Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montalbano
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Juancho schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 13:35:
Mijn app doet het ondertussen weer.
Ik denk dat ze hebben gewisseld met de mijne, want die doet niks meer na de 1.7 OTA update. Straks maar eens in de auto kijken.

Edit: hij doet het inmiddels weer zoals het hoort

[ Voor 8% gewijzigd door Montalbano op 26-10-2021 13:04 ]

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14:40
Bij mij was het afgelopen weken ook bal met de App, bij opladen werkte constant de percentage niet bij van de auto.

Nu net weer het geval, kijk ik in de App store staat de nieuwe update er in 5.6.0 (iOS). Na het installeren werkt de soc wel netjes bij en is het wel up to date!

Mensen ook al kunnen testen?

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Volvo XC40 P8 Full Electric / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 13:17
Montalbano schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 09:24:
[...]

Ik denk dat ze hebben gewisseld met de mijne, want die doet niks meer na de 1.7 OTA update. Straks maar eens in de auto kijken.
Na de update moet je even checken of je Volvo-account nog actief is in de auto. Ik moest hem opnieuw toevoegen. En daarna duurt het ruim een dag voordat de app weer data krijgt.

XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
mvrooij schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 09:42:
Bij mij was het afgelopen weken ook bal met de App, bij opladen werkte constant de percentage niet bij van de auto.

Nu net weer het geval, kijk ik in de App store staat de nieuwe update er in 5.6.0 (iOS). Na het installeren werkt de soc wel netjes bij en is het wel up to date!

Dank voor de tip. Ik heb versie 5.6.0 meteen geïnstalleerd. Maar de SoC wordt nog steeds niet goed weergegeven. De auto staat aan de oplader, en de app geeft nog steeds de SoC van anderhalf uur geleden.

O, wacht. Terwijl ik dit aan het typen ben verspringt het percentage. Hij staat op 87% met nog een kwartier te gaan. Dat zou moeten kloppen. Ik ga nu elke paar minuten even kijken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
Het is nu drie minuten later en de SoC in de app is 88% met nog 10 minuten te gaan. Ziet er goed uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
...en nu 89% met 5 minuten te gaan. (Spannend hè?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
Nu zegt de app "Klaar" en 89%. Dan loopt de SoC toch nog wat achter, want het werkelijke percentage zal 90% zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
En nu is het "Aangesloten" met 89%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
Ik krijg nu net de melding van de Wallbox dat de oplaadsessie is beëindigd. De SoC in de app is nu 90%.

Een feature die niet in de Volvo-app zit, maar wel handig zou zijn, is een melding dat het laden klaar is.

Vooralsnog denk ik dat de weergave van de SoC in de app verbeterd is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterblok
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 27-05 17:13
Bij mij krijg ik nooit dat de app kan worden bijgewerkt (iOS)
Als ik dan hier lees dat er nieuwe versie is ga ik in de App Store naar Volvo en dan staat er "werk bij"

P8, 19 inch Continental, MY21, Warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
Venomer schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 11:17:
[...]

Na de update moet je even checken of je Volvo-account nog actief is in de auto. Ik moest hem opnieuw toevoegen. En daarna duurt het ruim een dag voordat de app weer data krijgt.
Hij doet het inmiddels weer zoals het hoort, blijkbaar moet na de update de auto de systemen nog even opstarten zodra je de eerste keer weer instapt.

P8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HansBull
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 21-11-2023
Is het jullie ook opgevallen dat de schermvoorbeelden in de voorvertoning van de app op de App Store er veel uitgebreider uit zien dan hij werkelijk is als je hem installeert? ik kom niet verder dan drie knoppen aan de onderzijde: Home, Hulp en Account.
In de voorvertoning in de app store staan ook de locatie van de auto met de kaart en de auto zelf (welke deuren of ramen staan open...?) .Die gegevens ken ik nog van mijn Volvo on Call app van de vorige Volvo XC 60. Qua app ben ik er een stuk op achteruit gegaan.
Qua auto niet natuurlijk want de P8 rijdt fantastisch....
Overigens heb ik nog geen melding van een update ontvangen maar dat zal wel geleidelijk uitgerold worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
Texie schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 20:32:
[...]

Hoe heb je dat gedaan?
Ik heb al een aantal keren geprobeerd zowel mijn iPhone als iPad te koppelen via hetzelfde profiel, maar na het koppelen van mijn iPhone kan ik niet meer mijn iPad koppelen.
Dit wil ik graag zodat ik ook op mijn iPad de P8 p voorverwarmen kan zetten.
Zojuist gecheckt en ik had me vergist. Onze V40 zien we allebei in de app, de P8 alleen bij mij.

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 28-05 22:53
HansBull schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 13:00:
Is het jullie ook opgevallen dat de schermvoorbeelden in de voorvertoning van de app op de App Store er veel uitgebreider uit zien dan hij werkelijk is als je hem installeert? ik kom niet verder dan drie knoppen aan de onderzijde: Home, Hulp en Account.
In de voorvertoning in de app store staan ook de locatie van de auto met de kaart en de auto zelf (welke deuren of ramen staan open...?) .Die gegevens ken ik nog van mijn Volvo on Call app van de vorige Volvo XC 60. Qua app ben ik er een stuk op achteruit gegaan.
Qua auto niet natuurlijk want de P8 rijdt fantastisch....
Overigens heb ik nog geen melding van een update ontvangen maar dat zal wel geleidelijk uitgerold worden.
Die andere functies zijn toegezegd en komen er vroeger of later aan.

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okio
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-05 22:30
Rene schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 20:45:
[...]

Psst… Zelfs met 10 graden en regen gaat het met P1.7 de goede kant op ;) (al moet ik niet liegen en toegeven dat de Vmax hier 80 is ;)).

[Afbeelding]
Dat ziet er hoopgevend uit, zijn er ook al wat ervaringen met de wat hogere snelheden met de 1.7 versie (100/120 km/h)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterblok
Binnenkort naar Frankrijk hoogte Macon 750 km.
Dealer gemaild of ik ook een Plugsurfingpas kan krijgen, andere dag in de bus.
Kaart geactiveerd maar een creditcard toevoegen lukt niet, Plugsurfing komt er ook niet helemaal uit.
Iemand wel gelukt een creditcard te koppelen?

Creditcard is de makkelijkste methode toch? iDeal moet er steeds een voorschot en terugstorting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talkatoo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:46
Heeft iemand nog niet de 1.7 update gehad? Heb nog steeds geen melding... 2021/MY22 (Recharge AWD) model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsmit01
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15-02-2024
Waterblok schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 16:09:
Kaart geactiveerd maar een creditcard toevoegen lukt niet, Plugsurfing komt er ook niet helemaal uit.

Creditcard is de makkelijkste methode toch? iDeal moet er steeds een voorschot en terugstorting?
Ik heb zowel een creditcard als Paypal gekoppeld. Beide ging gewoon vlot. Creditcard nummer, vervaldatum en verificatiecode invullen. Daarna duurt het even(ik dacht ongeveer 15 minuten, maar dat weet ik niet meer zeker) voordat het zichtbaar word in de app.

