• Mga1600
  • Registratie: juni 2020
  • Laatst online: 01:47
Rene schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 09:23:
[...]

Precies! Het is totaal nutteloos voor de normale man in zijn P2, maar leuk is het wel.

Overigens is de prijs best pittig, maar niet onredelijk vind ik. Een Polestar optimalisatie voor Volvo kost ook aardig wat en ik kijk zojuist bij ABT: 1299 ex BTW en montage voor een engine remap (1.5 TSI +40 pk). 1000 euro voor 68 pk is dus best aardig.

Die update komt er bij ons wel op. Maar wellicht wacht ik even de terugkoppelingen van de early adopters af voordat ik mijn geld overmaak. 👍
Persoonlijk vind ik het huidige vermogen meer dan voldoende, ik gebruik nu zelden alle 408 paarden, maar als je dat wel wilt….why not…we leven in een vrij land.
Alleen voordat je je al te lekker maakt: eerst maar eens afwachten of deze tuning er überhaupt ook voor de P8 komt zou ik zeggen. Je ziet het beleid van polestar en Volvo wel vaker uit elkaar lopen.,

Volvo XC40 P8 [MY21]

• mrsmit01
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 03-12 20:52

mrsmit01

P8 MY21 | 20" | WP | SW: 1.7

Ik heb nu voor de tweede keer in anderhalve week tijd geen GPS en geen data connectie meer. Ik hoopte dat het na een dag vanzelf opgelost zou zijn, maar helaas is dat niet het geval. Het is nu zelfs zo erg dat het mobiele netwerk icoontje links bovenin beeld niet eens meer verschijnt. En principe kan ik wel zonder data, maar ook de gps doet het niet.

Ik heb vanmiddag de ontwasemingsknop meerdere keren ingedrukt variërend van 15 seconden tot 2 minuten, maar helaas gebeurt er dan helemaal niets. Iemand een idee hoe dat wel goed te doen? Ik kan wel weer naar de dealer, maar dat neemt nogal wat tijd in beslag en die tijd heb ik momenteel niet.

XC40 P8 MY21 | Sage Green | 20" | Warmtepomp

• Juancho
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 00:33
Tot zover ik weet is helaas geen andere optie voor. Als een herstart via scherm en via ontwaseming niet werkt is het vaak kwestie van wachten tot de auto de boel zelf weer heeft hersteld. Vaak gebeurt dat binnen een dag maar soms ook een paar dagen. Erg vervelend, ik had het ook. Maar nu al maanden niet meer (klop het gelijk af).

Volvo XC40 P8 | Software versie 1.7 | Android 10 | Patch 1 mei 2021

• Izjacques
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 23-11 22:38
Dag allen,

Afgelopen week de bandenwissel gedaan. Ik heb de zomerbanden op 3,1 bar gehad. Opvallend is dat de buitenrand versleten is en de waterafvoer dus onder de 1,6mm is. Het loopvlak in het midden is nog 4mm (totaal kilomterstand 31000). Dit betekent dus dat de bandenspanning te laag geweest zou zijn...

Zijn er meer mensen die deze ervaring hebben, of juist niet. En met welke bandenspanning hebben jullie gereden?

• mrsmit01
  • Laatst online: 03-12 20:52

mrsmit01

P8 MY21 | 20" | WP | SW: 1.7

Juancho schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 18:06:
Tot zover ik weet is helaas geen andere optie voor. Als een herstart via scherm en via ontwaseming niet werkt is het vaak kwestie van wachten tot de auto de boel zelf weer heeft hersteld. Vaak gebeurt dat binnen een dag maar soms ook een paar dagen. Erg vervelend, ik had het ook. Maar nu al maanden niet meer (klop het gelijk af).
Denk ook dat er niets anders op zit dan weer een afspraak te maken.

XC40 P8 MY21 | Sage Green | 20" | Warmtepomp

• hlip
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 03-12 17:15
mrsmit01 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 17:54:
Ik heb nu voor de tweede keer in anderhalve week tijd geen GPS en geen data connectie meer. Ik hoopte dat het na een dag vanzelf opgelost zou zijn, maar helaas is dat niet het geval. Het is nu zelfs zo erg dat het mobiele netwerk icoontje links bovenin beeld niet eens meer verschijnt. En principe kan ik wel zonder data, maar ook de gps doet het niet.

Ik heb vanmiddag de ontwasemingsknop meerdere keren ingedrukt variërend van 15 seconden tot 2 minuten, maar helaas gebeurt er dan helemaal niets. Iemand een idee hoe dat wel goed te doen? Ik kan wel weer naar de dealer, maar dat neemt nogal wat tijd in beslag en die tijd heb ik momenteel niet.
Onderstaande heb ik ooit eens van een Engels forum gehaald. Nog niet nodig gehad, dus ik kan niet zeggen of het werkt....

-----------
I was told this is the way that always works and should be used to ensure the TCAM not only reboots but also pulls across the TCAM module update properly from the last major OTA software update. Once reset and updated that way the CS rep said they believe this new update will provide a reliable long term fix.

1. Stop the car. Make sure in park.
2. Hold HOME button on main screen until it does a reset of the infotainment system.
3. Immediately after the reboot has finished, hold down the front window demist button (the one next to the play/pause button with a curved windscreen shape ... in a right hand drive car this is to the left of play/pause) for at least 15 seconds.
4. Note: I was counting slowly and got to 30 seconds without an SOS light flashing, before the CS person said to me that’s enough, let go.
5. Wait patiently a few seconds and hey presto the SoS started flashing. Note it did not start flashing until I had release the button and waited a while.
6. Once flashing stops, after about another 10-15s the 4G/LTE display started changing. For me it flickered from 4G to LTE, then the empty strength signal changed to full, and then the ‘x’ disappeared and I had full connectivity.
---------

Succes!!

• Lancer
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 09:00

Lancer

What the......

Dit is idd de manier. Als ik de TCAM moet resetten, zorg ik dat de gordel los is, daarna reset van het Android systeem (met de home knop) en daarna de TCAM en dan nog een keer het Android systeem.

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

• ArnoudN
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 07:55
mrsmit01 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 17:54:

Ik heb gister of eergisteren een link naar een Facebook pagina geplaatst, daar staat een pdf bestand in met een aantal tips en trics voor een reset.

Misschien dat daar iets handigs in staat.

XC40 P8 - Wallbox Copper SB

• Juancho
Vanuit Volvo is daar letterlijk niets officieels bekend van? Eigenlijk best bizar.

• spa3000user
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 03-12 21:02
ArnoudN schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 21:24:
[...]

Ik heb gister of eergisteren een link naar een Facebook pagina geplaatst, daar staat een pdf bestand in met een aantal tips en trics voor een reset.

Misschien dat daar iets handigs in staat.
Facebook geeft me geen toestemming deze pagina te openen 8)7

• Juancho
spa3000user schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 21:44:
[...]

Facebook geeft me geen toestemming deze pagina te openen 8)7
Klopt, is idd afgeschermd:
Onvoldoende toestemming
Je bent niet gemachtigd om deze handeling op de opgegeven pagina uit te voeren.
Niet iedereen heeft ook FB volgens mij hier, dus beter om dat soort documenten even in je cloudopslag te gooien en de link ernaar toe hier neer te zetten :)

• ArnoudN

• Rude-Dog
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 06:31
Dat werkt! 👍

• Montalbano
  • Registratie: maart 2007
  • Niet online
madhondt schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 23:15:
[...]

In de niet-OPD stand hoef je door de auto-creep ook enkel maar te remmen, maar dat kan helemaal niet nauwkeurig gebeuren. Vanuit stilstand schiet je makkelijk 10cm verder bij lossen van de rem, het kan niet worden gedoseerd.
(We parkeren met twee in 1 garage, waar het erop aan komt)
Hmm, ik herken dat niet. Ik parkeer achteruit op de oprit maar heb nooit het gevoel dat ik niet heel precies kan mikken.

P8

• MaxxMark
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 21:26

MaxxMark

HT is Tof!

@madhondt:
Kan het zijn dat ook Auto Hold aan staat? In een leen XC40 automaat ergerde ik me ook kapot aan het niet precies kunnen doseren tot ik door had dat auto hold roet in het eten gooide

[Voor 3% gewijzigd door MaxxMark op 20-11-2021 09:41]

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: The beginning - Where it all went wrong...

• Juancho
Meer mensen last van het volgende? Mijn P8 staat hier aan de publieke Allego laadpaal. Als ik nog alleen sta te laden niks aan de hand. Komt er een 2de auto aan de paal wordt mijn sessie constant verbroken. Echt super, super irritant. We hebben straks ook een langere rit, wilde lekker tot 100% laden en zie ik opeens net voor vertrek dat de sessie al een tijdje verbroken is omdat er een Zoe ook aan die laadpaal hang... Om gek van te worden!

