Juancho schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 23:14:
Bovendien is 2-4x bijladen in de week toch niet veel duurder dan 1x de benzine tank volgooien? Ik ga 2x naar kantoor nu vaak hangt de auto dan een ochtend aan de paal. Daarmee red ik het normaal gesproken voor de hele week. Moeten we echter in het weekend ook langere ritten maken (schoonfamilie woont op 220 retour rijden) wordt het een ander verhaal. Althans, zelfs dat kon normaal gesproken zinder thuis nog voor de werkweek te laden. Maar helaas lukt dat sinds 1.8 niet meer en hangt de auto alsnog of zondag aan de publieke paal om de hoek of we stoppen even voor 10 min snelladen zodat ik dinsdag weer naar kantoor kan. Met wel de opmerking dat ik nu geluk heb met een langdurig project bij een klant in m'n eigen stadje. En thuiswerken wat sowieso blijft helpt ook mee met het (veel) minder hoeven te laden.
Ik heb trouwens sinds eergisteren software 1.8.1, ivm problemen met de radio (speelde alles waar ik naartoe wisselde door elkaar af

).
Wat schets mijn verbazing, mijn auto rijdt nu ineens iets zuiniger als voorheen (met 1.8).
Kan toeval zijn, maar ik heb 2 ritjes gemaakt en beiden kwamen iets lager uit dan "normaal".
Almere - Huizen - Almere (7 graden, stuur/stoel op 2 streepjes, verwarming op 20), deed ik eerst 32kWh/100, en was gisteren 30,1kWk/100. En vandaag Almere - Blaricum - Amsterdam - Almere deed ik eerst 32kWh/100 en was vandaag 26,7kWh/100.. wat een verschil...
26,7 heb ik deze winter nog helemaal niet gehaald. Dus ben nu voorzichtig optimistisch aan het worden wat het verbruik betreft iig..
Alle ritten redelijk "normaal" gereden.. niet super sloom ofzo,.. wel aan de maximum snelheid gehouden en op de snelweg CC op 105.
Hopelijk blijft dit zo..
[
Voor 4% gewijzigd door
SSANL op 23-01-2022 17:19
]