XC40 P8 - Wallbox Copper SB
https://www.tesla.com/fin...ination%20charger%2Cparty
Houd er wel rekening mee dat je de app alsnog nodig bent als je wil laden. Je moet namelijk je betaling daar toevoegen en via de app kan je het laden starten.
:strip_exif()/f/image/rn5P7Vn9wIo7uE84l557H45e.jpg?f=fotoalbum_large)
@JohnDoe77 ik had die 2 Google apps ook ineens. Vooral die Books is idd super iriitant, bij mij staat die regelmatig aan/actief ipv Spotify als ik die als laatst gebruikt hebt. De app kwamen er ook zomaar op, heb ze zelf niet geïnstalleerd en ze kwamen ook niet mee bij de 1.7 update. Er vaag dus. Het is dus ook niet vergelijkbaar met het foutje van ABRP want die moest je echt zelf installeren. Wilde ook nog even kijken of je die zelf kan verwijderen. Lijkt me toch wel, Maps kan je namelijk ook verwijderen.
Btw, vanmorgen update binnen voor de nieuwe android app, incl Google maps linkje (je kan het alleen niet naar de auto sturen? 🤔)
:strip_exif()/f/image/t3hGKd9HicxCt4ZC8WH8cjl2.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/MIcvlC11usqHDEK1x51h3NbK.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 50% gewijzigd door Juancho op 02-11-2021 13:11 ]
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)|
Bij mij zijn deze apps in de (OTA-) update ook niet verschenen, maar als ik met mijn iPad in de playstore zoek staan ze daar wel. Daar zijn ze geoormerkt als “niet beschikbaar voor het device Volvo cars’” (eigenlijk dezelfde situatie als met ABRP die sommigen ook konden installeren). Slordig beheer van de play-store?
Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride
Ziet er goed uit!WTrebor schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 09:17:
Bij deze nog de foto's van de zwarte logo's.
Andere vraag : sinds vanochtend geen GPS signaal meer. Hebben jullie hier ook last van? Of hebben jullie tips voor mij?[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dat wegvallende gps signaal (internet ook) treedt vaker op na een software update (bij mij), daarbuiten eigenlijk nooit.
Remedie: voorruit ontwasemknop indrukken en langere tijd vasthouden (50 seconden?) tot het sos lampje boven de voorruit gaat knipperen in rood. Nog even vasthouden en dan pas loslaten. Daarna een reset van het systeem met de ‘home knop’ onder het grote scherm. Ongeveer 30 seconden vasthouden (eerst komt de mededeling van het reinigen van het scherm, gewoon negeren en blijven vasthouden tot het hele scherm zwart wordt. Dan start het vanzelf opnieuw op en werkt alles meestal wel weer. Zo niet nogmaals beide stappen herhalen.
En je zou bij Ali ook nog voor de koplampen een folie kunnen bestellen.okio schreef op maandag 1 november 2021 @ 21:22:
[...]
Leuk heb je ook nog een foto van de voorkant en achterkant? Ben wel benieuwd naar de zwarte logo's.
Gele remklauwen niet echt mijn smaak, maar dat is persoonlijk natuurlijk.
Die gespoten onderkant e.d. op zich niet verkeerd. Haalt het xc karakter er wel een beetje af maar wel mooi geheel.
Heb je nog overwogen om de voorportieren ook nog te laten tinten? Zou ik dan zelf nog wel doen, dan heb je iets minder een bestelbus gevoel en zit er wat een meer natuurlijke overgang tussen voor en achter.

https://nl.aliexpress.com...2210000014430089813%22%7D
XC40 Pro Pure Electric - Onxy Black - Extra getinte ramen, verlengde dakspoiler, en de 20"
Is het eigenlijk legaal om zo'n getinte folie op de lampen te plakken?SharkIi schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 15:01:
[...]
En je zou bij Ali ook nog voor de koplampen een folie kunnen bestellen.![]()
https://nl.aliexpress.com...2210000014430089813%22%7D
XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus
P8, 19 inch Continental, MY21, Warmtepomp
Ik heb de app vandaag geüpdatet naar 5.6.1 (iOS). Ik ben benieuwd of de timer deze keer wel werkt.
Hier weer iets nieuws. App dus ook een update gehad vanmorgen, timer toevoegen en vervolgens blijft het icoontje draaien. Ga je terug naar home is je timer weg.Venomer schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 17:01:
Als ik in de app een klimaattimer instel, springt de SoC 5% terug, om even later weer het juiste percentage aan te geven. Misschien om je er op voor te bereiden dat het voorverwarmen SoC kost?![]()
Ik heb de app vandaag geüpdatet naar 5.6.1 (iOS). Ik ben benieuwd of de timer deze keer wel werkt.
Ze verzinnen bij Volvo ook elke keer weer iets nieuws om ons te irriteren....

:strip_exif()/f/image/IIG2uYbcmLUTfDAGm7PyG9R8.jpg?f=fotoalbum_large)
Het lijkt erop dat deze apps niet verwijderd kunnen worden. Ik heb ze ook, maar als je de app langere tijd indrukt op het scherm zou je ze normaal moeten kunnen verwijderen. Maar dan komt er te staan “deze app kan niet worden verwijderd”.
BMW 330e Touring
Nou ja, ik heb het gemeld bij de dealer. En hij moet toch heen morgen, want ik heb ook geen gps en internet signaal meer sinds afgelopen zaterdag. Daarnaast sinds gisteren ook (af en toe) een heel irritant geluid bij het dakraam.Montalbano schreef op maandag 1 november 2021 @ 22:23:
[...]
Ik heb wel eens geprobeerd om tijdens een laadsessie de limiet te verhogen en dat deed ie toen niet.
BMW 330e Touring
Ja voorramen moet je niet veel gekker maken dan 65/70 procent lichtdoorlatend, dan zit je vaak nog veilig omdat ze af-fabriek ook nog iets geint zijn. Dan voldoe je aan de wet®elgeving.Waterblok schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 16:15:
Voordeurramen mag alleen folie als het bepaalde waarde licht door laat.
Voor de voorramen zal een goede tinter er ook altijd een certificaat bij doen zodat je geen discussie krijgt.
Koplampen, achterlampen whatever tinten (de tokkie bmw's hihi) is verboden en apk afkeur.
Mijn ervaring na ruim 100.000km EV is dat de velg niet zoveel uitmaakt. Type band / luchtdruk maakt meer verschil.Iksie schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 19:29:
Heeft er iemand ervaring met aftermarket velgen voor bv. winterbanden? Zal het bereik sterk afnemen? Of andere nadelen. Ik zie dat EV's vaak typische velgen hebben, mss vanwege de aërodynamica. Maar die niet-Volvo velgen zijn wel veel goedkoper.
De 15” winterbanden op de e-Golf op aftermarket lichtmetaal zijn zuiniger dan de 16” EV zomerbanden op originele aerodynamische velgen.
Ook de Polestar is zuiniger met 19” winterbanden vergeleken met 20” zomer.
Ik zou er dus niet teveel waarde aan hechten.
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
Mooi geworden, vooral van voren oogt het strak 👍.WTrebor schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 09:17:
Andere vraag : sinds vanochtend geen GPS signaal meer. Hebben jullie hier ook last van? Of hebben jullie tips voor mij?[Afbeelding]
[Afbeelding]
Nu nog die witte badge er af en t is klaar. Mensen hoeven niet te zien dat je een wolfs in (zwarte) schaapskleding hebt, dat zullen ze ervaren 😉. Ik heb mijn onyx black ook het logo zwart laten spuiten en de badges er af: mooi rustig.
Bazzan
Ik zag het op de cockpit display in de auto.Waterblok schreef op maandag 1 november 2021 @ 22:21:
Waar zie je dat? De auto geeft het goed aan, de app stopt bij 90% en is onjuist.
In de auto zal 100% staan?
BMW 330e Touring
Denk ook aan het gewicht aan de auto en het aandrijf koppel dat stelt hele hoge eisen. De velgen van de P8 zijn daarom versterkt ten opzichte van de gewone XC40 velgen en dat is niet voor niets zo.Iksie schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 19:29:
Heeft er iemand ervaring met aftermarket velgen voor bv. winterbanden? Zal het bereik sterk afnemen? Of andere nadelen. Ik zie dat EV's vaak typische velgen hebben, mss vanwege de aërodynamica. Maar die niet-Volvo velgen zijn wel veel goedkoper.
Dank je wel!Juancho schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 08:34:
@Mga1600 @JohnDoe77 dat linkje van mij heeft al het filter actief voor NIET Tesla auto's. Maar zagvdat andere filters die voor ons niet belangrijk zijn ook nog aan stonden (hieronder juiste link) En ja, die kan je dan op je home screen zetten of in mijn geval, in mijn folder met alle auto gerelateerde apps. @Mga1600 die in Zwolle (vd Valk) staat er dan ook idd tussen. En zoals je ziet, er zijn er in Nederland idd maar een paar (in rode kleur). Mocht je dit willen, gebruik dan deze link:
https://www.tesla.com/fin...ination%20charger%2Cparty
Houd er wel rekening mee dat je de app alsnog nodig bent als je wil laden. Je moet namelijk je betaling daar toevoegen en via de app kan je het laden starten.
[Afbeelding]
@JohnDoe77 ik had die 2 Google apps ook ineens. Vooral die Books is idd super iriitant, bij mij staat die regelmatig aan/actief ipv Spotify als ik die als laatst gebruikt hebt. De app kwamen er ook zomaar op, heb ze zelf niet geïnstalleerd en ze kwamen ook niet mee bij de 1.7 update. Er vaag dus. Het is dus ook niet vergelijkbaar met het foutje van ABRP want die moest je echt zelf installeren. Wilde ook nog even kijken of je die zelf kan verwijderen. Lijkt me toch wel, Maps kan je namelijk ook verwijderen.
Btw, vanmorgen update binnen voor de nieuwe android app, incl Google maps linkje (je kan het alleen niet naar de auto sturen? 🤔)
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik woon bovenin Noord_Holland en hier in de buurt is er geen Tesla lader voor ons beschikbaar gemaakt. Maar dat is niet erg omdat ik standaard thuis laad en de hele provincie qua range gemakkelijk haal met mijn accu.
Maar ik kom ook regelmatig elders o.a. in het Gooi bij mijn zoon en zijn gezin en daar kan ik wel terecht in Eennes bijvoorbeeld en ook ga ik met regelmaat richting Arnhem en Nijmegen of naar het Zuiden.
Dan moet ik een beetje bijladen om weer thuis te kunnen raken en meer keuze daarbij is vanzelfsprekend altijd beter.
Ik ga die link volgen!
En tot overmaat van ramp heeft Allego zoals gezegd nu ook vanwege privacy redenen wat dingen uit moeten zeggen. Moet ik daar ook via de app de laadsessie starten...
Daar mogen de merken en providers nog wel eens beter of nadenken want dit is zo 1 grote wir war van apps en passen en laad vereisten.
[ Voor 6% gewijzigd door Juancho op 02-11-2021 22:12 ]
Dank je wel, het resetten heeft bij mij gewerkt. Kon er gelijk weer volop van genieten. En had inderdaad net de avond ervoor de update gehad naar 1.7.Mga1600 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 09:59:
[...]
Ziet er goed uit!
Dat wegvallende gps signaal (internet ook) treedt vaker op na een software update (bij mij), daarbuiten eigenlijk nooit.
Remedie: voorruit ontwasemknop indrukken en langere tijd vasthouden (50 seconden?) tot het sos lampje boven de voorruit gaat knipperen in rood. Nog even vasthouden en dan pas loslaten. Daarna een reset van het systeem met de ‘home knop’ onder het grote scherm. Ongeveer 30 seconden vasthouden (eerst komt de mededeling van het reinigen van het scherm, gewoon negeren en blijven vasthouden tot het hele scherm zwart wordt. Dan start het vanzelf opnieuw op en werkt alles meestal wel weer. Zo niet nogmaals beide stappen herhalen.
Kan je ze niet de-activeren? Even in het systeem het App-menu opzoeken en ze daar uitzetten. Dit werkt bij de meeste (niet systeemapps). Zo kan je ook maps, play store en handboek uitzetten.mrsmit01 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 18:01:
[...]
Het lijkt erop dat deze apps niet verwijderd kunnen worden. Ik heb ze ook, maar als je de app langere tijd indrukt op het scherm zou je ze normaal moeten kunnen verwijderen. Maar dan komt er te staan “deze app kan niet worden verwijderd”.
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
Behalve bij Tesla kun je in Nederland als je wilt toch overal laden met maar 1 laadpas? Andere passen of apps gebruiken is dan een keuze, maar geen noodzaak.Juancho schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 22:10:
@Mga1600
En tot overmaat van ramp heeft Allego zoals gezegd nu ook vanwege privacy redenen wat dingen uit moeten zeggen. Moet ik daar ook via de app de laadsessie starten...
Daar mogen de merken en providers nog wel eens beter of nadenken want dit is zo 1 grote wir war van apps en passen en laad vereisten.
P8
(dat hij al 3 dagen niet op slot was, daar zullen we het even niet over hebben).
Nou wel iets te kort door de bocht.Rene schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 19:42:
[...]
Mijn ervaring na ruim 100.000km EV is dat de velg niet zoveel uitmaakt. Type band / luchtdruk maakt meer verschil.
De 15” winterbanden op de e-Golf op aftermarket lichtmetaal zijn zuiniger dan de 16” EV zomerbanden op originele aerodynamische velgen.
Ook de Polestar is zuiniger met 19” winterbanden vergeleken met 20” zomer.
Ik zou er dus niet teveel waarde aan hechten.
19 tov 20 inch scheelt sowieso al 7-10% in het verbruik als je er dezelfde banden omlegt
Ziet er gaaf uit! Mag ik vragen bij welke dealer je het logo aan de voorzijde zwart hebt laten maken? Onze dealer gaf aan dat het erg lastig was omdat het logo ook sensoren bevat voor de ACC.WTrebor schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 09:17:
Main: Woefwaffer (Mage), Alts: Woefwafje/Miauwmiauwer) on Outland.
Het is mij niet gelukt… @Juancho ?Rene schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 23:30:
[...]
Kan je ze niet de-activeren? Even in het systeem het App-menu opzoeken en ze daar uitzetten. Dit werkt bij de meeste (niet systeemapps). Zo kan je ook maps, play store en handboek uitzetten.
Werkelijk geen idee! Spontaan… na de 1.7 update.ArnoudN schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 07:32:
[...]
Ik heb de apps niet en kan ze ook niet vinden in de playstore. Hoe zijn ze er bij jou opgekomen?
Niet dus...Venomer schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 17:01:
Als ik in de app een klimaattimer instel, springt de SoC 5% terug, om even later weer het juiste percentage aan te geven. Misschien om je er op voor te bereiden dat het voorverwarmen SoC kost?![]()

Tja, *als* de app werkt is mijn ervaring dat de via de app ingestelde timers het ook doen. Gelukkig heb ik "ontdekt" dat je het ook lokaal in de auto in kunt stellen

Erg irritant.
:strip_exif()/f/image/pBFhRYAwK03wTgWUr5usbejG.jpg?f=fotoalbum_large)
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
Als je via je PC of laptop inlogt in je Google-account, kun je het dan via de Playstore verwijderen?JackBol schreef op woensdag 3 november 2021 @ 10:44:
Die podcast app in de 1.7 update kan je dus niet weggooien en nu zit deze de hele tijd op mijn Home Screen (die
met die 4 stroken) ipv de radio app als die aan staat.
Erg irritant.
[Afbeelding]
Ik heb het vandaag handmatig in de app aan gezet. Dus 30 minuten voor vertrek in de app op "starten" geklikt. Dat werkte wel. Auto lekker warm en de ruiten en spiegels schoon!TAA schreef op woensdag 3 november 2021 @ 10:41:
[...]
Tja, *als* de app werkt is mijn ervaring dat de via de app ingestelde timers het ook doen. Gelukkig heb ik "ontdekt" dat je het ook lokaal in de auto in kunt stellenVanmorgen dus keurig een warme auto
ondanks dat de app het weer af laat weten
Hij staat er in de playstore niet eens bij.Venomer schreef op woensdag 3 november 2021 @ 11:01:
[...]
Als je via je PC of laptop inlogt in je Google-account, kun je het dan via de Playstore verwijderen?
Ik ben uiterst teleurgesteld dat deze apps mij in mijn auto opgedrongen worden.
Ik heb de app achteraf gezien wel. Als je in het Home screen naar rechts swiped zie je wel de radio app (en andere apps).JackBol schreef op woensdag 3 november 2021 @ 11:15:
[...]
Hij staat er in de playstore niet eens bij.
Ik ben uiterst teleurgesteld dat deze apps mij in mijn auto opgedrongen worden.
Oh dat ga ik dadelijk eens proberen. Van die swipe optie was ik nog niet op de hoogte.ArnoudN schreef op woensdag 3 november 2021 @ 11:18:
[...]
Ik heb de app achteraf gezien wel. Als je in het Home screen naar rechts swiped zie je wel de radio app (en andere apps).
Mijn ervaring is nu dat het home screen elke keer start op de podcasts app. Daar heb ik geen zin in. Ik gebruik die namelijk niet.
Lol, wist je dat echt niet? Je kan swipen bij die 4 main tegels, zowel naar links als rechts en dan heb je wat optiesJackBol schreef op woensdag 3 november 2021 @ 11:26:
[...]
Oh dat ga ik dadelijk eens proberen. Van die swipe optie was ik nog niet op de hoogte.
Mijn ervaring is nu dat het home screen elke keer start op de podcasts app. Daar heb ik geen zin in. Ik gebruik die namelijk niet.
Ik ga zo even in de auto kijken maar heb ondertussen de klacht ook bij Volvo NL neergelegd. Het is sowieso al vreemd dat je een externe app opgedrongen krijgt zonder toestemming te geven. En al helemaal als je de app niet kan verwijderen. Ook niet vanuit de playstore op een andere PC.
De app start ook echt op bij het aanzetten? Dat is bij mij niet het geval, als ik radio heb geluisterd blijft hij daarop staan. Als ik wil switchen naar een andere zender moet ik eerst wel swipen om de radio app open te zetten.Juancho schreef op woensdag 3 november 2021 @ 11:29:
[...]
Lol, wist je dat echt niet? Je kan swipen bij die 4 main tegels, zowel naar links als rechts en dan heb je wat opties. Overigens helpt dat niet altijd hoor, bij mij start die podcast app regelmatig gewoon weer op als ik de auto eerder heb afgesloten met Spotify aan. Idd super irritant!
Ik ga zo even in de auto kijken maar heb ondertussen de klacht ook bij Volvo NL neergelegd. Het is sowieso al vreemd dat je een externe app opgedrongen krijgt zonder toestemming te geven. En al helemaal als je de app niet kan verwijderen. Ook niet vanuit de playstore op een andere PC.
Dat geeft mij het idee dat het een systeem installatie is geweest of keihard gepushed door Google. Aan de andere kant... Maps en assist kan je ook gewoon verwijderen. Vreemd... 🤔
P8
Je kan apps ook UIT een blok halen, en dat is wat je met deze irritante Google app wil. Had ik nog niet geprobeerd, kan ik straks nog ff doen. Maar heb sterk het vermoeden dat die er ingebakken zit. Of je nu wil of niet.Montalbano schreef op woensdag 3 november 2021 @ 16:17:
Betreffende de nieuwe apps, je kunt ze wel verplaatsen naar een ander blok zag ik. Misschien kun je ze naar een blok verplaatsen dat niet in beeld komt.
Ja dat is wat ik bedoelde inderdaad, uit het blok naar een ander blok.Juancho schreef op woensdag 3 november 2021 @ 17:02:
[...]
Je kan apps ook UIT een blok halen, en dat is wat je met deze irritante Google app wil. Had ik nog niet geprobeerd, kan ik straks nog ff doen. Maar heb sterk het vermoeden dat die er ingebakken zit. Of je nu wil of niet.
P8
Ik ga nog 1 stapje verder, echt uit een blok verwijderen en nergens anders in zettenMontalbano schreef op woensdag 3 november 2021 @ 17:54:
[...]
Ja dat is wat ik bedoelde inderdaad, uit het blok naar een ander blok.
[ Voor 4% gewijzigd door Juancho op 03-11-2021 18:21 ]
Nee, want de enige mogelijkheid buiten een blok is de verwijder knop en daar staat op “verwijderen is niet mogelijk”…Juancho schreef op woensdag 3 november 2021 @ 18:21:
[...]
Ik ga nog 1 stapje verder, echt uit een blok verwijderen en nergens anders in zetten. Dat zou wel moeten kunnen namelijk
P8
Je hebt gelijk.even geprobeert. Heb die app nu in de onderste tegel gezet en echt verwijderen uit de tegel kan idd niet.Montalbano schreef op woensdag 3 november 2021 @ 18:37:
[...]
Nee, want de enige mogelijkheid buiten een blok is de verwijder knop en daar staat op “verwijderen is niet mogelijk”…
Lijkt mee een fout/bug, heb het gemeld bij Volvo.
Ja tot die conclusie was ik ook gekomen. Ik heb het als bug bij Volvo Car NL gemeld….Juancho schreef op woensdag 3 november 2021 @ 14:34:
@JackBol @JohnDoe77 ik heb even gekeken. De app valt niet te verwijderen omdat het systeem het niet als app ziet. Kijk maar eens via de playstore bij je geïnstalleerde apps. Daar staat deze niet tussen.
Dat geeft mij het idee dat het een systeem installatie is geweest of keihard gepushed door Google. Aan de andere kant... Maps en assist kan je ook gewoon verwijderen. Vreemd... 🤔
Overal waar je hem zet dringt hij zichzelf naar de voorgrond in de vier tegels…Montalbano schreef op woensdag 3 november 2021 @ 17:54:
[...]
Ja dat is wat ik bedoelde inderdaad, uit het blok naar een ander blok.

Ik begrijp niet zo goed wat jullie bedoelen met naar de voorgrond. Bij mij zijn die apps alleen zichtbaar als ik zo’n tegel opzij swipe, nooit zomaar. Ik begrijp dat dat bij jullie anders is?JohnDoe77 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 00:34:
[...]
Overal waar je hem zet dringt hij zichzelf naar de voorgrond in de vier tegels…
P8
Niet altijd maar wel regelmatig. Dan heb je bijv. je auto afgesloten met Spotify actief in tegel 2 en de range assistent op tegel 4. Die zie je dus actief, op de voorgrond zoals het hoort.Montalbano schreef op donderdag 4 november 2021 @ 07:32:
[...]
Ik begrijp niet zo goed wat jullie bedoelen met naar de voorgrond. Bij mij zijn die apps alleen zichtbaar als ik zo’n tegel opzij swipe, nooit zomaar. Ik begrijp dat dat bij jullie anders is?
Regelmatig pikt die Google Podcast app dat plekje in (afhankelijk van welke tegel je het hebt staan) zonder dat je zelf iets verandert hebt. En die podcast app is dan actief op je homescreen.
Vraagje,..
Ik las in de release notes van de laatste update dat er een sneeuwvlokje bij de batterij komt als de buiten temperatuur van invloed is op de prestaties van de accu.
Weet iemand wat de voorwaarden zijn van het sneeuwvlokje?
Want het was eergisteren 3 graden buiten en ik zag geen sneeuwvlokje op mijn dashboard.
Ik ben "gewend" aan een sneeuwvlokje op het dashboard vanaf 4 graden. In al mijn eerdere auto's had ik dat namelijk. Kia, Skoda, Seat, e.d...
Nu bij 3 graden helemaal geen sneeuwvlokje was ik redelijk verbaasd over.
XC40 P8 [MY21] / 20" / Warmtepomp / Grijs / Panoramadak
Dat niet alleen, je zou ook een bericht moeten zien. Is mij ook nog niet opgevallen maar je zou het idd bij 3 graden wel verwachten...SSANL schreef op donderdag 4 november 2021 @ 09:05:
Ola,
Vraagje,..
Ik las in de release notes van de laatste update dat er een sneeuwvlokje bij de batterij komt als de buiten temperatuur van invloed is op de prestaties van de accu.
Want het was eergisteren 3 graden buiten en ik zag geen sneeuwvlokje op mijn dashboard.
Ik ben "gewend" aan een sneeuwvlokje op het dashboard vanaf 4 graden. In al mijn eerdere auto's had ik dat namelijk. Kia, Skoda, Seat, e.d...
- Bij koude weersomstandigheden verschijnt naast de indicatie voor het accuniveau een sneeuwvlokpictogram om te laten weten of de bruikbare accucapaciteit beperkt wordt.
- Inleidende informatie over de invloed van een koud klimaat op de actieradius van de accu via een opstartbericht en een melding op het bestuurdersdisplay.
- Slimmere timers voor preconditioning: De accu wordt voor vertrek gepreconditioneerd om de actieradius te verhogen.
- Een hogere accubedrijfstemperatuur tijdens rijden en snelladen voor een hogere actieradius en laadsnelheid.
[ Voor 30% gewijzigd door Juancho op 04-11-2021 09:23 ]
@EHAS postte afgelopen dinsdag een foto van de melding die hij zag. Er is te zien dat de temperatuur 8 graden is en de SoC 16%. Het is denk ik een combinatie van temperatuur en SoC die de melding veroorzaakt, want bij lagere temperaturen maar een hogere SoC heb ik de melding nog niet gezien.SSANL schreef op donderdag 4 november 2021 @ 09:05:
Ola,
Vraagje,..
Vanaf 1.7 wordt bij activeren van de preconditioning van het interieur ook de accu meegenomen. Daarvoor blijkbaar niet.Juancho schreef op donderdag 4 november 2021 @ 09:17:
[...]
Weet iemand ook wat 2 anderen punten inhouden? Wat is een slimme timer en wat houdt een hogere accubedrijfstemperatuur in?
- Slimmere timers voor preconditioning: De accu wordt voor vertrek gepreconditioneerd om de actieradius te verhogen.
- Een hogere accubedrijfstemperatuur tijdens rijden en snelladen voor een hogere actieradius en laadsnelheid.
En punt 2 spreekt volgens mij voor zich....
XC40 P8 MY21 - Alfen Eve Single Pro-line (7.0.2) - 7,1 kWp PV
Zou dat te maken kunnen hebben met het feit dat je de betreffende app een keer geopend hebt? Ik heb die apps nog nooit geopend, en ze worden bij mij dan ook nooit actief (tot op heden). Ik merk wel dat als je bijvoorbeeld Flitsmeister in de achtergrond een keer geopend hebt, die altijd actief blijft, ook de volgende keer als je in de auto stapt. Alleen een reboot van het systeem sluit de apps echt af. Misschien het proberen waard.Juancho schreef op donderdag 4 november 2021 @ 09:03:
[...]
Niet altijd maar wel regelmatig. Dan heb je bijv. je auto afgesloten met Spotify actief in tegel 2 en de range assistent op tegel 4. Die zie je dus actief, op de voorgrond zoals het hoort.
Regelmatig pikt die Google Podcast app dat plekje in (afhankelijk van welke tegel je het hebt staan) zonder dat je zelf iets verandert hebt. En die podcast app is dan actief op je homescreen.
P8
P8
Wbt stuurhulp, volgens mij zat dat er altijd al hoor. Ook in de versies voor de 1.7.
Dank je wel. Bij Broekhuis in Assen. De pijlen zijn gespoten. De buitenste cirkel is met folie gewrapt. Dit had inderdaad te maken met de sensor die erin verwerkt zit.wouter8888 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 09:51:
[...]
Ziet er gaaf uit! Mag ik vragen bij welke dealer je het logo aan de voorzijde zwart hebt laten maken? Onze dealer gaf aan dat het erg lastig was omdat het logo ook sensoren bevat voor de ACC.
Klopt, zou niets uit mogen maken, maar lijkt het wel te doen. Ik krijg ze in ieder geval nooit actief.Juancho schreef op donderdag 4 november 2021 @ 11:28:
Of je nu een app opent of niet zou sowieso niks mogen uitmaken. De laatst gebruikt app komt in je homescreen. Thats it. Deze app wordt gewoon geforceerd opgestart ergens en aangezien je het niet kan verwijderen moet het wel een bug zijn.
Wbt stuurhulp, volgens mij zat dat er altijd al hoor. Ook in de versies voor de 1.7.
Ah, de stuurhulp functie aan/uit bij cruisecontrol had ik dan echt gemist, heb daar eerder wel naar gekeken maar kon het toen niet vinden.
P8
Vanmorgen met winterbanden en preconditioning 22,4 bij 4 graden. Ik ben best onder de indruk van wat Volvo daar aan heeft verbeterd.
P8
Ik heb een 'vaste 'instelling gedaan (iedere werkdag vaste tijd, iedere week herhalen aangezet), maar na 1x laat hij het afweten en verdwijnt ook de instelling in de auto...TAA schreef op woensdag 3 november 2021 @ 10:41:
[...]
Tja, *als* de app werkt is mijn ervaring dat de via de app ingestelde timers het ook doen. Gelukkig heb ik "ontdekt" dat je het ook lokaal in de auto in kunt stellenVanmorgen dus keurig een warme auto
ondanks dat de app het weer af laat weten

Voorheen zat het schakelen van de stuurhulp onder een van de knoppen op het stuur. Vanaf update 1.6 (dacht ik) zit het in het menu op de middenconsole.Montalbano schreef op donderdag 4 november 2021 @ 11:25:
Ik kwam vanmorgen een knopje tegen dat ik nog niet eerder had gezien. Na de 1.5 update was het (volgens mij) onmogelijk om de cruise control aan te zetten zonder stuurhulp. Vanmorgen zag ik in de instellingen ineens een schuifje om de stuurhulp uit te schakelen bij de cruise control. Lost voor mij een hoop ergernis op binnenwegen op, dus ben er blij mee. Maar wellicht dat ik eerder gewoon niet goed heb gekeken.
Ik had gehoopt dat het bij update 1.7 terug zou komen op het stuur, maar helaas...
Het sneeuwvlokje verschijnt vanaf 2°CSSANL schreef op donderdag 4 november 2021 @ 09:05:
Ola,
Vraagje,..
Sage Green-warmtepomp-19”- Wallbox Pulsar Plus
Ah ok..
Dan wachten we het nog even af..
Wel wil ik erbij zeggen dat ik het wel vreemd vind dat het pas bij 2 graden is. Aangezien het vanaf 4 graden glad kan zijn, en een sneeuwvlokje bij temperatuur notificatie attendeert de bestuurder erop dat het glad kan zijn ivm koude buiten temperatuur. Ik dacht dat dit "standaard" was.
Een sneeuwvlokje bij het batterij icoontje wijs op de verminderde prestaties van de batterij om dezelfde reden.
Maar goed. het kan zijn dat ik onlogisch denk
Thanks
[ Voor 51% gewijzigd door SSANL op 04-11-2021 18:40 ]
Staat luid en duidelijk in het manual: zichtbaar tussen de -5 en + 2 gr. C.SSANL schreef op donderdag 4 november 2021 @ 18:35:
[...]
Ah ok..
Wel wil ik erbij zeggen dat ik het wel vreemd vind dat het pas bij 2 graden is. Aangezien het vanaf 4 graden glad kan zijn, en een sneeuwvlokje bij temperatuur notificatie attendeert de bestuurder erop dat het glad kan zijn ivm koude buiten temperatuur. Ik dacht dat dit "standaard" was.
Een sneeuwvlokje bij het batterij icoontje wijs op de verminderde prestaties van de batterij om dezelfde reden.
Maar goed. het kan zijn dat ik onlogisch denk![]()
![]()
Thanks
Goede tip, dit knopje kende ik ook nog niet en gaat bij mij (op langere snelwegritten na) ook uit.Montalbano schreef op donderdag 4 november 2021 @ 11:33:
[...]
Klopt, zou niets uit mogen maken, maar lijkt het wel te doen. Ik krijg ze in ieder geval nooit actief.
Ah, de stuurhulp functie aan/uit bij cruisecontrol had ik dan echt gemist, heb daar eerder wel naar gekeken maar kon het toen niet vinden.
P6 19" | EVBox Elvi
Voor Zweden is 2 graden nog een tropische temperatuur.SSANL schreef op donderdag 4 november 2021 @ 18:35:
[...]
Ah ok..
Maar goed. het kan zijn dat ik onlogisch denk![]()
![]()
Thanks
P6 19" | EVBox Elvi
Daar heb je een puntPetzun schreef op donderdag 4 november 2021 @ 19:39:
[...]
Voor Zweden is 2 graden nog een tropische temperatuur.
Ja, heel vreemd…madhondt schreef op donderdag 4 november 2021 @ 20:35:
Mijn voorverwarming timers die ik in de auto had geprogrammeerd, waren met de overschakeling naar wintertijd een uur naar voor geschoven. Hebben nog mensen dit vastgesteld ?
Ik las elders dat dat de volgende dag weer gecorrigeerd was, klopt dat niet? Ik kan het zelf niet controleren omdat ik geen ‘oude’ timers had.madhondt schreef op donderdag 4 november 2021 @ 20:35:
Mijn voorverwarming timers die ik in de auto had geprogrammeerd, waren met de overschakeling naar wintertijd een uur naar voor geschoven. Hebben nog mensen dit vastgesteld ?
Ik zag het inderdaad terug op YouTube. Omdat alle Tesla's op dezelfde manier in het laadstation staan kunnen ze met een kort snoer uit de voeten.Venomer schreef op donderdag 4 november 2021 @ 11:23:
Is er al iemand met z'n P8 bij een Tesla Supercharger geweest? Ik hoor over andere EV's dat de lengte van de laadkabel voor uitdagingen kan zorgen, als de aansluiting op de auto niet linksachter of rechtsvoor zit. Nu zit die bij de P8 linksachter, zoals bij Tesla zelf, maar bij een Tesla zit de aansluiting veel verder naar achteren. Ik ben benieuwd.
Door nu bijv een Audi E-Tron te laden gaat het mis met de beschikbare plekken. Er worden nu eigenlijk twee plekken bezet gehouden.
/f/image/9lAVqcefzAYzvdwB9NtLAiqA.png?f=fotoalbum_large)
Bij de XC40 met verbrandingsmotor zit de tankklep toch aan de rechterkant? Ik vraag me af of Volvo expres de laadaansluiting van de P8 linksachter heeft gemaakt, om bij Tesla te kunnen opladen. Dat zou een vooruitziende blik zijn.ko-ie schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 09:35:
[...]
Ik zag het inderdaad terug op YouTube. Omdat alle Tesla's op dezelfde manier in het laadstation staan kunnen ze met een kort snoer uit de voeten.
Door nu bijv een Audi E-Tron te laden gaat het mis met de beschikbare plekken. Er worden nu eigenlijk twee plekken bezet gehouden.
[Afbeelding]
gewoon nee.
Neen, bij mij stonden ze gisteren nog fout. Ik heb ze zelf gecorrigeerd (wat gelukkig vlot ging, in de wagen)Mga1600 schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 08:50:
[...]
Ik las elders dat dat de volgende dag weer gecorrigeerd was, klopt dat niet? Ik kan het zelf niet controleren omdat ik geen ‘oude’ timers had.
Het probleem is dat ik mijn app niet verbonden krijg met de auto. Op de telefoon ben ik ingelogd in de Volvo app, ik voer het VIN nummer in en ga dan in de auto verder. Op het moment dat ik op de auto in mijn profiel naar Volvo on call ga en op volgende klik na het weergeven van zijn VIN nummer geeft die meteen aan. Kan apparaat niet vinden. Ik vraag mij hierdoor af of die uberhaupt geprobeerd heeft te connecten.
Ik heb al eens een factory reset van de auto uitgevoerd via het menu van de Volvo en alles opnieuw ingesteld, maar nu doet hij nog precies hetzelfde. Iemand nog tips zonder dat ik naar de dealer hoef hiervoor?
Kom ook eens op het Division Brabant Forum <BR>
Is al een paar dagen, dus ook een nachtje laten staan en een reset helpt niet. Het zonnescherm werkt nog wel.
Is dit zelf op te lossen of is een ritje dealer noodzakelijk?
[ Voor 6% gewijzigd door talkatoo op 06-11-2021 08:35 ]
Kijk eens naar de privacy-settings van de App en van de auto. Het uitwisselen van data moet zijn toegestaan.TPbasMIE schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 08:28:
Sinds 3 weken ook trotse eigenaar van een mooie P8 en nu zo'n 2000km gemaakt. Heerlijke auto met veel opties. Ik heb echter een vraagje waar jullie mij misschien mee verder kunnen helpen. Namelijk de App. Ik heb al veel gelezen hierover en zie hier diverse meningen over de werking en stabiliteit, alleen ik heb een connectiviteits issue en ben bang dat ik naar de dealer hiervoor terug moet.
Het probleem is dat ik mijn app niet verbonden krijg met de auto. Op de telefoon ben ik ingelogd in de Volvo app, ik voer het VIN nummer in en ga dan in de auto verder. Op het moment dat ik op de auto in mijn profiel naar Volvo on call ga en op volgende klik na het weergeven van zijn VIN nummer geeft die meteen aan. Kan apparaat niet vinden. Ik vraag mij hierdoor af of die uberhaupt geprobeerd heeft te connecten.
Ik heb al eens een factory reset van de auto uitgevoerd via het menu van de Volvo en alles opnieuw ingesteld, maar nu doet hij nog precies hetzelfde. Iemand nog tips zonder dat ik naar de dealer hoef hiervoor?
XC40 Twin Ultimate MY23 19" nubuck + pixel
Ik heb sinds gisteren ook problemen met GPS en 4G. Voor het eerst dat het nu al 2 dagen niet werkt. In het verleden werkte het meteen na een reset weer.Mga1600 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 09:59:
[...]
Ziet er goed uit!
Ik heb inmiddels herhaaldelijk de reset via de home knop gedaan. Zonder succes. Als ik de ontwasemknop ingedrukt houdt gaat er bij geen lampje knipperen bij de SOS. Ik heb ook handmatig de tijd aangepast, allemaal zonder succes.
Iemand nog ideeën? Of wordt het toch een ritje naar de dealer?
Kan een hoop oorzaken hebben. Is de telefoon wel met de auto verbonden om te bellen via bluetooth? Heeft de telefoon mobiele internetverbinding? Heeft de auto internetverbinding?TPbasMIE schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 08:28:
Sinds 3 weken ook trotse eigenaar van een mooie P8 en nu zo'n 2000km gemaakt. Heerlijke auto met veel opties. Ik heb echter een vraagje waar jullie mij misschien mee verder kunnen helpen. Namelijk de App. Ik heb al veel gelezen hierover en zie hier diverse meningen over de werking en stabiliteit, alleen ik heb een connectiviteits issue en ben bang dat ik naar de dealer hiervoor terug moet.
Je zou de communicatie modules kunnen resetten, dat schijnt te kunnen met de ontwasemingsknop, maar hoe dat precies gaat moet je even terugzoeken in dit topic.
P8
Werkte het bij aflevering wel dan @TPbasMIE? Zou erg slordig zijn als ze dat niet voor je gedaan hebben.
[ Voor 20% gewijzigd door Juancho op 06-11-2021 10:47 ]
Als ik trouwens de voorverwarming activeert dan pakt hij nb wel de hele 32A (iets meer dan 7KW).
Kent iemand dit probleem?
Twee evidente vragen:BarryvK schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 10:46:
Gisteren avond m'n xc40 p8 aan de walbox gehangen (32A 1 fase), kom ik er vanmorgen achter dat hij niet harder wilt laden dan 4,7KW (ongeveer 20A), ik heb dit al eens eerder gehad maar nooit er achter gekomen waarom. De lader staat ook echt op 32A en even loskoppelen en weer aankoppelen geeft geen oplossing.
Als ik trouwens de voorverwarming activeert dan pakt hij nb wel de hele 32A (iets meer dan 7KW).
Kent iemand dit probleem?
- in je auto toch ook de limiet ingesteld op 32A?
- heb je een loadbalancer geïnstalleerd die mogelijks de stroom beperkt?
(ik heb zelf thuis een Wallbox Pulsar Plus, en laad ook enkelfasig op 32A, dus het kan zeker)
Geen laadlimiet, alles staat vol gas beschikbaar. De loadbalancer zit er tussen maar die kickt niet in, het is puur de auto die niet vraagt tijdens het laden. Vooral omdat hij de power wel pakt wanneer er wordt voorverwarmt. De auto laad normaal gesproken wel de volle 32A alleen vandaag niet. Ik heb het al een paar keer eerder gehad en het is een onaangename verrassing vooraal als je weg moet met een volle accu en hij maar op de helft staat.madhondt schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 11:27:
[...]
Twee evidente vragen:
- in je auto toch ook de limiet ingesteld op 32A?
- heb je een loadbalancer geïnstalleerd die mogelijks de stroom beperkt?
(ik heb zelf thuis een Wallbox Pulsar Plus, en laad ook enkelfasig op 32A, dus het kan zeker)
Hij/zij is wel wat wisselvalliger geworden inderdaad. Ik krijg regelmatig “oeps, something went wrong” te horencatman8404 schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 11:08:
Waar ik afgelopen week achter kwam dat na de 1.7 update de Google assistent niet meer goed werkt. Ik probeerde iemand te bellen en die assistent gaf aan geen toegang tot internet iemand anders die hetzelfde probleem heeft ondervonden.
P8
Klopt, het stoppen van de navigatie werkt opeens ook niet meer via de assistent bij mij. Grappig is dat mijn telefoon er dan wel op reageert steeds en zegt dat er navigatie niet aan stond (op mijn telefoon natuurlijkcatman8404 schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 11:08:
Waar ik afgelopen week achter kwam dat na de 1.7 update de Google assistent niet meer goed werkt. Ik probeerde iemand te bellen en die assistent gaf aan geen toegang tot internet iemand anders die hetzelfde probleem heeft ondervonden.
Heb ik ook idd.talkatoo schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 08:34:
Ik krijg het glazen dak niet meer open en dicht, zit geen beweging in…
Is al een paar dagen, dus ook een nachtje laten staan en een reset helpt niet. Het zonnescherm werkt nog wel.
Is dit zelf op te lossen of is een ritje dealer noodzakelijk?
Is ontstaan na de 1.7 update.
Mijn vrouw deed het open en we kregen het met geen mogelijkheid meer dicht.
Als we het dicht wilden doen, ging het zonnescherm dicht, maar het raam bleef open.
Vervolgens weer over het schuifje gegaan en ging het zonnescherm weer open.
Ik ben toen uit de auto gestapt en deze op slot gedaan. na verloopt van tijd ging het dakraam zelf weer dicht (zoals ingesteld).
Daarna het dakraam niet meer aangeraakt....
WTrebor schreef op maandag 1 november 2021 @ 19:52:
Volg al een tijdje dit forum, en vandaag mochten we dan eindelijk zelf de XC40 ophalen.
Mag ik vragen wanneer jullie (WTrebor en TPbasMIE) de auto(s) besteld hebben?TPbasMIE schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 08:28:
Sinds 3 weken ook trotse eigenaar van een mooie P8 en nu zo'n 2000km gemaakt.
Mijn P8 staat nog op uitlevering eind november 2021, echter heeft de dealer nog geen exacte datum.
Omdat ik mijn huidige lease auto moet inleveren heb ik een streefdatum gepland van half december, echter of we dit gaan halen is erg onduidelijk.
Wordt toch wel een beetje onrustig van deze onduidelijkheid. Er is toch een database qua aflevering (dacht zoiets eerder gelezen te hebben)?
Volvo XC40 P8 (2022) - Black Stone - 19" velgen - extra getint glas
@SSANL neem aan dat je dit wel even gemeld hebt bij de dealer? Als dat echt een bug in de 1.7 update is...
@catman8404 de assistent werkt hier nog wel, maar het duurt een stuk langer voor ze eindelijk wakker is. Super irritant omdat je vaak bij weg rijden bijv. een bestemming wilt doorgeven. Neem aan dat dit ook wel bekend is bij Volvo ondertussen. Anders ook even melden allen!
Nee nog niet.Juancho schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 15:04:
@BarryvK heb je wel in je auto gechecked ook? Want na elke update zet de auto heel irritant de laadsnelheid op minimaal. Ik trapte er na de 1.7 update ook weer in.
@SSANL neem aan dat je dit wel even gemeld hebt bij de dealer? Als dat echt een bug in de 1.7 update is.... Ik zal het morgen ook eens checken!
@catman8404 de assistent werkt hier nog wel, maar het duurt een stuk langer voor ze eindelijk wakker is. Super irritant omdat je vaak bij weg rijden bijv. een bestemming wilt doorgeven. Neem aan dat dit ook wel bekend is bij Volvo ondertussen. Anders ook even melden allen!
Nog geen tijd voor gehad. Staat voor maandag op de planning maar heb van 7:30 tot 18:30 alleen maar overlegjes staan.. Maar ik ga het zeker melden!
Ja direct gemeld bij de dealer daarna hier op het forum om te kijken of er meer last van hebben. Het was bij mij niet echt een wakker worden ding. Want ik was al halverwege de rit toen ik iemand wilde bellen.Juancho schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 15:04:
@BarryvK heb je wel in je auto gechecked ook? Want na elke update zet de auto heel irritant de laadsnelheid op minimaal. Ik trapte er na de 1.7 update ook weer in.
@SSANL neem aan dat je dit wel even gemeld hebt bij de dealer? Als dat echt een bug in de 1.7 update is.... Ik zal het morgen ook eens checken!
Hier ook, meestal onbruikbaar. Wel jammer. Hoop op snelle fixMontalbano schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 13:16:
[...]
Hij/zij is wel wat wisselvalliger geworden inderdaad. Ik krijg regelmatig “oeps, something went wrong” te horen
Bij mij is het grotendeels gefixed na de update van Google Assistent en Google Maps begin vorige week. Alles werkt, maar het is wel waar dat het opstarten van het systeem wat meer tijd lijkt nodig te hebben. Geldt ook voor het ‘aanloggen’ van de app aan de auto, dat duurt nu vaak wel een minuut. En soc staat consistent op 95-96% hoewel de limiet op 90% staat.DarkShadow schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 18:21:
[...]
Hier ook, meestal onbruikbaar. Wel jammer. Hoop op snelle fix
[ Voor 6% gewijzigd door Mga1600 op 07-11-2021 00:25 ]
Ik was vorige week vrijdag in de fabriek in Gent. De productieplaatsen van XC40 zijn lichtjes naar achter geschoven t.v.v. de C40. Volvo wil voorrang geven aan de C40 om zo snel mogelijk zoveel mogelijk C40’s in het straatbeeld te krijgen ter promotie. Ik zag wel elektrische XC40’s op de trailers staan, hoor. Dus ze worden wel degelijk gebouwd nu maar door het veelvuldig stil liggen van de fabriek en het voorrang geven aan de C40 zal het een ietsje langer duren. De C40 proberen ze nu op 7 weken te houden.eniesten schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 14:06:
[...]
[...]
Mag ik vragen wanneer jullie (WTrebor en TPbasMIE) de auto(s) besteld hebben?
Mijn P8 staat nog op uitlevering eind november 2021, echter heeft de dealer nog geen exacte datum.
Omdat ik mijn huidige lease auto moet inleveren heb ik een streefdatum gepland van half december, echter of we dit gaan halen is erg onduidelijk.
Wordt toch wel een beetje onrustig van deze onduidelijkheid. Er is toch een database qua aflevering (dacht zoiets eerder gelezen te hebben)?
Sage Green-warmtepomp-19”- Wallbox Pulsar Plus
Ik heb er nu Vredestein Wintrac Pro op zitten (19”). Bevalt tot nu toe goed. Niet al te veel extra lawaai. Wel wat extra verbruik ten opzichte van zomerbanden.markrickhoff schreef op zondag 7 november 2021 @ 09:10:
Zijn er nog aanraders of no-go’s voor winterbanden (20 inch). Voorkeursmerken van de LM zijn Bridgestone, Goodyear en Dunlop. Ga er niet veel mee naar buitenland, is dus met name voor de NL winters, af en toe keertje Zwitserland misschien.
Let er in elk geval op dat de banden het gewicht en vermogen van de P8 aan kunnen.
Volgens mij zijn Nokian wel goede. Op Autoweek staat een handige bandenvergelijkingstool. Ik denk dat ik ze zo online koop en door de dealer laat wisselen.markrickhoff schreef op zondag 7 november 2021 @ 09:10:
Zijn er nog aanraders of no-go’s voor winterbanden (20 inch). Voorkeursmerken van de LM zijn Bridgestone, Goodyear en Dunlop. Ga er niet veel mee naar buitenland, is dus met name voor de NL winters, af en toe keertje Zwitserland misschien.
Een Tesla versus Volvo discussie is hier offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.
Informatie en updates over leveringen horen hier thuis: Het grote Polestar 2 / XC40 P8 Levering Topic.
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Het grote Volvo EX30 topic (vergelijkingen met de (X)C40 daargelaten), zie ook Notna in "Het grote Volvo (X)C40 Recharge EV topic"