Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:59
Juancho schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 11:46:
[...]

Thanks! Toch jammer dat ze net als Volvo zelf totaal niet inhoudelijk ingaan op de meest simpele basis functies die je mag verwachten van een navigatie app en al helemaal specifiek voor electrisch auto's. Of het nu gaat om een simpel filtertje of het simpel toevoegen van meerdere bestemmingen... Je zou toch denken dat dit soort topics bij de ontwikkeling wel meegenomen worden.

Ik heb zelf ook al een aantal vragen uitstaan, maar al maanden niks meer gehoord. En bij navraag hoor je alleen maar dat ze er weer achteraan gaan. Ik waardeer je inzet en moeite enorm, laat dat duidelijk zijn. En hopelijk worden ze eens wakker geschut. Maar gezien de feedback sofar op veel meer zaken ben ik er bang voor... 🤔
Vergeet niet - ik heb inhoudelijk echt wel feedback gekregen (waar ze nu staan, waar ze heen willen) maar dat is iets wat ik niet mocht delen. Daarnaast kreeg ik echt hele specifieke vragen van ze waar ik weer antwoord op heb gegeven. Ik heb uit dit team al 10x meer info gekregen (of het idee dat ze er echt mee bezig zijn) dan vanuit de dealer.

Uiteraard heb jij/jullie hier niets aan verder, maar weet wel dat het in formele stukken staat nu en niet een email is die op de grote hoop ligt. Als jullie nog additionele feedback hebben, stuur die gerust!

[ Voor 5% gewijzigd door 4v4t4r op 28-07-2021 12:09 ]

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:28
Maar weet ook dat dezelfde vragen al via Volvo NL zijn gesteld door middel van evaluaties en dat (in mijn ogen) mislukte platform en via persoonlijk contact met dealers of Volvo NL. Dus dat mag nu toch geen nieuw nieuws meer zijn mag ik hopen.

Als het Maps team daar dus niks vanaf weet (en dat haal ik even uit je antwoord) dan zie je dus maar weer hoe de communicatie dan is geweest in al die tijd. Want de meeste punten liggen al vele maanden bij Volvo zelf hé. En ook in Zweden. Robert had nog uitgelegd in de laatste video dat er weldegelijk teams van Volvo en Google met elkaar samenwerken in project vorm. Dus niet dat Volvo niks kan en er ook geen ingangen zijn bij Google. Dat zou ook vrij bizar zijn overigens.

Ik hoop natuurlijk van harte dat jouw inzet er voor gezorgd heeft dat het idd niet ergens op een stapel komt maar dat ze het eens serieus gaan oppakken. Dus nogmaals dank! Ik blijf Volvo zelf ook spammen tot zaken eens opgepakt worden en het niet alleen bij mooie woorden blijft. In dat kader geloof ik wel in de kracht van herhaling. Hoewel sommigen het irritant vinden (lees het lekker niet) is het in mijn ogen alleen maar goed dat we blijven commucieren, ervaringen blijven uitwisselen (zie een goede nieuwe ervarings post over navigatie in het AAOS topic) en zo blijven hameren op benodigde verbeteringen.

[ Voor 62% gewijzigd door Juancho op 28-07-2021 12:32 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Juancho schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 20:03:
[...]

Thanks, dan is het zeker het proberen waard. Ik zal wel even proberen een kabel te regelen via via :)
Was je hier nog verder mee gekomen?

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
Petzun schreef op zondag 25 juli 2021 @ 17:30:
[...]

Elvi met vaste kabel. En zonder foutmeldingen of LED kleuren, stopt er gewoon mee.
Is de afgelopen 8 maanden zonder problemen gegaan.
Heb zojuist bij een openbare AC laadpaal (Total) probleemloos van 59% tot 80% geladen met de Volvo kabel.
Heb daarna geprobeerd met de eigen Elvi naar de 90% te gaan, maar deze stopt na iets meer dan 20 minuten. Geen grote stroomverbruikers verder aan. Denk dus dat ik bij EV Box of bij de electricien moet zijn.
Al verder gekomen met dit plotselinge probleem?

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sten2017
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 24-09-2024
Hier laadt de auto thuis vandaag (Zappi) ook maar met 5,5 kw, normaal 10 plus. Het ging weer goed, maar nu weer niet.

Volvo wijst natuurlijk naar de laadpaal en de leverancier van de paal waarschijnlijk naar de auto....

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Topicstarter
Sten2017 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 15:27:
Hier laadt de auto thuis vandaag (Zappi) ook maar met 5,5 kw, normaal 10 plus. Het ging weer goed, maar nu weer niet.

Volvo wijst natuurlijk naar de laadpaal en de leverancier van de paal waarschijnlijk naar de auto....

Iemand enig idee?
Bij een paar openbare palen proberen?
Als het daar wel goed werkt, zou ik bij je Zappi beginnen.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sten2017
JackBol schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 15:34:
[...]

Bij een paar openbare palen proberen?
Als het daar wel goed werkt, zou ik bij je Zappi beginnen.
Voor de juni update geen klachten. Hij pakt ook maar dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aD3FI5I31RecwciwoJ-3HsxjuKY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BmErdWbQllJByfIFBfwt0AZS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Sten2017 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 16:07:
[...]

[Afbeelding]
Precies wat ik dus heb en nog meerderen. En ook allemaal pas na de juni update. Kan bijna niet anders meer dan dat het aan de software ligt. Mocht je het nog niet gedaan hebben, direct aan kaarten bij de dealer en dit vooral blijven doen. Ze maken dan namelijk een rapport op die naar Zweden gaat.

@Montalbano nog niet. De laatste keer laden ging het, na een traag begin, weer goed met 10kW. Daarvoor was het erger dan ooit. Echter werk ik de hele week thuis dus laden is niet nodig. Van het weekend weer. Met de dealer afgesproken dat ik het, mede door vakanties daar, 2 weken aankijk en blijf testen, en blijven de problemen, dan regelen we even een ander merk kabel. Is het dan nog niet opgelost wordt het echt tijd dat Volvo dit serieus gaat nemen dus wat ik hierboven ook al zei, mensen met dezelfde issues... Blijf het melden! Van mijn P8 zijn ondertussen ook al rapporten incl uitgelezen data en screenshots naar Zweden gegaan.

[ Voor 6% gewijzigd door Juancho op 28-07-2021 16:24 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvrooij
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:23
Sten2017 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 16:07:
[...]

[Afbeelding]
Ik heb het hier ook 1x gehad, gisteren ging het wel weer goed met 10/11kw dus ik kijk het nog even aan.

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
Juancho schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 16:22:
Ze maken dan namelijk een rapport op die naar Zweden gaat.
Inderdaad. Met mijn VoC koppeling ging het dus ook mis. De dealer had het zelf ook geprobeerd (ging ook mis natuurlijk). Rapportje geschreven en een week later belde ze terug. Software update geladen en alles werkt nu.

Dus heb je een bug, dan bel je de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sten2017
JackBol schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 16:38:
[...]

Inderdaad. Met mijn VoC koppeling ging het dus ook mis. De dealer had het zelf ook geprobeerd (ging ook mis natuurlijk). Rapportje geschreven en een week later belde ze terug. Software update geladen en alles werkt nu.

Dus heb je een bug, dan bel je de dealer.
Yup gedaan. Mag langskomen om te laden. Stond ook update klaar, maar wacht wel op OTA.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Petzun
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 12-08 15:25
Montalbano schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 14:42:
[...]

Nog niet verder getest omdat ik erg weinig heb gereden en de auto in het weekend heb vol laten druppelen tot 90% met 8 sessies. Ieder keer een beetje erbij. Wil het nog 1 keer proberen aan de eigen Elvi en indien nodig een publieke AC-paal. Als het probleem er dan nog is, naar de dealer. Kan ik meteen de C40 bewonderen las ik zojuist.

P6 19" | EVBox Elvi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pure8
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 01-09-2022
Petzun schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 17:43:
[...]

