Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 16:08
Montalbano schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 15:06:
[...]

Heb een V40 met HK en de XC40, Maar de XC40 doet echt niet onder voor de V40 hoor. En met de bass is ook helemaal niets mis.
Wel bizar dat we zoveel verschillen ervaren op verschillende gebieden (audio, stoel verwarming, apps, etc).
Ik ben ook erg tevreden (geworden) over de HK audio. De bass weergave is juist mooi droog en indien gewenst volop present, geen bijgeluiden.

Mijn eerste indruk destijds was ook niet geweldig maar door updates en (ik blijf het zeggen) na het goed inspelen van de speakers is het m.i.erg goed geworden.
Het systeem is wel gevoelig voor de kwaliteit van de input. Spotify moet echt op de hoogste streaming snelheid staan en mijn usb sticks geven een prachtig geluid mits de muziek in flac format is opgenomen. Mp3 klinkt beduidend minder mooi.

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MoR-MooN
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Afgelopen zondag voor het eerst een lang ritje gemaakt met de P6 (Pro). Aangezien er nog bijna geen cijfers zijn, hierbij;

Gereden KM: 179.8
Verbruik: 22.4 kWh/100km

Bijzonderheden;
Nieuwe allseason banden.
nat weer
Verwarming op 20 en stuur en stoelverwarming op standje 1.
Mix van 80k/m weg en snelweg (ongeveer 50/50)
software 1.8.1

Wat een heerlijke auto is het om in te rijden, het vermogen is prima. Ik reed hiervoor een station met 130pk, om wat context te geven. Deze kon in de "sportstand" en volgens mijn kids rijdt de nieuwe volvo met de sportstand continue aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanspoolfilm
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 20-12-2024
Ik heb een probleem bij het laden in de parkeergarage van het Muziektheater in Amsterdam. Als ik mijn laadkabel aansluit op de Allego-laadpaal en aan mijn auto, geeft deze in het schermpje keurig een groen vinkje. Daarna houd ik de druppel bij het scherm om het laden te starten. Gaat ook nog goed. Maar na 1 seconde het blauwe laadlicht te tonen knalt die hele paal op zwart! Helemaal dood. Ik heb het ook geprobeerd bij andere palen in dezelfde garage, allemaal knalden ze iedere keer op zwart. Lijkt dus op een soort kortsluiting.

Buiten laden in Amsterdam, gaat wel goed. Geen enkel probleem.

Heb gekeken naar mijn laadspecificaties en daar staat 18 Ampere en 90 procent vol te laden.

Allego al gebeld en palen gereset. Niks helpt.

Heeft iemand een idee waar het aan ligt? Hoe los ik dit op??

Ik word er helemaal tureluurs van omdat ik afhankelijk ben van deze garage en die laadpalen. Op 150 meter afstand woon ik.

Heel veel dank als iemand een oplossing weet!!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Montalbano schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 15:06:
[...]

Heb een V40 met HK en de XC40, Maar de XC40 doet echt niet onder voor de V40 hoor. En met de bass is ook helemaal niets mis.
Wel bizar dat we zoveel verschillen ervaren op verschillende gebieden (audio, stoel verwarming, apps, etc).
Ik heb voor mijn P8 ook een jaar of 7 de V40 gereden met HK. De P8 doet idd niet onder voor de V40 maar dat is eerder een minpunt aangezien 1 van de grootste problemen bij de V40 was dat het enorm kraakte en piepte door die speakers in de deurpanelen.

Dat is juist mooi weggehaald bij de XC40 dus je zou juist wel een (groot) verschil moeten horen, ook door die specifieke techniek die is toegepast. Maar ik kan niet zeggen dat ik het HK systeem in de XC40 beduidend beter vindt dan de V40. Niet slecht hoor, zeker niet, maar ook absoluut geen premium systeem door de zaken die al eerder genoemd zijn hier.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SharkIi
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 26-01-2024
Morkie69 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 09:29:
[...]

Toevallig had ik dit vanmorgen ook, voorverwarmen aangezet in de app, kom dan 20 minuten later bij de auto, niets gedaan. Toen maar handmatig aangezet en weer 5 minuten naar binnen.
Hier deed die het gelukkig wel vanmorgen. Zou jammer zijn dat we na 1,5 jaar standverwarming problemen met de T4 nu "vrolijk" verder gaan met die onzin. :'(

XC40 Pro Pure Electric - Onxy Black - Extra getinte ramen, verlengde dakspoiler, en de 20"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SharkIi
MoR-MooN schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 15:33:
Afgelopen zondag voor het eerst een lang ritje gemaakt met de P6 (Pro). Aangezien er nog bijna geen cijfers zijn, hierbij;

Bijzonderheden;
Nieuwe allseason banden.
nat weer
software 1.8.1

Wat een heerlijke auto is het om in te rijden, het vermogen is prima. Ik reed hiervoor een station met 130pk, om wat context te geven. Deze kon in de "sportstand" en volgens mijn kids rijdt de nieuwe volvo met de sportstand continue aan :)
Nog wat tussenstand cijfers :*)

Hier nu 450Km op te teller
En met het verbruik van 21.1Kw/100km

20"allseason banden.
Verwarming 20 en stoelverwarming op 1
software 1.8.1
Hoofdzakelijk snelweg

XC40 Pro Pure Electric - Onxy Black - Extra getinte ramen, verlengde dakspoiler, en de 20"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thisisjazz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12-09 22:27
Mga1600 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 15:05:
[...]

Ik begreep dat er alles op alles is gezet om nog allerlei ‘bijtellingsauto’s’ op tijd op Nederlands grondgebied te krijgen zodat er alvast een 2021 kenteken op komt. Dat was prioriteit en dat is het goede nieuws want daarmee is de bijtelling gered. Maar die auto’s staan veelal nog in Oosterhout en het transport naar de dealer en het aflevering- klaar maken zal niet in alle gevallen in de paar resterende werkdagen van dut jaar lukken (waarbij de Corona maatregelen ook niet helpen)
Ja makes sense! Fijn dat het toch gelukt is voor de nieuwe (lease)rijders. Dat is toch een financiële meevaller :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hlip
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-09 11:25
Venomer schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 15:29:
[...]

Uh, uitgesteld laden zat nog niet in 1.7. Dat is nieuw in 1.8.
Bediening met de app werkte ook al met 1.7
Bediening in de auto is in 1.8 toegevoegd.

XC40 P8 MY21 - Alfen Eve Single Pro-line (7.0.2) - 7,1 kWp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pure8
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 01-09-2022
MarliesK schreef op maandag 20 december 2021 @ 13:09:
Kan iemand mij vertellen of er koelvloeistof in mijn Volvo P8 zit?
Ik kreeg gisteren tot twee keer toe een melding op mijn dashboard dat mijn koelvloeistofpeil te laag was.
Kan dat?

groetjes,
Marlies
Er zijn verscheiden exemplaren waar de klem van de waterdarm ontbreekt. Te weinig om er een terugroepactie van te maken. Dus zeker even langs de dealer gaan.

Sage Green-warmtepomp-19”- Wallbox Pulsar Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
  • Laatst online: 18:16
Pure8 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 16:29:
[...]

Er zijn verscheiden exemplaren waar de klem van de waterdarm ontbreekt. Te weinig om er een terugroepactie van te maken. Dus zeker even langs de dealer gaan.
Hé, een Vlaming! :P

XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Juancho schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 15:47:
[...]

Ik heb voor mijn P8 ook een jaar of 7 de V40 gereden met HK. De P8 doet idd niet onder voor de V40 maar dat is eerder een minpunt aangezien 1 van de grootste problemen bij de V40 was dat het enorm kraakte en piepte door die speakers in de deurpanelen.
Ook dat herken ik niet, in de V40 geen gepiep en geen gekraak. Maar is wel van 2019, misschien scheelt dat nog.

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jstar83
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 03-08-2022
Heeft iemand vaker problemen als je het voorverwarmen elke werkdag in de planning zet dat deze na een tijdje automatisch verdwijnt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ergodyne1
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-05-2024
Ben ik de eerste hier die binnenkort een C40 mag ophalen? :) Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bIWz8mbpQgwmTQWMfGFuBUe9jmU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rXNssT4nFOKm410MPlmGv3q2.jpg?f=fotoalbum_large

Volvo C40 - '70 Volkswagen T2a - Harley-Davidson FXBB Street Bob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-08 14:23
ergodyne1 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 19:24:
Ben ik de eerste hier die binnenkort een C40 mag ophalen? :) [Afbeelding]
Yep. Mooi kleurtje! Ik heb een p8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Mooi werk! Dit is Fjord bleu toch - “krijg” je ‘m in die kleur?
Zo stond hij een tijdje geleden bij de dealer ( intro rondje), nu staat er een zilverkleurige. Ook mooi!

Toen ik ‘m voor het eerst op een plaatje zag was ik niet meteen enthousiast, maar ik real life is hij veel meer in balans qua model en ben ik ‘m echt gaan waarderen.

[ Voor 12% gewijzigd door Mga1600 op 21-12-2021 21:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aa4711
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-09 09:20
Claude schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 10:30:
[...]

Ik heb zelf de ervaring, dat met 64GB niet AudioWagon maar het OS van de auto gaat tegen sputteren. Het OS herkent de 64GB stick niet. Na vervangen door een 32GB stick geen problemen meer.
Ik gebruik een Kingston DataTraveler Max 256GB (USB3.2. Dat was de snelste die destijds te koop was. Heeft NVMe snelheid en dat scheelt erg bij laden). Heb daar ongeveer 20K nummers opgezet maar helaas kan AudioWagon er maar 16K lezen (16384 was de limiet in de beta fase).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Das wel een verdomd mooie kleur zeg! Als die voor de P8 was zou het spannend zijn, of de Saga Green die ik nu heb of deze Fjord Blue. Beide prachtig en uniek. Geniet ervan! _/-\o_

En houdt ons ook op de hoogte want ik ben zelf iig erg benieuwd naar de verschillen tussen de XC40 en C40, ook qua verbruik.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoudN
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 09-09 09:44
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CFzgurlDB9HhXVD_C-zW_7lojMs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mFdrkWLLxPe1GxkVedhCSxNH.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag de app geüpdate. Er staat nu een geschat bereik. Dat is volgens mij nieuw, alleen jammer dat het nu nul is.

XC40 P8 - Wallbox Copper SB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 15:19

TAA

Liever IRC

Gisteren eerste "winter" ervaring bij koude temperatuur; rit van in totaal 398 km (ja, wel bijgeladen op de bestemming voor de terugrit) bij een temperatuur variërend tussen -4 en +2. Uit voorzorg aan de paal in de buurt en voorverwarming handmatig gestart zodat de accu netjes warm was. Totale verbruik kwam uit op 22,1kWh/100km bij een gemiddelde snelheid van 85km/h. P8/19"/All met streepje stuur/stoel en airco op 22.

Daarnaast ook de eerste ingreep gehad tijdens het rijden (geen ACC of andere hulpmiddelen ingeschakeld); file vorming voor me waarna ik in de achteruitkijk spiegel keek, alarm lichten aanzette en voordat ik het wist in mijn stoel vastgesnoerd werd en de auto bizar hard remde. Passagier naast me schrok er ook van; achteraf weet ik niet of het mijn te harde remactie was (als gevolg van de schrik door het vastsnoeren) of die van de auto zelf. Zo vaak gebruik ik de rem niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylannx3
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 04-11-2024
thisisjazz schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 14:40:
[...]

Misschien vanwege de nieuwe restricties / vakantie?
Er zijn geen restricties voor afleveringen. Zonet toch maar even geprobeerd om een weekje eerder in te plannen. Nee heb ik en ja kan ik krijgen toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Het niet willen voorverwarmen via de app is weer opgelost. Gister kwam ik er dus achter dat mijn Volvo account uit de auto was verwijderd na de 1.8 update. Nachtje later en de app en het voorverwarmen werkt weer.

Dus voor de mensen met hetzelfde issue... check ff of je accounts nog in je auto staan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
TAA schreef op woensdag 22 december 2021 @ 09:09:
Gisteren eerste "winter" ervaring bij koude temperatuur; rit van in totaal 398 km (ja, wel bijgeladen op de bestemming voor de terugrit) bij een temperatuur variërend tussen -4 en +2. Uit voorzorg aan de paal in de buurt en voorverwarming handmatig gestart zodat de accu netjes warm was. Totale verbruik kwam uit op 22,1kWh/100km bij een gemiddelde snelheid van 85km/h. P8/19"/All met streepje stuur/stoel en airco op 22.

[...]
Ik zie hier allemaal mooie verbruikscijfers. Ik kom zelf tussen de 25 en 30 uit op dit moment, afhankelijk van al dan niet voorverwarmen. Misschien moet ik mijn banden eens oppompen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rianata
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:13

Rianata

Have you played Atari today?

Sinds de update in de P8 naar 1.8 heb ik een dubbel Google Assistant icoon, ook in het profiel van mijn vrouw... uiteraard werken ze allebei. In de Playstore / My apps staat (uiteraard) geen dubbele entry. Een herstart dmv ingedrukt houden van de Home knop lost het niet op.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/DTfjoiI.png?1

Zoals in het plaatje te zien is de onderste 'balk' nu ook gelockt, oftewel die scrollt niet mee, waar Playstore en Handleiding app iconen in staan. Merk ik dat nu voor het eerst pas op of is dat ook 'nieuw'?

Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Venomer schreef op woensdag 22 december 2021 @ 11:03:
[...]

Ik zie hier allemaal mooie verbruikscijfers. Ik kom zelf tussen de 25 en 30 uit op dit moment, afhankelijk van al dan niet voorverwarmen. Misschien moet ik mijn banden eens oppompen.
Houdt wel rekening me de snelheid he ;). Bij 85km scoort je beduidend beter dan dat je 100/110/130 rijdt natuurlijk. 25-30kW bij deze temperaturen is volgens mij helemaal niet slecht. Zeker niet als je over snelweg rijden praat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Juancho schreef op woensdag 22 december 2021 @ 11:03:
Het niet willen voorverwarmen via de app is weer opgelost. Gister kwam ik er dus achter dat mijn Volvo account uit de auto was verwijderd na de 1.8 update. Nachtje later en de app en het voorverwarmen werkt weer.

Dus voor de mensen met hetzelfde issue... check ff of je accounts nog in je auto staan!
Ik heb geen issues, maar dat account is bij mij na de eerste keer invoeren bij de eerste koppeling met de app nooit meer zichtbaar geweest. Maar kennelijk zit het ergens onderhuids wel gekoppeld…..want het werkt wel bij mij (met een klein beetje soc vertraging).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rianata

Rianata

Mga1600 schreef op woensdag 22 december 2021 @ 12:23:
[...]

Ik heb geen issues, maar dat account is bij mij na de eerste keer invoeren bij de eerste koppeling met de app nooit meer zichtbaar geweest. Maar kennelijk zit het ergens onderhuids wel gekoppeld…..want het werkt wel bij mij (met een klein beetje soc vertraging).
Precies dit heb/zie ik ook. Omdat hij in het overzicht van gekoppelde accounts niet meer zichtbaar was naast Spotify en Google heb ik nog geprobeerd om mijn Volvo account toe te voegen, maar dat werkt dan niet.

Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Rianata schreef op woensdag 22 december 2021 @ 12:27:
[...]

Precies dit heb/zie ik ook. Omdat hij in het overzicht van gekoppelde accounts niet meer zichtbaar was naast Spotify en Google heb ik nog geprobeerd om mijn Volvo account toe te voegen, maar dat werkt dan niet.
Heel bijzonder... _O- oOo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TAA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 15:19

TAA

Liever IRC

Juancho schreef op woensdag 22 december 2021 @ 12:05:
[...]

Houdt wel rekening me de snelheid he ;). Bij 85km scoort je beduidend beter dan dat je 100/110/130 rijdt natuurlijk. 25-30kW bij deze temperaturen is volgens mij helemaal niet slecht. Zeker niet als je over snelweg rijden praat.
Het is een gemiddelde snelheid over bijna 400km hè? Er zit ook een stuk Autobahn in van 140+ O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
Juancho schreef op woensdag 22 december 2021 @ 12:05:
[...]

Gisteren had ik een rit met 5 km snelweg (100 km/u), 10 km buiten de bebouwde kom en een paar kilometer in de stad. Het was wel een paar graden onder nul en ik had een koude start (klimaat ging niet aan via de app :'( ). Stoel- en stuurverwarming heb ik na een paar minuten uit gezet en de verwarming stond op 19 graden. Ik zat rond de 30 kWh/100 km. Dat is toch flink hoger dan wat anderen onder vergelijkbare omstandigheden melden.

Ik kan me wel voorstellen dat het gemiddelde verbruik op een langere rit beter is, omdat het hoge beginverbruik dan meer gecompenseerd wordt door zuiniger kilometers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Venomer schreef op woensdag 22 december 2021 @ 13:45:
[...]

Gisteren had ik een rit met 5 km snelweg (100 km/u), 10 km buiten de bebouwde kom en een paar kilometer in de stad. Het was wel een paar graden onder nul en ik had een koude start (klimaat ging niet aan via de app :'( ). Stoel- en stuurverwarming heb ik na een paar minuten uit gezet en de verwarming stond op 19 graden. Ik zat rond de 30 kWh/100 km. Dat is toch flink hoger dan wat anderen onder vergelijkbare omstandigheden melden.

Ik kan me wel voorstellen dat het gemiddelde verbruik op een langere rit beter is, omdat het hoge beginverbruik dan meer gecompenseerd wordt door zuiniger kilometers.
Opwarmen maakt denk ik het grote verschil, want gisteren was mijn gemiddelde over een rit van 65 km 24,5 kWh/100km. Kachel op 19, stoelverwarming op 2, stuurverwarming op 1, 19” winterbanden. Ik had wel 30 minuten voorverwarmd dus.

Aanvulling: zojuist weer een dergelijk ritje gemaakt, maar nu met iets meer snelweg er in (110kmh) en sowieso wel pittiger gereden omdat ik mijn boosterprik-afspraak moest halen nadat ik in het verkeer had vastgezeten. Resultaat: nu 25.2 kWh/100km.

[ Voor 11% gewijzigd door Mga1600 op 22-12-2021 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eniesten
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08-09 12:00
Vraagje, hebben jullie de auto wel eens afgekoeld aan een paal gekoppeld?
Mijn ervaring is dat ik een storing kreeg bij het laden.

Ben thuisgekomen dacht drie uur later dat ik toch wilde laden voor de volgende dag, dus aan een publieke lader gekoppeld en het laden gestart (buiten temperatuur van 2 graden).
Hij starten met geel (initialiseren) naar groen (laden) en daarna rood (error). Kreeg ook het verzoek de kabel opnieuw aan te sluiten. Dat gebeurde meerdere malen in een korte tijd.

Uiteindelijk heb ik het proces onderbroken omdat ik bang was dat m'n P8 hierdoor defect zou raken .

Een dag later ben ik tegen m'n zin :( met minder % weggereden en hem later op de dag na een lange rit van 60 min (met een warme batterij) bij 12% batterij gestart met laden. Gelukkig met succes...

Het is me onduidelijk waarom dit gebeurde, was het de paal, het stroomnet of toch de auto? :?

Iemand enig idee?

[ Voor 10% gewijzigd door eniesten op 22-12-2021 14:03 ]

Volvo XC40 P8 (2022) - Black Stone - 19" velgen - extra getint glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
Ik heb nog niet gemerkt dat het weer invloed heeft op het opladen. Warm, koud, droog of nat, het werkt eigenlijk altijd.

Ik laad meestal thuis op, af en toe op het werk en zelden bij andere laadpalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Ik ook niet gemerkt. Deze week nog met -2 graden geladen hier in de straat. Gewoon netjes 10/11kW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
eniesten schreef op woensdag 22 december 2021 @ 14:00:
Vraagje, hebben jullie de auto wel eens afgekoeld aan een paal gekoppeld?
Mijn ervaring is dat ik een storing kreeg bij het laden.

Ben thuisgekomen dacht drie uur later dat ik toch wilde laden voor de volgende dag, dus aan een publieke lader gekoppeld en het laden gestart (buiten temperatuur van 2 graden).
Hij starten met geel (initialiseren) naar groen (laden) en daarna rood (error). Kreeg ook het verzoek de kabel opnieuw aan te sluiten. Dat gebeurde meerdere malen in een korte tijd.

Uiteindelijk heb ik het proces onderbroken omdat ik bang was dat m'n P8 hierdoor defect zou raken .

Een dag later ben ik tegen m'n zin :( met minder % weggereden en hem later op de dag na een lange rit van 60 min (met een warme batterij) bij 12% batterij gestart met laden. Gelukkig met succes...

Het is me onduidelijk waarom dit gebeurde, was het de paal, het stroomnet of toch de auto? :?

Iemand enig idee?
Hier geen kou-gerelateerde problemen gemerkt maar publieke 11kW laadpalen vind ik de meest onbetrouwbare manier om te laden. Zo vaak problemen met authenticatie of geen volle snelheid. Moet nog eens proberen of er bepaalde aanbieders zijn die betere palen hebben maar de meeste worden superslecht onderhouden of hebben regelmatig een reset nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morkie69
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-09 10:40
Zouden we als XC40 (P8 of P6) dit misschien ook krijgen

nieuws: Elektrische Polestar 2-auto's worden voorzien van Vivaldi-browser

Renault Scenic Alpine E-tech 2024

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HouseL
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 18:02

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
JTHZZ schreef op woensdag 22 december 2021 @ 15:47:
[...]

Hier geen kou-gerelateerde problemen gemerkt maar publieke 11kW laadpalen vind ik de meest onbetrouwbare manier om te laden. Zo vaak problemen met authenticatie of geen volle snelheid. Moet nog eens proberen of er bepaalde aanbieders zijn die betere palen hebben maar de meeste worden superslecht onderhouden of hebben regelmatig een reset nodig.
Geen ervaring onder koude omstandigheden met een openbare laadpaal, maar wel met mijn Wallbox thuis: ook diepgevroren laadt de auto daar bij mij prima op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thisisjazz
Zou inderdaad top zijn. Ik hang bijna nooit aan een snellader maar voor die keren dat ik dat wel moet is dit wel een aangename upgrade :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Claude
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
eniesten schreef op woensdag 22 december 2021 @ 14:00:
(...)

