimes 8)7. Ze hebben daar ook nog niet door dat ze niet zullen gaan pushen.

[ Voor 14% gewijzigd door LZ86 op 17-07-2021 13:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

@gambieter ben je spullen op de baan aan het gooien? :P

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:53
BOT schade. Mag dat dan nog gefixt worden of niet meer want Parc Ferme en moet ie vanuit pits starten in die sprint race als ze het wel fixen?

[ Voor 33% gewijzigd door LZ86 op 17-07-2021 13:26 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

pinda powerrr schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 13:22:

Ik zit mijzelf inderdaad ook af te vragen waarom ik dit zit te kijken :P

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11:44

basvn

Breezand - NHN

zo te lezen heb ik niks gemist afgelopen half uur?

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:43
LZ86 schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 13:26:
BOT schade. Mag dat dan nog gefixt worden of niet meer want Parc Ferme en moet ie vanuit pits starten in die sprint race als ze het wel fixen?
Zelfde specs mag altijd gefixt worden.
Zelfs op de grid nog, net als met max toen hij hem in de muur parkeerde.

Edit

Als blijkt dat een onderdeel vervangen moet worden waardoor hij over het max aantal gaat per seizoen gaat, kan er een gridstraf volgen. Geen idee of dat dan bij sprintrace of race is, ik gok de gewone race.
Maar ik heb die lijst niet in mijn hoofd zitten, of dat al kan bij bottas.

[ Voor 28% gewijzigd door Plenkske op 17-07-2021 13:29 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 07:44
pinda powerrr schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 12:41:
[...]

Maar bij de andere klasses zit de sprint race goed in het programma, bij de F1 is het maar halfbakken. Bij F2/F3 was het vorig jaar kwalificatie-feature race-sprint race (met grid vanuit de feature race en top X omgekeerd), dit jaar is het kwalificatie-sprint race 1 (met grid uit kwalificatie met top X omgekeerd), sprint race 2 (met grid uit sprint race 1 met top X omgekeerd), feature race (met grid uit kwalificatie as-is). Er worden in de sprint races in die klasses ook serieus punten uitgedeeld (15 voor nr1 t.o.v. 25 voor de feature race) en punten voor snelste ronde tellen allemaal mee. Ze kunnen risico nemen, want er is een beloning in de vorm van punten, maar geen gigantische penalty als het toch fout gaat in de sprint race (dit jaar iets meer penalty doordat grid uit sprint race 2 uit de resultaten van sprint race 1 volgt).

Kijk je naar de F1, dan is het net niets. Nauwelijks punten te verdelen maar wel de kans dat je achteraan moet starten in de race waar de punten wel uitgedeeld worden als het fout gaat, dus risico nemen levert nauwelijks iets op. Daarnaast heeft het bijna alle strategie uit het weekend getrokken, iedereen kwalificatie op softs, vanmiddag verwacht ik iedereen op de mediums en morgen bijna iedereen op de mediums met een paar mensen op hard (vooral in de achterste helft van het veld).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Deze vrije training gaat eigenlijk nergens over. :X

Volvotips.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

basvn schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 13:27:
zo te lezen heb ik niks gemist afgelopen half uur?
Max staat op P1!!! Magnificent! FP3 pole, pole, pole... :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Bart-Willem schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 13:29:
Misschien moet je jouw signature afbeelding alvast droppen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

pinda powerrr schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 13:30:
[...]

Misschien moet je jouw signature afbeelding alvast droppen :P
Ik zit op m'n mobiel nu, beetje lastig dus. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Wat is er vrij aan een training als je amper mag sleutelen? Volgens mij kunnen ze beter FP2 op vrijdag doen en op zaterdag de Q en de sprint Q.

Dit is geestdodend... Lag al 10 minuten met de ogen dicht. :X Ik ga nu naar wat anders doen, zonde van de tijd.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Bart-Willem schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 13:32:
[...]

Ik zit op m'n mobiel nu, beetje lastig dus. :P
Alstu...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MPFt6qvnXdVWukxK9XCvw9HmSNI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/lWSykgbnic9HjPgd94h5j6HN.jpg?f=user_large

Zul je zien dat we een fantastische sprintrace te zien gaan krijgen... :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loekf2
  • Laatst online: 07:43
Enige wat Max ws gedaan heeft is z’n onderstuur issue oplossen, maar die sprint race is pas om 17:30.

Enige wat je krijgt is dat FP1 om race mode ging en in FP2 ze rustig naar de race pace kunnen zoeken.

Normaal moeten ze beiden doen in FP3.

Verwacht ook eigenlijk wel dat Red Bull en Mercedes heel dicht op elkaar zitten. Die sprint race wordt een optocht na de 1e bocht.

Staat DRS trouwens uit in die sprint race ?

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Laatst online: 07:43
Bastien schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 13:32:
Wat is er vrij aan een training als je amper mag sleutelen? Volgens mij kunnen ze beter FP2 op vrijdag doen en op zaterdag de Q en de sprint Q.

Dit is geestdodend... Lag al 10 minuten met de ogen dicht. :X Ik ga nu naar wat anders doen, zonde van de tijd.
Dacht dat ze “eerder gebruikte onderdelen, dus FIA gekeurd”, op de auto mogen zetten. Dus Max kan best een lagere downforce vleugel op de auto zetten voor de sprint race, toch ?

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Ik heb 'm afgezet, totale tijdverspilling is het. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-09 23:58
Waarom blijft iedereen zeggen dat ze niets aan mogen passen?
Ts zegt Parc ferme: Parc ferme gaat in na de eerste training. Vervolgens gaat de parc ferme voor de tweede training er weer vanaf en na die training er weer op.
Klopt dat niet?

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

loekf2 schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 13:37:
[...]

Dacht dat ze “eerder gebruikte onderdelen, dus FIA gekeurd”, op de auto mogen zetten. Dus Max kan best een lagere downforce vleugel op de auto zetten voor de sprint race, toch ?
Alleen in geval van schade dacht ik, dus dan moet ie hem even achteruit in de muur parkeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrOleo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:14
Elke vrije training gaat nergens over, anders dan data verzamelen voor de opkomende relevante sessies.
In dit geval, hoe houd de medium het over 15 rondes en hoe snel is de hard.
Nadeel is dat als je de hard vandaag of gisteren test, dat dat betekent dat je hem in sprintqualy niet meer kan gebruiken, Pirelli/FIA hadden eigenlijk een 3e harde band mee moeten brengen.
loekf2 schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 13:35:
[...]
Staat DRS trouwens uit in die sprint race ?
DRS is straks actief, 1 ronde eerder dan normaal in de race. na de 2e ronde na de start/herstart.

[ Voor 13% gewijzigd door MrOleo op 17-07-2021 13:51 ]

erutangiS

Pagina: 1 ... 12 ... 51 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Verder wat simpele huisregels van dit topic:
  • Als er iets voorbij komt bij een bron, plaats deze bron dan ook was zodat iedereen het begrijpt. Bijvoorbeeld Ziggo, Channel 4, Sky etc.
  • We weten nu wel dat er kritiek te leveren valt op de uitzendingen van Ziggo/Sky etc. Laat het dan ook.
  • Geen naamverbasteringen zoals: Crashstappen, Mazespin, Mission Spinnow, etc
  • Ook het onnodig zuur of beledigend over coureurs of teams hoeft hier niet. Denk ik bijvoorbeeld aan:
    -Ocon/Leclerc/Stroll is een rotjoch.
    -Verstappen is een prutser als er een keer iets misgaat/moet naar Mercedes.
    -Ongefundeerd Ferrari/Alpine bashen.
    -Gezeur over Hamilton.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.