Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepehv
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-06 16:02
Spotify laadt niet al mijn playlists. Ook binnen langere playlists worden niet alle nummers geladen.

Na wat Googlen zie ik dat alle platformen dit probleem wel eens hebben gehad. Update, cache leeg maken en/of reinstall loste het probleem vaak op, maar bij mij niet.

Zijn er meer mensen die dit probleem hebben of hadden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 28-06 09:53
Pepehv schreef op maandag 19 juli 2021 @ 16:21:
Spotify laadt niet al mijn playlists. Ook binnen langere playlists worden niet alle nummers geladen.

Na wat Googlen zie ik dat alle platformen dit probleem wel eens hebben gehad. Update, cache leeg maken en/of reinstall loste het probleem vaak op, maar bij mij niet.

Zijn er meer mensen die dit probleem hebben of hadden?
Klopt, bekend issue maar gaat Volvo niet voor je oplossen. Verzoeken in dienen bij Spotify en dat proces is zo gruwelijk lang en vervelend dat de kans bijna nul is dat ze het oppakken.

Maar zeker bij langere lijsten met veel nummers wordt niet alles getoond, dat heb ik wel vaker gehoord van P8 rijders. Ik weet trouwens niet wat lang bij jou is, maar ik heb een playlist die ik elke week aanvul met nieuwe nummers, en die heeft nu 700 nummers. Die worden nog wel allemaal getoond. Ik had vooral grote problemen of beter gezegd irritaties met dat je geen filter optie hebt. Dus oude nummers staan altijd bovenaan wat je natuurlijk niet wil met een playlist die je wekelijks update. Gelukkig heb ik daar een workaround voor gevonden.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)| Polestar 2 MidYear 2026 in bestelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepehv
Juancho schreef op maandag 19 juli 2021 @ 16:25:
[...]

Klopt, bekend issue maar gaat Volvo niet voor je oplossen. Verzoeken in dienen bij Spotify en dat proces is zo gruwelijk lang en vervelend dat de kans bijna nul is dat ze het oppakken.

Maar zeker bij langere lijsten met veel nummers wordt niet alles getoond, dat heb ik wel vaker gehoord van P8 rijders. Ik weet trouwens niet wat lang bij jou is, maar ik heb een playlist die ik elke week aanvul met nieuwe nummers, en die heeft nu 700 nummers. Die worden nog wel allemaal getoond. Ik had vooral grote problemen of beter gezegd irritaties met dat je geen filter optie hebt. Dus oude nummers staan altijd bovenaan wat je natuurlijk niet wil met een playlist die je wekelijks update. Gelukkig heb ik daar een workaround voor gevonden.
700?! Ik denk dat er bij mij nog geen 30 worden getoond binnen een lijst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Pepehv schreef op maandag 19 juli 2021 @ 16:32:
[...]

700?! Ik denk dat er bij mij nog geen 30 worden getoond binnen een lijst...
Ze worden niet getoond in 1 scherm, je moet natuurlijk wel scrollen he ;) Maar wat gebeurt er bij jou dan? Hoeveel tracks zie je dan en houdt het scrollen dan gewoon op bijv? Of hoe moet ik dat zien?

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)| Polestar 2 MidYear 2026 in bestelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepehv
Juancho schreef op maandag 19 juli 2021 @ 16:35:
[...]

Ze worden niet getoond in 1 scherm, je moet natuurlijk wel scrollen he ;) Maar wat gebeurt er bij jou dan? Hoeveel tracks zie je dan en houdt het scrollen dan gewoon op bijv? Of hoe moet ik dat zien?
Ja het scrollen houdt gewoon op...alsof de lijst daar eindigt.

Als ik zoek vind ik ontbrekende lijsten/nummers wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Dat van ontbrekende playlisten ken ik van het oude topic, er staat mij nu even niet bij dat er een oplossing voor was. Sommigen hadden daar ook dat niet alle opgeslagen playlists getoond worden (wel als je zoekt). Maar van nummers IN een playlist... dat wist ik niet. Ik kan gewoon helemaal naar het laatste nummer scrollen....

Vervelend probleem, zeker als je van muziek houdt. Wat je als test nog eens kan doen:

1. speel eerst eens muziek uit een lijst op je telefoon af terwijl je in de auto zit
2. laat Spotify in de auto vervolgens het geluid overnemen (je kan in Spotify op je telefoon kiezen wel afspeel apparaat)
3. de lijst wordt vervolgens afgespeeld in je auto en check dan nog eens of dan wel kan scrollen

Ik ben wel benieuwd of dit dan wel werkt.

[ Voor 4% gewijzigd door Juancho op 19-07-2021 16:41 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-06 11:57
Pure8 schreef op maandag 19 juli 2021 @ 15:43:
[...]

Is het een P8?
Zoals ik hier al eerder aangaf heeft een collega van mij onlangs zijn nieuwe XC40 in ontvangst mogen nemen en het is geen P8 meer maar een 'TWIN Recharge' Ik heb het toen nagevraagd en ze hebben sinds MY22 inderdaad geen vermelding 'P8' meer maar 'TWIN Recharge'
Als ik pedaal induw doet-ie geen vroem en ligt mijn maag inhoud op de achterbank. Volgens mij hebben we het dan over dezelfde auto

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gamebuster
Mga1600 schreef op maandag 19 juli 2021 @ 13:47:
Dit lees ik op een website van liefhebbers over inspelen van speakers Je kunt natuurlijk
van mening zijn dat het niet zo is….., maar ik kreeg het ook mee met de aanschaf van mijn thuis - speakers (infinity - dat is een zustermerk van HK - en Ik geloof er wel in.

2. INSPELEN

Alle nieuwe luidsprekers moeten ‘ingespeeld’ worden. Je kunt het vergelijken met een paar nieuwe schoenen die ook eerst ingelopen moeten worden voordat ze perfect zitten. De rubberen rand van de speakers en de elektronische componenten binnen in de luidsprekers veranderen nog een beetje als luidsprekers een tijd in gebruik zijn. Je zult merken dat alles na een tijdje nog beter en gedetailleerder klinkt, met meer bas en een meer ‘natuurlijk’ of ‘ontspannen’ geluid.

En deze verbetering gebeurt helemaal vanzelf. Het enige dat jij hoeft te doen, is veel muziek luisteren! In de handleiding staat vaak hoe lang luidsprekers nodig hebben om echt ‘ingespeeld’ te zijn, maar na een paar uur zul je al verschil horen.
Er is enkel geen enkel wetenschappelijk bewijs dat er een hoorbaar verschil is. Althans, ik heb het niet gevonden. Er is wel een meetbaar verschil van 0.02db maar dat zal je niet horen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.QL
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-06 19:28
Gamebuster schreef op maandag 19 juli 2021 @ 17:45:
[...]

Als ik pedaal induw doet-ie geen vroem en ligt mijn maag inhoud op de achterbank. Volgens mij hebben we het dan over dezelfde auto
@Pure8 heeft het over de badge rechts op de achterklep. Bij MY21 stond daar "P8 Recharge" op. Voor MY22 is dat "Twin Recharge".
Zijn vraag is dus welk modeljaar jouw volektrische XC40 is.
Vermogen is hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trafo
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 27-02-2022
Terugkomd op enkele vragen mbt de caravanrit naar Zuid Frankrijk,

Even praktische vragen als dat mag:
-welke laadpassen heb je (moeten gebruiken);
uiteindelijk overal mijn standaard Newmotion druppel. Thuis newmotionpaal. Soms na vele keren proberen. Had voor de zekerheid wat een Kiwhipass en een account e-Eon gekoppeld aan mijn creditcard. Bij de meeste palen tevens een QRcode om met creditcard maar weet niet of het werkt.

-welke navigatie app (Google / ABRP?) :
Gewoon Google, gecombineerd met newmotion app voor navigatie en laadpaalzoeken. Geen echt lekkere werking, blijft puzzelen. ABRP had ik ook maar die liep meestal vast....

Anders nog tips gerelateerd aan reizen / laden met de P8 buiten Nederland ?:
Kijk goed waar je de aanhanger af kan koppelen ! Soms kan je niet meer terug. Verder zou ik zeker 15-20% bodem aanhouden.
Snelheid met caravan scheelt nog meer dan zonder,slipstreamen bi vrachtwagen helpt,maar de meeste gaan te snel ...

Wel mooi om te zien dat je er bij zo’n lange 5% afdaling er een procentje bij krijgt.

Geen grannystekker mee, en heb thuis een dikke 6 cilinder bmw z4 (CO2 compensatie voor de P8...)maar die heeft geen typegoedkeuring trekhaak. Nog een auto er naast voor alleen de vakantie dan wel erg kostbaar.

Dus dan maar elke ruim 100 km laden dus.over 2 weken terug :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim-dev
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 22-05-2022
Vandaag op en neer van Zaandam naar Egmond aan Zee geweest binnendoor zonder snelweg, grotendeels was dit op 80-60 wegen. Dit matched ook wel met de WLTP, ongeveer 420km op een volle accu. Ik ga waarschijnlijk woensdag een “vakantie roadtrip” van 350km+ doen langs een paar steden in Nederland, ben benieuwd wat het dan word aan verbruik.

Verder heb ik de auto bij het strand aan de lader gezet, veel mensen die stopten op de boulevard om de P8 te bekijken tussen alle Tesla’s. Ook erg handig dat die laadpalen allemaal direct naast de trap naar het strand staan.

Grootste nadeel is de lengte van de laadkabel, ik moest vooruit richting de paal parkeren en de kabel stond praktisch gezien strak in de lucht, verder niet zo’n groot probleem maar 1-2 meter extra zou logischer zijn geweest dan de kabel die nu standaard er bij zit, zeker als je de kabels ziet die Tesla’s hebben.

Ik heb overigens easypark nog niet in de Play Store kunnen vinden dus voor nu een kaartje gekocht.

Heb de juni update ook nog niet over the air gehad, zal de dealer maar eens bellen deze week aangezien ik het nu wel verwacht had na een paar honderd kilometer. Al mis ik tot nu toe niet veel, alleen het automatisch verdergaan van de radio zou fijn zijn.

Foto van het verbruik:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mcasSgT2j7SlZvUZf5livIFj0Io=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WWlb0SeT0oNtZg6Bb8sUgKLd.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 21% gewijzigd door tim-dev op 19-07-2021 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Dat is echt bizar laag, misschien wel het laagste dat ik in alle groepen heb gezien. Maar dat zal zeer waarschijnlijk ook vooral komen doordat je binnendoor bent gegaan en niet over de snelweg bent geweest.

Leuk hè dat (na) kijken van de P8! Hebben wij ook heel vaak. Nog steeds eigenlijk. Vorige week naar Katwijk aan Zee geweest en eigenlijk zelfde verhaal als jou. Maakt je stiekem toch trots bezitter hé 😁😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim-dev
Juancho schreef op maandag 19 juli 2021 @ 21:01:
Dat is echt bizar laag, misschien wel het laagste dat ik in alle groepen heb gezien. Maar dat zal zeer waarschijnlijk ook vooral komen doordat je binnendoor bent gegaan en niet over de snelweg bent geweest.

Leuk hè dat (na) kijken van de P8! Hebben wij ook heel vaak. Nog steeds eigenlijk. Vorige week naar Katwijk aan Zee geweest en eigenlijk zelfde verhaal als jou. Maakt je stiekem toch trots bezitter hé 😁😉
Ja erg grappig, was voor mijn auto gaan staan met mijn telefoon en aangezien niemand denkt dat ik deze auto zou kunnen kopen/rijden waren mensen heel uitbundig de auto aan het bekijken 😂

2 dingen die ik niet gemeld had in mijn vorige post:
Ik had eerder op de dag al met de auto gereden, ongeveer een uur/1,5 voordat we naar Egmond gingen.
Op de terugweg had ik 2-3min voor we bij de auto aankwamen het klimaat aangezet via de app, dan is meestal de warme lucht uit de auto als je instapt, wel zo fijn, dit terwijl ik de auto dus aan de paal had staan. Weet niet hoeveel effect dat gehad heeft maar neem aan wel een klein beetje ook al was het 2-3min.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Aha ja dat scheelt wel, dat voor rijden om zo maar te noemen. Dan is je verbruik zeker op de eerste tientallen km vaak al gelijk een stuk lager 😁

Voorkoelen doe ik alleen als de auto toevallig op locatie aan de paal staat. Thuis kan hrt niet ivm publiek laden. Maar dan is het dakraampje open, airco eerste stuk uit en lekker de warmte eruit laten waaien 👍🏼

[ Voor 42% gewijzigd door Juancho op 19-07-2021 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-12-2024
Juancho schreef op maandag 19 juli 2021 @ 21:55:
Aha ja dat scheelt wel, dat voor rijden om zo maar te noemen. Dan is je verbruik zeker op de eerste tientallen km vaak al gelijk een stuk lager 😁

Voorkoelen doe ik alleen als de auto toevallig op locatie aan de paal staat. Thuis kan hrt niet ivm publiek laden. Maar dan is het dakraampje open, airco eerste stuk uit en lekker de warmte eruit laten waaien 👍🏼
Zonde! Met dit weer gebruik ik het altijd, al is het maar vijf minuten. Kost je bijna niets maar wel heerlijk om een perfecte temperatuur in de auto te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Mwah ik houd meer van een lekker verkoelend windje dan airco lucht eerlijk gezegd. Zeker het stuk voor ik op de snelweg zit is het dak vaak lekker open. Heerlijk. Ik zou het bijna zonde noemen dat je het dak niet gebruikt 😁

In de winter is het andere koek natuurlijk. Dan is voorverwarmen magistraal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22:47
mkrijtenberg schreef op zondag 18 juli 2021 @ 10:32:
Wat mij altijd opvalt aan jullie screenshots van de app, is dat de laadkabel links wordt getoond (waar ie ook hoort te zitten), maar bij mij staat ie altijd rechts...

[Afbeelding]
Ik heb hem ook 1 keer rechts gehad. Dat was precies op het moment dat de laadpaal een error gaf. Ik had de conclusie getrokken dat het daardoor kwam. Een andere status en dus een ander (fout) plaatje wat weergegeven wordt. Verder staat de laadkabel altijd gewoon links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrijtenberg
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18-05-2023
jswinkels schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 00:01:
[...]

Ik heb hem ook 1 keer rechts gehad. Dat was precies op het moment dat de laadpaal een error gaf. Ik had de conclusie getrokken dat het daardoor kwam. Een andere status en dus een ander (fout) plaatje wat weergegeven wordt. Verder staat de laadkabel altijd gewoon links.
Bij mij staat ie dus altijd rechts.... A.s. donderdag krijg ik de juni update bij de dealer. Eens kijken of dat wat veranderd. En anders staat er vast ergens iets verkeerd geregistreerd in een systeem dat dat klepje aan de andere kan zit }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AS P8
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 04-06 11:39
mkrijtenberg schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 09:59:
[...]

Bij mij staat ie dus altijd rechts.... A.s. donderdag krijg ik de juni update bij de dealer. Eens kijken of dat wat veranderd. En anders staat er vast ergens iets verkeerd geregistreerd in een systeem dat dat klepje aan de andere kan zit }:O
Bij mij staat ie ook na de juni update (en vorige week de nieuwste tussendoor-update bij de dealer) nog steeds rechts. Heb de app versie 5.1.1 op Android (S20 FE).
Hij stond altijd netjes links, zoals bij de echte auto, maar sinds de laatste app update staat ie steevast rechts. Toch beetje raar. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Vraagje, als jullie (publiek) laden met een 22kW paal (waar je Max 11kW van krijgt) hoe snel loopt het dan op naar de 16amp?

Zoals gezegd had ik afgelopen vrijdag een test gedaan na de update en leek het, na een traag begin, goed te zijn. Maar nou laad ik vandaag weer en na een kwartier staat het nog op 10amp en 6kW.ik weet bijna wel zeker dat het eerder, voor de juni OTA, veel sneller naar de max kW ging. Er lijkt dus alsnog iets niet goed te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19:33
Juancho schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 14:15:
Vraagje, als jullie (publiek) laden met een 22kW paal (waar je Max 11kW van krijgt) hoe snel loopt het dan op naar de 16amp?

Zoals gezegd had ik afgelopen vrijdag een test gedaan na de update en leek het, na een traag begin, goed te zijn. Maar nou laad ik vandaag weer en na een kwartier staat het nog op 10amp en 6kW.ik weet bijna wel zeker dat het eerder, voor de juni OTA, veel sneller naar de max kW ging. Er lijkt dus alsnog iets niet goed te zijn...
Ik kan alleen maar praten over mijn ervaring met de 11 kw Wallbox.
Als ik daarmee laad zie ik geen kw’s maar wel A’s en km/h en dat loopt eigenlijk in een minuut op tot een waarde van ca. 45-50 km/ h wat overeenkomt met 16 A. Soms pendelt het een beetje en is het een keer 15 of zo, maar geen ‘opwarmtijd’ of aarzelende start.

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
C.QL schreef op maandag 19 juli 2021 @ 18:30:
[...]

@Pure8 heeft het over de badge rechts op de achterklep. Bij MY21 stond daar "P8 Recharge" op. Voor MY22 is dat "Twin Recharge".
Zijn vraag is dus welk modeljaar jouw volektrische XC40 is.
Vermogen is hetzelfde.
Twin engine staat er inderdaad, maar Care By Volvo noemt het nog steeds p8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-06 13:10
Inmiddels rij ik alweer even in de P8, paar duizend kilometer erop zitten. Vind het een mooie auto, fijn rijden, wel een wat veilige keuze. De enyaq was voor mijn gevoel rationeel misschien iets verstandiger geweest (meer range, meer bagageruimte en iets meer plaats voor 3 kids achterin). De Ioniq 5 was de stoerdere keuze geweest denk ik, iets vooruitstrevender, meer ruimte van binnen en innovatiever.

Maar wel blij met de Volvo, gewoon een heel mooie allrounder.

Vraag me wel af of ze nog iets gaan ontwikkelen als een ECO stand om te rijden, er zijn nu niet zoveel opties, het is regeneratief wel of niet, en je hebt altijd al het vermogen tot je beschikking, ik hoop stiekem dat ze nog wat kunnen doen om het bereik iets verder te optimaliseren. Of zijn dit ijdele dromen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
DarkShadow schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 14:51:
Inmiddels rij ik alweer even in de P8, paar duizend kilometer erop zitten. Vind het een mooie auto, fijn rijden, wel een wat veilige keuze. De enyaq was voor mijn gevoel rationeel misschien iets verstandiger geweest (meer range, meer bagageruimte en iets meer plaats voor 3 kids achterin). De Ioniq 5 was de stoerdere keuze geweest denk ik, iets vooruitstrevender, meer ruimte van binnen en innovatiever.

Maar wel blij met de Volvo, gewoon een heel mooie allrounder.

