Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:35
Krijg steeds meer het idee dat ze bij Volvo OF geen testers in dienst hebben OF developers hun eigen werk laten testen... _O- oOo *O*

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• madhondt
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 30-05 12:30
Juancho schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 14:18:
Krijg steeds meer het idee dat ze bij Volvo OF geen testers in dienst hebben OF developers hun eigen werk laten testen... _O- oOo *O*
Het zijn de klanten die testen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madhondt
Deze morgen rond 9u open ik de app, en zie dat mijn auto aan het voorverwarmen zou zijn, terwijl er geen timer actief actief hoorde te zijn, en al helemaal niet op dat tijdstip :?. Ik had de auto ook helemaal niet nodig op dat moment. Toch maar eens gaan kijken naar de wagen, maar gelukkig was er niets aan de hand. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
madhondt schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 15:05:
[...]

Het zijn de klanten die testen..
Heb jij de link naar de Jira omgeving van Volvo? Dan kunnen we al onze bevindingen, bugs of zelfs errors loggen _/-\o_ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 14:14
Juancho schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 14:18:
Logisch toch met een beta applicatie?

Dit stond er in de brief:

Binnenkort ontvangt u een software-update die rechtstreeks naar uw Volvo XC40 Pure Electric wordt verzonden. Met deze download krijgt u toegang tot de nieuwe Volvo Range Assistant-app voor in uw auto. Met deze app kunt u de actieradius en het energieverbruik van uw auto controleren en optimaliseren in relatie tot snelheid, klimaatinstellingen, enz. Hou er rekening mee dat dit een bètaversie van de Range Assistant-app is, die in de loop van de tijd voortdurend wordt bijgewerkt om u de best mogelijke ervaring te bieden. Meer informatie over deze update die naar de auto wordt verzonden vindt u op onze support-pagina, deze vindt u hier.

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
We hadden het niet perse over de range assistent hé 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
Juancho schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 16:04:
We hadden het niet perse over de range assistent hé 😉
Het hele grote VW met al zijn resources had/heeft ook erg veel tijd nodig om de id3/4 een beetje compleet en redelijk betrouwbaar te krijgen. En die hebben al
Heel wat meer EV’s rondrijden dan Volvo.

Ervaring doe je pas op met gebruik gedurende vele duizenden kilometers in allerlei situaties en dat kun je nu eenmaal niet met een handjevol testauto’s van de fabriek regelen, dan zou iedere kleine wijziging die je als fabrikant uitvoert jaren en jaren nodig hebben. Dus klantenautos worden ingezet en gemonitord op performance. En als je geen verrassingen wilt moet je als klant niet in nieuwe technologie stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Was allemaal niet zo serieus bedoelt hé, mocht het niet duidelijk zijn voor je... Ik weet na al die tijd P8 ook wel een beetje hoe de vlag er voor staat 😁. Fijn weekend!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• madhondt
Mga1600 schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 16:22:
[...]

Het hele grote VW met al zijn resources had/heeft ook erg veel tijd nodig om de id3/4 een beetje compleet en redelijk betrouwbaar te krijgen. En die hebben al
Heel wat meer EV’s rondrijden dan Volvo.

Ervaring doe je pas op met gebruik gedurende vele duizenden kilometers in allerlei situaties en dat kun je nu eenmaal niet met een handjevol testauto’s van de fabriek regelen, dan zou iedere kleine wijziging die je als fabrikant uitvoert jaren en jaren nodig hebben. Dus klantenautos worden ingezet en gemonitord op performance. En als je geen verrassingen wilt moet je als klant niet in nieuwe technologie stappen.
De elektrische P8 (en de P2) waren ruim een aantal maanden vroeger op de markt dan de ID3, maar wij zijn nog altijd op de sukkel met de app. En ik vind het weinig zinvol om de vergelijking te maken hoe goed of slecht een andere fabrikant het doet. Ik heb een Volvo gekocht en straks heb ik hem een jaar. En na een jaar hebben we nog steeds een brakke app. Dat Volvo nog moest leren en nog wat moest tweaken om de auto wat zuiniger te laten rijden, alle respect daarvoor, ik ben blij met de beta range optimizer op de auto! Maar dat het een jaar moet duren om een app te hebben die op zijn minst deftig kan communiceren met de wagen, daar heb ik geen begrip voor, temeer daar vóór de P8 Volvo een zeer goede en uitgebreide app had, dus sorry dat we wat verwachtingen hadden. Dat Volvo ook in deze nog wat moest leren werken met het nieuwe OS, en de nieuwe hardware, ook respect daarvoor. Maar dan roep je toch iedereen samen en maak je er toch vaart mee. Maar een jaar later nog steeds een halve app? We hebben een Volvo gekocht, en Volvo stond vroeger toch ergens voor.

Ik heb me tot nu toe redelijk afzijdig gehouden in de klaagzangen, en denk soms ook wel eens 'Juancho toch' ;) maar ik heb wel gehad met de verzachtende omstandigheden die door sommigen worden ingeroepen. Die waren er zeker eens, maar na een jaar moet je daar niet meer mee afkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hlip
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 30-05 16:52
Sorry hoor, maar enige nuancering is hier wel op zijn plaats.

Bij de op sensus gebaseerde app heeft het ook meerdere jaren geduurd voor deze op niveau was. En vergeet niet dat de huidige app "moet praten" met sensus én Android tegelijk. Alle Volvo's maken gebruik van dezelfde app.

Ik, en ik spreek alleen voor mezelf, heb geen probleem met de app. Los van de beperkte functionaliteit komen de data van app en auto overeen.

En ik ben ervan overtuigd dat de extra functionaliteit binnenkort ook gaat komen.

[ Voor 4% gewijzigd door hlip op 29-10-2021 16:58 ]

XC40 P8 MY21 - Alfen Eve Single Pro-line (7.0.2) - 7,1 kWp PV

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pure8
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 01-09-2022
madhondt schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 16:37:
[...]

De elektrische P8 (en de P2) waren ruim een aantal maanden vroeger op de markt dan de ID3, maar wij zijn nog altijd op de sukkel met de app. En ik vind het weinig zinvol om de vergelijking te maken hoe goed of slecht een andere fabrikant het doet. Ik heb een Volvo gekocht en straks heb ik hem een jaar. En na een jaar hebben we nog steeds een brakke app. Dat Volvo nog moest leren en nog wat moest tweaken om de auto wat zuiniger te laten rijden, alle respect daarvoor, ik ben blij met de beta range optimizer op de auto! Maar dat het een jaar moet duren om een app te hebben die op zijn minst deftig kan communiceren met de wagen, daar heb ik geen begrip voor, temeer daar vóór de P8 Volvo een zeer goede en uitgebreide app had, dus sorry dat we wat verwachtingen hadden. Dat Volvo ook in deze nog wat moest leren werken met het nieuwe OS, en de nieuwe hardware, ook respect daarvoor. Maar dan roep je toch iedereen samen en maak je er toch vaart mee. Maar een jaar later nog steeds een halve app? We hebben een Volvo gekocht, en Volvo stond vroeger toch ergens voor.

Ik heb me tot nu toe redelijk afzijdig gehouden in de klaagzangen, en denk soms ook wel eens 'Juancho toch' ;) maar ik heb wel gehad met de verzachtende omstandigheden die door sommigen worden ingeroepen. Die waren er zeker eens, maar na een jaar moet je daar niet meer mee afkomen.
Zoals jullie al weten heb ik geregeld contact met de teams die aan deze zaken werken en geloof me, die jongens en meiden doen hun verdomde best om de zaken op orde te krijgen. Echter, het bedrijf met de grote G ligt continu dwars met allerhande zaken en wil constant zijn eigen wil opdringen.
Ik weet dat dit de consument zijn zaak niet uitmaakt maar schiet dan eens een keertje op de boosdoener.
Wees allen gerust, het komt goed. We wouden bij de eersten zijn met een splinternieuw product, dan moeten we de kinderstapjes wel voor lief nemen.
Geduld is de schoonste deugd! :)

Sage Green-warmtepomp-19”- Wallbox Pulsar Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madhondt
hlip schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 16:56:
Sorry hoor, maar enige nuancering is hier wel op zijn plaats.
Bij de op sensus gebaseerde app heeft het ook meerdere jaren geduurd voor deze op niveau was. En vergeet niet dat de huidige app "moet praten" met sensus én Android tegelijk. Alle Volvo's maken gebruik van dezelfde app.
Moeten we het dan vanzelfsprekend vinden dat we jaren terug geslingerd worden in functionaliteit, als we een nieuwe wagen kopen?
Pure8 schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 16:57:
[...]
Wees allen gerust, het komt goed. We wouden bij de eersten zijn met een splinternieuw product, dan moeten we de kinderstapjes wel voor lief nemen.
Geduld is de schoonste deugd! :)
Zeiden we een jaar geleden ook al...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mga1600
madhondt schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 17:59:
[...]

Moeten we het dan vanzelfsprekend vinden dat we jaren terug geslingerd worden in functionaliteit, als we een nieuwe wagen kopen?

[...]

Zeiden we een jaar geleden ook al...
Ik kreeg mijn auto eind januari geleverd en wist toen dat het in feite een prototype betrof. De allereerste auto op Google software basis en Volvo’s eerste EV. Maar ik stel gelukkig vast dat er sinds die tijd al veel verbeterd en aangevuld is.

We begonnen toen zonder app en nu hebben we er een (die weliswaar nog niet af is, maar wel de basis functies heeft). We hebben een betere range, we kunnen sneller laden en het geluid uit de HK infotainment is aanmerkelijk beter geworden. We hebben ook het gewenste filter om snelladers op te sporen, de accu wordt inmiddels voorgewarmd terwijl je daar heen navigeert. We hebben een app die een hoop meer inzicht geeft in het verbruik van de kWh’s.

Het is natuurlijk jammer dat het systeem nog niet 100% stabiel is, ik moet ook wel af en toe resetten, zeker na een update en we wachten nog op aanvullende app-functies en CarPlay e.d.
Kortom alles kan altijd beter, maar ik kan nu al prima met de auto leven zoals die is. Ik heb 10-tallen jaren te maken gehad met de ontwikkeling van industriële producten en nieuwe technologieën (niet in de automotive) en weet uit die ervaring dat dingen in de praktijk altijd net wat anders uitpakken dan bedacht en uitgetest. Dat wist ik toen ik in het P8 avontuur instapte en het ongemak wat er af en toe is neem ik dan ook voor lief.

Wat me wel tegenvalt is het beperkte aantal appjes van derden (hoewel ik zelf erg blij ben met de betaversie van Audio Wagon en de per-ongeluk beschikbare Flitsmeister). Hopelijk komt dat straks beter op gang als ook Ford en een paar anderen overstappen op AAOS

Maar welke andere auto in onze prijsklasse (behalve dan de P2 natuurlijk) geeft je dit vermogen en het koppel met de constante 4wd aandrijving? Daar geniet elke keer als ik er in rij van.
Verder wacht ik de verbeteringen gewoon af! Je ergeren over de niet-wereldschokkende tekortkomingen maakt het proces van afwachten namelijk geen seconde sneller, maar wel stukken vervelender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Volgens mij is het vrij simpel: je koopt een product van dik 60k en daar horen bepaalde verwachtingen bij. Als mijn auto niet netjes zoals opgegeven in de app warm is als ik sochtends vertrek is dat op dat moment, voor je gevoel, toch echt een wereldschokkende tekortkoming en even een scheld momentje. Lijkt me niet wat je wil toch? Ik zie m'n vriendin alweer lachen als we beide, zij in haar Pandaatje, in de winter staan te krabben 😁.

Zonder gekheid, als het o zo duidelijk was dat de P8 eigenlijk niet klaar was voor de markt (ik herinner me nog dat ik werd uitgelachen toen ik aangaf dat een oud Volvo directeur me dat aangaf na mijn eerste klachten) en een bèta product was... Dan hoort daar A: een andere prijs bij (of een soort specifiek bèta programma waardoor je zelf kan kiezen) en B: eerlijke communicatie.

Als beide wegvallen krijg je dus wat we nu al een jaar zien. En bij elke update of wat dan ook is er weer iets. Tja, nogmaals, dan is het toch echt 1+1=2. Lijkt me niet zo moeilijk. Als Volvo de (lease) prijs even zwart/wit gezegt het eerste jaar met 50% had ingekort omdat we bèta testers zijn... 🤔 😁

Maar ik merk dat anderen nu meer voelen en vinden wat ik al maanden roep tot vervelends aan toe 😂. Anyway... Komt goed! 👍🏼

[ Voor 27% gewijzigd door Juancho op 29-10-2021 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rude-Dog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-04 23:28
Mijn P6 is net besteld - zal begin volgend jaar geleverd worden is de verwachting. Kon voor de dealer dit jaar nog op kenteken maar daar werkt de leasemaatschappij helaas niet aan mee ivm einddatum huidig contract. Ben benieuwd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montalbano
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ik heb vandaag een dagje door de Zuid-Limburgse heuvels getoerd, een kleine 100km met een eind-gemiddelde van 17,8kWh/100km. Nou was het natuurlijk wel echt heel lekker weer vandaag, maar toch. In november vorig jaar was ik al heel blij als ik op een zonnige dag onder de 25 kon komen. De update lijkt dus zeker wel iets te doen. Ofwel het verbruik drastisch beter managen, ofwel ze goochelen nu beter met de percentages 😀
Anyway. Het was weer dik genieten. Normaal ben ik na een jaar al weer stiekem aan het kijken naar andere auto’s, nu kan ik niet wachten om weer in deze te mogen stappen.

P8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waterblok
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 30-05 20:07
Goochelen met percentages is leuk maar wat telt is het aantal kilometers met een lading, dat kan niet gegoocheld worden maar is een werkelijkheid en dat lijkt er met de laatste update veel beter uit te zien!

P8, 19 inch Continental, MY21, Warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 29-05 22:57
Toen ik aan het eind van de werkdag bij de auto terug kwam, was de SoC 91% volgens de auto. De laadlimiet staat ingesteld op 90%. Dit heb ik voor de 1.7 update nooit gezien. Tijdens het laden zag ik in de app de SoC eerst teruglopen en toen ineens vooruit springen.

De app en het bereik zijn verbeterd, dus hiep-hiep-hoera, maar de software van de auto en de app moeten toch nog verder opgepoetst worden.

XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie van Dijk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-05 12:26
Ik heb hetzelfde. Steeds afwijkende waarden in de weergave. Gisteren laden tot 80% en was klaar. Staat er bij wegrijden ineens 78%. Aankomen met 73%. Normaal ongeveer 7 a 8% verbruik. dus dat lijkt dan wel hetzelfde te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Mijn actieve laadsessie bij Allego wordt opeens niet meer getoond in de Smoov app de laatste 2x sinds de 1.7 update. Daar kan je wel zien wat de laadsnelheid is dus dat vind ik altijd prettig. Ook de hele oplaad geschiedenis is weg.

Misschien meer voor het laden topic maar vroeg me af of meerdere P8 rijders hier ook last van hebben.

[ Voor 6% gewijzigd door Juancho op 30-10-2021 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petzun
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 23-07-2023
Ik heb de P8 nu exact 11 maanden in bezit, heb 22.000 km gereden. Van de Volvo dealer heb ik vernomen dat de auto ieder jaar een onderhoudsbeurt nodig heeft (uitnodiging, herinnering en telefoontje). Volvo zelf schrijft eens per 2 jaar of 30.000 km voor. Lijkt mij leidend en geeft de P8 zelf ook aan. Olie verversen lijkt me niet nodig :) .
Wie heeft ervaring met dit verschil? Zijn er meer P8'ers waarvan de dealer aangeeft dat er een jaarlijkse onderhoudsbeurt nodig is?

[ Voor 4% gewijzigd door Petzun op 30-10-2021 13:02 ]

P6 19" | EVBox Elvi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
Petzun schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 13:00:
Ik heb de P8 nu exact 11 maanden in bezit, heb 22.000 km gereden. Van de Volvo dealer heb ik vernomen dat de auto ieder jaar een onderhoudsbeurt nodig heeft (uitnodiging, herinnering en telefoontje). Volvo zelf schrijft eens per 2 jaar of 30.000 km voor. Lijkt mij leidend en geeft de P8 zelf ook aan. Olie verversen lijkt me niet nodig :) .
Wie heeft ervaring met dit verschil? Zijn er meer P8'ers waarvan de dealer aangeeft dat er een jaarlijkse onderhoudsbeurt nodig is?
Yep, mijn dealer stuurde ook een herinnering. Heb hem maar gewoon ingepland, moet toch voor de winterbanden.

P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
Waterblok schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 20:17:
Goochelen met percentages is leuk maar wat telt is het aantal kilometers met een lading, dat kan niet gegoocheld worden maar is een werkelijkheid en dat lijkt er met de laatste update veel beter uit te zien!
Vandaag vertrokken met 90%, 127km gereden en geëindigd met 57% over. Auto geeft nu aan dat ik nog 240km zou moeten kunnen rijden, wat aardig overeen komt met het verbruik en akelig dicht bij een totaal van 400km zou komen. En dat met regen en 12 graden. Kan niet anders concluderen dan dat er grote stappen zijn gemaakt!

P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
Goede vraag…..binnenkort spreken we Volvo Nederland weer en dan zullen we de vraag stellen…!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Het waren 5 mooie dagen met een werkende app.. _/-\o_ :(:)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rUfIH4SksBU8z1Yw0mcxQOQdvmo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WawcJYqP1yWWCCjLkK5y8BKS.jpg?f=fotoalbum_large

Wbt de range assistent app en alle andere zaken die de boel zouden moeten verbeteren. M'n partner is nu weg voor een lange rit in nat vies weer bij 12 graden. Auto voor vertrek tot 100% geladen (geen idee of de accu dan nog voorverwarmd wordt?). Retour zo'n 320km.

De assistent zegt een verwachte range van 370km maar eenmaal de route in maps gezet is het verwachte % bij aankomst 51%. Dat betekent dus iets minder dan 320km op een volle lading. Dat valt dan weer tegen eigenlijk want dan moeten we alsnog op die rit die we vaak maken 1x ff snel bijladen. Niet lang, maar toch ff stoppen. Had zo gehoopt dat je met een veilige marge retour zou kunnen zonder bij te laden, wat makkelijk zou lukken met die 370km van de assistent. Maargoed, misschien wijzigt er onderweg nog iets qua %, dat zal ik strak wel horen 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rianata
  • Laatst online: 13:28

Rianata

Have you played Atari today?

iOS app versie geupdate naar v5.6.0. Zo te zien geen nieuwe functies, maar performance (zoals ook in appstore aangegeven) lijkt verbeterd te zijn vwb update van waarden op scherm!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5L3W8k7.png

Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-05 18:01
Ik heb de P8 nu iets meer dan een maand en wij zijn geloof ik 3000 km verder.
De auto bevalt erg goed, het enige wat mij erg tegen valt is het DAB bereik. die schakelt over of valt weg op een aantal plekken, waar mijn vorige auto (astra) en mijn vrouw dr auto (micra) beide geen problemen met DAB hadden/hebben.
Ik lees er hier weinig over, maar hebben jullie dat ook dat de radio veel stoort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
juanp schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 14:53:
Ik heb de P8 nu iets meer dan een maand en wij zijn geloof ik 3000 km verder.
De auto bevalt erg goed, het enige wat mij erg tegen valt is het DAB bereik. die schakelt over of valt weg op een aantal plekken, waar mijn vorige auto (astra) en mijn vrouw dr auto (micra) beide geen problemen met DAB hadden/hebben.
Ik lees er hier weinig over, maar hebben jullie dat ook dat de radio veel stoort?
Heb je al eens geprobeerd om het systeem te herstarten? De “home” knop een seconde of 25 ingedrukt houden tot het Volvo logo verschijnt.
Een slechte ontvangst zal het niet tegengaan, maar bij mij sloeg hij regelmatig een seconde over en dat was na de herstart opgelost.

P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
Juancho schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 14:00:
Het waren 5 mooie dagen met een werkende app.. _/-\o_ :(:)

[Afbeelding]

Wbt de range assistent app en alle andere zaken die de boel zouden moeten verbeteren. M'n partner is nu weg voor een lange rit in nat vies weer bij 12 graden. Auto voor vertrek tot 100% geladen (geen idee of de accu dan nog voorverwarmd wordt?). Retour zo'n 320km.

De assistent zegt een verwachte range van 370km maar eenmaal de route in maps gezet is het verwachte % bij aankomst 51%. Dat betekent dus iets minder dan 320km op een volle lading. Dat valt dan weer tegen eigenlijk want dan moeten we alsnog op die rit die we vaak maken 1x ff snel bijladen. Niet lang, maar toch ff stoppen. Had zo gehoopt dat je met een veilige marge retour zou kunnen zonder bij te laden, wat makkelijk zou lukken met die 370km van de assistent. Maargoed, misschien wijzigt er onderweg nog iets qua %, dat zal ik strak wel horen 😁
Mijn ervaring vanmorgen was dat Google nog geen rekening hield met de verbeterde range. Kwam bijna 8% bij tijdens de rit. Maar hangt natuurlijk van meerdere factoren af.

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
Gisteren:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v37oLMrJ-QHLKD7sUuyiJYLh3Sk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9wFizWZcUa815SfuCS3aNqgc.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZSWAekq7qxT568VOMsudxcDwoss=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n1vafvX7i05euKr6zIYZP3F1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Montalbano schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 15:00:
[...]

Mijn ervaring vanmorgen was dat Google nog geen rekening hield met de verbeterde range. Kwam bijna 8% bij tijdens de rit. Maar hangt natuurlijk van meerdere factoren af.
Hmm helaas hoor ik net dat Google Maps het goed had en de range assistent totaal niet. 50% bij aankomst, dus 160km. Als dat retour ook zo is zit je op een range van 320km tot 0%. Helaas geen verbetering op basis van de rit van vandaag dan ivm dezelfde ritten van voor de 1.7 update. Jammer!