Ligt dit aan de auto? Aan de Allego paal? Aan de andere auto? Iemand ervaring mee?

• talkatoo
  • Registratie: januari 2010
  • Nu online
Juancho schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 09:46:
Meer mensen last van het volgende? Mijn P8 staat hier aan de publieke Allego laadpaal. Als ik nog alleen sta te laden niks aan de hand. Komt er een 2de auto aan de paal wordt mijn sessie constant verbroken. Echt super, super irritant. We hebben straks ook een langere rit, wilde lekker tot 100% laden en zie ik opeens net voor vertrek dat de sessie al een tijdje verbroken is omdat er een Zoe ook aan die laadpaal hang... Om gek van te worden!

Ligt dit aan de auto? Aan de Allego paal? Aan de andere auto? Iemand ervaring mee?
Ik heb dit in Oostenrijk een paar keer gehad bij een publieke laadpaal. Met een Tesla model 3, Tesla model X en een Volkswagen iD3. Ook in Nederland volgens mij een keer (ik laad bijna nooit publiekelijk omdat ik een eigen paal heb). Lijkt mij een spannings dipje waar de Volvo niet mee kan omgaan?

Heb zelfs een rekening van meer dan 100 euro gehad in Oostenrijk (én van een paar euro) omdat mijn auto twee keer op deze manier werd afgesloten, de laadpaal een storing gaf maar achteraf wel gewoon de minuten door bleef tellen en een rekening serveerde (in Oostenrijk betaal je per minuut).

Nog steeds word ik boos als ik eraan denk. Vooral omdat die laadpaal provider Tiwag met standaard antwoorden bleef komen (“ja, bij ons betaal je per minuut”). Terwijl ik kon aantonen dat ik op dat moment aan een andere lader stond én daarna op een andere plek was.

*** nog steeds zin om daar een zaak van te maken, had ik maar tijd over :D

• JTHZZ
  • Registratie: februari 2018
  • Laatst online: 07:49
Juancho schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 09:46:

Het heeft niks te maken met dat ‘slim laden’ van Allego ? Want daar staat wel dat Tesla’s stoppen met laden als er een tweede auto wordt aangesloten. Klinkt wel verdacht hetzelfde en zij kunnen ook niet weten dat er nog andere EVs bestaan dan Tesla’s 8)7
https://www.allego.eu/nl-nl/consumenten/faq-slim-laden
Even iets naar beneden scrollen

P2 DMLR Midnight 19”; software P1.7

• Juancho
Nee slim laden was een proef. Dat is al een tijdje stopgezet. Ik heb het nu gehad mij een Zoe en een BMWi.

Zal de dealer eens vragen want als je aangewezen bent op publiek laden is het natuurlijk uitermate vervelend. En zou ook niet mogen lijkt me.

Overigens, de app gaf aan dat het laden gestopt was maar toen ik later bij de auto aankwam voor vertrek was het laden weer gestart.

• JTHZZ
En toch zou ik het ook bij Allego melden. Die Tesla fout was ook onafhankelijk van de auto aan de andere kant. En het probleem heeft wel toevallig veel overeenkomsten.
Een Zoe kan trouwens meer dan 11kW laden op 3 fase dus misschien speelt dat ook nog mee. Hoewel die BMW dat dan weer niet kan.

Ik vind die publieke laadpalen eigenlijk algemeen gesproken waardeloos onderhouden. Hoe vaak krijg je daar niet minder dan 11kW, zit er een kapotte connector aan of moet je hem eerst laten resetten. Je zou toch verwachten dat je met goede monitoring kapotte palen wel snel zou detecteren.

[Voor 56% gewijzigd door JTHZZ op 20-11-2021 14:12]

• Spanky79
  • Laatst online: 03-12 19:39
Bij mij doet mijn auto ook niet altijd opladen bij allego. Wel bij snelladers, maar de oudere modellen heeft hij wel eens geweigerd.

• Pure8
  • Registratie: juli 2020
  • Laatst online: 27-11 11:00
Iksie schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 08:05:
Grappig, meer vermogen door software update. Dat klinkt wel heel erg als chiptuning....;-)
Het is eigenlijk het omgekeerde. Nu word het vermogen afgeknepen tot 408pk door de software. Dit is gedaan om de batterij te ontzien bij langdurig vol vermogen.
Zonder beperkende maatregelen kan er makkelijk meer dan 240pk uit de motoren gehaald worden.

De 'opgewaardeerde' P2's zouden wel eens een versnelde degradatie van de batterijen kunnen tegemoet zien.
(misschien daarom dat het niet voor leasewagens is toegestaan, ik weet het niet)

Sage Green-warmtepomp-19”- Wallbox Pulsar Plus

• Dylannx3
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 03-12 12:01
Hi all,

Heeft iemand toevallig al een indicatie gekregen voor levering van zijn/haar P6?
Vanochtend even gemaild met de dealer met de vraag of mijn auto een productieplaats heeft gekregen voor dit jaar. Dit was zijn reactie:

"Zojuist even de status bekeken; zoals het er nu voor staat wordt de auto begin december gebouwd, zodat als alles loopt zoals gepland, de auto nog dit jaar geregistreerd/geleverd kan worden."

Heeft iemand ook al iets gehoord over de levering?

• WildOne
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 08:42
Dylannx3 schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 16:38:
Hi all,

Heeft iemand toevallig al een indicatie gekregen voor levering van zijn/haar P6?
Vanochtend even gemaild met de dealer met de vraag of mijn auto een productieplaats heeft gekregen voor dit jaar. Dit was zijn reactie:

"Zojuist even de status bekeken; zoals het er nu voor staat wordt de auto begin december gebouwd, zodat als alles loopt zoals gepland, de auto nog dit jaar geregistreerd/geleverd kan worden."

Laatste wat ik heb gehoord (maandje geleden) is dat de productie voor 26 november gepland stond. Ik hang zaterdagochtend dus weer aan de telefoon O-)

• Dylannx3
WildOne schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 17:24:
[...]

Laatste wat ik heb gehoord (maandje geleden) is dat de productie voor 26 november gepland stond. Ik hang zaterdagochtend dus weer aan de telefoon O-)
Klinkt goed!

• Venomer
  • Registratie: april 2021
  • Laatst online: 03-12 16:51
Gisteren had ik weer iets nieuws. Met nog 5 km te gaan gaf Google Maps aan dat ik met 88% aan zou komen, terwijl op het middendisplay op dat moment werd aangegeven dat ik nog maar 86% had. En die laatste 5 km waren niet bergafwaarts. Sinds versie 1.7 klopt er geen hout meer van de SoC weergave, zowel in de app als in de auto zelf.

@“Groepje van 7”: Kunnen jullie dit meenemen?

XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus

• JTHZZ
Pure8 schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 16:00:
[...]

Het is eigenlijk het omgekeerde. Nu word het vermogen afgeknepen tot 408pk door de software. Dit is gedaan om de batterij te ontzien bij langdurig vol vermogen.
Zonder beperkende maatregelen kan er makkelijk meer dan 240pk uit de motoren gehaald worden.

De 'opgewaardeerde' P2's zouden wel eens een versnelde degradatie van de batterijen kunnen tegemoet zien.
(misschien daarom dat het niet voor leasewagens is toegestaan, ik weet het niet)
Dat laatste is tijdelijk en heeft vermoedelijk te maken met het feit dat leasemaatschappijen eigenaar zijn en berijders dus toestemming moeten hebben om de upgrade kopen. Polestar heeft aangegeven dat hier op korte termijn een oplossing voor komt.
Het lijkt me sterk dat er veel mensen langdurig het volle vermogen gebruiken, hoe zou dat moeten gaan?

• Sebas84!
  • Registratie: november 2020
  • Laatst online: 23:12
Izjacques schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 18:07:
Dag allen,

Afgelopen week de bandenwissel gedaan. Ik heb de zomerbanden op 3,1 bar gehad. Opvallend is dat de buitenrand versleten is en de waterafvoer dus onder de 1,6mm is. Het loopvlak in het midden is nog 4mm (totaal kilomterstand 31000). Dit betekent dus dat de bandenspanning te laag geweest zou zijn...

Zijn er meer mensen die deze ervaring hebben, of juist niet. En met welke bandenspanning hebben jullie gereden?
Mijn banden waren aan de zijkant ook compleet versleten, ik heb ze tussen twee beurten door laten vervangen omdat ik het niet meer veilig vond. De dealer gaf aan dat het met uitlijnen beter zou worden maar ik twijfel daaraan....