BMW 330e Touring

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
talkatoo schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 16:12:
Heeft iemand nog niet de 1.7 update gehad? Heb nog steeds geen melding... 2021/MY22 (Recharge AWD) model.
Hoe lang heb je die MY22 al? Staat 1.7 er misschien al vanaf de aflevering op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
Bij mij kwam ie gisteravond pas, verloopt redelijk gefaseerd volgens mij

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online

Het lukt mij ook niet om een creditcard toe te voegen aan Plugsurfing. Ik heb het maar opgegeven.

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoudN
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 12:30
Montalbano schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 16:52:
[...]

Het lukt mij ook niet om een creditcard toe te voegen aan Plugsurfing. Ik heb het maar opgegeven.
Je kunt toch ook een machtiging toevoegen? Dan ben je er ook vanaf.

XC40 P8 - Wallbox Copper SB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterblok
Ik heb met ze gechat, niveau nul, standaard dingen app opnieuw installeren, waar ik op de website was, wel beleefd. Blijkt dat ze een issue hebben met creditcard, heb nu iDeal toegevoegd gaf een 404 error page not found maar het staat er wel in.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:06
Ik heb vandaag een eerste lange rit gehad met de nieuwe 1.7 update. Hier mijn bevindingen voor de liefhebber.

Gistermiddag had ik alvast tot 100% geladen waarbij de auto mij aangaf dat ik een range had van maar liefst 400km. Ik moest echter nog even naar 2 locaties van totaal 17km. Uiteindelijk vanmorgen vertrokken met 96% acccu en een range inschatting van 380km waarbij ik de auto een minuut of 10 heb voorverwarmend (niet aan de laadpaal) wat me 1% koste. Ik heb de gehele rit gebruik gemaakt van de range optimizer en heb de temperatuur als gewoon prettig ervaren op 20 graden + stoel/stuur verwarming op standje 1. Ik ben dus ook erg benieuwd wat die temperatuur regeling dan precies doet.

Heenrit Zwolle - Amsterdam gereden (100km) met de meeste stukken van 80 en 100/105 km/h bij een temperatuur van 8-12 graden. Bij aankomst gaf de range assistent aan dat ik nog 66% had en 260km zou kunnen rijden. Een gat dus van 20km. Het verbruik:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SeHhgL2_yVTNMTGLJm0GMmIdPW8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/98UwyiBM6Ie9B1DnbKYpsxjo.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0GEhdJS4fSLgiIzMtVJDmVWBScs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LIsqi7NftYLqR6AMu7lBeXgG.jpg?f=fotoalbum_large

Terugweg Amsterdam - tussenstop - Zwolle van totaal 154km (met wel 40 min extra aan file) bij een temperatuur van 12-14 graden. Stukken 80, 100, 105/110 en dus een stuk file rijden. Het verbruik:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2poQ52G5ZUAk0-f0AebXcvt_BG4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rJQ3r7DnjVQLbIZuU9eGkgrB.jpg?f=fotoalbum_large
Het verbruik viel me redelijk mee, dit soort cijfers, ergens in de 21kWh, haalde ik eigenlijk alleen in de lente/zomer en zeker niet vorig jaar herfst. Ik kwam thuis met nog 21% over wat volgens de app inhield nog 80km.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WZUX5qNHcxZ1ryWcSp8klpH_1Y0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/25kp5A8xXZW4AmcBi85K8dBD.jpg?f=fotoalbum_large

Terugrekenend van toen ik de auto met 100% volgeladen had zou ik 351km kunnen rijden op 1 lading. Daar zit dus een verschil tussen van 49km met wat de actieradius assistent mij aangaf. Jammer dat het niet daadwerkelijk 400km was maar ik denk dat een 350km in deze tijd van het jaar met gemiddeld zo'n 10-12 graden niet heel slecht is en wel een verbetering is met vorig jaar deze tijd.

Benieuwd naar jullie inzichten/mening :)

[ Voor 36% gewijzigd door Juancho op 26-10-2021 17:42 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GF
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:51

GF

Had hetzelfde met een ABNA creditcard. Ze ondersteunen geen MasterCard/VISA kwam ik na wat gevloek achter. Wellicht heb jij hetzelfde?

Ik heb het maar met Paypal geconfigureerd die wel Mastercard ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Ik had ‘m ook pas afgelopen zondag. Toen eerst een rit van ca 80 in gemaakt, toen gebeurde er niets, later een kort ritje van een minder of 15 en ineens was de update gedownload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterblok
GF schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 17:42:
[...]

Had hetzelfde met een ABNA creditcard. Ze ondersteunen geen MasterCard/VISA kwam ik na wat gevloek achter. Wellicht heb jij hetzelfde?

Ik heb het maar met Paypal geconfigureerd die wel Mastercard ondersteund.
Idd ABN, iDeal nu geïnstalleerd, stuurt dat juffie gelijk een mail dat ze blij is dat het in orde is.
Meteen maar geantwoord dat dat niet zo is omdat ik niet iDeal maar mijn CC wil installeren.

Terwijl ze goed weet dat het probleem bij hun ligt i.c. ABN/Mastercard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brekie
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 07-02 19:11
Komende winter naar de wintersport met de P8. 4volwassenen, dakkoffer en pak’m beet 75kg aan bagage.
Met ABRP als ritplanner zou ik graag willen weten met wat voor een referentie verbruik ik moet gaan plannen. Afhankelijk van de temperatuur denk ik zelf aan 270wh/100km.
Iemand al ervaring opgedaan met lange ritten met winterse omstandigheden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:36
Brekie schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 18:23:
Komende winter naar de wintersport met de P8. 4volwassenen, dakkoffer en pak’m beet 75kg aan bagage.
Met ABRP als ritplanner zou ik graag willen weten met wat voor een referentie verbruik ik moet gaan plannen. Afhankelijk van de temperatuur denk ik zelf aan 270wh/100km.
Die dakkoffer doet ongeveer 15 a 20% impact op de range. De kou en eventueel regen zal ook best impact hebben (zeker met winterbanden)
Ik ben heel voorzichtig, ik zou hem op 300 zetten voor de eerste stop, en als het mee valt tijdens het laden de volgende stop plannen? Je staat toch zo 30 mins te laden.

Als je echt wil voorbereiden zou je ook 2 planningen kunnen maken? 275 en 300? Al vraag ik me af of er echt veel verschil tussen zou zitten

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• madhondt
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 08:24
Juancho schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 17:33:
In elk geval bedankt voor je uitgebreid verslag.

Ikzelf heb nog niet zo geëxperimenteerd met de range-optimizer, maar ik vind actieiradiusassistent wel een nuttige toevoeging. Wat je niet mag doen echter, is de km-voorspelling letterlijk te nemen. Het enige dat een zekerheid is, is hoeveel % er nog in de batterij zit en al de rest is gokwerk, simpelweg omdat de auto niet weet welke route je gaat nemen en hoe jij met de auto gaat rijden, enz. (daarom geeft de routeplanner wel een betere voorspelling). Ik was ook al gewend geraakt aan enkel het percentage te zien, net zoals je een wijzertje hebt op een benzinetank, waar ook geen kilometers bijstaan (om net dezelfde reden).

Maar de oplossing die volvo nu gekozen heeft, namelijk het tonen van een vork van een bovengrens en ondergrens op de haalbare range (bij zuinige en bij gulzige omstandigheden), in combinatie met een voorspelling op basis van de huidige rijcondities, vind ik wel knap.

