• ergodyne1
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-11 11:43
wouter8888 schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 12:05:
Begin december ook de XC40 Twin Engine mogen ophalen. Van de zomer gekozen voor een voorraadauto vanwege het risico dat een bestelling mogelijk niet meer in 2022 geleverd zou kunnen worden. In dit topic veel kunnen lezen waarvoor veel dank.

Dankzij een post van een mede-tweaker in dit topic op het idee gekomen om de logo's en wielen in dezelfde kleur te laten spuiten als het dak en de spiegels (hoogglans zwart). Omdat het logo aan de voorzijde veel sensoren bevat kon dat niet en is het gewrapped.

Om iets terug te doen plaats ik hierbij de foto's mochten er andere Tweakers geïnteresseerd zijn in hoe het er uit ziet als je deze accenten zwart maakt. Ook leuk om te zien hoe Sage Green in de zon totaal anders is dan in de schaduw.
Cool geworden!

Volvo C40 - '70 Volkswagen T2a - Harley-Davidson FXBB Street Bob

• Rude-Dog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-11 23:09
Waar laten jullie wrappen en wat kost het?

• Recharge P8
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 01-12-2022
meer mensen geen internet en gps?
VCAM reset via ontwasemknop werkt niet meer…

• Intruder
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15:25
Recharge P8 schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 13:42:
meer mensen geen internet en gps?
VCAM reset via ontwasemknop werkt niet meer…
Momenteel niet, ik heb mijn p8 ondertussen één maand en heb dit probleem nu twee keer gehad. Twee dagen wachten en het was weer normaal.

Voor nu totaal geen probleem, maar als ik er straks mee op vakantie ga dan is het wel handig dat GPS en internet fatsoenlijk werken.

-:iRacing profiel:- // LoL EUW = BatsAap //

• Wolfs XC
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 16-04-2024

Dankzij een post van een mede-tweaker in dit topic op het idee gekomen om de logo's en wielen in dezelfde kleur te laten spuiten als het dak en de spiegels (hoogglans zwart). Omdat het logo aan de voorzijde veel sensoren bevat kon dat niet en is het gewrapped.
Mooi die zwarte wielen en logo's d:)b

Volvo XC40 P6 Ultimate 20" MY23

• wouter8888
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-11 22:41
(jarig!)
Rude-Dog schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 13:06:
Waar laten jullie wrappen en wat kost het?
Die van mij is ook lease en ik heb het in de offerte laten opnemen (poedercoaten wielen 800euro). Later heeft de dealer voor mij geregeld, naar aanleiding van de berichten hier van een andere tweaker, dat ook het logo achter gespoten kon worden en het logo voor gewrapped kon worden. Daar was ik ongeveer 250 euro voor kwijt geloof ik.

Was bij Stern Almere

Main: Woefwaffer (Mage), Alts: Woefwafje/Miauwmiauwer) on Outland.

• Wolfs XC
.....en het lange wachten kan beginnen. Vandaag een XC40 Single motor Ultimate besteld. Verwachte levering in september(?)

Ik heb 'm besteld in Onyx Black met Charcoal Fusion interieur en de 20inch velgen. V.w.b. het meerverbuik van 20inch vs 19inch hebben wij gekozen voor de looks over economy. Het comfort met 20inch vonden wij meer dan prima.

Omdat we allemaal gek zijn op plaatjes hier alvast een voorproefje :) De logo's voor en op de achterklep worden door de dealer zwart gemaakt. Type aanduiding op de achterklep wordt verwijderd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LgM7URTaKN0mMnVVpUKZO-5oB1w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GpvRtYYCt5tJ6zQvXFowbhTv.png?f=fotoalbum_large

• Wolfs XC
wouter8888 schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 14:28:
[...]

Die van mij is ook lease en ik heb het in de offerte laten opnemen (poedercoaten wielen 800euro). Later heeft de dealer voor mij geregeld, naar aanleiding van de berichten hier van een andere tweaker, dat ook het logo achter gespoten kon worden en het logo voor gewrapped kon worden. Daar was ik ongeveer 250 euro voor kwijt geloof ik.

Was bij Stern Almere
Bij Buitenweg Naarden idem, spuiten van de letters op de achterklep en wrappen aan de voorzijde €250.

• Kefke-d
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11-08 16:46
Eerste week januari mijn XC40 Single motor Plus gekocht. Krijg eind maart de sleutels (wordt tot die tijd als demo ingezet). Had geen zin om 8 maanden te wachten! Onyx Black met 20" velgen van de C40. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KXQhhn4frEzPfEnDdauADhM282M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SXy6UhHeQnmuEh4y3YDu6d1C.jpg?f=fotoalbum_large

• Rude-Dog
Ik vind het nog steeds jammer dat die mooie dubbele vijfspaaks velgen niet onder de elektrische XC40s kunnen.

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:50

MaxxMark

HT is Tof!

Wolfs XC schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 09:41:
@MaxxMark vanaf 2020 is de P8 leverbaar geweest. P8 is de twin. Vanaf halverwege 2021 (MY2022!) was de P6 met single motor leverbaar.

Begin dit jaar heeft Volvo de typeaanduidingen verandert, P8 heet nu "Twin" en de P6 "Single". Dit is dus vanaf MY2023....ofwel, als je nu een XC40 bestelt dan is dat een MY23.
Ja dat was ook mijn beleving (iig van de p8). Ik vroeg er expliciet om. Het kenteken van de proefrit-wagen geeft mij twijfels. En op het uiterlijk vond ik het took twijfelachtig (vooral vanwege de zwartekleur en het lastige onderscheid). Dat als je nu bestelt je een my23 krijgt was me in ieder geval duidelijk.

Uiteindelijk hebben we gereden voor het gevoel, niet per se voor het uiterlijk :)

Wat was uiteindelijk de prijspositionering van de MY22 XC40-P6?

De MY23 heeft natuurlijk een levertijd waar je eng van wordt (6 tot 8 maanden). Hardop nadenkend; zou een MY22 potentieel sneller leverbaar zijn(?). Ik gok van niet omdat ze allemaal niet aan te slepen zijn ;)
Volvar schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 09:44:
[...]
De levering MY23 vanaf week 23 2022 komt van een member van het Volvoforum en mijn dealer. Wat nu rondrijdt zou dus volgens mij MY22 P6 moeten zijn, maar mijn info kan niet kloppen vandaar dat ik even navraag.
De P6 eigenaren hier posten alleen maar foto's van hun verbruik om de eigenaren van een P8 gek te maken en niet van hun mooie auto :+
Ik ga er niets op inzetten, maar ik had het vermoeden dat het wél een MY23 was, iig als ik hem vergeleek met de p8. Maar het kan optisch zijn geweest.

[ Voor 21% gewijzigd door MaxxMark op 21-01-2022 17:16 ]

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Topicstarter
MaxxMark schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 08:12:
Niemand betwist dat uit het een het ander valt af te leiden.

Maar wat er getoond wordt is toch echt een indicator die één op één de snelheid van de voorligger toont.

Wat jij zegt hier zegt:

[...]

is gewoon pertinent niet waar en waar de verwarring zit.
I stand corrected :)

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

• hlip
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15:55
Rude-Dog schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 15:24:
Ik vind het nog steeds jammer dat die mooie dubbele vijfspaaks velgen niet onder de elektrische XC40s kunnen.
Welke bedoel je? En waarom zou dat niet kunnen?

XC40 P8 MY21 - Alfen Eve Single Pro-line (7.0.2) - 7,1 kWp PV

• Rude-Dog
hlip schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 17:28:
[...]

Welke bedoel je? En waarom zou dat niet kunnen?
Als je bij de optie lijst voor velgen kijkt zoals hier, zie je dat overal "exclusief pure electric" staat:

https://accessories.volvo...2/Recharge%20(P6)/all/all

Ik vind zelf deze erg mooi:

https://accessories.volvo...f%5C80%5C15%5Ca1%5C6b.jpg

• hlip
Ik heb mijn 19” velgen met winterbanden van de vorige XC40 gewoon door de dealer laten monteren. Geen probleem.

• mich78
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 08-12-2024
De letters op de achterklep niet laten spuiten.. zonde van het werk en het geld. Ik heb deze gekocht. Exact net zo groot als origineel en zelfde glans als het dak.
https://nl.aliexpress.com...3BEUR%3Bsearch-mainSearch

• mich78
Gisteren en vandaag een echt lange rit gehad. Gisteren vanuit Leerdam naar Amersfoort en daarna naar Ieper in Belgie. Ik had dit met 2% aankomst kunnen halen, maar in Nazareth even geladen en mijn administratie gedaan.
Snelheid NL: 105km/h
Snelheid BE: 115km/h
Verwarming op 21 graden, stuur 1 en stoel 1
Range assistent aan
22.9KW/100km

Bij het hotel kon ik laden en om 21.00 uur de auto van de lader gehaald omdat deze vol was en ik de laadpaal niet bezet wilde houden. Daarom vanmorgen niet voorverwarmd. Vandaag naar huis gereden met een tussenstop in Temse.
Snelheid BE: eerste stuk tot Temse (120km) 125km/h, daarna 115km/h en een stuk file voor de Kennedytunnel
Tussenstop gemaakt in Oosterhout even snelle lunch en gelijk bij Ionity geladen (20 min) omdat ik thuis maar met 3,8kw kan laden en we morgen lange rit moeten maken. Thuisgekomen met 48%
Verbruik vandaag: 24,4KW/100km

Ik weiger de verwarming lager te zetten voor een lager verbruik. Dan maar een paar minuten extra laden. Ik ga geen kou lijden.

[ Voor 6% gewijzigd door mich78 op 21-01-2022 19:31 ]

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Ik net 25km gereden en kwam niet boven de 30kW uit. De procenten vlogen er weer vanaf. Jammer dat het nooit zo gaat met de kilo's.... 🙌🏼👌🏼🙏😴😁

Heb ook eens getest of de timer in de auto zelf het wel deed. Maar nee hoor, ook die doet niks. Net zoals in de app. De timers worden wel onderling gepushed want ze staan er wel in.

Meer mensen waarbij beide niet werkt? Of ben ik weer de gelukkige uitverkorene? 😬 Weer een bezoekje aan de dealer dan maar. De zoveelste in amper een jaartje tijd....

[ Voor 29% gewijzigd door Juancho op 21-01-2022 19:35 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• mich78
Juancho schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 19:32:
Ik net 25km gereden en kwam niet boven de 30kW uit... 🙌🏼👌🏼🙏😴

Heb ook eens getest of de timer in de auto zelf het wel deed. Maar nee hoor, ook die doet niks. Net zoals in de app. De timers worden wel onderling gepushed want ze staan er wel in.

Meer mensen waarbij beide niet werkt? Of ben ik weer de gelukkige uitverkorene? 😬 Weer een bezoekje aan de dealer dan maar. De zoveelste in amper een jaartje tijd....
Timer heeft het bij mij nog nooit gedaan. Start hem altijd handmatig. Nu is dat op zich prima omdat ik elke dag op een ander tijdstip thuis vertrek.

• hlip

Even voor mijn beeldvorming: hoe test jij de timer?
Het is mijn ervaring dat de verwarming pas 15 minuten voor de ingestelde vertrektijd gestart wordt. En sowieso afslaat op het moment dat je in de auto gaat zitten.

• Juancho
  • Nu online
hlip schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 21:19:
[...]

Even voor mijn beeldvorming: hoe test jij de timer?
Het is mijn ervaring dat de verwarming pas 15 minuten voor de ingestelde vertrektijd gestart wordt. En sowieso afslaat op het moment dat je in de auto gaat zitten.
Net als in de app. Je zet een tijd, je stapt rond die tijd de auto in (misschien paar minuten eerder/later dus dat zou niks uit maken) en ipv dat je voelt dat de timers het doen is het gewoon koud.

Zelfde test maar dan handmatig starten werkt dus wel.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19:43
Als je aan de laadpaal staat op het moment van voorverwarmen merk je het ook aan het loskoppelen van de laadkabel, het duurt dan een paar seconden voor de stekker vrijgegeven wordt door de auto.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

• hlip
@Juancho Mijn ervaring is dat de auto bij voorverwarmen op de timer minder warm wordt dan bij handmatig voorverwarmen. Via de timer start het voorverwarmen sowieso pas 15 min. voor de ingestelde tijd en bij instappen is het niet lekker warm maar ook niet meer koud. Bij een handmatige start wordt de auto veel warmer. Ook na 15 min.
Het lijkt wel of, bij een timerstart, een deel van de warmte naar de accu geleid wordt.
Ook vind ik het vreemd dat bij een ingestelde timer geen rekening wordt gehouden met de buitentemperatuur. Voorverwarmen bij -10 zou toch langer moeten duren dan bij +5

• Juancho
  • Nu online
De timer via de app zou bij echt koud weer toch ook voor nette schone ramen moeten zorgen. Gebeurde dus niet via de timer in de auto nog niet getest maar als het weer echt kouder wordt ga ik dat gelijk testen.

Maar ik geloof er niks van dat de timers iets doen. Je hebt warm en heel warm en beide is niet aan de orde bij de timers.

• Rianata
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:20

Rianata

Have you played Atari today?

[P8 Recharge]

Vandaag nog gebruikt gemaakt van de timers. Ik heb ook de laadtimers ingesteld van 23.00u - 09.00u, dat werkt perfect. Voor vanochtend ingesteld dat ik om 8.45u weg wou. Als ik dan rond 8.50u bij de auto kwam was hij voorverwarmd en zie je ook een positief effect op het verbruik in de eerste km's.

Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp

• over9000
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 07-11 09:18
Begin december ook de XC40 Twin Engine mogen ophalen. Van de zomer gekozen voor een voorraadauto vanwege het risico dat een bestelling mogelijk niet meer in 2022 geleverd zou kunnen worden. In dit topic veel kunnen lezen waarvoor veel dank.

