Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylannx3
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 04-11-2024
eniesten schreef op woensdag 8 december 2021 @ 12:17:
Vanmorgen opgehaald, super blij mee. :9~
App (IOS) lijkt tot nu toe prima te werken... _/-\o_

[Afbeelding]
Geniet ervan! Is dit de P8 of P6?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rude-Dog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-09 15:41
Spanky79 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 13:20:
[...]

Als je bijtelling betaalt mag je alle brandstof terugvragen. Anders zou je tenslotte de auto alleen in nl mogen gebruiken. Dus ik zou om een Europese laadpas vragen, dat is voor de LM waarschijnlijk goedkoper en makkelijker dan steeds jouw declaraties te verwerken.

Je mag als het goed is je rekeningen voor laden in het buitenland namelijk gewoon declareren. Dat mag met gewone brandstof trouwens ook.

Europese pasjes zijn net iets duurder dan Nederlandse, dus als mensen zelden buiten nl komen dan is de declaratie vaak goedkoper. Maar voor een EV is dat gezien de lagere tarieven die een LM betaalt zeker niet zomaar het geval.
In mijn geval mag ik buitenlandse brandstof declareren maar wordt verwacht dat je gewoon genoeg tankt zodat het niet hoeft. Overigens mag ik brandstof voor privékilometers in het buitenland opvoeren als "eigen bijdrage" dus krijg ik bijna de helft terug, dat is ook wel een prima regeling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hlip
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-09 15:09
Rude-Dog schreef op woensdag 8 december 2021 @ 14:20:
[...]

Overigens mag ik brandstof voor privékilometers in het buitenland opvoeren als "eigen bijdrage" dus krijg ik bijna de helft terug, dat is ook wel een prima regeling.
Ik heb al jaren geen leasebak meer, maar dat was volgens mij altijd al zo.

Is ook wel logisch dat, als je een bijtelling hebt voor het gebruik van een auto, je ook de privé gemaakte kosten in mindering kunt brengen op deze bijtelling. Dat geldt ook voor de wasstraat etc.

XC40 P8 MY21 - Alfen Eve Single Pro-line (7.0.2) - 7,1 kWp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eniesten
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08-09 12:00
Dank jullie wel. Het is wel even wennen dat OPD, meerdere malen al met m'n snuit op het voorraam gezeten...

Maar van 130pk naar 408pk is genieten... vrees ook voor het CJIB O-)

Misschien stomme vraag maar, kan je starten en wegrijden zonder fysieke sleutel?
Dus alleen op basis van de Volvo app? Wil ervoor wijken straks stil/geparkeerd te staan en plots niet weg te kunnen rijden...
Dylannx3 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 13:57:
[...]

Geniet ervan! Is dit de P8 of P6?
Het is de P8, aka de Recharge Twin.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yVaI1a9hmBAX4YIHkgrH3uRVV-o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RUjWPjiOzBLjIscyZPrdsCA8.jpg?f=fotoalbum_large

Volvo XC40 P8 (2022) - Black Stone - 19" velgen - extra getint glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lancer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:32

Lancer

What the......

Spanky79 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 13:20:
[...]

Als je bijtelling betaalt mag je alle brandstof terugvragen. Anders zou je tenslotte de auto alleen in nl mogen gebruiken.
Dit is incorrect. De werkgever mag zelfs eisen dat de auto niet in het buitenland gebruikt mag worden. Bijtelling is tussen de berijder en de overheid (hoewel ingehouden door de werkgever) en toegestaan gebruik tussen de berijder en de werkgever.

Het is wel zo dat je gemaakte kosten voor de auto mag aftrekken van het bruto bijtellingsbedrag, waardoor je in de meeste gevallen (hangt af van je belastingschijf) rond de 50% van de gemaakte kosten terug krijgt na het indienen van de jaaropgave.

Daarom is het ook belangrijk te controleren wat de voorwaarden van de werkgever zijn, voordat je besluit een leaseauto te nemen. Er zijn ook best veel werkgevers die bijvoorbeeld eisen dat je niet meer dan 10.000km privé rijdt of er een soort van "fair use" policy op nahoudt.

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lancer

Lancer

What the......

eniesten schreef op woensdag 8 december 2021 @ 15:31:
Dank jullie wel. Het is wel even wennen dat OPD, meerdere malen al met m'n snuit op het voorraam gezeten...

Misschien stomme vraag maar, kan je starten en wegrijden zonder fysieke sleutel?
Dus alleen op basis van de Volvo app? Wil ervoor wijken straks stil/geparkeerd te staan en plots niet weg te kunnen rijden...
Nee nog niet. Staat wel op de roadmap.

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rude-Dog
Lancer schreef op woensdag 8 december 2021 @ 15:34:
[...]

Dit is incorrect. De werkgever mag zelfs eisen dat de auto niet in het buitenland gebruikt mag worden. Bijtelling is tussen de berijder en de overheid (hoewel ingehouden door de werkgever) en toegestaan gebruik tussen de berijder en de werkgever.

Het is wel zo dat je gemaakte kosten voor de auto mag aftrekken van het bruto bijtellingsbedrag, waardoor je in de meeste gevallen (hangt af van je belastingschijf) rond de 50% van de gemaakte kosten terug krijgt na het indienen van de jaaropgave.
En dat geldt inderdaad voor ALLE kosten gerelateerd aan gebruik auto. Waskosten, tolwegen, maar ook bijvoorbeeld een overtocht met een veerboot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Venomer
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 23:10
eniesten schreef op woensdag 8 december 2021 @ 15:31:

Voor beide (te snel remmen met OPD en te snel optrekken) heb je een fluwelen voet nodig om het te voorkomen. Maar het went snel genoeg. De meningen over OPD lopen hier uiteen, maar ik kan niet meer zonder.

[...]
Bij zijn broertje de Polestar 2 kan het wel. Het zal op termijn op de P6/P8 ook wel komen.

XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBee2
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 09-09 22:55
Verwijderd schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 22:43:
[...]