Iemand enig idee?
Of de kabel?

XC40 Twin Ultimate MY23 19" nubuck + pixel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsmit01
  • Laatst online: 15-02-2024
Vanmiddag een nieuwe ‘storing’ gehad met de P8. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hx9JIC7Kyr5xzA7h7OxYychhnvU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IPVJdBl9DJ0gnbcICcDJ1FEg.jpg?f=fotoalbum_large

Met als resultaat dat ACC ook niet werkte 90km lang. En dan merk je dat je het direct mist 😃

Op de terugweg kreeg ik initieel wel de melding maar daarna verdween deze na een paar minuten.
Ik zie het wel even aan en anders maar weer een afspraak maken.. de vooruit was volledig schoon, maar mogelijk zitten er elders nog meer sensoren?

BMW 330e Touring

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
mrsmit01 schreef op woensdag 22 december 2021 @ 16:44:
Vanmiddag een nieuwe ‘storing’ gehad met de P8. [Afbeelding]

Met als resultaat dat ACC ook niet werkte 90km lang. En dan merk je dat je het direct mist 😃

. maar mogelijk zitten er elders nog meer sensoren?
O.a in de grille. Was die niet vuil of bevroren?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NGMaSDyZt2L8J0KoKybH2LX3CDE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0CQQseGwvPw9wEZaJ7fm9FyB.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrsmit01
Ik krijg zojuist een e-mail van de dealer:
Volvo Car Corporation heeft besloten een servicemaatregel uit te voeren voor bepaalde uitvoeringen van de Volvo S90, V90, V90CC, XC60 en XC40. Deze servicemaatregel is ook voor uw Volvo van toepassing.

Achtergrond
Uit onderzoek van Volvo Cars is gebleken dat het kapje van de dakantenne mogelijk niet afdoende gemonteerd is. Mocht dit het geval zijn, dan kan dit in uitzonderlijke gevallen leiden tot verlies van connectiviteit en een melding op het display van uw Volvo.

Wij willen dit te allen tijde voorkomen en dienen om die reden de montage te controleren en indien nodig te herstellen. Let op! Indien herstelwerkzaamheden nodig zijn, mag uw Volvo tot 72 uur na het uitvoeren van deze werkzaamheden niet uitwendig gereinigd worden
Iemand anders deze ook (al) gehad?

BMW 330e Touring

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsmit01
Ja mogelijk bevroren vermoed ik. Ik zal er morgen eens op letten.

BMW 330e Touring

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
mrsmit01 schreef op woensdag 22 december 2021 @ 17:06:

[...]

Nee die brief niet gekregen, maar ik was voor iets anders ( het probleempje van het bij regen soms gorgelende open dak) gisteren bij de dealer. Op de garantiebon stond vermeld dat ze ook naar die antenne bevestiging gekeken hebben (QB A 10149)

(As we speak komt de mail hier toch ook nog binnen)

[ Voor 6% gewijzigd door Mga1600 op 22-12-2021 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petzun
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 12-08 15:25

[...]

Zojuist ook ontvangen inderdaad.

P6 19" | EVBox Elvi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
mrsmit01 schreef op woensdag 22 december 2021 @ 17:07:
[...]

Ja mogelijk bevroren vermoed ik. Ik zal er morgen eens op letten.
Die radar achter de grille zou ‘officieel’ verwarmd moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsmit01
Mga1600 schreef op woensdag 22 december 2021 @ 17:13:
[...]

Die radar achter de grille zou ‘officieel’ verwarmd moeten zijn.
Mijn motorkap was nog wel half bevroren. Op de grille heb ik eigenlijk niet zo gelet. Maar aangezien ik toch al bij de dealer langs moet zal ik ze hier eens naar vragen.

BMW 330e Touring

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sanderpn
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 18-02 14:22

[...]

Ja net ontvangen, twijfelde of het wellicht over mijn vorige Volvo ging. Ik weet alleen niet of ik hiervoor terug ga, de antenne zit al een jaar vast. Die paar maanden tot de volgende onderhoudsbeurt blijft deze vast nog wel even zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ergodyne1
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-05-2024
Mga1600 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 20:54:
[...]

Mooi werk! Dit is Fjord bleu toch - “krijg” je ‘m in die kleur?
Zo stond hij een tijdje geleden bij de dealer ( intro rondje), nu staat er een zilverkleurige. Ook mooi!

Toen ik ‘m voor het eerst op een plaatje zag was ik niet meteen enthousiast, maar ik real life is hij veel meer in balans qua model en ben ik ‘m echt gaan waarderen.
Ja ik krijg deze kleur! Twijfelde heel erg tussen dit en Sage Green maar kon werkelijk nergens een plaatje ervan vinden… wilde het toch even zien ☺️ Met een beetje mazzel volgende week levering…

Volvo C40 - '70 Volkswagen T2a - Harley-Davidson FXBB Street Bob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 19:16
mrsmit01 schreef op woensdag 22 december 2021 @ 16:44:
Vanmiddag een nieuwe ‘storing’ gehad met de P8. [Afbeelding]

Op de terugweg kreeg ik initieel wel de melding maar daarna verdween deze na een paar minuten.
Ik zie het wel even aan en anders maar weer een afspraak maken.. de vooruit was volledig schoon, maar mogelijk zitten er elders nog meer sensoren?
Die storing niet gezien, maar bij mij werkte acc ook niet, ook de lane assist stond in de instellingen een rood uitroepteken bij. Vorst perikelen vermoed ik, zou fijn zijn als je weet hoe je het moet oplossen, dus zal die afbeelding van mga eens goed bekijken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• over9000
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-09 19:32
Vandaag bericht gehad van de dealer dat hij gisteren is binnengekomen.
XC40 Pro SM Sage Green! d:)b begin volgend jaar ophalen i.v.m. oude lease auto.

En dan moeten we toch maar eens kijken of we die API nog gaan krijgen voor de XC40!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waterblok
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 17:45
Hier ook de mail over het kapje, zal er naar laten kijken, moet er niet aan denken dat mijn P8 het virus krijgt....

P8, Pirelli All Season, MY21, Warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer

[...]

Ja, heb ik ook gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rianata

Rianata

LOL, de techies hebben onze P8 ook ontdekt :-) en vergelijken het met een sleeper PC!

• thisisjazz

[...]

Yes, meteen afspraak gemaakt voor de 2e week in januari

• Spanky79
  • Laatst online: 08-08 14:23
Ik ook. Maar heb geen haast te vervangen.

• Kammika
  • Laatst online: 18:48
Rianata schreef op donderdag 23 december 2021 @ 00:34:
[YouTube: Don't Buy a Tesla... Buy This]

LOL, de techies hebben onze P8 ook ontdekt :-) en vergelijken het met een sleeper PC!
en we zijn weer rond.. het woord "sleeper PC" is nl afgeleid van het woord "sleeper Car" :)

• Shmorky
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 27-08 20:02

[...]

Yes, wij hebben hem ook. Ik had sinds de aanschaf trouwens al sterk het idee dat de traagheid van het infotainmentsysteem en de (zeer) wisselvallige Google Assistant zijn oorzaak zou vinden in een slechte LTE-verbinding.

Fijn dat dat nu bevestigd is :) .

• Dylannx3
Dylannx3 schreef op woensdag 22 december 2021 @ 11:02:
[...]

Er zijn geen restricties voor afleveringen. Zonet toch maar even geprobeerd om een weekje eerder in te plannen. Nee heb ik en ja kan ik krijgen toch.
Blijkbaar was mijn auto in de week van 6 december al binnen, maar ze nemen een de maand tijd om de auto af te leveren. Aflevering staat gepland op 5 januari '22. Auto staat op kenteken en is ook aangemeld bij de leasemaatschappij. Dealer geeft aan dat ze dit jaar geen auto's afleveren....wel echt triest. 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door Dylannx3 op 23-12-2021 11:07 ]

• Mga1600
Dylannx3 schreef op donderdag 23 december 2021 @ 10:57:
[...]

Blijkbaar was mijn auto in de week van 6 december al binnen, maar toch doen ze er bijna een maand over om te afleveren. Aflevering staat gepland op 5 januari. Auto staat op kenteken en is ook aangemeld bij de leasemaatschappij. Dealer geeft aan dat ze dit jaar geen auto's afleveren....wel echt triest. 8)7
Volvo heeft grote hoeveelheden auto’s vanwege de veranderende bijtelling vooruit getrokken en met voorrang naar Nederland gehaald en er alvast een kenteken op aangevraagd om die lagere bijtelling te borgen. Die auto’s zijn weliswaar al in NL maar veel daarvan staan nog op de parkeerplaats in Oosterhout. Door beperkingen door Corona maatregelen in de werkplaatsen, in de showrooms en in het wegtransport zal het inderdaad niet lukken om voor iedereen de aflevering nog dit jaar te doen.

• Dylannx3
Mga1600 schreef op donderdag 23 december 2021 @ 11:08:
[...]

Volvo heeft grote hoeveelheden auto’s vanwege de veranderende bijtelling vooruit getrokken en met voorrang naar Nederland gehaald en er alvast een kenteken op aangevraagd om die lagere bijtelling te borgen. Die auto’s zijn weliswaar al in NL maar veel daarvan staan nog op de parkeerplaats in Oosterhout. Door beperkingen door Corona maatregelen in de werkplaatsen, in de showrooms en in het wegtransport zal het inderdaad niet lukken om voor iedereen de aflevering nog dit jaar te doen.
Dat snap ik! Alleen staat mijn auto al fysiek in de dealer. Alle technische checks en formaliteiten zijn afgerond. Enkel aflevering staat nog op het afvinklijstje ;(

• HouseL
Dylannx3 schreef op donderdag 23 december 2021 @ 11:29:
[...]

Dat snap ik! Alleen staat mijn auto al fysiek in de dealer en staat nu geparkeerd. Alle technische checks en formaliteiten zijn afgerond. Enkel aflevering staat nog op het afvinklijstje ;(
Precies. Het hangt grotendeels van de dealer zelf af. Genoeg voorbeelden mensen die de auto binnen een week kunnen ophalen. Maar ook andere voorbeelden. Een maat van mij weet dat zijn Polestar sinds 6 december bij de dealer staat, maar mag de auto pas de 29e ophalen.

• Dylannx3
HouseL schreef op donderdag 23 december 2021 @ 11:31:
[...]

Precies. Het hangt grotendeels van de dealer zelf af. Genoeg voorbeelden mensen die de auto binnen een week kunnen ophalen. Maar ook andere voorbeelden. Een maat van mij weet dat zijn Polestar sinds 6 december bij de dealer staat, maar mag de auto pas de 29e ophalen.
Is nu even niks aan te doen...nu maar even aftellen. :/

• BzR
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-03 23:40

BzR

[...]

Dat snap ik! Alleen staat mijn auto al fysiek in de dealer. Alle technische checks en formaliteiten zijn afgerond. Enkel aflevering staat nog op het afvinklijstje ;(
Per dealer afhankelijk denk ik, mijn P6 staat ook al klaar bij de dealer en ik kan hem volgende week ophalen. Dit is overigens mijn eigen keuze geweest aangezien ik mijn huidige lease auto ook nog moet inleveren en nog even tijd nodig heb om daar alles uit te halen.

• Dylannx3
BzR schreef op donderdag 23 december 2021 @ 11:37:
[...]

Per dealer afhankelijk denk ik, mijn P6 staat ook al klaar bij de dealer en ik kan hem volgende week ophalen. Dit is overigens mijn eigen keuze geweest aangezien ik mijn huidige lease auto ook nog moet inleveren en nog even tijd nodig heb om daar alles uit te halen.
Dat is mooi! Geniet ervan. In mijn geval is het hele proces gewoon heel ongelukkig verlopen. Ik had nul update van de dealer en moest altijd zelf achteraan gaan. En nu ik weet dat de auto in principe afgeleverd kan worden, vind het gewoon een beetje frustrerend...

• over9000
[...]

Is het een leaseauto? Die van mij wel en daarbij heeft de LM specifiek de datum vastgezet wanneer de dealer mag opleveren i.v.m. ingaan contract, wellicht bij jou dan ook het geval?

• Dylannx3
over9000 schreef op donderdag 23 december 2021 @ 11:53:
[...]

Is het een leaseauto? Die van mij wel en daarbij heeft de LM specifiek de datum vastgezet wanneer de dealer mag opleveren i.v.m. ingaan contract, wellicht bij jou dan ook het geval?
Het gaat inderdaad om een zakelijke lease auto. Op Alphabet (LM) staat 29-12-2021 al verwachte leverdatum, maar ik krijg mijn auto pas een week later. Is de datum van de LM leidend? Of mag de dealer hiervan afwijken?

• HouseL
over9000 schreef op donderdag 23 december 2021 @ 11:53:
[...]

Dit was bij mij ook het geval. Toen heb ik men huidige contract eerder laten aflopen (of contractbreuk zoals de LM het aangeeft). Dat koste me een paar honderd euro, maar leverde me veel meer op.
De LM maakt contractbreak niets uit (gaf men letterlijk aan), zolang de resterende leasekosten maar betaald worden.

• over9000
Dylannx3 schreef op donderdag 23 december 2021 @ 12:09:
[...]

Het gaat inderdaad om een zakelijke lease auto. Op Alphabet (LM) staat 29-12-2021 al verwachte leverdatum, maar ik krijg mijn auto pas een week later. Is de datum van de LM leidend? Of mag de dealer hiervan afwijken?
Is denk ik afhankelijk van je werkgever, als die zeggen dit is de datum omdat ze niet tegen extra kosten willen aanlopen door overlap heeft de LM en uiteindelijk de dealer geen keus nee.
Zoals ik zei bij mij is het echt hard een datum en er kon en mocht niet vanaf geweken worden, helpt ook niet als er bijvoorbeeld bij mij een fleet support organisatie tussenzit.

• Dylannx3
over9000 schreef op donderdag 23 december 2021 @ 12:13:
[...]

Is denk ik afhankelijk van je werkgever, als die zeggen dit is de datum omdat ze niet tegen extra kosten willen aanlopen door overlap heeft de LM en uiteindelijk de dealer geen keus nee.
Zoals ik zei bij mij is het echt hard een datum en er kon en mocht niet vanaf geweken worden, helpt ook niet als er bijvoorbeeld bij mij een fleet support organisatie tussenzit.
In mijn geval is dit mijn eerste lease contract en rijd op dit moment in een pool auto. Dus ik denk dat mijn werkgever hier niet zo heel druk om maakt..

• over9000
Dylannx3 schreef op donderdag 23 december 2021 @ 12:15:
[...]

In mijn geval is dit mijn eerste lease contract en rijd op dit moment in een pool auto. Dus ik denk dat mijn werkgever hier niet zo heel druk om maakt..
Ook pool autos zijn vaak lopende contracten. Kan misschien zijn dat je dealer geen plek heeft gezien de huidige maatregelen je zelfs buiten je auto moet ophalen. En anders blijven bellen totdat je je zin hebt ;)

Uiteindelijk positief, je hebt een datum op het moment en hij staat dit jaar al op kenteken dus je bijtelling is ook nog gunstig. Er zijn een hoop mensen die erg teleurgesteld worden op het moment gezien levertijden.

[ Voor 18% gewijzigd door over9000 op 23-12-2021 12:20 ]

• Kammika
  • Laatst online: 18:48
[...]

Je kan veilig aannamen dat ook je dealer zo snel mogelijk aan je af wil leveren en dat dus ook echt wel gaat doen zodra het kan. Dat is nl beter voor hun onderhanden werk positie en daar wordt de accountant altijd blij van.

Waarom weet ik dit zo zeker weet? Mijn P6 staat nog in Oosterhout. Dit jaar wordt kenteken nog op naam gezet. Ik heb nog gevraagd of het mogelijk was dit jaar op naam te zetten en pas 1 feb fysiek af te leveren (dan krijg ik pas mijn laadpaal), maar dealer gaf precies dit als reden aan waarom ze de auto zsm aan mij willen afleveren

• Dylannx3
over9000 schreef op donderdag 23 december 2021 @ 12:18:
[...]

Ook pool autos zijn vaak lopende contracten. Kan misschien zijn dat je dealer geen plek heeft gezien de huidige maatregelen je zelfs buiten je auto moet ophalen. En anders blijven bellen totdat je je zin hebt ;)

Uiteindelijk positief, je hebt een datum op het moment en hij staat dit jaar al op kenteken dus je bijtelling is ook nog gunstig. Er zijn een hoop mensen die erg teleurgesteld worden op het moment gezien levertijden.
Bellen heeft geen zin meer..mag inderdaad wel blij zijn dat ik nog profiteren van de 'lage' bijtelling. Nou, in ieder geval iets om naar uit te kijken in het nieuwe jaar.

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 19:16
Vanochtend deed de pilot assist het weer gewoon, maar vanmiddag kreeg ik een foutmelding dat collision protection system niet werkte en toen werkte de pilot assist wederom niet. Zo ontzettend vies is de auto nu ook weer niet, dus toch wel apart.

Ook mailtje gehad van de dealer dat de auto terug moet komen voor dakantenne kapje, volgens mij zag ik die hier ook ergens langs komen.

• juanp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 09:33
Ik heb he trekken aan het stuur bij het wisselen van baan niet kunnen reproduceren, maar wel heb ik het in 2 dagen tijd 2x gehad dat het hele infotainment systeem uitvalt terwijl ik rij, dat het even duurt en hij dan weer opstart....

Verder nog een vraagje, ik heb sinds een paar weken mijn winterbanden eronder liggen en ik las hier ergens dat er 2.8-3.0 bar in zou mogen, maar ik heb ze net even getest, zat er 2.4 voor en 2.3 achter in.
(Moet zeggen dat het ook allemaal niet van harte ging bij de Euromaster....)
Maar wat voor druk hebben jullie in de winterbanden? (ik heb 19 inch).

• Waterblok
Niet goed oppikken met de radar/camera hoeft geen vuil te zijn, IJs kan ook afgelopen dagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
juanp schreef op donderdag 23 december 2021 @ 15:54:
Ik heb he trekken aan het stuur bij het wisselen van baan niet kunnen reproduceren, maar wel heb ik het in 2 dagen tijd 2x gehad dat het hele infotainment systeem uitvalt terwijl ik rij, dat het even duurt en hij dan weer opstart....

Verder nog een vraagje, ik heb sinds een paar weken mijn winterbanden eronder liggen en ik las hier ergens dat er 2.8-3.0 bar in zou mogen, maar ik heb ze net even getest, zat er 2.4 voor en 2.3 achter in.
In je deur staat hoeveel bar je moet hebben 😉😁

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• JP8
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 15-09-2023

JP8

Reisverslag Zweden (december)

Voor de geïnteresseerde hierbij mijn reisverslag van een trip naar Midden-Zweden. Ik ben wat laat met plaatsen, maar het verslag gaat over de eerste week van december. Toen met meest actuele software versie 1.7

- 5.350 elektrische kilometers _/-\o_
- In 12 dagen
- Met 37x opladen … (snellader) waarvan 5x 50Kw
- Temperaturen tot -18 graden
- Eind bestemming: 300km boven Stockholm

Vraag me niet waarom, maar het was een mooie uitdaging.

Met een pup van 5 maanden was om de 2 uur stoppen sowieso al noodzakelijk en een mooi excuus om toch gewoon met de P8 (twin engine) te gaan i.p.v. de diesel camper (veelte koud daar).

Heen/terug reis snelweg
We hadden 2,5 dag heen en 2,5 dag terug gepland voor de reis met overnachtingen zodat de dagen niet té lang werden. Routeplanning via ABRP en een paar verschillende laadpassen voor de zekerheid mee.

Ik had al ervaring met laden in Duitsland, en dat ging eigenlijk zonder problemen. Ionity laders staan lekker aan de autobahn en Aral Pulse laders zijn een goede aanvulling. Andere laders heb je eigenlijk niet nodig. Hetzelfde geldt voor Denemarken, inmiddels legio aan mogelijkheden van verschillende merken (Allego snelladers zijn er echt top!).

Zuid-Zweden is met wat plannen ook goed te doen, hier moet je het vooral van Ionity laders hebben (Cirkel-K). Boven de horizontale lijn Gotenborg – Stockholm wordt het toch wel een ander verhaal. Plus bijkomend nadeel, de temperatuur wordt subarctisch.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sZnLB_SHInLhKF61muCth5MtO54=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cYCKxJqoJUH4SkE8tj6yQJ3z.jpg?f=fotoalbum_large

Midden/Noord Zweden –10 gemiddelde temperatuur (KOUD…brr..)
Om eerlijk te zijn viel mij hier het elektrische wel wat tegen. Begrijp mij niet verkeerd, ik had echt wel rekening gehouden met koud weer en een slecht presterende batterij, maar alsnog. Met temperaturen tussen de -18 en -6 is het niet ideaal om elektrisch te rijden, voordat de batterij warm was, waren we zeker 1 uur verder. In die omstandigheden was het theoretisch bereik met volle accu: 220 Kilometer. Bruikbaar bereik (tussen 10 – 80%): 150 Kilometer = elk 1,5 uur stoppen en laden. Het verbruik in het eerste uur met koude accu was vaak rond de 35kwh/100km (voorverwarmen had overigens niet veel nut). Gemiddelde snelheden 80 km/h.

Ook het snelladen met deze temperaturen (gemiddeld -10) was een uitdaging. Uiteraard, logisch, maar met warme accu had ik beter gehoopt. Pieksnelheid was 76kW, tja, dan duurt laden van 10 tot 80% wel erg lang….haha… om maar even niet te spreken over de 50kW laders die soms alleen voor handen waren in het binnenland -we maakten het ons zelf ook ook niet makkelijk, i know -. 8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/etsWRSoghOWsvUi0d1M1fYyqjgg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WoFB93eYx5Ad6t0cm5v8qP77.jpg?f=fotoalbum_large

Onze eindbestemming had helaas geen laadpunt en voor nood hadden we de granny kunnen aansluiten, maar dat duurt mij echt te lang (24+ uur).
Oplossing: elke avond laden bij de Ionity lader op 10 minuten rijden en opladen tot ongeveer 80%. Thanks Ionity  O-)

Positieve punten:

- Heerlijke reisauto (wisten we al)
- Erg snel warm in de auto, en stuurverwarming, heeeerlijk.
- Laadinfra is echt geen probleem meer, overal ruim beschikbaar
- 4x4 ideaal in de sneeuw!
- Automatisch grootlicht !!!!
- Geen problemen gehad met software (gelukkig)

Negatieve punten:

- Het is erg lastig gedoseert te rijden in de sneeuw/op ijs door het vele koppel. De brede banden helpen hier ook niet mee. OPD en ACC sowieso uitzetten als je op ijs rijd. Hierdoor zijn wij in een slip geraakt (gelukkig niets geraakt).
- Bereik erg beperkt in de échte kou (=logisch)

Ook opvallend. Weinig XC40érs gezien, laat staan elektrisch. Voor veel Zweden toch een te kleine auto gok ik. Een XC60 zie je stukken meer.
De ID.4 zie je er overigens het meest.

Zou ik het andere mensen aanraden: Nee, niet perse.
Is het mogelijk: Ja.
Is het leuk: Jaaaa, een volvo hoort toch thuis in Zweden. 

[i]En ohja, wil je er sneller zijn? Neem een diesel, een geen pup >:)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X-dyhgzVY8rh_sQoD519isY-ljY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v7CwfX8nOTrhhYGDhqjQFphC.jpg?f=fotoalbum_large

Zweeds broertje moest op de foto natuurlijk :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-hTpzmJDAiGSebuevlh-VUG9lUw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p4Ocy6ZOW9XEdILLfgPRrRMa.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
juanp schreef op donderdag 23 december 2021 @ 15:54:

2.8 conform sticker in de auto. Net als de zomerbanden. 2.3 is echt veel te zacht! Heeft euromaster wel goed opgelet met de wielen? (Maar verschil tussen voor en achter).

[ Voor 6% gewijzigd door Mga1600 op 23-12-2021 17:11 ]

• bartjaap
  • Laatst online: 15-12-2024
JP8 schreef op donderdag 23 december 2021 @ 16:59:
Reisverslag Zweden (december)

Zuid-Zweden is met wat plannen ook goed te doen, hier moet je het vooral van Ionity laders hebben (Cirkel-K). Boven de horizontale lijn Gotenborg – Stockholm wordt het toch wel een ander verhaal. Plus bijkomend nadeel, de temperatuur wordt subarctisch.

[Afbeelding]
Ik ben van de zomer ook met de P8 in Zweden geweest maar vond het laadnetwerk erg slecht. Heb je nog gebruik kunnen maken van de tesla laders of is dat nog niet open in zweden?
Heb ook meerdere apps moeten downloaden om er doorheen te komen, mijn verbruik lag door de lage toegestane snelheid een stuk beter dan in NL.

Maar ben het met je eens dat de Ionity laders het beste werken in het buitenland.

• tdkvolvo
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 02-09 07:34
MoR-MooN schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 15:33:

Bijzonderheden;
Nieuwe allseason banden.
nat weer
software 1.8.1

Vraagje. Is je P6 geleverd met DAB+ ?

• JP8
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 15-09-2023

JP8

bartjaap schreef op donderdag 23 december 2021 @ 17:11:
[...]

Ik ben van de zomer ook met de P8 in Zweden geweest maar vond het laadnetwerk erg slecht. Heb je nog gebruik kunnen maken van de tesla laders of is dat nog niet open in zweden?
Heb ook meerdere apps moeten downloaden om er doorheen te komen, mijn verbruik lag door de lage toegestane snelheid een stuk beter dan in NL.

Maar ben het met je eens dat de Ionity laders het beste werken in het buitenland.
In Zuid-Zweden was het nog goed voor elkaar ten opzichten van noordelijker. Maar alles is relatief. De afstanden tussen snelladers zoals wij die in NL gewend zijn, zijn echt een luxe.

Overigens werkt de functie in Maps voor het zoeken naar een Snelladers (gefiltert) op de route ook erg vlot. Eigenlijk heb ik daar op de terugweg alleen maar gebruik van gemaakt, ook wel makkelijk omdat je dan een lader kan uitzoeken op basis van je huidige verbruik. Qua laad snelheid idealiter ergens tussen de 5 en 15% Soc over.

• WildOne
  • Laatst online: 12-09 16:38
tdkvolvo schreef op donderdag 23 december 2021 @ 17:21:
[...]

Vraagje. Is je P6 geleverd met DAB+ ?
Die van mij in ieder geval niet. Ga ik morgen even over bellen. Staat in de prijslijst “ DAB+ voorbereiding”, vraag is: wat houdt dat in? Wordt het nageleverd?

Hebben de P6 Pro’ers er trouwens een HK speakertje bijgekregen? Of is die niet meer
Inbegrepen?

[ Voor 70% gewijzigd door WildOne op 23-12-2021 18:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tdkvolvo
WildOne schreef op donderdag 23 december 2021 @ 18:01:
[...]

Die van mij in ieder geval niet. Ga ik morgen even over bellen. Staat in de prijslijst “ DAB+ voorbereiding”, vraag is: wat houdt dat in? Wordt het nageleverd?

Hebben de P6 Pro’ers er trouwens een HK speakertje bijgekregen? Of is die niet meer
Inbegrepen?
Het is sinds 20 dec 2020 in Europa verplicht dat elke nieuwe auto DAB+ heeft.

• SharkIi
Inbegrepen?
[/quote]

Ja we kregen de speaker erbij geleverd
En een best aardig geluid voor het formaat speaker.

• HouseL
tdkvolvo schreef op donderdag 23 december 2021 @ 18:47:
[...]

Voor een aantal maanden stond op de Volvo site dat DAB+ niet geleverd wordt in de Recharge. Is recentelijk aangepast.
Hoe ze daar mee wegkomen weet ik niet. Misschien chip besparing.

• okio
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-09 18:11
GZL schreef op donderdag 16 december 2021 @ 13:58:
[...]

Ik wil je pret niet drukken maar bij ons duurde het drie weken voordat de auto werd afgeleverd.
Voor de bijtelling maakt dat overigens niet uit. Dan is de datum uitgifte van kenteken bepalend.

Veel plezier met de auto.
Case kenteken/bijtelling/datum eerste toelating:
Door een mail die ik van mij dealer ontvangen heb begin ik weer te twijfelen over wat bepalend is voor de bijtelling. Wat ik officieel kan vinden (rvo/belasting), sinds 2017 is dat DET (Datum eerste toelating) bepalend is voor de bijtelling en tenaamstelling er niet meer toe doet.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Eb6DGree1VIi3KsVgCmvyRaeeLg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BH6QEZHKjXTmVVvt1F2sqttr.jpg?f=fotoalbum_large

Daar ging ik ook vanuit en dit klopte ook met bv bovenstaand bericht en reacties op dit forum.
Ivm vakantie buitenland kan ik mn XC40 P6 pas 1e week januari ophalen/tenaamstellen/betalen.

Nu krijg ik deze middag een mail van de dealer:
''Hallo, Zou u deze week de betaling willen verzorgen volgens de orderbevestiging? Daarnaast ontvang ik graag uw rijbewijsnummer en geboortedatum. Dan zetten wij de auto volgende week (wk52 27-31 december) op uw naam met kenteken registratie tbv bijtelling.''

