En als je dan de laadlimiet op jouw gewenste percentage x instelt, zie je dan niet de verwachte eindtijd in de app?Juancho schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 14:08:
[...]
Volgens mij had ik het al eens eerder aangehaald maar ik denk dat er een groot verschil zit tussen mensen met laadpaal (die waarschijnlijk elke nacht de auto weer volgooien) en mensen zonder eigen laadpaal. Bij die eerste groep maakt het idd weinig uit, sowieso start je (of kan je) elke ochtend met 90/100%. Dat ligt bij die 2de groep vaak wel anders. Simpel voorbeeldje die ik laatst dus had. Ik had die dag een ritje maar niet genoeg accu. Immers, geen eigen laadpaal om snachts aan te hangen. Ik had dus de volgende ochtend de auto aan de laadpaal gehangen en ik wist dus hoeveel % (incl. 10% veilige marge) ik nodig was.
Dan boeit mij de tijd niet, het enige wat voor mij op dat moment belangrijk is: wanneer is de auto op percentage x. Dus dat wil je dan graag in de gaten houden zodat je gelijk weg kan als dat percentage bereikt is. Als er dan zoals bij mij zo'n 10% verschil is tussen wat de app zegt en wat de auto zegt... gewoon vervelend en irritant.
Vandaar dat voor mij regelmatig niet de tijd maar echt het % van belang is. En dat wil je dan graag realtime zien, desnoods via een swipe omlaag om de boel even te verversen. Hadden we een eigen oprit met laadpaal...dan zou dit idd amper voorkomen omdat je elke ochtend de auto maximaal vol hebt. Dus ik denk dat daar het grote verschil in zit tussen wat iemand wel/niet belangrijk vindt om te zien: tijd of accu %.
Jazeker maar die klopt dan ook niet omdat die het % van de app aan houdt. Er zit echt een duidelijk verschil in wat de auto zegt en wat de app zegt. Dat moet gewoon 1:1 overeenkomen natuurlijk. Anders heb je eigenlijk niks aan op afstand de boel monitoren.JTHZZ schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 14:11:
[...]
En als je dan de laadlimiet op jouw gewenste percentage x instelt, zie je dan niet de verwachte eindtijd in de app?
[ Voor 12% gewijzigd door Juancho op 18-12-2021 14:14 ]
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Dat is niet mijn ervaring. In tegenstelling tot de SoC wordt de eindtijd wel continu ge-update en klopt met de eindtijd in de auto (maar dus niet altijd met de SoC), vandaar mijn suggestie. Misschien kun je dat volgende keer eens in de gaten houden?Juancho schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 14:14:
[...]
Jazeker maar die klopt dan ook niet omdat die het % van de app aan houdt. Er zit echt een duidelijk verschil in wat de auto zegt en wat de app zegt. Dat moet gewoon 1:1 overeenkomen natuurlijk. Anders heb je eigenlijk niks aan op afstand de boel monitoren.
[ Voor 8% gewijzigd door JTHZZ op 18-12-2021 14:28 ]
Gisteren opgehaald, maar afgezien van wat korte ritjes nog niet echt veel gereden. Ik ga morgen proberen een wat langer ritje te maken.Kammika schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 11:05:
Ik weet dat de vraag al eerder gesteld is, maar kon het antwoord nog niet vinden: Zijn er al P6 rijders die echte gebruikerscijfers hebben? Ben erg benieuwd naar echte gebruik van een P6. Volgens officiële opgaaf is de WLTP iets beter dan de P8 (419 vs 416), maar hij is maar iets lichter en heeft toch echt een stuk minder accu....
Beetje in het kader van hetzelfde onderwerp. Wat mij opvalt is dat er 1 a 2 procent verdwijnt tussen het uitstappen en na een paar dagen weer instappen. In het begin had ik dit niet. Maar het valt mij sinds versie 1.8 op. Hebben er meer mensen hier last van?
Ja, is mij ook al opgevallen. Hier ook 1.8 sofware. Donderdagavond de auto met 32% weggezet, vrijdagmiddag stond hij op 29%.catman8404 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 14:31:
Beetje in het kader van hetzelfde onderwerp. Wat mij opvalt is dat er 1 a 2 procent verdwijnt tussen het uitstappen en na een paar dagen weer instappen. In het begin had ik dit niet. Maar het valt mij sinds versie 1.8 op. Hebben er meer mensen hier last van?
Gefeliciteerd en heel veel plezier! (en natuurlijk heel nieuwsgierig naar je ervaringenMoR-MooN schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 14:30:
[...]
Gisteren opgehaald, maar afgezien van wat korte ritjes nog niet echt veel gereden. Ik ga morgen proberen een wat langer ritje te maken.
Ik moet hier Juancho wel bijvallen; als Volvo de realtime eindtijd wel continue kan blijven bijwerken in de app, waarom het SOC% dan nietJTHZZ schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 14:27:
[...]
Dat is niet mijn ervaring. In tegenstelling tot de SoC wordt de eindtijd wel continu ge-update en klopt met de eindtijd in de auto (maar dus niet altijd met de SoC), vandaar mijn suggestie. Misschien kun je dat volgende keer eens in de gaten houden?

Mijn vrouw had laatst hetzelfde scenario; even lunchen bij v/d Valk (en voor de zekerheid ga ik er vanuit dat ze daadwerkelijk iets ging eten en niet een kamer voor een uurtje heeft gepakt

Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp
Helemaal eens hoor en ben hier niet om Volvo of wie dan ook te verdedigen. Maar ik probeer wel met de beperkingen die er nog zijn de app toch werkbaar te houden en daarvoor gebruik ik nu de eindtijd en de laadlimiet. Bij de P2 loopt de SoC vaak achter maar zolang er staat ‘laadt’ en de eindtijd past bij wat ik verwacht blijf ik gewoon rustig zitten eten. Die eindtijd gaat soms paar minuutjes op en neer maar verder prima. Niet ideaal, maar toch maakt dat het probleem voor mij echt niet zo groot in de praktijk. Maar goed, een probleem minder groot maken dan het lijkt, is hier verboden dus ik zou zeggen, rant er maar lekker op losRianata schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 15:48:
[...]
Ik moet hier Juancho wel bijvallen; als Volvo de realtime eindtijd wel continue kan blijven bijwerken in de app, waarom het SOC% dan niet
[ Voor 6% gewijzigd door JTHZZ op 18-12-2021 16:00 ]
De wijziging naar single/twin engine is een feit inmiddels. Vandaar nogmaals de oproep om de naam van de topic title te wijzigen naar "Het grote Volvo XC40/C40 Recharge topic".GeForceFX_BE schreef op zondag 4 juli 2021 @ 20:52:
Nu je toch een nieuwe topic start kan je misschien beter direct die "P8" uit de titel halen, die gaat Volvo toch vervangen door 'twin engine' (en later dan ook single engine ofzo), en het is sowieso raar, je maakt ook geen aparte topic aan voor de T4 en dan nog eentje voor de T5![]()
En komt er ook een aparte topic voor de C40? Want tussen die 2 is er echt wel heel weinig verschil hoor.
De XC40 Recharge is er alleen in twee versies: Elektrisch en Plug-in Hybrid.Technologywatch schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 16:07:
[...]
De wijziging naar single/twin engine is een feit inmiddels. Vandaar nogmaals de oproep om de naam van de topic title te wijzigen naar "Het grote Volvo XC40/C40 Recharge topic".
"Het grote Volvo XC40/C40 Recharge Electric topic"
Nog steeds vreemd want zo heet 'ie dan officieel niet. Volvo is niet heel duidelijk met hun namen, maar met oog op de toekomst (Plug-in die verdwijnt) snap ik het.
Wij hebben gisteren ook onze P6 Pro op kunnen ophalen.MoR-MooN schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 14:30:
[...]
Gisteren opgehaald, maar afgezien van wat korte ritjes nog niet echt veel gereden. Ik ga morgen proberen een wat langer ritje te maken.
Komen van een XC40 T4 Inscription waren we snel gewend aan de auto. Even wennen met OP drive maar gaat eigenlijk erg makkelijk. Ook handig dat bij het achteruit rijden je de OPdrive kan uitzetten via klik op scherm van 360 camera.
Hier geen last van een "balk" in de stoel ben 1,84 en 72kg........ O nee dat was een paar jaar geleden nu 79kg
Jammer van VoC app dat die maar op 1 telefoon geïnstalleerd kan worden.
Ik verander graag en vaak van ROM versie op mijn telefoon en las ik dat je eerst je telefoon moet afmelden in de auto en kan problemen geven.
Dus nu op telefoon van lief geïnstalleerd.
Wil nog even kijken om via de app het account over te dragen. Maar vertrouw de app en Volvo nog niet of het wel goed zal gaan.

In de app bleef de tijd van klaar werd steeds later worden, bij checken in de auto bleek dat ie al op gereed was.
En op de snelweg nadat we bij de dealer waren vertrokken was daar de eerst oja, de knop van Stuurhulp is verhuist.
Is echt onhandig voor mij, vandaag ook diverse keren mis geklikt.
Zal na 3,5 jaar na de vorige XC40 nog wel vaker gaan gebeuren denk ik.
Ook hadden we bij 100km een ligt trilling in het stuur, maar vandaag weer niet. Is niet het asfalt want we rijden er al jaren. Kan zijn omdat de airco aanstond dat de warmtepomp de trillingen kan veroorzaken.