….. Kan ik meteen de C40 bewonderen las ik zojuist.
Heb ik zaterdag gedaan. Leuke wagen maar achteraan plaatsnemen ….. Je mag zeker niet te groot zijn. Nee, geef mij maar de XC40 :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kckjLKQuwfl5gg1DC1eyIHe_DB4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cdNymyCvJr0tdpIy9anNnSP7.jpg?f=fotoalbum_large

Sage Green-warmtepomp-19”- Wallbox Pulsar Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
Pure8 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 18:04:
[...]

Heb ik zaterdag gedaan. Leuke wagen maar achteraan plaatsnemen ….. Je mag zeker niet te groot zijn. Nee, geef mij maar de XC40 :)
[Afbeelding]
Tja, die vormgeving van de C40 (en ook bijv. de Mach-E) komt gewoonweg voort uit het feit at er nu een batterijpack in de bodem ligt. Het is meer een soort 4-deurs coupe.

Betaalbare volwaardige electrische sedans of stations gaat nog wel even duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 01:11
JackBol schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 18:11:
[...]

Tja, die vormgeving van de C40 (en ook bijv. de Mach-E) komt gewoonweg voort uit het feit at er nu een batterijpack in de bodem ligt. Het is meer een soort 4-deurs coupe.

Betaalbare volwaardige electrische sedans of stations gaat nog wel even duren.
Het neusje van de C40 vind ik wel wat mooier dan dat van de XC40, maar die aflopende daklijn hoeft van mij niet. Ingezet door BMW mer die foute X5, later gekopieerd door Mercedes, er is inmiddels ook een nieuwe Renault met die lijn en nu dus Volvo....

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim-dev
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 22-05-2022
Pure8 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 18:04:
[...]

[Afbeelding]
Is het vergelijkbaar met de polestar 2 of is het toch net iets ruimer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-12-2024
DarkShadow schreef op maandag 26 juli 2021 @ 14:59:
Kleine update, nu op 1 uur afstand van de eindbestemming in Oostenrijk. Verbruik nog steeds 20,8.

Net laatste keer opgeladen, totale kosten van de rit richting Tirol: 54 euro. Genoeg ionity punten ok te laden. Het drukst was bij een punt met 8 laders, waar een Audi etron,
Gebroederlijk naast een mustang en een ioniq 5 stond, plus natuurlijk de mooiste van allemaal:

[Afbeelding]

Kosten per kWh bij ionity zijn overigens lager dan de verwachtte 0,35 cent, het is bij mij iig 0,29 cent

[Afbeelding]
En navigeerde jij dan met ABRP en gebruikte dan IONITY als tussenstops?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:16
JohnDoe77 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 23:38:
[...]

En navigeerde jij dan met ABRP en gebruikte dan IONITY als tussenstops?
Ja, ionity ingesteld als voorkeurs netwerk, ik had wel meer stops dan nodig, je limiteert je natuurlijk wel, omdat soms een net te ver ligt om lekker te kunnne rijden. Ik stopte het liefst ongeveer om de twee uur, maar
Soms was dat al na 1,5 uur.

Maar met kids is het pas na 2,5
Uur stoppen soms lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterblok
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 13-09 13:06
Mga1600 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 19:26:
[...]

Het neusje van de C40 vind ik wel wat mooier dan dat van de XC40, maar die aflopende daklijn hoeft van mij niet. Ingezet door BMW mer die foute X5, later gekopieerd door Mercedes, er is inmiddels ook een nieuwe Renault met die lijn en nu dus Volvo....
Neusje XC 40 en C 40 zijn toch gelijk?

P8, Pirelli All Season, MY21, Warmtepomp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pure8
tim-dev schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 19:44:
[...]

Is het vergelijkbaar met de polestar 2 of is het toch net iets ruimer?
Mijn gevoel is dat de C40 vooraan ruimer is dan de Polestar 2 en dat het achteraan net andersom is. Maar dat is míjn gevoel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pure8
Waterblok schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 09:06:
[...]

Neusje XC 40 en C 40 zijn toch gelijk?
Nee, zeker niet!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gmFfUd4BWTcRrskbkmvEIMBF0fg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WiS1LaXhKwc4JPZctuEyf4LY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Mga1600 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 16:33:
[...]

Nee dat klopt, dan loopt het ‘vol’ en raak je delen van de nieuw geïmporteerde route kwijt.
Daarom moet je je kaartgeschiedenis af en toe wissen. Dat kan gek genoeg niet in de auto(althans ik vind het niet) maar wel op je pc of ipad
De Maps versie in de auto is recent ge-update en nu lukt het mij ook niet meer om uitgebreide routes 1:1 van ABRP ( op de PC) via Google Maps ( op de PC) naar Maps in de auto te krijgen. En dat ondanks opruimen van de kaarthistorie. De route komt nu in brokjes over en is niet meer compleet. Vreemd......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Mga1600 schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 10:28:
[...]

De Maps versie in de auto is recent ge-update en nu lukt het mij ook niet meer om uitgebreide routes 1:1 van ABRP ( op de PC) via Google Maps ( op de PC) naar Maps in de auto te krijgen. En dat ondanks opruimen van de kaarthistorie. De route komt nu in brokjes over en is niet meer compleet. Vreemd......
Volgens mij was dat altijd al zo hoor. Er staat mij iets van bij dat ik in het begin wel eens wat getest heb. Gewoon op de PC een route maken in Maps met meerdere stops + laadstops en die kwam dan gewoon niet terug in je zoekveld van Maps in de auto. Ook opgeslagen routes die je kan aanmaken in Maps op de PC staan bijv. niet bij je favorieten in Maps in de auto.

Daar mist echt een 1:1 relatie helaas dus tot zover het voordeel van AAOS op dat gebied. Volvo en Google moeten maar eens heel goed gaan nadenken of ze willen dat Maps DE navigatie app moet gaan worden voor hun AAOS systeem (dus niet alleen puur de navigatie, maar alles erom heen) en zoniet, open dan aub de poorten voor andere opties zoals ABRP of weet ik veel wat er nog meer is of ga daarmee om tafel. Als ze voor dat eerste gaan, en dat lijkt me eerlijk gezegd vrij logisch, dan mogen ze wel een keer wat gaan doen met alle aangeleverde feedback om maar even heel simpel te zeggen: dit lijkt helemaal nergens op zo. Hieronder geeft @Ruben E nog maar weer eens een goed praktijk voorbeeld. En dat is eeuwig zonde want op papier kan Maps echt geweldig worden met alle mogelijkheden die Google heeft. Als je dat goed voor elkaar krijgt laat je de rest echt ver, ver achter je qua functionaliteit en mogelijkheden.

[ Voor 9% gewijzigd door Juancho op 29-07-2021 10:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruben E
  • Laatst online: 10-07 19:59
4v4t4r schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 12:08:
[...]

Vergeet niet - ik heb inhoudelijk echt wel feedback gekregen (waar ze nu staan, waar ze heen willen) maar dat is iets wat ik niet mocht delen. Daarnaast kreeg ik echt hele specifieke vragen van ze waar ik weer antwoord op heb gegeven. Ik heb uit dit team al 10x meer info gekregen (of het idee dat ze er echt mee bezig zijn) dan vanuit de dealer.

Uiteraard heb jij/jullie hier niets aan verder, maar weet wel dat het in formele stukken staat nu en niet een email is die op de grote hoop ligt. Als jullie nog additionele feedback hebben, stuur die gerust!
Mogelijk nog aanvullende feedback: ik zit momenteel in Spanje en als een route daar te lang is en ik kies voor toevoegen oplaadstop dan zijn de punten die naar voren komen ver uit de richting en 2 van de 3 zijn zelfs helemaal in Nederland.
Zonder abrp met mogelijkheid van ionity voorkeursnetwerk e.d. was de reis sowieso kansloos geweest. Maar door abrp te gebruiken in combinatie met punt naar punt navigatie in google maps was de reis nu erg goed te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-08 17:49
Ik heb een raar iets. Bij mij gaat het SOS lampje regelmatig branden. Soms links van de rijbaan indicator en soms gaat hij rechts van de rijbaan indicator. Hij bleef eerst continue branden en daarvoor ben ik bij de dealer langs geweest en hebben ze een update gedaan en een volledige reset van de auto. Toch komt de melding dus regelmatig terug.

Ik reset de auto en dan soms werkt dat en is de melding weg maar treed soms spontaan weer op, iemand een idee waar dat aan ligt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
Juancho schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 10:40:
[...]

Volgens mij was dat altijd al zo hoor. Er staat mij iets van bij dat ik in het begin wel eens wat getest heb. Gewoon op de PC een route maken in Maps met meerdere stops + laadstops en die kwam dan gewoon niet terug in je zoekveld van Maps in de auto. Ook opgeslagen routes die je kan aanmaken in Maps op de PC staan bijv. niet bij je favorieten in Maps in de auto.

Daar mist echt een 1:1 relatie helaas dus tot zover het voordeel van AAOS op dat gebied. Volvo en Google moeten maar eens heel goed gaan nadenken of ze willen dat Maps DE navigatie app moet gaan worden voor hun AAOS systeem (dus niet alleen puur de navigatie, maar alles erom heen) en zoniet, open dan aub de poorten voor andere opties zoals ABRP of weet ik veel wat er nog meer is of ga daarmee om tafel. Als ze voor dat eerste gaan, en dat lijkt me eerlijk gezegd vrij logisch, dan mogen ze wel een keer wat gaan doen met alle aangeleverde feedback om maar even heel simpel te zeggen: dit lijkt helemaal nergens op zo. Hieronder geeft @Ruben E nog maar weer eens een goed praktijk voorbeeld. En dat is eeuwig zonde want op papier kan Maps echt geweldig worden met alle mogelijkheden die Google heeft. Als je dat goed voor elkaar krijgt laat je de rest echt ver, ver achter je qua functionaliteit en mogelijkheden.
Je krijgt inderdaad de indruk dat de huidige Maps versie nooit bedacht is voor een EV. De mensen die ‘m nu in hun nieuwe MY22 XC60 hebben zijn enthousiast…..want benzine stations en dergelijke vindt hij wel. Het is voor non-EV’s echt de beste volgens iedereen.
Hopelijk dat de beloofde ‘schil’ waar aan gewerkt wordt het leven aangenamer maakt.

Het is me eerder echt diverse keren goed gelukt om een complete route ‘heel’ naar Maps over te krijgen, nu helaas niet meer dus.

De in-car versie van ABRP die kortgeleden even in de App Store zat is ook niet zonder fouten: hij valt bij mij regelmatig stil o.a. bij het opstarten. Ik las dat dat in de eerste versies voor de P2 ook zo was maar daarvoor zijn er updates gekomen die volgens zeggen geholpen hebben, maar daar hebben we geen toegang toe. Zonde!

Maar met ABRP de route en stops bepalen (thuis of op de foon) en dr adressen daarna los in Maps zetten houdt de stress weg, al is het omslachtig.

Er zullen het er mee moeten doen….tot de oplossingen gereed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Die ABRP die foutief in de store kwam moet je niet serieus nemen. Net zoals FM. Dat zijn beide geen automotive apps. Heeft dus weinig zin om die te gaan evalueren/beoordelen.

Wel is er idd ook wat gedoe rondom de officiële AAOS ABRP app. Zie in het betreffende topic een goed verhaal hierover.

[ Voor 10% gewijzigd door Juancho op 29-07-2021 12:42 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
Voor mij zou google maps bruikbaarder zijn als het:
- een filter had voor minimale laadsnelheid, zodat je kan instellen alleen laders >50kW te zien
- een mogelijkheid om verderop in de route een laadstation te plannen, ipv in je directe omgeving
- er aangegeven wordt of je voor die laadstop de snelweg af moet of niet
- wat voor extra faciliteiten er zijn bij die laadstop (speeltuin, restaurant, etc)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Juancho
JackBol schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 12:54:
- een filter had voor minimale laadsnelheid, zodat je kan instellen alleen laders >50kW te zien
- een mogelijkheid om verderop in de route een laadstation te plannen, ipv in je directe omgeving
- wat voor extra faciliteiten er zijn bij die laadstop (speeltuin, restaurant, etc)
@4v4t4r heeft al een lijst met punten gemaakt nav onze feedback en deze naar het (Maps?) google team gestuurd omdat hij daar een ingang had. Was je daarvan op de hoogte? Volgens mij zijn al jouw punten daar ook wel in vermeld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim-dev
  • Laatst online: 22-05-2022
Pure8 schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 09:57:
[...]

Mijn gevoel is dat de C40 vooraan ruimer is dan de Polestar 2 en dat het achteraan net andersom is. Maar dat is míjn gevoel.
Hmm interessant, vooraan ga je sowieso veel meer ruimte hebben dan een polestar 2 omdat de voor stoelen en dashboard praktisch een xc40 zijn. En je zit in de p2 ook behoorlijk ingebouwd wat de xc40 juist niet heeft. Nu ik dit hoor ben ik blij dat ik niet gewacht heb op de C40 ook al is die iets unieker. Thanks voor het delen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
Eigenlijk willen we volgens mij dus een soortgelijke functionaliteit die de officiële P2-versie van ABRP heeft, maar dan nog meer geïntegreerd met de auto……

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
Juancho schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 12:57:
[...]

@4v4t4r heeft al een lijst met punten gemaakt nav onze feedback en deze naar het (Maps?) google team gestuurd omdat hij daar een ingang had. Was je daarvan op de hoogte? Volgens mij zijn al jouw punten daar ook wel in vermeld ;)
Was ik niet van op de hoogte, maar goed dat ze eraan werken. Kun je vragen of ze het voor 10 augustus af hebben? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
Mga1600 schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 14:05:
[...]

Eigenlijk willen we volgens mij dus een soortgelijke functionaliteit die de officiële P2-versie van ABRP heeft, maar dan nog meer geïntegreerd met de auto……
Ik ben niet super bekend met ABRP maar dit zijn de dingen waar ik me over frustreer als ik lange ritten maak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
@4v4t4r welke punten had je allemaal aangedragen? Kan het zo 123 ff niet weer vinden. Dan is iedereen weer even op de hoogte 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-09 10:35
Ik heb ook weer wat softwareprobleempjes gehad. Het blijft toch allemaal wel wat buggy

Ik heb de afgelopen periode vrij regelmatig dat de radio niet werkt. Ik krijg dan de melding 'no content' (spotify en TuneIn werken wel). Na een reset (of bij de volgende rit) werkt het dan wel weer. Inmiddels heb ik dit al een keer of 6 gehad en ik heb het gevoel dat het steeds vaker voorkomt.

Verder had ik laatst een melding dat de voorruitsensor geblokkeerd was waardoor de ACC en Pilotassist niet meer werkten. 20km verderop werkte het ineens weer wel zonder dat ik ook maar iets veranderd had (geen reset gedaan).

Tenslotte lukt het me regelmatig niet om via Assistant te bellen. Assistent zegt dat ik een bluetooth telefoon aan moet sluiten, terwijl de telefoon gewoon aangesloten is. Ik kon overigens wel gewoon bellen via het telefoonmenu in het scherm (met mijn via bluettooth aangesloten telefoon).

Vooralsnog zijn het geen grote problemen, maar het begint toch wel wat irritant te worden. Voor mijn vrouw is het nog vervelender, ik heb haar nu maar uitgelegd hoe ze het systeem kan resetten (aangezien dat vaak wel een oplossing biedt voor de softwareproblemen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sten2017
Sten2017 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 16:52:
[...]

Yup gedaan. Mag langskomen om te laden. Stond ook update klaar, maar wacht wel op OTA.
Nu weer thuis aan de paal en het is weer goed. Batterij was nu 18%, gisteren 40%. Zag overigens in de meterkast 1 van de 3 ledjes van de kwh meter knipperen. Nu branden ze alle 3 continue, geen geknipper.

..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kombuis2008
  • Laatst online: 13-07-2023
Vanmiddag op de A2 een mooie P8, volgens mij Sage Green, gepasseerd met een zwarte grill, zag er verdraaid shiny uit.

Iemand hier ook ervaring mee in de regio Utrecht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sten2017
kombuis2008 schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 16:46:
Vanmiddag op de A2 een mooie P8, volgens mij Sage Green, gepasseerd met een zwarte grill, zag er verdraaid shiny uit.

Iemand hier ook ervaring mee in de regio Utrecht?
Dat was ik denk ik zomaar :) Heb hem door de dealer laten spuiten, kost paar honderd euro. Gewoon doen, val je minder op :)

[ Voor 12% gewijzigd door Sten2017 op 29-07-2021 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
JackBol schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 14:12:
[...]

Ik ben niet super bekend met ABRP maar dit zijn de dingen waar ik me over frustreer als ik lange ritten maak.
Zet ABRP anders gewoon eens op je telefoon…kijk dan eens goed naar de instellingen die je allemaal kunt maken .. en doe vervolgens een paar testjes met ingewikkelde routes met veel tussenstops. ……er gaat vast en zeker een wereld voor je open……

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
Mga1600 schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 17:04:
[...]

Zet ABRP anders gewoon eens op je telefoon…kijk dan eens goed naar de instellingen die je allemaal kunt maken .. en doe vervolgens een paar testjes met ingewikkelde routes met veel tussenstops. ……er gaat vast en zeker een wereld voor je open……
Ja op de telefoon en laptop natuurlijk wel. Zo plan ik mijn aankomende vakantie route. Maar ik ben gedwongen exact de route te volgen. Ik kan niet halverwege het plan veranderen, dan moet ik opnieuw op mijn telefoon de laadstops plannen.

Ik wil die functies graag dynamisch gebruiken.

Gewoon instellen dat je met minimaal 30% bij de lader wil zijn die minimaal 100kW doet en dat Google je dan automatisch naar de juiste lader navigeert. Zo ver mogelijk op de route.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazzan
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-11-2024

Bazzan

P8

jswinkels schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 16:24:
Ik heb ook weer wat softwareprobleempjes gehad. Het blijft toch allemaal wel wat buggy

Ik heb de afgelopen periode vrij regelmatig dat de radio niet werkt. Ik krijg dan de melding 'no content' (spotify en TuneIn werken wel). Na een reset (of bij de volgende rit) werkt het dan wel weer. Inmiddels heb ik dit al een keer of 6 gehad en ik heb het gevoel dat het steeds vaker voorkomt.

Verder had ik laatst een melding dat de voorruitsensor geblokkeerd was waardoor de ACC en Pilotassist niet meer werkten. 20km verderop werkte het ineens weer wel zonder dat ik ook maar iets veranderd had (geen reset gedaan).

Tenslotte lukt het me regelmatig niet om via Assistant te bellen. Assistent zegt dat ik een bluetooth telefoon aan moet sluiten, terwijl de telefoon gewoon aangesloten is. Ik kon overigens wel gewoon bellen via het telefoonmenu in het scherm (met mijn via bluettooth aangesloten telefoon).

Vooralsnog zijn het geen grote problemen, maar het begint toch wel wat irritant te worden. Voor mijn vrouw is het nog vervelender, ik heb haar nu maar uitgelegd hoe ze het systeem kan resetten (aangezien dat vaak wel een oplossing biedt voor de softwareproblemen).
Jep, hier ook met de radio en telefoon die ik steeds opnieuw moet verbinden. Ik heb me er maar bij neergelegd dat de beste Volvo een nog te bouwen Volvo is 🥱

Bazzan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dupester
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 25-03-2024
Mga1600 schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 18:14:
[...]

Werkt op temperatuur, niet onmiddellijk op het afsluiten. Met andere woorden als het te warm wordt binnenin sluit het vanzelf en anders blijft het open….[Afbeelding]
Volgens mij ben ik blind. Er staat druk op * op middendisplay en ga verder naar de instellingen voor automatisch sluiten/openen van het zonnescherm.
Ik zie die optie echt nergens 🤷🏻‍♂️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkShadow
Exact dit, nu is het zo basic dat het echt beschamend is.

Extra mooi zou natuurlijk zijn als het net als ABRP rekening kan houden met alle andere factoren en als Google zelf dan nog de verkeersdrukte als factor meeneemt.

Maar alleen al onderscheid tussen snellader only of niet zou heel fijn zijn. Ik heb zeer zelden behoefte aan iets anders als een snel laadpunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lancer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:34

Lancer

What the......

dupester schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 20:30:
[...]

Volgens mij ben ik blind. Er staat druk op * op middendisplay en ga verder naar de instellingen voor automatisch sluiten/openen van het zonnescherm.
Ik zie die optie echt nergens 🤷🏻‍♂️
Dan loop je nog wat updates achter.

In vind trouwens met de laatste update wel dat de ACC veel slechter is gaan rijden. Ik hield altijd twee streepjes afstand, maar als nu een langzamere auto voor je op de baan komt dan gaat hij met meer dan 100m afstand al stevig in de vertraging. Ik rijdt al sinds 2012 met ACC en dit is voor het eerst dat ik hem er maar af heb gehaald. (De lane assist doet het overigens weer wel goed)

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• EHAS
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 04-07-2024
Onder het mom “face your fears” het aanbod van een leen benzine kodiak afgeslagen.
Dus met 4 personen, kofferbak en frunk volgepakt en een volgepakte Combi Camp vouwwagen van dik 550kg erachter de reis vanuit Salland richting zuid Frankrijk, Bordeaux begonnen.

BuitenTemp 17graden, wisselvallig, AC op 21 en ACC op 115km/h op 19” .. wat een fijne reisauto, trekt als een eland en heerlijk om waar noodzakelijk of wenselijk de extra pk’s even aan te kunnen spreken.
Het gemiddelde verbruik op de reis van zo’n 1300 km zo’n 28kw/100km dus om de 225 a 300 kilometer even een (laad)stop van 20-40 min ☕️🍦 en praatjes maken met nieuwsgierigen en mede EV rijders uit diverse landen met allerlei merken.

Ik heb overal mijn Shell Recharge pas zonder problemen kunnen gebruiken. Qua laadstops wel wat proberen te plannen, maar het al snel los gelaten.

Met Google maps Chargemap en ABRP gereden, waarbij het met ABRP nauw komt met alle parameters welke na elke stop secuur moeten worden ingesteld, aangezien de parameters niet uit de auto worden gelezen en de berekeningen op die parameters worden gedaan.

Wat mij opviel is dat er veel meer laadplekken zijn dan dat de verschillend apps weergeven, bij tankstations staan splinternieuwe laadplekken, van Ionity, maar ook Total en anderen, welke via apps vaak (nog) onvindbaar zijn.. ik heb geen voorkeurslaadstations geselecteerd als er maar een CSS stekker met voldoende prik aanwezig was wel zie je ook bij afritten steeds meer nieuwe borden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0cTWhd4U1iR9LrCUb4MPoJuQMmg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/CO7ruavvnf9TvTKxdHE1s2uZ.jpg?f=user_large

Al met al is het ons dus prima meegevallen en is het wel even wat rekenen onderweg, zeker als je vlak voor Parijs een file op maps ziet verschijnen (=even rap extra wat bijladen) en verder, geen haast, knop om, Spotify aan en cruisen maar.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6Cd5qyUxe91VO6pihBacu_4STnQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Zym69Mjf2B4r0VkagQGBKQHW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gWgVn7ID1t4dCPYC8uo0ASFqPR4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OrDVPGwT5rakH7DeE4O052OY.jpg?f=fotoalbum_large

Het is even even improviseren en naast maps en ABRP in de auto even checken via de mobiele telefoon, maar an sich prima te doen.

