Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SSANL
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 11-03 13:21
Wat AppleCarplay betreft ben ik zeker bereid mee te doen.
Het is mij toen ik deze auto overwoog "toegezegd", Q4 2021, en dan Q1 2022,..
Dit geeft weinig vertrouwen dat het ook echt zal gebeuren..

Ik ben mij bewust van de 'discussie' tussen Google en Apple,. Echter wind ik wel dat de verschillende partijen hier samen uit moeten komen. Anders was het een hele slechte keus van Volvo om gebruik te gaan maken van AAOS, want als er door dit soort keuzes meer beperkingen komen, gaat men op gegeven moment deze auto's mijden, lijkt mij.

Ik snap ook dat het een Google vs Apple verhaal is, maar mijn "spreekbuis" is Volvo, aangezien ik bij hun mijn auto heb gehaald met beloftes van een dealer.

Voor nu zeg ik: even de druk opvoeren richting Volvo, dus count me in.

[ Voor 45% gewijzigd door SSANL op 04-01-2022 11:09 ]

XC40 P8 [MY21] / 20" / Warmtepomp / Grijs / Panoramadak

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sebas84!
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 25-01-2022
rinkel schreef op maandag 3 januari 2022 @ 12:18:
[...]

Mijn huidige XC40 T4 haalt het ook bij lange na niet, alleen daar kan ik 600km op een tank rijden en is de tank snel weer vol.
Nadeel is dan wel weer dat ik niet thuis kan tanken.

Voor mij is het t belangrijkst dat ik 250km kan rijden (2x125) liefst zonder te laden.
Het is een ritje waarbij ik pas s'avonds laat weer naar huis kan en niet laat bij een laadpaal wil staan.

Daarnaast zullen de vakantieritten wel anders worden.
Mijn ervaring is dat ik 250km altijd wel haal, ook op 90%

XC40 P8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GvdL32
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 13-07 13:47
Even benieuwd, vorige week is mijn XC40 Recharge Pure Electric netjes afgeleverd, maar zonder DAB+. Het is alleen mogelijk om FM radio te luisteren waarbij de ontvangst ook niet super goed is.

De dealer geeft aan dat het ontbreken van de DAB+ op de nieuwe XC40 modellen
toch te maken schijnt te hebben met het tekort aan chips en dat dit als het goed is later nog toegevoegd.

Zijn er meer mensen met dit issue en is er (officiele) informatie bekend over hoe en wanneer dit wordt opgelost?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eniesten
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08-09 12:00
GvdL32 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 11:50:
Even benieuwd, vorige week is mijn XC40 Recharge Pure Electric netjes afgeleverd, maar zonder DAB+. Het is alleen mogelijk om FM radio te luisteren waarbij de ontvangst ook niet super goed is.

toch te maken schijnt te hebben met het tekort aan chips en dat dit als het goed is later nog toegevoegd.

Zijn er meer mensen met dit issue en is er (officiele) informatie bekend over hoe en wanneer dit wordt opgelost?
Hier kan ik me bij aansluiten, geen DAB+.
Ga dit nog wel bij mijn dealer aangeven maar verwacht geen wonderen, dus ook geen officieel statement..

Volvo XC40 P8 (2022) - Black Stone - 19" velgen - extra getint glas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ergodyne1
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-05-2024
ArnoudN schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 07:53:
[...]

Er is iemand bij de dealer die mee leest in dit topic. Om te kijken wat de meldingen van rijders zijn en om er beter van te worden.
Nee ik kreeg te horen dat er iemand hier in de garage had gesproken over mijn bestelling die gewijzigd was…

Volvo C40 - '70 Volkswagen T2a - Harley-Davidson FXBB Street Bob

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 22:47

Installeer de TuneIn app even, dan heb je lijsten vol met radiozenders in prima kwaliteit.
Dat DAB+ later wordt toegevoegd zou ik vragen om zwart op wit te krijgen. Wat ik op andere forums heb gelezen is dat dit NIET kan worden toegevoegd later.

[ Voor 10% gewijzigd door JTHZZ op 04-01-2022 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:08
Ik zou me er niet zo maar bij neerleggen, want ff Googlen levert op dat ze sinds december 2020 verplicht zijn DAB+ te leveren, bijvoorbeeld: https://radiovisie.eu/dab...-hebben-nog-drie-maanden/ Blijkbaar gokken ze er op dat ze hier niet op afgerekend worden.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thisisjazz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12-09 22:27
ergodyne1 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 00:00:
[...]

Dan verschillen we hier van mening over die systemen, haha.

Ik had ook liever een i4 besteld maar wilde bezuinigen op een auto en aangezien die veel latere levertijden had ben ik naar alternatieven gaan kijken. Reed vroeger lange tijd Volvo. Daarna over op BMW, en nu weer terug naar Volvo. Wel leuk even die switch. Vind Volvo een prachtig merk hoor, prachtige auto’s, mooie geschiedenis, maar vind BMW heel eerlijk stiekem wel in alles beter.

Ps. Wie was er vandaag bij de dealer in Zwolle? Ik had vanmiddag de dealer aan de lijn over wat ik hier geschreven heb…
De i4 m50 is naar mijn mening overigens wel echt een superdikke bak. Voor mij werd die persoonlijk gewoon te duur in verhouding tot de ruimte die ik ervoor kreeg en m'n vrouw wilde 'hoog' rijden en ik snel 8)

Ik snap je punt ergens ook wel. BMW is nou eenmaal een meer premium merk dan Volvo als je kijkt naar de geschiedenis, dus zal je dat ook meer terug zien in afwerking en details. Ik ben alleen niet zo weg van hun filosofie. Maar als ik kijk naar hun nieuwe elektrische lijn dan ziet dat er wel echt goed uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rude-Dog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-09 15:41
Beetje off topic maar ik vind het juist fijn dat bij de P6 echt alle opties zitten. Kon nog getint glas, trekhaak, maat banden en bekleding kiezen en dat was het. Als je bij BMW en Mercedes gaat winkelen en 2 vinkjes zet kost de auto voor mijn gevoel anderhalf keer zoveel. Apart betalen voor basisdingen als smartphone integratie irriteert me echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thisisjazz
SSANL schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 11:01:
[...]

Wat AppleCarplay betreft ben ik zeker bereid mee te doen.
Het is mij toen ik deze auto overwoog "toegezegd", Q4 2021, en dan Q1 2022,..
Dit geeft weinig vertrouwen dat het ook echt zal gebeuren..

Ik ben mij bewust van de 'discussie' tussen Google en Apple,. Echter wind ik wel dat de verschillende partijen hier samen uit moeten komen. Anders was het een hele slechte keus van Volvo om gebruik te gaan maken van AAOS, want als er door dit soort keuzes meer beperkingen komen, gaat men op gegeven moment deze auto's mijden, lijkt mij.

Ik snap ook dat het een Google vs Apple verhaal is, maar mijn "spreekbuis" is Volvo, aangezien ik bij hun mijn auto heb gehaald met beloftes van een dealer.

Voor nu zeg ik: even de druk opvoeren richting Volvo, dus count me in.
Wat is het voordeel van apple carplay eigenlijk ten opzichte van wat we nu hebben? Enige wat ik mis is FM alleen zou ik het wel jammer vinden als we via een kabel straks Apple Carplay krijgen. Ik zie het namelijk gebeuren dat ze dat dan niet draadloos maken zoals dat bij andere merken inmiddels al wel is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartjaap
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-12-2024
thisisjazz schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 15:11:
[...]

Wat is het voordeel van apple carplay eigenlijk ten opzichte van wat we nu hebben? Enige wat ik mis is FM
Ik gebruik FM op mijn telefoon en deze start automatisch als ik via BT verbinding maak. Dus hoef het niet eens op het scherm te hebben. Uiteraard zou het wel lekker zijn maar functioneel niet per se nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thisisjazz
bartjaap schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 15:15:
[...]

