XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus
Ik denk eerder dat dit juist hele normale waarden zijn met deze temperaturen die echt niet heel koud zijn. Omgerekend nav je verbruik zou je met 100% accu dus 320km kunnen rijden. Lijkt me juist een actieradius die iedereen zou mogen verwachten. Ik zit daar dus zo'n 100km onder....Lancer schreef op maandag 17 januari 2022 @ 09:49:
Vanochtend, 10min voorverwarmd zonder laadkabel ff op en neer naar de dealer (10km totaal), 23.5kWh per 100km. Met nog 55% in de batterij zou ik nog 190km kunnen rijden is de schatting.
Dit vind ik nou weer absurd laag voor rijden met een koude auto. Ik zie het overigens wel vaker, dat als ik hem zonder kabel even voorverwarm, dat het verbruik dan ook laag is. Het voorverwarmen kost me voor 10min 1% van de accu overigens.
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Nog maar eens mijn recente cijfers noemen, wellicht ter geruststelling. Na opladen tot 86% gaf de range assistent aan, dat ik 300 km kon rijden (bij 100 % zou dat dus 330 - 340 km zijn). Twee ritten van ca 40 km in de naaste omgeving bij 4 garden C, en met de range optimizer: een verbruik van 22,5 (vrijdag) en 22.8 (gisteren)/100 km. Alleszins redelijke cijfers dus.Juancho schreef op maandag 17 januari 2022 @ 11:20:
[...]
Ik denk eerder dat dit juist hele normale waarden zijn met deze temperaturen die echt niet heel koud zijn. Omgerekend nav je verbruik zou je met 100% accu dus 320km kunnen rijden. Lijkt me juist een actieradius die iedereen zou mogen verwachten. Ik zit daar dus zo'n 100km onder....
Dat zeg ik dus, @Lancer heeft gewoon normale waarden en iets dat je ook wel mag verwachten met het huidige weer. Wij konden zaterdag met 95% amper 240km rijden. Je snapt het verschil...Adriaen87 schreef op maandag 17 januari 2022 @ 11:27:
[...]
Nog maar eens mijn recente cijfers noemen, wellicht ter geruststelling. Na opladen tot 86% gaf de range assistent aan, dat ik 300 km kon rijden (bij 100 % zou dat dus 330 - 340 km zijn). Twee ritten van ca 40 km in de naaste omgeving bij 4 garden C, en met de range optimizer: een verbruik van 22,5 (vrijdag) en 22.8 (gisteren)/100 km. Alleszins redelijke cijfers dus.
[ Voor 5% gewijzigd door Juancho op 17-01-2022 11:42 ]
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Laden gaat (denk ik) prima, maar ik zie de status niet omdat de auto geen internet verbinding/bereik heeft.
Ik weet nu dus niet of en hoe hij doet... Of wanneer ie klaar is....
Tijd voor een 4G verbinding in de garage...
Volvo XC40 P8 (2022) - Black Stone - 19" velgen - extra getint glas
Op het moment dat je inplugt zie je op het dashboard de geschatte tijd waarop het laden klaar is. Dat moet je dus goed onthouden.eniesten schreef op maandag 17 januari 2022 @ 12:10:
Wellicht gekke vraag, hoe doen jullie het met laden in een parkeergarage?
Laden gaat (denk ik) prima, maar ik zie de status niet omdat de auto geen internet verbinding/bereik heeft.
Ik heb het laden nog nooit gecheckt, maar ik heb laatst de auto wel van buiten de garage aangezet om voor te verwarmen en dat kwam ook aan bij de auto. Was in een Q-park garage, dus wellicht hebben die wel 4G in de garage.eniesten schreef op maandag 17 januari 2022 @ 12:10:
Wellicht gekke vraag, hoe doen jullie het met laden in een parkeergarage?
XC40 P8 - Wallbox Copper SB
Ok, ben zoals eerder aangegeven erg benieuwd naar de uitkomst van je dealer bezoek.Juancho schreef op maandag 17 januari 2022 @ 09:26:
[...]
Same here. Met 100% accu kunnen we amper 240km rijden (zaterdag standaard ritje van 230km en we zouden 5% overhouden bij thuiskomst). Woensdag wordt mijn auto iig nagekeken door de dealer want dit is idd niet normaal. En zo koud is het ook helemaal niet de laatste tijd.
Kan trouwens ook softwarematig iets zijn he. Dat de auto qua accu wel verder kan, maar dat dit niet goed doorgegeven wordt aan het systeem.
Als er iets uit komt, ga ik het zeker ook aankaarten.
Ik ga het denk ik sowieso melden binnenkort.
XC40 P8 [MY21] / 20" / Warmtepomp / Grijs / Panoramadak
iOS 13 wordt niet meer ondersteund.
En "bugfixes & stability" improvements..
De app kan na de update geen verbinding maken met de auto.. *zucht*.
Laat wel zien dat de auto op slot is, maar accu percentage blijft op --%.
Rood ledje op dashboard knippert ook in de app.
Gaar nog niet helemaal lekker dus... (bij mij).
[ Voor 47% gewijzigd door SSANL op 17-01-2022 13:26 ]
De 578 km dit jaar is het geladen verbruik 32 kWh / 100 km....
P8, Pirelli All Season, MY21, Warmtepomp
Hier net ook de update gedaan van de app.SSANL schreef op maandag 17 januari 2022 @ 13:20:
Nieuwe versie van de Cars App (iPhone) is uit zo te zien V5.9.0.
Ik zie geen verschil, maar het werkt i.i.g. wel.
Vorige week had ik ook een keer geen soc. Resetten met de ontwasemknop gevolgd door de home button loste het voor me op……
Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride
[ Voor 13% gewijzigd door Juancho op 17-01-2022 15:08 ]
Nou zag ik in de Volvo app altijd ook de kaart staan met de locatie van de auto, toch wel handig om te ontdekken waar moeders de vrouw nu weer uitspookt
Sinds de update zie ik die functie niet meer terug. Hebben jullie daar ook last van / ervaring mee?
