Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spanky79
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-08 14:23
Nou, ik heb, nadat de monteur een niet werkend knopje en de link met de app niet kon fixen (en het raar verversen van het maps scherm) mijn auto laten behandelen als Windows 98. Want sinds de mislukte 1.7 update zag ik tekenen van software issues a la windows 98… of zelf millenium 💩

Ik heb een volledige reset laten doen door de monteur (op mijn verzoek). Alle problemen zijn als sneeuw voor de zon verdwenen. Ik had er ook niet extreem veel, maar wel rare zaken. Wellicht de moeite voor iedereen met ‘vage’ issues. Instellen is tenslotte nog geen tien minuten werk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:33
Wat betreft het wegvallen van Maps dat velen hier ook opeens hebben... het is bekend bij Google en ze werken eraan. Bron: van Polestar :) (zie topic).
Polestar op Facebook: Thanks for sharing this, Magnus. Yes, this is a known issue that Google is looking into. We’ll share updates upon progression.
@RJV2

YouTube: YouTube

[ Voor 29% gewijzigd door Juancho op 23-11-2021 18:45 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-08 14:23
Bij mij viel maps niet weg maar leek hij wel heel vaak het scherm opnieuw te laden (zichtbaar). Dat is nu weg.

Ik zie nu alleen mijn verbruik niet meer in mijn dashboard…

[ Voor 22% gewijzigd door Spanky79 op 23-11-2021 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdg53
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 17-05 18:55
Venomer schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 17:07:
Ik snap best dat Volvo terughoudend is met communiceren. Software fixen is lastig en ze kunnen niet garanderen dat met de volgende release alles opgelost is. Als ze nu dingen beloven die straks niet haalbaar blijken te zijn, dan zijn de poppen óók weer aan het dansen.

Helaas moeten wij dus afwachten en erop vertrouwen dat het goed gaat komen.

Ondertussen geniet ik iedere keer weer van die heerlijke auto.

En dank aan de G7 voor de tijd die jullie hier namens ons in steken! _/-\o_
Ik ben zelf verantwoordelijk geweest voor ontwikkeling en onderhoud van software. Je kunt wel degelijk garanderen dat bugs gefixed gaan worden in een nieuwe versie. Je moet wel duidelijk nieuwe functionaliteit en onderhouds versies gescheiden houden anders wordt het snel onhandelbaar. Het speelt hier uiteraard ook dat AAOS zelf een soort van beta software is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 00:00
Het is natuurlijk helemaal top dat er mensen zijn die dit met Volvo bespreken. Niets dan goeds hierover.
Ik ben het echter met @Juancho eens. Het is gewoon vreemd dat hierover niets gedeeld mag worden.

Ik zit zelf in de softwareontwikkeling en wij communiceren juist alles met onze klanten. Alle meldingen zijn gewoon openbaar en als er een fout wordt opgelost wordt dit ook weer gemeld, naast de releasenotes.

Ik krijg de indruk dat Volvo het negatieve nieuws niet in de openbaarheid wil, zoals bij Volkswagen is gebeurd met de ID.x
Daar waren de problemen veel groter dan bij Volvo, de auto stonden gewoon stil en werden niet meer uitgeleverd. Alleen zijn daar de meeste issues nu wel opgelost.

Maar goed, we kunnen het hier lang over hebben, dit zal niets helpen. We zullen gewoon moeten wachten op een nieuwe update en hopelijk pakken ze de bugs die gemeld zijn snel op.

[ Voor 11% gewijzigd door rinkel op 23-11-2021 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:51
RJV2 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 17:37:
[...]

Vandaag uitgebreid gesproken met dealer over een aantal issues. Meeste hier wel bekend. Begint me nu echt wel te irriteren.
Veel issues benoemd en deze heeft hij gisteren besproken met Volvo Nederland, met Robert. Grotendeels de bekende antwoorden. Maar ten aanzien van knopje Auto Pilot kwam nu echt een heeeeeeel ander antwoord: “Geen sprake van een overijverige programmeur (waar dat idee nou weer vandaan kwam) maar een bewuste keuze van Volvo. Functie gaat ook niet meer terugkomen op die knop”.
Hûh? Ik houd niet zo van welles- nietes discussies maar dit is toch gek? Staat die sessie nog ergens online?
En ik kreeg ook geen antwoord op de reden achter deze (bewuste?!) keuze.
Echt belachelijk en ook gevaarlijk. Gaan ze die knoppen nog voor iets anders gebruiken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hwschuur
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-11-2024
JohnDoe77 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 15:29:
[...]

Donderdag 18 november hebben wij een vergadering gehad met Volvo Car Nederland. Vanuit Volvo aanwezig Robert en Arthur. Vooral Robert heeft veel verteld. En uiteraard waren wij (6 van de 7) digitaal aanwezig.

[knip]

Men communiceert open met ons en we hebben afgesproken de bugreports nog tot in de zomer in te sturen en dan evalueren wij of het daarna nog nuttig is. Wij waren dus positief over de voortgang en de prioriteit die Volvo nu gesteld heeft. Het lastige is dus dat we niet alles mogen delen, maar stel rustig je vragen en meld je issues ook gewoon bij je dealer!
Dank voor deze update. Kun je misschien iets delen over wanneer de langverwachte ondersteuning voor Apple CarPlay vrijgegeven gaat worden? Dat is voor mij eigenlijk de belangrijkste/grootste feature die ik mis :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
Zal Q2 of Q3 worden van komend jaar. Houd maar rekening met zomer 2022 😉

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdkvolvo
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 02-09 07:34
Vraagje aan de P8 rijders. Zit er bij jullie DAB+ op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterblok
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 14-09 17:45
DarkShadow schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 20:08:
[...]

Echt belachelijk en ook gevaarlijk. Gaan ze die knoppen nog voor iets anders gebruiken?
Ik ben er helemaal klaar mee, argumenten te over aangedragen waarom beter de stuurhulp op het stuur aan/uit zetten.
Nul reactie of motivatie vanuit Volvo en nu zou het altijd zo blijven?
Het minste is daar motivatie voor aandragen een beetje of je de TV ineens alleen maar zachter kan zetten op het toestel en niet meer met de afstandbediening.

Bah!

P8, Pirelli All Season, MY21, Warmtepomp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 14-09 16:08
tdkvolvo schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 21:28:
Vraagje aan de P8 rijders. Zit er bij jullie DAB+ op?
Ja, dat is standaard

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Izjacques
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 03-11-2022
[...]

Hier baal ik ook wel van. Ik rijd nu zonder auto-pilot omdat het niet veilig is. Alleen op de snelweg is het prettig, maar steeds switchen is niet veilig!

Ik ben benieuwd of de groep van 7 hier wat meer duidelijkheid over heeft. Of mogen jullie hier ook niets van zeggen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
Waterblok schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 22:04:
[...]

Ik ben er helemaal klaar mee, argumenten te over aangedragen waarom beter de stuurhulp op het stuur aan/uit zetten.
Nul reactie of motivatie vanuit Volvo en nu zou het altijd zo blijven?
Het minste is daar motivatie voor aandragen een beetje of je de TV ineens alleen maar zachter kan zetten op het toestel en niet meer met de afstandbediening.

Bah!
Het meest vervelende is nog dat de persoon die wij dan maar moeten vertrouwen, die Robert, er dus ook volkomen naast zat. Even vanuitgaande dat het idd niet door Volvo wordt teruggedraaid. Dan is het gewoon zo dat Volvo NL zelf ook niks weet en ook maar elke meer moet wachten wat er gaat gebeuren. Zou best kwalijk zijn, iig voor de Nederlandse markt die voor Volvo toch ook zo belangrijk is? Ik heb zelf ook even Volvo NL nagevraagd vanavond wat er nu gaat gebeuren met die knop.

En is het ook zo enorm vaag, de functionaliteit zit er al in, waarom dan niet de rijders ZELF laten kiezen wat hij/wij wil? Of via het stuur, of standaard een optie vastzetten via het menu. Waarom moet het zo moeilijk....

[ Voor 3% gewijzigd door Juancho op 23-11-2021 22:47 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Montalbano
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Juancho schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 22:46:
[...]

Het meest vervelende is nog dat de persoon die wij dan maar moeten vertrouwen, die Robert, er dus ook volkomen naast zat. Even vanuitgaande dat het idd niet door Volvo wordt teruggedraaid. Dan is het gewoon zo dat Volvo NL zelf ook niks weet en ook maar elke meer moet wachten wat er gaat gebeuren. Zou best kwalijk zijn, iig voor de Nederlandse markt die voor Volvo toch ook zo belangrijk is? Ik heb zelf ook even Volvo NL nagevraagd vanavond wat er nu gaat gebeuren met die knop.