Dan het verbruik, op de snelweg 100Km met 21kW/100 en bij 95 Km 18kW/100 als verbruik.
En gemiddeld na 200km op 23.6Kw
Hebben nooit de airco aan en de kachel staat op 20Gr
Op het software na is het een heerlijke wagen.
Volgende week zal ik na een week woon/werk verkeer het verbruik melden.
En of er nog trillingen zijn geweest.
[ Voor 6% gewijzigd door SharkIi op 18-12-2021 19:38 ]
XC40 Pro Pure Electric - Onxy Black - Extra getinte ramen, verlengde dakspoiler, en de 20"
Hier maak je gewoon een denkfout. Althans, als iets voor jou beter werkt of iets dat je niet zo erg vindt, betekent het niet dat het voor een ander geen groter issue kan zijn. Was het maar zo'n feest, dan waren we snel klaar 😁😉. Prima overigens dat ook ervaringen worden gedeeld van de andere kant van dan kan je dat meenemen in oa de communicatie met Volvo. Al is het natuurlijk wel zo dat de apps van de XC40 en Polestar niet 1:1 met elkaar te vergelijken zijn.JTHZZ schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 15:58:
[...]
Helemaal eens hoor en ben hier niet om Volvo of wie dan ook te verdedigen. Maar ik probeer wel met de beperkingen die er nog zijn de app toch werkbaar te houden en daarvoor gebruik ik nu de eindtijd en de laadlimiet. Bij de P2 loopt de SoC vaak achter maar zolang er staat ‘laadt’ en de eindtijd past bij wat ik verwacht blijf ik gewoon rustig zitten eten. Die eindtijd gaat soms paar minuutjes op en neer maar verder prima. Niet ideaal, maar toch maakt dat het probleem voor mij echt niet zo groot in de praktijk. Maar goed, een probleem minder groot maken dan het lijkt, is hier verboden dus ik zou zeggen, rant er maar lekker op los
Maar je vroeg om een voorbeeld, nou die heb ik je gegeven. Kan je dan echt niet begrijpen dat dat heel irritant en frustrerend is? Dat je alsnog naar de auto moet lopen om te kijken hoever het laden er voor staat? Dat er een (groot) verschil is tussen cijfers van de auto en de cijfers van de app? Ik ben oprecht blij voor jou (en anderen) dat dat wel goed gaat of dat je het niet zo'n punt vindt, maar ik geef mijn ervaringen aan. Daarom heeft vergelijken met elkaar ook weinig zin want als iets afgelopen jaar wel duidelijk is geworden is het wel dat ervaringen enorm verschillen. Wat softwarematig gezien eigenlijk best vreemd is maargoed.
En ja, ik heb het in de gaten gehouden, het % en de tijd staat soms heel, heel lang bevroren lijkt wel terwijl de auto ondertussen al een stuk verder is met laden. Dat is voor mij persoonlijk gewoon een heel groot en vervelend probleem. Waarbij ik wel aangaf dat ik kan begrijpen dat mensen met eigen laadpaal hier amper iets van mee krijgen omdat ze waarschijnlijk elke nacht de auto weer volgooien.
Als meer mensen dit ook nog steeds hebben of anders dat het % alleen niet synchroon loopt met wat de auto zelf aangeeft... meldt het vooral bij Volvo NL! Kan via mail/social media etc. Hoe meer mensen het aangeven, hoe serieuzer het zullen nemen.
Om speciaal vor @JTHZZ positief af te sluiten 😉: het verbruik lijkt weer iets sneller omlaag te gaan bij een koude start. Ik reed vanmorgen in een koude auto weg (ijs tekentje stond ook bij de accu) maar binnen 1 of 2KM zat ik al op 35kWh terwijl dat eerder echt wel langer duurde en je +100kWh zat. Het was overigens een graadje of 8 toen ik wegreed maar de nacht was natuurlijk wel een stuk kouder. Ook lijkt de Assistent weer wat vlotter te zijn en sowieso lijkt het systeem net ff wat sneller warm gedraaid te zijn. Alleen Spotify heeft even nodig om alles te laten zien (afspelen gaat wel direct).
[ Voor 10% gewijzigd door Juancho op 18-12-2021 20:23 ]
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Kan je dan echt niet begrijpen dat als de eindtijd wel goed doorkomt en ge-update wordt, dat je er dan wel vrij goed mee kunt werken? Blijkbaar werkt dat bij jou of bij de Volvo-app net als de SoC ook niet goed en zoals ik al aangaf, is er dan niet omheen te werken. Bij de P2-app wordt in ieder geval de eindtijd goed geupdate dus dan heb je er minder last van dat de SoC niet up to date is.Juancho schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:44:
[...]
Hier maak je gewoon een denkfout. Althans, als iets voor jou beter werkt of iets dat je niet zo erg vindt, betekent het niet dat het voor een ander geen groter issue kan zijn. Was het maar zo'n feest, dan waren we snel klaar 😁😉. Prima overigens dat ook ervaringen worden gedeeld van de andere kant van dan kan je dat meenemen in oa de communicatie met Volvo. Al is het natuurlijk wel zo dat de apps van de XC40 en Polestar niet 1:1 met elkaar te vergelijken zijn.
Maar je vroeg om een voorbeeld, nou die heb ik je gegeven. Kan je dan echt niet begrijpen dat dat heel irritant en frustrerend is? Dat je alsnog naar de auto moet lopen om te kijken hoever het laden er voor staat? Dat er een (groot) verschil is tussen cijfers van de auto en de cijfers van de app? Ik ben oprecht blij voor jou (en anderen) dat dat wel goed gaat of dat je het niet zo'n punt vindt, maar ik geef mijn ervaringen aan. Daarom heeft vergelijken met elkaar ook weinig zin want als iets afgelopen jaar wel duidelijk is geworden is het wel dat ervaringen enorm verschillen. Wat softwarematig gezien eigenlijk best vreemd is maargoed.
En ja, ik heb het in de gaten gehouden, het % en de tijd staat soms heel, heel lang bevroren lijkt wel terwijl de auto ondertussen al een stuk verder is met laden. Dat is voor mij persoonlijk gewoon een heel groot en vervelend probleem. Waarbij ik wel aangaf dat ik kan begrijpen dat mensen met eigen laadpaal hier amper iets van mee krijgen omdat ze waarschijnlijk elke nacht de auto weer volgooien.
Als meer mensen dit ook nog steeds hebben of anders dat het % alleen niet synchroon loopt met wat de auto zelf aangeeft... meldt het vooral bij Volvo NL! Kan via mail/social media etc. Hoe meer mensen het aangeven, hoe serieuzer het zullen nemen.
Om speciaal vor @JTHZZ positief af te sluiten 😉: het verbruik lijkt weer iets sneller omlaag te gaan bij een koude start. Ik reed vanmorgen in een koude auto weg (ijs tekentje stond ook bij de accu) maar binnen 1 of 2KM zat ik al op 35kWh terwijl dat eerder echt wel langer duurde en je +100kWh zat. Het was overigens een graadje of 8 toen ik wegreed maar de nacht was natuurlijk wel een stuk kouder. Ook lijkt de Assistent weer wat vlotter te zijn en sowieso lijkt het systeem net ff wat sneller warm gedraaid te zijn. Alleen Spotify heeft even nodig om alles te laten zien (afspelen gaat wel direct).
Als je dat goed had gelezen in mijn post was die hele rant niet nodig geweest. En ik ging er blijkbaar onterecht vanuit dat de Polestar en Volvo app op dit punt hetzelfde werken: vertraagde onjuiste SoC maar wel juist ge-update eindtijd
Leuk om te lezen thanks...SharkIi schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:07:
[...]
Wij hebben gisteren ook onze P6 Pro op kunnen ophalen.
Komen van een XC40 T4 Inscription waren we snel gewend aan de auto. Even wennen met OP drive maar gaat eigenlijk erg makkelijk. Ook handig dat bij het achteruit rijden je de OPdrive kan uitzetten via klik op scherm van 360 camera.
Hier geen last van een "balk" in de stoel ben 1,84 en 72kg........ O nee dat was een paar jaar geleden nu 79kg
Ik verander graag en vaak van ROM versie op mijn telefoon en las ik dat je eerst je telefoon moet afmelden in de auto en kan problemen geven.
Wil nog even kijken om via de app het account over te dragen. Maar vertrouw de app en Volvo nog niet of het wel goed zal gaan.![]()
In de app bleef de tijd van klaar werd steeds later worden, bij checken in de auto bleek dat ie al op gereed was.
En op de snelweg nadat we bij de dealer waren vertrokken was daar de eerst oja, de knop van Stuurhulp is verhuist.
Is echt onhandig voor mij, vandaag ook diverse keren mis geklikt.![]()
![]()
.
Ook hadden we bij 100km een ligt trilling in het stuur, maar vandaag weer niet. Is niet het asfalt want we rijden er al jaren. Kan zijn omdat de airco aanstond dat de warmtepomp de trillingen kan veroorzaken.
Dan het verbruik, op de snelweg 100Km met 21kW/100 en bij 95 Km 18kW/100 als verbruik.
Jemig als dat verbruik ook nog met 20 inch enigszins representatief is dan is het echt een groot verschil met de P8.