Zeker met de wetenschap dat het zowel qua laadinfra, de ontwikkelingen van Android Automotive én die van Volvo het er alleen maar beter op zal gaan worden.

[ Voor 6% gewijzigd door EHAS op 29-07-2021 23:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Petzun
Montalbano schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 14:42:
[...]

Ben er nu definitief achter dat het aan de Elvi laadpaal ligt. En niet aan de P8.
Gisteren sloeg de eigen laadpaal wederom na ruim 10 kWh af. Vervolgens aan de openbare laadpaal in het dorp gehangen, die ging vannacht wel van 44 naar 90 kWh. Valt me ook op dat de stekker van de eigen laadpaal aan de autozijde warmer was dan normaal. Heb afgelopen zondag al een call aangemaakt bij EV Box. Berichtje van hen ontvangen dat ze door grote drukte later, maar wel z.s.m. reageren. We wachten rustig af en druppelen de auto in de tussentijd maar vol met meerdere sessies.

P6 19" | EVBox Elvi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
Petzun schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 09:09:
[...]

Ben er nu definitief achter dat het aan de Elvi laadpaal ligt. En niet aan de P8.
Gisteren sloeg de eigen laadpaal wederom na ruim 10 kWh af. Vervolgens aan de openbare laadpaal in het dorp gehangen, die ging vannacht wel van 44 naar 90 kWh. Valt me ook op dat de stekker van de eigen laadpaal aan de autozijde warmer was dan normaal. Heb afgelopen zondag al een call aangemaakt bij EV Box. Berichtje van hen ontvangen dat ze door grote drukte later, maar wel z.s.m. reageren. We wachten rustig af en druppelen de auto in de tussentijd maar vol met meerdere sessies.
Dat bericht van die grote drukte hanteren ze al minstens vanaf november vorig jaar... ik hoop voor je dat het snel opgelost wordt. Ik merkte bij mijn "kabel-gate" dat het een groot afschuif-verhaal werd tussen EV-box, installateur en Volvo. Je zou nog kunnen proberen wat een andere EV op jouw paal doet, voor de zekerheid. Als je iemand kent met een andere EV dan.

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EHAS
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 04-07-2024
Montalbano schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 10:17:
[...]

Dat bericht van die grote drukte hanteren ze al minstens vanaf november vorig jaar... ik hoop voor je dat het snel opgelost wordt. Ik merkte bij mijn "kabel-gate" dat het een groot afschuif-verhaal werd tussen EV-box, installateur en Volvo. Je zou nog kunnen proberen wat een andere EV op jouw paal doet, voor de zekerheid. Als je iemand kent met een andere EV dan.
Ik heb zelf een New Motion laadpaal zonder problemen, maar keek uit nieuwsgierigheid even de Elvi site na, weet niet of je al een reset van de laadbord hebt geprobeerd?

Schakel het laadstation uit.
Schakel het opnieuw in na
20 seconden door de zekering of hoofdschakelaar van het laadstation in de juiste positie te zetten.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• npolm
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12-09 15:23

npolm

P8

Toch mooie actie voor gebruikers van het Connect-forum. Kreeg zojuist een mail waarmee ik een cadeau kan uitkiezen. Toch cadeaus t.w.v. 70,-. Mooi bedankje van Volvo, moet gezegd.

|- Rotterdam -|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beosoft
  • Laatst online: 27-10-2023
npolm schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 11:03:
Toch mooie actie voor gebruikers van het Connect-forum. Kreeg zojuist een mail waarmee ik een cadeau kan uitkiezen. Toch cadeaus t.w.v. 70,-. Mooi bedankje van Volvo, moet gezegd.
Waarom dat dan? Wat is dat voor een forum?

Volvo XC 40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Ik heb nog geen mail gezien... 🤔
Was er trouwens een parkeerapp beschikbaar voor de P8? Staat me iets van bij, maar weet ff niet meer welke.. En iemand die ook al goed kunnen testen? Dat je niet weer met allemaal bugs etc zit...

[ Voor 9% gewijzigd door Juancho op 30-07-2021 11:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
Juancho schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 11:23:
[...]

Ik heb nog geen mail gezien... 🤔
Was er trouwens een parkeerapp beschikbaar voor de P8? Staat me iets van bij, maar weet ff niet meer welke.. En iemand die ook al goed kunnen testen? Dat je niet weer met allemaal bugs etc zit...
Ja Easypark. Werkt super goed. Stopt automatisch bij het wegrijden.

En ik heb de eerste bug al gevonden ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A8mTfPJrNs6JGuQdNDM_PU_EyX0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VMWKFT2pkAkgnEqhc52VEAy8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
JackBol schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 11:27:
[...]

Ja Easypark. Werkt super goed. Stopt automatisch bij het wegrijden.

En ik heb de eerste bug al gevonden ;)

[Afbeelding]
Thanks! Ga ik zo eens installeren. Ik heb werkelijk nog nooit gebruik gemaakt van parkeer apps dus even uitvogelen hoe dat dan werkt. Dinsdag gelijk testen als we naar PSV gaan. De straat waar we normaal gratis konden parkeren is nu allemaal betaald geworden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• npolm

npolm

P8

Beosoft schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 11:21:
[...]

Waarom dat dan? Wat is dat voor een forum?
Dat is een inmiddels opgeheven forum met feedback van de eerste gebruikers van de P8.

|- Rotterdam -|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jswinkels
Ik heb geen mail gehad. Misschien komt dat ook omdat ik al een tijdje geen input meer heb geleverd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
Juancho schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 11:41:
[...]

Thanks! Ga ik zo eens installeren. Ik heb werkelijk nog nooit gebruik gemaakt van parkeer apps dus even uitvogelen hoe dat dan werkt. Dinsdag gelijk testen als we naar PSV gaan. De straat waar we normaal gratis konden parkeren is nu allemaal betaald geworden...
Je moet eerst een betaaloptie koppelen (creditcard of paypal) via de Easypark app op je telefoon.
Daarna is het super easy ;)

Wanneer je geparkeerd bent moet je de auto handmatig in P zetten.
Open de Easypark app. Er zit 1 grote roze knop "Parkeersessie starten".
Druk erop en je bent klaar :) De auto weet in welke zone hij is. (als je toestemming hebt gegeven voor GPS toegang)
Bij wegrijden stopt de sessie automatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• npolm

npolm

P8

Heeft iemand hier zijn XC40 laten wrappen of laten beschermen met folie??
Ik zie nu al steenslag-gaatjes en dergelijke en twijfel om dit ook te gaan doen.

|- Rotterdam -|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 22:47
JackBol schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 11:59:
[...]

Je moet eerst een betaaloptie koppelen (creditcard of paypal) via de Easypark app op je telefoon.
Daarna is het super easy ;)

Wanneer je geparkeerd bent moet je de auto handmatig in P zetten.
Open de Easypark app. Er zit 1 grote roze knop "Parkeersessie starten".
Druk erop en je bent klaar :) De auto weet in welke zone hij is. (als je toestemming hebt gegeven voor GPS toegang)
Bij wegrijden stopt de sessie automatisch.
Ik gebruik deze app al wat langer in de P2. Tip:Ik controleer altijd wel even de parkeerzone want als je aan de rand van een zone zit, detecteert hij soms de verkeerde heb ik gemerkt.
Parkeersessie automatisch beëindigen werkte tot nu toe altijd feilloos

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
@JackBol thanks, het is gelukt! Heel simpel idd. Wel apart dat die app dan niet gewoon zichtbaar in de store staat. Ik moest er iig echt naar zoeken. Personen die niet zoals wij zo fanatiek met de auto bezig zijn...die kunnen het dus maar zo missen.

Verder nog even wat met Maps geprobeerd icm ABRP:

1. Als je een route invoert in Maps (op telefoon/PC) zonder tussenstopkomt die idd te staan bij recente plekken in de Maps van de P8. Doe je het via ABRP moet je alleen niet op DELEN met Maps klikken maar op OPENEN met Maps op je mobiel. Anders is het niet zichtbaar in de auto.
2. Plan je een route met meerdere stops met ABRP en open je die in Maps op je mobiel, dan neemt Maps in de auto die helaas niet over. Die pakt gewoon de eerste bestemming en thats it. Daar heb je dan dus geen ruk aan, dan mag je alsnog steeds zelf de losse bestemmingen invoeren of 1:1. Maar dan heb je ABRP niet nodig.
3. Ik heb in Maps zelf even dezelfde (vaste) route aangemaakt door via spraak alles in de juiste volgorde te zetten incl. 1 laadstop. Maar irritant genoeg kan je die route dan weer niet opslaan zodat je dat nooit meer zo omslachtig hoeft in te voeren. Echt een hele dikke bug/fout wat mij betreft. Je kan wel bijv. een laadstation op de Maps kaart selecteren en die als favoriet labelen. Maar een uitgestippelde route opslaan als favoriet ho maar.

In Maps op je PC kan je wel handig zelf kaarten aanmaken. Als je die dan opslaat kan ik ze iig nergens terug toveren in de auto.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EVPwhWlE12EEFu-Moy4nAbL8UeE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/UN1euHms8mAXrTxDZWKOwqY1.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KbWffDkRmURV0W8zubhN4TDgcds=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/3KWMy0vj9B2LfBUeiY5sw1eu.jpg?f=user_large

Echt, hoe langer ik er over nadenk hoe idioter ik het vind hoe ze Maps voor AAOS hebben gemaakt. Qua functionaliteit en gebruikersgemak lijkt het helemaal nergens op. Die hele Google integratie is er niet als je praat over Maps.

Verder, die nieuwe functionaliteit van het automatisch dicht laten gaan van het zonnescherm... bij welke temperatuur gebeurt dit? Ik heb 1x gehad dat het werkte, toen het vorige week zo warm was. Maar vandaag bij 22 graden buiten en in de auto zo'n 30 graden ging het zonnescherm niet automatisch dicht. Het is wel bewolk dus ik vroeg me af hoe de auto dat dan detecteert. Misschien op basis van zonnesterkte?

[ Voor 30% gewijzigd door Juancho op 30-07-2021 14:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Petzun
Montalbano schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 10:17:
[...]

Datzelfde e-mail bericht herkende is ook al van november toen ik wat aanloop problemen had met de laadpaal.
De tijdelijke drukte houdt lang aan. Goed idee om de buurman zijn e-tron een keer gratis bij mij op de te laten laden. Heeft hij ook een keer een echte EV op zijn oprit staan. Bedankt weer voor het meedenken!

P6 19" | EVBox Elvi

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Mga1600
Juancho schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 13:37:
@JackBol thanks, het is gelukt! Heel simpel idd. Wel apart dat die app dan niet gewoon zichtbaar in de store staat. Ik moest er iig echt naar zoeken. Personen die niet zoals wij zo fanatiek met de auto bezig zijn...die kunnen het dus maar zo missen.

Verder nog even wat met Maps geprobeerd icm ABRP:

1. Als je een route invoert in Maps (op telefoon/PC) zonder tussenstopkomt die idd te staan bij recente plekken in de Maps van de P8. Doe je het via ABRP moet je alleen niet op DELEN met Maps klikken maar op OPENEN met Maps op je mobiel. Anders is het niet zichtbaar in de auto.
2. Plan je een route met meerdere stops met ABRP en open je die in Maps op je mobiel, dan neemt Maps in de auto die helaas niet over. Die pakt gewoon de eerste bestemming en thats it. Daar heb je dan dus geen ruk aan, dan mag je alsnog steeds zelf de losse bestemmingen invoeren of 1:1. Maar dan heb je ABRP niet nodig.
3. Ik heb in Maps zelf even dezelfde (vaste) route aangemaakt door via spraak alles in de juiste volgorde te zetten incl. 1 laadstop. Maar irritant genoeg kan je die route dan weer niet opslaan zodat je dat nooit meer zo omslachtig hoeft in te voeren. Echt een hele dikke bug/fout wat mij betreft. Je kan wel bijv. een laadstation op de Maps kaart selecteren en die als favoriet labelen. Maar een uitgestippelde route opslaan als favoriet ho maar.

In Maps op je PC kan je wel handig zelf kaarten aanmaken. Als je die dan opslaat kan ik ze iig nergens terug toveren in de auto.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Echt, hoe langer ik er over nadenk hoe idioter ik het vind hoe ze Maps voor AAOS hebben gemaakt. Qua functionaliteit en gebruikersgemak lijkt het helemaal nergens op. Die hele Google integratie is er niet als je praat over Maps.

Verder, die nieuwe functionaliteit van het automatisch dicht laten gaan van het zonnescherm... bij welke temperatuur gebeurt dit? Ik heb 1x gehad dat het werkte, toen het vorige week zo warm was. Maar vandaag bij 22 graden buiten en in de auto zo'n 30 graden ging het zonnescherm niet automatisch dicht. Het is wel bewolk dus ik vroeg me af hoe de auto dat dan detecteert. Misschien op basis van zonnesterkte?
Ik denk dat iedereen je aanhoudende kritiek op Maps gelezen heeft en het er ook gewoon mee eens is. Ook Volvo heeft aangegeven dat ze het eens zijn met de kritiek en dat er aan een oplossing in de vorm van een soort ‘schil’ gewerkt wordt die deels ook met de VOC app te maken heeft.
Mijn suggestie: laten we die oplossing nou maar gewoon nog ‘ even’ afwachten in plaats van elkaar steeds maar weer de put in te praten over dit onderwerp. Dat lost namelijk niets op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Petzun
EHAS schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 10:53:
[...]

Ik heb zelf een New Motion laadpaal zonder problemen, maar keek uit nieuwsgierigheid even de Elvi site na, weet niet of je al een reset van de laadbord hebt geprobeerd?

20 seconden door de zekering of hoofdschakelaar van het laadstation in de juiste positie te zetten.
Deze actie inderdaad ook 2 keer uitgevoerd, tevens een herstart via de app en een herstart via het back office platform. Met helaas geen verbetering.

P6 19" | EVBox Elvi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
EHAS schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 10:53:
[...]

Ik heb zelf geen problemen meer, het probleem bij mij zat hem in de laadkabel van Volvo icm de Elvi. Andere kabel heeft het voor mij opgelost.

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Voor de mensen die mijn Spotify voorstel (filtering/sortering optie) nog geen vote hebben gegeven... als je mij een plezier wil doen graag! :)

https://community.spotify...ist/idc-p/5191342#M219073

[ Voor 5% gewijzigd door Juancho op 30-07-2021 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-08 14:23
Mooi verhaal met die vouwwagen. Geeft de burger moed (ik ben ook een kampeerder namelijk).

Trouwens ook inderdaad een mooi kano uit mogen kiezen vanwege dat forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Spanky79 schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 19:32:
Mooi verhaal met die vouwwagen. Geeft de burger moed (ik ben ook een kampeerder namelijk).

Trouwens ook inderdaad een mooi kano uit mogen kiezen vanwege dat forum.
Hebben jullie allemaal een mailtje gehad of een brief? Ik heb niets ontvangen namelijk... 🤔

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spanky79
Juancho schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 20:05:
[...]

Hebben jullie allemaal een mailtje gehad of een brief? Ik heb niets ontvangen namelijk... 🤔
Mailtje….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Staat er ook iets van een mailadres bij? Dan zal ik eens navraag doen 😁

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PvdV21
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 05-01 11:40
Staat er ook iets van een mailadres bij? Dan zal ik eens navraag doen 😁
Verzonden vanuit mailadres infonl@volvocarsnederland.nl

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ruben E
  • Laatst online: 10-07 19:59
Juancho schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 20:05:
[...]

