Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petzun
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 12-08 15:25
Pitteken2 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 07:33:
[...]

Dus de auto die ik besteld heb en er april zou moeten zijn zal direct verouderd zijn qua looks… Not happy about that…
Kans is wel groot, misschien nog even contact opnemen met de dealer. Vreemde is wel dat als je auto in andere landen besteld (bv Duitsland, Noorwegen) het nieuwe model al in de configurator opgenomen is.
Kan je direct zien hoe de auto er vanuit alle hoeken uitziet.

P6 19" | EVBox Elvi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 00:00
Petzun schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 09:34:
[...]

Kans is wel groot, misschien nog even contact opnemen met de dealer. Vreemde is wel dat als je auto in andere landen besteld (bv Duitsland, Noorwegen) het nieuwe model al in de configurator opgenomen is.
Even gekeken op de noorse site. De voorkant is idd anders, maar aan de achterkant zie ik weinig verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 14-09 16:08
Petzun schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 09:34:
[...]

Wat vreemd, ik zie op die DE en NO sites gewoon de huidige modellen…..

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Mga1600 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 10:11:
[...]

Wat vreemd, ik zie op die DE en NO sites gewoon de huidige modellen…..
Dit zie ik:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dqxHcBJd8-xDDmBVSO_TpKXSg58=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/i6otwQECACfLU07xq6ZJ5M3B.png?f=fotoalbum_medium

https://www.volvocars.com/no/build/xc40-electric?cbv=1

[ Voor 9% gewijzigd door rinkel op 13-11-2021 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Ik zie het nu……. Ik denk dat de oude configurator nog in cache zat (iPad) .
Inderdaad geen wijziging aan de achterkant, maar het wel lijkt wel alsof het zwarte dak nu optioneel is geworden. Bijvoorbeeld bij die ‘zilver- kleurige’. En is de dakspoiler niet net iets afgeronder? Nou ja…allemaal niet schokkend dus.

[ Voor 3% gewijzigd door Mga1600 op 13-11-2021 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoudN
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 16-09 17:29
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rmeZB_bKBTF3tK4beUv-i5Kh3fQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/3r5g0BFjetQNJr3YuR6zIW83.png?f=user_large

De app problemen spelen 'gelukkig' ook bij andere auto's. Dit komt uit het VW ID.X topic. Het is allemaal nog niet zo makkelijk om auto's en apps samen te laten werken blijkbaar.

XC40 P8 - Wallbox Copper SB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rianata
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:49

Rianata

Have you played Atari today?

[...]

Dus de auto die ik besteld heb en er april zou moeten zijn zal direct verouderd zijn qua looks… Not happy about that…
Maar je hebt de auto toch besteld omdat je hem (enigszins) mooi vond zoals deze op dat moment eruit zag? Hoe kun je nou iets opeens niet meer mooi vinden, nadat je een iets ander vergelijkbaar model hebt gezien. Verschil is toch niet zo wereldschokkend? :?

Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Rianata schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 12:07:
[...]

Maar je hebt de auto toch besteld omdat je hem (enigszins) mooi vond zoals deze op dat moment eruit zag? Hoe kun je nou iets opeens niet meer mooi vinden, nadat je een iets ander vergelijkbaar model hebt gezien. Verschil is toch niet zo wereldschokkend? :?
of je moet we heel gevoelig zijn voor wat de buitenwereld denkt over je? (o jeetje, hij rijdt een oud model Volvo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• someone4
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 08:26
[...]Maar je hebt de auto toch besteld omdat je hem (enigszins) mooi vond zoals deze op dat moment eruit zag? Hoe kun je nou iets opeens niet meer mooi vinden, nadat je een iets ander vergelijkbaar model hebt gezien. Verschil is toch niet zo wereldschokkend? :?
Naast de facelift zit het verschil ook in een andere keuze van velgen, lakkleuren, en interieur.

Ikzelf rij al bijna 4 jaar met de XC40 D4 AWD, ben bereid om eindelijk naar een EV over te stappen en wacht dan toch nog liever enkele maanden extra om met een up-to-date wagen rond te rijden (ook qua looks). Het is vandaag dat ik trouwens in dit forum ontdek dat die facelift er dus aankomt (en vreemd dat dit nog niet op de .be configurator niet te zien is).

Ik sta trouwens voor een moeilijke keuze: Polestar 2 vs XC40 Recharge vs C40 Recharge vs Kia EV6. Allen in gelijkaardige prijscategorie (allen met pro's en con's).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montalbano
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
[...]

Ik zou er blij mee zijn, vind het huidige front veel fraaier dan het nieuwe.

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pitteken2
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 20-01-2024
jeroenkb schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 12:11:
[...]

of je moet we heel gevoelig zijn voor wat de buitenwereld denkt over je? (o jeetje, hij rijdt een oud model Volvo)
Gaat over de zakelijke wederverkoopwaarde…

Volvo xc40 p8 ultimate my23 sage green 20”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pitteken2
[...]

Niet meer mooi is het niet hoor. Wederverkoopwaarde is het issue hier…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rianata

Rianata

Pitteken2 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 15:11:
[...]

Niet meer mooi is het niet hoor. Wederverkoopwaarde is het issue hier…
Dat snap ik, maar eenmaal tot koop overgegaan moet je je afsluiten voor prijs- en modelwijzigingen. Dat geldt voor zoveel zaken.

Ik ben wel met jou eens dat de Volvo dealer waarmee je de koop bent overeengekomen wel had mogen aangeven dat een verandering er aan zat te komen. Vraag is of de wijziging toen al bekend / aangekondigd was.

En kun je de koop niet nog ontbinden binnen de wettelijke periode die daarvoor geldt? Zou je dat kunnen overwegen en vervolgens een bestelling plaatsen van het model met de facelift 8)

[ Voor 14% gewijzigd door Rianata op 13-11-2021 15:30 ]

Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:33
Tja er komen van de topmodellen altijd wel facelifts. Dat had je ook kunnen inschatten. En als je dan een facelift hebt hoor je even later over het nieuwe model dat er aan komt. En die wilde je dan eigenlijk graag. And so on and on...

Verschillen zijn zo minimaal en vooral cosmetisch (lees: smaakgevoelig) dat de wederverkoop waarde volgens mij amper verschilt.

[ Voor 4% gewijzigd door Juancho op 13-11-2021 18:46 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterblok
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 14-09 17:45
Ieder modeljaar is er wel wat aangepast en je weet toch dat modeljaren mei-juni wisselen, als je dan een aprilauto koopt is dat per definitie een van de laatste van het oude modeljaar toch?