En is het ook zo enorm vaag, de functionaliteit zit er al in, waarom dan niet de rijders ZELF laten kiezen wat hij/wij wil? Of via het stuur, of standaard een optie vastzetten via het menu. Waarom moet het zo moeilijk....
Even vooropgesteld dat ik er ook niet blij mee zou zijn als die functie niet terug op het stuur komt, is jouw laatste suggestie natuurlijk niet realistisch. Volvo kiest voor een bepaald vast stramien, waarin er juist minder instellingen door de gebruiker gedaan hoeven/kunnen/mogen worden. Dan is het door de gebruiker zelf laten kiezen welke knop hij voor welke instelling wil gebruiken iets wat ze echt niet willen (en terecht denk ik). Dat neemt niet weg dat ze met deze instelling de plank echt misslaan.

Verder vind ik het jammer dat 1 “verkeerd” antwoord er meteen voor zorgt dat “Het gewoon zo is dat Volvo NL ook niks weet”. Waarom zo zwart-wit? Natuurlijk moeten ze het doen met de info die ze van de fabrikant krijgen, en ja, ik ben ook kritisch op de communicatie, maar dat betekent niet meteen dat ze helemaal niks weten of kunnen.

P8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DarkShadow
Montalbano schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 23:57:
[...]

Even vooropgesteld dat ik er ook niet blij mee zou zijn als die functie niet terug op het stuur komt, is jouw laatste suggestie natuurlijk niet realistisch. Volvo kiest voor een bepaald vast stramien, waarin er juist minder instellingen door de gebruiker gedaan hoeven/kunnen/mogen worden. Dan is het door de gebruiker zelf laten kiezen welke knop hij voor welke instelling wil gebruiken iets wat ze echt niet willen (en terecht denk ik). Dat neemt niet weg dat ze met deze instelling de plank echt misslaan.

Verder vind ik het jammer dat 1 “verkeerd” antwoord er meteen voor zorgt dat “Het gewoon zo is dat Volvo NL ook niks weet”. Waarom zo zwart-wit? Natuurlijk moeten ze het doen met de info die ze van de fabrikant krijgen, en ja, ik ben ook kritisch op de communicatie, maar dat betekent niet meteen dat ze helemaal niks weten of kunnen.
Nee, maar op dit kleine stukje functionaliteit zit wel een hoop frustratie bij mij. Het was functionaliteit die er eerst wel was en dan je als gebruiker wordt ontnomen. En blijkbaar niet omdat het een bug was, maar omdat Volvo je blijkbaar niet slim genoeg vind om hier mee om te gaan, terwijl het de eigen software is die overduidelijk nog niet met alle situaties kan dealen.

Wat ze wel of niet weten is helemaal guess work, mijn dealer weet iig niks, ik weet niks, want ik hoor niks. Fijn dat er een groepje is dat wel iets meer weet en ze spamt met bugs (serieus goed). Maar de rest van de gebruikers gaat wat in het donker. Terwijl bij mij iig, de auto vooral wat minder goed is gaan functioneren. Behalve extra range en een betere Google maps met snelladers, heb ik na de laatste 2 updates vooral een minder goed werkende auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Montalbano schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 23:57:
[...]

Ja en nee. Wat je zegt klopt maar dat staat haaks op het feit dat Volvo veiligheid op 1 heeft staan. Dus in dat kader slaan ze de plank dubbel mis en zou je juist uit veiligheid overwegingen (immers, je kan die knop blind bedienen itt nu) om die knop actief te laten. Wat gaat dan voor? Veiligheid of je starheid van het minder instellingen willen hebben?
Het is alleen niet 1 verkeerd antwoord natuurlijk :). Dat zou idd wel heel zwart/wit zijn. Ik heb het helaas al vaker ervaren. En natuurlijk weten ze af en toe nog wel eens iets, maar het meeste moet worden doorgevraagd of komen ze helemaal nooit op terug omdat het 'ergens in het proces' blijft hangen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Topicstarter
Waarom is iedereen hier zo geobsedeerd door het Pilot Assist knopje?
Ik mis het echt geen moment. Gewoon automatisch rijden aan of uit.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoudN
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 17:29
JackBol schreef op woensdag 24 november 2021 @ 09:26:
Bij mij net zo. Ik heb mijn auto wel pas 2 maanden, dus ik heb het ook nooit anders gehad.

XC40 P8 - Wallbox Copper SB

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SharkIi
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 26-01-2024
Als ik nu auto pilot aan zet heb ik geen stuurhulp en dat is perfect omdat in het eigenlijk standaard de ACC aanzet. maar alleen op de snelweg stuurhulp wil hebben.
Maar als ik het goed begrijp gaat stuurhulp nu standaard aan en moet je dat nu elke keer uitzetten......
Rij nu nog in de T4 en daar werkt het knopje nog steeds.

Het gebeurt vaak dat ik stuurhulp uit wil schakelen om dat de auto erg zenuwachtig gaat rijden om te zoeken naar het midden van de weg.
Daarom ben ik ook van mening dat het snel uitzetten en stuk veiliger is dan kijken en zoeken in het midden scherm.

XC40 Pro Pure Electric - Onxy Black - Extra getinte ramen, verlengde dakspoiler, en de 20"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Omdat niet iedereen het altijd of aan of uit wil. En ja, dat is heel persoonlijk maar persoonlijk ben ik van mening dat je dit soort dingen, die dus direct invloed op je rijden te maken hebben, moeiteloos en blind via het stuur kunnen. En daar zat het dus eerst ook en daarom zijn velen denk ik zo geobsedeerd dat juist dit van het stuur afgehaald is. En Robert was trouwens net zo verbaast ;)

Ik denk trouwens hetzelfde over OPD mode. Dat wil je ook niet altijd of aan of uit hebben, ik tenminste niet. Ik speel daar best veel meer maar elke keer moet ik dat menu in. Werkt gewoon niet handig en prettig omdat het direct je rijden beïnvloed. Uit veiligheid (maar ook praktisch) snap ik die keuze niet helemaal.

[ Voor 19% gewijzigd door Juancho op 24-11-2021 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madhondt
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 16-09 12:35
Voorbeeld: in België is het sinds 10/2020 verplicht om bij file rijden een reddingsstrook te vormen. Hierbij is het nodig aan de rand van het rijvak te gaan rijden, wat moeilijk lukt met de PA aan. Ik gebruik ACC graag bij filerijden én bij normaal touren. In het ene geval wens ik de stuurhulp niet, in het andere geval wel.

[ Voor 4% gewijzigd door madhondt op 24-11-2021 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thisisjazz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-09 11:20
SharkIi schreef op woensdag 24 november 2021 @ 09:49:
[...]

Maar als ik het goed begrijp gaat stuurhulp nu standaard aan en moet je dat nu elke keer uitzetten......
Nee, als deze uit staat dan gaat die niet automatisch weer aan. Wat de meeste hier willen is dat je via de stuurknoppen PA aan/uit kan zetten i.p.v. via het scherm op het midden console wat 'omslachtig' is. Ik rijd nooit met PA tenzij de afstanden erg lang zijn en dan vind ik het niet zo een ramp maar ik begrijp ergens wel de frustratie omdat het er wel zat. Ik geniet elke dag van de auto alleen je merkt inderdaad wel dat de software niet super is. Je bent als P8 rijder nou eenmaal een beta rijder. Ik kan me er niet zo druk om maken maar vind het wel fijn dat er aandacht voor is :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
Juancho schreef op woensdag 24 november 2021 @ 09:13:
[...]

Ja en nee. Wat je zegt klopt maar dat staat haaks op het feit dat Volvo veiligheid op 1 heeft staan. Dus in dat kader slaan ze de plank dubbel mis en zou je juist uit veiligheid overwegingen (immers, je kan die knop blind bedienen itt nu) om die knop actief te laten. Wat gaat dan voor? Veiligheid of je starheid van het minder instellingen willen hebben?
Veiligheid en minder instellingen gaan heel goed samen. Maar dan moet het wel op de juiste plek zitten, daar ben ik het helemaal mee eens.
Maar gebruikers zelf de knoppen laten indelen past daar weer niet bij, want dan geef je de ook de optie om onveilige keuzes te maken.
Juancho schreef op woensdag 24 november 2021 @ 09:13:

[...]

Het is alleen niet 1 verkeerd antwoord natuurlijk :). Dat zou idd wel heel zwart/wit zijn. Ik heb het helaas al vaker ervaren. En natuurlijk weten ze af en toe nog wel eens iets, maar het meeste moet worden doorgevraagd of komen ze helemaal nooit op terug omdat het 'ergens in het proces' blijft hangen.
Ik denk dat je Volvo NL niet als onderdeel van Volvo Cars moet zien, maar als distributeur.
De gemiddelde distributeur van Samsung televisies weer over het algemeen ook niet zo heel veel details over het product. En de verkoper bij de “ik ben toch niet gek” ook niet trouwens. Als je het daarmee vergelijkt is het nog niet zo gek dat wij er als gebruikers/enthousiastelingen het meest vanaf weten en is de bereidwilligheid van Volvo NL om te communiceren als distributeur best lovenswaardig.

P.s. en nee, ik werk ook niet bij Volvo :-)

P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
Omdat ik het heel graag gebruik, maar de PA op de lokale wegen rond mijn woonplaats ronduit gevaarlijk is vanwege geen midden-streep.

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Montalbano schreef op woensdag 24 november 2021 @ 14:11:
[...]

Veiligheid en minder instellingen gaan heel goed samen. Maar dan moet het wel op de juiste plek zitten, daar ben ik het helemaal mee eens. Maar gebruikers zelf de knoppen laten indelen past daar weer niet bij, want dan geef je de ook de optie om onveilige keuzes te maken.
Je laat gebruikers niks indelen he. Je geeft de gebruiker een optie wat voor hem/haar het prettigs/veiligst is. Voor de één is dat via een stuurknop, voor een ander een vaste setting die je kan ingeven in het menu en nooit meer naar om kijkt. Wat ze nu doen is EN het onveiliger maken EN het onpraktischer maken voor een grote groep. Slaat gewoon helemaal nergens op.

Maar gaan ze dan die tegels ook statisch maken zodat wij die niet meer zelf kunnen indelen? Terwijl dat juist eerder als iets moois van AAOS werd aangegeven?
Ik denk dat je Volvo NL niet als onderdeel van Volvo Cars moet zien, maar als distributeur.
Dat kan maar wees daar dan gewoon heel duidelijk en eerlijk over. Maar ga dan niet sessies houden, met opmerkingen komen die even laten alweer ontkracht worden etc. etc. Maak een duidelijke keuze. Als Volvo NL A zegt maar dat wordt al snel B voor Volvo Cars...je snapt het punt denk ik wel ;)

Overigens ben ik het daar niet mee eens, je ziet aan een Polestar dat het ook wat anders kan. Niet dat het daar perfect is, maar daar kunnen jij en ik als gebruiker onze vragen direct droppen incl. aan mensen van Google. Dan laat je iig zien dat je open staat voor een open communicatie. Aangezien Polestar en Volvo nogal veel delen qua systeem/motoren begrijp ik ook niet goed waarom ze daar niet samen een mooi platform voor hebben gemaakt. Juist als de auto beta is. Dan wil je toch direct met je rijders communiceren? Over goede dingen, over issues, over wensen. En dat dan niet alles direct kan, logisch. Maar de wijze van communiceren is wel open en toegankelijk. En aangezien we allemaal beta rijders zijn en allemaal (willen) helpen de auto beter en beter te maken hoort dat er toch wel een beetje bij?

[ Voor 13% gewijzigd door Juancho op 24-11-2021 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Put007
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 16:03
Als het meezit wordt mijn P6 half december geleverd.
Hoop dat deze al wat minder beta auto is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rianata
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:49

Rianata

Have you played Atari today?

Put007 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 14:54:
Zelfde platform als de andere Volvo EV's, dus ik denk niet dat er onderscheid zal zijn en jij met dezelfde issues te maken KUNT krijgen. Nogmaals, het vreemde is dat ondervonden bugs niet bij iedereen en ook niet even frequent voor komen. Dat maakt het ook lastig voor Volvo om te analyseren vermoed ik.

Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Put007
Rianata schreef op woensdag 24 november 2021 @ 15:14:
[...]

Zelfde platform als de andere Volvo EV's, dus ik denk niet dat er onderscheid zal zijn en jij met dezelfde issues te maken KUNT krijgen. Nogmaals, het vreemde is dat ondervonden bugs niet bij iedereen en ook niet even frequent voor komen. Dat maakt het ook lastig voor Volvo om te analyseren vermoed ik.
Als hij betrouwbaarder is dan de Renault espace die ik voor mijn v70 had, dan is het goed. Daar zijn 2 nieuwe motoren in gesleuteld. Heb het idee dat het qua hardware wel goed zit en dat de software nog finetuning nodig heeft. Doe het nu ook zonder allerlei hulpsystemen dus alles wat extra is tov de v70 is al mooi meegenomen :)
Ben erg benieuwd hoe het rijden met een elektrische single motor gaat bevallen. Heb alleen maar in de P8 gereden en dat was een overkill aan power. P6 is in mijn geval een veiligere keuze denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 22:48
Rianata schreef op woensdag 24 november 2021 @ 15:14:
[...]

Inderdaad. Het is wel een gegeven dat zich op dit soort forums natuurlijk veel mensen vinden die issues hebben. Ik lees wel eens de andere grote topics hier en bij ieder merk zijn het vooral de mensen met problemen die zich melden, vooral natuurlijk in de hoop dat iemand de magische oplossing heeft. Maar ook helaas om stoom af te blazen of gewoon even lekker te kunnen ranten op de fabrikant (die hier toch niet meeleest maar goed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Dat laatste is overigens niet helemaal waar wat je zegt. Er zijn wel degelijke mensen van Volvo (misschien niet de fabrikant zelf, maar zeker mensen die iets kunnen betekenen) die hier mee lezen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JTHZZ
Put007 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 15:39:
[...]

Als hij betrouwbaarder is dan de Renault espace die ik voor mijn v70 had, dan is het goed. Daar zijn 2 nieuwe motoren in gesleuteld. Heb het idee dat het qua hardware wel goed zit en dat de software nog finetuning nodig heeft. Doe het nu ook zonder allerlei hulpsystemen dus alles wat extra is tov de v70 is al mooi meegenomen :)
Ben erg benieuwd hoe het rijden met een elektrische single motor gaat bevallen. Heb alleen maar in de P8 gereden en dat was een overkill aan power. P6 is in mijn geval een veiligere keuze denk ik.
Jammer dat er toen geen forums waren. Het ‘grote Renault Espace topic’ had in die tijd waarschijnlijk een paginaatje of 2500 gehad met screenshots van elektronische fouten en waarschuwingslampjes

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Venomer
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 21:52
JTHZZ schreef op woensdag 24 november 2021 @ 15:58:
[...]

Inderdaad. Het is wel een gegeven dat zich op dit soort forums natuurlijk veel mensen vinden die issues hebben. Ik lees wel eens de andere grote topics hier en bij ieder merk zijn het vooral de mensen met problemen die zich melden, vooral natuurlijk in de hoop dat iemand de magische oplossing heeft. Maar ook helaas om stoom af te blazen of gewoon even lekker te kunnen ranten op de fabrikant (die hier toch niet meeleest maar goed)
Inderdaad. Misschien moeten we als therapie allemaal eens een paar andere EV topics lezen!

XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madhondt
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 16-09 12:35
Venomer schreef op woensdag 24 november 2021 @ 16:15:
[...]

Inderdaad. Misschien moeten we als therapie allemaal eens een paar andere EV topics lezen!
Of een teambuilding activiteit met zn allen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waterblok
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 14-09 17:45
De "ouderwetse" Volvo's hebben kennelijk nog de PA bediening op het stuur, er is dus volgens Volvo niks onveiligs aan.
Ook heb ik gebruikers gehoord die het niet uitmaakt, gebruiken het toch niet en zo.
Hier worden veel voorbeelden gegeven waarom bediening op het stuur handig en veilig is.

Maar ik heb geen meldingen kunnen vinden waarom deze Volvo actie om de PAbediening naar de middenconsole te verbannen veiligheid zou brengen, nodig zou zijn voor andere plannen of wat dan ook.

Het is bizar en onbegrijpelijk

P8, Pirelli All Season, MY21, Warmtepomp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoudN
JTHZZ schreef op woensdag 24 november 2021 @ 15:59:
[...]

Jammer dat er toen geen forums waren. Het ‘grote Renault Espace topic’ had in die tijd waarschijnlijk een paginaatje of 2500 gehad met screenshots van elektronische fouten en waarschuwingslampjes
Ik ben zelfs twee keer in de Renault Espace val getrapt. Maar wat waren het fijne reisauto's. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoudN
Venomer schreef op woensdag 24 november 2021 @ 16:15:
[...]

Daar is het inderdaad ook niet veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-12-2024
Juancho schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 16:11:
Precies wat ik wilde zeggen Rinkel. En @JohnDoe77 dat is absoluut nogmaals GEEN persoonlijk verwijt. Totaal niet zelf, dus aub val daar niet over (of anderen). Ik weet ook uit mijn werk hoe het gaat bij een (agile) grote multinational, en nee dat is allemaal niet zo makkelijk.