Dit lijkt me stug want die functionaliteit is er nog helemaal niet. Die gaat waarschijnlijk wel in de volgende update komen... Ik denk dat je dus dat kaart icoontje/knopje bedoelt die ik hierboven ook in mijn post aangaf. Die laat niet de locatie van je auto zien maar laadpunten....okio schreef op maandag 17 januari 2022 @ 16:19:
vraagje: ik heb de xc40 p6 met ingebouwde simkaart/alarm...
Nou zag ik in de Volvo app altijd ook de kaart staan met de locatie van de auto, toch wel handig om te ontdekken waar moeders de vrouw nu weer uitspooktnee geintje...
Sinds de update zie ik die functie niet meer terug. Hebben jullie daar ook last van / ervaring mee?
En ik dacht bovendien dat je geen simkaartje in de auto kon plaatsen?
[ Voor 11% gewijzigd door Juancho op 17-01-2022 16:29 ]
Ik bedoel de ingebouwde modem met ingebouwde verbinding (die 4 jaar gratis is zeg maar), ik neem voor het gemak aan dat daar ook een simkaart in zit en/of esim.Juancho schreef op maandag 17 januari 2022 @ 16:28:
[...]
Dit lijkt me stug want die functionaliteit is er nog helemaal niet. Die gaat waarschijnlijk wel in de volgende update komen... Ik denk dat je dus dat kaart icoontje/knopje bedoelt die ik hierboven ook in mijn post aangaf. Die laat niet de locatie van je auto zien maar laadpunten....
En ik dacht bovendien dat je geen simkaartje in de auto kon plaatsen?
Het map icoontje, rechts naast het ''huisje' zeg maar. Maar ik denk dat er meer aan de hand is, Hij geeft nu bij verbinding aan ''kan apparaten niet laden, interne fout 2''
Misschien ben ik zo dom geweest om te switchen van de on call app, naar dit nieuwe gedoe:
https://www.volvocars.com...3bb878ecac0a8015117fb4b6b
[ Voor 9% gewijzigd door okio op 17-01-2022 16:41 ]
Dat mapje...daar stond nooit iets van vind mijn Volvo of iets dergelijke. Die functionaliteit is nogmaals namelijk nog niet in de app aanwezig. Gaat wel komen waarschijnlijk. Wel zijn ze volgens mij weer eens live met de app aan het kloten want het doet hier vandaar (Android) weer eens helemaal niks. In dat mapje zie ik nu trouwens alleen staan: neem contact met ons op en bel ons. En dan in een hele rare opmaakokio schreef op maandag 17 januari 2022 @ 16:38:
[...]
Ik bedoel de ingebouwde modem met ingebouwde verbinding (die 4 jaar gratis is zeg maar), ik neem voor het gemak aan dat daar ook een simkaart in zit en/of esim.
Het map icoontje, rechts naast het ''huisje' zeg maar. Maar ik denk dat er meer aan de hand is, Hij geeft nu bij verbinding aan ''kan apparaten niet laden, interne fout 2''
Ik blijf me verbazen. Het lijkt er serieus op alsof ze bouwen/testen/uitrollen op dezelfde omgeving die wij ook zien en gebruiken. Maar dat puntje had ik al op de lijst staan als ik Volvo NL spreek binnenkort.
Ik denk omdat ik vanuit mn oude Volvo nog op de oude on call app zat ik dit er nog in had, nu dus niet meer.
Maar goed vanaf nu heeft hij helemaal geen verbinding meer, dus dat is ook lekker.
[ Voor 17% gewijzigd door Pet66 op 17-01-2022 19:04 ]
P8-19”-WP
Waar zie ik dat?Pet66 schreef op maandag 17 januari 2022 @ 19:01:
Voor de iOS-gebruikers: de positie van de auto staat steeds in Kaarten. 'Geparkeerde auto'
Heb ik ook. Kan ook geen verbinding meer maken.SSANL schreef op maandag 17 januari 2022 @ 13:20:
Nieuwe versie van de Cars App (iPhone) is uit zo te zien V5.9.0.
Volvo XC40 P8 met warmtepomp, Continental EcoContact 6 235/50R19 V XL zomerbanden, Nokian 235/50R19 WR SUV4 winterbanden, Wallbox PulsarPlus, iPhone 13 Pro Max
Ik heb een paar lange ritten gemaakt de afgelopen periode en ik merk dat voorverwarmen en een warme accu echt een enorm verschil maakt. Daardoor haalde ik met 3 graden rond de 24 kWh/100 maar als ik dat niet doe en ik rijd koud weg dan zit ik ook rond de 30 of erboven. Ik merk ook dat er verschil zit tussen voorverwarmen via de timer en handmatig aanzetten. De timer verwarmd de accu beter voor mijn gevoel maar misschien heeft dat ook met de buiten temperatuur te maken. Als ik rijd met een accu en een sneeuwvlokje dan weet ik dat mijn verbruik hoog ligtTexie schreef op maandag 17 januari 2022 @ 08:35:
[Afbeelding]
Gaat lekker met 'zuinig rijden'
Vanmorgen 5 graden weggereden uit Hilversum zonder voorverwarmen (stond op 90%) naar Utrecht. Maar liefst 19km.
Rustig gereden PA max 105 op de A27.Geen Range optimizer aan.
Verbruik 35,8 kWh/100km
Geen idee waarom het verbruik zo hoog is. Normaal ligt dit wel wat lager. Verbruik bij aankomst op de Actieradiusassistent: 47 kWh/100 km.
Ik heb het trouwens ook naar mijn Volvo dealer gestuurd. Inclusief dit lijstje met bugs:Texie schreef op maandag 17 januari 2022 @ 08:35:
[Afbeelding]
Gaat lekker met 'zuinig rijden'
Vanmorgen 5 graden weggereden uit Hilversum zonder voorverwarmen (stond op 90%) naar Utrecht. Maar liefst 19km.
Rustig gereden PA max 105 op de A27.Geen Range optimizer aan.
Verbruik 35,8 kWh/100km
Geen idee waarom het verbruik zo hoog is. Normaal ligt dit wel wat lager. Verbruik bij aankomst op de Actieradiusassistent: 47 kWh/100 km.
