Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 29-07 15:34
Kammika schreef op zondag 27 juli 2025 @ 14:41:
ik heb iets nieuws. Mijn auto maakt geeft nu regelmatig (1x in de 5 minuten of zo) aan de buitenkant de piepjes die aangeven alsof iemand zijn voet langs de sensor haalt, maar de sleutel niet in de buurt is.

Sta ik er met de sleutel bij in de, dan gaat binnen een paar minuten spontaan de achterklep open.

Die sensor stoort dus. Kan zo ook niet iets vinden wat ik schoon moet maken. Iemand enig idee wat ik kan doen (anders dan langs de garage gaan, maar is ook weer zo'n gedoe...)
En er zit niet iets onder de bumper bij de sensor vast? Een tak een kabel? Ik ben zelf wel eens in de buurt van die sensor bezig geweest met een extra kabel en dan piept het ook steeds.

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:37
De laadmogelijkheid via Volvo is uitgekleed.
Ik probeerde vandaag mijn laadpas van ‘small’ naar ‘large’ te upgraden voor de vakantie, maar dat kon niet via de app. Heb net gebeld, en begrijp dat de ‘large’ niet meer voor NL beschikbaar is. Jammer de bammer, maar dat is dus even stilletjes op de achtergrond veranderd….

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:00
caspervc schreef op maandag 28 juli 2025 @ 09:15:
De laadmogelijkheid via Volvo is uitgekleed.
Ik probeerde vandaag mijn laadpas van ‘small’ naar ‘large’ te upgraden voor de vakantie, maar dat kon niet via de app. Heb net gebeld, en begrijp dat de ‘large’ niet meer voor NL beschikbaar is. Jammer de bammer, maar dat is dus even stilletjes op de achtergrond veranderd….
Zijn er sowieso geen voordeliger opties dan de pas van Volvo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:20
Sowieso mijden die pass, hun facturatieperiode loopt ook van de 1e dag van de maand tot het einde van de maand en niet vanaf de dag van activatie zoals bij zowat alle andere aanbieders. Ze hebben mij zo destijds 10€ aangerekend ... na een klacht gaven ze mij een voucher van 10€ om te compenseren en toen ik die vervolgens dacht te gebruiken in Duitsland na activatie in de app, bleek dat die enkel in België gebruikt kon worden, wat nergens vermeld stond.

Verder is die pass inderdaad niet echt voordelig en zijn er betere opties. Voor mijn reis deze zomer heb ik een abo bij Ionity (5€ via de Mobilize Charge Pass van Renault) en bij Tesla genomen (12€). Momenteel kan je ook bij Electra 2 maand gratis krijgen, check hiervoor even het EV-reizen evaringen topic als je geïnteresseerd bent.

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:37
Tnx. Vond de 50ct bij alle snelladers van de Volvo pas altijd wel fijn. Redelijk tarief en goede dekking

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutanoth
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 29-07 08:11
marcel_76 schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 18:21:
Zag een review van de XC40 2026 waarbij je al wat meer kunt zien ook van de interface, begint bij 12:18 ongeveer met cluster bij het stuur en later in de video iets meer basis van de rest. Bij 15:20 zie je ook de achteruit rij camera en de bijpassende interface, ziet er toch weer allemaal iets anders uit. Benieuwd wanneer het beschikbaar gaat komen. Tot op heden wel positief sinds de laatste update, alles lijkt zoals vele hier aangeven wel even iets vlotter. Helaas is de dubbelklik bug bij mij niet weg, dus nog steeds twee keer klikken voor ik kan wisselen naar een andere audio app.

[YouTube: 2026 Volvo XC40 Review | The #1 Subcompact Luxury SUV!]
Gaan bestaande (x)c40's uit 24 ook deze update voor achter het stuur krijgen? Dat vind ik wel machtig mooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:27
Gutanoth schreef op maandag 28 juli 2025 @ 16:17:
[...]

Gaan bestaande (x)c40's uit 24 ook deze update voor achter het stuur krijgen? Dat vind ik wel machtig mooi
Welke update bedoel je? Het enige verschil met nu wat ik zie is dat Maps weer mooier over het hele scherm verdeelt is zoals het in de eerste 2 jaar ofzo ook was. De rest is toch niet anders (als je kijkt naar de EV versie).

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)| Polestar 2 MidYear 2026 in bestelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutanoth
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 29-07 08:11
Juancho schreef op maandag 28 juli 2025 @ 16:23:
[...]

Welke update bedoel je? Het enige verschil met nu wat ik zie is dat Maps weer mooier over het hele scherm verdeelt is zoals het in de eerste 2 jaar ofzo ook was. De rest is toch niet anders (als je kijkt naar de EV versie).
Ja dat bedoel ik, een heel stuk mooier als je hele scherm gevuld is met map

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:27
Gutanoth schreef op maandag 28 juli 2025 @ 16:24:
[...]

Ja dat bedoel ik, een heel stuk mooier als je hele scherm gevuld is met map
Ja dat komt volgens mij weer met die AAOS UI update terug. Wat mij vooral opvalt is de snelle interface, bij mij had die video zo 2x zo lang geduurd omdat je moest wachten >:)

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)| Polestar 2 MidYear 2026 in bestelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timhtc
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-07 09:56

timhtc

Home Energy Management

Onder de noemer klein leed: ik woon in omgeving Nijmegen. Daar zit een horecazaak ‘Thuis in Oost’ waar de Volvo mij (1/7) keer naar toe wil navigeren als ik middels spraakbediening ‘Navigeer naar huis’ commando geef.

Iemand tips hoe je dat kunt voorkomen?

XC40SMER|11kWp|HA Yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tukker999
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 23:26
timhtc schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 00:15:
Onder de noemer klein leed: ik woon in omgeving Nijmegen. Daar zit een horecazaak ‘Thuis in Oost’ waar de Volvo mij (1/7) keer naar toe wil navigeren als ik middels spraakbediening ‘Navigeer naar huis’ commando geef.

Navigeer naar Nijmegen of Dukenburg of Malden of waar je ook woont.
Ik vermoed dat je in staat bent het laatste stukje naar huis zelf te vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nujtrug
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 21:26

Ik had in het verleden hetzelfde probleem, sindsdien gebruik ik "Navigeer naar thuis" en dat werkt vrijwel altijd (behalve wanneer ik niet lang genoeg heb gewacht na het instappen).

Volvo XC40 P6 Ultimate MY23 (3.6.4) - Alfen Eve Single Pro-line (7.0.2) - HASS (2025.7.3)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdwave
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-07 15:14

Klinkt bekend. Ik kies "thuis" en "werk" altijd via het touch scherm. Anders wordt je inderdaad naar de meest vreemde plekken gestuurd (zoals "Het Kantoor" in Someren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevendGraaf
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 22:31
Spraakbediening om te bellen levert bij mij ook vaak problemen op. In plaats van te zoeken naar de naam in m’n adresboek gaat hij op Google zoeken. Stel ik vraag om “Bel <voornaam + achternaam>”, komt Google terug met: “ik bel met <voornaam> kraamzorg” uit een nabijgelegen plaats waar ik me op dat moment bevind. Bellen doe ik daarom dan eigenlijk altijd vanuit via Siri/Carplay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdwave
StevendGraaf schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 12:50:
Spraakbediening om te bellen levert bij mij ook vaak problemen op. In plaats van te zoeken naar de naam in m’n adresboek gaat hij op Google zoeken. Stel ik vraag om “Bel <voornaam + achternaam>”, komt Google terug met: “ik bel met <voornaam> kraamzorg” uit een nabijgelegen plaats waar ik me op dat moment bevind. Bellen doe ik daarom dan eigenlijk altijd vanuit via Siri/Carplay.
Dan kom jij verder dan ik. Het is mij nog nooit gelukt om de auto iemand te laten bellen met een stemcommando. Lukt uitsluitend en alleen via touch scherm (die gewoon contacten enzo laat zien, net als mijn auto twintig jaar geleden al deed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoudN
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 29-07 14:51
cdwave schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 14:48:
[...]

Dan kom jij verder dan ik. Het is mij nog nooit gelukt om de auto iemand te laten bellen met een stemcommando. Lukt uitsluitend en alleen via touch scherm (die gewoon contacten enzo laat zien, net als mijn auto twintig jaar geleden al deed)
Dat is iets wat bij mij echt uitstekend werkt, zelfs na de laatste updates beter dan eerder. Dan was een naam met een j achter een r nog wel eens lastig, maar dat nu ook perfect.

Ik kan zelfs aangeven of hij een vaste lijn of mobiel moet bellen.

XC40 P8 - Wallbox Copper SB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:20
cdwave schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 14:48:
[...]

Is bij mij ook zo hopeloos dat ik het opgegeven heb. Hoe ik de namen ook uitspreek, het lukt me nooit. Ik bel amper en de mensen die ik uitzonderlijk bel staan gewoon bij m'n favorieten dus dan ga ik wel even via die weg.

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdwave
StevendGraaf schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 12:50:
... Stel ik vraag om “Bel <voornaam + achternaam>”, komt Google terug met: “ik bel met <voornaam> kraamzorg” ...
Als ik "Bel Jan Jansen" zeg dan zegt het Google vrouwtje altijd iets van "Ik begrijp het niet".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:00
Sinds een paar dagen gaat bij mij de interieurverlichting miet meer aan als ik de auto ontgrendel, de deur open en instap. Hij werkt wel handmatig als ik de knop aan het plafond aanraak. Meer mensen dit gehad? Al een paar keer de homeknop reset uitgevoerd wat niet werkt. Vaag weer..
Pagina: 1 ... 328 329 Laatste

Let op:
Een Tesla versus Volvo discussie is hier offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Informatie en updates over leveringen horen hier thuis: Het grote Polestar 2 / XC40 P8 Levering Topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.

Het grote Volvo EX30 topic (vergelijkingen met de (X)C40 daargelaten), zie ook Notna in "Het grote Volvo (X)C40 Recharge EV topic"