Maar dit is toch wel heel erg beperkt om eerlijk te zijn. Want eigenlijk mogen de mensen buiten die 7 niets weten. Dat noem ik dan absoluut niet open communiceren. Dat heeft een Polestar dan beter voor elkaar. Ik vind het dan wel vreemd dat Volvo mij aangeeft dat er in week 49 een 1.8 update komt maar die info mochten jullie niet delen? Of wisten jullie dat niet? En waarom zijn bepaalde zaken als ontwikkelingen dan zo top secret? Ik probeer het even te begrijpen.... Simpel voorbeeldje, waarom heeft Volvo er geen bericht uit gegooid dat ze heel goed weten dat er na de 1.7 update proberen zijn met de SoC en ingestelde laad % en dat er al heel snel een 1.8 update komt? Waarom moet ik daar als rijders zelf weer achteraan gaan? Want blijkbaar is het toch niet zo top secret want ze delen het wel met me.

Nogmaals, geen verwijt want ik waardeer jullie/onze inzet ook zeker, maar op deze wijze houd je als Volvo zijne de communicatie zo beperkt dat je er niks mee opschiet. Tegenvallend. Hebben jullie het sowieso nog over communicatie gehad? Staat me iets van bij dat dit ook meegenomen zou worden in het gesprek.
Ik had ook niet gezegd dat die software update “top secret” is toch? Overigens vind ik dat hele “top secret” wat te zwaar; je spreekt open met elkaar en wil dan niet alles direct op een forum zien. Begrijpen wij allemaal wel.

@rinkel Anders dan dat men de organisatie structuur aangepakt heeft, onze feedback series genomen wordt en wij een release roadmap (die dus in vertrouwen) hebben gekregen was er ook niet veel. Persoonlijk had ik dat ook niet verwacht, maar iedereen zit er anders in. Maar het staat iedereen ook vrij zelf bij de dealer aan te kloppen en in gesprek te gaan! :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rinkel
JohnDoe77 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 17:05:
[...]

Ik had ook niet gezegd dat die software update “top secret” is toch? Overigens vind ik dat hele “top secret” wat te zwaar; je spreekt open met elkaar en wil dan niet alles direct op een forum zien. Begrijpen wij allemaal wel.

@rinkel Anders dan dat men de organisatie structuur aangepakt heeft, onze feedback series genomen wordt en wij een release roadmap (die dus in vertrouwen) hebben gekregen was er ook niet veel. Persoonlijk had ik dat ook niet verwacht, maar iedereen zit er anders in. Maar het staat iedereen ook vrij zelf bij de dealer aan te kloppen en in gesprek te gaan! :P
Juich het alleen maar toe, melden van bugs is altijd goed, anders kunnen ze ook niet worden opgelost.
Hoop alleen dat ze er ook daadwerkelijk iets mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 11:56

MaxxMark

HT is Tof!

In mijn ervaring zijn volvo dealers ook vrij spraakzaam (als je de goede persoon hebt).

Daar wordt mij ook elke keer als ik er ben van alles verteld over het wel en wee van P2 en de P8. Daar worden ook wel eens dingen genoemd die niet geheim zijn, maar nou ook niet meteen aan de grote klok gehangen hoeven te worden.

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JohnDoe77
[...]

Wat is er gevaarlijk aan? Ik heb die autopilot aanstaan en werkt over het algemeen prima als stuurhulp. Ik heb mijn handen wel gewoon aan het stuur, het is immers geen Tesla AutoPilot! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnDoe77
hwschuur schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 20:08:
[...]

Dank voor deze update. Kun je misschien iets delen over wanneer de langverwachte ondersteuning voor Apple CarPlay vrijgegeven gaat worden? Dat is voor mij eigenlijk de belangrijkste/grootste feature die ik mis :)
Niet van mij gehoord maar ik vrees dat je nog wat geduld moet hebben…. Ik zal hem nog eens inschieten om te kijken of we het op de prio lijst kunnen krijgen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 11:56

MaxxMark

HT is Tof!

Polestar zegt dat het bij de p2 sowieso naar 2022 was gegaan. Daar werd tussen de regels door geïnsinueerd dat eea te maken heeft met de combinatie Google en Apple.

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnDoe77
DarkShadow schreef op woensdag 24 november 2021 @ 06:47:
[...]

Nee, maar op dit kleine stukje functionaliteit zit wel een hoop frustratie bij mij. Het was functionaliteit die er eerst wel was en dan je als gebruiker wordt ontnomen. En blijkbaar niet omdat het een bug was, maar omdat Volvo je blijkbaar niet slim genoeg vind om hier mee om te gaan, terwijl het de eigen software is die overduidelijk nog niet met alle situaties kan dealen.

Wat ze wel of niet weten is helemaal guess work, mijn dealer weet iig niks, ik weet niks, want ik hoor niks. Fijn dat er een groepje is dat wel iets meer weet en ze spamt met bugs (serieus goed). Maar de rest van de gebruikers gaat wat in het donker. Terwijl bij mij iig, de auto vooral wat minder goed is gaan functioneren. Behalve extra range en een betere Google maps met snelladers, heb ik na de laatste 2 updates vooral een minder goed werkende auto.
Hi Dark, ik begrijp je frustratie! Toevallig zit ik in die groep van 7 maar de bugreports hoeven echt niet alleen die van mij te zijn.

Ik nodig jou en anderen uit ons een Pm te sturen, dan zet ik ze wel in het format dat wij hiervoor moeten gebruiken en schieten wij jullie bugs direct in bij de ontwikkelaars in Zweden. Als je dat wilt doen; top! Graag;
-In het Engels
-Omschrijving van het probleem/verbeterpunt
-Suggestie hoe je het opgelost zou willen zien.

Laten we ze voeden! :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohnDoe77
Ja dat heb ik dus ook! O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lutra
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 22:50
Waterblok schreef op woensdag 24 november 2021 @ 16:48:
De "ouderwetse" Volvo's hebben kennelijk nog de PA bediening op het stuur, er is dus volgens Volvo niks onveiligs aan.
Ook heb ik gebruikers gehoord die het niet uitmaakt, gebruiken het toch niet en zo.
Hier worden veel voorbeelden gegeven waarom bediening op het stuur handig en veilig is.

Maar ik heb geen meldingen kunnen vinden waarom deze Volvo actie om de PAbediening naar de middenconsole te verbannen veiligheid zou brengen, nodig zou zijn voor andere plannen of wat dan ook.

Het is bizar en onbegrijpelijk
En het gekke is dat de Polestar de PA-bediening gelukkig nog gewoon op het stuur heeft waar hij hoort. Ik gebruik PA ook enkel op de snelweg, maar de acc ook op andere wegen waar de PA gewoon niet fijn werkt.

P2 Void 19“ Launch Edition 2021-2025 Nu Audi Q4 45 etron Quattro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
rinkel schreef op woensdag 24 november 2021 @ 17:09:
[...]

Juich het alleen maar toe, melden van bugs is altijd goed, anders kunnen ze ook niet worden opgelost.
Hoop alleen dat ze er ook daadwerkelijk iets mee doen.
Daarom is het zo jammer en eigenlijk heel dom dat ze dat platform hebben gesloten. Want daar kon je alles inschieten en zou er iemand van Volvo naar kijken en maandelijks zijn reactie geven op een aantal zaken. Beetje zoals die FB groep van Polestar.

Alleen kwam er nooit een reactie van Volvo en dus ook niet inhoudelijk. En uiteindelijk hebben ze dat platform maar dicht gezet. Jammer, want het idee was goed.

@groep van 7... misschien een idee om eens na te vragen of ze open staan voor een open platform (mag van mij ook afgeschermd worden behalve voor mensen die lid worden) waar we meer open de communicatie met elkaar aan gaan. En nee alle info hoeft echt niet openbaar en dat verwacht ik ook niet. Maar gewoon een platform waar je netjes je issues kunt loggen (kunnen we vast een mooi template van maken) zodat het lijntje beta rijders en Volvo weer een stuk korter is. Misschien een idee? We willen namelijk allemaal Volvo zo graag helpen, dat is het mooie. Jammer dat niet iedereen dat zo ziet maar ok, ieder zijn interpretatie ;). Helpen we elkaar daar verder met onze mooie auto en kan dit forum veranderd worden in het grote positieve Volvo XC40 P8 Recharge topic. Iedereen blij! _/-\o_ :)

Als jullie geen zin hebben om dit voor te stellen doe ik het natuurlijk met alle liefde zelf.

[ Voor 13% gewijzigd door Juancho op 24-11-2021 17:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• myutopia
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-07 22:58
Juancho schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 16:11:
Precies wat ik wilde zeggen Rinkel. En @JohnDoe77 dat is absoluut nogmaals GEEN persoonlijk verwijt. Totaal niet zelf, dus aub val daar niet over (of anderen). Ik weet ook uit mijn werk hoe het gaat bij een (agile) grote multinational, en nee dat is allemaal niet zo makkelijk.

