Volvo XC40 P8 met warmtepomp, Continental EcoContact 6 235/50R19 V XL zomerbanden, Nokian 235/50R19 WR SUV4 winterbanden, Wallbox PulsarPlus, iPhone 13 Pro Max
Ja zo zijn er wel meer van die wat kleinere dingen geweest. Denk dat ze dat te klein vinden om tijd in te stoppen, zeker gezien er genoeg grotere issues zijn. Van mijn Spotify voorstel heb ik na de 1e ronde ook niks meer gehoord terwijl er zoveel mensen over klagen. Of dat auto pilot (of hoe heet dat) knopje weer terug naar het stuur, zou ook snel gebeuren maar blijkbaar toch niet. Terwijl die functionaliteit er al gewoon is!Texie schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 23:03:
Ik heb nog wel een wens een jaar geleden via de dealer aangegeven, maar nooit mee wat van gehoord of gezien.
Als je naar de radio gaat, dan toont hij altijd de hele lijst met zenders en moet je kiezen voor de lijst favorieten. Zou het niet handiger zijn om standaard de Favorieten eerst te tonen? Daarvoor zijn het toch Favorieten.
Jammer, maar dat soort dingen zullen helaas niet hoop op de prio lijst staan of ze komen er zelfs niet eens op. En je hoort er ook niks meer van terug helaas.
[ Voor 8% gewijzigd door Juancho op 09-11-2021 23:12 ]
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Thanks.JohnDoe77 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 22:51:
[...]
Apple CarPlay komt nog ergens in een update 2022. Het gekoelde kastje stond in de prijslijst, net als een in leer verpakte sleutel. Helaas staan onder die prijslijsten ook veel kleine letters. Hoe je gaat zien dat die warmtepomp erin zit is niet eenvoudig. Ergens bij je vooras begreep ik…
Dat van AppleCarplay is mij pas gemeld bij levering van de auto.
Dashboardkastje vroeg ik een weekje later om toen het mijn vrouw opviel dat het er niet in zat (was een optie die zij wel graag had gewild).
Ik heb de auto als lease. En het was een voorraad auto. Waarbij ik vooraf een overzicht heb ontvangen wat er allemaal aanwezig zou zijn in de auto. Daar stonden al deze items op, vandaar mijn twijfel of de overige opties (welke ik niet zelf kan checken) er ook echt op zitten.
Waarbij warmtepomp het belangrijkste is wat mij betreft..
Ik zal een belletje wagen naar een andere Volvo dealer om te vragen wat ik hier het beste mee kan doen..
XC40 P8 [MY21] / 20" / Warmtepomp / Grijs / Panoramadak
Niemand heeft dat gekoelde kastje dus ooit gekregen. Geen idee eigenlijk of ze je makkelijk kunnen laten zien dat die warmtepomp ingebouwd is, anders dan in de fabrieksorder?SSANL schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 23:16:
[...]
Thanks.
Dat van AppleCarplay is mij pas gemeld bij levering van de auto.
Dashboardkastje vroeg ik een weekje later om toen het mijn vrouw opviel dat het er niet in zat (was een optie die zij wel graag had gewild).
Ik heb de auto als lease. En het was een voorraad auto. Waarbij ik vooraf een overzicht heb ontvangen wat er allemaal aanwezig zou zijn in de auto. Daar stonden al deze items op, vandaar mijn twijfel of de overige opties (welke ik niet zelf kan checken) er ook echt op zitten.
Ik zal een belletje wagen naar een andere Volvo dealer om te vragen wat ik hier het beste mee kan doen..
Ik weet het nu ook nog steeds niet. En wederom zijn mijn verbruikscijfers ivm anderen eerder wat aan de hoge kant. Dus of dat ding er in zit en iets doet... Ik vraag het me nog steeds af 😁
Was een mooie kans geweest om die mee te nemen in de range assistent app...
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Ik heb dus ook dat gevoel.Juancho schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 23:42:
Dat warmtepomp verhaal speelt al vanaf vorig jaar winter. Weet nog wel al die vragen over of dat ding wel iets doet (niemand merkte er iets van ivm cijfers autos zonder pomp) en of die er überhaupt wel in zit.
Ik weet het nu ook nog steeds niet. En wederom zijn mijn verbruikscijfers ivm anderen eerder wat aan de hoge kant. Dus of dat ding er in zit en iets doet... Ik vraag het me nog steeds af 😁
Ik zie hier op het forum soms verbruik cijfers, die ik bij lange na niet haal.
Al rij ik als een "bejaarde" en ben bijna een gevaar op de weg zo langzaam accelereer ik, dan km ik bijna nooit op zulke lage cijfers.
Misschien (nog) een feature request
En CarPlay heeft nog niemand, dat is een van de dingen die nog moeten volgen. Dat is dus zeker geen copy/past foutje van de dealer.JohnDoe77 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 23:22:
[...]
Niemand heeft dat gekoelde kastje dus ooit gekregen. Geen idee eigenlijk of ze je makkelijk kunnen laten zien dat die warmtepomp ingebouwd is, anders dan in de fabrieksorder?
Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride
Na een kwartiertje weer volgende rit staat het percentage op 94% ondanks dat het oplaadniveau is ingesteld op 90 %.
Volgens de garage warmt de kachel de accu op waardoor de range groter word.
Iemand de zelfde ervaring ?
Née, maar sinds 1.7 vliegt de soc weergave bij veel meer mensen alle kanten op.Jeroen AB schreef op woensdag 10 november 2021 @ 10:34:
Vanmorgen mijn auto met 89% van de lader gehaald, omdat het koud is had ik de voorverwarming aanstaan, en tijdens een kort ritje van 3 km even de kachel op de ruit staan.
Na een kwartiertje weer volgende rit staat het percentage op 94% ondanks dat het oplaadniveau is ingesteld op 90 %.
Dit is al als bug gemeld. Ikzelf raakte ik gisteren in een seconde weer 7% kwijt. Niet echt, maar in de weergave.
[De uitleg van de garage zou fantastisch zijn, maar is natuurlijk onzin: het zou namelijk de oplossing van het energie probleem op aarde zijn….energie toevoegen door energie te verbruiken.]
Heb je de AC niet op auto staan? Ik heb nooit beslagen ramen.Juancho schreef op woensdag 10 november 2021 @ 10:53:
Over voorverwarmen/kou/kachel op de ruit gesproken... ik heb regelmatig dat de ramen beslagen. Is er ook een optie om de auto dit automatisch de laten oplossen? Of moet je steeds zelf even de hardere blaasstand aanzetten en als alles niet meer beslagen is dat weer uitzetten? Vind dat altijd zo irritant.
P8
Gefeliciteerd! Je hebt een Perpetuum mobile gekregen. Ondanks alle softwarefouten is dit iets wat je nooit meer uit handen moet geven.Jeroen AB schreef op woensdag 10 november 2021 @ 10:34:
Vanmorgen mijn auto met 89% van de lader gehaald, omdat het koud is had ik de voorverwarming aanstaan, en tijdens een kort ritje van 3 km even de kachel op de ruit staan.
De logische conclusie is dat het gewoon een bug is. Op de P2 ook last van. Vraag voor de gein de SOC aan de assistent en deze is dan ook anders. (Overigens heb ik het idee dat de assistent de juiste SOC opleest).
Je krijgt nu ook situaties waarbij de SOC bij aankomst op korte ritten hoger is dan de SOC bij vertrek
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
Ja die staat gewoon aan als het goed is. Zal nog eens dubbel checken.Montalbano schreef op woensdag 10 november 2021 @ 10:57:
[...]
Heb je de AC niet op auto staan? Ik heb nooit beslagen ramen.
Ik heb ook van die rare sprongen in de SoC. Dit doet de auto sinds update 1.7.Jeroen AB schreef op woensdag 10 november 2021 @ 10:34:
XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus
Hier heb ik ook last van. AC staat op de stand Auto. In de zomer heb ik ook wel eens gemerkt dat de AC het niet altijd doet. In de winter merk je dat niet zo snel, behalve dan beslagen ruiten als de omstandigheden er naar zijn.Juancho schreef op woensdag 10 november 2021 @ 10:53:
Over voorverwarmen/kou/kachel op de ruit gesproken... ik heb regelmatig dat de ramen beslagen. Is er ook een optie om de auto dit automatisch de laten oplossen? Of moet je steeds zelf even de hardere blaasstand aanzetten en als alles niet meer beslagen is dat weer uitzetten? Vind dat altijd zo irritant.
Ik had gehoopt dat dit bij een update opgelost zou worden, maar dat is tot nu toe niet gebeurd.
Ik heb nog de fossiele versie van de XC40, maar dat probleem heb ik ook als de auto op ECO stand staat.Venomer schreef op woensdag 10 november 2021 @ 11:20:
[...]
Hier heb ik ook last van. AC staat op de stand Auto. In de zomer heb ik ook wel eens gemerkt dat de AC het niet altijd doet. In de winter merk je dat niet zo snel, behalve dan beslagen ruiten als de omstandigheden er naar zijn.
Ik had gehoopt dat dit bij een update opgelost zou worden, maar dat is tot nu toe niet gebeurd.
Ik heb dit vooral als ik de range optimizer aan heb staan. Op lange afstanden wordt het mij ook soms te koud in de auto. Dus deze doet wel iets met de klimaatbeheersing.Juancho schreef op woensdag 10 november 2021 @ 10:53:
XC40 P8 - Wallbox Copper SB
Ah dat kan het idd misschien zijn! Zal er de volgende keer eens op letten en het uit zetten. Kijken wat er dan gebeurt.ArnoudN schreef op woensdag 10 november 2021 @ 11:56:
[...]
Ik heb dit vooral als ik de range optimizer aan heb staan. Op lange afstanden wordt het mij ook soms te koud in de auto. Dus deze doet wel iets met de klimaatbeheersing.
De P8 heeft geen drive modes zoals de fossiele versie.rinkel schreef op woensdag 10 november 2021 @ 11:51:
[...]
Ik heb nog de fossiele versie van de XC40, maar dat probleem heb ik ook als de auto op ECO stand staat.
Het gaat hier denk ik om een bug. Welke instelling van het klimaat je ook kiest, soms gaat de airco gewoon niet aan. Afgelopen zomer heb ik een paar keer meegemaakt dat de ventilator heel hard blaast, maar alleen maar hete lucht. Niet grappig bij temperaturen van 25+.
En na mijn beklag van vorige week lijkt de app het zich aangetrokken te hebben en functioneert deze - inclusief de timers in auto - gewoon al bijna een hele week zonder haperingen of interventie van mijn kant. Ik kan mijn geluk niet op
Nou ja, toch nog wel een dingetje: het standaard geluidssysteem dat in de 'kale' Twin Recharge zit is naar mijn mening echt wel heel middelmatig (proefrit in een aangekleed model, tja eigen schuld). En van een softwarematige equalizer of balans instelling (L/R en voor/achter) heeft men ook nog nooit gehoord? Dat had er op z'n minst toch wel in mogen zitten hoor. DAB+ ontvangst heb ik nog nooit gehad; zie nergens iets van een optie of mogelijkheid in de menu's. Wat zie ik daar over het hoofd?
Nee, ik heb wel voor het eerst dat ik de auto vandaag van de lader afhaalde met 91% ook al staat hij begrenst op 90%. Maakt mij eigenlijk helemaal niets uit hoor maar door jouw bericht moest ik daar aan denken. Auto was niet opgewarmd of iets. Daarbij reed ik gisteren met 14% naar huis vanaf de supermarkt 5 km verder en gaf hij aan dat ik met 15% thuis zou komen, werd uiteindelijk 13% maar dat was wel een aparte berekening. Met meer % thuis komen. Maar goed een procent of 2-3 ga ik niet wakker van liggen. Het wordt anders als ik ineens 10% zou verliezen.Jeroen AB schreef op woensdag 10 november 2021 @ 10:34:
Apple Carplay mis ik eigenlijk niet. Alleen voor Flitsmeister maar die heb ik zo ingesteld dat hij over de BT gaat en dat werkt op zich voldoende voor nu. Geen idee waarvoor ik het nog meer nodig zou hebben.SSANL schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 23:16:
[...]
De warmtepomp is voor mij ook een vraag. Zou erin moeten zitten maar hoe weet/zie ik dat

Ja, dat kun je zelf keurig aanzetten op de derde pagina in het menu voor het klimaat. Automatisch ontwasemen voorruit en/of achterruitJuancho schreef op woensdag 10 november 2021 @ 10:53:
Dat is destijds toch opgelost met een update? Ik heb er daarna geen last meer van gehad.Venomer schreef op woensdag 10 november 2021 @ 11:57:
[...]
De P8 heeft geen drive modes zoals de fossiele versie.
Het gaat hier denk ik om een bug. Welke instelling van het klimaat je ook kiest, soms gaat de airco gewoon niet aan. Afgelopen zomer heb ik een paar keer meegemaakt dat de ventilator heel hard blaast, maar alleen maar hete lucht. Niet grappig bij temperaturen van 25+.
Ik dacht dat dat bedoeld was om de ruiten schoon te krijgen voordat je wegrijdt. Het gaat hier om het beslaan van de ruiten tijdens de rit. Of bedoel jij dat ook?Mga1600 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 13:04:
[...]
Ja, dat kun je zelf keurig aanzetten op de derde pagina in het menu voor het klimaat. Automatisch ontwasemen voorruit en/of achterruit
In mijn V50 had ik hier nooit last van. Als de ruiten een keer schoon waren, dan bleven ze ook schoon. In de P8 beslaan ze telkens weer.
(Hoe kan ik een geluid delen op dit forum?)
Ik heb dat alleen een keer gehad toen er aan de buitenkant onder de voorruit een paar liter regenwater stond omdat de afvoer verstopt was met gevallen blad.Venomer schreef op woensdag 10 november 2021 @ 13:26:
[...]
Ik dacht dat dat bedoeld was om de ruiten schoon te krijgen voordat je wegrijdt. Het gaat hier om het beslaan van de ruiten tijdens de rit. Of bedoel jij dat ook?
In mijn V50 had ik hier nooit last van. Als de ruiten een keer schoon waren, dan bleven ze ook schoon. In de P8 beslaan ze telkens weer.
Voor de rest nooit last mee. Auto slaapt in principe buiten. Temperatuur links en rechts op 19, ventilator op 2 streepjes en de regeling op auto en sinds kort dus ook de range assistent aan. Wel lekker de stoelverwarming en stuurverwarming aan en preconditioning gebruiken als ik er aan denk tenminste……
Zelf heb ik die automatische ontwaseming ook niet aan staan…is .niet nodig.
Ik drop de vraag over de warmtepomp binnenkort ook bij de dealer. kijken waar ze mee komen..thisisjazz schreef op woensdag 10 november 2021 @ 12:28:
[...]
Apple Carplay mis ik eigenlijk niet. Alleen voor Flitsmeister maar die heb ik zo ingesteld dat hij over de BT gaat en dat werkt op zich voldoende voor nu. Geen idee waarvoor ik het nog meer nodig zou hebben.
