Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• ron65
  • Registratie: Januari 2022
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

** Offtopic. **

[ Voor 88% gewijzigd door Taro op 03-07-2022 09:05 ]

XC40 P6 Plus MY23 19 inch zomer-winterbanden wissel, warmtepomp

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

** Offtopic. **

[ Voor 98% gewijzigd door Taro op 03-07-2022 09:05 ]

• Venomer
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 13:02
Tuinfilosoof schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 13:07:
Vanochtend proberen de auto te starten…storing in het SOS systeem, e-call storing.

De auto doet helemaal niks meer. Gaat niet meer op slot, start niet en kan ook niet meer bediend worden door de app.

Iemand ervaring mee? En belangrijker een oplossing…
Zelf gelukkig geen ervaring mee. Het schijnt dat het kan helpen om de 12V accu los te halen en weer aan te sluiten.

XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus

• RFolst
  • Laatst online: 17-10 11:12
Venomer schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 16:02:
[...]

Zelf gelukkig geen ervaring mee. Het schijnt dat het kan helpen om de 12V accu los te halen en weer aan te sluiten.
Hmm, die melding heb ik ook! Auto doet het wel als de sleutel op de sleutelplek ligt, maar op slot lukt niet meer. Reageert ook niet oo de handvatten/knoppen op de sleutel.

Stomme vraag, maar hoe kom ik bij de 12v accu?

Volvo XC40 P8 | Software versie 2.9 | 20" zomerbanden

• Venomer
RFolst schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 17:21:
[...]

Hmm, die melding heb ik ook! Auto doet het wel als de sleutel op de sleutelplek ligt, maar op slot lukt niet meer. Reageert ook niet oo de handvatten/knoppen op de sleutel.

Stomme vraag, maar hoe kom ik bij de 12v accu?
In jouw geval lijkt het dat de batterij van de sleutel leeg is. Heb je de andere sleutel al geprobeerd?

• RFolst
Venomer schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 17:47:
[...]

In jouw geval lijkt het dat de batterij van de sleutel leeg is. Heb je de andere sleutel al geprobeerd?
Jazeker, ik moest mijn vrouw 'ontzetten' omdat zij in eerste instantie niet weg kwam. Ze stond bij de winkel ( >:) ). GPS doet het overigens ook niet. Beide resets hebben niet geholpen, SOS en OnCall blijven uit + melding:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2q17gQeA-OJtMqY6KwjRU1jpn2E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r1e2BpgVGaGskw5olgkKTuGu.jpg?f=fotoalbum_large

Als die accu makkelijk toegankelijk is, wil ik er nog wel tijd aan spenderen. Anders maandag maar even langs de dealer...

• Tuinfilosoof
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 14-09-2022
RFolst schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 17:52:
[...]

Jazeker, ik moest mijn vrouw 'ontzetten' omdat zij in eerste instantie niet weg kwam. Ze stond bij de winkel ( >:) ). GPS doet het overigens ook niet. Beide resets hebben niet geholpen, SOS en OnCall blijven uit + melding:
[Afbeelding]

Als die accu makkelijk toegankelijk is, wil ik er nog wel tijd aan spenderen. Anders maandag maar even langs de dealer...
De ANWB is geweest om de accu ‘te resetten’. Maar dat heeft geen effect gehad. Maandagochtend naar de dealer. Navigatie werkt inderdaad niet, auto gaat niet op slot en app werkt ook niet meer.

Hopelijk maandag een oplossing

• RFolst
Tuinfilosoof schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 18:04:
[...]

De ANWB is geweest om de accu ‘te resetten’. Maar dat heeft geen effect gehad. Maandagochtend naar de dealer. Navigatie werkt inderdaad niet, auto gaat niet op slot en app werkt ook niet meer.

Toevallig die dealer in Zwolle? Kunnen we elkaar daar de hand schudden (of de coronaboks, dat maakt mij niet uit ;) )....

• mich78
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 08-12-2024
** Offtopic. **

[ Voor 97% gewijzigd door Taro op 03-07-2022 09:04 ]

• aa4711
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-11 14:09
Tuinfilosoof schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 18:04:
[...]

Ik had in zuid Frankrijk een niet werkende tcam en dat betekende geen navigatie want geen GPS signaal. Heb zelf de reset gedaan. Min accu pool losmaken en dan de backup batterij van de tcam module 5 minuten loslopen. Dat laatste doe je in de kofferbak. Laadvloer eruit en daarna ook voorste deel van de laadvloer eruit. Dan vind je linksvoor voor de dwarsbalk bijna onder de achterbank een zwarte module die op die dwarsbalk is geprikt. Die kun je er naar voren toe voorzichtig aftrekken. Daarna moet je het kabeltje van die module losmaken en dat is lastig omdat daar een lipje op zit die je op moet wippen met een smal schroeven draaiertje. Na 5 minuten monteer je het weer en sluit je de min pool op de accu weer aan. That's it. Je schijnt ook de zekering van de tcam module eruit te kunnen halen ipv de minpool van de accu loskoppelen maar de backup batterij loshalen moet sowieso.

Overigens ben ik geen monteur dus op eigen risico!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

** Offtopic. **

[ Voor 99% gewijzigd door Taro op 03-07-2022 09:03 ]

• boldg1974
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 27-10 12:56
** Knip. **

[ Voor 92% gewijzigd door Taro op 03-07-2022 09:06 ]

Xpeng G9 AWD Performance (2024)

• boldg1974
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 27-10 12:56
aa4711 schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 23:01:
[...]

Ik had in zuid Frankrijk een niet werkende tcam en dat betekende geen navigatie want geen GPS signaal. Heb zelf de reset gedaan. Min accu pool losmaken en dan de backup batterij van de tcam module 5 minuten loslopen. Dat laatste doe je in de kofferbak. Laadvloer eruit en daarna ook voorste deel van de laadvloer eruit. Dan vind je linksvoor voor de dwarsbalk bijna onder de achterbank een zwarte module die op die dwarsbalk is geprikt. Die kun je er naar voren toe voorzichtig aftrekken. Daarna moet je het kabeltje van die module losmaken en dat is lastig omdat daar een lipje op zit die je op moet wippen met een smal schroeven draaiertje. Na 5 minuten monteer je het weer en sluit je de min pool op de accu weer aan. That's it. Je schijnt ook de zekering van de tcam module eruit te kunnen halen ipv de minpool van de accu loskoppelen maar de backup batterij loshalen moet sowieso.

Overigens ben ik geen monteur dus op eigen risico!
Heb zelf een defecte tcam module gehad die uiteindelijk vervangen moest worden. Ik had inderdaad zelf ook al uitgevonden dat dat zwarte kastje iets met die TCAM te maken had. De monteur bij de dealer vertelde me wel dat de batterij in die module niet leeg mocht geraken, anders moest het in zijn geheel vervangen worden…wellicht dat dat gebeurt was bij mijn originele module.