Maar dit is toch wel heel erg beperkt om eerlijk te zijn. Want eigenlijk mogen de mensen buiten die 7 niets weten. Dat noem ik dan absoluut niet open communiceren. Dat heeft een Polestar dan beter voor elkaar. Ik vind het dan wel vreemd dat Volvo mij aangeeft dat er in week 49 een 1.8 update komt maar die info mochten jullie niet delen? Of wisten jullie dat niet? En waarom zijn bepaalde zaken als ontwikkelingen dan zo top secret? Ik probeer het even te begrijpen.... Simpel voorbeeldje, waarom heeft Volvo er geen bericht uit gegooid dat ze heel goed weten dat er na de 1.7 update proberen zijn met de SoC en ingestelde laad % en dat er al heel snel een 1.8 update komt? Waarom moet ik daar als rijders zelf weer achteraan gaan? Want blijkbaar is het toch niet zo top secret want ze delen het wel met me.

Nogmaals, geen verwijt want ik waardeer jullie/onze inzet ook zeker, maar op deze wijze houd je als Volvo zijne de communicatie zo beperkt dat je er niks mee opschiet. Tegenvallend. Hebben jullie het sowieso nog over communicatie gehad? Staat me iets van bij dat dit ook meegenomen zou worden in het gesprek.
Ik heb maar een vraag die mij o zo simpel lijkt. Waarom is er geen plek waar iedereen z'n bugs kan melden. Gewoon zoals dat gaat bij de meeste grote software projecten. Dit zorgt voor meer input en overzicht. Als iets gefixed hebben kunnen ze het daar laten zien en zeggen in welke release het komt. Het zorgt ook voor begrip omdat mensen vooruitgang zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
MaxxMark schreef op woensdag 24 november 2021 @ 17:21:
Polestar zegt dat het bij de p2 sowieso naar 2022 was gegaan. Daar werd tussen de regels door geïnsinueerd dat eea te maken heeft met de combinatie Google en Apple.
Klopt, zijn niet de grootste vrienden! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylannx3
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 04-11-2024
Put007 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 14:54:
Wanneer heb je je auto besteld en starten ze met de productie?

[ Voor 4% gewijzigd door Dylannx3 op 24-11-2021 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdkvolvo
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 02-09 07:34
Dank voor je reactie. Op de XC60 T6 MY2022 is het ook standaard alleen zit het er helaas niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastiaanarda
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 18:33
Vandaag bandenwissel gedaan naar nieuwe winterbanden. Het zijn Goodyear banden geworden.
De oude voorbanden zijn helaas al na 18k km afgekeurd. Het was me al eerder opgevallen dat het profiel aan de buitenkant aardig versleten was. Profiel aan de binnenkant was nog prima.
Bij Profile gaven ze aan dat de auto uitgelijnd moet worden... Helaas konden ze dat bij Profile niet, omdat de auto nog niet in hun computer stond, dus binnenkort maar weer naar de dealer.

Gelukkig is het een lease auto, en hoef ik niet zelf 2 nieuwe banden aan te schaffen na 18k km. Slechte zaak van Volvo, en ik zag dat ik niet de enige was met dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rude-Dog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-09 15:41
Heeft er iemand ervaringen met die nubuck/microtech bekleding? Vraag me af hoe lang dat goed blijft met jonge kinderen, en of iemand tips heeft voor een goeie hoes oid om de achterbank te beschermen tegen kinderzitjes en vuil, wat er ook nog een beetje strak uit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:44
JohnDoe77 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 19:13:
[...]

Klopt, zijn niet de grootste vrienden! >:)
Inderdaad. Wellicht dat het te maken heeft met de Android versie? Las dat de P2 volgend jaar overgaat naar Android 11. Wellicht dat het “technisch” en “politiek” beter is om het daar maar op te gooien.

Wordt sowieso met een stekkertje dus vraag me af hoeveel mensen dat werkelijk actief gaan gebruiken?

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• EHAS
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 04-07-2024
Juancho schreef op woensdag 24 november 2021 @ 17:47:
[...]

Daarom is het zo jammer en eigenlijk heel dom dat ze dat platform hebben gesloten. Want daar kon je alles inschieten en zou er iemand van Volvo naar kijken en maandelijks zijn reactie geven op een aantal zaken. Beetje zoals die FB groep van Polestar.

Alleen kwam er nooit een reactie van Volvo en dus ook niet inhoudelijk. En uiteindelijk hebben ze dat platform maar dicht gezet. Jammer, want het idee was goed.

@groep van 7... misschien een idee om eens na te vragen of ze open staan voor een open platform (mag van mij ook afgeschermd worden behalve voor mensen die lid worden) waar we meer open de communicatie met elkaar aan gaan. En nee alle info hoeft echt niet openbaar en dat verwacht ik ook niet. Maar gewoon een platform waar je netjes je issues kunt loggen (kunnen we vast een mooi template van maken) zodat het lijntje beta rijders en Volvo weer een stuk korter is. Misschien een idee? We willen namelijk allemaal Volvo zo graag helpen, dat is het mooie. Jammer dat niet iedereen dat zo ziet maar ok, ieder zijn interpretatie ;). Helpen we elkaar daar verder met onze mooie auto en kan dit forum veranderd worden in het grote positieve Volvo XC40 P8 Recharge topic. Iedereen blij! _/-\o_ :)

Als jullie geen zin hebben om dit voor te stellen doe ik het natuurlijk met alle liefde zelf.
[quote]JohnDoe77 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 17:22:
[...]

de kans bestaat dat door de enooorme tsunami aan anecdotes, tumultueuse en a-constructive toon en demagogische, eenzijdige dialogen door een aantal forum deelnemers, Volvo een andere aanpak heeft gekozen.

De optie om naar de dealer te gaan, of de handreiking van @JohnDoe77 om een bug-melding of SIP (service Improvement Plan) te beleggen en te laten vertegenwoordigen, zijn op dit moment denk ik de meest efficiënte opties om de wensen vanuit bereiders / eigenaren bij Volvo kenbaar te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
JohnDoe77 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 17:12:
[...]

Wat is er gevaarlijk aan? Ik heb die autopilot aanstaan en werkt over het algemeen prima als stuurhulp. Ik heb mijn handen wel gewoon aan het stuur, het is immers geen Tesla AutoPilot! :)
Moet je eens proberen op een landelijk 60 weggetje zonder middenstrook. Reed daar laatst met PA aan en werd direct naar het midden van de weg geslingerd, kon tegenligger nog net ontwijken.
Vanuit de techniek gezien logisch, maar in de praktijk dus potentieel levensgevaarlijk als je je even niet bewust bent van het feit dat de middenstrook ontbreekt.

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
tdkvolvo schreef op woensdag 24 november 2021 @ 20:24:
[...]

Dank voor je reactie. Op de XC60 T6 MY2022 is het ook standaard alleen zit het er helaas niet op.
Heeft dat met het chip tekort te maken? Maar dan is de voorbereiding misschien wel aanwezig en kan het ge-retrofit worden - of werkt dat niet zo?

• Kammika
  • Laatst online: 22:59
thisisjazz schreef op woensdag 24 november 2021 @ 12:35:
[...]
Je bent als P8 rijder nou eenmaal een beta rijder
hmmm... lees nu dit thread omdat ik net vorige week een P6 besteld heb (eentje die voor een showroom bedoeld was, voor wk50 gepland oplevering, maar wordt nu aan mij geleverd, zodat ik nog kan profiteren van bijtelling dit jaar) . Schrik toch wel een beetje van het aantal mensen wat hun auto hier een "beta" noemt. Is in verkoopproces nergens genoemd. Is gewoon een auto van een premium brand voor een premium prijs, daar moet de kwaliteit dan ook naar zijn lijkt me..... begin me een beetje zorgen te maken nav de ervaringen op dit forum...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Venomer
Kammika schreef op donderdag 25 november 2021 @ 10:45:
[...]

hmmm... lees nu dit thread omdat ik net vorige week een P6 besteld heb (eentje die voor een showroom bedoeld was, voor wk50 gepland oplevering, maar wordt nu aan mij geleverd, zodat ik nog kan profiteren van bijtelling dit jaar) . Schrik toch wel een beetje van het aantal mensen wat hun auto hier een "beta" noemt. Is in verkoopproces nergens genoemd. Is gewoon een auto van een premium brand voor een premium prijs, daar moet de kwaliteit dan ook naar zijn lijkt me..... begin me een beetje zorgen te maken nav de ervaringen op dit forum...
Zoals eerder in deze thread gemeld, schrijven mensen hier vooral wat er niet werkt en niet wat er wel goed gaat. Daardoor lijkt het erger dan het is. Al met al is het een super auto met een paar kleine issues. Dus vrees niet en ga straks lekker genieten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rude-Dog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-09 15:41
Ik kreeg feedback van mijn leasemaatschappij (nadat ik al besteld had) dat van alle elektrische auto's, ze van Volvos verreweg de minste klachten kregen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Juancho
[...]

