Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:28
tim-dev schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 15:57:
[...]

Waarschijnlijk maakt dit zonder sleutel weggaan mogelijk, iets soortgelijks is er al voor de polestar 2.
Beetje gekke releasenote tekst dan ;)

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pure8
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 01-09-2022
hlip schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 14:17:
En er komt weer een nieuwe update beschikbaar.
[Afbeelding]
Zou dit niet bedoelt zijn voor de Recharge PIH?
Er zitten een paar zaken in die voor ICE-wagens zijn en de overige hebben we al na een vorige update.

Sage Green-warmtepomp-19”- Wallbox Pulsar Plus

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rianata
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-09 15:09

Rianata

Have you played Atari today?

Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recharge P8
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 01-12-2022
[p8 app]

Sinds enige weken ook een p8 app gebruiker na een update.
Bij aanvang 1x de SoC % in de app gezien, daarna nog 1x bij het laden (zie foto), sindsdien eigenlijk niet meer.
Verschillende keren opnieuw gekoppeld, app weggegooid en opnieuw geinstalleerd en ook de auto een reset naar fabrieksinstellingen gegeven... Deuren openen en sluiten werkt meestal, ventilatie soms, en SoC dus zeer zeer zelden...

Als ik de instructiefilmpjes bekijk, mis ik twee zaken die mogelijk meespelen.
Enerzijds kan ik mijn Volvo ID niet koppelen, want dan geeft hij een foutmelding.
Anderzijds kan ik de Volvo voorwaarden niet accepteren, want melding 'geen internet'.
Internet is op dat moment aanwezig, ook al gewisseld naar hotspot en wifi, maakt geen verschil, lijkt spookmelding te zijn.

De dealer weet eigenlijk niet voldoende om te helpen, is er hier iemand met vergelijkbare problemen (met name de meldingen in de auto bij koppelen Volvo ID en accepteren voorwaarden?)

Zou mooi zijn om tijdens vakantieritten te kunnen zien hoever de accu geladen is... :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hZRQwV8unNRhj-VBMeWP1SeVKk0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XD4j82AAjoCbQoo5AOnderTP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nP1YTOst_gxZSoCBdLeeEDuNBOw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/looVGFJo7rEM55SLqUuSKHO7.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FkjHGsIwn4tJPIpApvj1XUp7Fi4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/i1HI93WUFTprRC29AVv6Y3hg.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4Uay71OAryNzWXcyjseZ6_-hzJ0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IlBGzZKckusFee1Skv8wKn43.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xhiKpCY1YJINHKSJ19807aHszy0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0pFIzm63OnVb23YsImNRepY4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ArFPaQu79gNVLOfY3mFDI5H_yzM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VcGlBQn2XcoCP5U06f1gm8up.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie van Dijk
  • Laatst online: 12-09 12:00
Recharge P8 schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 17:55:
[p8 app]

Sinds enige weken ook een p8 app gebruiker na een update.
Ik had dezelfde problemen bij de P2 in dezelfde schermen met de geen internet melding terwijl die er wel is.
Ontstond na een update door de dealer uitgevoerd. Nogmaals terug geweest en ze hebben het met wederom een update opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
@Recharge P8 ik vind toch echt dat je dealer dat moet oplossen. En weten zij het niet, dan regelen ze het maar met de mensen in Zweden. Zo simpel is het. Je wordt nu afgescheept met een probleem die je zelf mag oplossen. Ik vind dat echt te idioot voor woorden.

Hebben ze al eens een complete reset gedaan met hun software? Dus dat je echt alles opnieuw moet instellen, incl je profielen? Bij mij was dat namelijk noodzakelijk om de app werkend te krijgen.

Overigens update mijn app nog steeds niet en moet je het blijven afsluiten en opnieuw opstarten. Vandaag ook nog weer gehad dat percentage dat de app aangaf (55%) niet overeenkwam met wat de auto aangaf toen ik die weer ophaalde (75%). Kortom, er nog altijd veel werk aan de winkel wbt de app. En dan heb ik het nog maar niet over functionaliteit die nu nog ontbreekt.

Worden zo drukke maanden voor Volvo met de app, de laatste grotere OTA updates en alles wat daar in zal moeten zitten en carplay/android auto.... 🤔 😁

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P8-adept
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 14-11-2023
EHAS schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 00:13:
[...]

https://ev-database.nl/au...charge-Twin-Pure-Electric

Ik heb mijn refererentie verbruik met vouwwagen 600kg in ABRP ingesteld op 221 wh/km
Met Holtkamper vouwwagen ca. 750 kg kwam ik over een afstand van 2 x 650 km op verbruik van 26 Kwh / 100 km. Mijn advies is de route uit te stippelen aan de hand van gerenommeerde laadpaal aanbieders; bv Total. Bij Nazareth langs de E17 staan snelle laders. De Chargemap app bood voor mij in België en Frankrijk betrouwbare info. Het plannen via ABRP bleek op mijn route via België naar Frankrijk geen succes. De laadpas van Maingau bleek (in tegenstelling tot de Multitankcard) in België en Frankrijk goed te werken.

P8-Driver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:59
P8-adept schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 19:34:
[...]

Met Holtkamper vouwwagen ca. 750 kg kwam ik over een afstand van 2 x 650 km op verbruik van 26 Kwh / 100 km. Mijn advies is de route uit te stippelen aan de hand van gerenommeerde laadpaal aanbieders; bv Total. Bij Nazareth langs de E17 staan snelle laders. De Chargemap app bood voor mij in België en Frankrijk betrouwbare info. Het plannen via ABRP bleek op mijn route via België naar Frankrijk geen succes. De laadpas van Maingau bleek (in tegenstelling tot de Multitankcard) in België en Frankrijk goed te werken.
Ik zet de auto zonder vouwwagen al op 25 :D just to be sure

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strikkert
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-07 13:19
TheRebell schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 21:56:
Van de week ga ik ook met de caravan en de P8 op weg. Niet zo ver als enkele anderen, de reis gaat naar Luxemburg (Parc Hosingen gebied).
Nu zou de snelste route door Belgie zijn (vanuit Roosendaal), echter hoor ik niet echt veel goede verhalen over de beschikbaarheid van fatsoenlijke laadplekken. Ik ben dus van plan om door NL te rijden, via Maastricht.

Op basis van jullie ervaringen & tips eerst met ABRP en dan neem ik het over in Maps op de P8. Nu zit ik alleen met een realistisch verbruik: wat is dat met een caravan ongeveer (~1300 kg totaal). Ik las dat @Trafo zo rond de 35-40 kWh zit. Nog andere ervaringen vnl van mensen die met ook met een caravan weg zijn?

En een ABRP beginners vraag: hoe zet je je verbruik op de juiste manier in ABRP? Bv als je verbruik 22 kWh/100 is, wat vul je dan bij refenerentie snelheid in? Hier staat standaard iets van 217.
Als ik nu een route bereken naar Luxemburg dan heb ik een 1 stop voldoende, maar dat klopt dus niet helemaal aangezien er een veel hoger verbruik is..
Update: heb het denk ik gevonden via deze site https://www.aqua-calc.com...lometer-per-kilowatt-hour. Een verbruik van 40kWh/100 zou (100 / 40) 2.5 km/kWh moeten zijn voor ABRP. Alleen is het dan bij 100km/u ipv 110km/u.
Verbruik dan 400Wh/110 (ongeveer dan). Zou ik er nog steeds met 2 stops zijn...
Ik ben nu met grote caravan (1500kg, 4,95m) in Oostenrijk en kom al uit Zwitserland. Op zich allemaal geen probleem. Referentieverbruik van 35/40 lijkt me prima om vanuit te gaan. Ik gebruik ABRP ook wel een beetje om referentie te zien, maar uiteindelijk gebruik ik de app Chargemap toch meer. Wij plannen ergens tussen de 150 en 200 km een stop bij een laadpunt waar je de caravan aangekoppeld kunt houden. Gelukkig staan er bij chargemap (of Google Maps) vaak ook foto’s van de situatie. Nu zo’n 8x onderweg snelgeladen op vakantie, nog maar 1x afgekoppeld.
Dit zijn verder mijn instellingen in ABRP: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qEYxEd17-4s6aearO9QcueIleUc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s8W4hwlAEHX549or3DuDywSw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z6Y4BEhD4e-vE9OFUuwVhm8GDG8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mX87aYSCIEJLerhBBFarJ63T.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ijQ3ALgins6Ip0V4pgViq-uCCGE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VtKgBSDc30HuWqsP4wUC2KyW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strikkert
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-07 13:19
Nog eens iets: via via kwam ik op deze advertorial van Volvo op ad.nl
https://www.ad.nl/branded...echt-achter-ons~a048fd1f/

In dit artikel staat dat de P8 1800kg mag trekken? Kan iemand dit duiden? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EdvrlGK9FWeoMdX0N0VSQ-wnkME=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/USFXzXUi4DbhvVAop5P1pQSN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheRebell
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:24
EHAS schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 00:13:
[...]

https://ev-database.nl/au...charge-Twin-Pure-Electric

Ik heb mijn refererentie verbruik met vouwwagen 600kg in ABRP ingesteld op 221 wh/km
Dat verbruik met ik met alleen de P8 al ;). Met de sleurhut zal het hoger zijn. Heeft natuurlijk ook meer luchtweerstand dan een vouwwagen, dus wellicht dat dit verbruik voor jou wel klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRebell
strikkert schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 21:05:
[...]

