Ik heb vandaag een eerste lange rit gehad met de nieuwe 1.7 update. Hier mijn bevindingen voor de liefhebber.
Gistermiddag had ik alvast tot 100% geladen waarbij de auto mij aangaf dat ik een range had van maar liefst 400km. Ik moest echter nog even naar 2 locaties van totaal 17km. Uiteindelijk vanmorgen vertrokken met 96% acccu en een range inschatting van 380km waarbij ik de auto een minuut of 10 heb voorverwarmend (niet aan de laadpaal) wat me 1% koste. Ik heb de gehele rit gebruik gemaakt van de range optimizer en heb de temperatuur als gewoon prettig ervaren op 20 graden + stoel/stuur verwarming op standje 1. Ik ben dus ook erg benieuwd wat die temperatuur regeling dan precies doet.
Heenrit Zwolle - Amsterdam gereden (100km) met de meeste stukken van 80 en 100/105 km/h bij een temperatuur van 8-12 graden. Bij aankomst gaf de range assistent aan dat ik nog 66% had en 260km zou kunnen rijden. Een gat dus van 20km. Het verbruik:
Terugweg Amsterdam - tussenstop - Zwolle van totaal 154km (met wel 40 min extra aan file) bij een temperatuur van 12-14 graden. Stukken 80, 100, 105/110 en dus een stuk file rijden. Het verbruik:
:strip_exif()/f/image/rJQ3r7DnjVQLbIZuU9eGkgrB.jpg?f=fotoalbum_large)
Het verbruik viel me redelijk mee, dit soort cijfers, ergens in de 21kWh, haalde ik eigenlijk alleen in de lente/zomer en zeker niet vorig jaar herfst. Ik kwam thuis met nog 21% over wat volgens de app inhield nog 80km.
Terugrekenend van toen ik de auto met 100% volgeladen had zou ik 351km kunnen rijden op 1 lading. Daar zit dus een verschil tussen van 49km met wat de actieradius assistent mij aangaf. Jammer dat het niet daadwerkelijk 400km was maar ik denk dat een 350km in deze tijd van het jaar met gemiddeld zo'n 10-12 graden niet heel slecht is en wel een verbetering is met vorig jaar deze tijd.
Benieuwd naar jullie inzichten/mening
[
Voor 36% gewijzigd door
Juancho op 26-10-2021 17:42
]