[ Voor 4% gewijzigd door Juancho op 30-10-2021 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rianata

Rianata

Hier geen probleem...

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/R7JXnD9.png?1

Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
Ik had de buitentemperatuur nog niet eerder gezien in de app, dus ik was er blij mee. Maar nu is het weer weg…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
Juancho schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 15:24:
[...]

Hmm helaas hoor ik net dat Google Maps het goed had en de range assistent totaal niet. 50% bij aankomst, dus 160km. Als dat retour ook zo is zit je op een range van 320km tot 0%. Helaas geen verbetering op basis van de rit van vandaag dan ivm dezelfde ritten van voor de 1.7 update. Jammer!
Je moet ‘r gewoon zeggen dat ze niet zo hard moet rijden 😉

P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flowergirl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 31-01 13:11
Gisteren 348 km gereden (100% geladen), 12% over! Met 4 personen in de auto, heerlijk weer onderweg.
Helaas werkt Google Assitent nauwelijks meer…

[ Voor 20% gewijzigd door flowergirl op 30-10-2021 16:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• madhondt
Juancho schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 15:24:
[...]
Ik kan natuurlijk niet spreken voor de situatie waarover het gaat, maar een heenrit is nooit hetzelfde als een terugrit. Er kan een hoogteverschil zijn (in België toch :)), maar zeker de wind is een factor die totaal verschillend kan zijn heen en terug. Dus even de terugrit afwachten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sten2017
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 24-09-2024
Zeker geen Android? Ik heb het namelijk niet, wel laatste app versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
flowergirl schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 16:14:
Gisteren 348 km gereden (100% geladen), 12% over! Met 4 personen in de auto, heerlijk weer onderweg.
Helaas werkt Google Assitent nauwelijks meer…
Iemand anders had dit ook maar het werd opgelost met de update van Google zoals die eergisteren beschikbaar kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:10
Mga1600 schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 19:00:
[...]

Iemand anders had dit ook maar het werd opgelost met de update van Google zoals die eergisteren beschikbaar kwam.
Welke update is dat? Niet over the air toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
DarkShadow schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 19:06:
[...]

Google dingen als maps en assistent zijn apps, die volgens mij zelf updates krijgen (als je dat ingesteld hebt). Anders kan je bij je apps kijken of er een update is. Heeft niks met OTA te maken, dat komt echt vanuit Volvo.

[ Voor 16% gewijzigd door Juancho op 30-10-2021 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Texie
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-05 20:59
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fmwVCf6YNsI9TDCqHYURFgztp-o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SnhTHpAgOs0ABCIpKxKyEd4M.jpg?f=fotoalbum_large Spontaan twee nieuwe apps op mijn scherm. Beiden zijn leeg en bevatten geen content.
Ben ik de enige?
Iemand die ze wel werkend heeft?

Volvo XC40 P8 met warmtepomp, Continental EcoContact 6 235/50R19 V XL zomerbanden, Nokian 235/50R19 WR SUV4 winterbanden, Wallbox PulsarPlus, iPhone 13 Pro Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rianata

Rianata

Sten2017 schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 17:50:
[...]

Zeker geen Android? Ik heb het namelijk niet, wel laatste app versie.
Nee, iOS zoals eerder vermeld. Android zit op v5.4.1 waar iOS op v5.6.0 zit 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
DarkShadow schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 19:06:
[...]

In de auto even in de play store kijken bij de geïnstalleerde apps. Daar kun je zien of er een update klaar staat of recent geïnstalleerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sten2017
Rianata schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 20:32:
[...]

Nee, iOS zoals eerder vermeld. Android zit op v5.4.1 waar iOS op v5.6.0 zit 8)
Zit met Android ook op v5.6.0. Raar allemaal....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spanky79
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-05 18:21
Yes, mijn auto gaat volgende week. Ik vermoed dat ze goed willen zien of er nog onverwachte zaken naar voren komen.

Beetje smeren op sommige plekken en de boel nalopen. In mijn geval ook updaten, dakraamgeluid verhelpen en de app weer koppelen. Heel verhaal met slaapstand. Beetje vaag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rianata

Rianata

Sten2017 schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 21:56:
[...]

Zit met Android ook op v5.6.0. Raar allemaal....
Dat is vreemd. Ik zit in de Playstore te kijken, maar ik krijg alleen maar de versie 5.4.1 van 20 september 2021 te zien als meest recente 8)7

Als ik de Playstore op de PC raadpleeg hetzelfde: https://play.google.com/store/apps/details?id=se.volvo.vcc

Bijgewerkt: 25 oktober 2021
Huidige versie: 5.4.1

Voor dezelfde versie wordt een andere datum van bijwerken weergegeven :F

[ Voor 27% gewijzigd door Rianata op 30-10-2021 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sten2017
Rianata schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 22:16:
[...]

Dat is vreemd. Ik zit in de Playstore te kijken, maar ik krijg alleen maar de versie 5.4.1 van 20 september 2021 te zien als meest recente 8)7

Als ik de Playstore op de PC raadpleeg hetzelfde: https://play.google.com/store/apps/details?id=se.volvo.vcc

Bijgewerkt: 25 oktober 2021
Huidige versie: 5.4.1

Voor dezelfde versie wordt een andere datum van bijwerken weergegeven :F
Bij mij staat:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wWUbNX_nl6zvPGgMw4mfezTMvW4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fZIIt3JWzuHceQXUFeBHPAw3.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
De 5.6.0 is volgens mij alleen als APK te vinden. De officiële staat op 5.4.1 voor Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boldg1974
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-05 13:25
Spanky79 schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 22:03:
[...]

Yes, mijn auto gaat volgende week. Ik vermoed dat ze goed willen zien of er nog onverwachte zaken naar voren komen.

Beetje smeren op sommige plekken en de boel nalopen. In mijn geval ook updaten, dakraamgeluid verhelpen en de app weer koppelen. Heel verhaal met slaapstand. Beetje vaag.
vrijdag ook een herinnering gekregen over jaarlijks terugkomen. Ik zal dat eens voorleggen bij Leasplan, kijken wat zij daar van vinden....

XC40 P8 20"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sten2017
Juancho schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 09:41:
De 5.6.0 is volgens mij alleen als APK te vinden. De officiële staat op 5.4.1 voor Android.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BNn2CHw9xZ5MM8xivdzh-uYVs3k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/12qC73HeY2s8DHaDlWMSMXrF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Heel bijzonder.... 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okio
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-05 21:04
okio schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 11:25:
[...]

Nou ''flink is overdreven hoor''
Elke grote dealer in Nederland (alleen de echt grote jongens met zeg minimaal 5 locaties) hebben rond de 25 autos gekregen.
Kortom dat zal niet erg lang gaan duren.