Ik gebruik FM op mijn telefoon en deze start automatisch als ik via BT verbinding maak. Dus hoef het niet eens op het scherm te hebben. Uiteraard zou het wel lekker zijn maar functioneel niet per se nodig.
Klopt ja, inmiddels ook zo ingesteld. Enige is soms het nadeel dat je telefoonvolume hoog staat en de flitsmeldingen hard door je speakers komen maar goed dan kan je het in ieder geval niet missen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BzR
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-03 23:40

BzR

bartjaap schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 15:15:
[...]

Maar kan je dan FM via de Bluetooth van je telefoon krijgen en tegelijkertijd ook Spotify via Google Automotive, want voor alsnog is het bij mij of alles via de Iphone of alleen Spotify via Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
guido66 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 14:59:
Ik zou me er niet zo maar bij neerleggen, want ff Googlen levert op dat ze sinds december 2020 verplicht zijn DAB+ te leveren, bijvoorbeeld: https://radiovisie.eu/dab...-hebben-nog-drie-maanden/ Blijkbaar gokken ze er op dat ze hier niet op afgerekend worden.
Volgens mij is er discussie over de regels rondom alternatieven zoals TuneIn. En komen ze ermee weg zolang dit alternatief wordt aangeboden.
http://digitalradioinside...vers-in-new-cars.html?m=1

[ Voor 9% gewijzigd door JTHZZ op 04-01-2022 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartjaap
BzR schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 15:20:
[...]

Maar kan je dan FM via de Bluetooth van je telefoon krijgen en tegelijkertijd ook Spotify via Google Automotive, want voor alsnog is het bij mij of alles via de Iphone of alleen Spotify via Google.
`
Bij de instellingen in FM moet je instellen dat de geluiden via HSP worden verzonden. FM zal dan doen alsof er een oproep naar de carkit gestuurd wordt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• aa4711
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-09 09:20
Venomer schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 10:14:
Jammer dat de P6/P8 niet voor iedereen brengt wat hij verwacht. Ik heb weinig problemen met de auto en de app. Af en toe hapert de app wat, maar dat lost zichzelf steeds weer op.

Ik heb geen last van trillingen. Mijn P8 heeft 19" Continental zomerbanden en 19" Vredestein Wintrac Pro winterbanden. Op het Volvo forum heb ik gezien dat er ook bij andere Volvo-modellen met Pirelli-banden klachten waren. Zou het aan dat merk liggen?

Qua range schrok ik ook wel een beetje toen het winter werd, maar de beperkte range bij kou is een eigenschap van EV's in het algemeen. In de handleiding van de P8 wordt het ook keurig uitgelegd. In de praktijk heb ik geen moeite met de range. In Nederland heb ik in de 8 maanden dat ik de auto nu heb twee keer moeten snelladen langs de snelweg. Verder altijd kunnen laden op de bestemming, terwijl de auto toch geparkeerd staat.

Van de beruchte balk in de stoel heb ik ook geen last.

We hebben in dit topic wel vaker geconstateerd dat vooral de mensen met klachten hier van zich laten horen. De meerderheid is gewoon tevreden.
Ook ik ben best tevreden (na wat aanloop probleempjes).
Heb geen trillingen (19" standard Continental zomer en 19" Michelin winter).
Heb de afgelopen 10 jaar XC60, V60D6, V60T4 gereden en vind het heerlijk weer wat hoger te zitten (hoewel de stoelen van de voorgangers beter waren). Heb Polestar overwogen (en 3 keer gereden) maar de P8 voelde als 'thuis komen'. En elektrisch rijden miste ik echt na de D6.
Heb sinds September 10K km gereden en misschien 10 keer snel geladen (NL en DE) en de rest thuis.
Lees met veel interesse de reisverslagen naar Zweden. We gaan meestal in de winter naar vrienden in midden Zweden (nog 300km verder dan Jönköping) maar vind dat nu wel een uitdaging. Moet kunnen volgens ABPR...

Wat ik wel vurig hoop is dat de Pilot Assist terug op het stuur komt en dat er meer apps beschikbaar komen. Snap echt niet dat dit wel op Polestar kan en niet bij Volvo.

Maar reden voor een brief? Nee daar doe ik niet aan mee.
Vind dat de 'G7' mijn belangen prima behartigd!
Ik ben geen leaserijder maar heb de auto zelf (zakelijk) gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSANL
thisisjazz schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 15:11:
[...]

Wat is het voordeel van apple carplay eigenlijk ten opzichte van wat we nu hebben? Enige wat ik mis is FM alleen zou ik het wel jammer vinden als we via een kabel straks Apple Carplay krijgen. Ik zie het namelijk gebeuren dat ze dat dan niet draadloos maken zoals dat bij andere merken inmiddels al wel is
Vooral FM.. dus als ze dat nou even in de Store van de auto toevoegen, is dat ook meteen opgelost.. Mits ik Maps en FM tegelijk kan draaien natuurlijk ;-)

Waar ik het meeste last van hem is de trilling in het stuur.. wellicht zorgt dat ervoor dak ik (on)bewust "kritischer" ben op andere dingen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:08
JTHZZ schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 15:25:
[...]

Volgens mij is er discussie over de regels rondom alternatieven zoals TuneIn. En komen ze ermee weg zolang dit alternatief wordt aangeboden.
http://digitalradioinside...vers-in-new-cars.html?m=1
niet in alle landen, hetzelfde geldt overigens ook voor de P2:

https://polestar.fans/t/d...uf-dab-umschalten/8378/18

Zweden, Nederland, Oostenrijk en Zwitserland hebben blijkbaar geen waterdichte wetgeving, waardoor ze het daar weglaten.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BzR

BzR

bartjaap schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 15:33:
[...]

`
Bij de instellingen in FM moet je instellen dat de geluiden via HSP worden verzonden. FM zal dan doen alsof er een oproep naar de carkit gestuurd wordt.
Ga ik zo even proberen, thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 01:11
iOS app is nu naar 5.8.2 gegaan. Geen zichtbaar verschil

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSANL
BzR schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 15:54:
[...]

Ga ik zo even proberen, thanks!
Ik kan deze instelling niet vinden in de app... :/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Calvin36
  • Laatst online: 25-01-2023

Ja, helaas heb ik hetzelfde. Geen DAB en FM ontvangst matig. Volgens mijn dealer inderdaad verzaakt door chip tekort en heeft Volvo de keuze genomen om auto’s zonder DAB te leveren en deze tekortkoming niet te corrigeren . Vind het zelf geen big deal vanwege prima internet radio en spotify maar vind de communicatie van Volvo wel slordig. Klant en dealer komen er pas achter als we actief opvolgen. Wat meer proactieve communicatie van Volvo zou beter voor de relatie zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdkvolvo
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 02-09 07:34
Calvin36 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 19:30:
[...]

………maar vind de communicatie van Volvo wel slordig. Klant en dealer komen er pas achter als we actief opvolgen. Wat meer proactieve communicatie van Volvo zou beter voor de relatie zijn
100% mee eens. Valt me zo tegen van Volvo. Zal het woord niet gebruiken wat ik hervan vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartjaap
SSANL schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 19:28:
[...]

Ik kan deze instelling niet vinden in de app... :/
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0-6FUQ4DXeT4hfvvI1PMeuAnXSQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MS3kLP4qpxdLyNyq5dh4FyGH.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdkvolvo
Android? Bij mij (iphone) ziet het er heel anders uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blankinho
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-06-2024
tdkvolvo schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 21:33:
[...]

Android? Bij mij (iphone) ziet het er heel anders uit.
Bij Iphone is het > geluidopties > Kanaal Automatisch uitvinken en tada.... :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tdkvolvo
Blankinho schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 21:36:
[...]

Bij Iphone is het > geluidopties > Kanaal Automatisch uitvinken en tada.... :)
Gevonden. Dank je 👍🏻👍🏻👍🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rianata
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:09

Rianata

Have you played Atari today?

Bij mij heet het op mijn iPhone toch echt HFP (hands free protocol) ipv HSP. Daarbij krijg je ook de optie om een vertraging in te stellen, zodat meldingen niet half doorkomen. Vanuit FM wordt de waarde van 1.25 aangeraden. Zelf experimenteren kan nooit kwaad :-)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/gWlSHdB.png?1

Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• indeWolken
  • Laatst online: 04-08-2024
Ook ik vind Apple CarPlay heel belangrijk. Degene die de vraag stelde waarom het zo belangrijk is, is kennelijk geen Apple/iPhone gebruiker.
Simpel: door Apple CarPlay integreer je ook je auto in je "ecosysteem" (een vreselijk woord, maar toch).. Ik kan veel makkelijker bellen, de spraaksturing via Siri is (voor mij) veel beter dan via Google, Ik kan Waze gebruiken, voor mij het superieure routesysteem, noem maar op. En misschien wel het belangrijkste: ik wil, Google zo min mogelijk gegevens van mij delen. Ik heb er geen controle over en dat is bij Apple zeker geen probleem.

Ik doe graag mee met een brief als dat wordt gestart. Voor mij was de "belofte" van Apple CarPlay belangrijk bij de afweging welke auto te kopen. Het steeds uitstellen -nu al een jaar- is een echte wanprestatie, naast de vele andere software wanprestaties. De P8 als auto? Superfijn. Geen spijt als auto. Maar Volvo suggereerde veel meer en had beter over Google moeten nadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blankinho
indeWolken schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 22:41:
Ook ik vind Apple CarPlay heel belangrijk. Degene die de vraag stelde waarom het zo belangrijk is, is kennelijk geen Apple/iPhone gebruiker.
Simpel: door Apple CarPlay integreer je ook je auto in je "ecosysteem" (een vreselijk woord, maar toch).. Ik kan veel makkelijker bellen, de spraaksturing via Siri is (voor mij) veel beter dan via Google, Ik kan Waze gebruiken, voor mij het superieure routesysteem, noem maar op. En misschien wel het belangrijkste: ik wil, Google zo min mogelijk gegevens van mij delen. Ik heb er geen controle over en dat is bij Apple zeker geen probleem.

Ik doe graag mee met een brief als dat wordt gestart. Voor mij was de "belofte" van Apple CarPlay belangrijk bij de afweging welke auto te kopen. Het steeds uitstellen -nu al een jaar- is een echte wanprestatie, naast de vele andere software wanprestaties. De P8 als auto? Superfijn. Geen spijt als auto. Maar Volvo suggereerde veel meer en had beter over Google moeten nadenken.
Voor mij idem en ik voel me daarnaast als eigenaar van mijn eerste zelf gekochte auto genaaid en gedowngrade vwb infotainment. Als IT'er en tweaker is dat voor mij vooral het meest frusterende.

Carplay biedt naast de extra opties welke elke andere auto anno 2021 heeft ook gewoon een backup voor het infotainment systeem met de beperkte app's. Geen ABRP, geen offline Spotify, geen offline podcast, geen backup voor een haperende internetverbinding en daardoor geen navigatie op mijn middenscherm.

Het dashboard met de beperkte opties van oa geen radio/muziek informatie kunnen aflezen of het kunnen aanpassen van een andere weergave heb ik al voor lief genomen... :)

Ik zal na dit weekend de personen die mee willen doen met een bericht even noteren en dan kijken hoe ik dit centraal even kan delen. Ik wil de betreffende brief wel opstellen maar zou het graag daarna even ter controle en/of ter verbetering willen delen. Wat mij kan deze brief na afronding dan gewoon in dit topic worden gedeeld voor latere geinteresseerden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rianata

Rianata

En misschien wel het belangrijkste: ik wil, Google zo min mogelijk gegevens van mij delen. Ik heb er geen controle over en dat is bij Apple zeker geen probleem.
Euhm, waarom heb je dan überhaupt een auto gebaseerd op Android Automotive OS (AAOS) gekozen? 8)7

Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterblok
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 13-09 13:06
Heb hier gelezen dat voor iOS 5.8.2 uit is.
Op mijn iPhone staan bij te werken apps altijd keurig klaar tot ik toestemming geef maar de Volvo app staat er nooit bij.
Als ik er op tik in de store krijg ik details te zien en dan pas komt er "werk bij", op eerste scherm staat wel "open" maar niet bijwerken of down laden of zo iets.

P8, Pirelli All Season, MY21, Warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eniesten
Rianata schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 23:43:
[...]

Euhm, waarom heb je dan überhaupt een auto gebaseerd op Android Automotive OS (AAOS) gekozen? 8)7
Om even in dezelfde sfeer te blijven, leuke video van de C40 maar functionaliteit van ook de XC40.

YouTube: Volvo Cars - Google Remote Vehicle Actions Demo Video

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartjaap
eniesten schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 09:31:
[...]

Om even in dezelfde sfeer te blijven, leuke video van de C40 maar functionaliteit van ook de XC40.

YouTube: Volvo Cars - Google Remote Vehicle Actions Demo Video
Zou dit al moeten werken?
Mij lukt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eniesten
bartjaap schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 09:40:
[...]

Zou dit al moeten werken?
Mij lukt het niet.
Gezien de video... vermoed ik van wel, ga het straks testen.

Connecting the virtual assistant to the Volvo Cars app
Updated 6/14/2021

In order to use voice control for some Volvo Cars app functions using Google Assistant or Amazon Alexa, you need to first link the digital assistant to the Volvo Cars app.

Connecting Google Assistant to the Volvo Cars app

The first time you use Google Assistant with the Volvo Cars app by saying "Ok Google, I want to talk to Volvo On Call", you will be asked by the assistant whether you want to link your Volvo On Call account to Google.
Answer Yes.

Enter your Volvo ID (email address/mobile number) and password in the notification shown in your phone or tablet. Click on Log in.

Tap on Allow access in the page that appears if you want to allow Google access to your Volvo On Call account. This is required to be able to use the service.

Now the Volvo Cars app should be linked to Google and you can start to use the service.

Connecting Amazon Alexa to the Volvo Cars app

Enable Volvo On Call "skill" in the Alexa app.

Say: "Alexa, open Volvo On Call".

The app will announce that the Volvo On Call account is not linked.

Follow the instructions in the app.

Now the Volvo Cars app should be linked to Alexa and you can start to use the service.

bron: https://www.volvocars.com...ant-to-the-volvo-cars-app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 00:06
Waterblok schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 01:32:
Heb hier gelezen dat voor iOS 5.8.2 uit is.
Op mijn iPhone staan bij te werken apps altijd keurig klaar tot ik toestemming geef maar de Volvo app staat er nooit bij.
Als ik er op tik in de store krijg ik details te zien en dan pas komt er "werk bij", op eerste scherm staat wel "open" maar niet bijwerken of down laden of zo iets.
Bij mij wordt de app ook niet automatisch bijgewerkt. Je moet het zelf opzoeken in de App Store en de update handmatig starten.

XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Laatst online: 22:28
Blankinho schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 23:17:
[...]
Ik zal na dit weekend de personen die mee willen doen met een bericht even noteren en dan kijken hoe ik dit centraal even kan delen. Ik wil de betreffende brief wel opstellen maar zou het graag daarna even ter controle en/of ter verbetering willen delen. Wat mij kan deze brief na afronding dan gewoon in dit topic worden gedeeld voor latere geinteresseerden.
Is het alleen voor IOS ook andere zaken? In dat eerste geval heeft het voor mij geen zin want ik gebruik geen IOS. Als er ook andere zaken in de brief komen doe ik ook mee.

Gisterochtend trouwens nog een bug... Ik had de avond ervoor een timer ingesteld van vertrek 08:15 uur de volgende ochtend. De app starte het voorverwarmen echter te laat zodat het nog niet klaar was. Erg vaag maar ik merkte zeker dat de auto nog niet voldoende voorverwarmd was. Dat hele timer deel is blijkbaar nog steeds niet goed voor elkaar... 🤔

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jsq24Cx7dGVA0GBp17JguDZJ6o4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/STGj5dEzvIwwmF1rprs1XOGo.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 36% gewijzigd door Juancho op 05-01-2022 11:28 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rianata

Rianata

eniesten schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 09:43:
[...]

Updated 6/14/2021

In order to use voice control for some Volvo Cars app functions using Google Assistant or Amazon Alexa, you need to first link the digital assistant to the Volvo Cars app.

The first time you use Google Assistant with the Volvo Cars app by saying "Ok Google, I want to talk to Volvo On Call", you will be asked by the assistant whether you want to link your Volvo On Call account to Google.
Answer Yes.

Enter your Volvo ID (email address/mobile number) and password in the notification shown in your phone or tablet. Click on Log in.

Tap on Allow access in the page that appears if you want to allow Google access to your Volvo On Call account. This is required to be able to use the service.

Now the Volvo Cars app should be linked to Google and you can start to use the service.

Now the Volvo Cars app should be linked to Alexa and you can start to use the service.

Hier kijk ik naar uit en ik probeer het van tijd tot tijd :) maar het lijkt nog niet te werken / geactiveerd te zijn.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/aleumce.png

Ook de API is nog steeds niet vrijgegeven, waarmee ik ook leuke dingen wil / hopelijk kan doen. Het blijft nu bij het aansturen van ons geautomatiseerde huis vanuit de auto via de Assistant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dylannx3
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 04-11-2024
Vandaag mijn auto opgehaald en had gelijk even de vraag gesteld over DAB+.

DAB+ wordt niet meer geleverd, omdat de huidige 'FM' radio al voorzien is van digitale radio omdat het via internet gestreamd wordt. Geluidskwaliteit is daarom ook gelijkwaardig aan DAB+. Is dit waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Ook opvallend: Volvo komt vrijwel nooit net als Polestar zelf met leuke nieuwe features van oa Maps. Eén van de redenen dat ik dat topic ook nog altijd volg. Het volgende wordt namelijk binnenkort uitgerold:
Hello everybody!

In an upcoming release of Google Maps, there will be a new feature that helps you plan your commute even better. When you set your destination, this new feature tells you how much battery you will have left when you arrive and how much you’ll have when you return.

The Google Maps update will be rolled out incrementally in batches in the coming days.
@Dylannx3 Tunel is prima kwaliteit maar wat ik irritant vind is dat het een eeuwigheid duurt voordat deze begint af te spelen als je weg rijdt. Sterker nog, vaak krijg ik een fout dat er geen verbinding is of dergelijke en moet je alsnog weer zelf de boel aanslingeren. De normale radio en bijv. Spotify beginnen binnen een tel zelf af te spelen als je instapt en wegrijdt.

[ Voor 23% gewijzigd door Juancho op 05-01-2022 12:23 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BzR

BzR

Juancho schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 12:20:
Ook opvallend: Volvo komt vrijwel nooit net als Polestar zelf met leuke nieuwe features van oa Maps. Eén van de redenen dat ik dat topic ook nog altijd volg. Het volgende wordt namelijk binnenkort uitgerold:

[...]
Leuke feature, alhoewel ik meer uitkijk naar de webbrowser zoals die ook al in de Polestar wordt aangeboden via de Playstore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
BzR schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 12:23:
[...]

Leuke feature, alhoewel ik meer uitkijk naar de webbrowser zoals die ook al in de Polestar wordt aangeboden via de Playstore.
Leuke en soms handige functie idd. Maar veel liever heb ik dat ze eens het toevoegen van meerdere bestemmingen fatsoenlijk gaan bouwen. Dus gewoon net als telefoon/PC simpel bestemmingen kunnen toevoegen (spraak of typen) en die ook via touch kunnen (her)plaatsen. 1 van de grootste ergernissen van Maps wat mij betreft. Al vanaf het begin. Laatst maar weer eens bevestigd. Had een rit gepland met 4 stops, er kwam 1 ding tussen en je kan weer helemaal opnieuw beginnen. Zo frustrerend.

[ Voor 11% gewijzigd door Juancho op 05-01-2022 12:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ergodyne1
[...]

Updated 6/14/2021

Answer Yes.

Dit is wel cool, ga ik vanmiddag ook even testen. Bij mij in de C40 werkt het 'OK Google' gebeuren echt wel goed. Ben ik wel enthousiast over, evenals de snelheid van het systeem, echt goed. Ik was Carplay gewend met mijn iPhone in de V60 maar dat heb ik nu echt nog geen minuut gemist. Vond het ook raar dat ik dan dubbele functionaliteit had in de V60, Google navigatie via carplay of de navigatie van de auto zelf... 8)7

Wat ik wel mis, en waar Volvo van mij rap op zou mogen ontwikkelen is de mogelijkheid tot het toevoegen van apps zoals Flitsmeister of Youtube. Of (O365)Teams integratie, ik vergader veel en veel via Teams, dan is een goede integratie daarvan echt handig. Hoef geen mails te typen via de auto... Filtsmeister omdat ik dan geen telefoon meer in mijn hand hoef te hebben om het aan te zetten (veiligheid voorop! voor de meelezende Volvomedewerker) en Youtube of een andere videoplayer om tijdens het laden wat afleiding te hebben. Als ik ga laden hoeft ik niet per sé een bak koffie of een broodje bal te halen. Even werk doen óf even ontspannen is ook chill... Het zijn kleine aanpassingen lijkt mij die het geheel van die Volvo toffer maken. DOE ES NIET ZO CONSERVATIEF VOLVO EN LUISTER NAAR DE WENSEN VAN JE KLANTEN >:)

Ik heb een maand Tesla X gereden... ik mis die gadgets van een Tesla niet. Scheten laten via je stuur enzo, doe je 1x en daarna nooit meer. Maar de échte handige multimedia dingen zoals dus een videoplayer mis ik dus wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thisisjazz
Rianata schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 22:27:
Bij mij heet het op mijn iPhone toch echt HFP (hands free protocol) ipv HSP. Daarbij krijg je ook de optie om een vertraging in te stellen, zodat meldingen niet half doorkomen. Vanuit FM wordt de waarde van 1.25 aangeraden. Zelf experimenteren kan nooit kwaad :-)

[Afbeelding]
Oh die waarde van 1.25 is nieuw voor mij en gebruik ik dus ook niet. Ik krijg alle meldingen keurig en op tijd binnen. Denk dat ik het dus ook gewoon op 0 laat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thisisjazz

Ik ben een Apple gebruiker en een oud Carplay gebruiker maar ik vind het fijn om navigatie op mijn dashboard te hebben. Geloof me met apple carplay heb je dat alleen straks op je middenconsole. Spraakbesturing kan ik weinig over zeggen, gebruik ik niet zo en ik vind Google maps niet perse veel onder doen voor Waze. Daarbij zie ik het niet zitten om straks de auto in te stappen en continu de kabel eraan te hangen om FM te moeten gebruiken, dat werkt nu via BT ook prima. Juist het draadloze aspect is fijn.

Met al jouw punten is het wel bijzonder dat je dan voor een auto kiest met AAOS/Google, alhoewel ik het wel met je eens bent dat de belofte van Apple Carplay wel heel vervelend is dat die niet uit komt en er ook geen antwoord is op wanneer wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eniesten
Rianata schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 11:28:
[...]

Hier kijk ik naar uit en ik probeer het van tijd tot tijd :) maar het lijkt nog niet te werken / geactiveerd te zijn.

[Afbeelding]

Ook de API is nog steeds niet vrijgegeven, waarmee ik ook leuke dingen wil / hopelijk kan doen. Het blijft nu bij het aansturen van ons geautomatiseerde huis vanuit de auto via de Assistant.
Helaas inderdaad, hier hetzelfde resultaat. Bijzonder teleurstellend dat er dan (zoals op zoveel punten) wel reclame voor wordt gemaakt. |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mich78
  • Laatst online: 08-12-2024

Hier idem.. een groot gemis voor mij is dat je in AAOS niet gelijktijdig navigatie en audio ziet. Bij CarPlay werkt dat perfect. Ook Waze, Flitsmeister etc is beter geregeld. Daarbij.. je kan met een jailbreak ook Netflix afspelen op CarPlay. Hoe AAOS nu is is t echt zo goed als waardeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mich78
Ik mag toch hopen dat CarPlay draadloos werkt anno 2022?
thisisjazz schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 13:58:
[...]