Ik ben nu met grote caravan (1500kg, 4,95m) in Oostenrijk en kom al uit Zwitserland. Op zich allemaal geen probleem. Referentieverbruik van 35/40 lijkt me prima om vanuit te gaan. Ik gebruik ABRP ook wel een beetje om referentie te zien, maar uiteindelijk gebruik ik de app Chargemap toch meer. Wij plannen ergens tussen de 150 en 200 km een stop bij een laadpunt waar je de caravan aangekoppeld kunt houden. Gelukkig staan er bij chargemap (of Google Maps) vaak ook foto’s van de situatie. Nu zo’n 8x onderweg snelgeladen op vakantie, nog maar 1x afgekoppeld.
Dank, dan ga ik dit verbruik ook aanhouden en zie ik op de bestemming wel hoeveel verschil er is. Ik ga er vanuit dat ik in de meeste gevallen moet afkoppelen. Heb een FastNed (die plekken zijn vrij klein en vaak ook met onhandige bochten) en een Ionity (vooruit/achteruit parkeren). Hopelijk gaan ze bij nieuwe plekker er wat meer rekening mee houden hoewel het vast een kosten/baten afweging zal zijn (meer ruimte = meer grond = duurdere voor de exploitanten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRebell
strikkert schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 21:11:
Nog eens iets: via via kwam ik op deze advertorial van Volvo op ad.nl
https://www.ad.nl/branded...echt-achter-ons~a048fd1f/

In dit artikel staat dat de P8 1800kg mag trekken? Kan iemand dit duiden? [Afbeelding]
Volgend mij ging dit specifiek over de C40 die 1800kg mag trekken. Het platform zou idem aan de P8 zijn maar wellicht zijn er toch wat constructie aanpassingen waardoor een hoger gewicht mogelijk is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EHAS
  • Laatst online: 04-07-2024
TheRebell schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 22:03:
[...]

Dat verbruik met ik met alleen de P8 al ;). Met de sleurhut zal het hoger zijn. Heeft natuurlijk ook meer luchtweerstand dan een vouwwagen, dus wellicht dat dit verbruik voor jou wel klopt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PSZk_KxEuBUstJyL-eD-k868BO8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Tiyl82eKPx5RCz9r5833AN7L.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SHdxya0IaEOfgMOS98XCA-BAvfE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wzWxFF9hKULNcbE3mWQrUt1n.jpg?f=fotoalbum_large

EHAS in "Het grote Volvo XC40 P8 Recharge topic"

[ Voor 24% gewijzigd door EHAS op 17-08-2021 22:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 01:11
TheRebell schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 22:09:
[...]

Volgend mij ging dit specifiek over de C40 die 1800kg mag trekken. Het platform zou idem aan de P8 zijn maar wellicht zijn er toch wat constructie aanpassingen waardoor een hoger gewicht mogelijk is.
Die 1800:kg was inderdaad voor de C40, maar geldt ook voor de XC40 van het volgende modeljaar. Technisch is er omdat gebied geen verschil met de eerdere bouwjaren , maar het was een kwestie van internationale homologatie - die dus herzien is. Zo ongeveer luidde de verklaring van Volvo Nederland.

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Zijn verbruik kokt wel aardig over met die van mij. 20.x tot soms 19.x in ideale weersomstandigheden en als het herfst winter wordt veel hoger zoals we weten.

Verder vind ik het maar een matige video. Had wat meer ervaringen etc verwacht van de duurtest.

@Mga1600 wat is er uit de meeting met Volvo gekomen?

[ Voor 5% gewijzigd door Juancho op 17-08-2021 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
Juancho schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 23:35:
[...]

Zijn verbruik kokt wel aardig over met die van mij. 20.x tot soms 19.x in ideale weersomstandigheden en als het herfst winter wordt veel hoger zoals we weten.

Verder vind ik het maar een matige video. Had wat meer ervaringen etc verwacht van de duurtest.

Ik ben niet thuis, dus even uit het hoofd: die meeting was van beide kanten open en er werd door Volvo goed en constructief gereageerd op onze wensen en grieven. Inmiddels is er vanuit de US en Noorwegen een soortgelijke respons van P8 rijders (met veel overlap). Die lijsten zijn geconsolideerd en vormen de leidraad voor actie.

Natuurlijk zal niet alles wat wij bedacht hebben ook daadwerkelijk uitgevoerd kunnen worden, want sommige dingen wijken af van de filosofie of ze vergen nou eenmaal andere hardware (en wordt dan misschien overwogen voor toekomstige modeljaren). Maar we gaan zeker dingen terugzien!

Er is geshuffeld met de beschikbare programmeer-capaciteit in Zweden en het ‘afmaken’ van oud zeer heeft nu prioriteit boven het ontwikkelen van nieuwe zaken en nieuwe kunstjes. De Amerikanen leggen daar kennelijk ook veel druk op. In dat kader werd verteld dat we dit jaar nog 3 updates mogen verachten, waarvan een hele grote. En daarin zouden we veel van onze commentaren moeten terugzien.

De concrete invulling van de routekaart met data bleef helaas nog even onder tafel omdat ‘zweden’ op vakantie was (want daar schijnt in vakbondsland Zweden onder geen beding van afgeweken te mogen worden) .Het verschaffen van die concrete inzichten is daarom nu nog even doorgeschoven naar de volgende meeting eind september.

Verder hebben we daar de C40 kunnen zien waarbij were verteld dat MY23 van de XC40 eenzelfde frontje krijgt als de C40 en dat ook de achterzijde (achterlichten) gepimpt gaat worden en werd het verhaal van de panorama daken genoemd.

Er werd ook toegelicht waarom het vinden van laadpalen door Google zo moeizaam gaat. Dat heeft te maken met het feit dat er inperste instantie door een derde partij een aparte app gemaakt zou gaan worden. Die partij is echter afgehaakt om politieke redenen. Google heeft daarna pas de opdracht gekregen om wat te maken. Maar het komt goed! Evenals Android auto en in latere instantie CarPlay (waar Apple om reden van de concurrentie van Google erg moeilijk doet).

Ook werd iets toegelicht over de toekomstige hardware en software structuur van de toekomstmodellen, maar voor die tijd gaat het grootste deel van de bestaande range ook over op AAOS. Dat blijft dus voorlopig ‘ruling’.

Het eerst volgende echt nieuwe model wat volgend jaar geïntroduceerd wordt is de opvolger van de XC90 en dat in NIET het model zoals dat kortgeleden als studie werd getoond maar een evaluatie van het huidige model met vooral een verrassende binnenkant. Ook alleen elektrisch te koop!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rianata

Rianata

Juancho schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 23:35:
[...]

Als je goed luistert is dit pas het begin van de duurtest en rijden ze door tot in januari, waarna ze een eerlijk en reëel beeld kunnen geven.

Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• diverseten
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 13-09 15:44
Gisteren na lang wachten eindelijk mijn P8 mogen ophalen in Lijnden. Op de terugweg met een snelheid van 110 km/u een gemiddeld verbruik van 20,1 kwh/100km. Super blij mee!

In al het hosanna gevoel kwam ik erachter dat er geen granny lader bij zat. Is dit normaal of hoort die er wel bij te zitten?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LPPEUbqwC0Jk15h-z_O3A6WSJ7c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lZrXOjmKuY1EUmgnYrCvJUbP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyoi
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12-08 21:19

Tyoi

Beddytear

Heeft iemand een idee waarom google maps (incar) niet zelf Fastned laders voorstelt als er een oplaadstop moet worden toegevoegd?

Als ik nu een nieuwe route begin (25% SOC) dan heb ik op ~10% 'bereik', en direct op de route, een Fastned lader (CSS 300kW). Google maps laat echter alleen maar lokale laders zien, merendeel allemaal langzaam Type2, al zit er een enkele CCS lader bij, maar voor max 50kW, en allemaal niet op de route. Ik moet nu 'handmatig' vragen aan google om naar snelladers te zoeken, en dan komt deze wel naar voren.

In maps staan wel de goede stekkers geselecteerd, type2 en CCS.

(XC40 P8)

@diverseten Naar mijn beste weten is de granny lader een extra die niet standaard bij de auto zit.

[ Voor 12% gewijzigd door Tyoi op 18-08-2021 10:04 ]

1) You are on the internet.
2) You are on Tweakers.net.
3) You are reading my signature.
5) You didn't notice that there is no 4.
6) You just checked it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
@Mga1600 kan je ook wat concreter zijn? Wat gaan we bijv terug zien in de laatste updates? En wbt Maps, het komt goed is een leuk antwoord van ze maar gaat dat ook mee in de komende updates? Dus niet alleen het lastig zoeken van laadpalen maar ook de moeilijke dingen in het navigeren? En de integratie met de app waar jij het een keer over had?

Zou graag wat meer concrete dingen willen horen (bedoel dit niet persoonlijk naar jou) zodat we als rijders ook weten wat er van onze feedback opgepakt wordt en wat niet. Hebben jullie dus wel concrete punten gehoord?

@Tyoi dat werkt helaas niet. Die feedback is door ons al vrijwel vanaf het begin gegeven. Is helaas nog niks mee gedaan.

[ Voor 24% gewijzigd door Juancho op 18-08-2021 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blankinho
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-06-2024
@Mga1600

Thanks voor de update, is er ook iets gezegd over wanneer carplay nu komt ik kan dit niet meer terugvinden maar ik dacht Q3 2021 toch maar lijkt me wederom dus niet te halen? Ik heb echt heerlijk gereden met de auto naar en van Toscane maar het missen van carplay en daardoor het gebruiken van je telefoon vond ik toch echt matig. Ik heb deze week nog vakantie maar ik ga volgende week toch eens overwege om officieel een klacht in te dienen bij mijn dealer voor het ontbreken van allerlei zaken waar ik wel voor betaald heb en op dit moment nog steeds geen indicatie heb wanneer het nu dan wel komt.

@diverseten ik heb bij de levering in december 2020 wel een granny lader erbij gekregen. Ik weet niet of dit nog steeds de standaard is. Veel plezier met de auto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
@Blankinho Carplay gaat hem dit jaar zeer waarschijnlijk niet worden door gedoe tussen Google en Apple. Werd in de laatste Q&A aangegeven. Zal eerder 2022 worden. Android carplay komt eind Q3 of Q4.

[YouTube: https://youtu.be/53a9Rz-FM2s?t=1850]

@diverseten ik kreeg in maart ook mijn P8 zonder granny maar die hoort er wel bij te zitten. Ik kon die dan ook zo even ophalen bij de dealer.

[ Voor 60% gewijzigd door Juancho op 18-08-2021 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 00:06
diverseten schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 08:33:
Gisteren na lang wachten eindelijk mijn P8 mogen ophalen in Lijnden. Op de terugweg met een snelheid van 110 km/u een gemiddeld verbruik van 20,1 kwh/100km. Super blij mee!

In al het hosanna gevoel kwam ik erachter dat er geen granny lader bij zat. Is dit normaal of hoort die er wel bij te zitten?

[Afbeelding]
Welkom bij de club!

Ik heb in mei een type 2 kabel erbij gekregen. Volgens mij is dat nu standaard.

XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Venomer
@Mga1600 Bedankt voor de update. Is er nog iets gezegd over het terugkeren van de PA schakeling naar het stuur? Daar zit ik echt op te wachten.

Op de snelweg vind ik PA goed werken, maar op sommige wegen ben ik continu in gevecht met PA. Het systeem heeft een heel ander idee van de ideale lijn op de weg en geeft telkens een ruk aan het stuur. Op zo’n moment wil ik met één druk op de knop PA uit kunnen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pure8
diverseten schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 08:33:

[Afbeelding]
Vooraleerst, gefeliciteerd met jouw nieuwe aanwinst. Je gaat ‘m leuk vinden. Dat beloof ik jou.

De ‘Granny’ laadkabel zit er inderdaad niet bij. Dat is normaal. Deze werd gedurende 2020 standaard meegeleverd, samen met de gewone type 2 laadkabel maar vanaf januari dit jaar wordt enkel deze laatste meegeleverd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blankinho
Juancho schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 11:48:
@Blankinho Carplay gaat hem dit jaar zeer waarschijnlijk niet worden door gedoe tussen Google en Apple. Werd in de laatste Q&A aangegeven. Zal eerder 2022 worden. Android carplay komt eind Q3 of Q4.

[YouTube]

@diverseten ik kreeg in maart ook mijn P8 zonder granny maar die hoort er wel bij te zitten. Ik kon die dan ook zo even ophalen bij de dealer.
Thanks, ik kijk die filmpjes niet meer actief aangezien het 9/10x voor mij niets toevoegt. Weet ik nu in ieder geval dat ik volgende week eens officieel in de pen ga klimmen met mijn punten.

Pfff die reactie; Politieke issues tussen android en apple dus dit ligt buiten Volvo...

[ Voor 5% gewijzigd door Blankinho op 18-08-2021 12:30 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Waterblok
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 13-09 13:06
Venomer schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 12:02:
@Mga1600 Bedankt voor de update. Is er nog iets gezegd over het terugkeren van de PA schakeling naar het stuur? Daar zit ik echt op te wachten.

Op de snelweg vind ik PA goed werken, maar op sommige wegen ben ik continu in gevecht met PA. Het systeem heeft een heel ander idee van de ideale lijn op de weg en geeft telkens een ruk aan het stuur. Op zo’n moment wil ik met één druk op de knop PA uit kunnen zetten.
Ik wil de stuurhulpknop ook terug op het stuur! Het is ronduit onveilig nu weggestopt in de middenconsole!

P8, Pirelli All Season, MY21, Warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Dat zal teruggedraaid worden, is ook vermeld in die video. Zal dus wel in 1 van die laatste OTA updates van dit jaar komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• diverseten
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 13-09 15:44
Pure8 schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 12:04:
[...]

Vooraleerst, gefeliciteerd met jouw nieuwe aanwinst. Je gaat ‘m leuk vinden. Dat beloof ik jou.

De ‘Granny’ laadkabel zit er inderdaad niet bij. Dat is normaal. Deze werd gedurende 2020 standaard meegeleverd, samen met de gewone type 2 laadkabel maar vanaf januari dit jaar wordt enkel deze laatste meegeleverd.
Vandaar! Bedankt iedereen voor jullie reacties op mijn vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Juancho schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 09:57:
@Mga1600 kan je ook wat concreter zijn? Wat gaan we bijv terug zien in de laatste updates? En wbt Maps, het komt goed is een leuk antwoord van ze maar gaat dat ook mee in de komende updates? Dus niet alleen het lastig zoeken van laadpalen maar ook de moeilijke dingen in het navigeren? En de integratie met de app waar jij het een keer over had?

Zou graag wat meer concrete dingen willen horen (bedoel dit niet persoonlijk naar jou) zodat we als rijders ook weten wat er van onze feedback opgepakt wordt en wat niet. Hebben jullie dus wel concrete punten gehoord?

@Tyoi dat werkt helaas niet. Die feedback is door ons al vrijwel vanaf het begin gegeven. Is helaas nog niks mee gedaan.
Schreef ik toch: eind september komen de concrete antwoorden

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• TheRebell
Na een lekker tochtje met de P8 zijn wij in Luxemburg aangekomen (en alles opgetuigd). De reis ging best goed met 2 stops.