Op de P2 gaat dat als volgt:
Nieuw bestuurdersprofiel aanmaken in auto, met beheerrechten. Volgens mij kan je gewoon je huidige volvo-id daarbij gebruiken. Nieuwe tel koppelen aan dit profiel. Daarna op nieuwe tel de oude tel ontkoppelen.
Daarna kan je het profiel, zo gewenst, blijven gebruiken en de oude verwijderen óf tel ontkoppelen, nieuw profiel verwijderen en tel koppelen op oude profiel.
🤞
Ik had het ook opgelost met onderstaande ongeveer dezelfde procedure :

Nieuw profiel met beheerdersrechten in de auto aanmaken.
Nieuwe profiel koppelen met Volvo ID.
In de app inloggen met Volvo ID en de telefoon koppelen aan het nieuwe profiel (met alle sleutels).
Je ziet dan de nieuwe connectie én de vorige erin staan.
Oude connectie verwijderen in de app.
Nieuwe connectie verwijderen in de app.
Volvo ID uitloggen in de App.
Nieuwe profiel in de auto verwijderen.
App installeren en opnieuw beginnen met je oude profiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Texie
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-07 21:53
Verwijderd schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 22:43:
[...]

Op de P2 gaat dat als volgt:
Nieuw bestuurdersprofiel aanmaken in auto, met beheerrechten. Volgens mij kan je gewoon je huidige volvo-id daarbij gebruiken. Nieuwe tel koppelen aan dit profiel. Daarna op nieuwe tel de oude tel ontkoppelen.
Daarna kan je het profiel, zo gewenst, blijven gebruiken en de oude verwijderen óf tel ontkoppelen, nieuw profiel verwijderen en tel koppelen op oude profiel.
🤞
Goed idee, maar ik kan geen gebruiker aanmaken met beheer rechten. Nergens te vinden. Ik kan dus ook niet het beheerdersaccount weggooien. Morgen even bellen met de garage. Wie weet is er een andere oplossing dan een fabrieksreset.

Volvo XC40 P8 met warmtepomp, Continental EcoContact 6 235/50R19 V XL zomerbanden, Nokian 235/50R19 WR SUV4 winterbanden, Wallbox PulsarPlus, iPhone 13 Pro Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Texie
JBee2 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 16:12:
[...]

Ik had het ook opgelost met onderstaande ongeveer dezelfde procedure :

Nieuw profiel met beheerdersrechten in de auto aanmaken.
Nieuwe profiel koppelen met Volvo ID.
In de app inloggen met Volvo ID en de telefoon koppelen aan het nieuwe profiel (met alle sleutels).
Je ziet dan de nieuwe connectie én de vorige erin staan.
Oude connectie verwijderen in de app.
Nieuwe connectie verwijderen in de app.
Volvo ID uitloggen in de App.
Nieuwe profiel in de auto verwijderen.
App installeren en opnieuw beginnen met je oude profiel.
Hoe maak je een extra profiel aan met beheerders rechten? Ik kom die optie niet tegen?

Volvo XC40 P8 met warmtepomp, Continental EcoContact 6 235/50R19 V XL zomerbanden, Nokian 235/50R19 WR SUV4 winterbanden, Wallbox PulsarPlus, iPhone 13 Pro Max

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrsmit01
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15-02-2024
Texie schreef op woensdag 8 december 2021 @ 18:38:
[...]

Hoe maak je een extra profiel aan met beheerders rechten? Ik kom die optie niet tegen?
Volgens mij eerst een profiel aanmaken, en dan daarna in het profiel menu beheerdersrechten toekennen.

BMW 330e Touring

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WildOne
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:43
eniesten schreef op woensdag 8 december 2021 @ 12:17:
Vanmorgen opgehaald, super blij mee. :9~
App (IOS) lijkt tot nu toe prima te werken... _/-\o_

[Afbeelding]
Gefeliciteerd! Ik mag ook bijna. Korte vraag: is ie geleverd met DAB+ en BLIS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
  • Laatst online: 08-08 14:23
Lancer schreef op woensdag 8 december 2021 @ 15:34:
[...]

Daarom is het ook belangrijk te controleren wat de voorwaarden van de werkgever zijn, voordat je besluit een leaseauto te nemen. Er zijn ook best veel werkgevers die bijvoorbeeld eisen dat je niet meer dan 10.000km privé rijdt of er een soort van "fair use" policy op nahoudt.
Bijzonder. En heel netjes gezegd een matige werkgever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markrickhoff
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 27-05 19:45
Ik ben nu 48 uur verder na het uitvoeren van fabrieksreset en het opnieuw koppelen van de app. Nog steeds helemaal niets in de app. Bij gekoppelde auto’s zie ik de melding “kan apparaten niet laden - interne fout 0” staan. Kan ik hier zelf iets mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyTerWelle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-03 21:38
Valt jullie ook op dat als je in de app op de bliksemschicht (laadsymbool) klikt, er heel kort iets van een verbruik (-- kWh/100km) en bereik (km) te zien lijkt te zijn? Net voordat het laadscherm opent?
Android app versie 5.8.0

[ Voor 9% gewijzigd door RoyTerWelle op 08-12-2021 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eniesten
WildOne schreef op woensdag 8 december 2021 @ 19:21:
[...]

Gefeliciteerd! Ik mag ook bijna. Korte vraag: is ie geleverd met DAB+ en BLIS?
Dankjewel.
Ik ga het morgen even nalopen, heb tot nu toe me alleen bezig gehouden met Spotify en Youtube Music.

Wellicht voor jullie niet nieuw, maar ik verbaasde me toch iets over het feit dat de P2 en P8 niet gelijk zijn qua apps. Er zijn bepaalde apps wel voor de P2 maar niet voor de P8... ongeacht de familie zijn er echt serieuze verschillen... Hopelijk gaat Volvo ook spoedig mee met de innovatie qua apps...
Youtube en Netflix zijn toch zeer wenselijk tijdens laadsessies van 30 min.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eniesten
Is het trouwens standaard dat de auto met alleen een type2 laadkabel wordt geleverd door de dealer?
Ik heb nog gevraagd of er een "Granny" (normale 220) werd bijgeleverd maar dat was niet mogelijk.
Kon hem wel bijbestellen voor iets minder dan 400 euro. (oef... 8)7 )