P8, Pirelli All Season, MY21, Warmtepomp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rinkel
Vandaag een proefrit gemaakt in de P8....
Voor jullie is het allemaal vast heel normaal geworden, maar voor mij echt een enorme ervaring. Ik zou nooit kunnen bedenken dat de snelste auto (0-100) waar ik ooit in gereden heb een Volvo zou zijn..
Ongelofelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
rinkel schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 22:58:
Vandaag een proefrit gemaakt in de P8....
Voor jullie is het allemaal vast heel normaal geworden, maar voor mij echt een enorme ervaring. Ik zou nooit kunnen bedenken dat de snelste auto (0-100) waar ik ooit in gereden heb een Volvo zou zijn..
Ongelofelijk.
Fijn om te horen dat het bevallen is. En nee hoor, dat vermogen wordt niet normaal, ik geniet er ook nog iedere keer van! De acceleratiesnelheid is zeker leuk, maar de instant power onder alle omstandigheden en de souplesse van de aandrijving blijft echt super en de 4 wiel aandrijving maakt dat de auto gewoon gaat waar je het stuur naar toe richt, zonder enige vorm van protest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-09 19:51
Mga1600 schreef op zondag 14 november 2021 @ 00:34:
[...]

Fijn om te horen dat het bevallen is. En nee hoor, dat vermogen wordt niet normaal, ik geniet er ook nog iedere keer van! De acceleratiesnelheid is zeker leuk, maar de instant power onderbalken omstandigheden en souplesse van de aandrijving blijft echt super en de 4 wiel aandrijving maakt dat de auto gewoon gaat waar je het stuur naar toe richt, zonder enige vorm van protest.
Heb dit gevoel na een half jaar ook nog steeds. Blijft insane, wel verleidelijk om er teveel mee te doen 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okio
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-09 09:15
Tsjah. In het zilver gaat het nog. Als je er een Kia of ander logo op zou plakken dan zou ik het ook geloven. Beetje een ingedeukte xc60.

Maar in zwart of thunder Blegh. Dan is dit echt een no-go.

Als ik naar alle Volvo facelifts van de afgelopen tien jaar kijk dan is dit voor mij de minst geslaagde. Een poging om een Kia te worden of we moeten de modellijn van de xc60 volgen maar dan komen we er achter dat dit eigenlijk niet gaat.
Wel jammer en Volvo onwaardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
okio schreef op zondag 14 november 2021 @ 10:09:
[...]

Tsjah. In het zilver gaat het nog. Als je er een Kia of ander logo op zou plakken dan zou ik het ook geloven. Beetje een ingedeukte xc60.

Maar in zwart of thunder Blegh. Dan is dit echt een no-go.

Als ik naar alle Volvo facelifts van de afgelopen tien jaar kijk dan is dit voor mij de minst geslaagde. Een poging om een Kia te worden of we moeten de modellijn van de xc60 volgen maar dan komen we er achter dat dit eigenlijk niet gaat.
Wel jammer en Volvo onwaardig.
Het is een minimale aanpassing ( je moet twee keer kijken om het verschil te zien) aan Volvo’s by far best verkopend model. Dus ik snap niet goed wat je bedoelt met Volvo onwaardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okio
ach het is persoonlijk, kijk ik snap ook wel wat volvo doet.

Alleen deze gaat een beetje de c40 achterna, die voorkant vind ik ook niet mooi.
Nou voor mij willen ze iets te modieus zijn, het is van alles net niets.
Afbeeldingslocatie: https://www.volvocars.com/images/v/-/media/project/contentplatform/data/media/img/static-gallery-grid/image3_desktop_3840x2880.jpg?iar=0&w=1920

Maar goed als je kijkt naar de doelgroep dan snap ik het idd ook goed. Het zijn toch vooral (vrouwelijke) vertegenwoordigers of 40+ die een xc40 koopt. Zelfs de marketing campagne van ev was daar op gericht met roze laadkabels.

[ Voor 15% gewijzigd door okio op 14-11-2021 16:43 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Petzun
Volgens mij heeft er iemand wat aandacht nodig op zijn vrije zondag.

P6 19" | EVBox Elvi

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Pure8
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 01-09-2022
okio schreef op zondag 14 november 2021 @ 11:24:
....
Maar goed als je kijkt naar de doelgroep dan snap ik het idd ook goed. Het zijn toch vooral (vrouwelijke) vertegenwoordigers of 40+ die een xc40 koopt. Zelfs de marketing campagne van ev was daar op gericht met roze laadkabels.
Kijk, nu je dit aanhaalt: deze gegevens zijn bij Volvo gekend.
De XC40-koper is een man van 42 jaar, heeft 2 kinderen en een inkomen van +19% modaal. Gaat 1 maal per week sporten, zo ook de andere gezinsleden. Is maar matig geïnteresseerd in nieuwe snufjes en kijkt minder dan gemiddeld naar sport op televisie. De auto (XC40) wordt meer dan gemiddeld ook door zijn partner geleend ondanks dat 63% van hun een eigen auto heeft. 84% heeft een koopwoning en 71% van de XC40's 'slaapt' binnen. :)

[ Voor 11% gewijzigd door Pure8 op 14-11-2021 13:28 ]

Sage Green-warmtepomp-19”- Wallbox Pulsar Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okio
Dank voor de feiten. Zat ik er twee jaar naast 😅 (zelf ervaren op basis van zaterdag bijbaan).

Heb zelf overigens ook een xc40 in bestelling. Dus zegt ook iets over mijzelf 😇

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:44
De facelift heeft nu ook de Pixel koplampen die de P2 en C40 hebben. Dat is waarschijnlijk een prima upgrade 👍

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdg53
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 17-05 18:55
Rene schreef op zondag 14 november 2021 @ 15:42:
De facelift heeft nu ook de Pixel koplampen die de P2 en C40 hebben. Dat is waarschijnlijk een prima upgrade 👍
Het lijkt me erg complex en oneconomisch voor Volvo om voor één land een pre- facelift versie te produceren en voor een ander land een met de facelift. Alleen als er onverkochte voorraad is kan ik me voorstellen dat de betreffende importeur die eerst kwijt wil, alvorens een facelift te presenteren. Dus ik ga ervan uit dat de XC40 Recharge in de loop van 2022 in alle landen geleverd zal worden met de facelift.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Juancho
Pure8 schreef op zondag 14 november 2021 @ 13:27:
[...]