Ik heb op mijn P2 heel recent bij de dealer wegens onderhoud 1.8.1 mogen ontvangen. Vandaag kwam tijdens laden SOC bij mij voor het eerst direct en juist door in de app. Op twee tijdstippen gekeken en in de auto gecontroleerd. Even afkloppen maar het lijkt opgelost. Ik zal komende week in de gaten houden of het stabiel blijft.
[ Voor 10% gewijzigd door Arie van Dijk op 18-12-2021 20:55 ]
Wat is jullie ervaring m.b.t. de stoelverwarming? Ik had hiervoor een BMW en die was op 'standje 3' bijna een kookplaat (vond ik wel fijn). Bij de Volvo warmt het net de stoel op van koud naar lauw, gaat niet door een winterjas heen. Wel benieuwd of bij jullie deze wel 'echt warm' wordt.
Ik had hiervoor ook een BMW en idd op de hoogste stand gaven de stoelen veel meer warmte dan in de P8. Maar op de hoogste stand vind ik het warm genoeg worden, evenals het stuur, dus verder geen klachten bij mij over dit deel van de auto. Ik vind het ook wel prettig dat je standaard beginwaarden kunt instellen voor stuur, rijders- en bijrijdersstoel. Dat had mijn BMW dan weer niettalkatoo schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 21:01:
Wat is jullie ervaring m.b.t. de stoelverwarming? Ik had hiervoor een BMW en die was op 'standje 3' bijna een kookplaat (vond ik wel fijn). Bij de Volvo warmt het net de stoel op van koud naar lauw, gaat niet door een winterjas heen. Wel benieuwd of bij jullie deze wel 'echt warm' wordt.
Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp
Een rant? Ik geef notabene een voorbeeld van hoe het bij mij werkt. Dus ja, als de eindtijd altijd realtime is, zou het tijdelijk een optie kunnen zijn. Maar ik heb nu al 2x aangegeven dat die dus niet 1:1 klopt met de auto. Dus er is geen omweg. Niet bij mij iig. En ik geloof er niks van dat ik de enige ben. Zou wel heel uniek zijn.JTHZZ schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 20:30:
[...]
Kan je dan echt niet begrijpen dat als de eindtijd wel goed doorkomt en ge-update wordt, dat je er dan wel vrij goed mee kunt werken? Blijkbaar werkt dat bij jou of bij de Volvo-app net als de SoC ook niet goed en zoals ik al aangaf, is er dan niet omheen te werken. Bij de P2-app wordt in ieder geval de eindtijd goed geupdate dus dan heb je er minder last van dat de SoC niet up to date is.
Als je dat goed had gelezen in mijn post was die hele rant niet nodig geweest. En ik ging er blijkbaar onterecht vanuit dat de Polestar en Volvo app op dit punt hetzelfde werken: vertraagde onjuiste SoC maar wel juist ge-update eindtijd
Los van het feit dat zelfs een omweg natuurlijk niet is hoe het zou moeten zijn. Op dit soort zaken moet je kunnen vertrouwen, of het nu data van de auto of app is. Dat moet 1:1 kloppen. Maargoed, we denken er hetzelfde over gelukkig 😁
@talkatoo ik heb de stoelverwarming standaard op 1 staan. Alleen als het echt koud is en de auto bijv ook koud is even op 2 of 3. Maar dat is al snel te heet 😁. Zelfde met stuurverwarming. 9 van de 10x staan die hier op 1 streepje en dat is warm zat.
[ Voor 13% gewijzigd door Juancho op 18-12-2021 21:31 ]
De SoC in de app wordt bij mij tijdens het opladen maar af en toe bijgewerkt. Ik zag hem net van 39% naar 62% springen, Dat is volgens mij een gat van anderhalf uur bij 11 kW.
Bij stilstaande auto zonder opladen springt de SoC niet meer zo op en neer als bij versie 1.7.
Het wordt dus beter, maar we zijn er nog niet helemaal.
Bij stilstaande auto zonder opladen springt de SoC niet meer zo op en neer als bij versie 1.7.
Het wordt dus beter, maar we zijn er nog niet helemaal.
XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus
Nu hopen dat 1.8.1 ook OTA wordt aangeboden.. *fingers crossed*Arie van Dijk schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 20:52:
Ik heb op mijn P2 heel recent bij de dealer wegens onderhoud 1.8.1 mogen ontvangen. Vandaag kwam tijdens laden SOC bij mij voor het eerst direct en juist door in de app. Op twee tijdstippen gekeken en in de auto gecontroleerd. Even afkloppen maar het lijkt opgelost. Ik zal komende week in de gaten houden of het stabiel blijft.
XC40 P8 [MY21] / 20" / Warmtepomp / Grijs / Panoramadak
De voorspelde eindtijd van het laden is gebaseerd op het percentage in de auto, en niet op het percentage dat aangegeven wordt op de app. Dat app-percentage loopt achter en wordt - zo is mijn ervaring - af en toe bijgesteld. De eindtijd wordt real-time bijgehouden. Het is dus zeker mogelijk om een gewenst percentage - zeg 60, 70 of 80 % - in te stellen en dan via de app te bezien hoever het laden gevorderd is. Ik merk overigens geen verschil tussen het laden via de granny of een publieke laadpaal (afgezien van de snelheid).Juancho schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 14:14:
[...]
Jazeker maar die klopt dan ook niet omdat die het % van de app aan houdt. Er zit echt een duidelijk verschil in wat de auto zegt en wat de app zegt. Dat moet gewoon 1:1 overeenkomen natuurlijk. Anders heb je eigenlijk niks aan op afstand de boel monitoren.
Als hij de eindtijd van het laden goed voorspelt (en ik behoor tot de groep met eigen laadpaal); waar stel je het maximum dan niet in op het eerst hogere laaddoel en lees je af wanneer dat gehaald wordt? Dus; je hebt 68% accu nodig voor je rit, stelt je maximale laadnivea op 70% en leest af wanneer hij daar is. Daarna zet je hem weer op 90%. Beetje een omweg, maar misschien helpt het je?Juancho schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 14:08:
[...]
Volgens mij had ik het al eens eerder aangehaald maar ik denk dat er een groot verschil zit tussen mensen met laadpaal (die waarschijnlijk elke nacht de auto weer volgooien) en mensen zonder eigen laadpaal. Bij die eerste groep maakt het idd weinig uit, sowieso start je (of kan je) elke ochtend met 90/100%. Dat ligt bij die 2de groep vaak wel anders. Simpel voorbeeldje die ik laatst dus had. Ik had die dag een ritje maar niet genoeg accu. Immers, geen eigen laadpaal om snachts aan te hangen. Ik had dus de volgende ochtend de auto aan de laadpaal gehangen en ik wist dus hoeveel % (incl. 10% veilige marge) ik nodig was.
Dan boeit mij de tijd niet, het enige wat voor mij op dat moment belangrijk is: wanneer is de auto op percentage x. Dus dat wil je dan graag in de gaten houden zodat je gelijk weg kan als dat percentage bereikt is. Als er dan zoals bij mij zo'n 10% verschil is tussen wat de app zegt en wat de auto zegt... gewoon vervelend en irritant.
Vandaar dat voor mij regelmatig niet de tijd maar echt het % van belang is. En dat wil je dan graag realtime zien, desnoods via een swipe omlaag om de boel even te verversen. Hadden we een eigen oprit met laadpaal...dan zou dit idd amper voorkomen omdat je elke ochtend de auto maximaal vol hebt. Dus ik denk dat daar het grote verschil in zit tussen wat iemand wel/niet belangrijk vindt om te zien: tijd of accu %.
Jeetje, ik vond het al zo’n toeval dat ze zei dat ze ook met een P8 reed. Na de “lunch” was ze wel van de stress af toch?Rianata schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 15:48:
[...]
Ik moet hier Juancho wel bijvallen; als Volvo de realtime eindtijd wel continue kan blijven bijwerken in de app, waarom het SOC% dan niet![]()
Mijn vrouw had laatst hetzelfde scenario; even lunchen bij v/d Valk (en voor de zekerheid ga ik er vanuit dat ze daadwerkelijk iets ging eten en niet een kamer voor een uurtje heeft gepakt) om de auto onderweg bij te kunnen laden. Aangezien het SOC% in de app niet (continue) bijgewerkt werd, zat ze gestresst te eten en is eerder teruggegaan naar de auto met het idee om dan maar onderweg nog snel bij een snellader bij te laden. Eenmaal bij de auto bleek hij gewoon netjes op maximale snelheid bijgeladen te hebben
Hier ook nog problemen met de oplaadtijd in de Volvo app.
Gisteravond de stekker ingestoken met 60% in de batterij en werd opgeladen tot 80%.
Vanmorgen open ik de app en blijkt het SoC-percentage 61% te zijn en nog 3u oplaadtijd tot 80%...
Even de cache van de app gewist en toen kwam het correcte percentage (80%) tevoorschijn en ook dat de wagen niet meer aan het laden was uiteraard.
Vreemd genoeg waren de gegevens in de app op de telefoon van m'n vrouw wel direct correct deze morgen.
Gisteravond de stekker ingestoken met 60% in de batterij en werd opgeladen tot 80%.
Vanmorgen open ik de app en blijkt het SoC-percentage 61% te zijn en nog 3u oplaadtijd tot 80%...