Wellicht nieuwe regels vanuit Volvo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hlip
RoyTerWelle schreef op woensdag 8 december 2021 @ 19:58:
Valt jullie ook op dat als je in de app op de bliksemschicht (laadsymbool) klikt, er heel kort iets van een verbruik (-- kWh/100km) en bereik (km) te zien lijkt te zijn? Net voordat het laadscherm opent?
Android app versie 5.8.0
Bij mij (op Apple 5.8) niet. Maar ik heb al wel de laadtimer terwijl ik nog op 1.7 zit.
De laadtimer is pas op versie 1.8 aangekondigd toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hlip
eniesten schreef op woensdag 8 december 2021 @ 20:09:
Is het trouwens standaard dat de auto met alleen een type2 laadkabel wordt geleverd door de dealer?
Ik heb nog gevraagd of er een "Granny" (normale 220) werd bijgeleverd maar dat was niet mogelijk.
Kon hem wel bijbestellen voor iets minder dan 400 euro. (oef... 8)7 )

Wellicht nieuwe regels vanuit Volvo?
De granny werd volgens mij alleen geleverd op de 2020 geleverde auto's. Vanaf 2021 is deze niet meer standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recharge P8
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 01-12-2022
markrickhoff schreef op woensdag 8 december 2021 @ 19:36:
Ik ben nu 48 uur verder na het uitvoeren van fabrieksreset en het opnieuw koppelen van de app. Nog steeds helemaal niets in de app. Bij gekoppelde auto’s zie ik de melding “kan apparaten niet laden - interne fout 0” staan. Kan ik hier zelf iets mee?
als je niet gehecht bent aan huidige instellingen, TCAM reset vragen bij dealer.
Alle andere pogingen hebben bij mij niet geholpen.
Je gaat terug naar opleveringsmoment qua instellingen, maar dat ben je nu ook ongeveer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markrickhoff
Recharge P8 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 20:16:
[...]

als je niet gehecht bent aan huidige instellingen, TCAM reset vragen bij dealer.
Je gaat terug naar opleveringsmoment qua instellingen, maar dat ben je nu ook ongeveer..
Dat geeft niet, had zelf ook al TCAM reset gedaan maar dat heeft het ook niet verholpen. Vrees dat er weinig anders op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPeter
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-06 13:26
Ter info: de Nederlandse configurator is inmiddels ook aangepast naar de facelift. Huidige levertijd staat op 8-9 maanden: https://www.volvocars.com/nl/build/xc40-electric

Is er trouwens al iemand met een P6-bestelling die al een definitieve leverdatum heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pitteken2
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 20-01-2024
Iemand een idee wanneer 476 pk zou aangeboden worden in belgie en/of Nederland en of dit verhaal klopt? Foto van instagram.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3lpginUVmI5la2YEB14iq0EOCjw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SuXGIiqpNxAVv7kRtBjl189I.jpg?f=fotoalbum_large

Volvo xc40 p8 ultimate my23 sage green 20”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WildOne
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:43
iPeter schreef op woensdag 8 december 2021 @ 20:30:
Ter info: de Nederlandse configurator is inmiddels ook aangepast naar de facelift. Huidige levertijd staat op 8-9 maanden: https://www.volvocars.com/nl/build/xc40-electric

Is er trouwens al iemand met een P6-bestelling die al een definitieve leverdatum heeft?
Mijn auto is binnen bij de dealer, gister afgeleverd. Kan hem volgende week ophalen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Android app versie 5.8.0
Dit poste ik een tijdje terug ook al. Lijkt afkomstig te zijn uit de Hybrid versie. Daar zie je die info namelijk. In de EV XC40 niet. Lijkt me dus een bug.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexff
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 09-12-2023

Volgende week is de huidige verwachting en dan een paar dagen later ophalen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petzun
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 12-08 15:25
Android app versie 5.8.0
Zie ik inderdaad ook. Allen verbruik in l/100 km en bereik in km. Waarbij het bereik dan wel weer gelijk is aan het bereik dat de auto aangeeft.

P6 19" | EVBox Elvi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
hlip schreef op woensdag 8 december 2021 @ 20:10:
[...]

Bij mij (op Apple 5.8) niet. Maar ik heb al wel de laadtimer terwijl ik nog op 1.7 zit.
De laadtimer is pas op versie 1.8 aangekondigd toch?
App versie 5.8 ondersteunt de oplaadtimer en autosoftware versie 1.8 ook. Ik verwacht niet dat je met de app de timer kunt instellen als de auto op 1.7 zit, maar de app is er klaar voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
Vanavond even naar de snackbar op en neer gereden en dat was genoeg om de 1.8 update binnen te halen. Bij thuiskomst meteen de installatie gestart en ruim voordat de patat op was, was de installatie al klaar. Keurig de meldingen gekregen in de app.

We mopperen wel eens op bugs en zo, maar dit werkt toch geweldig!

Bij andere merken schijnen ze nog met USB-stickjes in de weer te moeten voor hun updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:55
De facelift staat nu in de configurator.
De Pro heet nu de Ultimate.

Helaas is de jeans blue niet meer in het gamma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsmit01
Venomer schreef op woensdag 8 december 2021 @ 20:57:
[...]

App versie 5.8 ondersteunt de oplaadtimer en autosoftware versie 1.8 ook. Ik verwacht niet dat je met de app de timer kunt instellen als de auto op 1.7 zit, maar de app is er klaar voor.
Ik heb de 1.8 update nog niet, maar kan nu wel de laadtimer instellen. Nu dus ingesteld en dat komt netjes in beeld te staan op het dashboard. Ook het led licht naast de stekker kleurt nu blauw. En als het allemaal goed gaat moet de auto straks om 23.01 uur beginnen te laden. Scheelt toch weer een paar cent per kWh 😀 tijdens daltarief.

BMW 330e Touring

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoR-MooN
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
WildOne schreef op woensdag 8 december 2021 @ 20:38:
[...]

Mijn auto is binnen bij de dealer, gister afgeleverd. Kan hem volgende week ophalen
Yep, volgende week vrijdag ben ik aan de beurt. Auto staat bij de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hlip
Venomer schreef op woensdag 8 december 2021 @ 20:57:
[...]

Ja hoor, de timer werkt gewoon op 1.7
De timer is alleen maar in te stellen via de app.
Om in de auto e.e.a. te kunnen regelen is wel 1.8 nodig.

[ Voor 13% gewijzigd door hlip op 08-12-2021 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoR-MooN
  • Niet online
rinkel schreef op woensdag 8 december 2021 @ 21:44:

De rode is er ook niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spanky79
rinkel schreef op woensdag 8 december 2021 @ 21:44:

Volvo heeft zijn lifecycle management niet echt op orde. P8, twin, pro, ultimate… make up your mind!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPeter
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-06 13:26
MoR-MooN schreef op woensdag 8 december 2021 @ 21:59:
[...]

Yep, volgende week vrijdag ben ik aan de beurt. Auto staat bij de dealer.
Van harte! Jullie hebben mazzel volgens mij, er staan nog maar 3 P6-varianten op kenteken op het moment.

@MoR-MooN @Alexff Wanneer hebben jullie de auto besteld? De mijne is besteld mid september, ik lijk helaas net buiten de boot te vallen voor 2021, ondanks dat de mijne ook was ingedeeld op één van de extra toebedeelde productieplaatsen voor dit jaar..

[ Voor 10% gewijzigd door iPeter op 08-12-2021 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoR-MooN
  • Niet online
iPeter schreef op woensdag 8 december 2021 @ 23:25:
[...]

Van harte! Jullie hebben mazzel volgens mij, er staan nog maar 3 P6-varianten op kenteken op het moment.

@MoR-MooN @Alexff Wanneer hebben jullie de auto besteld? De mijne is besteld mid september, ik lijk helaas net buiten de boot te vallen voor 2021, ondanks dat de mijne ook was ingedeeld op één van de extra toebedeelde productieplaatsen voor dit jaar..
Ik heb even teruggekeken, maar de auto is 4 augustus besteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Iksie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-06 17:10
Toch grappig om elke keer nieuwe dingen te ontdekken in de auto (en idd ik lees de manual niet veel). Zo zag ik gisteren een verborgen cardhouder onder de usb poorten voor in de middenconsole. [

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:15
Auto aan de laadpaal, timer staat aan auto niet warm met de melding dat hij niet kan voorverwarmen ivm lage accuspanning..apart

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spanky79
Iksie schreef op donderdag 9 december 2021 @ 08:12:
Toch grappig om elke keer nieuwe dingen te ontdekken in de auto (en idd ik lees de manual niet veel). Zo zag ik gisteren een verborgen cardhouder onder de usb poorten voor in de middenconsole. [
Handig voor je kaartje van de parkeerapp.

Maar klopt, er zitten een paar kleine slimmigheden in. Ik heb links ipv het handvat een brillenhouder laten plaatsen. Dat is mijn favoriete dingetje, dat is echt iets wat nog in de auto mist, een plekje voor een zonnebril.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rude-Dog
Spanky79 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 08:43:
[...]
Ik heb links ipv het handvat een brillenhouder laten plaatsen. Dat is mijn favoriete dingetje, dat is echt iets wat nog in de auto mist, een plekje voor een zonnebril.
Die kon alleen als je geen panoramadak hebt toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thisisjazz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-09 11:20
Rude-Dog schreef op donderdag 9 december 2021 @ 09:01:
[...]

Klopt! Staat bij de opmerkingen. Bovendien heb ik een zwarte hemel en liever een panoramadak dan een brilhouder

https://accessories.volvo.../Document/VCC-515955/2022

[ Voor 17% gewijzigd door thisisjazz op 09-12-2021 09:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
[...]

Maar klopt, er zitten een paar kleine slimmigheden in. Ik heb links ipv het handvat een brillenhouder laten plaatsen. Dat is mijn favoriete dingetje, dat is echt iets wat nog in de auto mist, een plekje voor een zonnebril.
Mijn zonnebril past precies in dat gleufje naast je rechter knie aan de zijkant van de middenconsole. Sterker nog, hij lijkt daar wel voor gemaakt te zijn. De zonnebril valt er ook nooit uit door de aparte vorm van die gleuf.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 14-09 16:08
thisisjazz schreef op donderdag 9 december 2021 @ 09:10:
[...]

Klopt! Staat bij de opmerkingen. Bovendien heb ik een zwarte hemel en liever een panoramadak dan een brilhouder

Toch heb ik hier gelezen dat er mensen zijn die een panorama’s in combinatie met een brilhouder hebben.

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waterblok
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 14-09 17:45
[...]

Links zitten ook gleufjes bij de achterklepknop voor 2 card's, stoot er wel eens mijn knie aan...

P8, Pirelli All Season, MY21, Warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lancer

Lancer

What the......

Mga1600 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 09:41:
[...]

Toch heb ik hier gelezen dat er mensen zijn die een panorama’s in combinatie met een brilhouder hebben.
Jazeker, ik heb beiden. Het is alleen wel wat lastiger om de brilhouder te openen. Hij is nu half verzonken als hij dicht is. Met een stukje zwarte textieltape heb ik een treklipje gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Put007
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 15-07 09:02

Dealer heeft 2 weken geleden gezegd half december tot net voor de kerst. Ik ben benieuwd. Ze moeten er bij mij nog een lichte binnenhemel in klussen voordat ie afgeleverd wordt. Wellicht levert dat nog wat vertraging op. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Pitteken2 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 20:37:
Iemand een idee wanneer 476 pk zou aangeboden worden in belgie en/of Nederland en of dit verhaal klopt? Foto van instagram.

[Afbeelding]
Lijkt me onzin. De polestar 2 is tegenwoordig weliswaar te upgraden naar 467pk (voor 1000 euro) maar de getallen van 400 kw en 500 kw die hier gesuggereerd worden bij ‘even more’ slaan volgens mij echt helemaal nergens op dat zou 526 resp. 650 Pk zijn…..

Het valt ook zeer te betwijfelen of die bestaande upgrade van de P2 überhaupt naar de Volvo komt P8 komt. Hoewel technisch bijna identiek is de focus van Volvo ‘veiligheid en comfort’ en die van Polestar is ‘sportiviteit’. Je ziet die filosofie trouwens ook bij de basis motorisering terug in de max. snelheid de Volvo is afgegrendeld op 180 kWh, de PS2 op 210.

[ Voor 3% gewijzigd door Mga1600 op 09-12-2021 13:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Iksie
Juancho schreef op donderdag 9 december 2021 @ 09:24:
[...]

Mijn zonnebril past precies in dat gleufje naast je rechter knie aan de zijkant van de middenconsole. Sterker nog, hij lijkt daar wel voor gemaakt te zijn. De zonnebril valt er ook nooit uit door de aparte vorm van die gleuf.
Verrek! Die was me nog niet opgevallen! 8)7
Ik heb mijn zonnebril er nu ook ingelegd, weliswaar op een brillendoekje want dat harde plastic krast misschien een beetje. Maar wel gaaf om weer iets te ontdekken! Thx voor de tip, scheelt weer ruimte in de middenconsole.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RJV2
  • Laatst online: 10-05-2024

RJV2

P8

Recharge P8 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 20:16:
[...]