XC40 P8

• Petzun
  • Registratie: september 2020
  • Laatst online: 03-12 17:40
Venomer schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 17:26:
Gisteren had ik weer iets nieuws. Met nog 5 km te gaan gaf Google Maps aan dat ik met 88% aan zou komen, terwijl op het middendisplay op dat moment werd aangegeven dat ik nog maar 86% had. En die laatste 5 km waren niet bergafwaarts. Sinds versie 1.7 klopt er geen hout meer van de SoC weergave, zowel in de app als in de auto zelf.

@“Groepje van 7”: Kunnen jullie dit meenemen?
Weergave van de SoC is sinds de update inderdaad niet meer betrouwbaar. Ik meen gelezen te hebben dat dit reeds bekend is bij Volvo en wordt gemeld door de "G7" leden.

XC40 P8 | EVBox Elvi

• Izjacques
Sebas84! schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 17:46:
[...]

Mijn banden waren aan de zijkant ook compleet versleten, ik heb ze tussen twee beurten door laten vervangen omdat ik het niet meer veilig vond. De dealer gaf aan dat het met uitlijnen beter zou worden maar ik twijfel daaraan....
Ze waren egaal aan de buitenkant versleten, en in het midden nog 4mm. Dat zou toch niks met uitlijnen te maken moeten hebben? Ik kan de auto wel uit laten lijnen, maar twijfel of dat de oplossing is. Mij werd gezegd dat dit echt met de bandenspanning te maken had.

Ben wel benieuwd waar de 2.8bar op gebaseerd is dan, als de banden dan aan de buitenkant verslijten.

• Petzun
Sebas84! schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 17:46:
[...]

Rijden jullie met de 19" of 20" zomerbanden?

XC40 P8 | EVBox Elvi

• Izjacques
Petzun schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 18:12:
[...]

Rijden jullie met de 19" of 20" zomerbanden?
Ik rijd met de 19", zomer en winter

• Petzun
Izjacques schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 18:16:
[...]

Ik rijd met de 19", zomer en winter
Geldt ook voor mij, maar afgelopen winter geen winterbanden gemonteerd. Ik heb er na exact een jaar pas 24.000 km op zitten (ongeveer de helft van het pre-corona tijdperk). Hou ze op 3.0 bar.
Ik vond de 19" Conti banden van meet af aan al "aparte" banden met ook op 2.8 bar zeer bolle wangen en weinig profiel in de uitlopers naar de wangen, maar ging ervan uit dat dit een functie had.

XC40 P8 | EVBox Elvi

• iPeter
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 22:03
WildOne schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 17:24:
[...]

Wanneer hebben jullie de bestelling geplaatst als ik vragen mag?

• madhondt
  • Registratie: september 2015
  • Laatst online: 03-12 15:08
MaxxMark schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 09:41:
@madhondt:
Kan het zijn dat ook Auto Hold aan staat? In een leen XC40 automaat ergerde ik me ook kapot aan het niet precies kunnen doseren tot ik door had dat auto hold roet in het eten gooide
Neen, bij niet-OPD rijden is er geen autohold, integendeel: als je de rem lost gaat ie vanzelf zijden. Maar achteruit valt het me moeilijk om vanuit stilstand de rem minimaal te lossen, het gebeurt relatief bruut (naar mijn ervaring).

• WildOne
iPeter schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 19:30:
[...]

Wanneer hebben jullie de bestelling geplaatst als ik vragen mag?
16 augustus besteld door de leasemaatschappij. Initieel zou de levering half februari zijn. Toen bleek dat er slots beschikbaar kwamen voor levering dit jaar nog heb ik er zelf achteraan gebeld om dat te verzetten. Dat zal ergens in september zijn geweest

• Montalbano
  • Niet online
De laatste week valt in het scherm boven het stuur regelmatig de kaart weg. De route blijft wel zichtbaar, maar de kaart of een paar tegels van de kaart worden dan even zwart. Dat gebeurt dan de hele rit door om de zoveel tijd.
Reboot lost dat niet op. Middenscherm laat de kaart op die momenten wel gewoon zien.
Anderen daar ook last van?

P8

• SSANL
  • Registratie: augustus 2021
  • Laatst online: 28-11 22:17
Montalbano schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 20:39:
De laatste week valt in het scherm boven het stuur regelmatig de kaart weg. De route blijft wel zichtbaar, maar de kaart of een paar tegels van de kaart worden dan even zwart. Dat gebeurt dan de hele rit door om de zoveel tijd.
Reboot lost dat niet op. Middenscherm laat de kaart op die momenten wel gewoon zien.
Jep, hier hetzelfde. Om gek van te worden..

• Lutra
  • Registratie: mei 2021
  • Laatst online: 23:21
Ook bij Polestar komt dit vaak voor dus zal iets met AAOS en/of de internetverbinding te maken hebben. Wel irritant overigens.

P2 Void 19“

• Montalbano
  • Niet online
Lutra schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 23:01:
[...]

Ook bij Polestar komt dit vaak voor dus zal iets met AAOS en/of de internetverbinding te maken hebben. Wel irritant overigens.
Wel apart dat het op de middenconsole niet is, je zou denken dat ze die kaart maar 1x hoeven te downloaden.
Maar goed, het is vanzelf gekomen, zal vast ook vanzelf weer overgaan :-)

P8

• over9000
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 02:43
Hi all,

Eind oktober bestelling bij lease maatschappij gedaan, dealer had enkele productieplaatsen beschikbaar. De 8e deze maand bevestiging gehad dat hij 16 december binnenkomt, 31ste op kenteken en in het nieuwe jaar ophalen.

En hopelijk gaat het ook in die volgorde gebeuren :9

• EHAS
  • Registratie: december 2020
  • Laatst online: 07:03
De beste iPhone-apps voor elektrische auto's

Wellicht handig overzicht voor Apple gebruikers.

• ArnoudN
Ik heb hier ook last van. Verbinding van telefoon is dan ook erg, terwijl Bluetooth verbinding wel wordt aangegeven. Reset helpt bij mij wel om het op te lossen, maar het gebeurt steeds vaker.

• Juancho
Dit viel mij gister ook opeens op. Daarvoor niet.

• Tha-PC-Legend
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 03-12 09:37
Hi all,

Levering staat, op het moment, gepland voor 22 december. Die informatie is afgelopen week gecommuniceerd aan de leasemij (en de leasemij weer aan mij).

Xbox Live nickname: Floepie

• P8-Driver
  • Registratie: november 2021
  • Laatst online: 01-12 22:43
Hier ook sinds ongeveer een week. Resetten heeft geen zin tot op heden. Ik heb er reeds een filmpje van laten maken om aan de dealer te tonen :| gister viel me ook op dat de midden console het ook een paar keer had, maar toen ik het wilde vast leggen gebeurde het niet meer.
Ik dacht eerst ook aan kaarten maar dat lijkt me stug omdat die gedownload zijn.

• P8-Driver
  • Registratie: november 2021
  • Laatst online: 01-12 22:43
Shmorky schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 00:28:
Zijn er meer mensen waar Google Assistant 9 van de 10 keer helemaal niet werkt? Het icoontje verschijnt onderin beeld incl. het bliepje, maar de balkjes blijven in de "analyseren" animatie tot alles een seconde of 10 later weer geruisloos verdwijnt. Soms zegt de stem dat de verbinding niet goed genoeg is.

Het lijkt dus iets met de verbinding te zijn die meteen na starten en wegrijden nog niet helemaal opgebouwd is (hoewel Google Maps vaak wel meteen werkt). Enkele minuten onderweg lijk ik meestal meer succes te hebben, hoewel dat ook niet altijd het geval is.

Best wel gaar voor een feature die onderscheidend zou kunnen zijn, maar door slechte hardware gewoon niet werkt. De SoC lijkt de hele boel ook al niet echt soepel te trekken. Beetje teleurstellend is het allemaal wel...
Hier ook last van zeer irritant en valt me eigelijk op na de laatste update. Toen de auto niew was (dec 2020) kon he alles vragen en kreeg je op alles antwoord dat blijkt er ook niet echt meer in te zitten :?

• Dylannx3
over9000 schreef op zondag 21 november 2021 @ 01:56:
[...]

Eind oktober bestelling bij lease maatschappij gedaan, dealer had enkele productieplaatsen beschikbaar. De 8e deze maand bevestiging gehad dat hij 16 december binnenkomt, 31ste op kenteken en in het nieuwe jaar ophalen.

En hopelijk gaat het ook in die volgorde gebeuren :9
Dit is wel lekker hoor! Ik heb mijn auto eind augustus besteld. Weet jij toevallig wanneer zij met de productie starten? Ik heb begrepen dat de productie van P6 pas begin december plaatsvindt. Dan zou het beteken dat de productie maar 16 dagen duurt? Maar fingerscrossed, dat het inderdaad ook in die volgorde gebeurt ;-)

• Dylannx3
Tha-PC-Legend schreef op zondag 21 november 2021 @ 09:34:
[...]

Levering staat, op het moment, gepland voor 22 december. Die informatie is afgelopen week gecommuniceerd aan de leasemij (en de leasemij weer aan mij).
Dat klinkt goed! Weet jij ook wanneer zij met de productie starten? Is dat ook toevallig begin december? Dan kan ik namelijk ook een beetje inschatten wanneer ik mijn auto kan verwachten. 22 December is wel een mooie datum, leuke pre-christmas gift :)

• Tha-PC-Legend
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 03-12 09:37
Dylannx3 schreef op zondag 21 november 2021 @ 10:44:
[...]

Dat klinkt goed! Weet jij ook wanneer zij met de productie starten? Is dat ook toevallig begin december? Dan kan ik namelijk ook een beetje inschatten wanneer ik mijn auto kan verwachten. 22 December is wel een mooie datum, leuke pre-christmas gift :)
Nee helaas, die informatie heb ik niet doorgekregen. Ik ben al blij als-ie 31-12 op kenteken staat, maar 22-12 is inderdaad wel een lekkere datum zo voor de kerst ;)

Xbox Live nickname: Floepie

• Lutra
  • Laatst online: 23:21
Montalbano schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 23:08:
[...]

Wel apart dat het op de middenconsole niet is, je zou denken dat ze die kaart maar 1x hoeven te downloaden.
Maar goed, het is vanzelf gekomen, zal vast ook vanzelf weer overgaan :-)
Bij mij ook op het grote scherm af en toe een knipperende kaartweergave. Vandaag overigens geen storingen.
Edit:
Vanochtend geen storing, vanmiddag wel weer…

[Voor 6% gewijzigd door Lutra op 21-11-2021 17:05]

P2 Void 19“

• rinkel
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 01:07
Volgens mij moeten die softwaretesters/ontwikkelaars allemaal zelf in een P8 gaan rijden...

• Rianata
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 21:38

Voor diegenen die willen leren over ADAS, een meerdelige reeks met verschillende automodellen, waaronder onze geliefde Volvo's.

Aanvulling: het is niet heel hoogstaand, dus verwacht niet teveel O-)

[Voor 20% gewijzigd door Rianata op 21-11-2021 12:28]

Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal

• Sebas84!
  • Registratie: november 2020
  • Laatst online: 23:12
Petzun schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 18:28:
[...]

Geldt ook voor mij, maar afgelopen winter geen winterbanden gemonteerd. Ik heb er na exact een jaar pas 24.000 km op zitten (ongeveer de helft van het pre-corona tijdperk). Hou ze op 3.0 bar.
Ik vond de 19" Conti banden van meet af aan al "aparte" banden met ook op 2.8 bar zeer bolle wangen en weinig profiel in de uitlopers naar de wangen, maar ging ervan uit dat dit een functie had.
Ik heb ook geen winterbanden gemonteerd deze winter. Deel ook jouw mening dat de continentals maar rare banden zijn. Ongeacht de druk in de band staan ze erg bol. Op aanraden van de dealer en leasemaatschappij zitten er nu vredenstein banden op. Staat ook een stuk beter en ik heb het idee dat ze vlakker zijn als je begrijpt wat ik bedoel...

XC40 P8

• Juancho
Weet iemand hoe het voorverwarmen van de accu nou werkt sinds de 1.7 update? Het is mij even volstrekt onduidelijk. Wat is wist was dat als je tot 100% laad de accu tussen 90-100% ook voorverwarmd wordt. En dit bleef het ene half uurtje?

Maar dit is volgens mij na de 1.7 update weer veranderd. Maar wanneer kan je nu voorverwarmen als je zoals mij aan een publieke paal staat te laden? En kan je dat ook al een keer instellen? Bijv in de app als je je vertrektijd doorgeeft bij voorverwarmen? En kan dat ook als je handmatig de voor verwarming start? Aangezien de timer lang niet altijd werk.

[Voor 9% gewijzigd door Juancho op 21-11-2021 12:39]

• over9000
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 02:43
Dylannx3 schreef op zondag 21 november 2021 @ 10:42:
[...]

Dit is wel lekker hoor! Ik heb mijn auto eind augustus besteld. Weet jij toevallig wanneer zij met de productie starten? Ik heb begrepen dat de productie van P6 pas begin december plaatsvindt. Dan zou het beteken dat de productie maar 16 dagen duurt? Maar fingerscrossed, dat het inderdaad ook in die volgorde gebeurt ;-)
Durf niet te zeggen hoe dat process precies loopt, enige wat de dealer wist te vertellen dat hij iets van 6 productie plaatsen had gereserveerd en eigenlijk niet uitmaakte of het core, plus of pro werd want dat deden ze er in de garage ervan maken. Ik hoop de het onder de streep allemaal lukt bijvangst is dat het een stuk minder centen kost als hij dit jaar binnenkomt. Daarnaast ben ik er benieuwd naar hoe deze FWD rijd kon helaas enkel in de P8 rijden(wat ook geen straf was), uiteraard ook rijbereik en verbruik is namelijk nog geen enkele review te zien.

Collega trouwens rond dezelfde tijd of iets eerder besteld en kreeg te horen maart :|

• rinkel
over9000 schreef op zondag 21 november 2021 @ 13:49:
[...]

Durf niet te zeggen hoe dat process precies loopt, enige wat de dealer wist te vertellen dat hij iets van 6 productie plaatsen had gereserveerd en eigenlijk niet uitmaakte of het core, plus of pro werd want dat deden ze er in de garage ervan maken. Ik hoop de het onder de streep allemaal lukt bijvangst is dat het een stuk minder centen kost als hij dit jaar binnenkomt. Daarnaast ben ik er benieuwd naar hoe deze FWD rijd kon helaas enkel in de P8 rijden(wat ook geen straf was), uiteraard ook rijbereik en verbruik is namelijk nog geen enkele review te zien.

Collega trouwens rond dezelfde tijd of iets eerder besteld en kreeg te horen maart :|
Dus ze maken van een core een pro?
Wel een kunst om dat panoramadak erin te zagen…

Overigens heb ik hetzelfde dilemma: wil een P6 bestellen naar kan er niet in proefrijden.
Heb vandaag in een Polestar single motor gereden. Vermogen was prima.
Fijne auto ook, al voelde het wat krapjes vergeleken met een XC40 (ben niet groot)

• jdkjr
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 03-12 10:47
rinkel schreef op zondag 21 november 2021 @ 21:14:
[...]

Dus ze maken van een core een pro?
Wel een kunst om dat panoramadak erin te zagen…
Zo is het bij mij eerder dit jaar ook gegaan - de dealer heeft simpelweg elke maand 4 autos besteld, die ze tot een bepaalde periode nog compleet kunnen aanpassen. Het kan dus zijn dat ze een blauwe Twin Pro in het systeem hebben staan en die helemaal aanpassen naar wat jij wil bestellen.

Mijn auto heb ik begin juli besteld, eind september afgeleverd op deze manier.

• Rene
  • Registratie: september 2007
  • Nu online
Juancho schreef op zondag 21 november 2021 @ 12:38:
Weet iemand hoe het voorverwarmen van de accu nou werkt sinds de 1.7 update? Het is mij even volstrekt onduidelijk. Wat is wist was dat als je tot 100% laad de accu tussen 90-100% ook voorverwarmd wordt. En dit bleef het ene half uurtje?

Maar dit is volgens mij na de 1.7 update weer veranderd. Maar wanneer kan je nu voorverwarmen als je zoals mij aan een publieke paal staat te laden? En kan je dat ook al een keer instellen? Bijv in de app als je je vertrektijd doorgeeft bij voorverwarmen? En kan dat ook als je handmatig de voor verwarming start? Aangezien de timer lang niet altijd werk.
Beide kan. Ze hebben het voorverwarmen bij 90-100% laden er weer afgehaald. Voorverwarmen gebeurd onafhankelijk van de SOC bij:

A: en vertrektijd hebt ingesteld en aan de lader hangt OF
B: je de voorverwarming handmatig start en aan de lader hangt OF
C: door een snellaadstation te kiezen in Google maps.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2016 VW eGolf 24kWt

• JTHZZ
Rene schreef op zondag 21 november 2021 @ 22:13:
[...]