Ik ben één van de meest kritische personen hier maar geloof me, ondanks dat geniet ik elke rit van onze P8. Op een fora, zeker bij dit soort dingen, lees je idd wat anderen ook zeggen veelal de klachten en issues. Mensen die 0 klachten hebben posten hier ook eigenlijk niet. Wel maken ze anderen uit met hun eerste en enige post voor verwende puber maar ok _O- . Maar dat is niet alleen hier, ook bij andere producten en ook buiten Tweakers om heb ik zelf die ervaring. Dat is nou eenmaal wat je vaak ziet op een forum.

Maar terug ontopic, ja we zijn gewoon beta rijders. Zeker de eerste groep die hier dus ook al een tijdje rondloopt. De auto was vorig jaar eigenlijk gewoon nog niet klaar voor de markt, dat is zelfs door een Volvo meneer aangegeven aan mij. Maar gelukkig zijn veel van die issues wel opgelost of gaan hopelijk nog dit jaar opgelost worden in de laatste grotere OTA's. Waarschijnlijk is jouw wagen dus al vrij van al die eerste kinderziektes en dat scheelt al een hoop!

De laatste tijd is mijn wagen + app eindelijk ook wat stabieler en dan is het gewoon geweldig. Waar ik me dan wel zorgen over maak is dat er bij elke update weer nieuwe issues komen. Zo ook nu weer met de SoC en laad problemen. Zou niet mogen vind ik maar als er bij elke update issues zijn blijf je ook beta rijder.

Maar geniet er vooral van want het is echt een belachelijk krachtige en fijne auto. Elke keer stap ik weer met een glimlach achter het stuur! Ik kan dan ook niet wachten als we over een paar weken naar de Ardennen gaan. Lange rit, heuvels... super veel zin in. Als Corona tenminste geen roet in het eten gooit...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Adriaen87
  • Laatst online: 08-03-2024
[...]

Zorgen zijn niet nodig, integendeel. De kritische reacties betreffen vrijwel allemaal de software, met name de koppeling met Volvo Cars. De ervaringen met de auto zijn in het algemeen zeer positief. Zelf beleef ik na acht maanden nog elke dag veel plezier aan de auto. Zowel het rijgedrag als het verbruik stemmen mij zeer tevreden. Ik heb zelf nauwelijks problemen ervaren, niet bij het laden en evenmin met de koppeling aan de app. Mijn advies: zet de zorgen aan de kant en ga genieten - met een dosis gezonde nieuwsgierigheid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
[...]

Kijk, die auto rijd prima. Ik heb er nog nooit stil mee gestaan. Het stuurgedrag is prima, de wegligging is prima.
Je komt overal waar je wilt.

Wat gewoon enorm slecht ontwikkelt is door Volvo (en Google) zijn de volgende zaken:
- De app is niet voor iedereen consistent stabiel
- Het AAOS systeem heeft veel glitches en random reboots
- het bereik is waardeloos als je het vergelijkt met bijv. een Tesla, ID.4, Q4 of BMW i4.

We moeten realiseren dat dit de eerste BEV wagen is van Volvo, die op een ICE platform (CMA) gebouwd is. Het is en zal dus altijd een soort van Frankenstein blijven en nooit vergelijkbaar met een built-to-purpose platform zoals Tesla, VAG en BMW doen.

• Mga1600
JackBol schreef op donderdag 25 november 2021 @ 11:11:
[...]

Kijk, die auto rijd prima. Ik heb er nog nooit stil mee gestaan. Het stuurgedrag is prima, de wegligging is prima.

Wat gewoon enorm slecht ontwikkelt is door Volvo (en Google) zijn de volgende zaken:
- het bereik is waardeloos als je het vergelijkt met bijv. een Tesla, ID.4, Q4 of BMW i4.

We moeten realiseren dat dit de eerste BEV wagen is van Volvo, die op een ICE platform (CMA) gebouwd is. Het is en zal dus altijd een soort van Frankenstein blijven en nooit vergelijkbaar met een built-to-purpose platform zoals Tesla, VAG en BMW doen.
Nou…..dat over vag klopt niet hoor. Je zou voor de aardigheid het het VW IDx draadje eens moeten doorkijken. Dan komen wij er nog genadig vanaf….l

• rinkel
Ik heb ook de P6 besteld en tijdens het gesprek met de dealer werd gezegd dat de App niet goed werkt. Ik moest deze dus niet vergelijken met de huidige functionaliteit (mijn huidige XC40 T4)

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
Mga1600 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 11:28:
[...]

Nou…..dat over vag klopt niet hoor. Je zou voor de aardigheid het het VW IDx draadje eens moeten doorkijken. Dan komen wij er nog genadig vanaf….l
Mbt. die VAG heb ik het alleen over range. Ik ben een maand geleden naar Duitsland geweest met een vriend die een Q4 40 heeft. Samen gereden, dus zelfde omstandigheden, zelfde snelheid, etc.

En dan zie je dat die Q4 10 tot 15% minder energie nodig heeft voor dezelfde afstand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hlip
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-09 15:24
JackBol schreef op donderdag 25 november 2021 @ 11:35:
[...]

Mbt. die VAG heb ik het alleen over range. Ik ben een maand geleden naar Duitsland geweest met een vriend die een Q4 40 heeft. Samen gereden, dus zelfde omstandigheden, zelfde snelheid, etc.

En dan zie je dat die Q4 10 tot 15% minder energie nodig heeft voor dezelfde afstand.
Is niet zo gek toch? Q4 40 heeft de helft van het vermogen en alleen achterwielaandrijving.

XC40 P8 MY21 - Alfen Eve Single Pro-line (7.0.2) - 7,1 kWp PV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
hlip schreef op donderdag 25 november 2021 @ 11:41:
[...]

Is niet zo gek toch? Q4 40 heeft de helft van het vermogen en alleen achterwielaandrijving.
Dat is waar, maar wel meer range :) Ik snap je punt hoor.
Wellicht dat die P6 het beter doet dan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kammika
  • Laatst online: 22:59
Mooi om net de positieve reacties op mijn vorige post te lezen. Mijn vertrouwen is weer terug ;-) Nu eff duimen dart de auto wel echt geleverd wordt dit jaar ivm bijtelling...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rinkel
Maar een XC40 heeft de aerodynamica van een flatgebouw. Dat gaat denk ik nooit echt heel goed worden.
Maar daardoor wel veel mooier dan die VAG auto's (persoonlijke mening)

• Snorro2.0
  • Laatst online: 06-12-2021
Kreeg vandaag update van de dealer dat ze mijn Volvo P8 pas in April 2022 verwachten. Pffff...
Bij mijn aankoop in augustus werd eind Februari 2022 als leveringstermijn opgegeven.
Dus voor diegenen die de P8 nog voor het eind van het jaar verwachten, ik hoop dat jullie hem
tijdig besteld hebben !!!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Adriaen87
  • Laatst online: 08-03-2024
JackBol schreef op donderdag 25 november 2021 @ 11:11:
[...]

'Wat enorm slecht ontwikkeld is' door Volvo (en Google)': die woorden zijn wat mij betreft overdreven. Dat de app niet voor iedereen stabiel is, klopt op zich. Maar dat kan ook te maken hebben met het functioneren (en het type?) van de smartphone. Dat AAOS nog gebreken c.q. tekortkomingen kent staat vast. Maar ik heb zelf in 8 maanden slechts twee keer een storing ervaring. Dat het bereik waardeloos is, klopt in mijn ogen niet. Mijn zomergemiddelde was 19 tot 20 kWh/100 km op 20 inch wielen: een bereik van ca 400 km. De actuele score bedraagt 21 kWh/100 km, op 19 inch wielen met Nokian winterbanden. Ik constateer een verschil tussen een droog (18 kWh/100 km) en een nat (20-22 kWh/100 km).
Al met al blijf ik een tevreden P8-rijder. Vandaar dat ik me wat heb gestoord aan de woorden 'enorm slecht ontwikkeld'.

• thisisjazz
[...]

Ah geen reden tot zorg. Zo bedoelde ik die uitspraak zeker niet. Daarmee richtte ik mij een beetje op de software. Het is goed om kritisch te blijven dat dingen beter kunnen en met beta bedoel ik dat je merkt dat de software regelmatig wordt verbeterd en soms minder goed dan de andere keer. Dat ben ik in vorige auto's niet zo gewend.

Dit staat allemaal los van het rijgedrag van de auto, de functionaliteiten en het comfort. Al zou ik de auto weer moeten kopen had ik dat zeker weten gedaan. Ik stoor mij nergens heel erg aan. Ik geniet echt van deze auto en ik weet zeker dat jij dat ook gaat doen!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• thisisjazz
JackBol schreef op donderdag 25 november 2021 @ 11:35:
[...]