Anyway, sindsdien werkt alles vlekkeloos kwa communicatie….dat mag ook wel eens gezegd worden

Xpeng G9 AWD Performance (2024)

• thisisjazz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17-11 22:53
JackBol schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 13:10:
De uitrol van 2.2 is weer gestart voor de P2. Zijn er al P8 bezitters die de update hebben zien binnenkomen?
Klein beetje naar boven scrollen

• Centeiro
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-11 20:00
Nu ik ook aan het uitkijken ben naar het bestellen van een xc40 recharge: vraagje ivm Volvo in call. Ik lees dat je preheating/cooling kan opzetten vanuit de app. Geldt dit enkel om de motor op een ideale temperatuur te brengen of wordt de cabine ook gewarmd/gekoeld? En indien ja: kan je instellen op welke temperatuur je die wil?

• iPeter
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-11 20:07
Centeiro schreef op maandag 4 juli 2022 @ 09:21:
Nu ik ook aan het uitkijken ben naar het bestellen van een xc40 recharge: vraagje ivm Volvo in call. Ik lees dat je preheating/cooling kan opzetten vanuit de app. Geldt dit enkel om de motor op een ideale temperatuur te brengen of wordt de cabine ook gewarmd/gekoeld? En indien ja: kan je instellen op welke temperatuur je die wil?
Het gaat er met preconditioning vooral om om het interieur op temperatuur te krijgen. Naast het comfort zorgt het er ook voor dat de eerste periode in de auto efficiënter is qua verbruik. De temperatuur die gehanteerd wordt is gelijk aan de temperatuur die in de auto is ingesteld. Het is dus niet mogelijk om handmatig een temperatuur te kiezen via de app.

• ergodyne1
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-11 17:04
iPeter schreef op maandag 4 juli 2022 @ 09:29:
[...]

Het gaat er met preconditioning vooral om om het interieur op temperatuur te krijgen. Naast het comfort zorgt het er ook voor dat de eerste periode in de auto efficiënter is qua verbruik. De temperatuur die gehanteerd wordt is gelijk aan de temperatuur die in de auto is ingesteld. Het is dus niet mogelijk om handmatig een temperatuur te kiezen via de app.
Dank voor de uitleg. Dat van die temperatuur vroeg ik mij vorige week al af... Het was bloedheet en ik wilde de auto alvast koelen, maar je kunt dan helaas niet van afstand instellen wat de temperatuur moet worden. Dit zijn toch van die dingetjes die je met goed testen zou kunnen opvallen. Zeker als je testers hebt die ervaren autogebruikers zijn...

[ Voor 8% gewijzigd door ergodyne1 op 04-07-2022 09:38 ]

Volvo C40 - '70 Volkswagen T2a - Harley-Davidson FXBB Street Bob

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10:49
ergodyne1 schreef op maandag 4 juli 2022 @ 09:37:
[...]

Dank voor de uitleg. Dat van die temperatuur vroeg ik mij vorige week al af... Het was bloedheet en ik wilde de auto alvast koelen, maar je kunt dan helaas niet van afstand instellen wat de temperatuur moet worden. Dit zijn toch van die dingetjes die je met goed testen zou kunnen opvallen. Zeker als je testers hebt die ervaren autogebruikers zijn...
Ik zie het probleem niet helemaal. Ik heb de temperatuur altijd op 21 (soms 20) graden staan. Als je het op afstand koelen aanzet, koelt ie gewoon naar 21 graden. Ik zie geen toegevoegde waarde om een ander temperatuur in te willen stellen.

• ergodyne1
jswinkels schreef op maandag 4 juli 2022 @ 09:46:
[...]

Ik zie het probleem niet helemaal. Ik heb de temperatuur altijd op 21 (soms 20) graden staan. Als je het op afstand koelen aanzet, koelt ie gewoon naar 21 graden. Ik zie geen toegevoegde waarde om een ander temperatuur in te willen stellen.
Dat is ook niet erg. Ieder zijn eigen mening. Ik vind het onhandig, ik wil graag meer controle. Jij vindt het handig, ook prima! Ik ben hier niet om iedereen te overtuigen van iets wat in vind. Fijne werkdag!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:53
iPeter schreef op maandag 4 juli 2022 @ 09:29:
[...]

Weet je dit zeker? Bij Polestar is deze temperatuur fixed 22 graden. Het maakt dus niet uit wat je hebt ingesteld. Ik zou verwachten dat dit bij Volvo hetzelfde is.

Overigens werkt het koelen/verwarmen prima hoor. Als ik na een dag strand in de auto kom is het gewoon lekker koel.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

• Centeiro
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-11 20:00
Ok, makes sense. De temperatuur zet ik inderdaad bijna altijd hetzelfde (rond 21 a 22 gr) dus dan is het instellen via app niet echt nodig. Bedankt voor de info!

• Petzun
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 26-09 23:06
Na het ongeval van een kleine maand geleden is mijn P8 uit 2020 inmiddels vervangen door een 4 maanden oude P6 met nog maar een paar km op de teller. Fijne en complete auto met alle mogelijke opties.

De ruim 10% kleinere accu wordt gecompenseerd door een lager verbruik dat ik tussen de 10% en 15% inschat. Vooral bij korte ritten en op 80 km wegen is de P6 flink zuiniger, op de snelweg is het verschil volgens mij minder groot. Range zal dus niet veel verschillen en is prima zo.

Voor het dagelijkse verkeer is het aantal PK's van de P6 ook ruim voldoende, in zijn achteruit schiet de auto er i.i.g. niet meer vandoor en de P6 is wat vergevingsgezinder. Voor echtgenote en kinderen ook wat prettiger deze auto te gebruiken. Maar eerlijk gezegd, die 408 PK van de P8 is toch wel erg prettig af en toe.

De P6 is op details iets kariger. Pookhendel is bijvoorbeeld nu van plastic i.p.v. (kunst-)leder en de scuffplates in de kofferruimte van krasgevoelig plastic i.p.v. alu. DAB+ moet op enig moment nog toegevoegd worden, alhoewel ik TuneIn een prima alternatief vind. Allemaal op te lossen puntjes.

De P6 kent t.o.v. oude P8 wel een minpunt. En dat zijn de in dit forum vaker genoemde trillingen in het stuur bij snelheden vanaf ongeveer 100 tot 110 km per uur. En laat dat nu net de snelheid zijn die ik vaak rij (105 op de CC). Ik heb voor de aankoop een proefrit gemaakt met een ander exemplaar (dom, dom?) die deze trillingen niet kende. De trillingen zijn inmiddels gemeld bij de dealer TVK die hier wel serieus werk van maakt. Afgelopen vrijdag wederom gereden met het exemplaar van eind 2021 waarmee ik de proefrit heb gemaakt en een ander exemplaar van ook ongeveer 4 maanden oud. Resultaat: geen trillingen in de P6 van eind 2021 en (net als bij mijn auto) wel trillingen in de P6 van 4 maanden oud. In de tussentijd werd mijn auto door de dealer nagekeken en opnieuw uitgelijnd, bij de terugrit over de snelweg bleek echter dat de trillingen niet zijn verdwenen. Ik ga met de dealer in overleg hoe dit op te lossen en heb nog een omruilgarantie, maar er lijken geen goede alternatieven (de trillingsvrije P6 is een demo die men nog niet wil kwijt wil).