Maar eigenlijk vind ik wel dat deze info thuis hoort op het dashboard. Ofwel continu ergens in de rand, ofwel als een selecteerbaar scherm via de rechterhendel.

[ Voor 6% gewijzigd door madhondt op 26-10-2021 20:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Texie
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 28-05 22:26
Montalbano schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 13:03:
[...]

Zojuist gecheckt en ik had me vergist. Onze V40 zien we allebei in de app, de P8 alleen bij mij.
Dankje wel. Ik heb nu gewoon een nieuw profiel aangemaakt en daar mijn iPad aangekoppeld. Kan ik in ieder geval vanuit mijn bed ‘s morgens voorverwarmen aanzetten als ik de buren hoor ramen krabben ;)

Volvo XC40 P8 met warmtepomp, Continental EcoContact 6 235/50R19 V XL zomerbanden, Nokian 235/50R19 WR SUV4 winterbanden, Wallbox PulsarPlus, iPhone 13 Pro Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 28-05 21:35
Ik denk persoonlijk dat je ruim boven de 30kWh per 100km gaat eindigen. Winter, gewicht en die dakkoffer en dan mogelijk nog hoge snelheden. Ik schat 32-33kWh.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sten2017
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 24-09-2024
Juancho schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 17:33:
Ik heb vandaag een eerste lange rit gehad met de nieuwe 1.7 update. Hier mijn bevindingen voor de liefhebber.

Gistermiddag had ik alvast tot 100% geladen waarbij de auto mij aangaf dat ik een range had van maar liefst 400km. Ik moest echter nog even naar 2 locaties van totaal 17km. Uiteindelijk vanmorgen vertrokken met 96% acccu en een range inschatting van 380km waarbij ik de auto een minuut of 10 heb voorverwarmend (niet aan de laadpaal) wat me 1% koste. Ik heb de gehele rit gebruik gemaakt van de range optimizer en heb de temperatuur als gewoon prettig ervaren op 20 graden + stoel/stuur verwarming op standje 1. Ik ben dus ook erg benieuwd wat die temperatuur regeling dan precies doet.

Heenrit Zwolle - Amsterdam gereden (100km) met de meeste stukken van 80 en 100/105 km/h bij een temperatuur van 8-12 graden. Bij aankomst gaf de range assistent aan dat ik nog 66% had en 260km zou kunnen rijden. Een gat dus van 20km. Het verbruik:

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Terugweg Amsterdam - tussenstop - Zwolle van totaal 154km (met wel 40 min extra aan file) bij een temperatuur van 12-14 graden. Stukken 80, 100, 105/110 en dus een stuk file rijden. Het verbruik:

[Afbeelding]
Het verbruik viel me redelijk mee, dit soort cijfers, ergens in de 21kWh, haalde ik eigenlijk alleen in de lente/zomer en zeker niet vorig jaar herfst. Ik kwam thuis met nog 21% over wat volgens de app inhield nog 80km.

[Afbeelding]

Terugrekenend van toen ik de auto met 100% volgeladen had zou ik 351km kunnen rijden op 1 lading. Daar zit dus een verschil tussen van 49km met wat de actieradius assistent mij aangaf. Jammer dat het niet daadwerkelijk 400km was maar ik denk dat een 350km in deze tijd van het jaar met gemiddeld zo'n 10-12 graden niet heel slecht is en wel een verbetering is met vorig jaar deze tijd.

Bedankt voor de terugkoppeling, was al benieuwd.

Valt mij wel tegen hoor, ook flinke afwijking. Het moet nog echt koud worden en dan zit je ruim onder de 300km. Maar goed misschien ben ik te negatief. Zou wel je kachel op 19 zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-05 23:24

TAA

Liever IRC

mvrooij schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 09:42:

Heb de P8 nu bijna twee weken en in die tijd heeft de app welgeteld 2x gewerkt (meerdere keren per dag gechecked). Net controle oude versie; werkte niet (duh) en de update gedaan naar 5.6.0 en na de update werkte het... in ieder geval de 1e keer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
Ik ben vorige week met de P8 naar Duitsland geweest. Vier personen en een hond en de bagageruimte redelijk vol. Geen dakkoffer, wel 19” winterbanden. Op de Autobahn zo’n 125 å 130 km/u gereden. Temperatuur rond de 10 graden. We kwamen op 25 kWh/100 km. Tel de dakkoffer erbij en je zit tegen de 30 kWh/100 km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Ik merk wel wat vreemds op sinds 1.7 bij mij geïnstalleerd is: bij een ingestelde laadlimiet van 90% maakt de auto er nu consistent 92% van (zowel in de auto zelf als op de app zo weergegeven).

Bovendien lijkt mijn Wallbox veel vaker actief te zijn (ook als de auto stil en op slot staat en het ingestelde laadniveau is bereikt). Hij zal toch niet bezig zijn om de accu voortdurend op temperatuur te houden?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5aJLciHcs64BjIcWWtTK6oU2cPw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rDPrvxau9nykcpYdkMb8MLkO.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoudN
Mga1600 schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 10:55:
Ik merk wel wat vreemds op sinds 1.7 bij mij geïnstalleerd is: bij een ingestelde laadlimiet van 90% maakt de auto er nu consistent 92% van (zowel in de auto zelf als op de app zo weergegeven).

Bovendien lijkt mijn Wallbox veel vaker actief te zijn (ook als de auto stil en op slot staat en het ingestelde laadniveau is bereikt). Hij zal toch niet bezig zijn om de accu voortdurend op temperatuur te houden?[Afbeelding]
Ik heb precies het tegenovergestelde. Mijn laadsessie wordt nooit als gereed gemeld via Wallbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterblok
Ik krijg vaak ook meerdere meldingen bij aangesloten auto en ik denk dat ie dus wel degelijk wat verbruikt en weer optopt.
Ik zal eens kijken wat de Wallbox aangeeft dat eruit ging!

Edit: Hij registreert geen uitgaande elektriciteit maar een sessie waarin geladen is. maar de totale tijd en de uren tussen begin en eind kloppen dan weer niet:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_FZcJqjUrFeci9fxqpE9hMgQYAU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/H8l0Fg3lN70EUoxCLcOFqPU5.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F92868lxk8dVCSAHMEJD9evpt3k=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/27takHSfLO3vgofmUnYjTc9e.png?f=user_large

[ Voor 64% gewijzigd door Waterblok op 27-10-2021 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14:40
Ik kreeg vannacht een melding van de Volvo app dat mijn auto ontgrendeld was.. Dit was ten eerste niet het geval maar dat die melding er is/kwam vind ik gek want deze optie is er nog niet toch?