Als je zegt tegen Google Assistant: ‘bel Voicemail’, dan belt hij *86. Dit is nergens aan te passen en gebeurt thuis of op mijn telefoon ook. Dus 1233 voor voicemail is waarschijnlijk niet in te stellen.
Favorieten Radio: Als je via het middenconsole naar de radio gaat, dan kom je standaard uit op alle zenders en is er een tabblad met je favoriete zenders. Het zou logischer zijn om als eerste op je favoriete zenders te komen. Favorieten is bedoeld om snel te kunnen selecteren en niet eerst nog een andere tab te klikken.
BUG: Bij verandering van de dashboard verlichting (naar licht of donker) verspringt het middenconsole naar lijst weergave voor zowel Spotify, muziek afspelen via de iPhone of de radio. Dit klinkt gek, maar ter verduidelijking heb ik foto’s bijgesloten.
Het verwijderen van de wisselfunctie op je stuur tussen Pilot Assist en Adaptive CruiseControl naar het middenconsole snap ik niets van. PA is een drama op 80km wegen. Je wilt dan juist eenvoudig kunnen wisselen.
Volvo XC40 P8 met warmtepomp, Continental EcoContact 6 235/50R19 V XL zomerbanden, Nokian 235/50R19 WR SUV4 winterbanden, Wallbox PulsarPlus, iPhone 13 Pro Max
Qua verbruik mag ik niet klagen denk ik. Vandaag 400 km gereden. Totaal gemiddelde van vandaag 23km/100km. Op de heenweg had ik wat haast en heb op de snelweg overal 125km/h gereden met een buitentemp. van 5 graden. Op de terugweg 105km/h.
Hier dezelfde ervaringen. Vorige week meerdere lange ritten bij frisse temperatuur en windje en veer snelwegen (ACC op 110-115) (AC19gr stoel verwarming op 1) Voorverwarmen en tactisch plannen qua laden (timer instellen voor de 90% naar 100%) maakt echt verschil.thisisjazz schreef op maandag 17 januari 2022 @ 19:28:
[...]
Ik heb een paar lange ritten gemaakt de afgelopen periode en ik merk dat voorverwarmen en een warme accu echt een enorm verschil maakt. Daardoor haalde ik met 3 graden rond de 24 kWh/100 maar als ik dat niet doe en ik rijd koud weg dan zit ik ook rond de 30 of erboven. Ik merk ook dat er verschil zit tussen voorverwarmen via de timer en handmatig aanzetten. De timer verwarmd de accu beter voor mijn gevoel maar misschien heeft dat ook met de buiten temperatuur te maken. Als ik rijd met een accu en een sneeuwvlokje dan weet ik dat mijn verbruik hoog ligt
[ Voor 4% gewijzigd door EHAS op 17-01-2022 20:23 ]
waaauwww!EHAS schreef op maandag 17 januari 2022 @ 20:18:
[...]
Hier dezelfde ervaringen. Vorige week meerdere lange ritten bij frisse temperatuur en windje en veer snelwegen (ACC op 110-115) (AC19gr stoel verwarming op 1) Voorverwarmen en tactisch plannen qua laden (timer instellen voor de 90% naar 100%) maakt echt verschil.
[Afbeelding]
Mooie getallen zeg!
Ik koop een staatslot als ik dat haal.. zelfs als ik dat haal met +5 als buiten temperatuur...
Gewoon in Kaarten. Open de Kaarten-app en je ziet waar jouw auto staat.
Je moet het wel inschakelen: instellingen - kaarten - ‘toon parkeerlocatie’ inschakelen
Sage Green-warmtepomp-19”- Wallbox Pulsar Plus
Aan de hand van jouw/je telefoon beweging leidt de telefoon af dat je in een auto je verplaatste en waar je stopte.
Tenminste dat heeft iemand mij wijsgemaakt....
Heb de Volvo app geherinstalleerd op mijn iPhone maar kan nu m’n auto niet meer koppelen. Het lijkt er op dat m’n auto mijn telefoon nog herkend en hem daarom niet nog een keer kan koppelen. De instructie in onderstaande koppeling lijkt te suggereren dat je de app niet zomaar moet verwijderen en dat de enige oplossing is om het Google infosysteem vd auto te laten resetten door dealer. Heeft iemand een eenvoudiger oplossing?
https://hooftman.nl/volvo-cars-app-koppelen-in-uw-xc40-p8/
https://www.iphoned.nl/tips/auto-terugvinden-met-iphone/
Dit heeft idd niks met de Volvo app te maken. Die functionaliteit is er simpelweg nog niet.Pure8 schreef op maandag 17 januari 2022 @ 20:26:
[...]
Je moet het wel inschakelen: instellingen - kaarten - ‘toon parkeerlocatie’ inschakelen
Verwarming/Airco? Gisteren weggereden op een vergelijkbaar stuk met 470 Wh de kilometer en op de snelweg zakte het terug naar 210 Wh de kilometer.SSANL schreef op maandag 17 januari 2022 @ 08:58:
[...]
Vreemd he? Ik heb hetzelfde namelijk..
Weet ook niet wat de oorzaak is.
Gisteren Almere - Huizen en terug gereden.. op gegeven moment 95 op de snelweg achter een vrachtwagen, toen haalde ik 28,9.. echt absurd..![]()
Ben wel benieuwd of meer mensen zijn die dit ook hebben..
Overigens rijd ik de single motor.
Yep, bij mij laadt hij soms wel dat de portieren op slot zijn.eniesten schreef op maandag 17 januari 2022 @ 21:51:
Hier hetzelfde verhaal, ook geen verbinding meer met de auto.
Werkte prima tot vandaag. [Afbeelding]
Verder niets...
Temp staat bij mij op 20 graden.over9000 schreef op maandag 17 januari 2022 @ 21:52:
[...]
Verwarming/Airco? Gisteren weggereden op een vergelijkbaar stuk met 470 Wh de kilometer en op de snelweg zakte het terug naar 210 Wh de kilometer.
Overigens rijd ik de single motor.