Nog even verder over de P6. Deze overweeg ik nu toch wel heel serieus. Eerst wou ik voor een Polestar2 gaan. In beide ook proefgereden, beide autos hebben voor en nadelen. Maar vind persoonlijk de xc40 toch net weer even een stapje beter qua kwaliteit en hoge zit is ook wel fijn.
Maar al met al is de P6 echt een goede aanbieding te noemen. Zeer goede prijs voor wat je krijgt ook tov concurrentie. Voor 45k echt al een hele complete auto....
Inmiddels is de P6 (of hoe ze dat ding ook noemen). Recharge met kleinere batterij ook alweer uitverkocht heb ik begrepen. Was te verwachten.
Zag zelfs op internet al een aantal advertenties waarin ze met een '''meerprijs'' nog wel konden leveren in 2021. Apart dat er dan weer misbruik van gemaakt wor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rianata

Rianata

@Sten2017 welke versie van Android draai jij en zie jij in de Playstore bij versie 5.6.0 ook een 'Required Android' versie staan? Misschien dat mijn test-toestel met Android wel te oud is voor 5.6.0?

Dit is trouwens de release historie van de Android app voor de geïnteresseerden:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/rH2UQ9B.png

En dit soort advies van Volvo zelf vind ik nogal dubieus obv onze bevindingen hier ook dat simpel de app verwijderen voor een XC40 Recharge tot nogal wat problemen kan leiden...

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/P5GjB51.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuxxx
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
okio schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 11:36:
[...]

Inmiddels is de P6 (of hoe ze dat ding ook noemen). Recharge met kleinere batterij ook alweer uitverkocht heb ik begrepen. Was te verwachten.
Zag zelfs op internet al een aantal advertenties waarin ze met een '''meerprijs'' nog wel konden leveren in 2021. Apart dat er dan weer misbruik van gemaakt wor
Beste @okio,

Namens een werknemer vraag ik naar uw bron.

In a tuxedo, I’m a star. In regular clothes, I’m a nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sten2017
Rianata schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 12:14:
@Sten2017 welke versie van Android draai jij en zie jij in de Playstore bij versie 5.6.0 ook een 'Required Android' versie staan? Misschien dat mijn test-toestel met Android wel te oud is voor 5.6.0?

Dit is trouwens de release historie van de Android app voor de geïnteresseerden:

[Afbeelding]

En dit soort advies van Volvo zelf vind ik nogal dubieus obv onze bevindingen hier ook dat simpel de app verwijderen voor een XC40 Recharge tot nogal wat problemen kan leiden...

[Afbeelding]
Versie 9 heeft mijn Android. Nee zie geen required versie in de app staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisG1201
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 14-12-2021
Heb afgelopen woensdag mijn XC40 P8 gekregen, kan voorlopig alleen FM radio station zien , heeft nog iemand deze ervaring? Waar zijn de DAB stations? Dealer zegt dat DAB pas in een volgende update komt , maar ik ken verschillende mensen die het gewoon vanaf het begin al hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterblok
Bij radioinstellingen (wieltje BOVEN) kan je instellen "automatisch beste ontvangst kiezen" DAB of FM.
In de zenderlijst staan bij mij bovenaan DAB zenders onderaan FM zenders.
(Staat rechts op de regel FM of DAB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rianata

Rianata

Sten2017 schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 12:43:
[...]

Versie 9 heeft mijn Android. Nee zie geen required versie in de app staan.
Ik bedoelde eigenlijk op de Playstore pagina van de app :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2fjsh4l.png?1

[ Voor 9% gewijzigd door Rianata op 31-10-2021 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
ChrisG1201 schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 12:44:
Heb afgelopen woensdag mijn XC40 P8 gekregen, kan voorlopig alleen FM radio station zien , heeft nog iemand deze ervaring? Waar zijn de DAB stations? Dealer zegt dat DAB pas in een volgende update komt , maar ik ken verschillende mensen die het gewoon vanaf het begin al hadden.
DAB werkt echt uitstekend! Raar verhaal van de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rude-Dog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-04 23:28
okio schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 11:36:
[...]

Deze week besteld. Kon als het aan de dealer lag dit jaar nog op kenteken zetten. Alleen te vroeg voor mijn leasecontract anders had ik dat gedaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mga1600
boldg1974 schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 09:58:
[...]

vrijdag ook een herinnering gekregen over jaarlijks terugkomen. Ik zal dat eens voorleggen bij Leasplan, kijken wat zij daar van vinden....
Ik heb toen ik dat hier las direct een mailtje aan Volvo Nederland gestuurd met de vraag om opheldering en kreeg net de volgende reactie;

“wij sturen aan al onze klanten een reminder voor jaarlijks onderhoud, uit naam van de dealer. Het onderhoudsinterval van de P8 is inderdaad 2 jaarlijks, maar dat was in onze systemen niet aangepast. Hier werden wij een paar weken geleden op geattendeerd door een klant en hebben dit toen direct aangepast. Dus het zou nu niet meer voor mogen komen”

Met andere woorden ik lees hierin dat je die reminder kunt negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-05 23:15
Ik heb gisteren sinds lange tijd weer eens wat verder gereden op een dag. Ik had een feestje op 125km van mijn huis. Voor de zekerheid 100% geladen, ik kwam met 61% aan (110 gereden daar waar het kon en een klein beetje file gehad). Op de terugweg gaf Google bij vertrek aan dat ik met ca. 14% aan zou komen, na de eerste kilometers met 130 was dit al gezakt naar 10%. Op dat moment adviseerde hij om onderweg te laden. De suggesties stemden mij erg tevreden: alle laders lagen denk ik rond de plek waar ik ongeveer 20% zou hebben en hij had alleen snelladers geselecteerd zonder dat ik zelf gefilterd had (de laatste keer dat ik advies nodig had gaf Google nog 11kw laders aan in de buurt waar ik op dat moment reed).

Omdat met 10% aankomen geen probleem is, ben ik gewoon doorgereden. Uiteindelijk met 14% aangekomen, veel stukken 130 kunnen rijden, maar ook een heel stuk 110. Het verbruik was dus 86% voor 250km. Niet echt om over naar huis te schrijven, het waaide gisteren natuurlijk wel behoorlijk, maar het verbruik gaat erg hard omhoog als je harder gaat rijden. Op zich is dat ook niet zo gek gezien de aerodynamica, maar is toch wel een groot verschil met de Model S die ik hiervoor reed.

Ik vind het wel leuk om te zien wat je huidige gebruik is met de rangeassistent, het eerste stuk snelweg zat ik op 33, na een tijdje ging dit omlaag naar 30 (bij 130 km/uur). Het irritante is wel dat het het volledige middenscherm in beslag neemt, ik zou graag zien dat met name het huidige gebruik gewoon in het scherm achter het stuur wordt weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okio
Tuxxx schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 12:30:
[...]

Beste @okio,

Namens een werknemer vraag ik naar uw bron.
Ja hoor de volvo dealer. zie bv (drie weken geleden nog wel gewoon in 2021)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oLDVxr0QxN2jwEyHMQfnf8ixJPk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WvsG4NuBO08SH91NR9R4Am0c.jpg?f=fotoalbum_large

Het kan natuurlijk zijn dat er nog volvo dealers zijn die nog productieplaatsen voor 2021 hebben of nog een annulering hebben gekregen. Maar zal dan om kleine aantallen gaan en dan moet je wat geluk hebben.
Maar voor de grote meute is het afgelopen.
Daarnaast is het zo dat de dealers deze plekken niet zomaar afgeven aan willekeurige klanten die bv niet in de buurt wonen e.d. Want er is meer vraag dan aanbod (qua een premium ev die enigszinds betaalbaar is immers niets meer leverbaar dit jaar).