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Volvo XC40 P8 Full Electric / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-05 09:21
Ahhh om gek van te worden. Donderdag op vrijdag nacht de OTA update binnengekregen en jawel de app werkte opeens 100% correct !! Ik blij na 11 maanden P8 rijden echter dat was van korte duur want gisteravond is hij weer gestopt uit het niets en krijg ik geen lading informatie meer binnen en totaal geen communicatie als hij aan de paal staat. Wat blijft dat toch een brakke app die Volvo app.
mvrooij schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 11:46:
Ik kreeg vannacht een melding van de Volvo app dat mijn auto ontgrendeld was.. Dit was ten eerste niet het geval maar dat die melding er is/kwam vind ik gek want deze optie is er nog niet toch?
Dat heb ik al maanden ;-) Ik drukte dan op vergrendelen via de app en dan gaf hij weer aan dat het wel klopte maar soms paar uur later opeens weer dat hij ontgrendeld was (terwijl dat net als bij jou niet het geval was).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
mvrooij schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 11:46:
Dat er een onterechte melding komt klopt natuurlijk niet, maar de optie zit wel in de app.

Profiel > Berichten > Beveiliging > Auto niet op slot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hlip
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13:16
Waterblok schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 11:23:

Edit: Hij registreert geen uitgaande elektriciteit maar een sessie waarin geladen is. maar de totale tijd en de uren tussen begin en eind kloppen dan weer niet:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik denk dat de tijden bij "datum" weergeven hoe lang de auto is gekoppeld aan de laadpaal.
En "energie" geeft weer hoeveel kW is geleverd in de daaronder genoemde tijd. De ontbrekende uren heeft de laadpaal waarschijnlijk "standby" gestaan.

XC40 P8 MY21 - Alfen Eve Single Pro-line (7.0.2) - 7,1 kWp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hlip
Hier geen problemen met 1.7
Ik laad de auto normaal gesproken tot 80% en tot zover wordt, ook met 1.7, gewoon geladen.

Ik kan de starttijd helaas niet zelf inplannen en heb geen behoefte aan een warme accu midden in de nacht, die bij vertrek al weer is afgekoeld. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Nog een kleine aanvulling op mijn rit verslag van gister. Ik was nog vergeten te zeggen dat het sochtends dus 8 graden was toen ik weg ging en ik alleen even de voorverwarming via de app had aangezet 10min voor dat ik weg ging. Lekkere warme auto en het koste me 1%. Maar wat me vooral opviel was dat het verbruik over de eerste, laten we zeggen 10km, al een stuk lager was. Normaal begin ik echt idioot hoog. Misschien dat mijn hele rit verbruik ook 21,x was. Wat volgens mij met deze temperaturen iets beter is dan vorig jaar winter. Maar dat weet ik zo helaas niet meer.

En het is natuurlijk maar 1 ritje, komende tijd eens vaker de boel bekijken en of het verbruik en de range daadwerkelijk verbetert is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rianata
  • Laatst online: 09:10

Rianata

Have you played Atari today?

hlip schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 13:13:
[...]

Hier geen problemen met 1.7
Ik laad de auto normaal gesproken tot 80% en tot zover wordt, ook met 1.7, gewoon geladen.

Ik kan de starttijd helaas niet zelf inplannen en heb geen behoefte aan een warme accu midden in de nacht, die bij vertrek al weer is afgekoeld. :)
Het plannen doe je toch vanuit de Volvo en niet vanuit je paal? Of begrijp ik jou verkeerd?

Als ik mijn auto 's avonds aan de laadpaal hang en laat opladen (tot 90%) en ik plan in de auto of app dat ik 's ochtends om 7:30u weer wil gaan rijden, dan begint de auto met voorverwarmen van het interieur en de accu vanaf 7:00u. Je paal moet natuurlijk wel ondersteunen dat de sessie niet afgesloten wordt en kan vervolgen nadat de auto naar 90% is geladen op het moment van gepland voorverwarmen.

Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
Juancho schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 13:35:
Nog een kleine aanvulling op mijn rit verslag van gister. Ik was nog vergeten te zeggen dat het sochtends dus 8 graden was toen ik weg ging en ik alleen even de voorverwarming via de app had aangezet 10min voor dat ik weg ging. Lekkere warme auto en het koste me 1%. Maar wat me vooral opviel was dat het verbruik over de eerste, laten we zeggen 10km, al een stuk lager was. Normaal begin ik echt idioot hoog. Misschien dat mijn hele rit verbruik ook 21,x was. Wat volgens mij met deze temperaturen iets beter is dan vorig jaar winter. Maar dat weet ik zo helaas niet meer.

En het is natuurlijk maar 1 ritje, komende tijd eens vaker de boel bekijken en of het verbruik en de range daadwerkelijk verbetert is.
Weet wel, dat zolang je niet aan de laadpaal hangt dat je dezelfde energie uit je accu dan kwijt bent voordat je vertrekt. Je verliest 1% en dat is precies wat je anders extra zou verliezen tijdens de eerste kilometers rijden. Het voorverwarmen van de accu heeft echt alleen zin als je aan de laadpaal hangt.
Interieur voorverwarmen als je niet laadt heeft wel zin, voor comfort althans. Je kunt het niet apart aanzetten dus je krijgt het er automatisch bij

[ Voor 5% gewijzigd door JTHZZ op 27-10-2021 13:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hlip
Rianata schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 13:37:
[...]

Het plannen doe je toch vanuit de Volvo en niet vanuit je paal? Of begrijp ik jou verkeerd?

Als ik mijn auto 's avonds aan de laadpaal hang en laat opladen (tot 90%) en ik plan in de auto of app dat ik 's ochtends om 7:30u weer wil gaan rijden, dan begint de auto met voorverwarmen van het interieur en de accu vanaf 7:00u. Je paal moet natuurlijk wel ondersteunen dat de sessie niet afgesloten wordt en kan vervolgen nadat de auto naar 90% is geladen op het moment van gepland voorverwarmen.
Klopt, de voorverwarming plan ik vanuit de auto/app.
Ik bedoelde dat ik de starttijd van het opladen niet kan instellen. Sommigen kunnen dat via de laadpaal, maar ik dus niet. Daarom zou dat voor mij een mooie toevoeging zijn aan de app.

Bij opladen tot 90% of 100% wordt de accu automatisch verwarmd. En die extra energie voeg ik voor vertrek toe via de app. Midden in de nacht een warme accu vind ik niet nodig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
hlip schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 13:46:
[...]

Bij opladen tot 90% of 100% wordt de accu automatisch verwarmd. En die extra energie voeg ik voor vertrek toe via de app. Midden in de nacht een warme accu vind ik niet nodig. :)
Vanaf versie 1.7 is de automatische accuverwarming bij laden naar 90/100% weer verwijderd. Nu wordt de accu alleen voorverwarmd als het interieur wordt voorverwarmd (bijv via timer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hlip
JTHZZ schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 13:47:
[...]

Vanaf versie 1.7 is de automatische accuverwarming bij laden naar 90/100% weer verwijderd. Nu wordt de accu alleen voorverwarmd als het interieur wordt voorverwarmd (bijv via timer)
Bron? Staat niets over in de releasenotes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spanky79
  • Laatst online: 12:05
Juancho schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 13:35:

Klinkt positief. Ik krijg de update volgende week, ota wilde niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
hlip schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 13:49:
[...]

Bron? Staat niets over in de releasenotes.
Klopt, dit is op de Polestar Facebook pagina aangegeven in een interview met de verantwoordelijke Polestar medewerker. Ik ben er even vanuit gegaan dat dit ook voor de P8 geldt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
JTHZZ schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 13:44:
[...]

Weet wel, dat zolang je niet aan de laadpaal hangt dat je dezelfde energie uit je accu dan kwijt bent voordat je vertrekt. Je verliest 1% en dat is precies wat je anders extra zou verliezen tijdens de eerste kilometers rijden. Het voorverwarmen van de accu heeft echt alleen zin als je aan de laadpaal hangt.
Interieur voorverwarmen als je niet laadt heeft wel zin, voor comfort althans. Je kunt het niet apart aanzetten dus je krijgt het er automatisch bij
Dat vraag ik me af hoor. Ik was nu 1% kwijt terwijl het anders maar zo een km of 50 of zelfs 100 kon duren voor het verbruik een beetje laag in de 20kWh kwam. Ik heb het idee dat ik toen echt (veel) meer verbruik had dan de 1% nu. En dat zie je ook wel in de cijfers terug denk ik van mijn verslag. Al heeft dat lagere begin verbruik ook vast te maken met andere zaken uit de 1.7 update. En misschien dat de warmtepomp nu ook eindelijk iets doet.

Sowieso ga ik niet voor die 1% in een koude auto stappen sochtends. Er gaat niets boven een fijne voorverwarmde auto op een koude ochtend!

[ Voor 12% gewijzigd door Juancho op 27-10-2021 14:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Venomer
Juancho schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 14:14:
[...]

Dat vraag ik me af hoor. Ik was nu 1% kwijt terwijl het anders maar zo een km of 50 of zelfs 100 kon duren voor het verbruik een beetje laag in de 20kWh kwam. Ik heb het idee dat ik toen echt (veel) meer verbruik had dan de 1% nu. En dat zie je ook wel in de cijfers terug denk ik van mijn verslag.
In de release notes van 1.7 staat
Hogere actieradius door betere benutting van de accu-energie en verbeterde regeneratieprestatie.
en
Een hogere accubedrijfstemperatuur tijdens rijden en snelladen voor een hogere actieradius en laadsnelheid.
Behalve het voorverwarmen voor vertrek zijn er dus nog andere verbeteringen die zorgen voor meer bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
Juancho schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 14:14:
[...]

Dat vraag ik me af hoor. Ik was nu 1% kwijt terwijl het anders maar zo een km of 50 of zelfs 100 kon duren voor het verbruik een beetje laag in de 20kWh kwam. Ik heb het idee dat ik toen echt (veel) meer verbruik had dan de 1% nu. En dat zie je ook wel in de cijfers terug denk ik van mijn verslag. Al heeft dat lagere begin verbruik ook vast te maken met andere zaken uit de 1.7 update. En misschien dat de warmtepomp nu ook eindelijk iets doet.

Sowieso ga ik niet voor die 1% in een koude auto stappen sochtends. Er gaat niets boven een fijne voorverwarmde auto op een koude ochtend!
Dat gemiddelde verbruik kun je uitrekenen. Die 1% is tussen de 0,75 en 1,5kWh aan stroom: we nemen aan 1 kWh. Als je die in de eerste 3km extra verbruikt bovenop een normaal verbruik van zeg 25kWh/100 dan is je verbruik in die eerste 3 km 55kWh/100km. Als je daarna nog 27km doorrijdt met 25kWh/100km, dan is je gemiddelde over de eerste 30km nog steeds 28kWh/100km. Je ziet hem in dit voorbeeld dan dus langzaam teruglopen van 55 tot 28. Het duurt dus erg lang voordat je die eerste 3km hebt gecompenseerd.. zelfs als dat maar 1% is

[ Voor 3% gewijzigd door JTHZZ op 27-10-2021 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Die compensatie lijtk nu dus al een stuk strakker want als ik me nog goed herinner zat ik ergens hoog in de 30 in het begin waar ik normaal toch echt wel een fors stuk hoger lig. Maar ok, het is nog maar 1 test, komende weken even vaker checken (en anderen hier wellicht ook). Zou echt een enorme winst zijn als de 1.7 update daar echt een verbeterslag in heeft gemaakt. Zeker gekoppeld aan het nog iets meer range hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
  • Laatst online: 12:05
Zeker met de winter die komt is betere accutemp en betere range wel lekker. In de zomer waas het eigenlijk al ruim voldoende voor mij. Maar meer = beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Spanky79 schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 16:10:
Zeker met de winter die komt is betere accutemp en betere range wel lekker. In de zomer waas het eigenlijk al ruim voldoende voor mij. Maar meer = beter.
Zeker! Als mijn berekening een beetje klopt van gister met 350km aan range bij een koude nacht en graadje of 10-12 overdacht zou je toch in de beste maanden qua temperatuur toch wel richting de 380-400 moeten kunnen komen? Dat zou echt top zijn!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:15
Verbruik bij mij was net bij een ritje vanaf Amersfoort inclusief wat snelweg 17,5 kWh/100

Dikke prima dus, wel rustig aan gereden (was druk).

Ik krijg overigens ook meer meldingen van de walbox. Verder is mn software takke traag, route plannen duurt wel een paar minuten voordat het zover is. Google assistent reageert overigens laatste weken ook steeds slechter, was voor de update al zo, maar nu lijkt het nog wel slechter (eigenlijk gewoon onbruikbaar).

Dus ben behalve de toegenomen range niet heel erg blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterblok
Krijg zojuist een mail van de dealer dat de update die al een paar dagen op de auto zit onderweg is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raoel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-05 07:35
Het lijkt wel alsof iedereen hier al de 1.7 versie heeft ontvangen via OTA, als dat niet toevallig bij de dealer is gedaan.

Bij ons nog steeds geen melding verschenen. Als je de auto laat zoeken wordt er natuurlijk gemeld dat je de laatste versie hebt.

Is men nog laaaannngggzaaammmmm aan het uitrollen en moet ik wat geduld hebben?
Of toch even een belletje naar de dealer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Texie
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 28-05 22:26
Montalbano schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 13:03:
[...]

Dank je wel. Ik heb nu gewoon een nieuw profiel aangemaakt en daar mijn iPad aangekoppeld. Kan ik in ieder geval vanuit mijn bed ‘s morgens voorverwarmen aanzetten als ik de buren hoor ramen krabben ;)

Volvo XC40 P8 met warmtepomp, Continental EcoContact 6 235/50R19 V XL zomerbanden, Nokian 235/50R19 WR SUV4 winterbanden, Wallbox PulsarPlus, iPhone 13 Pro Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSANL
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 11-03 13:21
Waterblok schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 21:28:
Krijg zojuist een mail van de dealer dat de update die al een paar dagen op de auto zit onderweg is....
Ik ook ja :D

Ach ja,.. beter te laat dan nooit zullen we maar zeggen ;)

XC40 P8 [MY21] / 20" / Warmtepomp / Grijs / Panoramadak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:36
DarkShadow schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 18:26:
Verder is mn software takke traag, route plannen duurt wel een paar minuten voordat het zover is. Google assistent reageert overigens laatste weken ook steeds slechter, was voor de update al zo, maar nu lijkt het nog wel slechter (eigenlijk gewoon onbruikbaar).

Dus ben behalve de toegenomen range niet heel erg blij.
Ja dit is bij mij ook , voor de zekerheid een reset gedaan, helpt ook niet.
Was voorheen prima.