Q4 is wel minder mooi of mag dat niet worden gezegd ;) . Moest wel lachen laatst toen 2 mannen in hun splinternieuwe Q4 flink aan het gassen waren en ik er rustig achteraan ging en toch maar even links hun ging staan bij het stoplicht. Hij schrok toch even van de kracht van het 'volvootje' Kreeg wel een respectvolle duim toen ze 10 seconden later aan kwamen bij het volgende stoplicht >:). Tja dan kies ik wel voor wat minder range wat ik 1 keer per jaar ga merken.

[ Voor 4% gewijzigd door thisisjazz op 25-11-2021 15:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
thisisjazz schreef op donderdag 25 november 2021 @ 15:15:
[...]

Q4 is wel minder mooi of mag dat niet worden gezegd ;)
Ik vind niet alleen de buitenkant mooier, ik ben zo blij met het minimalistische interieur van de Volvo. De eerste keer at ik in een BMW iX3 en de Audi Q4 zat, was ik gewoon onder de indruk van de aantal knopjes. Mij niet gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
JackBol schreef op donderdag 25 november 2021 @ 15:33:
[...]

Ik vind niet alleen de buitenkant mooier, ik ben zo blij met het minimalistische interieur van de Volvo. De eerste keer at ik in een BMW iX3 en de Audi Q4 zat, was ik gewoon onder de indruk van de aantal knopjes. Mij niet gezien.
Opzich zeker mee eens, maar dat is ook Volvo eigen natuurlijk. Het enige wat ik mis is wel wat fijne sfeerverlichting. Dat hoeft helemaal geen extreme poppenkast te zijn zoals bijv. Mercedes heeft, maar gewoon net iets meer sfeerlicht zou fijn geweest zijn. Maar ik kan natuurlijk altijd een Hue ledstrip in de auto plakken en die koppelen aan mijn Hue systeem _/-\o_ *O* ;)

Ik vind het trouwens van de nieuwe audie wel opvallend mooi en rustig:

https://static.moniteurau...20/audi_q4_e-tron__6_.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door Juancho op 25-11-2021 15:50 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SharkIi
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 26-01-2024
JackBol schreef op donderdag 25 november 2021 @ 15:33:
[...]

En heeft Volvo een knopje, halen ze de functie weg _O- :F

XC40 Pro Pure Electric - Onxy Black - Extra getinte ramen, verlengde dakspoiler, en de 20"

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
SharkIi schreef op donderdag 25 november 2021 @ 16:00:
[...]

En heeft Volvo een knopje, halen ze de functie weg _O- :F
Vind ik niet erg. Hoe meer de Volvo voor mij doet, hoe minder ik zelf hoeft te doen ;)

• Juancho
JackBol schreef op donderdag 25 november 2021 @ 16:28:
[...]

Vind ik niet erg. Hoe meer de Volvo voor mij doet, hoe minder ik zelf hoeft te doen ;)
Had je dan niet beter een Tesla kunnen nemen? Dan heb je helemaal geen knopjes meer ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
Euro NCAP beoordeeld de rijhulpsystemen van de P2 als matig. Zal dus ook wel voor de P8 gelden.

https://www.autoweek.nl/a...ystemen-polestar-2-matig/

Nou hadden we daar zelf ook wel dr nodige kritiek op geuit en van Pure8 heb ik hier ooit begrepen dat er nog een ‘pakketje’ klaar is - als ik het goed heb tenminste.

“Laat maar doorkomen” dan zou ik willen zeggen.

• rinkel
Mga1600 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 16:42:
Euro NCAP beoordeeld de rijhulpsystemen van de P2 als matig. Zal dus ook wel voor de P8 gelden.

https://www.autoweek.nl/a...ystemen-polestar-2-matig/

Nou hadden we daar zelf ook wel dr nodige kritiek op geuit en van Pure8 heb ik hier ooit begrepen dat er nog een ‘pakketje’ klaar is - als ik het goed heb tenminste.

“Laat maar doorkomen” dan zou ik willen zeggen.
Ik heb dan wel niet de electrische variant, maar ik vind de ACC bij deze auto ook niet echt heel goed. Het remmen voor een voorligger geeft gewoon niet veel vertrouwen als je op 1 meter achter de auto tot stilstand komt. Ik vind em wat zenuwachtig in de file; te hard oprekken en te hard remmen. Al is dat niet altijd zo... gek genoeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Put007
ArnoudN schreef op woensdag 24 november 2021 @ 16:49:
[...]

Ik ben zelfs twee keer in de Renault Espace val getrapt. Maar wat waren het fijne reisauto's. :)
Als hij reed was het een prima reiswagen. Hij stopte er alleen steeds in de buurt van Perpignan mee. Vooral een auto om naar te kijken en niet mee te rijden. 3 jaar gehad, 2 jaar in garage gestaan :(

• Put007
Dylannx3 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 19:35:
[...]

Wanneer heb je je auto besteld en starten ze met de productie?
Ergens in september besteld. Toen hadden ze "vrije" productieplaatsen te vergeven bij de dealer. Daarna heeft volgens mij een shift in productie plaatsgevonden en zijn de meeste xc40's doorgeschoven naar volgend jaar. Alleen een paar plaatsen niet en die heeft de dealer mij "gegund". (ivm bijtelling en zo)
Stroom net laten aanleggen bij oprit dus ik ben er klaar voor :)
Eens ervaren hoe zo'n accubak bevalt. Ik houd van de vormgeving van Volvo. Is tenminste nog een gewone auto. Houdt mijn oude xc90 nog wel even achter de hand voor de buitenlandreizen ;)

• Mga1600
rinkel schreef op donderdag 25 november 2021 @ 16:46:
[...]

Ik heb dan wel niet de electrische variant, maar ik vind de ACC bij deze auto ook niet echt heel goed. Het remmen voor een voorligger geeft gewoon niet veel vertrouwen als je op 1 meter achter de auto tot stilstand komt. Ik vind em wat zenuwachtig in de file; te hard oprekken en te hard remmen. Al is dat niet altijd zo... gek genoeg.
Zelf vind ik de ACC wel goed in de P8, maar het sturen is erg hoekig en onrustig. In mijn vorige Volvo met het Sensus systeem was dat aanmerkelijk beter voor elkaar. Die leek ook meer te ‘zien’: als het erg slecht weer was met water op straat “zag” de Pilot Assist meer dan ik aan strepen, de huidige schakelt sneller uit in zo’n geval.

• Juancho
ACC vind ik erg hokkerg en stoterig. En mede passagiers al helemaal. Het gaat prima op een half lege snelweg want dan heeft de auto alle tijd om rustig af te remmen of gas te geven. Maar zolang het drukker wordt en auto's voor je schieten etc.... Dan wordt je gewoon misselijk van dat forse ingrijpen.

Ik heb ACC dan ook alleen aan als de wegsituatie daartoe voldoende ruimte biedt. En dan werkt het gewoon prima en fijn. Maar ik houd sowieso graag zelf nog controle en vind zelf rijden nog veelste gaaf. En aangezien je ook nog eens alles met 1 pedaal kan doen rijdt het sowieso heerlijk ivm mijn vorige V40 (geen automaat dus).

[ Voor 19% gewijzigd door Juancho op 25-11-2021 18:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
Juancho schreef op donderdag 25 november 2021 @ 16:36:
[...]

Had je dan niet beter een Tesla kunnen nemen? Dan heb je helemaal geen knopjes meer ;)
De echte reden hiervoor is dat BC (before Corona) de hele parkeergarage bij ons op de zaak vol stond met 4% M3’s. En aangezien er maar 5 kleuren zijn vind je de jouwe dus nooit meer terug. Vandaar dat ik iets anders wilde dan die eenheidsworst.

En for the record, ik ben super blij met mijn P8 en geniet van elke rit hoor :)

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 23:00
Mij valt op dat mijn knipperlichten sinds kort regelmatig knippert als de auto geparkeerd en op slot staat. Het lijkt willekeurig. Eerst dacht ik dat het kwam omdat ik in de buurt stond met mijn sleutel (dat deed mijn Model S ook), maar mijn vrouw gaf aan dat het haar ook was opgevallen (zover dat ze een sleutel bij zich had).

Gisteren stond ik nog even met iemand te praten op 50 meter afstand en toen knipperde de lichten ook ineens.

Meer mensen last gaan?

• Iksie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-06 17:10
Vanochtend had ik mijn auto aan de Wallbox Pulsar Plus hangen en aangegeven in de VC app dat ie moet verwarmen met de tijd van vertrek er in. De auto was wel warm maar de hele rit (35 km) stond er een sneeuwvlokje op de batterij en ook melding bij de start dat de accucapaciteit minder is. Het was 5gr buiten. Zou de accu ook niet verwarmd moeten worden tijdens het voorverwarmen? Of moet ik dat ergens apart aanzetten? Ik zou een warmtepomp moeten hebben.