Kijk, nu je dit aanhaalt: deze gegevens zijn bij Volvo gekend.
De XC40-koper is een man van 42 jaar, heeft 2 kinderen en een inkomen van +19% modaal. Gaat 1 maal per week sporten, zo ook de andere gezinsleden. Is maar matig geïnteresseerd in nieuwe snufjes en kijkt minder dan gemiddeld naar sport op televisie. De auto (XC40) wordt meer dan gemiddeld ook door zijn partner geleend ondanks dat 63% van hun een eigen auto heeft. 84% heeft een koopwoning en 71% van de XC40's 'slaapt' binnen. :)
Klopt geen zak van. Dat moet zijn een jonge gozer (lees snotneus) die net te veel betaald voor z'n lease wagen om stoer te doen en ondertussen wel lopen te zeiken op een forum als deze. Althans, als ik een aantal personen hier moet geloven die het allemaal zo goed weten in te schatten 😁

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
De winterbandjes worden er as we speak onder gezet. Ben benieuwd wat dat gaat doen in verbruiken en ook icm met de 1.7 update. Laatste weken zat ik toch weer regelmatig met zomerbanden op 24/25kW en dan is het dus nog niet eens echt koud. De grote winst van oa die 1.7 update moet er toch voor zorgen dat we niet zo'n barre winter krijgen als afgelopen jaar.

Iemand die al met winterbanden rijdt en eerste ervaringen heeft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoudN
Juancho schreef op maandag 15 november 2021 @ 13:28:
De winterbandjes worden er as we speak onder gezet. Ben benieuwd wat dat gaat doen in verbruiken en ook icm met de 1.7 update. Laatste weken zat ik toch weer regelmatig met zomerbanden op 24/25kW en dan is het dus nog niet eens echt koud. De grote winst van oa die 1.7 update moet er toch voor zorgen dat we niet zo'n barre winter krijgen als afgelopen jaar.

Nog geen ervaring, maar wel goed om te zien dat ik geen uitzondering ben. Ik moet echt mijn best doen om op die 25 kWh/100 km te komen. Afgelopen weekend bijna 300 km gereden op 95 km/h (wel met een lichte aanhanger), maar zelfs dan blijf ik op die 25 hangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hlip
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-09 15:24

Mijn winterbanden (19") liggen er net een week onder.
Ik merk nog geen verschil in verbruik t.o.v. mijn 20" zomerbanden. Blijft zo rond de 21 à 22 kW schommelen.
Ik moet er wel bij zeggen dat het relatief veel korte ritten zijn (stad en 80 km wegen).

XC40 P8 MY21 - Alfen Eve Single Pro-line (7.0.2) - 7,1 kWp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morkie69
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 03:26

Ik heb ze er nu 2 weken op liggen (Hankook)
Mijn verbruik is van 20kW -> 22-23kW gegaan. Maar goed, dat is niet alleen de banden, ook de temp speelt nu mee.

Renault Scenic Alpine E-tech 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
ArnoudN schreef op maandag 15 november 2021 @ 13:31:
[...]

Nog geen ervaring, maar wel goed om te zien dat ik geen uitzondering ben. Ik moet echt mijn best doen om op die 25 kWh/100 km te komen. Afgelopen weekend bijna 300 km gereden op 95 km/h (wel met een lichte aanhanger), maar zelfs dan blijf ik op die 25 hangen.
De winst van 1.7 zit ‘m denk ik vooral in het gewijzigde voorwarmen van zowel
accu en auto bij het preconditioneren, terwijl de auto aan de lader hangt.
Als ik dat (nu met 1.7) volledig doe, dan zit ik bij een rit van 35 km heen en een uur later weer 35 km terug op 20,4 of 20,5 (net zoiets als in de zomer had zonder preconditioning).
Dat is op 20” zomerbanden.
Maar als ik dat preconditioneren nu oversla en koud wegrij zie ik een gemiddeld verbruik van zo’n 24 op diezelfde rit*

Binnenkort zet ik de winterwielen er onder en zal ik de verbruiken vergelijken.

*En dat is met de range assistent aan, stoel en stuurverwarming aan, temperatuur op 19 graden

[ Voor 4% gewijzigd door Mga1600 op 15-11-2021 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoudN
Mga1600 schreef op maandag 15 november 2021 @ 13:55:
[...]

De winst van 1.7 zit ‘m denk ik vooral in het gewijzigde voorwarmen van zowel
accu en auto bij het preconditioneren, terwijl de auto aan de lader hangt.
Als ik dat (nu met 1.7) volledig doe, dan zit ik bij een rit van 35 km heen en een uur later weer 35 km terug op 20,4 of 20,5 (net zoiets als in de zomer had zonder preconditioning).
Dat is op 20” zomerbanden.
Maar als ik dat preconditioneren nu oversla en koud wegrij zie ik een gemiddeld verbruik van zo’n 24 op diezelfde rit.

Binnenkort zet ik de winterwielen er onder en zal ik de verbruiken vergelijken.
Hoe hard rij je dan? Als ik ga sporten (ochtend of avond) en ik laat de auto voorverwarmen voor ik wegrij en onverwarmd een uur later terug, kom ik nog steeds niet onder de 25. Snelheid 84 op ACC, ongeveer 17 km heen en 17 terug. Ik trek heel rustig op, gebruik mijn rem niet.

Overigens vind ik de auto prima rijden en interesseert het gebruik mij niet zoveel. Ik ben alleen nieuwsgierig waar de verschillen vandaan komen.

[ Voor 7% gewijzigd door ArnoudN op 15-11-2021 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pitteken2
Rijden jullie bij het vermelden van het verbruik allemaal one pedal drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoudN
Pitteken2 schreef op maandag 15 november 2021 @ 14:04:
Ik wel. Nog niet zonder gereden en het bevalt mij prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
ArnoudN schreef op maandag 15 november 2021 @ 13:58:
[...]

Hoe hard rij je dan? Als ik ga sporten (ochtend of avond) en ik laat de auto voorverwarmen voor ik wegrij en onverwarmd een uur later terug, kom ik nog steeds niet onder de 25. Snelheid 84 op ACC, ongeveer 17 km heen en 17 terug. Ik trek heel rustig op, gebruik mijn rem niet.

Overigens vind ik de auto prima rijden en interesseert het gebruik mij niet zoveel. Ik ben alleen nieuwsgierig waar de verschillen vandaan komen.
Die rit is over een altijd vrij drukke 80 kmh weg met veel stoplichten en dus remmen en weer optrekken. Mijn snelheid is (waar het kan) tussen de 85 en 90.
Voorwarmen doe ik niet met de timer maar met directe start. Die doet er namelijk 30 minuten over en de timer maar 10. Ik voel dat de auto bij directe start lekker warm is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Pitteken2 schreef op maandag 15 november 2021 @ 14:04:
Nee, ik nooit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pitteken2
Kan het zijn dat onder bepaalde omstandigheden de one pedal voor meerverbruik zorgt itt wat je zou verwachten? Mga rijdt zonder heel nette waarden. Niet de moeite om eens te proberen wat t verschil zou zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoudN
Pitteken2 schreef op maandag 15 november 2021 @ 14:10:
Kan het zijn dat onder bepaalde omstandigheden de one pedal voor meerverbruik zorgt itt wat je zou verwachten? Mga rijdt zonder heel nette waarden. Niet de moeite om eens te proberen wat t verschil zou zijn?
Dat is zeker de moeite waard, ik ga het eens proberen. Komende weken kom ik niet echt de deur uit, maar ik ga het zeker eens proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
Het proberen waard maar wat ik zo las, hoorde en zag maakt wel/geen OPD helmaal niks uit en is die optie er vooral voor rijgemak.

Ik rijd overigens op 20" banden (zomer en winter) OPD standaard aan (behalve op de snelweg) en kan niet voorverwarmen aan een paal. Dus als ik de auto wel even kort voorverwarmd is dat via de app zonder te laden. Was het vanmiddag vergeten dus met een koude auto weg, retourtje van zo'n 25km) met een verbruik van +30kW. Kan door de koude accu komen natuurlijk. Maar toch.

Zal het eens vergelijken als we morgenavond weg moeten en ongeveer dezelfde afstand moeten rijden maar dan met voorverwarmen. Blijft sowieso lastige materie omdst het ook niet altijd te verklaren is. Toen 1.7 OTA net uit was moest ik naar Amsterdam en (retourtje 200km) bij 12-14 graden en zat ik wel rond de 21kW.

Soms is een hoog en dan weer laag verbruik niet te verklaren. Zit niet bepaald een structuur in 😁. Kreeg nog een aantal opmerkingen bij de bandenboer hoe mooi ze de auto toch vonden en hoe fijn het reed (en dat op basis van parkeerplaats naar de werkplaats 😂).

Kon anders dan ze gelijk geven want hoewel ik kritisch ben en blijf (sorry) blijf ik ook zeggen dat de auto echt idioot fijn rijdt. Elke keer weer een feestje. Moet ook zeggen dat andere zaken al een tijd heel stabiel zijn. Maps, Spotify, data/4g. Zeker voor een Android bases auto belangrijke basis zaken, maar als dat gewoon stabiel en betrouwbaar werkt scheelt het al zoveel. En dat is wel eens anders geweest.

Met de komst van andere AAOS modellen, waaronder Ford en de nieuwe Megane zou het mooi zijn als er gelijk wat meer gas geven wordt op de ontwikkeling. Dan gaan we een mooie winter tegemoed en een nieuwjaar waarbij de boel dan eindelijk is rechtgetrokken 👌🏼

[ Voor 52% gewijzigd door Juancho op 15-11-2021 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Pitteken2 schreef op maandag 15 november 2021 @ 14:10:
Ik weet echt niet of dat uitmaakt, ik rij eigenlijk nooit opd weet dus het verschil niet.
De reden daarvoor is omdat ik ook veel in onze andere auto zit en dan iedere keer na moet denken of ik in de auto waar ik dan toevallig in rij nou wel of niet moet afremmen. Vind ik onrustig……en ook met het rempedaal kun je regenereren.

Nu met de range assistant “aan” zie je wat uitremmen oplevert. Als ik met 90 aan kom en een stoplicht in de verte op rood zie staan en dan met het pedaal constant afrem loopt de regeneratie op tot een verbruik van -(min) 25 of - 30kwh. Duurt alleen nooit zo lang…..

Mijn verbruik is inderdaad netjes, ook in andere auto’s, komt omdat ik probeer anticiperend en gelijkmatig te rijden. Dat wil niet zeggen dat ik langzaam ben of traag optrek, ik probeer alleen wel in te schatten hoe ik me een beetje bij de flow voor me aan kan sluiten zonder daarbij veel energie kwijt te raken met remmen en daarna weer gas geven. Dus gas eraf en wat langer uitrollen (wat heel goed gaat zonder opd)

Volvo heeft een tijdje geleden aangegeven dat je voor de maximale range het beste opd kunt rijden op locale wegen en tpd op snelwegen, maar omschakelen is daarvoor net een beetje te omslachtig lijkt me.

[ Voor 26% gewijzigd door Mga1600 op 15-11-2021 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petzun
Verbruik vanaf de 1.7 update is hier 21,6 kWh. Korte en lange ritten door elkaar en op 19" zomerbanden.
Wel veel overdag rijden en weinig in de avonden. Dus nauwelijks 130 km/u.
Hoge snelheden op de snelweg en tegenwind op de snelweg zijn in mijn ervaringen spoilers voor het verbruik.

P6 19" | EVBox Elvi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Venomer
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 21:52
Ik kom met de 1.7 update en op 19" winterbanden op ongeveer 25 kWh/100 km uit. Ik heb OPD altijd aan staan. Als ik 130 km/u rijdt, gaat het eerder richting de 30 kWh/100 km of zelfs hoger. Straks richting de wintersport betekent dat om de 200 km opladen...

Er is toch zo'n grafiek waarin snelheid, temperatuur en bereik worden weergegeven? Heeft iemand de link voor mij?

XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Venomer schreef op maandag 15 november 2021 @ 17:27:
Ik kom met de 1.7 update en op 19" winterbanden op ongeveer 25 kWh/100 km uit. Ik heb OPD altijd aan staan. Als ik 130 km/u rijdt, gaat het eerder richting de 30 kWh/100 km of zelfs hoger. Straks richting de wintersport betekent dat om de 200 km opladen...