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rianata

Rianata

Ik dacht dit bij mijn voorlaatste oplaadbeurt ook gezien te hebben, dus gisteravond even een reminder voor mezelf gezet en inderdaad, met mijn EVBox lader thuis nu vannacht ook tot 92% geladen ipv de 90% die ik als limiet in heb gesteld in de Volvo. Althans dat zie ik nu in de app als SOC%, ben nog niet in de auto geweest en vandaag zelf ook niet van plan :)

Zou dat een marge zijn die ze aanhouden om snel interieur en accu op te laden, sneller dan bij te laden is?

[ Voor 7% gewijzigd door Rianata op 28-10-2021 08:50 ]

Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Rianata schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 08:49:
[...]

Ik dacht dit bij mijn voorlaatste oplaadbeurt ook gezien te hebben, dus gisteravond even een reminder voor mezelf gezet en inderdaad, met mijn EVBox lader thuis nu vannacht ook tot 92% geladen ipv de 90% die ik als limiet in heb gesteld in de Volvo. Althans dat zie ik nu in de app als SOC%, ben nog niet in de auto geweest en vandaag zelf ook niet van plan :)

Zou dat een marge zijn die ze aanhouden om snel interieur en accu op te laden, sneller dan bij te laden is?
Dit punt is bij Volvo gemeld. Dan horen we de uitleg wel - of, als het een foutje is, wordt het wel weer opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11:52
Rianata schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 08:49:
[...]

Als ik in mijn app kijk zie ik gewoon 90% staan. Lijkt dus niet een algemeen iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talkatoo
Gister een ritje van 300km in het donker met de nieuwe update. Verbuik was 23,5kwh/100km. Bij 100kmh. Niet echt heel goed, maar was rond de 12 graden (en in het donker verbuik je meer?).

Wat wel heel erg positief opviel, de laadcurve lijkt echt aanzienlijk verbeterd. Ik stopte bij Ionity en had binnen een paar seconden een laadsnelheid van 155kwh (nog nooit gezien zo hoog en zo snel). En daar bleef het steady op. Tot ik na 20% mijn weg weer vervolgde (wat overigens dus erg kort duurde).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Werkt het automatisch verwarmen van de accu nog na de 1.7 update als je laadt tussen 90-100%? Las in het Polestar topic dat dit er uit is? Zou wel jammer zijn....

Iemand al eens getest?

Overigens lees je heel veel meer klachten over een traag Google systeem na de 1.7 update. Zowel bij de P8 als P2. Zelf heb ik alleen om de paar minuten dat het scherm van Maps opnieuw wordt opgebouwd. Hier was ik nou net vanaf. Jammer maar gezien de hoeveelheid mensen die issues hebben zal het toch wel snel opgelost worden.

[ Voor 46% gewijzigd door Juancho op 28-10-2021 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 28-05 22:11
talkatoo schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 09:00:
Gister een ritje van 300km in het donker met de nieuwe update. Verbuik was 23,5kwh/100km. Bij 100kmh. Niet echt heel goed, maar was rond de 12 graden (en in het donker verbuik je meer?).

Wat wel heel erg positief opviel, de laadcurve lijkt echt aanzienlijk verbeterd. Ik stopte bij Ionity en had binnen een paar seconden een laadsnelheid van 155kwh (nog nooit gezien zo hoog en zo snel). En daar bleef het steady op. Tot ik na 20% mijn weg weer vervolgde (wat overigens dus erg kort duurde).
Als je de Ionity lader had ingevoerd in Google maps is het verbruik (waarschijnlijk) automatisch wat hoger vanwege de actieve verwarming van de accu. Aangezien je direct 155kW kon laden lijkt dat logisch.

Hoelang was de rit voordat je bij het laadstation aankwam?

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talkatoo
Rene schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 09:27:
[...]

Als je de Ionity lader had ingevoerd in Google maps is het verbruik (waarschijnlijk) automatisch wat hoger vanwege de actieve verwarming van de accu. Aangezien je direct 155kW kon laden lijkt dat logisch.

Hoelang was de rit voordat je bij het laadstation aankwam?
Heb de rit veel later ingevoerd. Was toen volgens mij al dik 2 uur onderweg.

Kan ook wind tegen zijn. De heenreis (op dezelfde dag, overdag) met de 1.6 update was 19,5kwh/100km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sten2017
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 24-09-2024
Goedemorgen,

Vanmorgen de auto aan de paal laten voorverwarmen via de app. Ging prima, ook al liet de app het weer afweten qua status. Nu nog steeds overigens.

Ik reed direct weg met 24 kw op de teller met een buitentemp van 9 graden. Normaal zit ik dan ruim boven de 200 ofzo en zakt ie richting de 30.

Nu was het constant 23-26 kw. De update werkt dus prima, auto is zuiniger, scheelt wel 5% op mijn rit van 75km. En nee rij dan niet 100, eerder 105 ofzo.

[ Voor 4% gewijzigd door Sten2017 op 28-10-2021 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberi
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-12-2024
De OTA is mislukt bij mij nadat ik volgens mij een andere actie indrukte. Kan ik op een of andere manier de update alsnog proberen te triggeren? Hij geeft vrolijk aan dat hij up-to-date is nu maar het is duidelijk geen 1.7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
Waterblok schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 21:28:
Bij mij idem dito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroen AB
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 31-01-2024
Ik heb nu 40.000 km gereden en rijd met regelmaat lange ritten, na 1.7 update is de range inderdaad verbeterd
OTA ging probleemloos .
Na wat sofware issues en een probleem met een moer het accupakket, in het begin ben ik erg tevreden nu.
Kijk wel uit naar Apple carplay, de audiowagon app krijg ik niet geinstalleerd iemand tips misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
Cerberi schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 10:54:
De OTA is mislukt bij mij nadat ik volgens mij een andere actie indrukte. Kan ik op een of andere manier de update alsnog proberen te triggeren? Hij geeft vrolijk aan dat hij up-to-date is nu maar het is duidelijk geen 1.7
Ik had dat ook en drie dagen later werd hij opnieuw aangeboden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Venomer
Eberspacher is een grote toeleverancier die klimaatsystemen aan autofabrikanten levert. Weet iemand of zij dat ook doen voor de XC40 Recharge?

Achtergrond: zij zijn gehackt. https://www.security.nl/p...r+huis+wegens+cyberaanval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberi
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-12-2024
JTHZZ schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 12:17:
[...]

Ik had dat ook en drie dagen later werd hij opnieuw aangeboden.
Thanks, toevallig is hij net binnen en geslaagd inderdaad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AS P8
  • Laatst online: 22-05 15:24
Heeft iemand ervaring met de timer voor de voorverwarming?
Ik heb hem zondagavond voor deze week ingesteld op elke ochtend 6:45 vertrek. Alleen maandag was de auto warm, di, wo en vandaag niet...
De P8 staat elke nacht aan de stroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
AS P8 schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 19:17:
Heeft iemand ervaring met de timer voor de voorverwarming?
Ik heb hem zondagavond voor deze week ingesteld op elke ochtend 6:45 vertrek. Alleen maandag was de auto warm, di, wo en vandaag niet...
De P8 staat elke nacht aan de stroom.
Toevalig gister voor het eerst de timer gebruikt. Althans, dat dacht ik. Ingesteld maar volgende ochtend stond de timer er niet meer in.