Je ziet het overal terug, komt ook door extra aanscherping prinsjesdag, de tekorten en nog extremere levertijden bij andere fabrikanten en sowieso deze tijd van het jaar.
Polestar had de afgelopen weken bv ook nog steeds ruim polestars 2 single motors op voorraad voor levering dit jaar, sinds eind vorige week ook uitverkocht voor de preconfigured cars voor dit jaar (klant specifieke autos waren al eerder doorgeschoven naar 2022):
https://www.polestar.com/nl/preconfigured-cars/

[ Voor 54% gewijzigd door okio op 31-10-2021 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adriaen87
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 08-03-2024
Update 1.7 heeft al aardig wat reacties opgeleverd, zowel; van P2- aas P8=rijders. Ik voeg daar (opnieuw overigens) een positieve ervaring aan toe na een bezoek vanmiddag aan Xanten, op 50 km afstand van mijn woonplaats Nijmegen. De actieradiusassistent gaf bij vertrek een 'voorraad' van 370 km (88 % SoC) aan, bij thuiskomst na 100 km was de stand 290 km (66 % SoC): een afname van 80 km terwijl ik 100 km had gereden. De kWh/100 km cijfers leverden ook interessante informatie op. In Xanten was de waarde 18,8 kwh/100 km. Die op zich al aarde waarde was bij thuiskomst - na 100 km dus - gedaald tot 17,4 kWh/100 km. Dat betekende, dat de score voor de thuisreis 16,0 kWh/100 km bedroeg. De verklaring voor het verschil tussen heen- en terugreis - 18,8 versus 16,0 - ligt in de redelijk voelbare wind tegen en achter. Al met al een fraai resultaat.

De OPD werkt bij mij nog steeds prima, dus ook na de 1.7 update. Ook de VOC-app werkt naar behoren op elk van de drie onderdelen. Datzelfde geldt voor Google Maps op beide schermen, en voor de Google Assistent. Het is mij dan ook een raadsel, waarom sommige P2- en P8- rijders nogal wat problemen op softwaregebied ervaren. Heb ik geluk gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-12-2024
Mga1600 schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 14:24:
[...]

Ik heb toen ik dat hier las direct een mailtje aan Volvo Nederland gestuurd met de vraag om opheldering en kreeg net de volgende reactie;

“wij sturen aan al onze klanten een reminder voor jaarlijks onderhoud, uit naam van de dealer. Het onderhoudsinterval van de P8 is inderdaad 2 jaarlijks, maar dat was in onze systemen niet aangepast. Hier werden wij een paar weken geleden op geattendeerd door een klant en hebben dit toen direct aangepast. Dus het zou nu niet meer voor mogen komen”

Met andere woorden ik lees hierin dat je die reminder kunt negeren
Dank voor de info, ik had hem idd ook gehad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Topicstarter
De winterbanden liggen er weer op! En nu viel me vandaag onderstaande op. Heb ik een schroef in mijn band of is dit een plug?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iLw5LB50HsaNNNAP2GYO6ibCp-0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sCfcmbmGuicMQfbnXQo8mjER.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 17% gewijzigd door JackBol op 31-10-2021 23:21 ]

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recharge P8
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 01-12-2022
Ik heb de handmatig verstelbare stoelen, maar met elektrische lendesteun.
Ik zet deze vaak op extra ondersteuning van de ‘rol’ op de onderrug.
Het lijkt wel of deze instelling verloopt of gereset wordt want het blijft nooit staan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:22
JackBol schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 23:20:
De winterbanden liggen er weer op! En nu viel me vandaag onderstaande op. Heb ik een schroef in mijn band of is dit een plug?

[Afbeelding]
Dat is een (deels versleten) schroef. Dat wordt en ritje bandenboer 👍ik kan het weten want ik trof vandeweek iets soortgelijks aan op de E-Golf.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0i-ZBHCd6OLUO2Dj8y2uvTUcLG0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IImPXThkd0zCFUmVszQHTZqz.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 29% gewijzigd door Rene op 31-10-2021 23:52 ]

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RFolst
  • Laatst online: 02-05 12:40
JackBol schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 23:20:

[Afbeelding]
Ik zou zeggen: schroef

Volvo XC40 P8 | Software versie 2.9 | 20" zomerbanden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterblok
Recharge P8 schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 23:33:
Ik heb de handmatig verstelbare stoelen, maar met elektrische lendesteun.
Ik zet deze vaak op extra ondersteuning van de ‘rol’ op de onderrug.
Het lijkt wel of deze instelling verloopt of gereset wordt want het blijft nooit staan?
Geen electrische stoelen hier maar bij mij blijft de leesten lendesteun gewoon staan.

Denk dat het met lucht werkt, lekt het bij jou weg?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Texie
Zijn onderstaande bugs herkenbaar na de update 1.7:
- dashboard licht is niet meer te dimmen met de knop naast het stuur.
- als de dashboadverlichting feller of dimt door een tunnel oid, van verspringt het scherm van bijv Spotify of Radio van het nummer naar de lijstmodus. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SuIr_8vlCSpTkR6-lmzhy1aAahc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DpmuPozRZfd3ypaExSfhfBFq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3gBzXw9tofi37ePt-t9z50iUdpg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BoPDXvxRZh7SlLme1FLonmJz.jpg?f=fotoalbum_large

Volvo XC40 P8 met warmtepomp, Continental EcoContact 6 235/50R19 V XL zomerbanden, Nokian 235/50R19 WR SUV4 winterbanden, Wallbox PulsarPlus, iPhone 13 Pro Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
Texie schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 19:47:
[Afbeelding] Spontaan twee nieuwe apps op mijn scherm. Beiden zijn leeg en bevatten geen content.
Ben ik de enige?
Iemand die ze wel werkend heeft?
Weet iemand hoe deze te verwijderen zijn? Die podcast app is flink irritant, komt ook steeds naar voren op het centrale scherm als je de vier vlakken hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Had het ook in het laadptopic gezet maar voor de mensen die vele met Allego/Smoov laden... Laad gegeven worden alleen nog maar getoond als het het laden via de app start... 8)7. Benieuwd wat dit met andere palen, apps en passen gaat doen. Super irritant wat mij betreft.
Beste, ik heb dit nagevraagd, en het klopt dat dit veranderd is in de SMOOV app, en dat actieve sessies met je gekoppelde RFID niet meer worden weergegeven in de app. De reden voor deze verandering is de privacy wetgeving waardoor wij deze informatie niet meer kunnen weergeven. Als je de sessie met de SMOOV app zelf start zal deze wel zichtbaar zijn en blijven in de app.
Ik heb weer eens voor de verandering nieuwe problemen met de app. Iemand dit wel eens gehad? En ja... Ik heb gewoon internet... 🤔

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GUnQhPh8A-qYBroWkfhrLiEGDag=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s7QzQMhrStMzsZVqH8ToCn4e.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 28% gewijzigd door Juancho op 01-11-2021 09:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• madhondt
Texie schreef op maandag 1 november 2021 @ 08:29:
Zijn onderstaande bugs herkenbaar na de update 1.7:
- dashboard licht is niet meer te dimmen met de knop naast het stuur.
Dit had ik laatst ook voor, maar wel vóór de 1.7 update.
Ik heb nu de indruk dat het soms werkt, soms niet. Ofwel hang dit af van dag/nacht mode(?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:48
Juancho schreef op maandag 1 november 2021 @ 09:24:
Had het ook in het laadptopic gezet maar voor de mensen die vele met Allego/Smoov laden... Laad gegeven worden alleen nog maar getoond als het het laden via de app start... 8)7. Benieuwd wat dit met andere palen, apps en passen gaat doen. Super irritant wat mij betreft.