Ik ben een Apple gebruiker en een oud Carplay gebruiker maar ik vind het fijn om navigatie op mijn dashboard te hebben. Geloof me met apple carplay heb je dat alleen straks op je middenconsole. Spraakbesturing kan ik weinig over zeggen, gebruik ik niet zo en ik vind Google maps niet perse veel onder doen voor Waze. Daarbij zie ik het niet zitten om straks de auto in te stappen en continu de kabel eraan te hangen om FM te moeten gebruiken, dat werkt nu via BT ook prima. Juist het draadloze aspect is fijn.

Met al jouw punten is het wel bijzonder dat je dan voor een auto kiest met AAOS/Google, alhoewel ik het wel met je eens bent dat de belofte van Apple Carplay wel heel vervelend is dat die niet uit komt en er ook geen antwoord is op wanneer wel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tdkvolvo
Dylannx3 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 12:20:

DAB+ wordt niet meer geleverd, omdat de huidige 'FM' radio al voorzien is van digitale radio omdat het via internet gestreamd wordt. Geluidskwaliteit is daarom ook gelijkwaardig aan DAB+. Is dit waar?
Nee. Tunein is absoluut niet gelijkwaardig aan DAB+. Zoals gemeld is er vertraging door de buffertijd die nodig is. Dus ff zoeken / wisselen van zenders is niet prettig. Daarnaast loopt de app zeer vaak vast en moet je er volledig uit en dan weer opstarten ( en weer bufferen😭).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
mich78 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 15:39:
[...]

Hier idem.. een groot gemis voor mij is dat je in AAOS niet gelijktijdig navigatie en audio ziet. Bij CarPlay werkt dat perfect. Ook Waze, Flitsmeister etc is beter geregeld. Daarbij.. je kan met een jailbreak ook Netflix afspelen op CarPlay. Hoe AAOS nu is is t echt zo goed als waardeloos.
Je mist met Waze alle EV functies die GM ondertussen heeft zoals aankomst-SoC, laadstations en voorverwarmen voor snelladen, dus in de praktijk ga je toch GM gebruiken denk ik. Flitsmeister voor AAOS komt er al aan en in de Polestar heb je nu al de Vivaldi webbrowser die alle streamingdiensten behalve Netflix ondersteunt. Deze browser komt vast ook naar Volvo. En Polestar heeft ook al bevestigd in onderhandeling te zijn met Netflix.
Als die zaken rond zijn dan denk ik dat CarPlay echt overbodig is. Tesla doet het ook al vele jaren zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mich78
Daar zeg je idd Tesla.. Tesla bouwt rijdende computers en Volvo is een autobouwer die een onaf besturingssysteem gebruikt. Bij Tesla mis je CarPlay niet echt, behalve flitsinformatie. Geen idee of dat nu al bij Tesla mogelijk is. Maar verder staan zij mijlenver voor als t gaat om het besturingssysteem van de auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ergodyne1
Hebben jullie (XC40's) een ander systeem erin dan mijn C40?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
mich78 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 16:25:
Daar zeg je idd Tesla.. Tesla bouwt rijdende computers en Volvo is een autobouwer die een onaf besturingssysteem gebruikt. Bij Tesla mis je CarPlay niet echt, behalve flitsinformatie. Geen idee of dat nu al bij Tesla mogelijk is. Maar verder staan zij mijlenver voor als t gaat om het besturingssysteem van de auto.
Het ging over CarPlay en ik denk dat je maar een paar toevoegingen aan AAOS hoeft te doen zodat 90% van de mensen het niet meer nodig heeft: browser, Netflix en FM. En die komen er dus aan. En Tesla komt er zelfs zonder FM mee weg. Misschien vanwege dat scheetkussen?

[ Voor 18% gewijzigd door JTHZZ op 05-01-2022 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsmit01
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15-02-2024

DAB+ is geen FM. FM is geen internet Radio. Zoals hierboven al gemeld kun je TuneIn gebruiken, maar deze app is niet heel erg snel en de bitrate varieert ook nogal per zender. En heb je geen (goed) internet signaal, dan zal er niets worden afgespeeld.
En volgens mij is DAB+ sinds eind 2020 ook verplicht/standaard op nieuwe auto's. Ik zou er niet mee akkoord gaan in ieder geval.

BMW 330e Touring

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mich78
Zover ik weet is t identiek
ergodyne1 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 16:29:
Hebben jullie (XC40's) een ander systeem erin dan mijn C40?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mich78
Tesla komt er mee weg omdat alles qua software goed geregeld is. De app is gewoon goed; met goede track en trace mogelijkheid, laadinstellingen op afstand beheren, voorverwarmen (met temperatuurinstelling en zo kan ik nog wel even doorgaan. Zoals ik al zei.. Tesla is een rijdende computer. Als auto is t een stuk minder goed gebouwd. Tot nu toe ben ik blijer met de XC40 dan met de Tesla.
JTHZZ schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 16:31:
[...]

Het ging over CarPlay en ik denk dat je maar een paar toevoegingen aan AAOS hoeft te doen zodat 90% van de mensen het niet meer nodig heeft: browser, Netflix en FM. En die komen er dus aan. En Tesla komt er zelfs zonder FM mee weg. Misschien vanwege dat scheetkussen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
mich78 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 15:39:
[...]

Eerst gaf Volvo zelf aan dat er GEEN splitscreen gaat komen en ook dat er GEEN nieuwe schermen gaan komen voor het display voor je neus. Vond ik erg teleurstellend omdat het juist zulke mooie schermen zijn waar je veel meer mee kan.

Echter was het volgens mij @JackBol of @Mga1600 die aangaf dat er weldegelijk iets aan zit te komen wbt extra audio informatie in 1 van de beide schermen. Hoe serieus dat is... geen idee maar Volvo zelf was tijdens die online sessies vrij helder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Texie
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-07 21:53
[...]

Updated 6/14/2021

Answer Yes.

Google Assistant zegt: Sorry, Volvo On Call isn’t supported in this region. :?

Volvo XC40 P8 met warmtepomp, Continental EcoContact 6 235/50R19 V XL zomerbanden, Nokian 235/50R19 WR SUV4 winterbanden, Wallbox PulsarPlus, iPhone 13 Pro Max

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:59
Oh?!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k1X9NakODv2JGbDCaCTKSaLGybY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LppIaS58vOvmmIRqU1oUa76a.jpg?f=fotoalbum_large

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petzun
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 12-08 15:25
Zijn er meer die de app op dit moment niet kunnen gebruiken? Kreeg eerder vandaag bij het inloggen de melding dat er problemen zijn en dat er hard aan gewerkt wordt. Krijg nu de melding dat er iets fout is gegaan en dat ik later nog een keer kan proberen.

P6 19" | EVBox Elvi

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• markrickhoff
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 27-05 19:45
YouTube, Google Assistent aansturing, Flitsmeister. Het komt er allemaal aan. Volvo stuurt net een hele rits persberichten uit.

Het afspelen van YouTube-video's wordt mogelijk in alle Volvo's die zijn uitgerust met Google, waarmee de samenwerking tussen Volvo Cars en Google wordt voortgezet. Ook navigatie-app Flitsmeister wordt beschikbaar.

YouTube wordt het eerste videoplatform dat in Volvo's op Google Play te vinden en te downloaden zal zijn. Dit is het begin van het mogelijk maken van videostreaming in auto's.

Als je met een elektrische auto rijdt, kan het zijn dat je voor langere ritten moet stoppen om de batterij op te laden. Als je video's kunt afspelen in de auto, kunnen Volvo-bestuurders tijdens hun laadpauze genieten van livestreams, nieuws, programma's of de nieuwste video van hun favorieten.

Cruciaal is dat Volvo Cars geen compromissen sluit op het gebied van veiligheid en het afspelen van video's alleen toestaat als de auto volledig stilstaat.

"Onze klanten toestaan video's te bekijken tijdens het laden of wanneer ze wachten om hun kinderen van school te halen, maakt deel uit van onze belofte om hun leven beter en aangenamer te maken," zegt Henrik Green, Chief Product Officer bij Volvo Cars. "Met YouTube en andere belangrijke streamingdiensten kunnen onze klanten binnenkort genieten van hun oplaadpauze in plaats van het als een gedoe te zien - waardoor het bezit van een volledig elektrische auto net dat beetje aangenamer wordt."

De samenwerking tussen Volvo Car Group en Google begon toen Volvo Car Group aankondigde als eerste een infotainmentsysteem op basis van Android te zullen integreren met ingebouwde Google-apps en -diensten.

Naast videoweergave kondigen Volvo Cars en Google vandaag aan dat klanten binnenkort navigatie-apps als Sygic en Flitsmeister, oplaad-apps als Chargepoint en Plugshare, en parkeer-apps als SpotHero en ParkWhiz kunnen downloaden, voor zover beschikbaar.

De introductie van het afspelen van video's valt samen met de aankondiging dat Volvo's naadloos wil integreren met apparaten die Google Assistant ondersteunen, waardoor de auto's in feite slimme apparaten worden.

Dankzij deze integratie met de apparaten die Google Assistent ondersteunen en de introductie van YouTube kunnen Volvo's fungeren als een verlengstuk van de leefomgeving van de bestuurder.

In combinatie met een audiosysteem dat kan concurreren met dat van menig huiselijke omgeving en het rustgevende karakter van het Volvo-interieur - een gesloten omgeving met geluidsreductie en comfortabele stoelen - kan de auto dienen als een extra persoonlijke ruimte zonder afleidingen. Aangezien het aanbod van Volvo Cars ook onbeperkte data omvat, kunnen klanten zo lang YouTube kijken als ze willen.*

"De auto is een geweldige plek om van video en audio te genieten, dus het zou me niet verbazen als dit betekent dat mensen meer tijd in hun Volvo's doorbrengen, ook als ze nergens naartoe gaan," aldus Henrik Green.

[ Voor 91% gewijzigd door markrickhoff op 05-01-2022 19:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Topicstarter
Juancho schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 17:48:
[...]

Eerst gaf Volvo zelf aan dat er GEEN splitscreen gaat komen en ook dat er GEEN nieuwe schermen gaan komen voor het display voor je neus. Vond ik erg teleurstellend omdat het juist zulke mooie schermen zijn waar je veel meer mee kan.

Echter was het volgens mij @JackBol of @Mga1600 die aangaf dat er weldegelijk iets aan zit te komen wbt extra audio informatie in 1 van de beide schermen. Hoe serieus dat is... geen idee maar Volvo zelf was tijdens die online sessies vrij helder.
AAOS komt met multi-zone audio support in Android 12. Maar dat betekent niet dat Volvo er iets mee gaat doen.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• madhondt
  • Laatst online: 12-09 12:37
markrickhoff schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 19:18:
YouTube, Google Assistant aansturing, Flitsmeister. Het komt er allemaal aan. Volvo stuurt net een hele rits persberichten uit.
https://www.media.volvoca...e-is-coming-to-your-volvo

https://www.media.volvoca...assistant-enabled-devices

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GvdL32
  • Laatst online: 13-07 13:47

Geluid is goed, alleen elke keer bij opstarten auto moet ik de TuneInn app opnieuw opstarten en de gewenste stream op "play" zetten, want de laatste gekozen stream weer automatisch door laten spelen werkt niet bij mij. En het switchen van stream is veel langzamer.

En bij DAB+ wordt de laatst gekozen zender wel weer automatisch hoorbaar na opstart (is mijn ervaring bij mijn vorige auto). Ik hoop dus nog steeds dat de DAB+ functionaliteit later alsnog kan worden toegevoegd zodra er weer chips genoeg zijn _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Kijk dat zijn mooie ontwikkelingen als je gek bent van techniek, apps, gadgets etc. 👍🏼.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 08:37
Wordt de c40 ook zonder DAB+ geleverd? We zitten hier te wachten op aflevering over ongeveer drie weken maar wij zouden erg balen (als particuliere koper) als er op de c40 geen DAB zou zitten…
Volgens de specificaties zou het erop zitten, maarja volgens mij bij de xc40 ook…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BzR

BzR

markrickhoff schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 19:18:
YouTube, Google Assistent aansturing, Flitsmeister. Het komt er allemaal aan. Volvo stuurt net een hele rits persberichten uit.

Het afspelen van YouTube-video's wordt mogelijk in alle Volvo's die zijn uitgerust met Google, waarmee de samenwerking tussen Volvo Cars en Google wordt voortgezet. Ook navigatie-app Flitsmeister wordt beschikbaar.

YouTube wordt het eerste videoplatform dat in Volvo's op Google Play te vinden en te downloaden zal zijn. Dit is het begin van het mogelijk maken van videostreaming in auto's.

Als je met een elektrische auto rijdt, kan het zijn dat je voor langere ritten moet stoppen om de batterij op te laden. Als je video's kunt afspelen in de auto, kunnen Volvo-bestuurders tijdens hun laadpauze genieten van livestreams, nieuws, programma's of de nieuwste video van hun favorieten.

Cruciaal is dat Volvo Cars geen compromissen sluit op het gebied van veiligheid en het afspelen van video's alleen toestaat als de auto volledig stilstaat.

"Onze klanten toestaan video's te bekijken tijdens het laden of wanneer ze wachten om hun kinderen van school te halen, maakt deel uit van onze belofte om hun leven beter en aangenamer te maken," zegt Henrik Green, Chief Product Officer bij Volvo Cars. "Met YouTube en andere belangrijke streamingdiensten kunnen onze klanten binnenkort genieten van hun oplaadpauze in plaats van het als een gedoe te zien - waardoor het bezit van een volledig elektrische auto net dat beetje aangenamer wordt."

De samenwerking tussen Volvo Car Group en Google begon toen Volvo Car Group aankondigde als eerste een infotainmentsysteem op basis van Android te zullen integreren met ingebouwde Google-apps en -diensten.

Naast videoweergave kondigen Volvo Cars en Google vandaag aan dat klanten binnenkort navigatie-apps als Sygic en Flitsmeister, oplaad-apps als Chargepoint en Plugshare, en parkeer-apps als SpotHero en ParkWhiz kunnen downloaden, voor zover beschikbaar.

De introductie van het afspelen van video's valt samen met de aankondiging dat Volvo's naadloos wil integreren met apparaten die Google Assistant ondersteunen, waardoor de auto's in feite slimme apparaten worden.

Dankzij deze integratie met de apparaten die Google Assistent ondersteunen en de introductie van YouTube kunnen Volvo's fungeren als een verlengstuk van de leefomgeving van de bestuurder.

In combinatie met een audiosysteem dat kan concurreren met dat van menig huiselijke omgeving en het rustgevende karakter van het Volvo-interieur - een gesloten omgeving met geluidsreductie en comfortabele stoelen - kan de auto dienen als een extra persoonlijke ruimte zonder afleidingen. Aangezien het aanbod van Volvo Cars ook onbeperkte data omvat, kunnen klanten zo lang YouTube kijken als ze willen.*

"De auto is een geweldige plek om van video en audio te genieten, dus het zou me niet verbazen als dit betekent dat mensen meer tijd in hun Volvo's doorbrengen, ook als ze nergens naartoe gaan," aldus Henrik Green.
Goed nieuws, nu de Vivaldi browser nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
tm030614 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 20:24:
Wordt de c40 ook zonder DAB+ geleverd? We zitten hier te wachten op aflevering over ongeveer drie weken maar wij zouden erg balen (als particuliere koper) als er op de c40 geen DAB zou zitten…
Volgens de specificaties zou het erop zitten, maarja volgens mij bij de xc40 ook…
Reken er maar niet op gezien het wereldwijde chip tekort. Of het achteraf nog ingebouwd kan worden weet ik niet. Wel balen dan idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HouseL
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 13-09 11:02
Grote kans van wel. Wat ik tot nu toe heb gezien is dat bij diegene die het niet hebben ontvangen, het ook niet in de specificaties hadden staan. Inclusief mijzelf.
Het wordt nu ook weer op de website aangegeven als inclusief, maar dit is een aantal maanden niet zo geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HouseL
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 13-09 11:02
https://blog.google/products/android/ces2022-androidforcars/

Hier ook meer info over de aankomende updates. YouTube zal nog wel een paar maanden duren. Google spreekt over 'later this year'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thisisjazz
HouseL schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 21:35:
https://blog.google/products/android/ces2022-androidforcars/

Hier ook meer info over de aankomende updates. YouTube zal nog wel een paar maanden duren. Google spreekt over 'later this year'.
In ieder geval een mooi vooruitzicht. Alleen moet ik wel zeggen dat ze er wel van houden dingen te beloven en niet waar te maken. Ach we gaan het zien, het komt vast wel. Aankomende lente kunnen we in ieder geval al onderstaande verwachten blijkbaar:

"This deeper integration allows you to get help from Google beyond the car display. Coming this spring to Volvo Cars, you’ll be able to check on and adjust even more car settings by asking Google"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoudN
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 09-09 09:44
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eksNMv2ay7TDvYNaf0WFyVBbGX4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/faJpxgGfVzGOzWThpq6NkFlD.jpg?f=user_large

Dit zou het probleem van het knopje op het stuurwiel op kunnen lossen

XC40 P8 - Wallbox Copper SB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
En aub OPD aan/uit wat nu heel "veilig" tijdens het rijden via het menu moet 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• over9000
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-09 19:32
[quote]Juancho schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 12:20:

[...]

Ik heb die van mij vandaag mogen ophalen en ik zag in maps gewoon batterij level bij aankomst en terug staan hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
over9000 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 22:07:

[...]

Ik heb die van mij vandaag mogen ophalen en ik zag in maps gewoon batterij level bij aankomst en terug staan hoor.
Ik bedoelde als in aankondigingen omdat ze niet zoals Polestar actief zijn op social media. Maargoed, dan komt er vlak na mij lost zo'n grotere update met info... Zal je altijd zien 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsicq
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
In de (huidige) prijslijst staat dat er geen DAB opzit maar voorbereiding daarvoor.

wat niet past, wordt gelast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
JackBol schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 19:24:
[...]

AAOS komt met multi-zone audio support in Android 12. Maar dat betekent niet dat Volvo er iets mee gaat doen.
Deleted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Juancho schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 17:48:
[...]

ee

Ik heb niet gezegd dat extra informatie over muziek of radiostation toegezegd is, maar dat het als feature request is ingediend, net als range info op het bestuurdersscherm met als motivatie dat de informatie op het centrale scherm is afgedekt als Maps geopend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:16
Gisteren naar de garage geweest, het antenne kapje moest opnieuw worden vast gezet (mail van gehad), maar belangrijker: mijn pilot assist / lane keeping aid / bots preventie werkte de afgelopen tijd vaak niet (en vaak wel).

Ze gaven aan dat get en software issue was (wat ik raar vind, wat vooral bij lagere temps trad hebt probleem op), dus update gekregen.

Helaas was het gisteravond alweer mis en viel de lane keeping Aid uit. Ik las in dit topic nog meer mensen met dezelfde problemen, is dat nog steeds zo?

Zo maar weer bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdkvolvo
DarkShadow schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 07:11:

Ze gaven aan dat get en software issue was (wat ik raar vind, wat vooral bij lagere temps trad hebt probleem op), dus update gekregen.
Dat is modern. Als men het niet weet is dat het antwoord 😂😇😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 00:06
Gisteren naar de garage geweest, het antenne kapje moest opnieuw worden vast gezet (mail van gehad), maar belangrijker: mijn pilot assist / lane keeping aid / bots preventie werkte de afgelopen tijd vaak niet (en vaak wel).

Helaas was het gisteravond alweer mis en viel de lane keeping Aid uit. Ik las in dit topic nog meer mensen met dezelfde problemen, is dat nog steeds zo?

Zo maar weer bellen
Dat soort meldingen komt inderdaad vaak als het koud is. Ik denk dat het te maken heeft met condensvorming of bevriezing. Ook het automatische groot licht geeft zulke meldingen bij kou.

XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rude-Dog
Op zich ook wel logisch; Volvo's zijn toch meer ontwikkeld voor de tropen 😇

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ergodyne1
Zonder DAB+. In mijn C40 zit het niet, en het komt ook niet is mij aangegeven. Het interesseert mij persoonlijk niet omdat ik nooit naar de radio luister... Oeverloze gelul en reclame ruil ik graag in tegen de muziek die ik zelf kies AKA Spotify. Ik heb wel even naar Tunein oid geluisterd maar hoor niet echt heel veel verschil in kwaliteit.

[ Voor 6% gewijzigd door ergodyne1 op 06-01-2022 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thisisjazz
over9000 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 22:07:

[...]

Volgens mij is de update dat je % bij aankomst ziet en meteen als je evt. terug zou rijden? Nu zie je alleen het percentage bij aankomst. Of zie jij nu in één keer allebei al? Dat heb ik ook nog niet :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ergodyne1
Rude-Dog schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 09:13:
Op zich ook wel logisch; Volvo's zijn toch meer ontwikkeld voor de tropen 😇
Dat is wel de grootste grap van alles he. Ik had vroeger een v70 met de bekende roffel. Reed altijd lease maar wilde 1x zo'n auto gehad hebben omdat ik het een gaaf ding vond. Dat was echt een Zweeds wintermonster vond ik altijd... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ergodyne1
thisisjazz schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 09:27:
[...]

Volgens mij is de update dat je % bij aankomst ziet en meteen als je evt. terug zou rijden? Nu zie je alleen het percentage bij aankomst. Of zie jij nu in één keer allebei al? Dat heb ik ook nog niet :)
Volgens mij in mijn C40 ook al, twee percentages.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rude-Dog
ergodyne1 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 09:29:
[...]

Dat is wel de grootste grap van alles he. Ik had vroeger een v70 met de bekende roffel. Reed altijd lease maar wilde 1x zo'n auto gehad hebben omdat ik het een gaaf ding vond. Dat was echt een Zweeds wintermonster vond ik altijd... >:)
Ik vind die oudere Volvo's idd toch ook erg gaaf hoor. Vooral de beroemde cream yellow 850 T5-R :) Jammer dat ze daarna steeds kleiner zijn geworden. Een huidige V90 heeft weinig meer ruimte dan een Mégane station achterin, dat voelt voor mij toch als verkeerd voor een Volvo.

Hoewel ik bij de dealer naast mijn toekomstige P6 een XC90 zag staan - da's toch ook wel een slagschip zeg! Ben helemaal benieuwd hoe die aankomende XC100 er dan uit moet gaan zien - maar goed, allemaal niet te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterblok
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 13-09 13:06
Als het regenachtig weer is of is geweest heb ik snel een troebel beeld van de camera achter, even lens schoonmaken en het is ok maar het vervuilt erg snel.

Denk erover tapeje te plakken zodat het water weg van de lens geleid wordt

P8, Pirelli All Season, MY21, Warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsmit01

Zo maar weer bellen
Ja ik heb hetzelfde probleem. Dealer melee ook exact hetzelfde (software update gehad) maar gisteren had ik er weer last van. Profielen wisselden ook niet. Dus eerst de auto maar eens teruggezet naar fabrieksinstellingen. Daarna deed acc/lane assist het wel weer. (Toeval?) Vandaag nog niet gereden dus nog niet kunnen testen.

BMW 330e Touring

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
Waterblok schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 10:14:
Als het regenachtig weer is of is geweest heb ik snel een troebel beeld van de camera achter, even lens schoonmaken en het is ok maar het vervuilt erg snel.

Denk erover tapeje te plakken zodat het water weg van de lens geleid wordt
Dat ook idd, ik veeg bijna standaard als ik in de auto stap even over de camera achter. Die is zo snel vies. Maar sowieso geven al die sensors best snel issues. Ik heb bijna standaard de bekende automatische grootlicht fout. En ook de sensor voor ruitenwissers gaf net een melding. Waarschijnlijk allemaal door de condens en evt. het voorverwarmen van de auto terwijl die half bevroren is.

Dat hebben ze nog niet helemaal lekker voor elkaar zeg maar, al die meldingen van sensors.