Daarvoor hoef je niet meer naar de dealer. Je kunt hem zelf helemaal terugzetten naar fabrieksinstellingen. In ieder geval vanaf versie 1.8
Ik meen onder Instelling > Systeem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rinkel
Ik had de P6 in Denim Blue besteld, heb de kleur maar omgezet naar Sage Green omdat ik Fjord Blue niet mooi vind en Sage Green de 2e (of misschien wel 1e) keuze was.

De auto is al door de dealer besteld, maar met die facelift wou ik niet het risico lopen.

Nu wachten en rookcirkeltjes blazen met mn fossiele XC40

[ Voor 10% gewijzigd door rinkel op 09-12-2021 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thisisjazz
Iksie schreef op donderdag 9 december 2021 @ 14:16:
[...]

Verrek! Die was me nog niet opgevallen! 8)7
Ik heb mijn zonnebril er nu ook ingelegd, weliswaar op een brillendoekje want dat harde plastic krast misschien een beetje. Maar wel gaaf om weer iets te ontdekken! Thx voor de tip, scheelt weer ruimte in de middenconsole.
Ga ik ook ff testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thisisjazz
nieuws: Polestar 2 krijgt in Nederland betaalde update die vermogen toevoegt

Het is dus officieel! Op zich wel tof als het voor de P8 zou komen, maar niet echt nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
thisisjazz schreef op donderdag 9 december 2021 @ 16:22:
nieuws: Polestar 2 krijgt in Nederland betaalde update die vermogen toevoegt

Het is dus officieel! Op zich wel tof als het voor de P8 zou komen, maar niet echt nodig
Zie mijn reactie van 13:14.
Dat die update er voor de P2 is, is al er een tijdje officieel, Maar ik weet het niet, maar zou er niet te hard op rekenen dat hij ook naar de P8 komt…..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thisisjazz
Mga1600 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 16:36:
[...]

Zie mijn reactie van 13:14.
Dat die update er voor de P2 is, is al er een tijdje officieel, Maar ik weet het niet, maar zou er niet te hard op rekenen dat hij ook naar de P8 komt…..
Ook al komt hij voor de P8, dan neem ik hem niet. Best een fors bedrag voor een update die (vind ik) kosteloos had moeten zijn. Bij Tesla was dat volgens mij destijds ook zo. Ik kom niet echt tegen te weinig vermogen aan maar voor de liefhebbers natuurlijk wel geinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
RJV2 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 14:52:
[...]

Daarvoor hoef je niet meer naar de dealer. Je kunt hem zelf helemaal terugzetten naar fabrieksinstellingen. In ieder geval vanaf versie 1.8
Ik meen onder Instelling > Systeem.
Volgens mij is dat niet helemaal 100% dezelfde reset hoor. De dealer hangt hem letterlijk aan het systeem. Iets dat je thuis niet kan. Wat hrt verschil dan is weer ik niet precies. Misschien ben je bepaalde dingen met een eigen reset niet kwijt.

Ik heb zelf nog geen 1.8 binnen dus kan zijn dat het daarin natuurlijk is aangepast.

[ Voor 7% gewijzigd door Juancho op 09-12-2021 16:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• C.QL
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-09 16:40
[...]

Ik heb een MY22 met panoramadak én brilhouder. Inderdaad beetje krap voor de vinger om open te doen, maar het lukt wel :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RJV2

RJV2

P8

Juancho schreef op donderdag 9 december 2021 @ 16:41:
[...]

Volgens mij is dat niet helemaal 100% dezelfde reset hoor. De dealer hangt hem letterlijk aan het systeem. Iets dat je thuis niet kan. Wat hrt verschil dan is weer ik niet precies. Misschien ben je bepaalde dingen met een eigen reset niet kwijt.

Ik heb zelf nog geen 1.8 binnen dus kan zijn dat het daarin natuurlijk is aangepast.
Ik kan me voorstellen dat de dealer meer kan doen maar ik heb zo’n terug naar fabrieksinstellingen gedaan en dan is hij echt weer blanco ten aanzien van accounts, profielen en gekoppelde apparaten. Daardoor kon ik toch mijn telefoon en vooral de app weer koppelen. Dat was de originele vraag. Via Google en Volvo account komen overigens ook weer wat instellingen direct binnen dus je hoeft niet alles opnieuw in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markrickhoff
Dank voor de suggesties het is inmiddels gelukt. Kon wel koppelen maar kreeg niets door in de app. Zag foutmelding “could not load devices, internal error 0”. Kwam suggestie tegen om app te verwijderen, Apple id uit te loggen, opnieuw in te loggen en dan weer app te installeren. Vervolgens opnieuw gekoppeld in de auto en nu werk het perfect. De internal error 0 zit dus aan de app kant en niet auto kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoudN
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 15-09 09:43
Ik heb het voorzichtige idee dat de 1.8 update de auto weer iets zuiniger maakt. Vandaag een rit naar Amsterdam en terug (ruim 260 km.), temperatuur rond de 3/4 graden, in auto 21 graden en beide stoelverwarming aan, snelheid rond de 110 op de snelweg. Vorige week tijdens een bijna gelijke rit met iets hogere buitentemp haalde ik 28 kWh, nu kom ik op 25,2 kWh. Zonder assistent.

Toch echt een flinke verbetering. Morgenmiddag weer een lange rit voor de boeg, dus we gaan weer kijken hoe het gaat.

Vanochtend hoorde ik ook voor het eerst duidelijk de warmtepomp tijdens het rijden door de stad. We dachten eerst dat er iets mis was, maar soms ging hij ook weer uit.

XC40 P8 - Wallbox Copper SB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
Rude-Dog schreef op donderdag 9 december 2021 @ 09:01:
[...]

Ik heb beiden. Ze hebben het handvat aan bestuurderzijde aan het raam vervangen door de brillenhouder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
[...]

Ik heb er een prachtige zwarte brilhouder bij 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
Juancho schreef op donderdag 9 december 2021 @ 09:24:
[...]

Het zou kunnen, mijn bril is echter best duur en zit niet te wachten op krassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Het lijkt alsof iedereen de update al aangeboden heeft gekregen, ben ik de enige die nog niets gezien heeft?

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
ArnoudN schreef op donderdag 9 december 2021 @ 17:33:
Ik heb het voorzichtige idee dat de 1.8 update de auto weer iets zuiniger maakt. Vandaag een rit naar Amsterdam en terug (ruim 260 km.), temperatuur rond de 3/4 graden, in auto 21 graden en beide stoelverwarming aan, snelheid rond de 110 op de snelweg. Vorige week tijdens een bijna gelijke rit met iets hogere buitentemp haalde ik 28 kWh, nu kom ik op 25,2 kWh. Zonder assistent.

Toch echt een flinke verbetering. Morgenmiddag weer een lange rit voor de boeg, dus we gaan weer kijken hoe het gaat.

Vanochtend hoorde ik ook voor het eerst duidelijk de warmtepomp tijdens het rijden door de stad. We dachten eerst dat er iets mis was, maar soms ging hij ook weer uit.
Ik had ook het idee dat de auto nu zuiniger is. Net een rit van 18 km heen en weer terug met een mix van 30, 50, 80 en 100 km/u. Ik kwam op gemiddeld 23 kWh/100 km en dat viel mij erg mee bij 4 graden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Venomer
Montalbano schreef op donderdag 9 december 2021 @ 18:47:
Het lijkt alsof iedereen de update al aangeboden heeft gekregen, ben ik de enige die nog niets gezien heeft?
Je moet wel met de auto rijden hè? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Texie schreef op woensdag 8 december 2021 @ 18:38:
[...]

Klik rechtsboven in het middenscherm op de letter van je huidige profiel. Klik in het volgende scherm linksonder op profiel toevoegen. Tijdens dat proces kan je beheerrechten toevoegen door te kiezen voor 'Admin worden', tenminste zo gaat het op de P2 met P1.8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSANL
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 11-03 13:21
Venomer schreef op donderdag 9 december 2021 @ 18:49:
[...]

Ik had ook het idee dat de auto nu zuiniger is. Net een rit van 18 km heen en weer terug met een mix van 30, 50, 80 en 100 km/u. Ik kwam op gemiddeld 23 kWh/100 km en dat viel mij erg mee bij 4 graden.
Ik heb dat totaal niet eigenlijk,..
Nou moet ik zeggen dat ik geen snelweg heb gereden sinds de update naar 1.8, maar ik zit eigenlijk altijd rond de 30 - 34 kw/h. In de zomer periode haalde ik soms op lange afstanden wel 21 - 24 kw/h. Dat jullie dat met deze temperaturen halen is voor mij echt onmogelijk lijkt me.. :/

Nou moet ik zeggen dat ik de 20" velgen heb en mij bekend was dat het "minder zuinig" is in vergelijking met de 19" velgen, maar dit vind ik wel een groot verschil... :?

Zondag maar even een rit van 200km maken.. kijken wat dan de resultaten zijn.. 8)

[ Voor 10% gewijzigd door SSANL op 09-12-2021 19:30 ]

XC40 P8 [MY21] / 20" / Warmtepomp / Grijs / Panoramadak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoudN
SSANL schreef op donderdag 9 december 2021 @ 19:28:
[...]

Ik heb dat totaal niet eigenlijk,..
Nou moet ik zeggen dat ik geen snelweg heb gereden sinds de update naar 1.8, maar ik zit eigenlijk altijd rond de 30 - 34 kw/h. In de zomer periode haalde ik soms op lange afstanden wel 21 - 24 kw/h. Dat jullie dat met deze temperaturen halen is voor mij echt onmogelijk lijkt me.. :/

Zondag maar even een rit van 200km maken.. kijken wat dan de resultaten zijn.. 8)
Ik zat tot vorige week ook altijd rond de 30, ik was vanmiddag ook echt verbaasd toen ik toevallig naar het verbruik keek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSANL
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 11-03 13:21
ArnoudN schreef op donderdag 9 december 2021 @ 19:30:
[...]

Ik zat tot vorige week ook altijd rond de 30, ik was vanmiddag ook echt verbaasd toen ik toevallig naar het verbruik keek.
Ok, en daar zit ook snelweg tussen?
Dan moet ik zeker een langere rit maken om te kijken waar ik op uitkom. Ik kan dan beter plannen als ik een langere rit moet maken.

XC40 P8 [MY21] / 20" / Warmtepomp / Grijs / Panoramadak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoudN
SSANL schreef op donderdag 9 december 2021 @ 19:32:
[...]

Ok, en daar zit ook snelweg tussen?
Dan moet ik zeker een langere rit maken om te kijken waar ik op uitkom. Ik kan dan beter plannen als ik een langere rit moet maken.
Bij de rit van vandaag zit veel snelweg (ACC op 110). Gemiddeld is mijn verbruik 80% snelweg (overdag) en de rest 50 en 80 wegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Hier ook nog niks. Afgelopen dagen alleen relatief korte ritjes gemaakt maar soms is dat ook genoeg omdat het gewoon in pakketjes kan gaan.

Wel jammer, morgen namelijk lange rit naar de ardennen en was een mooie test geweest met het verbruik.

Is de app en auto combi met 1.8 ook beter? Ik word er weer gek van, de auto staat al een uurtje of 7 te laden maar van het % dat de app aangeeft klopt geen zak. Zo frusterend dat ze gewoon geen verversing kunnen inbouwen. Even omlaag vegen van boven naar beneden bijv. Het is toch gewoon data? Dat moet je toch naar de app kunnen syncen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RJV2

RJV2

P8

Juancho schreef op donderdag 9 december 2021 @ 19:58:
[...]

Hier ook nog niks. Afgelopen dagen alleen relatief korte ritjes gemaakt maar soms is dat ook genoeg omdat het gewoon in pakketjes kan gaan.

Wel jammer, morgen namelijk lange rit naar de ardennen en was een mooie test geweest met het verbruik.

Is de app en auto combi met 1.8 ook beter? Ik word er weer gek van, de auto staat al een uurtje of 7 te laden maar van het % dat de app aangeeft klopt geen zak. Zo frusterend dat ze gewoon geen verversing kunnen inbouwen. Even omlaag vegen van boven naar beneden bijv. Het is toch gewoon data? Dat moet je toch naar de app kunnen syncen?
App of 1.8 maar app synched heel vlot. Openen en 💥

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
[...]

