• Venomer
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 16:06
Recharge P8 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 17:28:
Iemand al ervaring met RUD Centrax loopvlaksneeuwkettingen, of juist al 'normale' ketting geprobeerd op de XC40 p8?

Ik begreep dat er weinig ruimte aan de achterzijde van de voorwielen zou zijn, terwijl de draaicirkel wel extreem klein is door de grote uitslag die de wielen kunnen maken in de wielkast...
Zou het een risico zijn om voor normale kettingen van de passende bandenmaat te gaan ipv loopvlakkettingen?

Verschil is 50 euro voor een set versus 400 euro voor een set :)
Volvo zegt niet voor niets dat alleen loopvlakkettingen toegestaan zijn. Ik heb de Centrax in bestelling staan.

XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus

• Venomer
Mga1600 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 17:37:
[...]

Die melding was bij versie 1.8 “beloofd” maar later werd er gemeld dat die uitgesteld is. Inmiddels zie ik dat hier al met 1.8.1 en 1.8.2 wordt gereden, maar de bulk heeft denk ik nog 1.8.
In welke versie zie jij dat bericht?
Volgens mij is het voor MY21 niet doorgevoerd in 1.8, maar zit het wel op de MY22.
https://www.volvocars.com...ric-alleen-modeljaar-2021

Daar staat trouwens ook dat er in februari weer een OTA aankomt! :)

[ Voor 23% gewijzigd door Venomer op 18-01-2022 22:06 ]

• Waterblok
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 11-11 12:32
MattiTwinPure schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 21:29:

Wel kan ik sinds de update van de app niet meer inloggen. Onbekende server fout komt er op.
Het is dus zo'n bericht waardoor ik gewaarschuwd wordt dat er een update is van de app....

De iPhone geeft het niet aan bij de bij te werken lijst met apps.
In de App store geeft de Volvo app alleen open aan, pas als je de details wil bekijken staat er "werk bij"

P8, Pirelli All Season, MY21, Warmtepomp

• Alexff
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 09-12-2023
Mga1600 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 20:56:
[...]

Jazeker, de knop van de voorruitontwaseming net zo lang indrukken tot het soms lampje in het dak rood gaat knipperen. Dat kan 30-40 seconden duren. Dan wordt de communicatiemodule opnieuw gestart. Dat duurt ook weer even. Heeft bij mij al een paar keer uitkomst geboden.
Dank! Helaas werkt dit ook niet. Ik ben wel echt verbaasd over de onbetrouwbaarheid van de software en de app. Elke keer als we de app gebruiken of ermee rijden is er wel iets. Afgelopen week heb ik:

- meerdere resets moeten uitvoeren omdat maps, tidal of tunein waren vastgelopen
- ongeveer 50% van de ritten heb ik een niet werkende assistant die niks kan doen waardoor je door de zeer gebrekkige interface moet gaan tijdens het rijden
- meerdere keren gehad dat de auto niet wilde laden
- zeer veel fluctuaties in het batterijpercentage waardoor je er echt niet op kan vertrouwen (11% verlies in 4km door 30km zones in het centrum)
- nog nooit een voorverwarmde auto gehad en als ik timers instel dan verdwijnen ze gewoon

Het is een prachtige auto en het rijden is geweldig, maar ik vind het onvoorstelbaar hoe instabiel de software is voor een product dat al zo lang op de markt is.

• MattiTwinPure
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 29-08 12:44
Juancho schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 21:38:
[...]

Verwarm je voor tijdens het laden of dat niet? Zoek nog steeds een beetje wat voorverwarmen via de app maar niet tijdens het laden (heb geen thuis paal) doet met het verbruik.
Kabel steekt altijd in inderdaad. Dat kan wel een punt zijn.

• Spanky79
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 31-10 10:07
Juancho schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 21:56:
[...]

Die 300km komt natuurlijk niet overeen met een verbruik van 33kWh. Merk dat ik dus niet de enige ben. Wat gaf je RA aan dan? Zwart/wit gezegd zou je Max 25kWh moeten rijden voor 300km op 100% accu.

Zoals ik al zei geloof ik wel dat er, misschien door 1.8, een fout zit in de communicatie en je daardoor foutief verbruik en/of range door krijgt. Hopelijk kan de dealer dat uitlezen op de 2 of andere manier. Al blijft het vreemd dat niet iedereen er dan last van heeft. Zoals wel vaker afgelopen jaar bij issues hebben we gemerkt. Het lijkt wel alsof iedereen een persoonlijke software versie aangeleverd krijgt 😁
Hij gaf 32 aan. Dat was het op basis van accu percentage niet. Ofwel dat was fout, if de accu is verder leeg.

• Spanky79
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 31-10 10:07
SSANL schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 21:58:
[...]

Hmm ok.

Ik test het volgende week even met een langer ritje.
Heb deze week 24/7 dienst. Dus moet nog even geduld hebben..

Je had voor je vertrek niet voorverwarmd?
Had ik, maar was half uur te laat vertrokken. Dus beetje wazig of dat nu weer was afgekoeld.

• ergodyne1
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-11 11:43
mich78 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 13:51:
[...]

Wat reed je voor deze auto? Ik had een bmw 3 serie. Bellen en radiozenders kon je gewoon vanaf t stuur doen. Bellen kon ook door middel van spraakopdrachten. In de Volvo gaat ie bedrijven bellen met de naam die ik roep (terwijl die echt wel in mijn contacten staan). Ook zijn heel vaak de contacten niet gesynchroniseerd. Voor m’n gevoel moet ik veel teveel schermen door. Past niet bij Volvo met hun veilige auto’s.
Ik had hiervoor een BMW X3 G01. Topauto! Maar moet zeggen dat het Google-gebeuren in mijn C40 best goed werkt. Maf is wel dat als ik zeg ‘bel Hesther’ hij vaak het nummer niet heeft. Terwijl als ik het opzoek het nummer er gewoon in staat…

En ik vind heel eerlijk dat touchscreen een leuke gimmick maar heb veel liever die draaiknop in de middenconsole terug. Dat werkt FANTASTISCH. Dit oeverloze getik op zo’n klein schermpje leidt echt zo gigantisch af van de wat er op de weg gebeurt. Ik probeer nu alles via Google-commando’s te doen. Maar heel eerlijk, met je eigen vinger een knopje aandrukken gaat gewoon veel sneller dan eerst zeggen ‘zet stuurverwarming aan’. En als je die zelf wilt aanzetten via het touchscreen… tik, eerste keer mis, tik, raak, tik menuutje omhoog, tik, standje te heet, tik, iets kouder, tik, nee toch weer terug, tik, ok nu staat ‘ie goed. In de tussentijd heb ik al vier elanden op mijn motorkap staan Volvo 😂😂😂

Volvo C40 - '70 Volkswagen T2a - Harley-Davidson FXBB Street Bob

• Hakuna_Matata
  • Laatst online: 22-07-2024
Juancho schreef op maandag 17 januari 2022 @ 11:41:
[...]

Dat zeg ik dus, @Lancer heeft gewoon normale waarden en iets dat je ook wel mag verwachten met het huidige weer. Wij konden zaterdag met 95% amper 240km rijden. Je snapt het verschil...
Hier inderdaad ook met 90% geladen slechts een range van 220 km.. reed overigens met voorverwarmen wel rond 26/100 km, scheelt echt veel dat voorverwarmen. Verder rond 105 km op de snelweg en geen stuur/stoelverwarming en klimaat op 19 graden, all seasons op de P6. Moet wel zeggen dat ik vaak korte ritjes van 15 km rij. Maar 220 km op een semi volle accu kan toch niet de bedoeling zijn..?

P6 MY22

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 13:54
ergodyne1 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 01:46:
[...]

Ik had hiervoor een BMW X3 G01. Topauto! Maar moet zeggen dat het Google-gebeuren in mijn C40 best goed werkt. Maf is wel dat als ik zeg ‘bel Hesther’ hij vaak het nummer niet heeft. Terwijl als ik het opzoek het nummer er gewoon in staat…

En ik vind heel eerlijk dat touchscreen een leuke gimmick maar heb veel liever die draaiknop in de middenconsole terug. Dat werkt FANTASTISCH. Dit oeverloze getik op zo’n klein schermpje leidt echt zo gigantisch af van de wat er op de weg gebeurt. Ik probeer nu alles via Google-commando’s te doen. Maar heel eerlijk, met je eigen vinger een knopje aandrukken gaat gewoon veel sneller dan eerst zeggen ‘zet stuurverwarming aan’. En als je die zelf wilt aanzetten via het touchscreen… tik, eerste keer mis, tik, raak, tik menuutje omhoog, tik, standje te heet, tik, iets kouder, tik, nee toch weer terug, tik, ok nu staat ‘ie goed. In de tussentijd heb ik al vier elanden op mijn motorkap staan Volvo 😂😂😂
Dingen als stuur- en stoelverwarming heb ik gewoon op automatisch ‘aan’ staan (dat werkt dan onder een bepaalde temperatuur).
En voice command werkt heel goed voor navigatie, maar ook voor spotify etc.
Dus ik hoef nooit iets te typen.

Onderweg via het knopje op het stuur ( ipv ‘hee Google’ re roepen) misschien nog een keer een opdracht je om de kachel hoger of lager te doen en of een bestemming inspreken. Dat kan veelal zonder het adres precies te weten en vrijwel altijd ‘begrijpt’ assistant wat ik bedoel.

Of het weerbericht of het laatste nieuws opvragen. Geen punt.
Voor de rest gewoon rijden (en muziek luisteren) en dat doet hij allebei prima….! Wat wil een mens nog meer…….????.