Net even gechecked want wil morgenochtend 7:30 graag weg in een warme auto. Timer ingesteld in de app, ga even naar een ander scherm en hup... Timer is weer verdwenen. Sluit je echt de app af en open je die weer... Staat de timer er weer in. Ga je vervolgens weer uit het scherm... Timer weg 🤔

Dus benieuwd of de auto morgenochtend lekker voorverwarmd is!

[ Voor 11% gewijzigd door Juancho op 28-10-2021 19:48 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Waterblok
Vandaag een rit van thuis in Brabant naar Kwadijk vv. 250 km vv.
Mijn vrouw heeft eerst bloemetje gehaald 3,8 km waarna ik nog geladen heb tot 96%
Bij vertrek 12 gr. 17 gr. geweest in het zonnetje.
Range bij vertrek op de Actieradiusassistent 400 km! Zou het dan toch?
En inderdaad: met optimizer aan gereden, 105 km snelheid op cc, terug 2 uur ivm files, heen 1,5 uur.
Verbruik onder 20 kWh, niet eerder gehad. Bij thuiskomst zou er nog 140 km over zijn plus 250 km is range 390! Blij mee hoor!

Heenreis:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uKu6fJjKVYbdeOITa4ArQhabhiQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ebm2VujydAfdWkyCAsqsc6nr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-tDHg1K8iTcW4KkXvieVFuGlbdA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XYL9Wd85hNEBB1Du9TLrXNYb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JccliaaS5oYeQ0tHHptoxaZCoNA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TM3n8ANIOfKg2ECz4aAJwnwP.jpg?f=fotoalbum_large

Bij thuiskomst:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M02QvErNJzM7JcmHPEdU3CMsV18=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mKP5W47DcVkZBCTqzzWlefhN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lyKyZAIekGQA_qTAp_luqOVrTnc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Jsy9YGKzE72lS3dIctpIHSZD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0m0Qp1dUr5PD3r2BwC0YGawYFIQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B89wP4Ey1aEGzOvPxL4omIkY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Mooie cijfers!

Vanmorgen helaas geen warme auto. Die timer in de app werkt voor gene meter. Anderen die dit ook ervaren? Handmatig aanslingeren werkt wel overigens.

Verder krijg ik heel vaak deze melding. Iemand een idee?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-POAq12nXTmDybcDo_7tDRNjFOc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pYA1DRBvwTNKoLbOmBDF6meM.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AS P8
  • Laatst online: 22-05 15:24
Juancho schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 07:58:
Mooie cijfers!

Vanmorgen helaas geen warme auto. Die timer in de app werkt voor gene meter. Anderen die dit ook ervaren? Handmatig aanslingeren werkt wel overigens.

[Afbeelding]
Inderdaad bij mij ook zo, vlak na instellen timer is de auto warm (als je het 's ochtends niet vergeet half uur voor vertrek...), maar de andere ingestelde dagen in de timer .... niets.

Dit melding heb ik ook een aantal keren gehad, en toen werkte de ACC ook niet meer. Bij dealer geweest en bleek dat de kabel naar de camera te strak gemonteerd was zodat camera uitlijning fout ging na rijden over hobbeltje of iets dergelijks. Hij heeft de kabel losser gemonteerd en sindsdien geen meldingen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iksie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-05 20:23
Mooie cijfers!

[Afbeelding]
Ik heb het ook een paar keer gehad, naast andere meldingen waarvan wss de oorzaak is dat er condens voor de sensor boven de voorruit zit. Omdat dat ook de sensor is voor Actief grootlicht (AHB, ik wist niet eens dat ik het had!), is condens mss ook bij jou het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
Mooie cijfers!

[Afbeelding]
Ik ook, dacht sensor issue ivm regen ofzo, maar mijn vrouw had hem eergisteren ook bij droog weer. Meestal werkt het fantastisch trouwens.

Timers heb ik ook het idee van dat het een hit or miss ding is, niet heel vaak geprobeerd. Wel jammer dat zelfs een relatief eenvoudige functie ook niet goed lijkt te werken.

Ik blijf het een fantastische auto vinden om in te rijden, maar op software vlak neemt mijn ergernis toe. Nu wel heel veel bugjes, niet werkende features, beloftes die lang duren. Vertrouwen gaat wel beetje weg zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoudN
DarkShadow schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 08:27:
[...]

Ik ook, dacht sensor issue ivm regen ofzo, maar mijn vrouw had hem eergisteren ook bij droog weer. Meestal werkt het fantastisch trouwens.

Timers heb ik ook het idee van dat het een hit or miss ding is, niet heel vaak geprobeerd. Wel jammer dat zelfs een relatief eenvoudige functie ook niet goed lijkt te werken.

Ik blijf het een fantastische auto vinden om in te rijden, maar op software vlak neemt mijn ergernis toe. Nu wel heel veel bugjes, niet werkende features, beloftes die lang duren. Vertrouwen gaat wel beetje weg zo.
Misschien heb ik geluk want bij mij niet zoveel problemen. Heel af en toe wat opstartproblemen met de app, maar die lossen zich wel op met afsluiten app en opnieuw opstarten.

Maar welke features werken op dit moment niet? Ik mis volgens mij niets, maar ik zie het misschien ook over het hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
Consumentenbond: Software ook bij jonge auto’s steeds vaker oorzaak autopech.

https://www.consumentenbo...ds-vaker-oorzaak-autopech

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waterblok
Ik heb wel automatisch grootlicht maar dat actieve grootlicht is dat de bundel op de tegenligger gedimd wordt toch?
Dat heb ik volgens mij dan weer niet, bij mij gaat ie automatisch naar dimlicht en weer naar groot als de tegenligger voorbij is.

De timer zal ik eens proberen, direct aanzetten werkt lig wel.

[ Voor 11% gewijzigd door Waterblok op 29-10-2021 09:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TAA

TAA

Liever IRC

Heb de auto vandaag precies 2 weken in bezit, 2.000km op de teller en wat een geweldige bak om in te rijden is het zeg! Range anxiety niet echt last van gehad; laad stress wel een beetje omdat ik (nog) geen eigen paal heb. Uiteindelijk blijkt het laden zichzelf eigenlijk altijd wel op te lossen.

Waar ik wel van baal - zoals hier zo vaak al aangegeven - is de instabiliteit van de app. Ik wil gewoon op elk moment de SoC kunnen zien en de timers bedienen. Omdat het "soms" wel werkt zonder dat er een actie van mijn kant is geweest geloof ik niet dat opnieuw koppelen etc. etc. echt zin heeft. Het is gewoon een kansspel.

Wat me wél opgevallen is, is dat wanneer de SoC niet zichtbaar is, het ook niet mogelijk is om de timers in te stellen, De app komt dat met de melding "Timers zijn niet beschikbaar wanneer het delen van gegevens is uitgeschakeld". Dit lijkt te hinten op een autorisatie issue. Bediening van functies zoals vergrendeling is wél mogelijk wat dan weer vreemd is als er daadwerkelijk een autorisatie issue is. Het maakt kennelijk ook niet uit of je op het moment van proberen bluetooth verbinding hebt of niet. Bedienen of openen van de timer instellingen is ook niet mogelijk als de auto rijdt; hier krijg je dan ook een passende melding van. Niet de melding gegevens delen uitgeschakeld wat dan ook weer apart is. Werk aan de winkel voor de bugfixers!