Om iets terug te doen plaats ik hierbij de foto's mochten er andere Tweakers geïnteresseerd zijn in hoe het er uit ziet als je deze accenten zwart maakt. Ook leuk om te zien hoe Sage Green in de zon totaal anders is dan in de schaduw.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nice! Zwart staat een stuk netter bij deze auto(vind ik!)
Die van mij ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J1TW4Cb6J_KGl-f6XIDBa5nDSlM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zDtmLlyMZfJyAWD5siA5OIM3.jpg?f=fotoalbum_large

• Pitteken2
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 20-01-2024
Mijn ervaring met mijn huidige xc60 t8 dus hybride is dat je de timer instelt op bv 7:30 en tegen die tijd is hij echt warm en ijsvrij. Dit warmproces begint echt zeker een half uur op voorhand… zou toch ook zo mogen zijn bij de xc40 p6 en p8… anders ga ik dik teleurgesteld zijn 😰

Volvo xc40 p8 ultimate my23 sage green 20”

• ArnoudN
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 18:56
mich78 schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 19:30:
Gisteren en vandaag een echt lange rit gehad. Gisteren vanuit Leerdam naar Amersfoort en daarna naar Ieper in Belgie. Ik had dit met 2% aankomst kunnen halen, maar in Nazareth even geladen en mijn administratie gedaan.
Snelheid BE: 115km/h
Verwarming op 21 graden, stuur 1 en stoel 1
Range assistent aan
22.9KW/100km

Bij het hotel kon ik laden en om 21.00 uur de auto van de lader gehaald omdat deze vol was en ik de laadpaal niet bezet wilde houden. Daarom vanmorgen niet voorverwarmd. Vandaag naar huis gereden met een tussenstop in Temse.
Snelheid BE: eerste stuk tot Temse (120km) 125km/h, daarna 115km/h en een stuk file voor de Kennedytunnel
Tussenstop gemaakt in Oosterhout even snelle lunch en gelijk bij Ionity geladen (20 min) omdat ik thuis maar met 3,8kw kan laden en we morgen lange rit moeten maken. Thuisgekomen met 48%
Verbruik vandaag: 24,4KW/100km

Ik weiger de verwarming lager te zetten voor een lager verbruik. Dan maar een paar minuten extra laden. Ik ga geen kou lijden.
XC40 of C40?

Voor ik al te jaloers wordt op dit soort cijfers :)

XC40 P8 - Wallbox Copper SB

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:44
over9000 schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 01:10:
[...]

Die van mij ;)
[Afbeelding]
Hoeveel kost het om zoiets te doen?

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
[...]

Die van mij ;)
[Afbeelding]
Gaaf!
Nu nog even die lelijke kentekenplaathouder eraf. :+

• Lancer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:21

Lancer

What the......

hlip schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 19:04:
Ik heb mijn 19” velgen met winterbanden van de vorige XC40 gewoon door de dealer laten monteren. Geen probleem.
Passen doet het wel. De elektrische XC40 (de twin) is zwaarder dan een XC90 met meer koppel dan een XC90. Dat stelt wat hogere eisen aan de velg dan een standaard XC40. (De brede banden onder de auto heb je ook echt wel nodig). Daarnaast is er ook nog de aerodynamica van de velg. Het kan zomaar zijn dat de auto meer verbruikt.

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

• Lancer

Lancer

What the......

Ik heb het de laatste maanden ook niet zien werken. Niet vanaf de app, niet vanaf de auto.

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19:03
Pitteken2 schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 07:18:
Mijn ervaring met mijn huidige xc60 t8 dus hybride is dat je de timer instelt op bv 7:30 en tegen die tijd is hij echt warm en ijsvrij. Dit warmproces begint echt zeker een half uur op voorhand… zou toch ook zo mogen zijn bij de xc40 p6 en p8… anders ga ik dik teleurgesteld zijn 😰
Bij mij doet de timer het wel hoor! Alleen is de looptijd maar een minuut of 12. Daardoor is de boel wel ontdooid maar niet behaaglijk. Belangrijker: de accu is wel wat op temp gebracht waardoor het verbruik eigenlijk vanaf de start redelijk laag is. De directe start van de preconditioning met de app duurt wel 30 minuten en maakt het interieur van de auto lekker warm, maar toch heb ik de indruk dat het verbruik na gebruik van de timer lager ligt - dat misschien de accu beter wordt voorgewarmd?

Dus hoewel de timer wel werkt, verdwijnt de rode wolk op het apps herm tussendoor regelmatig waarbij er dan ineens ‘niet actief’ in het scherm komt te staan, terwijl het voorwarmen wel doorgaat. Na een tijdje is de rode wolk weer terug.

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

• hlip
Ik heb exact dezelfde ervaring met de voorverwarming.

• Juancho
  • Nu online
Bedankt allen! Ik ben dus wederom niet de enige merk ik. Zal het meenemen! 👍🏼

• Claude
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Nu we vaker in weer en wind moeten laden, gebruik ik sinds kort dit accessoire.
Ik weet zo 1-2-3 niet meer of zoiets al eerder voorbij is gekomen. Als dat zo is, dan is dit nog maar eens een extra aanbeveling ;). Het beschermt het hele laadgebied (inclusief klepje) tegen regen en sneeuw tijdens het laden.

XC40 Twin Ultimate MY23 19" nubuck + pixel

• Juancho
  • Nu online
Claude schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 11:03:
Nu we vaker in weer en wind moeten laden, gebruik ik sinds kort dit accessoire.
Ik weet zo 1-2-3 niet meer of zoiets al eerder voorbij is gekomen. Als dat zo is, dan is dit nog maar eens een extra aanbeveling ;). Het beschermt het hele laadgebied (inclusief klepje) tegen regen en sneeuw tijdens het laden.
Dan is die 3d geprinte versie van de Polestar toch stukken mooier 😁. Misschien wil de betreffende persoon die ook wel maken 😉

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:32
[...]

Die van mij ;)
[Afbeelding]
Mooie auto, die zwarte letters staan top! Ik neem aan dat dit thunder grey is?

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh v155, HW P1, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

• Waterblok
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 11-11 12:32
Dat accessoire van Claude is slim! Verbaasde me dat het design van onze P8 laadpoort bewerkstelligt dat er altijd water onderin staat.

De timer werkt bij mij prima, het interieur wordt wel erg warm. Gebruik timer alleen aan de lader, als ruit bevroren is oid ook als hij niet gekoppeld is.

Kan ik de telefoon van mijn vrouw ook gewoon de app opzetten en koppelen?
Aan mijn Volvo ID of moet ze een eigen Volvo id hebben?

Dealer heeft software 1.8.1. update gedaan.
Nu weet de auto vaak niet de recente telefoonnummers van de iPhone, roept om synchronisatie. Na een kwartiertje zijn ze er vaak wel.
Lastig sta je in de winkel en zeg je bel zo terug. Stap in de auto geen recente calls...

P8, Pirelli All Season, MY21, Warmtepomp

• thisisjazz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10-11 23:20

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Oh die letters in het zwart ga ik denk ik ook wel doen, wat vet! De velgen zo zijn niet helemaal mijn ding maar dat vind ik net als de velgen van de C40. Dat is uiteraard smaak maar echt vet gedaan! Ik rijd lease maar verwacht dat die zwarte letters wrappen geen gedoe oplevert >:)

• thisisjazz
Juancho schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 23:06:
De timer via de app zou bij echt koud weer toch ook voor nette schone ramen moeten zorgen. Gebeurde dus niet via de timer in de auto nog niet getest maar als het weer echt kouder wordt ga ik dat gelijk testen.

Maar ik geloof er niks van dat de timers iets doen. Je hebt warm en heel warm en beide is niet aan de orde bij de timers.
Bij mij werkt het dus wel, komt dat door het verschil in iOS vs Android of ligt het aan de auto? Tot nu toe heb ik dus nooit problemen (fingers crossed)

• thisisjazz
Vulcan750 schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 11:35:
[...]

Kleurenblind? :P

• thisisjazz
[...]