Er is toch zo'n grafiek waarin snelheid, temperatuur en bereik worden weergegeven? Heeft iemand de link voor mij?
In het manual

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pitteken2
Dealer is super. Gaat mijn wagen naar my23 verplaatsen. Nadeel is langere levertijd maar dat kan op zich geen kwaad met een xc60 t8 onder mijn gat… en dan heb ik de facelift te pakken. Echt superservice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdg53
Pitteken2 schreef op maandag 15 november 2021 @ 18:42:
Dealer is super. Gaat mijn wagen naar my23 verplaatsen. Nadeel is langere levertijd maar dat kan op zich geen kwaad met een xc60 t8 onder mijn gat… en dan heb ik de facelift te pakken. Echt superservice
Interessant. Had je al een bestelling? Zo ja, dezelfde prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rianata

Rianata

Netjes en ik vermoed dat er genoeg geïnteresseerden zijn in jouw eerder bestelde exemplaar, zeker als die nog in '21 wordt uitgeleverd aan een zakelijke rijder ivm bijtelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pitteken2
hansdg53 schreef op maandag 15 november 2021 @ 19:04:
[...]

Interessant. Had je al een bestelling? Zo ja, dezelfde prijs?
Prijs zal niet veel verschillen normaalgezien. Maar aangezien de website in België nog niet is aangepast zal t even afwachten zijn. Als je naar Duitsland kijkt blijft t meeste wel in dezelfde grootorde. Daar maak ik me niet veel zorgen in. Ik had idd al een bestelling lopen (van augustus al)

[ Voor 5% gewijzigd door Pitteken2 op 15-11-2021 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pitteken2
Rianata schreef op maandag 15 november 2021 @ 19:25:
[...]

Netjes en ik vermoed dat er genoeg geïnteresseerden zijn in jouw eerder bestelde exemplaar, zeker als die nog in '21 wordt uitgeleverd aan een zakelijke rijder ivm bijtelling.
Levering was voor april 2022. Vandaar de beslissing te wijzigen. Wederverkoopwaarde van een model dat je in ontvangst neemt terwijl de facelift in de showroom staat is voor mij de reden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdg53
Pitteken2 schreef op maandag 15 november 2021 @ 19:26:
[...]

Prijs zal niet veel verschillen normaalgezien. Maar aangezien de website in België nog niet is aangepast zal t even afwachten zijn. Als je naar Duitsland kijkt blijft t meeste wel in dezelfde grootorde. Daar maak ik me niet veel zorgen in. Ik had idd al een bestelling lopen (van augustus al)
Ik heb een bestelling lopen (P6) vanaf begin september. Levertijd was feb-maart 2022. Later belde de verkoper dat er een aantal nog in 2021 geleverd konden worden. Ik heb gezegd dat er geen haast is en dat er vast gegadigden zijn die voor de lagere bijtelling in aanmerking willen komen ( had ook enigszins de hoop dat er een subsidie zou zijn in 2022, dus ook wat eigenbelang..) Er is een inruil bij betrokken. Mijn huidige auto is prima dus ik kan nog wel een paar maanden wachten. De inruilwaarde zal niet veel veranderen want ik rijd weinig km in de wintermaanden. Ik ga deze week dus maar even contact opnemen met de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
Gevonden. Dank je wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EHAS
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 04-07-2024
Autoweek: VERNIEUWDE VOLVO XC40 NU AL VANUIT ALLE HOEKEN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rude-Dog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-09 15:41
Mijn P6 is vorige week net besteld. Huidig leasecontract eindigt 1 april, hoop dus dat ie ergens rond die tijd wordt geleverd. Niks gehoord van de dealer over facelift oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recharge P8
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 01-12-2022
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iI8hfx7FJTADuCg_MBtmE7KQoG4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/duYaG0aVUXq0B3ccr379fIVm.jpg?f=fotoalbum_large

Nog steeds aan het etteren met de App. De garage heeft steeds ruggespraak met VOLVO NL, maar die blijven terugkomen met tips als 'probeer te ontkoppelen en opnieuw te koppelen'.

- ik kan dus in de app niet ontkoppelen
- ook niet via nieuw aangemaakt profiel en 2e telefoon, en 2e volvo ID
- fabrieksreset helpt niet (klant kant)
- grove reset bij garage helpt niet.

Nu valt me nog op dat bij ACCOUNTS, VOLVO ID, het bijgaande scherm staat dat er niet gesynct wordt.
Zouden jullie eens kunnen kijken of dit bij jullie wel aan staat?
(ik kan klikken wat ik wil, maar deze krijg ik ook niet op syncen... zie ik iets over het hoofd?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
@Recharge P8 dus een harde reset bij de volvo dealer werkt ook niet? Dat is wel heel pijnlijk want dat zou altijd moeten werken. Want dan wordt letterlijk alles gewist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recharge P8
Juancho schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 12:28:
@Recharge P8 dus een harde reset bij de volvo dealer werkt ook niet? Dat is wel heel pijnlijk want dat zou altijd moeten werken. Want dan wordt letterlijk alles gewist.
Het gekke is, dat bij het installeren dan weer de oude telefoons naar voren komen die gelinkt zijn geweest.
Misschien zit dat in het gebruikte Volvo ID of google account...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Recharge P8 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 12:59:
[...]

Het gekke is, dat bij het installeren dan weer de oude telefoons naar voren komen die gelinkt zijn geweest.
Heel bizar dit. Ik heb 2x een reset moeten doen en was toen echt alles kwijt. Je begint letterlijk weer op nul met alles instellen. Ik zou me bijna gaan afvragen of jouw dealer wel een echte hard fabriek reset heeft gedaan. Vervelend man, ik herken de frustratie....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rianata

Rianata

[...]

Als ik jou was zou ik gewoon een nieuw Volvo-ID aanmaken en dan weer proberen te linken. Je kunt meerdere Volvo-ID's aan een auto koppelen, mijn vrouw en ik hebben beide een eigen ID.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Rianata schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 14:52:
[...]

Als ik jou was zou ik gewoon een nieuw Volvo-ID aanmaken en dan weer proberen te linken. Je kunt meerdere Volvo-ID's aan een auto koppelen, mijn vrouw en ik hebben beide een eigen ID.
Dan moet je volgens mij wel een 2e mailadres hebben want je kan op 1 mailadres natuurlijk maar 1 ID aanmaken.. En ik kan me zo voorstellen dat men niet alleen voor een Volvo ID een extra mailadres wil. Is ook niet nodig, met een fabriek reset moet alles gewist zijn. Als zijn dealer dat niet voor elkaar krijgt zou ik toch eens de reset laten doen bij een andere dealer als dubbel check. Als dat ook niet werkt kan je hiermee naar Volvo NL die het maar oplossen.