Eerste stop: FastNed ‘t Haasje bij Maarheeze. Lijkt vrij nieuw, ziet er in ieder geval goed uit. En -belangrijker- ze hebben daar veel grotere plekken waardoor je er gewoon met een aanhanger kan staan :-)

Groeten aan de zwarte P8 die aan de andere kant vd laadpaal stond :-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MuOkT7Rm2kmvWgtH8WE6kK0t6w4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nsfLNPAx30vHTrJJFhIp4L4j.jpg?f=fotoalbum_large

Qua verbruik best prima. 30.9kWh met wat combinatie van vrij rijden & achter een vrachtwagen. Snelheid tussen de 82 en 90. Airco aan, buiten 18 graden. Wel wat lichte regen ook onderweg.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xWuIX85cebXTzl3q0a9doeglHnc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Beo3XtjKb1Xlsewan36zq9Ak.jpg?f=fotoalbum_large

Tweede stop: IONITY bij Aire de Tigre Nord. Maps stelde wel een vreemde route voor: namelijk hier voorbij rijden, de afrit en dan terug. Dit terwijl je er bij het Shell station af kan, en dan via 2 rotondes en een viaduct ook direct komt. Handig dus om vooraf even en de laadplek te bekijken (als die er in, de FastNed had nog geen streetview), en ook de route er naartoe.
Geen andere laders, en geen ruime plekken zoals bij FastNed. Echter, had al gezien dat er normale parkeerplekken voor zaten dus ben gewoon overdwars gaan staan.
Na tijdje kwam er nog een ID.3 aan en een Enyaq.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7OdyHR5Hyhfo_jhIuz67X59tnJs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oQPRwy6NInvaZtjcsH4FqS9Y.jpg?f=fotoalbum_large

Verbruik iets toegenomen naar 33kWh. Ik vermoed doordat er meer huivels zijn (bergen kan ik het niet noemen). Helaas mijn TM reset doordat ik 10 meldingen kreeg dat er een aanhanger achter zat en daardoor sensoren niet werken. Iets te fanatiek op Ok gedrukt…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y-kwHv2asBwp4GihC9WxYK_hes4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QdtT9tKlkmrVpGlHCT8u2oj8.jpg?f=fotoalbum_large

Bestemming: na zo’n 4 uur rijden, met 2x een stop van ~30 min (lunch, koffie, kids uitlaten) aangekomen op de camping. Verbruik weer iets naar boven naar 33,6kWh. Laatste stuk vrij veel heuvels en enkele keren wat stijgende vrachtwagens ingehaald. Restant accu: 41%.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/By1xzLcU0bbf8RoDDDIEAyA66Pw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FVJjAxe3jo3vX8kE5dOCbdHQ.jpg?f=fotoalbum_large

De heenreis was prima, en gelukkig kon ik de caravan er aan laten hangen. Ik hoop dat FastNed (en consorten) er meer rekening mee gaan houden, de plek bij Maarheeze gaat in ieder geval op de favorieten lijst.

Qua verbruik was de aanname van 35 a 40 prima. Liever iets meer rekenen dan te krap zitten. Doordat het laden vrij snel ging heb ik wel op beide stops tot 90% kunnen laden (thuis vertrokken met 100%).

Dat er een caravan aan hing van ~1300kg heb je gewoon niet in de gaten. Als je wil inhalen dan gaat dit altijd. Ook heuveltje op is geen probleem. Grootste uitdaging is om niet te hard te gaan.

Hier de komende tijd eens kijken wat er aan laadpalen zijn. Op de camping hangt in ieder geval een dubbele dus het begin is er.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hansdg53
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 17-05 18:55
Twee keer "tanken" om in Luxemburg te komen. Er is nog een lange weg te gaan.. Wel goed om te onthaasten.

• Mga1600
hansdg53 schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 08:30:
Twee keer "tanken" om in Luxemburg te komen. Er is nog een lange weg te gaan.. Wel goed om te onthaasten.
Sowieso handig om je reis dag(en) als vakantiedag te beschouwen- zelfs als je diesel rijdt…….

Er zijn namelijk best gevallen bekend van mensen die (vooral na een drukke periode op het werk) gehaast en
naar hun vakantiebestemming rossen om daar vervolgens een hartprobleem te krijgen zodra ‘de ontspanning toeslaat’.
Volgens mij veel beter en ook leuker als je de heenreis gebruikt alvast vakantie gevoel te krijgen door tussenstops in te lassen, onderweg alvast ergens rustig te lunchen, van mij part een plaatsje bekijken waar je anders alleen maar voorbij davert (Luik bijvoorbeeld of Lille zijn ban die plaatsen en ze zijn de moeite waard).

• aa4711
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-09 09:20
hansdg53 schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 08:30:
In 1980 reed ik met een Amazone met 2 70ltr LPG tanken naar zuid Frankrijk (omdat er nauwelijks LPG in Frankrijk was). Vele auto's later werd een LPG tank op max 80% gevuld en was ie bovendien veel kleiner. De range was dan ook ergens tussen de 250 en 350 km.
De "elektrische range" roept bij mij daarom wel wat nostalgisch herinneringen op ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rianata

Rianata

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/W47hDPq.jpg?1

Drivers Connect cadeau is al binnen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pure8
Mijn cadeautje ook. Heb de tas genomen. Volgens mijn vrouw is het een flink exemplaar. Misschien handig voor op reis. :)

• Spanky79
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-08 14:23
Pure8 schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 12:21:
[...]

Mijn cadeautje ook. Heb de tas genomen. Volgens mijn vrouw is het een flink exemplaar. Misschien handig voor op reis. :)
Die heb ik ook besteld. Ben benieuwd.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• 4v4t4r
Pure8 schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 12:21:
[...]

Ik heb ook de tas genomen :) 40L is prima formaat :)

( ik wil niet zeuren, maar zou het niet een onwijs leuk idee zijn geweest als ze een tas hadden die precies in je frunk past? Het zijn de kleine dingen waar je volgens mij net even wat extra's mee kan scoren*)

*kijkt verder geen gegeven paard in de bek !

• Juancho
Mga1600 schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 17:40:
[...]

Schreef ik toch: eind september komen de concrete antwoorden
Je sprak over een routekaart met data dus ik ging er vanuit dat de planning nog niet helder was terwijl ik specifiek op de inhoud doelde. Dus wat kunnen we nog verwachten tot einde jaar. Ik mag toch hopen dat ze dat bij Volvo nu zo bijna eind augustus toch wel weten. Voor je het weet zijn de resterende 4 maandjes van dit jaar toch alweer voorbij.

En over het inhoudelijke is dus helemaal niets gezegd?

[ Voor 22% gewijzigd door Juancho op 19-08-2021 13:37 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hlip
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-09 11:25
Juancho schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 12:59:
Dat zal teruggedraaid worden, is ook vermeld in die video. Zal dus wel in 1 van die laatste OTA updates van dit jaar komen.
Ondanks dat ik de aanpassing van de stuurhulp ook een vervelende aanpassing vind even een opmerking om verwachtingen te managen:

Robert zegt in de video dat, omdat hier veel commentaar op is gekomen, hij VERWACHT dat dit zal worden teruggedraaid. Het is dus niet zeker dat dit inderdaad wordt hersteld.

XC40 P8 MY21 - Alfen Eve Single Pro-line (7.0.2) - 7,1 kWp PV

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pure8
hlip schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 15:05:
[...]

Ondanks dat ik de aanpassing van de stuurhulp ook een vervelende aanpassing vind even een opmerking om verwachtingen te managen:
Ik weet dat dit allemaal een kwestie van smaak is en de ene vind dìt, terwijl de andere dàt vind maar ik vind dan weer dat de bediening van de PA nu makkelijker is dan hoe ie vóór de update was.
Met een simpele druk op de knop op het stuur staat het hele systeem aan (of uit). Ik begrijp niet dat zovelen het nu vervloeken.
Ik hoop dat het zo blijft. Maar ja, smaken hè .... :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
Pure8 schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 16:56:
[...]

Ik weet dat dit allemaal een kwestie van smaak is en de ene vind dìt, terwijl de andere dàt vind maar ik vind dan weer dat de bediening van de PA nu makkelijker is dan hoe ie vóór de update was.
Met een simpele druk op de knop op het stuur staat het hele systeem aan (of uit). Ik begrijp niet dat zovelen het nu vervloeken.
Ik denk dat als je kijkt naar veiligheid er geen enkele reden te verzinnen is om het zo te laten. Dit is gewoon een gevalletje van 1 programmeur die er blijkbaar iets door gedrukt heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• C.QL
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23:50
Juancho schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 17:00:
[...]
Dit is gewoon een gevalletje van 1 programmeur die er blijkbaar iets door gedrukt heeft.
@Juancho Kan je wat meer info geven wat er nog van updates aan zit te komen aangezien je daar blijkbaar werkt? :Y).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Venomer
Pure8 schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 16:56:
[...]

