mich78 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 20:01:
[...]
Blijft een lulargument natuurlijk van Volvo.. Ik zie die ontwikkelaars al zitten aan de vergadertafel op maandagmorgen.. Onderwerp op de agenda: Apps in Google AOS. "Jongens.. die Volvo-rijders zijn zo dom.. die moeten we tegen zichzelf beschermen. We laten Volvorijders geen video's bekijken in stilstand, levensgevaarlijk!"
Ik ben echt benieuwd wat de motivatie is.. Zou het dan echt zo zijn bij de Polestar 2.. je koopt een auto via internet, verder niet zeiken, hier heb je hem, maar je krijgt wel functionaliteit.. Want we hoeven er toch niet op te reageren.. Dat ze bij Volvo niet zitten te wachten op (ingewikkelde) gebruikersvragen.
Ergens wel triest dat de VOC app die ik ook gebruik voor onze Volvo D6 PIH voor die V60 uit 2013 veel uitgebreider is dan voor de nieuwe XC40.
Ik ben niet gefrustreerd overigens hoor.. ben hartstikke blij met die XC40, heerlijke auto.. Heb ook Tesla M3 gereden en daar zat de software en de app toch echt beduidend beter in elkaar. Volvo.. schaam je!
Ik heb het idee dat Volvo eerst heel geforceerd Polestar als apart merk heeft neergezet die het zelf maar moest zien te redden. Ik herinner me nog de behandeling bij de Volvo dealer dat ik vooral niet moest denken dezelfde service als Volvo-rijders te krijgen want de afspraken met Polestar waren heeeel anders.
Vervolgens heeft Polestar laten zien dat ze op sommige vlakken als bijv partners zoeken voor app ontwikkeling, net iets sneller kunnen schakelen dan Volvo. En nu zeggen ze misschien andersom ook tegen Volvo dat ze zelf maar contact moeten zoeken met de makers van Vivaldi, ABRP of Videoplayer.
Geen idee hoor, maar krijg het gevoel dat er geforceerd weinig wordt samengewerkt op dit vlak.
Uiteindelijk is de hoofdoorzaak Google die alleen media en navigatieapps toelaat. Als ze dat verder zouden openzetten zouden die eigen partnerships van Polestar helemaal niet nodig zijn en zou iedereen gewoon een browserapp kunnen releasen
[
Voor 7% gewijzigd door
JTHZZ op 28-12-2021 21:10
]