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

• Brekie
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 07-02 19:11
DarkShadow schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 23:46:
[...]

Waarschijnlijk wel dus, voor mij komt er een nieuwe voorruit in omdat de ruit verwarming niet meer werkte
Heeft de nieuwe ruit je probleem opgelost?
Hier nog steeds hetzelfde probleem, meestal in de ochtend. Gisteren een update gehad naar 1.8.1 maar heeft het probleem niet verholpen helaas.

• Kammika
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 17:31
Vraagje: weet iemand de verschillen tussen MY21 en MY22? Die van mij is in dec geleverd. Ben eigenlijk wel benieuwd of dit dan MY21 of MY22 is...

• C.QL
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16:37
Kammika schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 09:49:
Vraagje: weet iemand de verschillen tussen MY21 en MY22? Die van mij is in dec geleverd. Ben eigenlijk wel benieuwd of dit dan MY21 of MY22 is...
100% zeker een MY22, want de overgang van MY21 naar MY22 was in mei 2021. Dat loopt niet samen met de kalenderjaren.

De verschillen staan ook in dit topic. Even zoeken op MY22 en posts rond die periode van begin 2021.

[ Voor 12% gewijzigd door C.QL op 19-01-2022 10:45 ]

• Volvar
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 04-01-2024
Hakuna_Matata schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 02:32:
[...]

Hier inderdaad ook met 90% geladen slechts een range van 220 km.. reed overigens met voorverwarmen wel rond 26/100 km, scheelt echt veel dat voorverwarmen. Verder rond 105 km op de snelweg en geen stuur/stoelverwarming en klimaat op 19 graden, all seasons op de P6. Moet wel zeggen dat ik vaak korte ritjes van 15 km rij. Maar 220 km op een semi volle accu kan toch niet de bedoeling zijn..?
Is die 220km een daadwerkelijk gereden range of de berekende range die de auto aangeeft bij vertrek?

• Venomer
Alexff schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 22:38:
[...]

Dank! Helaas werkt dit ook niet. Ik ben wel echt verbaasd over de onbetrouwbaarheid van de software en de app. Elke keer als we de app gebruiken of ermee rijden is er wel iets. Afgelopen week heb ik:

- meerdere resets moeten uitvoeren omdat maps, tidal of tunein waren vastgelopen
- ongeveer 50% van de ritten heb ik een niet werkende assistant die niks kan doen waardoor je door de zeer gebrekkige interface moet gaan tijdens het rijden
- meerdere keren gehad dat de auto niet wilde laden
- zeer veel fluctuaties in het batterijpercentage waardoor je er echt niet op kan vertrouwen (11% verlies in 4km door 30km zones in het centrum)
- nog nooit een voorverwarmde auto gehad en als ik timers instel dan verdwijnen ze gewoon

Het is een prachtige auto en het rijden is geweldig, maar ik vind het onvoorstelbaar hoe instabiel de software is voor een product dat al zo lang op de markt is.
Ik zou haast denken dat je een oude softwareversie in je auto hebt. Zit hij wel op versie 1.8?

• Venomer
Ik heb vandaag iets bijzonders met de XC40 P8. Onder de 50 km/u heeft hij vrijwel geen vermogen. Het lijkt alsof je met een benzineauto wilt wegrijden in de 4e versnelling. Boven de 50 km/u gaat hij dan ineens wel als een speer. Hier heb ik nog nooit van gehoord.

Ik ben halverwege mijn rit nog gestopt om aan de remmen te voelen. Ik heb de auto afgesloten en weer gestart, reset gedaan met de home-knop en de voorruitontwasemingsknop, maar geen soelaas.

Vanmiddag naar de garage...

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17:42
Volvar schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 10:58:
[...]

Is die 220km een daadwerkelijk gereden range of de berekende range die de auto aangeeft bij vertrek?
Even voor mijn beurt maar dat maakt weinig uit. Als de auto iets wel goed doet is het de actieradius inschatten. Je kan een paar % winnen/verliezen maar daar zullen nooit grote verschillen in zitten. In mijn geval is het dan ook echt de actieradius die ik in praktijk die de auto aangeeft. Enige optie zou kunnen zijn dat de communicatie tussen accu en het systeem niet goed werkt en je dus wel meer range hebt maar dat de auto dit niet goed doorkrijgt. Software matig dus.

Dealer kon trouwens bij mij niks vinden. Auto is uitgelezen en onderzocht en kort proefgereden maar er was niks geks te vinden. Komende periode dus even in de gaten houden en wat ritten loggen (de teller even op 0 zetten). En ook hopen dat de 1.9 update die er wel aan gaat komen wat dingen verbetert. Mocht het verbruik zo hoog blijven gaan we even van P8 wisselen...

[ Voor 13% gewijzigd door Juancho op 19-01-2022 12:09 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• twijnands
  • Laatst online: 19-03 12:38
DarkShadow schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 10:24:
Zojuist de auto opnieuw weggebracht, auto pilot/lane assist en botsingvermijding bleven niet werken. Zijn er nog meer mensen bij wie die problemen blijven aanhouden? Bij mij werkt het de ene rit wel, de andere niet, meestal niet. De monteur had in ieder geval net deze week een ander geval gehad, waarbij hij de camera opnieuw had uitgelijnd, maar dat had niet geholpen.

Verder gingen ze ook kijken naar het kraakje in de Harman Kardon boxen in de deuren, waar ik last van heb als ik muziek op hogere volumes beluister.

Nu een XC40 benzine leenauto, wel wennen hoor zon ding, wat is elektrisch toch een ongelofelijke luxe...
@DarkShadow De P6 van mij gaat morgen naar de Garage ik heb precies het zelfde problemen. Ik heb wel sterk het vermoeden dat het met de temperatuur te maken heeft. Hoe warmer het op een dag is hoe minder vaak ik de melding heb.

• bartjaap
  • Laatst online: 15-12-2024
Hame schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 19:27:
Het beeld van verbruik P6 is erg herkenbaar. Op bijna 1100 km sinds 24 december is het totale verbruik 21.0 kWh/ 100 km. Met voorverwarming op hele kleine afstanden (37 km ) en lage snelheden ( <50 km/h) kwam ik maandag ochtend zelfs op 16.1 kWh/ 100 km en
Kachel gewoon op 20 graden.
Het verschil is idd erg groot, kan me haast niet voorstellen dat dit puur door 4x4 of aerodynamica komt.
Wat voor een bandenmaat heeft jullie C40?

• Volvar
Juancho schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 12:07:
[...]

Even voor mijn beurt maar dat maakt weinig uit. Als de auto iets wel goed doet is het de actieradius inschatten. Je kan een paar % winnen/verliezen maar daar zullen nooit grote verschillen in zitten. In mijn geval is het dan ook echt de actieradius die ik in praktijk die de auto aangeeft. Enige optie zou kunnen zijn dat de communicatie tussen accu en het systeem niet goed werkt en je dus wel meer range hebt maar dat de auto dit niet goed doorkrijgt. Software matig dus.

Dealer kon trouwens bij mij niks vinden. Auto is uitgelezen en onderzocht en kort proefgereden maar er was niks geks te vinden. Komende periode dus even in de gaten houden en wat ritten loggen (de teller even op 0 zetten). En ook hopen dat de 1.9 update die er wel aan gaat komen wat dingen verbetert. Mocht het verbruik zo hoog blijven gaan we even van P8 wisselen...
Helder en fijn dat je in ieder geval van de inschatting op aan kunt. Mijn eerdere elektrische auto's baseren de ingeschatte range op het eerdere verbruik. Als je dan veel snelweg rijdt en de volgende keer 80km wegen, kun je zomaar meer halen dan de range bij vertrek en omgekeerd.

Vooral ook benieuwd naar de P6 rijder, vanwege dat de mijne (particulier) besteld is.

Mijn ervaring is (ik ben inmiddels bij elektrische auto nummer 4), dat WLTP x0,7 ongeveer winterrange "hoort" te zijn. Dat is in het geval van een XC40 rond de 280 km op basis van 100%. Dat is met mijn huidige e-golf (160km bij de huidige omstandigheden) en de Leaf van daarvoor beide het geval.

• Juancho
@Volvar de xc40 en c40 baseren verbruik natuurlijk ook op het gemiddelde. Zitten allemaal berekeningen achter. Wat ik wil zeggen is dat Maps bijv daar ook al rekening mee houdt. En dat klopt verdomd vaak tot op de procent nauwkeurig. Dus of je auto nou aangeeft dat je 220 of 350 km kan rijden... Tijdens je rit zal je navigatie daar amper van af wijken.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• Alexff
  • Laatst online: 09-12-2023
Venomer schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 11:37:
[...]

Ik zou haast denken dat je een oude softwareversie in je auto hebt. Zit hij wel op versie 1.8?
Ik zit op 1.8.1 meen ik. Zojuist werkte de reset opeens wel (gisteren in alle mogelijke vormen geprobeerd zonder resultaat) en nu werkt bijna alles weer wel.

Ik heb nu opeens wel weer een assistant die mij nergens bij kan helpen, niet bij het opgeven/starten van navigatie maar ook niet met muziek oid. Ik heb weer meerdere resets uitgevoerd en de assistant app geforceerd afgesloten maar niks helpt.

• Juancho
Het is niet wat je wil horen @Alexff maar vaak is een dag of 1 a 3 wachten de oplossing. Welkom in de wonderlijke wereld van onverklaarbare issues 😁😉

• Venomer
Venomer schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 11:41:
Ik heb vandaag iets bijzonders met de XC40 P8. Onder de 50 km/u heeft hij vrijwel geen vermogen. Het lijkt alsof je met een benzineauto wilt wegrijden in de 4e versnelling. Boven de 50 km/u gaat hij dan ineens wel als een speer. Hier heb ik nog nooit van gehoord.

Ik ben halverwege mijn rit nog gestopt om aan de remmen te voelen. Ik heb de auto afgesloten en weer gestart, reset gedaan met de home-knop en de voorruitontwasemingsknop, maar geen soelaas.

Vanmiddag naar de garage...
Ik ben net terug van de garage. Het bleek dat het gaspedaal defect was. Deze is meteen vervangen en nu is alles weer normaal. Snelle service van Harrie Arendsen Hengelo!

• okio
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-11 11:10
bartjaap schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 14:28:
[...]

Het verschil is idd erg groot, kan me haast niet voorstellen dat dit puur door 4x4 of aerodynamica komt.
Ja klopt toch wel reeel, vandaag met de regen&kou had ik 21kwh/100km.
Voor mij een nieuw record in negatieven zin hihi, de afgelopen weken steeds onder de 20 gebleven.

Ehmmm de xc40 bedoel je denk ik? Het ging over de p6
Het verschil met de P8 is in die zin, 2 motoren ipv 1, grotere accu en netto minder gewicht. Dat scheelt al een heel stuk in actieradius. Misschien ook het feit dat je iets minder vermogen onder je rechtervoet hebt en daarmee potentieel ook wat minder kwhs er doorheen brast bij ff lekker optrekken :*)

Mijn p6 rijdt idd op 19 inch. Maar dat zou qua verbruik iedere verstandgie bestuurder in die zin moeten doen. Scheelt ook weer 6-14% in verbruik tov 20 inch. Maar die discussie en ervaren staan op dit forum ook al uitgebreid beschreven,

• lichtblauw
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 07-03-2024
bartjaap schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 14:28:
[...]

Ik verwacht dat het verschil in verbruik tussen P8 en P6 toch echt komt door 2 motoren versus 1. Bij iedere beweging van het gaspedaal spreek je 2 motoren aan = grotere stroom = meer verbruik. (dat was al zo bij ICE, een V6 verbruikt ook meer)

• mich78
  • Laatst online: 08-12-2024
lichtblauw schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 17:26:
[...]

Ik verwacht dat het verschil in verbruik tussen P8 en P6 toch echt komt door 2 motoren versus 1. Bij iedere beweging van het gaspedaal spreek je 2 motoren aan = grotere stroom = meer verbruik. (dat was al zo bij ICE, een V6 verbruikt ook meer)
In de praktijk klopt dat meestal van het verbruik. Bij het trekken van een aanhanger kan het voordeel wel eens richting de P8 gaan omdat deze het gewicht makkelijker trekt. Vrachtwagens met een V8 zijn niet perse dorstiger dan een 6 cilinder wanneer er veel lading moet worden meegenomen. Rijgedrag heeft de grootste invloed. Ooit, lang geleden, heb ik eens 1 op 14 gehaald met een Golf VR6, terwijl normaal 1 op 8 de praktijk was.

• bartjaap
lichtblauw schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 17:26:
[...]

Ah misverstand ik dacht dat het om een c40 ging. Ga er dan ook maar even vanuit dat de p6 ook dezelfde breedte heeft.

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:17
bartjaap schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 17:53:
[...]

Ah misverstand ik dacht dat het om een c40 ging. Ga er dan ook maar even vanuit dat de p6 ook dezelfde breedte heeft.
Een P8 of P6 heeft dezelfde banden. Standaard 235/50/19 voor en 255/45/19 achter.
Zover ik weet heeft de P2 rondom 245/45/19.

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh v155, HW P1, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

• SSANL
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 11-03 13:21
Ik heb vandaag weet iets bijzonders....

Ik luisterde naar radio (DAB+), en wilde overschakelen naar Spotify.
Begon het systeem beide door elkaar af te spelen.

Na een reset met de "home"knop werkte het weer even goed, ik wilde toen van radiozender wisselen maar tikte per ongeluk op de reeds afspelende zender.. ik hoorde de zender toen hoorde ik die zender 2x door elkaar met een milliseconde vertraging.. echt irritant..

De dealer wist het ook niet, en denkt dat het een softwarefout is. Vrijdag gaan ze ernaar kijken..

Wordt vervolgd..

XC40 P8 [MY21] / 20" / Warmtepomp / Grijs / Panoramadak

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:44
twijnands schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 12:57:
[...]

@DarkShadow De P6 van mij gaat morgen naar de Garage ik heb precies het zelfde problemen. Ik heb wel sterk het vermoeden dat het met de temperatuur te maken heeft. Hoe warmer het op een dag is hoe minder vaak ik de melding heb.
Sorry, even openbaar zodat iedereen die het probleem tegenkomt het kan lezen (had al op je gereageerd via pm): was uiteindelijk een defect van verwarmingselement dat zit achter de spiegel, in de voorruit.

Voorruit is vervangen en nu werkt alles weer naar behoren!

Klopt wel dat als het warmer is, of droger, meer zon, dat je dan geen condens achter de ruit hebt en het dus werkt. Zodra er iets van condensvorming is valt de sensor niet meer te gebruiken en ontstaan de problemen.

[ Voor 14% gewijzigd door DarkShadow op 19-01-2022 19:37 ]

• Brekie
  • Laatst online: 07-02 19:11
DarkShadow schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 19:35:
[...]

Sorry, even openbaar zodat iedereen die het probleem tegenkomt het kan lezen (had al op je gereageerd via pm): was uiteindelijk een defect van verwarmingselement dat zit achter de spiegel, in de voorruit.

Voorruit is vervangen en nu werkt alles weer naar behoren!

Klopt wel dat als het warmer is, of droger, meer zon, dat je dan geen condens achter de ruit hebt en het dus werkt. Zodra er iets van condensvorming is valt de sensor niet meer te gebruiken en ontstaan de problemen.
Dank je voor je feedback! Heb hier toch ook exact dezelfde symptomen. Ik ga de volvo garage er eens over bellen.

• bartjaap
okio schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 17:23:
[...]

Ja klopt toch wel reeel, vandaag met de regen&kou had ik 21kwh/100km.
Voor mij een nieuw record in negatieven zin hihi, de afgelopen weken steeds onder de 20 gebleven.

Ehmmm de xc40 bedoel je denk ik? Het ging over de p6
Het verschil met de P8 is in die zin, 2 motoren ipv 1, grotere accu en netto minder gewicht. Dat scheelt al een heel stuk in actieradius. Misschien ook het feit dat je iets minder vermogen onder je rechtervoet hebt en daarmee potentieel ook wat minder kwhs er doorheen brast bij ff lekker optrekken :*)
Ging inderdaad om de XC40.
Mij gaat het voornamelijk om verbruik en niet zozeer de range. Maar als het verbruik zoveel lager is dan zou ik zeggen geef dan een eco modus met minder vermogen of d.m.v. het gebruik van 1 motor we dus veel lager in verbruik zouden moeten komen.
Dus kom maar op Volvo!!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Een eco modus brengt niks, want het rendement van een elektromotor wordt niet magisch ineens hoger door het vermogen te beperken. Ook is het niet mogelijk om een motor uit te schakelen, daarvoor is de hardware niet geschikt.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

• Mga1600
Zolangzamerhand zijn er hier denk ik een aantal berijders aanwezig van auto’s die standaard met all-season banden zijn gemonteerd.
Ik ben erg benieuwd naar de ervaring daarmee qua weggedrag maar ook qua riijgeluiden. Is daar iets over te zeggen?

• over9000
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 07-11 09:18
Mga1600 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 21:31:
Zolangzamerhand zijn er hier denk ik een aantal berijders aanwezig van auto’s die standaard met all-season banden zijn gemonteerd.
Ik ben erg benieuwd naar de ervaring daarmee qua weggedrag maar ook qua riijgeluiden. Is daar iets over te zeggen?
Heb er all seasons onder de p6 liggen zal morgen eens kijken welke dat zijn.
Wat geluid betreft heb ik geen vergelijking met zomer of winter banden, maar wat rij geluid betreft vele malen stiller dan de winter banden die ik onder mn golf had zaten. Ik hoor ieder geval de motor opspinnen bij het optrekken en niet zozeer rijgeluid.

Qua verbruik, laatste week eigenlijk iedere keer korte stukjes gedaan naar de supermarkt, kind ophalen bij opa en oma, en mn verbruik zit hem dan meer in de verwarming volgens mij dan in de voortstuwing :)
Tussen 210 en 260 KW/km. Tijdje terug op de snelweg lang stuk gedaan rond de 170 KW/km

• mich78
  • Laatst online: 08-12-2024
Tot nu toe erg tevreden van de all season banden. Stil en mijn verbruik zit gemiddeld op 23,5kwh/100km. Ik rij gemiddeld 110kmh op de snelweg, verwarming op 21 of 22 en stoelverwarming op 2 of 1 en stuurverwarming op 1

• Mga1600
over9000 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 22:28:
[...]

Heb er all seasons onder de p6 liggen zal morgen eens kijken welke dat zijn.
Wat geluid betreft heb ik geen vergelijking met zomer of winter banden, maar wat rij geluid betreft vele malen stiller dan de winter banden die ik onder mn golf had zaten. Ik hoor ieder geval de motor opspinnen bij het optrekken en niet zozeer rijgeluid.

Qua verbruik, laatste week eigenlijk iedere keer korte stukjes gedaan naar de supermarkt, kind ophalen bij opa en oma, en mn verbruik zit hem dan meer in de verwarming volgens mij dan in de voortstuwing :)
Tussen 210 en 260 KW/km. Tijdje terug op de snelweg lang stuk gedaan rond de 170 KW/km
De reden dat ik het vraag is omdat mijn 20” pirelli zomerbanden wel lekker sturen maar echte lawaaischoppers zijn op open asfalt. Mijn 19” winterbanden van Nokian zijn aanmerkelijk stiller. Dus alvast een beetje voorsorteren op de bandenkeuze bij toekomstige vervanging ( al duurt dat nog wel even)

• Rianata
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:20

Rianata

Have you played Atari today?

Misschien weer even het puntje van orde terug laten komen om met name vergelijkingen tussen banden, geluid en verbruik leesbaar te houden;

kan iedereen aan het begin van een reactie kort even vermelden om welk type Volvo het gaat? Bijv. [P8], [P6], [C40], etc. Ook kun je het aanvullen met je bandengrootte en -type indien relevant. Je kunt het natuurlijk voor jouw gemak ook in je vaste onderschrift opnemen.

In het begin van dit draadje deden we het ook toen we nog samen met de PoleStar 2 rijders zaten en werkte prima.

Dank!

[ Voor 7% gewijzigd door Rianata op 20-01-2022 01:50 ]

Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp

• okio
Natuurlijk wel kort dag nog, maar rijgeluid is inderdaad niet of nauwelijks aanwezig. Ook in vergelijking tot mn andere/oude autos op zomer banden. Dus dat is inderdaad positief.

Qua weggedrag;
- tot zover al best veel wisselende omstandigheden gehad, kou, sneeuw, zonnetje en regen. In dit soort omstandigheden doen de all seasons het echt goed. Veel grip.

Het enige waar ik mij nu een klein beetje zorgen over maak is als het echt zomer/warm is, ik schat in dat de slijtage dan een stuk sneller is.

Al met al een aanrader denk ik voor het Nederlandse klimaat. Zou er zelfs wel mee naar Oostenrijk gaan in de winter.

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:44
okio schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 08:37:
[...]

Natuurlijk wel kort dag nog, maar rijgeluid is inderdaad niet of nauwelijks aanwezig. Ook in vergelijking tot mn andere/oude autos op zomer banden. Dus dat is inderdaad positief.

Qua weggedrag;
- tot zover al best veel wisselende omstandigheden gehad, kou, sneeuw, zonnetje en regen. In dit soort omstandigheden doen de all seasons het echt goed. Veel grip.

Het enige waar ik mij nu een klein beetje zorgen over maak is als het echt zomer/warm is, ik schat in dat de slijtage dan een stuk sneller is.

Al met al een aanrader denk ik voor het Nederlandse klimaat. Zou er zelfs wel mee naar Oostenrijk gaan in de winter.
Welk type heb je?

• ergodyne1
Hoi, vraagje! Is het mogelijk in maps om een routeplanning te maken die uit meer bestemmingen dan één bestaat? In Google kun je die er zo bijplussen maar in de auto heb ik het nog niet gevonden…

• Juancho
ergodyne1 schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 09:08:
Hoi, vraagje! Is het mogelijk in maps om een routeplanning te maken die uit meer bestemmingen dan één bestaat? In Google kun je die er zo bijplussen maar in de auto heb ik het nog niet gevonden…
Dat kan maar helaas alleen nog via spraak. En let er daarbij op dat je dus de juiste volgorde moet aanhouden. Dus je laatste bestemming als eerste ingeven en dan zo terug naar je eerst volgende stop. Mocht je onverhoopt een aanpassing hebben...dan heb je pech en kan je het overnieuw doen.

Het is een grote wens (wat mij betreft zelfs eis) van velen onder ons (niet alleen XC40/C40) dat Google dat eindelijk eens fatsoenlijk gaat maken. Dus idd dat je bestemmingen kan invoeren, herplaatsen, gewoon via het touchscreen zoals je ook op PC/Telefoon kan. Deze wens ligt al een jaartje ofzo bij Google/Volvo.

[ Voor 5% gewijzigd door Juancho op 20-01-2022 09:13 ]

• Rude-Dog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-11 23:09
Kan je het niet eerst op je telefoon plannen, opslaan en dan in je auto weer oproepen als die op dezelfde Google account zit?

Geen suggestie, heb geen ervaring maar ben benieuwd of dat kan.

• Jeroen AB
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 31-01-2024
Als je contacten op je iphone ook voorzien hebt van adres, kunnen je via je telefoon menu ook je route laten plannen.

• ergodyne1
Ah check! Dat is wel jammer…kom ik weer aan met mijn BMW voorbeeld (sorry) maar in mijn X3 plande ik mijn routes op de app en stuurde deze zo door naar de auto. Als ik instapte kon ik direct die route navigeren.

Even een hele andere vraag, maar hebben jullie ook die gele hesjes onder je matten liggen? Wat een achterlijke plek is dat zeg! Elke keer als je in en uitstapt schiet je mat er uit… manmanman Volvo…

En hebben jullie ook die lifehammer in de bestuurdersdeur zitten? Viel me net op dat die wel op een hele lelijke plek zit….

• Juancho
Rude-Dog schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 09:53:
Kan je het niet eerst op je telefoon plannen, opslaan en dan in je auto weer oproepen als die op dezelfde Google account zit?

Geen suggestie, heb geen ervaring maar ben benieuwd of dat kan.
Nee je kan geen volledige routes doorsturen van PC/mobiel naar de auto zodat alle bestemmingen er blijk in staan en ook in de juiste volgorde. Als je 1 bestemming opzoekt zie je het wel terug in het Maps zoek veldje van de Volvo.

Voorlopig is plannen/organiseren van een route met meerdere stops gewoon drama helaas. Staat wel op mijn lijst om te bespreken met Volvo binnenkort. Ookal is het bekend bij ze, ik denk dat men gewoon zelf eens moet gaan rijden en ervaren hoe vreselijk irritant dat plannen nu is.

[ Voor 8% gewijzigd door Juancho op 20-01-2022 10:13 ]

• J.van.L
  • Laatst online: 05-11 18:53
ergodyne1 schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 10:04:

Even een hele andere vraag, maar hebben jullie ook die gele hesjes onder je matten liggen? Wat een achterlijke plek is dat zeg! Elke keer als je in en uitstapt schiet je mat er uit… manmanman Volvo…

En hebben jullie ook die lifehammer in de bestuurdersdeur zitten? Viel me net op dat die wel op een hele lelijke plek zit….
Bij mij zitten de hesjes ook onder de mat, maar die zit met noppen vast en verschuift niet. Best wel een logische plek als je ze in een noodsituatie snel nodig hebt, beter dan eerst je hele kofferbak leeg maken

De lifehammer zit bij mij ook in het linker portier. Vond dit eerst ook niet echt fraai, maar is wel de meest logische plek als je een keer met de wielen omhoog komt te liggen.

• Venomer
J.van.L schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 10:53:
[...]

Bij mij zitten de hesjes ook onder de mat, maar die zit met noppen vast en verschuift niet. Best wel een logische plek als je ze in een noodsituatie snel nodig hebt, beter dan eerst je hele kofferbak leeg maken

De lifehammer zit bij mij ook in het linker portier. Vond dit eerst ook niet echt fraai, maar is wel de meest logische plek als je een keer met de wielen omhoog komt te liggen.
Ik heb de lifehammer en de vestjes nog niet gevonden in mijn auto. Ze staan wel op de prijslijst, dus horen gewoon bij de levering. Ik zal de auto nog eens doorzoeken...

• Mga1600
Ah check! Dat is wel jammer…kom ik weer aan met mijn BMW voorbeeld (sorry) maar in mijn X3 plande ik mijn routes op de app en stuurde deze zo door naar de auto. Als ik instapte kon ik direct die route navigeren.

De lifehammer past prima in dat vakje bij je rechterknie.

• Wolfs XC
  • Laatst online: 16-04-2024
Eergisteren een halve dag proefgereden met een XC40 P6 (MY2022). Ik had er al een korte proefrit op zitten maar wilde graag eens zien hoe het verbruik tijdens een langere rit zou zijn.

Vanuit Naarden de A6 opgereden richting Heeg en Sneek. Vanuit Sneek via de snelweg naar huis en de dag daarna de auto weer naar Naarden gebracht. Op de heenweg naar Heeg 100-105km/u gereden. Vanuit Heeg binnendoor naar Sneek en vanuit Sneek terug naar huis met een snelheid van rond de 120km/u.

De XC40 heeft 20inch banden (All Season Pirelli Scorpion banden) en de verwarming stond op 19 of 20 graden in standje 1. Radio en verlichting aan.

Totaal 297km gereden met een gemiddeld verbruik van 25.1kWh/100km. Op de heenweg tot aan Heeg was het verbruik 21.2kWh.

De XC40 is ons erg goed bevallen. Als we hem nu bestellen dan wordt de auto in september geleverd. Hopelijk is de Volvo app tegen die tijd vrij van bugs want dat is min of meer de voornaamste klacht die ik hier tegen kom. Voor wat betreft het verbruik lijkt mee te vallen mits je je aan de snelheid houd en in de winter de accu is voorverwarmd.

Volvo werkt samen met Joulz. Bij aanschaf van een XC40 Recharge krijg je een Garo laadpaal a €1500 cadeau. Heeft iemand hier ervaring met de Garo wallbox? Als ik op de diverse site's voor laadmogelijkheden kijk kom ik de Garo nergens tegen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bF9VhlB3gQ69fxf8a9gMYr_yGBY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B0kpEFxDDbXy7ExlIfTPP4Zn.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door Wolfs XC op 20-01-2022 11:26 ]

Volvo XC40 P6 Ultimate 20" MY23

• Pr8chtig
  • Laatst online: 10-11 16:21
Heb een Garo laadpaal, werkt probleemloos maar enigzins beperkte app mogelijkheden tov andere. Timers zijn in te stellen, laadtijden zijn te volgen, en icm (niet incl!) load balancing meter GNM3D-RS485 ook makkelijk uit te lezen. Let wel, die meter is niet zo eenvoudig aan te komen, en (mijn) Volvo (dealer) heeft in het geheel geen ervaring met laadpalen installeren.

P8 to P4

• okio
Wolfs XC schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 11:25:
Eergisteren een halve dag proefgereden met een XC40 P6 (MY2022). Ik had er al een korte proefrit op zitten maar wilde graag eens zien hoe het verbruik tijdens een langere rit zou zijn.

Vanuit Naarden de A6 opgereden richting Heeg en Sneek. Vanuit Sneek via de snelweg naar huis en de dag daarna de auto weer naar Naarden gebracht. Op de heenweg naar Heeg 100-105km/u gereden. Vanuit Heeg binnendoor naar Sneek en vanuit Sneek terug naar huis met een snelheid van rond de 120km/u.

De XC40 heeft 20inch banden (All Season Pirelli Scorpion banden) en de verwarming stond op 19 of 20 graden in standje 1. Radio en verlichting aan.

Totaal 297km gereden met een gemiddeld verbruik van 25.1kWh/100km. Op de heenweg tot aan Heeg was het verbruik 21.2kWh.

De XC40 is ons erg goed bevallen. Als we hem nu bestellen dan wordt de auto in september geleverd. Hopelijk is de Volvo app tegen die tijd vrij van bugs want dat is min of meer de voornaamste klacht die ik hier tegen kom. Voor wat betreft het verbruik lijkt mee te vallen mits je je aan de snelheid houd en in de winter de accu is voorverwarmd.

Volvo werkt samen met Joulz. Bij aanschaf van een XC40 Recharge krijg je een Garo laadpaal a €1500 cadeau. Heeft iemand hier ervaring met de Garo wallbox? Als ik op de diverse site's voor laadmogelijkheden kijk kom ik de Garo nergens tegen?

[Afbeelding]
-Voor 19 inch zit je op stuk lager verbruik (zie vorige berichten op dit forum)
-September levering zou ik niet op rekenen, tenzij het een productieplaats auto is
-bij mijn weten krijg je die laadpaal niet cadeau, tenminste ik had toen zelf ook gekeken. Je moet nog wel een deel van de kosten betalen

• Pure8
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 01-09-2022
Hier bij ons op het bedrijf zijn het allemaal laadpunten van Garo. Nooit problemen mee.

Sage Green-warmtepomp-19”- Wallbox Pulsar Plus

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:13
Mga1600 schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 11:22:
[...]

De lifehammer past prima in dat vakje bij je rechterknie.
en als je dan op de kop hangt ligt de lifehammer ergens los in je auto waar je er waarschijnlijk niet mee bij kunt. ik heb hem echt liever vast zitten, en op een plek waar ik er (in welke situatie dan ook) gewoon bij kan. Daar is hij immers voor :)

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

• Wolfs XC
okio schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 11:58:
[...]
-Voor 19 inch zit je op stuk lager verbruik (zie vorige berichten op dit forum)
-bij mijn weten krijg je die laadpaal niet cadeau, tenminste ik had toen zelf ook gekeken. Je moet nog wel een deel van de kosten betalen
19 inch scheelt een stuk ja echter vinden wij de 20inch een stuk fraaier.
Vanuit Volvo/Joulz krijg je €1500 (incl btw) tegoed. Alles bijelkaar in ons geval zal rond de €2200 uitkomen dus moeten we nog wat bijleggen.

Ben blij om de positieve verhalen te lezen over de Garo wallbox want hier is niets over te vinden in NL. Misschien wel in Zweden maar mijn Zweeds is niet zo goed :)

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:50

MaxxMark

HT is Tof!

Vandaag een proefrit gemaakt in de XC40 - P6 (MY2023). Single motor en met het nieuwe smoelwerk.

Vooral voor mijn vader omdat hij een auto zocht met hoge instap, die veilig is (rijhulpsystemen) en die op en neer naar Arnhem kan rijden. De p8 was nooit een optie (te duur) maar de instap p6 is zeeeer scherp geprijs (ik blijf me er over verbazen!)

Als oud v60-PIH rijder (en nu al ruim een jaar Polestar 2 rijder) was het wel echt 'thuiskomen' in die auto. God wat heb ik de feature gemist dat je in de ACC stand de snelheid van je voorligger kunt zien op je dashboard. Ik hoop echt dat Polestar dat alsnog introduceert!

Verder zoefde hij over de weg. Lekker hoog, lekker ruim (zeker in vergelijking met de P2) en door zijn soepele veren en (volgens mij) kleinere velgmaat een héél stuk comfortabeler (of 'minder sportief' ;) ) dan de P2.

Het was veel zoeken in de menutjes omdat die nét even anders zijn. En wat ik overal al vaak heb gelezen zijn de features bij volvo vaak wat spartaanser:

OPD aan/uit en geen tussenstand. Bij de P2 is de middelste stand een goede optie omdat die gelijkwaardig aanvoelt als 'afremmen op de motor' van een ICE.

Creep is niet uit te zetten. Een feature die ik heel erg mis. Zeker als je zonder OPD wilt rijden is Creep uit kunnen zetten eigenlijk een must.

Ik kon de 'auto-hold' niet vinden. In de XC40 (Plug-in) Hybrid zat die wel. Het werkte alleen zeer slecht, dus ik vond het totaal geen gemis dat het in de P6 niet (meer) zit of ik het niet kon vinden.

Ik vond de fysieke knopjes voor bediening van gevarenlicht etc wel fijner qua plek én gemak. De "haptic"toetsen in de P2 komen in contrast totaal niet goed uit de verf.

Het scherm is ietsje kleiner dan bij de P2. Maar viel me uiteindelijk alleszins mee. wat Volvo beter doet is dat aan de zijkanten de 360view wél tot aan de deur toont. In de P2 zit er een 'blank' stukje tussen de deur en wanneer de camera zichtbaar is (in de side view is dat níet het geval). De Volvo heeft dat niet en sluit dus wel goed aan (wat beter is). Ook heb ik het gevoel dat het switchen tussen 360/front/rear/sides net iets soepeler werkt dan in de p2.

Opslagruimte was netjes in de P6. In vergelijking met de P2 heb ik het gevoel dat het ietsje minder is. Voor het formaat van de wagen had ik (zeker in vergelijking met de P2) wat meer verwacht.

Op de achterbank zitten was ruim genoeg, maar heb het gevoel dat je in de V60 net iets ruimer zat. De P6 was echter wel ííetsje ruimer dan de P2.

Voorin is het natuurlijk beduidend ruimer! Dat is geen verrassing :)

Qua uiterlijk vind ik het nieuwe smoelwerk van de wagen een STUK beter dan die van de P8. Het tonen van ietsje meer grill maakt gewoon nét het verschil. Het is wat minder een 'dicht blok'.

De power van de Single-Motor is uiteraard dik voldoende. Je mag het gewoon niet vergelijken met de P2 waar gewoon 2x zo veel motor in zit en je wegstuift. Qua gevoel en ervaring voelde het voor mij bijna letterlijk als 'de helft van het vermogen'. Als ik geen launch-edition P2 had, had ik zeker voor een SM/LR gegaan. Een DM is totaal overkill, maar wel leuk ;)

Al met al een super tevreden proefrit gehad! Het is precies een wagen die ik voor mn pa geschikt zou vinden (en dat vond hij zelf ook ;)). Maar ja... die levertijd hè... :X 6 tot 8 maanden. En dat terwijl zijn huidige auto de APK van 1 juni niet doorkomt :( Dus dat wordt nog broeden...

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

• Venomer
MaxxMark schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 13:25:
[...]
Als oud v60-PIH rijder (en nu al ruim een jaar Polestar 2 rijder) was het wel echt 'thuiskomen' in die auto. God wat heb ik de feature gemist dat je in de ACC stand de snelheid van je voorligger kunt zien op je dashboard. Ik hoop echt dat Polestar dat alsnog introduceert!
[...]
Uh, doet de XC40 P6/8 dat dan? :?
Nog nooit opgevallen! 8)7

• okio
Wolfs XC schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 12:51:
[...]

19 inch scheelt een stuk ja echter vinden wij de 20inch een stuk fraaier.
Vanuit Volvo/Joulz krijg je €1500 (incl btw) tegoed. Alles bijelkaar in ons geval zal rond de €2200 uitkomen dus moeten we nog wat bijleggen.

Ben blij om de positieve verhalen te lezen over de Garo wallbox want hier is niets over te vinden in NL. Misschien wel in Zweden maar mijn Zweeds is niet zo goed :)
Ja klopt dat had ik ook , uiteindelijk heeft de dealer mij 20 inch verboden. >:)

Mijn advies is: ga ook even proefrijden met 19 inch, met name ook ivm rijcomfort. Zie eventueel ook de YouTube review van de xc40 van autogefuhl gaat ook over dit verschil

• Rude-Dog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-11 23:09
Precies de reden dat ik ook voor de P6 en de 19" heb geopteerd. P8 en 20" ontzettend leuk/mooi maar te duur, zowel financieel als voor wat je inlevert qua bereik en comfort.

• Mga1600
Venomer schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 13:52:
[...]

Uh, doet de XC40 P6/8 dat dan? :?
Nog nooit opgevallen! 8)7
Jazeker, ik de snelheidsmeter zie je een wit streepje ( boogje) terplekke van de ‘naald’. wat het snelheidsverschil aangeeft tussen je voorligger en jezelf.,

• Put007
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 09-11 22:06
Sinds eind december trotse bezitter van een P6.
Vandaag de tweede "grote" rit met de auto. Gouda - Kampen en weer terug. Totaal 260 kilometer.
Moet zeggen dat de auto zeer goed bevalt. Ook valt het verbruik mij alles mee.
Vanmorgen lag de temperatuur tussen de 2 en 3 graden en vanmiddag tussen de 3 en 5 graden.
Verbruik vanmorgen 21,8 kWh/100km en vanmiddag 20,8 kWh/100km bij 105 km/u.
Auto staat op 19 inch Michelin all season banden.
Ben benieuwd naar de zomerse waarden. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r320xfKR2NL6pQTkaZvOo2PP45s=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/al5aTJHUnpu6KQ209AV5apYC.gif?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_f6Tv6l42cDf0B7ea6yf5xTTqzo=/x800/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/3s11ajtvNU3yQ5jaGjfy7DfF.gif?f=fotoalbum_large

• Venomer
Mga1600 schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 14:44:
[...]

Jazeker, ik de snelheidsmeter zie je een wit streepje ( boogje) terplekke van de ‘naald’. wat het snelheidsverschil aangeeft tussen je voorligger en jezelf.,
Ik dacht dat dat het verschil aangaf tussen de ingestelde snelheid op de ACC en je werkelijke snelheid.

Komt dat boogje in beeld zodra onder in het display een autootje boven het stuurtje wordt getoond? (Als je begrijpt wat ik bedoel...)

• Juancho
Venomer schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 16:12:
[...]

Ik dacht dat dat het verschil aangaf tussen de ingestelde snelheid op de ACC en je werkelijke snelheid.

Komt dat boogje in beeld zodra onder in het display een autootje boven het stuurtje wordt getoond? (Als je begrijpt wat ik bedoel...)
nee het is echt de afstand naar je voorligger. Dus je kunt dat witte blokje letterlijk zien als je voorligger. Het blokje wordt alleen groter en groter naarmate je dichterbij komt. Een teken dus ook dat je tijdig kan inhalen zonder af te hoeven remmen.

• Venomer
Juancho schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 16:18:
[...]

nee het is echt de afstand naar je voorligger. Dus je kunt dat witte blokje letterlijk zien als je voorligger. Het blokje wordt alleen groter en groter naarmate je dichterbij komt. Een teken dus ook dat je tijdig kan inhalen zonder af te hoeven remmen.
Jullie bedoelen dus niet het gele boogje in deze afbeelding:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g8Lyu5g4Pg4vOIplj-1UIHpdKFo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/SS4lrfxQafHiMMuzwBjlnkBM.png?f=user_large

Dat gele boogje geeft de ingestelde snelheid aan.

Blijkbaar is er nog een ander (wit) boogje dat mij nog nooit is opgevallen. 8)7

• Juancho
Venomer schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 16:24:
[...]

Jullie bedoelen dus niet het gele boogje in deze afbeelding:

[Afbeelding]

Dat gele boogje geeft de ingestelde snelheid aan.

Blijkbaar is er nog een ander (wit) boogje dat mij nog nooit is opgevallen. 8)7
Jup, echt een wit blokje die groter wordt naarmate je naar je voorligger kruipt. Volgens mij alleen zichtbaar als je ACC aan hebt. Zat even te kijken in de manual maar die is nog steeds zo dramatisch slecht. Ik kan zo 123 ook niks vinden van deze functie, maar geloof me...het zit er in :)

[ Voor 10% gewijzigd door Juancho op 20-01-2022 16:44 ]

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://media.autoweek.nl/m/5y8yh3mbjfah_800.jpg

Links zie je die gele kromme lijn, dat is je ingestelde ACC.
Aan de rechterkant die dikke witte lijn erlangs is je actuele snelheid.

Dat blokje links ernaast is de afstand naar je voorganger (dus eigenlijk snelheidsverschil tussen de twee voertuigen).

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

• Mga1600

Als je in Maps op je telefoon een bestemming zoekt, komt die vanzelf in je lijstje in de auto te staan, mits je hetzelfde account gebruikt tenminste.

• Sten2017
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 24-09-2024
Put007 schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 15:46:
Sinds eind december trotse bezitter van een P6.
Vandaag de tweede "grote" rit met de auto. Gouda - Kampen en weer terug. Totaal 260 kilometer.
Moet zeggen dat de auto zeer goed bevalt. Ook valt het verbruik mij alles mee.
Vanmorgen lag de temperatuur tussen de 2 en 3 graden en vanmiddag tussen de 3 en 5 graden.
Verbruik vanmorgen 21,8 kWh/100km en vanmiddag 20,8 kWh/100km bij 105 km/u.
Auto staat op 19 inch Michelin all season banden.
Ben benieuwd naar de zomerse waarden. [Afbeelding]

[Afbeelding]
Wat een bizar laag verbruik. Mijn p8 haalde vanmorgen na 70 km snelweg inclusief voorverwarmen aan laadpaal net de 26. Op de terugweg vanmiddag nipt onder de 30 zonder voorverwarmen aan laadpaal, wel via timer.

Heeft Volvo iets aan de batterij gedaan ofzo bij de nieuwere modellen?

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

JackBol schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 17:00:
[Afbeelding]

Links zie je die gele kromme lijn, dat is je ingestelde ACC.
Aan de rechterkant die dikke witte lijn erlangs is je actuele snelheid.

Dat blokje links ernaast is de afstand naar je voorganger (dus eigenlijk snelheidsverschil tussen de twee voertuigen).
Iedereen zegt steeds "afstand" maar het is toch echt "snelheid".

Als je acc op 100 staat (gele balkje) en je voorligger rijdt 80, maar is nog niet binnen het 'correctiebereik' van je ACC (dus afstandsindicator op standje 1), dan blijft je auto gewoon 100 rijden. Het witte blokje vult echter vanaf 80 tot en met 100. Je kunt dus op het oog zien dat je voorligger 80 rijdt. Zodra hij in het zicht van de radar is (maar niet van de '1 streep stand') weet je dus dat bij een groot snelheidsverschil, dat je mogelijk snel moet ingrijpen van baan te wisselen zonder dat de ACC gaat corrigeren.

Rijdt je voorligger 95, dan is het balkje klein en weet je dat het 'nog wel even duurt' voordat je ACC gaat ingrijpen en hoef je (nog) niet van baan te wisselen.

ik vond het een heerlijk fijne feature omdat je zodoende lange afstanden kon rijden zonder dat je ACC ooit hoefde te corrigeren. Ik reed er echt op! Met mn polestar moet ik maar 'gokken' hoe snel de auto voor me rijdt. Zodra het autotje in mn dashboard gaat branden weet ik dat de radar hem ziet. Maar hoe groot het snelheidsverschil is weet ik niet... :X vaak ben ik dan net te laat met van baan wisselen, want dan grijpt de ACC in door van 100 naar 97 te gaan, en dat resulteert dus in minder rijcomfort.

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

• Volvar
MaxxMark schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 13:25:
Vandaag een proefrit gemaakt in de XC40 - P6 (MY2023). Single motor en met het nieuwe smoelwerk.
Heee. Dat is nieuwe info. Ik heb altijd begrepen dat MY23 pas vanaf week 23 2022 in productie zou gaan. Waar staat deze auto, want ik heb een MY23 besteld en zou er best een in het echt willen zien

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
MaxxMark schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 19:02:
[...]

Iedereen zegt steeds "afstand" maar het is toch echt "snelheid".
Het is hetzelfde.

Als je harder op iemand af rijdt wordt dat balkje kleiner.
Snelheid over tijd is afstand.

• Venomer
Sten2017 schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 18:39:
[...]

Wat een bizar laag verbruik. Mijn p8 haalde vanmorgen na 70 km snelweg inclusief voorverwarmen aan laadpaal net de 26. Op de terugweg vanmiddag nipt onder de 30 zonder voorverwarmen aan laadpaal, wel via timer.

Dit verschil dus:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z_bxX8P_UgxUDK5pOP_wCS7DF0c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9FvkNcLF3d4yqZ2PVdwWKNfX.jpg?f=fotoalbum_large

Door de kleinere accu is de range ongeveer hetzelfde trouwens. Staar je dus niet blind op het verbruik.

• Mga1600
Sten2017 schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 18:39:
[...]

Ik zit ook heel vaak op 22 of net daarboven met mijn P8, soms daaronder, ook op kortere tripjes. Dit was vorige week in de ochtendspits, maar gisteren was het maar 5 graden en toen was het net boven de 22.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1jgMLqqag8-VdHq_FT-v6cslJmk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IWsKD5pvTarNL4wrL89QwJrR.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door Mga1600 op 20-01-2022 21:41 ]

• Montalbano
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
JackBol schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 17:00:
[Afbeelding]

Het is het verschil in snelheid, wat niet exact hetzelfde is als de afstand. Het blokje wordt wel kleiner als je dichterbij komt, maar dat komt omdat je snelheid aangepast wordt door de ACC.

P8

• madhondt
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 12:07
JackBol schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 20:24:
[...]
Het is hetzelfde.
Snelheid over tijd is afstand.
Het is snelheid.
1. Het wordt getoond op een schaal van snelheid, en kan dus ook worden afgelezen als een snelheid
2. Als ik op 50m of op 100m of op 200m rijd met hetzelfde snelheidsverschil, zal het balkje even groot zijn.
3. Als het afstand zou zijn, en ik rijd dezelfde snelheid als m'n voorligger, is het balkje nul groot en zou ik dus tegen m'n voorligger zitten...

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Wat @madhondt zegt verwoordt precies wat ik wilde zeggen :)

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
madhondt schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 23:18:
[...]

Het is snelheid.
1. Het wordt getoond op een schaal van snelheid, en kan dus ook worden afgelezen als een snelheid
2. Als ik op 50m of op 100m of op 200m rijd met hetzelfde snelheidsverschil, zal het balkje even groot zijn.
3. Als het afstand zou zijn, en ik rijd dezelfde snelheid als m'n voorligger, is het balkje nul groot en zou ik dus tegen m'n voorligger zitten...
En daarom zeg ik ‘snelheid over tijd is afstand’.
Als je met een hogere snelheid op iemand afrijdt zal het blokje kleiner worden. In de delta tijd kun je dus afstand aflezen.

Je probeert me te overtuigen dat iets niet 2*3 maar 6 is, terwijl ze equivalent zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door JackBol op 21-01-2022 07:48 ]

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Niemand betwist dat uit het een het ander valt af te leiden.

Maar wat er getoond wordt is toch echt een indicator die één op één de snelheid van de voorligger toont.

Wat jij zegt hier zegt:
JackBol schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 20:24:
[...]
is gewoon pertinent niet waar en waar de verwarring zit.

Als iemand met hoge snelheid (120) rijdt en voor hem rijdt een vrachtwagen (80) dan toont de witte indicator de snelheid van de voorligger. En het balkje als geheel dus het verschil er tussen (40).

Het witte balkje wordt bij constant blijvende snelheid van beiden (120 en 80) nooit kleiner ongeacht de afstand tot de voorligger. Pas als de vrachtwagen binnen het bereik komt waar de ACC gaat ingrijpen (dus NIET binnen het bereik van de radar, want die ziet de wagen veel eerder) wordt het blokje kleiner. Dat is niet omdat de afstand kleiner wordt, maar omdat de ACC de snelheid verlaagt en daarmee steeds meer gelijk wordt aan die van zijn voorligger.

En omgekeerd, als de wagen voor jou opeens gas bij gaat geven, wordt het balkje kleiner omdat zijn snelheid meer bij de jouwe ligt. Het balkje wordt dus groter als het snelheids verschil toeneemt en wordt kleiner als het afneemt.

Een auto kan 500 meter voor je zijn en een klein balkje tonen (99kmh vs 100kmh) maar als diezelfde auto 500 meter voor je 80 rijdt is het balkje groter. En andersom als die auto op 500meter 40 rijdt heb je een gigantisch balkje. Hier zegt het dus niets over de afstand (wel dat je heel snel moet ingrijpen om dat snelheidsverschil gecorrigeerd te krijgen want de ACC gaat dat dikke kans niet lukken :D)

[ Voor 22% gewijzigd door MaxxMark op 21-01-2022 08:16 ]

• ergodyne1
Wel een hoop gedoe om die balkjes allemaal te checken tijdens het rijden. Ik probeer altijd zo min mogelijk in dat display te kijken. Ik zet 's avonds ook altijd alles superdonker, heb het ooit als advies van een race-instructeur gekregen, probeer het maar eens...

Ik heb zo nu en dan het idee dat mijn C40 minder power heeft dan in het begin. Ervaren jullie dat ook wel eens of ben ik gewoon gewend geraakt aan zijn vermogen?

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Om nog even het te refereren aan het plaatje van Jack in relatie tot mijn proefrit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/camo/995f9396e928fb8a97e3ad7ff573c19bbb5f6e20/?url=https%3A%2F%2Fmedia.autoweek.nl%2Fm%2F5y8yh3mbjfah_800.jpg

Het dashboard van de wagen waarin ik reed zag er interessant genoeg subtiel anders uit.

Het CruiseControl en Pilot Assist lampje waren samengevoegd tot één item. Dat viel mij op omdat het anders was dan in mn Polestar, maar ik zie nu in het plaatje van Jack dat het bij hem óók toont zoals in mijn polestar. Het lijkt er dan op te wijzen dat er toch meer anders is. Of misschien is het een instelling. Dat zou natuurlijk ook kunnen.

Op Op geheugen zou ik denken dat de balkjes van de meters links en rechts ook breder waren. Met name de vermogensbalk rechts. In mijn herinnering was de vermogensbalk die actief is blauw en was de achtergrond gewoon donker/zwart. Dus de balk an sich groeide, ipv dat de 'naald' zich verplaatst over de balk

@Volvar De proefrit was bij Volvo Niham in Den Haag. Ze hadden de wagen sinds deze week beschikbaar voor proefritten. De verschillen waren wel uiterst subtiel. Er stond een P8 (sage green). En op deze stond gewoonweg geen type nummer behalve alleen "Recharge". Op het labeltje stond P6 en er zat duidelijk een single motor in. Het meest kenmerkende verschil is uiteraard de grill die net iets prominenter is. Maar omdat de wagen zwart was was dit ook lastig te vergelijken. Zover ik weet is er geen single motor P8 of een MY22 P6 (toch?).

[ Voor 21% gewijzigd door MaxxMark op 21-01-2022 08:32 ]

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
MaxxMark schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 08:28:
Om nog even het te refereren aan het plaatje van Jack in relatie tot mijn proefrit:
[Afbeelding]

Het dashboard van de wagen waarin ik reed zag er interessant genoeg subtiel anders uit.

Het CruiseControl en Pilot Assist lampje waren samengevoegd tot één item. Dat viel mij op omdat het anders was dan in mn Polestar, maar ik zie nu in het plaatje van Jack dat het bij hem óók toont zoals in mijn polestar. Het lijkt er dan op te wijzen dat er toch meer anders is. Of misschien is het een instelling. Dat zou natuurlijk ook kunnen.

Op Op geheugen zou ik denken dat de balkjes van de meters links en rechts ook breder waren. Met name de vermogensbalk rechts. In mijn herinnering was de vermogensbalk die actief is blauw en was de achtergrond gewoon donker/zwart. Dus de balk an sich groeide, ipv dat de 'naald' zich verplaatst over de balk

@Volvar De proefrit was bij Volvo Niham in Den Haag. Ze hadden de wagen sinds deze week beschikbaar voor proefritten. De verschillen waren wel uiterst subtiel. Er stond een P8 (sage green). En op deze stond gewoonweg geen type nummer behalve alleen "Recharge". Op het labeltje stond P6 en er zat duidelijk een single motor in. Het meest kenmerkende verschil is uiteraard de grill die net iets prominenter is. Maar omdat de wagen zwart was was dit ook lastig te vergelijken. Zover ik weet is er geen single motor P8 of een MY22 P6 (toch?).
Dit is het dashboard van voor de 1.3 update. Ik heb dat plaatje van Internet gegoogled.

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
MaxxMark schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 08:12:
is gewoon pertinent niet waar en waar de verwarring zit.
Ik zit vanmiddag weer 130km in mijn auto. Ik ga er eens op letten.
Het kan zijn dat ik verkeerd zit hoor! Ik heb het zo in mijn hoofd zitten.

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Ja, ik ben benieuwd, je was zó overtuigend in je verhaal dat ik aan mezelf begon te twijfelen. Maar ik ben er (nu door jou) 99% zeker van :)

• WildOne
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-11 22:12
Zover ik weet is er geen single motor P8 of een MY22 P6 (toch?).
Alle op dit moment rijdende/uitgeleverde P6’en zijn MY22

• Sten2017
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 24-09-2024
Mga1600 schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 21:39:
[...]

Ik zit ook heel vaak op 22 of net daarboven met mijn P8, soms daaronder, ook op kortere tripjes. Dit was vorige week in de ochtendspits, maar gisteren was het maar 5 graden en toen was het net boven de 22.

[Afbeelding]
Hoe dan? Vanmorgen 15 km gereden zat ik ver boven de 30. Die 21 haal ik pas in de zomer.

De verschillen zijn te groot tussen de auto's :(

• madhondt
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 12:07
JackBol schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 08:33:
[...]
Ik zit vanmiddag weer 130km in mijn auto. Ik ga er eens op letten.
Het kan zijn dat ik verkeerd zit hoor! Ik heb het zo in mijn hoofd zitten.
En laten we het hoe dan ook hierbij laten. Het is geen ellenlange discussie waard.

Het belangrijkste is dat nu iedereen weet dat dat balkje er is, en daarop kan gaan letten bij het naderen van een voorligger. ;-)

• ergodyne1
Hoe hebben jullie dat trouwens in de XC’s, bij mijn C40 kun je alleen cruise control aanzetten inclusief pilot assist. Wil je geen pilot assist dan moet je dat via het scherm omslachtig uitzetten.

In de V60 kon je die CC modus wisselen middels de pijltjes op het stuur. Ik vond het handig want soms wil je wel CC maar geen pilot assist (op binnendoor weggetjes is mijn pilot assist in de C40 heel spastisch aan het sturen, bijna eng… was op de V60 veel beter). Die pijltjes op mijn C40 doen dat helaas niet en zijn ongebruikt… heeft een XC40 die functie wel?

• Wolfs XC
@MaxxMark vanaf 2020 is de P8 leverbaar geweest. P8 is de twin. Vanaf halverwege 2021 (MY2022!) was de P6 met single motor leverbaar.

Begin dit jaar heeft Volvo de typeaanduidingen verandert, P8 heet nu "Twin" en de P6 "Single". Dit is dus vanaf MY2023....ofwel, als je nu een XC40 bestelt dan is dat een MY23.

• Volvar
[Afbeelding]

De levering MY23 vanaf week 23 2022 komt van een member van het Volvoforum en mijn dealer. Wat nu rondrijdt zou dus volgens mij MY22 P6 moeten zijn, maar mijn info kan niet kloppen vandaar dat ik even navraag.
De P6 eigenaren hier posten alleen maar foto's van hun verbruik om de eigenaren van een P8 gek te maken en niet van hun mooie auto :+

• Venomer
ergodyne1 schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 09:38:
Hoe hebben jullie dat trouwens in de XC’s, bij mijn C40 kun je alleen cruise control aanzetten inclusief pilot assist. Wil je geen pilot assist dan moet je dat via het scherm omslachtig uitzetten.

In de V60 kon je die CC modus wisselen middels de pijltjes op het stuur. Ik vond het handig want soms wil je wel CC maar geen pilot assist (op binnendoor weggetjes is mijn pilot assist in de C40 heel spastisch aan het sturen, bijna eng… was op de V60 veel beter). Die pijltjes op mijn C40 doen dat helaas niet en zijn ongebruikt… heeft een XC40 die functie wel?
In de XC40 werkte het eerst zoals in de V60. Maar om volstrekt onduidelijke redenen is die functie bij een van de updates van het stuur verdwenen. Daar zijn nog steeds veel mensen boos/verdrietig/ontevreden over.

• ergodyne1
Venomer schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 09:47:
[...]

In de XC40 werkte het eerst zoals in de V60. Maar om volstrekt onduidelijke redenen is die functie bij een van de updates van het stuur verdwenen. Daar zijn nog steeds veel mensen boos/verdrietig/ontevreden over.
aah check! Wat doen die mensen bij Volvo in godesnaam... functionaliteit verwijderen 8)7... en dan adverteren dat er functionaliteit bij komt (Youtube, volgende eeuw ergens...)

• Mga1600
ergodyne1 schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 09:38:

Dit is hier al een half-miljoen keer aan de orde gesteld. Niet weer toch hè alsjeblieft? Blader even terug dan lees je alle meningen…..
Samengevat….: bijna niemand vindt de huidige oplossing prettig en de vraag is gesteld aan Volvo om het terug te draaien……

[ Voor 7% gewijzigd door Mga1600 op 21-01-2022 11:09 ]

• ergodyne1
Mga1600 schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 11:04:
[...]

Dit is hier al een half-miljoen keer aan de orde gesteld. Niet weer toch hè alsjeblieft? Blader even terug dan lees je alle meningen…..
Samengevat….: bijna niemand vindt de huidige oplossing prettig en de vraag is gesteld aan Volvo om het terug te draaien……
Oh ja joh, nou ja ik lees geen 200 pagina's terug om een bepaald onderwerp te vinden... bedankt voor de samenvatting.

• Juancho
Ik heb mijn punten naar de contactpersoon bij Volvo NL gestuurd en ook dit PA issue staat er natuurlijk in. Maar niet alleen losse items, ook een stuk over communicatie, samenwerking, toekomst etc. Want ik heb ook duidelijk gemaakt dat het allemaal geen negatief bedoelde feedback is (wat sommigen hier helaas nog altijd denken) maar juist omdat ik vind dat we met z'n allen en alle ervaringen die erbij horen de auto (nog) beter kunnen maken. Dat was vooral mijn essentie.

Binnenkort heb ik een 1:1 gesprek met die persoon over mijn mail dus hopelijk komt daar wat uit. En dan zal ik het uiteraard delen.

[ Voor 29% gewijzigd door Juancho op 21-01-2022 11:48 ]

• wouter8888
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-11 22:41
(jarig!)
Begin december ook de XC40 Twin Engine mogen ophalen. Van de zomer gekozen voor een voorraadauto vanwege het risico dat een bestelling mogelijk niet meer in 2022 geleverd zou kunnen worden. In dit topic veel kunnen lezen waarvoor veel dank.

Dankzij een post van een mede-tweaker in dit topic op het idee gekomen om de logo's en wielen in dezelfde kleur te laten spuiten als het dak en de spiegels (hoogglans zwart). Omdat het logo aan de voorzijde veel sensoren bevat kon dat niet en is het gewrapped.

Om iets terug te doen plaats ik hierbij de foto's mochten er andere Tweakers geïnteresseerd zijn in hoe het er uit ziet als je deze accenten zwart maakt. Ook leuk om te zien hoe Sage Green in de zon totaal anders is dan in de schaduw.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5baPDZziwXr4X6lHXIsEEEzgdrg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DlGdlZAxMRViLgSlpfrpbm7D.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G0YCRuZavvB6bjGpUGICt8XOhrY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/7soGVkKmBleP8CSfFfYDgvHQ.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5QMZQeSu3DeJQlBTsHhKi8MVAfQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zqECQEcEbQLypRcFq7fL8d3Y.png?f=fotoalbum_large

Main: Woefwaffer (Mage), Alts: Woefwafje/Miauwmiauwer) on Outland.

• Dylannx3
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 04-11-2024
Is het iemand al gelukt om Flitsmeister en Youtube te downloaden via de Playstore?

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
Dylannx3 schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 12:12:
Is het iemand al gelukt om Flitsmeister en Youtube te downloaden via de Playstore?
Staat nog niet in de playstore.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7C8woPXvE1cu9B92i2unP8cPKwk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FJvuSu7goA7V47QfQz9PyuPf.png?f=fotoalbum_large

• Juancho
wouter8888 schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 12:05:
Begin december ook de XC40 Twin Engine mogen ophalen. Van de zomer gekozen voor een voorraadauto vanwege het risico dat een bestelling mogelijk niet meer in 2022 geleverd zou kunnen worden. In dit topic veel kunnen lezen waarvoor veel dank.

Dankzij een post van een mede-tweaker in dit topic op het idee gekomen om de logo's en wielen in dezelfde kleur te laten spuiten als het dak en de spiegels (hoogglans zwart). Omdat het logo aan de voorzijde veel sensoren bevat kon dat niet en is het gewrapped.

Om iets terug te doen plaats ik hierbij de foto's mochten er andere Tweakers geïnteresseerd zijn in hoe het er uit ziet als je deze accenten zwart maakt. Ook leuk om te zien hoe Sage Green in de zon totaal anders is dan in de schaduw.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ziet er wel stoer uit die zwarte velgen! Ik rijd zelf lease dus ga het niet doen maar anders... _/-\o_ . Zelfde eigenlijk met dat lelijke hoogglans zwart van binnen. Het liefst zou ik dat laten grappen in een matte kleur. Maarja, wederom leaseauto he... ;).

Heb trouwens net als jij de Sage Green kleur. Wat je zegt, met zonlicht erop lijkt het best een ander kleurtje als zonder zon. Meer legergroen, heel apart maar daarom wel uniek. En ook gelijk de reden waarom ik die kleur als voorkeur had. Gewoon net ff wat anders en zoveel ben ik er ook nog niet tegen gekomen onderweg.

Geniet ervan!

@Dylannx3 even een tip, er is een specifiek Android Automotive topic waar dit soort dingen besproken worden, met soms een update van Frank over FM. Nog geen super levendig topic maar dat komt natuurlijk omdat de Playstore erg traag op gang komt >:)

[ Voor 9% gewijzigd door Juancho op 21-01-2022 12:40 ]

• ergodyne1
Juancho schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 12:37:
[...]

Ziet er wel stoer uit die zwarte velgen! Ik rijd zelf lease dus ga het niet doen maar anders... _/-\o_ . Zelfde eigenlijk met dat lelijke hoogglans zwart van binnen. Het liefst zou ik dat laten grappen in een matte kleur. Maarja, wederom leaseauto he... ;).

Heb trouwens net als jij de Sage Green kleur. Wat je zegt, met zonlicht erop lijkt het best een ander kleurtje als zonder zon. Meer legergroen, heel apart maar daarom wel uniek. En ook gelijk de reden waarom ik die kleur als voorkeur had. Gewoon net ff wat anders en zoveel ben ik er ook nog niet tegen gekomen onderweg.

Geniet ervan!

@Dylannx3 even een tip, er is een specifiek Android Automotive topic waar dit soort dingen besproken worden, met soms een update van Frank over FM. Nog geen super levendig topic maar dat komt natuurlijk omdat de Playstore erg traag op gang komt >:)
Ik heb ook een lease auto en ga het wel doen ;) de zwarte logootjes gaan ze echt niet moeilijk over doen hoor... bij mijn BMW had ik direct het eerste uur nadat ik hem had al de gril eruit om het zwart te wrappen,,,

Pagina: 1 ... 49 ... 343 Laatste

Let op:
Een Tesla versus Volvo discussie is hier offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Informatie en updates over leveringen horen hier thuis: Het grote Polestar 2 / XC40 P8 Levering Topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.

Het grote Volvo EX30 topic (vergelijkingen met de (X)C40 daargelaten), zie ook Notna in "Het grote Volvo (X)C40 Recharge EV topic"