Tja gister was blijkbaar een onverklaarbare dag met al die fouten, errors etc. Niet tof als je savonds een lange trip hebt staan. Vanmorgen natuurlijk alles wonderbaarlijk opgelost, er is geen touw aan vast te knopen. En ik vond het voor 1x jammer want ik had dus een afspraak bij de dealer staan. En dan werkt alles weer...
Anyway, afspraak toch door laten gaan, alles uitgelezen maar behalve een paar kleine bugs konden ze niks vinden dat al die issues kon verklaren. Er is gelijk een kleine update op gezet en nu is het maar weer even ondervinden komende weken of het goed gaat. Nog wel een paar dingen die gek zijn:
1. toen ik vanmorgen naar de garage ging heb ik nog even snel het laden getest. Na een half uur zat ik eindelijk op 16amp en 10kW. Nu ik de auto weer terug heb weer testen met laden maar na een 45 min bij dezelfde laadpaal maar 7kW. Er staat verder ook geen andere auto. Dat laden blijft dus niet bepaald betrouwbaar. Overigens bij de dealer schiet het wel gelijk naar 16amp.
2. De reset via ontwaseming knop werkte gister niet, waarschijnlijk omdat het hele systeem issues had. Bij de dealer nog even getest en daar deed de reset het wel dus.
3. ik had laatst een andere P8 mee en toen ik daarmee achteruit inparkeerde of stapvoets reed viel het me op dat er een zacht piepje/geluidje te horen was. Dat zal dus die safety zijn voor voetgangers etc. Maar mijn eigen P8 heeft dat piepje niet... Gewoon muisstil.
4. Het is niet te verklaren waarom maps offline niet werkt (kaarten worden automatisch geladen) als data weg valt maar je wel GPS hebt. Althans, het pijtje is gewoon aanwezig boven in het scherm maar in Maps staat zoeken naar locatie of geen data. Op deze manier heb je geen enkele backup voor als je een keer geen data hebt.
5. Sowieso is het bizar dat als je sochtends geen data hebt je er bijna vanuit kan gaan dat je de hele dag en soms 2 dagen geen data hebt. Reset of niet. En ondertussen is er toch echt geen landelijke storing bij tMobile ofzo. Ik vind dat echt gek, het kan best eens voorkomen dat een signaal weg valt of wat dan ook, maar standaard een hele dag of zelfs 2... dat klopt gewoon niet.
Kortom, ondanks de altijd geweldige service van de dealer zelf toch weinig opgeschoten met al die issues en waardoor ze nou komen. En dus blijf je houden dat er een bepaald vertrouwen weg is bij de auto. Sommigen zullen het overdreven vinden, maar als je in een situatie zoals gister komt is het gewoon echt heel, heel vervelend. En los daarvan, wat de dealer ook beaamde, het zijn vooral ook al die kleine dingen bij elkaar die natuurlijk op een gegeven moment wel echt irritant worden en je blijft er constant mee bezig. Zo hoor het niet en is ook gewoon Volvo onwaardig.
Benieuwd dus hoe dat verder gaat....
[
Voor 7% gewijzigd door
Juancho op 22-07-2021 13:29
]
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)| Polestar 2 MidYear 2026 in bestelling