[ Voor 4% gewijzigd door Juancho op 16-11-2021 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madhondt
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 16-09 12:35
Is er iemand die een tip heeft om zonder OPD toch heel voorzichtig voor- of achteruit te kunnen rijden, om centimeterprecies werk te kunnen doen? Door de auto-creep lijkt mij de enige bediening via het rempedaal mogelijk, ipv via het gaspedaal, maar dat kan niet nauwkeurig worden gelost 🙄

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
madhondt schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 21:45:
Is er iemand die een tip heeft om zonder OPD toch heel voorzichtig voor- of achteruit te kunnen rijden, om centimeterprecies werk te kunnen doen? Door de auto-creep lijkt mij de enige bediening via het rempedaal mogelijk, ipv via het gaspedaal, maar dat kan niet nauwkeurig worden gelost 🙄
Vroeg ik me ook al eens af want als je veel met OPD rijdt wil je de creep functie nog wel eens vergeten. En wat je zegt, als het om cms gaat is een ongelukje zo gebeurt. Maar helaas en vreemd genoeg heeft de XC40 itt de Polestar GEEN creep button zodat je zelf kan kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thisisjazz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-09 11:20
[...]

Dat is zeker gek. Ik heb zelf ook eens een fabrieksreset uitgevoerd en moest alles opnieuw instellen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waterblok
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 14-09 17:45
madhondt schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 21:45:
In de offroadstand hoef je alleen maar te remmen, is dat wat?
Ik rijd altijd OPD en dat werkt prima.
Wat me wel eens overkomt dat ik niet goed schakel en dan gaat het de verkeerde kant op terwijl je al zowat ergens tegenaan staat.

P8, Pirelli All Season, MY21, Warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madhondt
Waterblok schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 23:07:
[...]
In de offroadstand hoef je alleen maar te remmen, is dat wat?
In de niet-OPD stand hoef je door de auto-creep ook enkel maar te remmen, maar dat kan helemaal niet nauwkeurig gebeuren. Vanuit stilstand schiet je makkelijk 10cm verder bij lossen van de rem, het kan niet worden gedoseerd.
(We parkeren met twee in 1 garage, waar het erop aan komt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben E
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 10-07 19:59
Recharge P8 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 10:40:
[Afbeelding]

Nog steeds aan het etteren met de App. De garage heeft steeds ruggespraak met VOLVO NL, maar die blijven terugkomen met tips als 'probeer te ontkoppelen en opnieuw te koppelen'.

Nu valt me nog op dat bij ACCOUNTS, VOLVO ID, het bijgaande scherm staat dat er niet gesynct wordt.
(ik kan klikken wat ik wil, maar deze krijg ik ook niet op syncen... zie ik iets over het hoofd?)
Ik heb ook een keer gehad dat ik auto niet kon ontkoppelen in app omdat er eigenlijk geen connectie meer was; dit heb ik toen op kunnen lossen door app te verwijderen en telefoon te herstarten. Daarna app weer installeren en stappen doorlopen. Dat toevallig al geprobeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
madhondt schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 23:15:
[...]

In de niet-OPD stand hoef je door de auto-creep ook enkel maar te remmen, maar dat kan helemaal niet nauwkeurig gebeuren. Vanuit stilstand schiet je makkelijk 10cm verder bij lossen van de rem, het kan niet worden gedoseerd.
(We parkeren met twee in 1 garage, waar het erop aan komt)
Ik parkeer de P8 (Geen OPD) ook regelmatig in de garage en merk daarbij geen verschil in gedrag ten opzichte van normale automaten die we eerder in andere auto’s hadden. Dat rollen is heel prettig en juist voldoende om de auto, zonder gas bij te geven, over een klein randje onder garagedeur te helpen. Ik laat de auto dus in D gewoon uit zichzelf vooruitrollen met mijn voet vlak boven of een beetje op de rem en trap die in als de camera rode balkjes geeft aan de voorzijde. Nauwkeuriger en simpeler kan ik het niet bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madhondt
Mga1600 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 11:56:
[...]
Ik parkeer de P8 (Geen OPD) ook regelmatig in de garage en merk daarbij geen verschil in gedrag ten opzichte van normale automaten die we eerder in andere auto’s hadden. Dat rollen is heel prettig en juist voldoende om de auto, zonder gas bij te geven, over een klein randje onder garagedeur te helpen. Ik laat de auto dus in D gewoon uit zichzelf vooruitrollen met mijn voet vlak boven of een beetje op de rem en trap die in als de camera rode balkjes geeft aan de voorzijde. Nauwkeuriger en simpeler kan ik het niet bedenken.
Zolang de auto nog bolt gaat het nauwkeurig, maar eens hij stilstaat is het moeilijk om nog een paar centimeters te corrigeren. En in onze garage moet ik zwaar door het rode gebiep heen om tot een paar cm van de muur te kunnen stoppen. Ik vermoed dat het zonder de creep het nauwkeuriger via het gaspedaal zou kunnen. Kunnen de OPD-rijders wel vanuit stilstand heeeeeeel voorzichtig opnieuw aanzetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rinkel
madhondt schreef op woensdag 17 november 2021 @ 12:17:
[...]

Zolang de auto nog bolt gaat het nauwkeurig, maar eens hij stilstaat is het moeilijk om nog een paar centimeters te corrigeren. En in onze garage moet ik zwaar door het rode gebiep heen om tot een paar cm van de muur te kunnen stoppen. Ik vermoed dat het zonder de creep het nauwkeuriger via het gaspedaal zou kunnen. Kunnen de OPD-rijders wel vanuit stilstand heeeeeeel voorzichtig opnieuw aanzetten?
Ik heb een fossiele XC40, automaat, daar is het precies hetzelfde. Is even wennen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rianata

Rianata

[...]

Out of the box denken; auto in vrij laten staan (niet P klikken) en gewoon die paar cm's naar achteren duwen als je het niet vertrouwd met jouw eigen voet O-)

Maar ik rij alleen maar OPD en ik kan de auto zowel voor- als achteruit heel nauwkeurig laten kruipen, maar ik heb dan ook een fluwelen rechtervoet 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
Kan je niet gewoon OPD en Creep uitzetten? Dan gaat het via het gaspedaal?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• madhondt
Rene schreef op woensdag 17 november 2021 @ 12:47:
Kan je niet gewoon OPD en Creep uitzetten? Dan gaat het via het gaspedaal?
Helaas niet. Bij de P8 betekent niet-OPD rijden automatisch auto-kreep. Dit is niet instelbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoudN
Is het ook mogelijk om een pdf te delen? Ik kwam net een handleiding voor de app tegen met een aantal oplossingen als deze niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Ik sta op het punt van beslissing nemen. De keus is tussen 2 bekenden:
Dikke auto met minder opties, of minder dikke auto met veel opties, dus:
P6 Pro versus P8 Plus

Ik was zo onder de indruk van de P8, ben zo bang dat de P6 dan wat tegen gaat vallen.
Maar mijn huidige XC40 heeft 300Nm / 190PK (8,4s) heeft minder prestaties dan de P6...