1 streepje stuur- en stoelverwarming.
Buiten temp. was 5 - 7 graden.
[ Voor 4% gewijzigd door SSANL op 17-01-2022 22:12 ]
Ja verwarming is vrij duur zeker bij het niet voorverwarmen, vaak als ik net wegrij zie ik echt absurd hoge waardes van 4800 Wh de kilometer maar zakt heel snel af. Tis nu gewoon het weer er niet voor en net te fris voor de warmte pomp. Maar oude start is gewoon killing voor semi korte stukken rijden.SSANL schreef op maandag 17 januari 2022 @ 22:06:
[...]
Temp staat bij mij op 20 graden.
1 streepje stuur- en stoelverwarming.
Klopt.over9000 schreef op maandag 17 januari 2022 @ 22:14:
[...]
Ja verwarming is vrij duur zeker bij het niet voorverwarmen, vaak als ik net wegrij zie ik echt absurd hoge waardes van 4800 Wh de kilometer maar zakt heel snel af. Tis nu gewoon het weer er niet voor en net te fris voor de warmte pomp. Maar oude start is gewoon killing voor semi korte stukken rijden.
Ik had handmatig voorverwarmd ongeveer 20 minuten.
Ik zal volgende week weer een ritje Almere - Amsterdam oid rijden, na 30 minuten voorverwarmen.
Kijken waar ik dan op uitkom.
Qua rijden en hoe de auto in elkaar zit heel erg tevreden. Maar qua mediasysteem, audio en de app.. my god wat doet Volvo dit slecht! Weinig betrouwbaar. Timer heeft nog nooit gewerkt, zeer beperkte app, audio onder de maat voor High performance (een simpele fader is teveel gevraagd).
Overall een hele fijne auto, maar Volvo heeft nog heel veel werk te verzetten.
Even een ander vraagje.. wat stellen jullie hier in bij stroomlimiet, wat is dit en wat beveelt Volvo aan?strikkert schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 12:15:
Ik heb een nieuw issue, nog niet eerder gehad. Vandaag een grotere rit, heen en weer, zonder goede laadmogelijkheid. Dus had even de auto van 90 naar 100% gezet. Maar de waarde op het scherm achter het stuur is niet meer in sync met de waarde op de middenconsole. Als ik deze bijv naar 50% zet gebeurt er ook niks. Iemand gehad? En misschien een oplossing? Resetten van het systeem helpt in ieder geval niet. [Afbeelding]
[Afbeelding]
P6 MY22
Ik vind het best meevallen moet ik zeggen. Heb net de nieuwe C40 en tot nu toe werkt het systeem snel en goed. Heb 1x een error gehad, toen viel het systeem helemaal uit en ging daarna weer aan.mich78 schreef op maandag 17 januari 2022 @ 23:16:
Ik rij nu 3 weken met de xc40 Twin pure.
Qua rijden en hoe de auto in elkaar zit heel erg tevreden. Maar qua mediasysteem, audio en de app.. my god wat doet Volvo dit slecht! Weinig betrouwbaar. Timer heeft nog nooit gewerkt, zeer beperkte app, audio onder de maat voor High performance (een simpele fader is teveel gevraagd).
Overall een hele fijne auto, maar Volvo heeft nog heel veel werk te verzetten.
Ik had, klinkt wat lullig, geen hoge verwachtingen van het systeem en misschien daarom heb ik niet zoveel moeite ermee?
Moet wel zeggen dat ik op de app momenteel geen resterende hoeveelheid stroom kan zien, maar misschien komt dat omdat ik aan de andere kant van de wereld zit
Volvo C40 - '70 Volkswagen T2a - Harley-Davidson FXBB Street Bob
Dat heb ik ook nooit gezegd. Ik zei dat je dit ook in Kaarten kan zien.Juancho schreef op maandag 17 januari 2022 @ 21:52:
[...]
Dit heeft idd niks met de Volvo app te maken. Die functionaliteit is er simpelweg nog niet.
[ Voor 34% gewijzigd door Pet66 op 18-01-2022 06:45 ]
P8-19”-WP
Is dit de versie met het accupakket van meer dan 100KW? 398 km op een lading, dat zou toch eens mooi zijn , 😇😉SSANL schreef op maandag 17 januari 2022 @ 20:25:
[...]
waaauwww!
Mooie getallen zeg!![]()
Ik koop een staatslot als ik dat haal.. zelfs als ik dat haal met +5 als buiten temperatuur...
Bazzan
okio schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 09:21:
Ritje met de P6 van Drachten naar Groningen. Veel snelweg. 105 op de cc.
Niet voorwerwarmd oid. Stoelverwarwing op 1 streepje. 5 graden.
Valt mij heel erg mee. Blij 😀
[Afbeelding]
Dat haal ik 's zomers niet eens...
Gisteravond ook geen verbinding, nadat ik vanmorgen gereden had werkt de app weer…eniesten schreef op maandag 17 januari 2022 @ 21:51:
Hier hetzelfde verhaal, ook geen verbinding meer met de auto.
Werkte prima tot vandaag. [Afbeelding]
Op de Polestar facebook was er zojuist een melding vanuit Polestar dat er gisteren problemen waren. Ze hadden nu te horen gekregen dat alles weer opgelost isjorisjansen3 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 09:26:
[...]
Gisteravond ook geen verbinding, nadat ik vanmorgen gereden had werkt de app weer…
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
Ik heb een heel raar verschijnsel op mijn achterbank van onze Volvo P8.
Er komen steeds meer witte vlekken op die achterbank zonder dat we weten waar ze vandaan komen. In eerste instantie denk je aan vocht maar dat zou betekenen dat er ergens een lekkage is wat wij in ieder geval niet zien.
Wie herkend deze witte vlekken die lijken wel een epidemie al is het geen Corona:)
Groetjes,
Marlies
:strip_exif()/f/image/FbUuOqAKfl54tnSWO6ERlJko.jpg?f=fotoalbum_large)
Klopt inderdaad! sinds vanochtend doet de app het weerRene schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 09:38:
[...]