De warmtepomp is voor mij ook een vraag. Zou erin moeten zitten maar hoe weet/zie ik datIk loop niet tegen range problemen aan, daar zijn mijn ritten te kort voor dus missen doe ik het (nog) niet. De volvo dealer gaf wel aan bij levering dat je geen wonderen moet verwachten van een warmtepomp. Gaf de audi dealer overigens ook aan toen ik twijfelde tussen de Q4 en de XC40 (Bij Audi was het uiteraard weer een fors betaalde optie)
Hopelijk dat onze in juli bij de dealer bestelde P6 Pro over een dag of 37 nog geleverd zal gaan worden.okio schreef op maandag 8 november 2021 @ 09:42:
[...]
Als ik het zou moeten beoordelen dan heeft de dealer jou niet op een gereserveerde plek gezet, maar gewoon een order in het volvo systeem geschoten in september.
Landelijk komen er nog ongeveer 500 P6'en op kenteken in december.
De uitvoering doet ook nog wat, met name de Pro gaat wars sowieso naar 2022
Deze is bevestigd week 3 van december dit jaar...... spannend.
XC40 Pro Pure Electric - Onxy Black - Extra getinte ramen, verlengde dakspoiler, en de 20"
Je kunt het volgens mij horen bij het voorverwarmen. Onze auto auto klinkt hetzelfde als de warmtepomp op het dak (compressor, maakt een knorrend geluid). Zonder warmtepomp zou je denk ik alleen een ventilator horen (zuigend of blazend geluid).SSANL schreef op woensdag 10 november 2021 @ 15:54:
[...]
Ik drop de vraag over de warmtepomp binnenkort ook bij de dealer. kijken waar ze mee komen..
Dus, zuigt of knort jouw P8?
Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)
LolLancer schreef op woensdag 10 november 2021 @ 16:27:
[...]
Je kunt het volgens mij horen bij het voorverwarmen. Onze auto auto klinkt hetzelfde als de warmtepomp op het dak (compressor, maakt een knorrend geluid). Zonder warmtepomp zou je denk ik alleen een ventilator horen (zuigend of blazend geluid).
Dus, zuigt of knort jouw P8?
Ik zal er morgen ochtend naar luisteren.
Wordt vervolgd...
Ook een P6 Pro besteld. Deze zou afhankelijk geleverd worden in 2022 (maart) maar 18-10 kreeg ik een berichtje van de dealer dat deze eind november binnen zou komen. Uitlevering wordt ergens 2 week december (hopelijk). Ik hoop nog op dit jaar, dat scheelt weer in de bijtelling.SharkIi schreef op woensdag 10 november 2021 @ 16:17:
[...]
Hopelijk dat onze in juli bij de dealer bestelde P6 Pro over een dag of 37 nog geleverd zal gaan worden.
Deze is bevestigd week 3 van december dit jaar...... spannend.
Ik krijg nu de verkeersinformatie van een Duitse radiozender en word keurig op de hoogte gehouden over het verkeer in de regio Bremen/Hamburg!
Rijdend in Nederland….. 😎
Volvo XC40 Recharge P8
Helemaal mee eens. Ik heb hem ook. Althans voor betaald, maar geen idee of hij er echt inzit en wat toevoegt. Erg jammer.Juancho schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 23:42:
Dat warmtepomp verhaal speelt al vanaf vorig jaar winter. Weet nog wel al die vragen over of dat ding wel iets doet (niemand merkte er iets van ivm cijfers autos zonder pomp) en of die er überhaupt wel in zit.
Volvo XC40 P8 met warmtepomp, Continental EcoContact 6 235/50R19 V XL zomerbanden, Nokian 235/50R19 WR SUV4 winterbanden, Wallbox PulsarPlus, iPhone 13 Pro Max
Ik zou bij een bepaald pakket een lade onder de bestuurdersstoel krijgen. Stond zo in de prijslijst. Uiteindelijk geleverd zonder, want het paste niet. Best apart.JohnDoe77 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 23:22:
[...]
Niemand heeft dat gekoelde kastje dus ooit gekregen. Geen idee eigenlijk of ze je makkelijk kunnen laten zien dat die warmtepomp ingebouwd is, anders dan in de fabrieksorder?
Correct, doet die van mij ook. Bij voorverwarmen kun je het ook horen.Venomer schreef op woensdag 10 november 2021 @ 13:33:
Wat betreft de aanwezigheid van de warmtepomp: Toen ik laatst de auto aan het opladen was, viel mij een geluid op. Ik hoorde het in de buurt van de wielkast en het klonk als de compressor van een koelkast. Ik heb geconcludeerd dat dat de compressor van de warmtepomp was.
(Hoe kan ik een geluid delen op dit forum?)
Echter als ik even de auto met de sleutel open en sluit dan werkt de app direct. Wellicht een oplossing als de auto dichtbij staat.
Groet
Dat is wat ik eerder ook schreef in dit topic.Sten2017 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 06:37:
Die app blijft maar K.
Echter als ik even de auto met de sleutel open en sluit dan werkt de app direct. Wellicht een oplossing als de auto dichtbij staat.
Groet
Als ik de auto open dan wordt de 4G verbinding weer opgezet en werkt de app weer goed.
Na ongeveer een half uur verbreekt de auto de 4G verbinding weer en wordt de app weer onbetrouwbaar.
Ik ga dit nog opnemen met de dealer. Ik ben benieuwd of het namelijk zo werkt als ik denk.
Klopt inderdaad. Als je een eigen oprit hebt en zit je auto dus binnen een x aantal meters, verbindt hij vaak via BT en werkt de app super goed. Staat de auto buiten bereik dan moet hij via 4G verbinding maken en kan je met moeite dingen instellen. Dat kan echt wel beter maar ik ga er van uit dat dit bij hun bekend isSten2017 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 06:37:
Die app blijft maar K.
Groet
[ Voor 4% gewijzigd door thisisjazz op 11-11-2021 09:04 ]
[ Voor 3% gewijzigd door Venomer op 11-11-2021 09:31 ]
En dat is ook een beetje de kern van vele problemen: bij de een werkt iets prima, bij de ander niet. Dat is eigenlijk nog erger dan dat iedereen dezelfde problemen heeft zodat je veel gerichter kan werken aan de oplossing.
Edit: voor de geïnteresseerden in het Polestar topic loopt een zelfde soort discussie. Ze hebben daar precies dezelfde issues als wij met de P8.
[ Voor 26% gewijzigd door Juancho op 11-11-2021 11:05 ]
Bij mij verbindt de boel wel ook meestal wel zonder Bluetooth maar soms wat trager. Ik kan ook gewoon een timer zetten die werkt. Soc weergave is echter (weer) wild en vliegt heen en weer, maar is ook wel eens een tijdje totaal afwezig. Overigens heb ik ook wel de indruk dat er als hij soc 95% aangeeft ( ingesteld 90%) dat ook daadwerkelijk zo is want de Wallbox blijft steeds melden dat er weer (wat) geladen is.Juancho schreef op donderdag 11 november 2021 @ 09:50:
Dat het met een BT connectie veel beter gaat kan ik direct ontkrachten. Maakt helemaal niks uit. Niet bij mij tenminste en de auto staat vaak pal voor de deur geparkeerd. Ik heb zelfs nog wifi op dat punt.
En dat is ook een beetje de kern van vele problemen: bij de een werkt iets prima, bij de ander niet. Dat is eigenlijk nog erger dan dat iedereen dezelfde problemen heeft zodat je veel gerichter kan werken aan de oplossing.
Edit: voor de geïnteresseerden in het Polestar topic loopt een zelfde soort discussie. Ze hebben daar precies dezelfde issues als wij met de P8.
Maar ik krijg ineens mededelingen dat de auto niet vergrendeld zou zijn terwijl hij dat wel is. En als ik dan (tegen beter weten in) in de app een opdracht geef dat alsnog te doen komt er een bericht in rood dat dat niet gelukt is.
Dan loop ik ter controle toch maar naar de auto en zie ik het rode ledje op het dashboard keurig knipperen. Maar als ik daar (binnen bereik) sta komt tegelijkertijd de opdracht die ik per app gegeven had kennelijk alsnog aan want dan hoor ik de sloten alsnog een keer bekrachtigd worden.
Gevalletje “Back to the drawing board”. Is overigens allemaal aan de bevoegde instanties gemeld.
Maargoed, we weten allemaal dat dit niks zegt. Morgen kan de hele zooi weer in elkaar donderen
Ik merk ook dat de verschillende statussen van de auto allemaal tegelijk binnenkomen in de app als ik die open. Ik zie dan een soort tekenfilm met klapperende deuren, verwarming die aan en uit gaat en de SoC die terugloopt. Dus alle momentopnames sinds de laatste keer dat ik in de app keek worden snel achter elkaar weergegeven. Wel grappig om te zien. Maar je hebt er verder niks aan.
Wat doe ik verkeerd ?
Het is nog Beta. Dat wil in dit geval zeggen dat het ding nog niet in de gewone playstore staat maar specifiek via jouw eigen playstore omgeving moet gebeuren.Jeroen AB schreef op donderdag 11 november 2021 @ 14:35:
Ik probeer de audio wagen in mijn systeem te krijgen maar geen idee hoe dit moet, programma heb ik al op een usb c stick staan, maar auto ziet wel de stick maar kan het niet openen.
Wat doe ik verkeerd ?
Het ding komt echter pas in jouw persoonlijke playstore komt als de ontwikkelaar jou als beta tester heeft geaccepteerd. Dat bevestigd hij per mailman het Google mailadres ( Gmail) wat je gebruikt om hem een verzoek doen. Dan moet hij dat Gmail adres aan Google doorgeven en dan maken ze daarnde weg naar jouw playstore vrij.
Als dat gebeurd is, is kun je in de auto playstore zoeken maar ik vond het handiger als je op je telefoon of iPad of laptop inlogt op de playstore (zelfde Google account gebruiken als in de auto) en dan een zoekopdracht doet naar deze app. Als het verschijnt kun je daar installeren en de auto als ‘device’ aangeven. De volgende keer dat je dan in de auto stapt gaat hij daarin automatisch installeren. Die usb stick komt er bij het installeren dus niet bij aan de pas.
De app wordt regelmatig en automatisch ge-update als hij eenmaal geïnstalleerd is. Ik ben erg blij met deze app!
Juancho,Juancho schreef op donderdag 11 november 2021 @ 11:39:
Lol, dan ben ik nu eens voor de verandering de persoon die amper problemen met de app heeft. Zelfs voorverwarmen werkt goed, ook via een timer. Binnen 10 min is de auto heerlijk warm. Ook de SoC komt snel door in de app en laden tot 90% is ook echt 90%.
Maargoed, we weten allemaal dat dit niks zegt. Morgen kan de hele zooi weer in elkaar donderen
ik ben ook een van de gelukkige die weinig problemen heeft met de app
Mpet wel zeggen dat de 1.7 update wel buggy is, moet toch wel regelmatig nu reset van het hoofdconsole geven, was voorheen zeeeeer sporadisch.
Ben benieuwd wat Volvo volgende week allemaal te melden heeft qua features (nieuw [video tijdens snelladen], komende [Carplay] en weer terug gebracht worden (Pilot Assist op stuur])
Renault Scenic Alpine E-tech 2024
Is er een nieuwe interactieve sessie van Volvo dan?Morkie69 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 15:27:
[...]
Juancho,
ik ben ook een van de gelukkige die weinig problemen heeft met de app. Hij werkt bijna altijd en laat zien wat er gezien moet worden. Draai op IOS.
Mpet wel zeggen dat de 1.7 update wel buggy is, moet toch wel regelmatig nu reset van het hoofdconsole geven, was voorheen zeeeeer sporadisch.
Ben benieuwd wat Volvo volgende week allemaal te melden heeft qua features (nieuw [video tijdens snelladen], komende [Carplay] en weer terug gebracht worden (Pilot Assist op stuur])
Niet dat ik weet, maar volgens mij stond er in de topic dat er eind volgende week een Volvo call zou zijn met iemand (weet ff niet meer wie), waarna er iets meer bekend zou zijn.Juancho schreef op donderdag 11 november 2021 @ 15:39:
[...]
Is er een nieuwe interactieve sessie van Volvo dan?
Renault Scenic Alpine E-tech 2024
Volvo moet gewoon regelmatig zelf met update komen over de gang van zaken. En het niet zo verschuilen achter een klein groepje die vervolgens toch amper iets mogen zeggen. Wat heeft dat voor nut... Is er bijv. na al die problemen met de 1.7 update al eens een Volvo bericht gekomen? Op social media? Op de website? Al is het alleen maar een bericht dat ze er bekend mee zijn en er alles aan doen om het ASAP op te lossen. Is dat nou zoveel gevraagd? Waarom moet dat top secret blijven in dat clubje?
En nogmaals, niks persoonlijks bedoeld tegen die personen vanuit hier die daar bij horen. Een Polestar houdt bijv regelmatig sessies (op Facebook) waar je direct met ze communiceert en je vragen kan stellen. Zou Volvo ook veel beter kunnen doen. Meer openheid, betere communicatie naar iedereen toe.
[ Voor 38% gewijzigd door Juancho op 11-11-2021 18:47 ]
the app has left beta phase, it should be visible in the Google Play Store for anyone without invitation now:
https://moleman1024.github.io/audiowagon/#how-to-use
Herkenbaar, dat pakket had ik ook…Texie schreef op woensdag 10 november 2021 @ 19:06:
[...]
Ik zou bij een bepaald pakket een lade onder de bestuurdersstoel krijgen. Stond zo in de prijslijst. Uiteindelijk geleverd zonder, want het paste niet. Best apart.
Welke app is dit? EDIT; inmiddels duidelijk!Mga1600 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 15:10:
[...]
Het is nog Beta. Dat wil in dit geval zeggen dat het ding nog niet in de gewone playstore staat maar specifiek via jouw eigen playstore omgeving moet gebeuren.
Het ding komt echter pas in jouw persoonlijke playstore komt als de ontwikkelaar jou als beta tester heeft geaccepteerd. Dat bevestigd hij per mailman het Google mailadres ( Gmail) wat je gebruikt om hem een verzoek doen. Dan moet hij dat Gmail adres aan Google doorgeven en dan maken ze daarnde weg naar jouw playstore vrij.
Als dat gebeurd is, is kun je in de auto playstore zoeken maar ik vond het handiger als je op je telefoon of iPad of laptop inlogt op de playstore (zelfde Google account gebruiken als in de auto) en dan een zoekopdracht doet naar deze app. Als het verschijnt kun je daar installeren en de auto als ‘device’ aangeven. De volgende keer dat je dan in de auto stapt gaat hij daarin automatisch installeren. Die usb stick komt er bij het installeren dus niet bij aan de pas.
De app wordt regelmatig en automatisch ge-update als hij eenmaal geïnstalleerd is. Ik ben erg blij met deze app!
Eens; ze kunnen best meer interactie zoeken. Die vergadering is volgende week, we gaan die lijst door die ooit aan de basis lag. Daarnaast hebben we heel wat bugreports direct ingeschoten naar een team in Zweden, daar krijgen we ook een update over. In ieder geval merk ik wel dat dingen opgepakt worden, soms klein. Zoals de trage werking van de knopjes voor stuur- en stoelverwarming.Juancho schreef op donderdag 11 november 2021 @ 15:54:
Ow die meeting, tja ik verwacht daar nooit zoveel van. Niet om die 7 leden hoor laat dat duidelijk zijn. Maar vaak mag er niks of weinig door gegeven worden. Dat vind ik er zo jammer aan, qua communicatie is voor de grootst groep rijders niks veranderd. En al helemaal niet na dat platform.
Volvo moet gewoon regelmatig zelf met update komen over de gang van zaken. En het niet zo verschuilen achter een klein groepje die vervolgens toch amper iets mogen zeggen. Wat heeft dat voor nut... Is er bijv. na al die problemen met de 1.7 update al eens een Volvo bericht gekomen? Op social media? Op de website? Al is het alleen maar een bericht dat ze er bekend mee zijn en er alles aan doen om het ASAP op te lossen. Is dat nou zoveel gevraagd? Waarom moet dat top secret blijven in dat clubje?
En nogmaals, niks persoonlijks bedoeld tegen die personen vanuit hier die daar bij horen. Een Polestar houdt bijv regelmatig sessies (op Facebook) waar je direct met ze communiceert en je vragen kan stellen. Zou Volvo ook veel beter kunnen doen. Meer openheid, betere communicatie naar iedereen toe.
Wij weten verder ook niets over 1.7 dus er is voor ons niets dat wij nu niet mogen delen. Hopelijk gaat volgende week door, je weet het nooit met Corona. We houden jullie op de hoogte… en speciaal voor jou Juacho doen we er één verrassing bij die we niet mogen verklappen!

Die knopjes werken nog steeds regelmatig traag, ook in 1.7. Enige oplossing nu is herstart, 20 sec. knop onder scherm indrukken. Dat stukje voelt nog steeds als volgelopen oude Samsung telefoon qua bediening.JohnDoe77 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 23:33:
[...]
Eens; ze kunnen best meer interactie zoeken. Die vergadering is volgende week, we gaan die lijst door die ooit aan de basis lag. Daarnaast hebben we heel wat bugreports direct ingeschoten naar een team in Zweden, daar krijgen we ook een update over. In ieder geval merk ik wel dat dingen opgepakt worden, soms klein. Zoals de trage werking van de knopjes voor stuur- en stoelverwarming.
Wij weten verder ook niets over 1.7 dus er is voor ons niets dat wij nu niet mogen delen. Hopelijk gaat volgende week door, je weet het nooit met Corona. We houden jullie op de hoogte… en speciaal voor jou Juacho doen we er één verrassing bij die we niet mogen verklappen!![]()
Alle bugs eruit zou al wat waard zijn...Venomer schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 09:33:
App versie 5.7.0 voor iOS is uit! Helaas weer alleen bug fixes en stabiliteitsverbeteringen, geen nieuwe functies.
Haha lol... gaan ze er weer dingen uitslopen omdat het beter zou zijn voor de veiigheid? Of knopjes weghalen?JohnDoe77 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 23:33:
[...]
Eens; ze kunnen best meer interactie zoeken. Die vergadering is volgende week, we gaan die lijst door die ooit aan de basis lag. Daarnaast hebben we heel wat bugreports direct ingeschoten naar een team in Zweden, daar krijgen we ook een update over. In ieder geval merk ik wel dat dingen opgepakt worden, soms klein. Zoals de trage werking van de knopjes voor stuur- en stoelverwarming.
Wij weten verder ook niets over 1.7 dus er is voor ons niets dat wij nu niet mogen delen. Hopelijk gaat volgende week door, je weet het nooit met Corona. We houden jullie op de hoogte… en speciaal voor jou Juacho doen we er één verrassing bij die we niet mogen verklappen!![]()
Zonder gekheid, Polestar had dus een meeting waarvan ik denk, waarom doet Volvo dat niet? Zelfs iemand die over de Google AAOS gaat zat erbij! En zo hoor je dus dat bijv. de kaartweergave een update krijgt. Kijk, dat is toch super leuk, interessant en je houdt zo je hele achterban op de hoogte en/of geeft ze de kans om vragen te stellen. Ook dan zal je niet 100% kunnen voldoen, maar het is iig een stap voorwaarts en teken dat je graag open wilt communiceren.
Eigenlijk zouden jullie 7 dit ook moeten voorstellen of gewoon zeggen, we gaan niet voor jan met de korte achternaam met jullie overleg. Want nogmaals, waarom maar 7 personen die ook nog eens veel info (als jullie dat al krijgen) niet mogen delen. Wat heeft voor nut? Hoezo zou het trouwens door corona niet doorgaan? Online meeting heeft toch niks met Corona te maken? Of gewoon weer een volgend slap excuses om dingen uit te stellen?

Communiceer lekker open met je achterban, ga een beetje mee met de tijd. Zo moeilijk is dat toch niet als je een beetje jezelf als merk serieus neemt. Zeker niet nu we een jaar (!) verder zijn. Maargoed, ik heb mijn zegje hier wel vaker over gedaan, ook richting Volvo. Ik acht de kans klein dat ze iets gaan veranderen.
[ Voor 4% gewijzigd door Juancho op 12-11-2021 11:46 ]
Iets strakker zo te zien. En een nieuw kleurtje!Heb je ook een plaatje van de achterkant? De achterlichten zouden ook aangepast worden ….toch?
Waar heb je deze plaatjes vandaan?
Je bent gelukkig weer ouderwets “positief “ (not) bezig…..je vergeet voor het gemak gewoon maar even dat Volvo al meerdere keren een interactieve meeting heeft gehouden dit jaar. Hoeveel had Polestar er dit jaar in NL? Of BMW of VW? Juist: geen enkele.Juancho schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 11:44:
[...]
Haha lol... gaan ze er weer dingen uitslopen omdat het beter zou zijn voor de veiigheid? Of knopjes weghalen?
Zonder gekheid, Polestar had dus een meeting waarvan ik denk, waarom doet Volvo dat niet? Zelfs iemand die over de Google AAOS gaat zat erbij! En zo hoor je dus dat bijv. de kaartweergave een update krijgt. Kijk, dat is toch super leuk, interessant en je houdt zo je hele achterban op de hoogte en/of geeft ze de kans om vragen te stellen. Ook dan zal je niet 100% kunnen voldoen, maar het is iig een stap voorwaarts en teken dat je graag open wilt communiceren.
Eigenlijk zouden jullie 7 dit ook moeten voorstellen of gewoon zeggen, we gaan niet voor jan met de korte achternaam met jullie overleg. Want nogmaals, waarom maar 7 personen die ook nog eens veel info (als jullie dat al krijgen) niet mogen delen. Wat heeft voor nut? Hoezo zou het trouwens door corona niet doorgaan? Online meeting heeft toch niks met Corona te maken? Of gewoon weer een volgend slap excuses om dingen uit te stellen?![]()
Communiceer lekker open met je achterban, ga een beetje mee met de tijd. Zo moeilijk is dat toch niet als je een beetje jezelf als merk serieus neemt. Zeker niet nu we een jaar (!) verder zijn. Maargoed, ik heb mijn zegje hier wel vaker over gedaan, ook richting Volvo. Ik acht de kans klein dat ze iets gaan veranderen.
En je begint je bij voorbaat te blazen over dingen die er niet zijn zoals over zgn. niet-deelbare informatie bijvoorbeeld terwijl Johndoe je gisteren ook al heeft uitgelegd hoe dat zit. En je begint zonder de feiten te kennen achterdochtig te roepen over een Corona gerelateerd excuus om misschien dingen uit te stellen. Het gaat namelijk helemaal over een online meeting maar een fysieke waarvoor de 7 mensen uit alle hoeken van Nederland naar Beesd rijden om ( ook voor jou) de informatie los te peuteren.
https://www.instagram.com/volvo.forlife/Mga1600 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 12:13:
[...]
Iets strakker zo te zien. En een nieuw kleurtje!Heb je ook een plaatje van de achterkant? De achterlichten zouden ook aangepast worden ….toch?
Waar heb je deze plaatjes vandaan?
Volvo XC40 P8 >> XC30
Is dat soms een vereiste om hier te posten dan? Want dan kan ik ook zeggen dat jij weer [i]"gelukkig ouderwets in je ik werk eigenlijk stiekem voor Volvo" modus ziet en niemand mag kritiek hebben en we praten vooral alles zoveel mogelijk goed.Mga1600 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 12:43:
[...]
Je bent gelukkig weer ouderwets “positief “ (not) bezig…..
Nee hoor die vergeet ik niet. Jij bent denk ik vergeten dat ik die meetings en zeker dat zogenaamde interactieve platform een aardige teleurstelling van zaken vond. Kwestie van anders kijken naar die sessies. Btw, Polestar heeft vaker van die live sessies (op FB) he. Dat wist je neem ik aan?Je vergeet voor het gemak gewoon maar even dat Volvo al meerdere keren een interactieve meeting heeft gehouden dit jaar. Hoeveel had Polestar er dit jaar in NL? Of BMW of VW? Juist: geen enkele.
Blazen nog wel, toe maar! Hoe bevalt het werken bij Volvo?En je begint je bij voorbaat te blazen over dingen die er niet zijn zoals over zgn. niet-deelbare informatie
Ik weet heel goed hoe dat zit. En feit is ook dat jullie heel vaak moeten zeggen: wij mogen niks zeggen. Nogmaals geen kritiek maar ik hoop dat je dan zelf ook wel begrijpt hoe de grote groep rijders die ook net zo hard mee denken/helpen aan de auto zich voelen. Misschien zou je daar iets meer begrip voor kunnen opbrengen/bijvoorbeeld terwijl Johndoe je gisteren ook al heeft uitgelegd hoe dat zit.
En die meeting kan dan niet naar een online omgeving verzet worden als we weer gemarteld gaan worden met Corona maatregelen? Dacht dat we na een jaar dat toch binnen 3 tel geregeld hebben. Maar als je toch zo open wilt zijn, waarom is het specifiek in Beesd? Top secret zaken of gewoon leuk om daar op bezoek te gaan? Misschien kan je eens duidelijk uitleggen waarom het bij 7 personen moet blijven en waarom het niet via een digitale weg voor alle XC40 rijders mogelijk is om open te communiceren en op vragen/opmerkingen in te gaan.En je begint zonder de feiten te kennen achterdochtig te roepen over een Corona gerelateerd excuus om misschien dingen uit te stellen. Het gaat namelijk helemaal over een online meeting maar een fysieke waarvoor de 7 mensen uit alle hoeken van Nederland naar Beesd rijden om ( ook voor jou) de informatie los te peuteren.
[ Voor 5% gewijzigd door Juancho op 12-11-2021 12:56 ]
Wanneer is deze gepland? My22 of later?
Volvo xc40 p8 ultimate my23 sage green 20”
Ik neem aan dat je op de hoogte bent van het fenomeen NDA?Juancho schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 11:44:
[...]
Eigenlijk zouden jullie 7 dit ook moeten voorstellen of gewoon zeggen, we gaan niet voor jan met de korte achternaam met jullie overleg. Want nogmaals, waarom maar 7 personen die ook nog eens veel info (als jullie dat al krijgen) niet mogen delen. Wat heeft voor nut?
Je mag daar van iets van vinden, maar dat is nou eenmaal hoe het werkt....
[ Voor 7% gewijzigd door hlip op 12-11-2021 13:31 ]
XC40 P8 MY21 - Alfen Eve Single Pro-line (7.0.2) - 7,1 kWp PV
Laten we een front vormen en proberen Volvo zover te krijgen dat ze doen wat ze beloven:
-Om te beginnen met de app: als je de nieuwe versie in de app store ziet en je kijkt dan naar de voorbeeldschermen, dan zie je daar schermen die wij vervolgens niet krijgen en waar we voorlopig alleen maar van kunnen dromen.
-Verder vasthouden aan Apple Car Play: ik krijg de indruk dat Volvo terugtrekkende bewegingen aan het maken is: wat eerst zeker toegezegd werd voor 2021 is nu al misschien 2022.... Hier zitten veel mensen op te wachten.
Dat je verwacht te krijgen wat je bij aankoop is voorgehouden (door de dealer maar ook op de website van Volvo) is toch niet zo onredelijk? Misschien moeten we maar eens een massaclaim overwegen.....
Zeker, maar hoe je dat moet plaatsen als je een open communicatie wilt creërenzeg het maar...hlip schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 13:19:
[...]
Ik neem aan dat je op de hoogte bent van het fenomeen NDA?
Je mag daar van iets van vinden, maar dat is nou eenmaal hoe het werkt....
En hebben die 7 dat serieus moeten ondertekenen?
@HansBull ik wil juist een front vormen waarbij open maar ook eerlijk wordt gecommuniceerd. Beetje de druk ophogen bij Volvo NL/Zweden, op welke manier dat ook kan. Maar dan helpt het gewoon niet als je in groepjes gaat denken. Dat is nou net mijn hele punt
Nogmaals niks persoonlijks richting die 7 (helaas vat MGA het wel zo op). Die moeten ook maar doen wat Volvo hen opdraagt. Maar dan heb je gelijk dus het probleem te pakken. En dan ben ik hier natuurlijk voor een aantal weer de grote boze negatieveling. Het zal wel.
[ Voor 53% gewijzigd door Juancho op 12-11-2021 13:37 ]
Ik denk zeker niet dat de groep alleen maar doet wat Volvo hen opdraagt. In tegendeel, ik ben blij dat zij er tijd en energie in willen stoppen om via een direct kanaal onze opmerkingen te delen.
Daarbij vraag ik mij wel af in hoeverre de mensen bij Volvo NL exact op de hoogte zijn van de ontwikkelingen en plannen m.b.t. de app en software in de auto. Sommige uitspraken in de vorige live-sessies geven mij nou niet bepaald vertrouwen....
Ik denk niet dat Volvo onder de indruk zal zijn dat jij er geen tijd en moeite meer in wilt stoppen....
[ Voor 7% gewijzigd door hlip op 12-11-2021 14:03 ]
Dat proberen we nu al een jaar incl een (voor mij) volkomen mislukt communicatie platform. Maargoed, tis een idee, we kunnen ook blijven aanmodderen en vooral hopen en bidden dat Volvo eens serieus met alle feedback (lees alle!) van alle rijders gaat doen.
Sommigen noemen het negatief. Ik noem het eerder proactief zoeken naar oplossingen en verbeteringen. Net ff een andere twist. Je kan ook zoals politiek den Haag lekker blijven draaien in cirkeltjes... 😁😉
[ Voor 27% gewijzigd door Juancho op 12-11-2021 14:37 ]
[ Voor 75% gewijzigd door deepbass909 op 14-11-2021 02:12 ]
In a tuxedo, I’m a star. In regular clothes, I’m a nobody.
Je kan muziek via USB alleen gebruiken met die specifieke app. Eerder genoemd hier incl. link. Daar zullen ook ongetwijfeld instructies bij staan.Rude-Dog schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 14:55:
Overgaande tot de orde van de dag - weet iemand of er beperkingen zijn aan de USB-C memory stick om eigen muziek op te zetten? Wel/niet compatibel of maakt het allemaal niet uit?
@Juancho Jouw ideeën wil ik zeker niet altijd negatief noemen, maar ik ervaar de toonzetting vaak als neerbuigend. En soms zelfs feitelijk onjuist. Als jij het allemaal zo goed weet hebben ze vast wel een plekje voor je bij Volvo.Sommigen noemen het negatief. Ik noem het eerder proactief zoeken naar oplossingen en verbeteringen. Net ff een andere twist. Je kan ook zoals politiek den Haag lekker blijven draaien in cirkeltjes... 😁😉
Tot 32 gb stick werkt goed, 64 gb niet meer. Je kunt een oude usb stick gebruiken met een verloopje. De app ‘doet’Rude-Dog schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 14:55:
Overgaande tot de orde van de dag - weet iemand of er beperkingen zijn aan de USB-C memory stick om eigen muziek op te zetten? Wel/niet compatibel of maakt het allemaal niet uit?
verschillende formaten zoals MP3, Flac e.a.
Net zoals Juancho erger me ik aan de traagheid waarmee alles vooruit gaat, terwijl vooruit gaan zelfs niet het correcte woord is, het is de processie van Echternach.
Met de huidige versie van de app, is het enige dat we er momenteel mee kunnen doen de auto openen/sluiten of de preconditioning manueel starten. Al de rest is te traag, te onzeker of buggy. En de app heeft dan nog maar 3 of wat functies. Na een jaar dat we met de auto rijden, na een half jaar dat de app uit is.
Met de 1.7 update hebben we eindelijk een progressie in verbruik, en eindelijk een app die ons iets zegt over het actuele verbruik. Na een jaar. Goed zo, maar met deze release zijn er wel een aantal nieuwe bugs bijgekomen. Hebben ze bij Polestar de update niet terug ingetrokken?
En nog steeds hebben we het raden naar de aanwezigheid en/of activiteit van de warmtepomp.
En als Volvo ons zelf geen forum aanbied waar we problemen kunnen melden, of waar we op zijn minst kunnen zien dat ze op de hoogte zijn van onze problemen, dat ze deze problemen aanpakken en tegen wanneer, dan blijft er enkel dit forum om ons ongenoegen te laten blijken tegenover de Uitverkorenen, in de hoop dat ze de teneur van gevoelens van de forum-leden zullen overmaken. En nadien krijgen we msch wat snoepjes terug.
En hierop reageren met 'heb geduld, alles komt goed' en 'we wisten toch dat we een beta-product kochten' en 'de jongens doen hard hun best', hoeft niet. Ik heb geen beta-product gekocht, maar een wagen van 60+k€ bij een kwaliteitsmerk. Dan verwacht ik iets. Zeker na een jaar hobbelen.
[ Voor 14% gewijzigd door deepbass909 op 14-11-2021 02:13 ]
En er is niemand hier die daar iets aan kan doen, of wat met die kritiek kan, of u iets verschuldigd is. Wat is het dan, lekker beetje catharsis ofzo?madhondt schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 15:39:
[...]
...Ik heb geen beta-product gekocht, maar een wagen van 60+k€ bij een kwaliteitsmerk. Dan verwacht ik iets. Zeker na een jaar hobbelen.
Als ik werd bestempeld als een van de "uitverkorenen" zou ik deze posts niet eens meer lezen, zoveel gezeur elke keer. Dat het niet bij een Volvo forum kan en dan maar hier moet is toch onzin? Ga klagen bij uw dealer zou ik zeggen. Hier heeft niemand wat aan.
Ofwel moeten we met z'n alleen eens nadenken of er een manier bestaat waarop we het ongenoegen van velen van ons kunnen bundelen en het tot een hoog genoeg niveau kunnen krijgen. Met het gewicht van ons allen. Dan kan het gezeur leiden tot iets constructiefs. Elk individueel bij onze dealer gaan klagen, breng ook geen zoden aan de dijk.Rude-Dog schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 16:01:
[...]
En er is niemand hier die daar iets aan kan doen, of wat met die kritiek kan, of u iets verschuldigd is. Wat is het dan, lekker beetje catharsis ofzo?
Als ik werd bestempeld als een van de "uitverkorenen" zou ik deze posts niet eens meer lezen, zoveel gezeur elke keer. Dat het niet bij een Volvo forum kan en dan maar hier moet is toch onzin? Ga klagen bij uw dealer zou ik zeggen. Hier heeft niemand wat aan.
Iemand een voorstel?
Of is er een poll mogelijk om te kijken wie bij zo een initiatief zou aansluiten?
Als je die issues inderdaad met een poll ofzo vastlegt zou je die periodiek ineens door kunnen zenden.
Dat zijn, naast de suggestie van @HansBull mbt een claim, die ik zelf vrij drastisch en teveel moeite vind, en @madhondt de enige 'middelen' die je als consument in deze hebt naar mijn mening. En dan maakt het niet uit of het een auto van > 25K, > 50K of > 60K is.
Ik lees of beter gezegd scan dit draadje iedere dag en ben alleen geïnteresseerd in tips en tricks en leuke ervaringsverhalen van mede-Px rijders. Alle andere meningen en klaagzangen sla ik met gemak over. Daarvoor beleef ik iedere rit weer teveel plezier aan mijn P8 en wil dat niet laten kleuren door wat ik anders hier allemaal uitgestort zie worden.
Maar goed, iedereen komt in dit draadje met andere verwachtingen en wensen, haal eruit wat voor jou toegevoegde waarde heeft!
Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp
Oh dat vind ik persoonlijk niet echt een verbetering. Niet perse lelijk, nog steeds een hele mooie bak maar het huidige design spreekt mij meer aan, ook velgen.
Op één of andere manier werkt de app wel goed voor mij nu. Kan normaal mijn timers instellen en de kachel aan doen on demand. Hopelijk wordt het alleen maar beterVenomer schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 09:33:
App versie 5.7.0 voor iOS is uit! Helaas weer alleen bug fixes en stabiliteitsverbeteringen, geen nieuwe functies.
Zie https://moleman1024.github.io/audiowagon/Rude-Dog schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 14:55:
Daar vind je de documentatie en gebruiksaanwijzing incl formatteren etc. Screenshots zijn van een P2 maar lijkt me dat het in de P8 vrijwel hetzelfde werkt.
Gek hè….dat ik dit soort van jouw opmerkingen persoonlijk opvat?:Juancho schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 13:32:
[...]
Zeker, maar hoe je dat moet plaatsen als je een open communicatie wilt creërenzeg het maar...
En hebben die 7 dat serieus moeten ondertekenen?
@HansBull ik wil juist een front vormen waarbij open maar ook eerlijk wordt gecommuniceerd. Beetje de druk ophogen bij Volvo NL/Zweden, op welke manier dat ook kan. Maar dan helpt het gewoon niet als je in groepjes gaat denken. Dat is nou net mijn hele punt. En als Volvo daar niet aan mee wil werken, zou je dan als rijders groep niet moeten zeggen, ok dan stoppen wij er ook geen tijd en moeite meer in? Voor wat hoort wat toch?
Nogmaals niks persoonlijks richting die 7 (helaas vat MGA het wel zo op). Die moeten ook maar doen wat Volvo hen opdraagt. Maar dan heb je gelijk dus het probleem te pakken. En dan ben ik hier natuurlijk voor een aantal weer de grote boze negatieveling. Het zal wel.
“Hoe bevalt het werken bij Volvo?”
“Die moeten maar doen wat Volvo hen opdraagt”
- en eerder heb je in eenzelfde discussie al eens gezegd. “dat ik zeker veel geld krijg” of zoiets.
Dat zijn persoonlijk bedoelde , respectloze en zelfs lasterlijke uitspraken! Dat zit me erg dwars ja! En die uitspraken trek ik me dan ook persoonlijk aan en een excuus lijkt me op zijn plaats. .
En jouw suggesties zijn bovendien ook stuk voor stuk volstrekt onjuist!: ik heb geen enkele relatie met Volvo, ik was juist al heel vroeg heel stevig (buiten het forum om) met Volvo over hun gebrek aan communicatie in gesprek.
Mede door mijn mening is toen door Volvo het electric drivers platform opgericht omdat ze wel voelden ‘dat er wat moest gebeuren’.