Ik wil dus niet het hele systeem in een keer aan of uit zetten. Ik wil een deel van het systeem apart kunnen kiezen. Smaken inderdaad…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blankinho
Kortom we zouden graag in ons dashboard een andere view willen zien waar we dit soort zaken vanuit het stuur aan/uit kunnen zetten. :)

Die PA heb ik de gehele vakantie uitgehad ik werd gek van hou je handen aan het stuur meldingen als ik gewoon relaxt aan het rijden ben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Adriaen87
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 08-03-2024
Juancho schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 17:00:
[...]

Ik denk dat als je kijkt naar veiligheid er geen enkele reden te verzinnen is om het zo te laten. Dit is gewoon een gevalletje van 1 programmeur die er blijkbaar iets door gedrukt heeft.
Een boeiende discussie: de vraag of de integratie van ACC en PA een goede ingreep is. Inderdaad: @Pure8 heeft gelijk: Smaken verschillen. Ik deel zijn opvatting, dat de integratie een goed idee is (en dus niet zomaar een ingreep van een enkele programmeur). Er zal echt wel over nagedacht zijn. Zelf bevalt mij de eenknopsbediening uitstekend. Een terugkeer naar de oude situatie, dus van voor de update, hoeft ban mij niet. Maar zoals gezegd: smaken verschillen.

• EHAS
RAAD VAN STATE DOET UITSPRAAK

TANKSTATION LANGS SNELWEG MAG LAADPALEN PLAATSEN

• Juancho
C.QL schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 18:41:
[...]

@Juancho Kan je wat meer info geven wat er nog van updates aan zit te komen aangezien je daar blijkbaar werkt? :Y).
Dat was gewoon een beetje een lacherig bedoelde uitleg van Volvo zelf _O- _O-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dscvdn
  • Laatst online: 11-12-2021
Hallo allemaal,

Drie weken geleden heb ik mijn bestelling geplaatst voor een P8 en sindsdien lees ik jullie ervaringen met enorm veel plezier. Het ‘lange’ wachten is begonnen. Levertijd lijkt ietwat onzeker te zijn, maar dat mag de voorpret niet drukken! Wat is/was jullie ervaring bij de levering van de auto? Ophalen en gaan met die banaan? Of eerst updaten?

• TheRebell
Dscvdn schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 21:26:
Hallo allemaal,

Drie weken geleden heb ik mijn bestelling geplaatst voor een P8 en sindsdien lees ik jullie ervaringen met enorm veel plezier. Het ‘lange’ wachten is begonnen. Levertijd lijkt ietwat onzeker te zijn, maar dat mag de voorpret niet drukken! Wat is/was jullie ervaring bij de levering van de auto? Ophalen en gaan met die banaan? Of eerst updaten?
Nice, gefeli. Lang wachten? (=langere voorpret).

Ik kreeg bij Bluekens een korte uitleg van de verschillende functies, en wat zaken om de auto heen. Uitleg iz het laden was voornamelijk “dit is de stekker, en hier moet ie erin”. De rest is zelf uitproberen en veel was al bekend van het vorige topic (grote XC40/P2).

Ik meen dat ze de auto altijd updaten naar de laatste versie die er dan is. Alle aankomende versies zouden dan vanzelf via OTA beschikbaar moeten komen.

Alvast vooraf: een granny charger leveren ze niet meer mij (was alleen de eerste lichting eind 2020), en er zou ook een Plugsurfing pas zijn met voordelig tarief. Vergeet die ook niet even te vragen (ik moet hem nog krijgen - maar het is erg stil vanuit de dealer)

[ Voor 6% gewijzigd door TheRebell op 19-08-2021 21:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
Dscvdn schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 21:26:
Hallo allemaal,

Als het goed is heeft de dealer ‘m bij de aflevering tot de laatste versie bijgewerkt. Dus theoretisch kun je dan zo het pand uit scheuren en genieten van al die PK’s. Dat genieten gaat je zeker lukken. We zeuren hier wel eens over dingetjes maar onder de streep is het een hele fijne auto en hij wordt met iedere update nog beter! Welke kleur heb je in bestelling?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Waterblok
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 13-09 13:06
Adriaen87 schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 19:31:
[...]

Een boeiende discussie: de vraag of de integratie van ACC en PA een goede ingreep is. Inderdaad: @Pure8 heeft gelijk: Smaken verschillen. Ik deel zijn opvatting, dat de integratie een goed idee is (en dus niet zomaar een ingreep van een enkele programmeur). Er zal echt wel over nagedacht zijn. Zelf bevalt mij de eenknopsbediening uitstekend. Een terugkeer naar de oude situatie, dus van voor de update, hoeft ban mij niet. Maar zoals gezegd: smaken verschillen.
Op de snelweg gebruik ik ACC en PA, ga ik eraf wil ik PA uit en ACC aan. Dat kon veilig met knopje op stuur en moet nu op de middenconsole met diverse klikken. Dat is onveilig.
Je wordt gedwongen om ACC èn PA uit te zetten en veilig kan je die weer samen aanzetten.
Echter wil je alleen ACC moet je dus een moment hebben waarop je veilig PA uit kan zetten.

De PA meldingen over hand aan stuur krijg ik ook omdat ik te ontspannen vasthoudt, opnieuw vastpakken of knijpen doen de meldingen niet altijd verdwijnen, klein beetje sturen en de melding is direct weg.

P8, Pirelli All Season, MY21, Warmtepomp

• Spanky79
  • Laatst online: 08-08 14:23

• Dscvdn
TheRebell schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 21:45:
[...]

Nice, gefeli. Lang wachten? (=langere voorpret).

Alvast vooraf: een granny charger leveren ze niet meer mij (was alleen de eerste lichting eind 2020), en er zou ook een Plugsurfing pas zijn met voordelig tarief. Vergeet die ook niet even te vragen (ik moet hem nog krijgen - maar het is erg stil vanuit de dealer)
Dank! Tja, wat is lang? Het lijkt nog wat onzeker maar de verwachting is dat de auto begin oktober hier voor de deur staat. En even voor mijn begrip: een granny charger? 8)7
Mga1600 schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 21:48:
[...]

Welke kleur heb je in bestelling?
Onyx black metallic! Wat een monster haha _/-\o_

• EHAS
Dscvdn schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 22:05:
[...]

Dank! Tja, wat is lang? Het lijkt nog wat onzeker maar de verwachting is dat de auto begin oktober hier voor de deur staat. En even voor mijn begrip: een granny charger? 8)7

[...]

Granny-lader:
Een mobiele laadkabel met regeleenheid welke je op een regulier stopcontact (schuko-aansluiting) kun aansluiten in geval van nood, of op de camping oid.

Qua kleur… Perfecte keuze..! 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheRebell
Dscvdn schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 22:05:
[...]

Een laad stekker die op een regulier stopcontact (230v) gaat. Handig als je ergens bent waar geen laadpaal is (bv bij oma, hence deze naam, hoewel niet de officiële). Gaat wel erg traag maar ik meen dat er enkele zijn geweest die het op vakantie hebben gebruikt.
Mooie kleur :) Welke opties nog?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
TheRebell schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 22:29:
[...]

Een laad stekker die op een regulier stopcontact (230v) gaat. Handig als je ergens bent waar geen laadpaal is (bv bij oma, hence deze naam, hoewel niet de officiële). Gaat wel erg traag maar ik meen dat er enkele zijn geweest die het op vakantie hebben gebruikt.

[...]

De granny charger wordt -zoals hierboven al gezegd- niet meer standaard meegeleverd sins 1 januari. Maar mijn dealer vond het geen probleem er een op te scharrelen en er bij te doen. Kan nuttig zijn……

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GZL
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 25-07-2024

GZL

De laatste tijd heb ik veel problemen met de radio. Soms wel en dan weer geen ontvangst. Dit los ik tot nu toe op door een reset te geven op de middenconsole, meestal succesvol.
Nu is inmiddels ook mijn dashboard niet meer zoals hij hoort te zijn. Daarvoor heb ik een reset via de voorruit verwarming proberen te doen, of was het de achterruit verwarming. Afijn ik heb ze beide geprobeerd, 40 seconden maar geen reset. Weet één van jullie een oplossing?

Nog een vraagje, als ik naar mijn software versie kijk zie ik nog steeds 27 april staan. Terwijl ik zeker weten de juni update heb gehad. In verschillende plaatjes van jullie heb ik ook de juni datum en zelfs al een van juli zien staan. Heeft iemand daar een logische verklaring voor?

Gelukkig rijdt de P8 wel fijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Kennelijk mis je toch een update…..
Maar het goede nieuws: ik had ook problemen met de radio ontvangst. Met de laatste update, die de dealer begin vorige week gedaan heeft, lijkt dat nu eindelijk opgelost. In mijn scherm staat nu als versie datum 26 juli.
Ik vermoed daarom dat deze update dezelfde is als die pas aangekondigde OTA (juli) update, dus ik denk dat je die even af zou moeten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dscvdn
TheRebell schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 22:29:
[...]

De premium uitvoering met de 360​°-camera, elektrisch verstelbare voorstoelen, Harman Kardon premium audio, panoramisch dak, getinte ruiten achter, 19″ 5-spaaks Black Diamond Cut, Connect Microtech/Nubuck bekleding.

Ik.kan.niet.wachten. Nu de laadpaal nog :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• C.QL
Dscvdn schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 09:59:
[...]

De premium uitvoering met de 360​°-camera, elektrisch verstelbare voorstoelen, Harman Kardon premium audio, panoramisch dak, getinte ruiten achter, 19″ 5-spaaks Black Diamond Cut, Connect Microtech/Nubuck bekleding.

Ik.kan.niet.wachten. Nu de laadpaal nog :+
Dan heb je bijna exact dezelfde als mijn MY22 die ik afgelopen vrijdag uitgeleverd heb gekregen. Zelfde Pro uitvoering, zelfde kleur, zelfde velgen. Enkel heb ik nog Nubuck/nappa lederen zetels omdat ik nog een MY21 in februari had besteld :P

Heerlijke auto, ga je van genieten! Voorlopig ook geen software issues. App werkt ook perfect na het aanmaken van een extra profiel.
Ik heb trouwens (in België hier) wel zowel een granny als type 2 laadkabel meegekregen. Vanaf MY22 is dat weer voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dscvdn
C.QL schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 11:03:
[...]

Dan heb je bijna exact dezelfde als mijn MY22 die ik afgelopen vrijdag uitgeleverd heb gekregen.
Nice! Je klinkt tot nu toe erg enthousiast. Hoe lang duurde de levering bij jou vanaf het moment dat je 'm bestelde?

En wat zijn jullie ervaringen ten aanzien de Google Maps functionaliteit? Ik zie dat jullie veel gebruik maken va een andere navigatietool. Gebruiken jullie dat náást Maps? En zijn er nog andere handige apps die de ervaring van het rijden aangenamer kunnen maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsmit01
  • Laatst online: 15-02-2024
Nu de Juli update is aangekondigd op de site van Volvo ben ik benieuwd wanneer deze via OTA beschikbaar komt.

Ik heb nog steeds de Juni update niet, en volgens mijn dealer 'is het dan niet nodig'. 'En dan krijg je vanzelf een brief thuisgestuurd om in de werkplaats een update te komen doen' Dat vind ik een vreemde stelling en ik heb gevraagd dit verder uit te zoeken. Volgens mij moet OTA voor iedere P8 hetzelfde functioneren lijkt me?

BMW 330e Touring

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.QL
Dscvdn schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 11:16:
[...]

Nice! Je klinkt tot nu toe erg enthousiast. Hoe lang duurde de levering bij jou vanaf het moment dat je 'm bestelde?

En wat zijn jullie ervaringen ten aanzien de Google Maps functionaliteit? Ik zie dat jullie veel gebruik maken va een andere navigatietool. Gebruiken jullie dat náást Maps? En zijn er nog andere handige apps die de ervaring van het rijden aangenamer kunnen maken?
Klopt, dat ben ik ook. Had even spijt dat ik mijn Benz CLA SB moest verlaten, maar dat is al grotendeels vergeten ;)
Qua comfort toch wel een upgrade hoor!

Levertijd: Bestelling eind januari, levering midden augustus. Best wel lang, maar heb zelf ook aangedrongen op "er zit geen haast achter", want nog even met de granny nu tot de laadpaal er is.

Voorlopig gebruik ik maps, maar ook nog geen internationale trips gedaan. Dus ook nog niet de nood tot onderweg opladen.
EasyPark lijkt ook een handige.
Spotify is heerlijk en meer functionaliteit dan via Apple CarPlay (opzoeken nummers bvb).
Waze mis ik wel. Hopelijk komt die nog, en liefst ook in het scherm aan het stuur :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
Dscvdn schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 11:16:
[...]

Maps is prima als navigatiesysteem. De SoC bij aankomst die Maps berekent klopt behoorlijk nauwkeurig.

Wat nog niet goed werkt is het inplannen van laadstops onderweg. Maar ik heb begrepen dat er een update zit aan te komen die daar verbetering is zou moeten brengen. Voor langere ritten gebruiken de meesten ABRP. Je kunt thuis al vast de stops plannen en deze handmatig in Maps zetten. Dat is na de update van Maps hopelijk niet meer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Kleine toevoegingen, een route plannen moeten dus wel 1:1 aangezien je niet meerdere punten in Maps kan zetten, ordenen etc etc. (ja of het kan wel, maar dan alleen via spraak en op een specifieke manier. 1 foutje en je kan helemaal overnieuw beginnen, dat werkt dus voor geen meter). En idd die hopelijk enorm grote nieuwe Maps update moet (snel!) alles gaan fixen.

En verder @C.QL vergeet het maar dat je nog anderen dingen in het bestuurdersscherm gaat zien zoals Waze. Daar was Volvo heel duidelijk over: het blijft bij deze 2 jammer genoeg.

[ Voor 48% gewijzigd door Juancho op 20-08-2021 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRebell
De meeste gebruiken inderdaad een combi van ABRP en maps. Ik heb dat ook gedaan en de laadstops (en waar ik wilde stoppen) in Maps als favoriete opgeslagen. Als je in de auto dan op hetzelfde account bent ingelogd kun je ze weer snel naar selecteren bij het plannen van de route. Het ‘onthouden’ van oude zoekopdrachten in Maps ging niet helemaal goed, en dit werkte perfect.

Laadpalen zoeken etc heb ik de Apps van dr laadpaal boeren op mijn telefoon gezet (FastNed, Shell recharge, smoov, Plugsurfing, chargemap, IONITY). Wel jammer dat je bijvoorbeeld bij IONITY niet je eigen laadpaal (TNM) kan toevoegen en ik de IONITY app dan kan gebruiken om het laden te volgen. Als iemand dat wel werkend heeft hoor ik het graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Ik heb net ook de mooie grote duffel bag ontvangen. (veel) groter dan ik dacht dus super handig. En waterdicht natuurlijk. Maar... ligt het aan mij of ontbreekt er een rits of dergelijke? De tas kan namelijk niet dicht dus tot zover het waterdichte ;)

Edit, na wat prutsen zie ik het al, het moet een beetje over elkaar heen gevouwen worden :*)

[ Voor 22% gewijzigd door Juancho op 20-08-2021 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GZL
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 25-07-2024

GZL

Juancho schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 15:34:
Ik heb net ook de mooie grote duffel bag ontvangen. (veel) groter dan ik dacht dus super handig. En waterdicht natuurlijk. Maar... ligt het aan mij of ontbreekt er een rits of dergelijke? De tas kan namelijk niet dicht dus tot zover het waterdichte ;)

Edit, na wat prutsen zie ik het al, het moet een beetje over elkaar heen gevouwen worden :*)
Ik lees dat verschillende rijders een attentie hebben ontvangen. Heeft dat een reden en heb ik wat gemist :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
Juancho schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 15:34:

Ik heb gekozen voor de shawl omdat ik al een paar mooie tassen e.d.heb (maar dan zonder Volvo logo). Die shawl is echt van een heel mooie kwaliteit en ook lekker lang zodat je ‘m een paar keer om je nek kunt doen en het nooit meer koud zult hebben ….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
GZL schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 16:42:
[...]

Ik lees dat verschillende rijders een attentie hebben ontvangen. Heeft dat een reden en heb ik wat gemist :)
Dat heeft te maken met onze terugkoppeling van de eerste ervaringen op een inmiddels weer opgeheven platform

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSANL
  • Laatst online: 11-03 13:21
Hallo allemaal,

Ik heb sinds afgelopen maandag een XC40 P8 AWD.
Wat een heerlijke auto! :)

Echter sinds vanmorgen geeft Google Maps aan "zoeken naar gps...". :?
Ook heeft de auto geen internet verbinding meer. :? :?

Zijn er meer mede rijders met dit euvel?

Of weet iemand een oplossing?