Ik denk dat je iets te kritisch was, te weinig enquetes hebt ingevuld, of heb je je account demonstratief vroegtijdig opgezegd? :+ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rianata
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:09

Rianata

Have you played Atari today?

Die mail zat overigens in mijn spamfolder... :-)

Voor mijn wederhelft de sjaal besteld, de rest vond ze niets.

Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Rianata schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 01:01:
Die mail zat overigens in mijn spamfolder... :-)

Voor mijn wederhelft de sjaal besteld, de rest vond ze niets.
Dat je iets wel of niet mooi vindt is natuurlijk heel persoonlijk, maar het feit dat ze een cadeautje-naar-keuze aanbieden vind ik wel een mooie gedachte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
Mga1600 schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 09:53:
[...]

Dat je iets wel of niet mooi vindt is natuurlijk heel persoonlijk, maar het feit dat ze een cadeautje-naar-keuze aanbieden vind ik wel een mooie gedachte!
Vond het ook aardig. De kado’s zijn ook niet helemaal mijn ding. Maar de duffelbag is wel van goede kwaliteit zo te zien. Dus die maar gekozen.

Lastig ook, die verwende Volvo rijders een kadootje geven.

[ Voor 6% gewijzigd door Spanky79 op 31-07-2021 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Spanky79 schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 11:27:
[...]

Vond het ook aardig. De kado’s zijn ook niet helemaal mijn ding. Maar de duffelbag is wel van goede kwaliteit zo te zien. Dus die maar gekozen.

Met die klimaatverandering (?) leek mij die shawl wel mooi. Die duffelbag is inderdaad mooi maar ik heb al een andere mooie tas

[ Voor 8% gewijzigd door Mga1600 op 31-07-2021 12:35 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Juancho
Spanky79 schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 11:27:
[...]

Ik had liever gezien dat ze al dat cadeaugeld v hadden besteed aan 1 dag een top ontwikkelaar inhuren 🤔😁😂

Jaja flauw geintje... I know..

Ps.

De personen die afgelopen dagen nog hebben gestemd op mijn Spotify verzoek om filtering en sortering in te bouwen... Bedankt! Het waren opeens heeeeel veel extra stemmen, top!

En voor degene die het ook super irritant vonden in de P2/P8 omdat je net als mij met afspeellijsten werkt die je zelf bij houdt en dus nieuw toegevoegde nummers bovenaan wil... ik heb een relatief simpel workaround: maak een clone van de bewuste lijst en na elke update die je doet copy/paste je even de tracks uit de originele lijst in je clone lijst. Op die manier staat de volgorde altijd goed. Dit trucje werkt trouwens ook voor je (Samsung) smartwatch als je daar Spotify op hebt draaien

[ Voor 44% gewijzigd door Juancho op 31-07-2021 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebas84!
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 25-01-2022
Hi, klopt het dat de pilot assist tot een snelheid van 135 km/u werkt? Of heb ik iets aangezet in het menu waardoor hij het niet doet op een hogere snelheid

XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
  • Laatst online: 00:06
Sebas84! schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 19:22:
Hi, klopt het dat de pilot assist tot een snelheid van 135 km/u werkt? Of heb ik iets aangezet in het menu waardoor hij het niet doet op een hogere snelheid
Volgens mij werkt PA tot 140 km/u. Dus bij 139 km/u nog wel, maar bij 140 km/u niet meer. Dat kun je niet zelf instellen.

[ Voor 4% gewijzigd door Venomer op 31-07-2021 20:17 ]

XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Blankinho
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-06-2024
Hi all,

Wij zijn vannacht rond 1.30 vertrokken vanuit Zwolle richting Italie. We hebben inmiddels meer dan 500km afgelegd en wat is het tot nu toe een verademing qua laadinfra in Duitsland.

De eerste locatie (Fastned Hilden) stond ik echt te kijken met mn mond open… 8x fastned, ontelbaar tesla en ook nog een andere provider met lagere kwh palen.

De volgende stops allemaal Ionity en ook dat werkt top en voldoende plekken.

Vwb het gebruik zitten we rond de 26kwh (bepakte auto met mn vrouw en zoon erbij). De laadtijden <20% tot 80% is ong 40min.. ik heb net maar tot 66% geladen omdat abrp zei dit is voldoende en maps geeft ook aan dat ik rond de 13% arriveer op de volgende plek dus top.

De route uitgestippeld met ABRP en dan in de auto navi aan van station naar station. Dit werkt opzich best oke en zoals al eerder gedeeld is helaas de functionaliteit van maps niet anders te gebruiken.

Top;
- File rijden met cc aan :)
- abrp planning en app werken goed (heb voor zekerheid uitgeprint)

Minder;
Wat langer doorslapen als bijrijder maar opzich is op dese manier reizen totaal geen issue.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UPTOr7SNZ_v5ULtjkyj9FgVUUNI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fJPhGgBh6xQok0MnJI3UUegC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U2gU8_J6ODbTewBQr8JsbzFy5cw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wqbWEIeKt8uujzBPmFlkYN1w.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
Blankinho schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 08:27:
De route uitgestippeld met ABRP en dan in de auto navi aan van station naar station. Dit werkt opzich best oke en zoals al eerder gedeeld is helaas de functionaliteit van maps niet anders te gebruiken.
Jep, zo ben ik ook van plan mijn trip naar Italië te doen. De enige zenuwen die ik heb is dat ik niet on the spot een alternatief plan kan trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaqer
  • Laatst online: 14-07 20:43
Weet iemand of er al meer duidelijkheid is over de langere laadkabel? Gister weer lopen hannessen omdat je niet (bij vooruit inparkeren) bij de lader aan de voorkant komt..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ign!ter
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-09 00:35
Tweaqer schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 11:43:
Weet iemand of er al meer duidelijkheid is over de langere laadkabel? Gister weer lopen hannessen omdat je niet (bij vooruit inparkeren) bij de lader aan de voorkant komt..
Heb laatst nagevraagd bij de dealer.

De kabel komt via de dealer te koop als accessoire voor €395 , je krijgt dan een 8m, 3 fase 16A, 11 KW kabel (nr. 9016020).

Ik denk dat ik een 8m, 22 KW, 32A van bijv. Blaupunkt voor €329 een toekomstbestendigere aankoop vind. Die kan dan ook mee naar een volgende auto als 22 KW meer de standaard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Die kabel kregen we toch gratis? Of begreep Robert niet goed in de Q&A?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaqer
  • Laatst online: 14-07 20:43
Juancho schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 12:12:
Die kabel kregen we toch gratis? Of begreep Robert niet goed in de Q&A?
Dat was ook mijn begrip ervan..
edit: even terug gekeken en hij zegt alleen maar dat die kabel er komt, niet dat je die ook zo maar krijgt.

[ Voor 20% gewijzigd door Tweaqer op 01-08-2021 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ign!ter
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-09 00:35
In de Q&A webinar (op 25 min) laten ze dit m.i. een beetje in het midden: “Men gaat er mee naar buiten treden”.

De dealer geeft aan dat ze de communicatie hebben gekregen dat de kabel als accessoire beschikbaar komt daar er een klant behoefte is aan een langere kabel. Hij geeft daarbij aan niet een instructie te hebben gekregen om de kabel om te ruilen voor de langere of iets dergelijks.

[ Voor 13% gewijzigd door Ign!ter op 01-08-2021 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talkatoo
  • Laatst online: 22:17
Hebben jullie (die op vakantie gaan/zijn gegaan) ook de kaarten gedownload voor offline gebruik? Ik vertrek binnenkort naar Oostenrijk.

[ Voor 5% gewijzigd door talkatoo op 01-08-2021 20:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Recharge365
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 15-11-2021
talkatoo schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 20:06:
Hebben jullie (die op vakantie gaan/zijn gegaan) ook de kaarten gedownload voor offline gebruik? Ik vertrek binnenkort naar Oostenrijk.
Hi Talkatoo, dit gaat volgen mij vanzelf, afgelopen week haperde de navigatie even, later zag ik, door het naar beneden swipen, dat Google maps kaarten voor offline gebruik aan het downloaden was. Dit was vlak over de grens met Zweden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
talkatoo schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 20:06:
Dit is een beetje een vreemd punt. Ik had laatst volgens de auto geen data maar wel gewoon GPS (pijl icoon was zichtbaar) maar Maps bleef 2 dagen aangeven dat er geen GPS was. Dealer wist het ook niet maar de waarde van Maps ofline was op dat moment 0,0. En ja, ik had op dat moment ook keihard Maps nodig. Het downloaden van Maps ofline kaarten gaat idd automatisch, soms zie je dat toevallig als je omlaag swiped.

[ Voor 10% gewijzigd door Juancho op 01-08-2021 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
Hoe zit het eigenlijk met data, in Oostenrijk had ik totaal geen problemen met het gebruik, maar in Italië is het tot nu toe een stuk langzamer, navigeren gaat goed, maar spotify werkt nu beter via phone.

Is het gewoon een onbeperkt abbo dat in Europa werkt? Ik heb eigenlijk geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beosoft
  • Laatst online: 27-10-2023
DarkShadow schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 08:21:

Is het gewoon een onbeperkt abbo dat in Europa werkt? Ik heb eigenlijk geen idee.
Dat is mij wel verteld door de dealer. Feit is natuurlijk dat wij Nederlanders behoorlijk verwend zijn met goede 4/5 G ontvangst. In het buitenland is dit namelijk vaak een stuk minder..... :S

Volvo XC 40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pure8
DarkShadow schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 08:21:
Hoe zit het eigenlijk met data, in Oostenrijk had ik totaal geen problemen met het gebruik, maar in Italië is het tot nu toe een stuk langzamer, navigeren gaat goed, maar spotify werkt nu beter via phone.

Het is misschien een open deur intrappen maar voor alle zekerheid en dit voor diegene die naar bijv. Italië reizen: in Zwitserland gelden de Europese roaming-tarieven niet. Dit land behoort niet tot de EU en daarom kan het nogal duur uitvallen wanneer je daar data verbruikt. Natuurlijk hoeven we ons data-verkeer van de P8 voorlopig nog niet zelf te betalen maar er zijn misschien mensen die bij het uitvallen van de internetverbinding van de auto de WiFi hotspot van hun telefoon gebruiken en dat kan daar dan een dure aangelegenheid worden. Opletten dus!
Trouwens, geldt dat gratis data-verkeer van de auto wereldwijd of enkel EU? Want in dat laatste geval …. zie voorgaande.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
Pure8 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 09:20:
[...]

Het is misschien een open deur intrappen maar voor alle zekerheid en dit voor diegene die naar bijv. Italië reizen: in Zwitserland gelden de Europese roaming-tarieven niet. Dit land behoort niet tot de EU en daarom kan het nogal duur uitvallen wanneer je daar data verbruikt. Natuurlijk hoeven we ons data-verkeer van de P8 voorlopig nog niet zelf te betalen maar er zijn misschien mensen die bij het uitvallen van de internetverbinding van de auto de WiFi hotspot van hun telefoon gebruiken en dat kan daar dan een dure aangelegenheid worden. Opletten dus!
Trouwens, geldt dat gratis data-verkeer van de auto wereldwijd of enkel EU? Want in dat laatste geval …. zie voorgaande.
Wist niet dat dat kon, je kan dus ook je auto met een WiFi hotspot verbinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jswinkels
Pure8 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 09:20:
[...]

In Zwitserland is gewoon ook het EU tarief geldig bij in ieder geval de grote Nederlandse telecombedrijven. Net als Noorwegen, de Uk en IJsland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pure8
jswinkels schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 10:11:
[...]

In Zwitserland is gewoon ook het EU tarief geldig bij in ieder geval de grote Nederlandse telecombedrijven. Net als Noorwegen, de Uk en IJsland.
Ok, dit wist ik niet. Bedankt!
Heb het even opgezocht en inderdaad, er zijn enkele providers die in Zwitserland het roaming-tarief toepassen. Maar enkele ook niet dus even opzoeken vooraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
DarkShadow schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 10:10:
[...]

Nee dit kan niet. De auto heeft geen WIFI hotspot. Valt de boel uit zal je dus bijv. Maps of ABRP op je telefoon moeten gebruiken. En dan ook letterlijk op je telefoon omdat Android Auto of Apple Carplay ook niet mogelijk is.

Gezien het belang van data in de auto mag je toch verwachten dat Volvo goed heeft onderzocht hoe het met de dekking Europees gezien zit. Daar moet je je als gebruiker helemaal niet druk over hoeven te maken.

[ Voor 19% gewijzigd door Juancho op 02-08-2021 10:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 23:25
Juancho schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 10:44:
[...]

Nee dit kan niet. De auto heeft geen WIFI hotspot. Valt de boel uit zal je dus bijv. Maps of ABRP op je telefoon moeten gebruiken. En dan ook letterlijk op je telefoon omdat Android Auto of Apple Carplay ook niet mogelijk is.

Gezien het belang van data in de auto mag je toch verwachten dat Volvo goed heeft onderzocht hoe het met de dekking Europees gezien zit. Daar moet je je als gebruiker helemaal niet druk over hoeven te maken.
Is dat anders bij Volvo in vergelijking met de P2?

Ik kan gewoon via de WiFi verbinden als ik dat wil. Sinds de laatste update is het zelfs mogelijk om via het menu via Bluetooth the tetheren (al is dat wel ontzettend traag)

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Rene schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 10:52:
[...]

Is dat anders bij Volvo in vergelijking met de P2?

Ik kan gewoon via de WiFi verbinden als ik dat wil. Sinds de laatste update is het zelfs mogelijk om via het menu via Bluetooth the tetheren (al is dat wel ontzettend traag)
Verbinding met je (thuis) WIFI is wat anders dan de auto als hotspot gebruiken. Of je je telefoon data kan delen met de auto en zodoende alsnog Maps/Spotify etc kan gebruiken weet ik niet eigenlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:08
@Juancho bij de P2 kan dit, tethering aan op je telefoon en de wifi van de auto verbinden met je telefoon. Als de P2 dit kan, zal dit bij de P8 niet anders zijn denk ik. Je telefoon is dus de hotspot.

Ik denk dat @Rene hetzelfde bedoelt.

Redelijk vaak gebruikt toen de LTE verbinding van de auto nog niet erg betrouwbaar was in het begin van het jaar.

[ Voor 11% gewijzigd door guido66 op 02-08-2021 11:05 ]

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
Ah ok, ja je telefoon als hotspot gebruiken zou misschien kunnen werken. Maar andersom dus niet, bijv. als je kleine kids een telefoon hebben zonder data kan je ze geen gebruik laten maken van de data van de P8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rianata
  • Laatst online: 15:09

Rianata

Have you played Atari today?

DarkShadow schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 10:10:
[...]

Kan prima, zelf in het begin met de problemen destijds die P8 had icm T-Mobile veel gedaan om onderweg toch te kunnen navigeren / Spotify te luisteren.

Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
Je kan de telefoon als hotspot instellen en je auto op die WiFi koppelen.

Wat ik zie dat sinds kort ook kan, is dat je de auto thethered via Bluetooth. Dat is in de Bluetooth settings in de telefoon configuratie, het rechtse icoontje.

Pagina: 1 ... 7 ... 335 Laatste

Let op:
Een Tesla versus Volvo discussie is hier offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Informatie en updates over leveringen horen hier thuis: Het grote Polestar 2 / XC40 P8 Levering Topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.

Het grote Volvo EX30 topic (vergelijkingen met de (X)C40 daargelaten), zie ook Notna in "Het grote Volvo (X)C40 Recharge EV topic"