Vraagje: ik heb gelezen dat er meer P8/P6 rijders last hebben van genoemde trillingen. Wat is jullie ervaring in de tijd? Worden deze trillingen minder of blijven deze op hetzelfde niveau? Zijn er dealers die hiervoor de oplossing hebben gevonden en staat Volvo NL nog steeds op het standpunt dat dit een producteigenschap is? Dank voor jullie reacties.

XC40 EV Pro

• hansdg53
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 17-05 18:55
Petzun schreef op maandag 4 juli 2022 @ 10:38:
Na het ongeval van een kleine maand geleden is mijn P8 uit 2020 inmiddels vervangen door een 4 maanden oude P6 met nog maar een paar km op de teller. Fijne en complete auto met alle mogelijke opties.

De ruim 10% kleinere accu wordt gecompenseerd door een lager verbruik dat ik tussen de 10% en 15% inschat. Vooral bij korte ritten en op 80 km wegen is de P6 flink zuiniger, op de snelweg is het verschil volgens mij minder groot. Range zal dus niet veel verschillen en is prima zo.

Voor het dagelijkse verkeer is het aantal PK's van de P6 ook ruim voldoende, in zijn achteruit schiet de auto er i.i.g. niet meer vandoor en de P6 is wat vergevingsgezinder. Voor echtgenote en kinderen ook wat prettiger deze auto te gebruiken. Maar eerlijk gezegd, die 408 PK van de P8 is toch wel erg prettig af en toe.

De P6 is op details iets kariger. Pookhendel is bijvoorbeeld nu van plastic i.p.v. (kunst-)leder en de scuffplates in de kofferruimte van krasgevoelig plastic i.p.v. alu. DAB+ moet op enig moment nog toegevoegd worden, alhoewel ik TuneIn een prima alternatief vind. Allemaal op te lossen puntjes.

De P6 kent t.o.v. oude P8 wel een minpunt. En dat zijn de in dit forum vaker genoemde trillingen in het stuur bij snelheden vanaf ongeveer 100 tot 110 km per uur. En laat dat nu net de snelheid zijn die ik vaak rij (105 op de CC). Ik heb voor de aankoop een proefrit gemaakt met een ander exemplaar (dom, dom?) die deze trillingen niet kende. De trillingen zijn inmiddels gemeld bij de dealer TVK die hier wel serieus werk van maakt. Afgelopen vrijdag wederom gereden met het exemplaar van eind 2021 waarmee ik de proefrit heb gemaakt en een ander exemplaar van ook ongeveer 4 maanden oud. Resultaat: geen trillingen in de P6 van eind 2021 en (net als bij mijn auto) wel trillingen in de P6 van 4 maanden oud. In de tussentijd werd mijn auto door de dealer nagekeken en opnieuw uitgelijnd, bij de terugrit over de snelweg bleek echter dat de trillingen niet zijn verdwenen. Ik ga met de dealer in overleg hoe dit op te lossen en heb nog een omruilgarantie, maar er lijken geen goede alternatieven (de trillingsvrije P6 is een demo die men nog niet wil kwijt wil).

Vraagje: ik heb gelezen dat er meer P8/P6 rijders last hebben van genoemde trillingen. Wat is jullie ervaring in de tijd? Worden deze trillingen minder of blijven deze op hetzelfde niveau? Zijn er dealers die hiervoor de oplossing hebben gevonden en staat Volvo NL nog steeds op het standpunt dat dit een producteigenschap is? Dank voor jullie reacties.
Ik heb ook last van deze trillingen en heb dit al gemeld aan de dealer (TVK). Er is mij verteld dat dit een bekend fenomeen is en dat het wordt onderzocht. Ik heb mijn P6 sinds februari en het lijkt niet minder te worden. Volgens mij, en dat heb ik ook aan de dealer verteld, heeft het te maken met het vermogen wat de motor moet leveren. Als je een helling opgaat dan zullen te trillingen eerder optreden dan 100km. Omgekeerd, als je een helling afgaat, dat treden de trillingen niet op bij 100-110. Het is irritant want juist rond de toegestane snelheid op de snelwegen zit je met dit probleem. Bij lange ritten wordt het uiterst vermoeiend. Ik zet de cc dan maar op 97, dan zijn de trillingen er niet.

• ergodyne1

Heb dit ook. Is een producteigenschap zegt Volvo. Ben eraan gewend inmiddels. Fijn is anders, maar heb geen zin om iedere week die auto naar de werkplaats te brengen...

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:58
Rene schreef op maandag 4 juli 2022 @ 10:25:
[...]

Weet je dit zeker? Bij Polestar is deze temperatuur fixed 22 graden. Het maakt dus niet uit wat je hebt ingesteld. Ik zou verwachten dat dit bij Volvo hetzelfde is.

Overigens werkt het koelen/verwarmen prima hoor. Als ik na een dag strand in de auto kom is het gewoon lekker koel.
Dit is het idd volgens mij. De auto verwarmt/koelt niet op basis van je ingestelde temperatuur in de auto maar de auto gebruikt daar een fixed temperatuur voor. Of die daadwerkelijk 22 graden is weet ik niet. Het werkt overigens idd prima, al zou ik ook graag meer controle willen door de temperatuur te kunnen aanpassen. Zeker met bijv. een hond is het alsnog redelijk warm in de auto als je deze hebt laten afkoelen.

Verder heb ik overigens tijdens wat ritjes dit weekend op wonderbaarlijke wijze weer wat lager verbruik, zoals ik had voor de software update. Zag weer verbruikcijfers van laag in de 19 of hangend in de 20. De RA sprong ook gelijk weer een stukje omhoog na laden en zit nu op 380. Hoe dat kan weet ik niet, aan het weer kan het niet liggen want deze temperaturen hebben we nu al een aantal weken....

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• thisisjazz

Fijn dat je een nieuwe bak hebt! Kan me indenken na zo een ongeluk en het daarmee verliezen van je auto dat je dan wel ineens een uitdaging hebt van what's next. Respect dat je toch weer voor een XC40 electric kiest. Ik was altijd wel benieuwd naar ervaringen van iemand met een P8 naar een P6 en je bevestigt wel een beetje wat ik dacht. Dat een p6 niets voor mij zou zijn ;) maar los van het vermogen een bijna net zo goede auto. Jammer van die trillingen dat is wel ergerlijk....

• thisisjazz
[...]

Zie jij in je Polestar dat je auto ook op 22 graden staat als je binnen komt of in de app? Bij de Volvo zie je niet tot wat voor temperatuur hij koelt/verwarmt, maar wel je laatst ingestelde temperatuur

• iPeter
[...]

Je hebt gelijk, dit staat onjuist in de manual. Overigens maakt het voor mij ook niet zoveel uit, omdat het toch enkel om voorverwarmen/-koelen gaat.

• iPeter
thisisjazz schreef op maandag 4 juli 2022 @ 12:51:
[...]

Zie jij in je Polestar dat je auto ook op 22 graden staat als je binnen komt of in de app? Bij de Volvo zie je niet tot wat voor temperatuur hij koelt/verwarmt, maar wel je laatst ingestelde temperatuur
Je kunt het wel een korte periode zien als je een van de deuren opent maar de auto nog niet activeert.

• Rene
thisisjazz schreef op maandag 4 juli 2022 @ 12:51:
[...]

Nee. Auto staat bij starten op de laatst ingestelde temperatuur. Parkeerklimaat en app koelen/verwarmen is altijd 22 graden. (Zodra je instapt zal de auto de temperatuur dus aanpassen als deze geen 22 graden is).

Dit is overigens de bron van Polestar:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t-1CyN24FVt0Dk4uLFJnpq4c9Mw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/2POF4g7cEKCnKzdaSBvC6Q9x.jpg?f=user_large

• Petzun
hansdg53 schreef op maandag 4 juli 2022 @ 11:02:
[...]

Ik heb ook last van deze trillingen en heb dit al gemeld aan de dealer (TVK). Er is mij verteld dat dit een bekend fenomeen is en dat het wordt onderzocht. Ik heb mijn P6 sinds februari en het lijkt niet minder te worden. Volgens mij, en dat heb ik ook aan de dealer verteld, heeft het te maken met het vermogen wat de motor moet leveren. Als je een helling opgaat dan zullen te trillingen eerder optreden dan 100km. Omgekeerd, als je een helling afgaat, dat treden de trillingen niet op bij 100-110. Het is irritant want juist rond de toegestane snelheid op de snelwegen zit je met dit probleem. Bij lange ritten wordt het uiterst vermoeiend. Ik zet de cc dan maar op 97, dan zijn de trillingen er niet.
Toevallig ook de vestiging in Hoorn?
Ik ervaar exact hetzelfde, bij het aanspreken van het vermogen als de (snel-)weg iets stijgt, treden de trillingen op. En inderdaad bij dalen niet.

XC40 EV Pro

• Petzun
ergodyne1 schreef op maandag 4 juli 2022 @ 11:30:
[...]

Heb dit ook. Is een producteigenschap zegt Volvo. Ben eraan gewend inmiddels. Fijn is anders, maar heb geen zin om iedere week die auto naar de werkplaats te brengen...
Kan ik me voorstellen, toevallig ook een auto die rond februari 2022 is geleverd?

XC40 EV Pro

• BarryvK
  • Laatst online: 12-02-2023

Trillingen ook hier aanwezig :( Ze zijn ontstaan naarmate de KM teller op ca 25000 stond. Wel merkte ik een onbalans al vanaf het begin als je volgas geeft.

Waar ik ook achter kwam: mijn P8 (1 van de eerste leveringen) heeft die alu kofferbak inleg niet. Ik kwam er achter bij een andere P8 van bijna hetzelfde moment dat deze dat weer wel heeft? Ook de centrale vergrendeling tussen deze 2 auto's hadden een ander geluid en de inklapbare spiegels ook.
Voelt een beetje alsof Volvo onderdelen bij elkaar raapt of zo..

Qua trillingen: ik blijf teruggaan naar Volvo totdat ze het op orde hebben.

• Petzun
thisisjazz schreef op maandag 4 juli 2022 @ 12:50:
[...]

Fijn dat je een nieuwe bak hebt! Kan me indenken na zo een ongeluk en het daarmee verliezen van je auto dat je dan wel ineens een uitdaging hebt van what's next. Respect dat je toch weer voor een XC40 electric kiest. Ik was altijd wel benieuwd naar ervaringen van iemand met een P8 naar een P6 en je bevestigt wel een beetje wat ik dacht. Dat een p6 niets voor mij zou zijn ;) maar los van het vermogen een bijna net zo goede auto. Jammer van die trillingen dat is wel ergerlijk....
Heb gereden in EV6, Enyaq en Polestar, maar vind de XC40 toch wel een prettiger auto. Ook in de P6 variant (zonder trillingen). En ik heb het veiligheidsniveau (helaas) mogen ervaren.

XC40 EV Pro

• Petzun
BarryvK schreef op maandag 4 juli 2022 @ 13:07:
[...]

Trillingen ook hier aanwezig :( Ze zijn ontstaan naarmate de KM teller op ca 25000 stond. Wel merkte ik een onbalans al vanaf het begin als je volgas geeft.

Waar ik ook achter kwam: mijn P8 (1 van de eerste leveringen) heeft die alu kofferbak inleg niet. Ik kwam er achter bij een andere P8 van bijna hetzelfde moment dat deze dat weer wel heeft? Ook de centrale vergrendeling tussen deze 2 auto's hadden een ander geluid en de inklapbare spiegels ook.

Dat is inderdaad typisch, alsof er op de bij het assembleren onderdelen door elkaar zijn gehaald.
De centrale vergrendeling herken ik ook, die is in de P6 '22 luider dan het gedempte geluid van mijn voorheen P8 '20.

XC40 EV Pro

• Sten2017
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 24-09-2024
BarryvK schreef op maandag 4 juli 2022 @ 13:07:
[...]

Bedoel je die strip aan de rand van de kofferbak? Dat was een optie. Ik heb hem wel als optie genomen.

• BarryvK
  • Laatst online: 12-02-2023
Sten2017 schreef op maandag 4 juli 2022 @ 13:30:
[...]

Bedoel je die strip aan de rand van de kofferbak? Dat was een optie. Ik heb hem wel als optie genomen.
Bij mij zat hij in de standaarduitrusting :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4XBN6shhf8XlmwEmjdsCRBN6Ogo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/hfYIkAqIFeIL57oYLXHHd4jM.png?f=fotoalbum_large

• Petzun
BarryvK schreef op maandag 4 juli 2022 @ 13:38:
[...]

[Afbeelding]
Hier ook in de standaarduitrusting van de P8.

XC40 EV Pro

• over9000
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 16-11 20:17
Wo bleibt die update! *O* :X

• Venomer
De aankondiging van de update staat nog steeds niet op de website van Volvo. De ervaring leert dat er minimaal een week zit tussen de aankondiging en de start van de uitrol via OTA. Dus, zoals de Engelsen zeggen: "Don't hold your breath!"

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:58
En anders lekker naar de dealer gaat als Carplay zo belangrijk is ;)

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• ergodyne1
Rene schreef op maandag 4 juli 2022 @ 12:59:
[...]

Nee. Auto staat bij starten op de laatst ingestelde temperatuur. Parkeerklimaat en app koelen/verwarmen is altijd 22 graden. (Zodra je instapt zal de auto de temperatuur dus aanpassen als deze geen 22 graden is).

Dit is overigens de bron van Polestar:

[Afbeelding]
22 graden man, gaan ze ervan uit dat je zo vanuit je bejaardenhuis je XC40/C40 in wilt rollen? :X

20 graden was toch een veel betere temperatuur geweest als je maar 1 temperatuur wilt instellen...

• Rene
ergodyne1 schreef op maandag 4 juli 2022 @ 14:27:
[...]

22 graden man, gaan ze ervan uit dat je zo vanuit je bejaardenhuis je XC40/C40 in wilt rollen? :X

20 graden was toch een veel betere temperatuur geweest als je maar 1 temperatuur wilt instellen...
Inderdaad :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pqZZwmL56xVyhnhDLxUvFyeRFBo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9SuwB5xOvwyB86zHEwpyi0ay.jpg?f=fotoalbum_large

• Sten2017
Petzun schreef op maandag 4 juli 2022 @ 13:57:
[...]

Drommels. Die van mij geeft licht. Die van jullie?
Deze dus:

Verlichte bagageruimtedrempel, Charcoal

[ Voor 11% gewijzigd door Sten2017 op 04-07-2022 14:35 ]

• Petzun
Sten2017 schreef op maandag 4 juli 2022 @ 14:33:
[...]

Ah duidelijk, dat was wel een optie inderdaad.

XC40 EV Pro

• Sten2017
Petzun schreef op maandag 4 juli 2022 @ 14:35:
[...]

Ah duidelijk, dat was wel een optie inderdaad.
Niet dat je er veel aan hebt hoor ;) Maar klonk goed.

[ Voor 4% gewijzigd door Sten2017 op 04-07-2022 14:38 ]

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 18-11 22:44
Traditiegetrouw gaat polestar altijd als eerste, -dan volgt bij Volvo eerst de aankondiging van de update en dan zie je een weekje later de eerste updates verschijnen (in batches). Dus op zijn vroegst eind van de week, waarschijnlijker pas volgende week.

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

• Tuinfilosoof
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 14-09-2022
Voordeel als je voor een storing naar de dealer moet…de update staat erop, incl. CarPlay Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q9XvNPrDlskkug4-ig3F--ebI-g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EOv2sekg8Tq9zbuZdDuJe44P.jpg?f=fotoalbum_large

• Pepehv
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09:37
Tuinfilosoof schreef op maandag 4 juli 2022 @ 14:57:
[...]

Voordeel als je voor een storing naar de dealer moet…de update staat erop, incl. CarPlay [Afbeelding]
Ongekend dat Volvo dit voor elkaar heeft gekregen!!! Voorbeeld voor alle andere fabrikanten /s

En dan nu: wat is de beste wireless CarPlay adapter?

• Montalbano
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
[...]

Voordeel als je voor een storing naar de dealer moet…de update staat erop, incl. CarPlay [Afbeelding]
Ja, bij mij zeiden ze vanmorgen “hij is er wel, maar hij komt via de lucht (…). Wij mogen hem niet installeren want dat krijgen we niet vergoed”. So far for service. We wachten maar even af.
Edit: was daar voor de terugroepactie.

P8

• Rude-Dog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10:45
Petzun schreef op maandag 4 juli 2022 @ 13:57:
[...]

In de huidige uitvoeringen is het een optie. Een optie van 450 euro! :X

• Sten2017
Rude-Dog schreef op maandag 4 juli 2022 @ 15:06:
[...]

Verhoogt de restwaarde ;)

• hansdg53
Petzun schreef op maandag 4 juli 2022 @ 13:01:
[...]

Toevallig ook de vestiging in Hoorn?
Ik ervaar exact hetzelfde, bij het aanspreken van het vermogen als de (snel-)weg iets stijgt, treden de trillingen op. En inderdaad bij dalen niet.
Alkmaar.

• Petzun
Rude-Dog schreef op maandag 4 juli 2022 @ 15:06:
[...]

Wel pittig, maar toch misschien een idee. En een extra achteruitrij licht met klep open.

XC40 EV Pro

• thisisjazz
Sten2017 schreef op maandag 4 juli 2022 @ 13:30:
[...]

Hoe ziet dat eruit? Volgens mij heb ik dat niet. Ik heb wel een 12v optie in mijn kofferbak. Begreep dat dat ook niet standaard is bij iedereen.

• thisisjazz
[...]

Gast... ik ben jaloers. Dit is echt de allerbeste update _/-\o_ Het ziet er ook echt goed uit. Eindelijk! Als het binnen nu en 2 weken wordt uitgerold wacht ik nog wel ff en anders even Mobility Centre bellen

[ Voor 3% gewijzigd door thisisjazz op 04-07-2022 15:58 ]

• thisisjazz
Pepehv schreef op maandag 4 juli 2022 @ 15:00:
[...]

Ongekend dat Volvo dit voor elkaar heeft gekregen!!! Voorbeeld voor alle andere fabrikanten /s

En dan nu: wat is de beste wireless CarPlay adapter?
Ja, ik neem dat kabeltje wel voor lief gezien carplay wel wat meer van je batterij vraagt. Standaard een 0,5 meter kabel in je auto laten liggen.

• Rude-Dog
thisisjazz schreef op maandag 4 juli 2022 @ 15:56:
[...]

Hoe ziet dat eruit? Volgens mij heb ik dat niet. Ik heb wel een 12v optie in mijn kofferbak. Begreep dat dat ook niet standaard is bij iedereen.
Als je nu in de handleiding kijkt voor MY23 staat er dat de beschikbaarheid daarvan verschilt per markt. Ik ga er wel een beetje van uit dat ik 'm wel ga hebben straks.

• Venomer
Montalbano schreef op maandag 4 juli 2022 @ 15:01:
[...]

Ja, bij mij zeiden ze vanmorgen “hij is er wel, maar hij komt via de lucht (…). Wij mogen hem niet installeren want dat krijgen we niet vergoed”. So far for service. We wachten maar even af.
Edit: was daar voor de terugroepactie.
Mijn dealer gooit altijd de nieuwste versie erop als de auto toch in de werkplaats staat.

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

BarryvK schreef op maandag 4 juli 2022 @ 13:38:
[...]

[Afbeelding]
De Pure Electric MY23 heeft die strip ook standaard volgens de gegevens en specificaties

https://www.vanderwulp.nl...e-20220530-Volvo_XC40.pdf

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/499b0MUO3I0irzT1R1KrkNCyJrI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zwmGHQr94EZ7eUZUSDPiHiye.jpg?f=fotoalbum_large

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Sten2017 schreef op maandag 4 juli 2022 @ 14:33:
[...]

Deze dus:

Verlichte bagageruimtedrempel, Charcoal
Verlichte scuff plate bagageruimtedrempel € 425,00

beetje duur, en sowieso... niet via de lease portal als optie aanwezig, dus ik kon dit niet eens bestellen al zou ik willen.