[ Voor 19% gewijzigd door rinkel op 17-11-2021 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
rinkel schreef op woensdag 17 november 2021 @ 13:07:
P6 Pro versus P8 Plus

Ik was zo onder de indruk van de P8, ben zo bang dat de P6 dan wat tegen gaat vallen.
Maar mijn huidige XC40 heeft 300Nm / 190PK (8,4s) heeft minder prestaties dan de P6...
Ik raad je aan om de P8 te kiezen, anders moeten we de titel van dit topic aanpassen. :P

Kun je geen proefrit maken in een P6?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnikkerBak
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-08 22:34
[Afbeelding]

Heb ik ook recentelijk gehad, de eerste keer had de monteur een standaard fabrieks reset uitgevoerd icm een software update 1.7, dat hielp niet, ook niet met een ander volvo id, tweede telefoon koppelen etc.

Was ook al een aantal maanden geleden gedaan, toen werkte dat weer wel na een garage reset

Oplossing wat uiteindelijk geholpen heeft:

De monteur heeft alle onderdelen die hij in het systeem kon resetten gereset, duurde even, maar resultaat, app geïnstalleerd, inloggen en meteen data

Ondertussen wel al weer twee keer een aantal dagen geen werkende app gehad, elke keer dat ik dacht, nu maar es even bellen daarover, werkte het weer :X
Het is nog steeds niet stabiel, maar meestal kan ik er nu wat mee
Ik heb namelijk heel vaak dat de auto niet wil laden, en dan kan ik dat tenminste controleren als ik ergens vroeg naar toe moet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Venomer schreef op woensdag 17 november 2021 @ 13:29:
[...]

Ik raad je aan om de P8 te kiezen, anders moeten we de titel van dit topic aanpassen. :P

Kun je geen proefrit maken in een P6?
De P6 is er helaas nog niet, moet het nu nog maar even hebben van de reviews van de Polestar 2 single motor
Misschien daar eens een testrit in maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
rinkel schreef op woensdag 17 november 2021 @ 13:07:
P6 Pro versus P8 Plus

Ik zou voor de meest gevulde auto gaan qua opties. Ja de 408PK is top maar tegelijk ook idioot veel. Zeker in Nederland heb je daar niet zoveel aan. En die P6 is toch ook nog altijd behoorlijk rap? De Px rijd je denk ik ook voor luxe en comfort. Dus daar zou ik niet snel op toegeven. Dan maar wat minder PK.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Venomer
Denk niet alleen aan de sprint van 0 tot 100. De P6 is FWD en de P8 AWD. Dat geeft denk ik ook wel een verschil in beleving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoudN
https://www.facebook.com/...kUqk_SFO_QdFBl&__tn__=H-R

Misschien kan dit document sommige mensen helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Venomer schreef op woensdag 17 november 2021 @ 14:38:
Denk niet alleen aan de sprint van 0 tot 100. De P6 is FWD en de P8 AWD. Dat geeft denk ik ook wel een verschil in beleving.
Ik heb eerder een XC60 met FWD gehad en later een met AWD. Zelfde Auto, zelfde motor andere aandrijving. Dat was echt een totaal andere beleving! Ben het wel eens dat 400 pk een tikje overdreven is (wel lekker) maar AWD zou ik niet meer willen missen: nooit slippende wielen bij snelle acceleratie en sturen als een scheermes. Mijn keuze zou dan ook een kale p8 zijn

[ Voor 3% gewijzigd door Mga1600 op 18-11-2021 16:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rude-Dog
Ik ben juist voor een P6 gegaan met alles erop en eraan. P8 is verleidelijk want belachelijk veel vermogen maar als je ziet wat dat apparaat extra moet kosten...zoveel extra aanschaf danwel bijtelling, terwijl de P6 ook gewoon enorm rap is. Dat soort cijfers kneep je een paar jaar terug je handjes voor dicht. AWD kan ik niet over oordelen maar ik heb me altijd goed gered met FWD auto's, dus dit overleef ik vast ook wel 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Rude-Dog schreef op woensdag 17 november 2021 @ 17:24:
Ik ben juist voor een P6 gegaan met alles erop en eraan. P8 is verleidelijk want belachelijk veel vermogen maar als je ziet wat dat apparaat extra moet kosten...zoveel extra aanschaf danwel bijtelling, terwijl de P6 ook gewoon enorm rap is. Dat soort cijfers kneep je een paar jaar terug je handjes voor dicht. AWD kan ik niet over oordelen maar ik heb me altijd goed gered met FWD auto's, dus dit overleef ik vast ook wel 😁
Idem hier, de P8 plus is een stuk duurder dan de P6 pro
FWD heb ik ook altijd gehad en idd prima. 4WD heeft nog wel iets leuks.

Ik ga zondag een proefrit maken met de polestar singe motor. Die staat ook nog op de shortlist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rude-Dog
Voor mij waren de merken "beperkt" tot Volvo, Mercedes, Ford, Renault en BMW door de werkgever. Eigenlijk wilde ik eerst een 7 zits maar de BMW Grand Tourer is echt waardeloos in de lease. Renault maakt geen grotere auto's meer (talisman, Grand Scenic, Espace allemaal er uit, kadjar vind ik niet mooi). BMW vond ik te duur met opties, Ford heb ik Kuga overwogen maar vond de XC40 mooier... En na de 7 zits wat hem toch niet werd was elektrisch toch wel de wens. Mercedes ook nog gekeken, EQA... Maar daar voelde elektrisch veel meer als een "afterthought" dan de volvo vond ik, en de EQC was toch wel erg duur. Dus, P6 Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-08 14:23
[...]

Ik rijd hem met creep tot op centimeters van mijn garage deur op de oprit. Geen probleem? Met opd ook prima trouwens. Maar echt nog nooit een issue met doseren van ‘gas’ gehad met deze auto.

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16-09 13:42
Hoe lang duurde het bij jullie ongeveer tot dat de app waardes liet zien na het aanmelden? Ik heb mijn app gisteren eindelijk kunnen koppelen (na een 3de bezoek aan de dealer), maar de app geeft nog steeds geen waardes weer.

gewoon nee.

• Venomer
Bloemstukje schreef op donderdag 18 november 2021 @ 16:10:
Hoe lang duurde het bij jullie ongeveer tot dat de app waardes liet zien na het aanmelden? Ik heb mijn app gisteren eindelijk kunnen koppelen (na een 3de bezoek aan de dealer), maar de app geeft nog steeds geen waardes weer.
Volgens mij duurt het zo'n anderhalve dag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Izjacques
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 03-11-2022
Dag allen,

Vandaag kwam ik dit artikel tegen. Is er iemand die weet of deze ook voor de XC40 P8 komt?

Dan heb je een asociaal snelle auto, maar kan deze nog sneller :9

• Recharge P8
[Afbeelding]

Is er iemand met werkende app die kan checken voor mij, of onder ACCOUNTS > VOLVO de synchronisatie aan staat in de auto? hoor graag! dankAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iI8hfx7FJTADuCg_MBtmE7KQoG4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/duYaG0aVUXq0B3ccr379fIVm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
Izjacques schreef op donderdag 18 november 2021 @ 17:50:
Dag allen,

Vandaag kwam ik dit artikel tegen. Is er iemand die weet of deze ook voor de XC40 P8 komt?

Je moet daarvoor fors bijbetalen he. Ik vind het zelf echt dikke overkill, dat is die 408PK van nu eigenlijk al. Maar de Polestar is natuurlijk van origine veel meer een sport/performance auto dus het lijkt me stug dat de XC40 die upgrade ook gaan aanbieden.

@Recharge P8 even gekeken. Mij app werkt eindelijk goed en vrij stabiel. Ik zie dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R7zsStdLwkhJrOxWKmXkPCkb01Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MjE3wL04MRdSG0GciSmwpqUI.jpg?f=fotoalbum_large

Ik kan wel klikken op accountsynchronisatie en dan kom je hier:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XnUXD6xT8hgatWbxm7TUHgFFof4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IIaodtqD03aZeK2wGkbfYEen.jpg?f=fotoalbum_large

Maar als je vervolgens weer door klikt of klikt op nu synchroniseren gebeurt er niks. Wel staat als je helemaal terug gaat in het scherm bij alle accounts de button 'gegevens automatisch synchroniseren' aan.

[ Voor 46% gewijzigd door Juancho op 18-11-2021 18:59 ]

• madhondt
Spanky79 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 18:59:
[...]

Ik rijd hem met creep tot op centimeters van mijn garage deur op de oprit. Geen probleem? Met opd ook prima trouwens. Maar echt nog nooit een issue met doseren van ‘gas’ gehad met deze auto.
Ik heb nu net geconstateerd dat het 'doseer' probleem zich niet stelt bij het vooruit rijden. Lukt het ook om achterwaarts tot op een paar cm van garagedeur te parkeren? (zonder opd)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pitteken2
Izjacques schreef op donderdag 18 november 2021 @ 17:50:
Dag allen,

Zou fijn zijn en neem ik direct als ie uitkomt 8)

• Spanky79
madhondt schreef op donderdag 18 november 2021 @ 20:03:
[...]

Ik heb nu net geconstateerd dat het 'doseer' probleem zich niet stelt bij het vooruit rijden. Lukt het ook om achterwaarts tot op een paar cm van garagedeur te parkeren? (zonder opd)
Geen idee, doe ik nooit. Achteruit inparkeren en s geen probleem.

• Spanky79
Pitteken2 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 20:04:
[...]

Zou fijn zijn en neem ik direct als ie uitkomt 8)
Experiment om te zien of mensen gaan betalen voor dat soort ‘unlocks’

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Juancho
1000 euro lappen om 0,3 seconden sneller naar de 100 te gaan terwijl je al 408pk onder je komt hebt.... Ik noem het gekkenwerk maar ieder zijn ding 😁

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Venomer
Betalen voor extra range zou ik misschien nog doen, maar PK’s heb ik al genoeg.

• indeWolken
  • Laatst online: 04-08-2024
Ik ben ook blij met de P8 met veel pk's. Niet zozeer vanwege de racestart van 0 naar 100, maar omdat het tussen 70 en 120 ook zo krachtig gaat bij inhalen. Daar heb ik eigenlijk meer aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Iksie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-06 17:10
Grappig, meer vermogen door software update. Dat klinkt wel heel erg als chiptuning....;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Spanky79 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 22:09:
[...]

Experiment om te zien of mensen gaan betalen voor dat soort ‘unlocks’
Geen experiment maar volslagen bekende materie: voor de andere Volvo’s betaal je immers ook zo’n bedrag voor een polestar optimalisatie. Da’s ook software en setting van parameters en is ook in een kwartiertje geladen. Maar het levert wel heel wat minder op dan de 60 pk van deze P2 optie - en toch is daar kennelijk markt voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
Mga1600 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 09:11:
[...]

Geen experiment maar volslagen bekende materie: voor de andere Volvo’s betaal je immers ook zo’n bedrag voor een polestar optimalisatie. Da’s ook software en setting van parameters en is ook in een kwartiertje geladen. Maar het levert wel heel wat minder op dan de 60 pk van deze P2 optie - en toch is daar kennelijk markt voor.
Precies! Het is totaal nutteloos voor de normale man in zijn P2, maar leuk is het wel.

Overigens is de prijs best pittig, maar niet onredelijk vind ik. Een Polestar optimalisatie voor Volvo kost ook aardig wat en ik kijk zojuist bij ABT: 1299 ex BTW en montage voor een engine remap (1.5 TSI +40 pk). 1000 euro voor 68 pk is dus best aardig.

Die update komt er bij ons wel op. Maar wellicht wacht ik even de terugkoppelingen van de early adopters af voordat ik mijn geld overmaak. 👍

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Juancho
Of het een bug is of super intelligente software... Zeg het maar 😁

Maar waar is dit op gebaseerd aangezien ik geen locatie in maps ingevoerd heb?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZWLwpGHJNLIIBJv8ZJpT0Vq1oOU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ubBxguzCFPuY2doeQK642WtK.jpg?f=fotoalbum_large

Pagina: 1 ... 29 ... 335 Laatste

Let op:
Een Tesla versus Volvo discussie is hier offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Informatie en updates over leveringen horen hier thuis: Het grote Polestar 2 / XC40 P8 Levering Topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.

Het grote Volvo EX30 topic (vergelijkingen met de (X)C40 daargelaten), zie ook Notna in "Het grote Volvo (X)C40 Recharge EV topic"