Van beslaan heb ik normaal helemaal geen last, ook niet met de RA aan ( staat altijd aan bij mij) terwijl de auto in weer en wind buiten staat. De enige keer dat ik wel beslagen ramen had was toen er veel afgevallen blad in die zwarte ‘bak’ onder de voorruit lag en daardoor de regen niet afgevoerd kon worden. Er klotste een liter water heen en weer en dat zorgde er kennelijk voor dat vochtige lucht werd aangezogen.Juancho schreef op zondag 9 januari 2022 @ 09:35:
Die hele range assistent heeft ook weinig zin bij wat koudere temperaturen zeg. Binnen no time de hele auto beslagen. En de waaier aanslingeren kost volgens dezelfde assistent bakken met energie. Dus tja.. Range assistent uit en de boel is vrij snel weer OK.
Wat betreft de RA: deze doet bij mij al best wel wat. Gemiddeld rij ik zo’n 2 kWh/100 km zuiniger dan eerder onder vergelijkbare omstandigheden. Dat is 7 of 8 procent ofwel praktisch 25 km meer op een volle ‘tank, dat vind ik nogal een verschil!
En er is bij de uitrolt van de RA aangekondigd dat dit een beta versie is en dat er dus nog aanvullingen en verbeteringen zullen volgen. Dus om het ding af te schieten lijkt me nogal voorbarig..
Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride