Venomer schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 10:14:
Jammer dat de P6/P8 niet voor iedereen brengt wat hij verwacht. Ik heb weinig problemen met de auto en de app. Af en toe hapert de app wat, maar dat lost zichzelf steeds weer op.
Ik heb geen last van trillingen. Mijn P8 heeft 19" Continental zomerbanden en 19" Vredestein Wintrac Pro winterbanden. Op het Volvo forum heb ik gezien dat er ook bij andere Volvo-modellen met Pirelli-banden klachten waren. Zou het aan dat merk liggen?
Qua range schrok ik ook wel een beetje toen het winter werd, maar de beperkte range bij kou is een eigenschap van EV's in het algemeen. In de handleiding van de P8 wordt het ook keurig uitgelegd. In de praktijk heb ik geen moeite met de range. In Nederland heb ik in de 8 maanden dat ik de auto nu heb twee keer moeten snelladen langs de snelweg. Verder altijd kunnen laden op de bestemming, terwijl de auto toch geparkeerd staat.
Van de beruchte balk in de stoel heb ik ook geen last.
We hebben in dit topic wel vaker geconstateerd dat vooral de mensen met klachten hier van zich laten horen. De meerderheid is gewoon tevreden.
Ook ik ben best tevreden (na wat aanloop probleempjes).
Heb geen trillingen (19" standard Continental zomer en 19" Michelin winter).
Heb de afgelopen 10 jaar XC60, V60D6, V60T4 gereden en vind het heerlijk weer wat hoger te zitten (hoewel de stoelen van de voorgangers beter waren). Heb Polestar overwogen (en 3 keer gereden) maar de P8 voelde als 'thuis komen'. En elektrisch rijden miste ik echt na de D6.
Heb sinds September 10K km gereden en misschien 10 keer snel geladen (NL en DE) en de rest thuis.
Lees met veel interesse de reisverslagen naar Zweden. We gaan meestal in de winter naar vrienden in midden Zweden (nog 300km verder dan Jönköping) maar vind dat nu wel een uitdaging. Moet kunnen volgens ABPR...
Wat ik wel vurig hoop is dat de Pilot Assist terug op het stuur komt en dat er meer apps beschikbaar komen. Snap echt niet dat dit wel op Polestar kan en niet bij Volvo.
Maar reden voor een brief? Nee daar doe ik niet aan mee.
Vind dat de 'G7' mijn belangen prima behartigd!
Ik ben geen leaserijder maar heb de auto zelf (zakelijk) gekocht.