En op dat platform hebben we vervolgens allemaal begin dit jaar een paar maanden volop kunnen ‘schelden’ op Volvo en onze frustraties kunnen botvieren . Zie bijvoorbeeld mijn eigen zeer kritische bijdragen ‘een jaar lang radio stilte’ en ‘een fijne auto, maar hij is gewoon niet af’’.
Verwijt me dus niet dat ik mijn oren naar Volvo laat hangen!
Om wat met al die door iedereen op dat platform geschreven meningen en suggesties te kunnen doen is toen gekozen om met een beperkte groep mensen die actief waren op dat platform te communiceren, daar was ik er toevallig een van.
Al die op dat platform genoemde zaken zijn door de groep geconsolideerd tot een actielijst en wensenlijst die aan Volvo is gegeven en toegelicht en die lijst vormen samen met de bug list de agenda waarover we volgende week een live afspraak met Volvo Nederland hebben. Dat doen we juist live in Beesd om elkaar in de ogen te kunnen kijken! Dat is ook de reden dat die groep beperkt is tot 7.
En als je daar niet tevreden mee bent is dat jouw zaak en dan moet je je frustraties maar uitvechten met je leasemaatschappij. Maar dat geeft je niet het recht om te lasteren
Bedankt voor de tips aangaande de USB-C stick. Ik begrijp dus dat het model weinig uitmaakt. Zal eens een mooi model opzoeken. 👍
Het is modeljaar 23. Zou in de showroom moeten staan rond week 20 van 2022.Pitteken2 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 13:16:
[...]
Wanneer is deze gepland? My22 of later?
Ik vind het wel mooi. Vind de neus van mijn p8 het minste mooie stuk.Mga1600 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 21:17:
[...]
Het is modeljaar 23. Zou in de showroom moeten staan rond week 20 van 2022.
Iets eigentijdser en frisser maar niet een wereldschokkend verschil. Wat wel mooi is: hij krijgt matrix koplampen (beter licht). Achterkant zou ook wat wijzigen met andere achterlichten met daarbij een stukje horizontaal op de achterklep.thisisjazz schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 17:17:
[...]
Oh dat vind ik persoonlijk niet echt een verbetering. Niet perse lelijk, nog steeds een hele mooie bak maar het huidige design spreekt mij meer aan, ook velgen.
Grappig hoe die meningen altijd verschillen. Ik vind de voorkant wel mooi en stoer eigenlijk, al moest ik wel enorm wennen aan die dichte gril.Spanky79 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 21:38:
[...]
Ik vind het wel mooi. Vind de neus van mijn p8 het minste mooie stuk.
Ik vind 1 ding minder mooi aan de P8 em dat is een bepaalde hoek als je naar achteren kijkt. Net op de bil zeg maar. Daar lijkt de P8 zo anders dan dan je het ziet een stap naar achteren. Dan is dat zelfde punt. Waar bepaalde lijnen samenkomen toch weer mooi. Zal eens een foto maken van wat ik bedoel, lastig uit te leggen 😁
[ Voor 8% gewijzigd door Juancho op 12-11-2021 21:48 ]
Alarm is dacht ik ook standaard geworden? Langere laadkabel. Geen achterbank verwarming meer als optie te bestellen. Idem voorruitverwarming. Paar wijzigingen in het kleurenpalet.Rude-Dog schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 21:52:
Misschien beetje onnozele vraag maar is er eigenlijk veel veranderd tussen de oorspronkelijke P8, qua uitrusting, en wat er nu als pure electric twin pro wordt gesleten? Ik weet dat leer sinds kort niet meer kan, en dat lava oranje wat ik op sommige foto's zag kon ook niet meer. Warmtepomp is standaard nu volgens mij...zijn er nog meer verschillen?
Maar goed ook, de 20 inch op de xc40 elektrisch is ook weer bijna 10 procent van je actieradius af trekken. Los van je bereik qua efficiency, stroomverbruik en dito kosten aan de laadpaal ook niet erg handig. Dan ook nog het merkbare verschik in rijcomfort.Rude-Dog schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 21:45:
Ik vind de velgen wel leuk eerlijk gezegd. Vond ik het enige wat een beetje jammer was bij het bestellen nu, 19" of 20" en geen keus in type. Ze zullen wel wat meer tijd nodig gehad hebben omdat niet alle velgen dat gewicht aan kunnen ofzo. Maar ach, details. Ik ben voor de 19" gegaan.
Nou weet ik dat looks wat mogen kosten, maar zelfs dit ging mij te ver
Maar goed dat zal een heel aantal niets boeien aangezien er voor een aantal lease rijders nog steeds weinig incentives zijn om het voor de wereld iets beter te doen
[ Voor 8% gewijzigd door okio op 12-11-2021 23:28 ]
Bizar; bij mij waren ze traag maar na de update echt top!Recharge P8 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 08:38:
[...]
Die knopjes werken nog steeds regelmatig traag, ook in 1.7. Enige oplossing nu is herstart, 20 sec. knop onder scherm indrukken. Dat stukje voelt nog steeds als volgelopen oude Samsung telefoon qua bediening.
Alle opmerkingen van bugs, verbeterpunten, niet nagekomen beloftes, teleurstellingen maar ook positieve punten over de P8 vonden zijn weg naar het platform wat men op een goed moment in het leven geroepen had. Ik heb die gebundeld, ingestuurd naar Volvo Nederland en zo met Robert in gesprek gekomen. Hij belde mij, we hebben elkaar de eerste keer een uur gesproken waarbij hij mijn punten (onze punten) benoemde en ook de efforts die zij erin stopte om te verbeteren liet horen. Dit gesprek was scherp, prettig en voor beide interessant genoeg om voort te zetten. Robert vroeg mij om een groepje samen te stellen van mensen die mee wilde denken, kritische consumenten met wie ze in een kleinere setting dingen konden delen, bespreken, voorleggen, etc. Met de afspraak dat ik die groep zou samenstellen, heb ik dat hier gemeld. Van vele van jullie het aanbod gehad mee te willen praten. Ik heb een samenstelling gemaakt van mensen met diverse achtergronden, leeftijden, situaties. Dit om van zoveel mogelijk invalshoeken dingen te laten horen en feedback voor Volvo te kunnen benaderen. Dat @Mga1600 veertig jaar bij Volvo gewerkt heeft is alleen maar mooi meegenomen!
Dat laatste was een geintje @Juancho , ik hoop dat je inmiddels de humor er weer van in kunt zien.
Er is niets “top secret” aan deze meetings en natuurlijk praat niemand alleen maar mee met Volvo. Anders had ik deze mensen ook niet gekozen, ik wil zelf ook iets bereiken!
Hopelijk geeft dit wat inzicht en duidelijkheid. We doen het met de beste bedoelingen, laat weten als wij iets mee kunnen nemen naar de mannen van Volvo, om die reden zijn wij ook gestart en dat is nog steeds agenda punt nummer 1. Dit weerhoudt natuurlijk niemand ervan om via je dealer je eigen verhaal kwijt te raken of de stappen te zetten die je nodig vindt! Voor vragen… pm!
Waarvan akte!
Dus de auto die ik besteld heb en er april zou moeten zijn zal direct verouderd zijn qua looks… Not happy about that…Mga1600 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 21:17:
[...]
Het is modeljaar 23. Zou in de showroom moeten staan rond week 20 van 2022.
Volvo xc40 p8 ultimate my23 sage green 20”
Een Tesla versus Volvo discussie is hier offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.
Informatie en updates over leveringen horen hier thuis: Het grote Polestar 2 / XC40 P8 Levering Topic.
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Het grote Volvo EX30 topic (vergelijkingen met de (X)C40 daargelaten), zie ook Notna in "Het grote Volvo (X)C40 Recharge EV topic"