[...]

Ik heb weer eens voor de verandering nieuwe problemen met de app. Iemand dit wel eens gehad? En ja... Ik heb gewoon internet... 🤔

[Afbeelding]
Ik moet helaas (voor het eerst) toegeven dat de App niet werkt. Ik kom er niet in.
Ik ben ergens op bezoek en had hem met 20% aan een paal gehangen verderop in de wijk, moest 4x proberen de sessie te starten, dus wil in de gaten houden of hij wel laad.. gaat helaas niet.
"Signing in" blijft hij op hangen bij mij

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
4v4t4r schreef op maandag 1 november 2021 @ 11:05:
[...]

Ik moet helaas (voor het eerst) toegeven dat de App niet werkt. Ik kom er niet in.
Ik ben ergens op bezoek en had hem met 20% aan een paal gehangen verderop in de wijk, moest 4x proberen de sessie te starten, dus wil in de gaten houden of hij wel laad.. gaat helaas niet.
"Signing in" blijft hij op hangen bij mij
Ja dat heb ik dus heeeel vaak. En zomaar vanuit het niets. Geen updates gehad, helemaal niks. Afgelopen 3 dagen keek ik dus ook tegen dat scherm aan. En vandaag opeens die nieuwe fout die ik vanmorgen poste. En nu werkt het weer na een x de telefoon opnieuw opstarten. Misschien kan je dat eens proberen?

Ervaar je nu ook zelf hoe vervelend het kan zijn? En waarom een aantal, met mij in de hoofdrol 😁, er zo over (blijven) klagen...? 🤔 😬 😁

[ Voor 9% gewijzigd door Juancho op 01-11-2021 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spa3000user
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 26-10-2023
DarkShadow schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 20:29:
[...]

Is dat een extra? Bij mij werken de ruitenwissers nooit automatisch, moet altijd zelf kiezen welke stand. Of ik heb het nog gewoon niet uitgevonden. 😂
No worries, heeft bij mij 4 maanden geduurd.... :( :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spa3000user
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 26-10-2023
madhondt schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 19:54:
[...]
Maar de oplossing die volvo nu gekozen heeft, namelijk het tonen van een vork van een bovengrens en ondergrens op de haalbare range (bij zuinige en bij gulzige omstandigheden), in combinatie met een voorspelling op basis van de huidige rijcondities, vind ik wel knap.

Maar eigenlijk vind ik wel dat deze info thuis hoort op het dashboard. Ofwel continu ergens in de rand, ofwel als een selecteerbaar scherm via de rechterhendel.
Hiervoor reed ik Ampera-e (2017-) had gewoon een min-max range, gegevens over invloed van temperatuur, rijstijl, effect van eigenschappen van route ( snelwegen, binnenwegen, stoppen/ optrekken, bochten), gebruik van verwarming. Is eigenlijk toch basisvoorziening in een EV?!

Blij dat het er komt (nog nooit OTA gehad overigens" "komt eraan, nog even geduld"), maar even weer dealer contacten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aa4711
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 25-05 12:23
Iemand anders dit ook?
Bij mij wil Android System Webview niet updaten.
Heb v1.7
Is een hele tijd bezig maar uiteindelijk mislukt het steeds.
Andere apps updaten wel.
Heb geforceerd afgesloten en reset uitgevoerd maar helpt ook niet.
Zou nog kunnen proberen handmatig te verwijderen en opnieuw installeren (als dat dan nog kan...).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CN1EXAQFTmHVnO-s2RPZl35ihWI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZAZ4pml1ZF9FkqIVp4HNcxvS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pure8
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 01-09-2022
Texie schreef op maandag 1 november 2021 @ 08:29:

- als de dashboadverlichting feller of dimt door een tunnel oid, van verspringt het scherm van bijv Spotify of Radio van het nummer naar de lijstmodus.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Is al vanaf het begin ik de auto had (in ieder geval bij mij dan toch) Zowel bij speellijsten als bij radio. Wanneer ik een tunnel binnen rijd verspringt ie naar een lijst. Als ik dan het scherm terugzet terwijl ik nog in de tunnel ben dan verspringt het opnieuw wanneer ik de tunnel weer uit rijd. Dus nu zet ik hem pas terug wanneer ik de tunnel uit ben. Anders twee keer werk. :'(

Sage Green-warmtepomp-19”- Wallbox Pulsar Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:48
aa4711 schreef op maandag 1 november 2021 @ 13:54:
Iemand anders dit ook?
Heb v1.7
Andere apps updaten wel.
Zou nog kunnen proberen handmatig te verwijderen en opnieuw installeren (als dat dan nog kan...).

[Afbeelding]
die app heeft dat heel vaak - ik push die niet, gaat uiteindelijk vanzelf

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-05 23:15
Tesla gaat een proef doen met het openstellen van hun netwerk voor andere merken. Zou toch wel erg positief zijn, vooral voor op vakantie (alhoewel dat mogelijk ook wel weer tot veel drukte gaat leiden)

https://www.nu.nl/economi...n-voor-andere-merken.html

//EDIT
Ik heb net even de app gedownload en de snelheid lijkt beperkt te zijn tot 150kW (voor ons natuurlijk geen probleem). De kosten zijn in Breukelen €0,59 /kWh en als je een abonnement van €12,99 afneemt zijn de kosten €0,26 / kWh. Schappelijke prijzen!

Nog een EDIT
In Eemnes liggen de prijzen €0,02 lager (dus 0,57 zonder abo en 0,24 met abonnement) dan in Breukelen en is de maximale snelheid 250kW. DE prijzen verschillen per locatie, Sassenheim kost bijvoorbeeld weer €0,62

[ Voor 44% gewijzigd door jswinkels op 01-11-2021 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madhondt
Eindelijk nu ook hier versie 5.6 op android. Bug fixes and stability improvements... We zullen zien...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eAyLjmKyc_W7u9jXBdT2aTZoTbk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/UlI65pEjAGaDR0upm7Ug0CIM.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rianata

Rianata

madhondt schreef op maandag 1 november 2021 @ 15:35:
Eindelijk nu ook hier versie 5.6 op android. Bug fixes and stability improvements... We zullen zien...
Hier nu ook 8) Zouden ze het dan toch op een bepaalde manier gefaseerd uitrollen?

Mm, als ik op het beginscherm op de bliksemschicht klik om naar het Charge scherm te gaan crashed de app direct op Android. Auto is niet aangekoppeld, status Uplugged klopt.

[ Voor 22% gewijzigd door Rianata op 01-11-2021 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
jswinkels schreef op maandag 1 november 2021 @ 15:31:
Tesla gaat een proef doen met het openstellen van hun netwerk voor andere merken. Zou toch wel erg positief zijn, vooral voor op vakantie (alhoewel dat mogelijk ook wel weer tot veel drukte gaat leiden)

https://www.nu.nl/economi...n-voor-andere-merken.html

//EDIT
Ik heb net even de app gedownload en de snelheid lijkt beperkt te zijn tot 150kW (voor ons natuurlijk geen probleem). De kosten zijn in Breukelen €0,59 /kWh en als je een abonnement van €12,99 afneemt zijn de kosten €0,26 / kWh. Schappelijke prijzen!