Soc lijkt met 1.8 te kloppen, zowel in de auto als op de app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Iksie
Bij mij nu ook 1.8 geïnstalleerd terwijl ik sinds maandag geen cm meer gereden heb. Hangt wel aan de thuislader continu. In de app zie ik nu ook voor het eerst een Plugsurfing kortingsmelding in het batterij scherm. Nog nooit eerder gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoudN
[...]

1e dag na update was het bagger, maar na de 1e rit werkt het weer perfect.

Vanmiddag stond de auto op niveau - 2 in een parkeergarage, maar het is toch gelukt om de auto voor te verwarmen. Is voor mij toch verrassend.

De update is bij mij binnengehaald op een ritje van 10 km. Misschien helpt het bij mij dat er een goede WiFi verbinding is op de oprit. Ik hoop voor je dat de update nog binnenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Texie
Verwijderd schreef op donderdag 9 december 2021 @ 18:55:
[...]

Klik rechtsboven in het middenscherm op de letter van je huidige profiel. Klik in het volgende scherm linksonder op profiel toevoegen. Tijdens dat proces kan je beheerrechten toevoegen door te kiezen voor 'Admin worden', tenminste zo gaat het op de P2 met P1.8.
Het is gelukt.
Nieuw profiel aangemaakt. Deze beheerder gemaakt. Dit is een menu optie onder Profielen. Daarna oude profiel (beheerder) weggegooid. Op nieuwe profiel weer alles gekoppeld.
Lukt alleen nog niet om in te loggen op het Volvo account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petzun
Kreeg 1.8 woensdag dinsdag binnen na een rit van ongeveer 10 km. Wellicht weinig gereden de afgelopen dagen?

P6 19" | EVBox Elvi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petzun
RJV2 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 20:03:
[...]

App of 1.8 maar app synched heel vlot. Openen en 💥
Dit gaat nu inderdaad erg vlot. Blijft niet meer hangen.
We zien nu toch wel een paar mooie verbeteringen achter elkaar komen.

P6 19" | EVBox Elvi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterblok
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 14-09 17:45
Hier ook 1.8 geïnstalleerd dinsdag.

P8, Pirelli All Season, MY21, Warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Petzun schreef op donderdag 9 december 2021 @ 20:55:
[...]

Kreeg 1.8 woensdag dinsdag binnen na een rit van ongeveer 10 km. Wellicht weinig gereden de afgelopen dagen?
Nee toch eigenlijk dagelijks minstens 30km. Ach, wat in het vat zit verzuurd niet zullen we maar zeggen.

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsmit01
Texie schreef op donderdag 9 december 2021 @ 20:48:
[...]

Het is gelukt.
Nieuw profiel aangemaakt. Deze beheerder gemaakt. Dit is een menu optie onder Profielen. Daarna oude profiel (beheerder) weggegooid. Op nieuwe profiel weer alles gekoppeld.
Lukt alleen nog niet om in te loggen op het Volvo account.
Ik krijg ook continu de melding ‘er is iets misgegaan. probeer het later opnieuw’ als ik mijn Volvo account wil toevoegen. Jij ook?

BMW 330e Touring

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 23:11
mrsmit01 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 21:38:
[...]

Ik krijg ook continu de melding ‘er is iets misgegaan. probeer het later opnieuw’ als ik mijn Volvo account wil toevoegen. Jij ook?
Helaas een bekende bug. Even reset (20s op homeknop) en opnieuw proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hlip
[...]

Heb ik ook. Kan niet meer inloggen met mijn volvo-id. En reset helpt niet.
Daarom waarschijnlijk ook nog geen versie 1.8 voor mij. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Texie
[...]

Klopt. Ik ook. Misschien omdat ik nog op versie 1.7 zit. Twijfelde eerst aan mijn wachtwoord, maar dat is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Texie
JTHZZ schreef op donderdag 9 december 2021 @ 22:12:
[...]

Helaas een bekende bug. Even reset (20s op homeknop) en opnieuw proberen.
Ga ik morgen proberen. iOS app werkt gelukkig wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SharkIi
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 26-01-2024
MoR-MooN schreef op woensdag 8 december 2021 @ 23:48:
[...]

Ik heb even teruggekeken, maar de auto is 4 augustus besteld.
Hier hebben we onze P6 Pro op 23 juli besteld en kunnen deze volgende week vrijdag middag ophalen. oOo
Eerst laten we Kilovoiture een glazen jasje laten aanmeten, hopelijk heeft ie dan minder lucht weerstand _O-

XC40 Pro Pure Electric - Onxy Black - Extra getinte ramen, verlengde dakspoiler, en de 20"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
Ik ben het uitgesteld opladen aan het testen. In de app de periode ingesteld en meteen daarna de oplader aangesloten. Het lampje naast de aansluiting is nu blauw in plaats van groen of geel. En de app van de Wallbox zegt dat hij aan het wachten is op de auto. Over een kwartiertje zou hij moeten beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RJV2

RJV2

P8

hlip schreef op donderdag 9 december 2021 @ 22:12:
[...]

Heb ik ook. Kan niet meer inloggen met mijn volvo-id. En reset helpt niet.
Daarom waarschijnlijk ook nog geen versie 1.8 voor mij. :?
Ik kon ook niet meer inloggen. Had later ook geen internet meer. Via de dealer TCAM reset en upgrade naar 1.8 gedaan. Daarna zelf terug naar fabrieksinstellingen en helemaal blanco begonnen. Sindsdien werkt alles prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thisisjazz
Ik ook niet. Paar lange ritten gemaakt maar nog steeds geen update. Komt vast nog wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazzan
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-11-2024

Bazzan

P8

Jullie kunnen ten minste updaten, ik rijd voor de derde dag weer in een leenauto 🤪.

De auto heeft vier keer niet willen rijden afgelopen maanden: 2x anwb erbij en pas na aansluiten van t uitleeskastje wilde het beestje weer rijden. Blijkt een of andere sensor/schakelaar te zijn die meet of de isolatie van t accupakket ok is. Die zit op de meest onmogelijke plek waardoor het hele accupakket er ook uit moet. Er stond twee dagen voor gepland, maar dat hebben ze niet eens gered.

De Trilling in deze 2e auto is nagenoeg weg. Er bleek flinke hoogteslag te zitten bij de band linksachter.