XC40 P8 [MY21] / 20" / Warmtepomp / Grijs / Panoramadak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
SSANL schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 16:55:
Hallo allemaal,

Ik heb sinds afgelopen maandag een XC40 P8 AWD.
Wat een heerlijke auto! :)

Echter sinds vanmorgen geeft Google Maps aan "zoeken naar gps...". :?
Ook heeft de auto geen internet verbinding meer. :? :?

Zijn er meer mede rijders met dit euvel?

Of weet iemand een oplossing?
Join the club! Dit is al enorm veel besproken hier en in het oude topic. Heel vervelend en zeker als je net bij dit rit het zo hard nodig bent. Helaas niet echt iets aan te doen behalve proberen een reset uit te voeren. Maar dat werkt lang niet altijd en dan is het gewoon hopen dat de auto 1 a 2 dagen later het weer doet. Je kan ook nog proberen Maps eens handmatig af te sluiten (instellingen/apps) of de GPS even aan/uit te zetten. Maar ook dit is geen vaste oplossingen en meer hopen dat het het oplost.

Dit euvel is helaas nog (te) vaak in de auto en is vanuit Volvo blijkbaar nog geen echte fix voor.

[ Voor 4% gewijzigd door Juancho op 20-08-2021 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
Net wat raars, ik stap in en het opstarten van het system duurde erg lang. Lijkt alsof ik een update heb gehad zonder het te weten.

Kijk ik net bij software staat alles weer op oude software verlies. Als ik op updates druk vind hij niets.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6JA34MYleja8S8y9W5ymsMXOt_Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oh9Co2QdFFKIB1nGpve6UuhQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SSANL
Juancho schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 17:05:
[...]

Join the club! Dit is al enorm veel besproken hier en in het oude topic. Heel vervelend en zeker als je net bij dit rit het zo hard nodig bent. Helaas niet echt iets aan te doen behalve proberen een reset uit te voeren. Maar dat werkt lang niet altijd en dan is het gewoon hopen dat de auto 1 a 2 dagen later het weer doet. Je kan ook nog proberen Maps eens handmatig af te sluiten (instellingen/apps) of de GPS even aan/uit te zetten. Maar ook dit is geen vaste oplossingen en meer hopen dat het het oplost.

Dit euvel is helaas nog (te) vaak in de auto en is vanuit Volvo blijkbaar nog geen echte fix voor.
Hmm,.. Ok,..
Resetten heeft niet geholpen..
Ik moet even uitzoeken hoe ik GPS uit en aan kan zetten. Dan probeer ik dat ook wel een keertje..

Ik mis vooral het resterende accu percentage bij aankomst. Dat plant de ritten een stuk makkelijker.. nu is het maar afwachten hoe vol de accu nog is bij aankomst.

De dealer heeft aangegeven dat ik de auto kan langsrijden. Ik krijg dan een vervangende auto en ze gaan het dan fixen..
Ben benieuwd..

[ Voor 7% gewijzigd door SSANL op 20-08-2021 17:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
Wat bij mij gisteren werkte om Gps weer actief te krijgen in Maps is deze oplossing die hier al eens genoemd is.….

"Ga naar Instellingen > Applicaties > kies voor Maps > tik op het woord 'Gedwongen...' > en bevestig met OK om de app gedwongen te stoppen. Hierna kun je maps weer starten en doet de gps / locatie het weer."

[ Voor 13% gewijzigd door Mga1600 op 20-08-2021 18:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 22:47
Mga1600 schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 18:18:
Wat bij mij gisteren werkte om Gps weer actief te krijgen in Maps is deze oplossing die hier al eens genoemd is.….

"Ga naar Instellingen > Applicaties > kies voor Maps > tik op het woord 'Gedwongen...' > en bevestig met OK om de app gedwongen te stoppen. Hierna kun je maps weer starten en doet de gps / locatie het weer."
Een andere optie is om even van profiel te wisselen. Dan worden volgens mij ook alle apps beëindigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
JTHZZ schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 20:49:
[...]

Een andere optie is om even van profiel te wisselen. Dan worden volgens mij ook alle apps beëindigd.
Toen ik onlangs dagen lang problemen had hebben wij diverse malen van profiel gewisseld. Ook met andere sleutels de auto geopend. Maar bij elk profiel geen data en GPS. Dus dat werkte niet. Het trucje van handmatig de Maps app afsluiten heb ik nog nooit geprobeerd eigenlijk. Zou top zijn als dat gewoon altijd werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 22:47
Juancho schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 21:03:
[...]

Toen ik onlangs dagen lang problemen had hebben wij diverse malen van profiel gewisseld. Ook met andere sleutels de auto geopend. Maar bij elk profiel geen data en GPS. Dus dat werkte niet. Het trucje van handmatig de Maps app afsluiten heb ik nog nooit geprobeerd eigenlijk. Zou top zijn als dat gewoon altijd werkt.
Er zijn verschillende problemen. Wat jij beschrijft los je er niet mee op maar er zijn ook gevallen waar alleen Google Maps geen locatie krijgt maar de GPS module wel werkt. In de P2 zie je dan dat ABRP wel werkt. Dat kun je met profiel wisselen (of Google Maps ‘gedwongen stoppen’) oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Ik heb ook regelmatig alleen geen GPS (gek genoeg zie je dan geen kruisje door het GPS icoontje links boven zoals je wel bij data hebt) maar dan deed een profiel wisseling ook niks.

Maar de volgende keer zal ik eens de andere 2 trucjes proberen: locatievoorziening aan/uit doen en dus de handmatige Maps app afsluiting. Ben benieuwd of dat dan gaan werken.

[ Voor 5% gewijzigd door Juancho op 20-08-2021 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madhondt
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 12-09 12:37
Toen ik daarnet even in mijn auto ging kijken, bleek mijn radio vanzelf te beginnen spelen. Met spotify was dit reeds zo, dacht ik, maar van de radio was ik niet zeker.

Nu dit blijkt één van de items te zijn van de juli update. Zou die reeds zijn geïnstalleerd en zonder melding
daarover? (er is absoluut geen melding geweest)

Als ik naar het software update scherm ga, vind ik daar "software up to date", en als ik naar release notes kijk, vind ik daar de JULI release notes, maar dat blijkt gewoon letterlijk de volledige tekst van de software updates op internet te zijn:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/esTMXkKWl3Ja46tsX8PUI9S7ohA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oP2ZI7qGapAApWfiFoJTrjLv.jpg?f=fotoalbum_large

Maar als ik naar de systeem informatie ga kijken, vind ik geen indicatie dat er iets nieuws zou zijn, integendeel:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iTNaQTsqgjTxWPRbvqPqxCytbQ0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Nu0NIYo7r65yOCoyNC4q1lSW.jpg?f=fotoalbum_large

Hoe kunnen we nu écht weten op welke versie we zitten?

PS: ik zat heel zeker wel op de junu-update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
madhondt schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 23:21:
Toen ik daarnet even in mijn auto ging kijken, bleek mijn radio vanzelf te beginnen spelen. Met spotify was dit reeds zo, dacht ik, maar van de radio was ik niet zeker.

Nu dit blijkt één van de items te zijn van de juli update. Zou die reeds zijn geïnstalleerd en zonder melding

Als ik naar het software update scherm ga, vind ik daar "software up to date", en als ik naar release notes kijk, vind ik daar de JULI release notes, maar dat blijkt gewoon letterlijk de volledige tekst van de software updates op internet te zijn:

[Afbeelding]

Maar als ik naar de systeem informatie ga kijken, vind ik geen indicatie dat er iets nieuws zou zijn, integendeel:

[Afbeelding]

Ik heb dit dus ook.. ook die software versies ineens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
madhondt schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 23:21:

Ee

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Dat de radio hervat zat inderdaad ook al in de juni update.

Ik heb de kortgeleden bij de dealer een update gehad die denk ik hetzelfde is als de OTA juli update. Maar volgens mij is de OTA juli update nog niet uitgerold, vandaar dat je de boodschap ‘Up to date’ leest.
En installeren van een update gaat echt niet stiekem, je moet zorgen dat de voorwaarden juist zijn ( niet aan de kader, wel voldoende lading en auto op slot) en het installeren bewust initiëren.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9uj6v81CCaN1WPK2a-og60BsT80=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/27C63v4QdZ99LhGxgiWFl6Yk.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 9% gewijzigd door Mga1600 op 20-08-2021 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
Mga1600 schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 23:37:
[...]

Dat de radio hervat zat inderdaad ook al in de juni update.

Ik heb de kortgeleden bij de dealer een update gehad die denk ik hetzelfde is als de OTA juli update. Maar volgens mij is de OTA juli update nog niet uitgerold, vandaar dat je de boodschap ‘Up to date’ leest.
En installeren van een update gaat echt niet stiekem, je moet zorgen dat de voorwaarden juist zijn ( niet aan de kader, wel voldoende lading en auto op slot) en het installeren bewust initiëren.
[Afbeelding]
Er is echt wel iets gebeurd. Ik heb bij de dealer updates gehad en OTA updates en heb indd ineens weer April versie. Dus of een rollback (maar ik heb wel nog parkeer voorverwarmen planning, en mn app werkt ook nog) of een nieuwe update die misschien verkeerde versies weergeeft? Raar is het wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.QL
Hier ook ineens geen GPS meer. Ook rare biepjes in de heenrit.
Nu bij de terugrit herkent hij de sleutel niet meer (enkel in het bakje). Maar erger: de auto wil niet meer op slot... Bij de knop op de koffer om dat te doen piept de auto en wil de klep niet dicht bij de "sluiten en op slot"-knop. Met de afstandsbediening (beide) of de deurknoppen doet hij ook niet.
Iemand dat al tegengekomen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Juancho
C.QL schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 00:32:
Hier ook ineens geen GPS meer. Ook rare biepjes in de heenrit.
Nu bij de terugrit herkent hij de sleutel niet meer (enkel in het bakje). Maar erger: de auto wil niet meer op slot... Bij de knop op de koffer om dat te doen piept de auto en wil de klep niet dicht bij de "sluiten en op slot"-knop. Met de afstandsbediening (beide) of de deurknoppen doet hij ook niet.
Iemand dat al tegengekomen?
Batterij van de sleutel niet gewoon leeg? Dat piepje als je het via de kofferbak probeert betekent dat er of nog een deur open staat of er kan geen sleutel gevonden worden. Dm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recharge P8
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 01-12-2022
Nog wat geks;

Ik kan de stekker gewoon uit de auto trekken tijdens het laden…

1e keer op werk, auto was klaar en op slot. Collega kon gewoon op de unlock knop drukken en stekker eruit halen. Druk je hem terug, dan gaat hij ook gewoon verder.

Net aan de lader gezet en afgesloten, na begin met laden op de knop gedrukt naast de laadkabel (deuren etc op slot) en voilá ik had de kabel in mijn handen. Druk je hem terug dan springt de laadpaal gewoon van rood naar geel naar blauw en pompt de accu verder vol…

Heb een filmpje, maar die kan ik hier geloof ik niet uploaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pure8
Recharge P8 schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 08:54:
Nog wat geks;

1e keer op werk, auto was klaar en op slot. Collega kon gewoon op de unlock knop drukken en stekker eruit halen. Druk je hem terug, dan gaat hij ook gewoon verder.

Net aan de lader gezet en afgesloten, na begin met laden op de knop gedrukt naast de laadkabel (deuren etc op slot) en voilá ik had de kabel in mijn handen. Druk je hem terug dan springt de laadpaal gewoon van rood naar geel naar blauw en pompt de accu verder vol…

Wat je beschrijft is normaal wanneer de transponder in de buurt is. Je kan op die manier het laden onderbreken en de kabel verwijderen. Wanneer de transponder NIET in de buurt was – jouw collega kon de kabel verwijderen terwijl jij ergens anders was met de transponder – is dit inderdaad niet normaal en meer nog, dat mag niet. Zo kunnen anderen jouw kabel stelen of laden op jouw kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSANL
Juancho schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 21:21:
Ik heb ook regelmatig alleen geen GPS (gek genoeg zie je dan geen kruisje door het GPS icoontje links boven zoals je wel bij data hebt) maar dan deed een profiel wisseling ook niks.

Maar de volgende keer zal ik eens de andere 2 trucjes proberen: locatievoorziening aan/uit doen en dus de handmatige Maps app afsluiting. Ben benieuwd of dat dan gaan werken.
Ik heb beide oplossingen geprobeerd. Probleem is er nog steeds.
Ook heb ik de "auto uitgeschakeld", en het na 2 uurtjes weer geprobeerd. Dat heeft het probleem ook niet opgelost.
Wellicht langer de auto "uit" laten staan?
Ik weet niet of het langdurig uitschakelen van de auto nadelige gevolgen kan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben E
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 10-07 19:59
SSANL schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 09:47:
[...]

Ook heb ik de "auto uitgeschakeld", en het na 2 uurtjes weer geprobeerd. Dat heeft het probleem ook niet opgelost.
Ik weet niet of het langdurig uitschakelen van de auto nadelige gevolgen kan hebben.
Je kunt ook nog proberen de maps app te verwijderen (vanuit play store geloof ik) en daarna weer installeren. Toen ik dat deed zag ik gps icoontje bovenin even verdwijnen en weer zichtbaar worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben E
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 10-07 19:59
Nog wat geks;

Kan in mijn ervaring alleen als de sleutel van de auto dichtbij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
SSANL schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 09:47:
[...]

Dan heb je zeer waarschijnlijk gewoon pech en moet je wachten tot de boel weer online is. Duurt soms een dag, soms zelfs 2. Bijzonder vervelend maar wat ik al eerder zei, helaas is er vanuit Volvo hiervoor nog geen fix of update. De afgelopen 7 maand dat ik de P8 heb is het ook regelmatig voortgekomen. Erg irritant natuurlijk en hopelijk wordt dit ook opgelost in de laatste updates van dit jaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pure8
Nog wat geks;

Update van wat ik hiervoor al beantwoorde:
Ik ben net even gaan proberen en inderdaad, Recharge P8 heeft gelijk. Ik had de transponder niet bij en wanneer ik de knop indrukte ontgrendelde de kabel en kon ik deze gewoon verwijderen.
Dit hoort niet! De kabel mag enkel ontgrendelen met de transponder in de nabijheid om diefstal van de kabel en/of laadstroom te voorkomen. Ga ik toch eens melden aan de dealer.

OPROEP: willen jullie dit allemaal ook eens testen. Zo weten we of dit een defect aan de auto is of structureel en dus via een update moet aangepakt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
@Pure8 ik hang morgenochtend de auto aan de lader dus zal dan ff checken! Goed punt idd want dat mag natuurlijk nooit! Laten we hopen, sorry!, dat het echt puur aan jouw P8 ligt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hlip
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-09 11:25
Pure8 schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 11:33:
[...]

Ik ben net even gaan proberen en inderdaad, Recharge P8 heeft gelijk. Ik had de transponder niet bij en wanneer ik de knop indrukte ontgrendelde de kabel en kon ik deze gewoon verwijderen.
Dit hoort niet! De kabel mag enkel ontgrendelen met de transponder in de nabijheid om diefstal van de kabel en/of laadstroom te voorkomen. Ga ik toch eens melden aan de dealer.

OPROEP: willen jullie dit allemaal ook eens testen. Zo weten we of dit een defect aan de auto is of structureel en dus via een update moet aangepakt worden.
Je had ook geen telefoon in de nabijheid die via BT verbinding had met de auto?

XC40 P8 MY21 - Alfen Eve Single Pro-line (7.0.2) - 7,1 kWp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RJV2
  • Laatst online: 10-05-2024

RJV2

P8

Pure8 schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 11:33:
[...]

Bij mij zit hij muurvast. Als ik er hard aan trek wordt het lampje rood. Als ik weer loslaat en terugduw wordt hij weer geel.
Mijn laatste kernel update is van 2 juni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSANL
Ruben E schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 10:54:
[...]

Je kunt ook nog proberen de maps app te verwijderen (vanuit play store geloof ik) en daarna weer installeren. Toen ik dat deed zag ik gps icoontje bovenin even verdwijnen en weer zichtbaar worden.
Ok, ik wacht het af..
Vanavond ga ik weer met de auto weg.. kijken of het dan weer werkt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
SSANL schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 13:26:
[...]

Ok, ik wacht het af..
Vanavond ga ik weer met de auto weg.. kijken of het dan weer werkt..
Als het langer duurt dan 2 dagen zou ik sowieso naar de dealer gaan. Desnoods gooien ze er maar een nieuwe console in. Dat is niet jouw pakkie an natuurlijk.

Pagina: 1 ... 10 ... 335 Laatste

Let op:
Een Tesla versus Volvo discussie is hier offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Informatie en updates over leveringen horen hier thuis: Het grote Polestar 2 / XC40 P8 Levering Topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.

Het grote Volvo EX30 topic (vergelijkingen met de (X)C40 daargelaten), zie ook Notna in "Het grote Volvo (X)C40 Recharge EV topic"