Beide kan. Ze hebben het voorverwarmen bij 90-100% laden er weer afgehaald. Voorverwarmen gebeurd onafhankelijk van de SOC bij:

Volgens mij is B nooit bevestigd en in mijn ervaring wordt er NIET voorverwarmd als je handmatig start.
Maar goed, voor mij als thuislader niet zo belangrijk. Of ik die energie voor de rit uit de laadpaal haal tijdens het voorverwarmen of aan het eind extra moet bijladen, dat maakt niet uit. De hoeveelheid energie is exact hetzelfde.
Alleen als ik echt 100% van mijn accu ga leegrijden, dan scheelt het range.

• Juancho
Rene schreef op zondag 21 november 2021 @ 22:13:
[...]

Dank je! Erg jammer dat ze het automatische voorverwarmen tussen 90-100% eruit gegooid hebben. Waarom eigenlijk? En waarom was dat pas bij de laatse 10% eigenlijk en niet bijv de laatste 20 of 30%? De meeste mensen zullen denk ik niet vaak of standaard +90% laden. Maakt nu niks meer uit maar vroeg het me af.

Je kan het nu natuurlijk alsnog doen maar dan moet je echt met timers of handmatig voorverwarmen starten.

Trouwens, ik had vanavond opeens een accu lekkage van 6% in nog geen 20 uur dat de auto voor het huis stil stond. Gisteravokd weggezet met 10% en zag toevallig dat het vanavond nog maar 3% was. Heel vreemd maar wel vervelend wat ik zou m'n korte ritje van morgenochtend niet met 3% halen. Dus toch maar de nacht aan de laadpaal gezet.

Dit had met de 1.7 update te maken?

[Voor 30% gewijzigd door Juancho op 21-11-2021 23:10]

• Venomer
Sinds update 1.7 is de SoC erg wazig. Het kan ook zomaar zijn dat je ineens weer wat procenten erbij krijgt, zonder iets te doen.

• catman8404
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 02-12 22:40
Shmorky schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 00:28:
Zijn er meer mensen waar Google Assistant 9 van de 10 keer helemaal niet werkt? Het icoontje verschijnt onderin beeld incl. het bliepje, maar de balkjes blijven in de "analyseren" animatie tot alles een seconde of 10 later weer geruisloos verdwijnt. Soms zegt de stem dat de verbinding niet goed genoeg is.

Het lijkt dus iets met de verbinding te zijn die meteen na starten en wegrijden nog niet helemaal opgebouwd is (hoewel Google Maps vaak wel meteen werkt). Enkele minuten onderweg lijk ik meestal meer succes te hebben, hoewel dat ook niet altijd het geval is.

Best wel gaar voor een feature die onderscheidend zou kunnen zijn, maar door slechte hardware gewoon niet werkt. De SoC lijkt de hele boel ook al niet echt soepel te trekken. Beetje teleurstellend is het allemaal wel...
Ik had dit bij mijn Volvo dealer gemeld en die gaf aan even je scherm resetten door langer dan twintig seconden de knop in te drukken dat onder het scherm aanwezig is ( de home knop ). Dan verschijnt er een Volvo logo nadat het is opgestart deed die het bij mij weer goed.

• DarkShadow
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 08:06
catman8404 schreef op maandag 22 november 2021 @ 07:00:
[...]

Ik had dit bij mijn Volvo dealer gemeld en die gaf aan even je scherm resetten door langer dan twintig seconden de knop in te drukken dat onder het scherm aanwezig is ( de home knop ). Dan verschijnt er een Volvo logo nadat het is opgestart deed die het bij mij weer goed.
bij mij werkt dit niet goed. Het blijft heel erg een hit or miss, met het overgrote gedeelte een miss. Voor mij is de google assistent nu gewoon niet meer bruikbaar, wacht wel tot de volgende update. Het is irritant als je iets niet kan vertrouwen en dan tijdens het rijden shit moet gaan resetten omdat het niet werkt. Vind het wel echt jammer, want gebruikte het veel, voor muziek, routes en gewoon bellen. Nu weer handmatig, komt de veiligheid niet ten goede.

• thisisjazz
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 02-12 23:57
Bij mij valt de kaart sinds kort ook regelmatig weg. Was normaliter nooit zo heftig. De weg blijf je wel zien maar alles eromheen knippert/verdwijnt.

Ik lees in eerdere reacties dat jullie de banden boven de 3 bar zetten. Zit daar een speciale gedachte achter? Waarom geen 2.8?

• Adriaen87
  • Laatst online: 23:17
DarkShadow schreef op maandag 22 november 2021 @ 09:20:
[...]

bij mij werkt dit niet goed. Het blijft heel erg een hit or miss, met het overgrote gedeelte een miss. Voor mij is de google assistent nu gewoon niet meer bruikbaar, wacht wel tot de volgende update. Het is irritant als je iets niet kan vertrouwen en dan tijdens het rijden shit moet gaan resetten omdat het niet werkt. Vind het wel echt jammer, want gebruikte het veel, voor muziek, routes en gewoon bellen. Nu weer handmatig, komt de veiligheid niet ten goede.
Toch maar een andere ervaring melden, na alle klachten over Google (Maps): in acht maanden slechts twee keer een storing meegemaakt: uitvallen van GPS en Google Maps, overigens in combinatie met wegvallen van LTE-signalisering. De oorzaakligt dus in de communicatie met de server via de ingebouwde SIM. De eerste keer herstelde het systeem zichzelf na ongeveer een uur. De tweede keer - onlangs - was het indrukken van de homeknop tot het Volvo-sigaal op ht scherm zichtbaar wordt voldoende.

• WildOne
Net bericht gehad van de leasemaatschappij. Leverdatum vanuit de dealer staat gepland voor 15 december. Gaat in dit geval om een “P6” Pro

[Voor 14% gewijzigd door WildOne op 22-11-2021 10:35]

• Mga1600
  • Laatst online: 01:47
Venomer schreef op zondag 21 november 2021 @ 23:32:
Sinds update 1.7 is de SoC erg wazig. Het kan ook zomaar zijn dat je ineens weer wat procenten erbij krijgt, zonder iets te doen.
Klopt, had ik ook. Dan weer 5% erbij, dan weer 6% er af. Zonder dat er ‘ingegrepen’ is lijkt het zich gestabiliseerd te hebben en staat hij nu steeds weer netjes ‘vast’.

Volvo XC40 P8 [MY21]

• Dylannx3
WildOne schreef op maandag 22 november 2021 @ 10:33:
Net bericht gehad van de leasemaatschappij. Leverdatum vanuit de dealer staat gepland voor 15 december. Gaat in dit geval om een “P6” Pro
Dat is wel lekker zeg, maar ook wel snel? Tussen jouw productiedatum en levering zit maar 19 dagen...dat is wel echt snel :o Wie is je leasemaatschappij als ik vragen mag?

• WildOne
Dylannx3 schreef op maandag 22 november 2021 @ 11:09:
[...]

Dat is wel lekker zeg, maar ook wel snel? Tussen jouw productiedatum en levering zit maar 19 dagen...dat is wel echt snel :o Wie is je leasemaatschappij als ik vragen mag?
Multilease.

• Dylannx3
Lijkt erop dat de communicatie tussen de Volvo dealers en leasemaatschappijen erg verschillend is. Zonet even gebeld met mijn leasemaatschappij (Alphabet), maar zij wisten de details niet...Om die reden dus maar weer gebeld met de Volvo dealer zelf, maar zij konden ook geen exacte datum noemen. Enige wat hij zei, is dat het hoog waarschijnlijk dit jaar nog geregistreerd/geleverd kan worden. Weet niet of ze dit uit voorzichtigheid doen of daadwerkelijk echt niet weten :?

• Juancho
Ik heb net contact met Volvo gehad over 2 zaken:

1. die irritante Google Podcast app die de boel overruled. Ze hadden zelf ook eindelijk reactie terug en het had te maken met een upgrade van de Google Assistent die niet volledig bijgewerkt zou zijn. Als het goed is moet dit nu verholpen zijn. Als mensen nog wel het issue hebben dat die app bijv. je Spotify steeds overruled.. stuur me dan even een PM. Ik zit zelf nu op versie 13.0.92 van de Google Assist en er verder geen update. Laatste dagen overruled die Podcast app Spotify overigens niet meer. De app zelf kan je nu trouwens ook openen. Dat kon voorheen niet.

2. De onbetrouwbare SoC en het vreemd negeren van de laadlimiet. Ik had hier nooit last van, tot vannacht. Ingesteld tot 90% maar er werd doorgeladen tot 94%. En daarvoor dus al in 1 nachtje een verlies van 8% wat natuurlijk nooit kan. Dit is bekend bij Volvo maar ze konden er nog niks over zeggen. Dus blijf vooral Volvo spammen!

[Voor 12% gewijzigd door Juancho op 22-11-2021 11:47]

• WildOne
Dylannx3 schreef op maandag 22 november 2021 @ 11:30:
[...]

Lijkt erop dat de communicatie tussen de Volvo dealers en leasemaatschappijen erg verschillend is. Zonet even gebeld met mijn leasemaatschappij (Alphabet), maar zij wisten de details niet...Om die reden dus maar weer gebeld met de Volvo dealer zelf, maar zij konden ook geen exacte datum noemen. Enige wat hij zei, is dat het hoog waarschijnlijk dit jaar nog geregistreerd/geleverd kan worden. Weet niet of ze dit uit voorzichtigheid doen of daadwerkelijk echt niet weten :?
Garanties heb ik uiteraard ook niet. Het blijft natuurlijk een verwachte leverdatum…

Wat ik uit de mail van multilease opmaak is dat ze tussentijds de leverdatum hebben gechecked bij de dealer. Dat is vervolgens aan mij doorgegeven. Verwacht dan ook dat als ik de dealer zou bellen, ik hetzelfde antwoord krijg.

• thisisjazz
Mga1600 schreef op maandag 22 november 2021 @ 10:37:
[...]

Klopt, had ik ook. Dan weer 5% erbij, dan weer 6% er af. Zonder dat er ‘ingegrepen’ is lijkt het zich gestabiliseerd te hebben en staat hij nu steeds weer netjes ‘vast’.
Yup heb ik ook. Tot nu toe elke x 92% na het laden en gisteren ineens 86% terwijl laadlimiet op 90% staat

• DarkShadow
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 08:06
Adriaen87 schreef op maandag 22 november 2021 @ 10:13:
[...]

Toch maar een andere ervaring melden, na alle klachten over Google (Maps): in acht maanden slechts twee keer een storing meegemaakt: uitvallen van GPS en Google Maps, overigens in combinatie met wegvallen van LTE-signalisering. De oorzaakligt dus in de communicatie met de server via de ingebouwde SIM. De eerste keer herstelde het systeem zichzelf na ongeveer een uur. De tweede keer - onlangs - was het indrukken van de homeknop tot het Volvo-sigaal op ht scherm zichtbaar wordt voldoende.
Verbinding en maps werken prima, de assistent alleen niet.

• Juancho
Update, in week 49 komt er een 1.8 software update die de issues met verkeerde SoC en foutieve laadlimiet ook op moet lossen....

• Montalbano
  • Niet online
Vanaf vanmorgen doet de app het niet meer bij mij. Na een vrijwel probleemloos eerste jaar zijn er nu toch wat issues geïntroduceerd:
- Wegvallen van de kaart in het bestuurders display;
- App lijkt nu geen verbinding meer te kunnen maken (ook niet via bluetooth overigens);

P8

• Petzun
thisisjazz schreef op maandag 22 november 2021 @ 09:23:
Bij mij valt de kaart sinds kort ook regelmatig weg. Was normaliter nooit zo heftig. De weg blijf je wel zien maar alles eromheen knippert/verdwijnt.

Ik lees in eerdere reacties dat jullie de banden boven de 3 bar zetten. Zit daar een speciale gedachte achter? Waarom geen 2.8?
Door de spanning iets hoger te zetten wordt een te lage bandenspanning voorkomen. Dan is eens in de twee tot drie maanden een beetje lucht erbij voldoende. Ik hou ze op 3.0 bar (koud). En het rijdt mogelijk wat zuiniger, al ben ik daar nog niet zo zeker van. Rijden met een bandenspanning die max 10% hoger is, geeft geen problemen. De 19" zomerbanden van de P8 kunnen het ruim hebben.

XC40 P8 | EVBox Elvi

• thisisjazz
Petzun schreef op maandag 22 november 2021 @ 19:46:
[...]

Door de spanning iets hoger te zetten wordt een te lage bandenspanning voorkomen. Dan is eens in de twee tot drie maanden een beetje lucht erbij voldoende. Ik hou ze op 3.0 bar (koud). En het rijdt mogelijk wat zuiniger, al ben ik daar nog niet zo zeker van. Rijden met een bandenspanning die max 10% hoger is, geeft geen problemen. De 19" zomerbanden van de P8 kunnen het ruim hebben.
Ja, dat snap ik op zich wel maar als ze adviseren op 2.8 dan zou je 3.0 niet moeten doen om een te lage bandenspanning te voorkomen. Als het goed is geeft je auto dat zelf aan. Om zuiniger te rijden kan ik me nog wel in vinden maar goed dan lever je weer in op comfort. Al moet ik zeggen 0.2 bar verschil zal je nauwelijks merken. Afijn ik vroeg het me gewoon af :)

• Izjacques
thisisjazz schreef op maandag 22 november 2021 @ 09:23:

Dit was om te kijken of dit in verbruik scheelde. Hardere banden, minder wrijving met de weg. Toch de buitenste randen dus versleten.

Vandaag dit bij de dealer aangekaart, zij zouden hier ook naar kijken. Er waren nog niet zoveel P8's geweest met dezelfde kilometerstand. Hopelijk worden ze hier scherper op. Zonde van de slijtage.

De dealer gaf aan dat alleen Vredestein ook banden heeft die voor en achter de juiste maat voor deze auto heeft. Wellicht deze zomer dat eens proberen..

[Voor 9% gewijzigd door Izjacques op 22-11-2021 23:50]

• Montalbano
  • Niet online
Montalbano schreef op maandag 22 november 2021 @ 16:23:
Vanaf vanmorgen doet de app het niet meer bij mij. Na een vrijwel probleemloos eerste jaar zijn er nu toch wat issues geïntroduceerd:
- Wegvallen van de kaart in het bestuurders display;
- App lijkt nu geen verbinding meer te kunnen maken (ook niet via bluetooth overigens);
Als ik in de app bij “verbonden auto’s” de XC40 aanklik dan kom ik in een lange wacht stand en uiteindelijk een foutmelding. Ik kan de auto/app/telefoon dus ook niet loskoppelen om opnieuw te koppelen. Erg irritant dat dit precies optreedt op het moment dat de app wel echt meerwaarde heeft. Maar ik begrijp dat ik vooralsnog de enige ben met dit issue.

Update: Een TCAM module reset heeft vooralsnog beide issues weer opgelost, met dank aan @hlip voor de duidelijke beschrijving van de stappen in een eerdere post.

[Voor 9% gewijzigd door Montalbano op 23-11-2021 09:10]

P8

• GZL
  • Registratie: juni 2021
  • Laatst online: 03-12 16:13
Izjacques schreef op maandag 22 november 2021 @ 23:45:
[...]

De dealer gaf aan dat alleen Vredestein ook banden heeft die voor en achter de juiste maat voor deze auto heeft. Wellicht deze zomer dat eens proberen..
De opmerking over de Vredestein banden begrijp ik niet helemaal. Ik rijd op Pirelli P Zero Versterkt (20 Inch). Dat rijdt prima en ben er dik tevreden over. Misschien is dat het overwegen nog waard.
Overigens heb ik recentelijjk de bandenspanning gecontroleerd. Alle vier stonden ze op 2.4, dat heb ik verhoogd naar 2.7. Dat verschil voel je wel degelijk in comfort.

• rikoos
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 03-12 15:30
Lees de SOC problemen na de 1.7 update dus ik doe ook mee met mijn ervaring sinds de update. Sommige zijn best "grappig" te noemen zoals die van mij. Ik had gisteren besloten om hem tot 100% te laden, vanmorgen bij de auto gaf hij maar 93% te hebben geladen aan maar was wel vol. Dus ik ga rijden en je zag de meter verder omlaag gaan (92%, 91% etc etc) echter de gaf de maps voorspelling aan dat mijn lading op 99% zou komen te staan als ik op plaats bestemming zou zijn 8)7 |:( 8)7 .

• Juancho
rikoos schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 09:52:
Lees de SOC problemen na de 1.7 update dus ik doe ook mee met mijn ervaring sinds de update. Sommige zijn best "grappig" te noemen zoals die van mij. Ik had gisteren besloten om hem tot 100% te laden, vanmorgen bij de auto gaf hij maar 93% te hebben geladen aan maar was wel vol. Dus ik ga rijden en je zag de meter verder omlaag gaan (92%, 91% etc etc) echter de gaf de maps voorspelling aan dat mijn lading op 99% zou komen te staan als ik op plaats bestemming zou zijn 8)7 |:( 8)7 .
Wordt snel gefixed als het goed is, zie mijn post hierboven ;)

• Morkie69
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 02-12 16:21
Als het goed is, is vorige week de meeting met Volvo geweest (met de groep van 7). Of heeft deze toch niet plaatsgevonden vanwege de corona maatregelen ?
Ik was zeer benieuwd of daar nog iets uitgekomen is en of er nog interessante zaken op tafel zijn gekomen?