• Venomer
Iksie schreef op donderdag 25 november 2021 @ 20:44:
Vanochtend had ik mijn auto aan de Wallbox Pulsar Plus hangen en aangegeven in de VC app dat ie moet verwarmen met de tijd van vertrek er in. De auto was wel warm maar de hele rit (35 km) stond er een sneeuwvlokje op de batterij en ook melding bij de start dat de accucapaciteit minder is. Het was 5gr buiten. Zou de accu ook niet verwarmd moeten worden tijdens het voorverwarmen? Of moet ik dat ergens apart aanzetten? Ik zou een warmtepomp moeten hebben.
Je kunt het niet aan of uit zetten. Het zou automatisch moeten werken als de auto aan de paal staat en de timer is ingesteld.

Bij mij werkt het voorverwarmen van de accu ook niet consequent. Ik zie dat aan het verbruik direct na vertrek. Af en toe zie ik dat dat verbruik redelijk laag is, maar vaak is het ook heel hoog. Dat laatste betekent volgens mij dat de accu nog koud is.

• Juancho
Even voor mijn beeld...

Wat is vaak jullie start verbruik dan? Zowel zonder als met voorverwarmen. Ben wel benieuwd ivm onze auto qua accu aangezien wij amper (kunnen) voorverwarmen door publiek laden.

Als ik de auto voorverwarm via de app, vaak handmatig, doet dit niks met de accu als ik het goed begreep.

[ Voor 23% gewijzigd door Juancho op 25-11-2021 21:19 ]

• Venomer
Zonder voorverwarmen is het direct na het wegrijden een paar honderd kWh per 100 km. Met voorverwarmen enkele tientallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EHAS
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 04-07-2024
Juancho schreef op donderdag 25 november 2021 @ 21:17:
Even voor mijn beeld...

Wat is vaak jullie start verbruik dan? Zowel zonder als met voorverwarmen. Ben wel benieuwd ivm onze auto qua accu aangezien wij amper (kunnen) voorverwarmen door publiek laden.

Als ik de auto voorverwarm via de app, vaak handmatig, doet dit niks met de accu als ik het goed begreep.
[quote]Rene schreef op zondag 21 november 2021 @ 22:13:
[...]

Beide kan. Ze hebben het voorverwarmen bij 90-100% laden er weer afgehaald. Voorverwarmen gebeurd onafhankelijk van de SOC bij:

A: en vertrektijd hebt ingesteld en aan de lader hangt OF
B: je de voorverwarming handmatig start en aan de lader hangt OF
C: door een snellaadstation te kiezen in Google maps.
[/quote

• MattiTwinPure
  • Laatst online: 29-08 12:44
Hoi iedereen,

Ben sinds een maand ook een trotse Volvo rijder. Hier al een tijdje zitten volgen.

Bij mij valt het “sterretje” voor ik vertrek bij koude temperaturen precies enkel weg als ik de timer zet op tijd van vertrek en aan de lader hang (dan heeft hij maar 10min nodig).

Bij voorwarmen handmatig wordt het binnen warm maar bleef het “sterretje” staan (tijd meestal 30min).

Zit hier een verband in of is dit weer een bug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iksie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-06 17:10
Ik denk inderdaad ook een bug. Ik had hem dus aan de lader, timer ingesteld met vertrektijd (A in de opties van @EHAS en vervolgens meer dan 150kWh/100km. En dus ook met melding en sneeuwvlokje in batterij. Ik zal optie B ook nog eens proberen vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
EHAS schreef op donderdag 25 november 2021 @ 23:15:
[...]

[quote]Rene schreef op zondag 21 november 2021 @ 22:13:
[...]

Beide kan. Ze hebben het voorverwarmen bij 90-100% laden er weer afgehaald. Voorverwarmen gebeurd onafhankelijk van de SOC bij:

A: en vertrektijd hebt ingesteld en aan de lader hangt OF
B: je de voorverwarming handmatig start en aan de lader hangt OF
C: door een snellaadstation te kiezen in Google maps.
[/quote
Ik weet niet precies wat je bron is maar wat ik overal heb gelezen is dat het alleen met timer/vertrektijd werkt. Handmatig starten triggert niet de accuverwarming.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkShadow
Juancho schreef op donderdag 25 november 2021 @ 18:25:
ACC vind ik erg hokkerg en stoterig. En mede passagiers al helemaal. Het gaat prima op een half lege snelweg want dan heeft de auto alle tijd om rustig af te remmen of gas te geven. Maar zolang het drukker wordt en auto's voor je schieten etc.... Dan wordt je gewoon misselijk van dat forse ingrijpen.

Ik heb ACC dan ook alleen aan als de wegsituatie daartoe voldoende ruimte biedt. En dan werkt het gewoon prima en fijn. Maar ik houd sowieso graag zelf nog controle en vind zelf rijden nog veelste gaaf. En aangezien je ook nog eens alles met 1 pedaal kan doen rijdt het sowieso heerlijk ivm mijn vorige V40 (geen automaat dus).
Het is idd vaak teveel, maar wat serieus een grotere issue is, is dat hij soms heel hard afremt als je in een bocht zit en hij denkt dat er iemand voor je invoegt (terwijl dat niet gebeurd, maar bv wel op de baan naast je). Laatst leverde mij dat voor het eerst een echt gevaarlijke situatie op, mijn Volvo ging op een 100 stuk vol in de rem (tot 50), terwijl auto achter mij dat dus voor niks ook moest doen en gevaarlijk dicht op mij zat. Die zal niet blij zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
JTHZZ schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 07:27:
[...]

Ik weet niet precies wat je bron is maar wat ik overal heb gelezen is dat het alleen met timer/vertrektijd werkt. Handmatig starten triggert niet de accuverwarming.
Zou het niet hele vreemd zijn als het via handmatig starten niet gebeurt? Of wat kan de redenen zijn waarom het accu voorverwarmen dan niet kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:54
ik kom er dus net achter dat je de timers van voorverwarmen kwijt raakt als je de auto reset (30 sec button)
Tenminste ik vermoed het, moet het nog even testen :)
Of is dit al een bekend iets?

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSANL
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 11-03 13:21
Ik had net iets nieuws.
Ik "startte" de auto en het enige wat werkte was het rijden zeg maar.
Ventilatie startte niet, was "greyed out", muziek kon ik niet starten, bluetooth verbond niet met mijn telefoon. Als ik richting gaf hoorde je het klik geluidje niet, Maps stond stil.
En toen ik vertrok had ik 49% acculading en na 1 km rijden, door de wijk naar school, had ik nog maar 32%....

Toen ik stil stond, een reset uitgevoerd door de home-knop ingedrukt te houden tot het Volvo logo in beeld kwam, en na de herstart van het systeem werkte alles weer..

Zijn er meer mensen die dit ook hebben ervaren,...

XC40 P8 [MY21] / 20" / Warmtepomp / Grijs / Panoramadak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikagl
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:07
Iemand anders ook dat zijn Oncall app blijft hangen op "Aanmelden ..."? Is sinds een weekje ofzo en hij komt er niet uit (ook niet na killen of restart van het toestel)...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lfl_4k9piA2vO0h4MdzlE60qrPc=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/00bWgNhQxGB3ICixsiIBZCkg.png?f=fotoalbum_tile

[ Voor 9% gewijzigd door nikagl op 26-11-2021 08:45 ]

XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikagl
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:07
SSANL schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 08:36:
Ik had net iets nieuws.
Ik "startte" de auto en het enige wat werkte was het rijden zeg maar.
Ventilatie startte niet, was "greyed out", muziek kon ik niet starten, bluetooth verbond niet met mijn telefoon. Als ik richting gaf hoorde je het klik geluidje niet, Maps stond stil.
En toen ik vertrok had ik 49% acculading en na 1 km rijden, door de wijk naar school, had ik nog maar 32%....

Toen ik stil stond, een reset uitgevoerd door de home-knop ingedrukt te houden tot het Volvo logo in beeld kwam, en na de herstart van het systeem werkte alles weer..

Zijn er meer mensen die dit ook hebben ervaren,...
Ik heb alleen meegemaakt dat maps soms blijft hangen en een herstart (home-knop) dat oplost. Doe ik overigens gewoon tijdens het rijden... wel spannend de eerste keer ;)

De aanjager (linker knopje) werkt bij mij overigens niet in de eerste paar minuten na start. Die doe ik altijd via het beeldscherm, dan werkt het wel...

XC40 P8

Pagina: 1 ... 31 ... 335 Laatste

Let op:
Een Tesla versus Volvo discussie is hier offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Informatie en updates over leveringen horen hier thuis: Het grote Polestar 2 / XC40 P8 Levering Topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.

Het grote Volvo EX30 topic (vergelijkingen met de (X)C40 daargelaten), zie ook Notna in "Het grote Volvo (X)C40 Recharge EV topic"