Op de Polestar facebook was er zojuist een melding vanuit Polestar dat er gisteren problemen waren. Ze hadden nu te horen gekregen dat alles weer opgelost is
Witte vlekken op de achterbank 🤔 wie heeft het vaakst de auto mee?😂MarliesK schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 10:04:
Beste Mensen,
Er komen steeds meer witte vlekken op die achterbank zonder dat we weten waar ze vandaan komen. In eerste instantie denk je aan vocht maar dat zou betekenen dat er ergens een lekkage is wat wij in ieder geval niet zien.
Wie herkend deze witte vlekken die lijken wel een epidemie al is het geen Corona:)
Groetjes,
Marlies[Afbeelding]
[Afbeelding]
Volvo C40 - '70 Volkswagen T2a - Harley-Davidson FXBB Street Bob
Dat is goed om te weten.Venomer schreef op maandag 17 januari 2022 @ 11:14:
[...]
Als ik me niet vergis werkt regenereren tot 90%. Dus je zou tot 80% moeten laden als je weet dat je begint met een lange afdaling.
Ik heb overigens tijdens de afdeling niets gemerkt van ander gedrag bij remmen en regenereren dus dat blijft goed gaan, ook bij 90% SoC.
Sidenote: normaal gebruik ik geen OPD maar berg op en af wel gedaan. Dat is echt wel heel prettig met al die haarspeldbochten en een soort van filerijden.
Ja, hier ook. Ik had heel acceptabel verbruik, ook bij lagere temperaturen, maar het is nu echt zomaar boven de 30. Trouwens is het dan ook weer apart dat ik qua percentages helemaal niet zo veel meer verbruik zie tussen begin/einde trip.SSANL schreef op maandag 17 januari 2022 @ 08:58:
[...]
Vreemd he? Ik heb hetzelfde namelijk..
Weet ook niet wat de oorzaak is.
Gisteren Almere - Huizen en terug gereden.. op gegeven moment 95 op de snelweg achter een vrachtwagen, toen haalde ik 28,9.. echt absurd..![]()
Ben wel benieuwd of meer mensen zijn die dit ook hebben..
Denk dat er iets niet goed is met de berekening oid. Want Ik zou anders gisteren nooit die 110 km met 36% verbruik kunnen rijden. Dat zou uitkomen op 26 ofzo. De auto zegt in het dashboard 32.
BMW 330e Touring
groetjes,
Marlies
Je moet ook geen zoutzuur op leer lekken. Daar kan het niet tegen.MarliesK schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 11:35:
Nou nou we zijn er weer hoor met onze opmerkingen over witte vlekken op onze lederen bekleding. Typische mannen opmerking!! Maar ik kan de humor er wel van inzien hoor. het liefste hoor ik een oplossing. Moet ik terug naar mijn dealer met deze klacht?
groetjes,
Marlies
Ik herken dit niet. Het lijkt wel een beetje beginnende schimmel. Combinatie van vocht en kou en wellicht gecombineerd met een spoortje schoonmaakmiddel wat als voedingsbodem heeft gewerkt?MarliesK schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 10:04:
Beste Mensen,
Groetjes,
Marlies[Afbeelding]
[Afbeelding]
Is dit leder of is dit de vegan bekleding van het nieuwe bouwjaar?
Als het leer is zou ik het snel en goed behandelen met lederreiniger en daarna met conditioner. Ik gebruik zelf iedere 6 weken of zoiets het leder-onderhoudssetje van Volvo zelf en daarmee blijft het leer mooi (wordt het steeds mooier van eigenlijk).
Als het dat vegan materiaal is weet ik het niet echt.
Is dit leder of is dit de vegan bekleding van het nieuwe bouwjaar?
Als het leer is zou ik het snel en goed behandelen met lederreiniger en daarna met conditioner. Ik gebruik zelf iedere 6 weken of zoiets het leder-onderhoudssetje van Volvo zelf en daarmee blijft het leer mooi (wordt het steeds mooier van eigenlijk).
Als het dat vegan materiaal is weet ik het niet echt.
Het is een Volvo uit november 2020 met lederen bekleding geen VEGAN.
Dit moet toch niet kunnen we gebruiken die achterbank alleen om onze jassen op te leggen en wat boodschappen oid.
Nooit geen bezwete kleding of iets wat uitbijt.
Groetjes,
Marlies
Ik herken het niet, maar een eventuele andere piste: zou het een gevolg kunnen zijn van condensdruppels? Is het een auto die buiten slaapt?MarliesK schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 10:04:
[ Voor 6% gewijzigd door madhondt op 18-01-2022 12:35 ]
Nooit gezien. Heb je een panorama dak toevallig en is het daar wel eens nat of zie je op het plafond ook vlekken?MarliesK schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 10:04:
Beste Mensen,
Groetjes,
Marlies[Afbeelding]
[Afbeelding]
Even Rob Geus bellen..MarliesK schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 10:04:
Beste Mensen,
Groetjes,
Marlies[Afbeelding]
[Afbeelding]
Als je het gas loslaat zie je toch aan de balk hoeveel je regenereert? Als bij mij de batterij 98% is kan ik al een klein beetje regeneren volgens mij, de balk geeft het in ieder geval weer.RJV2 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 10:43:
[...]
Dat is goed om te weten.
Ik heb overigens tijdens de afdeling niets gemerkt van ander gedrag bij remmen en regenereren dus dat blijft goed gaan, ook bij 90% SoC.
Sidenote: normaal gebruik ik geen OPD maar berg op en af wel gedaan. Dat is echt wel heel prettig met al die haarspeldbochten en een soort van filerijden.
Dat werkt met elke auto. Is een apple functiePure8 schreef op maandag 17 januari 2022 @ 20:26:
[...]
Dat was natuurlijk te verwachtenMarliesK schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 11:35:
Nou nou we zijn er weer hoor met onze opmerkingen over witte vlekken op onze lederen bekleding. Typische mannen opmerking!! Maar ik kan de humor er wel van inzien hoor. het liefste hoor ik een oplossing. Moet ik terug naar mijn dealer met deze klacht?
groetjes,
Marlies
Wow dat is wel echt heel erg zuinig. Verwarming uit? Het verbruik van de P6 tov de P8 scheelt enormokio schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 09:21:
Ritje met de P6 van Drachten naar Groningen. Veel snelweg. 105 op de cc.
Niet voorwerwarmd oid. Stoelverwarwing op 1 streepje. 5 graden.
Valt mij heel erg mee. Blij 😀
[Afbeelding]
Wat reed je voor deze auto? Ik had een bmw 3 serie. Bellen en radiozenders kon je gewoon vanaf t stuur doen. Bellen kon ook door middel van spraakopdrachten. In de Volvo gaat ie bedrijven bellen met de naam die ik roep (terwijl die echt wel in mijn contacten staan). Ook zijn heel vaak de contacten niet gesynchroniseerd. Voor m’n gevoel moet ik veel teveel schermen door. Past niet bij Volvo met hun veilige auto’s.ergodyne1 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 01:01:
[...]
Ik vind het best meevallen moet ik zeggen. Heb net de nieuwe C40 en tot nu toe werkt het systeem snel en goed. Heb 1x een error gehad, toen viel het systeem helemaal uit en ging daarna weer aan.
Ik had, klinkt wat lullig, geen hoge verwachtingen van het systeem en misschien daarom heb ik niet zoveel moeite ermee?
Moet wel zeggen dat ik op de app momenteel geen resterende hoeveelheid stroom kan zien, maar misschien komt dat omdat ik aan de andere kant van de wereld zit
Mits de auto Blue Tooth heeft....thisisjazz schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 13:35:
[...]
Dat werkt met elke auto. Is een apple functie, wel heel handig ja!
Dat idee heb ik ook gezien onze rare cijfers opeens. Er is maar zo op een ritje die we vaak maken minimaal 20% weg. Gewoon zomaar weg. Terwijl het verbruik dat eigenlijk niet mogelijk zou moeten maken. Dealer dacht er ook al aan, dat er iets in de software en communicatie met de auto niet lekker zit. Als je tot 90% laadt en je hoort/ziet van de auto terug dat je maar 210-240km kan rijden....Spanky79 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 10:46:
[...]
Ja, hier ook. Ik had heel acceptabel verbruik, ook bij lagere temperaturen, maar het is nu echt zomaar boven de 30. Trouwens is het dan ook weer apart dat ik qua percentages helemaal niet zo veel meer verbruik zie tussen begin/einde trip.
Denk dat er iets niet goed is met de berekening oid. Want Ik zou anders gisteren nooit die 110 km met 36% verbruik kunnen rijden. Dat zou uitkomen op 26 ofzo. De auto zegt in het dashboard 32.
Overigens, als je zoals mij laadt bij Allego laadpalen en de app van Smoov gebruikt kan je dus zien hoeveel kWh erbij geladen is en hoeveel KM volgens die app. Ik had de auto met 13% aan de laadpaal gezet vanmorgen en nu geeft de app aan dat er 260km bijgeladen is en het percentage is volgens de Volvo app 83%. Kortom, straks bij 90% + die 13% zou je toch wel rond de 300km moeten zitten. Maar morgen kijken ze de auto dus na. Als ik meer weet laat ik het natuurlijk weten, maar als het softwarematig is zal het vast lastig te vinden zijn en is het misschien eerder wachten op de 1.9 update.
[ Voor 14% gewijzigd door Juancho op 18-01-2022 15:06 ]
Ik heb toen zelf gas gegeven om weer te gaan rijden, maar wellicht dat als je op “ok” drukt de auto ook weer in beweging komt.
Andere vraag: ik kom uit een VW die inhoudt op het moment dat ik op de rechterbaan een treintje (op de linkerbaan) achter een inhalende vrachtwagen nader. Nu dender ik de auto’s gewoon op dezelfde snelheid rechts voorbij. Is dit normaal?
Daar heb ik niet op gelet. Ik heb tijdens de afdaling wel af en toe gekeken op de verbruiksapp. Die gaf ook wel waardes als -15, -20 e.d. aan. Dus flinke regeneratie.bartjaap schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 13:32:
[...]
Als je het gas loslaat zie je toch aan de balk hoeveel je regenereert? Als bij mij de batterij 98% is kan ik al een klein beetje regeneren volgens mij, de balk geeft het in ieder geval weer.[Afbeelding]
Maar dat leidde niet tot echte verhoging van % SoC. Kan dus zijn dat 90% de max is en daarboven niet wordt opgeslagen. Maar dan is het wel positief verassend dat het gevoel bij afremmen hetzelfde blijft. Of de opgewekte stroom is direct opgegaan aan het opwarmen van het interieur. Maar daar is dan wel erg veel energie aan opgegaan.
Ja, dit is normaal. Ik moet er niet aan denken dat de auto voor me gaat bepalen wanneer ik niet rechts mag inhalen.WildOne schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 14:53:
Andere vraag: ik kom uit een VW die inhoudt op het moment dat ik op de rechterbaan een treintje (op de linkerbaan) achter een inhalende vrachtwagen nader. Nu dender ik de auto’s gewoon op dezelfde snelheid rechts voorbij. Is dit normaal?
[ Voor 11% gewijzigd door guido66 op 18-01-2022 16:54 ]
Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)
Ik begreep dat er weinig ruimte aan de achterzijde van de voorwielen zou zijn, terwijl de draaicirkel wel extreem klein is door de grote uitslag die de wielen kunnen maken in de wielkast...
Zou het een risico zijn om voor normale kettingen van de passende bandenmaat te gaan ipv loopvlakkettingen?
Verschil is 50 euro voor een set versus 400 euro voor een set
Die melding was bij versie 1.8 “beloofd” maar later werd er gemeld dat die uitgesteld is. Inmiddels zie ik dat hier al met 1.8.1 en 1.8.2 wordt gereden, maar de bulk heeft denk ik nog 1.8.WildOne schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 14:53:
Weet niet of het al een keer voorbij is gekomen, maar ik heb vanochtend de melding voorbij zien komen als voorgaand verkeer weer gaat rijden. Situatie was als volgt: er was filevorming voor me, acc aan, en kwam tot stilstand. Het acc symbool werd vervolgens na korte tijd grijs. Toen de auto voor me ging rijden kreeg ik de melding op het scherm met een geluidsignaal.