• Recharge P8
  • Registratie: oktober 2020
  • Laatst online: 03-12 18:54
Montalbano schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 07:49:
[...]

Als ik in de app bij “verbonden auto’s” de XC40 aanklik dan kom ik in een lange wacht stand en uiteindelijk een foutmelding. Ik kan de auto/app/telefoon dus ook niet loskoppelen om opnieuw te koppelen. Erg irritant dat dit precies optreedt op het moment dat de app wel echt meerwaarde heeft. Maar ik begrijp dat ik vooralsnog de enige ben met dit issue.

Update: Een TCAM module reset heeft vooralsnog beide issues weer opgelost, met dank aan @hlip voor de duidelijke beschrijving van de stappen in een eerdere post.
TCAM reset als berijder in de auto? :)
Mijn garage gaat wederom proberen de auto 'hard te resetten' met een TCAM reset, mag toch hopen dat dat niet 1 minuut ontwasemknop wordt... die ken ik al :)

• Juancho
Recharge P8 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 10:53:
[...]

Mijn garage gaat wederom proberen de auto 'hard te resetten' met een TCAM reset, mag toch hopen dat dat niet 1 minuut ontwasemknop wordt... die ken ik al :)
Er zit idd een verschil tussen opnieuw opstarten (sommigen noemen dat een reset) van TCAM dat je als rijder kan doen. Maar er is idd ook factory reset die alleen de dealer kan doen. Bij die laatste ben je alles kwijt en moet je alles opnieuw instellen. Is vaak het laatste redmiddel.

• Montalbano
  • Niet online
Recharge P8 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 10:53:
[...]

Dat is inderdaad wat ik gedaan heb. Overigens niet 1 minuut, maar de handleiding die een pagina eerder geplaatst is gevolgd. Eerst herstart van het infotainment systeem, direct daarna ca 15 sec. de ontwasemknop. SOS lampje gaat dan uit en als je de knop loslaat begint deze rood te knipperen. Daarna komt alles weer terug.

Reset, restart, maakt mij niet uit, vooralsnog werkt het.

P8

• Montalbano
  • Niet online
Juancho schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 11:33:
[...]

Er zit idd een verschil tussen opnieuw opstarten (sommigen noemen dat een reset) van TCAM dat je als rijder kan doen. Maar er is idd ook factory reset die alleen de dealer kan doen. Bij die laatste ben je alles kwijt en moet je alles opnieuw instellen. Is vaak het laatste redmiddel.
Is dat dan niet gewoon de "terug naar fabrieksinstellingen" die je zelf ook gewoon via het menu kunt uitvoeren? (tenminste, volgens mij heb ik die daar zien staan).

P8

• Juancho
Montalbano schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 12:07:
[...]

Is dat dan niet gewoon de "terug naar fabrieksinstellingen" die je zelf ook gewoon via het menu kunt uitvoeren? (tenminste, volgens mij heb ik die daar zien staan).
Nee bij de garage kunnen ze nog een stap verder, daarvoor moet de auto echt aan het systeem aangesloten zijn. Als rijder kan je dat niet.

• Dylannx3
Net een bericht gehad van de dealer. De levering van mijn P6 (Plus) staat gepland op week 52. En nu duimen dat het echt gaat lukken!

• JohnDoe77
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 08:41
DarkShadow schreef op maandag 22 november 2021 @ 09:20:
[...]

Als de restart niet dit probleem oplost zou ik de dealer bellen. Dit staat los van de software updates.

Volvo XC40 Recharge P8 AWD

• JohnDoe77
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 08:41
Morkie69 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 10:45:
Als het goed is, is vorige week de meeting met Volvo geweest (met de groep van 7). Of heeft deze toch niet plaatsgevonden vanwege de corona maatregelen ?
Ik was zeer benieuwd of daar nog iets uitgekomen is en of er nog interessante zaken op tafel zijn gekomen?
Donderdag 18 november hebben wij een vergadering gehad met Volvo Car Nederland. Vanuit Volvo aanwezig Robert en Arthur. Vooral Robert heeft veel verteld. En uiteraard waren wij (6 van de 7) digitaal aanwezig.

Het was een constructieve sessie waarbij Robert veel dingen heeft kunnen toelichten. Ik ben mij ervan bewust dat sommige het niet leuk zullen vinden dat niet alles gedeeld mag worden, maar zo werkt dat als je een open discussie wilt hebben als consument met een groot beursgenoteerd bedrijf. Daar kunnen we dus niet omheen. Toch zal ik proberen -namens de groep die jullie probeert te vertegenwoordigen- het één en ander toe te lichten.

Organisatie Volvo
Het voornaamste nieuws is dat de top van Volvo zich realiseert dat de organisatie wat anders moet worden gegroepeerd om het elektrisch rijden en alle software die erbij hoort goed voor elkaar te krijgen. De top prioriteit voor de komende maanden is het oplossen van alle bekende issues. Veel van deze issues komen hier ook regelmatig voor en hebben wij ook als “bugreport” ingestuurd. Er is hier dus nu volle focus op. Ontwikkeling van nieuwe features is van onder geschikt belang, problemen in de software oplossen is waar men voor gaat. Goed nieuws dus voor ons en uiteraard komen er op software versie 1.7 ook de nodige aanpassingen. Goede nieuws is in ieder geval wel dat deze versie wel de nodige issues aanpast. De auto is wat zuiniger met zijn energie en het superchargen gaat een stuk beter (eigen ervaring, maar ook bijvoorbeeld getest door Kris Rifa op zijn YouTube kanaal met een Polestar 2).

Bugreports
Wij hebben een aardige lijst met bugreports ingestuurd. Deze verzamelt één van ons en gaat eens per maand naar de ontwikkelaars in Zweden. Een aantal dingen hebben wij al gezien dat deze zijn opgepakt, een groot aantal ook nog niet. Misschien wordt ook niet alles aangepakt, er zaten ook wat “feature requests” in. Robert vertelde in ieder geval dat dit dus rechtstreeks bij het team aankomt, gebundeld wordt met opmerkingen uit andere landen en zo worden items opgepakt. Voor diegene die bij een groot bedrijf werken; ook Volvo werkt “agile”. Kortom; je weet dat punten op de lijst staan om opgepakt te worden, maar je weet nooit concreet wanneer het team dat punt oppakt. Lastig maar zo werken al dit soort bedrijven.

Verder hebben we veel gehoord over de komende releases. Helaas mogen wij daar niet teveel over delen, maar men stuurt ons nu periodiek de release roadmap wanneer deze intern bijgewerkt wordt.

Ook hebben wij nog gevraagd of ook Volvo -in navolging van Polestar- een upgrade mogelijkheid voor de motoren gaat brengen. Meer pk’s… niet nodig, wel leuk! Het zou Robert verbazen omdat men de merken wel een eigen positionering wil geven. Polestar voor performance en Volvo voor veiligheid en autonoom rijden.

Onze afdronk; Volvo heeft heel goed door waar de issues liggen. Voorheen probeerde men dit op te lossen in teams die ook andere taken hadden, nu heeft men de organisatie aangepast en is oplossen van bestaande issues het grootste doel. Er komen snel wat fixes aan en ook naar de toekomst toe staat die ontwikkeling niet stil.
Men communiceert open met ons en we hebben afgesproken de bugreports nog tot in de zomer in te sturen en dan evalueren wij of het daarna nog nuttig is. Wij waren dus positief over de voortgang en de prioriteit die Volvo nu gesteld heeft. Het lastige is dus dat we niet alles mogen delen, maar stel rustig je vragen en meld je issues ook gewoon bij je dealer!

Volvo XC40 Recharge P8 AWD

• rinkel
JohnDoe77 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 15:29:
[...]

Donderdag 18 november hebben wij een vergadering gehad met Volvo Car Nederland. Vanuit Volvo aanwezig Robert en Arthur. Vooral Robert heeft veel verteld. En uiteraard waren wij (6 van de 7) digitaal aanwezig.

Het was een constructieve sessie waarbij Robert veel dingen heeft kunnen toelichten. Ik ben mij ervan bewust dat sommige het niet leuk zullen vinden dat niet alles gedeeld mag worden, maar zo werkt dat als je een open discussie wilt hebben als consument met een groot beursgenoteerd bedrijf. Daar kunnen we dus niet omheen. Toch zal ik proberen -namens de groep die jullie probeert te vertegenwoordigen- het één en ander toe te lichten.