Vraag me wel af of ze nog iets gaan ontwikkelen als een ECO stand om te rijden, er zijn nu niet zoveel opties, het is regeneratief wel of niet, en je hebt altijd al het vermogen tot je beschikking, ik hoop stiekem dat ze nog wat kunnen doen om het bereik iets verder te optimaliseren. Of zijn dit ijdele dromen?
In een QA sessie van Duitse Polestar 2 rijders met Polster Duitsland is een ECO mode aan de orde geweest en daar is dat als plan wel zo’n beetje bevestigd. Alleen zonder tijdlijn.

En of dat daarna dan ook naar de P8 komt is niet duidelijk, maar die vraag staat wel op de totaal lijst van wensen (waar hopelijk binnenkort per item een antwoord op komt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Meerdere standen zoals Eco gaat er niet komen voor de P8. Die vraag had ik al eens gesteld. Net zoals meerdere standen voor je OPD. Gaat er ook niet komen.
Als ik daarmee laad zie ik geen kw’s maar wel A’s en km/h en dat loopt eigenlijk in een minuut op tot een waarde van ca. 45-50 km/ h wat overeenkomt met 16 A. Soms pendelt het een beetje en is het een keer 15 of zo, maar geen ‘opwarmtijd’ of aarzelende start.
Hmm ja precies zoals ik had. Het moest misschien een minuutje op gang komen maar dan zat je daarna wel op 16amp wat 11kW inhoudt. Nu heb ik na 30 min nog steeds 10amp en daar loopt het nu wederom op vast. Ik begrijp er ondertussen helemaal niets meer van en bij Allego wordt je ook alleen maar van het kastje naar de muur gestuurd of ze weten het niet en maken een ticket aan.

De Volvo dealer maar weer geïnformeerd want dit is echt niet te doen zo met het laden.

[ Voor 3% gewijzigd door Juancho op 20-07-2021 15:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hlip
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 27-06 15:49
Juancho schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 15:03:

De Volvo dealer maar weer geïnformeerd want dit is echt niet te doen zo met het laden.
Probeer eens een andere kabel. Het zou kunnen dat er een "brakke" connector in je huidige kabel zit.

XC40 P8 MY21 - Alfen Eve Single Pro-line (7.0.2) - 7,1 kWp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
hlip schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 15:30:
[...]

Probeer eens een andere kabel. Het zou kunnen dat er een "brakke" connector in je huidige kabel zit.
Goede tip, niet meer aan gedacht. Ik heb de monteur die hier vlakbij woont gevraagd of hij een andere laadkabel kan meenemen. Dan kunnen we ook gelijk uitsluiten of eigenlijk hopen dat dat het probleem is!

Er stond net toevallig nog een andere P8 te laden bij 1 van die palen, dus ik heb maar even een briefje onder de ruitenwisser geplakt of hij mij kon aangeven of hij hetzelfde issue had. Zo niet, kan je de laadpaal ook uitsluiten ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Juancho op 20-07-2021 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
  • Laatst online: 28-06 12:35
Mga1600 schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 14:33:
[...]

Ik heb ook de Wallbox. In de bijbehorende app kan ik zien dat er keurig met (net geen) 11 kW geladen wordt. In de auto zie je inderdaad zo rond de 45 km/h.

XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Venomer schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 16:44:
[...]

Ik heb ook de Wallbox. In de bijbehorende app kan ik zien dat er keurig met (net geen) 11 kW geladen wordt. In de auto zie je inderdaad zo rond de 45 km/h.
Ik weet dat je met de app (vooral de
Windows app) van alles uit kunt lezen en overzichten kunt exporteren, maar als alles normaal (goed) raak je in slaap gesust en kijk ik daar eigenlijk zelden meer naar. Kan het toch niet declareren…..

Dus thuiskomen = inpluggen bij mij na iedere rit (kort of lang) en dan zie ik wel weer een berichtje als de laadsessie klaar is.

Ben erg tevreden met dat ding.Het eerste exemplaar was na 2 dagen (zelfs voordat er ooit mee geladen was) uitgebrand. Er moest eerst een heleboel gepeperde taal aan te pas komen om een nieuw exemplaar te krijgen maar deze doet het helemaal goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
Ik kan ook niet declareren, maar ik vind het wel leuk om de €/km nog eens na te rekenen . :)

De laatste charge was bijvoorbeeld 11,3 kWh voor € 2,26. Als ik voor het gemak even reken met een verbruik van 22,6 kWh/100 km, dan kom ik op 4,5 cent per kilometer. Met de oude V50 moest ik na 450 km voor €70 tanken. Dat is 15,5 ct/km. :)

[ Voor 56% gewijzigd door Venomer op 20-07-2021 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Nou we hebben even getest met een nieuwe kabel. Wat denk je, na een paar minuten 16amp en nu 9kW.dat lijkt dus weer goed. Zal het dan de kabel zijn geweest die defect was? Wel gek dat het bij andere laders dan Allego wel doet.

Kortom, ik en wij vertrouwen het nog niet omdat er ondertussen veel meer meldingen binnenkomen bij Volvo en ook de p2s. En allemaal na de juni OTA.

Komende 2 weken ga ik die nieuwe kabel testen. Als het probleem dan terug keert ligt het ook niet aan de kabel en kan dat afgestreept worden.

Wordt vervolgd....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spanky79
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-06 21:16
Juancho schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 18:54:
Nou we hebben even getest met een nieuwe kabel. Wat denk je, na een paar minuten 16amp en nu 9kW.dat lijkt dus weer goed. Zal het dan de kabel zijn geweest die defect was? Wel gek dat het bij andere laders dan Allego wel doet.

Kortom, ik en wij vertrouwen het nog niet omdat er ondertussen veel meer meldingen binnenkomen bij Volvo en ook de p2s. En allemaal na de juni OTA.

Komende 2 weken ga ik die nieuwe kabel testen. Als het probleem dan terug keert ligt het ook niet aan de kabel en kan dat afgestreept worden.

Wordt vervolgd....
Ik heb we gehad dat hij met de granny kabel laden hij niet de correcte snelheid aangaf. Toen ik wegreed ook niet. Na een meter of tien had ik ineens 5% meer ofzo.

Daarna niet meer voortgekomen, behalve dat de app een keer niet ververst was en dus te lag aan gaf.

[ Voor 5% gewijzigd door Spanky79 op 20-07-2021 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Spanky79 schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 19:14:
[...]

Ik heb we gehad dat hij met de granny kabel laden hij niet de correcte snelheid aangaf. Toen ik wegreed ook niet. Na een meter of tien had ik ineens 5% meer ofzo.

Daarna niet meer voortgekomen, behalve dat de app een keer niet ververst was en dus te lag aan gaf.
Dat is het niet, de monteur heeft het echt uitgelezen met de laptop gekoppeld aan de auto op locatie waar ik altijd laad. En er kwam echt maar Max 10amp binnen. Het zou mooi zijn als ik gewoon een brakke kabel had die het soms toevallig wel doet en soms niet. Dan is het met een vervanging opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterblok
  • Laatst online: 28-06 10:01
Ik heb ook een Wallbox, een fijn ding, heb ingesteld dat hij op slot gaat bij inactiviteit. (Dus als laden klaar is)

Wallbox zelf is onbereikbaar en beantwoord de mails niet dat is wel slecht.

Ik rijd de P8 als zelfstandige zakelijk en houdt dus verbruik bij, keurige excel te downloaden.
Op die manier weet je ook wat er werkelijk voor de auto nodig is dus incl. laadverliezen:
622,797 de eerste 2660 km oftewel 23,41 kWh per 100 km.
(Veel geprobeerd, accelereren en in de auto gezeten zonder rijden om in te stellen)

De Wallbox gaat keurig niet op slot als ik de preconditioning instel. Kennelijk laat de auto dat weten.

P8, 19 inch Continental, MY21, Warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
De app geeft iig geen melding als het laden klaar is (Smoov app overigens wel) . Meer mensen last van? Of is deze functie nog niet beschikbaar?

[ Voor 10% gewijzigd door Juancho op 20-07-2021 20:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RFolst
  • Laatst online: 02-05 12:40
Juancho schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 14:15:

Normaal gesproken binnen 10-15 seconden. Meerdere Alego-palen gehad.

Volvo XC40 P8 | Software versie 2.9 | 20" zomerbanden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Venomer
Juancho schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 20:04:
De app geeft iig geen melding als het laden klaar is (Smoov app overigens wel) . Meer mensen last van? Of is deze functie nog niet beschikbaar?
De Volvo Cars-app geeft geen melding. De Wallbox-app wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
RFolst schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 20:09:
[...]

Normaal gesproken binnen 10-15 seconden. Meerdere Alego-palen gehad.
Dit herken ik van de periode voor de laatste OTA update. Met die nieuwe kabel duurde het alsnog wel een minuut of 2 a 3 overigens. Is alsnog te traag, zei de monteur ook. Heb jij ondertussen wel de juni update ook draaien dan? En geen issues?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFolst
  • Laatst online: 02-05 12:40
Juancho schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 20:11:
[...]

Dit herken ik van de periode voor de laatste OTA update. Met die nieuwe kabel duurde het alsnog wel een minuut of 2 a 3 overigens. Is alsnog te traag, zei de monteur ook. Heb jij ondertussen wel de juni update ook draaien dan? En geen issues?
Mijn Juni update kwam niet OTA. Ben ervoor naar de dealer geweest en zal vast wel een tussenpatch hebben gekregen... Dus Juni+ oid.

Volvo XC40 P8 | Software versie 2.9 | 20" zomerbanden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xc40p8
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 13-11-2022
boldg1974 schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 19:06:
Mijn app heeft nog nooit gewerkt, zelfs na fabrieksinstellingen 3 x terugzetten nog steeds niets. Iemand iets soortgelijks kwa melding?[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik heb exact hetzelfde probleem gehad. Vandaag bij de dealer geweest en zij hebben een reset gedaan van de dakantenne. Hiermee is het probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterblok
Venomer schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 20:10:
[...]