Ik heb toen zelf gas gegeven om weer te gaan rijden, maar wellicht dat als je op “ok” drukt de auto ook weer in beweging komt.
In welke versie zie jij dat bericht?
Is er naast een reset met de home knop nog een andere reset mogelijk?
Okay. Terugreis zonet zat ik wel ietsje hoger maar nog steeds onder de 20. 19.8. Iets harder gereden ook.thisisjazz schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 13:41:
[...]
Wow dat is wel echt heel erg zuinig. Verwarming uit? Het verbruik van de P6 tov de P8 scheelt enorm
Nee kachel gewoon op 19 graden. Dat had ik in de bmw ook altijd. Stoel vw op 1.
Kachel gewoon op 20 graden.
Dat heb ik van de zomer gehaald met mijn P8 toen ik een keer 50 km per uur reed. Bizar laag zeg. Zit er een Honda motor in?thisisjazz schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 13:41:
[...]
Wow dat is wel echt heel erg zuinig. Verwarming uit? Het verbruik van de P6 tov de P8 scheelt enorm
Ik nam dat eerlijk gezegd met een korrel zout. Zeker voor hogere snelheden.
Maar na vandaag ben ik zelf wel overtuigd. Zelfs bij mijn gebruik vanavond. Stevige wind tegen. Koud en behoorlijk doorgereden 90% snelweg. VGem van 89. Onder de 20 kWh/100.
Ik heb het een klein beetje, ook op de achterbank waar iemand 1 keer op heeft gezeten in een jaar tijd. Ja laat de dealer er naar kijken en reinigen als service.MarliesK schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 11:35:
groetjes,
Marlies
Ik zit nu zelf in dubio en onderhandeling voor een P6, gaat ''m vast wel worden.
Twijfel nog over de kleur. Dacht eerst Bright Dusk, maar de echte kleur heb ik nog nergens gezien. Ik denk nu toch over Solid Black of Silver Dawn (licht grijs).
Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh v155, HW P1, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler
Ja denk ik ook als je de achterkant mooi vindt.Vulcan750 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 19:45:
Qua verbruikscijfers is een P6 eigenlijk dé verstandige keus. Oké geen 4wd, maar heb je dat niet nodig dan mis je niks. Een P6 is meer dan rap zat.
Ik zit nu zelf in dubio en onderhandeling voor een P6, gaat ''m vast wel worden.![]()
Twijfel nog over de kleur. Dacht eerst Bright Dusk, maar de echte kleur heb ik nog nergens gezien. Ik denk nu toch over Solid Black of Silver Dawn (licht grijs).
Zou niet voor zwart gaan, rijden er al zoveel van. Gewoon voor je 1e keus gaan. Ik rij zelf in Sage green, ook maar gekozen van een online afbeelding. Geen moment spijt, de mooiste kleur die er is
Ook met de dual motor kan je zuinig rijden. Vandaag 15kWh/100kmVulcan750 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 19:45:
Qua verbruikscijfers is een P6 eigenlijk dé verstandige keus. Oké geen 4wd, maar heb je dat niet nodig dan mis je niks. Een P6 is meer dan rap zat.
Ik zit nu zelf in dubio en onderhandeling voor een P6, gaat ''m vast wel worden.![]()
Ditmaal overigens een test, ik zie mezelf niet elke dag zo rondrijden
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
Maar dit is een P2 van jou, die is sowieso zuiniger.Rene schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 19:54:
[...]
Ook met de dual motor kan je zuinig rijden. Vandaag 15kWh/100kmtoegeven, dit was hypermilen en de kachel uit. Wel dakdragers gemonteerd en stoel en stuurverwarming aan op stand 1.
Ditmaal overigens een test, ik zie mezelf niet elke dag zo rondrijdenmorgen gaat het verbruik weer omhoog
![]()
[Afbeelding]
Wij zitten ondertussen weer bijna 1:1 qua verbruik. Geladen tot 90%, timer voor voorverwarmen aangezet (weet niet of die het nou eindelijk eens deed, partner moest weg). 6.7 km rijden enkele rit en 6% kwijt...
Kun je niet een P8 van de dealer lenen voor een week? Dan kun je gaan vergelijken.Juancho schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 19:59:
[...]
Maar dit is een P2 van jou, die is sowieso zuiniger.
Ik zit ondertussen weer bijna 1:1 qua verbruikt. Geladen tot 90%, timer voor voorverwarmen aangezet (weet niet of die het nou eindelijk eens deed, partner moest weg). 6.7 km rijden en 6% kwijt...
Dat is evt een volgende mogelijke stap als er morgen niks uit de analyse komt (kans acht ik groot). Zo hebben we de laadissues ook eens getest. Heb een erg fijne meedenkende dealer gelukkig 👌🏼Sten2017 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 20:01:
[...]
Kun je niet een P8 van de dealer lenen voor een week? Dan kun je gaan vergelijken.
Bij welke dealer zit je als ik het vragen mag?Juancho schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 20:11:
[...]
Dat is evt een volgende mogelijke stap als er morgen niks uit de analyse komt (kans acht ik groot). Zo hebben we de laadissues ook eens getest. Heb een erg fijne meedenkende dealer gelukkig 👌🏼
Nieuwenhuijse in Zwolle. Kan iedereen aanraden die in de omgeving woont 👌🏼👍🏼SSANL schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 20:29:
[...]
Bij welke dealer zit je als ik het vragen mag?
Ok, woon in Almere, dus zeker in de "omgeving" :-)Juancho schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 20:30:
[...]
Nieuwenhuijse in Zwolle. Kan iedereen aanraden die in de omgeving woont 👌🏼👍🏼
Jazeker, de knop van de voorruitontwaseming net zo lang indrukken tot het soms lampje in het dak rood gaat knipperen. Dat kan 30-40 seconden duren. Dan wordt de communicatiemodule opnieuw gestart. Dat duurt ook weer even. Heeft bij mij al een paar keer uitkomst geboden.Alexff schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 18:51:
Na tientallen resets en een niet werkende app de laatste dagen is sinds vandaag ook mijn gps en internetverbinding helaas volledig weg. Hierdoor is er geen navigatie/muziek mogelijk.
Is er naast een reset met de home knop nog een andere reset mogelijk?
soms - s.o.s.Mga1600 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 20:56:
[...]
Jazeker, de knop van de voorruitontwaseming net zo lang indrukken tot het soms lampje in het dak rood gaat knipperen. Dat kan 30-40 seconden duren. Dan wordt de communicatiemodule opnieuw gestart. Dat duurt ook weer even. Heeft bij mij al een paar keer uitkomst geboden.
Over mijn verbruik kan ik ook niet klagen. Dagelijks voorverwarmen met timer (ongeveer 10min voor vertrek) bij 90% minimum 290-300km bij start lage buitentemperaturen.
Wel kan ik sinds de update van de app niet meer inloggen. Onbekende server fout komt er op.
Verwarm je voor tijdens het laden of dat niet? Zoek nog steeds een beetje wat voorverwarmen via de app maar niet tijdens het laden (heb geen thuis paal) doet met het verbruik.MattiTwinPure schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 21:29:
Ik heb de melding ook dat de auto voor mij terug begint te rijden en ik weer verder kan rijden.
Over mijn verbruik kan ik ook niet klagen. Dagelijks voorverwarmen met timer (ongeveer 10min voor vertrek) bij 90% minimum 290-300km bij start lage buitentemperaturen.
Wel kan ik sinds de update van de app niet meer inloggen. Onbekende server fout komt er op.
Ik doe in de ochtend 30 minuten voorverwarmen.Juancho schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 21:38:
[...]
Verwarm je voor tijdens het laden of dat niet? Zoek nog steeds een beetje wat voorverwarmen via de app maar niet tijdens het laden (heb geen thuis paal) doet met het verbruik.
Mijn verwarming staat op 20 graden.
Deze 30 minuten voorverwarmen kost mij 3% van de accu (heb trouwens ook geen eigen laadpaal).
Als ik dan weg rij schiet het verbruik meestal niet naar 100+ naar richting 40 - 70, en zakt daarna snel.
Echter moet ik ook wel toegeven dat het verbruik soms na voorverwarmen toch naar rond de 100 schiet, om daarna weer te zakken naar richting 40 - 70.
We heb ik dus ook last van het "issue" dat het verbruik dan op 30+ kWh blijft hangen..
Is dit het antwoord waar je naar op zoek bent?
[ Voor 11% gewijzigd door SSANL op 18-01-2022 21:49 ]
Hier ook, maar als je achteraf terugrekent dan was het verbruik niet zo hoog. En valt de range enorm mee. Ik reed gisteren 110km met vooral 110 op de snelweg, uiteindelijk gebruik van 36%.SSANL schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 21:43:
[...]
Ik doe in de ochtend 30 minuten voorverwarmen.
Mijn verwarming staat op 20 graden.
Deze 30 minuten voorverwarmen kost mij 3% van de accu (heb trouwens ook geen eigen laadpaal).
Als ik dan weg rij schiet het verbruik meestal niet naar 100+ naar richting 40 - 70, en zakt daarna snel.
Echter moet ik ook wel toegeven dat het verbruik soms na voorverwarmen toch naar rond de 100 schiet, om daarna weer te zakken naar richting 40 - 70.
We heb ik dus ook last van het "issue" dat het verbruik dan op 30+ kWh blijft hangen..
Is dit het antwoord waar je naar op zoek bent?
Dat is bijna 300km. Op een natte weg met mist en 3 graden is dat niet gek.
Dashboard geeft 33kwh/100km aan.
Die 300km komt natuurlijk niet overeen met een verbruik van 33kWh. Merk dat ik dus niet de enige ben. Wat gaf je RA aan dan? Zwart/wit gezegd zou je Max 25kWh moeten rijden voor 300km op 100% accu.Spanky79 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 21:54:
[...]
Hier ook, maar als je achteraf terugrekent dan was het verbruik niet zo hoog. En valt de range enorm mee. Ik reed gisteren 110km met vooral 110 op de snelweg, uiteindelijk gebruik van 36%.
Zoals ik al zei geloof ik wel dat er, misschien door 1.8, een fout zit in de communicatie en je daardoor foutief verbruik en/of range door krijgt. Hopelijk kan de dealer dat uitlezen op de 2 of andere manier. Al blijft het vreemd dat niet iedereen er dan last van heeft. Zoals wel vaker afgelopen jaar bij issues hebben we gemerkt. Het lijkt wel alsof iedereen een persoonlijke software versie aangeleverd krijgt 😁
[ Voor 15% gewijzigd door Juancho op 18-01-2022 22:00 ]
Hmm ok.Spanky79 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 21:54:
[...]
Hier ook, maar als je achteraf terugrekent dan was het verbruik niet zo hoog. En valt de range enorm mee. Ik reed gisteren 110km met vooral 110 op de snelweg, uiteindelijk gebruik van 36%.
Ik test het volgende week even met een langer ritje.
Heb deze week 24/7 dienst. Dus moet nog even geduld hebben..
Je had voor je vertrek niet voorverwarmd?
Een Tesla versus Volvo discussie is hier offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.
Informatie en updates over leveringen horen hier thuis: Het grote Polestar 2 / XC40 P8 Levering Topic.
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Het grote Volvo EX30 topic (vergelijkingen met de (X)C40 daargelaten), zie ook Notna in "Het grote Volvo (X)C40 Recharge EV topic"
/f/image/Wd10cT4F7ySDHzOOVlkRmc2s.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/MyWUHsBjuHodmfD7jar7EUhr.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/qkBmM3yCQ3Chj34FVPGe5rKD.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/8YJN059NoMytKM6pf5KSLPQi.jpg?f=fotoalbum_large)