Even de cache van de app gewist en toen kwam het correcte percentage (80%) tevoorschijn en ook dat de wagen niet meer aan het laden was uiteraard.
Vreemd genoeg waren de gegevens in de app op de telefoon van m'n vrouw wel direct correct deze morgen.
Volvo XC40 P8 20" / Polestar 2 LRDM Pilot Plus 19"
[quote]Adriaen87 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 22:19:
[...]
... De eindtijd wordt real-time bijgehouden. ...
Gisteravond mijn auto aan de oplader gehangen. Gaf in de (Android) app aan dat het 4,5 uur zou duren (geschatte eindtijd 04.00). Vanochtend gaf hij nog nog steeds aan dat het 4,5 uur zou duren en dat laden om 12.30 uur klaar zou zijn. Mijn Wallbox gaf aan het laden om 4.00 uur gestopt is).
Kortom bij sommigen werkt de eindtijd wel en bij mij en anderen absoluut niet. Redelijk bizar dat Volvo na ruim een jaar nog steeds niet in staat is om gegevens automatisch realtime bij te werken in de app.
[...]
... De eindtijd wordt real-time bijgehouden. ...
Gisteravond mijn auto aan de oplader gehangen. Gaf in de (Android) app aan dat het 4,5 uur zou duren (geschatte eindtijd 04.00). Vanochtend gaf hij nog nog steeds aan dat het 4,5 uur zou duren en dat laden om 12.30 uur klaar zou zijn. Mijn Wallbox gaf aan het laden om 4.00 uur gestopt is).
Kortom bij sommigen werkt de eindtijd wel en bij mij en anderen absoluut niet. Redelijk bizar dat Volvo na ruim een jaar nog steeds niet in staat is om gegevens automatisch realtime bij te werken in de app.
Ik ga mijn stokpaardje weer van zolder halen.
De meeste problemen met de app zijn er op Android toestellen en dat zal heel lastig zijn om op te lossen. Er zijn zoveel verschillende toestellen met verschillende OS'en (OneUi, MiUi en nog een aantal).
Ik heb ook een andere app die bij mij problemen geeft, maar bij veel anderen niet. De leverancier is druk zoekende naar een oplossing, maar komt er ook niet uit.
De meeste problemen met de app zijn er op Android toestellen en dat zal heel lastig zijn om op te lossen. Er zijn zoveel verschillende toestellen met verschillende OS'en (OneUi, MiUi en nog een aantal).
Ik heb ook een andere app die bij mij problemen geeft, maar bij veel anderen niet. De leverancier is druk zoekende naar een oplossing, maar komt er ook niet uit.
XC40 P8 - Wallbox Copper SB
Ik heb afgelopen vrijdag mijn auto mogen ophalen. Eerste ervaring is echt fantastisch. Heerlijk comfortabel, stil. Het vermogen van 231 pk is (voor mij) meer dan genoeg om een dikke glimlach op het gezicht te toveren. Het instant koppel en vermogen wat je hebt bij inhalen is ruim voldoende. Wat betreft het verbruik geeft hij 21,3 kW/100km aan, heb er nu zo’n 150 km opzitten dus nog niet heel erg representatief. Vooral korte stukjes maar zeker niet spaarzaam
OPD is in het begin even wennen (je bent nog erg geneigd het gaspedaal in één keer los te laten om uit te rollen = neus tegen de voorruit) maar rijdt inmiddels super relaxed
Meteen een vraagje: is het mogelijk om de hoek van het kantelen van de spiegels bij het achteruitrijden op te slaan? Ze staan nu iets te ver naar beneden, waardoor ik voor mijn gevoel niet lekker op de spiegels achteruit kan rijden. Als ik ze tijdens het achteruitrijden bijstel onthoudt ie dat niet voor de volgende keer
OPD is in het begin even wennen (je bent nog erg geneigd het gaspedaal in één keer los te laten om uit te rollen = neus tegen de voorruit) maar rijdt inmiddels super relaxed
Meteen een vraagje: is het mogelijk om de hoek van het kantelen van de spiegels bij het achteruitrijden op te slaan? Ze staan nu iets te ver naar beneden, waardoor ik voor mijn gevoel niet lekker op de spiegels achteruit kan rijden. Als ik ze tijdens het achteruitrijden bijstel onthoudt ie dat niet voor de volgende keer
Uit de handleiding:WildOne schreef op zondag 19 december 2021 @ 14:02:
Ik heb afgelopen vrijdag mijn auto mogen ophalen. Eerste ervaring is echt fantastisch. Heerlijk comfortabel, stil. Het vermogen van 231 pk is (voor mij) meer dan genoeg om een dikke glimlach op het gezicht te toveren. Het instant koppel en vermogen wat je hebt bij inhalen is ruim voldoende. Wat betreft het verbruik geeft hij 21,3 kW/100km aan, heb er nu zo’n 150 km opzitten dus nog niet heel erg representatief. Vooral korte stukjes maar zeker niet spaarzaam
Automatisch kantelen bij parkeren
Dankzij deze instelling kantelen de buitenspiegels automatisch omlaag bij inschakeling van de achteruitversnelling. De omlaaggekantelde stand is vooraf ingesteld en valt niet aan te passen. Dit is zodat u bijvoorbeeld tijdens het parkeren de kant van de weg kunt zien.
Tik op op het middendisplay.
Druk op Bedieningselementen.
Selecteer de gewenste instelling onder Buitenspiegels kantelen bij achteruit.
Het is mogelijk om de buitenspiegel direct terug te laten keren in de oorspronkelijke stand door 2 keer op de knop L of R te drukken.
BMW 330e Touring
Normaal gesproken boeien verbruiscijfers me totaal niet, maar met de P6: kom maar op!SharkIi schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:07:
[...]
Wij hebben gisteren ook onze P6 Pro op kunnen ophalen.
Wil nog even kijken om via de app het account over te dragen. Maar vertrouw de app en Volvo nog niet of het wel goed zal gaan.![]()
Is echt onhandig voor mij, vandaag ook diverse keren mis geklikt.![]()
![]()
.
Heb er ook een in bestelling staan en ben erg benieuwd naar de actieradius.
Ik heb 1 rit van 250km (2x 125) die ik zou willen halen op 1 lading (dus ook in de winter). Verder haal ik de meeste ritten wel en is even snelladen geen probleem.
Met de p8 was afgelopen winter 280km echt de laagste actieradius die ik gezien heb. En dat was in de kou, met een natte weg en boven de 100km/u.rinkel schreef op zondag 19 december 2021 @ 17:15:
[...]
Normaal gesproken boeien verbruiscijfers me totaal niet, maar met de P6: kom maar op!
Ik heb 1 rit van 250km (2x 125) die ik zou willen halen op 1 lading (dus ook in de winter). Verder haal ik de meeste ritten wel en is even snelladen geen probleem.
Als je rustig rijdt en vol vertrekt zul je, zeker als je voorverwarmt dat wel moeten halen. Ook op slechte dagen.
Dat ga je meet gemak halen.... ik heb van de week een retourtje antwerpen gedaan (320km voor mij) en dat redt ik redelijk eenvoudig. Met een p8 welteverstaan.rinkel schreef op zondag 19 december 2021 @ 17:15:
[...]
Normaal gesproken boeien verbruiscijfers me totaal niet, maar met de P6: kom maar op!
XC40 P8
Top, klinkt goed.
Het gaat dan idd voornamelijk om snelweg km’s. Ochtend heen, avond laat (max130) weer terug.
Goed te horen!
Het gaat dan idd voornamelijk om snelweg km’s. Ochtend heen, avond laat (max130) weer terug.
Goed te horen!
Hou er wel rekening mee dat alles boven de 105/110 aardig meer verbruik oplevert. Het genoemde bereik word voornamelijk gehaald met een max. Snelheid van 100/105. Tenminste dat is bij mij wel het geval.rinkel schreef op zondag 19 december 2021 @ 17:41:
Top, klinkt goed.
Goed te horen!
BMW 330e Touring
@rinkel Ik heb vorige winter ook cijfers gezien die amper of niet eens de 250km haalden hoor. Maar ik, dat was ook een horror winter met ook regelmatig sneeuw en de auto was natuurlijk met uit.
Ondertussen wat updates en range/verbruik verbeteringen verder en je moet idd toch wel in het ergste geval een km of 270/280 halen.
Ik had vrijdag een ritje van 60km bij 6 graden en met de 1.8 update. Koud weggereden en zat op een verbruik van 21.6 wat volgens mij redelijk is. Reken je door zou dat betekenen 100% accu = 347km. Trek daar voor het gemak nog even 50km vanaf (ik rijd iig liefst niet onder de 10% door) en je zit rond de 300km.
Wel is het nog even afwachten hoe de eerste cijfers zijn als het echt onder het vriespunt komt maar dan nog moet het gewoon (veel) beter zijn dan vorig jaar deze tijd. En wat hierboven ook staat, houdt er rekening mee dat je verbruik omhoog schiet als je na 19:00 uur 130/140 gaat rijden.
Ondertussen wat updates en range/verbruik verbeteringen verder en je moet idd toch wel in het ergste geval een km of 270/280 halen.
Ik had vrijdag een ritje van 60km bij 6 graden en met de 1.8 update. Koud weggereden en zat op een verbruik van 21.6 wat volgens mij redelijk is. Reken je door zou dat betekenen 100% accu = 347km. Trek daar voor het gemak nog even 50km vanaf (ik rijd iig liefst niet onder de 10% door) en je zit rond de 300km.
Wel is het nog even afwachten hoe de eerste cijfers zijn als het echt onder het vriespunt komt maar dan nog moet het gewoon (veel) beter zijn dan vorig jaar deze tijd. En wat hierboven ook staat, houdt er rekening mee dat je verbruik omhoog schiet als je na 19:00 uur 130/140 gaat rijden.
[ Voor 6% gewijzigd door Juancho op 19-12-2021 18:18 ]
Je moet meen ik dan wel elektrische stoelen hebben, die heb ik niet en dus ook geen geheugens voor de spiegels....mrsmit01 schreef op zondag 19 december 2021 @ 16:29:
[...]
Uit de handleiding:
Automatisch kantelen bij parkeren
Dankzij deze instelling kantelen de buitenspiegels automatisch omlaag bij inschakeling van de achteruitversnelling. De omlaaggekantelde stand is vooraf ingesteld en valt niet aan te passen. Dit is zodat u bijvoorbeeld tijdens het parkeren de kant van de weg kunt zien.
Tik op op het middendisplay.
Druk op Bedieningselementen.
Selecteer de gewenste instelling onder Buitenspiegels kantelen bij achteruit.
Het is mogelijk om de buitenspiegel direct terug te laten keren in de oorspronkelijke stand door 2 keer op de knop L of R te drukken.
P8, Pirelli All Season, MY21, Warmtepomp
Ik heb dezelfde ervaring en ook aangegeven bij Volvo.talkatoo schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 21:01:
Ze hebben dit dan ook een tweetal maand geleden voor me nagekeken. Blijkt dat unit van de stoelverwarming bij de normale XC40's in te stellen is hoeveel warmte die moet afgeven op de hoogste stand. Bij de elektrische XC40's is dit niet te regelen door de techniekers. Ze konden dit dus ook niet verhogen.
Na nog wat langer uitgeprobeerd te hebben blijf ik bij mijn idee dat het ontoereikend is. Je voelt het niet met een jas aan...
Het stuur geeft op stand 3 wel een héél warm gevoel, maar de stoelverwarming niet.
Bij mijn vorige wagen (een Mercedes CLA SB) werd dit ook flink warmer, eerder sauna-warm zodat je spieren eens goed konden doorwarmen, heerlijk!
Komende donderdag heb ik een nieuwe afspraak met Volvo waarbij ze het nader gaan bekijken of bvb. de unit wel voldoende vermogen afgeeft. Ik houd je/jullie op de hoogte!
Apart, ik vind standje 1 stoelverwarming eigenlijk wel warm genoeg.
En dan niet straks klagen dat je actieradius afgenomen isC.QL schreef op zondag 19 december 2021 @ 21:15:
[...]
Komende donderdag heb ik een nieuwe afspraak met Volvo waarbij ze het nader gaan bekijken of bvb. de unit wel voldoende vermogen afgeeft. Ik houd je/jullie op de hoogte!
Ik ook maar m'n partner is een echte kauwkleun en die vzet het vaak op standje 2 of 3 😁Spanky79 schreef op zondag 19 december 2021 @ 21:30:
Apart, ik vind standje 1 stoelverwarming eigenlijk wel warm genoeg.
@Rianata dan nog is stuur/stoelverwarming beter dan de gehele temperatuur van de auto omhoog schroeven hé 😉
Precies. Exact. Benieuwd naar de uitkomst.C.QL schreef op zondag 19 december 2021 @ 21:15:
[...]
Ik heb dezelfde ervaring en ook aangegeven bij Volvo.
Ze hebben dit dan ook een tweetal maand geleden voor me nagekeken. Blijkt dat unit van de stoelverwarming bij de normale XC40's in te stellen is hoeveel warmte die moet afgeven op de hoogste stand. Bij de elektrische XC40's is dit niet te regelen door de techniekers. Ze konden dit dus ook niet verhogen.
Na nog wat langer uitgeprobeerd te hebben blijf ik bij mijn idee dat het ontoereikend is. Je voelt het niet met een jas aan...
Het stuur geeft op stand 3 wel een héél warm gevoel, maar de stoelverwarming niet.
Bij mijn vorige wagen (een Mercedes CLA SB) werd dit ook flink warmer, eerder sauna-warm zodat je spieren eens goed konden doorwarmen, heerlijk!
Bijzonder om te lezen, omdat ik juist het omgekeerde ervaar. Standen 2 en 3 zijn misschien in Scandinavië nuttig, maar compleet onbruikbaar in ons klimaat. Stand 1 met een jas aan zweet je binnen no time de stoel uit. Ik zou hem dus juist graag terug willen schroeven, zodat 1 wat minder wordt en 2 en 3 ook bruikbaar zijn.C.QL schreef op zondag 19 december 2021 @ 21:15:
[...]
Wel apart dat onze ervaringen zo uit elkaar liggen, misschien zit er toch verschil in de afstellingen.
P8
Er lijkt toch iets met de stoelverwarming aan de hand... ook hier voel je de verwarming nauwelijks, zelfs op stand 3. Geldt voor beide stoelen. Referentie is de V60 van hiervoor en een Ford Fiesta... Het stuur daarentegen is lekker op 1 maar bijna té warm op 3 om gewoon vast te houden.
Misschien is dat met die stoekverwarming verschillend tussen leer en dat nepleer.
En niet te vergeten, het type winterjas. Ik gebruik de stoelverwarming nooit icm een jas. Ik merk er dan idd niet heel veel van. Zonder jas is het perfect.Spanky79 schreef op maandag 20 december 2021 @ 08:01:
Misschien is dat met die stoekverwarming verschillend tussen leer en dat nepleer.
Zeker in winterse omstandigheden is het trouwens veiliger om zonder jas te rijden. Die kan in de weg gaan zitten als je de auto moet corrigeren (dan telt iedere 10'en van een seconde).
Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)
Apart inderdaad dat onze ervaringen zo uit elkaar liggen.Montalbano schreef op zondag 19 december 2021 @ 23:43:
[...]
Bijzonder om te lezen, omdat ik juist het omgekeerde ervaar. Standen 2 en 3 zijn misschien in Scandinavië nuttig, maar compleet onbruikbaar in ons klimaat. Stand 1 met een jas aan zweet je binnen no time de stoel uit. Ik zou hem dus juist graag terug willen schroeven, zodat 1 wat minder wordt en 2 en 3 ook bruikbaar zijn.
Wel apart dat onze ervaringen zo uit elkaar liggen, misschien zit er toch verschil in de afstellingen.
Ik herken me heel erg in @TAA z'n verhaal, stuur wordt op de hoogste stand inderdaad bijna te warm om vast te houden.
De mijne is trouwens een MY22 Pro, maar wel nog met leder/nubuck (besteld als MY21).
Hier ook een MY22 met Nappa leder/Nubuck bekleding. Rijd overigens grote afstanden altijd zonder jas dus daar zit de invloed niet.C.QL schreef op maandag 20 december 2021 @ 08:54:
[...]
Apart inderdaad dat onze ervaringen zo uit elkaar liggen.
Ik herken me heel erg in @TAA z'n verhaal, stuur wordt op de hoogste stand inderdaad bijna te warm om vast te houden.
De mijne is trouwens een MY22 Pro, maar wel nog met leder/nubuck (besteld als MY21).
Nog een andere die mij te binnen schiet; een aantal van ons hebben last (gehad) van de balk in de zitting. Een tegenmaatregel van de dealer is een extra laagje schuimrubber aanbrengen. Als ze dat boven op het verwarmingsmatje leggen.... (je zou beter verachten van een dealer, maar....)
Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)
Ik kan niet meespreken, want ik heb (helaas) geen stoelverwarming, maar toch heb ik een meningC.QL schreef op zondag 19 december 2021 @ 21:15:
[...]
Is het niet beter om de interieurtemperatuur op bv. 18 te zetten en dat dan te combineren met stoelverwarming zonder jas ?
De dealer kan de intensiteit van de stoelverwarming op verzoek aanpassenTAA schreef op maandag 20 december 2021 @ 06:47:
Er lijkt toch iets met de stoelverwarming aan de hand... ook hier voel je de verwarming nauwelijks, zelfs op stand 3. Geldt voor beide stoelen. Referentie is de V60 van hiervoor en een Ford Fiesta... Het stuur daarentegen is lekker op 1 maar bijna té warm op 3 om gewoon vast te houden.
Vanmorgen de stoelverwarming op 3 gezet, maar nog voor ik het dorp uit was stond het op standje 1.okio schreef op maandag 20 december 2021 @ 10:03:
[...]
De dealer kan de intensiteit van de stoelverwarming op verzoek aanpassen
Had toch redelijk (te) warme billetjes.

XC40 Pro Pure Electric - Onxy Black - Extra getinte ramen, verlengde dakspoiler, en de 20"
Sinds 1.8 merk ik dat het wisselen van sleutel/profiel niet goed werkt. Mijn vrouw en ik rijden elk met eigen sleutel en instellingen (ik vind OPD heerlijk, zij helemaal niet. We hebben verschillende stoel en spiegel posities) maar het profiel blijft hangen op de vorige sleutel. Sleutels zijn wel correct gekoppeld aan elk profiel.
Dan kun je natuurlijk handmatig van profiel wisselen maar dan is het de volgende keer weer mis.
Ook hebben we het idee dat de range van de sleutels kleiner is geworden. Die moet echt dicht bij de auto zijn om de deur open te kunnen maken.
Anderen die dit ook merken?
En omdat er kennelijk al 1.8.1 gebruikers zijn, is het daar opgelost?
Dan kun je natuurlijk handmatig van profiel wisselen maar dan is het de volgende keer weer mis.
Ook hebben we het idee dat de range van de sleutels kleiner is geworden. Die moet echt dicht bij de auto zijn om de deur open te kunnen maken.
Heb wel dat de auto niet open of dicht wil bij aanraking handvat.
Vocht denk ik aan als de boosdoener.
Vocht denk ik aan als de boosdoener.
P8, Pirelli All Season, MY21, Warmtepomp
Jup, zelfde hier. Profiel van mij blijft altijd staan, die van mij partner opent niet automatisch als ze met haar eigen sleutel weg gaat. Ik ga straks nog even de sleutels opnieuw koppelen. Kijken of dat helpt.aa4711 schreef op maandag 20 december 2021 @ 12:36:
Sinds 1.8 merk ik dat het wisselen van sleutel/profiel niet goed werkt. Mijn vrouw en ik rijden elk met eigen sleutel en instellingen (ik vind OPD heerlijk, zij helemaal niet. We hebben verschillende stoel en spiegel posities) maar het profiel blijft hangen op de vorige sleutel. Sleutels zijn wel correct gekoppeld aan elk profiel.
[ Voor 3% gewijzigd door Juancho op 20-12-2021 13:00 ]
Ik koppel de sleutels na iedere update even opnieuw, juist om dat soort zaken te vermijden. Kwestie van 10 seconden.aa4711 schreef op maandag 20 december 2021 @ 12:36:
Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride
Kan iemand mij vertellen of er koelvloeistof in mijn Volvo P8 zit?
Ik kreeg gisteren tot twee keer toe een melding op mijn dashboard dat mijn koelvloeistofpeil te laag was.
Kan dat?
groetjes,
Marlies
Ik kreeg gisteren tot twee keer toe een melding op mijn dashboard dat mijn koelvloeistofpeil te laag was.
Kan dat?
groetjes,
Marlies
Zeker, dat is het geval! Ik zou even d e dealer consulteren!MarliesK schreef op maandag 20 december 2021 @ 13:09:
Kan iemand mij vertellen of er koelvloeistof in mijn Volvo P8 zit?
Kan dat?
groetjes,
Marlies
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/rxewpxcsr41koUyWNHFtEQ93.jpg?f=user_large)
Hoe oud is de batterij in de sleutel? Misschien dat een verse batterij helpt.aa4711 schreef op maandag 20 december 2021 @ 12:36:
[...]
Denk een week of 10. Door de dealer vervangen toen ik de app niet gekoppeld kreeg omdat ie de sleutels niet kon vinden. Maar het lag toen niet aan de batterijen. Er was toen een niet nader benoemde patch voor nodig.Venomer schreef op maandag 20 december 2021 @ 13:55:
[...]
Hoe oud is de batterij in de sleutel? Misschien dat een verse batterij helpt.
En ik heb de sleutels al opnieuw gekoppeld. Helpt dus niet.
Nooit gebruikt maar volgens mij moet je die zien als uitleen sleutel. Dus als een bekende van je de auto een keer mee mag maar je niet wil dat er gerotzooid wordt met je settings etc. En volgens mij zitten er nog wat beperkingen aan. Dan kan je die sleutel gebruiken. Als ik het nog goed onthouden heb iigGZL schreef op maandag 20 december 2021 @ 15:46:
Nu we het over sleutels hebben. Weet iemand al of je ook echt iets kunt met de oranje sleutel?
Volgens de dealer is het een gewone sleutel. Althans, bij het afleveren gaf hij mij de keus welke sleutel ik zelf wilde gebruiken en ik heb de oranje gekozen. Ik merk verder ook geen beperkingen in het gebruik.Juancho schreef op maandag 20 december 2021 @ 15:55:
[...]
Nooit gebruikt maar volgens mij moet je die zien als uitleen sleutel. Dus als een bekende van je de auto een keer mee mag maar je niet wil dat er gerotzooid wordt met je settings etc. En volgens mij zitten er nog wat beperkingen aan. Dan kan je die sleutel gebruiken. Als ik het nog goed onthouden heb iig.
Edit: nog even de gebruiksaanwijzing erbij gepakt. De oranje sleutel is een Care key. Je kunt hierbij een maximum snelheid invoeren voor een veilig gebruik van de auto als je hem uitleent. Maar dat heb ik zelf niet nodig. Auto is veel te leuk om uit te lenen.
[ Voor 17% gewijzigd door ArnoudN op 20-12-2021 16:03 ]
Aan die sleutel kun je in de toekomst bv een maximum snelheid toekennen. Tot op heden hebben we de kapjes van die sleutel verwisseld met een normale, zodat we de sleutels kunnen onderscheiden (ze liggen in dezelfde sleutelkluis)
Ik dacht dat dat de care key was, met dus beperkte functionaliteit of wat andere beperkingen. Dat is mij iig verteld. Anders had ik die sleutel ook wel gekoppeld aan mijn profiel omdat ik die oranje kleur net ff wat toffer vindt dan die saaie zwarte.... Zal het ook nog ff navragen dan...ArnoudN schreef op maandag 20 december 2021 @ 16:00:
[...]
Volgens de dealer is het een gewone sleutel. Althans, bij het afleveren gaf hij mij de keus welke sleutel ik zelf wilde gebruiken en ik heb de oranje gekozen. Ik merk verder ook geen beperkingen in het gebruik.
Edit: nog even de gebruiksaanwijzing erbij gepakt. De oranje sleutel is een Care key. Je kunt hierbij een maximum snelheid invoeren voor een veilig gebruik van de auto als je hem uitleent. Maar dat heb ik zelf niet nodig. Auto is veel te leuk om uit te lenen.
https://www.volvocars.com...-beperkte-functionaliteit
[ Voor 9% gewijzigd door Juancho op 20-12-2021 16:09 ]
Je hebt gelijk hoor, ik heb mijn bericht nog aangepast.Juancho schreef op maandag 20 december 2021 @ 16:05:
[...]
Ik dacht dat dat de care key was, met dus beperkte functionaliteit of wat andere beperkingen. Dat is mij iig verteld. Anders had ik die sleutel ook wel gekoppeld aan mijn profiel omdat ik die oranje kleur net ff wat toffer vindt dan die saaie zwarte.... Zal het ook nog ff navragen dan...
Ik vond die oranje ook leuker. Past goed bij mijn ski jack, alhoewel ik die waarschijnlijk niet nodig ga hebben dit winterseizoen.
De release notes voor versie 1.8 zijn vandaag aangepast. De functionaliteit van de melding dat het verkeer voor je gaat rijden staat er niet meer bij!
Die functie hadden ze blijkbaar vergeten aan te zetten...
https://www.volvocars.com...rge-pure-electric/2020w37

https://www.volvocars.com...rge-pure-electric/2020w37
Je kan die oranje kapjes gewoon naar een andere sleutel overzetten hoor.ArnoudN schreef op maandag 20 december 2021 @ 16:09:
[...]
Je hebt gelijk hoor, ik heb mijn bericht nog aangepast.
Ik vond die oranje ook leuker. Past goed bij mijn ski jack, alhoewel ik die waarschijnlijk niet nodig ga hebben dit winterseizoen.
Hoe zijn jullie ervaringen met het HK soundsystem? Ik moet zeggen dat ik toch wel teleurgesteld ben… ik had een Golf 7 met Dynaudio wat echt heel veel beter klonk dan dit…
Subwoofer is nauwelijks hoorbaar… instelling voor de sub doet ook niet zo veel. Verder is het geluid heel vlak. Ook niet veel in te stellen. Las ergens dat er “advanced settings” voor het HK systeem geintroduceerd zouden worden ergens eind vorig jaar, maar daar vind ik niks meer van terug
Subwoofer is nauwelijks hoorbaar… instelling voor de sub doet ook niet zo veel. Verder is het geluid heel vlak. Ook niet veel in te stellen. Las ergens dat er “advanced settings” voor het HK systeem geintroduceerd zouden worden ergens eind vorig jaar, maar daar vind ik niks meer van terug
Is al veel over gezegd. Omdat HK/Volvo een speciale techniek gebruiken staan ze niet toe dat je zelf met EQ kan spelen etc. En dat betekent dus dat je eigenlijk alle genres op 1 hoop gooit en dat sommige dingen vlak klinken. En nog erger, je wordt verplicht om die matige dolby surround setting te gebruiken als je passagiers achterin hebt. Zet je DS namelijk niet aan...heb je achterin simpelweg geen geluid. Al zovaak gehoord van mensen achterin.WildOne schreef op maandag 20 december 2021 @ 18:10:
Hoe zijn jullie ervaringen met het HK soundsystem? Ik moet zeggen dat ik toch wel teleurgesteld ben… ik had een Golf 7 met Dynaudio wat echt heel veel beter klonk dan dit…
Voorin gaat het nog wel, niet slecht maar zeker geen premium geluid. Ben het dus overal wel met je eens dat het teleurstellend is. Ik hoop dan ook dat ze snel terugkomen op die beslissing want het slaat ook nergens op.
Dan blijft het voorlopig bij wat spelen met de settings… hopelijk komt er nog verandering in. Andere modellen met HK hebben toch wel iets meer EQ sliders… blijft bijzonder…Juancho schreef op maandag 20 december 2021 @ 18:14:
[...]
Is al veel over gezegd. Omdat HK/Volvo een speciale techniek gebruiken staan ze niet toe dat je zelf met EQ kan spelen etc. En dat betekent dus dat je eigenlijk alle genres op 1 hoop gooit en dat sommige dingen vlak klinken. En nog erger, je wordt verplicht om die matige dolby surround setting te gebruiken als je passagiers achterin hebt. Zet je DS namelijk niet aan...heb je achterin simpelweg geen geluid. Al zovaak gehoord van mensen achterin.
Voorin gaat het nog wel, niet slecht maar zeker geen premium geluid. Ben het dus overal wel met je eens dat het teleurstellend is. Ik hoop dan ook dat ze snel terugkomen op die beslissing want het slaat ook nergens op.
Subwoofer perikelen heb ik ook wel eens. Vooral na een update. Reset van het infotainment systeem (20 sec. Home-knop) helpt dan bij mij.WildOne schreef op maandag 20 december 2021 @ 18:10:
Voor de rest overheerst de indruk, dat het geluidssysteem door HK/Volvo is geoptimaliseerd voor de bestuurder en dat andere settings geen effect hebben. Bij de setting "alle luidsprekers" horen de achterpassagiers immers nauwelijks iets. Is idd al vaker hier aan de orde geweest. Het Volvo-standpunt is: het voor XC40 rijders eenvoudig te houden en hen niet te vermoeien met equalizers.

XC40 Twin Ultimate MY23 19" nubuck + pixel
En weer zijn de ingestelde timers voor opwarmen verdwenen. Om gek van te worden. Terwijl de planning voor het laden nog gewoon is blijven staan. Schiet mij maar lek.
Wbt het foutieve laad % dst in de app wordt weergegeven... Vanuit een nieuwe QA met Polestar (wanneer gaan jullie dat eens doen Volvo!!) kwam deze vraag ook voorbij met antwoord:
Q: Any planned fixes to improve how charging / battery percentage is showed in the app? This seems to be rather random as of now.
A: This is a cloud-related issue between the car and the app, and we're working on improving it.
Laten we hopen dat dit dus ook gelijk voor de XC40 geldt.... Dit bevestigd overigens gelijk wat eerder afgelopen dagen werd gezegd dat er wel degelijk issues en verschillen zijn tussen app en auto data.
Nog een bug/fout vandaag... Het handmatig aanzetten van verwarmen werkte niet. Zo'n 20 minuten voor rijden aangezet en de auto was steenkoud.
Q: Any planned fixes to improve how charging / battery percentage is showed in the app? This seems to be rather random as of now.
A: This is a cloud-related issue between the car and the app, and we're working on improving it.
Laten we hopen dat dit dus ook gelijk voor de XC40 geldt.... Dit bevestigd overigens gelijk wat eerder afgelopen dagen werd gezegd dat er wel degelijk issues en verschillen zijn tussen app en auto data.
Nog een bug/fout vandaag... Het handmatig aanzetten van verwarmen werkte niet. Zo'n 20 minuten voor rijden aangezet en de auto was steenkoud.
[ Voor 22% gewijzigd door Juancho op 20-12-2021 21:29 ]
Had ik ook. Even beide sleutels loskoppelen en weer koppelen.aa4711 schreef op maandag 20 december 2021 @ 12:36:
Volvo XC40 P8 met warmtepomp, Continental EcoContact 6 235/50R19 V XL zomerbanden, Nokian 235/50R19 WR SUV4 winterbanden, Wallbox PulsarPlus, iPhone 13 Pro Max
En werkt deze stick met de Mole Man app? Omdat MGA1600 aangaf dat 32gb wel werkt maar 64gb niet.RFolst schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 08:51:
[...]
Grappig, dat is precies de stick die ik besteld heb (256Gb versie).
Als je met de MoleMan app, Audio Wagon bedoeld, dan ja hoor, zonder problemen.RJV2 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 06:37:
[...]
En werkt deze stick met de Mole Man app? Omdat MGA1600 aangaf dat 32gb wel werkt maar 64gb niet.
Inlezen bij starten duurt wat langer, want veel nummers en de app zelf is qua functionaliteit ook niet altijd even handig, maar dat weegt niet op tegen alle voordelen (audiokwaliteit, eigen muziek, etc.)
Het enige waar ik last van heb is de keuze welke CD ik nu weer ga aanzetten....

Volvo XC40 P8 | Software versie 2.9 | 20" zomerbanden
Ik begin echt zo klaar te raken met deze auto! ze fixen het één en wat anders valt weer om. Nu heb ik problemen met het uitgesteld laden. werkte prima in 1.7 en in 1.8 al twee keer niet. Ongelooflijk wat een kwaliteitsproduct. We zijn inmiddels een jaar verder en nog steeds de softwarestraat niet op orde. Waanzin.
XC40 P8
Toevallig had ik dit vanmorgen ook, voorverwarmen aangezet in de app, kom dan 20 minuten later bij de auto, niets gedaan. Toen maar handmatig aangezet en weer 5 minuten naar binnen.Juancho schreef op maandag 20 december 2021 @ 21:27:
Renault Scenic Alpine E-tech 2024
Nieuwe versie van de app beschikbaar: 5.8.1 (android): nu nóg stabieler en met nóg minder bugs !!!
(edit: foutieve opmerking over gewijzigde laadtimer instelling verwijderd)
(edit: foutieve opmerking over gewijzigde laadtimer instelling verwijderd)
[ Voor 68% gewijzigd door madhondt op 21-12-2021 13:06 ]
Zojuist bericht gekregen van de dealer dat men P6 vandaag binnen is gekomen. Mag hem volgende week woensdag ophalen. Heb de auto mid oktober besteld. Uiteraard super blij mee.
Volgens mij is er behoorlijk wat interesse in het verbruik van de P6. Zal deze posten zodra ik er wat KMs mee gereden heb.
Volgens mij is er behoorlijk wat interesse in het verbruik van de P6. Zal deze posten zodra ik er wat KMs mee gereden heb.
Ik heb zelf de ervaring, dat met 64GB niet AudioWagon maar het OS van de auto gaat tegen sputteren. Het OS herkent de 64GB stick niet. Na vervangen door een 32GB stick geen problemen meer.RJV2 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 06:37:
[...]
En werkt deze stick met de Mole Man app? Omdat MGA1600 aangaf dat 32gb wel werkt maar 64gb niet.
XC40 Twin Ultimate MY23 19" nubuck + pixel
Mooi nieuws hoor! En mooi dat het binnen een weekje kan. Mijn auto was vorige week (of misschien zelfs eerder) al binnen (ook zelf achteraan gegaan, anders had ik het nooit geweten), maar mijn dealer blijft akelig stil met het inplannen van een afleverafspraak...ik vind mezelf bijna vervelend als ik hun weer moet opbellen...HouseL schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 10:28:
Zojuist bericht gekregen van de dealer dat men P6 vandaag binnen is gekomen. Mag hem volgende week woensdag ophalen. Heb de auto mid oktober besteld. Uiteraard super blij mee.
[ Voor 4% gewijzigd door Dylannx3 op 21-12-2021 10:35 ]
Erg vervelend met een dergelijke service.. Afhankelijk of het negatieve financiële impact heeft wanneer de auto volgend jaar wordt geleverd, zou ik een afspraak eisen. Verkoper gaf bij mij ook aan dat ze snel wou plannen omdat anders haar collega's de beschikbare slots opeisten.Dylannx3 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 10:30:
[...]
Mooi nieuws hoor! En mooi dat het binnen een weekje kan. Mijn auto was vorige week (of misschien zelfs eerder) al binnen (ook zelf achteraan gegaan, anders had ik het nooit geweten), maar mijn dealer blijft akelig stil met het inplannen van een afleverafspraak...ik vind mezelf bijna vervelend als ik hun weer moet opbellen...
Precies...hij heeft wel gezegd dat de kenteken wel dit jaar op naam gezegd wordt, maar niks gezegd over de aflevering. Vanuit gaande dat de auto echt vorige week binnen is, zie ik geen reden om de auto volgende week of misschien einde van deze week al af te leveren. En gaf vorige week aan dat hij de planning zou gaan opmaken..maar het blijft allemaal gewoon heel vaagjes..en dat zou ik niet verwachten van zo een grote dealer.HouseL schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 10:50:
[...]
Erg vervelend met een dergelijke service.. Afhankelijk of het negatieve financiële impact heeft wanneer de auto volgend jaar wordt geleverd, zou ik een afspraak eisen. Verkoper gaf bij mij ook aan dat ze snel wou plannen omdat anders haar collega's de beschikbare slots opeisten.
Vandaag lukt het al helemaal niet meer. Krijg constant een fout dat de klimaatregeling niet gestart is.Morkie69 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 09:29:
[...]
Toevallig had ik dit vanmorgen ook, voorverwarmen aangezet in de app, kom dan 20 minuten later bij de auto, niets gedaan. Toen maar handmatig aangezet en weer 5 minuten naar binnen.
Ben het wel eens met @Sebas84!, na elke update is er wel weer wat mis. Ene problemen opgelost, nieuw probleem voor in de plaats. Dat schiet natuurlijk niet echt op en wekt enorm veel frustratie op. En nee, dat heeft vast niet iedereen.
Ook dat je steeds na een update de sleutels opnieuw moet koppelen...

[ Voor 19% gewijzigd door Juancho op 21-12-2021 11:17 ]
Hier totaal geen problemen met de klimaatverwarming. Zelfs tijdens het lopen op de hei de auto laten voorverwarmen en we kwamen bij een warme auto terug. En ja, ik heb ook een Android toestel.Juancho schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 11:13:
[...]
Vandaag lukt het al helemaal niet meer. Krijg constant een fout dat de klimaatregeling niet gestart is.
Ben het wel eens met @Sebas84!, na elke update is er wel weer wat mis. Ene problemen opgelost, nieuw probleem voor in de plaats. Dat schiet natuurlijk niet echt op en wekt enorm veel frustratie op. En nee, dat heeft vast niet iedereen.
Ook dat je steeds na een update de sleutels opnieuw moet koppelen...als je het niet kan fixen, zet dan iig ff in de releasenotes wat je allemaal als klant even moet nalopen om te kijken of het nog goed werkt of dat de settings nog goed staan. Maar zelfs dat is teveel gevraagd. Heb de boel maar weer naar Volvo doorgezet.
Prijs jezelf gelukkig en steek nog een kaarsje aan dat het zo blijftArnoudN schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 11:41:
[...]
Hier totaal geen problemen met de klimaatverwarming. Zelfs tijdens het lopen op de hei de auto laten voorverwarmen en we kwamen bij een warme auto terug. En ja, ik heb ook een Android toestel.

@madhondt , ik zit nog op 5.8.0 en heb ook gewoon dezelfde start/stop planningsview als jij hebt. Die draaicirkel was volgens mij nog daarvoor. Die heb ik heel even gezien in de app of auto. Weet het zo niet meer zeker, gebruik dat amper.
[ Voor 23% gewijzigd door Juancho op 21-12-2021 11:44 ]
Mijn P6 is gisteren binnen gekomen bij de dealer. Auto staat vanaf vandaag op kenteken, dus ik kan gelukkig nog profiteren van de 2021 bijtellingsregeling. Afspraak gemaakt om de P6 volgende week op te halen. Ik zal de ervaringen dan ook binnenkort delen.
Nou mijn dealer neemt wel lekker zijn tijd..auto is vorige week al binnen. Kenteken dit jaar op naam, maar aflevering pas 5 januari...BzR schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 12:16:
Mijn P6 is gisteren binnen gekomen bij de dealer. Auto staat vanaf vandaag op kenteken, dus ik kan gelukkig nog profiteren van de 2021 bijtellingsregeling. Afspraak gemaakt om de P6 volgende week op te halen. Ik zal de ervaringen dan ook binnenkort delen.

correct: die cirkel was in de autoJuancho schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 11:42:
[...]
@madhondt , ik zit nog op 5.8.0 en heb ook gewoon dezelfde start/stop planningsview als jij hebt. Die draaicirkel was volgens mij nog daarvoor. Die heb ik heel even gezien in de app of auto. Weet het zo niet meer zeker, gebruik dat amper.
(ik heb de betreffende opmerking nu verwijderd in m'n post)
[ Voor 7% gewijzigd door madhondt op 21-12-2021 13:08 ]
Even mijn ervaring delen van mijn eerste “grote” afstandsrit met P6. Op en neer naar Eindhoven, ongeveer 70km heen en 70 km terug.
Vanochtend voorverwarmd en vertrokken met -3 buiten. Stoel en stuurverwarming op 1 en interieur op 18 graden. Terug met +3 graden buiten, zonder voorverwarmen en zelfde klimaat als heenweg. CC op 100km/h. Gemiddeld verbruik van de hele reis van 23,2 kWh/100 km.
Edit: op 19” en crossclimate 2 banden overigens
Vanochtend voorverwarmd en vertrokken met -3 buiten. Stoel en stuurverwarming op 1 en interieur op 18 graden. Terug met +3 graden buiten, zonder voorverwarmen en zelfde klimaat als heenweg. CC op 100km/h. Gemiddeld verbruik van de hele reis van 23,2 kWh/100 km.
Edit: op 19” en crossclimate 2 banden overigens
[ Voor 6% gewijzigd door WildOne op 21-12-2021 13:36 ]
Voor de mensen die net als mij problemen hebben met oa voorverwarmen via de app... Ik ben net maar weer eens mn eigen checklist afgegaan in de auto en wat blijft... bij instellingen/accounts is het Volvo account er na de 1.8 update weer eens uitgegooid. En volgens mij is die wel nodig om connectie te hebben tussen auto en app. Wat ik dan niet begrijp is dat het accu % soms wel doorkomt (niet goed, maar er staat iets).
Blijft toch vreemd dit soort dingen hoor. Wat ik al zei, als Volvo slim is maken ze zelf ook even een checklist die ze bij iedere update meesturen want op deze manier heeft OTA weinig nut als je zelf alsnog veel tijd kwijt bent aan het zoeken naar oplossingen.
En wederom, nee dit geldt niet voor iedereen. Bij elke update heb je geluksvogels en pechvogels.
Blijft toch vreemd dit soort dingen hoor. Wat ik al zei, als Volvo slim is maken ze zelf ook even een checklist die ze bij iedere update meesturen want op deze manier heeft OTA weinig nut als je zelf alsnog veel tijd kwijt bent aan het zoeken naar oplossingen.
En wederom, nee dit geldt niet voor iedereen. Bij elke update heb je geluksvogels en pechvogels.
Ja, zwaar matig... Kan er een mooi verhaal van maken maar alles behalve HK waardig. Mijn oude v40 had meer bass en was geen eens een HK set. Het klinkt allemaal heel matig ook de subwoofer stelt niks voor. Ik stoor me er inmiddels niet meer aan hoor ben het al gewend maar het was voor mij de eerste paar keren wel echt teleurstellend. Ik kan er prima muziek mee luisteren maar voor echte audio fanaten moet dit wel flink balen zijn.WildOne schreef op maandag 20 december 2021 @ 18:10:
Misschien vanwege de nieuwe restricties / vakantie?Dylannx3 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 12:51:
[...]
Nou mijn dealer neemt wel lekker zijn tijd..auto is vorige week al binnen. Kenteken dit jaar op naam, maar aflevering pas 5 januari...
Ik heb een tijd gehad dat ik bij de eerste poging een foutmelding kreeg maar dan deed hij het bij de tweede poging wel altijd.Juancho schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 11:13:
[...]
Vandaag lukt het al helemaal niet meer. Krijg constant een fout dat de klimaatregeling niet gestart is.
P8
Ik begreep dat er alles op alles is gezet om nog allerlei ‘bijtellingsauto’s’ op tijd op Nederlands grondgebied te krijgen zodat er alvast een 2021 kenteken op komt. Dat was prioriteit en dat is het goede nieuws want daarmee is de bijtelling gered. Maar die auto’s staan veelal nog in Oosterhout en het transport naar de dealer en het aflevering- klaar maken zal niet in alle gevallen in de paar resterende werkdagen van dut jaar lukken (waarbij de Corona maatregelen ook niet helpen)thisisjazz schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 14:40:
[...]
Misschien vanwege de nieuwe restricties / vakantie?
Heb een V40 met HK en de XC40, Maar de XC40 doet echt niet onder voor de V40 hoor. En met de bass is ook helemaal niets mis.thisisjazz schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 14:37:
[...]
Ja, zwaar matig... Kan er een mooi verhaal van maken maar alles behalve HK waardig. Mijn oude v40 had meer bass en was geen eens een HK set. Het klinkt allemaal heel matig ook de subwoofer stelt niks voor. Ik stoor me er inmiddels niet meer aan hoor ben het al gewend maar het was voor mij de eerste paar keren wel echt teleurstellend. Ik kan er prima muziek mee luisteren maar voor echte audio fanaten moet dit wel flink balen zijn.
Wel bizar dat we zoveel verschillen ervaren op verschillende gebieden (audio, stoel verwarming, apps, etc).
P8
Uh, uitgesteld laden zat nog niet in 1.7. Dat is nieuw in 1.8.Sebas84! schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 08:47:
Ik begin echt zo klaar te raken met deze auto! ze fixen het één en wat anders valt weer om. Nu heb ik problemen met het uitgesteld laden. werkte prima in 1.7 en in 1.8 al twee keer niet. Ongelooflijk wat een kwaliteitsproduct. We zijn inmiddels een jaar verder en nog steeds de softwarestraat niet op orde. Waanzin.
Let op:
Een Tesla versus Volvo discussie is hier offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.
Informatie en updates over leveringen horen hier thuis: Het grote Polestar 2 / XC40 P8 Levering Topic.
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Het grote Volvo EX30 topic (vergelijkingen met de (X)C40 daargelaten), zie ook Notna in "Het grote Volvo (X)C40 Recharge EV topic"
Een Tesla versus Volvo discussie is hier offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.
Informatie en updates over leveringen horen hier thuis: Het grote Polestar 2 / XC40 P8 Levering Topic.
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Het grote Volvo EX30 topic (vergelijkingen met de (X)C40 daargelaten), zie ook Notna in "Het grote Volvo (X)C40 Recharge EV topic"