Nog een EDIT
In Eemnes liggen de prijzen €0,02 lager (dus 0,57 zonder abo en 0,24 met abonnement) dan in Breukelen en is de maximale snelheid 250kW. DE prijzen verschillen per locatie, Sassenheim kost bijvoorbeeld weer €0,62
Nice! In mijn woonplaats is er ook een Tesla locatie die meedoet aan de proef. Deze heeft een maximaal vermogen van 250 kW. Iets verderop aan de snelweg zit de enige andere snellaadlocatie in de omgeving, een Fastned met maximaal 50 kW. Dit is dus een welkome aanvulling. Hoewel ik natuurlijk ook gewoon thuis kan laden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Venomer schreef op maandag 1 november 2021 @ 16:36:
[...]

Nice! In mijn woonplaats is er ook een Tesla locatie die meedoet aan de proef. Deze heeft een maximaal vermogen van 250 kW. Iets verderop aan de snelweg zit de enige andere snellaadlocatie in de omgeving, een Fastned met maximaal 50 kW. Dit is dus een welkome aanvulling. Hoewel ik natuurlijk ook gewoon thuis kan laden...
Interessant, maar welke tesla app moet ik nou precies downloaden? Ik zie in de AppStore verschillende apples maar geen van alle lijkt van tesla zelf te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catman8404
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-09-2024
Mga1600 schreef op maandag 1 november 2021 @ 19:13:
[...]

Interessant, maar welke tesla app moet ik nou precies downloaden? Ik zie in de AppStore verschillende apples maar geen van alle lijkt van tesla zelf te zijn.
Met de gewone Tesla app kan je het doen. Zonder toevoeging van Tesla Inc.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• WTrebor
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 14-11-2021
Volg al een tijdje dit forum, en vandaag mochten we dan eindelijk zelf de XC40 ophalen.

Omdat we anders dan anders wouden, hebben wij alle kunstof delen in kleur mee laten spuiten en de remklauwen een andere kleur laten geven. Daarbij alle logo's van Volvo zwart laten maken en de 20inch wielen eronder.

Leuk om de tips en info hier te lezen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8I_ckg7gzJQq-SBbjVmmHDzaCTE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bTPoMouXmKozsbKMGIACB2sM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZPSWNoNVqU7TNiZkFquGO0rk4nk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rs3tYp8hzkditJqfZTjcgeeR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Texie
madhondt schreef op maandag 1 november 2021 @ 09:40:
[...]

Dit had ik laatst ook voor, maar wel vóór de 1.7 update.
Ik heb nu de indruk dat het soms werkt, soms niet. Ofwel hang dit af van dag/nacht mode(?).
Eerste probleem is ondertussen spontaan opgelost.
Tweede probleem was er inderdaad is ontstaan volgens mij bij versie 1.6. Heeft inderdaad met dag/nacht modus te maken. Had het wel al gemeld via mijn garage bij Volvo, maar helaas nog geen fix. Heel irritant als je in de schemer of door tunnels rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Texie
aa4711 schreef op maandag 1 november 2021 @ 13:54:
Iemand anders dit ook?
Heb v1.7
Andere apps updaten wel.

[Afbeelding]
Heb hetzelfde. Kom er geen steek verder mee. Van alles geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
catman8404 schreef op maandag 1 november 2021 @ 19:51:
[...]

Met de gewone Tesla app kan je het doen. Zonder toevoeging van Tesla Inc.
Is die app nou echt nodig? Weer een andere app, je wordt er gek van. Kan het niet gezet worden in een andere app? Of nog beter, Google maps?

Edit: je kan ook een snelkoppeling op je scherm zetten:

https://www.tesla.com/findus

[ Voor 11% gewijzigd door Juancho op 01-11-2021 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Juancho schreef op maandag 1 november 2021 @ 20:26:
[...]

Is die app nou echt nodig? Weer een andere app, je wordt er gek van. Kan het niet gezet worden in een andere app? Of nog beter, Google maps?

Maar dan kun je niet zien waar je als niet-tesla kunt ‘tanken’ want dat zijn maar een paar stations. Zwolle toevallig wel - daar zit jij toch in de buurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okio
WTrebor schreef op maandag 1 november 2021 @ 19:52:
Volg al een tijdje dit forum, en vandaag mochten we dan eindelijk zelf de XC40 ophalen.

Omdat we anders dan anders wouden, hebben wij alle kunstof delen in kleur mee laten spuiten en de remklauwen een andere kleur laten geven. Daarbij alle logo's van Volvo zwart laten maken en de 20inch wielen eronder.

Leuk om de tips en info hier te lezen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Leuk heb je ook nog een foto van de voorkant en achterkant? Ben wel benieuwd naar de zwarte logo's.

Gele remklauwen niet echt mijn smaak, maar dat is persoonlijk natuurlijk.
Die gespoten onderkant e.d. op zich niet verkeerd. Haalt het xc karakter er wel een beetje af maar wel mooi geheel.

Heb je nog overwogen om de voorportieren ook nog te laten tinten? Zou ik dan zelf nog wel doen, dan heb je iets minder een bestelbus gevoel en zit er wat een meer natuurlijke overgang tussen voor en achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsmit01
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15-02-2024
Ik moet morgen een aardig stukje rijden en heb daarom ingesteld tot 100% te willen laden. Maar nu stopt de auto gewoon bij 90% heeft iemand anders dit ook wel eens gehad?

BMW 330e Touring

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterblok
Waar zie je dat? De auto geeft het goed aan, de app stopt bij 90% en is onjuist.
In de auto zal 100% staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
mrsmit01 schreef op maandag 1 november 2021 @ 22:15:
Ik moet morgen een aardig stukje rijden en heb daarom ingesteld tot 100% te willen laden. Maar nu stopt de auto gewoon bij 90% heeft iemand anders dit ook wel eens gehad?
Ik heb wel eens geprobeerd om tijdens een laadsessie de limiet te verhogen en dat deed ie toen niet.

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EHAS
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 04-07-2024
Voor Apple is voor IOS versie 5.5.1 beschikbaar:

https://apps.apple.com/nl/app/volvo-cars/id439635293

Edit: dank voor de attendering van de typo

IOS versie 5.6.1

[ Voor 24% gewijzigd door EHAS op 01-11-2021 23:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rianata

Rianata

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
Juancho schreef op maandag 1 november 2021 @ 20:26:
[...]

Die snelkoppeling zet jij dan op je telefoon?

Om de beschikbare non-Tesla laders te zien moet je wel de gewone Tesla app downloaden. Hopelijk zijn ze rap genoeg met beslissen dat dit voor alle laders in Europa mag en kan Google dit vlot implementeren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
JohnDoe77 schreef op maandag 1 november 2021 @ 08:53:
[...]

Weet iemand hoe deze te verwijderen zijn? Die podcast app is flink irritant, komt ook steeds naar voren op het centrale scherm als je de vier vlakken hebt!
Niemand?
Pagina: 1 ... 25 ... 318 Laatste

Let op:
Een Tesla versus Volvo discussie is hier offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Informatie en updates over leveringen horen hier thuis: Het grote Polestar 2 / XC40 P8 Levering Topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.

Het grote Volvo EX30 topic (vergelijkingen met de (X)C40 daargelaten), zie ook Notna in "Het grote Volvo (X)C40 Recharge EV topic"