De app is onstabiel en daarmee onbetrouwbaar en dus onbruikbaar. Hoop dat met het winterseizoen voor de deur waarbij voorverwarmen en SoC status belangrijk(er) worden er nog een stap gezet kan worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hlip
Net even de timer geprobeerd. Werkt probleemloos hier.. (Knock on wood)

Wel een vreemd fenomeen: Ondanks dat de auto aan de lader stond (en ook tijdens het voorverwarmen aan het bijladen was) liep de SoC 4% terug.

[ Voor 50% gewijzigd door hlip op 29-10-2021 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hlip
TAA schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 09:38:
De app komt dat met de melding "Timers zijn niet beschikbaar wanneer het delen van gegevens is uitgeschakeld". Dit lijkt te hinten op een autorisatie issue.
Je hebt het "delen van gegevens" zowel in de auto als in de app wel ingeschakeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rude-Dog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-04 23:28
https://www.autovisie.nl/nieuws/volvo-youtube-flistmeister/

YouTube en Flitsmeister wordt aan gewerkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
hlip schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 09:41:
Net even de timer geprobeerd. Werkt probleemloos hier.. (Knock on wood)

Wel een vreemd fenomeen: Ondanks dat de auto aan de lader stond (en ook tijdens het voorverwarmen aan het bijladen was) liep de SoC 4% terug.
Ik had net ook zo iets. De SoC in de app was ineens een paar procent lager, tijdens het laden. En nu staat de SoC al weer een hele tijd op 78% terwijl de resterende laadtijd wel terugloopt. Het leek even beter te gaan met de app, maar helaas...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DarkShadow
ArnoudN schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 08:37:
[...]

Misschien heb ik geluk want bij mij niet zoveel problemen. Heel af en toe wat opstartproblemen met de app, maar die lossen zich wel op met afsluiten app en opnieuw opstarten.

Maar welke features werken op dit moment niet? Ik mis volgens mij niets, maar ik zie het misschien ook over het hoofd.
Maps erg traag geworden, meer dan 3 min voordat er een route is. Google assistent werkt nog maar 20% van de keren wel en dan erg traag. CarPlay mist nog altijd. De app is leuk voor batterij percentage en de auto ontgrendelen of vergrendelen op afstand, voor de rest werkt het eigenlijk niet.

Dat zijn de belangrijkste punten denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hlip
Venomer schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 10:06:
[...]

Ik had net ook zo iets. De SoC in de app was ineens een paar procent lager, tijdens het laden. En nu staat de SoC al weer een hele tijd op 78% terwijl de resterende laadtijd wel terugloopt. Het leek even beter te gaan met de app, maar helaas...
Ik weet niet of het een probleem met de app is.
Bij mij gaf de auto nl. dezelfde SoC als de app. Ik had vannacht opgeladen tot 80%. Dat was vanmorgen ook gewoon zichtbaar in de app. Na het afronden van de voorverwarming was de SoC nog maar 76% ondanks dat de auto nog met ruim 5kW aan het bijladen was.... Erg vreemd.

Edit: Na een ritje van zo'n 15 km. stond de SoC op 74%. Kijk ik na een half uurtje in de app: staat de SoC, zonder bijladen, weer op 78%.
Het lijkt wel of er sinds 1.7 iets niet goed gaat met de interne verwerking van de SoC.

[ Voor 14% gewijzigd door hlip op 29-10-2021 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrijtenberg
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18-05-2023
Ik heb destijds Flitsmeister kunnen installeren toen ie even verkeerd in de store stond... En nu, met versie 1.7, werkt ie nog steeds op de achtergrond :) Ik moet zeggen, google maps toont ook de meeste flitspalen, maar het feit dat Flitsmeister een signaal geeft als je er eentje nadert, blijft nog steeds een handige feature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAA

TAA

Liever IRC

hlip schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 09:45:
[...]

Je hebt het "delen van gegevens" zowel in de auto als in de app wel ingeschakeld?
Zeker; anders zou het helemaal nooit kunnen werken. Na het updaten van de iOS app deze week werkte de SoC en timers ('s avonds gedaan); toen ik wegreed de volgende ochtend ook nog maar een uurtje of 3 later (toen de auto inmiddels op het werk aan de paal stond) niet meer...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rianata

Rianata

TAA schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 11:12:
[...]

Zeker; anders zou het helemaal nooit kunnen werken. Na het updaten van de iOS app deze week werkte de SoC en timers ('s avonds gedaan); toen ik wegreed de volgende ochtend ook nog maar een uurtje of 3 later (toen de auto inmiddels op het werk aan de paal stond) niet meer...
Even als check; het is niet dat jouw Volvo dan in een parkeergarage zonder 4g bereik aan een paal hangt? Die fout maakte ik ook toen ik een keer de app aan een collega wou laten zien en niets verscheen, zoals SOC% e.d. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
Iksie schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 08:22:
[...]

Ik heb het ook een paar keer gehad, naast andere meldingen waarvan wss de oorzaak is dat er condens voor de sensor boven de voorruit zit. Omdat dat ook de sensor is voor Actief grootlicht (AHB, ik wist niet eens dat ik het had!), is condens mss ook bij jou het probleem.
Ik heb het toevallig wel alleen sochtends en savonds als het donker/kouder is. Ik zal er eens op letten, en anders de dealer eens vragen. Thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
hlip schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 10:35:
[...]

Ik weet niet of het een probleem met de app is.
Bij mij gaf de auto nl. dezelfde SoC als de app. Ik had vannacht opgeladen tot 80%. Dat was vanmorgen ook gewoon zichtbaar in de app. Na het afronden van de voorverwarming was de SoC nog maar 76% ondanks dat de auto nog met ruim 5kW aan het bijladen was.... Erg vreemd.

Edit: Na een ritje van zo'n 15 km. stond de SoC op 74%. Kijk ik na een half uurtje in de app: staat de SoC, zonder bijladen, weer op 78%.
Het lijkt wel of er sinds 1.7 iets niet goed gaat met de interne verwerking van de SoC.
Bij mij staat de laadlimiet ingestemd op 90% maar zowel in de auto zelf als op de app is het nu steeds weergegeven als 92 - 94%

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hlip
Mga1600 schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 13:50:
[...]

Bij mij staat de laadlimiet ingestemd op 90% maar zowel in de auto zelf als op de app is het nu steeds weergegeven als 92 - 94%
Het lijkt wel of de Range Optimizer met de percentages zit te rommelen....

Ik heb dit tot vandaag nooit eerder gehad.

Pagina: 1 ... 24 ... 318 Laatste

Let op:
Een Tesla versus Volvo discussie is hier offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Informatie en updates over leveringen horen hier thuis: Het grote Polestar 2 / XC40 P8 Levering Topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.

Het grote Volvo EX30 topic (vergelijkingen met de (X)C40 daargelaten), zie ook Notna in "Het grote Volvo (X)C40 Recharge EV topic"