• Montalbano
  • Niet online
Venomer schreef op maandag 4 juli 2022 @ 16:35:
[...]

Mijn dealer gooit altijd de nieuwste versie erop als de auto toch in de werkplaats staat.
Ja dat leek mij ook een kleine moeite, zeker aangezien ik niet voor mijn eigen plezier kwam maar voor een terugroepactie. Dealer heeft weer minpunten verzameld vandaag.

P8

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

[...]

Stoffige update zo te zien.... 8)7

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Rude-Dog schreef op maandag 4 juli 2022 @ 16:28:
[...]

Als je nu in de handleiding kijkt voor MY23 staat er dat de beschikbaarheid daarvan verschilt per markt. Ik ga er wel een beetje van uit dat ik 'm wel ga hebben straks.
In de folder/prijslijst voor de Recharge Pure Electric MY23 van 30 mei 2022 staat hij als standaard onder interieur.

• Lancer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:11

Lancer

What the......

ron65 schreef op maandag 4 juli 2022 @ 16:58:
[...]

In de folder/prijslijst voor de Recharge Pure Electric MY23 van 30 mei 2022 staat hij als standaard onder interieur.
Hij heeft altijd in de lijst van de standaard uitrusting gestaan, maar is zeker in de laatste maanden van 2020/ eerste maanden van 2021 op geen enkele P8 geleverd.

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Lancer schreef op maandag 4 juli 2022 @ 18:07:
[...]

Hij heeft altijd in de lijst van de standaard uitrusting gestaan, maar is zeker in de laatste maanden van 2020/ eerste maanden van 2021 op geen enkele P8 geleverd.
dat is natuurlijk best raar te noemen, ze horen dat gewoon te leveren lijkt mij als het erop staat ;-)

• Venomer
Lancer schreef op maandag 4 juli 2022 @ 18:07:
[...]

Bij mij zit het er inderdaad ook niet op. Geleverd begin mei 2021.

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

ergodyne1 schreef op maandag 4 juli 2022 @ 14:27:
[...]

BIJDRAGE UIT EIGEN VAKKENNIS WORDT NIET GEWAARDEERD EN VOOR ONZIN VERSLETEN, DUS VERWIJDERD

[ Voor 67% gewijzigd door ron65 op 04-07-2022 22:08 ]

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:28
@ron65 Sinds wanneer worden we verkouden van een airco? Dat is onzin…

Er staan sowieso wat gekke dingen in je verhaal. Meer dan 100 procent laten draaien is per definitie niet mogelijk. Een logaritmisch minder sterk effect?

De airco zal in eerste instantie even op vol vermogen draaien, maar zodra die de ruimte op temperatuur hebt is dat niet meer zo. Dus wat betreft extra slijtage heb ik daar zo mijn bedenkingen bij. Doe je ook een delta van 10 graden voor je warmtepomp dan? Dat werkt hetzelfde namelijk…

NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | BMW i5 Touring | Volvo EX30 Plus SMSR

• NicoB
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 22-06-2023
Kunnen we het weer gewoon over Apple vs Android gaan hebben graag?

Volvo XC40 Recharge Single motor Plus/19" 5-Spaaks Black / Diamond Cut lichtmetalen velgen met Recharge (All-Season) banden in bandenmaat 235/50 R19 voor en 255/45 R19 achter/Januari 2022

• 4v4t4r
  • Laatst online: 14:39
Montalbano schreef op maandag 4 juli 2022 @ 16:53:
[...]

Ja dat leek mij ook een kleine moeite, zeker aangezien ik niet voor mijn eigen plezier kwam maar voor een terugroepactie. Dealer heeft weer minpunten verzameld vandaag.
Volgens mij voeren ze je kenteken in en word er in het systeem aangegeven of er wat klaar staat voor jouw auto. Ik weet niet of ze zomaar blind 2.2 er op rammen via usb stickje? ( I could be wrong !)

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

• Calvin36
  • Laatst online: 25-01-2023

Helaas zijn er meerdere gebruikers met deze trilling. Ik heb een p8 met all season Pirelli banden en 19” velgen. Bij mij wilde Volvo het probleem eerst niet onderkennen. Na escalatie en verdere metingen hebben ze gelukkig wel onderkend dat de trilling er zit. Mijn dealer heeft daarna ook z’n uiterste best gedaan het probleem weg te nemen door uitbalanceren en vervangen vd as. Helaas heeft dat niet mogen helpen ondanks dat mijn dealer zijn uiterste best heeft gedaan. Daarmee zijn we weer terug bij af. Helaas verdwijnt het probleem niet. Ik heb nu 10k op de teller na 8 maanden gebruik en het is vergelijkbaar met dag 1. Ik heb sterk de indruk dat de trilling in de electro motor ontstaat en dat deze via as en stuur wordt doorgegeven
Ondertussen nogmaals advies aan m’n leasemaatschappij gevraagd hoe nu verder en leasemaatschappij ook doorgegeven dat we meerdere klanten met dezelfde klacht zijn

• thisisjazz
NicoB schreef op maandag 4 juli 2022 @ 20:08:
Kunnen we het weer gewoon over Apple vs Android gaan hebben graag?
Dat houdt ook snel op. Het is een android based auto en de beste update die de meeste functionaliteiten geeft is apple carplay 8)7

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Ophidian schreef op maandag 4 juli 2022 @ 18:50:
@ron65 Sinds wanneer worden we verkouden van een airco? Dat is onzin…

Er staan sowieso wat gekke dingen in je verhaal. Meer dan 100 procent laten draaien is per definitie niet mogelijk. Een logaritmisch minder sterk effect?

De airco zal in eerste instantie even op vol vermogen draaien, maar zodra die de ruimte op temperatuur hebt is dat niet meer zo. Dus wat betreft extra slijtage heb ik daar zo mijn bedenkingen bij. Doe je ook een delta van 10 graden voor je warmtepomp dan? Dat werkt hetzelfde namelijk…
BIJDRAGE UIT EIGEN VAKKENNIS WORDT NIET GEWAARDEERD EN VOOR ONZIN VERSLETEN, DUS VERWIJDERD

[ Voor 62% gewijzigd door ron65 op 04-07-2022 22:09 ]

• Montalbano
  • Niet online
4v4t4r schreef op maandag 4 juli 2022 @ 20:35:
[...]

Volgens mij voeren ze je kenteken in en word er in het systeem aangegeven of er wat klaar staat voor jouw auto. Ik weet niet of ze zomaar blind 2.2 er op rammen via usb stickje? ( I could be wrong !)
Ja, dat hebben ze gedaan en daaruit bleek dat er een update was. Maar die mochten ze er alleen op zetten als daar aanleiding voor was, dus een storing.

P8

• Ophidian
Wat een onzin. Ga er verder niet op in om het niet te off topic te laten gaan. Maar ik heb wat ervaring als medici.

Ontopic:
Binnenkort toch maar weer eens bij de dealer gluren of ie al een MY23 heeft staan. Zie er wel al wat meer verschijnen op internet :)

NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | BMW i5 Touring | Volvo EX30 Plus SMSR

• hansdg53
Calvin36 schreef op maandag 4 juli 2022 @ 21:17:
[...]

Helaas zijn er meerdere gebruikers met deze trilling. Ik heb een p8 met all season Pirelli banden en 19” velgen. Bij mij wilde Volvo het probleem eerst niet onderkennen. Na escalatie en verdere metingen hebben ze gelukkig wel onderkend dat de trilling er zit. Mijn dealer heeft daarna ook z’n uiterste best gedaan het probleem weg te nemen door uitbalanceren en vervangen vd as. Helaas heeft dat niet mogen helpen ondanks dat mijn dealer zijn uiterste best heeft gedaan. Daarmee zijn we weer terug bij af. Helaas verdwijnt het probleem niet. Ik heb nu 10k op de teller na 8 maanden gebruik en het is vergelijkbaar met dag 1. Ik heb sterk de indruk dat de trilling in de electro motor ontstaat en dat deze via as en stuur wordt doorgegeven
Ondertussen nogmaals advies aan m’n leasemaatschappij gevraagd hoe nu verder en leasemaatschappij ook doorgegeven dat we meerdere klanten met dezelfde klacht zijn
Ja, je zou denken dat de trillingen door de elektromotor worden veroorzaakt. Wel is de vraag waarom zowel de P8 als de P6 er last van hebben, terwijl die verschillende motoren hebben (tenminste, dat neem ik aan). Sommige dealers hebben aangegeven dat het een karaktereigenschap van de auto is, maar omdat niet alle auto's er last van hebben is die verklaring twijfelachtig.

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Ophidian schreef op maandag 4 juli 2022 @ 21:49:
[...]

Wat een onzin. Ga er verder niet op in om het niet te off topic te laten gaan. Maar ik heb wat ervaring als medici.

Ontopic:
Binnenkort toch maar weer eens bij de dealer gluren of ie al een MY23 heeft staan. Zie er wel al wat meer verschijnen op internet :)

[ Voor 57% gewijzigd door ron65 op 04-07-2022 22:09 ]

• Ophidian
** Offtopic. **

[ Voor 129% gewijzigd door Taro op 05-07-2022 22:47 ]

• Calvin36
  • Laatst online: 25-01-2023
hansdg53 schreef op maandag 4 juli 2022 @ 21:54:
[...]

Ja, je zou denken dat de trillingen door de elektromotor worden veroorzaakt. Wel is de vraag waarom zowel de P8 als de P6 er last van hebben, terwijl die verschillende motoren hebben (tenminste, dat neem ik aan). Sommige dealers hebben aangegeven dat het een karaktereigenschap van de auto is, maar omdat niet alle auto's er last van hebben is die verklaring twijfelachtig.
Helemaal eens. Het overduidelijk een variatie tussen auto’s en komt voor bij p6 en p8 xc40. Het is me niet duidelijk of het ook bij de c40 voorkomt. Variatie tussen auto’s is natuurlijk niet gek en begrijpelijk. Echter meerdere klanten met hetzelfde euvel zou Volvo ook kunnen helpen de oorzaak te vinden ipv het te gooien op product eigenschap

Maar dat het veelvuldig voorkomt is wel duidelijk. Inclusief ikzelf in ieder geval 7 personen in deze thread. Misschien meer maar had geen zin verder te tellen 😉. Wellicht zouden we allemaal onze leasemaatschappij moeten informeren en aangegeven dat wellicht meer klanten dezelfde klachten hebben. Staat de leasemaatschappij wellicht ook wat sterker om Volvo te bewegen verder te zoeken

Overigens vind ik het verder een fantastische wagen en rij ik van 0-100 en vanaf 125 😉 met ontzettend veel plezier

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

** Offtopic. **

[ Voor 97% gewijzigd door Taro op 05-07-2022 22:47 ]

• 4v4t4r
  • Laatst online: 14:39
Ophidian schreef op maandag 4 juli 2022 @ 22:07:
[...]

Prima dat je in de installatie branch zit, dat zal je absoluut beter weten dan ik. Maar dat medische verhaal zou ik achterwege laten, in die branch zit ik.

[...]
Schoonmaakjuffrouw in een ziekenhuis telt niet heh :+ :+
Grapje heh, kon het niet laten

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

• Petzun
Calvin36 schreef op maandag 4 juli 2022 @ 22:08:
[...]

Helemaal eens. Het overduidelijk een variatie tussen auto’s en komt voor bij p6 en p8 xc40. Het is me niet duidelijk of het ook bij de c40 voorkomt. Variatie tussen auto’s is natuurlijk niet gek en begrijpelijk. Echter meerdere klanten met hetzelfde euvel zou Volvo ook kunnen helpen de oorzaak te vinden ipv het te gooien op product eigenschap

Maar dat het veelvuldig voorkomt is wel duidelijk. Inclusief ikzelf in ieder geval 7 personen in deze thread. Misschien meer maar had geen zin verder te tellen 😉. Wellicht zouden we allemaal onze leasemaatschappij moeten informeren en aangegeven dat wellicht meer klanten dezelfde klachten hebben. Staat de leasemaatschappij wellicht ook wat sterker om Volvo te bewegen verder te zoeken

Overigens vind ik het verder een fantastische wagen en rij ik van 0-100 en vanaf 125 😉 met ontzettend veel plezier
Komt ook bij de C40 voor, zie de bijdragen van Ergodyne1.

XC40 EV Pro

• Rude-Dog
Wat ik dan niet snap - als het door de elektromotor zou komen, en dan specifiek bij een bepaalde vermogensvraag (gezien de variatie in wanneer het optreedt heuvel op/heuvel af)...waarom hebben ze het dan niet allemaal?

• hansdg53
Rude-Dog schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 09:11:
Wat ik dan niet snap - als het door de elektromotor zou komen, en dan specifiek bij een bepaalde vermogensvraag (gezien de variatie in wanneer het optreedt heuvel op/heuvel af)...waarom hebben ze het dan niet allemaal?
De enige verklaring kan dan zijn dat er variatie is in het fabrikaat van de elektromotoren.

• Mga1600
Calvin36 schreef op maandag 4 juli 2022 @ 22:08:
[...]

Trillen vanuit de aandrijving heb kon geen last van maar wel van ‘resoneren’ van de 20” pirelli banden op bepaalde soorten ruw asfalt of klinkerwegen. Dat geeft dan een soort geluidstrilling die je niet erg voelt maar wel heel erg duidelijk hoort.
Op dezelfde wegen en in dezelfde omstandigheden heb ik er met mijn 19” winterbanden op de P8 ook geen last van.op. Maar op glad asfalt zijn de 20” ook stil.

Het is dus wel degelijk een (irritante) product eigenschap maar dan van de pirelli’s in relatie tot ruwer asfalt. Ik kan me voorstellen dat dit geluid als mechanisch ‘ trillen’ wordt ervaren terwijl het dat dus niet is.