Dit bericht van de dealer zou dan toch onjuist moeten zijn? :? Omdat tenaamstelling niet bepalend is maar de DET?

Wat eerder op het forum ook al staat, vind de boekhouder van de dealer dit wellicht prettiger maar past dit mij nu niet...

Heeft iemand hier definitief uitsluitsel op?

[ Voor 57% gewijzigd door okio op 23-12-2021 20:30 ]

• Waterblok
Ik heb mijn profiel gekoppeld aan mijn sleutel.
Bijv. mijn stuur/stoel allebei op 1 als ik in de auto stap.
Als ik die standaardinstelling van mijn profiel wil aanpassen op bijv. alleen stoelverwarming op 1 hoe doe ik dat?

• Rianata

Rianata

Waterblok schreef op donderdag 23 december 2021 @ 20:11:
Ik heb mijn profiel gekoppeld aan mijn sleutel.
Bijv. mijn stuur/stoel allebei op 1 als ik in de auto stap.
Als ik die standaardinstelling van mijn profiel wil aanpassen op bijv. alleen stoelverwarming op 1 hoe doe ik dat?
In het klimaatscherm rechtsboven op de 3 puntjes klikken, dan kom je in het menu om standaardwaarden in te stellen.

• SharkIi
Van de week de van Volvo ontvangen plufsurfing pas geactiveerden en gekoppeld aan de creditcard.
Maar vandaag bij 2 palen wou die niet starten met laden.
Gelukkig had ik de Shell kaart en die deed het wel.

Is er nog een handeling die gedaan moet worden.....voor dat deze werkt??

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NVL__SEE_4J7PRu46kigXYH4ztE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/k0X8rzys7uhC4VWVCuAZMPCQ.png?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tcyFbE_ZyZvUMhj9M-JqTdOTCVY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/NwuJK4AKaL0OodxsTTNBFJ5q.png?f=fotoalbum_large

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:45
tdkvolvo schreef op donderdag 23 december 2021 @ 18:47:
[...]

De Polestar 2 krijgt sinds week 34 ook al geen dab+ meer, zal ongetwijfeld met het chiptekort te maken hebben. Wordt ook, in tegenstelling tot de schopbare kofferklep, niet meer achteraf ingebouwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hlip
okio schreef op donderdag 23 december 2021 @ 20:09:
[...]

Case kenteken/bijtelling/datum eerste toelating:
[Afbeelding]

Daar ging ik ook vanuit en dit klopte ook met bv bovenstaand bericht en reacties op dit forum.
Ivm vakantie buitenland kan ik mn XC40 P6 pas 1e week januari ophalen/tenaamstellen/betalen.

Wat eerder op het forum ook al staat, vind de boekhouder van de dealer dit wellicht prettiger maar past dit mij nu niet...

Heeft iemand hier definitief uitsluitsel op?
Ik kan je geen zekerheid bieden maar in NL mag een auto niet op de weg zonder kenteken. Voor occasions geldt je bovenstaande quote. Bijtelling o.b.v. toelatingsdatum. Voor nieuwe auto’s geldt tenaamstellingsdatum=toelatingsdatum.
Dus als je een lager bijtellingspercentage wilt zou ik ervoor zorgen dat de auto voor de jaarwisseling op jouw naam komt.

• okio
hmm ok, wel erg ingewikkeld allemaal. Ik dacht dat ik het begreep, als bovenstaande klopt dan stond het hier eerder op dit forum ook niet helemaal juist

[ Voor 191% gewijzigd door okio op 23-12-2021 21:42 ]

• hlip
Voor alle duidelijkheid: ophalen in januari is geen probleem zolang de auto dit jaar maar een kenteken heeft.
Uiteraard alleen belangrijk ivm bijtelling. Als dat geen issue is kun je ook tot januari wachten.

• okio
De auto heeft dus al een kenteken, maar is nog niet tenaam gesteld. Dat wou ik dus in januari gaan doen.

Bijtelling is wel van belang, de lagere 2021 regeling _/-\o_
Op de site van belastingdienst staat (onderstaande), dan zou het dus geen probleem moeten zijn; immers de auto heeft al een kenteken.

Hoe wordt de datum van de eerste toelating bepaald?

Als datum van de eerste toelating geldt de datum waarop de auto voor het eerst in gebruik is genomen. Dat kan in Nederland zijn, maar ook in het buitenland. Bij nieuwe auto’s valt dit moment samen met de datum waarop voor het eerst een kenteken is afgegeven. Maar dit hoeft niet altijd zo te zijn, bijvoorbeeld bij import van gebruikte auto’s.

Bron: https://www.belastingdien...ng-privegebruik-auto-2019

• juanp
  • Laatst online: 13-09 09:33
Mga1600 schreef op donderdag 23 december 2021 @ 17:09:
[...]

2.8 conform sticker in de auto. Net als de zomerbanden. 2.3 is echt veel te zacht! Heeft euromaster wel goed opgelet met de wielen? (Maar verschil tussen voor en achter).
Ja dat heb ik ze ook een paar keer moeten vertellen, maar klopte uiteindelijk wel.
Maar dan ga ik er iets lucht uit laten lopen, zit nu 3.2 bar in. Had ergens 3.0 gezien en automaat gaf aan met winterbanden dat er 0.2 extra in moest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• assassinactual
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 27-08 20:01
Heb afgelopen week het Private Lease contract getekend voor een P6, dealer belde mij om te vertellen dat de auto in februari geleverd gaat worden, dus erg snel! Heb er erg veel zin in, is mijn eerste elektrische en eerste nieuwe auto, dat uitkiezen is een hele ervaring! Ik lees dat er wat kinderziektes zijn met de systemen (uitvallen infotainment) maar lees ook dat sommige auto's zonder DAB+ zijn geleverd, hier heb ik overigens van de dealer niets over gehoord.

Hoe bevalt jullie het verbruik/de range van de P6?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hlip
@okio Ik weet niet beter dan dat de auto op naam moet staan voor de bijtelling. Het feit dat er een (voorlopig) kenteken is betekent niet automatisch dat de auto is toegelaten op de weg.
Ik zou in jouw plaats niet het risico willen lopen om straks met een hogere bijtelling te worden geconfronteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdkvolvo
assassinactual schreef op donderdag 23 december 2021 @ 22:57:
lees ook dat sommige auto's zonder DAB+ zijn geleverd, hier heb ik overigens van de dealer niets over gehoord.
Dat vertellen ze pas bij aflevering O-) :'( O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• over9000
tdkvolvo schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 00:01:
[...]

Dat vertellen ze pas bij aflevering O-) :'( O-)
Bij mij stond op de offerte gewoon dat DAB+ niet geleverd werd op de pure electric varianten, overigens ook op de volvo website(destijds).

Reden weet ik niet maar begrijp wel dat er een verplichting is vanuit Brussel, dus snap eigenlijk niet waarom ze dit gedaan hebben, behalve door overmacht met het hele chip tekort dan.

Desalniettemin persoonlijk al 5 jaar DAB+ denk dat ik het 5 keer gebruikt heb, ben meer van spotify en andere streaming diensten.
Pagina: 1 ... 39 ... 335 Laatste

Let op:
Een Tesla versus Volvo discussie is hier offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Informatie en updates over leveringen horen hier thuis: Het grote Polestar 2 / XC40 P8 Levering Topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.

Het grote Volvo EX30 topic (vergelijkingen met de (X)C40 daargelaten), zie ook Notna in "Het grote Volvo (X)C40 Recharge EV topic"