• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:12
Diverse PS2 rijders, waaronder ik, hadden daar gister ook last van. Denk een storing in het netwerk, voor de Polestar en Volvo volgens mij dezelfde. Is me anders iets te toevallig. Bij mij had ik na een TCAM reset ook gelijk weer LTE in de PS2.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 | Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio


  • caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:38
Juancho schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 19:46:
Diverse PS2 rijders, waaronder ik, hadden daar gister ook last van. Denk een storing in het netwerk, voor de Polestar en Volvo volgens mij dezelfde. Is me anders iets te toevallig. Bij mij had ik na een TCAM reset ook gelijk weer LTE in de PS2.
Zal wel weer een OTA aankomen 😅

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue


  • Lempke
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-06 18:15
Juancho schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 19:46:
...

Bij mij had ik na een TCAM reset ook gelijk weer LTE in de PS2.
Maar ik heb gewoon LTE in de auto, heb vandaag een half uurtje gereden en alles werkte toen normaal alleen de app doet het al de hele dag niet

  • Kammika
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 22:05
caspervc schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 20:39:
[...]

Zal wel weer een OTA aankomen 😅
de OTA is aangehouden, dus dat is 'm niet...

  • marcel_76
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 23:10
Lempke schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 20:58:
[...]

Maar ik heb gewoon LTE in de auto, heb vandaag een half uurtje gereden en alles werkte toen normaal alleen de app doet het al de hele dag niet
Ah, ik heb dus ook LTE in de auto idd na de reset. Maar ik merk dat de auto echt offline is, zelfs home assistant krijgt geen gegevens binnen. Dus kan inderdaad ook iets anders zijn bij Volvo. Maar nog steeds offline, zal morgen eens kijken even entertainment reset denk ik dan maar ook.

XC40 Ultimate MY24 - Single Motor Extended Range - Silver Dawn | Alfen Eve Single Pro-line


  • marcel_76
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 23:10
Juancho schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 19:46:
Diverse PS2 rijders, waaronder ik, hadden daar gister ook last van. Denk een storing in het netwerk, voor de Polestar en Volvo volgens mij dezelfde. Is me anders iets te toevallig. Bij mij had ik na een TCAM reset ook gelijk weer LTE in de PS2.
Misschien een storing dan maar op het hele back-end, duurt dan best lang? Ach wat ik zei morgen even kijken, kan niet veel anders doen.

XC40 Ultimate MY24 - Single Motor Extended Range - Silver Dawn | Alfen Eve Single Pro-line


  • rolfio
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23-06 10:35
marcel_76 schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 18:39:
Vandaag weer eens geen internet in de auto, niets werkte. Stond een uitroepteken bij de LTE verbinding, ik op zoek in de instellingen en in het verleden had je een mogelijkheid om de SIM even uit of aan te zetten en meestal werkte daarna alles weer. Echter die optie zie ik niet staan bij verbindingen, staat alleen maar WIFI en Bluetooth.

Dus maar een TCAM reset gedaan, nou hoppa daarna alles werken weer in de auto. Internet, Google alles had weer verbinding. Behalve de Volvo app, die geeft aan dat de auto offline is gegaan 7 uur geleden en is niet meer online gekomen terwijl de auto zelf wel alle verbinding heeft.

Ben daarna ook nog weg geweest om onze dochter te halen, dus de auto heeft zeker nog 35 minuten rond gereden.

Iemand dit ook meegemaakt, even geduld hebben en morgen kijken?
Ik heb precies hetzelfde, vanochtend naar het werk en ook een uitroepteken bij de verbinding. Eind van de dag was dat weer opgelost. Maar idd zegt de app nu dat de auto offline is. Ik maak me er niet meer druk om. Vaker gehad, wordt vanzelf weer opgelost...

XC40 RWD Ultimate Single Motor ER MY24 Sage Green 50000km


  • Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:53
Daarnet rond 17u30 vertrokken en ook uitroepteken en geen netwerk, opgelost met TCAM reset.

Nochtans half uur voordien preconditioning gestart via HA en dat lukte wel nog.

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ


  • tukker999
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 00:06
ron65 schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 17:48:
[...]

is een idee natuurlijk :-)
Ik gebruik tegenwoordig siliconenspray als een soort 1000 dingen doekje voor dat soort gevallen.

22,29 kWh/100km


  • ron65
  • Registratie: Januari 2022
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

caspervc schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 20:39:
[...]

Zal wel weer een OTA aankomen 😅
Die OTA 5.1.9 (meen ik uit mijn hoofd?) is alleen voor werkplaatsbezoeken voor wagens waarvan het start-stop systeem hapert bij 5.0.5

Dus geen OTA vooralsnog.

XC40 P6 Plus MY23 19 inch zomer-winterbanden wissel, warmtepomp


  • ron65
  • Registratie: Januari 2022
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

tukker999 schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 23:29:
[...]

Ik gebruik tegenwoordig siliconenspray als een soort 1000 dingen doekje voor dat soort gevallen.
is ook mogelijk, zolang ik het er maar 100% af kan halen voor ik er de caravan weer aanhang.

XC40 P6 Plus MY23 19 inch zomer-winterbanden wissel, warmtepomp


  • ron65
  • Registratie: Januari 2022
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

marcel_76 schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 21:22:
[...]

Ah, ik heb dus ook LTE in de auto idd na de reset. Maar ik merk dat de auto echt offline is, zelfs home assistant krijgt geen gegevens binnen. Dus kan inderdaad ook iets anders zijn bij Volvo. Maar nog steeds offline, zal morgen eens kijken even entertainment reset denk ik dan maar ook.
Verontrustend. Hier werkt alles nog netjes, zonet nog een irritante beller naast mijn auto weggejaagd. Die stond er al 20 minuten heen en weer drentelend vlak naast mijn wagen met een telefoon op speaker te bellen, weet niet welke taal, was niet te verstaan in elk geval.
Ik vond dat storend, en voelt niet prettig als ze maar vlak naast je auto blijven staan daarmee.

Dus via HA even de claxon geactiveerd, hij was snel weg. O-)

Geen internet of app verbinding storing gehad tot zoverre deze week, en dat is ook best uitzonderlijk eigenlijk.
Hoe lang heb ik wel niet met 3G rondgereden voor ze dat eindelijk wisten op te lossen met een volledige nieuwe software inblaas in de garage... maanden. Het is gewoon een dingetje van de Volvo dat die connectie wat instabiel is.

Wel vorige week dat de laadstroom beperkt stond op 10A, en niet naar instellingen wilde luisteren naar 32A.
De bekende truc: kabel afkoppelen, auto op slot en erbij weg met de sleutel. Na 15 minuten weer aankoppelen en dan is het opgelost. Dat was al een poos terug dat me die overkomen is.

XC40 P6 Plus MY23 19 inch zomer-winterbanden wissel, warmtepomp


  • mversluis
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21:09
Hier is de auto al sinds gisteren ochtend online in de app , maar ook in homey

Lijkt of er in de backend was mis is.

Overigens geeft auto wel de laatste trip en locatie door (weird)

An optimist is a person who sees only the lights in the picture, Whereas a pessimist sees only the shadows.An idealist, however is one who sees the light and the shadows, but in addition sees something else:.......the possibility of changing the picture


  • -Vasa-
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22-06 15:35
Hier ook rare problemen met de verbinding. In de auto is er perfect LTE verbinding, en de ritten worden getoond in de app. Maar volgens de app is de wagen offline.

Best vervelend met dit weer omdat ik nu wel zeker wil zijn dat de airco op voorhand aan staat met deze hitte.

  • Venomer
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 21:19
Ik kon gistermiddag (vrijdag) de airco niet aanzetten via de app. Natuurlijk net op een dag dat het 30 graden is…

Ik kom er net (zaterdagochtend) achter dat het nu nog steeds niet werkt.

XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus


  • marcel_76
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 23:10
-Vasa- schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 07:55:
Hier ook rare problemen met de verbinding. In de auto is er perfect LTE verbinding, en de ritten worden getoond in de app. Maar volgens de app is de wagen offline.

Best vervelend met dit weer omdat ik nu wel zeker wil zijn dat de airco op voorhand aan staat met deze hitte.
Hier dus ook nog stees offline maar ook geen rit registratie. Nergens meer online, zo maar even de boel resetten in de auto. Anders maar weer een tcam reset.

XC40 Ultimate MY24 - Single Motor Extended Range - Silver Dawn | Alfen Eve Single Pro-line


  • marcel_76
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 23:10
Venomer schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 08:13:
Ik kon gistermiddag (vrijdag) de airco niet aanzetten via de app. Natuurlijk net op een dag dat het 30 graden is…

Ik kom er net (zaterdagochtend) achter dat het nu nog steeds niet werkt.
zucht precies dat dus, maar als de app van Volvo niet werkt lukt het vaak wel via HA. Echter deze keer is de auto dus echt overal offline, dus communicatie vanuit de auto lijkt niet lekker te lopen om status etc. door te geven.

XC40 Ultimate MY24 - Single Motor Extended Range - Silver Dawn | Alfen Eve Single Pro-line


  • eppo16
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20-06 22:31
Blijf het nog steeds wonderbaarlijk vinden dat er software problemen zijn terwijl die auto's inmiddels een jaar of 4 rondrijden.

Van een 'Premium' merk had ik toch een hele andere verwachting...

  • Venomer
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 21:19
eppo16 schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 10:49:
Blijf het nog steeds wonderbaarlijk vinden dat er software problemen zijn terwijl die auto's inmiddels een jaar of 4 rondrijden.

Van een 'Premium' merk had ik toch een hele andere verwachting...
Van collega’s die in auto’s van andere premium merken rijden hoor ik vergelijkbare verhalen. Niet alleen Volvo heeft er moeite mee om alles perfect te krijgen.

Bij Volvo zie je in elk geval ten alle tijde hoe snel je rijdt. Ik heb van twee andere merken gehoord dat af en toe het bestuurdersdisplay helemaal zwart wordt, zodat je je snelheid niet meer weet. Dat heeft Volvo blijkbaar beter geregeld.

XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus


  • Kammika
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 22:05
Venomer schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 11:03:
[...]

Van collega’s die in auto’s van andere premium merken rijden hoor ik vergelijkbare verhalen. Niet alleen Volvo heeft er moeite mee om alles perfect te krijgen.

Bij Volvo zie je in elk geval ten alle tijde hoe snel je rijdt. Ik heb van twee andere merken gehoord dat af en toe het bestuurdersdisplay helemaal zwart wordt, zodat je je snelheid niet meer weet. Dat heeft Volvo blijkbaar beter geregeld.
Precies dat. Heb nu tijdelijk een tesla (naast de Volvo die ik nu privé overgenomen heb), die toch altijd als voorbeeld genomen wordt hoe goed de software kan zijn.

Gisteren had ik daarin ook weer 3 glitches
- Bluetooth telefoon was gekoppeld, maar kreeg met geen mogelijkheid de audio over de infotainment
- dataverbinding ook een uurtje weg, dus geen verkeersinfo en ook niet de satellietfoto beelden (misschien is het we dezelfde netwerkoperator als Volvo en is het probleem breder)
- ondanks dat ik handen aan het stuur had en gewoon op verkeer zat te letten continue piepjes dat ik teveel maar andere dingen keek (wat dus niet zo was) en schakelde die op een gegeven moment zelfs de selfdriving uit. Echt fout in het systeem. Heb in het menu ook een waarschuwing in het zelf driving scherm in beeld dat als ik dat nog 4x doe functie helemaal gedsiabled wordt, heel wazig
- moest daarna laden, en na het laden werkte alles weer

Dus nee gras is niet groener bij de buren. Dit hoort kennelijk bij moderne auto’s…

  • RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18:25
eppo16 schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 10:49:
Blijf het nog steeds wonderbaarlijk vinden dat er software problemen zijn terwijl die auto's inmiddels een jaar of 4 rondrijden.

Van een 'Premium' merk had ik toch een hele andere verwachting...
4 jaar, de eerste is in 2020 van de band gerold. Maar dat er na 6 jaar nog steeds aanpassingen doorgevoerd worden is eerder uitzonderlijk, dus eigenlijk mag je niet klagen. Het disconnecten van het internet hebben veel merken, zelfs zonet van mijn vrouw een foto doorgestuurd gekregen dat er geen internetverbinding is in de Tesla...

  • marcel_76
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 23:10
Largamelion schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 23:28:
Daarnet rond 17u30 vertrokken en ook uitroepteken en geen netwerk, opgelost met TCAM reset.

Nochtans half uur voordien preconditioning gestart via HA en dat lukte wel nog.
Hopelijk bij nog een TCAM reset is het hier ook opgelost, de verbinding in de auto was gisteren prima. Maar daaromheen niet. Dus nogmaals even TCAM en Infotainment reset en ik verwacht dat dan alle verbinding etc. wel weer gaat werken.

XC40 Ultimate MY24 - Single Motor Extended Range - Silver Dawn | Alfen Eve Single Pro-line


  • Venomer
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 21:19
Bij mij geeft de app nu de melding dat de auto offline is.

XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus


  • Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:20
ron65 schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 23:54:
[...]

is ook mogelijk, zolang ik het er maar 100% af kan halen voor ik er de caravan weer aanhang.
Als remmenreiniger hier niet afdoende zou helpen....

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh, Venus A 2,12kWh, HW P1, MT CT003, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler


  • Lempke
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-06 18:15
marcel_76 schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 11:32:
[...]

Hopelijk bij nog een TCAM reset is het hier ook opgelost, de verbinding in de auto was gisteren prima. Maar daaromheen niet. Dus nogmaals even TCAM en Infotainment reset en ik verwacht dat dan alle verbinding etc. wel weer gaat werken.
Ik heb geen enkele keer een reset uitgevoerd en toch is de auto vanmorgen vanzelf weer online gekomen. Was dus echt iets in de backend van Volvo, mogen ze gerust wat robuuster uitvoeren wat mij betreft.

  • marcel_76
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 23:10
Lempke schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 11:41:
[...]

Ik heb geen enkele keer een reset uitgevoerd en toch is de auto vanmorgen vanzelf weer online gekomen. Was dus echt iets in de backend van Volvo, mogen ze gerust wat robuuster uitvoeren wat mij betreft.
Nou bij mij nog niet, dus ik moet denk ik wel de reset even doen. Kan best dat er iets bij Volvo was ten tijde van de reset en daarna alles niet vanzelf online komt. Als het nu bij Volvo weer werkt is misschien de auto herstarten even de beste oplossing. Ga zo boodschappen halen, dus dan doe ik daarvoor wel eerst even beide resets en dan stukje rijden.

Update: Nogmaals een TCAM reset gedaan en binnen 1 minuut was de auto alweer online. Gegevens laden duurde even maar liet wel zien dat de TCAM reset nu wel werkte. Denk dus gisteren een combinatie van iets bij Volvo waardoor een process was blijven hangen.

[ Voor 16% gewijzigd door marcel_76 op 30-05-2026 13:44 ]

XC40 Ultimate MY24 - Single Motor Extended Range - Silver Dawn | Alfen Eve Single Pro-line


  • mversluis
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21:09
Een TCAM reset gedaan en binnen 1 minuut was de auto alweer online.
Zowel in de app als in Homey.

Vreemd dit lijkt wel een trigger ofzo naar de backoffice te zijn.

Wel apart dat meerdere mensen erin eens last van hebben

An optimist is a person who sees only the lights in the picture, Whereas a pessimist sees only the shadows.An idealist, however is one who sees the light and the shadows, but in addition sees something else:.......the possibility of changing the picture


  • Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:53
Auto nu ook weer offline, zowel in de Volvo app als HA.

Misschien nasleep van dit?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lmrlFIoOZtJSJetsd6Q-4-z_hhM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tVDD93zsBtCW4gcRNb4NNwBe.jpg?f=fotoalbum_large

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ


  • danny.s
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 22:39
Largamelion schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 14:13:
Auto nu ook weer offline, zowel in de Volvo app als HA.

Misschien nasleep van dit?[Afbeelding]
Ik heb die melding nooit gehad. Ook afgelopen dagen 0 problemen gehad met connectiviteit, zowel in de auto als de app.

  • RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18:25
Largamelion schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 14:13:
Auto nu ook weer offline, zowel in de Volvo app als HA.

Misschien nasleep van dit?[Afbeelding]
Ik heb die melding ook gekregen en nooit problemen gehad met connectiviteit. Mijn auto staat in een garage, zowel thuis als op het werk, en als ik instap krijg ik vaak te horen: 'je bent terug online'... Zowel in de wagen, Volvo app en HA is hij de laatste dagen nog niet offline geweest.

  • rolfio
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23-06 10:35
rolfio schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 21:57:
[...]

Ik heb precies hetzelfde, vanochtend naar het werk en ook een uitroepteken bij de verbinding. Eind van de dag was dat weer opgelost. Maar idd zegt de app nu dat de auto offline is. Ik maak me er niet meer druk om. Vaker gehad, wordt vanzelf weer opgelost...
Even mezelf quoten...

Maar inmiddels doet de app het ook weer. Wat ik al zei, wordt vanzelf opgelost 8)

XC40 RWD Ultimate Single Motor ER MY24 Sage Green 50000km


  • marcel_76
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 23:10
mversluis schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 13:59:
Een TCAM reset gedaan en binnen 1 minuut was de auto alweer online.
Zowel in de app als in Homey.

Vreemd dit lijkt wel een trigger ofzo naar de backoffice te zijn.

Wel apart dat meerdere mensen erin eens last van hebben
Klopt helemaal. Apart ook dat alles zich niet hersteld zelfs nadat je al een reset hebt gedaan en de auto gewoon internet verbinding had. Althans dit leek wel zo en gisteren speelde er muziek via Deezer zonder problemen. Maar goed tweede reset en voila.

XC40 Ultimate MY24 - Single Motor Extended Range - Silver Dawn | Alfen Eve Single Pro-line


  • marcel_76
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 23:10
Largamelion schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 14:13:
Auto nu ook weer offline, zowel in de Volvo app als HA.

Misschien nasleep van dit?[Afbeelding]
Deze heb ik ook nog nooit gezien.

XC40 Ultimate MY24 - Single Motor Extended Range - Silver Dawn | Alfen Eve Single Pro-line


  • Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:53
Er is toch echt wat gaande als ik zie hoeveel problemen hier gemeld worden de laatste dagen. Ik heb vandaag meerdere ritten gedaan en in de auto niets gemerkt, maar de app zegt al heel de dag dat de auto offline is en HA update geen gegevens. Vanmorgen ook de AC gestart via HA maar toen ik in de auto stapte had die duidelijk niets gedaan.

Gelukkig is de service nog gratis want als ik nu een betalend abo had zou ik best geïrriteerd zijn.
marcel_76 schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 20:05:
[...]

Deze heb ik ook nog nooit gezien.
Ja ik kreeg die een goede week geleden maar vond het al raar dat niemand er hier iets van gemeld had. Blijkbaar is dat bericht bij niet veel mensen toegekomen dan.

[ Voor 26% gewijzigd door Largamelion op 30-05-2026 20:08 ]

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ


  • marcel_76
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 23:10
Largamelion schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 20:07:
Er is toch echt wat gaande als ik zie hoeveel problemen hier gemeld worden de laatste dagen. Ik heb vandaag meerdere ritten gedaan en in de auto niets gemerkt, maar de app zegt al heel de dag dat de auto offline is en HA update geen gegevens. Vanmorgen ook de AC gestart via HA maar toen ik in de auto stapte had die duidelijk niets gedaan.

Gelukkig is de service nog gratis want als ik nu een betalend abo had zou ik best geïrriteerd zijn.


[...]

Ja ik kreeg die een goede week geleden maar vond het al raar dat niemand er hier iets van gemeld had. Blijkbaar is dat bericht bij niet veel mensen toegekomen dan.
Yep, dat had ik ook maar was opgelost na de tweede TCAM reset.

XC40 Ultimate MY24 - Single Motor Extended Range - Silver Dawn | Alfen Eve Single Pro-line


  • Venomer
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 21:19
Ik heb aan het eind van de middag een TCAM reset gedaan en sindsdien werkt het weer.

Misschien had de admin van Volvo niet op tijd het TLS-certificaat ververst of zo. 8)7

Bij ons op het werk gaat dat ook wel eens zo.

“Hallo helpdesk, systeem x is onbereikbaar”
- “O, even kijken. Ik zie het al, het certificaat is verlopen.”
- “Zo, er staat een nieuwe, nu zou het moeten werken.”
“Nee, nog steeds niet.”
- “Start je browser eens opnieuw.”
“Ja, nu wel!”

XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus


  • Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:23
Hier nog geen problemen met de connectie gehad, mijn auto (MY24 met Snapdragon) is al een hele tijd niet offline geweest.
ff afkloppen, wat niet is kan natuurlijk nog komen...

[ Voor 4% gewijzigd door Tranquility op 31-05-2026 11:19 ]


  • ron65
  • Registratie: Januari 2022
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Tranquility schreef op zondag 31 mei 2026 @ 11:18:
Hier nog geen problemen met de connectie gehad, mijn auto (MY24 met Snapdragon) is al een hele tijd niet offline geweest.
ff afkloppen, wat niet is kan natuurlijk nog komen...
Ik heb nog de oude hardware, maar ook al maanden geen grote connectie problemen gehad, een enkele keer de app eenmelding dat de auto offline was, maar dat was steeds maar een minuutje,kan zelfs aan de internetconnectie van de GSM gelegen hebben.

Dat was in het begin beslist erger, toen regelmatig connectie ellende.
Het is verbeterd nadat ze vorig jaar mijn auto volledig opnieuw van software hebben voorzien, ik moest alles opnieuw instellen toen inclusief de language van de auto.

Daarom denk ik nog steeds dat in de eerste versies van de software bugs zaten die met de diverse OTA's niet werden opgelost, die nieuwe software heeft letterlijk alle files vervangen, dus ook de corrupte. Een OTA doet dat niet met alle files.

XC40 P6 Plus MY23 19 inch zomer-winterbanden wissel, warmtepomp


  • -Vasa-
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22-06 15:35
eppo16 schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 10:49:
Blijf het nog steeds wonderbaarlijk vinden dat er software problemen zijn terwijl die auto's inmiddels een jaar of 4 rondrijden.

Van een 'Premium' merk had ik toch een hele andere verwachting...
Goh, mij lijkt het een issue te zijn op de backend. Er is perfect verbinding in de wagen, en ook voor mijn smartphone. Dus het is iets daar tussenin. Klinkt eerder als een infrastructuur probleem en dat zie je overal. Het feit dat het ondertussen ook opgelost lijkt voor mij, bevestigt dat.


Mogelijk dat ik op dat vlak iets meer vergevingsgezind ben omdat ik net ook dit soort infrastructuur moet opzetten en onderhouden voor andere zaken. En ik vermoed dat het overal zo is dat er van alles wordt beloofd en wordt geprogrammeerd en men maar denkt dat oneindig schalen vanzelf gaat, zelfs als men er niet voor wilt betalen.

  • Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:23
ron65 schreef op zondag 31 mei 2026 @ 13:20:

Ik heb nog de oude hardware, maar ook al maanden geen grote connectie problemen gehad, een enkele keer de app eenmelding dat de auto offline was, maar dat was steeds maar een minuutje,kan zelfs aan de internetconnectie van de GSM gelegen hebben.

Dat was in het begin beslist erger, toen regelmatig connectie ellende.
Het is verbeterd nadat ze vorig jaar mijn auto volledig opnieuw van software hebben voorzien, ik moest alles opnieuw instellen toen inclusief de language van de auto.

Daarom denk ik nog steeds dat in de eerste versies van de software bugs zaten die met de diverse OTA's niet werden opgelost, die nieuwe software heeft letterlijk alle files vervangen, dus ook de corrupte. Een OTA doet dat niet met alle files.
Soms is een totale herinstallatie nodig om inderdaad het hele file system te vernieuwen. Net als dat een "schone" herinstallatie van Windows een PC weer vlot en goed kan laten werken. Mooi om te zien dat de volledige herinstallatie bij jou alle problemen heeft verholpen.

  • Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:53
-Vasa- schreef op zondag 31 mei 2026 @ 16:49:
[...]

Goh, mij lijkt het een issue te zijn op de backend. Er is perfect verbinding in de wagen, en ook voor mijn smartphone. Dus het is iets daar tussenin. Klinkt eerder als een infrastructuur probleem en dat zie je overal. Het feit dat het ondertussen ook opgelost lijkt voor mij, bevestigt dat.


Mogelijk dat ik op dat vlak iets meer vergevingsgezind ben omdat ik net ook dit soort infrastructuur moet opzetten en onderhouden voor andere zaken. En ik vermoed dat het overal zo is dat er van alles wordt beloofd en wordt geprogrammeerd en men maar denkt dat oneindig schalen vanzelf gaat, zelfs als men er niet voor wilt betalen.
Lijkt me ook eerder een backend probleem gezien het bij meerdere mensen tegelijk optreedt en zichzelf ook weer oplost. Gisteravond was het bij mij weer in orde zonder zelf iets te doen en ook vandaag geen enkel probleem meer.

Vrijdag m'n 2e onderhoud na 3 jaar en een goede 60k km. Heb nog mail gestuurd naar de dealer om aan te geven dat het externe geluidssignaal al enkele maanden defect is, maar geen reactie gekregen. Benieuwd of ze dat gaan herstellen bij het onderhoud. Niet dat ik het mis maar telkens die melding op het bestuurdersscherm is best irritant.

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ


  • danny.s
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 22:39
"Grappig", gaf dit weekend nog aan dat ik helemaal geen issues heb gehad. Had ik dus moeten afkloppen.. Vanochtend ook geen internet verbinding in de auto (uitroepteken waar nomaal LTE staat). Bijzonder dat hij in de app wel gewoon online is.

Als het probleem vanavond nog steeds is, ook maar een TCAM reset doen.

  • Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:12
danny.s schreef op maandag 1 juni 2026 @ 08:21:
"Grappig", gaf dit weekend nog aan dat ik helemaal geen issues heb gehad. Had ik dus moeten afkloppen.. Vanochtend ook geen internet verbinding in de auto (uitroepteken waar nomaal LTE staat). Bijzonder dat hij in de app wel gewoon online is.

Als het probleem vanavond nog steeds is, ook maar een TCAM reset doen.
Je kan gewoon die reset uitvoeren tijdens het rijden hoor. Is ook redelijk snel weer online en dan zie je gelijk of je weet data hebt.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 | Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio


  • JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:24

JB

Cédric roelt!

Lempke schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 11:41:
[...]

Ik heb geen enkele keer een reset uitgevoerd en toch is de auto vanmorgen vanzelf weer online gekomen. Was dus echt iets in de backend van Volvo, mogen ze gerust wat robuuster uitvoeren wat mij betreft.
Grappig dat ik dit hier lees. Hier was de auto ook offline. Slim laden over de zeik etc.

Mijn boefje is liev!


  • Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:53
Zo, maandje geleden van de winterbanden gewisseld naar de all seasons en vandaag weeral melding dat de bandenspanning te laag is, het spel is weer begonnen na een hele winter geen meldingen. Auto toont zoals gewoonlijk niet over welke band het gaat dus wordt weer nakijken met de pomp, maar het zal sowieso een van de achterste zijn want die vooraan zijn net nieuw.

De bandencentrale heeft dus helaas geen check gedaan of niets gevonden en ik zal weer maandelijks naar de pomp kunnen. :-(

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ


  • Kammika
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 22:05
Largamelion schreef op maandag 1 juni 2026 @ 11:29:
Zo, maandje geleden van de winterbanden gewisseld naar de all seasons en vandaag weeral melding dat de bandenspanning te laag is, het spel is weer begonnen na een hele winter geen meldingen. Auto toont zoals gewoonlijk niet over welke band het gaat dus wordt weer nakijken met de pomp, maar het zal sowieso een van de achterste zijn want die vooraan zijn net nieuw.

De bandencentrale heeft dus helaas geen check gedaan of niets gevonden en ik zal weer maandelijks naar de pomp kunnen. :-(
huh? Als ik in dat onderhoudsschermpje kijk op moment dat er zo'n melding is, zie ik ook welke band het is. Wel handig systeem, want had me er ook al een keer aangestoord, maar toen bleek er toch een spijker in te zitten..

anyway, soms ook false positives. Dat komt omdat dit mechanisme zelf continu calibreert, kan dus best zijn die net met de hete dagen weer gecalibreerd heeft en nu de temeratuur vandaag stuk lager is die net even de sensor triggert.

Voor de snelle checks:

heb zelf een keer een setje van de lidl gehaald, zodat ik nooit langs de pomp hoef (ook handig voor de fietsbanden ;-)), dan kom je op zoiets...: https://www.lidl.nl/p/par...wjwoYvW5M224aApJdEALw_wcB

Volgens mij is die ook wel zonder luchtbedpomp te krijgen, en ben je nog goedkoper uit... En op ali/amazon zijn ze nog wel goedkoper te krijgen. Ik kan het iedereen aanraden, want kleine moeite om zo die banden op spanning te houden, en dat scheelt aardig in de bandenslijtage...(en dus snel terugverdiend)

  • Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:53
Kammika schreef op maandag 1 juni 2026 @ 11:37:
[...]

huh? Als ik in dat onderhoudsschermpje kijk op moment dat er zo'n melding is, zie ik ook welke band het is. Wel handig systeem, want had me er ook al een keer aangestoord, maar toen bleek er toch een spijker in te zitten..

anyway, soms ook false positives. Dat komt omdat dit mechanisme zelf continu calibreert, kan dus best zijn die net met de hete dagen weer gecalibreerd heeft en nu de temeratuur vandaag stuk lager is die net even de sensor triggert.

Voor de snelle checks:

heb zelf een keer een setje van de lidl gehaald, zodat ik nooit langs de pomp hoef (ook handig voor de fietsbanden ;-)), dan kom je op zoiets...: https://www.lidl.nl/p/par...wjwoYvW5M224aApJdEALw_wcB

Volgens mij is die ook wel zonder luchtbedpomp te krijgen, en ben je nog goedkoper uit... En op ali/amazon zijn ze nog wel goedkoper te krijgen. Ik kan het iedereen aanraden, want kleine moeite om zo die banden op spanning te houden, en dat scheelt aardig in de bandenslijtage...(en dus snel terugverdiend)
Bij mij toont ie al lang niet meer welke band onvoldoende opgepompt is, ik zie dit:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9gfx8oH1n3JoXoVsulmI6JEUoTQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RknKwCAwuWEq2yhtKylXX2pj.jpg?f=fotoalbum_large

en als ik op 'bandenspanning' klik of in de status app kijk krijg ik geen extra details. Hij verwijst ook uitdrukkelijk naar 'alle banden' ook al zijn de andere 3 waarschijnlijk gewoon voldoende opgepompt.

Er zit een pompje onder de frunk in de wagen, mss ga ik daar maar eens mee aan de slag of is dat enkel voor noodgevallen bedoeld? Iemand ervaring mee?

Ik heb ook een pomp met batterij voor m'n SUP maar die gaat helaas maar tot 20PSI en heeft geen koppelstuk voor autobanden.

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ


  • ron65
  • Registratie: Januari 2022
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Kammika schreef op maandag 1 juni 2026 @ 11:37:
[...]

huh? Als ik in dat onderhoudsschermpje kijk op moment dat er zo'n melding is, zie ik ook welke band het is. Wel handig systeem, want had me er ook al een keer aangestoord, maar toen bleek er toch een spijker in te zitten..

anyway, soms ook false positives. Dat komt omdat dit mechanisme zelf continu calibreert, kan dus best zijn die net met de hete dagen weer gecalibreerd heeft en nu de temeratuur vandaag stuk lager is die net even de sensor triggert.

Voor de snelle checks:

heb zelf een keer een setje van de lidl gehaald, zodat ik nooit langs de pomp hoef (ook handig voor de fietsbanden ;-)), dan kom je op zoiets...: https://www.lidl.nl/p/par...wjwoYvW5M224aApJdEALw_wcB

Volgens mij is die ook wel zonder luchtbedpomp te krijgen, en ben je nog goedkoper uit... En op ali/amazon zijn ze nog wel goedkoper te krijgen. Ik kan het iedereen aanraden, want kleine moeite om zo die banden op spanning te houden, en dat scheelt aardig in de bandenslijtage...(en dus snel terugverdiend)
Ik heb al vanaf dat ik de wagen een half jaar had zo'n pompje met ingebouwde accu.
Destijds een melding bandendruk, en na 4 pompstations onderweg te hebben aangedaan waar ik niet terecht kon (1: plaats voor de luchtpomp bezet door een geparkeerde vrachtwagen, 2: luchtpomp defect, 3: moest een euro in, niet bij me, 4: geparkeerde autos voor de luchtpomp. ) was ik er klaar mee, ben naar de bandenboer gereden en die kon geen afwijkende druk vinden. Dus de bandencalibratie nog eens laten lopen.
Toen wel een pomp aangeschaft zelf, op accu, prima ding.
Elke bandenwissel als ik weer thuis kom even alle wielen nalopen (vaak maar 2,4 bar erin ondanks verzoek 2,9 te doen), bijpompen ermee, dam de bandenspannings indicator weer opnieuw laten inleren (kun je in het menu aanzetten, gewoon laten meelopen de eerste paar km) en dan geen meldingen meer tot de volgende wissel, ook niet met all seasons.

Ik loop met dat pompje de bandjes wel elke 4 a 5 weken even na, heel soms moet er iets bij bij allevier, maar dat is zelden.

XC40 P6 Plus MY23 19 inch zomer-winterbanden wissel, warmtepomp


  • Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:49

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

@ron65 je hebt geen 12V bandenpomp onder de dubbele bodem van de frunk liggen?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr


  • ron65
  • Registratie: Januari 2022
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Largamelion schreef op maandag 1 juni 2026 @ 11:45:
[...]

Bij mij toont ie al lang niet meer welke band onvoldoende opgepompt is, ik zie dit:[Afbeelding]

en als ik op 'bandenspanning' klik of in de status app kijk krijg ik geen extra details. Hij verwijst ook uitdrukkelijk naar 'alle banden' ook al zijn de andere 3 waarschijnlijk gewoon voldoende opgepompt.

Er zit een pompje onder de frunk in de wagen, mss ga ik daar maar eens mee aan de slag of is dat enkel voor noodgevallen bedoeld? Iemand ervaring mee?

Ik heb ook een pomp met batterij voor m'n SUP maar die gaat helaas maar tot 20PSI en heeft geen koppelstuk voor autobanden.
Ik heb er eentje van Mevon, via Bol gekocht. PRima ding, kan tot 10 bar.
Instellen op 2,9, nippel op het ventiel en klemmen, pomp aan.. slaat zelf af bij voldoende druk.
https://www.bol.com/nl/nl/p/elektrische-fietspomp-draagbare-luchtcompressor-bandenpomp-auto-6000-mah/9300000147695141

XC40 P6 Plus MY23 19 inch zomer-winterbanden wissel, warmtepomp


  • ron65
  • Registratie: Januari 2022
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Orion84 schreef op maandag 1 juni 2026 @ 11:50:
@ron65 je hebt geen 12V bandenpomp onder de dubbele bodem van de frunk liggen?
Zeker wel, maar ik vind dat super onhandig, snoer is netaan lang zat.. zit je altijt mee te klooien.
Als je vier banden moet doen moet je steeds het snoer door een andere deur naar het dashboard leiden..

Ik heb er nu een met ingebouwde accu, helemaal top, kan die pomp in de frunk lekker blijven waar die is.

ik had er destijds alleen niet aan gedacht dat die er was, uit frustratie over die 4 luchtpompen die niets betekenden omdat ze niet werkten, niet bereikbaar waren of er weer muntgeld in moest.

XC40 P6 Plus MY23 19 inch zomer-winterbanden wissel, warmtepomp


  • Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:49

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

ron65 schreef op maandag 1 juni 2026 @ 11:56:
[...]

Zeker wel, maar ik vind dat super onhandig, snoer is netaan lang zat.. zit je altijt mee te klooien.
Als je vier banden moet doen moet je steeds het snoer door een andere deur naar het dashboard leiden..

Ik heb er nu een met ingebouwde accu, helemaal top, kan die pomp in de frunk lekker blijven waar die is.
Oh, helemaal eens hoor, het zijn ondingen. Ik heb hier een accupomp van Makita, maar die ligt normaal gesproken gewoon in de garage. Alleen als ik op reis ga met de auto wil ik 'm nog wel eens meeslepen. Voor noodgevallen onderweg voldoet dat 12V pompje ook wel.
ik had er destijds alleen niet aan gedacht dat die er was, uit frustratie over die 4 luchtpompen die niets betekenden omdat ze niet werkten, niet bereikbaar waren of er weer muntgeld in moest.
Check :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr


  • Kammika
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 22:05
Largamelion schreef op maandag 1 juni 2026 @ 11:45:
[...]

Bij mij toont ie al lang niet meer welke band onvoldoende opgepompt is, ik zie dit:[Afbeelding]

en als ik op 'bandenspanning' klik of in de status app kijk krijg ik geen extra details. Hij verwijst ook uitdrukkelijk naar 'alle banden' ook al zijn de andere 3 waarschijnlijk gewoon voldoende opgepompt.

Er zit een pompje onder de frunk in de wagen, mss ga ik daar maar eens mee aan de slag of is dat enkel voor noodgevallen bedoeld? Iemand ervaring mee?

Ik heb ook een pomp met batterij voor m'n SUP maar die gaat helaas maar tot 20PSI en heeft geen koppelstuk voor autobanden.
bijzonde. Ik heb nog nooit zelf daarna gekeken welke het was...Gaf die voor zo ver ik mij herinner altijd gewoon aan in dat schermpje... moet wel zeggen dat ik sinds 5.0.5 dat nog niet weer heb gehad. Misschien is dat in dat nieuwe schermpje andes?

Zal er eens op letten als ik die waarschuwing weer eens krijg...

  • -Vasa-
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22-06 15:35
Kammika schreef op maandag 1 juni 2026 @ 12:57:
[...]

bijzonde. Ik heb nog nooit zelf daarna gekeken welke het was...Gaf die voor zo ver ik mij herinner altijd gewoon aan in dat schermpje... moet wel zeggen dat ik sinds 5.0.5 dat nog niet weer heb gehad. Misschien is dat in dat nieuwe schermpje andes?

Zal er eens op letten als ik die waarschuwing weer eens krijg...
Ik heb nog nooit specifiek doorgekregen welke band het probleem had als ik de bandenspanning melding krijg. En de helft van de tijd is het met moeite waar te nemen met de bandenpomp wat nu eigenlijk dan wel het probleem was.

Mijn ervaring tot nu toe leert mij dat het eigenlijk altlijd voorkomt als het warm weer is, dus meer dan 20°, en er een stukje snelweg-rijden gevolgd wordt door filerijden. (En vreemd genoeg ook altijd filerijden, niet gewoon van de snelweg afgaan om daar ergens 50 te gaan rijden). Ook dat maakt het het net extra vervelend omdat je dan kan gaan vermoeden dat je in glas of vuil hebt gereden omdat je bijvoorbeeld moest uitwijken naar de pechstrook om voorbij een ongeval te gaan ofzo.

Ik heb nu ook wel zo'n pomp, maar dat veranderd niet dat het verdomd rottig is om een extra stop te moeten doen omdat dat meetsysteem niet meer gedetailleerd kan werken om te zeggen welke band welke druk heeft, maar alleen zegt dat er "een" probleem is met "de bandenspanning". Als je weet dat het bijvoorbeeld 2.4 is en de rest op 2.6 staat, kan je al iets kalmer gewoon verder rijden naar een parking. Terwijl als je die ziet gaan naar 1.X ofzo, kan je beginnen zoeken naar een veiligere inham op de pechstrook.

  • danny.s
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 22:39
Juancho schreef op maandag 1 juni 2026 @ 10:34:
[...]


Je kan gewoon die reset uitvoeren tijdens het rijden hoor. Is ook redelijk snel weer online en dan zie je gelijk of je weet data hebt.
Ah goed om te weten voor de terugreis straks. Deze ochtend wist ik ook even niet hoe het moest haha. Wist dat het hier voorbij gekomen was, dus heb ik wel opgezocht voor straks :)

  • Kammika
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 22:05
-Vasa- schreef op maandag 1 juni 2026 @ 13:15:
[...]

Ik heb nog nooit specifiek doorgekregen welke band het probleem had als ik de bandenspanning melding krijg. En de helft van de tijd is het met moeite waar te nemen met de bandenpomp wat nu eigenlijk dan wel het probleem was.

Mijn ervaring tot nu toe leert mij dat het eigenlijk altlijd voorkomt als het warm weer is, dus meer dan 20°, en er een stukje snelweg-rijden gevolgd wordt door filerijden. (En vreemd genoeg ook altijd filerijden, niet gewoon van de snelweg afgaan om daar ergens 50 te gaan rijden). Ook dat maakt het het net extra vervelend omdat je dan kan gaan vermoeden dat je in glas of vuil hebt gereden omdat je bijvoorbeeld moest uitwijken naar de pechstrook om voorbij een ongeval te gaan ofzo.

Ik heb nu ook wel zo'n pomp, maar dat veranderd niet dat het verdomd rottig is om een extra stop te moeten doen omdat dat meetsysteem niet meer gedetailleerd kan werken om te zeggen welke band welke druk heeft, maar alleen zegt dat er "een" probleem is met "de bandenspanning". Als je weet dat het bijvoorbeeld 2.4 is en de rest op 2.6 staat, kan je al iets kalmer gewoon verder rijden naar een parking. Terwijl als je die ziet gaan naar 1.X ofzo, kan je beginnen zoeken naar een veiligere inham op de pechstrook.
calibreer je altijd wel opnieuw als je weer opgepompt cq gechecked hebt? Dat zorgt bij mij ervoor dat het daarna vrij lang wegblijft...

  • Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:12
danny.s schreef op maandag 1 juni 2026 @ 13:19:
[...]

Ah goed om te weten voor de terugreis straks. Deze ochtend wist ik ook even niet hoe het moest haha. Wist dat het hier voorbij gekomen was, dus heb ik wel opgezocht voor straks :)
Je kan de 2 resets altijd tijdens het rijden even doen, zoals gezegd dat gaat best snel dus je bent maar heel even bijv. je maps overzicht kwijt. Zowel die van het systeem (home knop lang genoeg ingedrukt houden tot restart als de TCAM (ontwasemingknop lang ingedrukt houden tot SOS lampje boven je gaat knipperen, dan kan je het loslaten). Zo gepiept en 9 van de 10x verhelpt dit wel de issues.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 | Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio


  • -Vasa-
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22-06 15:35
Kammika schreef op maandag 1 juni 2026 @ 13:30:
[...]

calibreer je altijd wel opnieuw als je weer opgepompt cq gechecked hebt? Dat zorgt bij mij ervoor dat het daarna vrij lang wegblijft...
Natuurlijk, die melding over bandenspanning gaat anders ook gewoon niet weg...

  • danny.s
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 22:39
Juancho schreef op maandag 1 juni 2026 @ 13:49:
[...]


Je kan de 2 resets altijd tijdens het rijden even doen, zoals gezegd dat gaat best snel dus je bent maar heel even bijv. je maps overzicht kwijt. Zowel die van het systeem (home knop lang genoeg ingedrukt houden tot restart als de TCAM (ontwasemingknop lang ingedrukt houden tot SOS lampje boven je gaat knipperen, dan kan je het loslaten). Zo gepiept en 9 van de 10x verhelpt dit wel de issues.
Infotainment reset wist ik idd wel. Gelukkig ken ik de weg naar werk :+

  • RoyB81
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 22-06 12:14
Largamelion schreef op maandag 1 juni 2026 @ 11:45:
[...]

Bij mij toont ie al lang niet meer welke band onvoldoende opgepompt is, ik zie dit:[Afbeelding]

en als ik op 'bandenspanning' klik of in de status app kijk krijg ik geen extra details. Hij verwijst ook uitdrukkelijk naar 'alle banden' ook al zijn de andere 3 waarschijnlijk gewoon voldoende opgepompt.

Er zit een pompje onder de frunk in de wagen, mss ga ik daar maar eens mee aan de slag of is dat enkel voor noodgevallen bedoeld? Iemand ervaring mee?

Ik heb ook een pomp met batterij voor m'n SUP maar die gaat helaas maar tot 20PSI en heeft geen koppelstuk voor autobanden.
Ik heb ook een periode gedoe gehad met de meldingen over bandenspanning waar dit 3 jaar zo goed als nooit was had ik dit nu frequenter, inmiddels is het opgelost.

wat was nu het het probleem?

Achtergrond info: in februari / maart dit jaar had ik een schade laten herstellen van iemand welke destijds met de gladheid achterop een zognoemd 'kusje' had gegeven samen met dit schadeherstel heb ik meteen wat kleine schades laten herstellen waaronder schade aan de velgen.

de 1e keer van bandespanningsproblemen (melding op alle 4 de banden, de monteur attendeerde mij erop dat de melding altijd begint bij 1 band en als je deze negeert uiteindelijk hij alle banden aangeeft) was het euvel dat de spanning rechts beide op 2 bar gevuld was, dus ook veel te weinig. ik werd tussendoor even snel geholpen voor het bandenspanningsprobleem/

echter kort daarna kwam het probleem terug, nu opende ik meteen de melding zoals de monteur mij geadviseerd had om te zien welke band het betreft, echter was het meteen alle 4 de banden.

nu een afspraak gemaakt voor een beter onderzoek, wat blijkt de schade hertsteller had het rechtervoorwiel met het rechterachterwiel verwisseld en omdat beide verschillende afmetingen hebben raakt het TPMS systeem in de war. slordig dus van de schadehersteller, maar volgens de Volvo een euvel wat ze vaker zien bij bandenboeren en of wat voor bedrijven dan ook welke werkzaamheden aan de wielen uitvoeren anders dan zij zelf.

wellicht iets om in de gaten te houden, zeker indien bandenwissel van toepassing is.

  • Venomer
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 21:19
De laatste keer dat ik problemen had met de banden, zat er een spijker in de band rechtsachter. Op het display kreeg ik de melding dat ik rechtsachter moest controleren en ook dat ik alle banden moest controleren.

XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus


  • Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:53
Net gaan bijpompen, verdict: vooraan beide op 2.6, linksachter op 2.8 en rechtsachter op 2,5. Zoals verwacht is het dus weer rechtsachter, bizar toch dat die ongeveer 0,2 bar verliest per maand of zo ervaar ik het toch. Melding lijkt dus al te komen op 2,5 wat ik erg snel vind of komt dat door het verschil met de andere banden?

Ook raar dat de bandenboer alles op 2,6 beweert te zetten en dat die pomp aan het tankstation 2,8 aangeeft linksachter... Wat zal ik blij zijn als mijn volgende lease weer gewoon de druk per band toont, dat mis ik toch echt bij deze auto.

[ Voor 26% gewijzigd door Largamelion op 01-06-2026 19:16 ]

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ


  • Kammika
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 22:05
Largamelion schreef op maandag 1 juni 2026 @ 19:13:
Net gaan bijpompen, verdict: vooraan beide op 2.6, linksachter op 2.8 en rechtsachter op 2,5. Zoals verwacht is het dus weer rechtsachter, bizar toch dat die ongeveer 0,2 bar verliest per maand of zo ervaar ik het toch. Melding lijkt dus al te komen op 2,5 wat ik erg snel vind of komt dat door het verschil met de andere banden?

Ook raar dat de bandenboer alles op 2,6 beweert te zetten en dat die pomp aan het tankstation 2,8 aangeeft linksachter... Wat zal ik blij zijn als mijn volgende lease weer gewoon de druk per band toont, dat mis ik toch echt bij deze auto.
dat is sowieso allemaal veel te laag. 2.8 is volgens de manual. Informele tip is 3.0 (in theorie minder comfort in de praktijk merk je dat niet, wel minder slijtage) en als die 0,2 verliest per maand zit er iets niet goed in die band..

[ Voor 3% gewijzigd door Kammika op 01-06-2026 19:49 ]


  • peutje
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 21:53

peutje

XC40 recharge my24ER

Ff check, maar je kunt nergens in de volvo app zien hoeveel je per keer geladen hebt toch?

  • danny.s
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 22:39
Juancho schreef op maandag 1 juni 2026 @ 13:49:
[...]


Je kan de 2 resets altijd tijdens het rijden even doen, zoals gezegd dat gaat best snel dus je bent maar heel even bijv. je maps overzicht kwijt. Zowel die van het systeem (home knop lang genoeg ingedrukt houden tot restart als de TCAM (ontwasemingknop lang ingedrukt houden tot SOS lampje boven je gaat knipperen, dan kan je het loslaten). Zo gepiept en 9 van de 10x verhelpt dit wel de issues.
Op de terugweg van werk idd eerst TCAM gedaan, nog steeds uitroepteken. Daarna infotainment reset, daarna was het idd weer goed :)

  • eppo16
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20-06 22:31
RigolleM schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 11:27:
[...]

4 jaar, de eerste is in 2020 van de band gerold. Maar dat er na 6 jaar nog steeds aanpassingen doorgevoerd worden is eerder uitzonderlijk, dus eigenlijk mag je niet klagen. Het disconnecten van het internet hebben veel merken, zelfs zonet van mijn vrouw een foto doorgestuurd gekregen dat er geen internetverbinding is in de Tesla...
Dan hebben we toch een ander verwachting van dit merk. In de basis werkt het systeem niet. Uitvallen van audio, knipperlicht geluid, diverse resets.

Dat er een update verschijnt wil niet zeggen dat dit een verbetering is. Je kunt updaten wat je wil maar het probleem zit veel dieper.

  • Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:23
eppo16 schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 07:53:
Dan hebben we toch een ander verwachting van dit merk. In de basis werkt het systeem niet. Uitvallen van audio, knipperlicht geluid, diverse resets.

Dat er een update verschijnt wil niet zeggen dat dit een verbetering is. Je kunt updaten wat je wil maar het probleem zit veel dieper.
Klopt. Ondanks mijn nieuwe Snapdragon IHU en software versie 3.1.9 heb ik nog steeds incidenteel dat ik pas muziek hoor na een keer de richtingaanwijzer te gebruiken. Terwijl Spotify nu wel meestel begint te spelen na het instappen. Dat was eerder zelden het geval. Dus het lijkt er op dat het één hoger zit in de IHU of de software, terwijl het andere veel dieper in het systeem zit. Geen pijl op te trekken.

  • cdwave
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:36
RigolleM schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 11:27:
[...] Maar dat er na 6 jaar nog steeds aanpassingen doorgevoerd worden is eerder uitzonderlijk, dus eigenlijk mag je niet klagen.
Of juist triest dat het nodig is. En de "updates" gaan over fancy frutsels en zelden over dingen die echt storend zijn. Die nieuwe GUI heeft ook niks opgelost en alleen maar gezorgd dat ik nog veel meer op het scherm moet klikken.
Het disconnecten van het internet hebben veel merken, zelfs zonet van mijn vrouw een foto doorgestuurd gekregen dat er geen internetverbinding is in de Tesla...
Nou ja, bij internet connectie ben je nog afhankelijk van allerlei andere omstandigheden, dus als dat af en toe hapert is dat nog wel te begrijpen.

Afgezien daarvan, na een opmerking als "anderen doen het ook" kreeg ik van moeder steevast te horen: "Als anderen in het kanaal springen, spring jij er dan ook in?"

  • Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:12
eppo16 schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 07:53:
[...]

Dan hebben we toch een ander verwachting van dit merk. In de basis werkt het systeem niet. Uitvallen van audio, knipperlicht geluid, diverse resets.

Dat er een update verschijnt wil niet zeggen dat dit een verbetering is. Je kunt updaten wat je wil maar het probleem zit veel dieper.
Dan breng je de auto toch naar Volvo en zeg je: ik wil het pas terug als deze (door jouw genoemde) basis zaken opgelost zijn. Ik snap dat nooit zo goed, maar dat kan aan mij liggen.

[ Voor 5% gewijzigd door Juancho op 03-06-2026 09:42 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 | Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio


  • RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18:25
eppo16 schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 07:53:
[...]

Dan hebben we toch een ander verwachting van dit merk. In de basis werkt het systeem niet. Uitvallen van audio, knipperlicht geluid, diverse resets.

Dat er een update verschijnt wil niet zeggen dat dit een verbetering is. Je kunt updaten wat je wil maar het probleem zit veel dieper.
Audio die wel of niet automatisch start heb ik ook, maar dit stoort mij niet en ga ik niet verhalen als 'in de basis werkt het systeem niet'. Knipperlicht en diverse resets heb ik geen last van.

Uw verwachtingspatroon ligt een stuk hoger dan de mijne, ik dacht eerder aan motor-, accu-, aandrijvingproblemen, dat noem ik de basis. Het infotainment doet wat het moet doen, en dat ik op 'play' moet drukken om muziek te hebben, dat vind IK minder belangrijk.

  • ron65
  • Registratie: Januari 2022
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Vandaag toch drie dingen,

- vanochtend stopte het geluid van de richting aanwijzer meerdere keren gedurende de eerste kilometers en kwam dan na een seconde of 10 vanzelf weer terug. na enkele kilometers was dat weer over.
- Na aankoppelen van een aanhanger kreeg ik geen optie om de verlichting van die aanhanger te controleren
- De schopsensor geeft geen thuis.

Morgen maar eens alle resets uitvoeren.

XC40 P6 Plus MY23 19 inch zomer-winterbanden wissel, warmtepomp


  • Dey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-06 11:04

Dey

Heeft iemand wel eens gehad dat midden in de nacht het alarm van XC40 voor twee seconden loeide maar dat er geen beweging in en rond de auto was en dat zelfs de alarmlichten uitbleven?

Heel raar .. theoretisch zou het ook onze Tiguan geweest kunnen zijn, maar die hebben we al langere tijd en die heeft nog nooit een vals alarm gegeven. De XC40 hebben we aantal weken. Wel klinken ze hetzelfde, waarschijnlijk een universele sirene.