Deze soort Pirellis komen er bij mij in ieder geval niet meer op bij vervanging.

• Kammika
  • Laatst online: 13:27
hansdg53 schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 09:20:
[...]

De enige verklaring kan dan zijn dat er variatie is in het fabrikaat van de elektromotoren.
Dat snijdt niet echt houdt. Als iets alleen bij bepaalde snelheid trilt is dat meestal resonantie, en dat betekent dat trillen komt omdat er iets (kan het stuur zelf zijn, maar ook iets wat aan stuur vast zit) resoneert op iets anders in de auto (kan de electromotor zijn, maar ook de banden, de assen, etc...), wat kennelijk rond de 100kph op een bepaalde frequentie zit..

opties zat wat het kan veroorzaken...

• Venomer
Ik verdenk de Pirelli's. Op het Volvo-forum heb ik berichten gezien over andere Volvo-modellen die problemen hadden met Pirelli's. Alleen een bandenspecialist met specifieke apparatuur kon ze goed balanceren.

Misschien een kleine poll?

Zomer: 19" Continental, geen trilling.
Winter: 19" Vredestein, geen trilling.

Als je ook even je bandenmerk post met geen/wel trilling, dan vinden we snel uit of het aan de banden ligt.

• Rude-Dog
Misschien een beetje een onnozele vraag, maar hoe moet ik dit precies interpreteren:

"Bij ritten met een aanhanger achter de auto is het toegestaan het totale gewicht van de auto (inclusief het trekgewicht) tot 100 kg (220 lbs) te overschrijden, op voorwaarde dat er maximaal 100 km/h (62 mph) wordt gereden. Neem echter altijd de landelijke wetgeving in acht ten aanzien van bijvoorbeeld de snelheid van de combinatie van auto plus aanhanger".

Is dat dan max toelaatbare massa auto + max trekgewicht (1500 single/1800 twin) mag met 100 overschreden worden? Even los van het feit dat je dan rijbewijs E nodig hebt uiteraard.

• JTHZZ
  • Laatst online: 11:48
Rude-Dog schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 09:56:
Misschien een beetje een onnozele vraag, maar hoe moet ik dit precies interpreteren:

"Bij ritten met een aanhanger achter de auto is het toegestaan het totale gewicht van de auto (inclusief het trekgewicht) tot 100 kg (220 lbs) te overschrijden, op voorwaarde dat er maximaal 100 km/h (62 mph) wordt gereden. Neem echter altijd de landelijke wetgeving in acht ten aanzien van bijvoorbeeld de snelheid van de combinatie van auto plus aanhanger".

Is dat dan max toelaatbare massa auto + max trekgewicht (1500 single/1800 twin) mag met 100 overschreden worden? Even los van het feit dat je dan rijbewijs E nodig hebt uiteraard.
Het is de toelaatbare massa van de auto, niet het trekgewicht. Normaal gesproken zou je de auto minder vol mogen laden als je met een aanhanger rijdt, omdat de kogeldruk ook op de auto rust. Ze geven dus aan dat je de auto nog net zo vol mag laden als er een aanhanger achter hangt.

• Rude-Dog
Ahh ok, helder. Bedankt!

• JTHZZ
  • Laatst online: 11:48
Ter aanvulling, ik denk dat er een vertaalfoutje in de Volvo handleiding staat. Bij Polestar staat er:
Bij het rijden met een aanhanger mag het totale gewicht van de auto (inclusief kogeldruk) worden overschreden met maximaal 100 kg (220 lbs), op voorwaarde dat de snelheid wordt beperkt tot 100 km/h (62 mph). Houd u altijd aan de nationale wettelijke eisen (zoals maximumsnelheid e.d.) voor de voertuigcombinatie.

• Rude-Dog
JTHZZ schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 10:11:
[...]

Ter aanvulling, ik denk dat er een vertaalfoutje in de Volvo handleiding staat. Bij Polestar staat er:

[...]
Dat is een stuk duidelijker inderdaad.
Er zijn best wel vaak van die slordige vertalingen viel me op.

Ook zoiets- op diezelfde pagina staat dat als je meer dan 1800 kilo trekt een demper wordt aanbevolen. Alleen mag je max 1800kg met de twin :X

• thisisjazz
Ik blijf het bijzonder vinden dat er zoveel personen zijn met trillingen maar dat de oorzaak tot op heden nog niet is gevonden. Hierbij mijn info:

Winter: 19" Bridgestone, geen trilling.

• Mga1600
Venomer schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 09:37:
Ik verdenk de Pirelli's. Op het Volvo-forum heb ik berichten gezien over andere Volvo-modellen die problemen hadden met Pirelli's. Alleen een bandenspecialist met specifieke apparatuur kon ze goed balanceren.

Als je ook even je bandenmerk post met geen/wel trilling, dan vinden we snel uit of het aan de banden ligt.
Goed initiatief!

Zomer :20” pirelli overmatig geluid, resonantie
Winter : 19” Nokian, geen trilling.

• ergodyne1
Volvo C40 hier met trillingen. Ik heb de 20" velgen met de all-season banden. Volgens mij ook Pirelli's (zal zo even kijken).

• ergodyne1
Ben overigens vanochtend compleet mijn vertrouwen in Pilot-Assist kwijt geraakt toen ik bijna in een voor mij rijdende wagen knalde. Ik kwam rustig op een file afrijden, gelukkig vertrouwde ik mijn Pilot-Assist al niet dus had de voet al voor het rempedaal... wat gebeurt er, de C40 remt gewoon niet af. Ik kon net op tijd tot stilstand komen. Hele rare gewaarwording, ben mij lichtelijk kapot geschrokken... Tijd om een officiele klacht oid in te gaan dienen bij Volvo, wordt gek van dit systeem.

[ Voor 9% gewijzigd door ergodyne1 op 05-07-2022 10:43 ]

• hansdg53

19" Michelin all-season, trilling

• Claude
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
[...]

[...]
XC40 P8.

Zomer: 19" Michelin, geen trilling
Winter: 19" Nokian, geen trilling

XC40 Twin Ultimate MY23 19" nubuck + pixel

• Petzun

Met voorheen mijn P8 eind 2020:
19" zomer Continental: geen trilling

Met huidige P6 febr. 2022:
19" 4 seizoenen Michelin: wel trilling

Met andere P6 febr. 2022:
19" 4 seizoenen Michelin: wel trilling

Met andere demo P6 dec. 2021:
19" 4 seizoenen Michelin: geen trilling

XC40 EV Pro

Pagina: 1 ... 89 ... 344 Laatste

Let op:
Een Tesla versus Volvo discussie is hier offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Informatie en updates over leveringen horen hier thuis: Het grote Polestar 2 / XC40 P8 Levering Topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.

Het grote Volvo EX30 topic (vergelijkingen met de (X)C40 daargelaten), zie ook Notna in "Het grote Volvo (X)C40 Recharge EV topic"