Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 09:02
Iksie schreef op zondag 7 november 2021 @ 10:18:
[...]

Volgens mij zijn Nokian wel goede. Op Autoweek staat een handige bandenvergelijkingstool. Ik denk dat ik ze zo online koop en door de dealer laat wisselen.
Nokia was ook de standaard montage op mijn 19” originele Volvo winterwielen. Ik kreeg ze echter pas laat in februari geleverd toen de winter alweer voorbij was, dus geen sneeuw ervaring. Wel viel me op, dat ze lekker stil zijn en meer comfort geven dan mijn 20” zomerbanden ( (pirelli).

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:37
Wel benieuwd naar linkjes, m’n dealer had het over 2000 euro aan kosten als
Ik een setje koop met nieuwe velgen. Wisselen was minder handig ivm meer risico op trillingen en niet goed lopen oid

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SSANL
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 11-03 13:21
markrickhoff schreef op zondag 7 november 2021 @ 09:10:
Zijn er nog aanraders of no-go’s voor winterbanden (20 inch). Voorkeursmerken van de LM zijn Bridgestone, Goodyear en Dunlop. Ga er niet veel mee naar buitenland, is dus met name voor de NL winters, af en toe keertje Zwitserland misschien.
Ik heb Michelin Alpine nu op mijn 20" inch velgen.
Moet zeggen dat het inderdaad ook lekker stil is en doordat deze een zachtere band is, is het rijcomfort erg prettig :)

Wel iets meer verbruik, maar dat is altijd met winterbanden is mij opgevallen.

Verder is de de trilling die ik heb in het stuur tussen 105 en 115 km/h met deze banden zo goed als weg. _/-\o_

Nu met de dealer en LM overleggen wat we kunnen doen om ook "trilling vrij" te kunnen rijden op zomerbanden.

[ Voor 15% gewijzigd door SSANL op 07-11-2021 11:48 ]

XC40 P8 [MY21] / 20" / Warmtepomp / Grijs / Panoramadak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adriaen87
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 08-03-2024
Zijn er nog aanraders of no-go’s voor winterbanden (20 inch). Voorkeursmerken van de LM zijn Bridgestone, Goodyear en Dunlop. Ga er niet veel mee naar buitenland, is dus met name voor de NL winters, af en toe keertje Zwitserland misschien.
Een paar weken geleden heb ik Nokian winterbanden laten plaatsen. In Nederland is het merk wat minder bekend, in de Scandinavische landen behoort Nokian tot de topmerken. Het geluidsniveau in zeer acceptabel en het stroomverbruik niet hoger. Ik ben uiterst tevreden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSANL
Dubbel gepost :)

[ Voor 21% gewijzigd door SSANL op 07-11-2021 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XC40_P8
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 01-02 11:38
Vraag:
Sinds de update 1.7 laadt de auto in de 90% modus maximaal op naar 86%; bij 100% naar 94%.
De laadtijd blijft telkens met 5 minuten verspringen zonder dat het % stijgt.
(Van 86 doorladen tot 94% vergt 9,1 kWh….)

Iemand dezelfde ervaring? Wat kan de oorzaak zijn resp. de oplossing?

(Degeneratie van batterij kan toch niet na 11 maanden en 14.000 km al optreden?)

[ Voor 14% gewijzigd door XC40_P8 op 07-11-2021 14:16 ]

Volvo XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPeter
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-06 13:26
Pure8 schreef op zondag 7 november 2021 @ 09:33:
[...]

Ik was vorige week vrijdag in de fabriek in Gent. De productieplaatsen van XC40 zijn lichtjes naar achter geschoven t.v.v. de C40. Volvo wil voorrang geven aan de C40 om zo snel mogelijk zoveel mogelijk C40’s in het straatbeeld te krijgen ter promotie. Ik zag wel elektrische XC40’s op de trailers staan, hoor. Dus ze worden wel degelijk gebouwd nu maar door het veelvuldig stil liggen van de fabriek en het voorrang geven aan de C40 zal het een ietsje langer duren. De C40 proberen ze nu op 7 weken te houden.
Ik werd afgelopen week door de dealer geïnformeerd dat vrijwel alle P6-orders (waaronder de mijne) waarschijnlijk worden doorgeschoven naar 2022, onder de noemer chiptekort. Als de productieplaatsen van de XC40 (P6/P8) doelbewust naar achter worden geplaatst t.o.v. de C40 is dat wel schandalig in mijn optiek. Zeker doordat Volvo NL juist meerdere productieplaatsen van de P6 voor 2021 heeft toebedeeld aan de dealers en de dealers daarom ook garanties hebben afgeven voor leveringen van de P6 in 2021.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Venomer
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 13:55
XC40_P8 schreef op zondag 7 november 2021 @ 11:57:
Vraag:
Sinds de update 1.7 laadt de auto in de 90% modus maximaal op naar 86%; bij 100% naar 95%.

(Degeneratie van batterij kan toch niet na 11 maanden en 14.000 km al optreden?)
Mijn P8 laadde juist door tot 94%, terwijl de limiet op 90% stond.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q6EpUweH2RKwjM7r_R8Cqew9nA0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fbFqWgTBv6QXjgow2QaE8Rlq.jpg?f=fotoalbum_large

XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
Venomer schreef op zondag 7 november 2021 @ 13:05:
[...]

[Afbeelding]
Dat heb ik ook sinds 1.7 (of 95% of 96%, dat wisselt). Is gemeld bij Volvo!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mga1600
XC40_P8 schreef op zondag 7 november 2021 @ 11:57:
Vraag:
Sinds de update 1.7 laadt de auto in de 90% modus maximaal op naar 86%; bij 100% naar 95%.

Bug, geen degeneratie. Bij mij laadt hij gever door en al meerdere keren viel het op dat de stekker aansluiting dan ineens rood kleurt. Dat verdwijnt dan ook vanzelf weer. Soms springen de getallen ook heen en weer. Zoals gezegd: bug is gemeld.

[ Voor 19% gewijzigd door Mga1600 op 07-11-2021 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eniesten
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 13:58
Pure8 schreef op zondag 7 november 2021 @ 09:33:
[...]

Ik was vorige week vrijdag in de fabriek in Gent. De productieplaatsen van XC40 zijn lichtjes naar achter geschoven t.v.v. de C40. Volvo wil voorrang geven aan de C40 om zo snel mogelijk zoveel mogelijk C40’s in het straatbeeld te krijgen ter promotie. Ik zag wel elektrische XC40’s op de trailers staan, hoor. Dus ze worden wel degelijk gebouwd nu maar door het veelvuldig stil liggen van de fabriek en het voorrang geven aan de C40 zal het een ietsje langer duren. De C40 proberen ze nu op 7 weken te houden.
Heb hem in juni dit jaar besteld 8)7 , hoop dat hij inderdaad onderweg is... :9~
Dank voor de info.

Volvo XC40 P8 (2022) - Black Stone - 19" velgen - extra getint glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:56
Hier geen last van dat laden en %. 90% is ook echt 90%.

Verder viel me net nog wel iets op. Weet niet of dat altijd al op de de P8 zat. Namelijk dat bij achteruit parkeren in de regen de ruitenwisser achter vanzelf aanging. Weer in D en de ruitenwisser ging uit. Ruitenwisser voor stond wel op de automatische stand maar dat geldt toch alleen voor de voorkant?

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 14:07
Venomer schreef op zondag 7 november 2021 @ 13:05:
[...]

[Afbeelding]
Laad hem een keer door naar 100%. Het schijnt iets met calibratie te maken te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hlip
  • Registratie: Augustus 2011
  • Nu online
Juancho schreef op zondag 7 november 2021 @ 14:59:
Hier geen last van dat laden en %. 90% is ook echt 90%.

Verder viel me net nog wel iets op. Weet niet of dat altijd al op de de P8 zat. Namelijk dat bij achteruit parkeren in de regen de ruitenwisser achter vanzelf aanging. Weer in D en de ruitenwisser ging uit. Ruitenwisser voor stond wel op de automatische stand maar dat geldt toch alleen voor de voorkant?
RTFM :) Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fjoVtZTuzor7CmjfcSJrDIlALQI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hi8lEPgJKDNrx43JqqXj6iuk.jpg?f=fotoalbum_large

XC40 P8 MY21 - Alfen Eve Single Pro-line (7.0.2) - 7,1 kWp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Lol... Was dit altijd al zo? Is me werkelijk nog nooit opgevallen... 🤔 😁

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Venomer
Juancho schreef op zondag 7 november 2021 @ 14:59:
[…]

Dat was mij ook opgevallen. Eerder werkte dat niet. Daar verbaasde ik mij over, omdat mijn V50 van 12 jaar oud dat wel had. En deze week zag ik dat het ineens wel werkte.

Blijkbaar staat het wel zo in de handleiding. Misschien een bug die met update 1.7 is opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okio
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:59
iPeter schreef op zondag 7 november 2021 @ 12:13:
[...]

Ik werd afgelopen week door de dealer geïnformeerd dat vrijwel alle P6-orders (waaronder de mijne) waarschijnlijk worden doorgeschoven naar 2022, onder de noemer chiptekort. Als de productieplaatsen van de XC40 (P6/P8) doelbewust naar achter worden geplaatst t.o.v. de C40 is dat wel schandalig in mijn optiek. Zeker doordat Volvo NL juist meerdere productieplaatsen van de P6 voor 2021 heeft toebedeeld aan de dealers en de dealers daarom ook garanties hebben afgeven voor leveringen van de P6 in 2021.
Mjah ik had het hier vorige week al gemeld dat de p6'en op waren. Daar werd hier noge en beetje aan gewtwijfeld. toch Is nu ook daadwerkelijk zo.

Wanneer heb je je P6 besteld? via de dealer of online??
Zoals je zelf aangeeft hebben de grotere dealers zon 25 autos per dealer die sowieso dit jaar komen.
De online orders of van lm gaan inderdaad naar 2022 toe.

Heeft niets met de c40 te maken (die is nog nauwelijks verkocht in nl), maar vooral vanwege toeleveringsproblemen idd. Speelt bij alle merken, niets qua premium ev is maar leverbaar dit jaar (q4, p2, xc40)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Venomer schreef op zondag 7 november 2021 @ 18:07:
[...]

Dat was mij ook opgevallen. Eerder werkte dat niet. Daar verbaasde ik mij over, omdat mijn V50 van 12 jaar oud dat wel had. En deze week zag ik dat het ineens wel werkte.

Blijkbaar staat het wel zo in de handleiding. Misschien een bug die met update 1.7 is opgelost?
Dat werkte toch echt ook bij de P8!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ArnoudN
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 16-09 17:29
Afgelopen vrijdag snellaadsessie ingepland via navigatie. Accu was nog niet leeg, maar ik zou huis niet halen.

Binnen een halve minuut op maximale laadsnelheid en dit hield ook lang aan. Update heeft toch zin voor deze situatiesAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H3QDmE5cfx7RIO4eGIj0fPl9qow=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WEvWRaHPnXAeF1ulvAq7gQZS.jpg?f=fotoalbum_large

XC40 P8 - Wallbox Copper SB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuxxx
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
okio schreef op zondag 7 november 2021 @ 19:52:
[...]

Mjah ik had het hier vorige week al gemeld dat de p6'en op waren. Daar werd hier noge en beetje aan gewtwijfeld. toch Is nu ook daadwerkelijk zo.

Zoals je zelf aangeeft hebben de grotere dealers zon 25 autos per dealer die sowieso dit jaar komen.

Heeft niets met de c40 te maken (die is nog nauwelijks verkocht in nl), maar vooral vanwege toeleveringsproblemen idd. Speelt bij alle merken, niets qua premium ev is maar leverbaar dit jaar (q4, p2, xc40)
Beste Okio,

Wederom als proxy fungerend, vraagt men zich af of dit ook geld voor orders die wederzijds geconfirmeerd zijn bij de Volvo-fabriek in Gent.

Ook is de bestelorder, batch, fabricage start- en einddatum alsmede de aankomst in Nederland, de dealer en de sleutel overdracht data zijn bij de dealer al bekend.

In a tuxedo, I’m a star. In regular clothes, I’m a nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
ArnoudN schreef op zondag 7 november 2021 @ 20:40:
Afgelopen vrijdag snellaadsessie ingepland via navigatie. Accu was nog niet leeg, maar ik zou huis niet halen.

Binnen een halve minuut op maximale laadsnelheid en dit hield ook lang aan. Update heeft toch zin voor deze situaties[Afbeelding]
Netjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okio
Nou zal het nog een keer proberen.

Alleen als je een productieplaats auto waar de dealer de bestelling al van gedaan had besteld had, dan is levering in december “gegarandeerd” custom orders, online of buiten deze dealer auto’s om gaan naar 2022.

Het gaat om de auto’s die tussen de zes en vier weken geleden besteld zijn.

Zelfs auto’s die eerder besteld zijn buiten deze productieplaats auto’s om gaan naar 2022 of de dealer moet zo aardig geweest zijn om daar ook plekken voor te gebruiken.

Nou hoop dat zo duidelijk is. Ga anders maar naar je dealer. Ze zullen dit bevestigen en kunnen jou precies vertellen waar je zit met je bestelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EHAS
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 04-07-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPeter
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-06 13:26
[...]

Ik heb begin september besteld, mijn order is toegekend aan de batch van de 25 productieplaatsen van mijn dealer die dit jaar nog zouden komen. Dat klopt echter niet, het overgrote deel van die productieplaatsen zijn toch nog naar 2022 verplaatst aldus mijn dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Ben echt enorm benieuwd hoe ze FM gaan integreren. Ik hoop zo enorm via de door mij zo gewenste dual screen optie.

Bijv. 3/4 scherm Maps/Spotify en 1/4 voor FM. of nog beter, zelf aanpasbaar net zoals op een mobiel. Maar ook het display voor je neus kan zoveel beter gebruikt worden dan nu het geval is. Juist om te ontzorgen en eigen veiligheid maar volgens Robert ging daar niks mee gebeuren. Maarja, hij riep wel vaker dingen.... 😁😉

[ Voor 34% gewijzigd door Juancho op 07-11-2021 22:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnDoe77
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-12-2024
Montalbano schreef op donderdag 4 november 2021 @ 07:32:
[...]

Ik begrijp niet zo goed wat jullie bedoelen met naar de voorgrond. Bij mij zijn die apps alleen zichtbaar als ik zo’n tegel opzij swipe, nooit zomaar. Ik begrijp dat dat bij jullie anders is?
Ja; stel ik zet hem in de tegel met radio. Als ik dan radio selecteer, zie ik die in de tegel. Ga ik even naar de navigatie en dan terug naar de vier tegels, heb ik 7/10x niet meer de radio centraal (die nog onveranderd aan staat) maar die podcast app!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pure8
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 01-09-2022
[...]

Heeft er zeker wél mee te maken. Zoals ik reeds zei: C40 krijgt voorrang bij de productie om zo snel mogelijk zoveel mogelijk wagens in het straatbeeld te krijgen. Natuurlijk spelen de toeleveringsproblemen ook een rol maar dat geldt tevens voor de C40.
En trouwens, productiedata van individuele wagens worden zelfs op fabrieksniveau soms naar achter geschoven.

[ Voor 16% gewijzigd door Pure8 op 08-11-2021 08:44 ]

Sage Green-warmtepomp-19”- Wallbox Pulsar Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okio
iPeter schreef op zondag 7 november 2021 @ 22:55:
[...]

Ik heb begin september besteld, mijn order is toegekend aan de batch van de 25 productieplaatsen van mijn dealer die dit jaar nog zouden komen. Dat klopt echter niet, het overgrote deel van die productieplaatsen zijn toch nog naar 2022 verplaatst aldus mijn dealer.
Als ik het zou moeten beoordelen dan heeft de dealer jou niet op een gereserveerde plek gezet, maar gewoon een order in het volvo systeem geschoten in september.

Landelijk komen er nog ongeveer 500 P6'en op kenteken in december.
De uitvoering doet ook nog wat, met name de Pro gaat wars sowieso naar 2022

[ Voor 5% gewijzigd door okio op 08-11-2021 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
[...]

Ik zou maar gewoon aannemen wat Pure8 hierover meldt: hij werkt voor Volvo en staat dus dicht bij het vuur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fabriziolioi
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 17-02-2022
Ik heb een probleem met de pre heat functie timer. Ik stel deze in op een bepaald uur, vink de dagen aan die ik wil, en druk op wekelijks herhalen ... maar om 1 of andere reden doet ie het 2 a 3 dagen goed en dan is de timer verdwenen in de auto ... behoorlijk irritant als dat gebeurd met deze koude temperaturen. Heeft iemand anders dit ook of is dit een bekend probleem? Dit heeft de auto trouwens al vanaf dat ik hem heb, heeft al meerdere Software updates gehad maar dit blijft voorkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
Fabriziolioi schreef op maandag 8 november 2021 @ 09:56:
Ik heb een probleem met de pre heat functie timer. Ik stel deze in op een bepaald uur, vink de dagen aan die ik wil, en druk op wekelijks herhalen ... maar om 1 of andere reden doet ie het 2 a 3 dagen goed en dan is de timer verdwenen in de auto ... behoorlijk irritant als dat gebeurd met deze koude temperaturen. Heeft iemand anders dit ook of is dit een bekend probleem? Dit heeft de auto trouwens al vanaf dat ik hem heb, heeft al meerdere Software updates gehad maar dit blijft voorkomen
Nog niet gehoord van iemand dat het probleemloos werkt. Dus afwachten maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recharge P8
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 01-12-2022
same same

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
Stel je de timer in de auto in, of via de app?

Mijn ervaring is dat timers die je via de app zet meestal niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iksie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-06 17:10
Adriaen87 schreef op zondag 7 november 2021 @ 11:42:
[...]

Een paar weken geleden heb ik Nokian winterbanden laten plaatsen. In Nederland is het merk wat minder bekend, in de Scandinavische landen behoort Nokian tot de topmerken. Het geluidsniveau in zeer acceptabel en het stroomverbruik niet hoger. Ik ben uiterst tevreden
Mag ik vragen of je de Nokians op 19" of 20" velgen hebt laten plaatsten? En bij de dealer vanwege sensoren e.d.?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Adriaen87
Iksie schreef op maandag 8 november 2021 @ 10:55:
[...]

Mag ik vragen of je de Nokians op 19" of 20" velgen hebt laten plaatsten? En bij de dealer vanwege sensoren e.d.?
Ik heb de Nokian winterbanden op 19" velgen (originele XC40 P8-velgen) laten plaatsen, bij de Volvo-dealer, zodat de werking van de sensoren gewaarborgd blijft. De banden bevallen goed. Bij veel regen neemt het stroomverbruik licht toe (van ca 19 naar 20 kwh/100 km), maar ik neem aan dat dat bij alle winterbanden het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recharge P8
Venomer schreef op maandag 8 november 2021 @ 10:45:
[...]

Stel je de timer in de auto in, of via de app?

Mijn ervaring is dat timers die je via de app zet meestal niet werken.
In de auto. De app werkt helemaal niet. Vandaag 'grove reset' volgens de garage gedaan op mijn verzoek om te zien of de app daarna wel oppakt... vrees van niet want mijn oude Volvo Cars accounts stonden nog gewoon in de lijst met gekoppelde telefoons...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mga1600
Iksie schreef op maandag 8 november 2021 @ 10:55:
[...]

De P8 heeft geen sensoren in de ventielen. Er wordt gebruik gemaakt van de abs signalen en na een banden-of wielenwissel moet je het bandenspanning systeem gewoon even calibreren vanaf het middenpaneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepehv
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-09 12:27
WTrebor schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 09:17:
Bij deze nog de foto's van de zwarte logo's.

Andere vraag : sinds vanochtend geen GPS signaal meer. Hebben jullie hier ook last van? Of hebben jullie tips voor mij?[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ziet er goed uit! Heb jij de bumper ook laten spuiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryvK
  • Laatst online: 12-02-2023
Juancho schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 15:04:
@BarryvK heb je wel in je auto gechecked ook? Want na elke update zet de auto heel irritant de laadsnelheid op minimaal. Ik trapte er na de 1.7 update ook weer in.
Jezeker, vreemde is dat hij gisteren ineens weer goed lade (7kwh).... onvoorspelbaar helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
BarryvK schreef op maandag 8 november 2021 @ 12:12:
[...]

Jezeker, vreemde is dat hij gisteren ineens weer goed lade (7kwh).... onvoorspelbaar helaas
Kan je thuis niet met 11kW laden dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
Adriaen87 schreef op maandag 8 november 2021 @ 11:01:
[...]

Ik heb de Nokian winterbanden op 19" velgen (originele XC40 P8-velgen) laten plaatsen, bij de Volvo-dealer, zodat de werking van de sensoren gewaarborgd blijft. De banden bevallen goed. Bij veel regen neemt het stroomverbruik licht toe (van ca 19 naar 20 kwh/100 km), maar ik neem aan dat dat bij alle winterbanden het geval is.
Wat waren de kosten daarvan? Heb je ook een setje nieuwe velgen aangeschaft erbij, of gewoon over laten plaatsen op de huidige velgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madhondt
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 12:30
Juancho schreef op maandag 8 november 2021 @ 12:57:
[...]

Bij enkelfasig laten is het maximum 7.4kW (32A).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Meest veilige is momenteel nog om gewoon handmatig de verwarming te starten sochtends. De timers, zowel in de auto als app zijn niet stabiel en/of betrouwbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryvK
  • Laatst online: 12-02-2023
Juancho schreef op maandag 8 november 2021 @ 12:57:
[...]

1 fase 32A :-) Maar dat is voldoende voor een nacht hoor (tenzij de auto ineens bedenkt ik pak max 4kw)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
JTHZZ schreef op zondag 7 november 2021 @ 15:09:
[...]

Laad hem een keer door naar 100%. Het schijnt iets met calibratie te maken te hebben.
Dat ga ik dan maar proberen.

Is het zo dat je, als je tot 100% geladen hebt, zo snel mogelijk moet gaan rijden? Of kun je de auto wel een nacht laten staan met 100% SoC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
JTHZZ schreef op zondag 7 november 2021 @ 15:09:
[...]

Zou maar zo kunnen want kort na de update heb ik naar 100% moeten laden en wat velen hier hebben...heb ik dan juist weer niet. 90% instellen is ook tot 90% laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iksie
Adriaen87 schreef op maandag 8 november 2021 @ 11:01:
[...]

Ik vraag me af of de 20" Nokians ook prima zijn. Op de Volvo site adviseren ze Nokian op 19" en Pirelli of Michelin op 20". Zou dan met een reden zijn? De Nokians zijn veel goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTrebor
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 14-11-2021
Pepehv schreef op maandag 8 november 2021 @ 11:49:
[...]

Ziet er goed uit! Heb jij de bumper ook laten spuiten?
Ja klopt, bumpers, side skirt en de spatbord randen. Eigenlijk alles wat nog kunstof van kleur was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Juancho schreef op maandag 8 november 2021 @ 16:20:
[...]

Zou maar zo kunnen want kort na de update heb ik naar 100% moeten laden en wat velen hier hebben...heb ik dan juist weer niet. 90% instellen is ook tot 90% laden.
Ik heb dat ook niet, maar heb na de update ook nog niet tot 100% geladen.

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adriaen87
DarkShadow schreef op maandag 8 november 2021 @ 13:23:
[...]

Wat waren de kosten daarvan? Heb je ook een setje nieuwe velgen aangeschaft erbij, of gewoon over laten plaatsen op de huidige velgen?
Ik heb ook nieuwe Volvo-velgen aangeschaft de 19" inch velg met daarop de Nokian winter band. De totale kosten bedroegen €2250 inclusief montage en opslag zomerbanden: een behoorlijk bedrag, maar veilig rijden mag wat kosten. Mijn zomerbanden staan overigens op 20" velgen. Ik kan daardoor het verschil in rijgedrag beoordelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Recharge P8
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HXHvopM6h8UXQLGt4aUAEr4KCZo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jeOs5EOb3bHKkJ7miEFn7Ahu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CVJzdmLl_2YJvWzUilPdnIoeOpU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZC7VNYxDZmScgmsTnARFYZkc.jpg?f=fotoalbum_large

Met laatste update heb ik m'n accupakket laten vergroten, dat zie je duidelijk bij Fastned.

Ook heb ik wat nutteloze apps toegevoegd, voor het smartphone-effect.

Nu de app zelf nog..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spanky79
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-08 14:23
Hier werkt alles weer vlekkeloos na de update en het verlengen van de afwatering van het dakraam.

Alleen de app wil niet koppelen. Iets in de database van Volvo staat nog steeds niet goed. Volgens mij snappen ze zelf niet helemaal hoe het werkt ofzo. Binnenkort maar eens naar de dealer om het ze ter plekke te laten oplossen.

Maar verder alles prima en ik denk toch echt wel een stuk lager verbruik te zien. Ongeveer 2kwh/100km lager. En de temperatuur is echt niet hoger. Voorverwarmen doet nu ook echt wat extra op een koude ochtend - verbruik is en blijft dan netjes laag rond de 22 bij 110 km/u

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waterblok
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 14-09 17:45
Vrijdag 5 november met zijn tweeën naar familie in de buurt van Macon Frankrijk gereden en zondag weer terug met drie. Max. snelheden plus 5 op CC met stuurhulp. Meest droog, enkele bui 10 graden of meer temp.
Vertrek 100% geladen en voorverwarmd. De eerste lader onder Luik (Porsche?) bestond niet, in de buurt bij een supermarkt een 50 kw lader gevonden die bleek later duur was. Zowel heen als terug drie keer geladen en op de bestemming bij familie met de Granny de zonnepanelen leeg getrokken. Daar in de buurt was de eerste langzame lader 10 km weg... Laden bij Luik, Metz en Langres zowel heen als terug.
Heen de eerste was langzaam, de tweede de verkeerde paal ook langzaam zodoende twee keer half uur extra laadtijd verloren, dat ging terug beter met 1,5 uur laden totaal.
ABRP en Plugsurfing app gebruikt. Zowel maps in de auto als deze app's doen niet altijd wat ik wil/verwacht.
We gaven aan de lader de volgende lader als bestemming op en stopten met laden als er stond dat we met 5-10% aan zouden komen meestal tussen 65 en 80% geladen. Bijgaand plaatjes van plugsurfing app
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vUczbgWVkheC9q6RFpXEL6W9m80=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/joIc0UFK5G2rmSb9nfmkuTfX.jpg?f=fotoalbum_large

De eerste dure lader bij Luik...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NyOpvl_n-Ex6Z4KgwtuZ8IJ3MSk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/LQEbs9yBDi4nIUlVnGQwqAUj.png?f=fotoalbum_large

Onderste twee van de heenreis en daarboven 3x terugreis.

P8, Pirelli All Season, MY21, Warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
@Waterblok had je wel het filter in Maps gebruikt? Dat je dus alleen de snelle laadpalen 'aangeboden' kreeg en dus ook extra je accu voorverwarmt werd voor een snellere laadsnelheid? Of is dat op die route sowieso een drama?

[ Voor 19% gewijzigd door Juancho op 08-11-2021 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP8
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 15-09-2023

JP8

Toevallig iemand die zich al verdiept heeft in sneeuwkettingen voor de 19inch winterbanden?

Ik moet over 2 weken in midden/noord Zweden zijn en aangezien ik natuurlijk geen spikes heb, wil ik voor de zekerheid wel een setje sneeuwkettingen meenemen.

Nu loop ik tegen het probleem aan, dat de banden nogal breed zijn en standaard setjes niet gaan passen. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterblok
Juancho schreef op maandag 8 november 2021 @ 23:13:
@Waterblok had je wel het filter in Maps gebruikt? Dat je dus alleen de snelle laadpalen 'aangeboden' kreeg en dus ook extra je accu voorverwarmt werd voor een snellere laadsnelheid? Of is dat op die route sowieso een drama?
Ja maar had sowieso uiteindelijk uitgevist waar ik moest laden en of het snelladers waren.
Omdat we bij een lader de volgende inplanden en zo zagen wanneer we weg konden was dat voorverwarmen vanzelf geregeld.
Ik moet nog kijken, kreeg een bandenspanningsmelding, weg na opnieuw kalibreren maar de spanning zelf moet ik nog checken.

Als ik lage soc heb onder 7% komt er een melding of er lader gezocht moet worden, zowel met ja als nee klikken gebeurt er niks, de melding gaat pas weg na laden. Hij staat dan wel de laatste kilometers voor je display... Is een bug?
Paar keer waren alle palen op een na bezet.... hoe moet dat in hoogseizoen?

[ Voor 4% gewijzigd door Waterblok op 08-11-2021 23:32 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Shmorky
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 27-08 20:02
Zijn er meer mensen waar Google Assistant 9 van de 10 keer helemaal niet werkt? Het icoontje verschijnt onderin beeld incl. het bliepje, maar de balkjes blijven in de "analyseren" animatie tot alles een seconde of 10 later weer geruisloos verdwijnt. Soms zegt de stem dat de verbinding niet goed genoeg is.

Het lijkt dus iets met de verbinding te zijn die meteen na starten en wegrijden nog niet helemaal opgebouwd is (hoewel Google Maps vaak wel meteen werkt). Enkele minuten onderweg lijk ik meestal meer succes te hebben, hoewel dat ook niet altijd het geval is.

Best wel gaar voor een feature die onderscheidend zou kunnen zijn, maar door slechte hardware gewoon niet werkt. De SoC lijkt de hele boel ook al niet echt soepel te trekken. Beetje teleurstellend is het allemaal wel...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DarkShadow
Shmorky schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 00:28:
Zijn er meer mensen waar Google Assistant 9 van de 10 keer helemaal niet werkt? Het icoontje verschijnt onderin beeld incl. het bliepje, maar de balkjes blijven in de "analyseren" animatie tot alles een seconde of 10 later weer geruisloos verdwijnt. Soms zegt de stem dat de verbinding niet goed genoeg is.

Het lijkt dus iets met de verbinding te zijn die meteen na starten en wegrijden nog niet helemaal opgebouwd is (hoewel Google Maps vaak wel meteen werkt). Enkele minuten onderweg lijk ik meestal meer succes te hebben, hoewel dat ook niet altijd het geval is.

Best wel gaar voor een feature die onderscheidend zou kunnen zijn, maar door slechte hardware gewoon niet werkt. De SoC lijkt de hele boel ook al niet echt soepel te trekken. Beetje teleurstellend is het allemaal wel...
Ik merk ook dat ik me er wel zorgen over maak, het werkte overigens eerst echt stukken beter. Maar na de laatste update lijkt er iets behoorlijk fout te zijn gegaan qua resources. Anderen zeggen dat het na de update van de apps zelf wel weer meevalt. Maar ik merk geen verbetering. Het blijft een fijne auto, maar op software gebied vind ik het van acceptabel in de afgelopen zomer gegaan naar een compleet drama. Wel wat betere range en het fijnste vind ik de toevoeging van snelladers zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madhondt
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 12:30
JP8 schreef op maandag 8 november 2021 @ 23:19:
Toevallig iemand die zich al verdiept heeft in sneeuwkettingen voor de 19inch winterbanden?

Nu loop ik tegen het probleem aan, dat de banden nogal breed zijn en standaard setjes niet gaan passen. Iemand tips?
Geen tips, maar ik vroeg me wel af of de kettingen vooraan of achteraan moeten op een vierwielaangedreven wagen. Vooraan zijn de banden toch nog net iets minder breed...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
Hier groot feest, vanochtend werkte de timer in de app (1 dag, geen herhaling) eindelijk goed en was de auto fijn warm op moment van vertrek. Stap 2 is dat dit nu stabiel blijft werken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
madhondt schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 08:28:
[...]

Geen tips, maar ik vroeg me wel af of de kettingen vooraan of achteraan moeten op een vierwielaangedreven wagen. Vooraan zijn de banden toch nog net iets minder breed...
Sneeuwkettingen moeten altijd op de voorste wielen, ook bij AWD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
JP8 schreef op maandag 8 november 2021 @ 23:19:

Ik moet over 2 weken in midden/noord Zweden zijn en aangezien ik natuurlijk geen spikes heb, wil ik voor de zekerheid wel een setje sneeuwkettingen meenemen.

Deze zijn verkrijgbaar in de juiste maat:

https://www.vstore.nl/veiligheid/sneeuwketting-centrax/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
Gisteren reed ik even naar de supermarkt. Bij vertrek stond de SoC op 84%, terwijl ik zeker wist dat ik de vorige dag de auto tot 90% had geladen. Kom ik met de boodschapjes de AH uit, staat de SoC weer op 90%!

Ik kreeg voor vertrek wel de melding dat de accuprestaties minder waren vanwege de lage temperatuur van de accu. Het was 8 graden. Het ritje naar de AH is maar een paar honderd meter, dus de accu was niet veel warmer toen ik na het boodschappen doen weer bij de auto kwam. Maar toen kreeg ik geen melding en had ik 6% SoC terug.

(En nee, de SoC was niet in de Bonus bij Appie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Er zal ongetwijfeld binnenkort wel een fix update komen voor alle gemelde bugs/problemen na de 1.7 update. Kan bijna niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Juancho schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 08:39:
Hier groot feest, vanochtend werkte de timer in de app (1 dag, geen herhaling) eindelijk goed en was de auto fijn warm op moment van vertrek. Stap 2 is dat dit nu stabiel blijft werken ;)
Na de auto (met steeds de ontwasemknop en de homeknop) een keer of 5-6 achter elkaar gereset te hebben lijkt alles hier weer gewoon te werken.

Moest niet nodig zijn, maar er is hierdoor wel het een en ander ‘opgeknapt’:
Waar de app eerder zo traag aanlogde aan het moederschip gaat dat nu juist heel snel en ineens zie ik bij de timers ook de buitentemperatuur vermeld staan (was er ook eerder niet bij mij (iOS)).

Ook de merkwaardige soc-weergave in auto en op de app lijkt nu voorbij. Eerder laadde de auto (ingesteld tot 90%) door tot 95-96%. De sessie eindigde dan met het kortstondig rood worden van de led bij de
Laad aansluiting (en op de app) maar snel daarna werd die weer groen.

Maar ingesteld op 100 bleef de lading ook hangen op 95%. In de app stond dan ‘nog 5 minuten’ maar de tijd schoof steeds door. Na de serie resets was 95% ineens 99% geworden en laadde hij wel weer door tot 100%.

Zojuist de timer via de app bij wijze van test nog maar even ingesteld en die deed het naar behoren.
Wat ik echter wel raar vind is dat de preconditioning via de app-timer pas 10 minuten voor vertrek opstart, maar dat de boel bij een directe start (ook via de app ) 30 minuten aan het werk gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hlip
  • Nu online
Mga1600 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 10:10:
[...]

Zojuist de timer via de app bij wijze van test nog maar even ingesteld en die deed het naar behoren.
Wat ik echter wel raar vind is dat de preconditioning via de app-timer pas 10 minuten voor vertrek opstart, maar dat de boel bij een directe start (ook via de app ) 30 minuten aan het werk gaat.
Dat heb ik ook. De preconditioning start wel (betrouwbaar) via de timer (app) maar inderdaad pas zo'n 10 minuten voor de ingestelde tijd. Met als gevolg dat de auto niet echt warm wordt. En dat was nou juist de bedoeling.

Ik heb ook het idee dat de kachel minder warme lucht blaast via een timer-start.
Ik voel tenminste een een andere temperatuur via de blower.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Maar de auto doet zelf toch ook al regelmatig (was het niet elke nacht?) een reset van alles? Dan zou je verwachten dat het vanzelf wel opgelost werd. Wat overigens ook regelmatig gebeurt want hoe vaak hebben we niet geconcludeerd dat na een nachtje de boel de volgende dag weer werkt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
Vanmorgen de auto geparkeerd met 95% SoC. De app zei eerst 94% en nu, een uurtje of twee later, staat de SoC in de app op 92%. Ik ben benieuwd of ik ook weer op magische wijze die procenten terugkrijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Juancho schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 10:19:
Maar de auto doet zelf toch ook al regelmatig (was het niet elke nacht?) een reset van alles? Dan zou je verwachten dat het vanzelf wel opgelost werd. Wat overigens ook regelmatig gebeurt want hoe vaak hebben we niet geconcludeerd dat na een nachtje de boel de volgende dag weer werkt....
Ja, dat zou je zeggen, maar kennelijk lost een enkele (automatische) reset bij mij onvoldoende op. Pas na een keer of 4 achter elkaar handmatig te resetten zag ik wat gebeuren. Ik moest de reeks resets wel eindigen met die via de ontwasemknop anders stond er range=0 in de range assistent.
Nu staat hij (bij 100 %) op een theoretische 400 km…….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
Ik zal dat resetten ook eens proberen.

Bij het resetten met de home-knop zie je iets gebeuren op het middendisplay. Bij de reset met de ontwasemknop zie je alleen de SOS-knop knipperen en verder merk je niets, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterblok
De Fransen hebben leuke logo's voor de EV-plaatsen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fx-1WqFy3T4Gjq36LU5gNjLLBek=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SJtPBH5Z2vW5SA8baHbBuPXv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IrSoCo9-yn6LX19rD8G-_g3qgvc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CzMSJs7wvLd3unqovbV3s4pe.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Venomer schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 10:45:
Ik zal dat resetten ook eens proberen.

Bij het resetten met de home-knop zie je iets gebeuren op het middendisplay. Bij de reset met de ontwasemknop zie je alleen de SOS-knop knipperen en verder merk je niets, toch?
Klopt, het lampje gaat rood knipperen en dan hou ik de knop nog even een paar seconden vast. Dan zie je dat internet en gps verdwenen zijn. Dan gaat hij ‘aan het werk’ en na 30 seconden is de communicatie weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Het lijkt me toch niet de bedoeling dat je zovaak zelf manual de boel moet resetten. Dus ook dit even melden bij je dealer of Volvo NL. Ik spam ze ook gewoon constant met de issues. Want na de 1.7 update zijn er gewoon veel dingen die niet meer kloppen. Dingen die Volvo zelf waarschijnlijk niet eens weet want anders kwam dit wel uit de tests. Als ze het uberhaubt getest hebben natuurlijk.

Dus blijven melden, blijven overleggen hier. Dan is de kans groter dat het opgelost wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
Juancho schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 11:11:
Het lijkt me toch niet de bedoeling dat je zovaak zelf manual de boel moet resetten. Dus ook dit even melden bij je dealer of Volvo NL. Ik spam ze ook gewoon constant met de issues. Want na de 1.7 update zijn er gewoon veel dingen die niet meer kloppen. Dingen die Volvo zelf waarschijnlijk niet eens weet want anders kwam dit wel uit de tests. Als ze het uberhaubt getest hebben natuurlijk.

Dus blijven melden, blijven overleggen hier. Dan is de kans groter dat het opgelost wordt.
De groep van 7 maakt ook bug reports en requestst. voor Volvo. Die komen direct in het Volvo systeem terecht. Je kunt eigenlijk denk ik wel zeggen dat de range assistent daar een rechtstreeks gevolg van is. Dus er wordt wel degelijk gehoor gegeven.

[ Voor 9% gewijzigd door Mga1600 op 09-11-2021 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Mga1600 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 11:24:
[...]

De groep van 7 maakt ook bug reports voor Volvo. Die komen direct in het Volvo systeem terecht.
Misschien een idee om juist als grotere groep meldingen te doen. Geen idee of jullie al onze problemen en voorstellen meenemen, maar hoe meer hoe beter natuurlijk. Zeker richting Volvo. Want dat iets het Volvo systeem in gaat (zeggen ze) is leuk, maar het is natuurlijk belangrijker wat eruit komt. Volvo geeft aan mijn meldingen ook in het systeem te zetten maar daar moet je dan constant zelf achteraan gaan want aan afspraken houden doen ze helaas niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Juancho op 09-11-2021 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
Mga1600 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 10:10:
[...]

Na de auto (met steeds de ontwasemknop en de homeknop) een keer of 5-6 achter elkaar gereset te hebben lijkt alles hier weer gewoon te werken.

Moest niet nodig zijn, maar er is hierdoor wel het een en ander ‘opgeknapt’:
Waar de app eerder zo traag aanlogde aan het moederschip gaat dat nu juist heel snel en ineens zie ik bij de timers ook de buitentemperatuur vermeld staan (was er ook eerder niet bij mij (iOS)).

Ook de merkwaardige soc-weergave in auto en op de app lijkt nu voorbij. Eerder laadde de auto (ingesteld tot 90%) door tot 95-96%. De sessie eindigde dan met het kortstondig rood worden van de led bij de
Laad aansluiting (en op de app) maar snel daarna werd die weer groen.

Maar ingesteld op 100 bleef de lading ook hangen op 95%. In de app stond dan ‘nog 5 minuten’ maar de tijd schoof steeds door. Na de serie resets was 95% ineens 99% geworden en laadde hij wel weer door tot 100%.

Raar, maar goed om te horen. Moet je de ontwasemknop ook iets van 20 sec inhouden? Wat doet die dat, reset hij de verbinding?

edit: laat maar, was even weggelopen, maar zie dat de vraag al gesteld was en beantwoord :)

[ Voor 3% gewijzigd door DarkShadow op 09-11-2021 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Juancho schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 11:25:
[...]

Misschien een idee om juist als grotere groep meldingen te doen. Geen idee of jullie al onze problemen en voorstellen meenemen, maar hoe meer hoe beter natuurlijk. Zeker richting Volvo. Want dat iets het Volvo systeem in gaat (zeggen ze) is leuk, maar het is natuurlijk belangrijker wat eruit komt. Volvo geeft aan mijn meldingen ook in het systeem te zetten maar daar moet je dan constant zelf achteraan gaan want aan afspraken houden doen ze helaas niet.
We lezen hier goed mee en als een probleem op meerdere plekken gezien wordt nemen we die melding uiteraard mee in de bug rapportage. Daarbij is de kans dan groot dat we dat zelf ook ervaren. De huidige issues rond 1.7 en de app zijn al genoegzaam bekend, maar het staat je natuurlijk vrij om individueel ook nog eens uit de heup te schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hlip
  • Nu online
Mga1600 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 11:39:
[...]

We lezen hier goed mee en als een probleem op meerdere plekken gezien wordt nemen we die melding uiteraard mee in de bug rapportage. Daarbij is de kans dan groot dat we dat zelf ook ervaren. De huidige issues rond 1.7 en de app zijn al genoegzaam bekend, maar het staat je natuurlijk vrij om individueel ook nog eens uit de heup te schieten.
Ik heb niet zo de behoefte om uit de heup te schieten. Mijn ervaring leert dat dat weinig toevoegt. :)

Ik weet niet of jullie die vrijheid hebben, maar misschien is het een idee dat jullie (eens per maand) de volgers hier een overzicht geven van de gemelde bugs.
Dan kan iedereen voor zichzelf bepalen of hij/zij individueel een nog niet meegenomen bug wil inschieten bij Volvo NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
DarkShadow schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 11:39:
[...]

Raar, maar goed om te horen. Moet je de ontwasemknop ook iets van 20 sec inhouden? Wat doet die dat, reset hij de verbinding?
Meestal wat langer dan 20 seconden, soms wel 40 en een enkele keer gebeurt er niets en moet je ‘m even loslaten en nogmaals indrukken. Net zolang tot het sos lampje bij het dak rood gaat knipperen.

Ik weet de technische term niet, maar deze actie reset de communicatie module. Als je geen internet of GPS hebt is dit ook vaak de remedie.
Het resetten via de home knop is volgens mij meer het wissen van het ‘werkgeheugen’ en helpt vooral als een app is ‘bevroren’.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterblok
Ik beschreef deze bug al eerder heeft iemand anders dat ook of is het alleen bij mij en moet ik iets resetten of zo?

Als ik lage soc heb onder 7% komt er een melding of er lader gezocht moet worden, zowel met ja als nee klikken gebeurt er niks, de melding gaat pas weg na laden. Hij staat dan wel de laatste kilometers voor je display... Is een bug?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mga1600
hlip schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 11:45:
[...]

Ik heb niet zo de behoefte om uit de heup te schieten. Mijn ervaring leert dat dat weinig toevoegt. :)

Ik weet niet of jullie die vrijheid hebben, maar misschien is het een idee dat jullie (eens per maand) de volgers hier een overzicht geven van de gemelde bugs.
Dan kan iedereen voor zichzelf bepalen of hij/zij individueel een nog niet meegenomen bug wil inschieten bij Volvo NL.
Door ziekte en allerlei andere agenda-problemen is de bespreking met Volvo Nederland (die voor vorige maand gepland stond) doorgeschoven naar een avond eind volgende week. Bij die gelegenheid hopen/verwachten we niet alleen antwoorden maar ook inhoudelijke inzichten te krijgen over de stand van zaken en over wat ons allemaal nog te wachten staat aan aan updates etc. Daar zijn we allemaal net zo benieuwd naar als jullie dat zijn. We zullen wat we daar te weten komen ( positief of negatief) hier zoveel mogelijk delen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Waterblok schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 11:59:
Ik beschreef deze bug al eerder heeft iemand anders dat ook of is het alleen bij mij en moet ik iets resetten of zo?

Ik heb het nooit gehad en ook nooit eerder gelezen bij anderen. Als je dit hebt, heb je dan al eens het systeem een herstart gegeven om te kijken of het daarna wel werkt? Als dat niet werkt en je hebt dit constant kan je ook Maps eens verwijderen en opnieuw installeren. Of eens hard afsluiten (kan in het app menu) en opnieuw opstarten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JP8
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 15-09-2023

JP8

Dank voor de tip. Voor diegene die het interesseert:

Ik heb voor de zekerheid maar even contact opgenomen met de Volvo dealer. Sneeuwketting voor de P8 / Twin Electric / Pure Eletric ligt toch iets gecompliceerde.

1. Vanwege de elektromotoren is er te weinig ruimte voor traditionele sneeuwkettingen om de voorwielen.
2. Alleen Centrax sneeuwkettingen voldoen (deze hoeven niet achterlangs gemonteerd te worden)
3. Altijd sneeuwkettingen op de vooras.

Ik heb ze inmiddels besteld.
Stuur mij een berichtje als je ze wilt huren voor a.s. wintersport (omgeving Amersfoort)
Scheelt weer 400 euro aanschaf ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5K2xML4YT9Dh7MEul-SlAbqu8d8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/5B3rb42FJiyMgHmPiJaPFdbX.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Juancho schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 12:17:
[...]

Ik heb het nooit gehad en ook nooit eerder gelezen bij anderen. Als je dit hebt, heb je dan al eens het systeem een herstart gegeven om te kijken of het daarna wel werkt? Als dat niet werkt en je hebt dit constant kan je ook Maps eens verwijderen en opnieuw installeren. Of eens hard afsluiten (kan in het app menu) en opnieuw opstarten.
Komt mij ook niet bekend voor. Maar zonder de suggestie te willen wekken dat ik het weet: wat Juancho schrijft over het geforceerd afsluiten van de app lijkt mij ook de kleine moeite van het proberen waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iksie
JP8 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 12:21:
[...]

Dank voor de tip. Voor diegene die het interesseert:

Ik heb voor de zekerheid maar even contact opgenomen met de Volvo dealer. Sneeuwketting voor de P8 / Twin Electric / Pure Eletric ligt toch iets gecompliceerde.

1. Vanwege de elektromotoren is er te weinig ruimte voor traditionele sneeuwkettingen om de voorwielen.
2. Alleen Centrax sneeuwkettingen voldoen (deze hoeven niet achterlangs gemonteerd te worden)
3. Altijd sneeuwkettingen op de vooras.

Ik heb ze inmiddels besteld.
Stuur mij een berichtje als je ze wilt huren voor a.s. wintersport (omgeving Amersfoort)
Scheelt weer 400 euro aanschaf ;)

[Afbeelding]
Verhuurt Volvo ze ook zelf? Kan ik uiteraard ook aan mijn dealer vragen... Ik vind ze kopen voor die ene week in januari en dan ook nog winterbanden, wel best duur (I know, subjectief begrip).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Ik lees net in het Polestar topic: Gisteren update P1.7. ingetrokken door Polestar voor verdere verspreiding vanwege fouten in de software..

Grote kans dat dit bij onze P8 dan ook wel zal gebeuren gezien de vele fouten in de software...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterblok
Juancho schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 12:17:
[...]

Het is een melding zoals bij de gordel niet aandoen en lijkt me te komen uit de auto software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Waterblok schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 14:35:
[...]

Het is een melding zoals bij de gordel niet aandoen en lijkt me te komen uit de auto software?
Ah sorry, ik las het verkeerd. Het is die melding in het scherm voor je neus ipv in Maps zelf. Dan heeft het idd niks met Maps te maken en idd is het dan auto software. Dan weet ik het ook niet, maar de dealer moet het toch wel kunnen oplossen. 9 van de 10x lossen dingen zich wel op met een update. En let op, naast de OTA zijn er vaak nog veel meer updates voor je auto maar daar krijg je geen bericht van. De moeite wel waard om even langs je dealer te gaan toch? Ben je gelijk weer helemaal bij ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Venomer
Iksie schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 13:55:
[...]

Verhuurt Volvo ze ook zelf? Kan ik uiteraard ook aan mijn dealer vragen... Ik vind ze kopen voor die ene week in januari en dan ook nog winterbanden, wel best duur (I know, subjectief begrip).
Een weekje inderdaad en je hebt ook nog grote kans dat je ze niet nodig hebt. In vele jaren wintersport misschien een of twee keer gebruikt.

Voorheen kon je meen ik bij de ANWB sneeuwkettingen kopen in een verzegelde verpakking. Die kon je dan terugbrengen als je ze niet had gebruikt. Maar die service kan ik niet meer vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSANL
De App is bij mij na een maand goed te hebben gewerkt weer drama.
Als ik de app opstart, dat logt hij wel in, maar lijkt het niet te lukken om te verbinden met de auto.
Na meerdere keren de app opnieuw te starten en daarna lang te wachten, tot een minuut, lukt het soms wel om te verbinden.

Nu is mij iets opgevallen:
Sinds gisteren zie ik als ik de auto "start" deze melding in het middenconsole: Geen internetverbinding.
In zie dan ook een kruisje bij het ontvangst staan.
Na ongeveer 10 - 15 sec. is er weer ontvangst en verdwijnt het kruisje.

Als ik dan de app opstart, maakt deze vrijwel gelijk na het aanmelden verbinding met de auto.
Nu lijkt het er dus op dat de auto de 4G verbinding afsluit als ik de auto op slot doe, of uitstap en dat de verbinding weer wordt opgezet als de auto weer "inschakel".

Een kwalijke "fout" in de programmering lijkt me. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Dat laatste klopt toch ook? Altijd als ik de auto sochtends in stap is er heel even geen connectie. Kwestie van seconden maar het wordt idd wellicht uitgezet als de auto op slot gaat. Je kan bijv ook alleen een update binnen halen als je rijdt. Niet als de auto op slot staat. Waarschijnlijk om dezelfde reden: geen data

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSANL
Juancho schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 20:43:
Dat laatste klopt toch ook? Altijd als ik de auto sochtends in stap is er heel even geen connectie. Kwestie van seconden maar het wordt idd wellicht uitgezet als de auto op slot gaat. Je kan bijv ook alleen een update binnen halen als je rijdt. Niet als de auto op slot staat. Waarschijnlijk om dezelfde reden: geen data
Toch zou er verbinding moeten zijn op de een of andere manier.
Ik gebruik de app om de verwarming een half uur voordat ik vertrek aan te zetten. (vertrektijden variëren in de ochtend).
Als ik op "starten" druk, dan gaat er neem ik aan een signaal van mijn telefoon naar de "cloud" van
Volvo, die dan over 4G een signaal naar mijn auto stuurt om de door mij ingegeven commando uit te voeren.
Daar is een actieve 4G verbinding voor nodig.
Ik zou geen andere mogelijkheid voor de servers van Volvo om een signaal naar mijn auto te sturen.

Bij mij is de "geen internet" melding nieuw.
Ook als ik ben uitgestapt kan ik nog een paar minuten snel verbinden met de auto. Na ongeveer 30 minuten lukt het weer na vele pogingen.

Het is maar een hersenspinsel... maar toch erg merkwaardig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Mijn vorige v40 had dezelfde functionaliteit qua voorverwarmen starten via de app en die had zeker geen 4g... Denk dat die connectie op een andere manier ligt. Geen idee verder overigens, puur een aanname. Of dat Volvo dat wel toe staat maar hrt binnen halen van grotere bestanden blokkeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSANL
Juancho schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 21:08:
Mijn vorige v40 had dezelfde functionaliteit qua voorverwarmen starten via de app en die had zeker geen 4g... Denk dat die connectie op een andere manier ligt. Geen idee verder overigens, puur een aanname. Of dat Volvo dat wel toe staat maar hrt binnen halen van grotere bestanden blokkeert.
Vroeger ging het volgens mij via SMS.
De app stuurde een sms naar de auto met daarin de instructie.
De auto had dan een GSM verbinding, zoals ook wordt gebruikt voor On-Call en S.O.S..

GSM is een "permanente" verbinding, ik had dat van deze 4G verbinding ook verwacht.

Wellicht iemand hier die het weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Wel interessant om eens na te vragen idd. Je krijgt via Twitter vaak best snel antwoord. Niet altijd EEN goed antwoord maar toch 😁.

Maar feit dat de boel na auto openen even nodig heeft om op te starten, bijv Spotify ook omdat die niet gelijk kan starten vanwege geen data, doet mij wel vermoeden dat 4g even op stand-by gaat na afsluiten van de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSANL
Nog een vraagje..
Hoe weet ik of mijn P8 is voorzien van een warmtepomp?

Ik merk namelijk dat er op de aanwezige opties lijst enkele dingen staan die niet in mijn auto zijn.
o.a: Apple CarPlay, Gekoeld Dashboardkastje.
De dealer geeft aan dat het een Copy-Paste foutje is.
Nu begin ik mij af te vragen wat er nog meer copy-paste is fout gegaan.

Kan ik het alleen bij een Volvo dealer laten controleren of is er een manier dat ik het zelf kan checken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSANL
Juancho schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 21:16:
Wel interessant om eens na te vragen idd. Je krijgt via Twitter vaak best snel antwoord. Niet altijd EEN goed antwoord maar toch 😁.

Maar feit dat de boel na auto openen even nodig heeft om op te starten, bijv Spotify ook omdat die niet gelijk kan starten vanwege geen data, doet mij wel vermoeden dat 4g even op stand-by gaat na afsluiten van de auto.
Ik kan een mailtje naar Volvo NL sturen, maar weet niet of en hoe lang ze erover doen om te antwoorden.

Ik gebruik geen twitter.. :)
Ik probeer te bedenken waar ik de vraag kan droppen. Voor de dealers heb ik het gevoel dat het meer abracadabra is. De technische (moderne techniek zeg maar) vragen die ik heb gesteld, resulteert meestal in een starende vertwijfelde medewerker :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
Mailtje kan ook. Volgens mij staat het mailadres van die Robert hier wel ergens in het topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
Mga1600 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 11:24:
[...]

De groep van 7 maakt ook bug reports en requestst. voor Volvo. Die komen direct in het Volvo systeem terecht. Je kunt eigenlijk denk ik wel zeggen dat de range assistent daar een rechtstreeks gevolg van is. Dus er wordt wel degelijk gehoor gegeven.
Klopt! En het feit dat de bediening van de stoel- en stuurverwarming weer vlot werkt! O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
SSANL schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 21:18:
Nog een vraagje..
Hoe weet ik of mijn P8 is voorzien van een warmtepomp?

Ik merk namelijk dat er op de aanwezige opties lijst enkele dingen staan die niet in mijn auto zijn.
o.a: Apple CarPlay, Gekoeld Dashboardkastje.
De dealer geeft aan dat het een Copy-Paste foutje is.
Nu begin ik mij af te vragen wat er nog meer copy-paste is fout gegaan.

Kan ik het alleen bij een Volvo dealer laten controleren of is er een manier dat ik het zelf kan checken?
Apple CarPlay komt nog ergens in een update 2022. Het gekoelde kastje stond in de prijslijst, net als een in leer verpakte sleutel. Helaas staan onder die prijslijsten ook veel kleine letters. Hoe je gaat zien dat die warmtepomp erin zit is niet eenvoudig. Ergens bij je vooras begreep ik…
Pagina: 1 ... 27 ... 335 Laatste

Let op:
Een Tesla versus Volvo discussie is hier offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Informatie en updates over leveringen horen hier thuis: Het grote Polestar 2 / XC40 P8 Levering Topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.

Het grote Volvo EX30 topic (vergelijkingen met de (X)C40 daargelaten), zie ook Notna in "Het grote Volvo (X)C40 Recharge EV topic"