Die van mij ;)
[Afbeelding]
Echt heel netjes! Ik zou idd die blauwe mobility centre strip eraf halen. Wat gek dat ze dat zo doen? Rechtsonder de P8 en links de XC40 zou ik misschien zelf eraf halen. Zie deze auto

[ Voor 20% gewijzigd door thisisjazz op 22-01-2022 12:11 ]

• Kammika
  • Nu online
mich78 schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 19:30:
weiger de verwarming lager te zetten voor een lager verbruik. Dan maar een paar minuten extra laden. Ik ga geen kou lijden.
Ik weiger ook om om enige consessies in comfort te doen tbv beter gebruik. Heb geen luxe auto aangeschaft om dat comfort uit te zetten om de actieradius maar te halen.

Rij sinds eind december in mijn P6 (Pro uitvoering, 19" banden) en was eerst erg ongelukkig met het verbuik. Doe veel korte ritjes en soms is de 100% actieradius dan niet eens 200km.

Maar dat verandert compleet zodra je langere ritten gaat doen. Vanochtend toch eens bijgehouden (buitentemp 5 graden, verwarming op 22, stoelverwarming maximaal, stuurverwarming op 1, auto niet voorverwarmd), op een ritje van 20km heen en terug met zowel snelweg, stad en provinciale weg (gem 65kph op de heen en terugreis gezamenlijk)
  • Dit begon in de stad op bijna 50kwh per 100km op de 1e paar kilometers..
  • Dat zakt vrij snel terug en verbruik over heen rit totaal was gemiddeld 25,6kwh/100km. Dat zou een actieradius van zo'n 250km inhouden)
  • Na de terugrit (precies zelfde weg), was het gemiddeld verbruik over de heen en terugreis gezamenlijk gezakt naar 22,2kwh/100km. Dat zou al een actieradius van 300km betekenen
  • Maar dat betekent dus ook dat op de terugreis (toen de auto op temperatuur was) het verbruik maar 18,8kwh heeft moeten zijn om deze getallen te halen. En dat betekent een actieradius van een opgewarmde auto van bijna 360km bij deze buitentemperatuur
Dat begint er toch bemoedigend uit te zien....

[ Voor 0% gewijzigd door Kammika op 22-01-2022 12:11 . Reden: tikfout ]

• thisisjazz
Kammika schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 12:10:
[...]

Ik weiger ook om om enige consessies in comfort te doen tbv beter gebruik. Heb geen luxe auto aangeschaft om dat comfort uit te zetten om de actieradius maar te halen.
Ik vind het wel interessant om te kijken waarom het verbruik van onze mederijders zoveel verschillen maar ik denk dat het wel duidelijk is dat er een groot verschil zit tussen p6/p8. Maar goed met bijna 2 x zoveel PK is dat niet gek, dat is met ICE auto's ook zo. Het rijgedrag met 2 elektro motoren is ook anders dan 1 elektro motor. Je koopt ook geen V8 om extra zuinig te rijden, dan koop je wel een 3 cilinder :) Daarnaast zitten de verschillen ook in velgmaat, type banden, verwarmingsstand, voorverwarmen ja/nee etc.

Maar helemaal met je eens! comfort > verbruik en dus geen obsessie op je verbruik krijgen want dan geniet je niet meer van de auto. Zolang je van A naar B kan komen maakt het mij niet uit. Liever een iets hoger verbruik met comfort dan met 5 truien aan en 85 km/h op de snelweg om onder de 20 kWh uit te komen.

• Mga1600
Juancho schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 11:21:
[...]

Dan is die 3d geprinte versie van de Polestar toch stukken mooier 😁. Misschien wil de betreffende persoon die ook wel maken 😉
Vind ik ook! Maar voor de P8 zou de print wel 25 cm lang moeten zijn en dat is te groot voor de meeste ‘thuis’ printers.

• flowergirl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 31-01 13:11
Waterblok schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 11:56:
Dat accessoire van Claude is slim! Verbaasde me dat het design van onze P8 laadpoort bewerkstelligt dat er altijd water onderin staat.

De timer werkt bij mij prima, het interieur wordt wel erg warm. Gebruik timer alleen aan de lader, als ruit bevroren is oid ook als hij niet gekoppeld is.

Kan ik de telefoon van mijn vrouw ook gewoon de app opzetten en koppelen?
Aan mijn Volvo ID of moet ze een eigen Volvo id hebben?

Dealer heeft software 1.8.1. update gedaan.
Nu weet de auto vaak niet de recente telefoonnummers van de iPhone, roept om synchronisatie. Na een kwartiertje zijn ze er vaak wel.
Lastig sta je in de winkel en zeg je bel zo terug. Stap in de auto geen recente calls...
Ook bij mij doen de laad- en verwarmtimers het prima. Instellen thuis vanaf de bank werkt als een zonnetje, ook 's morgens als je vergeten bent de voorverwarm timer aan te zetten. Heerlijk warm. Zie hier hoe dat er dan uit ziet vanaf de P1, als na het laden het voorverwarmen begint -> er wordt direct weer bijgeladen.

Hier ook twee telefoons (iPhone en Android) gekoppelt op/aan 1 Vovlo ID. Ook dat werkt prima. Overigens wel twee profielen aangemaakt, en voor dezelde sleutel.

• Mga1600
thisisjazz schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 12:22:
[...]

Ik vind het wel interessant om te kijken waarom het verbruik van onze mederijders zoveel verschillen maar ik denk dat het wel duidelijk is dat er een groot verschil zit tussen p6/p8. Maar goed met bijna 2 x zoveel PK is dat niet gek, dat is met ICE auto's ook zo. Het rijgedrag met 2 elektro motoren is ook anders dan 1 elektro motor. Je koopt ook geen V8 om extra zuinig te rijden, dan koop je wel een 3 cilinder :) Daarnaast zitten de verschillen ook in velgmaat, type banden, verwarmingsstand, voorverwarmen ja/nee etc.

Maar helemaal met je eens! comfort > verbruik en dus geen obsessie op je verbruik krijgen want dan geniet je niet meer van de auto. Zolang je van A naar B kan komen maakt het mij niet uit. Liever een iets hoger verbruik met comfort dan met 5 truien aan en 85 km/h op de snelweg om onder de 20 kWh uit te komen.
Maar die tweede elektromotor heb je niet alleen voor het extra vermogen, maar wat mij betreft is het grootste pluspunt ervan dat je contante 4wd hebt waardoor je echt het gevoel hebt dat je op rails rijdt. En volgens diverse geleerden maakt die tweede elektromotor ook meer regeneratie mogelijk wat weer bijdraagt aan een lager verbruik.

Met een P8 kan ik overigens ook netjes scoren qua gebruik ( gisteren bijvoorbeeld 22,5 op een rit van 120 km deels snelweg) en vorige week 21,5 op een ritje van 50 km. Het grootste verschil zit ‘m volgens mij inderdaad in het wel/niet voorwarmen en een beetje beheerste rijstijl (niet te wild uit de startblokken want 2000 kg in beweging brengen en versnellen kost nu eenmaal veel energie). Dus anticiperen op wat het overige verkeer doet.

• over9000
DarkShadow schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 08:05:
[...]

Hoeveel kost het om zoiets te doen?
Varieert echt per aanbieder tussen de 150-200€, heb deze bij Volvo in Amerongen laten doen.(was wel de hoofdprijs trouwens 200€)
Had ook de aliexpress manier kunnen doen maar dan hadden ze er nu niet meer opgezeten ben ik bang, laat staan recht en op de plek waar ze horen.

• Wolfs XC
De XC40 P6 die wij laatst voor de deur hadden staan voor een dag en nacht was heerlijk verwarmd 's-ochtend om 08:40 bij vertrek.
Ik had in de auto de vertrektijd ingesteld op 8:30 en de auto was duidelijk verwarmd voor het instappen. De auto stond niet aan de laadpaal.