De Volvo Cars-app geeft geen melding. De Wallbox-app wel.
Geen melding maar de Volvoapp geeft wel aan dat het laden klaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Waterblok schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 22:51:
[...]

Geen melding maar de Volvoapp geeft wel aan dat het laden klaar is.
Je bedoelt denk ik dat het groene is verandert in volgens mij geel? En ook staat er idd in de app dan ook dst de auto niet meer laadt. Dat klopt. Ik vroeg me alleen af of je ook geen push bericht zou moeten krijgen. Dat is dan misschien functionaliteit dat nog komt.

In week 40 schijnt er een grote update aan te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Vandaag weer eens last van dit:

Is daar nu al eens een oplossing voor of is het nog steeds kwestie van auto met rust laten en hopen dat het na een paar uur weer werkt? Erg vervelend en irritant, want mijn partner heeft de auto mee en moet straks een lange rit maken en heeft daarbij gewoon maps nodig. Dat moet dan gewoon werken... Al een aander keren reset gedaan via de home knop maar dat werkt niet....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/87VZJgARHRFyYSSyGELJhCv5hf0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P3zeAesDbmqVPQ5RJYn1JmrW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wfREXrWmKQARp4KPrq6WKcMRmW4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FE0Q1SOhhMNPUmu0UMtfVDbO.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Juancho op 21-07-2021 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _--[]--__
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 22:29
Juancho schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 19:46:
[...]

Dat is het niet, de monteur heeft het echt uitgelezen met de laptop gekoppeld aan de auto op locatie waar ik altijd laad. En er kwam echt maar Max 10amp binnen. Het zou mooi zijn als ik gewoon een brakke kabel had die het soms toevallig wel doet en soms niet. Dan is het met een vervanging opgelost.
Met mijn P2 na de juni update hetzelfde probleem (max 10A / 30km/u). Maandag gaat de auto hiervoor naar de garage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesse_s93
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 28-06 01:09
Juancho schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 09:10:

Is daar nu al eens een oplossing voor of is het nog steeds kwestie van auto met rust laten en hopen dat het na een paar uur weer werkt? Erg vervelend en irritant, want mijn partner heeft de auto mee en moet straks een lange rit maken en heeft daarbij gewoon maps nodig. Dat moet dan gewoon werken... Al een aander keren reset gedaan via de home knop maar dat werkt niet....
Volgens mij heeft een reset van het infotainment systeem geen nut bij problemen met de 4G/WiFi verbinding. Dan zou enkel een TCAM reset (kunnen) werken, als er geen storing in jouw regio is. Dit is de reset door het ingedrukt houden van de voorruit ontwasemknop. Deze houd je net zo lang in (min 30 seconden) totdat het SOS lampje in het dak gaat knipperen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Juancho schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 09:10:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik had dit vorige week ook voor het eerst sinds ik de auto heb. De TCAM reset met de ontwasemknop werkte bij mij niet, ik kon het knopje eindeloos indrukken maar geen sjoege. En omdat de GPS niet werkt heb je in die situatie dis ook niets aan offline kaarten.
Na een nacht op slot gestaan te hebben werkte het weer, maar het geeft niet veel vertrouwen......

Er is kennelijk een verdere update (nog weer na de algemene juni update - want die meer lijkt meer dingen te hebben ontregelt dan te hebben verbeterd. Die extra update zou dan weer de nodige herstelacties bevatten).

Is die extra update er bij jou al opgezet bij de dealer - en komt dit probleem dan toch nog voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinP8
  • Laatst online: 27-07-2023
Een vraag: waarom?
Ok twee, kan dit echt denk je?

YouTube: VOLVO XC40 RECHARGE UNDER WATER!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
jesse_s93 schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 09:48:
[...]

Volgens mij heeft een reset van het infotainment systeem geen nut bij problemen met de 4G/WiFi verbinding. Dan zou enkel een TCAM reset (kunnen) werken, als er geen storing in jouw regio is. Dit is de reset door het ingedrukt houden van de voorruit ontwasemknop. Deze houd je net zo lang in (min 30 seconden) totdat het SOS lampje in het dak gaat knipperen.
Deze knop toch? En als het SOS knopje knippert, dan kan je loslaten en hoef je verder niks meer te doen? Ik heb dit namelijk nog nooit gedaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WoSfZeHsGe-AzuiAERRSMINdUM4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0B5LL6AM1CRBSth86x6wFSuw.webp?f=fotoalbum_large

@Mga1600

Ja ik heb afgelopen vrijdag de laatste update gekregen. Dus degene na de juni OTA. Ik ben dus helemaal bij maar het probleem komt dus gewoon weer terug. Gelukkig niet zo vaak maar het is wel uitermate vervelend als het gebeurt als je de navigatie hard nodig bent. Vaak werkt het de volgende dag weer maar daar heb je dan natuurlijk helemaal niks aan. Sowieso merk ik maar weinig positieve dingen van die 2 laatste updates. De boel is eerder minder betrouwbaar geworden.

[ Voor 8% gewijzigd door Juancho op 21-07-2021 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talkatoo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:27
Valt dit onder de garantie? :D

Kunnen we in ieder geval wegkomen mochten er vaker overstromingen komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
De vraag “waarom?” beantwoordt je vaak met “omdat het kan!” Maar daar twijfel ik aan. De aandrijving zal wel waterdicht zijn, maar alle componenten in de cabine niet. In werkelijkheid zal er wel kortsluiting ontstaan. Ik houd me gewoon aan de handleiding, dus niet dieper dan tot de vloer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
Juancho schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 11:43:
[...]

Deze knop toch? En als het SOS knopje knippert, dan kan je loslaten en hoef je verder niks meer te doen? Ik heb dit namelijk nog nooit gedaan.

[Afbeelding]
Ik heb dit een keer gedaan. Het SOS-lampje ging wel knipperen, maar verder merkte ik niets. Ik weet niet of dat zo bedoeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
In de handleiding staat er ook niks over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinP8
Venomer schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 11:55:
[...]

Ik heb dit een keer gedaan. Het SOS-lampje ging wel knipperen, maar verder merkte ik niets. Ik weet niet of dat zo bedoeld is.
Dit werkt(e) wel. Je ziet dan ook de ontvangst icoontjes even resetten in het scherm. Heb alleen het idee dat dit sinds de laatste updates niet meer werkt. Je kunt wel via het instellingen menu de netwerk settings resetten. Misschien werkt dat ook cq is dat daarvoor in plaats gekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
MartinP8 schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 12:40:
[...]

Dit werkt(e) wel. Je ziet dan ook de ontvangst icoontjes even resetten in het scherm. Heb alleen het idee dat dit sinds de laatste updates niet meer werkt. Je kunt wel via het instellingen menu de netwerk settings resetten. Misschien werkt dat ook cq is dat daarvoor in plaats gekomen?
Is dit ooit gecommuniceerd dan door Volvo of een dealer? Mijn partner gaat het zo even proberen maar als het niet lukt kan ze misschien die optie in het systeem zelf proberen die je aanhaalt. Ik had er nog nooit van gehoord, waar zit dat precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Helaas werkt ontwaseming niet en kan je dus geen . Wel hebben we er een volgende fout/bug/error/geef het een naam bij...

De auto moet tot 100% laden maar stopt al bij 94% en geeft aan dat het klaar is.... heel bijzonder en vooral heel vervelend weer. Op deze manier gaat het worden zoals ook bij Windows updates: nooit gelijk installeren maar even een tijd wachten tot de eerste fouten/errors/bugs zijn gevonden en zijn opgelost.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/seaPIG0Zjhx8PzRqQRPlaOI55QA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X30qIOcJzDii6YifJtGWwUPG.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 17% gewijzigd door Juancho op 21-07-2021 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinP8
Juancho schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 12:57:
[...]

Is dit ooit gecommuniceerd dan door Volvo of een dealer? Mijn partner gaat het zo even proberen maar als het niet lukt kan ze misschien die optie in het systeem zelf proberen die je aanhaalt. Ik had er nog nooit van gehoord, waar zit dat precies?
Weet het niet precies uit mijn hoofd. Ergens onder opties en systeem is een menu opties voor resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talkatoo
Juancho schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 13:27:
De auto moet tot 100% laden maar stopt al bij 94% en geeft aan dat het klaar is.... heel bijzonder en vooral heel vervelend weer.
Al eens de instellingen tot hoever de auto mag laden aangepast? misschien weer even terug naar 90% of 80% en dan weer terug naar 100%?

[ Voor 14% gewijzigd door talkatoo op 21-07-2021 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
talkatoo schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 13:43:
[...]

Al eens de instellingen tot hoever de auto mag laden aangepast? misschien weer even terug naar 90% of 80% en dan weer terug naar 100%?
Al geprobeerd, issue blijft hetzelfde. Net nog een keer die Tcam reset gedaan. Er knippert verder niks maar er komt wel een kruisje door LTE te staan. Daarna de normale reset gedaan maar de verbinding komt niet terug en offline maps met GPS werkt ook niet vreemd genoeg. Dat zou juist je backup moeten zijn als je een keer geen data hebt. Dus geen idee waarom dat nou weer niet werkt want het bekende gps pijltje staat er wel.

Ik ga zo zelf maar even naar de auto toe om wat dingen te testen....

[ Voor 4% gewijzigd door Juancho op 21-07-2021 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterblok
Ben even bij de dealer de C40 wezen kijken. Ik vind hem wel mooi.

Daar praatje gemaakt en men zei dat de P8 niet tot 100% zal laden ook al stel je dat in.
Dat lijkt zo te zijn getuige Juancho?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Topicstarter
Waterblok schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 15:39:

Daar praatje gemaakt en men zei dat de P8 niet tot 100% zal laden ook al stel je dat in.
Mijne laadt gewoon naar 100%.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• madhondt
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 27-06 12:32
Niet correct. Ik heb mijn P8 al meerdere keren tot 100% geladen (net voor een lange trip). Zowel via grannykabel als via Wallbox. Nog niet geprobeerd op snellader.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Juancho

Die dealer liegt. Bizar gewoon dat men zulke dingen maar roept. Mijn issue is ook totaal wat anders. In de P8 kan je gewoon tot 100% laden (al is dat idd niet 100% van de volledige accu zoals iedereen weet). Maar stel je 100% in, dan laadt de auto wel voor 100% naar zijn mogelijkheden op. Dus de volle 75kW. En dit werkt ook gewoon. Alleen nu even niet bij mij :)

Die dealer mag wel even op cursus hoe en wat is een P8 gaan zeg. Goeiendag.

[ Voor 39% gewijzigd door Juancho op 21-07-2021 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterblok
Kan ik met deze lader en een eventueel in te zetten verloop naar gewone 220 stekker altijd laden zij het soms tergend langzaam?
Ik heb dan gewoon 220 stekker en de rode krachtstroom aansluiting. (Verloop naar blauwcamping heb ik ook nog wel)
Meer smaken zijn er toch niet?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h5QQGP_ybxdc4lCQHc5TYsYq9Fk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/yOcQiYUsLinfmhLjLXenALuj.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 22:24
Juancho schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 15:52:
[...]

Die dealer liegt. Bizar gewoon dat men zulke dingen maar roept.
Ja inderdaad bizar, die klepel-klok verhalen. Volvo adviseert om standaard niet hoger dan 90% te laden en alleen voor langere ritten naar 100% te laden. Dit is beter voor de levensduur van de accu. Niet meer en niet minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talkatoo
100% accu wat de auto aangeeft hoeft niet te betekenen dat het accu pakket ook werkelijk 100% vol is. Sterker nog ik denk dat vanwege accu degradatie daar wel een marge in zit. 90% (in de auto) is natuurlijk ultra safe. Dus de dealer liegt denk ik niet. :)

[ Voor 7% gewijzigd door talkatoo op 21-07-2021 16:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
talkatoo schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 16:05:
100% accu wat de auto aangeeft hoeft niet te betekenen dat het accu pakket ook werkelijk 100% vol is. Sterker nog ik denk dat vanwege accu degradatie daar wel een marge in zit. 90% (in de auto) is natuurlijk ultra safe. Dus de dealer liegt denk ik niet. :)
Dat is 3 kWh verschil (78 vs 75kWh) maar het laadpercentage in de auto gaat gewoon tot 100% als je dat instelt. Dat is dan inderdaad nog steeds niet 78kWh maar zelfs als die dealer zoveel detailkennis zou hebben (wat ik in dit geval betwijfel), dan zijn dat soort uitspraken voor een klant extreem verwarrend en daarmee ongewenst. Het advies blijft, standaard laden tot 90% en alleen tot 100% als het echt nodig is. Geldt overigens voor de meeste EVs (80% of 90% laadadvies)

[ Voor 9% gewijzigd door JTHZZ op 21-07-2021 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Ik ben zelf maar even naar de auto gereden en de problemen worden alleen maar groter. Nu staat de stroomlimiet op 6a en die kan ik niet aanpassen. Normaal kan je dat gewoon met het plusje en minnetjes veranderen. Ook als ik ipv 100% het op 90% zet veranderd er niks in het display voor je waar anders altijd de gereed om tijd en limiet ingesteld op wordt aangepast.

Ik vertrouw de auto momenteel niet dus hoe bizar ook maar ik ga m'n partner moeten melden dat ze haar lange trip zonder de P8 moet doen. Best triest eigenlijk voor een auto van bijna 70k maar goed. Sommigen zullen vinden dat ik overdrijf maar afgelopen weken zoveel gedoe gehad dat ik er ook wel even klaar mee ben.

Owja en de ontwaseming knop doet helemaal niks. Heb het minimaal 60 seconden ingedrukt maar er gebeurt helemaal niks.

[ Voor 8% gewijzigd door Juancho op 21-07-2021 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
Juancho schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 16:29:
Ik ben zelf maar even naar de auto gereden en de problemen worden alleen maar groter. Nu staat de stroomlimiet op 6a en die kan ik niet aanpassen. Normaal kan je dat gewoon met het plusje en minnetjes veranderen. Ook als ik ipv 100% het op 90% zet veranderd er niks in het display voor je waar anders altijd de gereed om tijd en limiet ingesteld op wordt aangepast.

Ik vertrouw de auto momenteel niet dus hoe bizar ook maar ik ga m'n partner moeten melden dat ze haar lange trip zonder de P8 moet doen. Best triest eigenlijk voor een auto van bijna 70k maar goed. Sommigen zullen vinden dat ik overdrijf maar afgelopen weken zoveel gedoe gehad dat ik er ook wel even klaar mee ben.
Je hebt wel het infotainment systeem nog een keer gereset neem ik aan? Dat was in de beginfase de oplossing als de laadstroominstelling niet meer werkte.
En DC snelladen werkt waarschijnlijk wel normaal, mocht je een noodoplossing zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Ja alles geprobeert. Driedubbel zelfs. Auto ook paar uur laten staan. Diverse resets. Diverse laadpalen, niks werkt en het wordt alleen maar erger lijkt wel.

We hebben nog een goede oude panda staan, niet heel fijn voor een lange rit maar het is niet anders. Alles zo bij elkaar opgeteld vertrouw ik het gewoon even niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartinP8
JackBol schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 15:43:
[...]

Mijne laadt gewoon naar 100%.
Mijne ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EHAS
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 04-07-2024
TESLA’S SUPERCHARGERS ‘LATER DIT JAAR OPEN VOOR ANDERE MERKEN’

Zou het dan toch…….? Lees dit bericht op verschillende nieuwskanalen, zoals:

Zie LINK

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Venomer
Juancho schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 16:33:
Ja alles geprobeert. Driedubbel zelfs. Auto ook paar uur laten staan. Diverse resets. Diverse laadpalen, niks werkt en het wordt alleen maar erger lijkt wel.

We hebben nog een goede oude panda staan, niet heel fijn voor een lange rit maar het is niet anders. Alles zo bij elkaar opgeteld vertrouw ik het gewoon even niet meer.
Wij hebben hier met z’n allen best al wat ervaring en kunnen je tips geven, maar ik denk dat je toch bij de dealer moet zijn. Wat is hun reactie op alle problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
EHAS schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 16:39:
TESLA’S SUPERCHARGERS ‘LATER DIT JAAR OPEN VOOR ANDERE MERKEN’

Zou het dan toch…….? Lees dit bericht op verschillende nieuwskanalen, zoals:

Zie LINK
Dat zou het reizen door Europa voor ons een stuk makkelijker maken! Maar in het geval van Elon Musk zeg ik: eerst zien, dan geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Venomer schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 16:41:
[...]

Wij hebben hier met z’n allen best al wat ervaring en kunnen je tips geven, maar ik denk dat je toch bij de dealer moet zijn. Wat is hun reactie op alle problemen?
Yes en dat waardeer ik zeker! En dat is ook het mooie van dit forum, daar zit ondertussen meer kennis dan bij Volvo zelf lijkt wel >:) . Ik reageer alleen even met hoe die tips het dan doen of beter gezegd niet doen. Ook om mensen die hier ook tegen aan lopen of tegen aan kunnen gaan lopen alvast te helpen. Want 1 ding is me wel duidelijk: na de laatste update gaat er bij zowel de P8 als P2 steeds meer fout.

Dealer net gesproken, morgen gaan ze de hele auto onderzoeken.

Ik heb nog wel 1 vraagje. Is er hier uberhaubt iemand geweest die ooit met offline Maps gereden heeft? Dus als je een kruisje door de data verbinding hebt? Dit zou toch gewoon moeten werken dus ik vraag me af of iemand dat wel eens heeft moeten gebruiken....

[ Voor 14% gewijzigd door Juancho op 21-07-2021 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Juancho schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 16:29:

Owja en de ontwaseming knop doet helemaal niks. Heb het minimaal 60 seconden ingedrukt maar er gebeurt helemaal niks.
Herkenbaar: Er was vorige week bij mij naast ontbrekend internet en gps (en dus geen Maps - ook niet offline vanwege geen gps signaal) nog meer raars aan de hand met de auto: de maximale laadstroom stond vast op 6A, was niet te veranderen, maar hij laadde ondanks de 6A limiet met 16/0 A op 3 fasen (48kmh). Gek dus: 16 van 0 A …….

Normaal staat de laadstroom vast ingesteld op 32A.
Ik heb de laadlimiet standaard op 90% ingesteld staan, maar op de bestuurdersdisplay zegt hij 100%.......

Na een nachtje op slot gestaan te hebben was alles weer normaal…..alleen de deuk in het vertrouwen bleef….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Ik had exact hetzelfde! Ook vastzittende 6. Ook 16/0 a 40km/h laden. Maar de laadsessie stopt keihard rond de 90.ookal heb je 100% als limiet. Mijn vriendin heeft alsnog de P8 maar op de gok mee genomen en hem net op locatie aan een laadpaal gezet. Maar helaas weer laadproblemen met maar 6a en dus enorm traag laden. Maps en GPS werken nog steeds niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TWRGkhpClihPRwsL7qsZMuCwE9w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jEWitFxIHRJfqXL6NCCghOOb.jpg?f=fotoalbum_large
Hoe weet je trouwens of GPS het niet doet? We hadden namelijk wel dat pijltje linksboven in het scherm. Dat is het icoontje van locatie/GPS. Alleen door data zat een kruis. Dus ik snap nog niet bepaald hoe dat nou zit dan. Het lijkt er nu op geen data = ook geen GPS.

Ik hoop iig dat het morgen NIET spontaan is opgelost zodat ik met alle issues naar de dealer kan. Anders krijg je weer dat ze het niet kunnen reproduceren, niks zien in de data en je dus maar moet hopen dat het niet weer gebeurt.

Ik neem de dealer niks kwalijk hoor, die doen geweldig hun best met top service, maar dat hopen dat standaard dingen gewoon werken... Daar begin ik aardig klaar mee te worden. Met m'n v40 ben ik in een jaar of 7 niet zo vaak naar de garage geweest dan nu met de P8 in 6 maand. Terwijl het juist andersom zou moeten.... 🤔

[ Voor 13% gewijzigd door Juancho op 21-07-2021 20:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spanky79
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-06 21:16
Wel bizar. Hier tot op heden nog geen enkel issue. Alleen in het begin een keer internet 5 minuten kwijt geweest. Meer niet. Die laadsnelheid en percentage is ook een keer verkeerd weergegeven. Maar dat trok meteen weer recht zodra ik ging rijden.

Balen voor degenen die echt vaak internet en daarmee navigatie kwijt zijn.

Als ik het zo aanhoor doet het me denken aan de vage klachten die je als pc bezitter vroeger kreeg als de psu er langzaam aan ging en instabiel werd. Klinkt me als een component dat half kapot is/daarmee instabiel.

[ Voor 25% gewijzigd door Spanky79 op 21-07-2021 20:00 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• tim-dev
Vandaag een roadtrip gedaan van Zaandam > Utrecht > Den Bosch > Biesbosch > Gouda > Zaandam. Gemiddeld verbruik van 18.4 (nu 18.6 omdat ik nog langs de supermarkt moest), onderweg bij de Biesbosch (Hank) even aan de Shell recharge gehangen toen we wat drinken wilden kopen, 10kwh bijgeladen, was uiteindelijk niet nodig geweest op de hele rit maar was gewoon leuk om een keer te snelladen aangezien ik dat bijna nooit hoef te doen. Over het algemeen dus op 346KM een heel net verbruik. Grotendeels snelweg tussen de 95-105 aangezien het overdag erg druk was met vrachtwagens enzo, op de snelweg overal cruise control aan. Op het eerste deel van de rit zat ik zelfs op 17.8.

In Gouda nog een zwarte p8 geparkeerd zien staan. Laden bij Q-park bolwerk in Gouda was overigens super traag, echt 2-3km per uur oid, ook niet eens een procent erbij. Had nadat ik de auto aan die lader hing ook nog een interessante software crash waarbij de keyless entry er compleet mee ophield. Ik kon nog wel via de knop op mijn sleutel de auto locken. Toen we terug kwamen ging het nogsteeds niet. 10min later na een stukje rijden deed de keyless entry het weer 100% goed. Erg vreemd maargoed heeft de pret niet bedorven.

Verder nogsteeds super relaxed rijden, paar kraakjes in het interieur die vreemd zijn waar de dealer misschien naar moet kijken maar verder super fijn. Radio met DAB brengt de bass behoorlijk door. Wat ik wel gemerkt heb is dat Google assistant altijd FM pakt als je zegt “start radio 538”, lijkt mij een bug in de software. We hebben niet een keer een adres in hoeven typen, overal “hey google navigeer naar x” waar x altijd een locatie was als “q-park bolwerk”, niet een keer na hoeven denken over een adres, erg gaaf en super handig om een assistant te hebben die het wel doet, ik reed hiervoor een Volkswagen UP (ja, een behoorlijke upgrade) die echt een slechte assistant heeft en in mijn familie veel Volkswagen/Ford rijders dus daar ook wel eens in gezeten en het werkt vrijwel nooit, super fijn als het wel werkt zoals je denkt dat het zal werken.

Hierbij nog een foto van het einde van de trip, handmatig was toen we al even onderweg waren, automatisch is de hele rit met stops.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kbEUAlaqwKAceV5VdzSFeurXd7s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ViDTlCGxXufMMFD15GhPsSCM.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door tim-dev op 21-07-2021 20:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Recharge365
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 15-11-2021
Ondanks alle corona perikelen vandaag toch een vakantie geboekt. We gaan een autorondreis door zuid zweden maken. Helaas past niet alle bagage in de XC40, dus maar een trekhaak koffer geprobeerd te regelen. Helaas, allemaal al verhuurd. Dan maar een topkoffer. Daar gaat het verbruik :|
Gelukkig hebben ze nog wel het meest aerodynamische model beschikbaar. Ik ben beniewd, hoop dat we voldoende snellaad stations onderweg tegenkomen. Ook een paar hotels uitgezocht, met laadpaal.
We gaan het zien :)
Andere forumleden die ervaring hebben met een dakkoffer, enig idee van het extra verbruik, in percentages?
Bedankt alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markrickhoff
  • Laatst online: 27-05 19:45
Heb een Thule Motion XT XL. Binnenkort mee op vakantie op lange rit. Om verbruik in te schatten wat testritten mee gedaan. Extra verbruik variërend tussen de 10-25%, sterk afhankelijk van of er veel of weinig wind staat. Ik plan in ABRP met 25 kWh / 100 km. Hoop rond de 22.5 kWh / 100 km uit te komen als wind gunstig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:37
Als jullie nog twijfelen over de waterbestendigheid van de XC40…..

Volgende keer als er watersnood is gewoon je duikbril op en gaan!

https://www.facebook.com/...ts/10227673405166589/?d=n

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recharge365
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 15-11-2021
markrickhoff schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 23:44:
Heb een Thule Motion XT XL. Binnenkort mee op vakantie op lange rit. Om verbruik in te schatten wat testritten mee gedaan. Extra verbruik variërend tussen de 10-25%, sterk afhankelijk van of er veel of weinig wind staat. Ik plan in ABRP met 25 kWh / 100 km. Hoop rond de 22.5 kWh / 100 km uit te komen als wind gunstig is.
Mm 25% extra is wel erg veel meer. Maar goed, weinig opties over. Ik hoop dat de temperatuur lekker hoog blijft🙂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markrickhoff
  • Laatst online: 27-05 19:45
De 25% was met regen en flinke wind tegen. Worst case scenario. Maar als je van te voren je stops plant obv dit hogere verbruik kan het alleen maar meevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westkust
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-10-2021
Mga1600 schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 19:42:
[...]

Herkenbaar: Er was vorige week bij mij naast ontbrekend internet en gps (en dus geen Maps - ook niet offline vanwege geen gps signaal) nog meer raars aan de hand met de auto: de maximale laadstroom stond vast op 6A, was niet te veranderen, maar hij laadde ondanks de 6A limiet met 16/0 A op 3 fasen (48kmh). Gek dus: 16 van 0 A …….

Normaal staat de laadstroom vast ingesteld op 32A.
Ik heb de laadlimiet standaard op 90% ingesteld staan, maar op de bestuurdersdisplay zegt hij 100%.......

Na een nachtje op slot gestaan te hebben was alles weer normaal…..alleen de deuk in het vertrouwen bleef….
Vorige week hier exact hetzelfde (geen internet, geen GPS en laden op 6A volgens de instellingen), na twee dagen was het opeens allemaal over. De dealer wist ook niet was er aan de hand was of hoe het nu was opgelost... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-12-2024
Mijn auto rijdt de laatste 1.000km met gemiddeld 20,2. Ook prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Juancho schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 17:11:
[...]

Ik heb nog wel 1 vraagje. Is er hier uberhaubt iemand geweest die ooit met offline Maps gereden heeft? Dus als je een kruisje door de data verbinding hebt? Dit zou toch gewoon moeten werken dus ik vraag me af of iemand dat wel eens heeft moeten gebruiken....
Ja, in het begin had ik nog geen internet in de auto. Thuis aan de WiFi gehangen, kaarten gedownload en het navigeren werkte prima.

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Tja gister was blijkbaar een onverklaarbare dag met al die fouten, errors etc. Niet tof als je savonds een lange trip hebt staan. Vanmorgen natuurlijk alles wonderbaarlijk opgelost, er is geen touw aan vast te knopen. En ik vond het voor 1x jammer want ik had dus een afspraak bij de dealer staan. En dan werkt alles weer...

Anyway, afspraak toch door laten gaan, alles uitgelezen maar behalve een paar kleine bugs konden ze niks vinden dat al die issues kon verklaren. Er is gelijk een kleine update op gezet en nu is het maar weer even ondervinden komende weken of het goed gaat. Nog wel een paar dingen die gek zijn:

1. toen ik vanmorgen naar de garage ging heb ik nog even snel het laden getest. Na een half uur zat ik eindelijk op 16amp en 10kW. Nu ik de auto weer terug heb weer testen met laden maar na een 45 min bij dezelfde laadpaal maar 7kW. Er staat verder ook geen andere auto. Dat laden blijft dus niet bepaald betrouwbaar. Overigens bij de dealer schiet het wel gelijk naar 16amp.
2. De reset via ontwaseming knop werkte gister niet, waarschijnlijk omdat het hele systeem issues had. Bij de dealer nog even getest en daar deed de reset het wel dus.
3. ik had laatst een andere P8 mee en toen ik daarmee achteruit inparkeerde of stapvoets reed viel het me op dat er een zacht piepje/geluidje te horen was. Dat zal dus die safety zijn voor voetgangers etc. Maar mijn eigen P8 heeft dat piepje niet... Gewoon muisstil.
4. Het is niet te verklaren waarom maps offline niet werkt (kaarten worden automatisch geladen) als data weg valt maar je wel GPS hebt. Althans, het pijtje is gewoon aanwezig boven in het scherm maar in Maps staat zoeken naar locatie of geen data. Op deze manier heb je geen enkele backup voor als je een keer geen data hebt.
5. Sowieso is het bizar dat als je sochtends geen data hebt je er bijna vanuit kan gaan dat je de hele dag en soms 2 dagen geen data hebt. Reset of niet. En ondertussen is er toch echt geen landelijke storing bij tMobile ofzo. Ik vind dat echt gek, het kan best eens voorkomen dat een signaal weg valt of wat dan ook, maar standaard een hele dag of zelfs 2... dat klopt gewoon niet.

Kortom, ondanks de altijd geweldige service van de dealer zelf toch weinig opgeschoten met al die issues en waardoor ze nou komen. En dus blijf je houden dat er een bepaald vertrouwen weg is bij de auto. Sommigen zullen het overdreven vinden, maar als je in een situatie zoals gister komt is het gewoon echt heel, heel vervelend. En los daarvan, wat de dealer ook beaamde, het zijn vooral ook al die kleine dingen bij elkaar die natuurlijk op een gegeven moment wel echt irritant worden en je blijft er constant mee bezig. Zo hoor het niet en is ook gewoon Volvo onwaardig.

Benieuwd dus hoe dat verder gaat....

[ Voor 7% gewijzigd door Juancho op 22-07-2021 13:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
Juancho schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 13:27:
Tja gister was blijkbaar een onverklaarbare dag met al die fouten, errors etc. Niet tof als je savonds een lange trip hebt staan. Vanmorgen natuurlijk alles wonderbaarlijk opgelost, er is geen touw aan vast te knopen. En ik vond het voor 1x jammer want ik had dus een afspraak bij de dealer staan. En dan werkt alles weer...

Anyway, afspraak toch door laten gaan, alles uitgelezen maar behalve een paar kleine bugs konden ze niks vinden dat al die issues kon verklaren. Er is gelijk een kleine update op gezet en nu is het maar weer even ondervinden komende weken of het goed gaat. Nog wel een paar dingen die gek zijn:

1. toen ik vanmorgen naar de garage ging heb ik nog even snel het laden getest. Na een half uur zat ik eindelijk op 16amp en 10kW. Nu ik de auto weer terug heb weer testen met laden maar na een 45 min bij dezelfde laadpaal maar 7kW. Er staat verder ook geen andere auto. Dat laden blijft dus niet bepaald betrouwbaar. Overigens bij de dealer schiet het wel gelijk naar 16amp.
2. De reset via ontwaseming knop werkte gister niet, waarschijnlijk omdat het hele systeem issues had. Bij de dealer nog even getest en daar deed de reset het wel dus.
3. ik had laatst een andere P8 mee en toen ik daarmee achteruit inparkeerde of stapvoets reed viel het me op dat er een zacht piepje/geluidje te horen was. Dat zal dus die safety zijn voor voetgangers etc. Maar mijn eigen P8 heeft dat piepje niet... Gewoon muisstil.
4. Het is niet te verklaren waarom maps offline niet werkt (kaarten worden automatisch geladen) als data weg valt maar je wel GPS hebt. Althans, het pijtje is gewoon aanwezig boven in het scherm maar in Maps staat zoeken naar locatie of geen data. Op deze manier heb je geen enkele backup voor als je een keer geen data hebt.
5. Sowieso is het bizar dat als je sochtends geen data hebt je er bijna vanuit kan gaan dat je de hele dag en soms 2 dagen geen data hebt. Reset of niet. En ondertussen is er toch echt geen landelijke storing bij tMobile ofzo. Ik vind dat echt gek, het kan best eens voorkomen dat een signaal weg valt of wat dan ook, maar standaard een hele dag of zelfs 2... dat klopt gewoon niet.

Kortom, ondanks de altijd geweldige service van de dealer zelf toch weinig opgeschoten met al die issues en waardoor ze nou komen. En dus blijf je houden dat er een bepaald vertrouwen weg is bij de auto. Sommigen zullen het overdreven vinden, maar als je in een situatie zoals gister komt is het gewoon echt heel, heel vervelend. En los daarvan, wat de dealer ook beaamde, het zijn vooral ook al die kleine dingen bij elkaar die natuurlijk op een gegeven moment wel echt irritant worden en je blijft er constant mee bezig. Zo hoor het niet en is ook gewoon Volvo onwaardig.

Benieuwd dus hoe dat verder gaat....
Eens dat het allemaal beter en sneller zou moeten, maar er is gelukkig wel progressie. Zo stel ik vast dat er allerlei kleine stapjes gezet worden met iedere update. Zo zag ik vandaag (nadat ik bij de dealer was voor een update vanwege de radio) dat er ineens wel een knopje is om het automatisch sluiten van dat dak scherm aan/uit te kunnen zetten en ook heb ik het gevoel dat het sturen (met pilot assist) wat soepeler en vloeiender gaat dan eerst. Voor de rest niets nieuws geloof ik (behalve dan dat de auto weer netjes schoon is gemaakt) maar dit was ook geen echte update maar een tussendoortje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Waar zit dat knopje dan? Ik heb nu ook echt de laatste (garage update)...

Verder ben ik het niet helemaal met je eens want ik zie te weinig vooruitgang. En dan met name op al die dingen die we, en ik vooral tot vervelend aan toe 😁, al tig keer benoemd hebben. Feit dat ik ze nog steeds kan benoemen zegt ook wel genoeg. Denk aan de beperkingen in maps (kan je stellen dat dat bij Google licht maar als klant heb je daar niks mee te maken. Volvo is die samenwerking aangegaan) , het regelmatig uitvallen van data/GPS waardoor je minimaal 1 heel dag niks kan. Dat soort dingen spelen al zolang en worden gewoon niet stabiel. Om over de app maar te zwijgen.

Ik wil er verder niet weer te diep in gaan, vaak genoeg gedaan, maar wat de dealer ook beaamde... Volvo moet nu wel een keer stappen gaan zetten. Leuk zo'n nieuw knopje voor het dak en zeker een toegevoegde waarde, maar zorg ook eerst eens voor een stabiele basis auto om zo maar te zeggen. Waarbij niet iedereen natuurlijk issues heeft maar ik had eerst ook amper problemen. En nu heb ik veel issues die anderen maanden geleden al hadden. Dan klopt er gewoon iets niet.

Ik zou het daarom ook wel willen aandragen als punt om mee te nemen als jullie weer een meeting met Volvo hebben in augustus.

[ Voor 14% gewijzigd door Juancho op 22-07-2021 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:31
Juancho schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 19:57:
Ik had exact hetzelfde! Ook vastzittende 6. Ook 16/0 a 40km/h laden. Maar de laadsessie stopt keihard rond de 90.ookal heb je 100% als limiet. Mijn vriendin heeft alsnog de P8 maar op de gok mee genomen en hem net op locatie aan een laadpaal gezet. Maar helaas weer laadproblemen met maar 6a en dus enorm traag laden.
Wat gebeurd er als je hem aan een 150kW+ lader hangt? en daarna wellicht weer aan een langzame?
misschien net even dat zetje wat hij nodig heeft ?

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Juancho schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 13:55:
Waar zit dat knopje dan? Ik heb nu ook echt de laatste (garage update)...

Verder ben ik het niet helemaal met je eens want ik zie te weinig vooruitgang. En dan met name op al die dingen die we, en ik vooral tot vervelend aan toe 😁, al tig keer benoemd hebben. Feit dat ik ze nog steeds kan benoemen zegt ook wel genoeg. Denk aan de beperkingen in maps (kan je stellen dat dat bij Google licht maar als klant heb je daar niks mee te maken. Volvo is die samenwerking aangegaan) , het regelmatig uitvallen van data/GPS waardoor je minimaal 1 heel dag niks kan. Dat soort dingen spelen al zolang en worden gewoon niet stabiel. Om over de app maar te zwijgen.

Ik wil er verder niet weer te diep in gaan, vaak genoeg gedaan, maar wat de dealer ook beaamde... Volvo moet nu wel een keer stappen gaan zetten. Leuk zo'n nieuw knopje voor het dak en zeker een toegevoegde waarde, maar zorg ook eerst eens voor een stabiele basis auto om zo maar te zeggen. Waarbij niet iedereen natuurlijk issues heeft maar ik had eerst ook amper problemen. En nu heb ik veel issues die anderen maanden geleden al hadden. Dan klopt er gewoon iets niet.

Ik zou het daarom ook wel willen aandragen als punt om mee te nemen als jullie weer een meeting met Volvo hebben in augustus.
Daarover moet je je geen zorgen maken, alle missers en problemen zijn luid en duidelijk bekend gemaakt en onderstreept en dat blijven we vervolgen. Het lastige is dat Volvo Nederland tussen hamer en aambeeld zit -enerzijds rijdt het gros babbel auto’s hier in NL maar anderzijds zitten de ontwikkelaars in Zweden- die er zie altijd een afstand en een communicatielaag tussen.

Het zou sneller en beter kunnen worden opgepakt maar we moeten niet uit het oog verliezen dat er nog steeds maar een paar duizend auto’s met Android rondrijden, dus de ervaringen (goed en slecht) zijn ook uiterst beperkt.
Ik hou me voor mij eigen gemoedsrust vast aan de belofte dat de rest van dit jaar in het teken staat van het afmaken van de software.

Voor ons is het goed (denk ik) dat de XC/V/S 60 en de V/S 90 (niet de XC90 want die wordt volgend jaar afgelost) nu ook Android hebben en ik las op een Engels (of Amerikaans) Volvo forum dat de mensen daar ook al vaststellen dat nog niet alle functies aan boord zijn en flink ongeduldig worden.

Dus nog meer druk op de ketel denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
4v4t4r schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 14:45:
[...]

Wat gebeurd er als je hem aan een 150kW+ lader hangt? en daarna wellicht weer aan een langzame?
misschien net even dat zetje wat hij nodig heeft ?
Maar dat verklaart dan alsnog niet waarom ik vanmorgen, voor de dealer wel met 10/11kW kon laden en een uurtje later met vrijwel dezelfde omstandigheden maar tot 4/6/7kW laad aan dezelfde laadpaal. En dat ik voorheen bij dezelfde laadpalen ook nooit issues had en altijd volle bak kon laden. Er valt gewoon geen touw aan vast te knopen. Neemt niet weg dat ik je probeersel nog wel even ga uitproberen hoor :).

@Mga1600 tja ik ben nu wel op een punt gekomen dat ik het eerst wel eens wil zien. Beloftes maken is leuk, ik zal nu wel graag eens echt stevige stappen vooruit willen zien. Ik heb nog best wel vertrouwen hoor, maar als ze zelf reppen over nog 3 a 4 OTA releases dit jaar en daarin willen ze alles of zoveel mogelijk de boel recht trekken qua software... dan heb ik wel zo mijn twijfels of dat haalbaar is. Zeker gezien de traagheid die we nu al een hele tijd zien bij Volvo.
Voor ons is het goed (denk ik) dat de XC/V/S 60 en de V/S 90 (niet de XC90 want die wordt volgend jaar afgelost) nu ook Android hebben en ik las op een Engels (of Amerikaans) Volvo forum dat de mensen daar ook al vaststellen dat nog niet alle functies aan boord zijn en flink ongeduldig worden.

Dus nog meer druk op de ketel denk ik.
Dat ligt er denk ik een beetje aan. Wat Robert gaf in de laatste video heel duidelijk aan dat het dit jaar nog even wat software dingen updaten voor de P8 maar daarna gaat de focus op de nieuwe modellen en is het de vraag maar of nieuwe Android zaken ook uitgerold worden op de P8 en C40. Hij gaf zelfs aan volgens mi grote kans van niet en als dingen alsnog verder uit gerold worden kan het heel lang gaan duren. Dus hoe Volvo tegen de doorontwikkeling aankijkt van de P8 na dit jaar... ik zou daar graag een antwoord op willen. Ik heb die vraag dus al aan Volvo gestuurd en wellicht dat jullie deze mee kunnen nemen in de meeting. Laten we aub nog even heel duidelijk maken dat de P8 absoluut geen vergeten kindje mag worden na de laatste updates dit jaar. En laat Volvo ook vooral eens communiceren met ALLE P8 rijders. Dus niet alleen dat hele selectieve groepje (niet persoonlijk bedoelt). Ik heb dit ook al aan John doorgegeven voor de komende meeting. Want het schiet natuurlijk totaal niet op als alles geheim moet blijven tussen Volvo en dat kleine groepje. Slinger dan iig een samenvatting met punten de wereld in zodat wij ook weten wat we nog kunnen verwachten, waar aan gewerkt wordt etc. etc. Het zou voor mij al wat meer rust geven als Volvo aangeeft bekend is met veelvuldig falen of instabiliteit van basis functies en dat dat hoog op de prio lijst staat. Of een inschatting van patch waarin dit wordt meegenomen.

[ Voor 11% gewijzigd door Juancho op 22-07-2021 15:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• talkatoo
Vandaag ook mijn Volvo mogen ontvangen. Genieten natuurlijk, op de achterkant staat inderdaad geen "P8" meer maar "Recharge TWIN".

Bij de technische uitleg van de auto kreeg ik al een voorproefje dat het allemaal nog niet feilloos werkt, na het koppelen van de auto op de iPhone app crashte de app 2 keer. En toen ik weg wilde rijden deed de maps kaart het niet op het display achter het stuur (was toen reset nodig), en in de Volvo Cars app staat dat de auto niet op slot is (ja de auto is echt op slot).

Mag allemaal de pret niet drukken en als het dan uiteindelijk werkt vind ik het nog niet eens zo erg deze kleine bugs (werkt nu allemaal goed). Maar voor de prijs mag ik wel hopen dat ze in ieder geval blijven ontwikkelen tot een stabiel, bug vrij systeem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mkrijtenberg
Naast het feit dat vorige week mijn cruise control / pilot assist is uitgevallen, kreeg ik de dag erna ook deze meldingen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fE1-EOKr43_bMvYGtVOoGfA5WSc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aJZj6tgBHt7l2rfMp4VdklEk.jpg?f=fotoalbum_large

Ik ben nu bij de dealer, en ze gaan een nieuwe update plaatsen... Ik ben benieuwd. Volgens mij kunnen de monteurs ook niks met die elektrische auto's behalve updates laden en hopen dat het dan gefixed is. Lijkt me wel vervelend. Vroeger konden ze gewoon iets aandraaien of een nieuw onderdeel plaatsen, en nu zijn ze afhankelijk van software ontwikkelaars en patches.

EDIT: wel fijn dat ik een prive werkplek heb tijdens het wachten

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_3sisUvyV5h1HayeQFlx9IzvBcQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2efZ6Iu70ljrRrXZwQIFa1XG.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 20% gewijzigd door mkrijtenberg op 22-07-2021 16:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• madhondt
  • Laatst online: 27-06 12:32
mkrijtenberg schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 16:07:
Naast het feit dat vorige week mijn cruise control / pilot assist is uitgevallen, kreeg ik de dag erna ook deze meldingen:

[Afbeelding]

Ik ben nu bij de dealer, en ze gaan een nieuwe update plaatsen... Ik ben benieuwd. Volgens mij kunnen de monteurs ook niks met die elektrische auto's behalve updates laden en hopen dat het dan gefixed is. Lijkt me wel vervelend. Vroeger konden ze gewoon iets aandraaien of een nieuw onderdeel plaatsen, en nu zijn ze afhankelijk van software ontwikkelaars en patches.

[Afbeelding]
Ik had een maand of wat terug net hetzelfde probleem en het plaatsen van de update in de garage was bij mij in elk geval voldoende om het probleem 'op te lossen'.

Of dit betekent dat de update effectief een bug heeft opgelost, of dat deze enkel toevallig de foutstatus heeft gecleared, laat ik in het midden (maar ik gok op het tweede).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
Nou ik als test even langs de snellader. 90/80/70kW. Lijkt goed dus. Terug naar de nieuwbouwwijk... Probleem alleen maar erger want nu laadt hij niet of nauwelijks meer. Er klopt ook weer niks van met 4/0A. Helaas heeft die laatste update dus niks geholpen. Allego nog maar eens gebeld, niks geen errors of storingen hier. En zelf vanmorgen dus nog met 11kW geleden.

Ik word er een beetje moedeloos van zo... 🤔

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xPYvuGxVTu8gEkCcE5qPdQy6vVs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i7XEyyQJKAcQmMqzYfJEKcwx.jpg?f=fotoalbum_large

@mkrijtenberg dat ziet eruit als de dealer in Zwolle! Daar was ik vanmorgen ook. Top dealer! 👌🏼

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mkrijtenberg
@mkrijtenberg dat ziet eruit als de dealer in Zwolle! Daar was ik vanmorgen ook. Top dealer! 👌🏼
Haha! Ja klopt! Volvo Nieuwenhuijse! Mooie tent, alleen jammer dat ik na 2 weken rijden alweer hier moet zitten ;) Maar de service is prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Topicstarter
mkrijtenberg schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 16:07:
Dit is precies de error die ik had, en deze was opgelost met de laatste update QAB.8.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
@Mga1600 aangezien ik toch het laden moest testen gelijk even die nieuwe functie van het zonnescherm getest. Dat werkt in mijn auto nog niet. Knopje staat aan, dakraam is dicht en als ik het goed heb zou het zonnescherm bij het op slot doen van de auto automatisch dicht moeten gaan. Dat gebeurt hier niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montalbano
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Juancho schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 16:26:
Nou ik als test even langs de snellader. 90/80/70kW. Lijkt goed dus. Terug naar de nieuwbouwwijk... Probleem alleen maar erger want nu laadt hij niet of nauwelijks meer. Er klopt ook weer niks van met 4/0A. Helaas heeft die laatste update dus niks geholpen. Allego nog maar eens gebeld, niks geen errors of storingen hier. En zelf vanmorgen dus nog met 11kW geleden.

Ik word er een beetje moedeloos van zo... 🤔

[Afbeelding]

Heb je nu ook al eens een andere dan een Volvo laad kabel geprobeerd? Bij mij werkte een vervangende Volvo kabel namelijk ook niet. Acht andere merken kabels wel.

Geen garantie dat het dat is natuurlijk, maar goed om dingen uit te sluiten.

[ Voor 3% gewijzigd door Montalbano op 22-07-2021 17:55 ]

P8

Pagina: 1 ... 5 ... 322 Laatste

Let op:
Een Tesla versus Volvo discussie is hier offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Informatie en updates over leveringen horen hier thuis: Het grote Polestar 2 / XC40 P8 Levering Topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.

Het grote Volvo EX30 topic (vergelijkingen met de (X)C40 daargelaten), zie ook Notna in "Het grote Volvo (X)C40 Recharge EV topic"