Je schrikt je hoedje midden in de nacht! Had precies die nacht het raam openstaan omdat de koeling in huis nog niet aanstond en vrouw en kinders waren die nacht ook nog eens weg .. Door de adrenaline duurde het een uur voordat ik de slaap terug kon vatten :) .

  • Microstar
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 17:12
Dey schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 19:50:
Heeft iemand wel eens gehad dat midden in de nacht het alarm van XC40 voor twee seconden loeide maar dat er geen beweging in en rond de auto was en dat zelfs de alarmlichten uitbleven?

Heel raar .. theoretisch zou het ook onze Tiguan geweest kunnen zijn, maar die hebben we al langere tijd en die heeft nog nooit een vals alarm gegeven. De XC40 hebben we aantal weken. Wel klinken ze hetzelfde, waarschijnlijk een universele sirene.

Je schrikt je hoedje midden in de nacht! Had precies die nacht het raam openstaan omdat de koeling in huis nog niet aanstond en vrouw en kinders waren die nacht ook nog eens weg .. Door de adrenaline duurde het een uur voordat ik de slaap terug kon vatten :) .
Ja, de 12v batterij was bijna leeg. Kwam door een firmwarebug in de Alfen laadpaal.

2022 XC40 MY23 P6 Plus


  • Kammika
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 22:05
Microstar schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 05:39:
[...]

Ja, de 12v batterij was bijna leeg. Kwam door een firmwarebug in de Alfen laadpaal.
huh? Welke firmware bug? Ik laad al jaren met een alfen paal.. nog nooit issue mee gehad...

  • Microstar
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 17:12
Kammika schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 07:07:
[...]

huh? Welke firmware bug? Ik laad al jaren met een alfen paal.. nog nooit issue mee gehad...
[Alfen Laadpaal] Ervaringen & Discussie

Er zijn een aantal versies die deze bug bevatten. Deze maakt de auto steeds onnodig wakker waardoor je 12v zwak wordt en het alarm afgaat.

2022 XC40 MY23 P6 Plus


  • Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:07

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Heeft iemand die 5.1.9 firmware eigenlijk al ontvangen?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.


  • Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:53
Microkid schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 08:03:
Heeft iemand die 5.1.9 firmware eigenlijk al ontvangen?
Nee, nog niets van gezien. Momenteel bij de dealer voor 2e onderhoud en ik zie nu wel in de app dat de auto op software versie 5.1.17 staat. Men heeft nog amper aan de auto gewerkt voor de rest dus grootste deel van het onderhoud lijkt gewoon de software updaten...

Verder wel teleurgesteld dat de speaker van het externe geluidssignaal niet vervangen wordt, nochtans 2 weken geleden speciaal voor gemaild zodat ze nog tijd hadden om die eventueel te bestellen. Ook het rooster onderaan dat verschoven is na aanrijden van een dier kan men niet gewoon terugzetten en zal via verzekering gemeld moeten worden voor herstelling (zoals verwacht). Ik ga hier straks dus wegrijden met maar 1 melding minder, die voor het onderhoud dat al gebeurd had moeten zijn. De meldingen van de parkeersensoren en het extern geluidssignaal zit ik dus nog even mee, al kon ik mogelijks wel sneller terugkomen voor de speaker te laten vervangen, maar dan liever alles in 1 keer.

Eind deze maand weer naar Spanje dus ik wacht nog wel even met de herstelling tot ik terug ben.

Ik kreeg nog mee dat tijdens het onderhoud alle vloeistoffen bijgevuld werden, de interieurfilter vervangen werd en de banden werden opgepompt tot 2.9 bar, dat is blijkbaar wat Volvo zelf adviseert. Meteen ook afspraak gemaakt om half juli terug te gaan om de speaker + parkeersensor te vervangen en dan gaan ze ook eens kijken waarom die band rechtsachter druk verliest.

[ Voor 12% gewijzigd door Largamelion op 05-06-2026 09:17 ]

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ


  • Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:23
Microkid schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 08:03:
Heeft iemand die 5.1.9 firmware eigenlijk al ontvangen?
Die gaat niemand over OTA krijgen, is een werkplaats only update.
Ik heb 5.1.9 vorige maand via de werkplaats in Nijverdal gekregen op mijn nieuwe IHU omdat de 5.0.5 OTA update steeds mislukte.
Versie 5.1.17 is dus de nieuwste versie die eergisteren is aangekondigd en wel over OTA komt.

[ Voor 17% gewijzigd door Tranquility op 05-06-2026 11:11 ]


  • MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik zag in de app al tijden dat 5.0.5 beschikbaar was, maar de auto op 3.7 draait. Nu staat 3.7 nog altijd op het 'over de auto' scherm, maar als ik bij 'geinstalleerde software' kijk zie ik daar wel 5.1.17 tussen staan en is de 'plan update' mogelijkheid verdwenen...dus of deze geinstalleerd is of 'geinstalleerde software' alleen de release notes toont zonder dat het de echte installatie status is.....

Aangezien mijn XC40 inmiddels 6 weken bij de dealer staat ivm het eerder besproken laad- en aandrijvingsprobleem kan ik ook niet in de auto zelf kijken wat er op staat.

Het lijkt er op dat er wel iets gebeurd is mbt het niet kunnen laden, want sinds gistermiddag is er eindelijk laadactiviteit (wel met een granny charger, 6-8A) geweest vannacht en is de accu naar 100% gegaan. Komende week maar weer afwachten of ze over de brug komen voordat de deadline in de ingebrekestelling verloopt; ik ben er zo langzamerhand klaar mee.

  • Venomer
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 21:19
MissingDog schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 14:31:
Ik zag in de app al tijden dat 5.0.5 beschikbaar was, maar de auto op 3.7 draait. Nu staat 3.7 nog altijd op het 'over de auto' scherm, maar als ik bij 'geinstalleerde software' kijk zie ik daar wel 5.1.17 tussen staan en is de 'plan update' mogelijkheid verdwenen...dus of deze geinstalleerd is of 'geinstalleerde software' alleen de release notes toont zonder dat het de echte installatie status is.....

[...]
"Geïnstalleerde software" is een misleidende term. Er zou "Software releases" of "Release notes" of iets dergelijks moeten staan.

XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus


  • ron65
  • Registratie: Januari 2022
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Microkid schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 08:03:
Heeft iemand die 5.1.9 firmware eigenlijk al ontvangen?
Die is niet verkrijgbaar OTA, alleen werkplaats en alleen als je met 5.0.5 problemen met het start stop systeem hebt.

XC40 P6 Plus MY23 19 inch zomer-winterbanden wissel, warmtepomp


  • RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18:25
Zonet voor de allereerste keer de verbinding verloren, en ik drukte op SOS knop 8)7

Meneer we kunnen uw locatie niet terugvinden... u moet naar de Volvo garage :+

Auto in mijn garage geparkeerd, ff gezocht wat de resets waren, maar het was vanzelf weer in orde... 't was de ontwasemingknop en 30s wachten tot het SOS knop flikkert... had ergens iets gelezen maar de helft onthouden :*)

  • Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:23
RigolleM schreef op maandag 8 juni 2026 @ 16:56:
Zonet voor de allereerste keer de verbinding verloren, en ik drukte op SOS knop 8)7

Meneer we kunnen uw locatie niet terugvinden... u moet naar de Volvo garage :+

Auto in mijn garage geparkeerd, ff gezocht wat de resets waren, maar het was vanzelf weer in orde... 't was de ontwasemingknop en 30s wachten tot het SOS knop flikkert... had ergens iets gelezen maar de helft onthouden :*)
Haha, ik voel je pijn! :X
Ik heb een tijdje terug in een vlaag van verstandsverbijstering hetzelfde gedaan en per abuis op de SOS knop gedrukt i.p.v. de ontwasemingknop. Want ik had in mijn hoofd iets met de SOS knop zitten, maar dat had dus alleen betrekking op het knipperen ervan na het drukken op de ontwasemingknop voor de TCAM reset. Ik kreeg wel heel snel iemand aan de lijn en heb diegene de situatie uitgelegd en kon er wel om lachen. Gelijk de SOS functie een keer getest dus..
Zo'n fout maak ik niet nog een keer! 8)7

  • tukker999
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 00:06
Tranquility schreef op maandag 8 juni 2026 @ 19:50:
[...]

Haha, ik voel je pijn! :X
Ik heb een tijdje terug in een vlaag van verstandsverbijstering hetzelfde gedaan en per abuis op de SOS knop gedrukt i.p.v. de ontwasemingknop. Want ik had in mijn hoofd iets met de SOS knop zitten, maar dat had dus alleen betrekking op het knipperen ervan na het drukken op de ontwasemingknop voor de TCAM reset. Ik kreeg wel heel snel iemand aan de lijn en heb diegene de situatie uitgelegd en kon er wel om lachen. Gelijk de SOS functie een keer getest dus..
Zo'n fout maak ik niet nog een keer! 8)7
Interessant.
Ik heb vanavond geprobeerd mijzelf te conditioneren om in geval van een aanrijding of andere problemen de SOS knop in te drukken.

Handig zo'n knop aan boord.

Zou de auto een aanrijding registreren en dan zelf naar de SOS dienst bellen?

22,29 kWh/100km


  • The GUI
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:41

The GUI

ClickOps < DevOps

Ja, als het goed is belt hij automatisch als je crasht:

Automatisch alarm bij een aanrijding

Als een van de airbags of gordelspanners bij een aanrijding wordt geactiveerd, kan er automatisch een alarm naar een medewerker van Volvo Support worden gestuurd, mits de auto online verbonden is. De medewerker kan dan de juiste hulp sturen[9].


https://www.volvocars.com...27bae531c0a801512a94dc02/

Volvo EX40 Ultra Twin Motor MY26 | 13,2 kWp ZZW


  • Venomer
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 21:19
Dat systeem heet eCall en is verplicht voor nieuwe auto’s sinds eind maart 2018.
https://www.rijksoverheid...ysteem-ecall-in-mijn-auto

XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus


  • DoubleDot
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:05
Versie 7.0 is uit van de Volvo app op iOS. Ik kan nog niet meteen een screenshot toevoegen, maar het homescreen lijkt gemaakt voor slechtzienden, vreselijk :+ Screenshots staan online, blijkbaar toch echt de bedoeling

https://apps.apple.com/nl/app/volvo-cars/id439635293

[ Voor 36% gewijzigd door DoubleDot op 09-06-2026 16:48 ]


  • RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18:25
DoubleDot schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 16:36:
Versie 7.0 is uit van de Volvo app op iOS. Ik kan nog niet meteen een screenshot toevoegen, maar het homescreen lijkt gemaakt voor slechtzienden, vreselijk :+ Screenshots staan online, blijkbaar toch echt de bedoeling

https://apps.apple.com/nl/app/volvo-cars/id439635293
Ik vind er niks mis mee... zit in een modern jasje, kan er wel mee leven.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9xyFPw4_HxJu91kas3FRWFf4y-g=/x800/filters:strip_exif()/f/image/MukXQDvY5UKXQoP1O66I1WRX.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 23% gewijzigd door RigolleM op 09-06-2026 16:51 ]


  • Venomer
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 21:19
Screenshot service:

EDIT: @RigolleM was net sneller :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qUF-PvJaJToNvRNCmkZmB8uzges=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Ew24oJ4g4yNT8r4OLOQ26Wjm.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door Venomer op 09-06-2026 16:52 ]

XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus


  • RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18:25
Venomer schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 16:51:
Screenshot service:

EDIT: @RigolleM was net sneller :)

[Afbeelding]
Ik was later met mijn screenshot (16u49 vs 16u50), maar eerder met mijn post... :+

  • ron65
  • Registratie: Januari 2022
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

RigolleM schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 16:56:
[...]

Ik was later met mijn screenshot (16u49 vs 16u50), maar eerder met mijn post... :+
die rot app op IOS wil niet eens meer de maximale laadstroom aanpassen, blijft draaien en zeggen "we maken verbinding met de auto, dit kan enige minuten duren als we de auto wakker moeten maken"

De auto IS wakker, want de maximale lading in % kan wel aangepast worden....

XC40 P6 Plus MY23 19 inch zomer-winterbanden wissel, warmtepomp


  • ron65
  • Registratie: Januari 2022
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Venomer schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 16:51:
Screenshot service:

EDIT: @RigolleM was net sneller :)

[Afbeelding]
Miskleun van de dag dit, leg hem net naast de android die nog 'ouderwets' is, en dat ziet er toch echt beter uit

XC40 P6 Plus MY23 19 inch zomer-winterbanden wissel, warmtepomp


  • Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:53
DoubleDot schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 16:36:
Versie 7.0 is uit van de Volvo app op iOS. Ik kan nog niet meteen een screenshot toevoegen, maar het homescreen lijkt gemaakt voor slechtzienden, vreselijk :+ Screenshots staan online, blijkbaar toch echt de bedoeling

https://apps.apple.com/nl/app/volvo-cars/id439635293
Afgestemd op de doelgroep van Volvo, senioren? 🤣🤐

Ik merkte vandaag trouwens op dat Android Auto nu ook het aankomstpercentage toont.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d6biHx_yfRni7GagIsQ2mASy2F8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QxTB7Mfh5oTi5XSa7QdaosV2.jpg?f=fotoalbum_large

En op het bestuurdersscherm ook het ETA-balkje, maar dat was mss al langer zo, niet zeker van.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u5KuJbIcg3-Z-zTpgExSXZvgzwc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0B17Xlkpq3eBvegHtRHhBJcK.jpg?f=fotoalbum_large

Op AA heb je ook al Gemini, toch een pak beter dan de gewone assistent op AAOS.

Verder nog niets bijzonders gemerkt aan de nieuwe versie, buiten dat het knopje voor autom. remmen achter nu blauw is i.p.v. rood. 🎉

[ Voor 8% gewijzigd door Largamelion op 09-06-2026 17:23 ]

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ


  • ron65
  • Registratie: Januari 2022
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Largamelion schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 17:22:
[...]

Afgestemd op de doelgroep van Volvo, senioren? 🤣🤐

Ik merkte vandaag trouwens op dat Android Auto nu ook het aankomstpercentage toont.[Afbeelding]

En op het bestuurdersscherm ook het ETA-balkje, maar dat was mss al langer zo, niet zeker van.

[Afbeelding]

Op AA heb je ook al Gemini, toch een pak beter dan de gewone assistent op AAOS.

Verder nog niets bijzonders gemerkt aan de nieuwe versie, buiten dat het knopje voor autom. remmen achter nu blauw is i.p.v. rood. 🎉
Doet AA nu ook aan preconditioning van de accu als je een laadstop als bestemming invoert?

XC40 P6 Plus MY23 19 inch zomer-winterbanden wissel, warmtepomp


  • RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18:25
ron65 schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 17:09:
[...]

die rot app op IOS wil niet eens meer de maximale laadstroom aanpassen, blijft draaien en zeggen "we maken verbinding met de auto, dit kan enige minuten duren als we de auto wakker moeten maken"

De auto IS wakker, want de maximale lading in % kan wel aangepast worden....
Ik kan hem perfect via de nieuwe iOS 7.0 van 90 naar 100 en terug naar 90% zetten.

  • RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18:25
Largamelion schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 17:22:
[...]

Afgestemd op de doelgroep van Volvo, senioren? 🤣🤐
Vooruit dan.. dat weten we dan ook weer |:(

  • ron65
  • Registratie: Januari 2022
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

RigolleM schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 17:40:
[...]

Ik kan hem perfect via de nieuwe iOS 7.0 van 90 naar 100 en terug naar 90% zetten.
Dat lukt mij ook inderdaad, maar nu het amperage, van 32 naar 10A gezet... blijft erin hangen met aan het eind de opmerking in een rode balk dat het mislukt is, en men opnieuw gaat proberen, en dat nu al anderhalf uur lang.

Straks de reut maar weer eens gaan resetten, wel raar dat het ineens weel bal is nadat het lange tijd prima ging.

XC40 P6 Plus MY23 19 inch zomer-winterbanden wissel, warmtepomp


  • danny.s
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 22:39
ron65 schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 19:07:
[...]

Dat lukt mij ook inderdaad, maar nu het amperage, van 32 naar 10A gezet... blijft erin hangen met aan het eind de opmerking in een rode balk dat het mislukt is, en men opnieuw gaat proberen, en dat nu al anderhalf uur lang.

Straks de reut maar weer eens gaan resetten, wel raar dat het ineens weel bal is nadat het lange tijd prima ging.
Hier werkt zowel doel accu niveau als amperage na de app update (iOS)

  • StevendGraaf
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 22:27
DoubleDot schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 16:36:
Versie 7.0 is uit van de Volvo app op iOS. Ik kan nog niet meteen een screenshot toevoegen, maar het homescreen lijkt gemaakt voor slechtzienden, vreselijk :+ Screenshots staan online, blijkbaar toch echt de bedoeling

https://apps.apple.com/nl/app/volvo-cars/id439635293
Gezien de obsessie hier van enkelen over het bereik van hun auto een logische aanpassing.

Maar serieus, vind het niet per se lelijk. App werkt verder naar behoren. Aanpassen max laadsnelheid en laadvermogen gaat zonder probleem, zelfde met starten airco en wijzigen timers.

  • MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Jerry_Utrecht schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 17:20:
[...]

Als je echt helemaal hetzelfde hebt als ik, ik had ook problemen met snelladen, dan is het de BECM. Die is maar iets van 400 ex BTW, maar de accu moet omlaag. Daarna geen problemen meer gehad
update: Vandaag eindelijk bericht gekregen van de garage dat ze klaar zijn met de reparatie en dat was inderdaad een vervanging van de BECM. Morgen ophalen en flink wat km's maken.
Pagina: 1 ... 373 ... 375 Laatste

Let op:
Een Tesla versus Volvo discussie is hier offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Informatie en updates over leveringen horen hier thuis: Het grote Polestar 2 / XC40 P8 Levering Topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.

Het grote Volvo EX30 topic (vergelijkingen met de (X)C40 daargelaten), zie ook Notna in "Het grote Volvo (X)C40 Recharge EV topic"