• thisisjazz
Mga1600 schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 12:49:
[...]
Met een P8 kan ik overigens ook netjes scoren qua gebruik ( gisteren bijvoorbeeld 22,5 op een rit van 120 km deels snelweg) en vorige week 21,5 op een ritje van 50 km. Het grootste verschil zit ‘m volgens mij inderdaad in het wel/niet voorwarmen en een beetje beheerste rijstijl (niet te wild uit de startblokken want 2000 kg in beweging brengen en versnellen kost nu eenmaal veel energie). Dus anticiperen op wat het overige verkeer doet.
Dat is zeker waar. Mijn ritjes naar antwerpen vorige week scoorde ik zelfs met lage temperaturen verrassend goed. Ook bij wat hogere snelheden. Ik heb gemerkt dat voorverwarmen voor mij wonderen doet. Zonder voorverwarmen is het verbruik extreem hoog. Ik moet wel zeggen dat mijn verwarming vaak 21/22 staat dus ik ben ook een echte koukleum t.o.v. de meeste hier. Die verlagen zal natuurlijk ook beter zijn en vaker met RA rijden maar voor koukleumen zoals mij is RA niet heel fijn.

• mich78
ArnoudN schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 07:19:
[...]

XC40 of C40?

Voor ik al te jaloers wordt op dit soort cijfers :)
XC40 Twin pure

• mich78
over9000 schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 13:50:
[...]

Varieert echt per aanbieder tussen de 150-200€, heb deze bij Volvo in Amerongen laten doen.(was wel de hoofdprijs trouwens 200€)
Had ook de aliexpress manier kunnen doen maar dan hadden ze er nu niet meer opgezeten ben ik bang, laat staan recht en op de plek waar ze horen.
Hier de AliExpress versie letters (met 3M tape overigens)Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/npo3nRvRwXKcPmAReSaL74UWpOI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8FwL9MlDLeXB6wemFypqXO0a.jpg?f=fotoalbum_large

• SSANL
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 11-03 13:21
mich78 schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 15:06:
[...]

Hier de AliExpress versie letters (met 3M tape overigens)[Afbeelding]
Gaat dat wel goed in de wasstraat?

XC40 P8 [MY21] / 20" / Warmtepomp / Grijs / Panoramadak

• over9000
Vulcan750 schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 11:35:
[...]

Sage green

• okio
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-11 11:10
dat gaat wel goed in de wasstraat idd,

Toch vind ik gek genoeg de XC40 zonder type/motor aanduiding logo kaal / komt die bolling zo raar uit.
(graag niet aangevallen voelen, heb zelf ook zon auto) en het is persoonlijk

Standaard haalde ik die logos ook altijd weg bij al mn andere volvo's hier nog niet gedaan. Ik vind die recharge badge wel lelijk.

• mich78
SSANL schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 15:14:
[...]

Gaat dat wel goed in de wasstraat?
Ja hoor.. letters zijn prima kwaliteit. Ik heb geen beste ervaring met gespoten letters, wrappen lijkt me nog lastiger.

• mich78
okio schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 15:35:
dat gaat wel goed in de wasstraat idd,

Toch vind ik gek genoeg de XC40 zonder type/motor aanduiding logo kaal / komt die bolling zo raar uit.
(graag niet aangevallen voelen, heb zelf ook zon auto) en het is persoonlijk

Standaard haalde ik die logos ook altijd weg bij al mn andere volvo's hier nog niet gedaan. Ik vind die recharge badge wel lelijk.
Ieder zijn smaak!
Ik hou niet van typeplaatjes, al zitten ze op onze v60 D6 er nog wel op (gebruikte auto en ben beetje bang voor aftekening).
Icm het verwijderen van de kentekenplaathouder is t zo lekker strak qua uiterlijk.

• ArnoudN
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 18:56
Ok, dus wel jaloers :)

Morgen een lange rit, dus ik zal eens kijken wat ik nog kan doen. Temperatuur blijft op 21, want ik ga geen kou lijden.

XC40 P8 - Wallbox Copper SB

• Juancho
  • Nu online
Dan moet er toch echt iets stuk zijn in mijn auto als het voorverwarmen via een timer niet werkt. De timer in de auto staat toch ook volledig los van de app? Dat daar dus niks tussen zit. Want de timer in de auto zelf doet dus ook niks. Dan gaat de auto deze week gelijk weer naar de dealer en lossen ze het maar op. Vraag ik gelijk even of ik een andere P8 mee mag en die kan uitproberen qua verbruik/range want ik blijf me verbazen over de dramatische cijfers die ik heb.

Gister op het werk geladen tot 90% en vandaag met de hond naar het bos. Totaal KM van alles was 70km en we kwamen thuis met 58% over. |:( . Bewust heel netjes en braaf gereden, maximaal 105 op een stukje snelweg en verder vooral 50-80 wegen. Niet snel optrekken etc. Tot de laatste minuten voor thuiskomst kwam ik niet eens niet eens onder de 30kWh uit. Terwijl het gewoon prachtig weer was met zo'n 8 graden, geen heel koude nacht, dat ijs tekentje stond dan ook niet bij de accu. Voor vertrek nog eens de bandenspanning op 2.8 gezet. En dan scoor je alsnog dit. Echt niet normaal. Dit zijn verbruikscijfers voor OF de racers onder ons of bij barre winterse omstandigheden met onder het vriespunt en sneeuw. Niet voor 8 graden, half/half zonnetje en heel relaxt rijden... |:(
thisisjazz schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 14:48:
[...]

Dat is zeker waar. Mijn ritjes naar antwerpen vorige week scoorde ik zelfs met lage temperaturen verrassend goed. Ook bij wat hogere snelheden. Ik heb gemerkt dat voorverwarmen voor mij wonderen doet. Zonder voorverwarmen is het verbruik extreem hoog. Ik moet wel zeggen dat mijn verwarming vaak 21/22 staat dus ik ben ook een echte koukleum t.o.v. de meeste hier. Die verlagen zal natuurlijk ook beter zijn en vaker met RA rijden maar voor koukleumen zoals mij is RA niet heel fijn.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/clr3HPQU9Iht9NtBVWBQ4vTvWBI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C19HkUPFli6rCIwFzj6tcLhU.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 28% gewijzigd door Juancho op 22-01-2022 16:40 ]

• DarkShadow
Juancho schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 16:39:
Dan moet er toch echt iets stuk zijn in mijn auto als het voorverwarmen via een timer niet werkt. De timer in de auto staat toch ook volledig los van de app? Dat daar dus niks tussen zit. Want de timer in de auto zelf doet dus ook niks. Dan gaat de auto deze week gelijk weer naar de dealer en lossen ze het maar op. Vraag ik gelijk even of ik een andere P8 mee mag en die kan uitproberen qua verbruik/range want ik blijf me verbazen over de dramatische cijfers die ik heb.

Gister op het werk geladen tot 90% en vandaag met de hond naar het bos. Totaal KM van alles was 70km en we kwamen thuis met 58% over. |:( . Bewust heel netjes en braaf gereden, maximaal 105 op een stukje snelweg en verder vooral 50-80 wegen. Niet snel optrekken etc. Tot de laatste minuten voor thuiskomst kwam ik niet eens niet eens onder de 30kWh uit. Terwijl het gewoon prachtig weer was met zo'n 8 graden, geen heel koude nacht, dat ijs tekentje stond dan ook niet bij de accu. Voor vertrek nog eens de bandenspanning op 2.8 gezet. En dan scoor je alsnog dit. Echt niet normaal. Dit zijn verbruikscijfers voor OF de racers onder ons of bij barre winterse omstandigheden met onder het vriespunt en sneeuw. Niet voor 8 graden, half/half zonnetje en heel relaxt rijden... |:(

[...]

[Afbeelding]
Dat zijn verbruikscijfers die ik heel bijzonder vind. Echt teveel. Ik zat vandaag op 25, niet echt opgelet qua rijstijl. Afgelopen 1000 km 23 gemiddeld.

Wel 19 inch banden. Jij 20?

• Juancho
  • Nu online
DarkShadow schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 16:44:
[...]

Dat zijn verbruikscijfers die ik heel bijzonder vind. Echt teveel. Ik zat vandaag op 25, niet echt opgelet qua rijstijl. Afgelopen 1000 km 23 gemiddeld.

Wel 19 inch banden. Jij 20?
20" en dat het iets verschilt geloof ik best. Maar idd, dit zijn hele bijzondere cijfers met behoorlijk extreem rustig en bewust rijgedrag bij mooi weer en redelijk lage snelheden. Bewijs materiaal voor de dealer dus ;)

• SharkIi
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 26-01-2024
Vandaag maar eens wat foto's gemaakt.

Wacht nog op een reactie van Volvo of ik de 20" V90CC velgen onder de P6 kan monteren. Had deze ook op de T4 zitten met de zomer banden.
Maar tis zeker druk want nog steeds geen reactie.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G4bC1-UjKPXq_dRz2NHqHpDJ_Vk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xKy5YOwrnCvVwR2xLDfBMiaE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D7-XiCh0fYP66jj2dnNcgUTW6Jk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9jfm09Nni4EpwIUdXxY31Yoi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5L_vAGT70HUaijk8Wo0J9sgVMo8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S7sq1rxXiHEHWbDhV1smryT1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w7HI_-rDGVl9bBs5MafHkG5n2r4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dLp6Oku2nnRt6NqQgH8ueF3q.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x7JSIx2Zjml59YRkJ_MVlck6MRA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2EhWwfCWHX3du4HPrxaCFaLl.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yTFBk2GB4NU0hhBJVw1iebso9Zc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lbb1Gqz7G46VSkHZUXQP7gaC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/unBy-CCDiittvn0hCIlgtZQkNPw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r2cOm7VAoRgzcP2LfYeQA4Uk.jpg?f=fotoalbum_large

XC40 Pro Pure Electric - Onxy Black - Extra getinte ramen, verlengde dakspoiler, en de 20"

• Mga1600
SharkIi schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 18:14:

Wacht nog op een reactie van Volvo of ik de 20" V90CC velgen onder de P6 kan monteren. Had deze ook op de T4 zitten met de zomer banden.
Maar tis zeker druk want nog steeds geen reactie.[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooie foto’s!

• Rude-Dog
Die verlengde spoiler is echt wel heeeeel subtiel of niet!

• Mga1600
SharkIi schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 18:14:

Maar tis zeker druk want nog steeds geen reactie.[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dit zijn de goedgekeurde maten voor de XC40EV’s

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CKSF2stvBBTG1tHfU43FbtoiixQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/msEnnVPSDRATCom8RrycaIQp.png?f=fotoalbum_large

En dit zijn de maten van de V90CC

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hRyxrmphjmWnMOC1wEw9xohmCb8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XXi7K5OYXRcdoQ41DEWm5lCn.png?f=fotoalbum_large

Ik zie verschil in ET-waarde en breedte van de velgen achter. De XC40 EV velgen zijn breder. Lijkt me dat ze daar niet officieel “ja” tegen gaan zeggen.

• SharkIi
Rude-Dog schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 20:19:
Die verlengde spoiler is echt wel heeeeel subtiel of niet!
Ja inderdaad heeeel subtiel. :*)

XC40 Pro Pure Electric - Onxy Black - Extra getinte ramen, verlengde dakspoiler, en de 20"

• SharkIi
Mga1600 schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 20:29:
[...]

Dit zijn de goedgekeurde maten voor de XC40EV’s

Ik zie verschil in ET-waarde en breedte van de velgen achter. De XC40 EV velgen zijn breder. Lijkt me dat ze daar niet officieel “ja” tegen gaan zeggen.
:'( :'( ben er ook bang voor.

• ergodyne1
Vandaag 38km gereden in totaal. Niet lopen jakkeren of snelweg kilometers gemaakt, beetje door Zwolle getourd, paar winkels aan gedaan. Was 100% opgeladen. Staat nu op 78%. Mijn display zei dat ik 300km zou kunnen rijden… die range… 😭

• JTHZZ
  • Laatst online: 19:58
ergodyne1 schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 21:32:
Vandaag 38km gereden in totaal. Niet lopen jakkeren of snelweg kilometers gemaakt, beetje door Zwolle getourd, paar winkels aan gedaan. Was 100% opgeladen. Staat nu op 78%. Mijn display zei dat ik 300km zou kunnen rijden… die range… 😭
300km lukt denk ik wel, maar 10x30km zeker niet. Het is geen benzineauto.

• ergodyne1
JTHZZ schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 22:07:
[...]

300km lukt denk ik wel, maar 10x30km zeker niet. Het is geen benzineauto.
Moet daar echt nog aan wennen! Soms snap ik niet heel goed wat wij onszelf aan doen met deze dingen…

• mich78
ergodyne1 schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 22:17:
[...]

Moet daar echt nog aan wennen! Soms snap ik niet heel goed wat wij onszelf aan doen met deze dingen…
Haal rustig adem.. op heel veel plekken kan je laden. Een benzine auto tank je als t moet, een elektrische auto als t kan. Als je dat een beetje uitkient is er niks aan de hand. Ik rij makkelijk 1.200km per week. Geen laadstress, geen geluid.. lekker stil zoeven naar je bestemming. Je komt er echt wel.

• Rude-Dog
Mijn langste reguliere rit is van Harderwijk naar Winschoten, goeie 160 km. Ben benieuwd of ik dat straks zonder bijladen ga halen met een P6 op 19". Is wel bijna alleen maar 100 op cruise control.

• ergodyne1
mich78 schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 22:32:
[...]

Haal rustig adem.. op heel veel plekken kan je laden. Een benzine auto tank je als t moet, een elektrische auto als t kan. Als je dat een beetje uitkient is er niks aan de hand. Ik rij makkelijk 1.200km per week. Geen laadstress, geen geluid.. lekker stil zoeven naar je bestemming. Je komt er echt wel.
Hahaha, ik probeer het. Heb alleen wel echt het gevoel dat ik mijn werkgever op kosten zit te jagen omdat die auto CONSTANT aan de lader moet.

• Lancer

Lancer

What the......

Wij zijn verwend. Mijn vader moest vroegah verplicht op gas rijden. Dat was ook 4 keer tanken op een vakantierit van 800km.

Nog niet eens zo heel lang geleden was je ook blij als je 500km haalde op een tank.

Vroeger kwamen we ook overal.

• Venomer
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 16:06
Vandaag heen en terug van Hengelo naar Emmen, via de Duitse A30 en A31. Op de Autobahn 130 km/u aangehouden. Resultaat:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/skGx0puyIM006TwdpsD_wpjWvCw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IpmtMHEgyHmEdSovDbU3rYJG.jpg?f=fotoalbum_large

Halverwege de terugweg moesten we nog 10 minuutjes aan de snellader om thuis te kunnen komen. Vanochtend vertrokken met 90%. Bij 130 km/u is dat dus niet genoeg om 200 km te kunnen rijden.

XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus

• mich78
ergodyne1 schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 22:42:
[...]

Hahaha, ik probeer het. Heb alleen wel echt het gevoel dat ik mijn werkgever op kosten zit te jagen omdat die auto CONSTANT aan de lader moet.
Dat moet je anders bekijken.. jouw werkgever kan pronken met een “groen” wagenpark. Imago is ook wat waard.

• Juancho
  • Nu online
Bovendien is 2-4x bijladen in de week toch niet veel duurder dan 1x de benzine tank volgooien? Ik ga 2x naar kantoor nu vaak hangt de auto dan een ochtend aan de paal. Daarmee red ik het normaal gesproken voor de hele week. Moeten we echter in het weekend ook langere ritten maken (schoonfamilie woont op 220 retour rijden) wordt het een ander verhaal. Althans, zelfs dat kon normaal gesproken zinder thuis nog voor de werkweek te laden. Maar helaas lukt dat sinds 1.8 niet meer en hangt de auto alsnog of zondag aan de publieke paal om de hoek of we stoppen even voor 10 min snelladen zodat ik dinsdag weer naar kantoor kan. Met wel de opmerking dat ik nu geluk heb met een langdurig project bij een klant in m'n eigen stadje. En thuiswerken wat sowieso blijft helpt ook mee met het (veel) minder hoeven te laden.

[ Voor 13% gewijzigd door Juancho op 22-01-2022 23:15 ]

• mich78
Juancho schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 23:14:
Bovendien is 2-4x bijladen in de week toch niet veel duurder dan 1x de benzine tank volgooien? Ik ga 2x naar kantoor nu vaak hangt de auto dan een ochtend aan de paal. Daarmee red ik het normaal gesproken voor de hele week. Moeten we echter in het weekend ook langere ritten maken (schoonfamilie woont op 220 retour rijden) wordt het een ander verhaal. Althans, zelfs dat kon normaal gesproken zinder thuis nog voor de werkweek te laden. Maar helaas lukt dat sinds 1.8 niet meer en hangt de auto alsnog of zondag aan de publieke paal om de hoek of we stoppen even voor 10 min snelladen zodat ik dinsdag weer naar kantoor kan. Met wel de opmerking dat ik nu geluk heb met een langdurig project bij een klant in m'n eigen stadje. En thuiswerken wat sowieso blijft helpt ook mee met het (veel) minder hoeven te laden.
Het hebben van een eigen laadpaal, of afhankelijk zijn van publiek laden geeft ook een heel ander gevoel aan het elektrisch rijden. Ik rij dus regelmatig meer dan 1.200km in de week. Zonder eigen laadpaal zou ik deze auto niet gekozen hebben. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DwG4lCl-FyN8fKSHeZE_syHUihA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7IK8KViXD0uUXRlklRcgIMXB.jpg?f=fotoalbum_large

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
Venomer schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 22:52:
Vandaag heen en terug van Hengelo naar Emmen, via de Duitse A30 en A31. Op de Autobahn 130 km/u aangehouden. Resultaat:

[Afbeelding]

Halverwege de terugweg moesten we nog 10 minuutjes aan de snellader om thuis te kunnen komen. Vanochtend vertrokken met 90%. Bij 130 km/u is dat dus niet genoeg om 200 km te kunnen rijden.
Stevig verbruik wel, maar waarom niet op 100% vertrokken? Dan had je het wel gehaald.

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 20:00
Venomer schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 22:52:

[Afbeelding]

Dat is toch wel heel vors? Of zat er een aanhanger achter en dakkoffer op het dak? Zo koud was het toch ook weer niet.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Verwijderd

Wij hebben twee weken geleden onze nieuwe Volvo C40 in ontvangst mogen nemen! :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sdhdANp_FZQDLPh_lBKWWV8ipAo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tIEWbXkoM5ReMgxydQdvQdUa.jpg?f=fotoalbum_large

De auto bevalt ons super goed en we hebben gelukkig in de eerste 1500 km nog geen enkel probleem ervaren. Alleen de Volvo app is soms wat traag wat ik hier ook al las als ervaring van anderen.

Verbruik is een terugkerend onderwerp in dit topic dus ik dacht leuk om ook even ons verbruik hier te delen. Dit was een ritje gisteren van Amsterdam naar Houten (nat wegdek, geen neerslag, 7 graden, auto was 10 minuten voorverwarmd dus een klein beetje voorverwarmd):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j2Drve9YVgH_UbRwrcsij25mxOw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2s4emyofcIe4wWcnj5J3fy9O.jpg?f=fotoalbum_large

Gaat dus om een Volvo C40 met 20” allseason-wielen, verwarming meestal op 18 graden, OPD staat altijd aan en rijd veel op PA zodat snelheid constant wordt gehouden.

• Juancho
  • Nu online
mich78 schreef op zondag 23 januari 2022 @ 08:20:
[...]

Het hebben van een eigen laadpaal, of afhankelijk zijn van publiek laden geeft ook een heel ander gevoel aan het elektrisch rijden. Ik rij dus regelmatig meer dan 1.200km in de week. Zonder eigen laadpaal zou ik deze auto niet gekozen hebben. [Afbeelding]
Dat dacht ik eerst ook maar mis ondertussen de eigen laadpaal nog niet. Ik kan hier laden op 80m van onze woning. Bijna altijd wel plek ook. En anders staan er nog 4 laadpalen in een straal van 300m. Maar daar laad ik amper.

We kunnen beide ook nog eens op het werk laden dus die eigenlaadpaal is dan eerder luxe voor die paar keer dat je het echt nodig bent. Of dat de aanschaf waard is? Nu niet maar wellicht denk ik er anders over als het hopelijk lukt om dit jaar te verhuizen van rijtjes woning naar 2:1 kap met eigen oprit.

@Verwijderd mooie wagen hoor, gefeliciteerd! Is dat die befaamde fjord blue kleur? Ziet er prachtig uit!

• DarkShadow
ergodyne1 schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 22:42:
[...]

Beter dat je werkgever het betaald, en hij betaald minder dan bij een benzine pas.

Laatst weer 2 dagen in de benzine variant gereden, pas dan vraag je je af wat al
Die mensen zich aan doen. Elektrisch rijden is zoveel comfortabeler. Hoop dat het snel betaalbaar wordt voor iedereen

• mich78
Onze laadpaal was een cadeautje van de vorige werkgever van mijn vrouw. Wij wonen landelijk en de dichtstbijzijnde publieke laadpaal staat op 2 km afstand. Toen we de laadpaal nog niet hadden en mijn vrouw net de Tesla kreeg.. man wat hebben we dat elektrisch rijden vervloekt. In het weekend vaak verplicht naar een supercharger om mobiel te blijven. Hoe anders is die ervaring nu. Het is ook een stukje mindset.

Toch blijf ik wel petrolhead.. gisteren een klein stukje gereden in mijn 6 cilinder BMW Z4.. toch een genot om echt met rijden bezig te zijn.

Verwijderd

Juancho schreef op zondag 23 januari 2022 @ 09:38:
[...]

@Verwijderd mooie wagen hoor, gefeliciteerd! Is dat die befaamde fjord blue kleur? Ziet er prachtig uit!
Klopt, Fjord Blue inderdaad!

• madhondt
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 12:07
Juancho schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 11:21:
[...]
Heeft iemand een linkje?

• Juancho
  • Nu online
Staat in het Polestar topic 😁. Incl foto's.

• Mga1600
Past niet op de P8, de vorm van onze laadpoort is anders.

• okio
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-11 11:10
mich78 schreef op zondag 23 januari 2022 @ 10:10:
Onze laadpaal was een cadeautje van de vorige werkgever van mijn vrouw. Wij wonen landelijk en de dichtstbijzijnde publieke laadpaal staat op 2 km afstand. Toen we de laadpaal nog niet hadden en mijn vrouw net de Tesla kreeg.. man wat hebben we dat elektrisch rijden vervloekt. In het weekend vaak verplicht naar een supercharger om mobiel te blijven. Hoe anders is die ervaring nu. Het is ook een stukje mindset.

Toch blijf ik wel petrolhead.. gisteren een klein stukje gereden in mijn 6 cilinder BMW Z4.. toch een genot om echt met rijden bezig te zijn.
Nou ja mooi toch en iets meer een toekomstgedachte, een ev voor het normale werk en iets leuks erbij voor de hobby. Z4 is vast Geen youngtimer >:)

[ Voor 3% gewijzigd door okio op 23-01-2022 11:37 ]

• Wolfs XC
Weet iemand waarom de verwarmde achterbank niet meer geleverd wordt? Erg jammer dat dit niet meer leverbaar is!!!

• Rude-Dog
Wolfs XC schreef op zondag 23 januari 2022 @ 13:25:
Weet iemand waarom de verwarmde achterbank niet meer geleverd wordt? Erg jammer dat dit niet meer leverbaar is!!!
Mocht het helpen, bij veel leasemaatschappijen kan je dat gewoon via hen aanvragen om als accessoire later te doen. Leaseplan kan je bijvoorbeeld gewoon leer bestellen met verwarming.

• mich78
okio schreef op zondag 23 januari 2022 @ 11:36:
[...]

Nou ja mooi toch en iets meer een toekomstgedachte, een ev voor het normale werk en iets leuks erbij voor de hobby. Z4 is vast Geen youngtimer >:)
Haha.. nog net niet youngtimer.. bouwjaar nov 07, nog klein jaartje dus.

• RetroMan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-10 15:55
Lancer schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 22:43:
Wij zijn verwend. Mijn vader moest vroegah verplicht op gas rijden. Dat was ook 4 keer tanken op een vakantierit van 800km.

Nog niet eens zo heel lang geleden was je ook blij als je 500km haalde op een tank.

Vroeger kwamen we ook overal.
Dat is appels met peren vergelijken. De afweging die je NU maakt is plm. 300 km met een XC40 recharge vs. ca. 700 km met (bijv.) een XC40 hybrid. Dat is een wezenlijk en reëel verschil.

• madhondt
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 12:07
Mga1600 schreef op zondag 23 januari 2022 @ 11:24:
[...]
Past niet op de P8, de vorm van onze laadpoort is anders.
Ik wilde eens kijken of het makkelijk te designen was voor de XC40. Het lijkt me wel haalbaar...

• mich78
RetroMan schreef op zondag 23 januari 2022 @ 14:50:
[...]

Dat is appels met peren vergelijken. De afweging die je NU maakt is plm. 300 km met een XC40 recharge vs. ca. 700 km met (bijv.) een XC40 hybrid. Dat is een wezenlijk en reëel verschil.
De bijtelling is ook een reeel verschil.. kleine 200 euro per maand netto.

• Mga1600
madhondt schreef op zondag 23 januari 2022 @ 15:19:
[...]

Ik wilde eens kijken of het makkelijk te designen was voor de XC40. Het lijkt me wel haalbaar...
Het tekenen in Fusion360 zal mij vast ook nog wel lukken, maar de 3D printer waar ik het evt. zou moeten laten printen (van een kennis) kan dat formaat (een dikke 25cm) zeker niet aan.

• SSANL
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 11-03 13:21
Juancho schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 23:14:
Ik heb trouwens sinds eergisteren software 1.8.1, ivm problemen met de radio (speelde alles waar ik naartoe wisselde door elkaar af 8)7 ).

Wat schets mijn verbazing, mijn auto rijdt nu ineens iets zuiniger als voorheen (met 1.8).
Kan toeval zijn, maar ik heb 2 ritjes gemaakt en beiden kwamen iets lager uit dan "normaal".

Almere - Huizen - Almere (7 graden, stuur/stoel op 2 streepjes, verwarming op 20), deed ik eerst 32kWh/100, en was gisteren 30,1kWk/100. En vandaag Almere - Blaricum - Amsterdam - Almere deed ik eerst 32kWh/100 en was vandaag 26,7kWh/100.. wat een verschil...

26,7 heb ik deze winter nog helemaal niet gehaald. Dus ben nu voorzichtig optimistisch aan het worden wat het verbruik betreft iig.. ;)

Alle ritten redelijk "normaal" gereden.. niet super sloom ofzo,.. wel aan de maximum snelheid gehouden en op de snelweg CC op 105.

Hopelijk blijft dit zo.. :)

[ Voor 4% gewijzigd door SSANL op 23-01-2022 17:19 ]

XC40 P8 [MY21] / 20" / Warmtepomp / Grijs / Panoramadak

• Mga1600
SSANL schreef op zondag 23 januari 2022 @ 17:15:
[...]

Ik heb trouwens sinds eergisteren software 1.8.1, ivm problemen met de radio (speelde alles waar ik naartoe wisselde door elkaar af 8)7 ).

Wat schets mijn verbazing, mijn auto rijdt nu ineens iets zuiniger als voorheen (met 1.8).
Kan toeval zijn, maar ik heb 2 ritjes gemaakt en beiden kwamen iets lager uit dan "normaal".

Almere - Huizen - Almere (7 graden, stuur/stoel op 2 streepjes, verwarming op 20), deed ik eerst 32kWh/100, en was gisteren 30,1kWk/100. En vandaag Almere - Blaricum - Amsterdam - Almere deed ik eerst 32kWh/100 en was vandaag 26,7kWh/100.. wat een verschil...

26,7 heb ik deze winter nog helemaal niet gehaald. Dus ben nu voorzichtig optimistisch aan het worden wat het verbruik betreft iig.. ;)

Alle ritten redelijk "normaal" gereden.. niet super sloom ofzo,.. wel aan de maximum snelheid gehouden en op de snelweg CC op 105.

Hopelijk blijft dit zo.. :)
Beter, maar nog steeds best wel hoog vind ik vergeleken met wat ik vandaag haalde (en ook over de laatste 1500 km)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RL8hT-L1MwqfOvg3w1ZHdm_iIGs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mKCRa4IJT3J17XXSAGxl1IcP.jpg?f=fotoalbum_large

• RetroMan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-10 15:55
mich78 schreef op zondag 23 januari 2022 @ 15:56:
[...]

De bijtelling is ook een reeel verschil.. kleine 200 euro per maand netto.
Dat klopt weliswaar, maar dit ging over de actieradius.
Pagina: 1 ... 50 ... 343 Laatste

Let op:
Een Tesla versus Volvo discussie is hier offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Informatie en updates over leveringen horen hier thuis: Het grote Polestar 2 / XC40 P8 Levering Topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.

Het grote Volvo EX30 topic (vergelijkingen met de (X)C40 daargelaten), zie ook Notna in "Het grote Volvo (X)C40 Recharge EV topic"