@Rude-Dog ik ben bang dat je steeds minder Volvo van vroeger gaat zien. Volvo gaat zich meer en meer richten op alleen maar EV's ent ja, die moeten gestroomlijnd zijn ookal zijn de vormen en randen heel vreemd. Ik vind die concept plaatjes ook bijna altijd zo gruwelijk lelijk. Ook van die nieuwe Polestar straks. Ziet er gewoon niet uit.

Maarja, EV's moet misschien wel zo gebouwd worden om meer range en minder verbruik te krijgen zodat ze straks hopelijk daadwerkelijk een km of 800-1000 ver kunnen komen. Persoonlijk vind ik de XC60 de mooiste, die zit er net tussen qua grote en ik vind dat gewoon een auto met karakter en stijl. Ook net wat mooiere rondere vormen dan de XC40 en weer niet zo lomp groot als de XC90. Ben benieuwd wat Volvo dus met de 60 serie gaat doen.

[ Voor 31% gewijzigd door Juancho op 06-01-2022 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsmit01
mrsmit01 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 10:17:
[...]

Ja ik heb hetzelfde probleem. Dealer melee ook exact hetzelfde (software update gehad) maar gisteren had ik er weer last van. Profielen wisselden ook niet. Dus eerst de auto maar eens teruggezet naar fabrieksinstellingen. Daarna deed acc/lane assist het wel weer. (Toeval?) Vandaag nog niet gereden dus nog niet kunnen testen.
Update: Mijn vrouw heeft de auto net mee gehad, maar nee vandaag deed ACC het weer niet. En weer kreeg ze de melding: Botsvermijding - Verminderde werking - Service vereist. Direct maar wéér een afspraak gemaakt. Lijkt wel te maken te hebben met kou op de één of andere manier. terwijl ik ook vanmorgen de auto heb voorverwarmd.

BMW 330e Touring

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylannx3
Weet iemand of de auto ook recuperatie heeft? Hiermee bedoel ik niet OPD. In mijn vorige auto (E-Golf) kon ik namelijk instellen hoe 'hard' de auto moet remmen als ik de gas loslaat. Laat het meestal op level 1 zitten en dit is vergelijkbaar uitrollen in een normale benzine auto. Naar mijn mening remt de auto te hard af met 'OPD'. Is dit in te stellen in de XC40?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Dylannx3 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 11:06:
Weet iemand of de auto ook recuperatie heeft? Hiermee bedoel ik niet OPD. In mijn vorige auto (E-Golf) kon ik namelijk instellen hoe 'hard' de auto moet remmen als ik de gas loslaat. Laat het meestal op level 1 zitten en dit is vergelijkbaar uitrollen in een normale benzine auto. Naar mijn mening remt de auto te hard af met 'OPD'. Is dit in te stellen in de XC40?
Nope, alleen aan/uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylannx3
Dat is wel echt balen zeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Dylannx3 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 11:07:
[...]

Dat is wel echt balen zeg...
Mwah kwestie van ff wennen. Ja het remt vrij stevig af maar als je leert goed te doseren rijdt het heerlijk. Ik zou niet meer zonder willen. Ik irriteer me meer aan het feit dat je het menu in moet om dit aan/uit te zetten aangezien ik het op de snelweg niet aan wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blankinho
Ik wordt wel echt moe van het voortdurend opnemen voor Volvo over het gemis aan functionaliteit waar voor betaald is en het wordt afgedaan met toekomstige dit/dat in AAOS. We zijn inmiddels een jaar verder en 0,0 zinvolle apps zijn erbij gekomen. Het topic over AAOS spreekt voor zich dus als de fanboys van AAOS daar evt nieuwe features die vooral in Polestar en straks ook vast Renault of elders komen prima maar laten we ophouden met het bagataliseren van het ontbreken van gekochte functies.

Ik wil met Waze/Carplay GM niet te niet doen maar ik wil gewoon keuze vrijheid hebben waar ik voor betaald heb en voor lokale ritjes in NL boeit mij de SOC % ook niet zo bijzonder veel met mijn thuislader.

Als je het er niet mee eens bent dat mensen er wat wel van zeggen laat het dan gewoon zo en reageer niet met non-argumenten dat jij dit/datniet mist, mooi voor jou maar je krijgt mijn mening&gebruikservaring daarmee niet anders. Ik ben een IT'er en voor mij is het gewoon zwart/wit of ik heb een functionaliteit of ik heb hem niet.

@Juancho ik bedoel met het ontbreken van carplay ook de versie voor Android. Het excuus van Volvo dat het tussen Apple en Google is vind ik bijzonder maar kijkend naar de android auto (heet dat zo?) is Apple geen partij en ontbreekt het ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylannx3
Juancho schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 11:08:
[...]

Mwah kwestie van ff wennen. Ja het remt vrij stevig af maar als je leert goed te doseren rijdt het heerlijk. Ik zou niet meer zonder willen. Ik irriteer me meer aan het feit dat je het menu in moet om dit aan/uit te zetten aangezien ik het op de snelweg niet aan wil.
Het is inderdaad wel een kwestie van wennen ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madhondt
Juancho schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 11:08:
[...]
Ik irriteer me meer aan het feit dat je het menu in moet om dit aan/uit te zetten aangezien ik het op de snelweg niet aan wil.
Omdat het zo een aanpassing vergt, vind ik het raar dat iemand zou willen afwisselen tussen OPD aan of uit. Ik heb tot nu toe altijd OPD-uit gereden, en ben nu als experiment een paar weken OPD-aan aan het rijden, maar mijn reflexen lossen nog altijd te snel het gaspedaal. En die reflexen herleren vraagt toch tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
madhondt schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 11:15:
[...]

Omdat het zo een aanpassing vergt, vind ik het raar dat iemand zou willen afwisselen tussen OPD aan of uit. Ik heb tot nu toe altijd OPD-uit gereden, en ben nu als experiment een paar weken OPD-aan aan het rijden, maar mijn reflexen lossen nog altijd te snel het gaspedaal. En die reflexen herleren vraagt toch tijd.
Dat is denk ik heel persoonlijk. Ik was geen bekende met OPD maar na mijn proefrit in de P8 zat ik er al helemaal in. Echter merkte ik dat het op de snelweg niet prettig is omdat het dus best fors afremt als je bijv. ACC uit zet. Dus vandaar op de snelweg het liefst uit.

En als je dat dus structureel doet valt die aanpassing enorm mee hoor. Tis vooral vervelend dat je dat niet snel met 1 knopje kan doen maar echt het menu in moet. Maar dat is door meerderen al vaker opgemerkt en doorgezet naar Volvo.

@Blankinho Android auto mis ik niet echt en ik zou het eigenlijk gek vinden om dat te gebruiken aangezien AAOS de vervanger is. Het probleem zit hem meer in de beperkte beschikbaarheid van opties en menus. Tussen Android Auto en AAOS zit nog een te groot verschil. En zoals bekend met je eens dat de ontwikkeling bar tegenvalt. Waar de problemen ook liggen, wij als kopers/leasers hebben daar weinig mee te maken natuurlijk. Kan me echter wel goed voorstellen dat mensen teleurgesteld dat Carplay nog steeds niet beschikbaar is. Dus wbt een brief richting Volvo... prima maar ik zou het dan liever een soort opsomming maken met issues die in een jaar nog steeds niet opgelost zijn.

[ Voor 26% gewijzigd door Juancho op 06-01-2022 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madhondt
Juancho schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 11:19:
[...]
Dat is denk ik heel persoonlijk. Ik was geen bekende met OPD maar na mijn proefrit in de P8 zat ik er al helemaal in. Echter merkte ik dat het op de snelweg niet prettig is omdat het dus best fors afremt als je bijv. ACC uit zet. Dus vandaar op de snelweg het liefst uit.
Dus eerder een slechte implementatie van Volvo van OPD bij uitzetten ACC ...
Pagina: 1 ... 43 ... 335 Laatste

Let op:
Een Tesla versus Volvo discussie is hier offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Informatie en updates over leveringen horen hier thuis: Het grote Polestar 2 / XC40 P8 Levering Topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.

Het grote Volvo EX30 topic (vergelijkingen met de (X)C40 daargelaten), zie ook Notna in "Het grote Volvo (X)C40 Recharge EV topic"