Dus ook goed opletten met balanceren als je een trilling ervaart dat ze ook daar naar kijken als normaal balanceren niks oplevert(bij mij ook eerst gedaan).

De trilling in mijn eerste Recharge had niks met banden te maken: daar is een andere set banden en velgen ondergezet toentertijd om dat uit te sluiten. Wel bizar om twee keer een trillende XC40 P8 te hebben gehad met verschillende oorzaken (waarvan bij de eerste het nog steeds onbekend is wat de oorzaak is).

De stoelmassage van de V90 XC had ik ook wel in de xc40 willen hebben: heerlijk! En de heads up display, de stoelen en de ruimte ook 😉. Qua rijden en response niet in de buurt van de Recharge 🙌.

[ Voor 33% gewijzigd door Bazzan op 10-12-2021 08:06 ]

Bazzan

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rjahoor
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 30-09-2024
Als nieuwe Volvo XC40 Recharge berijder (huidig BMW 3 serie) volg ik dit forum nu zo'n anderhalve maand. Erg interessant om jullie gebruikerservaring, problemen en oplossingen te lezen.

Mijn P6 (Thunder Grey/ Pro/ 20''/ extra getint glas achter/ trekhaak) heb ik op 29 oktober besteld via mijn leasemaatschappij ALD. Dit was één van de productieplaatsen die extra beschikbaar werden gesteld voor NL dealers en al waren ingepland bij de fabriek, maar nog wel gewijzigd konden worden.

Gistermiddag telefonisch contact gehad met de dealer dat mijn P6 van 7 t/m 9 december in de fabriek in productie was en op 21 december bij de importeur wordt bezorgd (Beesd). 23 december komt mijn auto bij de dealer en die heeft alles al netjes voorbereid/ ingepland in de werkplaats voor aflevering, waardoor levering 2021 keurig wordt nagekomen i.v.m. zakelijke bijtelling.

Mijn laadpaal wordt 23 december thuis geïnstalleerd (Alfen Eve Single Pro-line).

Ik houd jullie op de hoogte van de aflevering en mijn ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 15:19

TAA

Liever IRC

SSANL schreef op donderdag 9 december 2021 @ 19:28:
[...]
Ik rij 1x per week een langere rit van 170km (enkele reis afstand). Afgelopen dinsdag heen (2-4graden) een verbruik van 21.4 op de heenweg (47% verbruikt; gemiddelde snelheid 91km/h) en terug (7-8 graden) 19.8 (43% verbruikt; gemiddelde snelheid 70km/h).

Heb de auto (P8, 19" all weather) nu 8 weken in bezit; 7.500km op de teller en een gemiddeld verbruik van 22.4 over de hele periode (meeste ritten zijn 40km over 60-80km wegen). Moet wel zeggen dat ik een koukleum ben en de temperatuur altijd op 22 graden staat met stoel en stuurverwarming aan O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
TAA schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 08:50:
[...]

Ik rij 1x per week een langere rit van 170km (enkele reis afstand). Afgelopen dinsdag heen (2-4graden) een verbruik van 21.4 op de heenweg (47% verbruikt; gemiddelde snelheid 91km/h) en terug (7-8 graden) 19.8 (43% verbruikt; gemiddelde snelheid 70km/h).

Heb de auto (P8, 19" all weather) nu 8 weken in bezit; 7.500km op de teller en een gemiddeld verbruik van 22.4 over de hele periode (meeste ritten zijn 40km over 60-80km wegen). Moet wel zeggen dat ik een koukleum ben en de temperatuur altijd op 22 graden staat met stoel en stuurverwarming aan O-)
Dat klinkt wel positief, dus je haalt 170km heen en terug op 1 lading?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
Mijn ervaringen met update 1.8 en app 5.8.0 (iOS):
- Ik heb uitgesteld opladen getest en dat ging prima. Ik heb de periode in de app ingesteld, meteen de laadkabel aangesloten en op het ingestelde tijdstip begon het laden.
- Tijdens het laden liep de SoC in de app niet op. Die bleef op 61% staat tot ik het laden beëindigde.
- Ik had gisteren twee klimaattimers ingesteld in de app, maar die deden allebei niets.
- Ik heb een tijdje helemaal geen data in de app gehad.
- Mijn ervaring is niet dat de app sneller laadt. Dat wisselt sterk van heel snel tot helemaal niet.
- Mijn eerste indruk is dat het verbruik wat gunstiger is. Maar ik heb nog niet veel gereden, dus ik wacht even met juichen.
- Stuurhulp lijkt wat soepeler te werken.

Ik heb dus wat wisselende ervaringen. Nog niet alles is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 15:19

TAA

Liever IRC

rinkel schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 09:01:
[...]
Dat klinkt wel positief, dus je haalt 170km heen en terug op 1 lading?
Rekenkundig zou het inderdaad moeten kunnen; heb echter een laadpaal op locatie dus is nog niet voorgekomen dat ik zonder bij te laden de rit gemaakt heb. En zonder de baustelle die ik op dit moment tegenkom en het slechte weer is het verbruik iets hoger waardoor het sowieso niet lukt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
Ik probeerde zojuist het klimaat aan te zetten en kreeg eerst de melding dat het niet was gelukt, en nu dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ifkggfX_qinnPSDtR6VNo00uf8A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4hAPKfCNvCaZHVeAky5ykYyC.jpg?f=fotoalbum_large

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Venomer schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 09:40:
Ik probeerde zojuist het klimaat aan te zetten en kreeg eerst de melding dat het niet was gelukt, en nu dit:

[Afbeelding]

8)7
Dat had ik gisteren ook. De tweede keer ging het wel goed, maar die is natuurlijk niet zoals het hoort.
De preconditioning-timer is ook nog grillig (soms wel/soms niet).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoudN
TAA schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 08:50:
[...]

Zouden die 19 inch velgen dan het verschil maken? Ik rij op 20 inch.

Pagina: 1 ... 35 ... 335 Laatste

Let op:
Een Tesla versus Volvo discussie is hier offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Informatie en updates over leveringen horen hier thuis: Het grote Polestar 2 / XC40 P8 Levering Topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.

Het grote Volvo EX30 topic (vergelijkingen met de (X)C40 daargelaten), zie ook Notna in "Het grote Volvo (X)C40 Recharge EV topic"