Organisatie Volvo
Het voornaamste nieuws is dat de top van Volvo zich realiseert dat de organisatie wat anders moet worden gegroepeerd om het elektrisch rijden en alle software die erbij hoort goed voor elkaar te krijgen. De top prioriteit voor de komende maanden is het oplossen van alle bekende issues. Veel van deze issues komen hier ook regelmatig voor en hebben wij ook als “bugreport” ingestuurd. Er is hier dus nu volle focus op. Ontwikkeling van nieuwe features is van onder geschikt belang, problemen in de software oplossen is waar men voor gaat. Goed nieuws dus voor ons en uiteraard komen er op software versie 1.7 ook de nodige aanpassingen. Goede nieuws is in ieder geval wel dat deze versie wel de nodige issues aanpast. De auto is wat zuiniger met zijn energie en het superchargen gaat een stuk beter (eigen ervaring, maar ook bijvoorbeeld getest door Kris Rifa op zijn YouTube kanaal met een Polestar 2).

Bugreports
Wij hebben een aardige lijst met bugreports ingestuurd. Deze verzamelt één van ons en gaat eens per maand naar de ontwikkelaars in Zweden. Een aantal dingen hebben wij al gezien dat deze zijn opgepakt, een groot aantal ook nog niet. Misschien wordt ook niet alles aangepakt, er zaten ook wat “feature requests” in. Robert vertelde in ieder geval dat dit dus rechtstreeks bij het team aankomt, gebundeld wordt met opmerkingen uit andere landen en zo worden items opgepakt. Voor diegene die bij een groot bedrijf werken; ook Volvo werkt “agile”. Kortom; je weet dat punten op de lijst staan om opgepakt te worden, maar je weet nooit concreet wanneer het team dat punt oppakt. Lastig maar zo werken al dit soort bedrijven.

Verder hebben we veel gehoord over de komende releases. Helaas mogen wij daar niet teveel over delen, maar men stuurt ons nu periodiek de release roadmap wanneer deze intern bijgewerkt wordt.

Ook hebben wij nog gevraagd of ook Volvo -in navolging van Polestar- een upgrade mogelijkheid voor de motoren gaat brengen. Meer pk’s… niet nodig, wel leuk! Het zou Robert verbazen omdat men de merken wel een eigen positionering wil geven. Polestar voor performance en Volvo voor veiligheid en autonoom rijden.

Onze afdronk; Volvo heeft heel goed door waar de issues liggen. Voorheen probeerde men dit op te lossen in teams die ook andere taken hadden, nu heeft men de organisatie aangepast en is oplossen van bestaande issues het grootste doel. Er komen snel wat fixes aan en ook naar de toekomst toe staat die ontwikkeling niet stil.
Men communiceert open met ons en we hebben afgesproken de bugreports nog tot in de zomer in te sturen en dan evalueren wij of het daarna nog nuttig is. Wij waren dus positief over de voortgang en de prioriteit die Volvo nu gesteld heeft. Het lastige is dus dat we niet alles mogen delen, maar stel rustig je vragen en meld je issues ook gewoon bij je dealer!
Zonder negatief te willen zijn, maar eigenlijk deel je dus niets...

• Juancho
Precies wat ik wilde zeggen Rinkel. En @JohnDoe77 dat is absoluut nogmaals GEEN persoonlijk verwijt. Totaal niet zelf, dus aub val daar niet over (of anderen). Ik weet ook uit mijn werk hoe het gaat bij een (agile) grote multinational, en nee dat is allemaal niet zo makkelijk.

Maar dit is toch wel heel erg beperkt om eerlijk te zijn. Want eigenlijk mogen de mensen buiten die 7 niets weten. Dat noem ik dan absoluut niet open communiceren. Dat heeft een Polestar dan beter voor elkaar. Ik vind het dan wel vreemd dat Volvo mij aangeeft dat er in week 49 een 1.8 update komt maar die info mochten jullie niet delen? Of wisten jullie dat niet? En waarom zijn bepaalde zaken als ontwikkelingen dan zo top secret? Ik probeer het even te begrijpen.... Simpel voorbeeldje, waarom heeft Volvo er geen bericht uit gegooid dat ze heel goed weten dat er na de 1.7 update proberen zijn met de SoC en ingestelde laad % en dat er al heel snel een 1.8 update komt? Waarom moet ik daar als rijders zelf weer achteraan gaan? Want blijkbaar is het toch niet zo top secret want ze delen het wel met me.

Nogmaals, geen verwijt want ik waardeer jullie/onze inzet ook zeker, maar op deze wijze houd je als Volvo zijne de communicatie zo beperkt dat je er niks mee opschiet. Tegenvallend. Hebben jullie het sowieso nog over communicatie gehad? Staat me iets van bij dat dit ook meegenomen zou worden in het gesprek.

[Voor 20% gewijzigd door Juancho op 23-11-2021 16:24]

• Alexff
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 09:00
Ik ben in ieder geval blij dat men de focus heeft op het oplossen van problemen ipv nieuwe functionaliteiten. De afgelopen tijd heb ik met veel verbazing de problemen gelezen op dit forum als aanstaande xc40 rijder. Mijn eerdere elektrische auto's hadden weleens last van een trage app of communicatie met de auto, maar het werkte uiteindelijk wel altijd en issues waren incidenteel en niet structureel.

Ook de info mbt de positionering klinkt logisch en lijkt me duidelijkheid geven richting P8 rijders die extra pks willen.

Dank voor de update in ieder geval, wordt gewaardeerd!

[Voor 5% gewijzigd door Alexff op 23-11-2021 16:18]

• Morkie69
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 02-12 16:21
@JohnDoe. dank je voor de samenvatting van de meeting.

Goed om te lezen dat ze intern ingezien hebben, dat een organisatie voor electrische auto's toch iets anders in elkaar zit dan voor conventionele auto's. Software is "the main stream/focus" en daar zou veel aandacht moeten liggen.
Natuurlijk zouden we het fijn vinden om zoveel info te krijgen, ik heb het volste vertrouwen erin dat jullie alles communiceren wat er mag. Soms al vertellen welke bugs/issues er worden aangepakt (zonder een exacte timeline) kan ook al voldoende zijn.
Zoals al eens eerder aangegeven door mij, ik heb hiervoor andere merken auto's gehad, daar was software ook vaak een issue (bugs, features etc), maar daar duurde het min. 6 mnd voordat er weer een nieuwe release was, dus met de OTA ben ik al veel beter tevreden. En ja, het kan altijd nog beter en sneller !

Ik vindt wel dat vooral de APP te onstabiel is (al heb ik niet zoveel problemen) maar met de beperkte functionaliteit die erin zit (had intussen wel veel meer mogen zijn), is het wel slecht gesteld.

• Venomer
Ik snap best dat Volvo terughoudend is met communiceren. Software fixen is lastig en ze kunnen niet garanderen dat met de volgende release alles opgelost is. Als ze nu dingen beloven die straks niet haalbaar blijken te zijn, dan zijn de poppen óók weer aan het dansen.

Helaas moeten wij dus afwachten en erop vertrouwen dat het goed gaat komen.

Ondertussen geniet ik iedere keer weer van die heerlijke auto.

En dank aan de G7 voor de tijd die jullie hier namens ons in steken! _/-\o_

• RJV2
  • Nu online
Mga1600 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 21:30:
[...]

Die stuurknopjes: Robert heeft net bij die live uitzending uitgelegd dat dit iets is wat iedereen verrast heeft en niet op positieve wijze. Eigen initiatief van een over-ijverige ontwikkelaar...... Wordt waarschijnlijk weer teruggedraaid.
Vandaag uitgebreid gesproken met dealer over een aantal issues. Meeste hier wel bekend. Begint me nu echt wel te irriteren.
Veel issues benoemd en deze heeft hij gisteren besproken met Volvo Nederland, met Robert. Grotendeels de bekende antwoorden. Maar ten aanzien van knopje Auto Pilot kwam nu echt een heeeeeeel ander antwoord: “Geen sprake van een overijverige programmeur (waar dat idee nou weer vandaan kwam) maar een bewuste keuze van Volvo. Functie gaat ook niet meer terugkomen op die knop”.
Hûh? Ik houd niet zo van welles- nietes discussies maar dit is toch gek? Staat die sessie nog ergens online?
En ik kreeg ook geen antwoord op de reden achter deze (bewuste?!) keuze.

• Iksie
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 23:39
Fantastisch wat @JohnDoe77 en de andere van de groep van 7 doen met Volvo! Diepe buiging voor jullie energie en tijd die jullie er in steken. Ook het verslag is helder, en ik begrijp de werking van Volvo incl. NDA wel. Ik heb bij Mercedes en Alfa, mijn vele vorige fossiele auto's, nog niet eerder zo'n actieve community en relatie met de fabrikant gezien. Ik geniet elke dag van de P8 en alles wat er nog verbeterd gaat worden, m.n. door jullie toedoen, zal mijn leven alleen maar beter maken! Nogmaals dank (ook Volvo!).
Pagina: 1 ... 30 ... 33 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee