Het proberen waard maar wat ik zo las, hoorde en zag maakt wel/geen OPD helmaal niks uit en is die optie er vooral voor rijgemak.
Ik rijd overigens op 20" banden (zomer en winter) OPD standaard aan (behalve op de snelweg) en kan niet voorverwarmen aan een paal. Dus als ik de auto wel even kort voorverwarmd is dat via de app zonder te laden. Was het vanmiddag vergeten dus met een koude auto weg, retourtje van zo'n 25km) met een verbruik van +30kW. Kan door de koude accu komen natuurlijk. Maar toch.
Zal het eens vergelijken als we morgenavond weg moeten en ongeveer dezelfde afstand moeten rijden maar dan met voorverwarmen. Blijft sowieso lastige materie omdst het ook niet altijd te verklaren is. Toen 1.7 OTA net uit was moest ik naar Amsterdam en (retourtje 200km) bij 12-14 graden en zat ik wel rond de 21kW.
Soms is een hoog en dan weer laag verbruik niet te verklaren. Zit niet bepaald een structuur in 😁. Kreeg nog een aantal opmerkingen bij de bandenboer hoe mooi ze de auto toch vonden en hoe fijn het reed (en dat op basis van parkeerplaats naar de werkplaats 😂).
Kon anders dan ze gelijk geven want hoewel ik kritisch ben en blijf (sorry) blijf ik ook zeggen dat de auto echt idioot fijn rijdt. Elke keer weer een feestje. Moet ook zeggen dat andere zaken al een tijd heel stabiel zijn. Maps, Spotify, data/4g. Zeker voor een Android bases auto belangrijke basis zaken, maar als dat gewoon stabiel en betrouwbaar werkt scheelt het al zoveel. En dat is wel eens anders geweest.
Met de komst van andere AAOS modellen, waaronder Ford en de nieuwe Megane zou het mooi zijn als er gelijk wat meer gas geven wordt op de ontwikkeling. Dan gaan we een mooie winter tegemoed en een nieuwjaar waarbij de boel dan eindelijk is rechtgetrokken 👌🏼
[
Voor 52% gewijzigd door
Juancho op 15-11-2021 15:20
]
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio